Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.931 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
max schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:05:
[...]

Blergh....lijkt wel een (nieuwe) Renault van voor. :/

En die achterkant is ook niet echt je van het. Lijkt wel alsof ze rondom gewoon de deuren langer hebben gemaakt (naar boven) en de rest dus maar platter hebben gemaakt.

Nope. Nope nope nope.
Het is maar een mockup he, is niet het daadwerkelijke design, ook niet echt VW designtaal^^

@hierboven, ja vreselijk uitzien vind ik dat, alsof de auto door de vering is gezakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:35
Senaxx schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:58:
[...]

Ik ga hem zelf ook niet wrappen, maar dan laten doen. Kost een redelijke stuiver maar ach... Dan weet ik wel dat het goed zit (en zelf kan ik dat ook helemaal niet :+)

Over de kosten die aan jou doorberekend zijn, daar zou ik ook niet akkoord mee zijn. Zij hebben het kapot gemaakt en mogen zij het ook fixxen. Dat bevestiginspunt was eerder niet defect en door hun toedoen nu wel.

Anders kan je zulke reparaties ook wel zelf gaan uitvoeren als je voor de kosten moet opdraaien.

Verder over me eigen auto... Ik vind dat hij nog wel "hoog op de poten" staat. Nu is wat er nu onder zit de standaard 17". Een vervangend setje VW interlagos zou hier denk ik wel verandering in brengen, maar nu dacht ik te zien dat de officiele VW interlagos maar tot 18" gaan, en als je 19" wilt moet je voor aftermarkets gaan.

Ik ben her en der wel 19" interlagos tegen gekomen, maar weet nu niet of dit officiele VW interlagos zijn of aftermarkets.
Thanks, hier hebben ze bij de dealer nog niet het laatste van gehoord ;)

Jouw auto lijkt wel wat hoog te staan inderdaad Senaxx, gewoon uit nieuwsgierigheid; weet jij toevallig welke maten er horen bij die standaard 17" Scirocco velgen? is die totale omtrek dan minder dan bij standaard 18" of 19"? Ik denk dat je vanaf 18" mooi gevulde wielkas hebt, persoonlijk vind ik bij 19" dat je dan te weinig band overhoudt al misstaan die Lugano's niet bij Weemism. In die vergelijking is zijn auto absoluut niet te hoog, die ene met airride is gewoon te laag met parkeren, ik snap dat hele airride sowieso niet, dat vind ik pas echt lelijk. Nette cherry-red achterlichten ook Weemism, zelf vervangen?

Mijn winterwielen liggen er nu onder:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5dNC1m7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ii20YtJ.jpg

Vind ze nog wel iets te ver naar binnen staan in de wielkas (16mm verder naar binnen dan de Interlagos) maar misschien moet ik niet zo zeuren en blij zijn dat het eens iets anders is en vooral dat er geen stalen velgen onder liggen :+

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:48:
http://www.autojunk.nl/2016/11/de-vernieuwde-volkswagen-golf

Dynamische knipperlichten....ziet er op zich wel goed uit. Ben wel gecharmeerd van de nieuwe lichtunits.
Ik vind het (optioneel?) AID erg gaaf, vond dat in de passat al vet.

voor diegene met een Discover navunit, de kaarten van Nov '16 zijn beschikbaar :)
http://www.navigation.com...ationFrame_campaign_light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

bokkow schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:45:
[...]
Nette cherry-red achterlichten ook Weemism, zelf vervangen?
[...]
Uhm, in ieder geval niet door mij, dacht dat het de standaard achterlichtunits waren, of dan in ieder geval van dit (post-refresh) model uit 2012.

Ik heb de auto destijds 2e hands gekocht bij de VW dealer, daarvoor is er altijd door één van de verkopers mee gereden begreep ik. Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk dat die de units heeft vervangen.

Hoe zien jouw units eruit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:35
Dat zijn de R-achterlichten, die zijn een tint donkerder dan de reguliere achterlichten, onderstaande plaatje kun je het verschil zien:

Afbeeldingslocatie: https://i1225.photobucket.com/albums/ee386/spektramaxima/asdasdasddadssadasdasd_zps451353aa.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 13-11-2016 09:41 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
[...]

Mijn winterwielen liggen er nu onder:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vind ze nog wel iets te ver naar binnen staan in de wielkas (16mm verder naar binnen dan de Interlagos) maar misschien moet ik niet zo zeuren en blij zijn dat het eens iets anders is en vooral dat er geen stalen velgen onder liggen :+
Gave plaatjes, zeker die eerste!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

bokkow schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:40:
Dat zijn de R-achterlichten, die zijn een tint donkerder dan de reguliere achterlichten, onderstaande plaatje kun je het verschil zien:

[afbeelding]
Nooit gerealiseerd, dank voor het plaatje. Het is wel een zgn. 'Edition' actiemodel, wellicht dat daarom een aantal onderdelen a-typisch zijn? Zou ook verklaren waarom er 19" op is gezet terwijl er standaard maar een 1.4 122pk motor in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:57
Vandaag een leuk klusje gehad. "puddle light" onder de spiegels plaatsen en coderen in een Golf 6

Kabels leggen vanaf de spiegel naar de deur module
VW spiegel licht 2

LED module onder de spiegel
VW spiegel licht 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
tolunaygul12 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:08:
Vandaag een leuk klusje gehad. "puddle light" onder de spiegels plaatsen en coderen in een Golf 6

Kabels leggen vanaf de spiegel naar de deur module
[afbeelding]

LED module onder de spiegel
[afbeelding]
Tof, kan je ook stoelverwarming inbouwen in een VW Polo 2010 model?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 13:35
Hm, leuk topic om zo eens door heen te bladeren!
Zit nu zelf te denken om wat aanpassingen te doen aan mijn Polo 6R 1.2 Bluemotion.
Zullen voornamelijk dan uiterlijke aanpassingen zijn maar is er een goede plek waar je voor onderdelen kan kijken en kan bestellen?

En heeft mijn Polo uberhaupt opties om te laten tunen? :)

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Hamza schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:12:
Tof, kan je ook stoelverwarming inbouwen in een VW Polo 2010 model?
Eerlijk gezegd heb ik het nooit gedaan. Weet niet of ik dat wel wil inbouwen compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
tolunaygul12 schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:40:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik het nooit gedaan. Weet niet of ik dat wel wil inbouwen compleet.
Is wel mogelijk maar dan heb je ook een andere aircopaneel nodig. En misschien ook een andere boordmodule die het ondersteund.

Wel veel werk als je het in bestaande stoel in moet bouwen....dus inderdaad..wil je er wel aan beginnen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Rainesh schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:49:
[...]

