Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.906 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Een 1.2TSI heeft ook een turbo. Een benzine motor met turbo zit meestal (al dan niet altijd) in lagere toeren zitten op dezelfde snelheid als een motor zonder turbo.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 01-08-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:44:
Een 1.2TSI heeft ook een turbo. Een benzine motor met turbo zit meestal (al dan niet altijd) in lagere toeren zitten op dezelfde snelheid als een motor zonder turbo.
Wat is het formaat van de turbo?

Misschien dat Chevy454 hier toch nog wel "iets" uit te leggen heeft :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
wimmel_1 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

Wat is het formaat van de turbo?

Misschien dat Chevy454 hier toch nog wel "iets" uit te leggen heeft :P
Groot genoeg voor 105 echte paardenkrachten :P

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwe Up, 1.0 tsi en die chippen naar 150pk moet toch een aardig pittig karretje geven met dat lage gewicht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Untouchablezz20 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:33:
Heb jullie advies nodig. Achterbumper is gespoten, maar komt niet overeen met de rest van de auto. De kleur van de auto is silverleaf. Nu is deze gespoten bij een professionele spuiter, maar die geven aan dat je altijd kleurverschil zult blijven zien ivm kunststof vs metaal. Klopt dit? Moet ik genoegen nemen met kleurverschil? Of is een andere spuiter wel in staat om het verschil aanzienlijk te reduceren?

http://imgur.com/a/LWvIB
Absoluut niet accepteren! Dit is wel heel erg slecht.....af fabriek wordt dit ook meegespoten en dan zie je geen kleurverschil. Dus dat hij het voor elkaar krijgt om dit met zo een verschil te spuiten is wel bijzonder.

Heeft hij wel de juiste kleurcode gebruikt en uitgespoten??

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Rainesh schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 00:23:
[...]

Absoluut niet accepteren! Dit is wel heel erg slecht.....af fabriek wordt dit ook meegespoten en dan zie je geen kleurverschil. Dus dat hij het voor elkaar krijgt om dit met zo een verschil te spuiten is wel bijzonder.

Heeft hij wel de juiste kleurcode gebruikt en uitgespoten??
Lol, dat is inderdaad echt beroerd slecht...
De Golf 5 hebben we na aankoop de motorkap van laten spuiten bij een kennis, omdat hier nogal wat steenslag op zat. Het was Tornado Rot dus echt geen makkelijke kleur, maar je moest echt weten dat het opnieuw gespoten was en dan ook nog onder precies het juiste zonlicht kijken om 2% verschil te zien. En dat voor een paar 100 piek. Werd gewoon gemeten met een kleurmeter en that's that.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kuusj98 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 02:15:
[...]

Lol, dat is inderdaad echt beroerd slecht...
De Golf 5 hebben we na aankoop de motorkap van laten spuiten bij een kennis, omdat hier nogal wat steenslag op zat. Het was Tornado Rot dus echt geen makkelijke kleur, maar je moest echt weten dat het opnieuw gespoten was en dan ook nog onder precies het juiste zonlicht kijken om 2% verschil te zien. En dat voor een paar 100 piek. Werd gewoon gemeten met een kleurmeter en that's that.
Ik weet bijna 100% zeker dat jouw "rode" auto onder een simpele natrium lamp kleurverschillen laat zien. Natrium lampen zijn gelukkig vrij zeldzaam.... Ze worden alleen als "straat" verlichting gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wimmel_1 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 02:21:
[...]

Ik weet bijna 100% zeker dat jouw "rode" auto onder een simpele natrium lamp kleurverschillen laat zien. Natrium lampen zijn gelukkig vrij zeldzaam.... Ze worden alleen als "straat" verlichting gebruikt.
Dat zal, ik ben een mierenneuker als het op zo'n dingen aankomt maar zo extreem ga ik nu ook weer niet naar een auto kijken O-). Natuurlijk heb je altijd iets van kleurverschil...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbulleke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Beste mensen,

Ik ben sindskort de eigenaar van een Golf VI GTD 2011 DSG. Vanochtend wou ik mijn auto starten om naar mijn werk toe te gaan, na de eerste keer starten ging de auto gelijk uit. Vervolgens contact los gemaakt en weer geprobeerd, daarna ging de auto helemaal niet meer aan. Alleen het start geluid die je hoorde. Ik heb contact opgenomen met de ANWB. Die heeft van alles geprobeerd kreeg de auto niet aan. En ja hoor auto moet weggesleept worden naar een plaatselijke garage. De ANWB vertelde mij dat het waarschijnlijk ligt aan de elektrische brandstofpomp die defect is.

Mijn vraag is hebben jullie een soortgelijke probleem gehad? De plaatselijke garage heeft net contact opgenomen met mij en die zegt dat hij niet 100% van is overtuigd dat het aan de brandstofpomp zit.

De auto heb ik niet eens zo lang!! Particulier natuurlijk weer gekocht dus kan ook niet terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
redbulleke schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:27:
Beste mensen,

Ik ben sindskort de eigenaar van een Golf VI GTD 2011 DSG. Vanochtend wou ik mijn auto starten om naar mijn werk toe te gaan, na de eerste keer starten ging de auto gelijk uit. Vervolgens contact los gemaakt en weer geprobeerd, daarna ging de auto helemaal niet meer aan. Alleen het start geluid die je hoorde. Ik heb contact opgenomen met de ANWB. Die heeft van alles geprobeerd kreeg de auto niet aan. En ja hoor auto moet weggesleept worden naar een plaatselijke garage. De ANWB vertelde mij dat het waarschijnlijk ligt aan de elektrische brandstofpomp die defect is.

Mijn vraag is hebben jullie een soortgelijke probleem gehad? De plaatselijke garage heeft net contact opgenomen met mij en die zegt dat hij niet 100% van is overtuigd dat het aan de brandstofpomp zit.

De auto heb ik niet eens zo lang!! Particulier natuurlijk weer gekocht dus kan ook niet terug..
Tja kan aan zoveel dingen liggen, accu, dynamo, startmotor, brandstofpomp..

particulier of bij garage kopen wilt ook niet heel veel zeggen, nu kun je wel garantie hebben bij een een garage maar pech kun je altijd hebben..

Hoeveel heeft je auto gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:03
Onze Golf 7 (bouwjaar 2015) is gisteren terug geweest naar de garage omdat de iPhone integratie niet werkte en de tracks op een SD kaart allemaal door elkaar gegooid werden.

Na veel studeren kwam de monteur bij me terug dat wat ik wil gewoon niet kan; de USB poort is alleen bedoeld voor opladen en je kan geen iPod of iPhone inprikken en de muziek daarop dan via het audiosysteem afspelen. iPhone aansluiten kan alleen via BT, maar dan kan je alleen binnen een album navigeren via het audiosysteem, je kan niet nieuwe albums zoeken of via artiest/genre/etc navigeren.

Ik had ook een SD kaart meegegeven met twee folders met artiesten, met in elk van die folders een folder met een album, waarin MP3s zaten. Dit begrijpt het systeem dus ook niet omdat alle tracks gewoon alfabetisch onder elkaar geplaatst worden.

Ik heb hiervoor een 2011 Polo gehad en een Golf 6 2010 die allebei via de MDI interface prima met mijn iPod om konden gaan. Het is toch van den gekke dat een veel nieuwere auto met een veel geavanceerder audiosysteem dit niet kan?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Moet je dan niet zo'n MDI naar lightning kabel hebben om dat goed te laten werken?

Dacht verder dat BT dezelfde opties geeft dan verbinden via MDI, dus weet niet of datgeen jij zegt niet gewoon de normale limieten zijn? Als ik eens in de buurt ben van mijn pa's golf 7 zal ik het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dr. Strangelove schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:58:
Onze Golf 7 (bouwjaar 2015) is gisteren terug geweest naar de garage omdat de iPhone integratie niet werkte en de tracks op een SD kaart allemaal door elkaar gegooid werden.

