Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.922 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:26
FabianGTI schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:07:
Bij mij warmt de 1.6 TDI ook niet erg snel op, pas na 15 kilometer was het koelwater 90 graden, en de olie was tegelijkertijd 80 graden? :?

Interieur was het gewoon warm
Iemand bekend met bovenstaand 'probleem' ?

Vanochtend was het 5,5 graden, na 10 kilometer was het koelwater zo'n 60 graden en de olie inmiddels 54 graden

Uiteindelijk na 15 km rij ik de snelweg op, dan is het koelwater nog steeds zo'n 60/70 graden en de olie inmiddels 74 graden
Eenmaal op de snelweg gaat het wel prima, koelwater 90 graden en olie 103 graden

Misschien is er helemaal niets mis, maar ben gewend dat koelwater al na een paar kilometer op temperatuur is, en zeker niet dat de olie eerder warm is... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al nieuwe thermostaat dr in gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij een EA288 zal het niks uitmaken, de waterpomp is namelijk PWM gestuurd B)
Daarom dat het motorblok dus sneller op zal warmen.

Bij de EA189 zit geen PWM sturing erop.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt erop dat de "theromostaat" open blijft staan en dat 't "grote" koelcircuit dus continue in gebruik is. Maar: Heb jij in die 1.6TDi ook niet de optie in je menu's om de interieurkachel sneller op temperatuur te laten komen? Met die optie wordt je kachelradiateur "primair" en dus sneller op een voor jou aangename temperatuur gebracht......

Zit ergens in de comfort instellingen...

P.S. Zolang de olie maar netjes en gelijkmatig op temperatuur komt dan zou ik mezelf er niet ál te druk over maken.

[ Voor 73% gewijzigd door Will_M op 06-10-2016 16:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Nope, heb een hekel aan onderdelen vervangen zonder te weten of dat het probleem is
Dat is ook het standaard riedeltje bij een garage
wimmel_1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:06:
Lijkt erop dat de "theromostaat" open blijft staan en dat 't "grote" koelcircuit dus continue in gebruik is. Maar: Heb jij in die 1.6TDi ook niet de optie in je menu's om de kachel sneller op temperatuur te laten komen? Met die optie wordt je kachelradiateur "primair" en dus sneller op een voor jou aangename temperatuur gebracht......

Zit ergens in de comfort instellingen...
Hmm, geen idee, ik zal eens kijken of dat een instelling is, de kachel is inderdaad wel gewoon snel warm
Betreft een Golf 6 uit 2011
Naja, het is dus kennelijk niet helemaal de bedoeling dat het zo lang duurt :+

Auto komt verder gewoon netjes op temperatuur en rijdt verder gewoon prima, wordt ook niet te warm, duurt alleen zo lang :P

[ Voor 5% gewijzigd door FabianGTI op 06-10-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FabianGTI schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:15:
[...]

Nope, heb een hekel aan onderdelen vervangen zonder te weten of dat het probleem is
Dat is ook het standaard riedeltje bij een garage

[...]

Hmm, geen idee, ik zal eens kijken of dat een instelling is, de kachel is inderdaad wel gewoon snel warm
Betreft een Golf 6 uit 2011
Naja, het is dus kennelijk niet helemaal de bedoeling dat het zo lang duurt :+

Auto komt verder gewoon netjes op temperatuur en rijdt verder gewoon prima, wordt ook niet te warm, duurt alleen zo lang :P
Als je op de Menu knop in je climatcontol bediening klikt dan krijg je een mooi scherm met de actuele instellingen. Via de "setup" rechtsonder zit je meteen bij de juiste instellingen.... Daar zit iets met comfort verwarming (of iets in die trend).

Gewoon aan laten staan.... :)

Ik kan wel even naar buiten lopen om een fotootje te maken van dat menu, maar..... Ik heb een Golf VII dus is 't waarschijnlijk weer nét anders geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-10-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toevallig zat ik gisteren in de Passat de uitleg van die optie te zoeken. (Menu op climapaneel en dan setup op touchscreen).

Koelvloeistof verwarming blabla staat aan. Die ga ik dus even uitzetten. ;)

Maar ik kon ook klima-profiel instellen op laag-middel-hoog. Dit heeft te maken met hoe snel de "fan" draait.
Nou heb ik wel een standkachel (net over-geschakeld van koelen naar verwarmen haha) op de Passat zitten en vroeg mij af of jullie deze setting ook hebben?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:36:
Toevallig zat ik gisteren in de Passat de uitleg van die optie te zoeken. (Menu op climapaneel en dan setup op touchscreen).

Koelvloeistof verwarming blabla staat aan. Die ga ik dus even uitzetten. ;)

Maar ik kon ook klima-profiel instellen op laag-middel-hoog. Dit heeft te maken met hoe snel de "fan" draait.
Nou heb ik wel een standkachel (net over-geschakeld van koelen naar verwarmen haha) op de Passat zitten en vroeg mij af of jullie deze setting ook hebben?
Die setting staat hier in de winter altijd op "Laag" en in de zomer op "middel". Die setting bepaalt het "koude niveau" van de lucht welke je interieur in geblazen wordt. Als je die instelling op "hoog" zet dan wordt er zo snel mogelijk naar de ingestelde temperatuur gewerkt middels ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
FabianGTI schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Iemand bekend met bovenstaand 'probleem' ?

Vanochtend was het 5,5 graden, na 10 kilometer was het koelwater zo'n 60 graden en de olie inmiddels 54 graden

Uiteindelijk na 15 km rij ik de snelweg op, dan is het koelwater nog steeds zo'n 60/70 graden en de olie inmiddels 74 graden
Eenmaal op de snelweg gaat het wel prima, koelwater 90 graden en olie 103 graden

Misschien is er helemaal niets mis, maar ben gewend dat koelwater al na een paar kilometer op temperatuur is, en zeker niet dat de olie eerder warm is... :$
EA189 1.6TDI? (Golf 6) of EA288? (7, Sportsvan,...)

Van de EA189 1.6TDI heb ik al ervaren dat die relatief traag op temp komt. Zeker in de wat kleinere lichtere VW's (Golf) 15km tot 90 graden op de naald is geen uitzondering. Daarvan wel een groot stuk snelweg.

Dat van die olie die warmer is dan het water is op zich niet zo uitzonderlijk als je net de snelweg opgereden bent, de olie reageert naar mijn ervaring veel sneller op motorbelasting dan het koelwater.
Als je in wat heuvelachtiger landschap gedurende langere tijd volgas geeft dan klimt die vlot over de 120 graden. maximaal dat ik ooit gehaald heb is 133 graden na een stevige heuvel berg (=minuten lang volgas). Water bleef overigens mooi kaarsrecht op 90 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:29:
[...]

Die setting staat hier in de winter altijd op "Laag" en in de zomer op "middel". Die setting bepaalt het "koude niveau" van de lucht welke je interieur in geblazen wordt. Als je die instelling op "hoog" zet dan wordt er zo snel mogelijk naar de ingestelde temperatuur gewerkt middels ....
Weet je dat zeker? In het boekje van de auto staat dat het gaat hoe snel de fan ronddraait. Nu ik het zo lees is dat eigenlijk ook hetzelfde he hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
AndRo555 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:00:
[...]

EA189 1.6TDI? (Golf 6) of EA288? (7, Sportsvan,...)

Van de EA189 1.6TDI heb ik al ervaren dat die relatief traag op temp komt. Zeker in de wat kleinere lichtere VW's (Golf) 15km tot 90 graden op de naald is geen uitzondering. Daarvan wel een groot stuk snelweg.

Dat van die olie die warmer is dan het water is op zich niet zo uitzonderlijk als je net de snelweg opgereden bent, de olie reageert naar mijn ervaring veel sneller op motorbelasting dan het koelwater.
Als je in wat heuvelachtiger landschap gedurende langere tijd volgas geeft dan klimt die vlot over de 120 graden. maximaal dat ik ooit gehaald heb is 133 graden na een stevige heuvel berg (=minuten lang volgas). Water bleef overigens mooi kaarsrecht op 90 staan.
Golf 6, dus de EA189 :)
Heb ook geen instelling kunnen vinden over de comfort stand, ik gok dat dit vanaf de Golf 7 pas mogelijk is

Naja, als het normaal is dat het blok wat laat op temperatuur is, is er niets aan de hand, was gewoon benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
FabianGTI schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

Golf 6, dus de EA189 :)
Heb ook geen instelling kunnen vinden over de comfort stand, ik gok dat dit vanaf de Golf 7 pas mogelijk is

Naja, als het normaal is dat het blok wat laat op temperatuur is, is er niets aan de hand, was gewoon benieuwd :)
Nee is er ook niet, wat je wel eens kunt proberen maar heb geen idee of het echt baat of niet, is je verwarming helemaal door te draaien op standje HI van high, misschien dat het werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik moet de addblue bijvullen, nu hebben ze voor 26 Euro bij de lokale truckstop een 20l jerrycan.
Gewoon kopen of raden jullie het echte spul aan wat zeker 2x duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een set winterbanden met stalen velgen van mijn vorige Golf die ik wil verkopen, maar nu zag ik dat er tussen de velg en de band en op de contactpunten wat roest zit. Is dit normaal of moet ik dit specifiek melden in de advertentie? Ik heb geen zin in een ontevreden koper.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:08:
Ik heb een set winterbanden met stalen velgen van mijn vorige Golf die ik wil verkopen, maar nu zag ik dat er tussen de velg en de band en op de contactpunten wat roest zit. Is dit normaal of moet ik dit specifiek melden in de advertentie? Ik heb geen zin in een ontevreden koper.
Beetje cola overheen en borstel en het is weg :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
knutsel smurf schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:34:
Ik moet de addblue bijvullen, nu hebben ze voor 26 Euro bij de lokale truckstop een 20l jerrycan.
Gewoon kopen of raden jullie het echte spul aan wat zeker 2x duurder is.
Adblue is toch adblue ? Ik zou er niet te moeilijk over doen.

