Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.925 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:44:
Waarom dan niet in DE kopen en dan importeren?
Iets met een Lease maatschappij (Leaseplan, welke overigens van PON is), en alsnog daar niet aan mee willen werken 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Weemism schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Ja, wat ik ervan lees is dit wel de combinatie, de DSG en het twincharger blok, die het minst betrouwbaar wordt geacht, zelf geen ervaring mee.

Ik heb de mijne ook 2e hands. Destijds niet echt bij stilgestaan, maar ben toen zelf 'bij toeval' bij de 1.4 turbo i.c.m. de 6-handbak uitgekomen die kennelijk minder problematisch zou moeten zijn. Standaard 122pk, maar met chip op maat door JD Engineering, een dikkere downpipe, en een high flow katalysator naar 160pk, 300nm laten tunen (op de rollerbank).

Ongeveer dezelfde km stand als ik, die van jou ook uit 2012 toevallig?
Netjes! Voor nu heb ik genoeg aan de stock 160PK/240NM en verder in de afgelopen 20000KM (afkloppen) absoluut geen issues met de DSG bak of motor.

Nee, mijne is uit 2009, enigszins bij toeval op terecht gekomen en toen overtuigd met de onderhoudshistorie, eigenaar ervoor was ook duidelijk een liefhebber.
Weemism schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:55:

Bijzondere uitspraak vind ik dat altijd. Qua onderliggende techniek is het inderdaad natuurlijk gewoon een Golf, ook al is de wegligging anders door de bredere en langere wielbasis, maar behalve de logos kan ik in de carrosserie vanuit geen enkele hoek zeggen dat het op een platgeslagen Golf zou lijken. Gewoon een mooie bak joh, en na 7 jaar nog steeds een headturner.
Precies! Toen het model uitkwam vond ik het al fantastisch en dat is eigenlijk in de loop der jaren alleen maar meer geworden :) Ergens vind ik het wel prima dat het model niet meer nieuw in Nederland te koop is, zo zie je m minder vaak.

En, ook @Wimmel, persoonlijk vind ik de facelift niet bepaald mooier, de gril niet (minder imposant) en het led lijntje bij de koplampen ook niet, LED achterlichten zijn wel nice maar de vorm had niet "scherper" gehoeven. Als het moet vanwege einde lease periode snap ik dat je het jammer vindt, aan de andere kant is een Golf 7 met name met wat opties voor wat betreft LED verlichting ook een brute bak.

Ben er overigens uit wat ik doe met de wielen, waar ik uiteindelijk voor in dit topic terecht ben gekomen haha. Ik ben vandaag wezen kijken bij de set Interlagos met Continental winterbanden. Twee van de velgen hadden wat stoeprandschade waar ik voor de prijs nog wel akkoord mee was gegaan en de banden hadden opzich voldoende profiel maar ze waren wel bijna 5 jaar oud. Dus alles bij elkaar overwogen en omdat ik al twijfelde wat ik zou doen hou ik toch de set die ik nu heb liggen. Mocht het niet mooi in de wielkasten passen kan ik alsnog beslissen spacers van 5-10 mm te plaatsen en wat betreft de no-brand winterbanden; we geven het gewoon een poging en anders vervang ik ze daarna alsnog.

Uiteraard volgen er foto's wanneer ze er onder liggen naar verwachting begin november.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judoka1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Hey tweakers :)

Ik heb een vraag over mijn auto(VW Golf 4 1.9 TDI). Het viel me laatst op dat als ik een tijdje heb gereden(60km) en ik doe dan vervolgens de deur open(motor laat ik draaien) en dan hoor ik een constante piep geluid. Ik weet niet precies waar het vandaan komt maar het lijkt wel of het ergens onder de auto vandaan komt en het is ook alleen hoorbaar wanneer ik een tijd heb gereden. Heeft iemand toevallig een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Kun je een filmpje van maken? :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judoka1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Nu helaas niet maar kan vanmiddag wel even een filmpje maken na het werk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Update time!
De Golf R was in perfecte staat! Zelfs geen krasje op een velg. Leer lijkt pas 40k km oud en dus geen moment getwijfeld, direct meegenomen :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Congrats!!! Pics??

edit: voor vagcom/vcp aanpassingen kun je bij mijn collega in Apeldoorn terecht. Heb je ook gelijk inklapbare zijspiegels als er nog niks aan gedaan is :)

[ Voor 81% gewijzigd door Rainesh op 28-10-2016 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Famous schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:49:
Update time!
De Golf R was in perfecte staat! Zelfs geen krasje op een velg. Leer lijkt pas 40k km oud en dus geen moment getwijfeld, direct meegenomen :Y
Foto's, filmpjes en als je niks te doen hebt rij je maar keer langs Venlo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:49:
Update time!
Gefeliciteerd Bram. PICS???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
Iemand een idee hoe je op de Discover pro de navigatieaanwijzingen aan kan zetten? Pijlen en afritten etc?

Ik zie dit alleen in de MFD.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Onder instellingen en dan extra kaart gegevens dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Even via de telefoon dus quoten werkt dan niet goed..

Heb zelf ook een VCDS, VCP moet ik inderdaad iemand voor hebben maar ga ik niet voor naar Apeldoorn haha! Zal wel weer meeting komen binnenkort :)

Foto's zal ik later even uploaden, als ik thuis ben!
Filmpje zonder launch control;
YouTube: Golf 6R stage 2

Moet hem nog invoeren dus mag er eigenlijk nog niet mee rijden. Maandagochtend naar RDW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57
steven2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 05:38:
Ik wou vorige week mijn carnet weer gebruiken op mijn discovery pro, maar ik kon niet meer registreren. Gekeken op de website van carnet en daar stond ik nog steeds geregistreerd tot 2019, dus zou moeten werken.

Na wat heen en weer mailen met vw care uiteindelijk het carnet account verwijderd en opnieuw een account gemaakt en de auto geregistreerd.

Carnet doet het weer, maar google earth wil nog niet werken. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik kan wel trafic info, weer en nieuws gebruiken dus er is verbinding.

*UPDATE* Het probleem lijkt inmiddels weer opgelost :) Ik krijg nu wel weer google earth aan de praat. Blijkbaar toch nog ergens een kink geweest :+
Hoeveel jaar kregen jullie carnet gratis? Mijn carnet geeft aan dat hij 03-2017 afloopt.
Naast het feit dat ik de auto pas net heb (carnet zal wel eerder geactiveerd zijn) had ik verwacht dat hij wel langer zou lopen.

en @wimmel_1: had jij niet ooit iets gedaan om films e.d op je discovery pro af te spelen? Ik kan die post niet meer terugvinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Eddos op 28-10-2016 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Specs en foto's!
- HG Motorsport Stage 2 intake
- PCV Fix
- 3" Downpipe met 200 cell kat
- 3" Katback
- H&R 20mm verlatingsveren
- TT motor afdekkap
- 19" Talladega

Stage 2 chip met 341PK en 444NM.

Wat ik nog wil doen:
- LOBA HPFP
- GFB DV+
- Walnoot stralen inlaat
- DSG tuning
- Opnieuw laten afstellen
- Klauwen groen maken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ivaMTIw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/32z3uC6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DSb7JLg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qxtZMmr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y7YpzNq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x25Z6hj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R8F8oL6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/COI85gS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nuY3A3H.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Eddos schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:15:
[...]

Hoeveel jaar kregen jullie carnet gratis? Mijn carnet geeft aan dat hij 03-2017 afloopt.
Naast het feit dat ik de auto pas net heb (carnet zal wel eerder geactiveerd zijn) had ik verwacht dat hij wel langer zou lopen.

en @wimmel_1: had jij niet ooit iets gedaan om films e.d op je discovery pro af te spelen? Ik kan die post niet meer terugvinden.
Car-Net is 1 jaar gratis (volgens de site)
Guide & inform (online diensten, verkeersinfo en Google earth / street view) is 3 jaar geldig.

