Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.916 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Quantor schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:40:
Ik rij in een Golf 6 GTI maar zoveel mooier is een Golf 6 dashboard vergeleken met een 5 toch niet?
Is echt wel een flinke upgrade hoor qua klokken en qua stuur vooral. Golf 5 heeft ook nog dat ouderwetse rode display tussen de klokken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xpertdrive.ro/i/volkswagen-golf-5/05-volkswagen-golf-5-dashboard.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nl-rijschool.nl/data/storage/attachments/860689eca7c1b591c2d43bb4d9dde98b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MY11 model (wat vanaf Oktober 2010 geleverd werd) was een grote verandering. De kleur van de de dashbord verlichting ging toen van rood naar wit én het nieuwe stuur + Airco kwamen er in.

De facelift van de MY13 uit 2012 was een heel stuk minder spannend.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Quantor schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:40:
Ik rij in een Golf 6 GTI maar zoveel mooier is een Golf 6 dashboard vergeleken met een 5 toch niet?
Dit

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2008/2008-Volkswagen-Golf-GTI-Pirelli-Dashboard-1920x1440.jpg

vs dit

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcarsite.com/photos/cars01/2013-volkswagen-golf-6-r/2013-volkswagen-golf-6-r-27.jpg

Vind met name het stuur van de mark VI een stuk aantrekkelijker vormgegeven dan dat van de V. Daarnaast ook de witte vs. rode MFD.

(en excuus voor de megaplaatjes)

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 31-08-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kahraman11 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:50:
95% van de software die ik inkoop is getest op de rollenbank. Die wordt dan ook automatisch herkent als ik het origineel upload. Staat hij niet in hun database dat remappen ze hem handmatig en dat is dan niet getest op de rollenbank.
One size fits all mapping?

De max IMEP of koppellijn aanpassen stelt eigenlijk niks voor. Doe ik ook in 2 minuten.
Het venijn zit zich in de stabiliteit en de feedforward van de turbo.

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 31-08-2016 15:52 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
FabianGTI schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:18:
Maar dat is dus het probleem, ik heb de telefoon verbonden met de auto (kan namelijk gewoon bellen) maar bij streaming media gebeurd niets

Als ik een nummer aanzet op de telefoon (spotify of muziek) speelt het geluid via mn telefoon, en niet via de radio
Yup, heb het zelfde probleem bij mn Polo uit 2010. Je verbindt wel met de handsfree touchdingetje :p maar geen bluetooth audio. Phone knopje dient als een mute.

Bij mij zeggen ze dat er geen bluetooth module inzit. Bij jou kan het hetzelfde zijn of je hebt het niet geactiveerd via VAG.

Laat me maar weten als je het probleem te pakken hebt.

Zeer vervelend als iemand parkeerschade bij je veroorzaakt en geen briefje achterlaat. Tokki heeft een diepe grote kras op de voordeur en parkeerschade op mn bumper achtergelaten :( :(

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
wimmel_1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Persoonlijk vind ik het altijd maar gevaarlijk om zomaar een andere mapping in te laden welke "generiek" geschreven is. In m'n motorfietsen had ik in't verleden ook altijd een DynoJet PowerCommander waarmee je middels USB gewoon kunt wisselen van mapping (er staan op de site van DynoJet ook genoeg mappings ter download voor diverse motoren met verschillende setup's qua uitlaatsystemen / luchtfilters) maar je weet daarmee eigenlijk nooit 100% zeker dat je F/A ratio goed is en dus ook niet of er misschien een te schraal of te rijk mengsel wordt afgegeven.

Ik liet die mapping dus altijd custom maken op een vermogens / rollen bank (HillTech). M'n Golfje is ook op de bank gegaan bij ABT.
Kan je is een uitdraai posten?
Standaard fabriek 'getunede' ABT auto's zijn zéér bagger namelijk..
Weemism schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Dit

[afbeelding]

vs dit

[afbeelding]

Vind met name het stuur van de mark VI een stuk aantrekkelijker vormgegeven dan dat van de V. Daarnaast ook de witte vs. rode MFD.

Gele stiksels, hoe kom je daarop dan?
Dat is een Pirelli editie welke nooit standaard geleverd is in Nederland, weinig mensen kennen deze editie ook. Grappig dat je daar een foto van pakt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
/me Mrjraider kijkt naar een vrij simpel Golf IV 1.4 dashboard :+

Afbeeldingslocatie: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/215208/DSC01377.jpg

Vind het meer dan genoeg, al die extra knopjes, hendels, lampjes hoeven voor mij niet. Zo lang het rijd.
Hoewel mijn volgende auto een nieuwere Golf wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Was even dat rode display vergeten, maar ok :) Ik heb trouwens maar een RCD310 dus dat maakt het alweer een stuk simpeler. Scheelt wel qua inbraken trouwens. Al meerdere keren gehoord dat men in m'n auto had staan kijken. En zo bijzonder is mijn GTI van de buiten/binnenkant niet. Auto staat trouwens aan de andere kant van m'n appartementsgebouw, ook wel bekend als flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Famous schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:36:

[...]
Gele stiksels, hoe kom je daarop dan?
Dat is een Pirelli editie welke nooit standaard geleverd is in Nederland, weinig mensen kennen deze editie ook. Grappig dat je daar een foto van pakt.
Zag ik na het posten pas :-). Had gegoogled op golf V dashboard geloof ik, mooiste plaatje uitgezocht, bleek achteraf dus die Pirelli uitvoering, had ik zelf ook nog nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik had al extra geen gti/R(-line) foto's gepakt van de dashboards :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:02:
[...]