Begin van de middag ff bij Rainesh langs geweest om m'n golf weer eens door de VCDS heen te halen en uit te lezen, kwam toch wel wat interessants uit mbt dat m'n parkeercamera héél af en toe geen beeld geeft, (kijk er niet altijd op met parkeren, alleen in hele krappe situaties.
Maar dit schijnt te komen doordat de boordspanning af en toe te laag is.. dit toch maar even in de gaten houden en wellicht bij de dealer melden.

Ook heeft Rainesh meteen m'n gasrespons aangepast, onder het motto van: bij Audi doet ie het, bij Skoda ook dus waarom dan niet bij VW? en jawel.. werkt goed :)
Hij pakt iets beter op en er zit minder/geen dood punt meer in als je bijv. na een bocht weer gas geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik volg het niet? Adblue aan de pomp is 0,60 ct..Gewoon je jerrycan vullen. Is wel troep, slaat wit uit.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Jongens, vraagje cq verkoop advies.

Zusje op zoek naar eerste auto, vanmiddag zijn we bij deze wezen kijken.

153k km. Vorig jaar maart geïmporteerd uit Duitsland. Auto is op wat krasjes na echt heel erg netjes. Helaas geen onderhouds historie en geen NAP. Auto voelt in ieder geval niet aan alsof ie 3 ton gelopen heeft en de teller bij import is terug gedraaid.

Aantal dingen die ons opgevallen zijn bij het bekijken en tijdens de proefrit.

- 4 banden (Kleber Dynaxer HP3 met heel veel tireshine d'r op), droogte scheurtjes op de rand van loopvlak en wang, niet diep. Profiel was prima, ik schat 5 á 6mm rondom.
- Remmen voorzijde maakten een behoorlijk schurend geluid en rem performance leek wat tegen te vallen (kreeg 'm op een weggetje achteraf vanaf 80km/h met geen mogelijkheid in de ABS). Zo op het oog te zien waren ze aardig versleten en zat er langs de randen behoorlijk wat oppervlakte roest, volgens verkoper is de auto voor de proefrit op de brug geweest voor inspectie en waren de remmen in orde (kan best, heb nog nooit in een Golf 4 gereden)
- Vloermatten voor en achter lagen er niet in, geen show stopper want daar is via de VW dealer vast wel aan te komen
- Auto is verlaagd voor en achter, het is duidelijk in de wielkasten te zien dat er aftermarket spul onder zit. Kon niet zien wat het precies voor merk was wat er onder zat, veren waren glanzend blauw van kleur (weet niet of iemand dan weet wat voor merk het is).
- Proefrit was verder prima, ligt als een blok op de weg, motor klinkt gezond, trekt lekker op zonder haperingen, geen rare dingen bij het schakelen enzo.

Hoor graag wat jullie mening is, we twijfelen nogal. Banden maak ik me niet druk om, remmen heb ik wat bedenkingen bij, maar vooral de verlaging zit ik mee. Als dat goedkope troep is dan wil je er eigenlijk origineel spul onder, maar da is duur.

Oja, een ding, alle meldingen die we in het display kregen waren in het Duits, is dat met VAGcom aan te passen ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 08-10-2016 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

FastFred schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:22:

Helaas geen onderhouds historie en geen NAP.
Niet doen. Waarom risico nemen voor een Golf MK4? Staan er nog genoeg te koop, dus ik zou gewoon lekker verder kijken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25

153k km. Vorig jaar maart geïmporteerd uit Duitsland. Auto is op wat krasjes na echt heel erg netjes. Helaas geen onderhouds historie en geen NAP. Auto voelt in ieder geval niet aan alsof ie 3 ton gelopen heeft en de teller bij import is terug gedraaid.

Aantal dingen die ons opgevallen zijn bij het bekijken en tijdens de proefrit.

- 4 banden (Kleber Dynaxer HP3 met heel veel tireshine d'r op), droogte scheurtjes op de rand van loopvlak en wang, niet diep. Profiel was prima, ik schat 5 á 6mm rondom.
- Remmen voorzijde maakten een behoorlijk schurend geluid en rem performance leek wat tegen te vallen (kreeg 'm op een weggetje achteraf vanaf 80km/h met geen mogelijkheid in de ABS). Zo op het oog te zien waren ze aardig versleten en zat er langs de randen behoorlijk wat oppervlakte roest, volgens verkoper is de auto voor de proefrit op de brug geweest voor inspectie en waren de remmen in orde (kan best, heb nog nooit in een Golf 4 gereden)
- Vloermatten voor en achter lagen er niet in, geen show stopper want daar is via de VW dealer vast wel aan te komen
- Auto is verlaagd voor en achter, het is duidelijk in de wielkasten te zien dat er aftermarket spul onder zit. Kon niet zien wat het precies voor merk was wat er onder zat, veren waren glanzend blauw van kleur (weet niet of iemand dan weet wat voor merk het is).
- Proefrit was verder prima, ligt als een blok op de weg, motor klinkt gezond, trekt lekker op zonder haperingen, geen rare dingen bij het schakelen enzo.

Hoor graag wat jullie mening is, we twijfelen nogal. Banden maak ik me niet druk om, remmen heb ik wat bedenkingen bij, maar vooral de verlaging zit ik mee. Als dat goedkope troep is dan wil je er eigenlijk origineel spul onder, maar da is duur.

Oja, een ding, alle meldingen die we in het display kregen waren in het Duits, is dat met VAGcom aan te passen ofzo?
Remmen klinkt niet goed. Je zou duidelijk die typische abs trilling in het rempedaal moeten voelen als je vol in de ankers gaat op een zandweg.
Edit: Zie nu dat je het niet over een zandweg hebt. Als dat droog asfalt was zou het nog kunnen dat je de ABS niet voelt...

Die taal kun met VAGcom veranderen naar Engels. Geen Nederlands. "Bitte tanken", "Service jetzt" en "wischwasser auffüllen" hoef ik niet zo nodig te zien in het display >:)

http://www.gerritspeek.nl...assingen_vw-golf4-1j.html

Droogtescheuren in de banden is APK afkeur overigens

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 08-10-2016 20:58 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Droogtescheuren is alleen APK afkeur als je het staal in het binnenwerk van de banden kunt zien (heb ik met m'n vorige auto gehad omdat ik de banden niet hard genoeg had opgepompt, toen liep ik er met de APK tegen aan en werd me dat verteld). Dit zijn hele piepkleine oppervlakkige scheurtjes. Ik zou in dit geval de voorbanden oprijen, de oude achterbanden voorop leggen en achterop nieuw spul leggen. Waarschijnlijk zijn de banden versleten tegen de tijd dat die droogtescheurtjes echt een probleem worden.

Auto is verder prima in orde, met een afleverbeurt krijgen we 3 maand garantie, mochten er dan toch problemen met de remmen zijn kunnen we altijd terug. Remtesten inderdaad uitgevoerd op droog asfalt, had toch het idee dat hij harder moet kunnen afremmen, kan verbeelding zijn natuurlijk, ik had nog nooit in een Golf 4 gereden. Auto had wel al een tijdje stil gestaan, dat kan de schurende remmen verklaren, had alleen verwacht dat dat geluid na een paar km rijden en een paar keer stevig remmen wel verdwenen zou zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 08-10-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tja blijkbaar weet je zelf al op het meeste het antwoord maar ik zou gewoon lekker verder zoeken, genoeg aanbod aan golf 4tjes en ze zijn ook niet echt 'duur' meer dus waarom meteen de eerste de beste kopen?

Tevens zou ik al nooit gaan voor een auto met weinig tot geen historie laat staan eentje die verlaagd is en dus duidelijk door een pauper bereden is..

