• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:05

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik mis wel de tijd dat het levelen enige waarde had. Op deze manier kan het net zo goed afgeschaft worden met boosts en het levelen via invasions binnen x uur naar 100.

Ik doe er niet aan mee, probeer van ieder aspect en detail in de game te genieten maar erger me soms wel lichtelijk als ik het weer in de guildchat voorbij zie komen het kijkmijeenssnellevelen . Totaal geen binding met characters. Ik begrijp dat het huidige spel zich ervoor leent maar de ontwikkeling naar dit punt gedurende de jaren is het spel absoluut niet ten goede gekomen.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 20:17
tuinïnen schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:33:
Ik mis wel de tijd dat het levelen enige waarde had. Op deze manier kan het net zo goed afgeschaft worden met boosts en het levelen via invasions binnen x uur naar 100.

Ik doe er niet aan mee, probeer van ieder aspect en detail in de game te genieten maar erger me soms wel lichtelijk als ik het weer in de guildchat voorbij zie komen het kijkmijeenssnellevelen . Totaal geen binding met characters. Ik begrijp dat het huidige spel zich ervoor leent maar de ontwikkeling naar dit punt gedurende de jaren is het spel absoluut niet ten goede gekomen.
Maar als je inmiddels al 6 characters op 100 hebt staan dan is het juist wel een verademing dat je niet weer alles langs hoeft te lopen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 12:37

ik vind het wel fijn dat ze het op deze manier gedaan hebben, heb al meer dan 10 chars op 100, zou het echt niet leuk vinden om weer een eeuw te levelen om er nog 1tje op 100 te krijgen.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:42

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

mee eens aan een kant

ze hadden zo moet maken eerst char lvl to lvl100 normaal manier en volgde gaat al weer sneler en volgde weer sneler en daar op nog sneler door exp boost

door heel snel lvl gaat niemand meer in low lvl dungeon als Maraudon

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Verwijderd

Ik stam zelf ook uit het vanilla tijdperk waar levelen tot 60 gewoon een week ingame tijd koste. Natuurlijk mis ik de epische avonturen in Stranglethorn Vale, Searing Gorge of bijvoorbeeld de realm first race in Northrend waar ik na 40 uren in slaap viel en de realm first miste. Maar uiteindelijk gaat spel toch verder. Veel spelers spelen dit spel al 5-10-12 jaar en is het niet heel interessant meer om een character door al die shit heen te spelen wat je dromen kan en is genoeg demotivatie om het niet te doen.

Invasions geven mensen nu een eenmalige kans om groot aantal 100's te farmen(zelf ook al 8 geleveld afgelopen week) zodat mensen in Legion de kans hebben om deze te spelen en deze ook echt door Broken Isles te levelen. Uiteindelijkis het wel iedereen zijn eigen keus, de mogelijk om door alle zones te questen is er gewoon en voor iemand die dat geweldig vind is dat zeker de moeite waard. Ik heb zelf ook alle quests ingame gedaan op mijn main. Maar voor nu denk ik dat mensen maar lekker moeten boosten en dat we in Legion zoveel mogelijk actieve 100-110 spelers hebben om de spel experience weer groot te maken ipv de dode bende in het spel van een maand geleden.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 13:09
FragNeck schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Maar als je inmiddels al 6 characters op 100 hebt staan dan is het juist wel een verademing dat je niet weer alles langs hoeft te lopen.
edit: TL:DR staat onderaan, sorry... ik heb tijd teveel vandaag :/

Ik herken het punt hierboven wel. Het is natuurlijk zo dat je inmiddels heel veel moet lvlen, wil je helemaal tot max lvl komen. Ik heb de afgelopen expansion eigenlijk compleet overgeslagen, maar we gaan nu binnenkort al naar lvl 110 (toch?), dat is nogal wat. Van 1 naar 60 was in Vanilla al best een klus, 1 naar 70 in TBC kostte, ondanks de aanpassing van benodigde xp per level van 1 t/m 60, behoorlijk lang. Nu moet je al tot 110.

Echter, ik denk dat het probleem vooral tijdens WotLK tevoorschijn kwam. Die expansion was makkelijk (levelen en normal content), dus mensen gingen zich snel vervelen en dus maar meer altjes levelen. Ik speelde in TBC veel, heel veel (veel te veel achteraf gezien). Maar ondanks de exorbitante hoeveelheid uren die ik eraan besteedde, had ik niet veel altjes; ik had mijn main (warrior) en 1 andere lvl 70 alt (een mage). Natuurlijk, ik had nog wel wat andere altjes, maar allemaal laag level spul (hoogste was een lvl 49 twink warrior). Waarom? Er was genoeg te doen (raiden, PVP, Netherdrake farmen, Zul Aman beer proberen te halen, attunements, rep farmen enzovoorts), content was lastig en zeker raiden deed je niet zo maar even met een zooitje gebooste pug van altjes. Je levelde een alt vaak nadat je er goed over nadacht, met een specifiek doel (je wilde een mainchange doen, een char specifiek voor pvp etc.).