Zag ik na het posten pas :-). Had gegoogled op golf V dashboard geloof ik, mooiste plaatje uitgezocht, bleek achteraf dus die Pirelli uitvoering, had ik zelf ook nog nooit eerder gezien.
Had er zelf ook nooit van gehoord, vriend van mij kocht er opeens een begin dit jaar.
Leuke details (in het geel) met een ED30 motor blok erin. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weemism schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Dit

[afbeelding]

vs dit

[afbeelding]

en toch is het VW gelukt om de 7 nóg weer aantrekkelijker te maken, dat vind ik dan toch.
vooral het licht naar de bestuurder gebogen dashboard vind ik erg fijn (heb 2 jaar in een 6 gereden en nu alweer anderhalf jaar in een 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weemism schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Eens met dat de prijs ook een factor was, maar dan kreeg je ook wel wat 'bijzonderders' dan een Golf. De 1-serie was overigens het antwoord van BMW op specifiek de Golf (beide een praktische hatchback, weinig spannende vormgeving, dus leaselieveling, en om die reden ook vergelijkbaar geprijsd), niet op een coupé en dus nichemodel als de Scirocco. Ik vind de aanschafprijs als overweging om de 1-serie te verkiezen boven een Scirocco dus niet helemaal opgaan.
Na proefritten en bekijken vond ik het niet veel bijzonderder dan een 1-er. Ik wilde een sportieve hatchback/coupe. In die categorie vielen ze voor mij beiden.
De 1er 3d word doorgaans ook niet gekocht om zijn praktisch gemak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Kan je is een uitdraai posten?
Standaard fabriek 'getunede' ABT auto's zijn zéér bagger namelijk..
Mijne was destijds zeker niet bij ABT getuned, maar even ter referentie wat een goede tuner uit een vorig generatie TDI blok kan halen.

Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/VW_CC_CFGB.jpg
Sindsdien is er ongeveer nog +/- 10% bijgekomen (DPF remove, custom uitlaat, intercooler upgrade), moet nog eens terug naar de testbank om resultaten te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:51

Mimiix

Professioneel Prutser

Gisteren en vandaag een avontuur gehad in m'n 6n1. Gisteren sloeg ie af tijdens het rijden op de snelweg. ANWB gebeld en Bleek de bobine kapot te zijn. Gemaakt 90 euro lichter. Prima. Vandaag exact hetzelfde, echter sloeg ie niet af maar verloor alle vermogen. Weer gebeld, krukassensor/toerentellersensor kapot. Lekker.

Zodra m'n auto warm word gaat die sensor opspelen, dus kan ook niet ver rijden.

Weer wat meegemaakt

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Ik had afgelopen vrijdag een proefrit in de e-Golf. Ik vond het audiosysteem niet zo geweldig. Ik ben veel beter gewend van VW, in de Golf 5 en 6 klonk het altijd top. En nu de in de 7 valt het best tegen eigenlijk. Ik mis vooral bass. Hebben meer mensen die ervaring? Ik ga dit keer toch serieus overwegen om de Dynaudio uitbreiding erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

tiguan schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:43:
Ik had afgelopen vrijdag een proefrit in de e-Golf. Ik vond het audiosysteem niet zo geweldig. Ik ben veel beter gewend van VW, in de Golf 5 en 6 klonk het altijd top. En nu de in de 7 valt het best tegen eigenlijk. Ik mis vooral bass. Hebben meer mensen die ervaring? Ik ga dit keer toch serieus overwegen om de Dynaudio uitbreiding erbij te nemen.
Zat er wel standaard een subwoofer(tje) in dan, in de kofferbak zit die normaal,en wellicht zitten daar nu accu's? Tis wel een E-Golf natuurlijk...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij de Golf 5 en 6 zaten geen subwoofers standaard (de 7 ook niet trouwens). Bij de 5 zitten er drie-weg speakers voor in en twee-weg in de achtedeuren. Bij de Golf 6 zitten er twee-weg speakers in de voor en achterdeuren. In ieder geval, in de uitvoeringen die ik heb gereden dan.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 06-09-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
tiguan schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:43:
Je kan ook een Helix systeem nemen.
Origineel van VW en de ervaringen zijn zéér positief :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
In hoeverre kan je een fiets vervoeren in een Golf 7?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:39:
In hoeverre kan je een fiets vervoeren in een Golf 7?
Goed en past er keurig in. Ik ben met een fiets richting Zeeland gereden zonder dat ik mijn kofferbak open moest laten. Ik heb geen station.
Het stuur kan je beste even kwartslag draaien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34

hmr

Wellicht dat een van jullie mij kan helpen. Ik heb een nieuwe volkswagen polo aangeschaft eind 2014 (december) en die is in januari 2015 geleverd. Er zit een composition media radio in. Zonder Apple Carplay helaas.

Mijn vraag is of het wellicht mogelijk is door software/firmware upgrade om toch toegang te krijgen tot Apple Carplay.