Werkt prima hierzo! Vooral Google earth is leuk, en POI kan je direct online zoeken, dat is perfekt!

Mooi R. Echt een brute bak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Bruut ding man Bram, jammer dat die witte plaat verruild moet worden voor die lelijke gele uit ons land haha..

Veel plezier ermee echt super gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:11:
Specs en foto's!

pr0n fotoserie
_/-\o_
Eddos schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:15:
[...]

Dat is VIM vrijschakelen, kan alleen met VCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rene schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:20:
[...]

Dank, ben er ook erg blij mee :D
Scrtz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:25:
Bruut ding man Bram, jammer dat die witte plaat verruild moet worden voor die lelijke gele uit ons land haha..

Veel plezier ermee echt super gaaf!
Ja, de gele platen zijn niet de mooiste..
Hij had achter echter geen kentekenhouder wat wel goed staat moet ik zeggen. Denk dat ik de Nederlandse plaat ook laat perforeren.
Wellicht kan je hem eens in het echt bewonderen 8)
oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rene schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:48:
Iemand een idee hoe je op de Discover pro de navigatieaanwijzingen aan kan zetten? Pijlen en afritten etc?

Druk Maar eens op het "Nav" knopje langs het schem terwijl de navigatie al aanstaat en een route aan het afwerken is :)

Dat VIM (Video In Motion) is inderdaad alleen middels VCP in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Hele brute bak Bram, gefeliciteerd! :)

Las dat je walnoot spuit behandeling wou doen, mag ik vragen waar je dat zou laten doen? En een stomme vraag misschien; wat houdt DSG tuning verder in en wat levert het vooral dus op?

De dealer waar ik de Scirocco bij laat onderhouden zei dat ze eigenlijk nooit wielen met een ET waarde hoger dan 45 plaatsen, maar dat vond ik vreemd want de meeste Golf 18" velgen zijn ET51? Hoe dan ook, zou het nadelen hebben de ET waarde met 10mm spoorverbreders aan te vullen tot de waarde van de huidige (originele) wielen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
bokkow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:14:

Las dat je walnoot spuit behandeling wou doen, mag ik vragen waar je dat zou laten doen?
Waarschijnlijk hier:
http://www.hbttechniek.nl...uk-reinigen-blasting.html

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:14:
Hele brute bak Bram, gefeliciteerd! :)

Las dat je walnoot spuit behandeling wou doen, mag ik vragen waar je dat zou laten doen? En een stomme vraag misschien; wat houdt DSG tuning verder in en wat levert het vooral dus op?

De dealer waar ik de Scirocco bij laat onderhouden zei dat ze eigenlijk nooit wielen met een ET waarde hoger dan 45 plaatsen, maar dat vond ik vreemd want de meeste Golf 18" velgen zijn ET51? Hoe dan ook, zou het nadelen hebben de ET waarde met 10mm spoorverbreders aan te vullen tot de waarde van de huidige (originele) wielen?
Dank u, dank u :*)

Walnootstralen ga ik bij HBT laten doen. Tom heeft er al veel gehad en ziet er zeer goed uit!
Je kan er ook gewoon bij blijven als je wilt en de recensies spreken voor zich..

Met DSG tuning word de koppelbegrenzing verhoogd met de schakeldruk. Daarnaast kunnen ze het ook wat meer personaliseren.
Hierbij kan je denken aan:
- Schakeltijd (nog verder) verkorten
- Verwijderen Kickdown op manueel stand
- Aanpassen wanneer die op schakelt (bijvoorbeeld pas in de 70 naar de 5).
- Launch control aanpassen
- etc..

Wat betreft de ET waarde kan je sowieso wel schommelen hoor. Het is niet zo dat als jij ET40 of ET50 pakt dat het niet past of aanloopt. Volgens mij was de speling met ET 5 lager of 5 hoger dan standaard wat gewoon past zonder spacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:52:
[...]

Dank, ben er ook erg blij mee :D

[...]

Ja, de gele platen zijn niet de mooiste..
Hij had achter echter geen kentekenhouder wat wel goed staat moet ik zeggen. Denk dat ik de Nederlandse plaat ook laat perforeren.
Wellicht kan je hem eens in het echt bewonderen 8)

[...]

oOo oOo
Graag! Laat maar keer weten als je in de buurt bent van het zonnige zuiden of Eindhoven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou kan ik de foto's ook zien :)

@Famous: Chique karretje, joh!!! Die groene accenten staan érg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:49:
Nou kan ik de foto's ook zien :)

@Famous: Chique karretje, joh!!! Die groene accenten staan érg goed.
Dank u!

Eerste upgrade ook alweer gekocht en dat is de GFB DV+ :Y
Als het goed is maandag binnen en dan gelijk even monteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Met blowoff geluid? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Haha, nee!
Maar als je gas los laat wordt de druk al door de intake terug geperst en hoor je hem ook.
Luister maar eens naar mijn oude GTI'tje:
YouTube: Golf 6 GTI DSG stage 1, Milltek and HF intake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Rene schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:20:
[...]

Car-Net is 1 jaar gratis (volgens de site)
Guide & inform (online diensten, verkeersinfo en Google earth / street view) is 3 jaar geldig.

Werkt prima hierzo! Vooral Google earth is leuk, en POI kan je direct online zoeken, dat is perfekt!

Rainesh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:42:
[...]

_/-\o_

[...]

Dat is VIM vrijschakelen, kan alleen met VCP.
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:14:
[...]
Dat VIM (Video In Motion) is inderdaad alleen middels VCP in te schakelen.
Check, dank :)
Ik vind vooral Car-Net interessant, voorverwarmen van de auto maakt het gemis van stoelverwarming weer goed :P
Heeft iemand MirrorLink/Android Auto werkend? Zoja, met welk toestel? Ik lees wisselende verhalen over de werking (in Nederland).

[ Voor 12% gewijzigd door Eddos op 29-10-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Auto zojuist aan de VCDS gehangen.
Twee foutjes had die erin welke nu opgelost zijn, verder helemaal storingsvrij :Y

Natuurlijk ook gelijk even wat aanpassingen gedaan zoals XDS geactiveerd.
Maandag met een bloedgang naar RDW knallen oOo Kan er niet op wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:38:
Twee foutjes had die erin welke nu opgelost zijn, verder helemaal storingsvrij :Y

Ná maandag rijd je sowieso met een setje illegale platen rond, ook al willen er wel eens van die overijverige lummels bij de NL politie werken welken zelfs beweren dat je met die huidige platen helemaal niet in NL mag rond rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:38:

XDS geactiveerd? Hoort volgens mij standaard aan te staan op een R...bij GTI/GTD staat het soms ook standaard aan.

Echt een ontzettend dikke bak, ben echt benieuwd naar je waardes na eindafstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Is er hier vandaan wel eens een meeting georganiseerd eigenlijk? Lijkt mij wel leuk nu ik zo dit topic een beetje heb doorgenomen? Gewoon een zondag/zaterdag middag op een centraal parkeerterrein met koffie of iets dergelijks?

Gister na een tijdje zoeken (altijd bij parkeren), een plekje in goed gezelschap gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EXw8duq.jpg?1

Iets heul anders:
Begin november zal er bij mij het een en ander aan de rempartij vervangen moeten worden: remschijven en blokken achter en remblokken voor. Nu ben ik best wel tevreden over de dealer waar ik nu twee keer ben geweest voor onderhoud, zij waren degene die aangaven dat dit geheel binnenkort vervangen moest worden.

Het laatste mailtje vanuit hen bracht me wel wat aan het twijfelen, vanwege mijn vraag meteen ook wielen te wisselen en dat hij aangaf nooit wielen met ET51 te monteren (terwijl veel Golf wielen standaard ET51 hebben, zoals deze set ook is). En dat het maar de vraag is of dit past. Wel meteen kosten aangegeven voor balanceren en wisselen; 62,-. Ik had gehoopt op meer productkennis van deze VW OEM velgen en hoe het past op mijn model.

