Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.926 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Scrtz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:38:
[...]

Je kunt eens naar dit kijken: http://www.viseeo.com/ugC...ShowKindID=3&hidShowID=22

Maar dan moet je dus wel die aansluiting hebben.. weet niet zeker of een comfortline dat heeft, in een Polo iig wel.

RNS315 incl bluetooth installeren is echt een duur geintje, denk dat je dan 1500-2000 verder bent ofzo.

@Rainesh, dubbele remlichten bij Golf 6? wist niet dat dat kon haha, me wants :P
Haha 1500 - 2000???? Voor 375 koop je een RNS315 + BT en dan nog voor 25 euro je mic en dan ben je al klaar :) http://link.marktplaats.nl/m928173453

Beetje goed zoeken en het kan nog goedkoper.

Dubbele led achterlichten bedoel je? Dat kan alleen met VCP, maar denk dat @tolunaygul12 jou hiermee kan helpen. Dit zit veel dichter bij je :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:57
Woow neee 1500 veeel te veel voor rns315.
Let erop als je 2e handse rns koop dat de code bijzit!
Bij een rns510 kan ik deze uitlezen maar bij 315 is dat lastiger.

Dubbele remlichten is idd mogelijk bij mk6. Heb je led achterlichten?
Stuur anders een berichtje voor meer informatie :)

[ Voor 27% gewijzigd door tolunaygul12 op 04-11-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Rainesh schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:57:
[...]

Haha 1500 - 2000???? Voor 375 koop je een RNS315 + BT en dan nog voor 25 euro je mic en dan ben je al klaar :) http://link.marktplaats.nl/m928173453

Beetje goed zoeken en het kan nog goedkoper.

Dubbele led achterlichten bedoel je? Dat kan alleen met VCP, maar denk dat @tolunaygul12 jou hiermee kan helpen. Dit zit veel dichter bij je :)
ow oeps sorry, dacht altijd dat ze nog stukken duurder waren..

tolunaygul12 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:11:
Woow neee 1500 veeel te veel voor rns315.
Let erop als je 2e handse rns koop dat de code bijzit!
Bij een rns510 kan ik deze uitlezen maar bij 315 is dat lastiger.

Dubbele remlichten is idd mogelijk bij mk6. Heb je led achterlichten?
Stuur anders een berichtje voor meer informatie :)
Ah ik heb helaas geen led achterlichten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Kan ook zonder led hoor. Dan branden de binnenste gewoon mee met remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
Binnenkort maar eens wat foute "OEM" tweaks toepassen. Vind dit wel tof:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-y-X9Hp4Nd8]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Haha heb dat juist vandaag uitgezet bij een klant, vond het uiteindelijk toch niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Das wel fout maar toch ook wel weer leuk om te hebben.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Je kunt beter een module halen voor sequential turn signals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Juistem, dit ziet er veel beter uit

Gelukkig zijn deze modules ook niet heel duur, tussen de 150 a 200 euro voor een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Meer info? Is dat gewoon OEM materiaal met uitzondering van de module? 2"werkt dit ook op de koplampen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tolunaygul12
Hier wat foto's van mijn wagen zoals beloofd.

Zoals ik hem kocht.
car 1

interieur met kleuren instrument.
car 4

Onder de motorkap CTS inlaat en DV+(niet zichtbaar)
car 2

Nieuwe koplampen gemonteerd met LED DRL lichten.
car 3

DCC retrofit, dit was mijn grootste project aan de auto. Duurde in totaal 2x 8 volle uren ( scheelt als je gratis een brug beschikbaar hebt..) Eerste dag mechanische werk gedaan zoals dempers, veren en sensoren monteren. De 2e dag alle bekabeling gelegd en aangesloten op de DCC computer. In totaal een kleine 34 kabels.. Daarna kalibreren met de wagen op de brug haha.

Voorpoten
car 10

Dikke R20 remmen 8)
car 7

Coderen en kalibreren
car 8

Verlaging na eibach
car 11

Night Shot :*)
car 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Netjes hoor! Heb je originele LED kentekenverlichting er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Scrtz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:10:
Netjes hoor! Heb je originele LED kentekenverlichting er in?
Ja, deze verkoop ik ook als set compleet met weerstand tegen foutmelding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tolunaygul12 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:11:
[...]

Ja, deze verkoop ik ook als set compleet met weerstand tegen foutmelding !
Wat vraag je daarvoor? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Rene schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:28:
Binnenkort maar eens wat foute "OEM" tweaks toepassen. Vind dit wel tof:

[video]
Grappig, maar ik vind het in 1 keer aan/uit gaan van de LED-achterlichten (stock dus) van onze 7 GTI toch mooier :P

Fantastische auto trouwens, die Golf 7 GTI, maar goed daar betaal je ook voor. Enige wat we anders willen zijn de koplampen, dat zijn namelijk nog halogene exemplaren (op een auto van 45.000 euro 7(8)7 ) en xenon achteraf inbouwen gaat bij de Golf 7 dacht ik niet omdat er zo'n module mist. En anders is het wel achterlijk duur.

Hoe dan ook: er bestaan van die wittere halogene lampen, hebben jullie daar ervaringen mee in een Golf? Ik heb uiteraard al een hoop Googlewerk verricht maar ik kom alleen maar mixed opinions tegen. De een zegt dat het wel redelijk wit is, de ander zegt dat het geen graad witter is dan eerst.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
kuusj98 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:20:
[...]

Grappig, maar ik vind het in 1 keer aan/uit gaan van de LED-achterlichten (stock dus) van onze 7 GTI toch mooier :P

Fantastische auto trouwens, die Golf 7 GTI, maar goed daar betaal je ook voor. Enige wat we anders willen zijn de koplampen, dat zijn namelijk nog halogene exemplaren (op een auto van 45.000 euro 7(8)7 ) en xenon achteraf inbouwen gaat bij de Golf 7 dacht ik niet omdat er zo'n module mist. En anders is het wel achterlijk duur.

Hoe dan ook: er bestaan van die wittere halogene lampen, hebben jullie daar ervaringen mee in een Golf? Ik heb uiteraard al een hoop Googlewerk verricht maar ik kom alleen maar mixed opinions tegen. De een zegt dat het wel redelijk wit is, de ander zegt dat het geen graad witter is dan eerst.
Je kunt het gewoon retrofitten, genoeg mensen die het gedaan hebben. Maar dan moet je kiezen voor geen automatische hoogteverstelling of dat ook erin bouwen (is veel werk). Uiteraard als je het retrofit, dan plaats je ook de juiste modules erbij omdat je er anders niks aan hebt :)

Je zou GP Thunder 7500K erin kunnen plaatsen, netjes wit en betaalbaar. ongeveer 25 - 30 euro per setje.
Rene schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:54:
Meer info? Is dat gewoon OEM materiaal met uitzondering van de module? 2"werkt dit ook op de koplampen?
Werkt alleen op de achterlichten. Is gewoon een (klein) kastje wat je achter je achterlicht unit plaatst. Hoeft niks voor te coderen, gewoon plug and play.

http://www.audiamant.de/s...er-94-95-97-98-102-detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rainesh schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:29:
[...]

Je kunt het gewoon retrofitten, genoeg mensen die het gedaan hebben. Maar dan moet je kiezen voor geen automatische hoogteverstelling of dat ook erin bouwen (is veel werk). Uiteraard als je het retrofit, dan plaats je ook de juiste modules erbij omdat je er anders niks aan hebt :)

Je zou GP Thunder 7500K erin kunnen plaatsen, netjes wit en betaalbaar. ongeveer 25 - 30 euro per setje.