Daarnaast vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het wrappen van een recente polo? Is dat aan te bevelen?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Dag allen,

Weet hier iemand misschien raad? Mijn Volkswagen Caddy uit 2016 (Nieuwe model 2015 dus) heb ik vorige week zaterdag geparkeerd op de parkeerplaats. Auto op slot en alarm wordt ingeschakeld. Nu wou ik vanmiddag wat uit mijn auto halen, dus zeg maar na een dikke anderhalve week, maar de afstandbediening reageerde niet. Dus bijna met vingers in de oren de bestuurdersdeur met sleutel opgemaakt maar niks te horen. ook geen binnenverlichting. Alleen een splittertje in de sigarettenaansluiting brandde nog...

Toch maar even de multimeter er bij gepakt en meet, jawel, 3,4V op de accu. Tja vrij logish dat ie niks doet. Nu vind ik dit toch wel wat snel. De accu is nog nagelnieuw (auto van dit jaar dus), ik rijd er 800KM per week mee dus opladen lijkt ook goed te gaan. Zou het alarmsysteem nou zoveel 'slurpen'? Wat is jullie ervaring? Hoe lang kan jullie VW zonder te starten? Zou de accu toch defect zijn (als hij dat nu al niet wordt van dat diepontladen...)...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
tiguan schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:22:
Bij de Golf 5 en 6 zaten geen subwoofers standaard (de 7 ook niet trouwens). Bij de 5 zitten er drie-weg speakers voor in en twee-weg in de achtedeuren. Bij de Golf 6 zitten er twee-weg speakers in de voor en achterdeuren. In ieder geval, in de uitvoeringen die ik heb gereden dan.
Speakers in de achterdeuren waren, in ieder geval bij de Golf 5, een optie. In mijn 5 deurs Golf 5 zaten geen speakers achterin en er lag ook geen bekabeling naar toe.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het zou best kunnen dat ik die optie destijds aan had gevinkt hoor, voor beter geluid. Het was een sportline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Groot gelijk, als mijn nichtje achterin de muziek wilde horen konden wij elkaar voorin niet meer verstaan :p

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rupie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:49:
[...]

Speakers in de achterdeuren waren, in ieder geval bij de Golf 5, een optie. In mijn 5 deurs Golf 5 zaten geen speakers achterin en er lag ook geen bekabeling naar toe.
Volgens mij is dat zelfs bij de 7 nog een optie, mijn pa heeft een vrij uitgebreide highline, maar mist vooralsnog speakers achterin zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Scrtz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:34:
[...]

Volgens mij is dat zelfs bij de 7 nog een optie, mijn pa heeft een vrij uitgebreide highline, maar mist vooralsnog speakers achterin zover ik weet.
no way....dat kan serieus niet. Echt?! Ik ben tot nu toe nog geen enkele golf 7 tegengekomen met geen speakers achterin......vorige week stonden er nog 9 stuks bij mij voor de deur. Overigens maar eentje tot nu toe gehad met DynAudio :9~

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:09:
[...]

no way....dat kan serieus niet. Echt?! Ik ben tot nu toe nog geen enkele golf 7 tegengekomen met geen speakers achterin......vorige week stonden er nog 9 stuks bij mij voor de deur. Overigens maar eentje tot nu toe gehad met DynAudio :9~
Ik ga het binnenkort nog eens checken, maar meende echt van niet de laatste keer dat ik achterin de auto zat, maar ik zie die auto vrijwel nooit van binnen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Rainesh schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:09:
[...]

Klinkt dat een beetje lekker dat Dynaudio?

• Rainesh
Dat klonk veel beter/zuiverder dan standaard audio. Vind standaard audio beetje matig, komt doordat er geen aparte versterker gebruikt wordt.

• Tylen
  • Laatst online: 18:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ooit een Golf 6 highline gereden. En 100% dat daar speakers in de achterdeuren zaten en die had ik niet apart besteld.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Scrtz
Tylen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:09:
Heb ooit een Golf 6 highline gereden. En 100% dat daar speakers in de achterdeuren zaten en die had ik niet apart besteld.
Ja met het executive pakket krijg je die, 8 speakers rondom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:06
Scrtz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:51:
[...]

Gister toch maar even gekeken, maar ik heb ook gewoon speakers achter, maar het is gewoon een highline

Niet dat de audio goed is van de Golf 6, maar dat terzijde :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

D3nnisd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:16:
Gisteren en vandaag een avontuur gehad in m'n 6n1. Gisteren sloeg ie af tijdens het rijden op de snelweg. ANWB gebeld en Bleek de bobine kapot te zijn. Gemaakt 90 euro lichter. Prima. Vandaag exact hetzelfde, echter sloeg ie niet af maar verloor alle vermogen. Weer gebeld, krukassensor/toerentellersensor kapot. Lekker.

Zodra m'n auto warm word gaat die sensor opspelen, dus kan ook niet ver rijden.

Weer wat meegemaakt
Vandaag bij de garage geweest. Mijn auto heeft geen krukassensor 8)7 . Dus hij kwam uit bij het gasklep huis. Iemand enig idee of dit klopt? Misschien andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
itsalex schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:07:
[...]

Goed en past er keurig in. Ik ben met een fiets richting Zeeland gereden zonder dat ik mijn kofferbak open moest laten. Ik heb geen station.
Het stuur kan je beste even kwartslag draaien.
Mijne past er nét niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
FabianGTI schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:10:
[...]

Gister toch maar even gekeken, maar ik heb ook gewoon speakers achter, maar het is gewoon een highline

Niet dat de audio goed is van de Golf 6, maar dat terzijde :')
Hmm ik vind die 8 speakers rondom toch vrij aardig klinken, hou wel van wat harde muziek afentoe maar een auto hoeft voor mij ook weer niet op te blazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
D3nnisd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:50:
[...]