Waarom ook een golf 4 als eerste auto? Zijn no best groot, zwaar en onzuinig, ik zou dan eerder voor een peugeot 206, renault clio oid gaan maar goed smaken verschillen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ze wil zelf graag VAG, want ""Duitse degelijkheid"" enzo... Ik ben zelf meer van de Citroën's, maar daar krijg ik ze vooralsnog niet aan. Er zijn geen kleine Citroëns uit die periode die ze leuk vind, C2 wil ze niet aan, Saxo vind ze niks, woonwerk verkeer bestaat ook uit een stukje snelweg, dus daarom wil ze geen 107/C1

Ik zal 's even naar Polo's kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 08-10-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Vandaag bij Rainesh langsgeweest met de 2012 Scirocco. Wat opties nagelopen, meeste was al een keer eerder goed geactiveerd (rain close, bochtenverlichting, needle sweep etc.), maar ging me voornamelijk voor het automatisch naar beneden draaien van de buitenspiegels bij achteruit inparkeren. Was bij eerdere pogingen met een brakke kabel al niet gelukt, maar nu bleek dat de boordcomputer het ook echt niet te ondersteunen helaas. Niettemin met de activatie van het elektronisch sperdifferentieel toch nog een leuk speeltje bij.

Wel een wat opmerkelijke constatering gedaan m.b.t. de DRL. In zowel het geval als m'n Scirocco als m'n 2011 Polo 6R daarvoor was de 'DRL' niet meer dan het gewoon continu voeren van het dimlicht. Bij de Polo heb ik altijd begrepen dat dit ermee te maken had dat de mistlampunits in het geval van mijn Polo één in plaats van twéé pitjes hadden. De Scirocco is volgens mij überhaupt niet geleverd met dubbelpits mistlampen.

We kwamen er niet echt uit wat nu normaal is, iig staat het nu geactiveerd dat de DRL via de mistlampen gaat (met nu dus het dimlicht uit), maar wat is de interpretatie van VW als het gaat om DRL als je geen dedicated DRL-verlichting hebt (zoals die 2-pitter mistlampen op de Polo of LED verlichting)? Gaat dit dan altijd via het dimlicht? Bij de Polo (die geen lichtsensor had) betekende dit dat er dus ook geen verschil was tussen het volledig uitschakelen van de verlichting vs. ingeschakeld dimlicht. En ook bij de Scirocco stond het dimlicht in de 'auto' stand ook gewoon altijd aan. Hoe is die ervaring bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:14:
>>KNIP<<

Hoe is die ervaring bij jullie?
M'n Scrirocco MY11 had een lichtsensor maar dat ding zat er eigenlijk alleen voor de show, oftewel, áf fabriek, de zelfde ervaring als jij nu hebt. In de "Auto" stand gingen zowel de lampen voor alsook de achterlichten als zijnde "DRL" branden. Ik heb daarna wel de CH/LH functie om gezet zodat die via die sensor ging lopen in plaats van het standaard gedrag bij een VW (middels de grootlicht schakelaar).

M'n huidige Golf VII is volledig van LED's voorzien welke de DRL functie waarnemen en de achterlichten branden daarbij dan ook niet (zijn overigens wel schakelbaar te maken middels VCDS), maar ook in m'n Golf VII heb ik de CH/LH functie weer om moeten zetten naar de sensor.

De XENON+ lampen voor gaan dus alleen branden als het nodig is, het "Groot Licht" alleen als dat wenselijk is, terwijl dat licht eigenlijk ook altijd aan staat (grootlicht assistent).

Aan de achterkant heb ik ook de binnenste units als "remlicht" geactiveerd, dus je ziet 't redelijk goed als ik op m'n rem trap :P Trap ik écht wat harder op m'n rem dan gaan de alarmlichten óók versneld knipperen....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 09-10-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bij een polo heb je die p21w lampjes als DRL en h7 als daadwerkelijke mistlamp, die zitten idd langs elkaar.

Bij een golf 6 heb je h15 als drl en grootlicht, is dit bij een scirocco anders dan?

@wimmel, dat was dan ook al door vcds gedaan aangezien de achterlampen normaal standaard niet branden in drl modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij de Scirocco branden de achterlichten wél standaard onder DRL :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Klopt, dat bleek vanmiddag ook bij mij, het achterlicht brandt bij DRL. Had het graag anders gehad, maar dat bleek niet mogelijk zo te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:07:
Klopt, dat bleek vanmiddag ook bij mij, het achterlicht brandt bij DRL. Had het graag anders gehad, maar dat bleek niet mogelijk zo te programmeren.
:P

Ik heb nu een ander probleem.... M'n dealer is me aan't ompraten zodat ik (weer) een nieuwe Golf ga aanschaffen. M'n huidige Golfje is wit en dat past uiteraard niet bij de nieuwe motorfiets welke "blauw" is......

Ik vraag me af of ik die 4 stortkokers moet laten beslissen.... óf nog even wacht op de 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

M'n huidige Golf VII is volledig van LED's voorzien welke de DRL functie waarnemen en de achterlichten branden daarbij dan ook niet (zijn overigens wel schakelbaar te maken middels VCDS), maar ook in m'n Golf VII heb ik de CH/LH functie weer om moeten zetten naar de sensor.
Bij iedere VW met lichtsensor moet CH omgezet worden naar de sensor, bij Audi/Skoda/Seat is het wel volledig werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:07:
wimmel_1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:35:
Bij de Scirocco branden de achterlichten wél standaard onder DRL :P
Oh oke ook weer lekker vaag dan haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Bij twijfel niet doen, lekker verder kijken...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gaan we ook niet doen, de verkoper blijft beweren dat hij zaterdag nog 2 andere kijkers heeft gehad en dat er gisteren ook weer mee proef gereden is door iemand anders, dat de mensen letterlijk in de rij staan voor dat ding, maar hij blijft continue weer terug komen bij mijn zusje (via Whatsapp). Eerst kon hij niet aantonen wanneer de distributie vervangen zou zijn (1.6 FSI BAD motor), gisteren wist hij te vertellen dat die in 2010 bij 90.000km vervangen is (terwijl de auto vorig jaar maart uit Duitsland geïmporteerd is).

Vandaag ben ik eens gaan Googlen naar intervallen voor distributieriem van de 1.6 FSI. Heeft blijkbaar een ketting, dus hoeft in principe nooit vervangen te worden :')

En ik vond dit op de website van de ANWB
De Golf ‘IV’ is helaas niet de beste auto die Volkswagen ooit heeft gebouwd. Vooral nu ze op leeftijd komen, zijn er vaak kleine euvels te melden. Zo behoort dit type tot de generatie die last heeft van veelvuldig kapot springende (kop)lampjes, door piekspanningen in het elektrische circuit. Om dezelfde reden verbranden massakabels op termijn, wat startproblemen geeft. Het instrumentarium geeft als de auto wat ouder wordt ook vaak de geest en dat is een kostbare reparatie. Remlichtschakelaars gaan vaak stuk. In deursloten kan een breuk optreden, waardoor de sleutel er niet meer uit wil. In het mechanisme van de zijruiten zit een nylon bus, die bij veroudering wel eens breekt, waardoor de ruit in het portier zakt. Benzinemotoren hebben last van inwendige vervuiling, wat tot dure motorschade kan leiden. Luchtmassameters vervuilen of gaan stuk, waardoor de motor slecht loopt: dure reparatie. Diesels hadden oorspronkelijk een slecht voedingrelais. Die klacht komt nog zelden voor, waarschijnlijk zijn ze allemaal vervangen. De ABS-pomp kan vastlopen: kostbaar APK-afkeurpunt.
Een schrikbarend lange lijst mankementen, de remlichtschakelaar heb ik zelf al een aantal keer gezien in het verkeer, levensgevaarlijk. We gaan naar Polo's kijken, stuk minder mankementen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Rij nu al een tijdje in mijn golf 6 naar alle tevredenheid. Alleen heb ik bij het remmen een vervelend geluid. Het is het best te omschrijven als ijzer op ijzer, en je hoort het alleen als de auto bijna stilstaat, dus niet als die nog op snelheid is. Ben bij de garage geweest, maar die zeggen dat je altijd geluid hoort als de auto afremt. Klopt dit? Hebben jullie dit ook? Remblokjes waren nog in orde volgens de garagist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

xos schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:26:
Gisternacht moest ook ik er aan geloven en is er geprobeerd om het navigatiesysteem te stelen. Toen ik de auto aantrof was het raam ingeslagen, lag de sierlijst op de passagiersstoel maar zat de navigatie er nog in zonder zichtbare schade. Ook de sierlijst kan er zo weer op zonder dat er iets van het voorval te zien is.

Wat opvalt is dat ze dus in de auto zijn geweest en tijd hebben gehad om de sierlijst netjes te demonteren terwijl er alarm op zit. Wat ik vreemd vind is dat het raam is ingeslagen waarbij volgens mij het alarm toch moet zijn afgegaan. Het is niet bepaald subtiel gedaan, glas lag door de hele auto en het gat zat midden in het raam. Het alarm werkte prima toen ik mijn hand door het gat stak ging het direct af. Heb haast het vermoeden dat ze op een manier naar binnen zijn gegaan zonder schade en dat het alarm is pas later is afgegaan of dat er daarna "iets" is gebeurd waarna uit frustratie het raam is ingeslagen. Misschien dat het RNS systeem van een verkeerde "type" is en ze daarom zijn afgehaakt?