[...]

Werkt alleen op de achterlichten. Is gewoon een (klein) kastje wat je achter je achterlicht unit plaatst. Hoeft niks voor te coderen, gewoon plug and play.

http://www.audiamant.de/s...er-94-95-97-98-102-detail
Bedankt! Deze lijken nog witter dan Philips Whitevision. Ik ga eens in de handleiding zoeken welk wattage de lampen in de Golf 7 hebben.

Weet je wat het is met dat halogeen: heb je mooie LED achterlampen en LED dagrijverlichting/mistlampen, komt er van dat lelijk geel licht uit de normale koplampen... En dan heb je nog de kleinste auto's zoals de Kia Picanto die met Xenon geleverd kunnen worden voor weinig geld terwijl Volkswagen nog een kapitaal eist op een auto die zoiets eigenlijk standaard moet hebben. Maar goed, bij Audi zijn ze daar nog een stuk erger in, daar krijg je niet eens automatisch dimmende achteruitkijkspiegels zonder de optie van 120,- aan te tikken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:20:
[...]

Zoals Rainesh al zegt, GP Thunder 7500K H15 en H7 kan ook, heb zelf voor H7 Philips Whitevision, bij dat setje zit ook meteen de w5w lampjes erbij. Ik zal later op de avond nog even wat foto's voor je uploaden zodat je kan zien dat het toch echt een heel stuk witter is en al zeker 10x beter uitziet dan dat smerige origineel geel.

DRL/grootlicht = H15
dimlicht = h7 55 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:37:
[...]

Zoals Rainesh al zegt, GP Thunder 7500K H15 en H7 kan ook, heb zelf voor H7 Philips Whitevision, bij dat setje zit ook meteen de w5w lampjes erbij. Ik zal later op de avond nog even wat foto's voor je uploaden zodat je kan zien dat het toch echt een heel stuk witter is en al zeker 10x beter uitziet dan dat smerige origineel geel.

DRL/grootlicht = H15
dimlicht = h7 55 watt
Dat zou super zijn, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
kuusj98 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:36:
[...]

Bedankt! Deze lijken nog witter dan Philips Whitevision. Ik ga eens in de handleiding zoeken welk wattage de lampen in de Golf 7 hebben.

Weet je wat het is met dat halogeen: heb je mooie LED achterlampen en LED dagrijverlichting/mistlampen, komt er van dat lelijk geel licht uit de normale koplampen... En dan heb je nog de kleinste auto's zoals de Kia Picanto die met Xenon geleverd kunnen worden voor weinig geld terwijl Volkswagen nog een kapitaal eist op een auto die zoiets eigenlijk standaard moet hebben. Maar goed, bij Audi zijn ze daar nog een stuk erger in, daar krijg je niet eens automatisch dimmende achteruitkijkspiegels zonder de optie van 120,- aan te tikken :')
Op onze e-golf is het niet veel beter. Die heeft dan LED lampen, in een projector behuizing. Dat slaat ook nergens op.

Kunnen ze dan niet een fatsoenlijke koplamp inbouwen?

Afbeeldingslocatie: http://emobility.volkswagen.com/int/en/private/cars/eGolf/components/03/components/0/components/0/slides/04/w990d/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:38:
[...]

Dat zou super zijn, bedankt!
Dimlicht: Philips H7 Whitevision
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4YsSOjVhF5IC8uVMCDGz4vbl/medium.jpg

DRL/grootlicht: GPThunder H15 7500k, foto is wat onscherp, beetje te snel geknipt en lijkt geler op de foto dan het in het echt is. DRL overdag is ook netjes wit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p89WOZbnR8N6vWsmcCZi2u1E/medium.jpg

www.powerbulbs.com heeft vaak 15-20% aanbiedingen waardoor ze vrij goedkoop zijn, GPThunder heb ik bij www.xenonlamp.nl gekocht, ook goed te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rene schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:44:
[...]

Op onze e-golf is het niet veel beter. Die heeft dan LED lampen, in een projector behuizing. Dat slaat ook nergens op.

Kunnen ze dan niet een fatsoenlijke koplamp inbouwen?

[afbeelding]
Dit dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.volkswagen.com.au/content/medialib/vwd4/au/showroom/golf/golf7/highlights/golf-comfortline-037_headlight/_jcr_content/renditions/item.570.270.file/golf-comfortline-037_headlight.jpg
Ze hebben zich niet eens de moeite genomen de rode lijn van de GTI grill door te trekken in de koplampen, daarvoor moet je dus xenon pakken á 1550 (!!!) euro ;w 7(8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.golfmk7.com/forums/attachment.php?attachmentid=69&d=1348736240
Dit ziet toch veel dikker uit? Nou goed, wij hadden er geen 1550 euro voor over, dat ze zich maar een beer gaan vangen daar in Wolfsburg...
Scrtz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:49:
[...]

Dimlicht: Philips H7 Whitevision
[afbeelding]

DRL/grootlicht: GPThunder H15 7500k, foto is wat onscherp, beetje te snel geknipt en lijkt geler op de foto dan het in het echt is. DRL overdag is ook netjes wit!
[afbeelding]

www.powerbulbs.com heeft vaak 15-20% aanbiedingen waardoor ze vrij goedkoop zijn, GPThunder heb ik bij www.xenonlamp.nl gekocht, ook goed te betalen.
Bedankt, dat scheelt een hoop inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bij de nieuwe Audi's is xenon voortaan standaard, mogen ze bij de golf 8 ook wel eens doorvoeren, ik vind het zo ontiegelijk afdoen aan een mooie VW of Audi als die geen xenon heeft, maar helaas als je een 2e hands auto koopt heb je zelf de keus niet en vaak zijn er maar weinig met xenon te vinden of ze vragen direct de hoofdprijs haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Pittie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:54:
Sinds deze week ben ik ook eigenaar van een Golf 6.
Hiervoor had ik een Polo (2006) en deze had toch een aantal irritatiepuntjes.

Het is een comfort line Blue Motion 1.2 TSI 105pk.
[afbeelding]

Helaas heeft deze auto geen bluetooth.
Nu heb k al een beetje gegoogled. Momenteel heb ik het RCD systeem in de auto zitten.
Als het goed is, is het mogelijk om hiervoor een bluetooth uitbreiding voor aan te schaffen.
Echter is deze module nogal prijzig. Ik neem aan dat ik ook nog steeds de microfoon optie nodig heb?

Als tweede zie ik dat het mogelijk is om een RNS315 inclusief bluetooth te installeren.

Zijn er verder nog andere opties mogelijk? Het navigatie gedeelte vind ik van minder belang. Het gaat mij er eigenlijk om sporadisch een keer veilig te kunnen telefoneren.
Voor mijn 2009 Scirocco met RCD510 heb ik een Fiscon Basic Plus module tweedehands gevonden en in laten bouwen, met een microfoon bedoelt voor de originele microfoon ruimte bij de achteruitkijkspiegel. Met inbouwen 250,- aan kwijt geweest en is het absoluut waard! Verbindt perfect met mn iPhone, geluid is goed en muziek komt er ook helder overheen

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Poeh dat is nog veel geld. Mic is iets van 30 a 50 euro? Inbouwen iets van 50 euro en een uurtje werk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
Valt mee, je moet nog de module kopen hè. https://www.kufatec.de/sh...sfree-basic-plus-vw-skoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
kuusj98 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:56:
[...]