Na veel studeren kwam de monteur bij me terug dat wat ik wil gewoon niet kan; de USB poort is alleen bedoeld voor opladen en je kan geen iPod of iPhone inprikken en de muziek daarop dan via het audiosysteem afspelen. iPhone aansluiten kan alleen via BT, maar dan kan je alleen binnen een album navigeren via het audiosysteem, je kan niet nieuwe albums zoeken of via artiest/genre/etc navigeren.

Ik had ook een SD kaart meegegeven met twee folders met artiesten, met in elk van die folders een folder met een album, waarin MP3s zaten. Dit begrijpt het systeem dus ook niet omdat alle tracks gewoon alfabetisch onder elkaar geplaatst worden.

Ik heb hiervoor een 2011 Polo gehad en een Golf 6 2010 die allebei via de MDI interface prima met mijn iPod om konden gaan. Het is toch van den gekke dat een veel nieuwere auto met een veel geavanceerder audiosysteem dit niet kan?
WTF?? Nou ik dat zo lees.....

Ik heb een Discover Pro (GEN 1) in m'n Sept. 2014 Golf 7 (is wel een MY15) en daar werkt dat wél gewoon. Ik kan ook m'n navigatie gewoon updaten middels die USB aansluiting in dat vakje achter de versnellingspook.

M'n broertje heeft óók een Golf 7 van April 2014 met óók een Discover Pro (GEN 1) en daar werkt dat dan weer niet :(

Enige échte verschil is dat ik bij mij de Video Weergave tijdens het rijden "Vrij" geschakeld heb.

P.S. Ik vind het juist weer rete irritant dat m'n iPhone via USB direct als "USB Media" bij gekoppeld wordt terwijl ik 'm alleen wil laten laden. De radio stopt dus met spelen omdat er "nieuwe media" gekoppelt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 03-08-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Is dit niet gewoon een instelling in je radio/telefoon??? Zal vast en zeker wel een menuutje zijn waar je tracks per map aangegeven wordt en niet alfabetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Scrtz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:48:
Moet je dan niet zo'n MDI naar lightning kabel hebben om dat goed te laten werken?

Dacht verder dat BT dezelfde opties geeft dan verbinden via MDI, dus weet niet of datgeen jij zegt niet gewoon de normale limieten zijn? Als ik eens in de buurt ben van mijn pa's golf 7 zal ik het eens proberen
Wagen heeft geen MDI meer, die hadden mijn voorgaande VWs wel. Alleen nog USB. Jammer, want MDI werkte redelijk goed. Traag, maar het werkte.

Volgens mij kan ik via BT echt alleen zappen in een album en pauzeren/starten. Ik kan niet omhoog navigeren en een ander album aanzetten, maar ik zal nog eens kijken.
wimmel_1 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

WTF?? Nou ik dat zo lees.....

Ik heb een Discover Pro (GEN 1) in m'n Sept. 2014 Golf 7 (is wel een MY15) en daar werkt dat wél gewoon. Ik kan ook m'n navigatie gewoon updaten middels die USB aansluiting in dat vakje achter de versnellingspook.

M'n broertje heeft óók een Golf 7 van April 2014 met óók een Discover Pro (GEN 1) en daar werkt dat dan weer niet :(

Enige échte verschil is dat ik bij mij de Video Weergave tijdens het rijden "Vrij" geschakeld heb.

P.S. Ik vind het juist weer rete irritant dat m'n iPhone via USB direct als "USB Media" bij gekoppeld wordt terwijl ik 'm alleen wil laten laden. De radio stopt dus met spelen omdat er "nieuwe media" gekoppelt wordt.
Navigatie update heb ik nog niet naar gekeken maar volgens de website moet dat via SD. Als jij dat hebt gedaan via USB dan klopt het niet dat die gast van VW mij verteld heeft dat die USB alleen data doet. Verder heb ik ook online gezien dat mensen muziek spelen via de USB stick dus dat lijkt me gewoon niet te kloppen.

Erg vreemd dat sommige Discover Pros dus wel werken en andere niet. Dat is toch raar lijkt me?
Rainesh schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:13:
Is dit niet gewoon een instelling in je radio/telefoon??? Zal vast en zeker wel een menuutje zijn waar je tracks per map aangegeven wordt en niet alfabetisch.
Zou je denken maar opnieuw geldt dat ik misschien gewoon nog eens goed moet kijken.

Voor de duidelijkheid: Als het ding de tracks via SD bekijkt moet hij toch nog steeds in staat zijn om middels de ID3 tag te kunnen sorteren op album/artiest/genre? Of verwacht ik nou teveel van een auto uit 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Misschien kun je de discover software nog updaten of laten updaten? Grote kans dat daar nog verschil in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb net wel gezien dat ik niet de Discover Pro heb maar de Discover Media Gen 1, dus dat zal ook wel uitmaken.

Ik kan ook gewoon de folderstructuur navigeren op de SD kaart, maar het zou handiger zijn als ik op artiest/genre/album kon navigeren naar keuze, weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:33

Mimiix

Professioneel Prutser

Hoi tweakers

Ik heb een probleempje met m'n polo 6n1. Heb hem nog niet erg lang hooguit 2 maandjes.
Ik werk op vroege tijden en nu word het sochtends weer wat kouder. Nu zet ik de verwarming aan en komt er een muffe lucht uit.

Ik heb gezocht op internet en ik kwam tegen dat het de radiateur kan zijn. Echter ruik ik geen koelvloeistof. Daarnaast is laatst mijn koelhuis gesneuveld dus mijn hele systeem is nagekeken.

Ook ruikt het niet naar dood dier.

Iemand die dit kent en een oplossing weet?

Groet Dennis

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

D3nnisd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 05:43:
Hoi tweakers

Ik heb een probleempje met m'n polo 6n1. Heb hem nog niet erg lang hooguit 2 maandjes.
Ik werk op vroege tijden en nu word het sochtends weer wat kouder. Nu zet ik de verwarming aan en komt er een muffe lucht uit.

Ik heb gezocht op internet en ik kwam tegen dat het de radiateur kan zijn. Echter ruik ik geen koelvloeistof. Daarnaast is laatst mijn koelhuis gesneuveld dus mijn hele systeem is nagekeken.

Groet Dennis
Hoe zijn je filters?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbulleke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Scrtz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:31:
[...]

Tja kan aan zoveel dingen liggen, accu, dynamo, startmotor, brandstofpomp..

particulier of bij garage kopen wilt ook niet heel veel zeggen, nu kun je wel garantie hebben bij een een garage maar pech kun je altijd hebben..

Hoeveel heeft je auto gelopen?
Dat is waar, 86k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
D3nnisd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 05:43:
Hoi tweakers

Groet Dennis
Zou inderdaad even naar je filters kijken.
Is het alleen wanneer je de verwarming aanzet? Of ook als je gewoon lucht in de auto laat komen..
Brandstofpomp/tankpomp zou mij inderdaad niets verbazen.

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 04-08-2016 18:08 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
redbulleke schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:27:
Zoals altijd is meten weten. Maar als het de opvoerpomp is dan zou je een raildrukfout na +/- 20 seconden starten krijgen.

Je had toch wel diesel in de tank? :+
(je wilt niet weten hoevaak we dat probleem al hebben gehad deed omdat de tank leeg was.., En dan is men uren aan het zoeken naar fouten in de raildruksensor, opvoerpomp, pompkleppen,.. :X Bij mijn vorige werkgever bleef een auto voor enkele weken stilstaan om deze reden.. op een ontwikkelingsafdeling |:( )

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 04-08-2016 18:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Famous schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:03:
[...]