Is wel mogelijk maar dan heb je ook een andere aircopaneel nodig. En misschien ook een andere boordmodule die het ondersteund.

Wel veel werk als je het in bestaande stoel in moet bouwen....dus inderdaad..wil je er wel aan beginnen.
Ik zag laatst een post van je met een site waarop alle tunings mogelijkheden te zien was.

Kan je hem nog een keer voor mn poste?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Weemism schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:04:
[...]

Laatste zetje dan misschien :-), onderstaande foto had ik hier al een keer eerder gepost, maar is een shot van op MIVW 2015 (waar ie dan weer onnatuurlijk hoog op de poten leek te staan ten opzichte van de overige Scirocco's die er stonden):
[afbeelding]

Case in point :-) :
[afbeelding]
Ja dat super velaagde is ook echt zeker niet mijn smaak. Zolang de wielkast gevuld is vind ik het mooi, en ik zit er ook niet op te wachten om met (dure) verlangings zetjes bezig te gaan. Die 19" lugano's staan er perfect onder.
[...]

Thanks, hier hebben ze bij de dealer nog niet het laatste van gehoord ;)

Jouw auto lijkt wel wat hoog te staan inderdaad Senaxx, gewoon uit nieuwsgierigheid; weet jij toevallig welke maten er horen bij die standaard 17" Scirocco velgen? is die totale omtrek dan minder dan bij standaard 18" of 19"? Ik denk dat je vanaf 18" mooi gevulde wielkas hebt, persoonlijk vind ik bij 19" dat je dan te weinig band overhoudt al misstaan die Lugano's niet bij Weemism. In die vergelijking is zijn auto absoluut niet te hoog.
Ik zou een moeten meten welke maat velgen er onder zitten. En ik had een foto gevonden van waar ze onder een witte scirocco zaten en die lijkt ook meteen "hoog op de poten" te staan. Ik denk idd als er 18" interlagos of 19" lugano's onder zitten het al een heel stuk beter lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
Weet iemand of de klok van het stand-by display op de Discover pro ook getoond kan worden terwijl de radio aanstaat?

Vind die klok heerlijk rustig in de avond, hij is alleen zichtbaar als alles uitstaat :( kan alleen de optie vinden om het hele scherm uit te zetten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :-)

Andere vraag: heeft iemand de Discovery Pro al eens geupdate, en hoelang duurde dat echt? En onderbreken jullie de update tussendoor?
De 4 uur die de website afgeeft vind ik wel erg lang, ik heb best klanten op afstand, maar dat is geen 4 uur enkele reis gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judoka1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik had tijdje terug een vraag gesteld over mijj VW Golf 1.9 TDI die een piepende geluid maakt wanneer de auto stationair draait(alleen bij warme motor). Iemand vroeg me toen om een filmpje te maken waarop je het piepgeluid kon horen.

Nou hier is die eindelijk![YouTube: https://youtu.be/-fBMsJHBOJs]

Weet iemand toevallig wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Eddos schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:28:

Andere vraag: heeft iemand de Discovery Pro al eens geupdate, en hoelang duurde dat echt? En onderbreken jullie de update tussendoor?
De 4 uur die de website afgeeft vind ik wel erg lang, ik heb best klanten op afstand, maar dat is geen 4 uur enkele reis gelukkig :P
Ik heb nog nooit een update gezien voor de Discovery Pro sinds Maart dit jaar. Tenzei er gister een updat eis gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:42
Eddos schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:28:

Ik heb een uur en een kwartier gereden en hij staat ongeveer op 50% nu geloof ik. Je kunt volgens mij de update gewoon pauzeren als je toch nog moet navigeren.
knutsel smurf schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:18:
[...]

Ik heb nog nooit een update gezien voor de Discovery Pro sinds Maart dit jaar. Tenzei er gister een updat eis gekomen :)
Ik geloof dat het vrijdag was.

[ Voor 19% gewijzigd door biobak op 16-11-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Gisteren de kaarten op onze Discover pro 2 geüpdatet. Duurde al met al een klein uurtje. Heb hem aangezet en daarna thuis een film gekeken :) die 24.1 kWt accu zal hij niet leegtrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan gewoon de auto uitzetten. Als je hem weer aanzet gaat hij verder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
knutsel smurf schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:18:
[...]

http://www.navigation.com...&Page=VW_Europe_Pro_Golf&
November 2016 update :-)
biobak schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:22:
[...]

Ik heb een uur en een kwartier gereden en hij staat ongeveer op 50% nu geloof ik. Je kunt volgens mij de update gewoon pauzeren als je toch nog moet navigeren.

[...]

Ik geloof dat het vrijdag was.
Dat zou dan ongeveer 2,5 uur betekenen. Pauzeren had ik inderdaad ook gelezen.
Rene schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:23:
Gisteren de kaarten op onze Discover pro 2 geüpdatet. Duurde al met al een klein uurtje. Heb hem aangezet en daarna thuis een film gekeken :) die 24.1 kWt accu zal hij niet leegtrekken :)
Dat is al weer sneller, maar misschien komt dat omdat het een Pro 2 is(?).
Tylen schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:37:
Je kan gewoon de auto uitzetten. Als je hem weer aanzet gaat hij verder.
Had ik ook gelezen, maar ik vroeg mij af of dat wel goed werkt(e).
Maar dat kan ik dan ook proberen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je kunt de kaart zelfs laten updaten terwijl je rijd en da navigatie actief aan 't gebruiken bent :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
judoka1000 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:00:
Ik had tijdje terug een vraag gesteld over mijj VW Golf 1.9 TDI die een piepende geluid maakt wanneer de auto stationair draait(alleen bij warme motor). Iemand vroeg me toen om een filmpje te maken waarop je het piepgeluid kon horen.

Nou hier is die eindelijk![video]

Weet iemand toevallig wat het probleem kan zijn?
Mijn GTI heeft ook dit piepje gehad. Eerst dachten we de multiriem en/of spanners. Maar na vervanging kwam het weer snel terug.

Uiteindelijk zat de aircopomp poelie er scheef op :P

• judoka1000
Starck schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:55:
[...]

Mijn GTI heeft ook dit piepje gehad. Eerst dachten we de multiriem en/of spanners. Maar na vervanging kwam het weer snel terug.

Uiteindelijk zat de aircopomp poelie er scheef op :P
Hmmm interessant. Ik zal morgen naar de garage toe dus ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
judoka1000 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:09:
[...]

Anders moet je even wat gericht sprayen met een smerend goedje op de draaiende onderdelen.
Als het piepen stopt dan heb je een indicatie waar het zit.

• Rainesh
judoka1000 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:09:
[...]