Dit dan:
[afbeelding]
Ze hebben zich niet eens de moeite genomen de rode lijn van de GTI grill door te trekken in de koplampen, daarvoor moet je dus xenon pakken á 1550 (!!!) euro ;w 7(8)7

[afbeelding
Die lampen zijn inderdaad nog lelijker. Geeneens de knipperlichten netjes weggewerkt.

Op de e-golf hebben ze eigenlijk een mix gemaakt. Het design van de xenon lampen (inclusief led knipperlichten en blauwe lijn doorgetrokken vanuit de grille). En vervolgens de lenzen verwisseld met projectors. Dit is gegarandeerd gedaan om het blauwe profiel intact te houden (stroomsparen), echter hadden ze er best wat lenzen in mogen zetten.

Overigens komt er een prima bak licht vanaf. Het is dus zeker stukken beter als halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Rainesh schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 07:06:
Poeh dat is nog veel geld. Mic is iets van 30 a 50 euro? Inbouwen iets van 50 euro en een uurtje werk...
Ja het had misschien nog goedkoper gekunnen maar zoals Tolunaygul12 al zegt; de module komt er ook nog bij :) voor ik deze module kocht heb ik wel eerst wat research gedaan voornamelijk tussen OEM Bluetooth of deze module. De OEM BT verbinding van destijds was niet iedereen lovend over vandaar toen voor deze gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja ik heb bijvoorbeeld nog een BT module uit 2010 waardoor ik helaas geen nummerinfo enzo kan zien op mijn RNS310, toch wel zonde af en toe omdat je dan toch weer bezig blijft met je telefoon onder t rijden om van nummer oid te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:38:
[...]

Je kunt eens naar dit kijken: http://www.viseeo.com/ugC...ShowKindID=3&hidShowID=22

Maar dan moet je dus wel die aansluiting hebben.. weet niet zeker of een comfortline dat heeft, in een Polo iig wel.

RNS315 incl bluetooth installeren is echt een duur geintje, denk dat je dan 1500-2000 verder bent ofzo.

@Rainesh, dubbele remlichten bij Golf 6? wist niet dat dat kon haha, me wants :P
Rns315 is altijd met bluetooth. Zit in de radio ingebouwd. Moet enkel micje hebben. De rns310 heeft een externe bluetoothmodule nodig en micje. Inbouwen is half uurtje werk.
Ik heb dit zelf gedaan en de rns315 gekocht in polen :D werkt perfect voor 400euro.

Zit nu nog met een rns310, moest daar iemand intresse in hebben :'(

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:05:
[...]

Rns315 is altijd met bluetooth. Zit in de radio ingebouwd. Moet enkel micje hebben. De rns310 heeft een externe bluetoothmodule nodig en micje. Inbouwen is half uurtje werk.
Ik heb dit zelf gedaan en de rns315 gekocht in polen :D werkt perfect voor 400euro.

Zit nu nog met een rns310, moest daar iemand intresse in hebben :'(
Ah oke haha, ja ben allang blij dat ik een RNS heb en geen RCD, alleen balen dat die navigatieupdates 99 euro zijn en blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
99 euro vind ik een mooie prijs voor legale navi kaarten....bij Audi betaal je 99 euro mits je een grote beurt geeft a 600 euro :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vind het nog steeds een hoop geld. Was bij onze vorige peugeot niet anders. Heb dat er nooit voor betaald ;)

Volgens mij zijn de updates voor de Discover Pro gratis. Maar eens kijken of ik kan updaten.

Aan de andere kant kan je met zo goed CarPlay en Maps gebruiken, dat werkt minstens net zo goed als de ingebouwde navigatie. (Ziet er alleen wat minder mooi uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rene schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:20:
Vind het nog steeds een hoop geld. Was bij onze vorige peugeot niet anders. Heb dat er nooit voor betaald ;)

Volgens mij zijn de updates voor de Discover Pro gratis. Maar eens kijken of ik kan updaten.

Aan de andere kant kan je met zo goed CarPlay en Maps gebruiken, dat werkt minstens net zo goed als de ingebouwde navigatie. (Ziet er alleen wat minder mooi uit)
Ja das gewoon gratis.
Rainesh schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:23:
99 euro vind ik een mooie prijs voor legale navi kaarten....bij Audi betaal je 99 euro mits je een grote beurt geeft a 600 euro :@
Doet Audi niet ook die zomer acties oid voor 99 ipv 199? Dacht dat VW Audi, Seat en Skoda dat allemaal deden.

Ik blijf het veel geld vinden, zeker omdat de navi zelf al 1000+ nieuw is en je 2-3 jaar later alweer outdated bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:30:
[...]

Ja das gewoon gratis.

[...]

Doet Audi niet ook die zomer acties oid voor 99 ipv 199? Dacht dat VW Audi, Seat en Skoda dat allemaal deden.

Ik blijf het veel geld vinden, zeker omdat de navi zelf al 1000+ nieuw is en je 2-3 jaar later alweer outdated bent
Vroeger was dat, sinds vorig jaar niet meer. Dan is het gewoon heel het jaar 99 euro inc grote beurt.

De A4 update ik lekker zelf :9 De A1 moet wel bij de dealer vanwege RMC (zit nog 2012 map in), anders had ik het ook zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:45:
[...]

Vroeger was dat, sinds vorig jaar niet meer. Dan is het gewoon heel het jaar 99 euro inc grote beurt.

De A4 update ik lekker zelf :9 De A1 moet wel bij de dealer vanwege RMC (zit nog 2012 map in), anders had ik het ook zelf gedaan.
Ja 2012 map gaat dan nog volgens mij, heb zelf nog 2010 kaarten in mijn golf, dat is vooral rondom Eindhoven een ramp haha :P

Ja als ik zelf kon updaten deed ik het ook wel.. helaas is er gewoon echt geen andere manier meer, heeft de VAG groep dan toch nog goed voor elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 05-11-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de Discover serie (Pro & Media) zijn de "Here" kaarten gewoon 100% gratis te downloaden. Nieuwe kaarten komen ééns per jaar uit (ergens in Mei, meestal) en zijn via de VW site te downloaden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:20:
Voor de Discover serie (Pro & Media) zijn de "Here" kaarten gewoon 100% gratis te downloaden. Nieuwe kaarten komen ééns per jaar uit (ergens in Mei, meestal) en zijn via de VW site te downloaden.
2x per jaar toch? Dacht in het najaar ook nog.

http://nieuws.volkswagen....-updates-voor-volkswagens

Ik heb een achteruit rij camera, is het mogelijk dat de lijnen die in beeld staan ook mee bewegen met de stuurrichting?

[ Voor 8% gewijzigd door Pannekoek81 op 06-11-2016 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Rainesh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:46:
[...]

Congrats! Ziet er goed uit!

Een bluetooth handsfree setje van Parrot wat je in je zonneklep vast klemt? :)

Als je een RNS315 of uitbreiding voor je RCD310 plaatst, dan moet je ook het microfoontje erbij plaatsen en ff coden. Op zich niet veel werk.
Dankjewel voor alle tips. Ik ga dan inderdaad voor een RNS315 systeem. Die is tweede hands via marktplaats nog redelijk te betalen. Zo een parrot setje dan zit ook weer met opladen etc. Dankjewel, ook voor de berichten via de DM :) Maar wilde hier ook nog even bedanken voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
No problem! Anytime :) laat het weten als het gelukt is en post wat pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:30:
[...]

