Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 89 Laatste
Acties:
  • 447.047 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
J0YR1D3R schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Je weet dat het model (Golf GTE) nog geen 2 jaar op de markt is? Ik schat de kans erg klein dat er iemand is die meer dan 100k per jaar rijdt met een plugin-hybride. Op autotrack is de hoogste stand 60k en spritmonitor komt niet verder dan 40k lijkt het.

Edit: bij de Outlander PHEV is het hoogste als 165k zo te zien, maar dat is geen VW natuurlijk :)
Ow ja ik denk niet na

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
Koploper schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:36:
Ik heb zojuist een golf 5 opgehaald met een RCD 310 (met Bluetooth) ingebouwd. Nu krijg ik echter mijn iPhone 6 niet gepaird met de auto. Hij ziet de iPhone wel, maar zodra ik wil koppelen geeft hij aan dat mijn "phone not compatible" is.
Het koppelen met de Galaxy S6 Edge van de garagehouder lukte wel. Hij wist echter geen oplossing er voor. En Google helpt me helaas ook niet echt verder.
Heeft iemand een idee wat ik zelf nog meer uit zou kunnen proberen om het werkend te krijgen? Of toch maar contact opnemen met een VW dealer voor een software update (als dat überhaupt mogelijk is?)?
Denk inderdaad software update.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Was in elk geval iemand geweest die aardig wat kilometers maakte per jaar >:)

Kwam toevallig nog een fotootje tegen welke door iemand bij de meeting was geschoten.
Jammer dat de zon niet scheen, dan komt de kleur echt goed naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MjPjCs5.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Scrtz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:24:
[...]

Als je het chassisnummer hebt van de auto kun je bellen naar een dealer om te kijken of er een terugroepactie is geweest van de auto qua ketting etc.

Heb zelf ook een 1.2 tsi golf 6 highline executive, bij een particulier gekocht vorig jaar toen die 70k op de teller had en nu 85k op de teller ofzo, 0 problemen tot nu toe mee gehad iig. Was daarvoor altijd dealer onderhouden.

Voor 10-11k kun je idd echt een mooie highline vinden met vrijwel alle opties, maar als je wat meer rijdt etc zou ik investeren in iets rond de 100k op de teller, 150k gaat toch wel erg snel richting 200k en dan krijg je al snel zo'n gebied dat mensen bang worden van de km stand en de 2e hands prijs dus zwaar omlaag drukt.
Thx nog voor al het advies. Ben uiteindelijk toch maar voor een Megane III automaat (CVT) gegaan met 110k op de teller en ook heel veel luxe (Bose-pakketje). Lijkt toch net iets betrouwbaarder als ik het zo las op de interwebs en hij reed lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Mocht er iemand nog interesse hebben in een golf 5 leren stuur.

Ik verkoop de mijne i.v.m. overstap naar een 6 r stuur.

Leer is meerdere malen schoongemaakt en gevoed met leder conditioner.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:47
Jestar076 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een nieuwere bluetooth module nodig...
Als ik nu zo verder kijk lijkt dat het probleem inderdaad te zijn. Een iPhone praat niet met het (verouderde) RSAP-protocol van mijn module. Nu schijnen er heel veel modules te zijn, echter is mij nog niet duidelijk welke ik moet hebben. Want het is schijnbaar ook weer afhankelijk van onder andere mijn rode display in het dashboard (DDP-display).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
9w7 is blijkbaar de juiste.
Staan er zat op ebay/marktplaats

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Koploper schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Als ik nu zo verder kijk lijkt dat het probleem inderdaad te zijn. Een iPhone praat niet met het (verouderde) RSAP-protocol van mijn module. Nu schijnen er heel veel modules te zijn, echter is mij nog niet duidelijk welke ik moet hebben. Want het is schijnbaar ook weer afhankelijk van onder andere mijn rode display in het dashboard (DDP-display).
Anders krijg je geen melding, dus nogmaals:

9w7 is blijkbaar de juiste.
Staan er zat op ebay/marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:36
Oke, ik besef me dat ik in het Volkswagen topic zit, maar volgens mij is Skoda qua bediening gelijk, en ik heb gisteren mijn nieuwe Skoda Octavia mogen ontvangen, en ik loop al direct aan tegen iets wat ik niet snap, en dat heeft te maken met de regensensor/automatisch wissen.

In Amundsen (dus geen Columbus) zit ergens onder 'Car' optie 'Automatisch wissen bij regen'. Die staat aan. Er is niet meer te configureren aan die optie, het is aan of uit. Prima, staat dus aan.

Vervolgens heb je ook nog zo'n hendel bij het stuur. Die hendel heeft een aantal mogelijkheden, te weten:

1x wissen = naar beneden drukken.
Neutraal = standaard stand.
Interval = om de zoveel tijd wissen, afhankelijk van in welk standje je dat tuimelknopje bovenop heb staan.
Low = langzaam wissen.
Hi = snel wissen.

Het regent nu (hier) en ik was dus net even met de auto een rondje doen in de pauze. De hendel heb ik standaard in Neutraal staan. Ik dacht, en ik weet niet of dit klopt, dat is 't 'm dus; hij zal regen detecteren en beginnen te wissen, immers, die optie staat aan, maar mooi niet dus. Tenminste, het duurde zo lang (en dan niet maar 5 seconden) dat ik uiteindelijk de hendel maar in Interval heb gezet, want dan wist 'ie wel, maar dat heeft niks meer met automatisch wissen te maken.

Dus, mis ik hier iets of moet ik terug naar de dealer?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet de hendel gewoon in de interval stand laten staan.... :)

En even het boekwerk wat je bij je auto gekregen hebt lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 30-06-2016 13:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
wimmel_1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:34:
Je moet de hendel ook gewoon in de interval stand laten staan.... :)
Maar, de snelheid van die interval is toch afhankelijk van dat tuimelknopje bovenop die hendel? Oftewel, dat is hoe ik het dacht, als ik die hendel in interval zet, dan zal ie wissen, of het nou regent of niet, en dat wil ik natuurlijk niet.

Edit: die heb ik gelezen, maar als ik in het boekje kijk naar ruitenwissers dan wordt de standaardwerking besproken, maar voor het 'automatisch wissen' wordt verwezen naar het instructieboekje van de entertainment unit, waar vervolgens dan simpelweg in staat waar je die optie kunt vinden en dat je hem aan of uit kunt zetten.

Ik heb volgens mij niet gelezen hoe ik die dingen moet combineren, maar ik kan ook heel blind zijn geweest.

[ Voor 34% gewijzigd door Just_A_User op 30-06-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De interval stand is gekoppeld aan de sensor. Als dat ding géén regen detecteerd dan blijven je wissers gewoon uit.

Met dat schakelaartje op de hendel stel je de periode tussen de intervallen in, echter als het hard gaat regenen dan schakelt 't spel zelf over op continue wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
wimmel_1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:38:
De interval stand is gekoppeld aan de sensor. Als dat ding géén regen detecteerd dan blijven je wissers gewoon uit.