Sinds WotLK had men al veel tijd over, zeker in het begin (Naxx10/25 stond bij de meesten binnen 2 weken op farm) en daarbij kwam ook nog het hele "recruit a friend" en heirloom gebeuren. A + B + C = mensen gingen als een gek altjes levelen, gewoon om even een class te proberen. Het levelen ging heel snel en je kon op lvl 80 direct een random pug Naxx of ToC gaan doen, op normal kon iedereen dat toch geblindoekt doen. Daarnaast was er, zover ik mij herinner, niet heel veel te doen. Na de zoveelste Naxx run had je dat ook wel gezien, een beetje PVP in Wintergrasp (als de servers niet laggden als de neten), rep ging automatisch, attunements waren er (bijna) niet meer. Daarna kwam je al snel uit bij de echt geestdodende dingen, zoals fishing levelen of zo. Natuurlijk wilde iedereen ook een (bijna gratis) Deathknight aanmaken, die al op lvl 55 begon.En toen duurde die expansion nogal lang... en kwamen er meer en meer alts. Ik had tegen die tijd ook al 5 characters (wellicht nog meer, weet ik niet meer precies) op lvl 80, alleen met goede tot zeer goede gear (van T9 t/m maxed out T10 heroic).

Toen kwam Cataclysm uit, goede start van de expansion mijn inziens, ten tijde van de T11 content was er genoeg te doen (3 volle raid instances), dus niet heel veel tijd om altjes te levelen. Maar ja, toen was er ineens LFR, altjes paradise, gevolgd door de T12 en T13 raids, wat echt te weinig content was (zeker T12). Dus ja, mensen weer tijd over, want een deel van heroic Firelands was soms makkelijker dan normal Firelands, maar Ragnaros was vele malen lastiger, dus genoeg guilds kwamen daar niet eens aan. Oftewel: weer tijd om alle altjes te levelen en zelfs nog nieuwe erbij levelen.

Dat hele principe is volgens mij niet veel anders geworden, dus inmiddels zitten mensen vaak met 8 tot 10 max level characters. In dat geval kan ik heel goed begrijpen dat mensen "de noodzaak" voelen om ze straks allemaal weer naar max level te brengen, want er is wellicht weer te weinig te doen (te weinig content of te makkelijk). Maar daarmee wordt het levelen van een character steeds minder interessant en steeds meer een taak die volbracht moet worden.

In Vanilla, en ook in TBC nog, waren mensen naar mijn idee ook nog veel vaker bezig met low level twinks, een lvl 19 rogue, lvl 49 POM/Pyro mages en dat soort spul. Ook world-PVP was nog veel meer een ding waar men graag tijd aan besteedde. Al die kleine, vaak onzinnige "side things" zijn er niet meer, of zijn door Blizzard dusdanig gestroomlijnd/voorgekauwd, dat het niet meer als spannend wordt ervaren; je hoeft bijna niets meer zelf uit te zoeken.

Hetgeen wat mij, m.b.t. levelen, het meeste stoort zijn 2 dingen:
- Je krijgt alle abilities/spells nu direct zodra ja level up gaat, je hoeft niet meer langs een trainer.
- Met LFG en LFR is levelen nu lopende band werk.

Vroeger, toen je nog elke 2 levels langs de trainer moest om je nieuwe spells op te halen, was het nog een manuele, interactieve manier om te zien wat je allemaal nieuw krijgt. Hierdoor had ik (en menig ander ook) het gevoel dat levelen iets betekende.
En ja, don't get me started about LFG/LFR... :X Ja, ook ik vind/vond het soms verdomd handig om mee te levelen, het gaan snel en je hoeft er niets voor te doen. Maar uiteindelijk is het lopende band werk; druk op "Join", ga een Youtube filmpje kijken, ga de instance in met 4 anderen die vaak geen woord zeggen, vlieg door de instance als een grote AoE feest, loot, eruit, repeat. Om even snel een altje te levelen is het wel leuk/makkelijk, maar bij het 4e of 5e altje wordt het echt saai, zeker als je het expansion na expansion weer doet.

Maar onder de streep, hoeveel Blizzard ook zou wijzigen aan de hele game, naar 100 of 110 levelen kost gewoon heel veel tijd en, niet geheel onbelangrijk, de game is al behoorlijk oud. Voor mensen die al 10+ jaar WoW spelen wordt het veel van hetzelfde. Indien je dat gevoel nog steeds niet hebt en je bij elke nieuwe expansion weer hetzelfde gevoel kunt krijgen als helemaal in het begin, chappeau, ik benijd je, maar ik betwijfel dat veel mensen dit nog hebben.

TL:DR:
Mensen hebben in voorgaande expansions (door te weinig/te makkelijke content en te makkelijk levelen) een hele sloot aan altjes geleveled en levelen is meer en meer lopende band werk, niet meer "leuk en spannend een nieuwe class leren kennen".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• FragNeck
Leuk en herkenbaar verhaal inderdaad. Ik hoop dan ook dat 100-110 lekker traag is ;)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
ben juist begonnen met een lvl 1 alliance char :D.
Is mijn eerste alliance char ooit... en kwam in kharanos in een invasion terecht... kreeg er 7 lvls van terwijl ik eigenlijk gewoon de quests wilde doen....