99 euro voor pak 'm beet 3 jaar 'bij de tijd' zijn vind ik reuze meevallen. ik denk zomaar dat VAG 1 van de goedkoopste is om te updaten...

ik wed dat je al bijna aan dat bedrag zit voor je lampjes die je voor je auto gekocht hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heeft iemand al een oplossing voor het ontbreken van cover-art als je streamed via bluetooth op een Discover Pro? Heel af en toe wel album-art, maar over het algemeen nooit. Eigenlijk niet normaal dat dat gewoon niet ff gefixed wordt in een firmware update. Zo moeilijk kan het niet zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Volgens mij doet ie dat sowiedo niet via bluetooth maar alleen bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:36:
[...]

99 euro voor pak 'm beet 3 jaar 'bij de tijd' zijn vind ik reuze meevallen. ik denk zomaar dat VAG 1 van de goedkoopste is om te updaten...

ik wed dat je al bijna aan dat bedrag zit voor je lampjes die je voor je auto gekocht hebt ;)
Nja de nieuwe discovery(pro serie) kun je gewoon gratis downloaden dmv de maps te downloaden, en zo hoort het ook imo omdat je de navigatie van 1000+ euro al als optie hebt gekozen en dus naar mijn inziens al genoeg ervoor betaald hebt.

Maar goed meningen verschillen en nee nog niet eens de 100 gehaald haha, 60 ofzo pas aan kwijt ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Tylen schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:53:
Volgens mij doet ie dat sowiedo niet via bluetooth maar alleen bedraad.
Ik heb toch echt via bluetooth vaker album-art gezien hoor. 100% zeker. Heb niet eens een kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dan weet ik het niet en zou het graag ook willen weten. Ik luister alleen via spotify en dan zie ik ze alleen als ik met kabel ben verbknden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:54:
[...]

Nja de nieuwe discovery(pro serie) kun je gewoon gratis downloaden dmv de maps te downloaden, en zo hoort het ook imo omdat je de navigatie van 1000+ euro al als optie hebt gekozen en dus naar mijn inziens al genoeg ervoor betaald hebt.

Maar goed meningen verschillen en nee nog niet eens de 100 gehaald haha, 60 ofzo pas aan kwijt ^^
klopt, alhoewel de 'november '16 ' update er nog niet is. maar ook het gratis updaten stopt 5 jaar nadat de unit EOL is. en de 1st gen discover media is met de MY16 al ter ziele gegaan.

de RNS in jouw auto is al een veroudert model, uitgebracht toen er nog andere inzichten waren mbt. updates.
dus snel inruilen voor een MK7 met een mooie Discover pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Shanquish schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:59:
[...]

klopt, alhoewel de 'november '16 ' update er nog niet is. maar ook het gratis updaten stopt 5 jaar nadat de unit EOL is. en de 1st gen discover media is met de MY16 al ter ziele gegaan.

de RNS in jouw auto is al een veroudert model, uitgebracht toen er nog andere inzichten waren mbt. updates.
Op volkswagen site staat dat de updates een auto leven lang is. Dus ik neem aan dat het na 5 jaar niet stopt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:33
Morgen om 12:30 aankondiging facelift Golf 7.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XxWrSoPCKhE]

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 09-11-2016 11:40 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Nieuwe golf? Heb mijne net een jaartje :( :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:32:
[...]

Op volkswagen site staat dat de updates een auto leven lang is. Dus ik neem aan dat het na 5 jaar niet stopt toch?
het begrip 'autoleven' is nogal vrij interpreteerbaar :P

van: http://nieuws.volkswagen....updates-voor-volkswagens/
Om het snel veranderende wegennet ‘bij te houden’ zijn er regelmatige updates van de kaartinfo. Twee updates per jaar zijn nu vrijwel een autoleven lang gratis beschikbaar: in ieder geval tot vijf jaar ná het uit productie gaan van de systemen. De service geldt voor nieuwe én al afgeleverde Volkswagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En dat voor een fabrikant die in reclames zo schermt met auto's die een een half mensenleven lang meegaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:59:
[...]

Ja ben het met je eens dat een fabrikant niet voor altijd (gratis) updates hoeft te leveren, maar vanaf de RNS310/510 generatie was het al 99-199 euro wat ik dan toch wel heel veel geld vind als ik bijv net een nieuwe auto had gekocht met navigatie. Aan de andere kant hoeveel werk is het die kaarten te uploaden en als ze vanaf nu die Discovery een beetje universeel houden qua kaartengebruik, dus stel er komt nu een nieuwe soort Navigatie van de VAG groep op de markt dat die backwards compatible zijn met de oudere systemen, zou je veel mensen een pretje mee doen iig.

Haha ja eerst nog even afstuderen en dan weer kijken voor een andere auto :P

edit: OEM led kentekenverlichting ook binnen, met dank aan tolunaygul12!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/50P2VAF2tXu9S4QVb9K0eTKq/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Scrtz op 09-11-2016 19:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Jeej, vandaag was het eindelijk zo ver! *O* Kentekenpasje binnen en direct platen gehaald!
Na het werk, in de avond, even wat gereden en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de 4motion. Het werkt veel beter dan gedacht! Zelfs met dit natte weer geen enkel probleem om 340pk op de weg te krijgen.

Voorproefje:
YouTube: Golf Mk6 R20 0-100km/u stage 2

December komt de HPFP van LOBA binnen samen met het RS4 rail ventiel en dan maar eens in januari/februari het beestje opnieuw afstellen met het doel 390PK! :D :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tolunaygul12
Scrtz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:34:

edit: OEM led kentekenverlichting ook binnen, met dank aan tolunaygul12!

[afbeelding]
Ziet er mooi strak uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:33
Facelift is gelekt voorafgaande aan de officiële presentatie van vanmiddag 12:30

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/0_Gelekt/Volkwagen_Golf_7_facelift/golf-2017-10000.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/0_Gelekt/Volkwagen_Golf_7_facelift/golf-2017-10001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/0_Gelekt/Volkwagen_Golf_7_facelift/golf-2017-10002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/0_Gelekt/Volkwagen_Golf_7_facelift/golf-2017-10007.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/0_Gelekt/Volkwagen_Golf_7_facelift/golf-2017-10008.jpg

http://www.autoblog.nl/ni...ste-volkswagen-golf-92744

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52
Wijzigingen zijn beperkt en netjes. Van binnen wel leuke veranderingen met het nieuwe navigatie scherm en virtual cockpit. Uitlaten zijn zo netjes in de bumper geïntegreerd. Persoonlijk vind ik dat wel mooi staan.

Update voor de Discover navigatie is te downloaden
http://www.volkswagen.nl/navigatie-update

• Rainesh
Nieuw media systeem ziet er gelikt uit! Zit ook in de skoda facelift. Schermgrootte is behoorlijk. Waaay bigger dan bij Audi haha

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Hebbe hebbe hebbe :) Ben benieuwd naar de prijs van de nieuwe e-Golf.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

Gamebuster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:40:
Nieuwe golf? Heb mijne net een jaartje :( :P
Ligt eraan of je de Variant hebt of niet :P De Variant wordt nog wel eens vergeten bij de facelifts :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
JB schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:44:
[...]

Ligt eraan of je de Variant hebt of niet :P De Variant wordt nog wel eens vergeten bij de facelifts :+
Zoals je hierboven al kunt zien wordt de variant niet vergeten hoor :P

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 12:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik zie de veranderingen amper..

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Famous
Vind het stuurtje niet mooi..
Rest is prima, nu zorgen dat het scherm snel ingebouwd kan worden op een MK6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Het verbaasde mij ook een beetje dat er een VW topic is op Tweakers :)

Ikzelf ben ook sinds 2 weken eigenaar van een hele mooie VW Scirocco 1.4 160pk 'rising blue' met 7 bak DSG.

En ik moet zelf zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Mooi sportief kwa uiterlijk en ook veel rijdplezier.