Vandaag bij de garage geweest. Mijn auto heeft geen krukassensor 8)7 . Dus hij kwam uit bij het gasklep huis. Iemand enig idee of dit klopt? Misschien andere suggesties?
Welke garage ben je geweest? Vag specialist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dit is was geen speciale fiets of zo. Wel loeizwaar maar zonder dat we stoelen naar voren moesten zetten. Je zet de voorstoel iets naar voren met erin schuiven en als de klep dicht is ga je spelen met je ruimte en bij mij bleek nog dat je allebei de voorstoelen helemaal naar achter nog kon schuiven. De fiets was een Sparta uit 2013 en dat zijn geen compacte fietsen, althans dacht ik.
Ik heb zelfs een bed van 2 meter incl matras bijna erin gekregen. Klep stond maar een heel klein stukje open dus het is echt een ruimtemonster en dan heb ik niet eens een station.
Met een Leon Station heb ik zelfs nog meer erin gekregen. Dat was ook niet normaal meer. Ik had een bureau mee en nog diverse ladenkasten en nog een complete hoge kast zonder problemen.
En dan de Skoda Superb, nou daar kan je een heel gezin mee verhuizen. Dat is echt niet normaal meer wat daar nog in kan.
Misschien komt het ook door mijn ervaring na 5 keer verhuizen van een studentenkamer zonder verhuiswagen. Dan word je heel creatief met inladen en wat niet past, past nog ergens wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:19:
[...]

Welke garage ben je geweest? Vag specialist?
Nee, universele. Heb zelf niet een heel groot budget... Echter ben ik er achter dat de toerentalsensor ook zo word genoemd (als een krukassensor). Maar ik heb wel een toerental. Dus dat maakt niet uit lijkt me?

[ Voor 8% gewijzigd door Mimiix op 09-09-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Scrtz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:51:
[...]

Is standaard bij een highline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
UltraSub schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:34:
[...]

Is standaard bij een highline.
Hmm ik had toen eens zo'n folder gedownload, daar stond dat je bij het executive pakket incl rns310 en bluetooth, 8 speakers kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 19:15
Iemand al ervaring met de dieselgate update op de polo bm?

• Scrtz
Remco Tr schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:45:
Gewoon niet doen joh :P

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30

Pixeltje

Woo-woohoo!

Remco Tr schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:45:
Ik kreeg een brief van de leasemij dat die update gereed staat bij de dealer. Twijfel een beetje want ergens ben ik 'bang' dat hij nog trager wordt..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Tylen

Tylen

Wordt idd trager. Maar bij de volgende beurt wordt het sowieso gedaan.

• Remco Tr
  • Laatst online: 19:15
Niet als je niet naar de dealert gaat ;)

• Rainesh
Henkie-Jan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:34:
Dag allen,

Weet hier iemand misschien raad? Mijn Volkswagen Caddy uit 2016 (Nieuwe model 2015 dus) heb ik vorige week zaterdag geparkeerd op de parkeerplaats. Auto op slot en alarm wordt ingeschakeld. Nu wou ik vanmiddag wat uit mijn auto halen, dus zeg maar na een dikke anderhalve week, maar de afstandbediening reageerde niet. Dus bijna met vingers in de oren de bestuurdersdeur met sleutel opgemaakt maar niks te horen. ook geen binnenverlichting. Alleen een splittertje in de sigarettenaansluiting brandde nog...

Toch maar even de multimeter er bij gepakt en meet, jawel, 3,4V op de accu. Tja vrij logish dat ie niks doet. Nu vind ik dit toch wel wat snel. De accu is nog nagelnieuw (auto van dit jaar dus), ik rijd er 800KM per week mee dus opladen lijkt ook goed te gaan. Zou het alarmsysteem nou zoveel 'slurpen'? Wat is jullie ervaring? Hoe lang kan jullie VW zonder te starten? Zou de accu toch defect zijn (als hij dat nu al niet wordt van dat diepontladen...)...
Weet je zeker dat je een alarm hebt? Maar dat splittertje zou ook de boosdoener kunnen zijn. Accu kan niet zo snel kapot gaan.

• Henkie-Jan
Rainesh schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:46:
[...]

Weet je zeker dat je een alarm hebt? Maar dat splittertje zou ook de boosdoener kunnen zijn. Accu kan niet zo snel kapot gaan.
Dat weet ik wel heel zeker ja. Heb ik aan de oren gemerkt toen ik de hulpaccu aansloot. De klem voor de massa vlak naast de accu maakte niet echt goed contact. Daarna aan de ophangbeugel van de motor wou het prima. Accu is volledig opgeladen en start nu prima al vraag ik me af of hij dat van het winter ook nog doet...

• Tylen

Tylen

Remco Tr schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:37:
Niet als je niet naar de dealert gaat ;)
Volgens mij is het apk afkeur als je het niet doet.

Edit: voorlopig nog niet apk afkeur. Zie http://www.anwb.nl/auto/n...antwoorden-over-de-recall

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 10-09-2016 20:03 ]

• Henkie-Jan
Tylen schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:00:
[...]

En de RDW houdt het ook bij. Als je op https://ovi.rdw.nl/default.aspx je kenteken invult staat er openstaande terugroepacties. Je hebt misschien zelfs kans op een boete?

• Rainesh
Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:54:
[...]