Nou ja ga denk ik gewoon tot 60 proberen te lvlen als gnome hunter (survival). mijn main is orc hunter mm ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• abdus18
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-09 09:45
FragNeck schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:29:
Leuk en herkenbaar verhaal inderdaad. Ik hoop dan ook dat 100-110 lekker traag is ;)
ergens tussen de 12-16 uur dacht ik, als je tempo maakt :p

nu zit er wel meer progressie in je artifact, je bent wel max level, maar dan wordt je artifact levelen ineens een prioriteit.
de exp is vervangen door artifact power basicly :P

[ Voor 25% gewijzigd door abdus18 op 24-08-2016 14:33 ]

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 18:10
Wat is verstandig vanaf 90 te doen? WoD levelen of via Invasions?
Ik wil liefst ZSM 100 worden haha :)

Verwijderd

Integendeel - no heirloom, no XP buffs. Gedachteloos zoveel mogelijk taggen, en direct vliegen leren als je 60 bent zodat je in fase 3 per boss 35K of zo XP inkopt. Voor die tijd na fase 2 (bonus XP voor taggen bosses) reloggen en opnieuw beginnen.

In het begin zul je wel een heel level of meer per invasion halen, maar later minder dan een level.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 14:38 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:39
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:25:
[...]
Mensen hebben in voorgaande expansions (door te weinig/te makkelijke content en te makkelijk levelen) een hele sloot aan altjes geleveled en levelen is meer en meer lopende band werk, niet meer "leuk en spannend een nieuwe class leren kennen".
Voorgaande expansions? Ik heb dankzij de invasions binnen 6 dagen een character op level 97. Ik verwacht vanavond 100 aan te tikken. Ow en ik ben een noob. Nieuw character op een nieuwe server met de kennis van vanilla wow.

Ik kreeg op level 80 wat problemen met invasions... ik ging te vaak dood... doordat ik invasions aan het farmen was met level 8 gear ;)
pascal073 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:36:
Wat is verstandig vanaf 90 te doen? WoD levelen of via Invasions?
Ik wil liefst ZSM 100 worden haha :)
Invasions... ongeveer een level per invasion, er zijn er nu 6 en als je ze klaar hebt is de rest alweer gerespawned.

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 24-08-2016 14:40 ]

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
abdus18 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

ergens tussen de 12-16 uur dacht ik, als je tempo maakt :p

nu zit er wel meer progressie in je artifact, je bent wel max level, maar dan wordt je artifact levelen ineens een prioriteit.
de exp is vervangen door artifact power basicly :P
Voor snelheidsduivels is het te doen in 7-8u maar dan moet je echt wel weten wat je moet doen. Voor wie het op een normaal tempo wil doen zal je er een na een weekje iedere avond spelen wel zijn vermoed ik (3u per avond, ongeveer 15u dus)
Maar er zit nu idd meer progressie in na max level waardoor het niet ophoudt bij 110.

• FragNeck
Even een vraagje tussendoor; Als ik bijvoorbeeld PVP en ik spaar tokens totdat ik straks 110 hit, zit je dan aan full 800+ armor? Of kun je voorlopig nog niets kopen om dat te voorkomen?

• Grompie
FragNeck schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:45:
Even een vraagje tussendoor; Als ik bijvoorbeeld PVP en ik spaar tokens totdat ik straks 110 hit, zit je dan aan full 800+ armor? Of kun je voorlopig nog niets kopen om dat te voorkomen?
Er is geen pvp gear meer in legion. Alle stats worden automatisch geschaald onafhankelijk van je gear. Je kan dus perfect met green gear BG in trekken.

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-11 16:18

junglebeast

hier staat iets

FragNeck schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:45:
Je kan straks alleen oude gear kopen met die token. Je krijgt alleen gear via world quests, bg battles (kistjes).. en je krijgt valor xp die je in je PvP talents steekt.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• FragNeck
Helder, thanks :)