Heb je climate control of staat je AC altijd aan? Start eens je auto zonder AC of ventilatie uit. Maakt het dan nog steeds het geluid?

• judoka1000
Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:29:
[...]

Heb je climate control of staat je AC altijd aan? Start eens je auto zonder AC of ventilatie uit. Maakt het dan nog steeds het geluid?
Ik heb AC in mijn auto maar die staat met dit weer momenteel uit :P
Laatst al es geprobeerd zonder ventilatie maar toen had ik nog steeds het geluid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
AC voor langere tijd uitzetten zou ik niet zomaar doen, pomp heeft smering nodig en altijd even laten draaien. Anders heb je ineens een kapotte AC pomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Alleen uitzetten wanneer je net het missende vermogen nodig hebt :+

• judoka1000
Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:42:
AC voor langere tijd uitzetten zou ik niet zomaar doen, pomp heeft smering nodig en altijd even laten draaien. Anders heb je ineens een kapotte AC pomp.
Dat wist ik niet :O Thanks voor de tip :) weer wat geleerd!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 22:25
ik heb een wat suf probleem/extra functie noemt het iets :D

Ik heb een discovery play met CarPlay. ik luister over het algemeen Radio en als ik dan mijn iPhone aansluit dan schakelt het scherm automatisch over naar CarPlay, dit werkt allemaal prima. Als ik in de ochtend naar mijn werk of afspraken rij heb ik flitmeister aan staan, als ik daar een melding van krijg dan schakelt hij de radio niet meer in. Heel soms schakelt hij wel weer terug maar dat is alleen als bijvoorbeeld de file van begin geluid tot het eind geluid door rij. Voor de rest moet ik elke keer weer op de radio knop drukken dan doet de radio het weer, maar als ik dan weer in CarPlay wil dan moet ik eerst op menu en dan app connect aantikken. Hebben meer gebruikers dit probleem? is er een oplossing voor?

• Rainesh
Waarschijnlijk even in flitsmeister ook instellingen aanpassen over hoe hij zn geluid weergeeft. Het kan als een "oproep". Ik denk dat hij daar blijft hangen. Is er een software update uit voor je Discovery?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:42:
Als AC uit staat draait de pomp niet. Dan heeft ie ook geen smering nodig.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Famous schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:03:
Alleen uitzetten wanneer je net het missende vermogen nodig hebt :+
haha, idd... memories...

• Shanquish
  • Niet online
Eddos schreef op donderdag 17 november 2016 @ 06:53:

[...]

Dat is al weer sneller, maar misschien komt dat omdat het een Pro 2 is(?).
een Pro2 bestaat toch niet? ik weet dat je een Discover media gen1 en gen2 hebt (resp. zonder en met carplay en een iets groter scherm) en dan dus een pro.

waarbij ik nu even de aanname doet dat de MY2017 golf een opvolger voor de pro heeft die reageert op vingerbewegingen etc.

• Rene
Shanquish schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:31:
[...]

een Pro2 bestaat toch niet? ik weet dat je een Discover media gen1 en gen2 hebt (resp. zonder en met carplay en een iets groter scherm) en dan dus een pro.

waarbij ik nu even de aanname doet dat de MY2017 golf een opvolger voor de pro heeft die reageert op vingerbewegingen etc.
Bedoelde inderdaad dat wij een Gen2 hebben. Hij ziet er hetzelfde uit als de Gen1.

Overigens heeft de Gen2 ook weer 2 versies. 1 met CarPlay/mirrorlink en 1 met CarPlay/Mirrorlink en Car-Net Guide and inform (google Earth etc).

Als ik de update bekijk lijkt het erop dat de Gen2 een aanzienlijk snellere processor/drive heeft.

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Hey all, ik ben nieuw hier. Sinds kort heb ik rijd ik een nieuwe lease auto, de VW Passat en heb toch 1 ding die ik toch gewijzigd wil hebben: electrisch inklapbare spiegels. Dat had mijn vorige auto ook, een Focus. Ik dacht dat ik zonder kon maar toch niet... ik mis het erg. Iemand hier ervaring met achteraf inbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Memories?
Ik doe het nog steeds hoor :D :D

Gefeliciteerd!

• Rainesh
FastFred schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:11:
[...]

Als AC uit staat draait de pomp niet. Dan heeft ie ook geen smering nodig.
En op het moment dat je weer je AC aanzet, is je pomp vast. :)
adis schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:06:
Hey all, ik ben nieuw hier. Sinds kort heb ik rijd ik een nieuwe lease auto, de VW Passat en heb toch 1 ding die ik toch gewijzigd wil hebben: electrisch inklapbare spiegels. Dat had mijn vorige auto ook, een Focus. Ik dacht dat ik zonder kon maar toch niet... ik mis het erg. Iemand hier ervaring met achteraf inbouwen?
Dat kan gewoon probleemloos. Setje 2e handse spiegels kopen, verstelknopje + plaatje, je huidige kappen overzetten, alles inbouwen en dan coderen. :) Soms heb je nieuwe deurmodules nodig, afhankelijk wat je er nu in hebt zitten.

[ Voor 56% gewijzigd door Rainesh op 17-11-2016 14:15 ]

• Shanquish
  • Niet online
Rene schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:05:
[...]

Overigens heeft de Gen2 ook weer 2 versies. 1 met CarPlay/mirrorlink en 1 met CarPlay/Mirrorlink en Car-Net Guide and inform (google Earth etc).

Als ik de update bekijk lijkt het erop dat de Gen2 een aanzienlijk snellere processor/drive heeft.
klopt, maar dat ligt eraan of dat diegene die de auto heeft besteld het Car-net vinkje heeft gezet. grote kans dat dit gewoon een extra module is net zoals de 'connected' versies in NL hebben, die kan ik ook achteraf laten inbouwen in mijn golf.

• FastFred
Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:12:
En op het moment dat je weer je AC aanzet, is je pomp vast. :)
Als de AC uit staat, draait de pomp niet, heeft ie ook geen smering nodig, kan ie ook niet vastlopen

Als je de AC inschakelt, gaat de pomp draaien en wordt deze gesmeerd door het smeermiddel/olie/vet in het koudemiddel.

Tenzij het bij VAG tegenwoordig anders is wordt een AC pomp bediend door een magnetische koppeling. Als je de AC uit zet dan wordt de pomp gewoon ontkoppeld van de multiriem. Het is de harde 'tik' die je hoort vlak nadat je de motor start, dat is het relais van de magneetkoppeling.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 17-11-2016 15:46 ]

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
FastFred schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:45:
[...]

Als de AC uit staat, draait de pomp niet, heeft ie ook geen smering nodig, kan ie ook niet vastlopen

Als je de AC inschakelt, gaat de pomp draaien en wordt deze gesmeerd door het smeermiddel/olie/vet in het koudemiddel.

