Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.913 views

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:41:
En terecht! Ik zat een keer achter een dikke Audi die ff kickdown deed. Hele wolk roet in m'n smoel ( niet letterlijk). Daar word ik niet blij van hoor :P
Juist door de EGR worden dat soort pluimen veroorzaakt (mede in combinatie met "het nieuwe rijden"). Trap een diesel af en toe een keer goed op z'n staart gedurende een behoorlijk aantal kilometers en 't ding stoot ineens géén roetwolken meer uit als je de kick-down gebruikt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:39

Mimiix

Professioneel Prutser

Famous schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:22:
[...]

Heb het ook over het nieuwe model, de 6R BlueMotion, welke aardig traag is.
Wil je inhalen? Schakel maar even terug dan :+
Tja maar daar staat zuinigheid tegenover. Ik mag geluk hebben dat ie 1 op 15 doet.

Ik vind het ook vervelend dat er steeds meer computers inkomen die voor jou het vermogen bepalen. Een 1.4 is niet traag, maar door die computer word het traag. Bij mijn auto merk ik gewoon dat ie moet werken voor die snelheid. Laatst nog 180 mee gereden. Ding komt uit 98

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Famous schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:52:
[...]

Is beetje zelfde interieur als een Astra, ik moet zeggen dat ik het echt te druk vind.
Waarom al die knoppen onder de radio?
Clima met rood scherm wat een A3 al in '99 had?
MFA ook rood (Golf 4)?
Mega groot stuur?
Lelijk scherm (qua kleur weergave)

Als ik dit dan met mij Golf vergelijk uit 2010 (vanaf 2009 op de markt) ziet dat er een stuk rustiger en mooier uit. En dan heb ik het kleurenschema nu nog omgezet van de radio waardoor het nog wat 'luxer' oogt.
[afbeelding]

Begrijp me niet verkeerd dat ik je nieuwe auto wil afkraken, ik heb het bij heel veel auto's dat het niet mijn smaak is. Daarnaast heb ik het ook nooit in het echt gezien bij een Astra/Insignia dus wellicht valt het allemaal goed mee! Maar dit maakt voor mij de zoektocht naar een opvolger toch wel lastig omdat ik vaker in de auto zit dan hem van de buitenkant zie :+
Ik kom dus hier vandaan (met andere knoppen bij de klimaatregeling) dus de hoeveelheid knopjes is voor mij ook wennen hoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OZfd91VwK1EqzivMQo2biK4z/full.jpg

Ik heb ook wel aardig hetzelfde idee qua knopjes :p Ik vond qua interieur de versie vanaf eind 2014 mooier. Die is met name in het midden gedeelte een stuk rustiger. Maar het moest toch ook een beetje betaalbaar blijven (heb ik mij laten vertellen door mijn wederhelft :P). We hebben ook nog in een andere uitvoering gereden van 2013, daar zat onder andere een ander stuur in. En knopjes voor een sportstand O-) Maar ook dat scheelde weer een paar duizend euro.

Maar goed, deze auto voldoet aan alle andere wensen die op ons lijstje stonden. Moet ik de knopjes maar accepteren.

Desktop | Server | Laptop

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Voor de liefhebbers. Komende zondag is de derde VWForum meeting.

Minder handig, het is in Alkmaar, dus een aardig end uit de richting voor de meesten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik had er ook al een mail over gehad. Maar Alkmaar is me te gortig vanuit Midden Limburg.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Weemism schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:31:
Voor de liefhebbers. Komende zondag is de derde VWForum meeting.

Minder handig, het is in Alkmaar, dus een aardig end uit de richting voor de meesten.
Meer info? Zie zo snel niets qua info..
Als mijn auto niet verkocht is van 't weekend kom ik wel even ondanks het een stuk rijden is (en de info bevalt :+ )

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Famous schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Meer info? Zie zo snel niets qua info..
Als mijn auto niet verkocht is van 't weekend kom ik wel even ondanks het een stuk rijden is (en de info bevalt :+ )
Ben zelf ook nog nooit bij deze meeting geweest hoor, ik maakte er alleen even melding van, maar ik zal het even voor je googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 09:53
Nooit geweten dat hier ook een Volkswagen topic is!
Rijd zelf in een Golf 5 GTI Edition 30 met ongeveer 350 trappelende paardjes. :D

Fabrieksopties:
- Armsteun
- Climate Control
- Lederen interieur (half, speciale uitvoering ivm. jubileum)
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp (PDC)
- Schuifdak (elektrisch)
- Stoelverwarming
- Xenon
- Zelfdimmende binnen- en buitenspiegel(s)

Optisch:
- 18" BBS RS2 8,5J, ET38 (origineel steek 5x120, omgeboord naar 5x112)
- Airforce airride
- Wielkasten gerold
- US-lights
- Gele folie over mistlampen
- Gele pitten voor grootlicht
- Interieurverlichting LED (volledig)

Motorisch:
- Stage 2 chip door JD >:)
- Katalysator leeggemaakt
- Brakemaxx schijven met EBC YellowStuff blokken
- Forge DV
- Forge PCV-fix
- K&N Cold Air Intake (aangepast naar Edition 30)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/b90ajvhsyp13u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
Met mijn 1.4 Golf had ik anders serieuze moeite om het verkeer bij te houden :+ het is dat die blokken goed op LPG lopen, anders zou ik hem niet hebben genomen. De 1.6 is bijna net zo zuinig en een stuk vlotter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Beunhaas91 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:
Rijd zelf in een Golf 5 GTI Edition 30 met ongeveer 350 trappelende paardjes. :D

Fabrieksopties:
- Armsteun
- Climate Control
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp (PDC)
- Schuifdak (elektrisch)
- Stoelverwarming
- Xenon

Optisch:
- Airforce airride
- Wielkasten gerold
- US-lights

Motorisch:
- Forge DV
- Forge PCV-fix

[afbeelding]
Zit je ook op Golf GTI forum?
Velgen komen me bekend voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Beunhaas91 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:

Fabrieksopties:
- Armsteun
- Climate Control
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp (PDC)
- Schuifdak (elektrisch)
- Stoelverwarming
- Xenon

Optisch:
- Airforce airride
- Wielkasten gerold
- US-lights

Motorisch:
- Forge DV
- Forge PCV-fix

[afbeelding]
Niet helemaal mijn ding, maar kudo's voor al die upgrades. Eén ding vroeg ik me af, je schrijft dat je je kat heb leeggemaakt, wat is daar het nut van boven je kat gewoon te verwijderen? Door de APK kom je sowieso al niet vanwege de emissiewaarden zonder werkende katalysator, of mis ik iets?

Bij mij was het al een lastig verhaal omdat ik een racekat heb waardoor ik bijna m'n APK al niet haalde, bleek achteraf ermee te maken te hebben dat ze geen rekening hadden gehouden met dat ie verder van de turbo zat en dus minder snel op temperatuur was voor ze de 4-gas test deden. Laat staan dus als je in het geheel geen werkende kat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Niet helemaal mijn ding, maar kudo's voor al die upgrades. Eén ding vroeg ik me af, je schrijft dat je je kat heb leeggemaakt, wat is daar het nut van boven je kat gewoon te verwijderen? Door de APK kom je sowieso al niet vanwege de emissiewaarden zonder werkende katalysator, of mis ik iets?