Zou inderdaad even naar je filters kijken.
Is het alleen wanneer je de verwarming aanzet? Of ook als je gewoon lucht in de auto laat komen..

[...]

Brandstofpomp/tankpomp zou mij inderdaad niets verbazen.
Thanks voor de replies. Het is altijd. 't lijkt een stof lucht en ik denk dat het dat filter best kan zijn. Ik heb opgezocht waar die zit, schijnt onder het dashboard kastje te zijn... maar daar zit ie niet. Moet m'n hele dashboard eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
D3nnisd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:08:
Thanks voor de replies. Het is altijd. 't lijkt een stof lucht en ik denk dat het dat filter best kan zijn. Ik heb opgezocht waar die zit, schijnt onder het dashboard kastje te zijn... maar daar zit ie niet. Moet m'n hele dashboard eruit?
Motorkap open, bij het schutbord ter hoogte van de ruitenwissers.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 04-08-2016 20:06 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:05:
[...]

Motorkap open, bij het schutbord ter hoogte van de ruitenwissers.
Dat is toch het luchtfilter voor de motor? Daar heb ik een k&n op zitten. Of zit ie daar achter?

Edit: heb hem gevonden, hij zit aan de linker kant. Hij is vol met blaadjes en andere troep.. Vandeweek maar even stofzuigen en schoonmaken. Bedankt voor je hulp!!

[ Voor 22% gewijzigd door Mimiix op 04-08-2016 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Weet niet hoe dat bij de 6N1 zit, maar de 6N2 (1999 - 2003) staat er om bekend dat er onder de paravaanbak een boel blad en zooi gaat zitten. Dat wordt na een tijdje compost en verstopt de afwateringsgaatjes in de paravaan, die troep blijft dus zitten, water kan niet meer weg en dus blijft alles vochtig, gevolg: roest! Goed schoonmaken en schoon houden. Collega van me heeft 't ook gehad met de Polo van z'n vrouw. Die roest trekt door naar beneden langs de achterzijde van de voorste wielkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48
Mijn Golf V 2006 2.0TDI heeft sinds een tijdje dat de motor schokt tijdens het uitzetten. Het opstarten en rijden gaat nog perfect, dit heb ik enkel bij het uitzetten. Nu heb ik sinds twee dagen een motor lampje branden en de melding 'emissions garage' bij het op contact zetten.

Ik heb links en rechts wat geGoogled en kom gashuisklep / gasklephuis tegen die wellicht vervuild is. Ik heb de EGR uitstaan / laten omzeilen sinds jaar en dag bij VAG Techniek in Nuenen.

Iemand suggesties? Zelf te doen? Zsm wegbrengen of niet? Mijn 'onderhoudskerel' is 3 weken met vakantie vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:31
Als je gasklephuis vervuilt is moet hij volgens mij stationair ook slecht lopen. Dus lager toerental als normaal, tegen het afslaan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Schokken bij het uitzetten, is dat niet gewoon nadieselen? Je weet dat een diesel verder geen ontsteking nodig heeft en dat de motor blijft draaien zolang je diesel toevoert he? Misschien is er iets mis met de afschakeling van de brandstoftoevoer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is dat MIVW event leuk?
Volgens collega is het erg tof, maar ik ben zelf meer van de oldtimers en niet zo van het plastic met 20" velgen ;) daarnaast valt het samen met Bug show Spa, dus ik denk dat er wat minder luchtgekoeld is. Meer ervaringsdeskundige hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
maxoss schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:38:
Als je gasklephuis vervuilt is moet hij volgens mij stationair ook slecht lopen. Dus lager toerental als normaal, tegen het afslaan aan.
Diesel

Een diesel heeft een kwantiteitsregeling, geen kwaliteitsregeling!
Card Nox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:17:
Mijn Golf V 2006 2.0TDI heeft sinds een tijdje dat de motor schokt tijdens het uitzetten. Het opstarten en rijden gaat nog perfect, dit heb ik enkel bij het uitzetten.
Gaat hij uit als een zak rammelende knikkers? Zo ja: ideaal om je vliegwiel aan gort te helpen :Y)

Normaal sluit men zachtjes de gasklep tijdens het uitzetten zodat de motor niet tegen de compressie moet duwen. Als hij tegen de compressie moet duwen dan gaat hij uit als een zak knikkers en dan is het de gasklep die in de normaal open stand blijft hangen.

Het kan schade veroorzaken iig

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 05-08-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
_ferry_ schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:11:
Is dat MIVW event leuk?
Volgens collega is het erg tof, maar ik ben zelf meer van de oldtimers en niet zo van het plastic met 20" velgen ;) daarnaast valt het samen met Bug show Spa, dus ik denk dat er wat minder luchtgekoeld is. Meer ervaringsdeskundige hier?
Late reactie..
Maar MiVW is wel een erg groot evenement. Als je meer van de oldtimers bent zou ik persoonlijk naar 40 jaar Volkswagen gaan. Dit is in het Porsche centrum Gelderland en staan bijvoorbeeld alle GTI's gemaakte op een rij.

Uit mijn hoofd is dit 25 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ben er vandaag geweest, was tenslotte lekker weer en zich wel effe leuk om een rondje te lopen. Daarnaast heb ik net een nieuw motorblok dus beetje inrijden en afstellen. Maar het duurde enorm lang eer dat ik op t terrein was, dus heb hem ergens tussen kassa en terrein maar langs de kant geparkeerd. Want het uitzicht was nog een paar honderd meter wachtrij. :W
Daarna een rondje gemaakt, wel wat luchtgekoeld maar niet heel veel nee.
En genoeg Macho's In Verbouwde Wrakken te zien.
Of was die afkorting ergens anders voor? :+
Ook wel leuke dingen hoor, wist bijvoorbeeld niet dat er een Audi RS2 bestond, met daarin een Porsche blok :) leuke sleeper.

Goeie, die van 40jaar VW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Hmmm, MIVW is helemaal aan me voorbij gegaan dit jaar, had totaal niet door dat dat deze zaterdag al was, anders was ik misschien toch ook nog wel gegaan, was er wel perfect weer voor inderdaad.

Vorige twee jaren trouwens wel geweest, maar na vorig jaar had ik het toch eigenlijk ook wel een beetje gezien. Eerste jaar zijn die enorme files het terrein op en af ook nog wel te tolereren, maar dan begint het toch wel wat vervelend te worden als je alleen een paar uurtjes wil rondlopen.

Volgend jaar misschien weer dan, misschien leuk om dan met een groepje VW Tweakers te gaan 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:18:
Hmmm, MIVW is helemaal aan me voorbij gegaan dit jaar, had totaal niet door dat dat deze zaterdag al was, anders was ik misschien toch ook nog wel gegaan, was er wel perfect weer voor inderdaad.

Vorige twee jaren trouwens wel geweest, maar na vorig jaar had ik het toch eigenlijk ook wel een beetje gezien. Eerste jaar zijn die enorme files het terrein op en af ook nog wel te tolereren, maar dan begint het toch wel wat vervelend te worden als je alleen een paar uurtjes wil rondlopen.

Volgend jaar misschien weer dan, misschien leuk om dan met een groepje VW Tweakers te gaan 8).
Doe mij dan toch maar zoiets;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/whqkkPJ.jpg

Een kleine meeting welke ik vandaag (zondag) had georganiseerd. Al met al met zo'n 30 man (25 auto's) een gezellige middag gehad :Y Van een hele schone Golf 4 R32 in perfecte, originele staat tot Golf 7R welke ruim over de 400pk zit.
Twee verdaalde bmw's en een Cupra stonden er ook nog bij :)

Bij een Golfje 5 werd zelfs nog de bedieningsknop voor de klep in zijn uitlaat gemonteerd, waar het wel niet goed voor is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:43
Heren, heb even jullie advies nodig met een setje velgen. Het zijn geen spectaculaire velgen, maar ben benieuwd naar jullie mening.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjdVfiO.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Mijn mening: de tweede set.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Untouchablezz20 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:55:
Heren, heb even jullie advies nodig met een setje velgen. Het zijn geen spectaculaire velgen, maar ben benieuwd naar jullie mening.