Iemand een idee hoe de modus operandi van zoiets eruit ziet? Het betreft een 2012 polo 6r.

Schadehersteller vertelde dat hij de afgelopen 2 maanden bijna dagelijks volkswagens met ingeslagen ramen tegen komt. 10 km verderop zijn er schijnbaar recentlijk in 1 nacht 30 tot 40 auto's opengebroken :/
En zojuist opnieuw een poging tot zonder dat er iets is weggenomen. Was ook nog druk op straat :/.
Wat een land is dit toch geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:36:
Rij nu al een tijdje in mijn golf 6 naar alle tevredenheid. Alleen heb ik bij het remmen een vervelend geluid. Het is het best te omschrijven als ijzer op ijzer, en je hoort het alleen als de auto bijna stilstaat, dus niet als die nog op snelheid is. Ben bij de garage geweest, maar die zeggen dat je altijd geluid hoort als de auto afremt. Klopt dit? Hebben jullie dit ook? Remblokjes waren nog in orde volgens de garagist.
Niet normaal nee, zou kunnen komen door de combinatie van remblokkem op remschijven, bijvoorbeeld bosch op bosch schijnt ook niet goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Scrtz schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:17:
[...]

Niet normaal nee, zou kunnen komen door de combinatie van remblokkem op remschijven, bijvoorbeeld bosch op bosch schijnt ook niet goed te gaan.
De auto gaat woensdag naar de garage. Hij gaf aan dat hij de remmen gaat loshalen en invetten, omdat ik niet veel rij zou het geluid daardoor komen? En door het invetten zou ik het geluid minder gaan horen. Het zal me benieuwen, maar zal hem ook attenderen op combinatie remblokken en remschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:29:
[...]

De auto gaat woensdag naar de garage. Hij gaf aan dat hij de remmen gaat loshalen en invetten, omdat ik niet veel rij zou het geluid daardoor komen? En door het invetten zou ik het geluid minder gaan horen. Het zal me benieuwen, maar zal hem ook attenderen op combinatie remblokken en remschijven.
Hmm nja lijkt me niet eigelijk, weet niet wat 'niet veel' is maar rij zelf ook maar 10k op jaarbasis. Ben benieuwd of het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maandag mag de Golf voor z'n 60K beurt weg (mooie tellerstand na 2 maanden en 3 weken). Het is vanuit m'n huis naar de dealer exact 26 Kilometer rijden en de huidige Kilometerstand bedraagt 59.974 .... Morgen dus maar met de motor gaan rijden in plaats van de auto te pakken :+

Wel weer érg vervelend dat 't morgen een schitterend mooie herfstdag dreigt te gaan woorden (als in: "Indian Summer") })

Deze keer maar hopen dat ik 'm ook weer zonder schade terug krijg, Bij de 30K beurt was er iets niet helemaal goed verlopen in de wasstraat :X En uiteraard is die schade ook zonder verder ook maar ergens problemen over te maken weer verholpen door de dealer....Enige jammere was dat ze 't daar zelf niet hadden geconstateerd op het moment dat het gebeurde en 't pas zagen toen ik de auto weer op kwam halen.

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 15-10-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:36:
Wij hadden precies hetzelfde met onze Golf 6. Vooral als het vochtig was. Kon geen kwaad volgens de dealer en uiteindelijk 125.000 km volgemaakt met deze set remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:45:
Maandag mag de Golf voor z'n 60K beurt weg (mooie tellerstand na 2 maanden en 3 weken). Het is vanuit m'n huis naar de dealer exact 26 Kilometer rijden en de huidige Kilometerstand bedraagt 59.974 .... Morgen dus maar met de motor gaan rijden in plaats van de auto te pakken :+

Wel weer érg vervelend dat 't morgen een schitterend mooie herfstdag dreigt te gaan woorden (als in: "Indian Summer") })

Deze keer maar hopen dat ik 'm ook weer zonder schade terug krijg, Bij de 30K beurt was er iets niet helemaal goed verlopen in de wasstraat :X En uiteraard is die schade ook zonder verder ook maar ergens problemen over te maken weer verholpen door de dealer....Enige jammere was dat ze 't daar zelf niet hadden geconstateerd op het moment dat het gebeurde en 't pas zagen toen ik de auto weer op kwam halen.
Auto is inmiddels weer thuis.... Zonder schade :P

Nou nog maar eens even gaan kijken waar 't rubberen "stootdempertje" vandaan gekomen is wat er los op de mat aan de bijrijders kant lag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Scrtz schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:56:

Tevens zou ik al nooit gaan voor een auto met weinig tot geen historie laat staan eentje die verlaagd is en dus duidelijk door een pauper bereden is..
Dus je noemt mij pauper? :D

Ligt beetje aan de auto denk ik, als ik een meeting organiseerde voor de GTI's en R's was 70% verlaagd maar doen er beter onderhoud aan dan de meeste. Ze pakken ook drempels rustiger :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:11:
[...]

Ligt beetje aan de auto denk ik, als ik een meeting organiseerde voor de GTI's en R's was 70% verlaagd maar doen er beter onderhoud aan dan de meeste. Ze pakken ook drempels rustiger :+
Nee haha bedoel meer zo'n random golf 4 of golf 5 non gti die dan ineens overdreven verlaagd is etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heeft iemand van jullie hier Elsawin? Ben namelijk op zoek naar elektrische schema voor het aansluiten van elektrisch verstelbare stoelen in een Golf 6 GTI Edition 30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rainesh schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:38:
Heeft iemand van jullie hier Elsawin? Ben namelijk op zoek naar elektrische schema voor het aansluiten van elektrisch verstelbare stoelen in een Golf 6 GTI Edition 30
Staat gewoon op nieuwsgroepen... wel 40 gb dacht ik :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 10:36
Ik wou vorige week mijn carnet weer gebruiken op mijn discovery pro, maar ik kon niet meer registreren. Gekeken op de website van carnet en daar stond ik nog steeds geregistreerd tot 2019, dus zou moeten werken.

Na wat heen en weer mailen met vw care uiteindelijk het carnet account verwijderd en opnieuw een account gemaakt en de auto geregistreerd.

Carnet doet het weer, maar google earth wil nog niet werken. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik kan wel trafic info, weer en nieuws gebruiken dus er is verbinding.

*UPDATE* Het probleem lijkt inmiddels weer opgelost :) Ik krijg nu wel weer google earth aan de praat. Blijkbaar toch nog ergens een kink geweest :+

[ Voor 12% gewijzigd door steven2 op 20-10-2016 20:18 . Reden: opgelost ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan iemand met een Golf 7 (TDI 1.6) met climatronic bevestigen (of ontkennen) dat de fan vanzelf sneller gaat draaien zodra er warmte in het systeem komt om de auto op te warmen? Bij mij blijft de fan op dezelfde snelheid draaien waardoor het interieur maar langzaam opwarmt. Bij m'n vorige auto (Ford) ging de fan vanzelf naar vol vermogen om de boel snel warm te krijgen, bij de Golf niet. Ik wil dus graag weten of dit zo hoort of niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Microkid schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:44:
Kan iemand met een Golf 7 (TDI 1.6) met climatronic bevestigen (of ontkennen) dat de fan vanzelf sneller gaat draaien zodra er warmte in het systeem komt om de auto op te warmen? Bij mij blijft de fan op dezelfde snelheid draaien waardoor het interieur maar langzaam opwarmt. Bij m'n vorige auto (Ford) ging de fan vanzelf naar vol vermogen om de boel snel warm te krijgen, bij de Golf niet. Ik wil dus graag weten of dit zo hoort of niet.
Ik herken dit niet als functionaliteit die de Golf heeft. De fan blijft draaien op niveau wat je hebt gezet, en gaat niet sneller draaien als de auto warmer wordt.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Famous schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:11:
[...]

Sowieso iedereen die een auto verlaagd maar direct pauper noemen.

Dat is zo kort door de bocht dat je eigenlijk gewoon rechtdoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

Laatst kwam mijn Polo 6N niet meer door de keuring heen (was het niet meer waard, moest erg veel aan gebeuren) en heb ik m ingeruild op een 6N2. Heeft mij weer weinig gekost maar wat een problemen er mee. Er zit een dynamo in die op een ouder model hoort, banden die verschillende maten hebben en allemaal van die dingetjes die je goed moet bekijken om te zien. Er is duidelijk aan de auto gerommeld. Ook gaf de EGR klep plots een storing en heb die vervangen voor een variant van ebay uit Engeland, maar nu loopt de auto bij gelijke lage snelheden niet mooi, is ook gelijk de laatste keer dat ik een elektronisch auto onderdeel van ebay er op laat zetten.