Bij mij was het al een lastig verhaal omdat ik een racekat heb waardoor ik bijna m'n APK al niet haalde, bleek achteraf ermee te maken te hebben dat ze geen rekening hadden gehouden met dat ie verder van de turbo zat en dus minder snel op temperatuur was voor ze de 4-gas test deden. Laat staan dus als je in het geheel geen werkende kat hebt.
Er zitten twee Kats in.
De eerste zit helemaal vol met soort van steen wat veel druk tegen houdt. Als je deze leeg maakt heb je naast iets meer geluid ook iets meer vermogen. Al is de eerste kat sowieso geknepen naast her gesteente wat erin zit.

Gezien er twee inzitten kom je er ook gewoon doorheen ;)
Als jij met een racekat eerst de auto goed warm rijdt kom je er ook makkelijk doorheen.

Zelf heb ik helemaal geen kat meer ('10) en heb geen metingen :) Bij mij is het alleen afkeur als ze er specifiek opletten of er een onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

1.6 tdi is ook niet top in een Passat :P inhalen in de 6 is sowieso een no-go. Maar met de vouwwagen erachter en volbeladen met vakantie meuk had ik in zuid Duitsland serieus moeite met een aantal snelweghelling. Kwam ook mede door onoplettendheid en dus niet op tijd genoeg terugschakelen.

Toch maar eens kijken voor een chipbeurtje :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Chaoss schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:13:
1.6 tdi is ook niet top in een Passat :P inhalen in de 6 is sowieso een no-go. Maar met de vouwwagen erachter en volbeladen met vakantie meuk had ik in zuid Duitsland serieus moeite met een aantal snelweghelling. Kwam ook mede door onoplettendheid en dus niet op tijd genoeg terugschakelen.

Toch maar eens kijken voor een chipbeurtje :P
Mwa, vind ik met een DSG goed te doen hoor, maar ik begrijp je wel, heb zelf een 1.2 tsi ook handbak, vaak ben je dan te lui om terug te schakelen, maar als je terugschakelt heb je toch genoeg pit imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Je kan met het verkeer meekomen maar daar houd het dan ook mee op. 105pk op iets van 1400kg is gewoon net te weinig, hang daar nog eens een aanhanger van 700kg achter en nog wat kilos in de kofferbak en je hebt al niet zoveel meer te vertellen, viel mij iig wel tegen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Laatst online: 17-09 09:53
Famous schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:25:
[...]

Zit je ook op Golf GTI forum?
Velgen komen me bekend voor 8)7
Ja, zit inderdaad ook op 't GTI forum. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Chaoss schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:29:
Je kan met het verkeer meekomen maar daar houd het dan ook mee op. 105pk op iets van 1400kg is gewoon net te weinig, hang daar nog eens een aanhanger van 700kg achter en nog wat kilos in de kofferbak en je hebt al niet zoveel meer te vertellen, viel mij iig wel tegen :P
Hahaha ja dat is waar, maar met DSG schakelt die met plankgas direct terug naar de 5 meestal, met een handbak zou je eigelijk terug moeten schakelen naar de 4 wil je echt de volle power hebben om in te halen rond 100-120, maar daar ben ik vaak dus te lui voor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 10:58
pk's is wellicht niet eens zo heel belangrijk in dit verhaal, echter de nm's wel. Ik weet niet hoeveel dat blokje er heeft? Maar dat zal toch wel niet onaardig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:05:
pk's is wellicht niet eens zo heel belangrijk in dit verhaal, echter de nm's wel. Ik weet niet hoeveel dat blokje er heeft? Maar dat zal toch wel niet onaardig zijn?
175nm 1.2 tsi en de 1.6 tdi 250nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

175nm 1.2 tsi en de 1.6 tdi 250nm
Ga jij hier nou een 1.2TSi vergelijken met een 1.6TDi? Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar de koppelkromme's van de diverse blokken en brandstof varianten.

Een 1.4TSi heeft net als de 1.6TDi 250Nm aan max. koppel.... Ik vrees dat de Diesel variant er meer bruikbaar vermogen uit gaat halen, ook al heeft de 1.4TSi 150 PK.

Ik rijd overigens een 2.0TDi met 210PK/420Nm in combinatie met een handmatige 6 bak. In de zesde versnelling is er gewoon goed mee te accelereren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:15:
[...]

Ga jij hier nou een 1.2TSi vergelijken met een 1.6TDi? Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar de koppelkromme's van de diverse blokken en brandstof varianten.

Een 1.4TSi heeft net als de 1.6TDi 250Nm aan max. koppel.... Ik vrees dat de Diesel variant er meer bruikbaar vermogen uit gaat halen, ook al heeft de 1.4TSi 150 PK.

Ik rijd overigens een 2.0TDi met 210PK/420Nm in combinatie met een handmatige 6 bak. In de zesde versnelling is er gewoon goed mee te accelereren :+
Nee klopt verschilt ook, maar tiguan wou het weten haha. Ik moet zeggen dat ik de 1.2 tsi in de 6 ook nog vrij netjes vind optrekken, iig stukken beter dan gemiddelde non turbo motoren doen met meer pk's in de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wat begon als grapje dat ik tegen iemand zei.. ' Koop mijn auto anders' pakte nogal gek uit.
Vanochtend een afspraak en meneer was 11:15 hier. Auto goed bekeken en erover gepraat. Lange onderhandeling over een eventuele prijs waarvoor die mee mag (ik wilde/moest de auto niet kwijt) en wat meneer ervoor wilde geven.

Stiekem had ik wel in mijn hoofd dat hij verkocht was en was ik al opzoek naar wat anders. Meneer kwam echter van de andere kant van Nederland en wilde de auto dan ook (mits we het overeenkwamen) direct meenemen. Dit maakte het voor mij weer lastig. Direct geld is altijd leuk namelijk maar we konden er beide geen nachtje over slapen :+

Na wat wikken en wegen is uiteindelijk 14:12 de auto overgeschreven en zijn we dus bijna 3 uur zoet geweest ermee. Moet zeggen dat ik het toch even lastig ermee had gezien de auto echt compleet full options is (geen één tegen gekomen die het had) en er recent best wat onderhoud aan gepleegd was. Vanavond uiteraard gelijk het internet opgedoken en al wat leuke dingen gezien, helaas zijn de Golf's 7 GTI performance (naar mijn mening) nog wat te duur dus stap waarschijnlijk af van VW..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wo923PQ.jpg

;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Heb je in iedergeval wel een goede prijs voor gehad? :)

A5 Coupe 2.0tfsi? :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Poeh wel jammer man, maar ach je hebt er je plezier mee gehad toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:29:
Heb je in iedergeval wel een goede prijs voor gehad? :)

A5 Coupe 2.0tfsi? :)
Net iets minder dan de vraagprijs waar ik over grapte. Ben er wel tevreden mee dus :Y
Heb inderdaad gekeken naar een A5, leuke auto's en beter betaalbaar dan ik dacht. Maar er zijn zoveel leuke auto's haha, een 330i vind ik ook leuk.