[afbeelding]
Moeten het die zijn?
Je kan ook kijken naar Helios velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Famous schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:34:
[...]

Moeten het die zijn?
Je kan ook kijken naar Helios velgen!
Ja, helaas alleen keuze uit deze 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zou voor de eerste set gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Untouchablezz20 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:02:
[...]

Ja, helaas alleen keuze uit deze 2.
Onder welke auto komen ze?
Vind de tweede set een beetje Caddy velgen.

Wanneer het om een Golf gaat zou ik (denk ik) eerder voor de eerste set gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Famous schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:19:
[...]

Onder welke auto komen ze?
Vind de tweede set een beetje Caddy velgen.

Wanneer het om een Golf gaat zou ik (denk ik) eerder voor de eerste set gaan.
Inderdaad, om een Golf gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Untouchablezz20 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:29:
[...]

Inderdaad, om een Golf gaat het.
Dan zou ik voor de eerste set gaan.
Smaken verschillen natuurlijk wel..

gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Eerste set. Tweede set oogt beetje oubollig/instap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eerste set. Ik vind dat asymmetrische niet mooi.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Tweede set zie je hier in ZA veel op Amarok bakkies ;-)
Ik zou voor de eerste set gaan.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

2de set lijkt wel van een Renault af te komen....

In any case, de 1ste dus. :)

[ Voor 24% gewijzigd door max op 11-08-2016 16:25 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Untouchablezz20
Bedankt allemaal! Mijn voorkeur ging ook uit naar de eerste set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:24
vandaag mijn raam mechanisme laten repareren van mijn vw polo 1.2

hebben ze voor het gemak ook alvast de nieuwe software er in gezet,
let wel zonder mijn toestemming, en er is uberhoubt niet vooraf over gesproken.

geen idee wat ik hier nou van moet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nichtje belde net dat in haar 2011 Polo 6R Slowmotion Diesel (lees: mijn oude Polo) het airbag/gordel lampje is gaan branden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LhPcBml.png

Zoektocht op internet brengt niet heel veel uitkomst en ik vroeg me af of iemand hier een suggestie heeft wat ik kan doen.

Ik heb haar al gevraagd om onder de stoel te kijken of de kabels onder aan de stoel en de kabel van de gordelspanners vast zitten / niet beschadigd zijn. Volgens jaar zijn deze intact.

Ik ga vanavond eens kijken, maar wilde wat input vragen voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heeft ze niet toevallig de override ingeschakeld? Dan gaat dat lampje ook branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:47:
Nichtje belde net dat in haar 2011 Polo 6R Slowmotion Diesel (lees: mijn oude Polo) het airbag/gordel lampje is gaan branden.

[afbeelding]

Zoektocht op internet brengt niet heel veel uitkomst en ik vroeg me af of iemand hier een suggestie heeft wat ik kan doen.

Ik heb haar al gevraagd om onder de stoel te kijken of de kabels onder aan de stoel en de kabel van de gordelspanners vast zitten / niet beschadigd zijn. Volgens jaar zijn deze intact.

Anders even laten uitlezen. Kan misschien een sporadische storing zijn. Uit welke regio komt ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:59:
[...]

Anders even laten uitlezen. Kan misschien een sporadische storing zijn. Uit welke regio komt ze?
Regio midden (Amsterdam <> Amersfoort.) Ik bel even rond in mijn netwerk voor iemand die een VAGCOM heeft. Voordat de "stealership" weer factureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:47:

[afbeelding]

Ook een keer gehad bij mijn Golf V uit 2005. Daar is het opgelost (door de dealer) door een stekkertje onder de bijrijders stoel er opnieuw aan te zetten. Was verder ook niets aan te zien van buiten af.

Ik heb vrijdag een Opel Insignia Sports Tourer gekocht en daarbij de golf ingeruild. Kan er nog zo'n 1,5 week mee rijden. Ergens vind ik het wel jammer dat hij weg gaat, blijft een fijne auto om mee te rijden. Maar de kosten van 2 auto's kan ik op dit moment niet verantwoorden :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rupie op 16-08-2016 20:21 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rupie schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:14:
[...]

Ook een keer gehad bij mijn Golf V uit 2005. Daar is het opgelost (door de dealer) door een stekkertje onder de bijrijders stoel er opnieuw aan te zetten. Was verder ook niets aan te zien van buiten af.

Ik heb vrijdag een Opel Insignia Sports Tourer gekocht en daarbij de golf ingeruild. Kan er nog zo'n 1,5 week mee rijden. Ergens vind ik het wel jammer dat hij weg gaat, blijft een fijne auto om mee te rijden. Maar de kosten van 2 auto's kan ik op dit moment niet verantwoorden :P
Welke Golf had je?
Ik vind het interieur gewoon erg tegen vallen van de meeste auto's. Er komt onverwachts iemand voor mijn Golf kijken zaterdag dus zit stiekem al voor iets leuks te kijken alszijnde opvolger..

BMW 130i coupe, meh
Ford fiesta st200, meh
Fors focus RS, bah
Audi S3 quattro, meh
Opel Corsa Nurburgring, meh
Mercedes is vaak erg zwaar en dus stuk duurder met maandelijkse kosten

Vind het lastig om een goede opvolger te vinden, mede omdat mijn Golf compleet full options is. Twijfel nog wel voor een 325i, wat meer comfort tov een Golf denk ik ondanks de DCC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Fords vind ik echt vreselijk van binnen, zoveel plastic, zoveel knoppen en anno 2016 nog zo'n kleine kut navigatieschermpjes in durven bouwen..

Ik ben indirect ook altijd wel aan het zoeken voor een vervanger voor mijn huidige golf 6, maar als student zijnde ben ik op dit moment wel tegen het maximale beland wat mijn portemonnee mij nog net realistisch acht haha.

Maar precies wat je zegt, veel andere merken lijken direct zo verouderd, al dan niet qua exterieur dan wel door het interieur. Komt er op neer dat je al snel bij een 2013/2014 model uitkomt bij veel merken wat al snel tot veel hogere bedragen lijdt dan in ons beide gevallen, huidige golf 6 (die er in mijn persoonlijke ervaring zeker van binnen in 2010 al beter uitzag dan menig ander vergelijkbaar merk met de nieuwste modellen nog niet haalt..)

Om maar een voorbeeld te nemen, de audi a3, waarbij het op een na laatste model gewoon van 2004 tot 2012 is meegegaan, wil je dus geen a3 die er van binnen uit ziet als een golf V uit 2004, dan zit je al snel tegen de 20-25k voor een wat completere nieuw model a3.

Zelfde gaat op voor veel andere merken als mercedes en bmw, waar je toch al snel van een omslagpunt als 10k nu naar 20-25k gaat wil je een stuk nieuwer en compleet model rijden in plaats van een marginale restyle die al uit het jaar 2004-2005 stamt.