Dat weet ik wel heel zeker ja. Heb ik aan de oren gemerkt toen ik de hulpaccu aansloot. De klem voor de massa vlak naast de accu maakte niet echt goed contact. Daarna aan de ophangbeugel van de motor wou het prima. Accu is volledig opgeladen en start nu prima al vraag ik me af of hij dat van het winter ook nog doet...
Dan toch terug naar de dealer als het zo een jonge auto is. Mag eigenlijk niet gebeuren.
Tylen schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:00:
[...]

Edit: voorlopig nog niet apk afkeur. Zie http://www.anwb.nl/auto/n...antwoorden-over-de-recall
Zover ik begrepen heb is het inderdaad niet apk afkeur, ik laat mijn a4 ook niet doen.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat van die APK kan toch niets anders dan een bangmakertje zijn? Apk eisen zijn voor alle auto's gelijk en nu komen de auto's er ook doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:04:
[...]

En de RDW houdt het ook bij. Als je op https://ovi.rdw.nl/default.aspx je kenteken invult staat er openstaande terugroepacties. Je hebt misschien zelfs kans op een boete?
Lijkt me niet, mag toch zeker wel zelf bepalen of ik een software update laat uitvoeren
Wanneer er iets technisch niet veilig meer is snap ik het nog, maar nu is het gewoon een update om het vermogen terug te schroeven

Als ik mijn kenteken invul staat er ook iets over een terugroep actie, ik heb er zelf nooit bericht van gehad (heb de auto ook pas 3 weken), maar ben ook niet van plan om er iets aan te veranderen
Mocht de software aangepast worden, is het door middel van een chip >:)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig: M'n auto wordt overmorgen "2" en vandaag begon 't ding zélf al om een verjaardagscadeautje te zeuren 8)7

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2di525f.jpg

Vrijdag krijgt 't ding dus pas een cadeautje :P 't Is dus écht geen vrouw, die willen vaak duurdere cadeaus hebben.....

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 21-09-2016 16:00 ]

• tiguan
Keyless entry? Echt vervelend hoe snel die batterijen leeg gaan. Of nee, ik bedoel geen contactslot , maar een start/stop knop.

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 21-09-2016 16:02 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:01:
Keyless entry? Echt vervelend hoe snel die batterijen leeg gaan. Of nee, ik bedoel geen contactslot , maar een start/stop knop.
Dát, en uiteraard ook Keyless Entry. Maar als 't ding in in 2 jaar / 60K Km's niet méér (extra) nodig heeft dan een simpel batterijtje dan mag "ze" nog even blijven.

Ik kan natuurlijk ook gewoon de tweede sleutel nu gaan gebruiken maar dan zul je altijd zien dat Murphey zich er mee gaat bemoeien en dat ik straks écht een keer niet meer weg kom. Uiteraard gebeuren dát soort dingen dan altijd als je ergens vér van huis staat en de tweede sleutel niet bij je hebt.

Al neem ik die tweede sleutel eigenlijk altijd mee als ik buiten Nederland ga....

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 21-09-2016 16:12 ]

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:49

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik rijd in een golf 2 met een 1.9tdi 1z motorcode (90PK). Nu zit ik er aan te denken om hem te laten chippen, maar ik denk dat hij misschien wel op de bank moet. Het is namelijk niet echt een standaard chip lijkt mij voor een golf 2 met een golf 3 motor? Ook weet ik niet hoeveel het blok heeft gelopen, maar hij loopt wel als een zonnetje.
Daarnaast moet de koppeling deze maand vervangen worden..

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dit is nog met een verdelerpomp en niet met een pompverstuiver? In principe is het bij een turbodiesel heel simpel: meer brandstof en meer lucht. Meestal is er een luchtoverschot vanwege de turbo dus hoef je alleen meer brandstof in te spuiten. De PD motoren doet iedere chiptuner nog wel, voor de verdelermotoren moet je misschien navragen.
Maar ik neem aan dat je alle regeltechniek van de Golf 3 overgezet hebt, dan is dat verder niet anders als zou die in een Golf 3 liggen.

Signatures zijn voor boomers.

• tiguan
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:03:
[...]
Ik kan natuurlijk ook gewoon de tweede sleutel nu gaan gebruiken maar dan zul je altijd zien dat Murphey zich er mee gaat bemoeien en dat ik straks écht een keer niet meer weg kom. Uiteraard gebeuren dát soort dingen dan altijd als je ergens vér van huis staat en de tweede sleutel niet bij je hebt.
Ik ben ook de tweede sleutel gaan gebruiken maar die was binnen 1 jaar leeg al.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:22:
[...]

Ik ben ook de tweede sleutel gaan gebruiken maar die was binnen 1 jaar leeg al.
Note 2 Self: Twéé nieuwe batterijen halen..... En er één als reserve in 't dashboardkastje leggen.

Dammn.... Dat wordt een dubbel zo duur verjaardagscadeau voor 't ding :X

• Scrtz
Tijd terug Osram H15 Coolblue intense gehaald voor DRL en grootlicht maar deze bleken toch nog vrij geelachtig te zijn vooral tijdens DRL.. dus maar eruit gehaald en hiervoor in de plaats GPThunder H15 7500k gezet op aanraden van Rainesh en Shameete:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2i0ui0m.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LVNi3hd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b0tUiQL.jpg

Heb overigens ook nog de GPthunder H15 8500K eventjes gehad, maar die waren echt blauw en er bleef door de blauwe filter amper grootlicht over.. Dus direct terug gestuurd.