Andere kant heb ik ook; ruimte in de auto heb ik totaal niet nodig en een kleine, snelle auto lijkt me ook wel leuk!
Scrtz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:41:
Poeh wel jammer man, maar ach je hebt er je plezier mee gehad toch? :)
Zeker plezier ermee gehad!
Auto niet heel lang gehad maar vind het al niet meer erg dat die weg is.
Opzoek naar een degelijke vervanger is ook leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:04
Zo, als alles loopt zoals het hoort ruil ik vanavond mijn auto in en neem ik een Golf 6 mee

1.6 TDI Highline uit 2011 van de eerste eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Zojuist een brief van de VW dealer gehad omtrent de dieselschandaal. Hierin nodigen ze me uit om een softwareupdate uit te voeren op m'n VW Polo 1.2 diesel uit 2010. Maar ik had ergens gelezen (not sure if its true or not) dat je dan opeens meer betaalt omdat het meer uitstoot.

Is het dan wel verstandig om de update uit te laten voeren? Ik heb hem gekocht omdat het juist lage vaste kosten heeft.

Enige tips?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je bent het niet verplicht om het ui te laten voeren. Ik ga het bij mijn 2.0tdi A4 ook niet laten doen.

@FabianGTI Foto's???

@Famous 330i....zijn die goed te tunen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:55
Hamza schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:35:
Zojuist een brief van de VW dealer gehad omtrent de dieselschandaal. Hierin nodigen ze me uit om een softwareupdate uit te voeren op m'n VW Polo 1.2 diesel uit 2010. Maar ik had ergens gelezen (not sure if its true or not) dat je dan opeens meer betaalt omdat het meer uitstoot.

Is het dan wel verstandig om de update uit te laten voeren? Ik heb hem gekocht omdat het juist lage vaste kosten heeft.

Enige tips?
Van de overheid
bron: https://www.rijksoverheid...eselauto-s-volkswagen.pdf
Fiscale maatregelen voor stimulering van zuinige auto’s, zoals een lagere belasting
van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) en bijtelling ter zake van privégebruik
van een auto van de zaak, zijn gebaseerd op de CO2-uitstoot van een auto zoals
die tijdens de officiële typekeuringstest is vastgesteld. De diverse fiscale
stimuleringsmaatregelen voor zuinige voertuigen met een lage CO2-uitstoot, zoals
een lagere BPM en bijtelling, vallen buiten de invloedssfeer van fraude met
specifiek de NOx-uitstoot van dieselauto’s.
Volgens mij blijft je voordeel bestaan. Maar ik denk wel dat je vermogen verliest :P

[ Voor 7% gewijzigd door Beerkeeper op 23-08-2016 22:25 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Dankje voor je link. Ik ga het denk ik ook niet doen aangezien er toch niet zoveel vermogen in een 1.2 zit :p

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het kost om de kaarten van een Garmin/Navigon voor de Up/Citigo/Mii te updaten? Ik ben van plan om voor mijn vrouw een tweedehands van Marktplaats te kopen maar de meeste zijn van omstreeks 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ik had al een tool van Garmin gedownload waarmee je uiteindelijk in een shop uit zou moeten komen maar die tool doet verder niets als er geen apparaat is aangesloten. Vandaar mijn vraag hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 08:53
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:15:
[...]

Koppel cijfers in de specs zegt lang ook niet alles, je moet op zijn minst bakverhoudingen en gewicht meenemen in de vergelijking. De 1.2TSI heeft iets kortere bakverhoudingen dan de 1.6TDI en is 80kg lichter. Als we het koppel van de 1.2TSI omrekenen naar 1.6TDI gewicht en bakverhoudingen (puur om te vergelijken, geen echt koppel) dan krijg je 216Nm. Dat betekent dus dat de 1.6TDI net wat sneller aanvoelt als de 1.2TSI in dezelfde versnelling in het toerenbereik van het maximum koppel.
De 1.4TSI is een totaal ander beest dat veel minder te vergelijken is met de 1.6TDI, want die laatste is zowat in het nadeel op alle vlakken. (bakverhoudingen, gewicht, vermogen, toerenbereik max koppel).

En overigens rijdt een 1.4TSI met DSG jou getunede TDI in zijn 6 er ook vlot uit. (in andere vesnellingen daarentegen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:41:
[...]

En overigens rijdt een 1.4TSI met DSG jou getunede TDI in zijn 6 er ook vlot uit. (in andere vesnellingen daarentegen 8) )
Nou....dat volgens mij echt niet. Vergis je niet dat powerband van de huidige 2.0tdi's echt heerlijk is. Zelfs in zn 6 blijft het lekker doortrekken en accelereert het erg vlot in zn 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:03:
[...]

Nou....dat volgens mij echt niet. Vergis je niet dat powerband van de huidige 2.0tdi's echt heerlijk is. Zelfs in zn 6 blijft het lekker doortrekken en accelereert het erg vlot in zn 6.
Heus wel hoor. 1.4 TSI is 150pk (110KW) die je quasi allemaal gebruikt met de kickdown.
Om 110KW te halen in zijn 6 met 420Nm moet je al meer dan 2500 toeren maken om meer vermogen te hebben. En afaik draai je geen 2500rpm met je TDI op de snelweg (toch niet aan legale snelheden). Dus nee, enkel bij echt hoge snelheden is een getunde 2.0TDI sneller. In zijn 5 of 4 is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Toevallig heb ik vandaag een 150pk a3 sedan (dsg7) meegekregen als vervangende auto. Dus goed vergelijkingsmateriaal heb ik..ik vind mijn a4 2.0tdi toch vlotter. Vooral het koppel is stuk fijner, waardoor tussensprintjes vlotter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:31:
Toevallig heb ik vandaag een 150pk a3 sedan (dsg7) meegekregen als vervangende auto. Dus goed vergelijkingsmateriaal heb ik..ik vind mijn a4 2.0tdi toch vlotter. Vooral het koppel is stuk fijner, waardoor tussensprintjes vlotter zijn.
Wat een beetje het probleem is bij de 1.2 en 1.4TSi (en bij meer blokken met kleine inhoud) is dat ze net een beetje "body" missen. Ik heb bijvoorbeeld in zowel een Golf 6 1.4 TSi 122pk gereden en een V40 T2 met 122pk (2.0) en die laatste voelt gewoon veel beter aan. Zit hem in geluid, souplesse en de kracht zonder dat de turbo mee blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:31:
Ik denk dat ik de TDI ook vlotter zou vinden. Alleen is vlotter aanvoelen niet altijd gelijk aan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat ik de TDI ook vlotter zou vinden. Alleen is vlotter aanvoelen niet altijd gelijk aan sneller.
Heb al menig a3's op de snelweg ff snel weggereden....vooral bij het inhalen. Heb al paar keer van die gasten gehad die dachten dat ze sneller waren.;) Zal kijken of ik morgen een slachtoffer kan vinden voor een sprintje, weliswaar met de a3 limo dan :)

Vind de 1.4tfsi COD trouwens in zn 6/7 niet behoorlijk trekken, pas bij het terugschakelen is het vlot maar dan ga je gauw twee versnellingen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:00:
[...]

Vind de 1.4tfsi COD trouwens in zn 6/7 niet behoorlijk trekken, pas bij het terugschakelen is het vlot maar dan ga je gauw twee versnellingen terug.
Dat is het hele punt. ;) Met dsg en kickdown (en dus 2, of meer, versnellingen terug) gaat een relatief simpel klein blok nogal vooruit omdat 98% toch niet terugschakelt met een manuele bak. Waarom een 1.2 TSI dsg vlot genoeg is voor vele mensen, terwijl de manuele 1.2 TSI ontoereikend kan zijn voor bepaalde mensen.