De struggles ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb je de Focus facelift van binnen gezien? Die heeft een deftig navigatie/entertainment systeem en het dashboard ziet er echt een stuk beter uit. Ik heb zelf de preface lift en ik ben het met je eens dat er teveel crap op het dashboard zit, maar de materialen die er zijn gebruikt zijn echt wel goed. Het dashboard is van dat zachte rubberen spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 01:50:
Heb je de Focus facelift van binnen gezien? Die heeft een deftig navigatie/entertainment systeem en het dashboard ziet er echt een stuk beter uit. Ik heb zelf de preface lift en ik ben het met je eens dat er teveel crap op het dashboard zit, maar de materialen die er zijn gebruikt zijn echt wel goed. Het dashboard is van dat zachte rubberen spul.
Een simpele VW "krijgt" tegenwoordig een deftig "touchscreen" mee waarbij je bij een Ford alles nog met (tig afzonderlijke) knopjes moet bedienen en Audi er een soort van joystick bij nodig acht?

Als VW rijder is het natuurlijk makkelijk oordelen maar zelfs dat Audi systeem werkt minder intuïtief doordat je iets moet doen met je hand op een plaats weer je hand eigenlijk niet eens hoort ze zitten terwijl je ogen op een display gericht zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
tiguan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 01:50:
Ik vind een rappe auto ook wel fijn, een nieuwe Ford Focus RS behoort niet tot de mogelijkheden :+
Scrtz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 01:07:
Fords vind ik echt vreselijk van binnen, zoveel plastic, zoveel knoppen en anno 2016 nog zo'n kleine kut navigatieschermpjes in durven bouwen..

Ik ben indirect ook altijd wel aan het zoeken voor een vervanger voor mijn huidige golf 6, maar als student zijnde ben ik op dit moment wel tegen het maximale beland wat mijn portemonnee mij nog net realistisch acht haha.

Maar precies wat je zegt, veel andere merken lijken direct zo verouderd, al dan niet qua exterieur dan wel door het interieur. Komt er op neer dat je al snel bij een 2013/2014 model uitkomt bij veel merken wat al snel tot veel hogere bedragen lijdt dan in ons beide gevallen, huidige golf 6 (die er in mijn persoonlijke ervaring zeker van binnen in 2010 al beter uitzag dan menig ander vergelijkbaar merk met de nieuwste modellen nog niet haalt..)

Om maar een voorbeeld te nemen, de audi a3, waarbij het op een na laatste model gewoon van 2004 tot 2012 is meegegaan, wil je dus geen a3 die er van binnen uit ziet als een golf V uit 2004, dan zit je al snel tegen de 20-25k voor een wat completere nieuw model a3.

Zelfde gaat op voor veel andere merken als mercedes en bmw, waar je toch al snel van een omslagpunt als 10k nu naar 20-25k gaat wil je een stuk nieuwer en compleet model rijden in plaats van een marginale restyle die al uit het jaar 2004-2005 stamt.

De struggles ^^
Er moet inderdaad naar het nieuwe model gekeken worden maar dan nog vind ik het tegenvallen.

Mocht die verkocht raken heb ik gelukkig nog een back-up auto maar het is een lastige zoektocht naar een 'upgrade' auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Zaterdag wil ik gaan kijken bij een 2011 Golf 6 1.6 TDI (105 pk) met 170k kilometers, is ex lease van de eerste eigenaar met alle onderhoud
Staat gewoon bij een garage te koop

Maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij bezichtigen? :)

Mijn E90 325i wil ik erop inruilen, rij helaas te veel kilometers voor een benzine

[ Voor 14% gewijzigd door FabianGTI op 17-08-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Famous schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Welke Golf had je?
Ik vind het interieur gewoon erg tegen vallen van de meeste auto's. Er komt onverwachts iemand voor mijn Golf kijken zaterdag dus zit stiekem al voor iets leuks te kijken alszijnde opvolger..

BMW 130i coupe, meh
Ford fiesta st200, meh
Fors focus RS, bah
Audi S3 quattro, meh

Vind het lastig om een goede opvolger te vinden, mede omdat mijn Golf compleet full options is. Twijfel nog wel voor een 325i, wat meer comfort tov een Golf denk ik ondanks de DCC..
Cupra? Best wel bang for your buck :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wom schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

Cupra? Best wel bang for your buck :)
De Ibiza cupra uit ± '10 is goed betaalbaar maar interieur gelijk weer een afknapper.
De nieuwe Ibiza vind ik wel oké al is het dashboard nog niet super.
De nieuwe Leon is boven het budget wat ik wil uitgeven :+
FabianGTI schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:13:
Zaterdag wil ik gaan kijken bij een 2011 Golf 6 1.6 TDI (105 pk) met 170k kilometers, is ex lease van de eerste eigenaar met alle onderhoud
Staat gewoon bij een garage te koop

Maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij bezichtigen? :)

Mijn E90 325i wil ik erop inruilen, rij helaas te veel kilometers voor een benzine
Zijn goede blokken enkel die EGR klep even laten uitschrijven en dan is het prima ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Famous op 17-08-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Zijn goede blokken enkel die EGR klep even laten uitschrijven en dan is het prima ;)
Klopt, al zit ik er wel aan te denken om eventueel een JD kuurtje te laten uitvoeren, van 218pk terug naar 105pk is wel een grote stap, maar misschien valt het in de praktijk wel mee :+

Qua blok uiteraard wel het een en ander over opgezocht, dus ging me meer om specifieke Golf 6 dingen, zoals dingen die snel slijten/kapot gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

FabianGTI schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Klopt, al zit ik er wel aan te denken om eventueel een JD kuurtje te laten uitvoeren, van 218pk terug naar 105pk is wel een grote stap, maar misschien valt het in de praktijk wel mee :+
Mijn A5 staat in de garage en ik ben nu met de A1 van mijn vriendin op stap. Dat is ook zo'n 100pk er op achteruit. Het went, maar inhalen zul je flink minder doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

[...]

Qua blok uiteraard wel het een en ander over opgezocht, dus ging me meer om specifieke Golf 6 dingen, zoals dingen die snel slijten/kapot gaan
Voila: Volkswagen Golf VI – occasion video & aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
wimmel_1 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 01:58:
[...]

Een simpele VW "krijgt" tegenwoordig een deftig "touchscreen" mee waarbij je bij een Ford alles nog met (tig afzonderlijke) knopjes moet bedienen en Audi er een soort van joystick bij nodig acht?
Ik heb 't over de facelift. Die heeft een 8" (of misschien zelfs groter) touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Famous schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Welke Golf had je?

BMW 130i coupe, meh
Ford fiesta st200, meh
Fors focus RS, bah
Audi S3 quattro, meh

Een 1.6 FSI turijn. Niet de meest uitgebreide uitvoering, maar in de loop van tijd wel een pricewatch: Parrot Asteroid Smart ingebouwd wat de console al iets beter opvulde :p daarnaast een heel aantal knopjes vervangen (lamp, elektrische ramen, klimaatsysteem (niet mijn eigen foto's)) waardoor het er al iets minder saai uit zag (vond ik dan he).

Over 1,5 week ga ik dus over naar een Insignia. In de variant die ik heb zitten ook best wel meer dan genoeg knopjes, met name rondom de radio en dergelijke. Mijn Insigna komt er ongeveer zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ejOPhsvF7rDP9Epn43P3Byse/medium.jpg
De stukken die op bovenstaande afbeelding dat zwarte pianolak hebben zijn in mijn Insignia een grijs achtige hout structuur wat er in mijn ogen niet uit ziet, dus dat wordt nog even gespoten zodat het als bovenstaande foto wordt.
Edit:
en dan zit er ook nog zo'n draai/druk knop voor de pook (die staat niet op deze foto zie ik net) om voor net nog even wat meer knopjes te zorgen :p

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 17-08-2016 19:10 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rupie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Een 1.6 FSI turijn. Niet de meest uitgebreide uitvoering, maar in de loop van tijd wel een pricewatch: Parrot Asteroid Smart ingebouwd wat de console al iets beter opvulde :p daarnaast een heel aantal knopjes vervangen (lamp, elektrische ramen, klimaatsysteem (niet mijn eigen foto's)) waardoor het er al iets minder saai uit zag (vond ik dan he).