Jammer want qua uiterlijk is het nog best een mooie auto en hij rijd verder goed. Er is ook nog naar gekeken en wel te horen gekregen dat de auto nog wel door de APK zou moeten komen. Zitten inmiddels 2 nieuwe voorbanden op en er is een oplossing gemaakt voor de dynamo. maar ik vertrouw het niet en heb m eigenlijk al afgeschreven en ben benieuwd of ie een jaar haalt.

Edit: nu zocht ik voor de grap op mijn oude auto en blijkt die weer een nieuwe apk gekregen te hebben, blijkbaar was het voor het autobedrijf het toch waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 21-10-2016 09:17 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Een dynamo kost je ook de kop niet, zet je er toch de juiste op? :S

Banden met verschillende maten op dezelfde as is APK afkeur en ongelooflijk slecht voor je differentieel als het de vooras betreft. Is toch een van de dingen die mij direct op zouden vallen als ik naar de auto kom kijken

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 21-10-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

FastFred schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:17:
Een dynamo kost je ook de kop niet, zet je er toch de juiste op? :S
Dat is misschien nog wel te overzien maar die moet natuurlijk van goede kwaliteit zijn en nog ingebouwd worden. Wel naar het profiel en de banden gekeken maar niet op de maat gelet dat verwacht je eigenlijk ook niet. Maar ook bijvoorbeeld het stickertje van het vervangen van de distributie is vervaagd. Nu heeft de monteur wel naar de staat gekeken en zag de riem er goed uit maar hij zei dat de dingen waar de riem overheen gaan vaak stuk gaan. Vervangen is wel slim want als ie knapt... wel natuurlijk weer aardig aan de prijs.

Op dit moment is die auto dat mij niet waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Rick-Jan op 21-10-2016 09:24 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Distributiestickertje vervaagd en geen documentatie van wanneer de riem vervangen is, dan had ik die auto laten staan.

Dynamo vervangen stelt geen drol voor, als het de juiste dynamo is en de stekkerverbindingen zijn origineel (niet aangepast ivm de andere dynamo) is het gewoon plug and play.

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 21-10-2016 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

FastFred schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:24:
Banden in verschillende maten, stickertje distributieriem vervaagd. Waarom heb je die auto gekocht dan?

Dynamo vervangen stelt geen drol voor, als het de juiste dynamo is en de stekkerverbindingen zijn origineel (niet aangepast ivm de andere dynamo) is het gewoon plug and play.
Omdat ie verder goed reed, en er qua uiterlijk goed uit ziet en ie verder wel goedkoop was (maar dat was mijn vorige polo ook en heb ik 4 jaar mee gereden!). Ik ben bang dat die stekkertjes ook anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11
DerOllie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:56:
[...]

Ik herken dit niet als functionaliteit die de Golf heeft. De fan blijft draaien op niveau wat je hebt gezet, en gaat niet sneller draaien als de auto warmer wordt.
Als het goed is , doet ie dat wel. Als je climate control hebt en deze op auto hebt staan, dan wordt de fan automatisch gereguleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

tiguan schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:41:
[...]

Als het goed is , doet ie dat wel. Als je climate control hebt en deze op auto hebt staan, dan wordt de fan automatisch gereguleerd.
Maar ook wanneer de auto warmer wordt, en de climatronic dan zelf hoger gaat draaien? Dat is wat gevraagd wordt.
Dus je zet de auto aan, motor is koud, clima aan, lage blaasstand. Op moment dat de auto warmer wordt, dat de clima dan ZELF de blaasstand op een hogere stand zet? dat herken ik niet.

Wel dat wanneer de je de clima aan zet, op 20 graden hebt ingesteld, hij in eerste instantie altijd een hogere blaasstand inzet, om zo snel als mogelijk naar 20 graden te komen, maar niet rekening houdend met de motor temperatuur, dus hij blaast een boel maar er komt nog weinig warmte uit, en duurt het dus wel even voordat hij op 20 graden komt. Als die 20 graden dan bereikt is, dan gaat ie naar een lagere stand, en wordt het kouder dan 20, gaat ie weer harder blazen. Wordt het warmer, dan koelt ie bij.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DerOllie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Maar ook wanneer de auto warmer wordt, en de climatronic dan zelf hoger gaat draaien? Dat is wat gevraagd wordt.
Dus je zet de auto aan, motor is koud, clima aan, lage blaasstand. Op moment dat de auto warmer wordt, dat de clima dan ZELF de blaasstand op een hogere stand zet? dat herken ik niet.

Wel dat wanneer de je de clima aan zet, op 20 graden hebt ingesteld, hij in eerste instantie altijd een hogere blaasstand inzet, om zo snel als mogelijk naar 20 graden te komen, maar niet rekening houdend met de motor temperatuur, dus hij blaast een boel maar er komt nog weinig warmte uit, en duurt het dus wel even voordat hij op 20 graden komt. Als die 20 graden dan bereikt is, dan gaat ie naar een lagere stand, en wordt het kouder dan 20, gaat ie weer harder blazen. Wordt het warmer, dan koelt ie bij.
Welk clima profiel heb je ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DerOllie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat climatic en climatronic door jullie door elkaar wordt gehaald? Als je climatronic hebt, de volautomatische airco, reguleert deze de blaassnelheid op basis van de interieurtemperatuur en de beschikbaarheid van koude/warme lucht om te kunnen blazen.

Ofwel, wordt het interieur warmer en wil je 'm kouder, dan zal ie eerst harder blazen, en zal naarmate de doeltemperatuur wordt bereikt het blazen afnemen.

Is het interieur koud en wil je het warmer zal ie in eerste instantie heel laag blazen omdat de motor nog koud is, en harder gaan blazen zodra er warme lucht beschikbaar is vanuit de motor. Anders krijg je alleen maar nog meer koude lucht in je gezicht geblazen.

Voorwaarde in beide gevallen is natuurlijk wel dat je je airco op AUTO hebt staan.

Bij de halfautomatische climatic moet je de blaassnelheid handmatig bedienen en zal zich dus niet aanpassen op basis van de interieurtemperatuur of beschikbaarheid van koude of warme lucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
In de Golf 5 en 6 werkte het zeker weten zo. Hij houdt rekening met de temperatuur van de motor. Dus hij gaat niet voluit blazen als de motor koud is, maar pas als de motor warm is. Ik heb 't dan wel over de volledige automatische climate control (of climatronic zoals 't waarschijnlijk officieel heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bij Audi werkt het ook zo. Niet direct voluit maar bij een warmere motor steeds harder blazen. Bij een Golf 7 ook volgens mij. Maar dat is in te stellen dacht ik

@Rick-Jan hebben ze je egr wel gekalibreerd na het vervangen? En je gasklep huis ook als ze die losgekoppeld hebben? Sommige modellen hebben ook een zelf kalibratie, maar durf niet te zeggen of dat ook bij de 6N2 is.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 21-10-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Rainesh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:48:
Bij Audi werkt het ook zo. Niet direct voluit maar bij een warmere motor steeds harder blazen. Bij een Golf 7 ook volgens mij. Maar dat is in te stellen dacht ik

@Rick-Jan hebben ze je egr wel gekalibreerd na het vervangen? En je gasklep huis ook als ze die losgekoppeld hebben? Sommige modellen hebben ook een zelf kalibratie, maar durf niet te zeggen of dat ook bij de 6N2 is.
Geen idee eigenlijk maar ga er wel van uit dat hij dat weet. Ik weet wel dat de monteur alleen de EGR zelf vervangen heeft en daarna had ie wel weer de laptop er aan. Hij verdenkt zelf de merkloze EGR klep maar wel vreemd dat ie dan geen foutmelding geeft, dat deed de oude wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 21-10-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bij de oudere modellen zijn imitatie onderdelen vaak een probleem (je zou juist andersom denken) maar heb het vaker meegemaakt. Omswappen voor een origineel onderdeel en het werkt weer perfect. Hij kan dan de klep niet goed aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

tiguan schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Bij warm weer werkt de climatronic bij mij prima: auto starten en de fan gaat meteen hard blazen en gaat airco aan om het interieur af te koelen. Nu het kouder wordt merk ik dat het omgekeerde blijkbaar niet werkt. De fan gaat niet harder blazen naarmate het koelwater warmer wordt. Volgens mij (en zoals ik lees ook volgens jullie) klopt dat niet. Toch maar eens naar de dealer. Het idee wat ik zelf heb is dat mogelijk de temperatuur sensor op het warmwater niet goed werkt, waardoor de climatronic niet ziet dat er warm water is en dus langzaam blijft blazen. Maar goed, dit is speculeren, de dealer mag het oplossen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Welk clima profiel heb je ingesteld?
:ˆˆ

Ook bij een Climatronic in de Golf VII heb je verschillende profielen waarmee je de (door het systeem automatisch bepaalde) fan snelheden kunt bijregelen.

Als je op de "Menu" knop in climatronic bediening drukt dan krijg je op het display van je Discover (pro?) Unit een mooi scherm waar je dat kunt regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Na de hoop opgegeven te hebben met een auto proberen te kopen toch maar weer een afspraak gemaakt.