• Scrtz
AndRo555 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:09:
[...]

Dat is het hele punt. ;) Met dsg en kickdown (en dus 2, of meer, versnellingen terug) gaat een relatief simpel klein blok nogal vooruit omdat 98% toch niet terugschakelt met een manuele bak. Waarom een 1.2 TSI dsg vlot genoeg is voor vele mensen, terwijl de manuele 1.2 TSI ontoereikend kan zijn voor bepaalde mensen.
Ja precies, ik begin mijzelf nu meer aan te leren toch vaker terug te schakelen omdat ik van sportief rijden hou maar ook wel een luie schakelaar ben..

Maar idd, iedereen vind zo'n automaat ook direct 'snel' aanvoelen, zo is de 1.6 tdi dsg passat variant van mijn schoonvader op papier trager dan mijn golf 6 1.2 tsi en de kia cee'd 1.6 gdi 135pk ongeblazen maar toch vind iedereen in de familie de passat het snelst.

Grappige is dat je met een handbak al snel zoiets hebt van 'ik moet schakelen' omdat je denkt dat het slecht is voor het blok of wel erg veel lawaai begint te maken dus ben je al snel klaar voor de 4000 rpm terwijl een dsg met kickdown in de D ook pas bij zo'n 4500 rpm schakelt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:13:
[...]

Ja precies, ik begin mijzelf nu meer aan te leren toch vaker terug te schakelen omdat ik van sportief rijden hou maar ook wel een luie schakelaar ben..

Maar idd, iedereen vind zo'n automaat ook direct 'snel' aanvoelen, zo is de 1.6 tdi dsg passat variant van mijn schoonvader op papier trager dan mijn golf 6 1.2 tsi en de kia cee'd 1.6 gdi 135pk ongeblazen maar toch vind iedereen in de familie de passat het snelst.

Grappige is dat je met een handbak al snel zoiets hebt van 'ik moet schakelen' omdat je denkt dat het slecht is voor het blok of wel erg veel lawaai begint te maken dus ben je al snel klaar voor de 4000 rpm terwijl een dsg met kickdown in de D ook pas bij zo'n 4500 rpm schakelt.
:o

Met 4500 Rpm pas schakelen?

Je mág me voor gek verklaren maar ik rijd óók met speelgoed waarbij ik pas bij 18K Rpm tegen de "redline" aan loop. M'n VW dieseltje komt amper/niet boven de 6K/Rpm max.?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Scrtz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:13:
Nu kan ik mij toch erg vergissen maar heeft die 1.6 TDI geen 120pk en 250Nm koppel, t.o.v. de 85pk en 160Nm koppel van een 1.2 TSI? :)

Auto's met veel koppel voelen doorgaans veel vlotter aan omdat je dat direkt merkt bij het optrekken en wegrijden. Max koppel wordt veel eerder bereikt dan max vermogen, zeker bij diesels, waarbij je op papier met meer pk wellicht een hogere topsnelheid kan halen - maar dan wel flink tegen de redline aan en in de hoogste versnelling.

Die Kia kan dus, in theorie, wellicht op de autobahn de hoogste snelheid bereiken maar in het dagelijks verkeer zal die Passat zeker vlotter aanvoelen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tazzman schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:16:
[...]

Nu kan ik mij toch erg vergissen maar heeft die 1.6 TDI geen 120pk en 250Nm koppel, t.o.v. de 85pk en 160Nm koppel van een 1.2 TSI? :)
De huidige 1.2 TSI wel, maar die is dan ook alweer opgevolgd door de 1.0 TSI met 115 pk en 200Nm. Voorheen was de 1.2 TSI er ook met 105 pk en 175 Nm

Signatures zijn voor boomers.

• Scrtz
Maasluip schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:58:
[...]

De huidige 1.2 TSI wel, maar die is dan ook alweer opgevolgd door de 1.0 TSI met 115 pk en 200Nm. Voorheen was de 1.2 TSI er ook met 105 pk en 175 Nm
Idd heb de 105pk versie. Ik weet dat de diesel veel eerder trekt door de koppel en vanwege het feit dat het een diesel is maar doelde meer op het verschil tussen handbak en automaat. Zo weet ik zeker dat ze mijn auto of de kia veel 'sneller' zouden vinden als daar ook een automaat in zou zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
Voila, hierbij
Moet nog een keer betere foto's maken

Foto's
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/95B07603-A2E4-4595-B378-72C1EE44E419_zpsslml85hw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/5532BA5A-B4B4-4AA9-97C6-0E6C29B44F4E_zpszdaz8ass.png
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/38871ADB-9A69-468B-AA33-534C0BE3CF7C_zpserttfwwb.png
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/D8B3E0EE-6261-4F66-AEF8-B261502F1403_zpsyli9at3c.png

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Even melden hier. Volgende week krijg ik een Passat als voorloop auto.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rainesh
FabianGTI schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Voila, hierbij

Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Netjes! Vergeet niet wat VCDS opties te laten doen om een completere auto van te maken ;)

Heb je een licht/regensensor?

• FabianGTI
Rainesh schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Netjes! Vergeet niet wat VCDS opties te laten doen om een completere auto van te maken ;)

Heb je een licht/regensensor?
De watte? :P

Zit een licht en regensensor in jah, tenminste, regensensor heb ik nog niet hoeven te gebruiken maar ga er vanuit

• Rainesh
VCDS is een programma + bijbehorende kabel waarmee je VAG wagens uit kunt lezen, coderen en inleren.

Zo kun je bij een golf 6 de volgende opties coderen:
- automatische coming home functie
- Alarmpiep (enkel met af-fabriek alarm en tevens ook instelbaar)
- Bochtverlichting via mistlampen
- Needlesweep (op sommige modellen)
- Rain close
- Noodstop verlichting
- Coming leaving home via mistlampen + stadslichten
- XDS aanpassen
- Snelweglicht

Als je in de buurt van Voorburg bent/woont kan ik het wel voor je doen :)

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:36:
VCDS is een programma + bijbehorende kabel waarmee je VAG wagens uit kunt lezen, coderen en inleren.

- Rain close
- Noodstop verlichting
- XDS aanpassen
- Snelweglicht

Vergeet je dan niet de VCP aanpassingen? :*)

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kun je ook het start/stop systeem default uitschakelen? _/-\o_

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Vergeet je dan niet de VCP aanpassingen? :*)
Uiteraard ook VCP, maar ik haat dat systeem.....vind het ook een gaar programma. Stelletje polen die het ontwikkeld hebben :P Ik werk er niet meer mee. Qua kosten is het ook belachelijk. 1000+ voor kabel en dan nog eens abbo kosten.
xantos schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Kun je ook het start/stop systeem default uitschakelen? _/-\o_
Start/stop kun je bijv met VCP uitschakelen, maar ik raad altijd af om start/stop uit te schakelen. Mocht je een keer motor problemen hebben en dealer moet er naar kijken dan beginnen ze gelijk al te zeiken. PON is ook zo koning in slechte service :'(

Ik doe gemiddeld 20 auto's per week en nooit SS uit. Het is gewoon kwestie van wennen vind ik of iedere keer het knopje gebruiken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 25-08-2016 12:11 ]

• FabianGTI

- Rain close
- Noodstop verlichting
- XDS aanpassen
- Snelweglicht

Ah zo

- automatische coming home functie (die heb ik volgens mij al, staat tenminste wel aan)
- Alarmpiep (enkel met af-fabriek alarm en tevens ook instelbaar) (helaas geen alarm)
- Bochtverlichting via mistlampen (staat aan, werkt alleen met dimlicht aan)
- Needlesweep (op sommige modellen) (heb ik niet inderdaad)
- Rain close (heb ik niet inderdaad)
- Noodstop verlichting (geen idee, niet getest gelukkig)
- Coming leaving home via mistlampen + stadslichten (staat wel leaving home aan, maar gebeurd niets)
- XDS aanpassen (wat moet ik me hierbij voorstellen?)
- Snelweglicht (wat moet ik me hierbij voorstellen?)

