Jongens, vraagje cq verkoop advies.
Zusje op zoek naar eerste auto, vanmiddag zijn we bij
deze wezen kijken.
153k km. Vorig jaar maart geïmporteerd uit Duitsland. Auto is op wat krasjes na echt heel erg netjes. Helaas geen onderhouds historie en geen NAP. Auto voelt in ieder geval niet aan alsof ie 3 ton gelopen heeft en de teller bij import is terug gedraaid.
Aantal dingen die ons opgevallen zijn bij het bekijken en tijdens de proefrit.
- 4 banden (Kleber Dynaxer HP3 met heel veel tireshine d'r op), droogte scheurtjes op de rand van loopvlak en wang, niet diep. Profiel was prima, ik schat 5 á 6mm rondom.
- Remmen voorzijde maakten een behoorlijk schurend geluid en rem performance leek wat tegen te vallen (kreeg 'm op een weggetje achteraf vanaf 80km/h met geen mogelijkheid in de ABS). Zo op het oog te zien waren ze aardig versleten en zat er langs de randen behoorlijk wat oppervlakte roest, volgens verkoper is de auto voor de proefrit op de brug geweest voor inspectie en waren de remmen in orde (kan best, heb nog nooit in een Golf 4 gereden)
- Vloermatten voor en achter lagen er niet in, geen show stopper want daar is via de VW dealer vast wel aan te komen
- Auto is verlaagd voor en achter, het is duidelijk in de wielkasten te zien dat er aftermarket spul onder zit. Kon niet zien wat het precies voor merk was wat er onder zat, veren waren glanzend blauw van kleur (weet niet of iemand dan weet wat voor merk het is).
- Proefrit was verder prima, ligt als een blok op de weg, motor klinkt gezond, trekt lekker op zonder haperingen, geen rare dingen bij het schakelen enzo.
Hoor graag wat jullie mening is, we twijfelen nogal. Banden maak ik me niet druk om, remmen heb ik wat bedenkingen bij, maar vooral de verlaging zit ik mee. Als dat goedkope troep is dan wil je er eigenlijk origineel spul onder, maar da is duur.
Oja, een ding, alle meldingen die we in het display kregen waren in het Duits, is dat met VAGcom aan te passen ofzo?
[
Voor 6% gewijzigd door
FastFred op 08-10-2016 17:25
]