Met dat schakelaartje op de hendel stel je de periode tussen de intervallen in, echter als het hard gaat regenen dan schakelt 't spel zelf over op continue wissen.
Ah, dus als het dan stopt met regenen dan zal ook het wissen stoppen. Oke, helder antwoord. Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Schakelaar bovenop moet je meer zien als een gevoeligheid instelling, op de laagste stand moet er best veel regen vallen voordat ie 1x wist, en des te hoger je hem zet, des te gevoeliger hij is, dus bij een beetje regen begint ie meteen heftig(er) te wissen. Zo werkt het bij mij tenminste...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
DerOllie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:53:
Schakelaar bovenop moet je meer zien als een gevoeligheid instelling, op de laagste stand moet er best veel regen vallen voordat ie 1x wist, en des te hoger je hem zet, des te gevoeliger hij is, dus bij een beetje regen begint ie meteen heftig(er) te wissen. Zo werkt het bij mij tenminste...
Ja, dat snap ik, maar ik dacht dus, in de interval stand activeer je je ruitenwisser, en dan maakt het dus niet uit of het regent of niet, hij wist om de X tijd. Dat je X dan kunt beinvloeden door dat schakelaartje is leuk, maar hij wist wel, regen of niet. Dat is dus wat ik dacht.

Maar ik begrijp nu dat die interval stand niet wist no matter what, maar alleen maar als het regent, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Just_A_User schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Ja, dat snap ik, maar ik dacht dus, in de interval stand activeer je je ruitenwisser, en dan maakt het dus niet uit of het regent of niet, hij wist om de X tijd. Dat je X dan kunt beinvloeden door dat schakelaartje is leuk, maar hij wist wel, regen of niet. Dat is dus wat ik dacht.

Maar ik begrijp nu dat die interval stand niet wist no matter what, maar alleen maar als het regent, blijkbaar.
Klopt, in die zin dus verwarrend dat je ook nog die optie in je boordcomputer hebt. Bij oudere modellen heb je die niet, en is de intervalstand dus per definitie de regensensorstand, met zoals hierboven al staat de tuimelschakelaar voor het instellen van de gevoeligheid van de sensor.

Enige wat ik kan bedenken v.w.b. het nut van die optie je boordcomputer, en waar ik wel benieuwd naar ben, is dat als je deze uitschakelt, je intervalstand weer een 'ouderwetse' interval wordt, dus zonder invloed van de regensensor, en de tuimelschakelaar dan dient voor het instellen van de (vaste) wisfrequentie.

Het kan overigens voorkomen dat je wissers in de intervalstand (met regensensor geactiveerd) ook bij droog weer wel eens spontaan een wisbeweging maken omdat de sensor onterecht een signaal geeft. Is niet zo bevorderlijk voor de levensduur van je wissers, en trekt dan vaak ook strepen door dode vliegjes of hars over je voorruit. Bij droog weer zet ik m'n wissers daarom vaak weer in neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:31
Weemism schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Klopt, in die zin dus verwarrend dat je ook nog die optie in je boordcomputer hebt. Bij oudere modellen heb je die niet, en is de intervalstand dus per definitie de regensensorstand, met zoals hierboven al staat de tuimelschakelaar voor het instellen van de gevoeligheid van de sensor.

Enige wat ik kan bedenken v.w.b. het nut van die optie je boordcomputer, en waar ik wel benieuwd naar ben, is dat als je deze uitschakelt, je intervalstand weer een 'ouderwetse' interval wordt, dus zonder invloed van de regensensor, en de tuimelschakelaar dient voor het instellen van de (vaste) wisfrequentie.

Het kan overigens voorkomen dat je wissers in de intervalstand (met regensensor geactiveerd) ook bij droog weer wel eens spontaan een wisbeweging maken omdat de sensor onterecht een signaal geeft. Is niet zo bevorderlijk voor de levensduur van je wissers, en trekt dan vaak ook strepen door dode vliegjes of hars over je voorruit. Bij droog weer zet ik m'n wissers daarom vaak weer in neutraal.
Dat niet alleen. Mocht je je de auto starten en je wissers zijn vastgevroren, en je raam is ook bedekt, en de sensor dus "regen" detecteerd. Dan brand je zekering, of als je pech hebt je motor door. Ik moest de schakelaar dan ook altijd opnieuw in de wis-stand zetten na het opnieuw op contact zetten van de auto.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Over een week of 2 mag ik mijn nieuwe stuur in ontvangst nemen en inbouwen in de rocco.

Hieronder een impressie:
Afbeeldingslocatie: http://hazzydayz.com/ekmps/shops/hazzydayzshop/resources/Design/mk7-fb-mfsw-r-line.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nice! Had je al een MF stuur? Anders moet het gecodeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:24

iichel

Gazoooo

Fijn stuurtje, heb 'm zelf ook in de Polo. Op PQ35 is het niet super lastig te coderen :-) Je moet alleen even kijken of de module in de stuurkolom het ook ondersteunt.

[ Voor 30% gewijzigd door iichel op 01-07-2016 12:16 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Rainesh schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:13:
Nice! Had je al een MF stuur? Anders moet het gecodeerd worden.
Heb zelf een VCDS kabel, moet goed komen!
Heb 'm compleet met module en airbag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Weemism schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Enige wat ik kan bedenken v.w.b. het nut van die optie je boordcomputer, en waar ik wel benieuwd naar ben, is dat als je deze uitschakelt, je intervalstand weer een 'ouderwetse' interval wordt, dus zonder invloed van de regensensor, en de tuimelschakelaar dient voor het instellen van de (vaste) wisfrequentie.

Bedankt voor je uitleg. Ik heb dit vanochtend dus geprobeerd, want de auto was nat toen ik buiten kwam (toen regende het niet) en de hendel stond in de interval stand, en hij begon inderdaad te wissen toen er water over de ruit rolde, daarna hield ie op en toen het onderweg begon te regenen begon ie weer te wissen, dus die onduidelijk is voor mij weg genomen :)

Ik heb geprobeerd wat jij zei; als ik de optie in de boordcomputer uitschakel en ik zet de hendel op Interval dan wist ie met tussenpozen, waarvan de lengte afhankelijk is van waar ik dat schakelaartje op heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Just_A_User schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Ik heb geprobeerd wat jij zei; als ik de optie in de boordcomputer uitschakel en ik zet de hendel op Interval dan wist ie met tussenpozen, waarvan de lengte afhankelijk is van waar ik dat schakelaartje op heb gezet.
Leuk dat je het even hebt uitgetest, en vermoeden dus bevestigd :)
Jestar076 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:20:
Over een week of 2 mag ik mijn nieuwe stuur in ontvangst nemen en inbouwen in de rocco.
Mooi stuur inderdaad hoor. Je had in je Scirocco nog het oude type stuur dus? Dan inderdaad een hele verbetering, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Ik heb inderdaad nog een "golf 5" stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
En volgende week ketting + heel de mik mak laten vervangen.

Leuke kostenpost maar wel minder als bij de stealer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jestar076 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 08:01:
En volgende week ketting + heel de mik mak laten vervangen.