Echter heb ik ook wel wat projectjes op stapel staan om te gaan aanpassen.
  • RNS310/RNS315/RNS510 inbouwen
  • Multifunctioneel Stuurwiel inbouwen
  • Na de winter een mooie set 18 of 19" interlagos er onder.
  • Chiptune naar 200pk
Nu had ik begrepen dat voor zowel de RNS+mic+GPS en MF Stuurwiel inbouwen een aanpassing moet gedaan worden om deze opties aan te zetten.

Voor het stuurwiel aanpassing te laten werken met de MF knoppen ook de Airbagring aangepast moet worden, en ook als opties aangezet worden.

Echter bezit ik natuurlijk zelf (nog?) niet zo'n kabel en nog niet over de applicaties (zoals VCDS). Maar als een medetweaker omgeving noorden/friesland er is kunnen we dit vast ook doen ;)

Stiekum vind ik de witte Scirocco's nog altijd mooier en tweede hands heb je niet altijd de keuze en dus misschien dat ik hem ooit nog wel wit laat wrappen (met een zwart dak).

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 12:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Senaxx schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:22:

Ikzelf ben ook sinds 2 weken eigenaar van een hele mooie VW Scirocco 1.4 160pk 'rising blue' met 7 bak DSG.

En ik moet zelf zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Mooi sportief kwa uiterlijk en ook veel rijdplezier.

• Chiptune naar 200pk
Nu had ik begrepen dat voor zowel de RNS+mic+GPS en MF Stuurwiel inbouwen een aanpassing moet gedaan worden om deze opties aan te zetten.

Voor het stuurwiel aanpassing te laten werken met de MF knoppen ook de Airbagring aangepast moet worden, en ook als opties aangezet worden.

Echter bezit ik natuurlijk zelf (nog?) niet zo'n kabel en nog niet over de applicaties (zoals VCDS). Maar als een medetweaker omgeving noorden/friesland er is kunnen we dit vast ook doen ;)

Stiekum vind ik de witte Scirocco's nog altijd mooier en tweede hands heb je niet altijd de keuze en dus misschien dat ik hem ooit nog wel wit laat wrappen (met een zwart dak).
Sciroccos vind ik altijd een beetje de pareltjes van Volkswagen! Prachtige karretjes en toch een beetje uniek. Daarnaast zit Friesland vol met mensen met vagcom etc. Dat moet echt geen problemen opleveren.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

• Chiptune naar 200pk

1.4 TSI en een DSG7 :o
Jij bent niet bang :+

• Rainesh

• Chiptune naar 200pk

Pics!!

Voor MF heb je inderdaad een andere sleepring nodig, maar heb je nu ook cruise control? Want misschien dat het dan niet hoeft.

Voor je RNS moet je het gewoon aanmelden in je CAN en uiteraard even je RNS coderen en dan is het al klaar.

Friesland zit inderdaad vol met vcds gebruikers, anders koop je voor 30 euro zelf een kabeltje :)

• Rainesh
http://www.autojunk.nl/2016/11/de-vernieuwde-volkswagen-golf

Dynamische knipperlichten....ziet er op zich wel goed uit. Ben wel gecharmeerd van de nieuwe lichtunits.

[ Voor 28% gewijzigd door Rainesh op 10-11-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Famous schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:21:
[...]

1.4 TSI en een DSG7 :o
Jij bent niet bang :+
Ik snap waar je op doelt. Ik heb meerdere doem scenario's gezien van andere scirocco gebruikers. We hopen maar op goed geluk :P Ik heb de mijne niet zomaar even bij een handelaartje gekocht maar een auto die altijd bij de VW dealer is geweest, en ik heb hem ook via diezelfde VW dealer gekocht met 1 jaar garantie. Dit zegt natuurlijk niet dat er niets mee kan gebeuren, maar geef me een beetje geruststelling. Dus het eerste jaar maak ik me niet zo druk, en wat daarna gebeurd zien we wel weer.
Rainesh schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:37:
[...]

Pics!!

Voor MF heb je inderdaad een andere sleepring nodig, maar heb je nu ook cruise control? Want misschien dat het dan niet hoeft.

Voor je RNS moet je het gewoon aanmelden in je CAN en uiteraard even je RNS coderen en dan is het al klaar.

Friesland zit inderdaad vol met vcds gebruikers, anders koop je voor 30 euro zelf een kabeltje :)
Ik heb volgens mij nog maar 1 foto van mijn auto gemaakt :o Ik zal die eens even opzoeken.
En over dat kabeltje? ik kom heel veel verschillende tegen met prijzen van de 30 tot 300 euro. Welke kan je me aanraden voor gebruik met VCDS?

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 11-11-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Senaxx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:55:
[...]

Ik snap waar je op doelt. Ik heb meerdere doem scenario's gezien van andere scirocco gebruikers. We hopen maar op goed geluk :P Ik heb de mijne niet zomaar even bij een handelaartje gekocht maar een auto die altijd bij de VW dealer is geweest, en ik heb hem ook via diezelfde VW dealer gekocht met 1 jaar garantie. Dit zegt natuurlijk niet dat er niets mee kan gebeuren, maar geef me een beetje geruststelling. Dus het eerste jaar maak ik me niet zo druk, en wat daarna gebeurd zien we wel weer.

[...]

Ik heb volgens mij nog maar 1 foto van mijn auto gemaakt :o Ik zal die eens even opzoeken.
En over dat kabeltje? ik kom heel veel verschillende tegen met prijzen van de 30 tot 300 euro. Welke kan je me aanraden voor gebruik met VCDS?
Ik ben met dezelfde zorgen ook voor een 1.4 TSI DSG-7 Scirocco gegaan 7 maanden terug. Ook kijkend naar correcte onderhoudshistorie (bij de dealer) en het type voorgaande eigenaars.

Nu, 25000KM later heb ik er nog steeds absoluut geen spijt van. Sterker nog, ik kan niet nog meer tevreden zijn met deze prachtbak.

Netjes onderhoudsbeurten doorzetten en er correct mee rijden, alles wat je zelf in de hand hebt! En vergeet niet hoeveel er van dit type wel niet rondrijden (ook in de andere modellen). De rotte appels zul je horen, degene zonder problemen meestal niet.

Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Wat voor velgen liggen er nu onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

[...]

Kabeltje van 30 euro met minimaal vcds 12.12.3 is prima. Dat moet voldoen om je aanpassingen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Even de foto opgezocht :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ap2Eh5z.jpg

Ben er zelf heel blij mee, en afgelopen twee weken elke dag veel rijplezier van gehad. Hopelijk met mijn kleine aanpassingen dat het alleen nog maar beter word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

[...]

Is de modificatie dan ook uitgevoerd door VW?
Wanneer dit het geval is geven de blokken geen problemen meer. Nu blijven hopen dat de DSG zichzelf niet vast zet :+

Ik heb zelf een 12.12 versie van internet (destijds €14,60). Werkt prima en heb er nooit problemen mee.
Het enige puntje was om de goede software te bemachtigen. Ken meerdere mensen die een kabel kopen en geen juiste software hebben en de kabel dus niet kunnen gebruiken, prijs tussen 20 en 60 euro.

Mooie bak verder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Famous schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:20:
[...]

Is de modificatie dan ook uitgevoerd door VW?
Wanneer dit het geval is geven de blokken geen problemen meer. Nu blijven hopen dat de DSG zichzelf niet vast zet :+

Ik heb zelf een 12.12 versie van internet (destijds €14,60). Werkt prima en heb er nooit problemen mee.
Het enige puntje was om de goede software te bemachtigen. Ken meerdere mensen die een kabel kopen en geen juiste software hebben en de kabel dus niet kunnen gebruiken, prijs tussen 20 en 60 euro.