Afijn, ze rekenen 395,- voor vervangen van remschijven en blokjes achter (VW origineel en niet economy parts) en remblokjes voor 215,-. Is het redelijk van een dealer dit te vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door bokkow op 30-10-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:58:
[...]

Ná maandag rijd je sowieso met een setje illegale platen rond, ook al willen er wel eens van die overijverige lummels bij de NL politie werken welken zelfs beweren dat je met die huidige platen helemaal niet in NL mag rond rijden :P
Nee hoor, heb gewoon groene platen :+ :D
Rainesh schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

XDS geactiveerd? Hoort volgens mij standaard aan te staan op een R...bij GTI/GTD staat het soms ook standaard aan.

Echt een ontzettend dikke bak, ben echt benieuwd naar je waardes na eindafstelling.
Stond niet aan, dacht het zelf ook dat dit wel het geval was.
Even nagevraagd maar schijnt bijna altijd uit te staan zelfs bij de R's.

Ik ook! Al zal ik het niet zoals met de GTI alles in één keer doen.
Daarnaast ook nog even kijken of ik hem wel naar JD breng. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Ook maar eens onze (nieuwe gebruikte)Volkswagen posten. Moet hem binnenkort eens detailen maar na een kleine week heb ik nog niets negatiefs kunnen vinden (al wil ik de velgen een maatje groter).

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/2qsmk5i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a65.tinypic.com/25jjjq0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/2w7l4qh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/8x8p3d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/wwlsuc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Rene schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:04:
Ook maar eens onze (nieuwe gebruikte)Volkswagen posten. Moet hem binnenkort eens detailen maar na een kleine week heb ik nog niets negatiefs kunnen vinden (al wil ik de velgen een maatje groter).
Ooooh, nice, e-Golf, wat is de actieradius (maakt dat verschil in het Noorse klimaat) en oplaadtijd van zo'n apparaat?

Edit @Gamebuster:

De e-Golf was er ietsje eerder dan de GTE dus eigenlijk heeft de GTE het exclusieve blauw gejat ipv andersom? O-)

[ Voor 20% gewijzigd door bokkow op 30-10-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Hey :( Laat de blauwe lijntjes en LED strips eens exclusief voor GTE's :(

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
bokkow schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:18:
[...]

Ooooh, nice, e-Golf, wat is de actieradius (maakt dat verschil in het Noorse klimaat) en oplaadtijd van zo'n apparaat?

Edit @Gamebuster:

De e-Golf was er ietsje eerder dan de GTE dus eigenlijk heeft de GTE het exclusieve blauw gejat ipv andersom? O-)
Op het moment ca 140 km. (Ca 5 graden buiten). Alleen stadsverkeer en nergens op besparen.

Opladen duurt max 6 uur op mijn werk. Maar meestal slechts 1,5 uur.

Als het moet kan hij aan de snellader. 0-80% in ca 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:07:
[...]

Op het moment ca 140 km. (Ca 5 graden buiten). Alleen stadsverkeer en nergens op besparen.

Opladen duurt max 6 uur op mijn werk. Maar meestal slechts 1,5 uur.

Als het moet kan hij aan de snellader. 0-80% in ca 30 minuten.
Dat is nog behoorlijk snel! Gave bak man, volgens mij de eerste (en enige) E-golf hier op het forum. Hoe is de uitrusting op zo een E-golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Gaaf, mooie bekleding!
Actieradius zou voor mij niet werken, maar dat is ook de reden waarom ik de GTE heb besteld.
Elektrisch rijden is verder wel erg fijn dus kan mij voorstellen dat je er blij mee bent :-)
Heeft dat fiscaal nog voordelen daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rainesh schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:39:
[...]

Dat is nog behoorlijk snel! Gave bak man, volgens mij de eerste (en enige) E-golf hier op het forum. Hoe is de uitrusting op zo een E-golf?
Dit lijstje dekt de meeste opties:

- Zwart metallic lak
- Shetland beige Viena Leer
- Dynaudio excite stereo
- Achterruitrijcamera
- Parkeersensoren voor en achter
- Parkassist (automatisch inparkeren)
- Warmtepomp / Standkachel
- Adaptive cruise control en frontassist
- Alle verlichting LED
- Discover pro navi met CarPlay / mirrorlink en online diensten
- Keyless GO en entry
- donkere ramen achter
- ambient light in het interieur
- regensensor
- lichtsensor met coming/leaving Home
- automatisch inklapbare buitenspiegels met kantelfunctie en instapverlichting
- stoelverwarming
- dual zone climate control
- MFD premium
- 16 inch cortana velgen met winterbanden
- 3 Jaar onderhoud inclusief
+++
Eddos schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:40:
Gaaf, mooie bekleding!
Actieradius zou voor mij niet werken, maar dat is ook de reden waarom ik de GTE heb besteld.
Elektrisch rijden is verder wel erg fijn dus kan mij voorstellen dat je er blij mee bent :-)
Heeft dat fiscaal nog voordelen daar?
De fiscale voordelen zijn hier in Noorwegen rijkelijk. (Noorwegen is het EV Eldorado):

- Geen BTW/BPM, toeslagen etc
- Geen wegenbelasting
- Geen tol (ca 10 euro per dag voor mij)
- gratis parkeren
- Gratis laden op mijn werk (thuis betaal ik slechts 9 cent per kWh).
- Rijden op de busbaan

Onze E-golf (11/2015 12500km) kostte omgerekend 26500 euro. Dat is hier even duur als een normaal uitgeruste comfortline TSI. Ik bespaar nu per dag ongeveer 15 euro en daarbij rijdt het echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:21:
[...]

Dit lijstje dekt de meeste opties:

- Zwart metallic lak
- Shetland beige Viena Leer
- Dynaudio excite stereo
- Achterruitrijcamera
- Parkeersensoren voor en achter
- Parkassist (automatisch inparkeren)
- Warmtepomp / Standkachel
- Adaptive cruise control en frontassist
- Alle verlichting LED
- Discover pro navi met CarPlay / mirrorlink en online diensten
- Keyless GO en entry
- donkere ramen achter
- ambient light in het interieur
- regensensor
- lichtsensor met coming/leaving Home
- automatisch inklapbare buitenspiegels met kantelfunctie en instapverlichting
- stoelverwarming
- dual zone climate control
- MFD premium
- 16 inch cortana velgen met winterbanden
- 3 Jaar onderhoud inclusief
+++

[...]

De fiscale voordelen zijn hier in Noorwegen rijkelijk. (Noorwegen is het EV Eldorado):

- Geen wegenbelasting
- gratis parkeren
- Rijden op de busbaan

Onze E-golf (11/2015 12500km) kostte omgerekend 26500 euro. Dat is hier even duur als een normaal uitgeruste comfortline TSI. Ik bespaar nu per dag ongeveer 15 euro en daarbij rijdt het echt heerlijk.
Damn dat is nog een behoorlijk volle! Als je de grote camera hebt (waarschijnlijk wel, want je hebt front assist) dan kun je Lane assist en grootlicht assist erbij programmeren....gelijk nog completer :)

Maar zorgen al deze opties er niet voor dat je bereik verkort wordt?

Maar damn, dat zijn serieus veel voordelen! Wist niet dat Noorwegen zo into de EV was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
De eerste aanpassing in VCDS wordt faseverschuiving op de knipperlichten aanzetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:43:
De eerste aanpassing in VCDS wordt faseverschuiving op de knipperlichten aanzetten ;)
Pace knipperlichten :) Gebruik wel een originele kabel, anders kloppen de label files niet. Dan wordt er op de achtergrond ook wat veranderd zonder dat je dat weet. Of anders een kabel met minimaal softwareversie 16.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rainesh schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:39:
[...]