Leuke kostenpost maar wel minder als bij de stealer 8)7
Hmmm, niet fijn nee, en als zelf ook 'Rocco eigenaar ben ik wel benieuwd wat bij jou de reden is om de ketting te laten vervangen, bij hoeveel KM, welk type motor, en hoeveel zoiets eigenlijk kost.

Zelf dus eigenaar van eentje uit '12 met de 1.4 TSI 122PK caxa motor (160PK/300NM stage I), en 95K km op de klok inmiddels, maar tot dusver geen van de symptomen die ik bij m'n '11 1.2 105PK wel had (rateling bij start motor).

Vanwaar de vervanging bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
1.4 tsi 160pk twin charged
2009 met bijna 129k op de klok.

Loopt minder stationair, soms wat bokken.
Gisteren begon het motor lampje te knipperen en kwam er een misfire uit de log.

Al met al moet het de ketting zijn, bij de dealer kost het grapje 1000+, bij een universele garage varieert het van 500 tot 950 euro.

Ik ga volgende week donderdag richting den bosch, die vragen 500 incl met factuur.

Heb zelfs een aantal weken terug nog met vw gebeld met de vraag of het bij mij vervangen is geweest, maar dat konden of wilden ze niet melden.

Ook van coulance was geen sprake i.v.m. Bouwjaar en km stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:54
Jestar076 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:46:
1.4 tsi 160pk twin charged
2009 met bijna 129k op de klok.

Loopt minder stationair, soms wat bokken.
Gisteren begon het motor lampje te knipperen en kwam er een misfire uit de log.

Al met al moet het de ketting zijn, bij de dealer kost het grapje 1000+, bij een universele garage varieert het van 500 tot 950 euro.

Ik ga volgende week donderdag richting den bosch, die vragen 500 incl met factuur.

Heb zelfs een aantal weken terug nog met vw gebeld met de vraag of het bij mij vervangen is geweest, maar dat konden of wilden ze niet melden.

Ook van coulance was geen sprake i.v.m. Bouwjaar en km stand
Ik heb een VW Passat TSI met 122 PK en ook problemen met de ketting. Bij een koude start klinkt de motor als een diesel. Na een seconde of 5 is het geluid weg. Hij rijdt overigens prima en heb nog geen MM lampje zien branden. Heb van 1 garage een offerte van € 1.250 voor reparatie. Die geeft aan dat het gaat om vervangen van de ketting en de nokkenasversteller. Heb voor dinsdag een afspraak bij de VW dealer voor een diagnose. Is de voorgestelde reparatie bij jou hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Precies hetzelfde als bij VW, ik zou voor de portomonee kiezen, dit is een erkend bedrijf...

Wat er vervangen wordt:
Vervangen van de distributie ketting incl spanner, geleiders en olie met filter

[ Voor 36% gewijzigd door Jestar076 op 02-07-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Jestar076 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:27:
Precies hetzelfde als bij VW, ik zou voor de portomonee kiezen, dit is een erkend bedrijf...

Wat er vervangen wordt:
Vervangen van de distributie ketting incl spanner, geleiders en olie met filter
Zal na de diagnose wat gaan rondbellen om een redelijke prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
THS automotive, ga ik volgende week donderdag en vrijdag heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 20:25
Sinds vorig week de blije eigenaar van een Golf 7, echter ik krijg mijn muziek nog niet aan de praat via de USB en SD interfaces.

Mijn iPod wordt wel herkend maar ik krijg een lijst van directories alleen met het iPod file system (folders F01, F02 etc met daarin files xxxxx.m4a). In mijn Polo was dit geen enkel issue met dezelfde iPod.

Ook via SD doet het systeem vreemd, ik heb de MP3 files van twee albums erin gegooid (zonder verdere folder structuur) en ik krijg alleen een lijst van de files, het systeem is blijkbaar niet zo slim om de ID3 tag te lezen en me vervolgens op artiest of album te laten zoeken. Als ik een file afspeel laat hij echter wel de artiest, albumnaam en track title zien.

Op moment speel ik dus maar via de AUX interface maar dat is wel erg 1995.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Alternatief voor aux is je iPod via bluetooth te koppelen aan je radio, dan heb je in ieder geval trackinfo op je scherm, en kan je next en previous track selecteren via je MF stuur en/of radio.

Maar hoort natuurlijk gewoon te werken, andere kabel biedt ook geen soelaas (hoewel dat dan geen verklaring is voor de problemen die je ook met een SD kaart ervaart)?

Ik zou er sowieso mee terug gaan naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 20:25
Mijn iPod heeft geen BT, iPhone wel maar daar staat vrijwel geen muziek op. Punt van de iPod is dat mijn hele collectie daar op kan.

We gaan er zeker mee terug, lijkt gewoon niet goed te zijn. Ik had eerder al problemen met uberhaupt de USB en AUX ingang te selecteren die opeens opgelost waren, dus ik vermoed dat er wat brakke software aanwezig is, misschien dat een firmware update soelaas biedt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Misschien moet je discovery geupdate worden....
zou even langs de dealer gaan inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:32

-tom-562

Oliesjeik

Korte vraag, m'n pa heeft sinds kort een Golf (6?) Plus, en sinds gisteren een RNS look-a-like ingebouwd, alleen nu heeft hij de stroom er tijdens het inbouwen op gehad, en nu dus een airbag lampje wat brandt op zijn dashboard. Komt vaker voor lees ik zo.
Is dit te resetten met zo'n universeel OBD2 (ELM) readertje uit China (die heb ik namelijk nog liggen) i.c.m. Tyre? Of heb je daar zo'n speciale VAG-reader voor nodig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:38
-tom-562 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:12:
Korte vraag, m'n pa heeft sinds kort een Golf (6?) Plus, en sinds gisteren een RNS look-a-like ingebouwd, alleen nu heeft hij de stroom er tijdens het inbouwen op gehad, en nu dus een airbag lampje wat brandt op zijn dashboard. Komt vaker voor lees ik zo.
Is dit te resetten met zo'n universeel OBD2 (ELM) readertje uit China (die heb ik namelijk nog liggen) i.c.m. Tyre? Of heb je daar zo'n speciale VAG-reader voor nodig
Tja er zijn zoveel verschillende van die OBD readertjes uit china, het is een kwestie van proberen zou ik zeggen, anders even langs een garage gaan, die hebben dat zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-tom-562 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:12:
Langs gaan naar een garage en gewoon laten resetten. Geen cheapass china meuk gebruiken, bij een kleine garage kost het iets van 10 euro om ff een storing te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Misschien gaat hij ook wel uit na een x aantal meter rijden.
Dit zie je ook vaak bij het omwisselen van een stuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Dag allen,

Vraagje: ik ga een Polo aanschaffen (nieuw) en was benieuwd naar het volgende. De Polo 1.0 TSI Bluemotion Connected serie dat ik wil aanschaffen is helaas niet meer te verkijgen met LED-pakket, nu is de Polo 1.2 TSI BMT Connected serie dat wel. Is het waard om voor de 1.2 te kiezen en LED te hebben of is het verstandiger te gaan voor de 1.0 dat stukje zuiniger is dan de 1.2? Hoor graag jullie mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
de 1.0 is een nieuw 3-cilinder, de 1.2 waarschijnlijk een 4-cilinder. Met de levensduur van het motortje zijn nog geen ervaringen. Bij VW kun je beter een beproefd product kiezen. Ik zou de 1.2 adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Tijdje terug een Pool tegen mijn auto gereden, gelukkig vandaag gehoren gekregen dat het totale bedrag vergoedt en overgemaakt is :). Gelukkig is de schade zo klein (lees hele lichte schrammen achterbumper, klein deukje/verwringing bij kentekenuitsparing) dus laat het lekker zo ipv te repareren.