Mooie bak verder :Y
Hmm modificatie door VW? Ik heb de verkoper nog wel even gevraagd over de ketting / kettingspanner bij de aanschaf en hij gaf aan dat dat bij de 1.4 TSI modellen wel een probleem was en dat het bij deze "nagekeken" was. Dat "nagekeken" is natuurlijk ook een ruim begrip.

Ik had bij 1 andere Scirocco nog gekeken (bij een autohandelaar) maar die had hem de inkoop op voorzorg laten vervangen wegens een "tikkend" geluid als de motor koud was, en dat was bij 90.000 km.

Mijn auto heeft nu 80.000 km en ik rijd zo'n 2500/3000 km per maand dus we gaan het wel zien of hij binnen het eerste jaar problemen gaat geven.

Nog even over die kabel, heb veel gezocht maar nu niet echt 1 gevonden om te kopen die ook in die prijsklasse zat. 1 van een Britse auto site alleen kunnen vinden voor 67 euro. Ik heb al wel software kunnen vinden (15.7.4) maar deze zal waarschijnlijk alleen werken met de "officiële" kabel.

Voor aankoopsuggesties mag eventueel ook wel een PM gestuurd worden
.

Inmiddels een 12.12 / 15.7 en een 16.8 kabel gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou een 12.12 kabel nemen, hoor hier en daar dat een 15.7+ niet altijd goed werkt. Mijn back-up kabel is ook een 12.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Mooie bak! Vind de kleur ook best prima trouwens, zou dat zelf niet gaan wrappen.. Maar misschien heb ik makkelijk praten met een witte :+

Grappig kenteken ook trouwens, KGB:

Overigens vandaag in de ochtend bij de dealer langsgeweest om rechter dimlicht te vervangen (heb een pasje waarmee dat inbegrepen is, scheelt toch weer 40,- voor twee pitjes en plaatsen). Top natuurlijk.

Alleen was het contactplaatje van het dimlicht rechts niet helemaal jofel dus raadden ze aan deze mee te laten vervangen omdat het contact niet lekker was. Dus ik zeg; wat moet dat moet dus vervang maar.

Ging wel langer duren dan verwacht natuurlijk, ik moest naar een klant dus netjes als ze zijn kreeg ik zonder meerkosten een Up! mee.

Halverwege de dag bellen ze op; er was namelijk de kop van een bout afgebroken, dit was niet los te vervangen. De opties:

1) Dit voor lief nemen, bevestiging van de koplamp is nu op 5 punten ipv 6 punten vast.
2) De hele koplamp unit laten vervangen, kosten koplamp ex btw ex arbeid komt neer op 225,-

Als ik nu eerlijk ben, ondanks de nette service, de gegeven korting op arbeid en het meekrijgen van een Up! vind ik niet dat de kosten voor een koplampunit bij mij komen te liggen; kan zijn dat dat boutje goed vast zat maar IK heb m niet afgebroken... En juist met dit soort boutjes moet je voorzichtig zijn, dus eerst verhitten of WD40 gebruiken voordat je ze losdraait. Wat vinden jullie?

[ Voor 73% gewijzigd door bokkow op 11-11-2016 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
They did it....they have to fix it :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:58:
They did it....they have to fix it :)
Precies. En je komt toch niet zomaar bij de dealer? Je komt bij de dealer zodat hun alles doen en kunnen doen en jezelf niet aan je auto hoeft te zitten, je laat duidelijk zien dat je zelf nog niet eens de lampen vervangt dus is het toch echt hun schuld is.

Kijk als je nu zelf een keer die koplamp had losgedraaid om wat voor reden dan ook, maar zelfs dan had ik niet toegegeven haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:08:
Vind het stuurtje niet mooi..
Rest is prima, nu zorgen dat het scherm snel ingebouwd kan worden op een MK6.
Dat is het standaard stuur, en eigenlijk precies hetzelfde als de 'normale' Mk7. Op de duurdere versies krijg je een lederen afgeplat stuur, en dat is echt een geniaal ding al zeg ik het zelf. Mijn oom heeft het standaard stuur in zijn Passat en daar ik ook niks mis mee, maar met de kilometers die hij maakt zou ik toch het duurdere hebben gepakt. Leasebudgetten...

Facelift is leuk, maar echt geen reden om weer 15K bovenop een 2014 GTI te leggen, kun je beter nog een jaartje of 1-2 doorrijden en een Golf 8 GTI halen (die trouwens ook mooi gaat worden, staat in de Autoweek van deze week) of je koopt een Clubsport/R.

Ach ja, doen ze er 10 en 15pk bij, heel leuk maar iedereen weet dat je met een chiptune al ruim 300pk uit de EA888 Gen 3 kunt krijgen. Andere turbo, uitlaat en je gaat al richting de 400pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:16:
[...]

Dat is het standaard stuur, en eigenlijk precies hetzelfde als de 'normale' Mk7. Op de duurdere versies krijg je een lederen afgeplat stuur, en dat is echt een geniaal ding al zeg ik het zelf. Mijn oom heeft het standaard stuur in zijn Passat en daar ik ook niks mis mee, maar met de kilometers die hij maakt zou ik toch het duurdere hebben gepakt. Leasebudgetten...

Facelift is leuk, maar echt geen reden om weer 15K bovenop een 2014 GTI te leggen, kun je beter nog een jaartje of 1-2 doorrijden en een Golf 8 GTI halen (die trouwens ook mooi gaat worden, staat in de Autoweek van deze week) of je koopt een Clubsport/R.

Ach ja, doen ze er 10 en 15pk bij, heel leuk maar iedereen weet dat je met een chiptune al ruim 300pk uit de EA888 Gen 3 kunt krijgen. Andere turbo, uitlaat en je gaat al richting de 400pk.
Maak eens een foto van die autoweek foto's dan als je wilt :P En het zijn vaak nog mockups he, zijn al meerdere voorbij gekomen die de volgende 'golf 8' zouden zijn. Ja inderdaad de Golf 8 is uitgesteld naar 2019 inmiddels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:21:
[...]

Maak eens een foto van die autoweek foto's dan als je wilt :P En het zijn vaak nog mockups he, zijn al meerdere voorbij gekomen die de volgende 'golf 8' zouden zijn. Ja inderdaad de Golf 8 is uitgesteld naar 2019 inmiddels..
Ik ga hem dadelijk even zoeken, deze zag in ieder geval wel uit als een geloofwaardig ontwerp. Ik vind het niet zo heel erg dat de Golf 8 is uitgesteld, de modellen kwamen naar mijn mening toch veel te snel na elkaar haha. Weet nog dat ik op de naschoolse opvang zat op de basisschool, zo rond groepje 4 en er altijd een Golf 5 GTI in Tornado Rot voor het hek stond. Ik vond die velgen (Denver/Detroit) zo mooi haha. Golf 6 deed me niks, was ook eigenlijk een Golf 5 met dezelfde en meer problemen en met een andere koets erop, beetje de Scirocco nu nog :P Golf 7 vond ik op het begin redelijk lelijk, ik denk dat het model mij iets te futuristisch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:27:
[...]