Donderdag kijken bij een witte 6R. Hopenlijk is die goed en kan ik eindelijk weer eens genieten van een snelle auto. De 4motion is met dit weer ook wel leuk, kan je tenminste nog een beetje wegkomen.
Dan eens rustig uitstippelen hoe we haar naar de 390pk gaan brengen.
Benieuwd wat dan het verschil is met mijn oude GTI gezien het gewichtsverschil.

Gelukkig woon ik dicht bij een Aral dus kan lekker goedkoop 102 tanken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:51:
Na de hoop opgegeven te hebben met een auto proberen te kopen toch maar weer een afspraak gemaakt.

Donderdag kijken bij een witte 6R. Hopenlijk is die goed en kan ik eindelijk weer eens genieten van een snelle auto. De 4motion is met dit weer ook wel leuk, kan je tenminste nog een beetje wegkomen.
Dan eens rustig uitstippelen hoe we haar naar de 390pk gaan brengen.
Benieuwd wat dan het verschil is met mijn oude GTI gezien het gewichtsverschil.

Gelukkig woon ik dicht bij een Aral dus kan lekker goedkoop 102 tanken :D
Wat is je budget? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ligt echt aan de staat en opties.
Afgelopen tijd zeven auto's bekeken en vielen allemaal tegen of wilde niets van de prijs af doen. Dit natuurlijk wanneer de verkoper heeft gezegd dat hij in top staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik ben opzoek naar een goedkope uitlezer voor m'n vw polo 6n1. Ik wil samen met een vriend (die heeft een A6 c5) deze aanschaffen
https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A344TQONH6WJB4

Of bijvoorbeeld deze
http://s.aliexpress.com/FnEzIv26

Is het wat? Iemand met andere tips? Thanks!

[ Voor 23% gewijzigd door Mimiix op 24-10-2016 12:01 ]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Koop gewoon een Vagcom kabel. Een kabel met VCDS 12.12.3 voldoet al prima. Heb je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:48:
Koop gewoon een Vagcom kabel. Een kabel met VCDS 12.12.3 voldoet al prima. Heb je veel meer aan.
Waar kan ik die vinden? Het enige wat ik vind zijn kabels van 100+

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
@Rainesh; wat voor leuke dingen kun je op een Golf GTE programmeren?
Ik krijg woensdag mijn GTE geleverd, al orienterend op opties dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Eddos schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:08:
@Rainesh; wat voor leuke dingen kun je op een Golf GTE programmeren?
Ik krijg woensdag mijn GTE geleverd, al orienterend op opties dus :-)
Congrats! Wel even wat foto's posten he :)

Dat is wel even afhankelijk van je basisuitrusting, ik heb net een Golf 7R gedaan die vrij compleet was. Daar heb ik het volgende gedaan:

- Bijtankhoeveelheid
- Alarmpiep (inc menu)
- Dagrijverlichting achteren
- Binnenste remlichten activeren
- Dagrijverlichting in het menu
- Verlichting onder zijspiegels aan bij inklappen
- Coming home via lichtsensor
- Pace car knipperlichten (vind ik zelf echt niet mooi op een Golf 7)
- Grootlicht assist (hij had al lane assist en dus de juiste camera)
- Panoramadak volledig openen met sleutel
- Regensluiten (inc menu)
- Climate control automodus weergave
- Verkeersbordenherkenning

Needlesweep, olietemp etc had ie al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat zijn die pace car knipperlichten? Is dat zo'n stroboscoop effect?

/edit

Laat maar, al gevonden.

Idd, niet heel mooi.

[ Voor 46% gewijzigd door max op 24-10-2016 16:55 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Microkid schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:44:
Als je op het "menu" knopje drukt op de middelste ronde knop kan je daar van alles instellen. Zo kan je o.a. instellen hoe snel-ie de temperatuur moet wijzigen o.b.v. je gewenste temperatuur. Als je dit op z'n hoogst zet, gaan de fans regelmatig voluit bij grote verschillen.

Moet wel zeggen dat de fans minder hard te werk gaan bij verwarmen dan bij afkoelen. Wel eens op "Hi" gezet (max verwarming)?

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 24-10-2016 17:12 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hij staat al op snel :) Ik heb ontdekt dat als ik de temp handmatig op Hi zet, er na 1km al warme lucht uit komt en na 5km is het al lekker warm. Laat ik de Climatronic zijn ding doen, moet ik 20km wachten...
Vanmiddag bij de dealer geweest. Ze hebben de computer uitgelezen, hier kwam een fout in het verwarmingssysteem naar voren (geen continue fout maar een sporadische). Dit is natuurlijk wel verdacht. Serviceadviseur dacht wellicht aan een sensor. Binnenkort gaat hij toch voor de 30.000km beurt en pakken ze het meteen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Rainesh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:51:
[...]

Congrats! Wel even wat foto's posten he :)

Dat is wel even afhankelijk van je basisuitrusting, ik heb net een Golf 7R gedaan die vrij compleet was. Daar heb ik het volgende gedaan:

- Bijtankhoeveelheid
- Alarmpiep (inc menu)
- Dagrijverlichting achteren
- Binnenste remlichten activeren
- Dagrijverlichting in het menu
- Verlichting onder zijspiegels aan bij inklappen
- Coming home via lichtsensor
- Pace car knipperlichten (vind ik zelf echt niet mooi op een Golf 7)
- Grootlicht assist (hij had al lane assist en dus de juiste camera)
- Panoramadak volledig openen met sleutel
- Regensluiten (inc menu)
- Climate control automodus weergave

Needlesweep, olietemp etc had ie al.
DRL achteren, binnenste remlichten en DRL in het menu klinkt wel interessant.
En Coming Home via lichtsensor ook wel.
De rest is op mijn GTE niet van toepassing denk.

Wat is de Climate control automodus weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Eddos schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:02:
[...]
Wat is de Climate control automodus weergave?
Dan is de stand van de ventilator zichtbaar op de binnenste ring. Dus bepaald aantal ledjes gaan branden (vergelijk met handmatige instelling waarbij je de fan-stand wel ziet, maar in auto stand is het normaliter niet zichtbaar).
Rainesh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:51:
[...]

Dat verkeersbordherkenning, wat heb je daar voor nodig? Mijn auto heeft al ACC en Lane assist, dus de camera is er al. Hij heeft geen navigatie. Ik lees wisselende berichten dat je dan vekeersbordherkenning kan aanzetten. De ene zegt dat het werkt, de andere zegt dat je na zoveel kilometer of bepaalde snelheid een waarschuwing in je scherm krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 24-10-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ah, check.
Dat mis ik op mijn huidige (non-GTE) Golf niet echt, maar klinkt wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Microkid schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:42:
[...]

Dan is de stand van de ventilator zichtbaar op de binnenste ring. Dus bepaald aantal ledjes gaan branden (vergelijk met handmatige instelling waarbij je de fan-stand wel ziet, maar in auto stand is het normaliter niet zichtbaar).

[...]

Dat verkeersbordherkenning, wat heb je daar voor nodig? Mijn auto heeft al ACC en Lane assist, dus de camera is er al. Hij heeft geen navigatie. Ik lees wisselende berichten dat je dan vekeersbordherkenning kan aanzetten. De ene zegt dat het werkt, de andere zegt dat je na zoveel kilometer of bepaalde snelheid een waarschuwing in je scherm krijgt.
Het verschilt inderdaad, maar je hebt enkel de grote camera voor nodig. Je borden krijg je in je display tussen je tellers te zien, meer niet.

@Eddos

Je bent welkom :)

Net een VW Sharan 2015 Highline gedaan......dealer dacht even wat opties aan te zetten. Ook hier hadden ze flink wat dingen verprutst. Auto heeft lichtsensor met grootlichtassist en led drl, maar xenon koplampen stonden continu aan. Dus overdag, tunnel, s avonds...altijd aan en dan nog eens met gedimde drl's. Leukste van allemaal...als je handmatig je lichten op stadsverlichting of dimlichten deed dan ging je grootlicht aan 8)7 |:( en alarmpiep stond aan, maar zonder menu .

Gelijk alles rechtgezet en nu dus een werkende lichtsensor. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 24-10-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:02
Ik zit met een dilemma, een first-world-problem welliswaar maar alsnog, ik kom er niet uit.

Sinds een half jaar rijd ik mijn bereikbare droom auto; een VW Scirocco. Ik las hier ergens dat de VW purist dit geen mooi model vindt vanwege de voor of achterkant, maar voor mij is de gehele auto een perfect model. Het is een Candy White uitvoering met de originele Interlagos (turbine) velgen.

Nu hield ik al een tijdje tweedehands kanalen in de gaten voor een mooie set OEM VW velgen met winterbanden en heb een set gevonden en gekocht. Charleston 18" (7.5J R18 ET51) met onbekend merk nieuwe winterbanden. Deze zijn iets minder breed en vallen iets verdenr binnen de wielkast maar mocht dat echt hinderlijk zijn dan zijn spacers van een paar mm snel gevonden.