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:25:
TL:DR:
Dit is wel een mooi voorbeeld van het verdraaien van dingen mijn inziens. Met iedere expansion kwam er meer en meer te doen voor spelers, dus zeggen dat er te weinig content was klopt gewoon niet. Dat men niet alles even leuk vindt is iets anders.
Ik had tijdens Vanilla 1 alt erbij en dat heeft weken/maanden geduurd om te levelen aangezien het met raiden in die tijd ging om zoveel mogelijk tijd te hebben, niks meer, niks minder (ook het farmen van mats voor consumables). Een alt levelen was gewoon nauwelijks te doen. Dat werd in TBC al iets beter nadat ze besloten dat men maar 1 flask of 2 elixirs mocht gebruiken. Daardoor was je niet in de tijd die je vrij had naast het raiden (wat nog steeds grotendeels een kwestie was van tijd er tegenaan te gooien) alleen maar mats aan het farmen maar kreeg je langzaamaan ook meer tijd voor andere dingen. In deze periode zat ik ondertussen dan ook op 3 alts op max level.
Die alts heb ik gemaakt omdat ik het interessant vond om andere classes uit te proberen. Zodoende dat ik tegenwoordig iedere class op 100 heb zitten. Dat heb ik trouwens al enkele maanden, dus die zijn niet geleveled middels invasions. Ik zelf ben iemand die de game met name speelt om het raiden en collecten (rep/mounts/toys/pets) en andere zaken moet ik toch wel heel erg zin in hebben (PvP, pet battles). Ik gebruik mijn alts dan ook voor deze doeleinden.
Nu is op de normale manier levelen an sich geen probleem, alleen ben ik wel iemand die na bepaalde quests al 5-6 keer gedaan te hebben er moe van wordt. Dan ga ik dus naar alternatieven kijken en die zijn er simpelweg niet heel veel. Dan kom je al snel uit op dingen als de invasions (die trouwens maar 3 weken duren dus ik snap het gezeur hierover niet zo goed) of de potion/elixir met objectives combinatie. Alles om maar zo snel mogelijk die alt naar max level te krijgen zodat ik ermee kan doen wat ik leuk vind aan het spelletje. En dan begint voor mij ook pas echt het leren kennen van een class aangezien levelen middels quests dat mij niet gaat leren als mobs binnen 2 seconden dood zijn.
Daarnaast is niemand verplicht om zich hier mee bezig te houden. Als mensen van mening zijn dat ze een class beter leren kennen door gewoon te questen en dergelijke houdt niemand ze tegen om geen heirlooms aan te trekken of experience potions/elixirs te gebruiken.

TL:DR: Levelen is zeker leuk en nuttig, maar na een aantal keer hetzelfde gedaan te hebben (quests, etc) is voor sommigen de lol wel vanaf en gaan ze naar andere manieren kijken om te levelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Noiz op 24-08-2016 15:47 ]

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 11:47
Motaro schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

mee eens aan een kant

ze hadden zo moet maken eerst char lvl to lvl100 normaal manier en volgde gaat al weer sneler en volgde weer sneler en daar op nog sneler door exp boost

door heel snel lvl gaat niemand meer in low lvl dungeon als Maraudon
Dit...
Bij wijze van spreken dat je het aan/uit kan zetten [wel moet je minimaal X max level chars hebben]
Net als dat je bijvoorbeeld een DH/DK kan maken of dat je XP levelling voor PVP uit kon zetten.

Voeg die 2 samen en je hebt een ideale oplossing.

pr0mpt - It never hurts to help!

• Moi_in_actie
Noiz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Dit is wel een mooi voorbeeld van het verdraaien van dingen mijn inziens. Met iedere expansion kwam er meer en meer te doen voor spelers, dus zeggen dat er te weinig content was klopt gewoon niet. Dat men niet alles even leuk vindt is iets anders.
Ik ben het niet met je eens. Laat ik het dan even zo stellen: wat moest je in TBC allemaal extra doen om (fatsoenlijk) te kunnen raiden en hoe is dat sinds ongeveer Cataclysm?

TBC:
- Levelen (wat iets lastiger was, lastigere content en geen LFG)
- Gear halen in lvl 70 normals + rep farmen om de heroics in te mogen
- Gear halen in heroics
- Attunements voor de raids (als je het een beetje slim aanpakte, kon je dat samen de vorige 2 punten doen)
- (Voor de tanks): zorgen dat je minimaal aan de defence cap zit
- Rep farmen voor gear/enchantments (druid tanking mace van Cenarion Expedition was BiS tot aan eind T5/begin T6 zo'n beetje)
- Consumables farmen (vaak waren 2 elixirs beter dan 1 flask, maar wel veel duurder, zeker op progression raids)
- In een fatsoenlijke guild zitten/komen en een schema van raids hebben (guildloos raiden zat er zeker in het begin niet bij, tenzij je alleen de eerste 2 of 3 bosses van Karazhan keer op keer wilde doen)

Sinds WotLK:
- Levelen (doodsimpel LFG spammen)
- Een beetje random gear halen om aan het iLvl te voldoen (normal dungeons, van badges/points halen, van de AH kopen of zelf craften)
- Join LFG

Meer is er letterlijk niet nodig. Heb je LFG plat gefarmed, dan rol je vanzelf normal/heroic raids in. Ja, misschien nog wat mats farmen voor pots/flasks, maar dat wordt veelal centraal geregeld met feasts e.d.

En daarbij was er in TBC gewoon letterlijk meer content:

TBC:
- 16x 5-mans dungeons (alle 16 beschikbaar tijdens het levelen, MgT wel pas later toegevoegd), allen speelbaar op normal + heroic
- 3x T4 raids met in totaal 15 bosses
- 3x T5 raids (Zul Aman meegerekend) met in totaal 16 bosses
- 3x T6 raids met in totaal 21 bosses

Totaal: 16 dungeons, 9 raids en 52 raidsbosses

Ter illustratie Cataclysm:
- 14x 5-mans dungeons (waarvan slechts 7 beschikbaar tijdens het levelen), 3 waren oude content die mensen al 100 keer eerder hadden gedaan (Deadmines, Zul Aman en Zul Gurub)
- 3x T11 raids met in totaal 12 bosses
- 1x T12 raid met in totaal 6 bosses
- 1x T13 raid met in totaal 8 bosses

Totaal: 14 dungeons, 5 raids en 26 raidbosses

Zie ook deze pagina. Het is ook niet dat het in de expansions daarna veel beter werd, soms iets meer, soms nog minder. Maar zoveel content als in TBC is er nooit meer geweest.