Ik ga hem dadelijk even zoeken, deze zag in ieder geval wel uit als een geloofwaardig ontwerp. Ik vind het niet zo heel erg dat de Golf 8 is uitgesteld, de modellen kwamen naar mijn mening toch veel te snel na elkaar haha. Weet nog dat ik op de naschoolse opvang zat op de basisschool, zo rond groepje 4 en er altijd een Golf 5 GTI in Tornado Rot voor het hek stond. Ik vond die velgen (Denver/Detroit) zo mooi haha. Golf 6 deed me niks, was ook eigenlijk een Golf 5 met dezelfde en meer problemen en met een andere koets erop, beetje de Scirocco nu nog :P Golf 7 vond ik op het begin redelijk lelijk, ik denk dat het model mij iets te futuristisch was.
Haha ja zo heeft iedereen dat wel, ik wou vroeger altijd een golf 4 hebben en racede er altijd mee in Need for Speed en zo, maar tegen de tijd dat ik mijn rijbewijs had was die al vrij oud en had ik al snel een golf 5 haha. Kreeg daarna de kans voor een golf 5 gti maar vond die in tussen toch alweer vrij verouderd qua model dus had voor ietsje meer geld een Golf 6 highline met vrij veel opties, dan is de keuze zo gemaakt uiteindelijk haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Welke autohouder gebruiken jullie? Zoek er namelijk een die bij het interieur past en niet opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:01:
Welke autohouder gebruiken jullie? Zoek er namelijk een die bij het interieur past en niet opvalt.
Ik gebruik deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.appelhoes.nl/Files/3/7000/7181/ProductPhotos/MaxContent/150652231.jpg
https://www.appelhoes.nl/...-Plus-Carmount-autohouder

Maar ze zijn inmiddels ook voor een paar euro in Hongkong te vinden. Vind die persoonlijk erg fijn omdat die zo klein is en dus amper opvalt in het interieur en tevens makkelijk op te bergen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb zelf dezelfde als Scrtz, top ding, paar euro vanaf dealextreme.

Scrtz en Rainesh, jullie hebben gelijk, eigenlijk is het maar raar dat ze mij dit toe willen schrijven terwijl ik goed betaal voor dat extra beetje wat je vanuit de dealer verwacht... Over anderhalve week wordt er onderhoud aan remmerij gepleegd, ga dit gewoon gebruiken; of alle onderhoud en een lease auto in het verschiet of ik ga voortaan naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bokkow schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:36:
Ik heb zelf dezelfde als Scrtz, top ding, paar euro vanaf dealextreme.

Scrtz en Rainesh, jullie hebben gelijk, eigenlijk is het maar raar dat ze mij dit toe willen schrijven terwijl ik goed betaal voor dat extra beetje wat je vanuit de dealer verwacht... Over anderhalve week wordt er onderhoud aan remmerij gepleegd, ga dit gewoon gebruiken; of alle onderhoud en een lease auto in het verschiet of ik ga voortaan naar een ander.
Ik heb laatst flinke gezeik gehad met de dealer en de A1. Zij hadden wat kabelbreuken veroorzaakt bij het vervangen van mijn temperatuurklep. Auto is totaal 4x teruggeweest en uiteindelijk 2 weken bij de dealer gestaan. Zij hadden het veroorzaakt dus zij moesten het ook oplossen....ongeacht hoe lang het zou duren. Ik heb gewoon netjes een gratis vervangende auto meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja precies, en als je kijkt naar de extra kosten die je betaald om bij een dealer te blijven tov Jan om de hoek die even je remblokjes vervangt, dan vind ik het al helemaal kansloos dat ze überhaupt jou die kosten proberen aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:21:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yrmu3GT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqIldKj.jpg
Betere foto's kan ik atm niet krijgen helaas, 'duur' halfglossy papier be like :P Mag ook wel voor 4,45 euro per nummer, Jezus Maria en christus wat een geld... :') 7(8)7

Edit: als hij ongeveer zo uit komt te zien, vind ik het prima. Maar: ik wil gewone knalpijpen onder mijn bolide (GTI in dit geval) en niet zo'n neppe gare plastic bumperrotzooi á la Mercedes, Citroen en Skoda RS.

[ Voor 14% gewijzigd door Kuusj op 12-11-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:03:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Betere foto's kan ik atm niet krijgen helaas, 'duur' halfglossy papier be like :P Mag ook wel voor 4,45 euro per nummer, Jezus Maria en christus wat een geld... :') 7(8)7
Ah ja die voorkant had ik wel al voorbij zien komen op autoweek.nl volgens mij :P 3-4 maanden terug was er ook al een mockup te vinden in de Autoweek dacht ik maar die vond ik toch wat realistischer en mooier dan deze eerlijk gezegd. Deze mockup heeft mij een wat te grote voorbumper en te kleingeslagen koplampen en achterlampen :P

Haha ja de tijdschriften zijn goed aan de prijs tegenwoordig, koop ze vaker in de zomer en een abbo heeft weinig zin aangezien het hele jaar dezelfde auto's 10x terug komen in tests..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:06:
[...]

Ah ja die voorkant had ik wel al voorbij zien komen op autoweek.nl volgens mij :P 3-4 maanden terug was er ook al een mockup te vinden in de Autoweek dacht ik maar die vond ik toch wat realistischer en mooier dan deze eerlijk gezegd. Deze mockup heeft mij een wat te grote voorbumper en te kleingeslagen koplampen en achterlampen :P

Haha ja de tijdschriften zijn goed aan de prijs tegenwoordig, koop ze vaker in de zomer en een abbo heeft weinig zin aangezien het hele jaar dezelfde auto's 10x terug komen in tests..
Klopt ik heb de voorkant al eens gezien, dacht in de Autobild. Het is ook een kutte foto, houd daar rekening mee :P

En ja hier ligt Autoweek jaargang 1 tot nu ofwel op de WC's ofwel opgeslagen op zolder. Mijn moeder wordt er gestoord van haha, als je de prijzen vergelijkt, 1,80 gulden in de jaren '90 tegenover meer dan 9 gulden nu voor wat papier :P Wij bellen ieder jaar gewoon op om op te zeggen, en dan hebben ze toch weer een of andere deal dus dan kan er weer een jaartje achteraan. Maar anders was het jammer hoor, wat een geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik mis in die foto's toch wel iets specifiek Golf-achtigs, vooral de voorkant, het is een te generieke auto zo... hoop dat ze er toch iets anders van gaan maken. Vind de 7 en de komende facelift een stuk beter geslaagd.

Heb een mailtje getikt om maandag te versturen en heb ik woensdag niet een correcte reactie dan ga ik nog even langs om verhaal te halen voor er weer een behoorlijk bedrag aan onderhoud naar toe gaat.

Verder ga ik morgen de wielen wisselen, zal dan ook een fotootje plaatsen met de Charleston velgen onder de Scirocco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
bokkow schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:42:
Mooie bak! Vind de kleur ook best prima trouwens, zou dat zelf niet gaan wrappen.. Maar misschien heb ik makkelijk praten met een witte :+

[...]

Halverwege de dag bellen ze op; er was namelijk de kop van een bout afgebroken, dit was niet los te vervangen. De opties:

1) Dit voor lief nemen, bevestiging van de koplamp is nu op 5 punten ipv 6 punten vast.
2) De hele koplamp unit laten vervangen, kosten koplamp ex btw ex arbeid komt neer op 225,-

Als ik nu eerlijk ben, ondanks de nette service, de gegeven korting op arbeid en het meekrijgen van een Up! vind ik niet dat de kosten voor een koplampunit bij mij komen te liggen; kan zijn dat dat boutje goed vast zat maar IK heb m niet afgebroken... En juist met dit soort boutjes moet je voorzichtig zijn, dus eerst verhitten of WD40 gebruiken voordat je ze losdraait. Wat vinden jullie?
Ik ga hem zelf ook niet wrappen, maar dan laten doen. Kost een redelijke stuiver maar ach... Dan weet ik wel dat het goed zit (en zelf kan ik dat ook helemaal niet :+)

Over de kosten die aan jou doorberekend zijn, daar zou ik ook niet akkoord mee zijn. Zij hebben het kapot gemaakt en mogen zij het ook fixxen. Dat bevestiginspunt was eerder niet defect en door hun toedoen nu wel.