• Rainesh
Automatische coming home staat op geen enkele Golf/VW volledig aan. Nu moet je 1x grootlicht geven om Coming home te activeren, na vcds aanpassing is het gekoppeld aan je lichtsensor.

Coming leaving home werkt alleen als je schakelaar op auto staat en het buiten donker is (of je hand op je lichtsensor legt)

XDS is je elektronische sperdifferentieel. Door dit te activeren pakt je auto beter op in/na een bocht, betere verdeling. *mede tweakers, correct me if im wrong:)*

Snelweglicht is automatische afstelling voor meer licht bij 140km/u+ maar zie dat je geen xenon hebt..dus dat gaat dan niet

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Uiteraard ook VCP, maar ik haat dat systeem.....vind het ook een gaar programma. Stelletje polen die het ontwikkeld hebben :P Ik werk er niet meer mee. Qua kosten is het ook belachelijk. 1000+ voor kabel en dan nog eens abbo kosten.

[...]

Start/stop kun je bijv met VCP uitschakelen, maar ik raad altijd af om start/stop uit te schakelen. Mocht je een keer motor problemen hebben en dealer moet er naar kijken dan beginnen ze gelijk al te zeiken. PON is ook zo koning in slechte service :'(

Ik doe gemiddeld 20 auto's per week en nooit SS uit. Het is gewoon kwestie van wennen vind ik of iedere keer het knopje gebruiken. :)
Maar je kan er wel leuke dingen mee programmeren :+
Vaak zat stonden mensen te kijken dat mijn ex Golf automatisch inklapbare buitenspiegels had :P
Het kleuren schema van een RNS omgooien is ook een aanrader trouwens, ziet er een stuk beter uit!

XDS is inderdaad een elektrische sper. Dit zorgt ervoor dat het vermogen in de wielen verdeeld wordt. Zodoende beperk het dat één wiel gaat spinnen. Volgens mij wordt dit echter geregeld door de ABS dus gaat het via je remmen?

• Rainesh
Oja ofcourse andere RNS510 kleuren :)

Heb een keer bijgehouden over hoe vaak ik VCP nodig zou moeten hebben. Was niet rendabel/interessant genoeg voor mij. Maar inderdaad wel een paar leuke dingetjes.

XDS werkt inderdaad via abs systeem...een losse sperdifferentiaal kost bakken met geld :)

• Scrtz
FabianGTI schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Voila, hierbij

Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Identiek dezelfde setup als mijn auto haha, alleen heb ik de velgen inmiddels vervangen ^^

VCDS is wel fijn ja, wordt de auto completer van, als je in de buurt woont van bijv vagtechniek of JD doen ze dat voor een paar tientjes, bij vagtechniek voor 25 iig. Veel plezier ermee!

Dacht altijd dat je niet zo'n VW Golf type was btw :P?

Ja met XDS wordt als je door een bocht gaat het binnenste wiel elektrisch afgeremd via de remmen zodat de krachtverdeling meer naar het buitenste wiel gaat, hierdoor kun je strakker en harder door de bochten, Ik heb het iig ook aan laten zetten bij vagtechniek, rijdt weer stukje beter :) GTI's en golf 7's hebben het fabrieksaf al aan staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 25-08-2016 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Scrtz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Identiek dezelfde setup als mijn auto haha, alleen heb ik de velgen inmiddels vervangen ^^

VCDS is wel fijn ja, wordt de auto completer van, als je in de buurt woont van bijv vagtechniek of JD doen ze dat voor een paar tientjes, bij vagtechniek voor 25 iig. Veel plezier ermee!

Dacht altijd dat je niet zo'n VW Golf type was btw :P?
Ach, profiel van de banden is nog helemaal prima, dus vind het wel best zo, daarnaast gaat hij weer zuipen van grotere velgen ;)

Mhoa, het is niet zozeer dat ik geen Golf type was, zijn alleen zulke saaie auto's :+
Het was voor mij verstandig om naar een diesel te kijken omdat ik echt te veel kilometers ging rijden, zodoende dat ik naar meerdere modellen heb gekeken waarvan deze er echt uitsprong, gewoon een hele nette, complete auto :)

TZT zal ik echt wel weer gaan kijken naar een BMW, maar dat had ik nu gewoon het geld niet voor (over), ik ben namelijk ook nog steeds bezig een huis te verbouwen ;)
Tot die tijd vermaak ik mij prima met de Golf, rijdt prima, zit goed, en alle nodige dingen zitten erop

Nu ben ik alleen nog benieuwd naar het verbruik, maar heb de eerste tank gelukkig nog niet leeg

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Rainesh schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:25:
Oja ofcourse andere RNS510 kleuren :)
Afgaande op de foto's heeft OP een RNS 310/315, geen 510.
FabianGTI schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:45:
[...]

Mhoa, het is niet zozeer dat ik geen Golf type was, zijn alleen zulke saaie auto's :+
[...]
Top tip: koop een Scirocco. technisch praktisch identiek aan een Golf, maar dan niet saai, en 2e hands vaak nog goedkoper te krijgen ook.

[ Voor 45% gewijzigd door Weemism op 25-08-2016 18:47 ]

• Rainesh
Weemism schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:37:
[...]

[...]

I know, maar zover ik weet kun je alleen op een RNS510 kleurenschema wijzigen. Was meer een reactie op Famous

• Famous
[...]

[...]

Top tip: koop een Scirocco. technisch praktisch identiek aan een Golf, maar dan niet saai, en 2e hands vaak nog goedkoper te krijgen ook.
95% vindt de achterkant mega lelijk, een van de redenen dat hij goedkoper is.
de R's die momenteel op marktplaats staan zijn ook allemaal schade import :+

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Famous schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:52:
[...]

95% vindt de achterkant mega lelijk, een van de redenen dat hij goedkoper is.
de R's die momenteel op marktplaats staan zijn ook allemaal schade import :+
Errr, dat is dan de eerste keer dat ik dat hoor, hoor hoogstens kritiek op de voorkant die wat ongeïnspireerd is. Smaken verschillen natuurlijk, maar die 95% van jou kan ik vanuit mijn omgeving zeker niet bevestigen. Het lijkt me ook redelijk onwaarschijnlijk dat dat de reden is waarom ie 2e hands goedkoper is dan een Golf.