Volgende week vrijdag aspraak bij Vagtechniek voor nog wat extra functies:
-Alarm-installatie
met claxon bevestigen bij ont- en vergrendelen
alarm afsluiten zichtbaar maken in Comfort-menu
-Coming home
-Differentieel-blokkering XDS activeren
-needle sweep
-noodstop
-rainclosing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 22:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Rainesh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:02:
[...]

Langs gaan naar een garage en gewoon laten resetten. Geen cheapass china meuk gebruiken, bij een kleine garage kost het iets van 10 euro om ff een storing te resetten.
Waarom zou je die goedkope dingen niet gebruiken? Het is juist van de zotte dat je zo veel bij een garage betaald voor iets wat letterlijk seconden in beslag neemt. Een paar jaar geleden, toen die goedkopere dingen er nog niet waren, betaalde je je letterlijk arm voor zo'n diagnostische scan. Ik heb hier in ieder geval zo'n ELM327 Bluetooth liggen, de kleine versie.

Ik heb overigens een vraagje, we hebben nu onze nieuwe auto (dat heb ik hier overigens nog niet gemeld dacht ik) en de vraag gaat over het multimedia systeem. We hebben de Discover Media erin zitten, en alles werkt prima, alleen als ik via Bluetooth muziek wil afspelen gaat het mis. Ik koppel de telefoon dan, maar de auto zegt vervolgens dat er geen afspeelbare media is gevonden op mijn telefoon. Het zijn gewoon MP3'tjes en mijn telefoon is een Nexus 6P. Weten jullie misschien waar ik het probleem moet zoeken? Ze staan in de standaard Music map op mijn telefoon.

Hier dan een plaatje, mocht iemand het leuk vinden :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9bGfG9j.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/38wiVOz.jpg
Jup, het is toch een Mk7 GTI geworden. We hebben de rode ingeruild, die staat nog steeds op Marktplaats http://www.marktplaats.nl...e3a&previousPage=lr&pos=1
- VW Golf Mk.7 GTI
- Bj. 2013
- 40.000KM
- Executive pakket
- Pareleffect zwart

Ik vind de nieuwe trouwens geweldig rijden, maar wat ik echt godsgruwelijk en mateloos irritant vind is dat de versnellingen zo lang zijn. Ik moet echt bij iedere bocht een versnelling meer terug waar dat bij de Mk.5 niet nodig was. Zo zit ik bij een hoop bochten binnen de bebouwde kom weer vaak in de 1 wat niet lekker rijdt. Qua vermogen is het echt een wereld van verschil, we zijn laatst voor het eerst met hem op de Autobahn gegaan naar de Nordschleife en hij zat met gemak op de 250.

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 05-07-2016 22:40 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Omdat ik vaak genoeg meemaak dat auto's verkloot worden door die goedkope dingen.

Ik codeer niet alleen, maar doe ook aan inleren, diagnoses etc en je wilt niet weten wat voor schade die dingen aan bijv een golf 7 kan doen. Kun je uren mee bezig zijn om alles recht te zetten.

Mooie gti :) veel veilige km's. Enne...als je in de bocht of na de bocht weer naar zn 1 moet schakelen...doe je iets niet goed :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 05-07-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In een bocht schakelen is sowieso uit den boze.... En bij het uitkomen van een bocht schakel je alléén maar OP!! :P
Rainesh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:15:
Omdat ik vaak genoeg meemaak dat auto's verkloot worden door die goedkope dingen.

Ik codeer niet alleen, maar doe ook aan inleren, diagnoses etc en je wilt niet weten wat voor schade die dingen aan bijv een golf 7 kan doen. Kun je uren mee bezig zijn om alles recht te zetten.

Mooie gti :) veel veilige km's. Enne...als je in de bocht of na de bocht weer naar zn 1 moet schakelen...doe je iets niet goed :P
Weet jij toevallig óf het al mogelijk is (óf wordt) om de LED RAW achterlichten van een Golf VII net zo te laten functioneren als die van de huidige Audi A6?

Bij Audi hebben ze het overigens niet hélemaal netjes gemaakt. Het knipperlicht in de spiegel sluit qua frequentie niet netjes aan op de achterlichten :9

[ Voor 83% gewijzigd door Will_M op 05-07-2016 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
kuusj98 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:29:
[...]

Waarom zou je die goedkope dingen niet gebruiken? Het is juist van de zotte dat je zo veel bij een garage betaald voor iets wat letterlijk seconden in beslag neemt. Een paar jaar geleden, toen die goedkopere dingen er nog niet waren, betaalde je je letterlijk arm voor zo'n diagnostische scan. Ik heb hier in ieder geval zo'n ELM327 Bluetooth liggen, de kleine versie.

Ik heb overigens een vraagje, we hebben nu onze nieuwe auto (dat heb ik hier overigens nog niet gemeld dacht ik) en de vraag gaat over het multimedia systeem. We hebben de Discover Media erin zitten, en alles werkt prima, alleen als ik via Bluetooth muziek wil afspelen gaat het mis. Ik koppel de telefoon dan, maar de auto zegt vervolgens dat er geen afspeelbare media is gevonden op mijn telefoon. Het zijn gewoon MP3'tjes en mijn telefoon is een Nexus 6P. Weten jullie misschien waar ik het probleem moet zoeken? Ze staan in de standaard Music map op mijn telefoon.

[afbeelding]
[afbeelding]
Jup, het is toch een Mk7 GTI geworden. We hebben de rode ingeruild, die staat nog steeds op Marktplaats http://www.marktplaats.nl...e3a&previousPage=lr&pos=1
- VW Golf Mk.7 GTI
- Bj. 2013
- 40.000KM
- Executive pakket
- Pareleffect zwart

Ik vind de nieuwe trouwens geweldig rijden, maar wat ik echt godsgruwelijk en mateloos irritant vind is dat de versnellingen zo lang zijn. Ik moet echt bij iedere bocht een versnelling meer terug waar dat bij de Mk.5 niet nodig was. Zo zit ik bij een hoop bochten binnen de bebouwde kom weer vaak in de 1 wat niet lekker rijdt. Qua vermogen is het echt een wereld van verschil, we zijn laatst voor het eerst met hem op de Autobahn gegaan naar de Nordschleife en hij zat met gemak op de 250.
Een 'goedkope', zoals ELM, is meer dan prima. Je kan er niet super veel mee maar foutcodes wissen kan die wel.