Tenzij het bij VAG tegenwoordig anders is wordt een AC pomp bediend door een magnetische koppeling. Als je de AC uit zet dan wordt de pomp gewoon ontkoppeld van de multiriem. Het is de harde 'tik' die je hoort vlak nadat je de motor start, dat is het relais van de magneetkoppeling.
Ik dacht dat sinds de Golf V de airco-compressor altijd draait (geen electromagnetische koppeling meer).

Het debiet van de pomp kan traploos versteld worden van minimum tot maximum; in de "uit" stand draait hij gewoon aan minimum debiet.

Uitleg hier: http://www.my-gti.com/2465

• FastFred
Dus ook als je de airco uit hebt staan draait de pomp gewoon mee op minimale opbrengst en wordt dus continue gesmeerd.

• Famous
Niet de beste kwaliteit gezien hij eerst via WhatsApp is verstuurd, maargoed..

Stage 2 Volvo T5 vs Stage 2 R20.. :+
YouTube: Golf VI R20 Stage 2 vs Volvo S40 T5 Stage 2

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 17-11-2016 22:54 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraag me af waar die T5 blijft als er een "simpele" ˜Golf II aan te pas gaat komen :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn Golf 7 radio/navi heeft soms de neiging om een telefoongesprek met 'mijn verbinding' te maken waardoor ik geen radio/muziek heb. Het enige wat ik kan doen, is iemand bellen en dan hangt die 'mijn verbinding' op. Zeer irritant. Misschien dat het toch ligt aan mijn Iphone SE. Ook het verbinden gaat tegenwoordig steeds lastiger.
Ook de trage navigatie, ik ben vaak sneller dan mijn navigatie en vaak rij ik maar met Sygic. De navigatie is echt niet meer vooruit te branden met het inladen. Dat duurt echt belachelijk lang. Als ik 3 minuten al onderweg dan gaat mijn navigatie eindelijk een beetje wakker worden.

[ Voor 31% gewijzigd door itsalex op 18-11-2016 15:14 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Famous
wimmel_1 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:59:
Vraag me af waar die T5 blijft als er een "simpele" ˜Golf II aan te pas gaat komen :)

[video]
Die rijden we wel voorbij als meneer weer staat te tanken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:32
itsalex schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:59:
Mijn Golf 7 radio/navi heeft soms de neiging om een telefoongesprek met 'mijn verbinding' te maken waardoor ik geen radio/muziek heb. Het enige wat ik kan doen, is iemand bellen en dan hangt die 'mijn verbinding' op. Zeer irritant. Misschien dat het toch ligt aan mijn Iphone SE. Ook het verbinden gaat tegenwoordig steeds lastiger.
Ook de trage navigatie, ik ben vaak sneller dan mijn navigatie en vaak rij ik maar met Sygic. De navigatie is echt niet meer vooruit te branden met het inladen. Dat duurt echt belachelijk lang. Als ik 3 minuten al onderweg dan gaat mijn navigatie eindelijk een beetje wakker worden.
Sinds de laatste update van een week terug is de navigatie enorm traag geworden. Ik heb de oude bestanden nog. Ga het maar weer terug zetten. De wegen die ik voornamelijk rij staan nog steeds niet goed zoals de A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:56:
[...]

Sinds de laatste update van een week terug is de navigatie enorm traag geworden. Ik heb de oude bestanden nog. Ga het maar weer terug zetten. De wegen die ik voornamelijk rij staan nog steeds niet goed zoals de A1.
Het systeem is mijn ogen totaal niet bruikbaar, zeker niet als je bij je klant normaal weggaat en je moet verder met je werk want eerst moet die opstarten (ok prima dat kan) en dan kaarten inlezen en dan kan je pas invoeren, dan moet je weer wachten totdat je index is ingelezen en dan pas kan je navigeren.
Ik weet niet wat voor update het is, maar ok het systeem is nu bijna 4 jaar oud (wat gaat die tijd toch snel al voor de Golf 7). Ik rij nu toch maar met Sygic en laat de navi maar voor wat het is.
Wat ik nu na al die tijd echt mis tov mijn Golf 6, is mijn RNS510, 2 rode LED lichtjes vóór en de 2.0 TDI diesel motor. De RNS510 deed zelfs na 5,5 jaar origineel uit de fabriek het nog binnen 10 sec met de laatste updates. Alleen de laatste keren had de harde schijf last van de ouderdom ofwel slijtage.

Offtopic: het is in ieder geval stukken beter dan met een Astra waarbij je MOEST stilstaan anders kon je niet je bestemming ingeven. ook als je onderweg iets wilde opzoeken moest je op een vluchtstrook stoppen, ook om je bestemming te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
itsalex schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:59:
Heb je al een software update geprobeerd? Dus geen map update maar firmware update. Welke navi heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

V14 kaarten voor de RNS 510 zijn ook uit trouwens.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:41
Famous schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:33:
[...]
Walnootstralen ga ik bij HBT laten doen. Tom heeft er al veel gehad en ziet er zeer goed uit!
Je kan er ook gewoon bij blijven als je wilt en de recensies spreken voor zich..
Vandaag bij Tom (van HBT techniek) langs geweest om het inlaatspruitstuk te laten reinigen, super aardige kerel die ook echt alles uitlegt terwijl hij aan je auto bezig is. Al met al was het bij mijn A3 na 105.000 km echt nodig om te doen, wat een koolstof opbouw!

Tom is een aanrader..

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:19:
[...]

Heb je al een software update geprobeerd? Dus geen map update maar firmware update. Welke navi heb je?
Ik zal kijken waar ik de update voor de firmware kan vinden en anders fiets ik wel langs een dealer.
Er zit een Discover Media in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BenJoep schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:24:
[...]

Vandaag bij Tom (van HBT techniek) langs geweest om het inlaatspruitstuk te laten reinigen, super aardige kerel die ook echt alles uitlegt terwijl hij aan je auto bezig is. Al met al was het bij mijn A3 na 105.000 km echt nodig om te doen, wat een koolstof opbouw!

Tom is een aanrader..
Wat voor motor in de A3? Walnut Blasting van HBT is echt zeker super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Rainesh schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:19:
[...]

Wat voor motor in de A3? Walnut Blasting van HBT is echt zeker super goed.
1.4 tfsi cod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BenJoep schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:24:
[...]