80% in 30-40 minuten is de max voor zowat elk accupakket (zolang je het vermogen kunt leveren). Of het nu 24 kWh of 100 kWh is.
Tegenwoordig wordt met maximaal 2C geladen, dus voor zo'n golf met 50 kW. Het is dat als de accu vol raakt je niet meer zo snel kunt laden, anders had je dus 100% in 30 minuten gehad.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 18:32
Goedemorgen allen, ik ben niet zo vaak actief in dit topic aangezien ik vrijwel niets heb gehad met de VW tot nu toe. Ik heb een prachtige VW Golf Variant uit 2012 maar nu wel 2 vragen.

1) mijn zwager heeft exact dezelfde auto en rijdt ook vrijwel dezelfde route elke dag naar het werk, maar ik heb nu onderhand toch echt veel last van steenslag op de motorkap en de voorruit is helaas ook erg vaak aan de beurt. Ik rij gewoon 120-130km/u en ben geen klever maar baal hier enorm van. De auto van mijn zwager heeft hier minder last van... Kan ik hier überhaupt iets aan doen?

2) de 1.6TDI gekocht met 158.000 op de teller en nu rond de 170.000... Mee op vakantie geweest naar de bergen in oostenrijk en elke dag mee naar het werk. Om de hoeveel KM hoor je je olie bij te vullen? Ik merkte zojuist op dat de olie op de pijl toch wel erg laag stond dus toch maar 500ml erbij gedaan. Het is overigens niet te merken tijdens het rijden en ook niet in het dashboard want die temperatuurvan olie blijft goed, kan je in een VW dat niet makkelijk ergens aflezen op het dashboard dat je een melding krijgt van oliepijl laag?

verder uiterst tevreden, maar dat wil ik ook graag zo houden :-)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
cypress3d schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:37:
Goedemorgen allen, ik ben niet zo vaak actief in dit topic aangezien ik vrijwel niets heb gehad met de VW tot nu toe. Ik heb een prachtige VW Golf Variant uit 2012 maar nu wel 2 vragen.

1) mijn zwager heeft exact dezelfde auto en rijdt ook vrijwel dezelfde route elke dag naar het werk, maar ik heb nu onderhand toch echt veel last van steenslag op de motorkap en de voorruit is helaas ook erg vaak aan de beurt. Ik rij gewoon 120-130km/u en ben geen klever maar baal hier enorm van. De auto van mijn zwager heeft hier minder last van... Kan ik hier überhaupt iets aan doen?

2) de 1.6TDI gekocht met 158.000 op de teller en nu rond de 170.000... Mee op vakantie geweest naar de bergen in oostenrijk en elke dag mee naar het werk. Om de hoeveel KM hoor je je olie bij te vullen? Ik merkte zojuist op dat de olie op de pijl toch wel erg laag stond dus toch maar 500ml erbij gedaan. Het is overigens niet te merken tijdens het rijden en ook niet in het dashboard want die temperatuurvan olie blijft goed, kan je in een VW dat niet makkelijk ergens aflezen op het dashboard dat je een melding krijgt van oliepijl laag?

Gefeliciteerd en welkom! Pics? :)

1) Steenslag voorkom je haast niet, vooral als je veel op de snelweg rijdt. Een glascoating (is een harde transparante coating) zou het eventueel wat beter kunnen beschermen. Welke route rij je? :)

2) Verschilt per auto. Bij de een hoef je niks bij te vullen en bij de ander wel. Heb je een oliepeilstok of digitale meter (meestal in je navi). Als je oliepeil te laag is dan krijg je vanzelf een melding en dan gaat er meestal een liter erin. Zorg wel dat je de juiste olie erin doet, staat in je boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 18:32
Rainesh schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Gefeliciteerd en welkom! Pics? :)

1) Steenslag voorkom je haast niet, vooral als je veel op de snelweg rijdt. Een glascoating (is een harde transparante coating) zou het eventueel wat beter kunnen beschermen. Welke route rij je? :)

2) Verschilt per auto. Bij de een hoef je niks bij te vullen en bij de ander wel. Heb je een oliepeilstok of digitale meter (meestal in je navi). Als je oliepeil te laag is dan krijg je vanzelf een melding en dan gaat er meestal een liter erin. Zorg wel dat je de juiste olie erin doet, staat in je boekje.
Ik rij elke dag Groningen - Drachten heen en weer naar mijn werk. Ik heb een oliepijlstok. Vanmorgen gemeten en toen zat hij net op de min maar geen enkele melding in de dashboard gehad... Net bij de garage langs en die zei dat VW het vrij laat pas aangeeft en pas doet als je kennelijk net onder de - komt... ?! :?

Dus op advies van garage halve liter erbij gedaan, waardoor ik net op het midden uitkwam. Maar bij de garage dus toen de motor kennelijk warm was en nog een keer gepeild had stond hij ineens boven de max... garage zei dat het het zo wel kon en we zijn weer weg gereden.

Vind het wel raar dat een merk als VW niet fatsoenlijk een melding geeft in het scherm als je olie bijna op is.. Mijn vorige auto Peugeot deed dat keurig aan de hand van streepjes (digitaal)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Er zat toch nog genoeg olie in??? Waarom zou de auto aan moeten geven dat de olie bijna op is als er nog genoeg in zit?

(Min betekend niet te weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jou zwager heeft een matellic lak en jij niet? Die "gratis" kleur is minder sterk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rene schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:48:

Ben erachter:

Je moet dat kleine venstertje activeren. En daar aanwijzingen kiezen. Die optie is er alleen bij actieve navigatie. Had daar dus overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Weet iemand zo wat voor lampje er in een Golf 6 zit voor dimlicht?

Kreeg net de melding dat het lampje kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Rene schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:21:
[...]

- Geen wegenbelasting
- gratis parkeren
- Rijden op de busbaan
Dat dacht ik al wel, twee jaar geleden was ik in Noorwegen en ik heb nog nooit zoveel Tesla's bij elkaar gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
FabianGTI schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:27:
Weet iemand zo wat voor lampje er in een Golf 6 zit voor dimlicht?

Kreeg net de melding dat het lampje kapot is
H7.

Voor de info:

Dimlicht: h7
DRL/grootlicht: h15
Mistlicht: hb4

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 01-11-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Tylen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:16:
Er zat toch nog genoeg olie in??? Waarom zou de auto aan moeten geven dat de olie bijna op is als er nog genoeg in zit?

(Min betekend niet te weinig).
Omdat de meter niet 100% exact is. Afhankelijk van randvoorwaarden (temp, misschien op helling geparkeerd,...) zal die net iets meer of minder dan realiteit meten. Dan wil je liefst een melding bij net boven minimum en niet op het minimum, want dan zou die er al onder kunnen zitten.

Better safe than sorry als het over kritische dingen gaat, waaronder de olie ook valt. De zelfde reden waarom auto's bij 1xx graden in noodloop gaan terwijl die bij 1xx+5 waarschijnlijk ook nog wel zal blijven doordraaien zonder problemen en of schade.

Ik heb de indruk dat de lak bij de Golf 6 niet van de hoogste kwaliteit is, want hier zit de bumper en het eerste deel van de motorkap vol met steenslag. Dat met 216.000km op de teller, waarvan quasi alles snelweg aan 120-125km/u. Is wel vrij zichtbaar op de lichte blauwe lak, maar heel het exterieur heeft wel al veel afgezien van de parkeergarages, een hoop deukjes van deuren en wel wat krassen van parkeerschades van anderen. Vrij jammer, maar weinig aan te doen.

Overigens vergt de TDI hier geen bijvullen van olie tussen de beurten (30.000km).

[ Voor 55% gewijzigd door AndRo555 op 01-11-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ik heb 87.000 op de teller en ook al aardige steenslag, heb deep black peark als lak, schijnt dat die parelmoerlak nogal gevoelig is las ik ergens?

Maar ik moet wel zeggen dat ik als ik op de snelweg rij 150-160km/h rij en afentoe de 200 aantik in Duitsland, alhoewel ik zelden in Duitsland kom.