Anders kan je zulke reparaties ook wel zelf gaan uitvoeren als je voor de kosten moet opdraaien.

Verder over me eigen auto... Ik vind dat hij nog wel "hoog op de poten" staat. Nu is wat er nu onder zit de standaard 17". Een vervangend setje VW interlagos zou hier denk ik wel verandering in brengen, maar nu dacht ik te zien dat de officiele VW interlagos maar tot 18" gaan, en als je 19" wilt moet je voor aftermarkets gaan.

Ik ben her en der wel 19" interlagos tegen gekomen, maar weet nu niet of dit officiele VW interlagos zijn of aftermarkets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
kuusj98 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:16:
[...]

Maakt niet uit of het een normaal stuurtje is of niet, mooi vinden doe ik het niet :+

En over het tunen praat je wel makkelijk.
Een uitlaat en turbo zijn best prijzig en dan wil je ook de intake nog vervangen, een betere diverter valve welke niet gaat lekken en eventueel de IC. Dan komt daar ook nog het afstellen bij. Een totaalplaatje wat je niet gaat redden met €5.000.
Bij mijn auto is er al voor dat bedrag al bijna aan gesleuteld/vervangen en dan heb ik nog niet eens een andere turbo. *en dan zit er nog geen montage bij gezien dat in eigen beheer gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: als hij ongeveer zo uit komt te zien, vind ik het prima. Maar: ik wil gewone knalpijpen onder mijn bolide (GTI in dit geval) en niet zo'n neppe gare plastic bumperrotzooi á la Mercedes, Citroen en Skoda RS.
Stoere neus en ook beter dan alle platgeslagen neuzen van de huidige series. Met name de Transporter, Passat en Jetta vind ik behoorlijk uit proporties. Het is net alsof ze eerst tegen een muur zijn gereden voordat ze verkocht worden. Was altijd VW fan, maar de huidige lijn kan me totaal niet bekoren. En ze durven er behoorlijk wat geld voor te vragen.

Deze zal inderdaad stoer zijn icm echte knalpijpen. Maarja, hij komt pas in 2019 lees ik net en dan is het model misschien alweer gedateerd. Het gaat zo snel allemaal.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Senaxx schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:58:
[...]

[...]

Verder over me eigen auto... Ik vind dat hij nog wel "hoog op de poten" staat. Nu is wat er nu onder zit de standaard 17". Een vervangend setje VW interlagos zou hier denk ik wel verandering in brengen, maar nu dacht ik te zien dat de officiele VW interlagos maar tot 18" gaan, en als je 19" wilt moet je voor aftermarkets gaan.

Ik ben her en der wel 19" interlagos tegen gekomen, maar weet nu niet of dit officiele VW interlagos zijn of aftermarkets.
19" Lugano's (praktisch zelfde ontwerp als Interlagos) waren voor zover ik weet gewoon af fabriek te krijgen op de Scirocco. Heb ze zelf ook onder de mijne liggen, en dat zijn zeker geen aftermarkets.

Eens wel dat dit model veel beter tot z'n recht komt als ie minder hoog op de poten staat. Verlagen zou ik zelf niet doen i.v.m. de gevolgen daarvan op de rijeigenschappen, en omdat het een look geeft waar ik zelf niet zoveel mee heb, 19" is dan denk ik een betere optie. Dat vult de wielkasten ook mooi op en maakt de lijn van de carrosserie wat mij betreft meer in balans. Een koets als de Scirocco op Golf velgen met dropjesbanden vind ik persoonlijk niet zo geslaagd.

Maar blijft een kwestie van smaak!

Edit: ik kon even geen beter plaatje vinden, maar voor het idee onderstaande foto van de mijne op 19" (op de brug om de downpipe te vervangen ;) )

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5737/30896488686_e5a3f6a7a3_c.jpg

Edit 2: iets beter in perspectief, en zoals ik 'm ooit bij de dealer aantrof:

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5501/22754287668_9288283aba_c.jpg

En, wel grappig, achter de Scirocco van een collega:

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/6/5544/30844590381_df9c135120_c.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Weemism op 12-11-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Weemism schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:25:
[...]

19" Lugano's (praktisch zelfde ontwerp als Interlagos) waren voor zover ik weet gewoon af fabriek te krijgen op de Scirocco. Heb ze zelf ook onder de mijne liggen, en dat zijn zeker geen aftermarkets.

Eens wel dat dit model veel beter tot z'n recht komt als ie minder hoog op de poten staat. Verlagen zou ik zelf niet doen i.v.m. de gevolgen daarvan op de rijeigenschappen, en omdat het een look geeft waar ik zelf niet zoveel mee heb, 19" is dan denk ik een betere optie. Dat vult de wielkasten ook mooi op en maakt de lijn van de carrosserie wat mij betreft veel meer in balans. Een koets als de Scirocco op Golf velgen met dropjesbanden vind ik persoonlijk niet zo geslaagd.

Maar blijft een kwestie van smaak!

Edit: ik kon even geen beter plaatje vinden, maar voor het idee onderstaande foto van de mijne op 19" (op de brug om de downpipe te vervangen ;) )

[afbeelding]
Ja ik heb die lugano's ook gezien. en moet zeggen dat ze er toch wel mooi onderstaan zeker in 19". En wat je zegt over het verlagen ben ik wel met je eens. Ben er nog niet helemaal uit of ik die lugano's nu ook zo mooi vind als de Interlagos.

Maar ik moet toch zeggen zo in wit en met 19" er onder issie toch wel heel mooi!

Edit: Moet zeggen die foto hoe hij bij de dealer staat is toch wel een plaatje :) Je hebt me er (bijna) aan verkocht!

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 12-11-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Senaxx schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:43:
[...]

Ja ik heb die lugano's ook gezien. en moet zeggen dat ze er toch wel mooi onderstaan zeker in 19". En wat je zegt over het verlagen ben ik wel met je eens. Ben er nog niet helemaal uit of ik die lugano's nu ook zo mooi vind als de Interlagos.

Maar ik moet toch zeggen zo in wit en met 19" er onder issie toch wel heel mooi!

Edit: Moet zeggen die foto hoe hij bij de dealer staat is toch wel een plaatje :) Je hebt me er (bijna) aan verkocht!
Laatste zetje dan misschien :-), onderstaande foto had ik hier al een keer eerder gepost, maar is een shot van op MIVW 2015 (waar ie dan weer onnatuurlijk hoog op de poten leek te staan ten opzichte van de overige Scirocco's die er stonden):
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5572/30816597562_f6d38d8e48_c.jpg

Case in point :-) :
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3875/14633449027_4afa993468_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op die tweede foto staat die dan weer te laag. Netjes is als de afstand tot de wielkuip overal ongeveer hetzelfde is. Bovenkant velg aan onderkant wielkuip is onnatuurlijk laag.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Blergh....lijkt wel een (nieuwe) Renault van voor. :/

En die achterkant is ook niet echt je van het. Lijkt wel alsof ze rondom gewoon de deuren langer hebben gemaakt (naar boven) en de rest dus maar platter hebben gemaakt.

Nope. Nope nope nope.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.