Tom is een aanrader..
:Y
Mijn afspraak staat 21 januari. Auto heeft dan denk ik 145k gelopen, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
COD blok zou er eigenlijk minder last van moeten hebben, vanwege aanpassing in het inspuitsysteem. Dat is wat ik begrepen heb. Maar iedere 50k een reinigingsbeurt is te adviseren. Volgens mij was jij diegene die op Audiforum een topic geopend had over inhouden toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Rainesh schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:24:
[...]

COD blok zou er eigenlijk minder last van moeten hebben, vanwege aanpassing in het inspuitsysteem. Dat is wat ik begrepen heb. Maar iedere 50k een reinigingsbeurt is te adviseren. Volgens mij was jij diegene die op Audiforum een topic geopend had over inhouden toch? :)
Klopt ik heb het er in het Audiforum ook over gehad. Ook Tom had zijn bedenkingen of het nodig was, maar we hebben hem toch maar open gehaald om de 'schade' te bekijken.

Hij was redelijk verrast, want het was toch behoorlijk smerig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/stErrsQSvT6CQ6jyirGzyWBm/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat is toch behoorlijk vuil. Wat voor benzine tank je? En hoe rijdt het nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hmmm.... zit eens te kijken wat we kunnen retrofitten op onze E-golf. Ondanks dat hij behoorlijk compleet is mis ik wat opties. Gelukkig lijkt het erop dat de meeste redelijk goedkoop te retrofitten zijn.

- grootlichtassistent (alleen een spiegel met camera vinden)

- Blind spot monitoring (complete set van Kufatec inclusief radars in de achterbumper)

Dan zijn we Full options m.u.v. Laneassist en verkeersbordherkenning. Hiervoor moet teveel vervangen worden (camera, nieuwe voorruit, andere stuurhendel). Als de voorruit ooit sneuvelt kan dit actueel worden, niet eerder.

Nu maar even eBay in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Rainesh schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:14:
Dat is toch behoorlijk vuil. Wat voor benzine tank je? En hoe rijdt het nu? :)
Klopt het was inderdaad smerig, ondanks dat ik veel lange ritten maak. Ik tank BP ultimate en als ik niet in de buurt ben bij een BP dan tank ik Vpower.

Stationair rustiger en hij houd voor mijn gevoel niet meer in zoals hij eerst deed.

[ Voor 4% gewijzigd door BenJoep op 19-11-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BenJoep schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:41:
[...]

Klopt het was inderdaad smerig, ondanks dat ik veel lange ritten maak. Ik tank BP ultimate en als ik niet in de buurt ben bij een BP dan tank ik Vpower.

Stationair rustiger en hij houd voor mijn gevoel niet meer in zoals hij eerst deed.
`
Dan kan ik je een motor flush ook zeker aanraden, vooral met zo een km-stand.
Rene schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:20:
Hmmm.... zit eens te kijken wat we kunnen retrofitten op onze E-golf. Ondanks dat hij behoorlijk compleet is mis ik wat opties. Gelukkig lijkt het erop dat de meeste redelijk goedkoop te retrofitten zijn.

- grootlichtassistent (alleen een spiegel met camera vinden)

- Blind spot monitoring (complete set van Kufatec inclusief radars in de achterbumper)

Dan zijn we Full options m.u.v. Laneassist en verkeersbordherkenning. Hiervoor moet teveel vervangen worden (camera, nieuwe voorruit, andere stuurhendel). Als de voorruit ooit sneuvelt kan dit actueel worden, niet eerder.

Nu maar even eBay in de gaten houden :)
Voor lane assist heb je geen ander stuurhendel nodig, zijn dezelfde knoppen als een normaal stuur. Heb je nu een normale dimmende binnenspiegel met licht/regensensor? Je hebt toch led koplampen? Heb je dan niks van (dynamic) light assist in je menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rainesh schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:12:

[...]

Voor lane assist heb je geen ander stuurhendel nodig, zijn dezelfde knoppen als een normaal stuur. Heb je nu een normale dimmende binnenspiegel met licht/regensensor? Je hebt toch led koplampen? Heb je dan niks van (dynamic) light assist in je menu.
Ik mis dat knopje aan de stuurhendel. Heb een normale dimmende spiegel met licht / regensensor, heb ook geen camera bovenin de voorruit (alleen de AAC radar in de bumper).

Voor de grootlichtassistent heb ik alleen een spiegel met camera nodig. Voor lane assist de geavanceerde camera (en dan moet ik ook de voorruit wisselen).

Wij hebben LED lampen. Maar dat zijn de meest simpele led lampen ooit. Projectors met LED. Hoge lichtopbrengst maar geen geavanceerde functies helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Rene schreef op zondag 20 november 2016 @ 08:04:
[...]

Ik mis dat knopje aan de stuurhendel. Heb een normale dimmende spiegel met licht / regensensor, heb ook geen camera bovenin de voorruit (alleen de AAC radar in de bumper).

Voor de grootlichtassistent heb ik alleen een spiegel met camera nodig. Voor lane assist de geavanceerde camera (en dan moet ik ook de voorruit wisselen).

Wij hebben LED lampen. Maar dat zijn de meest simpele led lampen ooit. Projectors met LED. Hoge lichtopbrengst maar geen geavanceerde functies helaas.
GLA is redelijk makkelijk bij te bouwen ( mk6 tenminste wel). Spiegel vervangen voor 1 met camera idd en canbus verbinding leggen, coderen enz.

heb het op mijn 2011 GTI ook gedaan. Moest alleen wel mijn BCM vervangen omdat deze net te oud was voor GLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ik heb het zelfs op een polo, HBA :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Volgende keer moet ik dus gewoon een polo kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

LED koplampen... check
Side assist... check
HBA... check

en dat op een polo uit 2011... waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een golf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Polo 6R met side assist?! Nog nooit gezien, wist niet eens dat het bestond. ACC en grootlicht assist wel, maar volgens mij is een polo 6r nooit met full led koplampen uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik zeg niet dat het er origineel op zat :p
De Polo 6C wordt geleverd met LED koplampen en ACC, niet met HBA en side assist.

ik heb een 6R waar o.a. side assist, HBA en LED koplampen op zijn geretrofit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nice! Pics? Ben wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 16:06
tolunaygul12 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:26:
[...]

GLA is redelijk makkelijk bij te bouwen ( mk6 tenminste wel). Spiegel vervangen voor 1 met camera idd en canbus verbinding leggen, coderen enz.

heb het op mijn 2011 GTI ook gedaan. Moest alleen wel mijn BCM vervangen omdat deze net te oud was voor GLA
Is dat ook mogelijk met normale lampen? (Dus geen xenon of led, maar halogeen?)
Vast niet eh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
Pittie schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:20:
[...]