Leuke bak! Is het een performance? Verder nog plannen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rainesh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:15:

Dat wist ik niet, excuses. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad haha. Hij is trouwens alleen gebruikt bij de Golf 5, om het motormanagement lampje uit te zetten. Als het aan was ten tijde van inleveren mocht mijn vader nog 250 euro extra aftikken. Het bleek samen te hangen met de airco, die werkte prima maar liet het motormanagement lampje na 20 km rijden branden.

En bochten: ik heb het over bochten die je met 15-20km/h neemt, onder toeren rijden is ook niet goed voor dat ding.
Famous schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:02:
[...]

Een 'goedkope', zoals ELM, is meer dan prima. Je kan er niet super veel mee maar foutcodes wissen kan die wel.

Leuke bak! Is het een performance? Verder nog plannen mee?
Bedankt! Geen performance, mijn ouders zagen er de meerwaarde niet van in, en ik beheer hun beurs niet :P Er waren plannen om te chippen, maar de 220pk/350nm is echt al een wereld van verschil met de oude TFSI, dat hadden we niet verwacht. Zit natuurlijk ook 5 jaar en 90.000km tussen. De uitlaat klinkt naar mijn mening veel te ingetogen, bij de Mk. 5 trilden de ramen nog in het huis, bij deze is het een klein plofje als hij aanslaat maar dan is het geruisloos. Ook mist hij het scherpe geluid van de oude TFSI, maar goed, goede aftermarket uitlaat ben je makkelijk 2K kwijt. Hij is wel echt een stuk zuiniger! We halen nu zo'n 600-650km per tank, met de oude met moeite 500. Oude 1:10, deze 1:12,5.

Maar heel, heel stiekem had ik hem toch liever Tornado Rot gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
nokiaan958GB schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:00:
de 1.0 is een nieuw 3-cilinder, de 1.2 waarschijnlijk een 4-cilinder. Met de levensduur van het motortje zijn nog geen ervaringen. Bij VW kun je beter een beproefd product kiezen. Ik zou de 1.2 adviseren.
Waarom de 1.2? Want de 1.0 TSI is 95pk en BM en de 1.2 TSI 90pk en BMT. Wat is het grote verschil tussen BM en BMT?

Zal er verder qua verbruik een groot verschil zijn tussen die twee?

[ Voor 7% gewijzigd door Systemadmin op 06-07-2016 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Systemadmin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:30:
[...]

Waarom de 1.2? Want de 1.0 TSI is 95pk en BM en de 1.2 TSI 90pk en BMT. Wat is het grote verschil tussen BM en BMT?

Zal er verder qua verbruik een groot verschil zijn tussen die twee?
Blue Motion v.s. Blue Motion Technology maakt in dit geval serieus veel uit. De 1.0 BM is sowieso een 3 cilinder blokje waarop écht op MPG / Km/L is ingezet. Het 1.2 motortje is een 4 cilinder mét start/stop systeem (BMT) waarbij er meer gekeken werd naar "uitstoot" alleen.

Ik zou als ik jou was gewoon voor de 1.0 BM gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Scrtz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:27:
Tijdje terug een Pool tegen mijn auto gereden, gelukkig vandaag gehoren gekregen dat het totale bedrag vergoedt en overgemaakt is :). Gelukkig is de schade zo klein (lees hele lichte schrammen achterbumper, klein deukje/verwringing bij kentekenuitsparing) dus laat het lekker zo ipv te repareren.

Volgende week vrijdag aspraak bij Vagtechniek voor nog wat extra functies:
-Alarm-installatie
met claxon bevestigen bij ont- en vergrendelen
alarm afsluiten zichtbaar maken in Comfort-menu
-Coming home
-Differentieel-blokkering XDS activeren
-needle sweep
-noodstop
-rainclosing
Leuke opties inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:20:
In een bocht schakelen is sowieso uit den boze.... En bij het uitkomen van een bocht schakel je alléén maar OP!! :P

[...]

Weet jij toevallig óf het al mogelijk is (óf wordt) om de LED RAW achterlichten van een Golf VII net zo te laten functioneren als die van de huidige Audi A6?

Bij Audi hebben ze het overigens niet hélemaal netjes gemaakt. Het knipperlicht in de spiegel sluit qua frequentie niet netjes aan op de achterlichten :9
Dat is mogelijk, maar ziet er niet echt mooi uit..........je ziet dat het in fases gaat waardoor het gauw op zo een wegwerkzaamheden auto lijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
-Noodstopverlichting moet het trouwens zijn, oeps :P

Doe het nog het meeste voor de coming home die dan automatisch gaat, vind het zo achterlijk dat bij VW dat handmatig moet via een grootlichtsein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Doe het nog het meeste voor de coming home die dan automatisch gaat, vind het zo achterlijk dat bij VW dat handmatig moet via een grootlichtsein..
Bij Ford ook hoor

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Heb een rocco op mk5 platform dus zoveel is er helaas niet mogelijk.
US lights wel, dat is wel een leuke optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Jestar076 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Heb een rocco op mk5 platform dus zoveel is er helaas niet mogelijk.
US lights wel, dat is wel een leuke optie..
Geen uitgebreide boordcomputer?

Dat had mijn golf 5 iig niet, vond ik ook erg jammer, viel niks in te stellen.. Huidige golf 6 heeft de uitgebreide boordcomputer dus kan vrijwel alles zelf instellen op dat kleine lijstje na die ik al postte.
Dan vind ik het bij Ford ook achterlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Geen uitgebreide boordcomputer?

Dat had mijn golf 5 iig niet, vond ik ook erg jammer, viel niks in te stellen.. Huidige golf 6 heeft de uitgebreide boordcomputer dus kan vrijwel alles zelf instellen op dat kleine lijstje na die ik al postte.

[...]

Dan vind ik het bij Ford ook achterlijk :P
Heb wel de volledige MFA, maar qua opties is het heel beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Wat bedoelen jullie? Coming home werkt toch gewoon standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:49:
[...]

Wat bedoelen jullie? Coming home werkt toch gewoon standaard?
Bij de golf 6 en 7 moet je eenmalig met grootlicht seinen om coming home te activeren, zelfs als het gewoon aan staat in de boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Bij de golf 6 en 7 moet je eenmalig met grootlicht seinen om coming home te activeren, zelfs als het gewoon aan staat in de boordcomputer.
Ik heb een Golf 6 gehad, ik kan me niet herinneren dat ik dat moest doen. Nu heb ik een Focus, daar hoeft 't ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 06-07-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:34:
[...]

Ik heb een Golf 6 gehad, ik kan me niet herinneren dat ik dat moest doen. Nu heb ik een Focus, daar hoeft 't ook niet.
Dan heeft iemand het voor jou al aangezet, fabrieksaf moet je bij coming home een keer seinen, zo staat het ook in de handleiding.

Leaving home daarintegen werkt inderdaad wel gewoon automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh het hoeft maar één keer? Dan is 't toch niet zo'n punt verder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:36:
Oh het hoeft maar één keer? Dan is 't toch niet zo'n punt verder? :)
Nee elke keer als je coming home wilt activeren bij thuiskomst haha :P Was het maar zo'n feest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:37:
[...]