• Tylen

Tylen

Even melden hier. Rijd nu tijdelijk (1 jaar max) in een nieuwe passat station. Standaard Highline uitvoering met paar opties.

Wat mij opvalt is de gas-response. Als ik een bocht uitkom en gas geef gebeurd er niks. Moet echt het pedaal ver intrappen. Is dit bekend en wat aan te doen? (jaja het is sowieso een trage bak ;) 1.6 tditje.)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tylen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:27:
(jaja het is sowieso een trage bak ;) 1.6 tditje.)
Dat dus. Voordat de turbo begint te draaien doet een 1.6 diesel niet veel. Heb het zelf gehad met een 1.3 diesel en dat heeft mij voor altijd en eeuwig genezen van de downsize-turbomotoren.
Dit soort auto's moet gewoon gecombineerd worden met een elektromotor die ondersteuning in de lage toerentallen biedt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:27:
Even melden hier. Rijd nu tijdelijk (1 jaar max) in een nieuwe passat station. Standaard Highline uitvoering met paar opties.

Wat mij opvalt is de gas-response. Als ik een bocht uitkom en gas geef gebeurd er niks. Moet echt het pedaal ver intrappen. Is dit bekend en wat aan te doen? (jaja het is sowieso een trage bak ;) 1.6 tditje.)
Ik kan me nog herinneren dat gasrespons aan te passen was naar "Audi". Maar kan het even niet gauw vinden......zal even zoeken :)

edit: gevonden....is wel voor een Superb 3, maar zal ongetwijfeld ook op een passat werken. Zelfde platform als het goed is.

http://www.briskoda.net/f...ied-and-tested/?p=4611928 (ff ctrl+f = response intikken)

http://www.skodaforum.nl/...or-vcds-instelling.30247/

[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 22-09-2016 11:04 ]

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:38:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat gasrespons aan te passen was naar "Audi". Maar kan het even niet gauw vinden......zal even zoeken :)

edit: gevonden....is wel voor een Superb 3, maar zal ongetwijfeld ook op een passat werken. Zelfde platform als het goed is.

http://www.briskoda.net/f...ied-and-tested/?p=4611928 (ff ctrl+f = response intikken)

Dan toch binnenkort even op de koffie bij je ;)

• FabianGTI
Weet iemand ook of je kan aanpassen dat de achterlichten ook gewoon werken met de dagrijverlichting? Ik heb dat altijd al stom gevonden dat alleen vooraan de lampen dan branden

• Scrtz
FabianGTI schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:06:
Weet iemand ook of je kan aanpassen dat de achterlichten ook gewoon werken met de dagrijverlichting? Ik heb dat altijd al stom gevonden dat alleen vooraan de lampen dan branden
Ja is gewoon mogelijk via VCDS

• Rainesh
Dat kan, maar ligt ook even aan het model :)
Tylen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:21:
[...]

Dan toch binnenkort even op de koffie bij je ;)
Je bent welkom :)

[ Voor 69% gewijzigd door Rainesh op 22-09-2016 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:58:
Grappig: M'n auto wordt overmorgen "2" en vandaag begon 't ding zélf al om een verjaardagscadeautje te zeuren 8)7

[afbeelding]

Vrijdag krijgt 't ding dus pas een cadeautje :P 't Is dus écht geen vrouw, die willen vaak duurdere cadeaus hebben.....
Vandaag even bij de dealer het batterijtje laten vervangen onder het genot van bakkie koffie.... Op de rekening een bedrag van, schrik niet: €0,00 _/-\o_

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
FabianGTI schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:42:
Lijkt me niet, mag toch zeker wel zelf bepalen of ik een software update laat uitvoeren
Wanneer er iets technisch niet veilig meer is snap ik het nog, maar nu is het gewoon een update om het vermogen terug te schroeven
De auto voldoet zonder de update niet aan de goedkeuringseisen. Zou dus sowieso de weg niet op mogen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Scrtz
martijn_tje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:00:
[...]

De auto voldoet zonder de update niet aan de goedkeuringseisen. Zou dus sowieso de weg niet op mogen.
En waar vind je dat dan? Sowieso heeft fabiangti een 1.6 tdi, die valt niet onder de categorie 'sjoemelbak'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
martijn_tje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:00:
[...]

Dat is kant-en-klare onzin. Heb je ergens iets van documentatie/site waar dat staat? Want als dat zo zou zijn, dan was dat ook op het nieuws geweest en ook in de brief van Audi staan (die ik ontvangen heb). Ik heb uitgebreid de dealer over gesproken en ik mag de update weigeren zonder gevolgen.

A1 staat nog steeds bij de dealer....onderdeel moet besteld worden. Volgens hun is regelapparaat voor comfortfuncties stuk. Ik vind het prima, valt toch onder garantie maar begin het nu zat te worden al die kleine dingetjes. :(

Heb een gloednieuwe witte facelift A3 sedan 1.0tfsi handbak meegekregen met MMI+! Helaas geen Virtual Cockpit :( Vandaag 250km meegereden, stads en snelweg.....verdomd zuinig! 1:18,5 met pieken van 140km/u. Gemiddelde snelheid op de snelweg was 120km/u en zelfs dan zat ie vaak rond de 1:20. Ok natuurlijk kan ik het pas wat nauwkeuriger meten als ik aan de pomp sta, maar dit had ik zeker niet verwacht.