Rij alleen maar 10k per jaar waarvan amper 3k snelweg zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:59:
ik heb 87.000 op de teller en ook al aardige steenslag, heb deep black peark als lak, schijnt dat die parelmoerlak nogal gevoelig is las ik ergens?

Maar ik moet wel zeggen dat ik als ik op de snelweg rij 150-160km/h rij en afentoe de 200 aantik in Duitsland, alhoewel ik zelden in Duitsland kom.

Rij alleen maar 10k per jaar waarvan amper 3k snelweg zal zijn..
Moet je zeker lang op het gas zitten om dat te halen :D
Ik rijd zelf ook regelmatig in Duitsland (tank daar octaan 102) en daar krijg je inderdaad veel steenslag. Ook keer een sterretje in mijn ruit gehad door steenslag daar :+

Het verbaasd mij dan ook enorm dat de Golf R 0,0 steenslag heeft (oké, een klein mini putje) terwijl die uit Duitsland komt.
Als ik eraan terug denk hoe snel de GTI zichtbare 'schade' had durf ik met de R er amper over de grens te komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Scrtz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:48:
[...]

H7.

Voor de info:

Dimlicht: h7
DRL/grootlicht: h15
Mistlicht: hb4
Thnx,

Net even gekeken, maar welke staats debiel heeft die koplampen ontworpen?
Ik kan nergens een pinnetje voelen wat los moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Is volgens mij een veertje/beugel wat je om moet klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:12:
Is volgens mij een veertje/beugel wat je om moet klappen.
Als het net zoals bij een Scirocco in elkaar geklust is dan kun je beter even de hele unit er uit pakken..... En dus de voorbumper eerst laten zakken.

Alleen daar om zou je al 100% voor LED / Xenon units moeten kiezen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:44:
[...]

Als het net zoals bij een Scirocco in elkaar geklust is dan kun je beter even de hele unit er uit pakken..... En dus de voorbumper eerst laten zakken.

Alleen daar om zou je al 100% voor LED / Xenon units moeten kiezen 😬
Nah is bij een golf 6 nog goed te doen met de hand hoor. Volgens mij zoals rainesh zegt clipje bij de dlichten en de h15's moet je een kwartslag draaien om ze er uit te krijgen.`
Famous schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:22:
[...]

Ik rijd zelf ook regelmatig in Duitsland (tank daar octaan 102) en daar krijg je inderdaad veel steenslag. Ook keer een sterretje in mijn ruit gehad door steenslag daar :+

Het verbaasd mij dan ook enorm dat de Golf R 0,0 steenslag heeft (oké, een klein mini putje) terwijl die uit Duitsland komt.
Als ik eraan terug denk hoe snel de GTI zichtbare 'schade' had durf ik met de R er amper over de grens te komen :/
haha ja het duurt ef, maar dan heb je ook 'wat' he :P Tis het oude gezegde 'wat niet weet, wat niet deert' als je niet vaak in andere (snellere) auto's rijd :P.

[ Voor 41% gewijzigd door Scrtz op 01-11-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik had weer een meevallertje met mij vw polo 6n1! Laatst opzoek naar iets in het verbandtrommel compartiment. Bleek er een aansluiting te zitten voor de centrale deurvergrendeling. Alleen de pomp ontbrak. Nu een pomp gehaald bij de sloop voor 20 euro en hij doet het weer. Valt me erg mee!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

D3nnisd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:20:
Ik had weer een meevallertje met mij vw polo 6n1! Laatst opzoek naar iets in het verbandtrommel compartiment. Bleek er een aansluiting te zitten voor de centrale deurvergrendeling. Alleen de pomp ontbrak. Nu een pomp gehaald bij de sloop voor 20 euro en hij doet het weer. Valt me erg mee!
Altijd leuk dit soort 'hacks' :). Pneumatisch pompje inderdaad toch? Had ik ook op m'n 6N2, vond het ontgrendelen daarmee altijd zoveel subtieler klinken dan dat goedkope plasticachtige KlikKlak!-geluid bij andere merken in die tijd, en later ook VW zelf trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
[...]

Oneindig lang met een 1.6TDI Golf 6 ;) , want die zijn gelimiteerd op 199km/u op de teller/display. (fuel cut op 199km/u)
Overigens haal je dat alleen bergaf, vlakke snelweg haal je dat niet. Toch stock niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Hm, hier haal ik dat wel op een vlakke weg hoor. Maar meer dan 199 dan ook echt niet :(

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mogen jullie die laatste 2 versnelling niet gebruiken ofzo? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
199 maximale? En dat ook nog op teller?
Snel verkopen dat hok! :+

Mijn eerste 'eigen' upgrade ook alweer gekocht. Betreft een verstevigde diverter valve.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TIto3UxIkerGjOlQ6LW3AVUP/full.jpg

Ook nog even contact gehad met de tuner over het DSG kietel verhaal. Snel een afspraak voor maken.
Prijs voor de LOBA HPFP ook ontvangen, nog even wachten op de prijs van het RS4 rail ventiel. Wanneer die bekend is maar een afspraak maken voor het walnoot stralen. Gelukkig zit daar een wachttijd op kunnen we nog even sparen :+

En als dit alles gemonteerd en schoon is kunnen we een afspraak maken voor het opnieuw afstellen :D
en dan heel stiekem hopen op 390pk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ga je dan ook nog wat aan je remmerij doen met zoveel vermogen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:27:
Ga je dan ook nog wat aan je remmerij doen met zoveel vermogen? :)
:Y

Voor zitten nu 345mm ATE Performance schijven en achter 310mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52
AndRo555 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:32:
[...]

Oneindig lang met een 1.6TDI Golf 6 ;) , want die zijn gelimiteerd op 199km/u op de teller/display. (fuel cut op 199km/u)
Overigens haal je dat alleen bergaf, vlakke snelweg haal je dat niet. Toch stock niet.
Heb ook een 1.6 met dsg in een golf 7 variant. Gaat op de snelweg wel over de 200 (op de teller). Niet veel hooguit 10 - 15 erover :+

Iemand een tip voor een goed poets middel om lichte krassen eruit te halen. Fijn die krappe vakken tegenwoordig :( .

[ Voor 3% gewijzigd door Pannekoek81 op 02-11-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Pannekoek81 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:03:
[...]

Heb ook een 1.6 met dsg in een golf 7 variant. Gaat op de snelweg wel over de 200 (op de teller). Niet veel hooguit 10 - 15 erover :+
De Golf 7 1.6TDI heeft de limiter inderdaad niet. En ik vermoed dat die ook gewoon meer vermogen heeft dan VW aangeeft, want ik heb al wel meer gezien dat die over de 200 (teller) gaat en dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk mocht er ook echt maar 105pk inzitten. Ook al is die misschien vrij aërodynamisch.