Is dat ook mogelijk met normale lampen? (Dus geen xenon of led, maar halogeen?)
Vast niet eh? :+
Nope, normale lampen bewegen ook niet mee oid zoals xenon/led doet.
iichel schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:09:
LED koplampen... check
Side assist... check
HBA... check

en dat op een polo uit 2011... waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een golf? ;)
Kweet niet hoor maar ik zou net zoveel betalen voor een Polo highline met nog minder opties dan ik nu voor mijn golf highline heb betaald met een stuk meer opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Zo geen pics bij de hand van de HBA, wel een vcds autoscan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
Monday,14,November,2016,18:15:56:62066
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows XP x86(VMWare)
VCDS Version 16.8.3.1
Data version: 20161010 DS267.0
www.Ross-Tech.com

VIN: WVWZZZ6RZBYxxxxxx   License Plate: 
Mileage: 150130km-93286mi   Repair Order: 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 6R (7E0)
Scan: 01 03 04 08 09 10 15 17 19 20 25 2E 37 3C 44 55 56 61 69 6C
          77 0B

VIN: WVWZZZ6RZBYxxxxx   Mileage: 150130km-93286miles

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
20-High Beam Assist. -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
3C-Lane Change -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
6C-Back-up Cam. -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J000-CFWA)       Labels: 03P-906-021-CFW.clb
   Part No SW: 03P 906 021 B    HW: 03P 907 425 
   Component: R3 1.2l TDI   H06 9978  
   Revision: 12005001    Serial number:               
   Coding: 00114036033401080000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021B 001041
   ROD: EV_ECM12TDI03103P906021AA.rod
   VCID: 2757FDE35E1F667ADD-8073

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 1 

Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 6R0-907-37x-ESP82.clb
   Part No SW: 6R0 907 379 AK    HW: 6R0 907 379 AF
   Component: ESP8.2i front H05 0001  
   Revision: --------    
   Coding: 210248E3416F00B7842B12E782D500521700
   Shop #: WSC 00788 648 00255
   VCID: 07179D63B2DF467AFD-8053

No fault code found.

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: 6R0-907-044.clb
   Part No SW: 6R0 907 044 H    HW: 6R0 907 044 H
   Component: Climatronic   H12 0812  
   Revision: V0000000    
   VCID: 38752E9F8BA1F98244-806D

No fault code found.

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 7E0-937-BCM-V1.clb
   Part No SW: 7E0 937 090     HW: 7E0 937 090 
   Component: BCM PQ25 Max4 H80 0733  
   Revision: B9080001    Serial number: 0771 092150183
   Coding: 3CB02FBF28E32400933806917DEB9FD0DAC073AF608D30D0200000030800
   Shop #: WSC 18752 008 00032
   VCID: 68D5BEDF9B81A90208-803D

Subsystem 1 - Part No: 5K7 955 559 B
   Component: RLS 140415 03  37  0059 
   Coding: 0228EE

Subsystem 2 - Part No SW: 6R0 959 801 BD    HW: 6R0 959 801 BD  Labels: 6R0-959-801.CLB
   Component: J386__TSG_FT  003 8611 
   Serial number: KU0KU011111300010103
   Coding: 0200A3

Subsystem 3 - Part No SW: 6R0 959 802 BF    HW: 6R0 959 802 BF  Labels: 6R0-959-802.CLB
   Component: J387__TSG_BT  003 8611 
   Serial number: KU0KU007111300016463
   Coding: 1000AB

Subsystem 4 - Part No: 1K8 951 171 A
   Component: DWA-Sensor 00  001 0103 
   Coding: 000000

Subsystem 5 - Part No: 1K0 951 605 C
   Component: LIN BACKUP HO  H05 1501 

Subsystem 6 - Part No: 1K8 951 171 A
   Component: DWA-Sensor 00  001 0103 

Subsystem 7 - Part No SW: 1K8 959 442     HW: 1K8 959 442 
   Component: E221__MFL-DC1  H03 0103 
   Serial number: 27140002547420014516
   Coding: A4FFFF

Subsystem 8 - Part No SW: 6R0 959 811 B    HW: 6R0 959 811 B
   Component: J388__TSG_HL  002 0803 
   Serial number: KU0-KU008.06.0910897
   Coding: 08BC32

Subsystem 9 - Part No SW: 6R0 959 812 B    HW: 6R0 959 812 B
   Component: J389__TSG_HR  002 0803 
   Serial number: KU0-KU004.06.0913330
   Coding: 08BC32

No fault code found.

Address 10: Park/Steer Assist (J446)       Labels: 7E0-919-475.clb
   Part No SW: 7E0 919 475 L    HW: 7N0 919 475 
   Component: PARKHILFE 8K  H06 0106  
   Revision: --------    Serial number: 28231422402620
   Coding: 318001
   ASAM Dataset: EV_VW75XParkAssis8K 001003
   ROD: EV_EPHVA18VW250GPCS.rod
   VCID: 3B7F3193B297D29AA9-806F

No fault code found.

Address 15: Airbags (J234)       Labels: 5K0-959-655.clb
   Part No SW: 6R0 959 655 K    HW: 6R0 959 655 K
   Component: VW10Airbag01M H10 VW10Airbag01M H10 00200020  
   Revision: --------    Serial number: 003GX0142TCE
   Coding: 00314D
   Shop #: WSC 01383 785 00200
   ASAM Dataset: EV_AirbaVW10BPAVW250 A01001
   ROD: N/A
   VCID: 4A916457ED4D7B1222-801F

Crash sensor for side airbag: driver side: 
   Serial number: 3575HRB40650BI7U48C8

Crash sensor for side airbag: front passenger side: 

Crash sensor for side airbag: rear: driver side: 
   Subsystem 3 - Part No: 358 5HR B40 5J0
   Serial number: 3515RRB405T0BTBEF9G7

Crash sensor for side airbag: rear: passenger side: 
   Serial number: 3525RRB405R0BTBEKPFQ

No fault code found.

Address 17: Instruments (J285)       Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
   Part No SW: 6R0 920 870 A    HW: 6R0 920 870 A
   Component: KOMBI         H04 0709  
   Serial number: 00000000000000
   Coding: 140E01
   ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04723
   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_A04_VW25.rod
   VCID: 336F19B39AC71ADA71-8067

No fault code found.

Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels: None
   Part No SW: 7E0 909 901     HW: 7E0 937 090 
   Component: GW-K-CAN TP20 H80 0733  
   Revision: B9080001    
   Coding: 042200
   Shop #: WSC 18752 008 00032
   VCID: 68D5BEDF9B81A90214-803D

No fault code found.