De Scirocco verkocht in NL nou eenmaal niet omdat Nederlanders v.w.b. een 'volumemodel' in dezelfde prijscategorie liever een praktische auto willen met ruimte achterin, makkelijk instap, saai/tijdloos ontwerp en dus makkelijker door te verkopen (dezelfde redenen waarom ook de Passat CC en Beetle geen succes waren hier). Om die reden doet ie het op de 2e hands markt dus ook minder goed dan de Golf, en is de prijs dus lager.

• Famous
Weemism schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:07:
[...]

Errr, dat is dan de eerste keer dat ik dat hoor, hoor hoogstens kritiek op de voorkant die wat saaiïg is. Smaken verschillen natuurlijk, maar die 95% van jou kan ik vanuit mijn omgeving zeker niet bevestigen. Het lijkt me ook redelijk onwaarschijnlijk dat dat de reden is waarom ie 2e hands goedkoper is dan een Golf.

De Scirocco verkocht in NL nou eenmaal niet omdat Nederlanders v.w.b. een 'volumemodel' in dezelfde prijscategorie liever een praktische auto willen met ruimte achterin, makkelijk instap, saai/tijdloos ontwerp en dus makkelijker te verkopen (dezelfde redenen waarom ook de Passat CC en Beetle geen succes waren hier). Om die reden doet ie het op de 2e hands markt dus ook minder goed dan de Golf, en is de prijs dus lager.
De voorkant hoor ik (hier) juist goede verhalen over.
Zelfs van VW liefhebbers hoor ik dat ze de kont niets vinden.

Zelf geen problemen mee hoor, vind ze juist gaaf maar hier kotst iedereen ze uit :+

• FabianGTI
[...]

Ik heb net deze afgelopen maandag opgehaald :P
En een Rocco vind ik zelf niet mooier

• tiguan
  • Laatst online: 10:58
Ik vind de Scirocco aan alle kanten mooi, maar ik heb 't vermoeden dat ie best krap zit. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

tiguan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:11:
Ik vind de Scirocco aan alle kanten mooi, maar ik heb 't vermoeden dat ie best krap zit. Klopt dat?
Voorin sowieso geenszins krap, wel moeilijker in- en uit te komen vanwege de lage zit, en achterin beenruimte zat, maar daar natuurlijk minder hoofdruimte vanwege de aflopende daklijn (coupé tenslotte), en je voelt je wat beklemd door de kleine raampjes (die ook niet open kunnen). Kofferbakruimte is verhoudingsgewijs huge, alleen wel met een hoge tildrempel, en een betrekkelijk smalle toegang (maar ook hier, het is tenslotte een coupé).

Als ik een gezin had zou ik natuurlijk ook voor de Golf gaan, maar zolang 'praktisch' nog geen beslissende factor is, heb ik zelf gekozen voor wat ik mooier vond, meer onderscheidend is, en leuker rijdt dan een Golf VI.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 25-08-2016 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

- Rain close
- Noodstop verlichting
- XDS aanpassen
- Snelweglicht

Je vergeet ook:
- mirror drop aanzetten
- piepje bij niet dragen gordel uitzetten
- instrumentenpaneel op Engels
- achterruitwisser aan als je de versnellingsbak in de R zet 8)

• Rainesh
Ofcourse die ook natuurlijk.

Ik doe 9 van de 10x een Audi, die ken ik zowat uit mn hoofd. Golf 6/7 moet ik afentoe het lijstje bij pakken hehe.

Mirror drop gaat niet altijd toch? Enkel bij licht/zichtpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vandaag mijn auto weer eens met de hand gewassen en vervolgens ook met de hand geboend, resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5rrh4Qy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yjFQDsH.jpg
Rainesh schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:31:
Ofcourse die ook natuurlijk.

Ik doe 9 van de 10x een Audi, die ken ik zowat uit mn hoofd. Golf 6/7 moet ik afentoe het lijstje bij pakken hehe.

Mirror drop gaat niet altijd toch? Enkel bij licht/zichtpakket
Met een highline heb je al een licht/zichtpakket maar je had ook licht/zichtpakket II, volgens mij had je dan ook inklapbare spiegels, ik ben het helaas vergeten te vragen bij vagtechniek, had best mirror drop willen hebben :P maar grote kans dat het niet gekund had

[ Voor 55% gewijzigd door Scrtz op 26-08-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Weemism schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:23:
[...]

Voorin sowieso geenszins krap, wel moeilijker in- en uit te komen vanwege de lage zit, en achterin beenruimte zat, maar daar natuurlijk minder hoofdruimte vanwege de aflopende daklijn (coupé tenslotte), en je voelt je wat beklemd door de kleine raampjes (die ook niet open kunnen). Kofferbakruimte is verhoudingsgewijs huge, alleen wel met een hoge tildrempel, en een betrekkelijk smalle toegang (maar ook hier, het is tenslotte een coupé).

Als ik een gezin had zou ik natuurlijk ook voor de Golf gaan, maar zolang 'praktisch' nog geen beslissende factor is, heb ik zelf gekozen voor wat ik mooier vond, meer onderscheidend is, en leuker rijdt dan een Golf VI.
Achterin beenruimte zat? Mijn broer heeft een Scirocco uit 2009, vind 'm alles behalve ruim.. Maar is een persoonlijke mening hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hjansen2 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:20:
[...]

Achterin beenruimte zat? Mijn broer heeft een Scirocco uit 2009, vind 'm alles behalve ruim.. Maar is een persoonlijke mening hehe..
Ik heb tot 2 jaar geleden 4 jaar met een Scirocco MY11 gereden en ik kan niet zeggen dat ik ooit heb geklaagd over de beenruimte achterin >:)

Als de Scirocco nú nog leverbaar was geweest dan had ik m'n huidige Golf niet gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:48:
[...]

Ik heb tot 2 jaar geleden 4 jaar met een Scirocco MY11 gereden en ik kan niet zeggen dat ik ooit heb geklaagd over de beenruimte achterin >:)

Als de Scirocco nú nog leverbaar was geweest dan had ik m'n huidige Golf niet gereden.
Ik kan me voorstellen dat je over alle soorten ruimte kan klagen achterin een Scirocco, maar inderdaad niet over beenruimte :), in ieder geval niet slechter dan bij een Golf. Maar hangt misschien ook af van je verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De "Rocco" heeft één (héél) groot voordeel en dat is de wielbasis welke breder is dan......Ik kán m'n Golfje VII inmiddels ook weer netjes door de bochten krijgen, maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Heeft iemand een idee hoe je Bluetooth streamen bij een Golf 6 met RNS310?
Ik heb alles al geprobeerd, instructieboekje erbij en zelf op Youtube gekeken, maar op een of andere manier werkt het niet
Ook als ik de USB aansluit werkt de MDI functie niet, dan geeft hij aan dat het niet werkt op mijn telefoon

Ik heb een Iphone 6S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
FabianGTI schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:25:
Heeft iemand een idee hoe je Bluetooth streamen bij een Golf 6 met RNS310?
Ik heb alles al geprobeerd, instructieboekje erbij en zelf op Youtube gekeken, maar op een of andere manier werkt het niet
Ook als ik de USB aansluit werkt de MDI functie niet, dan geeft hij aan dat het niet werkt op mijn telefoon

Ik heb een Iphone 6S
Je verbind je iphone met je rns en daarna druk je op 'media' dan pakt ie automatisch bluetooth en kun je muziek streamen.