Nee elke keer als je coming home wilt activeren bij thuiskomst haha :P Was het maar zo'n feest :P
Dat heb ik echt nooit gedaan hoor. De koplampen en achterlichten bleven gewoon 30 seconden (of wat je ook had ingesteld in de boordcomputer) branden nadat ik de auto afsloot en ik hoefde het grootlicht niet eerst te activeren. Maar ik maakte wel gebruik van de licht/regensensor, misschien maakt dat nog uit?

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 06-07-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:38:
[...]

Dat heb ik echt nooit gedaan hoor. De koplampen en achterlichten bleven gewoon 30 seconden (of wat je ook had ingesteld in de boordcomputer) branden nadat ik de auto afsloot en ik hoefde het grootlicht niet eerst te activeren. Maar ik maakte wel gebruik van de licht/regensensor, misschien maakt dat nog uit?
Ja dan heeft iemand dat voor je ingesteld middels vagcom :P Origineel heeft de golf 6 en de 7 ook dat nog steeds niet..

Ja heb ook gewoon licht en regensensor en lampen altijd in autostand, het is echt zo affabriek middels de sein normaal gesproken tenzij iemand het je ook op automatisch zet via vagcom

[ Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 06-07-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dan zijn Wittebrug en Kamsteeg goeie dealers :) Ik had er zelf niet om gevraagd namelijk. Zowel m'n Golf 5 en 6 hadden het wel zo.

[ Voor 33% gewijzigd door tiguan op 06-07-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:43:
Dan zijn Wittebrug en Kamsteeg goeie dealers :) Ik had er zelf niet om gevraagd namelijk. Zowel m'n Golf 5 en 6 hadden het wel zo.
Excuses verkeerde plaats gepost.. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Systemadmin op 06-07-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
- VW Golf Mk.7 GTI
- Bj. 2013
- 40.000KM
- Executive pakket
- Pareleffect zwart

Waarom voor handbak gekozen eigenlijk? Het lijkt mij juist vreselijk rijden met zoveel vermogen, veel te veel schakelwerk :'( Wel mooie bak verder hoor! Zou alleen de velgen veranderen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Terug naar de 1 voor een bocht? Rij je dan langzamer dan stationair in de 2 of zo? Want met het vermogen van zo'n auto moet dat toch niet nodig zijn?
Lijkt mijn pa wel, die schakelt ook te vaak terug naar de 1 bij bochten (wat dan ook weer vervelend is vanwege toeren opvangen) terwijl ik in zijn auto dat nooit doe.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Waarom voor handbak gekozen eigenlijk? Het lijkt mij juist vreselijk rijden met zoveel vermogen, veel te veel schakelwerk :'( Wel mooie bak verder hoor! Zou alleen de velgen veranderen ^^
Het is net heel weinig schakelwerk :P Vanaf 55-60kmh in de 6 en je trekt na een paar seconde turbolag hard weg :+ En ik vond de velgen eerst ook niks, maar toen ik ze in het echt zag was ik om. Foto's doen ze geen recht.
Maasluip schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:03:
[...]

Terug naar de 1 voor een bocht? Rij je dan langzamer dan stationair in de 2 of zo? Want met het vermogen van zo'n auto moet dat toch niet nodig zijn?
Lijkt mijn pa wel, die schakelt ook te vaak terug naar de 1 bij bochten (wat dan ook weer vervelend is vanwege toeren opvangen) terwijl ik in zijn auto dat nooit doe.
Wellicht kan ik beter beschrijven wat voor een bochten :P. Ik woon in een dorp, en daar zijn de straten amper breed genoeg voor 2 auto's. Bijna iedere bocht heb je geen overzicht door heggen of andere obstakels en je kunt dan eigenlijk niet harder dan 15 de bocht om. 15 in de 2 resulteerd in zo'n 700 rpm en dat vind de motor overduidelijk niet fijn, in de Golf 5 zat je dan nog op 900 rpm.

Misschien was een DSG leuk geweest, maar dan mis je toch een hoop plezier in mijn ogen. Ik heb inmiddels in een heel aantal auto's gereden sinds ik mijn rijbewijs heb, en geen auto heeft zo'n fijne koppeling als een GTI, waar de golf 5 eigenlijk nog wat soepeler was. Het is net een diesel qua koppel, dus het is niet zoals bij een ecobak preventief extra gas geven om niet af te slaan omdat je geen aangrijpingspunt voelt. Dat ligt wellicht ook aan mijn nog beperkte rijervaring.

Ik vind het in ieder geval donders fijne auto's en ik ben voor eeuwig dankbaar dat ik het privilege heb om het te mogen ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Nee hoor ;)
Bij mijn 6 GTI gaat de verlichting aan wanneer ik de auto ontgrendel en als wanneer ik uitstap (mits sleutel uit contact). Ik wil alleen nog even kijken of ik in plaats van de xenon lampen de LED dagrijverlichting aan kan laten gaan..
kuusj98 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:55:
[...]

[...]

Bedankt! Geen performance, mijn ouders zagen er de meerwaarde niet van in, en ik beheer hun beurs niet :P Er waren plannen om te chippen, maar de 220pk/350nm is echt al een wereld van verschil met de oude TFSI, dat hadden we niet verwacht. Zit natuurlijk ook 5 jaar en 90.000km tussen. De uitlaat klinkt naar mijn mening veel te ingetogen, bij de Mk. 5 trilden de ramen nog in het huis, bij deze is het een klein plofje als hij aanslaat maar dan is het geruisloos. Ook mist hij het scherpe geluid van de oude TFSI, maar goed, goede aftermarket uitlaat ben je makkelijk 2K kwijt. Hij is wel echt een stuk zuiniger! We halen nu zo'n 600-650km per tank, met de oude met moeite 500. Oude 1:10, deze 1:12,5.

Maar heel, heel stiekem had ik hem toch liever Tornado Rot gezien :(
Meerwaarde van een performance is (in mijn ogen) dubbel dwars waard maar dat is ook maar net een keuze die ieder voor zich maakt!
Zuiniger en lichter ook nog eens :Y

Voor een uitlaat hoef je niet 2k kwijt te zijn. Als jij alleen een catback haalt (Milltek á 550,- nieuw) heb je al meer dan voldoende geluid! Zelf heb ik een Turboback resonated en die gaan inderdaad wel richting die 2k maar voor enkel geluid is dat niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:15:
[...]

Nee hoor ;)
Bij mijn 6 GTI gaat de verlichting aan wanneer ik de auto ontgrendel en als wanneer ik uitstap (mits sleutel uit contact). Ik wil alleen nog even kijken of ik in plaats van de xenon lampen de LED dagrijverlichting aan kan laten gaan..

[...]