En buiten dit alles had je in TBC (en ook wel in Vanilla) genoeg dingen te doen buiten raiden om. PVP, en dan zeker world PVP, was veel meer een ding. Tegenwoordig is het alleen af en toe een irritante 10 jarige kiddo die met zn max level character in een low level regio alles ganked (had je toen helaas ook al). World bosses waren altijd leuk om te doen, die zijn er nu soms ook nog wel (sommige expansions totaal niet). Arena en battlegrounds was in TBC ook al heel groot (dat miste echt in Vanilla). Rep dingen en speciale mounts waren destijds ook al te halen, alleen plakt men tegenwoordig letterlijk op elke poep of scheet een "achievement".

Het enige wat je tegenwoordig echt extra hebt zijn dingen uit de categorie "extreem casual", voor de mensen die farmville leuk vinden of zo, zaken als de Garrisons. Ze gaan, zover ik weet, met de komende expansion dingen als professions en speciale quests wat interessanter maken, dat is wel een leuke toevoeging.

Voorheen had ik voor Legion de hoop dat er tijdens het levelen weer lekker veel dungeons kwamen. Dit valt echter toch weer tegen. Het zijn er in totaal 10, maar daarvan zijn er slechts 5 bruikbaar tijdens het levelen. Dat wordt dus over 10 levels lang, 5 instances, keer op keer op keer opnieuw doen. Ik vond de 7 instances tijdens Cataclysm levelen (waarvan er 3 ook pas bij lvl 84 bruikbaar werden |:( ) al geestdodend, laat staan slechts 5. 4 van deze 5 zijn er al vanaf het begin (lvl 98) bruikbaar, op lvl 105 krijg je er eentje bij en that's it. Sorry, maar tegen de tijd dat je level 106 bent hangen die dungeons je de strot uit en dan heb je nog 4 levels te gaan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Grompie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

Ze doen het idd nog maar je krijgt niet je geld terug maar een key voor een nieuwe deluxe editie die je kan verkopen/weggeven. Of dat is toch wat ik dacht gelezen te hebben.
Ik heb het voor de zekerheid nog even gevraagd op het WoW forum. Hopelijk geeft iemand van Blizzard een duidelijk antwoord. :)

http://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17613301252

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:34
Zerora schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

Ik heb het voor de zekerheid nog even gevraagd op het WoW forum. Hopelijk geeft iemand van Blizzard een duidelijk antwoord. :)

http://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17613301252
http://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17288640903 Topic over het terug krijgen van je key.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Het is inderdaad elke expansions weer wat minder in verschillende raids / dungeons en persoonlijk vond ik TBC en WOTLK echt de beste expansions van WoW.
Ik ben wel erg benieuwd naar Legion, wat dit nu werkelijk gaat brengen. Iemand hierboven las ik dat zijn vriendin niet zoveel met demons heeft, dat heb ik nu eigenlijk ook wel. Mede ook omdat deze ook altijd dezelfde looks (logisch natuurlijk) hebben en dat wordt op een gegeven moment eentonig.

De latere expansions hebben wel weer heel veel voordeel dat je niet zoveel meer naast je raids hoeft voor te bereiden. Ik weet nog dat ik in Vanilla bijna alleen maar bezig was om mats te verzamelen om maar te kunnen raiden. In TBC was dat ook nog behoorlijk aanwezig.

Aan de andere kant vond ik het verkrijgen van loot, ook al was het vooral DKP horden, wel erg leuk in Vanilla. Slechts die paar items met 40 man delen en dan weken bezig zijn om eindelijk je Eye of Divinity te krijgen en de fantastische class quest te doen om je Benediction te halen. Dat gaf wel degelijk een trots gevoel / voldoening. In die tijd had een epic nog waarde, ook al was het voornamelijk geïnvesteerde tijd. Men keek echt op bij een full T2,en later T3.
Ook de attunements waren toch wel erg mooi. Moeite doen om ergens naar binnen te mogen, het heeft gewoon iets :)

Maar ja, dit alles komt niet meer terug en ik heb me inmiddels aangepast. Alle classes heb ik binnenkort op 100, ik was al druk bezig en die invasions zijn een welkome zet. Verder zit ik op het moment in een 1-day Mythic guild, ook de ideale combinatie met werk en real life als je het mij vraagt.
Zoals ook wel vaker hier gezegd zijn we (de vanilla spelers :) ) allemaal een stukje ouder en dan veranderen de mogelijkheden in tijd en wensen. Als ik naar mijzelf kijk dan wil ik altijd raiden, het liefst zo hoog mogelijk, maar dat is in combinatie met de tijd niet altijd mogelijk. Als je dan daarnaast ook nog eens als een gek mats moet gaan farmen, tja dan houdt het wel op. Gelukkig is het raiden met de veranderingen toch nog mogelijk.