Via usb kabel kan idd niet, je moet dan een mdi naar 30pin/lightning aansluiting hebben. Goedkoopste oplossing hiervoor is ergens een mdi naar 30 pin scoren voor een tientje en dan een 30pin naar lightning kabeltje oid, werkt perfect bij mij iig.

Sommige rns310's hebben helaas nog een oudere versie van bluetooth waardoor je op de rns geen nummerinfo ziet en dus ook niet via de knoppen op je stuurwiel kan bedienen, helaas heb ik dat probleem ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Maar dat is dus het probleem, ik heb de telefoon verbonden met de auto (kan namelijk gewoon bellen) maar bij streaming media gebeurd niets

Als ik een nummer aanzet op de telefoon (spotify of muziek) speelt het geluid via mn telefoon, en niet via de radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
FabianGTI schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:18:
Maar dat is dus het probleem, ik heb de telefoon verbonden met de auto (kan namelijk gewoon bellen) maar bij streaming media gebeurd niets

Als ik een nummer aanzet op de telefoon (spotify of muziek) speelt het geluid via mn telefoon, en niet via de radio
Ook niet als je langer wacht? Ik heb soms dat als ik het te snel doe die idd de iphone pakt. Je kunt wel zien bij muziek via welk apparaat het geluid gaat, staat daar vw phone bij om te kiezen?

[ Voor 49% gewijzigd door Scrtz op 27-08-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je in je telefoon streaming protocol aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
firmware van een RNS310 kun je ook updaten, wellicht dat dit een oplossing beidt?
zie voor meer info hier: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=390707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Vandaag mn turbo laten vervangen, 4 weken terug bij VW geweest vanwege vermorgens verlies... Bougie en bobine a 278 euro vervangen....

Afgelopen week bleek dus mn turbo overleden te zijn....

Doei stealer en naar vag specialist gegaan.

Merk je dus dat je tsi motor minder trekt, bokt, hokt, stoot en met ingeschakelde airco nog beroerder loopt, laat dan even je turbo nakijken ;)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Jestar076 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:26:
Vandaag mn turbo laten vervangen, 4 weken terug bij VW geweest vanwege vermorgens verlies... Bougie en bobine a 278 euro vervangen....

Merk je dus dat je tsi motor minder trekt, bokt, hokt, stoot en met ingeschakelde airco nog beroerder loopt, laat dan even je turbo nakijken ;)
Was die helemaal kapot?
Dit merk je dan zelf ook wel of op z'n minst een monteur? Als de turbo niet meer 'inslaat' is nogal een groot verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Famous schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Was die helemaal kapot?
Dit merk je dan zelf ook wel of op z'n minst een monteur? Als de turbo niet meer 'inslaat' is nogal een groot verschil :+
Schoepen waren wat kapot + speling en wastegate sloot niet meer...

Hij sloeg dus nog wel in maar niet op volle kracht.

VW monteurs volgen gewoon de richtlijnen en kijken verder niet links of rechts voor andere onderdelen...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jestar076 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:51:
[...]

Hij sloeg dus nog wel in maar niet op volle kracht.

VW monteurs volgen gewoon de richtlijnen en kijken verder niet links of rechts voor andere onderdelen...
Voor m'n idee, hoeveel KM heeft je turbo het uitgehouden? En was de motor toevallig ook gechipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan is het juist de ontsteking die men als eerste vervangt.
In mijn ogen heeft de dealer niks verkeerds gedaan want das ook precies wat ik zou vervangen want bokken en stoten duiden er juist op dat er niet goed ontstoken wordt.

Zeker op stationair toerental waar de turbo nog weinig doet.
Dat geeft geen invloed in termen qua bokken en stoten. De turbo spoelt later door de schoepen of gewoon niet meer maar dat leidt niet tot schokken. De wastegate die niet sluit -> dan heb je geen druk opbouw... Dan heb je nog steeds geen schokken maar minder power.
Weemism schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:06:
Voor m'n idee, hoeveel KM heeft je turbo het uitgehouden? En was de motor toevallig ook gechipt?
Als hij gechipt is dan kan het wel kloppen want met chippen doe je vaak alsof waardoor de realiteit niet meer klopt. De ECU denkt dat hij wat krijgt wat niet het geval is bij een kapotte turbo. De hele diagnose is dan ontregelt. De hele underboost diagnose van de turbo kan je dan :w zeggen.

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 31-08-2016 10:43 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:32
Zojuist een 1.9 TDI met 105pk in een passat gechiptuned. Hij ging van 105pk naar 149pk en van 250Nm koppel naar 326Nm koppel. Wat rijdt dat blok nu smeuïg en lekker. Pakt lekker op al vanaf 1600 toeren en loopt lekker door tot aan de 4500 toeren.

Klant was ook uitermate tevreden. Hij wilde graag namelijk wat extra trekkracht voor bij het trekken van zijn caravan. Ik denk dat het hiermee zeker gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 16-09 21:41

Nu een beetje laat misschien, maar bij mijn Leon uit 2010 had ik hetzelfde probleem en dat is opgelost met een modificatie van de turbo á 50 euro. Meerdere SEAT dealers vertelden mij dat de turbo vervangen moest worden tot ik bij Wittebrug kwam die het dus hadden over de modificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
kahraman11 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:25:
Zojuist een 1.9 TDI met 105pk in een passat gechiptuned. Hij ging van 105pk naar 149pk en van 250Nm koppel naar 326Nm koppel. Wat rijdt dat blok nu smeuïg en lekker. Pakt lekker op al vanaf 1600 toeren en loopt lekker door tot aan de 4500 toeren.

Klant was ook uitermate tevreden. Hij wilde graag namelijk wat extra trekkracht voor bij het trekken van zijn caravan. Ik denk dat het hiermee zeker gaat lukken.
Zelf gedaan of laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weemism schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:07:
[...]

De Scirocco verkocht in NL nou eenmaal niet omdat Nederlanders v.w.b. een 'volumemodel' in dezelfde prijscategorie liever een praktische auto willen met ruimte achterin, makkelijk instap, saai/tijdloos ontwerp en dus makkelijker door te verkopen (dezelfde redenen waarom ook de Passat CC en Beetle geen succes waren hier).
Dat is m.i. niet helemaal waar .Toen de scirocco weer uitkwam was ik in de markt voor een nieuwe leaseauto. Bij de eerste foto's liep ik erg warm voor de scirocco en heb de prijslijst etc. opgevraagd. Helaas bleek bij uitkomen dat de scirocco extreem duur was voor wat je kreeg. Uit m'n hoofd scheelde het toen flink met de 1-serie die ik wilde (4-5k), maar ik weet het niet meer precies.
Edit: opgezocht, in de basis een dikke 33,5k vs 29 voor de 1-er.

Ik heb toen gekozen voor een mooie 3-deurs coupe achtige 1-serie. Die was goedkoper, stuurde beter, RWD en mooier afgewerkt vond ik. Ik vergeleek doen een 2.0 tdi met een 118d (beiden +/- 140pk).