Het probleem: stom dat ik ben bleef ik tweedehands sets aan wielen in de gaten houden en kwam een deal tegen met dezelfde Interlagos velgen (8J R18 ET41) met Continental winterbanden en tegen een scherpere prijs dan de Charleston velgen.

Wat zal ik doen? Aan de ene kant staat het idee me wel aan dat de winterset daadwerkelijk verschillend is, aan de andere kant passen de Interlagos misschien het beste en hebben deze merk-banden tegen een scherpere prijs. Ik zou dus die Charleston wielen weer kunnen verkopen met hopelijk geen verlies en het hele jaar door met hetzelfde type wielen rijden of het uiterlijk een draai geven en toch met die Charleston set gaan rijden. Of zijn er zaken waar ik mogelijk helemaal overheen heb gekeken?

Charleston (R18 J7.5 ET51 - 225/40/18)
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/eMsAAOSwBahVVMgT/$_86.JPG

Interlagos (R18 J8 ET41 - 235/40/18)
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/3r0634qpb/interlagos1.jpg

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Gefeliciteerd met je wagen! Pics???

1) zijn het originele velgen? onderdeelnummer staat aan de binnenzijde
2) Goede (winter) banden zijn belangrijk, oftewel ik zou voor de A-merk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Persoonlijk geef ik geen fluit om velgen in de winter, vandaar dat er dan 16" staaltjes met winterbanden onder de passat liggen. Ik zou dus die set Charlestons verkopen, die set Interlagos laten staan en een setje net staal met winterbanden aanschaffen.

Als je een beetje pech hebt rotten je alu velgen door al die pekelzooi onder je auto vandaan waar je bij staat. Staaltjes zijn zwart, worden bruin (van de eventuele roest) en spuit je als je dat überhaupt nodig vindt voor 2 tientjes weer zwart.

Interlagos vind ik wel mooier. Ik heb niets met velgen waarop zwarte vlakken zitten.

Verder: met Rainesh.

[ Voor 7% gewijzigd door max op 25-10-2016 12:21 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
Ik zou voor de andere set velgen gaan.
- Je rijd een aantal maanden met een iets andere look, dat vond ik zelf altijd wel fris ogen.
- Je weet zeker dat je geen velg vergeet te wisselen.

Rainesh heeft wel gelijk op het vlak van kwaliteit banden, maar deze banden rijd je ook op binnen een bepaalde periode, dan kies je daarna voor kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet of je ooit met die Scirocco naar bijvoorbeeld de Alpenlanden gaat rijden maar het kán daar in de winter wel eens noodzakelijk zijn om sneeuwkettingen te gebruiken. In dat geval zou ik eerst eens kijken of er überhaupt kettingen te monteren zijn op die velg/band combinatie terwijl ze onder de auto gemonteerd zijn.

Hint: Bij mij paste dat destijds niet in combinatie met de "Interlagos" wielen met 235/40R18 banden + Sportonderstel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Bedankt voor het warme welkom op dit topic allen! :)
Rainesh schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:20:
Gefeliciteerd met je wagen! Pics???

1) zijn het originele velgen? onderdeelnummer staat aan de binnenzijde
2) Goede (winter) banden zijn belangrijk, oftewel ik zou voor de A-merk gaan.
Hierbij een plaatje welke ik zelf wel geslaagd vond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GSISMwG.jpg

1) Het zijn allemaal originele velgen, hier vraag ik ook specifiek naar!
2) Tja inderdaad, dat heeft ook mijn voorkeur, maar met originele velgen in goede staat zie je onder 1000,- maar weinig sets met a-merk winterbanden :/

De Charleston heb ik nu dus al liggen en ik heb inmiddels ook al een mogelijke koper gevonden die mijn betaalde prijs zou willen betalen.

Die Interlagos ga ik morgenavond kijken en er zijn er twee met een beetje schade. De verkoper zegt dat de (a-merk) winterbanden in nieuwstaat zijn.
max schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:18:
Persoonlijk geef ik geen fluit om velgen in de winter, vandaar dat er dan 16" staaltjes met winterbanden onder de passat liggen. Ik zou dus die set Charlestons verkopen, die set Interlagos laten staan en een setje net staal met winterbanden aanschaffen.

Als je een beetje pech hebt rotten je alu velgen door al die pekelzooi onder je auto vandaan waar je bij staat. Staaltjes zijn zwart, worden bruin (van de eventuele roest) en spuit je als je dat überhaupt nodig vindt voor 2 tientjes weer zwart.

Interlagos vind ik wel mooier. Ik heb niets met velgen waarop zwarte vlakken zitten.

Verder: met Rainesh.
Mja, het eerste wat je zegt dat snap ik natuurlijk maar ik zou niet graag stalen velgen onder dit model auto willen zetten; iedereen begrijpt dat het winterbanden zijn maar het oog wil ook wat. Dat zou voor mij wel wat plezier wegnemen. Ik hoop dat roest niet zo'n punt is eerlijk gezegd; iedere week en misschien vaker afspoelen en er zit toch ook een denkende lak laag op?

Persoonlijk heb ik ook niet veel met zwarte vlakken op velgen maar specifiek dit model vind ik het niet storend; enkel het gebied wat je op het oog ook niet direct ziet en wat meestal met remstof bedekt raakt is donker.
Eddos schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:22:
Ik zou voor de andere set velgen gaan.
- Je rijd een aantal maanden met een iets andere look, dat vond ik zelf altijd wel fris ogen.
- Je weet zeker dat je geen velg vergeet te wisselen.

Rainesh heeft wel gelijk op het vlak van kwaliteit banden, maar deze banden rijd je ook op binnen een bepaalde periode, dan kies je daarna voor kwaliteit.
Ja, hier kan ik me nog wel het meeste in vinden, juist die andere look. Interlagos oogt gewoon het mooiste op dit model auto misschien maar je raakt er aan gewend, een keer wat anders mag wel en wanneer de Interlagos er weer op kunnen ben je daar ook weer blij mee op dat moment. En misschien volgend jaar de banden wisselen voor a-merk inderdaad.
wimmel_1 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:51:
Ik weet niet of je ooit met die Scirocco naar bijvoorbeeld de Alpenlanden gaat rijden maar het kán daar in de winter wel eens noodzakelijk zijn om sneeuwkettingen te gebruiken. In dat geval zou ik eerst eens kijken of er überhaupt kettingen te monteren zijn op die velg/band combinatie terwijl ze onder de auto gemonteerd zijn.

Hint: Bij mij paste dat destijds niet in combinatie met de "Interlagos" wielen met 235/40R18 banden + Sportonderstel :+
Bedankt voor de tip! Zeker niet aan gedacht maar ik acht de kans klein dat ik deze auto meeneem op wintersport, sneeuwkettingen ben ik nog nooit mee in aanraking geweest haha.

Heb zojuist een van de wielen uit de berging gehaald en tegen de huidige wielen aan gezet om eens een fotootje te maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n5INKOr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2FjdAvH.jpg

Dat brengt me wel weer aan het twijfelen want ik vind het er best vet uit zien. Gisteravond was ik er voor mezelf best wel uit dat ik deze Charlestons ging verkopen en Interlagos in de plek nam maar nu ik dit zo zie weet ik het niet zeker. Het enige waar ik me "zorgen" over maak is de ET waarde van 51. Dat betekent als ik kijk naar zo'n website waar ze een preview kunnen laten zien het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3hdTGA7.png?1

Dat valt dus 1,6CM dieper in de wielkassen en dat is wel iets wat zichtbaar is denk ik(?), heb nog geen duidelijke foto met ET51 J7.5 velgen onder een Scirocco kunnen vinden. Hoe staan jullie tegenover dit verschil en het gebruik van spacers om dit kleine verschil op te heffen? En wat kost zoiets eigenlijk is de ervaring? Geen idee waar ik naar moet kijken eigenlijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Schitterend!

Welke ET waarde hebben je huidige velgen dan?

Vraagje: heb je een lichtsensor? Als jij je schakelaar op "auto" zet, branden jouw dimlichten dan ook constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Thanks Rainesh! Ben er ook echt super blij mee :)

Interlagos hebben ET41 en zijn een halve inch breder (J8 ipv J7.5).

Heb een lichtsensor en coming home en leaving home werken. Als de schakelaar op auto staat dan brandt alle standaard verlichting, altijd (achter en voor). Snap die schakelaar ook niet helemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bokkow schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:04:
Thanks Rainesh! Ben er ook echt super blij mee :)

Interlagos hebben ET41 en zijn een halve inch breder (J8 ipv J7.5).

Heb een lichtsensor en coming home en leaving home werken. Als de schakelaar op auto staat dan brandt alle standaard verlichting, altijd (achter en voor). Snap die schakelaar ook niet helemaal :/
En dat zijn originele velgen? Apart dat de andere ET51 zijn. Horen ze wel bij een Rocco?