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:55:Sorry, maar tegen de tijd dat je level 106 bent hangen die dungeons je de strot uit en dan heb je nog 4 levels te gaan.
Daarom level ik met quests en niet met dungeons! :)

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 14:28
DarkFire1985 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:18:
[...]

Het is inderdaad elke expansions weer wat minder in verschillende raids / dungeons en persoonlijk vond ik TBC en WOTLK echt de beste expansions van WoW.
Ik ben wel erg benieuwd naar Legion, wat dit nu werkelijk gaat brengen. Iemand hierboven las ik dat zijn vriendin niet zoveel met demons heeft, dat heb ik nu eigenlijk ook wel. Mede ook omdat deze ook altijd dezelfde looks (logisch natuurlijk) hebben en dat wordt op een gegeven moment eentonig.

De latere expansions hebben wel weer heel veel voordeel dat je niet zoveel meer naast je raids hoeft voor te bereiden. Ik weet nog dat ik in Vanilla bijna alleen maar bezig was om mats te verzamelen om maar te kunnen raiden. In TBC was dat ook nog behoorlijk aanwezig.

Aan de andere kant vond ik het verkrijgen van loot, ook al was het vooral DKP horden, wel erg leuk in Vanilla. Slechts die paar items met 40 man delen en dan weken bezig zijn om eindelijk je Eye of Divinity te krijgen en de fantastische class quest te doen om je Benediction te halen. Dat gaf wel degelijk een trots gevoel / voldoening. In die tijd had een epic nog waarde, ook al was het voornamelijk geïnvesteerde tijd. Men keek echt op bij een full T2,en later T3.
Ook de attunements waren toch wel erg mooi. Moeite doen om ergens naar binnen te mogen, het heeft gewoon iets :)

Maar ja, dit alles komt niet meer terug en ik heb me inmiddels aangepast. Alle classes heb ik binnenkort op 100, ik was al druk bezig en die invasions zijn een welkome zet. Verder zit ik op het moment in een 1-day Mythic guild, ook de ideale combinatie met werk en real life als je het mij vraagt.
Zoals ook wel vaker hier gezegd zijn we (de vanilla spelers :) ) allemaal een stukje ouder en dan veranderen de mogelijkheden in tijd en wensen. Als ik naar mijzelf kijk dan wil ik altijd raiden, het liefst zo hoog mogelijk, maar dat is in combinatie met de tijd niet altijd mogelijk. Als je dan daarnaast ook nog eens als een gek mats moet gaan farmen, tja dan houdt het wel op. Gelukkig is het raiden met de veranderingen toch nog mogelijk.
Die dag dat dat ik voor het eerst in Org stond met first full t2 van de horde op m'n server...... Epic!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Grompie
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Voorheen had ik voor Legion de hoop dat er tijdens het levelen weer lekker veel dungeons kwamen. Dit valt echter toch weer tegen. Het zijn er in totaal 10, maar daarvan zijn er slechts 5 bruikbaar tijdens het levelen. Dat wordt dus over 10 levels lang, 5 instances, keer op keer op keer opnieuw doen. Ik vond de 7 instances tijdens Cataclysm levelen (waarvan er 3 ook pas bij lvl 84 bruikbaar werden |:( ) al geestdodend, laat staan slechts 5. 4 van deze 5 zijn er al vanaf het begin (lvl 98) bruikbaar, op lvl 105 krijg je er eentje bij en that's it. Sorry, maar tegen de tijd dat je level 106 bent hangen die dungeons je de strot uit en dan heb je nog 4 levels te gaan.
Levelen via dungeons is dan ook achterlijk dom. Je gaat er nauwelijks xp van krijgen (is als sinds MoP geen echte optie meer om volledig via dungeons te levelen). Ze steken bij blizzard ook liever hun tijd in dungeons op eind level goed maken dan dungeons waar iederen tijdens het levelen 1 keer doorgaat en daarna ze toch alleen maar op heroic of mythic doet. Ze gaan 1 keer wat xp op leveren en dat is als je quest krijgt in de zone om de dungeon te completen.

• Moi_in_actie
Grompie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Levelen via dungeons is dan ook achterlijk dom. Je gaat er nauwelijks xp van krijgen (is als sinds MoP geen echte optie meer om volledig via dungeons te levelen). Ze steken bij blizzard ook liever hun tijd in dungeons op eind level goed maken dan dungeons waar iederen tijdens het levelen 1 keer doorgaat en daarna ze toch alleen maar op heroic of mythic doet. Ze gaan 1 keer wat xp op leveren en dat is als je quest krijgt in de zone om de dungeon te completen.
Klopt, maar dat is een van vele gedachtegangen van Blizzard die ik niet goed snap, of waar ik op z'n minst een andere visie op heb. Tijdens het levelen zijn dungeons mijn inziens zeer zeker zinvol, of je er meer of minder XP voor krijgt dan los questen daargelaten (dat is heel simpel te tweaken). Maar tijdens het levelen wil je XP krijgen, nieuwe gear uit die dungeons, de content verkennen. Op max level, zeker zoals de visie van Blizzard nu is, is het maar al te makkelijk om aan het raiden te komen. Je zult niet direct wanneer je max level bereikt LFR in mogen, maar met wat geluk doe je 1 middagje dungeons, je koopt/craft wat dingen en jouw itemlevel is hoog genoeg.