Nieuwe MMI (ff 4G noemen) is hetzelfde als in de A4 B9. Ziet er allemaal gelikt uit, maar toch teveel submenu's. Morgen even rustig laptop aan hangen en kijken welke dingen ik werkend kan krijgen
.

verkeerde topic :>

[ Voor 45% gewijzigd door Rainesh op 25-09-2016 00:21 ]

• FabianGTI
Scrtz schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:05:
[...]

En waar vind je dat dan? Sowieso heeft fabiangti een 1.6 tdi, die valt niet onder de categorie 'sjoemelbak'
Zeker wel, echt een sjoemeldiesel dit, zit ook een terugroep op als ik het kemteken invul :9

Ach, boeit me eigenlijk ook vrij weinig, auto rijdt verder wel zuinig, laatste tank 1:21,3 :)

[ Voor 12% gewijzigd door FabianGTI op 24-09-2016 22:58 ]

• Scrtz
FabianGTI schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:55:
[...]

Zeker wel, echt een sjoemeldiesel dit, zit ook een terugroep op als ik het kemteken invul :9

Ach, boeit me eigenlijk ook vrij weinig, auto rijdt verder wel zuinig, laatste tank 1:21,3 :)
Oh ik dacht echt dat de 1.6 tdi's geen sjoemels waren haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Op mijn passat zit ook terugroep op. Maar dat is voor een aansluiting van de aanhangerverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:25
Rainesh schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:38:
[...]

Werkt dit ook voor een Golf 1.6 TDI uit 2010?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bramv82 schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:09:
[...]

Werkt dit ook voor een Golf 1.6 TDI uit 2010?
Zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Nou, enkele BMW's bekeken maar waren niet wat ik zocht bleek. Aankomende vrijdag kijken bij een R20, mensen nog tips voor deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:23:
Nou, enkele BMW's bekeken maar waren niet wat ik zocht bleek. Aankomende vrijdag kijken bij een R20, mensen nog tips voor deze auto?
Niks eigenlijk omdat het praktisch hetzelfde is als een golf 6 gti maar wat sneller:) Blok ken je zelf goed.

Advies.....A5 coupe 2.0tfsi s-line.............. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Rainesh op 27-09-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik reed vanochtend op de A2 van 's-Hertogenbosch naar Utrecht in de spits even gelijk op met een (uiteraard óók witte) Golf VI mét LED achterlichten én DRL....Maar zónder (zichtbare) uitlaten, géén zwarte "hemel" en/óf privacy glas.... Enige wat wél opviel waren de "GTi" sideskirts/beschermers op de deuren.

Het kenteken (?-XXX-??) liet een (import) 1390cc (1.4)TSi zien met..... 59KW?

Nou verrast mijn simpele "Highline" veel mensen, maar deze verraste mij even :o Ként iemand deze auto in de regio? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 27-09-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Misschien een R-line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat dácht ik in eerste instantie ook vandaar dat ik wat extra Diesel aan het gebruiken ben geweest om er weer bij te kunnen komen om zo het kenteken te kunnen lezen (en ik heb met een ABT getuned GTD blok absoluut niet te klagen)..... Er wás aan dat ding écht helemaal niets te zien, behalve dan de LED/Xenon verlichting en het feit dat de wielkasten wel érg netjes (en goed) gevuld waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:03:
[...]

Dat dácht ik in eerste instantie ook vandaar dat ik wat extra Diesel aan het gebruiken ben geweest om er weer bij te kunnen komen om zo het kenteken te kunnen lezen (en ik heb met een ABT getuned GTD blok absoluut niet te klagen)..... Er wás aan dat ding écht helemaal niets te zien, behalve dan de LED/Xenon verlichting en het feit dat de wielkasten wel érg netjes (en goed) gevuld waren....
Wel raar, enigste golf 6 die zonder zichtbare uitlaat werd geleverd was die 1.6 FSI 116pk..

Afentoe zie je die wel met verrekte veel opties, maar vraag me echt af wie nu in godsnaam nog in 2010 al nog met zo'n blok wou rondrijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien eens een keer op gaan letten: 8-XXX-45 :P

Ding heeft volgens de RDW écht maar 59KW én een 1390CC / 1,4TSi :P Alléén al vanwege dat "XXX" deel in het kenteken zou ik 't ding willen hebben :o

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 27-09-2016 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:11:
Misschien eens een keer op gaan letten: 8-XXX-45 :P

Ding heeft volgens de RDW écht maar 59KW én een 1390CC / 1,4TSi :P Alléén al vanwege dat "XXX" deel in het kenteken zou ik 't ding willen hebben :o
op dat kenteken krijg ik toch echt een normale ongeblazen 1.4 haha

Trouwens ja, de golf 6 werd ook nog geleverd met 1.4 en die 1.6 die ik al noemde, die 2 motoren hadden beide geen zichtbare uitlaat, bij de golf V ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:29:
[...]

Niks eigenlijk omdat het praktisch hetzelfde is als een golf 6 gti maar wat sneller:) Blok ken je zelf goed.

Advies.....A5 coupe 2.0tfsi s-line.............. ;)
Is het niet een oud blok?
Naar mijn weten is de kop anders van een 6 GTI en heeft deze ook betere doorstroming. R20 is volgens mij hetzelfde blok als een ED30 met dus grotere injectoren, de K04 én riem :+

Had al wat op internet gezocht en kom weinig problemen tegen alleen de DSG goed testen. Hoe zit het met 4motion, zijn hier nog dingen aan?