EDIT: zit wel iets van waarheid in:

Golf 7 1.6TDI, zo te zien 120pk/270Nm ipv 105/250 'opgegeven':
Afbeeldingslocatie: https://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/10/vw-golf-7-1.jpg

Golf 6 1.6 TDI, zo te zien net geen 110pk/265Nm ipv 105/250 'opgegeven':
Afbeeldingslocatie: https://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/02/VAG-1.6-TDI-75-90-102-105pk-JDstage-1-OBD-Tuning.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hmm maarja dan zou je toch wel wat meer voorbeelden moeten zoeken wil je hier echt een zekere vergelijking over maken aangezien elk motorblok uniek is, onderhoud en kmstand kunnen ook flink verschillen wat de uitslag ook positief of negatief kan beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Om echt zeker te zijn wel. Maar bovenstaande gevallen zijn, vermoed ik, op dezelfde dyno gedaan. Hoewel de absolute cijfers waarschijnlijk niet 100% correct zijn aangezien elke dyno wel zijn afwijkingen kan hebben. En het relatieve verschil (+-10%) is wel behoorlijk groot en heeft geen last van die afwijkingen. En randvoorwaarden doen op zich niet zo heel veel toe in een moderne turbodiesel. Die hebben genoeg reserves in de turbo om stock ook nog aan de benodigde druk te raken ongeacht de buitendruk/hoogte. (tot op een zeker niveau)
Wetende dat de moderne diesels vrij exact bepalen hoeveel diesel, lucht en uitlaatgassen er in gaan, en dus hoeveel koppel (en vermogen) er uit komt, zal er hoogstwaarschijnlijk wel net dat beetje extra in geprogrameerd zijn door VW ingenieurs. Overigens is die vrij strikte kennis van wat er allemaal in gaat nodig om emissies onder controle te houden. >:) Dus er ruwweg wat brandstof ingooien en hier en daar wat meer vermogen maken zit er niet in.
Het enige dat er dan nog in zit is dat de Golf 6 10pk extra verliest in de aandrijflijn, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt gezien het relatief kleine verschil in verbruik, zowel op papier als in realiteit.

En ook bij andere tuners is hetzelfde te merken tussen EA189 en EA288 1.6TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:12:
Om echt zeker te zijn wel. Maar bovenstaande gevallen zijn, vermoed ik, op dezelfde dyno gedaan. Hoewel de absolute cijfers waarschijnlijk niet 100% correct zijn aangezien elke dyno wel zijn afwijkingen kan hebben. En het relatieve verschil (+-10%) is wel behoorlijk groot en heeft geen last van die afwijkingen. En randvoorwaarden doen op zich niet zo heel veel toe in een moderne turbodiesel. Die hebben genoeg reserves in de turbo om stock ook nog aan de benodigde druk te raken ongeacht de buitendruk/hoogte. (tot op een zeker niveau)
Wetende dat de moderne diesels vrij exact bepalen hoeveel diesel, lucht en uitlaatgassen er in gaan, en dus hoeveel koppel (en vermogen) er uit komt, zal er hoogstwaarschijnlijk wel net dat beetje extra in geprogrameerd zijn door VW ingenieurs. Overigens is die vrij strikte kennis van wat er allemaal in gaat nodig om emissies onder controle te houden. >:) Dus er ruwweg wat brandstof ingooien en hier en daar wat meer vermogen maken zit er niet in.
Het enige dat er dan nog in zit is dat de Golf 6 10pk extra verliest in de aandrijflijn, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt gezien het relatief kleine verschil in verbruik, zowel op papier als in realiteit.

En ook bij andere tuners is hetzelfde te merken tussen EA189 en EA288 1.6TDI.
Dat is bij meerdere VAG motoren zo geweest. Waaronder de 1.8T, 1.2T en de 3.0Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:57
Goedeavond mede VW rijders.

Per toeval kwam ik via google erachter dat onze GoT ook een VW topic heeft. :P

Zelf rijd ik een kleine anderhalf jaar een MK6 GTI uit 2011 met de nodige mods wat ik allemaal zelf geïnstalleerd heb.

Opties standaard in auto:
  • USA auto
  • CBFA motor met handbak
  • 5 Deurs
  • ED35 Voorbumper
  • Verder weinig opties af fabriek haha
Kleine opsomming wat ik erbij gebouwt heb:
  • OEM regen sensor + dimmende spiegel (Laatst vervangen voor groot licht assistent)
  • OEM DCC onderstel ombouw met eibach verlaging
  • OEM R20 remmerij
  • OEM alarm
  • OEM led xenon
  • OEM led achterlichten
  • OEM inklappende spiegels
  • OEM parkeer sensoren
  • OEM inparkeren, binnenkort naar PLA2.0
  • OEM kleuren MFA+
  • OEM voeten verlichting achter
  • OEM climatic panel ipv climate control (Geen dual zone, misschien in de toekomst..)
  • Led verlichting in mistlampen
  • Verlichting onder de spiegels
  • Spiegels inklappen met afstandsbediening.
  • CTS inlaat
  • DV+
  • Katmod
  • Midden demper verwijderd
  • Klepje in de uitlaat
  • Polar FIS
  • Heul veul coderingen met Vagcom ( HEX-NET 8) )
  • enkele aanpassingen met VCP
Heb zelf het nodige hard en software ter beschikking
VCDS,VCP, ODIS(vas5054a) ETKA,ELSA enz.
Verkoop ook enkele OEM spullen zoals aux in sockets en led kentekenverlichting :)

Foto's zal ik morgen even toevoegen nu even geen zin om 1 en ander te zoeken en uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Geen chiptuning?

Bij je xenon en dcc retrofit, heb je toen ook gelijk automatische hoogteverstelling ingebouwd?

Retrofit Dual zone climate control, is dat wel mogelijk? ivm alle stelmotoren en luchtsluizen. Ik weet dat het bij mijn A4 B8 echt tering veel werk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Er zit tuning op, maar van wie of welke stage onbekend haha. Keer laten afstellen denk ik. Turbo druk piekt op 1.2 bar

Auto had al xenon met AFS bochten verlichting. Dus het wat gewoon koplampen uitwisselen en coderen. Hoogte verstelling sensor is komen te vervallen. Omdat dcc ook een sensor voor hoogte achter heeft, codeer je afs om deze signaal te gebruiken via de canbus. Love VW haha.

Dual zone is mogelijk, maar zal inderdaad inmens veel tijd inzitten. Ben nog aan het kijken voor een donor schade auto waar al dual zone inzit. Dan is het een kwestie van complete kachelhuis overzetten en nieuwe kabelboom fabriceren. Gelukkig heb ik zat pennen liggen en de bijhorende tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:34:
Er zit tuning op, maar van wie of welke stage onbekend haha. Keer laten afstellen denk ik. Turbo druk piekt op 1.2 bar

Auto had al xenon met AFS bochten verlichting. Dus het wat gewoon koplampen uitwisselen en coderen. Hoogte verstelling sensor is komen te vervallen. Omdat dcc ook een sensor voor hoogte achter heeft, codeer je afs om deze signaal te gebruiken via de canbus. Love VW haha.

Dual zone is mogelijk, maar zal inderdaad inmens veel tijd inzitten. Ben nog aan het kijken voor een donor schade auto waar al dual zone inzit. Dan is het een kwestie van complete kachelhuis overzetten en nieuwe kabelboom fabriceren. Gelukkig heb ik zat pennenbl liggen en de bijhorende tang.
Klopt dat dcc ook achter een sensor voor hoogte heeft. Maar nu heb je dus led + xenon + afs? :*)

Sowieso complete kachelhuis, maar ook een paar extra luchtbuizen toch? Wat laat Etka zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
tolunaygul12 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:54:
Goedeavond mede VW rijders.

Per toeval kwam ik via google erachter dat onze GoT ook een VW topic heeft. :P

Zelf rijd ik een kleine anderhalf jaar een MK6 GTI uit 2011 met de nodige mods wat ik allemaal zelf geïnstalleerd heb.

Opties standaard in auto:
  • USA auto
  • CBFA motor met handbak
  • 5 Deurs
  • ED35 Voorbumper
  • Verder weinig opties af fabriek haha
Kleine opsomming wat ik erbij gebouwt heb:
  • OEM regen sensor + dimmende spiegel (Laatst vervangen voor groot licht assistent)
  • OEM DCC onderstel ombouw met eibach verlaging
  • OEM R20 remmerij
  • OEM alarm
  • OEM led xenon
  • OEM led achterlichten
  • OEM inklappende spiegels
  • OEM parkeer sensoren
  • OEM inparkeren, binnenkort naar PLA2.0
  • OEM kleuren MFA+
  • OEM voeten verlichting achter
  • OEM climatic panel ipv climate control (Geen dual zone, misschien in de toekomst..)
  • Led verlichting in mistlampen
  • Verlichting onder de spiegels
  • Spiegels inklappen met afstandsbediening.
  • CTS inlaat
  • DV+
  • Katmod
  • Midden demper verwijderd
  • Klepje in de uitlaat
  • Polar FIS
  • Heul veul coderingen met Vagcom ( HEX-NET 8) )
  • enkele aanpassingen met VCP
Heb zelf het nodige hard en software ter beschikking
VCDS,VCP, ODIS(vas5054a) ETKA,ELSA enz.
Verkoop ook enkele OEM spullen zoals aux in sockets en led kentekenverlichting :)

Foto's zal ik morgen even toevoegen nu even geen zin om 1 en ander te zoeken en uploaden
Pauper auto zo te lezen dus??