Die dungeons op max level doe ik dus alleen om even snel mn gear op orde te krijgen, de rest boeit me niet. Als ik alle gear uit 1 instance kan halen, door deze een keer of 5 achter elkaar te farmen op max level, prima. Levelen duurt echter een stuk langer, als je het wat rustig aan doet en elke dag een uurtje of 2 speelt, ben je toch heel wat dagen bezig.

Maar ook hier waren dungeons vroeger veel interessanter. Het was ook juist leuk om her en der quests te verzamelen voor een bepaalde dungeon, want die quests (vaak onderdeel van een questchain) leverden flinke XP en leuke items op. Ik herinner me met name nog Blackrock Depths en diens quests, in totaal een stuk of 7 a 8 meen ik. Als je die quests deed + de hele instance (was je makkelijk een tot anderhalf uur mee bezig), dan kon je hiermee wel 2 tot 3 levels aan XP binnen harken als je rested bonus had. Tegelijk kon je ook alvast een stukje van de Molten Core attunement doen. Het kostte flink wat moeite om die quests te verzamelen (tenzij je uit het hoofd wist hoe/waar ze te halen), maar ze waren wel leuk en er zat nog wat verhaal achter.

Tegenwoordig is het zo gort droog, quests zijn er niet of je krijgt ze van een NPC bij de ingang van de instance. Kill de boss die je toch al ging killen, loop op het einde weer langs deze zelfde NPC en krijg een dik item. Het stukje avontuur is hier dan ver te zoeken :O Maar goed, na TBC leek het ineens alsof Blizzard de game voor een heel andere doelgroep wilden maken, of op z'n minst de doelgroep flink uit te breiden, maar mijn inziens is dit op meer punten een fiasco geworden dan een succes. Zeker niet alles werd slechter (duo-spec of hoeveel je er nu kunt hebben is echt een verademing), maar het is allang geen een grote open wereld meer, waar je alles zelf mag uitzoeken en je niet aan het handje wordt gehouden.

Want verwachten dat er voldoende dungeons zijn om 10 levels vol te levelen is natuurlijk erg realistisch. Wat verwacht je dan? 20 dungeons ofzo :? Get real... En als iedereen max level is kijkt geen hond nog om naar die leveling dungeons. Zonde van de tijd en moeite om dat te ontwikkelen.
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:28:
[...]
Op max level, zeker zoals de visie van Blizzard nu is, is het maar al te makkelijk om aan het raiden te komen. Je zult niet direct wanneer je max level bereikt LFR in mogen, maar met wat geluk doe je 1 middagje dungeons, je koopt/craft wat dingen en jouw itemlevel is hoog genoeg.

Die dungeons op max level doe ik dus alleen om even snel mn gear op orde te krijgen, de rest boeit me niet. Als ik alle gear uit 1 instance kan halen, door deze een keer of 5 achter elkaar te farmen op max level, prima. Levelen duurt echter een stuk langer, als je het wat rustig aan doet en elke dag een uurtje of 2 speelt, ben je toch heel wat dagen bezig.
LFR en raiden in 1 zin noemen :') Verder zeker nog niet verdiept in het begrip mythic keystones? Nee, dacht ik al. Ik hoor hier een weer zon typische moaning casual. Links- of rechtsom, het is nooit goed, altijd iets te piepen.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-08-2016 18:51 ]

• Grompie
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:28:
[...]

Klopt, maar dat is een van vele gedachtegangen van Blizzard die ik niet goed snap, of waar ik op z'n minst een andere visie op heb. Tijdens het levelen zijn dungeons mijn inziens zeer zeker zinvol, of je er meer of minder XP voor krijgt dan los questen daargelaten (dat is heel simpel te tweaken). Maar tijdens het levelen wil je XP krijgen, nieuwe gear uit die dungeons, de content verkennen. Op max level, zeker zoals de visie van Blizzard nu is, is het maar al te makkelijk om aan het raiden te komen. Je zult niet direct wanneer je max level bereikt LFR in mogen, maar met wat geluk doe je 1 middagje dungeons, je koopt/craft wat dingen en jouw itemlevel is hoog genoeg.

En opnieuw weet je niet wat legion gaat brengen. Het is namelijk altijd waard om dungeons te gaan runnen in legion. Is het niet voor artifact power dan zal er altijd dankzij het WF systeem een kans bestaan dat een item beter is dan je huidige item. Zeker de mythic dungeons zullen heel goeie gear kunnen droppen met het keystone systeem.
Als je het mij vraagt wordt LFR waardeloos deze expansion. LFR dropt 835 gear Mythic dungeons 840.

