Ik zit al een tijdje te kijken voor een 2e auto. Ik en mijn vriendin hebben een Peugeot 107 uit 2008. Die gebruikt mijn vriendin dagelijks voor woon en werkverkeer. Ik werk in onze woonplaats dus fiets elke dag.
Nu is het zo dat we als we een dagje weg willen of boodschappen willen doen die 107 niet voldoet aan onze eisen. Hij is te klein ( Krat bier past niet eens in de achterbak

) geen centrale deurvergrendeling, geen airco en miss voor mij wel het belangrijkst. NIET vooruit te branden. Maar wel super zuinig en goedkoop in onderhoud. Dus die Peugeot willen we houden voor het woon-werkverkeer van mijn vriendin.
Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een ''goedkope'' interessante 2e auto voor er bij.
En dan vooral waar je een beetje mee vooruit komt, groter en luxer is dan de Peugeot.
De auto is dus bedoeld voor het vervoer buiten het woon-werkverkeer van mijn vriendin om en zal dus niet dagelijks worden gebruikt.
Nu zit ik te kijken naar een golf4 2.3 v5 en golf4 1.8T.
Dit hoeft niet veel te kosten gemiddeld tussen de 1700/3000 met gemiddeld 250000 op de teller (met NAP en onderhoudshistorie)
Ik lees dat beide autos wel aardig goede blokken hebben. met de 1.8T heb je natuurlijk de turbo dat voor grote kosten kan zorgen, maar de 2.3 V5 heeft een distributieketting en als die moet worden vervangen moet het hele blok uit de auto dus dat kost ook een aardig centje.
Ik neig persoonlijk meer naar de 2.3.
Ik rij wel eens in de bmw e46 318CI van mn broertje en dat rijdt toch wel zeer fijn en van de week in een peugeot 207 VTI 1.6T 150pk gereden en dat viel me qua vermogen toch tegen..
Nu is mijn vraag alleen, welke zouden jullie aanraden als ''sportieve'' auto voor er bij? Zijn er ook mensen met ervaringen met deze 2 autos?