Meerwaarde van een performance is (in mijn ogen) dubbel dwars waard maar dat is ook maar net een keuze die ieder voor zich maakt!
Zuiniger en lichter ook nog eens :Y

Voor een uitlaat hoef je niet 2k kwijt te zijn. Als jij alleen een catback haalt (Milltek á 550,- nieuw) heb je al meer dan voldoende geluid! Zelf heb ik een Turboback resonated en die gaan inderdaad wel richting die 2k maar voor enkel geluid is dat niet nodig :)
Als hij van mij was had ik dat direct gedaan inderdaad, maar goed, er staan nog 3 andere auto's op de oprit/garage/straat die wegenbelasting/verzekering/onderhoud vereisen. Vroeger deed mijn vader ook zijn auto's aanpassen, nu mag hij al blij zijn dat hij van mijn moeder GTI's mag kopen :P Talk about the real boss in home... Overigens heeft hij tegen me gezegd dat de volgende stap een Audi S3 Limousine of GTI Clubsport is, maar dat mag moeders niet horen hahaha

Zelf heb ik de Kever nog, veel plannen qua motorisch modificeren heb ik maar even opzij geschoven. Ben tot de realisatie gekomen dat ik beter eerst eens 18 kan worden en dan kijk hoe vaak ik dat ding gebruik, het heeft m.i. geen zin om voor 2K euro te verbouwen als ik er 1x per 3 weken in rijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 06-07-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Nee hoor ;)
Zoals ik hierboven al zei, dat komt dan omdat een vorige eigenaar oid die vagcom aanpassing heeft laten doen, standaard is dat namelijk niet zo, staat zo ook beschreven in de handleiding..

Zo heb ik een highline executive (golf 6) en mijn pa highline executive (golf 7) beide moet je groot licht seinen.

[ Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 06-07-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:15:
[...]

Zoals ik hierboven al zei, dat komt dan omdat een vorige eigenaar oid die vagcom aanpassing heeft laten doen, standaard is dat namelijk niet zo.

Zo heb ik een highline executive (golf 6) en mijn pa highline executive (golf 7) beide moet je groot licht seinen.
Niet de vorige eigenaar, heb zelf een VCDS :) Dit ligt echter aan de module welke erin zit of het mogelijk is of niet. Daarnaast moet je volgens mij ook nog een Licht en Zicht pakket erbij op hebben.
Bij een GTI is het dus wel mogelijk om dit in te stellen met VCDS. Bij mijn vorige auto (Polo) moest ik ook één keer seinen voor Coming Home. Dit kwam door de teller met daarin de module. In een Polo GTI (andere teller) kan het weer wel. Leaving home deed het echter wel.

Maar je kan zoveel instellen, jammer dat sommige dingen met een VCP moeten.
Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat alle achterlichten bij mij als remlicht functioneren (niet alleen de buitenste) en automatisch inklappende buitenspiegels, maar deze konden weer niet met VCDS :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:23:
[...]

Niet de vorige eigenaar, heb zelf een VCDS :) Dit ligt echter aan de module welke erin zit of het mogelijk is of niet. Daarnaast moet je volgens mij ook nog een Licht en Zicht pakket erbij op hebben.
Bij een GTI is het dus wel mogelijk om dit in te stellen met VCDS. Bij mijn vorige auto (Polo) moest ik ook één keer seinen voor Coming Home. Dit kwam door de teller met daarin de module. In een Polo GTI (andere teller) kan het weer wel. Leaving home deed het echter wel.

Maar je kan zoveel instellen, jammer dat sommige dingen met een VCP moeten.
Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat alle achterlichten bij mij als remlicht functioneren (niet alleen de buitenste) en automatisch inklappende buitenspiegels, maar deze konden weer niet met VCDS :'(
Ja oke jijzelf dan :P Ik had het meer over hoe het af-fabriek is.
Heb zelf ook licht & zicht pakket (zat volgens mij bij executive pakket of highline pakket) maar ga volgende week dus langs vagtechniek om het ook aan te laten zetten.

Alle achterlichten als remlicht kan dat ook bij de golf 6 lampen met halogeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:41:
[...]

Ja oke jijzelf dan :P Ik had het meer over hoe het af-fabriek is.
Heb zelf ook licht & zicht pakket (zat volgens mij bij executive pakket of highline pakket) maar ga volgende week dus langs vagtechniek om het ook aan te laten zetten.

Alle achterlichten als remlicht kan dat ook bij de golf 6 lampen met halogeen?
Ga ik wel vanuit.
Het is enkel even coderen dat ook de binnenste moeten branden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Afgelopen weekend met de cabrio voor een dakloze rondrit België geweest. De start viel niet mee, wat kleine buitjes.
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/7345hzmit/CAM02598.jpg

De rit zelf was wel erg mooi; het wegennet van Belgie is overigens niet best als je echt in the middle of België zit :/
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/q8cgov7id/CAM02665.jpg

Dakloos was wel dat je met iets komt wat VW minded is; dus Karman; VW; Audi; Porsche en Buggy.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/vkqlqxkyj/CAM02623.jpg

Bij thuiskomst was dit dan ook het resultaat. Plakbende dik in de wielkuipen wat niet alles is. Met de stoomcleaner aan de slag doet dan weer goed in die plekken :)

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/o7lx41bd1/CAM02682.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Nee hoor ;)
Kan volgens mij door Fog lights te kiezen ipv low beam. Dan gaan mistlampen en DRL aan. Althans bij de golf 7 werkt het zo, wellicht bij de 6 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Auto staat nu bij VW, deze gaan de compressie meten. Hoop dat die goed is anders mag de kop eraf ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:32:
[...]

Kan volgens mij door Fog lights te kiezen ipv low beam. Dan gaan mistlampen en DRL aan. Althans bij de golf 7 werkt het zo, wellicht bij de 6 ook.
Zo werkt het inderdaad ook met een 6.
Ik wil echter alleen de LEDjes in de koplamp aanhebben en niet mijn mistlampen erbij :+ Die zijn nog gewoon halogeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Compressie is goed, bobine en bougie wordt vervangen.
Gelukkig geen ketting probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:35:
[...]

Zo werkt het inderdaad ook met een 6.
Ik wil echter alleen de LEDjes in de koplamp aanhebben en niet mijn mistlampen erbij :+ Die zijn nog gewoon halogeen..
Bij Audi kun je kiezen wat je als CH/LH wilt hebben, doe niet heel vaak een golf 6 dus ken het even niet uit mijn hoofd. Maar je zou in 09 even moeten kijken of je kunt kiezen wat je als ch/lh wilt.

Enne...wit halogeen :) GP Thunder 7500K werkt perfect, storingsvrij en ziet er mooi uit. Plaats ze al jaren bij al mijn klanten.

[ Voor 12% gewijzigd door Rainesh op 07-07-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Enne...wit halogeen :) GP Thunder 7500K werkt perfect, storingsvrij en ziet er mooi uit. Plaats ze al jaren bij al mijn klanten.
Ik zit wat plaatjes te kijken op Google, maar ziet er inderdaad netjes wit uit. Ben zelf ook wel op zoek naar een wat witter licht, maar wil absoluut niet dat neppe blauwige licht dat je soms wel eens ziet bij knakentuners.