Nee hoor Tollie :D Je bent goed bezig met je auto!
Alleen nog wat meer letten op het wassen van de velgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Rainesh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:40:

Klopt dat dcc ook achter een sensor voor hoogte heeft. Maar nu heb je dus led + xenon + afs? :*)
Klopt idd de full led drl met xenon en bochten verlichting :)
Rainesh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:40:
Sowieso complete kachelhuis, maar ook een paar extra luchtbuizen toch? Wat laat Etka zien?
Ja komt veel bij kijken kwa buizen en stel motoren. Maar hiervoor wil ik een donor auto zoeken. Dashboard demonteren en dan vergelijken + overzetten maar haha. Daar zit het meeste werk in. Kabel bomen maken en coderen is eigenlijk het minste werk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
[...]

Haha inderdaad. In mijn herinnering haalde ik met mijn 6, 1.2 TSI (inmiddels heb ik een 7) de 190 vrij eenvoudig, maar duurde het tergend lang de 195/198 te halen, om vervolgens in slaap te vallen bij de 200 te komen. 202 is het hardste dat ik er mee reed. Rustige zomeravond op de A31.
Gehaald, fijn, meegemaakt en nu kan ik weer met een gerust hard gewoon 150 blijven rijden.

Wat misschien nog wel "leukste" is aan zo hard rijden, is dat je de brandstofmeter gewoon duidelijk ziet dalen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 03-11-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb hier mijn rns310 terug gevonden. En ik wil deze verkopen omdat ik hem niet meer nodig heb. Maar ik zitmet een probleempje. Het papiertje met de code ben ik kwijt.
Ik heb eens zitten rondkijken en je vind enkele sites en mensen op marktplaats die vanop afstand je een code kunnen bezorgen op basis van het serienummer.

Is dit legit? Of moet de radio toch open? Ik heb zelf al andere radio dus ik kan die gekregen code niet testen. En zou beetje stom zijn om radio te verkopen om daarna te horen dat die codes een scam zijn.

Iemand ervaring mee?

Bij deze te koop rns310 met europe v2 en fakra antenne :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:12:
Wetende dat de moderne diesels vrij exact bepalen hoeveel diesel, lucht en uitlaatgassen er in gaan, en dus hoeveel koppel (en vermogen) er uit komt, zal er hoogstwaarschijnlijk wel net dat beetje extra in geprogrameerd zijn door VW ingenieurs.
Nee.

Iedere constructeur heeft bepaalde spreiding wat ze zo klein mogelijk willen houden. Maar vaak komt het op 10% spreiding neer. De vraag is alleen hoe men de spreiding verdeeld. 10% meer vermogen of 10% minder vermogen. Bij VW kiest men ervoor om een grote positieve spreiding te hebben zodat nagenoeg elke motor het vermogen haalt (en de mediaan dus meer als opgegeven). Bij andere constructeurs kiezen ervoor om de spreiding anders te verdelen (mediaan match het opgegeven vermogen).

Daarnaast hebben ze N2M logica wat ervoor zorgt dat de slechtste cilinder en beste cilinder gecompenseerd worden om de motor in balans te brengen. Het kan zomaar zijn dat door het wisselen van injectoren van 1 cilinder naar de andere je meer vermogen eruit kan halen door de N2M. Tenzij de ICPS logica de maximale cilinderdruk omlaag trekt, dan heeft het geen zin meer.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
azz_kikr schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:24:
Ik heb hier mijn rns310 terug gevonden. En ik wil deze verkopen omdat ik hem niet meer nodig heb. Maar ik zitmet een probleempje. Het papiertje met de code ben ik kwijt.
Ik heb eens zitten rondkijken en je vind enkele sites en mensen op marktplaats die vanop afstand je een code kunnen bezorgen op basis van het serienummer.

Is dit legit? Of moet de radio toch open? Ik heb zelf al andere radio dus ik kan die gekregen code niet testen. En zou beetje stom zijn om radio te verkopen om daarna te horen dat die codes een scam zijn.

Iemand ervaring mee?

Bij deze te koop rns310 met europe v2 en fakra antenne :p
Je hebt inderdaad site die beweren dat ze de code kunnen achterhalen. Heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Ik doe niet veel met 310/315.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Aantal klanten van mij hebben ooit zo een radio code opgevraagd en netjes ontvangen. Was iets van 25 euro per code. Je zou bij de dealer kunnen proberen, als je weet in welke auto het origineel erin gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Chevy454 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:28:
[...]

Nee.

Iedere constructeur heeft bepaalde spreiding wat ze zo klein mogelijk willen houden. Maar vaak komt het op 10% spreiding neer. De vraag is alleen hoe men de spreiding verdeeld. 10% meer vermogen of 10% minder vermogen. Bij VW kiest men ervoor om een grote positieve spreiding te hebben zodat nagenoeg elke motor het vermogen haalt (en de mediaan dus meer als opgegeven). Bij andere constructeurs kiezen ervoor om de spreiding anders te verdelen (mediaan match het opgegeven vermogen.
Klopt mijn stock tig 2.0 tdi (136pk) heeft ook 156 pk op de bank zonder ooit gechipt te zijn 8)
Rainesh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:32:
Aantal klanten van mij hebben ooit zo een radio code opgevraagd en netjes ontvangen. Was iets van 25 euro per code. Je zou bij de dealer kunnen proberen, als je weet in welke auto het origineel erin gezeten heeft.
Mijn auto. Is ooit vervangen geweest omdat het goedkoper was een 315 te plaatsten als een bluetoothmodule op de 310 :s

[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 03-11-2016 10:36 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:34:
Klopt mijn stock tig 2.0 tdi (136pk) heeft ook 156 pk op de bank zonder ooit gechipt te zijn 8)
Dat kan inderdaad zijn ten gevolgen van de injectoren die under fuelen. Je hebt dan een set die on target zijn en dus meer brandstof kunnen inspuiten bij dezelfde PWM.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Iemand in de buurt van zuid-Limburg die vcds aanpassingen wil uitvoeren op een golf 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik ben binnenkort weer in Margraten..kan het dan voor je doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Rainesh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:11:
Ik ben binnenkort weer in Margraten..kan het dan voor je doen :)
Dat zou super fijn zijn! Ik stuur je een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Zo vandaag een nieuwe BCM gemonteerd gemonteerd om de groot licht assistent te laten werken.
(oude versie ondersteunde het niet helaas).