Over 1,5 week ga ik dus over naar een Insignia. In de variant die ik heb zitten ook best wel meer dan genoeg knopjes, met name rondom de radio en dergelijke. Mijn Insigna komt er ongeveer zo uit te zien:
[afbeelding]
De stukken die op bovenstaande afbeelding dat zwarte pianolak hebben zijn in mijn Insignia een grijs achtige hout structuur wat er in mijn ogen niet uit ziet, dus dat wordt nog even gespoten zodat het als bovenstaande foto wordt.
Edit:
en dan zit er ook nog zo'n draai/druk knop voor de pook (die staat niet op deze foto zie ik net) om voor net nog even wat meer knopjes te zorgen :p
Is beetje zelfde interieur als een Astra, ik moet zeggen dat ik het echt te druk vind.
Waarom al die knoppen onder de radio?
Clima met rood scherm wat een A3 al in '99 had?
MFA ook rood (Golf 4)?
Mega groot stuur?
Lelijk scherm (qua kleur weergave)

Als ik dit dan met mij Golf vergelijk uit 2010 (vanaf 2009 op de markt) ziet dat er een stuk rustiger en mooier uit. En dan heb ik het kleurenschema nu nog omgezet van de radio waardoor het nog wat 'luxer' oogt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/om6Nl1I.jpg

Begrijp me niet verkeerd dat ik je nieuwe auto wil afkraken, ik heb het bij heel veel auto's dat het niet mijn smaak is. Daarnaast heb ik het ook nooit in het echt gezien bij een Astra/Insignia dus wellicht valt het allemaal goed mee! Maar dit maakt voor mij de zoektocht naar een opvolger toch wel lastig omdat ik vaker in de auto zit dan hem van de buitenkant zie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:38
[...]

[...]

Ik heb zelf een golf 1.6tdi uit 2010. Ik heb al contact gehad met vagtechechniek uit Nuenen over het uitschrijven van de egr. Zij adviseren eigenlijk om dit voor dit blok niet te doen omdat de egr gebruikt zou worden tijdens het regenereren van het roetfilter. Uitschrijven van de egr zou resulteren in een kapotte roetfilter binnen niet afzienbare tijd.

Andere optie is naast de egr uitschrijven ook de roetfilter verwijderen. Maar de vraag is hoe toekomstbestendig dit is ivm mogelijk veranderende regelgeving.

Ik doe nog even niks in ieder geval. Vagtechniek kon de egr vervangen voor 450€. Bij mij is het lampje al eens gaan branden met daarbij de noodloop. Voornamelijk bij lange ritten. Even de motor herstarten en ik kon weer gelijk door. Nu alweer enkele maanden geen storing meer gehad overigens.

Km stand 155000

[ Voor 7% gewijzigd door Blackouts op 17-08-2016 23:13 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
bramv82 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:11:
[...]

[...]

Ik heb zelf een golf 1.6tdi uit 2010. Ik heb al contact gehad met vagtechechniek uit Nuenen over het uitschrijven van de egr. Zij adviseren eigenlijk om dit voor dit blok niet te doen omdat de egr gebruikt zou worden tijdens het regenereren van het roetfilter. Uitschrijven van de egr zou resulteren in een kapotte roetfilter binnen niet afzienbare tijd.

Andere optie is naast de egr uitschrijven ook de roetfilter verwijderen. Maar de vraag is hoe toekomstbestendig dit is ivm mogelijk veranderende regelgeving.

Ik doe nog even niks in ieder geval. Vagtechniek kon de egr vervangen voor 450€. Bij mij is het lampje al eens gaan branden met daarbij de noodloop. Voornamelijk bij lange ritten. Even de motor herstarten en ik kon weer gelijk door. Nu alweer enkele maanden geen storing meer gehad overigens.

Km stand 155000
Ging het EPC lampje ook branden, of dat niet?
Vaak als de regelgeving veranderd worden oudere modellen uitgesloten hiervan. Maar in Nederland weet je het maar nooit..

• Blackouts
Epc niet. Alleen een spiraal lampje.

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ik zit al een tijdje te kijken voor een 2e auto. Ik en mijn vriendin hebben een Peugeot 107 uit 2008. Die gebruikt mijn vriendin dagelijks voor woon en werkverkeer. Ik werk in onze woonplaats dus fiets elke dag.

Nu is het zo dat we als we een dagje weg willen of boodschappen willen doen die 107 niet voldoet aan onze eisen. Hij is te klein ( Krat bier past niet eens in de achterbak :/ ) geen centrale deurvergrendeling, geen airco en miss voor mij wel het belangrijkst. NIET vooruit te branden. Maar wel super zuinig en goedkoop in onderhoud. Dus die Peugeot willen we houden voor het woon-werkverkeer van mijn vriendin.

Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een ''goedkope'' interessante 2e auto voor er bij.
En dan vooral waar je een beetje mee vooruit komt, groter en luxer is dan de Peugeot.
De auto is dus bedoeld voor het vervoer buiten het woon-werkverkeer van mijn vriendin om en zal dus niet dagelijks worden gebruikt.

Nu zit ik te kijken naar een golf4 2.3 v5 en golf4 1.8T.
Dit hoeft niet veel te kosten gemiddeld tussen de 1700/3000 met gemiddeld 250000 op de teller (met NAP en onderhoudshistorie)

Ik lees dat beide autos wel aardig goede blokken hebben. met de 1.8T heb je natuurlijk de turbo dat voor grote kosten kan zorgen, maar de 2.3 V5 heeft een distributieketting en als die moet worden vervangen moet het hele blok uit de auto dus dat kost ook een aardig centje.
Ik neig persoonlijk meer naar de 2.3.
Ik rij wel eens in de bmw e46 318CI van mn broertje en dat rijdt toch wel zeer fijn en van de week in een peugeot 207 VTI 1.6T 150pk gereden en dat viel me qua vermogen toch tegen..

Nu is mijn vraag alleen, welke zouden jullie aanraden als ''sportieve'' auto voor er bij? Zijn er ook mensen met ervaringen met deze 2 autos?

• Famous
dokteronline schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:42:
Ik zit al een tijdje te kijken voor een 2e auto. Ik en mijn vriendin hebben een Peugeot 107 uit 2008. Die gebruikt mijn vriendin dagelijks voor woon en werkverkeer. Ik werk in onze woonplaats dus fiets elke dag.

Nu is het zo dat we als we een dagje weg willen of boodschappen willen doen die 107 niet voldoet aan onze eisen. Hij is te klein ( Krat bier past niet eens in de achterbak :/ ) geen centrale deurvergrendeling, geen airco en miss voor mij wel het belangrijkst. NIET vooruit te branden. Maar wel super zuinig en goedkoop in onderhoud. Dus die Peugeot willen we houden voor het woon-werkverkeer van mijn vriendin.

Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een ''goedkope'' interessante 2e auto voor er bij.
En dan vooral waar je een beetje mee vooruit komt, groter en luxer is dan de Peugeot.
De auto is dus bedoeld voor het vervoer buiten het woon-werkverkeer van mijn vriendin om en zal dus niet dagelijks worden gebruikt.

Nu zit ik te kijken naar een golf4 2.3 v5 en golf4 1.8T.
Dit hoeft niet veel te kosten gemiddeld tussen de 1700/3000 met gemiddeld 250000 op de teller (met NAP en onderhoudshistorie)

Ik lees dat beide autos wel aardig goede blokken hebben. met de 1.8T heb je natuurlijk de turbo dat voor grote kosten kan zorgen, maar de 2.3 V5 heeft een distributieketting en als die moet worden vervangen moet het hele blok uit de auto dus dat kost ook een aardig centje.
Ik neig persoonlijk meer naar de 2.3.
Ik rij wel eens in de bmw e46 318CI van mn broertje en dat rijdt toch wel zeer fijn en van de week in een peugeot 207 VTI 1.6T 150pk gereden en dat viel me qua vermogen toch tegen..