Moet dus vooral smaakvol zijn met een 'af fabriek uitstraling', en zonder strooilicht/verblinding. Zijn die GP Thunder 7500K dan een veilige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Jestar076 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:55:
Compressie is goed, bobine en bougie wordt vervangen.
Gelukkig geen ketting probleem.
Mijn Passat is inmiddels ook terug van de garage (VW). Blijkt dat de motor mag ratelen de eerste 5 sec na starten. De kettingspanners moeten op druk komen dmv olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
GoEV6 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Mijn Passat is inmiddels ook terug van de garage (VW). Blijkt dat de motor mag ratelen de eerste 5 sec na starten. De kettingspanners moeten op druk komen dmv olie.
Dit heb ik heel soms, vooral na lang stuk goed doorrijden en dan binnen paar minuten weer starten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

_/-\o_

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Dope bakkie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Weemism schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:36:
[...]

Ik zit wat plaatjes te kijken op Google, maar ziet er inderdaad netjes wit uit. Ben zelf ook wel op zoek naar een wat witter licht, maar wil absoluut niet dat neppe blauwige licht dat je soms wel eens ziet bij knakentuners.

Moet dus vooral smaakvol zijn met een 'af fabriek uitstraling', en zonder strooilicht/verblinding. Zijn die GP Thunder 7500K dan een veilige keuze?
Dat zeker, want zijn gewoon normale halogeen lampen. Dus als je koplamp al goed afgesteld is met een geel lampje, dan blijft het net zo goed met een GP Thunder lampje. 8500K is meer richting blauw, daarom 7500K dat is perfect. Komt trouwens goed overeen met de led balken van Audi. Ik bestel ze altijd bij xenonlamp.nl, goede service en levering.

gebruik AHOY2015 als kortingscode voor 10% korting :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:49
Wat een bak zeg, erg mooi die verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Dat zeker, want zijn gewoon normale halogeen lampen. Dus als je koplamp al goed afgesteld is met een geel lampje, dan blijft het net zo goed met een GP Thunder lampje. 8500K is meer richting blauw, daarom 7500K dat is perfect. Komt trouwens goed overeen met de led balken van Audi. Ik bestel ze altijd bij xenonlamp.nl, goede service en levering.

gebruik AHOY2015 als kortingscode voor 10% korting :9
Ter aanvulling, check ook even www.powerbulbs.com, vrijwel altijd een kortingscode van 20-25% (nu summer20 zie ik), hier hebben ze ook goede merken als osram en philips, voor een lage prijs. Heb zelf Philips h7 whitevision, mistlampen moet ik eigenlijk nog een keer doen..

Rainesh heb jij toevallig ervaring met de GPthunder h15 lampen? Heb nu osram h15 lampen erin voor DRL/grootlicht maar met DRL zijn ze toch nog wat geelsig omdat ze maar 15 watt stoken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Ter aanvulling, check ook even www.powerbulbs.com, vrijwel altijd een kortingscode van 20-25% (nu summer20 zie ik), hier hebben ze ook goede merken als osram en philips, voor een lage prijs. Heb zelf Philips h7 whitevision, mistlampen moet ik eigenlijk nog een keer doen..

Rainesh heb jij toevallig ervaring met de GPthunder h15 lampen? Heb nu osram h15 lampen erin voor DRL/grootlicht maar met DRL zijn ze toch nog wat geelsig omdat ze maar 15 watt stoken..
Geen ervaring met de H15 lampen, ik gebruik vaak H7, H8 en H11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Geen ervaring met de H15 lampen, ik gebruik vaak H7, H8 en H11 :)
Ja qua H7 heb ik toch liever Osram of Philips erin, lijkt me persoonlijk toch iets beter als GPthunder :P

Zelfde had ik eigenlijk met drl/grootlicht, voor de duurdere Osram h15's cool blue intense gegaan maar aangezien DRL maar 15 watt stookt is het toch nog wat geel, grootlicht is wel 100% spierwit maar gebruik dat vrijwel nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Ja qua H7 heb ik toch liever Osram of Philips erin, lijkt me persoonlijk toch iets beter als GPthunder :P

Zelfde had ik eigenlijk met drl/grootlicht, voor de duurdere Osram h15's cool blue intense gegaan maar aangezien DRL maar 15 watt stookt is het toch nog wat geel, grootlicht is wel 100% spierwit maar gebruik dat vrijwel nooit..
Vergis je niet, de GPThunders zijn in NL niet heel bekend maar wel erg goed. Zeker vergeleken met de Osram's en Philips. En wat is kleurtemperatuur van je huidige h15's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:21:
[...]

Vergis je niet, de GPThunders zijn in NL niet heel bekend maar wel erg goed. Zeker vergeleken met de Osram's en Philips. En wat is kleurtemperatuur van je huidige h15's?
3700k, maar nadeel van die GPthunders is dat ze zo blauw zijn (hoe blauwer hoe meer licht ze filteren) en ik wel nog fatsoenlijk grootlicht wil hebben als ik het eens nodig heb :P

Dus dno hoe die GPthunders dan performen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Origineel xenon bij VAG is 4300k en dat is geel/wit.

7500k is zeker wit. Heb nog niet echt een blauwe tint in kunnen vinden. 8500k wel.

Zal later wel een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mijn h7 whitevision's zijn wel echt spierwit, maar ik denk dat zelfs met de GPthunder wss de DRL nog steeds wat geel zal hebben, puur om het feit dat ze dan maar 15 watt stoken wat toch relatief weinig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:43:
Origineel xenon bij VAG is 4300k en dat is geel/wit.

7500k is zeker wit. Heb nog niet echt een blauwe tint in kunnen vinden. 8500k wel.

Zal later wel een foto posten.
Dan klopt die kleurtemperatuur van 7500K niet. Bij 6000K is de blauwe tint al aanwezig. 7500K heeft een behoorlijk blauwe tint.
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-dzCPCiP3BiA/Tyl7QgDTF1I/AAAAAAAAAkY/Pt-QseLWuOg/s1600/Color-Temperature.png

Vrijwel alle originele xenon lampen zijn 4300K en nagenoeg wit. Het "witste" is 5000-5500K.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 07-07-2016 15:27 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Bij Audi kun je kiezen wat je als CH/LH wilt hebben, doe niet heel vaak een golf 6 dus ken het even niet uit mijn hoofd. Maar je zou in 09 even moeten kijken of je kunt kiezen wat je als ch/lh wilt.

Met VCDS lukt het niet, hier had ik al naar gekeken.

Hoorde net echter dat het met VCP wel moet lukken! Even wachten tot de meeting 7 augustus en dan wordt het ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Scirocco rijd weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Scrtz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:30:
[...]

in mijn Golf7 heb ik ook GPthunders zitten, H7 voor de dimlichten, H11 voor de mistlampen en H15 voor de DRL. bevalt prima. :)

ik zal eens een foto ervan proberen te maken, foto maken van licht blijft altijd een uitdaging :X

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 07-07-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
shameete schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:42:
[...]

in mijn Golf7 heb ik ook GPthunders zitten, H7 voor de dimlichten, H11 voor de mistlampen en H15 voor de DRL. bevalt prima. :)

ik zal eens een foto ervan proberen te maken, foto maken van licht blijft altijd een uitdaging :X
Graag! Ben vooral benieuwd naar hoe de DRL's er uit zien
Pagina: 1 ... 14 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.