Address 20: High Beam Assist. (J844)       Labels: 8S0-857-511.clb
   Part No SW: 7E0 857 511 G    HW: 7E0 857 511 E
   Component: FLA           H10 0003  
   Revision: AA001001    
   Coding: 0404000400000000000000
   ASAM Dataset: EV_HighBeamAssisAU316 001004
   ROD: EV_HighBeamAssisAU316.rod
   VCID: 2E5908C771E537321E-807B

No fault code found.

Address 25: Immobilizer (J334)       Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
   Part No SW: 5K0 953 234     HW: 5K0 953 234 
   Component: IMMO          H04 0709  
   Serial number: 00000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03710
   ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_VW21.rod
   VCID: 6AD1C4D78D8D9B1202-803F

No fault code found.

Address 2E: Media Player 3 (J650)       Labels: 5N0-035-342.lbl
   Part No SW: 5N0 035 342 G    HW: 5N0 035 342 G
   Component: SG EXT.PLAYER H19 0770  
   Revision: A1001003    Serial number: 7666620365    
   Coding: 010100
   VCID: 2B5F01D34AF7421A39-807F

No fault code found.

Address 37: Navigation (J0506)       Labels: 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 686 E    HW: 1T0 035 686 H
   Component: RNS-MID       H26 6276  
   Revision: AB001001    Serial number: VWZ6Z7P1950254
   Coding: 00000402030000A10001
   VCID: 366920A781B50FF256-8063

Subsystem 1 - Part No: 1T0 919 859 B
   Component: EU West V14  8477 

No fault code found.

Address 3C: Lane Change        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 7E0 907 566 B    HW: 4L0 907 566 A
   Component: J0769 SWA MasterH14 0120  
   Revision: 00H14000    Serial number: 6PZ 009 014-07
   Coding: 0010161
   Shop #: WSC 02757 790 00000
   VCID: 2F6715C3BEEF3E3A15-807B

Subsystem 1 - Part No: 7E0 907 568 B
   Component: J0770 SWA Slave H09 0110

Subsystem 2 - Serial number: 6PZ 009 014-27

Subsystem 3 - Serial number: 5F31.03.1100H090003CH21982ˇ

Subsystem 4 - Serial number: H21982ˇ

No fault code found.

Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.clb
   Part No: 6R0 423 156 B
   Component: LenkhilfeTRW        V277  
   Coding: 11220
   Shop #: WSC 00788  
   VCID: 2F6715C3EAEF3E3A15-807B

No fault code found.

Address 55: Headlight Range (J431)       Labels: 6R0-907-357.clb
   Part No SW: 6R0 907 357     HW: 6R0 907 357 
   Component: LWR-ECU       H02 0070  
   Revision: --------    Serial number: --------------
   Coding: 0192000001000000
   ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWLWRPt 001004
   ROD: EV_HeadlRegulVWLWRPt_VW25.rod
   VCID: 77F7EDA3CE3F36FA8D-8023

No fault code found.

Address 56: Radio (J0506)       Labels: 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 686 E    HW: 1T0 035 686 H
   Component: RNS-MID       H26 6276  
   Revision: AB001001    Serial number: VWZ6Z7P1950254
   Coding: 00000402030000A10001
   VCID: 366920A781B50FF256-8063

Subsystem 1 - Part No: 1T0 919 859 B
   Component: EU West V14  8477 

No fault code found.

Address 61: Battery Regul. (J840)       Labels: 1K0-907-534.clb
   Part No SW: 7E0 907 534     HW: 7E0 937 090 
   Component: Batt.regelung H80 0733  
   Serial number: 0771 092150183
   Coding: 0303185A
   VCID: 68D5BEDF9B81A90214-803D

Subsystem 1 - Part No SW: 6R0 915 181 B    HW: 6R0 915 181 
   Component: J367-BDM  H07 0150 

No fault code found.

Address 69: Trailer (J345)       Labels: 1K0-907-383-V2.clb
   Part No SW: 1K0 907 383 E    HW: 1K0 907 383 E
   Component: Anhaenger     H07 0080  
   Revision: 3A002002    Serial number: 00000116932377
   Coding: 4100000100000000
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 2F6715C37EEF3E3A15-807B

No fault code found.

Address 6C: Back-up Cam.        Labels: 5N0-907-441.clb
   Part No SW: 7E0 907 441     HW: 7E0 907 441 
   Component: J772__Rearview      0040  
   Revision: 00H08000    Serial number: 525PA8-J060533
   Coding: 0030015
   Shop #: WSC 15999 002 1048576
   VCID: 65CBB7EBAC93B46A2F-8031

No fault code found.

Address 77: Telephone (J412)       Labels: 3C8-035-730-A.clb
   Part No SW: 3C8 035 730 E    HW: 3C8 035 730 E
   Component: Telefon       025 0983  
   Revision: --------    Serial number: 35502105254406
   Coding: 020100000100010000000101
   ASAM Dataset: EV_UHVPremi 002709
   ROD: EV_UHVPremi_002.rod
   VCID: 254BF7EB2413746AEF-8071

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 03:33)--------------------------

[ Voor 3% gewijzigd door iichel op 20-11-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je pics doen het niet :)

Maar aan de hand van je logfile wel een mooi volle polo...PDC voor + achter + backup cam + HBA + navi + bluetooth + MDI + side assist. Netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Yep, enige wat nog mist is een panoramadak.

fabriek-af was het een trendline, wat basic dingen zelf ook geretrofit zoals RLS, climatronic, elec, ramen achterin, stoelverwarming, trekhaak, alarm en de 'grotere' dingen heb je idd genoemd (en dus de OEM LED koplampen van de facelift + AFS + SRA). wat vooral lekker werkt is de premium bluetooth icm rSAP en de wifi hotspot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ANFxP3N.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1zfoGHd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I6dGxxH.jpg

volgend weekend dynaudio inbouwen, dit setje gekocht:

http://www.ebay.de/itm/20...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

[ Voor 3% gewijzigd door iichel op 20-11-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
_/-\o_ _/-\o_

Altijd leuk om retrofits te zien! R-line pakketje erop? De nieuwe koplampen zijn een flinke vooruitgang vind ik

Zit er geen component protectie op een dyn audio amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

yep, in de zomer compleet r-line pakket (bumpers, interieur, velgen), in de winter groenland velgen eronder.
sleutelwoord is OEM :)

ik denk niet dat er CP op zit, hoewel het op de scirocco facelift wel voor zou kunnen komen. CP zit als het goed is alleen op de MQB modellen op meerdere modules (BCM, teller, navi/radio, ECU, stuur).
Op het PQ platform (Scirocco facelift, beetle, T6) zit het vooralsnog alleen op de 5F module (MIB2 infotainment) en verder nergens.
Deze amp komt van een Sirocco facelift, die heb ik bewust gekozen vanwege de extra sub zoals in de MQB modellen (Golf 7, Passat B8) maar toch nog op het PQ platform.
Er zitten al meerdere modules in van de scirocco facelift (stuur, alarm sensoren) dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Met die premium bluetooth module kan je radio toch uitlezen welke muziek afspeelt, ook via Spotify?