Nu is mijn vraag alleen, welke zouden jullie aanraden als ''sportieve'' auto voor er bij? Zijn er ook mensen met ervaringen met deze 2 autos?
Waarom zou een turbo voor meer kosten zorgen?
Je ziet ze gewoon met veel KM's zonder dat ze kapot gelopen zijn. Denk als je geen haast hebt dat je best een met aanzienlijk minder KM's tegen komt.

De 1.8T is wat zuiniger, volgens mij scheelt het zo'n 2KM per liter.
Hij is iets sneller en zit net een gewichtsklasse lager voor de wegenbelasting.

Kijkende naar dat je een goedkope vervanger wilt had ik het wel geweten ;)

• dokteronline
Famous schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:14:
[...]

Waarom zou een turbo voor meer kosten zorgen?
Je ziet ze gewoon met veel KM's zonder dat ze kapot gelopen zijn. Denk als je geen haast hebt dat je best een met aanzienlijk minder KM's tegen komt.

De 1.8T is wat zuiniger, volgens mij scheelt het zo'n 2KM per liter.
Hij is iets sneller en zit net een gewichtsklasse lager voor de wegenbelasting.

Kijkende naar dat je een goedkope vervanger wilt had ik het wel geweten ;)
Bedankt voor je antwoord, maar ik zeg ook niet dat het voor meer kosten moet gaan zorgen, maar het is 1 van de grote kostenposten.
Ik zit een een paar weken te kijken, maar het laagste wat ik vaak tegen kom is rond de 180K en het hoogste is 305K tot nu toe. Het is ook niet gek dat de km standen meestal rond de 2/2.5 ton liggen voor autos van 1999 tot 2002 ong.
De kilometerstand maakt me opzich niet heel veel uit, als er maar onderhoud aan is gepleegd en dit terug te vinden is in de boekjes. Vaak zijn deze autos afgeragd door het petjes volk. Je komt ook vrij weinig een originele tegen, iets wat ik wel graag wil hebben, dat maakt de keuze al een stuk minder groot en zorgt tevens voor het grote verschil in prijzen.

Het heeft ook geen haast hoor, dus ik zal wel even verder kijken, maar het kriebelt wel steeds meer als je zo actief aan het zoeken bent :9~

Het is trouwens ook geen vervanger he :9 het is een auto voor er bij.

[ Voor 5% gewijzigd door dokteronline op 18-08-2016 09:26 ]

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
V5 klinkt dan wel weer erg leuk ;). Echt snel zijn ze alleen niet, maar dat is iets wat een testritje nog wel uitwijst.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• dokteronline
wesleytjuh schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:44:
V5 klinkt dan wel weer erg leuk ;). Echt snel zijn ze alleen niet, maar dat is iets wat een testritje nog wel uitwijst.
Jaa ik hoorde dat zn v5 heerlijk moet klinken, en ik kan je verzekeren, alles is snel als je zn 107 gewend bent met een 1.0 motortje 8)7

Ik zal inderdaad een test ritje maken een deze weken en dan bij beide types maar rijden en kijken wat ik persoonlijk het lekkerste vind.

• Wom

Wom

Die 1.8T motoren behoren wel tot de beste die VAG gemaakt heeft in mijn boekje. Daar zou mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaan. Voelen ook wat vinniger aan, mocht je voor het sportieve willen gaan.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

dokteronline schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:24:
als er maar onderhoud aan is gepleegd en dit terug te vinden is in de boekjes. Je komt ook vrij weinig een originele tegen, iets wat ik wel graag wil hebben.

Het heeft ook geen haast hoor, dus ik zal wel even verder kijken, maar het kriebelt wel steeds meer als je zo actief aan het zoeken bent :9~

Het is trouwens ook geen vervanger he :9 het is een auto voor er bij.
1 woord: Duitsland.

Persoonlijk zou ik voor de 2.3 V5 gaan. Ik ben dan ook altijd bang dat ik met mijn turboblok een afrit neem, ik rechtsaf ga en de turbo rechtdoor "klingedeklingkling" over het asfalt doet. :D

Doet niets af aan de kwaliteit van de een of de ander trouwens, is gewoon iets dat tussen mijn oren zit. There's no replacement for displacement. :)

• Wom

Wom

Zit zo eens te kijken naar die MK4 Golfjes, maar wat een sterk model is dat eigenlijk nog. Staan er ook nog serieus veel te koop merk ik wel. Zeker de allerlaatste serie ziet er nog prima uit. Breed scala aan motoren verkrijgbaar ook.

• dokteronline
max schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

1 woord: Duitsland.

Persoonlijk zou ik voor de 2.3 V5 gaan. Ik ben dan ook altijd bang dat ik met mijn turboblok een afrit neem, ik rechtsaf ga en de turbo rechtdoor "klingedeklingkling" over het asfalt doet. :D

Doet niets af aan de kwaliteit van de een of de ander trouwens, is gewoon iets dat tussen mijn oren zit. There's no replacement for displacement. :)
Daar heb ik niet eens aan gedacht! ik zal eens bij de buren gluren ;) Al moet ik me wel even inlezen wat daar allemaal voor nodig is.
Ik lees elders veel verschillende meningen, de ene zegt 1.8T en de ander de 2.3, wat hier ook terug komt. Ik zal dan toch echt moeten test rijden om te kijken wat ik persoonlijk fijn vindt en je moet ook maar net tegen de goede aanlopen al mag je miss ook niet teveel eisen voor 1700/3k

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zoek je trouwens een 3 deurs of een 5 deurs?

Ik heb net als Wom even gemarktplaatst met de juiste termen en er zijn inderdaad verbazingwekkend veel goede exemplaren voor kleine prijsjes.

• Blackouts
Heb zelf een golf 4 2.0 gereden. Schijnen ook goede blokken te zijn. Alleen niet zo zuinig. 1:11/1:12.

115pk. De 1.2 van nu heeft geloof ik net zo veel vermogen. :-)

• dokteronline
max schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:31:
Zoek je trouwens een 3 deurs of een 5 deurs?

Ik heb net als Wom even gemarktplaatst met de juiste termen en er zijn inderdaad verbazingwekkend veel goede exemplaren voor kleine prijsjes.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 3 deurs, maar 5 deurs is ook geen probleem. Vind de 3 deurs net wat sportiever ogen.

Deze beide vind ik wel interessant!: Beide NAP + onderhoudsboekjes, heb alleen wel het idee dat deze wat hoog op zn poten staat aan de achterkant:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/294158509?asrc=st|

Dit is miss wel een bezoekje waard en het is in de buurt:
http://www.marktplaats.nl...3a&previousPage=lr&pos=14

• Famous
dokteronline schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

Mijn voorkeur gaat uit naar een 3 deurs, maar 5 deurs is ook geen probleem. Vind de 3 deurs net wat sportiever ogen.

Deze beide vind ik wel interessant!: Beide NAP + onderhoudsboekjes, heb alleen wel het idee dat deze wat hoog op zn poten staat aan de achterkant:

Heb nog wel eventueel een Golf 4 1.4 te koop :+ 3 deurs, passen minimaal 6 kratten bier in de kofferbak en heeft net iets meer dan 2ton gelopen. Rijdt gemiddeld 1:16 en voor 1250 is die van jou :D

Het is alleen aanzienlijk slomer dan een 1.8T :'(

• dokteronline
Famous schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Heb nog wel eventueel een Golf 4 1.4 te koop :+ 3 deurs, passen minimaal 6 kratten bier in de kofferbak en heeft net iets meer dan 2ton gelopen. Rijdt gemiddeld 1:16 en voor 1250 is die van jou :D

Het is alleen aanzienlijk slomer dan een 1.8T :'(
Ahaha kijk dat is wel belangrijk die 6 kratten pils _/-\o_ maar zn 1.4 is me dan toch echt te sloom :-(

• Famous
dokteronline schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:56:
[...]