Coming home werkend? Zonder 1x grootlicht te geven? Zou niet moeten werken...
Permanente dimlichten staat aan bij jou, dus je lichtsensor heeft niet echt nut :P Met vcds kun je het aanpassen naar mistlampen als DRL of helemaal geen DRL en dan werkt je lichtsensor wel zoals het hoort. Coming home kun je dan ook koppelen aan je lichtsensor en dan ook tijd instellen in je menu. Soms zijn sommige auto's heel raar gecodeerd bij VW, snap het soms ook niet.

http://www.stemei.de/pages/coding/vw-scirocco-iii.php
Stuur maar een pb als je het aangepast wilt hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 25-10-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ze horen niet bij een Scirocco maar bij Golf 5, 6 of 7. Golf heeft blijkbaar standaard J7.5 ET51 bij 18" wielen.
Ik denk dat ik ze hou, en toch ook die set Interlagos koop en dan minder gestressed beslis wat ik ga doen, verkopen voor de vraagprijs zal toch wel lukken bij beide sets.

Coming home werkt zonder 1x grootlicht te geven en enkel met donker. Ik denk dat de vorige eigenaar hier al in heeft laten coden. Mistlichten L/R gaan ook mee aan als ik de bocht om ga, is dat standaard? Leaving home gaan de lichten wel ook alleen aan wanneer het donker is overigens.

Misschien wil ik dat wel eens aangepast hebben, vind het soms vervelend dat altijd dimlicht aanstaat. Ik weet je te vinden dan!

Heb wel iets extra's laten plaatsen; een Fiscon Basic Plus module zodat handsfree mogelijk is met een microfoon in de daarvoor bedoelde plek bij de achteruitkijkspiegel. Bijkomend "voordeeltje" is dat je dan ook waardes uit kan lezen zoals olie temperatuur, boost druk, toerental, accuspanning. Leuk extraatje, vooral olie temperatuur vind ik zelf prettig om te zien zodat ik zeker weet dat ie warm is voor ik m op zn staart trap haha. Ben sowieso erg te spreken over deze aftermarket module, werkt naadloos samen met OEM DNS510, bluetooth verbinding valt nooit weg en muziek over bluetooth klinkt goed, stuk beter dan FM.

Een toegift O+ :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hkk6wXy.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jM9OSVu.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xqroosj.jpg?1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Rainesh schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:16:
[...]
Coming home werkend? Zonder 1x grootlicht te geven? Zou niet moeten werken...
Permanente dimlichten staat aan bij jou, dus je lichtsensor heeft niet echt nut :P

[...]

Soms zijn sommige auto's heel raar gecodeerd bij VW, snap het soms ook niet.
Haha, zelfde als bij de mijne dus, was ik dus toch niet helemaal gek met dat coming home al werkte, en DRL zonder aparte DRL verlichting via het dimlicht gaat Rainesh :)

Mooie wagen Bokkow, lijkt sprekend op de mijne, ook wit met panoramadak en 19" Interlagos.

Welke motorblok heb je, en hoeveel kilometers heeft ie er op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooie wagen. Maar toch doet zo'n Scirocco me altijd denken aan een platgeslagen Golf, alsof iemand er van boven met een hele grote hamer 1 goede klap op gegeven heeft.

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met lakstiften en de VWs? Kwam dat hele woord nog niet tegen in dit topic. Heb een paar kleine oppervlakkige krasjes, wit geen zilver, in m'n deep black pearl Golf 6. Ooit bij een Seat Córdoba wel eens met zo'n stift in de weer geweest en resultaat was vrij goed. Kleurcode al gevonden, makkelijkste is denk ik ff de dealer bellen of die die hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Weemism schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:58:
[...]

Haha, zelfde als bij de mijne dus, was ik dus toch niet helemaal gek met dat coming home al werkte, en DRL zonder aparte DRL verlichting via het dimlicht gaat Rainesh :)

Mooie wagen Bokkow, lijkt sprekend op de mijne, ook wit met panoramadak en 19" Interlagos.

Welke motorblok heb je, en hoeveel kilometers heeft ie er op zitten?
Thanks Weemism!

Het is een 1.4 TSI twincharger (leuk om te zeggen haha) dus met 160PK. En met een 7 traps DSG bak. Precies het type waar je allemaal horror verhalen over leest. Ik denk/hoop dat dat allemaal bespaard blijft met goed onderhoud :)

Toen we m een half jaar geleden kochten stond er 90000 op en nu 112000

Zijn trouwens 18" Interlagos he ;) , 19" zijn Lugano's geloof ik?

@Sambalbaj:

Ja dat hoor je vaker inderdaad! Mja mensen mogen dat zeggen, ik zeg dat grappend ook wel eens. Het model spreekt mij meer aan dan een Golf al vind ik Golf 6-7 voor mezelf wel steeds meer aanspreken

[ Voor 11% gewijzigd door bokkow op 26-10-2016 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Rick-Jan schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:02:
[...]

Geen idee eigenlijk maar ga er wel van uit dat hij dat weet. Ik weet wel dat de monteur alleen de EGR zelf vervangen heeft en daarna had ie wel weer de laptop er aan. Hij verdenkt zelf de merkloze EGR klep maar wel vreemd dat ie dan geen foutmelding geeft, dat deed de oude wel.
Inmiddels geeft de imitatie EGR ook een foutmelding (ga ik van uit dat het weer de EGR is) Had de ebay verkoper gemaild en die zegt dat de EGR die ik nu heb geen geschikte is voor die er normaal in hoort (verklaart een hoop) en dat ik het volledige bedrag terug krijg. Nu twijfel ik of ik het even aankijk hoe d eauto zich houdt en de oude er weer in laat zetten, of ik een originele koop. Deze heb ik zo gevonden:

https://www.winparts.nl/m...266594.html#specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

bokkow schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:13:
[...]
Het is een 1.4 TSI twincharger (leuk om te zeggen haha) dus met 160PK. En met een 7 traps DSG bak. Precies het type waar je allemaal horror verhalen over leest. Ik denk/hoop dat dat allemaal bespaard blijft met goed onderhoud :)
Ja, wat ik ervan lees is dit wel de combinatie, de DSG en het twincharger blok, die het minst betrouwbaar wordt geacht, zelf geen ervaring mee.

Ik heb de mijne ook 2e hands. Destijds niet echt bij stilgestaan, maar ben toen zelf 'bij toeval' bij de 1.4 turbo i.c.m. de 6-handbak uitgekomen die kennelijk minder problematisch zou moeten zijn. Standaard 122pk, maar met chip op maat door JD Engineering, een dikkere downpipe, en een high flow katalysator naar 160pk, 300nm laten tunen (op de rollerbank).
[...]
Toen we m een half jaar geleden kochten stond er 90000 op en nu 112000
Ongeveer dezelfde km stand als ik, die van jou ook uit 2012 toevallig?
[...]
Zijn trouwens 18" Interlagos he ;) , 19" zijn Lugano's geloof ik?
Even op gegoogled, maar krijg bij beide dezelfde afbeeldingen op Google, maar als het bij 19" altijd Luganos zijn dan zijn het inderdaad Luganos :)
@Sambalbaj:

Ja dat hoor je vaker inderdaad! Mja mensen mogen dat zeggen, ik zeg dat grappend ook wel eens. Het model spreekt mij meer aan dan een Golf al vind ik Golf 6-7 voor mezelf wel steeds meer aanspreken
Bijzondere uitspraak vind ik dat altijd. Qua onderliggende techniek is het inderdaad natuurlijk gewoon een Golf, ook al is de wegligging anders door de bredere en langere wielbasis, maar behalve de logos kan ik in de carrosserie vanuit geen enkele hoek zeggen dat het op een platgeslagen Golf zou lijken. Gewoon een mooie bak joh, en na 7 jaar nog steeds een headturner.

Edit: voor de volledigheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.vwvortex.com/gallery/generated//Volkswagen/Scirocco%20-%20Corrado/New%20Scirocco/Technical/042__scaled_600.jpg
vs.
Afbeeldingslocatie: http://www.vwvortex.com/gallery/albums//Volkswagen/Golf%20-%20GTI%20-%20Rabbit/Golf%20V/Technical%20-%20EU/072.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 26-10-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zeker geen platgeslagen Golf haha.........mensen zijn blind :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Langere wielbasis? Hij is exact hetzelfde man. Wel breder.

[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 26-10-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Het design is denk ik ook beter met de golf 6 te vergelijken, dan snap ik de opmerking van platgeslagen wel :P maar vind de scirocco ook vet hoor, aparte auto altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:36:
Langere wielbasis? Hij is exact hetzelfde man. Wel breder.
Onderstel waar de Sci "R"occo op staat IS het onderstel van de Golf R :)

Als VW (lees: PON) 'm vorig jaar nog nieuw had willen leveren in NL dan was m'n MY11 gewoon vervangen door een MY15.

Ik blijf 't een mooie auto vinden en was dan ook zéér teleurgesteld in PON dat ze 'm zelfs op verzoek niet wilde importeren voor me :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 26-10-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Waarom dan niet in DE kopen en dan importeren?

Pagina: 1 ... 19 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.