Wil dat ook nog eens hebben gezien ik alles stream eigelijk naar de RNS. Iemand een nummer waarop ik kan zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

yep dat werkt prima. voor partnummer, zie autoscan: 3C8 035 730 E + GSM antenne (rode fakra)

[ Voor 17% gewijzigd door iichel op 20-11-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
CP zit ook op non-MQB modellen. Bij Audi is het al aanwezig op B&O/Bose amp. Volgens mij ook op de dynaudio amp in de golf 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ik laat het binnenkort weten :p ik gok op geen CP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Wat een werk. Respect!!! Ga maar beginnen met de zoektocht naar een geschikte spiegel haha ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Golf 7 spiegel + HBA --> 5G0857511D
Kapje --> 5G0858548A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iichel schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:15:
ik laat het binnenkort weten :p ik gok op geen CP
Graag! Maar doe je alles zelf? Ga je ook gelijk je deuren dempen?

Zag een jd engineering sticker....krachtkuurtje? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Rainesh schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:25:
[...]

Graag! Maar doe je alles zelf? Ga je ook gelijk je deuren dempen?

Zag een jd engineering sticker....krachtkuurtje? :D
Ja ik doe alles zelf. dat is de hobby/uitdaging. laten doen is 'too easy' :p
Deadening is al gedaan met de nodige silent coat (2mm en 10mm)

Hij heeft idd een JD chip, van 75pk/180 nm naar iets van 100pk/210Nm via externe box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik ben ook van plan om zelf te gaan modden. Hebben jullie een link (eventueel pb) met een goede VCDS kabel en software.

Zag dat ik voor VIM een VCP kabel nodig heb. Die moet ik ook ergens vandaan halen.

Geplande mods:
- GLA inbouwen (en inschakelen bij lagere snelheid)
- Blind spot assist en rear traffic alert inbouwen

- coming home via de lichtsensor
- rain close aanzetten
- irritante piep bij deur open uitzetten (e-golf irritatie)
-VIM inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:45:
Ik ben ook van plan om zelf te gaan modden. Hebben jullie een link (eventueel pb) met een goede VCDS kabel en software.

Zag dat ik voor VIM een VCP kabel nodig heb. Die moet ik ook ergens vandaan halen.

Geplande mods:
- GLA inbouwen (en inschakelen bij lagere snelheid)
- Blind spot assist en rear traffic alert inbouwen

- coming home via de lichtsensor
- rain close aanzetten
- irritante piep bij deur open uitzetten (e-golf irritatie)
-VIM inschakelen
Wat ik je eerder zei, bij MQB platform is het echt van belang om liefst een originele kabel te gebruiken of op zn minst versie 15.7 vanwege de labelfiles. Heb vaak klanten gehad die hun auto verkloot hadden door een namaak kabel of oude versie.

Woon je nou in het buitenland of in NL? In nl kan ik je wel helpen, zit in Voorburg :)

Rain close werkt trouwens tot bouwjaar 2014 en voor vim heb je ook vim package nodig voor VCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Woon in Noorwegen. Even op een neer met een E-golf zit er helaas niet in :X ;( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:25
Zijn er mensen in de omgeving Arnhem die mij zouden willen helpen met VCDS? Het gaat om een aantal settings voor een Golf 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik heb een tijdje gewerkt met imitatie kabels, maar toch heb ik het gevoel dat er soms wat bitjes 'omvielen' tijdens programmeren. Sindsdien een originele Ross-Tech kabel gekocht en tot nu toe ben ik er erg tevreden mee! Het is een investering, maar ik ben er wel erg blij mee.

Voor MQB lees ik wel eens rare dingen over imitatie kabels (met name Polo 6C), dat rare coderingen ineens opduiken en sommige dingen gewoon niet willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

iichel schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:40:
[...]

Hij heeft idd een JD chip, van 75pk/180 nm naar iets van 100pk/210Nm via externe box.
Tipje misschien, ik zou die JD sticker niet, of niet prominent op je auto of motor aanbrengen. Ik hoop het niet voor je, maar mocht je ooit bij een ongeluk betrokken raken of motorschade oplopen, en de verzekeringsman ziet die sticker, ben je mogelijk het haasje vanwege het vermoeden van motortuning waardoor je vermogen waarschijnlijk te veel afwijkt van de opgave bij het RDW en je verzekeraar, en kan je naar je schadeuitkering fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Vermogensstijging is keurig bij de verzekering gemeld, was geen probleem, CHF 3 in de maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Zojuist de uitnodiging gekregen voor de aanpassingen van mijn sjoemeldiesel. (1.6tdi)

Zijn er inmiddels al ervaringen / rollerbanktesten van aangepaste diesels?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
bramv82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:58:
Zojuist de uitnodiging gekregen voor de aanpassingen van mijn sjoemeldiesel. (1.6tdi)

Zijn er inmiddels al ervaringen / rollerbanktesten van aangepaste diesels?
Een paar pagina's terug vroeg ik het ookal. Volgens mij gaat je verbruik wat omhoog, maar je uitstoot wordt wel wat schoner.. Ik ben ook aan het twijfelen of ik het wel of niet moet doen.

Bij mij gaat het om een VW Polo 1.2 BM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Heb nog mijn twijfels. De NOx uitstoot kun je (grofweg) op 2 manieren laten dalen lijkt me:
- meer EGR (en die dingen zijn al zo fragiel)
- koelere verbrandingstemperaturen (= meer brandstof inspuiten)

beide lijken me niet erg gunstig, maar zo'n hoge NOx uitstoot is ook niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Maar wat zijn de gevolgen als ik het niet laat doen? Is daar al wat bekend over?

En wat als ik 'm laat aanpassen en daarna laat tunen? Dan is die terugroepactie van mijn kenteken af, maar heb ik wel meer dan mijn oude vermogen...

[ Voor 48% gewijzigd door Blackouts op 22-11-2016 20:20 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bramv82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:42:
Maar wat zijn de gevolgen als ik het niet laat doen? Is daar al wat bekend over?

En wat als ik 'm laat aanpassen en daarna laat tunen? Dan is die terugroepactie van mijn kenteken af, maar heb ik wel meer dan mijn oude vermogen...
Je bent het niet verplicht om te doen, auto wordt ook niet afgekeurd aldus de Audi dealer. laat mijn a4 2.0tdi dus ook niet doen.

Maar wat je zegt, laten doen en dan tunen is geen probleem.

Pagina: 1 ... 22 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.