De scirocco was m.i. gewoon niet goed geprijsd en daardoor slecht verkocht. Als deze meer in lijn met de golf was geweest dan waren er meer verkocht. Als jonge vrijgezel toen maakte het praktische voordeel van een golf me niet veel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door THIJZEL op 31-08-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
Ik chiptune auto's ja, dus zelf gedaan. In principe doe ik alleen het lezen en schrijven van de ecu software. De software stuur ik op en vaak krijg ik die geautomatiseerd de getunede software terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Nee mijn auto is niet gechipped.... Heb de turbo gezien en die was gewoon rot. Zat blijkbaar ook half vast op het blok....

Nu zit het zoals het hoort + garantie

[ Voor 14% gewijzigd door Jestar076 op 31-08-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kahraman11 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Ik chiptune auto's ja, dus zelf gedaan. In principe doe ik alleen het lezen en schrijven van de ecu software. De software stuur ik op en vaak krijg ik die geautomatiseerd de getunede software terug.
Persoonlijk vind ik het altijd maar gevaarlijk om zomaar een andere mapping in te laden welke "generiek" geschreven is. In m'n motorfietsen had ik in't verleden ook altijd een DynoJet PowerCommander waarmee je middels USB gewoon kunt wisselen van mapping (er staan op de site van DynoJet ook genoeg mappings ter download voor diverse motoren met verschillende setup's qua uitlaatsystemen / luchtfilters) maar je weet daarmee eigenlijk nooit 100% zeker dat je F/A ratio goed is en dus ook niet of er misschien een te schraal of te rijk mengsel wordt afgegeven.

Ik liet die mapping dus altijd custom maken op een vermogens / rollen bank (HillTech). M'n Golfje is ook op de bank gegaan bij ABT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
wimmel_1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Persoonlijk vind ik het altijd maar gevaarlijk om zomaar een andere mapping in te laden welke "generiek" geschreven is. In m'n motorfietsen had ik in't verleden ook altijd een DynoJet PowerCommander waarmee je middels USB gewoon kunt wisselen van mapping (er staan op de site van DynoJet ook genoeg mappings ter download voor diverse motoren met verschillende setup's qua uitlaatsystemen / luchtfilters) maar je weet daarmee eigenlijk nooit 100% zeker dat je F/A ratio goed is en dus ook niet of er misschien een te schraal of te rijk mengsel wordt afgegeven.

Ik liet die mapping dus altijd custom maken op een vermogens / rollen bank (HillTech). M'n Golfje is ook op de bank gegaan bij ABT.
95% van de software die ik inkoop is getest op de rollenbank. Die wordt dan ook automatisch herkent als ik het origineel upload. Staat hij niet in hun database dat remappen ze hem handmatig en dat is dan niet getest op de rollenbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

THIJZEL schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:35:
[...]

Dat is m.i. niet helemaal waar .Toen de scirocco weer uitkwam was ik in de markt voor een nieuwe leaseauto. Bij de eerste foto's liep ik erg warm voor de scirocco en heb de prijslijst etc. opgevraagd. Helaas bleek bij uitkomen dat de scirocco extreem duur was voor wat je kreeg. Uit m'n hoofd scheelde het toen flink met de 1-serie die ik wilde (4-5k), maar ik weet het niet meer precies.
Edit: opgezocht, in de basis een dikke 33,5k vs 29 voor de 1-er.

Ik heb toen gekozen voor een mooie 3-deurs coupe achtige 1-serie. Die was goedkoper, stuurde beter, RWD en mooier afgewerkt vond ik. Ik vergeleek doen een 2.0 tdi met een 118d (beiden +/- 140pk).

De scirocco was m.i. gewoon niet goed geprijsd en daardoor slecht verkocht. Als deze meer in lijn met de golf was geweest dan waren er meer verkocht. Als jonge vrijgezel toen maakte het praktische voordeel van een golf me niet veel uit.
Eens met dat de prijs ook een factor was, maar dan kreeg je ook wel wat 'bijzonderders' dan een Golf. De 1-serie was overigens het antwoord van BMW op specifiek de Golf (beide een praktische hatchback, weinig spannende vormgeving, dus leaselieveling, en om die reden ook vergelijkbaar geprijsd), niet op een coupé en dus nichemodel als de Scirocco. Ik vind de aanschafprijs als overweging om de 1-serie te verkiezen boven een Scirocco dus niet helemaal opgaan.

Overigens snij je wel een punt aan v.w.b. lease, een van de andere redenen waarom de Scirocco niet populair was in Nederland was omdat hij ook nauwelijks kon worden geleased. Het model werd door werkgevers minder 'zakelijk representatief' geacht dan een Golf (waar ik me ook wel in kan vinden), waardoor deze het model dus ook niet als lease-optie aanboden. In NL is de leasemarkt meer dan 50% van alle nieuwe autoverkopen, dus dat heeft dan wel een aardige impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Weemism schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Eens met dat de prijs ook een factor was, maar dan kreeg je ook wel wat 'bijzonderders' dan een Golf.
Bijzonderer dan een Golf? Je kreeg een platgeslagen Golf met sportstoeltjes en het dashboard van de uitlopende Golf V terwijl de Golf VI dat jaar ook op de markt kwam (andere klokkenwinkel, andere aircobediening). Acceleratie was trager, verbruik hoger en ik heb er één keer ingezeten en ondanks dat hij langer is kan ik me niet indenken dat hij achterin ruimer was. Als dat wel het geval was dan is een Golf een heel krappe auto.

Goed, een Porsche 911 is ook een platgeslagen kever, maar daar krijg je toch wel wat extra's voor. Bij de Scirocco kreeg je alleen het exterieur.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Maasluip schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Bijzonderer dan een Golf? Je kreeg een platgeslagen Golf met sportstoeltjes en het dashboard van de uitlopende Golf V terwijl de Golf VI dat jaar ook op de markt kwam (andere klokkenwinkel, andere aircobediening). Acceleratie was trager, verbruik hoger en ik heb er één keer ingezeten en ondanks dat hij langer is kan ik me niet indenken dat hij achterin ruimer was. Als dat wel het geval was dan is een Golf een heel krappe auto.

Goed, een Porsche 911 is ook een platgeslagen kever, maar daar krijg je toch wel wat extra's voor. Bij de Scirocco kreeg je alleen het exterieur.
Los van dat de verschillen inderdaad louter optisch zijn is een Golf wat mij betreft, en afgaande op de reacties uit m'n omgeving, toch een heel stuk minder bijzonder om te zien dan een Scirocco. Dat is wat ik bedoel met bijzonderder, vandaar ook de aanhalingstekens.

Verder geen zin om verder met je in discussie te gaan, het is nogal duidelijk hoe je er tegenaan kijkt, jij vindt het helemaal niks, prima, al het overige is hierboven al een keer aan de orde gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 31-08-2016 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Vond de Scirocco altijd wel een mooie auto, maar dat die eerste versies nog een golf 5 dashboard en stuur kregen vond ik toch wel een groot nadeel. Welk jaar kregen die eigelijk het nieuwe 'golf' dashboard mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:37:
Vond de Scirocco altijd wel een mooie auto, maar dat die eerste versies nog een golf 5 dashboard en stuur kregen vond ik toch wel een groot nadeel. Welk jaar kregen die eigelijk het nieuwe 'golf' dashboard mee?
Voor zover ik weet 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik rij in een Golf 6 GTI maar zoveel mooier is een Golf 6 dashboard vergeleken met een 5 toch niet?
Pagina: 1 ... 17 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.