Moest wel langs de dealer om de sleutels in te leren (Gaat niet met VCDS ivm met Kessy).
Nu werkt alles goed, behalve dat er 1 foutmelding in blijft zitten voor mist achterlicht

(BCM komt van een Passat af die dubbele mistlicht heeft volgens mij.)
Moet ik even uitzoeken om deze weg te coderen.. iemand tips ? zal straks even de vcds scan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je je originele codering nog? Want dan doe je een vergelijking en misschien dat je dan kunt vinden welke byte je mistlamp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Coderingen heb ik wel. Mistlamp coderen zit in byte 18.. deze pas ik aan met VCP en Vaghelper.

code: tollie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
Thursday,03,November,2016,17:37:30:36185
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 16.8.3.1 (x64)  HEX-NET CB: 0.4323.4
Data version: 20161010 DS267.0
www.Ross-Tech.com

Dealer/Shop Name: tolunay gul

VIN: WVWGD7AJ9BW------   License Plate: 

Chassis Type: AJ (7N0)
Scan: 01 03 05 08 09 10 14 15 16 17 19 20 25 2B 2E 37 42 44 46 47
          52 55 56 62 72 77

VIN: WVWGD7AJ9BW------  Mileage: 34050km

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
14-Susp. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
20-High Beam Assist. -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 5K0 937 087 Q    HW: 5K0 937 087 Q
   Component: BCM PQ35 H+   111 0148  
   Revision: BL111001    
   Coding: 47080AB2EC33E5C030480289700089C446FD0011457D8D9064884024A040
   Shop #: WSC 01730 666 17860
   VCID: 43C6812CC218815AE1-8016

Subsystem 1 - Part No: 5K1 955 119   Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 11031  26  0512 
   Coding: 009FB5

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 070712 05  54  0403 
   Coding: 0730AD

Subsystem 3 - Part No: 1K8 951 171 
   Component: DWA-Sensor 00  001 0104 
   Coding: 000000

Subsystem 4 - Part No: 1K0 951 605 C
   Component: LIN BACKUP HO  H05 1501 
   Coding: 000000

2 Faults Found:
01502 - Bulb for Rear Fog; Left (L46) 
            010 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101010
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 141
                    Mileage: 34050 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.11.03
                    Time: 17:37:44

Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 11.80 V
                        ON
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF

01506 - Bulb for Rear Fog; Right (L47) 
            010 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101010
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 141
                    Mileage: 34050 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.11.03
                    Time: 17:37:44

Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 11.80 V
                        ON
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
End-------------------------(Elapsed Time: 01:42)--------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Sinds deze week ben ik ook eigenaar van een Golf 6.
Hiervoor had ik een Polo (2006) en deze had toch een aantal irritatiepuntjes.

Het is een comfort line Blue Motion 1.2 TSI 105pk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VlPLfycLaAxGLHebLWTdqeQd/medium.jpg

Helaas heeft deze auto geen bluetooth.
Nu heb k al een beetje gegoogled. Momenteel heb ik het RCD systeem in de auto zitten.
Als het goed is, is het mogelijk om hiervoor een bluetooth uitbreiding voor aan te schaffen.
Echter is deze module nogal prijzig. Ik neem aan dat ik ook nog steeds de microfoon optie nodig heb?

Als tweede zie ik dat het mogelijk is om een RNS315 inclusief bluetooth te installeren.

Zijn er verder nog andere opties mogelijk? Het navigatie gedeelte vind ik van minder belang. Het gaat mij er eigenlijk om sporadisch een keer veilig te kunnen telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Mooiste is inderdaad een oem bluetooth module met microfoon inbouwen.
Misschien kan je een goedkope rns315 vinden, heb je ook gelijk navigatie optie.
hiervoor moet je ook een microfoon aansluiten in de bovenconsole (waar de binnenverlichting zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:02:
Coderingen heb ik wel. Mistlamp coderen zit in byte 18.. deze pas ik aan met VCP en Vaghelper.
Zet dan in byte 18 je originele coding van je vorige bcm. Maar is het in je bcm trouwens wel veranderd dat het om een Golf gaat? Ik neem aan van wel. Waarom met VCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Rainesh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:32:

Zet dan in byte 18 je originele coding van je vorige bcm. Maar is het in je bcm trouwens wel veranderd dat het om een Golf gaat? Ik neem aan van wel. Waarom met VCP?
Aanpassen van byte 18 heb ik al gedaan via VCP. Daarmee heb ik destijds ook dubbele remlichten en us light achter aangezet. Zal morgen eerst een byte 18 resetten naar begin stand en dan naar golf 6 led xenon.

Ik heb dus de volledige gedeelde van byte 18 eeprom uitgelezen en geschreven in de nieuwe bcm..

[ Voor 9% gewijzigd door tolunaygul12 op 03-11-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:36:
[...]

Aanpassen van byte 18 heb ik al gedaan via VCP. Daarmee heb ik destijds ook dubbele remlichten en us light achter aangezet. Zal morgen eerst een byte 18 resetten naar begin stand en dan naar golf 6 led xenon.
Ah vandaar! Gebruik zelf heel weinig VCP, ben er geen groot fan van. Bijna alle coderingen wat ik doe, kom ik goed uit de voeten met vcds. Vind wel jammer dat je bij de golf 6 bepaalde specifieke dingen echt met VCP moet doen. Dubbele remlichten bij een golf 6 is leuk!
Pittie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:54:

[afbeelding]

Nu heb k al een beetje gegoogled. Momenteel heb ik het RCD systeem in de auto zitten.
Als het goed is, is het mogelijk om hiervoor een bluetooth uitbreiding voor aan te schaffen.
Echter is deze module nogal prijzig. Ik neem aan dat ik ook nog steeds de microfoon optie nodig heb?

Als tweede zie ik dat het mogelijk is om een RNS315 inclusief bluetooth te installeren.

Zijn er verder nog andere opties mogelijk? Het navigatie gedeelte vind ik van minder belang. Het gaat mij er eigenlijk om sporadisch een keer veilig te kunnen telefoneren.
Congrats! Ziet er goed uit!

Een bluetooth handsfree setje van Parrot wat je in je zonneklep vast klemt? :)

Als je een RNS315 of uitbreiding voor je RCD310 plaatst, dan moet je ook het microfoontje erbij plaatsen en ff coden. Op zich niet veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Rainesh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:46:
Ah vandaar! Gebruik zelf heel weinig VCP, ben er geen groot fan van. Bijna alle coderingen wat ik doe, kom ik goed uit de voeten met vcds. Vind wel jammer dat je bij de golf 6 bepaalde specifieke dingen echt met VCP moet doen. Dubbele remlichten bij een golf 6 is leuk!
VCP heb ik gekocht om dat soort dingen te kunnen doen.
Ook de mogelijkheid om spiegels in te klappen via afstandsbediening.

En je kunt veel foutmeldingen voor verlichting uitschakelen..
Laatst led lampen in knipperlichten voor gedaan. Zaten mooie weerstandjes bij voor de foutmelding maar dat is zoo onprofessioneel vind ik.

Gelukkig kan je de foutcontrole uitschakelen met VCP en een klein programmatje.
Ben je daar bekend mee? kan je wel helpen daarmee als je interesse hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:52:
[...]

VCP heb ik gekocht om dat soort dingen te kunnen doen.
Ook de mogelijkheid om spiegels in te klappen via afstandsbediening.

En je kunt veel foutmeldingen voor verlichting uitschakelen..
Laatst led lampen in knipperlichten voor gedaan. Zaten mooie weerstandjes bij voor de foutmelding maar dat is zoo onprofessioneel vind ik.

Gelukkig kan je de foutcontrole uitschakelen met VCP en een klein programmatje.
Ben je daar bekend mee? kan je wel helpen daarmee als je interesse hebt :)
Dat is zowat het enige voor wat ik VCP op een golf 6 zou gebruiken of VIM voor het nieuwe MQB platform (maar vim package is belachelijk duur).

Ik weet dat je de foutcontroles etc met VCP uit kunt schakelen, maar ben daar geen voorstander van o om foutcontroles uit te schakelen. Bijv de wat duurdere lampen hebben ingebouwde weerstanden etc.

Maar ben altijd into the market voor nieuwe progs wat ik eventueel kan gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Pittie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:54:

[afbeelding]

Je kunt eens naar dit kijken: http://www.viseeo.com/ugC...ShowKindID=3&hidShowID=22

Maar dan moet je dus wel die aansluiting hebben.. weet niet zeker of een comfortline dat heeft, in een Polo iig wel.

RNS315 incl bluetooth installeren is echt een duur geintje, denk dat je dan 1500-2000 verder bent ofzo.

@Rainesh, dubbele remlichten bij Golf 6? wist niet dat dat kon haha, me wants :P

[ Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 04-11-2016 12:39 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.