En een Golf full options blijf ik eigenlijk een geweldige bak vinden, helemaal als ik er 100pk extra uit kan halen tov mijn oude golf :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gamebuster
Sta ik met mijn Golf GTE bij het stoplicht voor de snelweg naast een roestige grijze Peugeot 206 met een petje erin. Ik hoor 'm vroemen naast me, dus ik denk: Die gaat zo plankgas geven. Bij groen dus ik ook plankgas in de GTE-stand, wint die 206 het alsnog :(

Tijd voor een nieuwe auto :/ haha

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
Reed je niet pure elektrisch?😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Nee zat in de GTE stand en gebruikte de kickdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:23:
Welke BMW's en wat beviel dan niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Het Fantoom schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:24:
[...]

Welke BMW's en wat beviel dan niet?
2x 335i en 1x 135i.
Meer schade dan gezegd of reed niet helemaal lekker.
Niets met de prijs willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik rij sinds april een VW Golf Sportsvan 1.6 TDI. Het valt me op dat de verwarming zijn tijd neemt om op te warmen. Het koelwater is binnen een paar kilometer al 90 graden, maar ondanks dat het buiten een graad of 8-10 is, gaat de interieurfan niet snel draaien om snel op te warmen. Voorheen reed ik een Ford C-Max, en zodra er warm water was ging de verwarming op volle snelheid blazen om het snel warm te krijgen. Heerlijk. De VW dus niet, waardoor het een stuk langer duurt voordat het behaaglijk is.
Komt dit bekend voor toevallig?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Microkid schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:51:
Ik rij sinds april een VW Golf Sportsvan 1.6 TDI. Het valt me op dat de verwarming zijn tijd neemt om op te warmen. Het koelwater is binnen een paar kilometer al 90 graden, maar ondanks dat het buiten een graad of 8-10 is, gaat de interieurfan niet snel draaien om snel op te warmen. Voorheen reed ik een Ford C-Max, en zodra er warm water was ging de verwarming op volle snelheid blazen om het snel warm te krijgen. Heerlijk. De VW dus niet, waardoor het eens stuk langer duurt voordat het behaaglijk is.
Komt dit bekend voor toevallig?
Was die ford een benzine toevallig?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Touchdomex schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:55:
[...]
Was die ford een benzine toevallig?
Nee, ook 1.6 diesel.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mijn Golf IV (oudje) is binnen no time warm. Nog voordat de meter aangeeft dat het koelwater 90 graden is komt er al lekker warme lucht binnen :) Ken het probleem overigens wel, de Golf IV 1.6 van mijn moeder doet er ook lang over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Bij mij warmt de 1.6 TDI ook niet erg snel op, pas na 15 kilometer was het koelwater 90 graden, en de olie was tegelijkertijd 80 graden? :?

Interieur was het gewoon warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Goed, even langs de dealer gegaan.

Kort antwoord: dit hoort zo.

Lang antwoord: Dit is omwille van het milieu. De boordcomputer zal proberen de motor zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te krijgen, dat is immers goed voor het milieu vanwege minder slijtage enz. Daarom zit er in deze auto bijv. een koelvloeistof voorverwarming in, die het water nog sneller op temperatuur brengt bij koude dagen. Dat werkt ook wel, want het water is binnen een paar km op 90 graden. Maar dan is de olie nog niet op temperatuur, dat duurt nog 20 kilometer. Zou je nou warmte onttrekken voor de interieurverwarming, dan gaat dat ten koste van de de water temperatuur. De verwarming krijgt dus wat minder prioriteit. Pas zodra alles warm is zal de verwarming op vol vermogen gaan werken. Tot die tijd zal de verwarming dus wel werken, maar wat rustiger.
Je zou dit kunnen overrulen door handmatig de temperatuur op Hi te zetten, dan gaat wel alle warmte naar het interieur. Alleen is dit dus weer "schadelijk" voor het milieu. Of je moet de optie "koelvloeistof voorverwarmen automatisch' uitzetten in het menu, zodat de computer geen prioriteit meer geeft aan het opwarmen van de motor. Morgen eens uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 03-10-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:46
Scrtz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:09:
[...]

Wel raar, enigste golf 6 die zonder zichtbare uitlaat werd geleverd was die 1.6 FSI 116pk..

Afentoe zie je die wel met verrekte veel opties, maar vraag me echt af wie nu in godsnaam nog in 2010 al nog met zo'n blok wou rondrijden..
Die kan nog op LPG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ah, een VW topic :-). Ik ben inmiddels aan mijn 5e toe. Morgen een gebruikte Tiguan 1.4 TSI ophalen. Kan niet wachten!

Begonnen met een Caddy op grijs kenteken, was een 1.9 TDI. Daarna een Golf 5 ook een 1.9 TDI. Daarna kwam een Golf Plus 2.0 TDI (ook nog gechipt, waanzinnig fijne kar met hoge instap). De km's werden minder en toen overgestapt naar een Golf 6 1.2 TSI. Ging er in pk's enorm op achteruit, maar diesel was simpelweg te duur. Nu na 5 jaar en 125.000 tevreden km's (gekocht met 50.000 op de teller) de overstap naar een Tiguan.
Zocht vooral minder km's en hoge instap en daar was in Golf Plus/Touran niet iets te vinden bij onze dealer. Vandaar nu de Tiguan.
Pagina: 1 ... 18 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.