Ahaha kijk dat is wel belangrijk die 6 kratten pils _/-\o_ maar zn 1.4 is me dan toch echt te sloom :-(
Moet je nagaan met 6 kratten bier achterin 8)7

• Wom

Wom

Dan heb je ook niks aan snelheid, dan moet je voorzichtig rijden! :+

• Famous
Wom schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:15:
Dan heb je ook niks aan snelheid, dan moet je voorzichtig rijden! :+
Meestal heb ik dan zoiets van
'Get to da fridge!'

Om zo snel mogelijk koud te krijgen.

Maar goed, we dwalen af O-) :+

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Moet je nagaan met 6 kratten bier achterin 8)7
Valt wel mee hoor. Rij zelf een 1.4 en met volle bepakking naar de camping kan die aardig meekomen. Mits je de snelweg vermijd :+

• Famous
Mrjraider schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Valt wel mee hoor. Rij zelf een 1.4 en met volle bepakking naar de camping kan die aardig meekomen. Mits je de snelweg vermijd :+
Ik vind het net een Polo 6R BM.
Het kan wel mee komen maar daar is het ook mee gezegd, en dan heb ik het nog over een auto die geen lading heeft. Over een Polo 6R gesproken trouwens, daar passen ook 6 kratten bier achterin :D

Doe mij maar wat snellers onder de kont, rijdt makkelijker en comfortabeler. Je kan ook beter anticiperen op fouten van anderen.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

dokteronline schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

Die staat hoog op zijn poten door de 19" Passat R36 velgen. Mooie velgen maar imho niet voor onder een Golf 4. Laatste onderhoud in het boekje was 75000km geleden. Gezien de velgen, de ontbrekende radio en een gat van 75000km gok ik dat deze van een petje is geweest. Ziet er verder wel netjes uit.
(Replica) Audi RS4 velgen, niet passende spoiler (in een andere kleur?), led-strips in de bumper....nope nope nope. Deze heeft dan wel weer een onderhoudsboekje zonder km-gat.

Persoonlijk zou ik kijken naar modellen met OEM (saaie) velgen of OEM wieldoppen. Scheelt meteen 500,- aan "DIK!!! SPORTIEF!!! "-verkooppraatjes en de kans dat er netjes en niet "petjes" mee gereden is, is groter. Leuk setje velgen kun je er altijd zelf onder knopen.

[ Voor 4% gewijzigd door max op 18-08-2016 13:26 ]

• dokteronline
max schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Die staat hoog op zijn poten door de 19" Passat R36 velgen. Mooie velgen maar imho niet voor onder een Golf 4. Laatste onderhoud in het boekje was 75000km geleden. Gezien de velgen, de ontbrekende radio en een gat van 75000km gok ik dat deze van een petje is geweest. Ziet er verder wel netjes uit.

[...]

(Replica) Audi RS4 velgen, niet passende spoiler (in een andere kleur?), led-strips in de bumper....nope nope nope. Deze heeft dan wel weer een onderhoudsboekje zonder km-gat.

Persoonlijk zou ik kijken naar modellen met OEM (saaie) velgen of OEM wieldoppen. Scheelt meteen 500,- aan "DIK!!! SPORTIEF!!! "-verkooppraatjes en de kans dat er netjes en niet "petjes" mee gereden is, is groter. Leuk setje velgen kun je er altijd zelf onder knopen.
Nu je dit zegt knap ik meteen af op deze 2 ;w
Vond ze dr wel netjes uitzien, maar nu je die punten op noemt is die eerste sws een no go.
Ik had sws die spoiler er afgehaald ( als dit mogelijk was) en had die ledstrips helemaal niet gezien.

Blijft lastig verhaal om een degelijke redelijk originele te vinden. Ook in Duitsland. Heb ook geen zin om voor een 16/18 jaar oude auto meer dan 3k neer te leggen, dan wordt het misschien toch wat anders kijken of eisen bijstellen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
[...]

[...]

Succes vanaf volgend jaar met de APK: :X
http://www.amt.nl/werkpla...ting-komt-in-apk-10150330

Kortgezegd: roetfilter verwijderen = ongeldig kenteken, egr uitschakelen = ongeldig kenteken.
Uiteraard staat het nog niet vast/zwart op wit, maar de overheid kennende zal dat echt wel gaan gebeuren...

• tiguan
En terecht! Ik zat een keer achter een dikke Audi die ff kickdown deed. Hele wolk roet in m'n smoel ( niet letterlijk). Daar word ik niet blij van hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 18-08-2016 13:41 ]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

dokteronline schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Nu je dit zegt knap ik meteen af op deze 2 ;w
Vond ze dr wel netjes uitzien, maar nu je die punten op noemt is die eerste sws een no go.
Ik had sws die spoiler er afgehaald ( als dit mogelijk was) en had die ledstrips helemaal niet gezien.

Blijft lastig verhaal om een degelijke redelijk originele te vinden. Ook in Duitsland. Heb ook geen zin om voor een 16/18 jaar oude auto meer dan 3k neer te leggen, dan wordt het misschien toch wat anders kijken of eisen bijstellen.
Haha sorry, was niet de bedoeling. :D

Ik zou alsnog gewoon gaan kijken, dan zie je zelf wellicht zaken waar je eerder niet aan gedacht hebt. Kijken is nooit verkeerd, kun je alleen maar wijzer van worden.

• Wom

Wom

Wat max zegt, nooit de eerste auto die je ziet kopen. Zeker niet in dit segment. Bekijk er meerdere zodat je weet wat er allemaal te krijgen is en laat je niet onder druk zetten. Staan nog genoeg MK4 Golfjes te koop, dus keuze genoeg.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

Het kan wel mee komen maar daar is het ook mee gezegd, en dan heb ik het nog over een auto die geen lading heeft. Over een Polo 6R gesproken trouwens, daar passen ook 6 kratten bier achterin :D

Doe mij maar wat snellers onder de kont, rijdt makkelijker en comfortabeler. Je kan ook beter anticiperen op fouten van anderen.
Ben ik met je eens hoor. De 1.6 van mijn moeder maakt gehakt van mijn 1.4 maar voor eerste auto (voor mij) met voornamelijk woon en werk verkeer is het ruim voldoende :)

• dokteronline
max schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:42:
[...]

Haha sorry, was niet de bedoeling. :D

Ik zou alsnog gewoon gaan kijken, dan zie je zelf wellicht zaken waar je eerder niet aan gedacht hebt. Kijken is nooit verkeerd, kun je alleen maar wijzer van worden.
ahah maakt niet uit, het heeft ook geen haast, ben allang blij dat je die dingen in een oogopslag opvalt. ik kijk rustig om me heen en loop van zelf wel tegen wat leuks aan.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Famous schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

Opzich is die polo snel zat. Ik heb een 6n1 met de zeldzame afh motor :o 101 pk... Comfortabel is ie alleen niet inderdaad...

• Famous
D3nnisd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:10:
[...]

Opzich is die polo snel zat. Ik heb een 6n1 met de zeldzame afh motor :o 101 pk... Comfortabel is ie alleen niet inderdaad...
Heb het ook over het nieuwe model, de 6R BlueMotion, welke aardig traag is.
Wil je inhalen? Schakel maar even terug dan :+

Pagina: 1 ... 16 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.