En nu je over attunement praat. Je zal voor bepaalde dungeons bepaalde quests gedaan moeten hebben. Dit zijn de level 110 dungeons natuurlijk. Mogelijks wordt de nighthold raid ook met attunement gedaan (maar dat is nog niet bevestigd)

Als je denkt dat dungeons deze expansion gaan sucken ben je grondig mis.
[b]Grompie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:37:

Als je denkt dat dungeons deze expansion gaan sucken ben je grondig mis.
Eindelijk iemand die weet waarover hij praat ;)
Dungeons zij uitstekend gedaan in Legion. Soms ook een afsluiting van het quest verhaal in een zone.

Laten we het helemaal maar niet hebben over de keystones. Iets waar ik erg naar uitkijk.

FUMES et CARNES

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
Grompie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:37:
[...]
Als je het mij vraagt wordt LFR waardeloos deze expansion. LFR dropt 835 gear Mythic dungeons 840.
Dat was in WoD ook al als je het mij vraagt, de gear was veel te slecht tov wat je via missions kon krijgen en later in Tanaan. Daarbovenop waren de items uit LFR te lelijk voor mijn smaak, waardoor ik als transmog verzamelaar eigenlijk geen reden had om ze te doen. De moeilijkheidsgraad was ook belachelijk laag waardoor het voor mij niet meer dan een vervelend klusje was.

Gelukkig heeft Blizzard dit voor een stuk erkend en gaan ze in Legion weer een lagere tier versie aanbieden via LFR. Dan kan je als transmogger tenminste nog terecht in de LFR :)

citaat van mmo-champion:
The team was worried that LFR was growing too much in prominence in some ways, so they wanted to make sure that players were doing regular group raiding didn't also feel obligated to do lots of Raid Finder to complement that. The team probably overdid this in Warlords by removing Tier sets from Raid Finder, so they are coming back to Raid Finder in Legion.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Vanavond dus even drie invasions gedaan met m'n gnome hunter: van level 35 naar 45 gegaan. <3

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

RustStorm schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:58:
Vanavond dus even drie invasions gedaan met m'n gnome hunter: van level 35 naar 45 gegaan. <3
Rare gast lol 8)7

Nog 3 daagjes Kreta en dan kan ik mijn hunter naar 100 brengen

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:05:
[...]

Rare gast lol 8)7

Nog 3 daagjes Kreta en dan kan ik mijn hunter naar 100 brengen
Haha, beken nou maar gewoon dat je eigenlijk je orc wilt omruilen voor een gnome... >:)

Geniet maar van Kreta, hier in Nederland is het te warm... ;) (I love it!)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 11:39
Ik dacht, misschien even realm en faction changen voor Legion. Oeps. Komt neer op 45 euro per character. Nee bedankt. Dan kun je trouwens net zo goed een character boost kopen. Alleen mis je dan je reputations, transmog wardrobe en je stats in de armory.

Misschien achteraf eens om te proberen, maar dan zit ik weer met 2 dezelfde classes alleen bij een verschillende faction.

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
[...]

Ik ben het niet met je eens. Laat ik het dan even zo stellen: wat moest je in TBC allemaal extra doen om (fatsoenlijk) te kunnen raiden en hoe is dat sinds ongeveer Cataclysm?

TBC:
- Gear halen in heroics
- Attunements voor de raids (als je het een beetje slim aanpakte, kon je dat samen de vorige 2 punten doen)
- Rep farmen voor gear/enchantments (druid tanking mace van Cenarion Expedition was BiS tot aan eind T5/begin T6 zo'n beetje)
- Consumables farmen (vaak waren 2 elixirs beter dan 1 flask, maar wel veel duurder, zeker op progression raids)
- In een fatsoenlijke guild zitten/komen en een schema van raids hebben (guildloos raiden zat er zeker in het begin niet bij, tenzij je alleen de eerste 2 of 3 bosses van Karazhan keer op keer wilde doen)

Sinds WotLK:
- Een beetje random gear halen om aan het iLvl te voldoen (normal dungeons, van badges/points halen, van de AH kopen of zelf craften)
- Join LFG

Meer is er letterlijk niet nodig. Heb je LFG plat gefarmed, dan rol je vanzelf normal/heroic raids in. Ja, misschien nog wat mats farmen voor pots/flasks, maar dat wordt veelal centraal geregeld met feasts e.d.

TBC:
- 16x 5-mans dungeons (alle 16 beschikbaar tijdens het levelen, MgT wel pas later toegevoegd), allen speelbaar op normal + heroic

- 14x 5-mans dungeons (waarvan slechts 7 beschikbaar tijdens het levelen), 3 waren oude content die mensen al 100 keer eerder hadden gedaan (Deadmines, Zul Aman en Zul Gurub)

Sorry, maar zeggen dat er in TBC 16 dungeons vrij toegankelijk waren is verre van waar. Dungeons als Shadow Labyrinth, Dark Portal, Steamvault, Shattered Halls en alle 3 de Tempest Keep dungeons waren nauwelijks te doen beneden level 70. Dus dan houdt je 8 dungeons over, 1 meer dan nu het geval is.

Dan even door gaan met de raid vergelijking en daarbij kijken ik eigenlijk alleen naar het hoogste niveau.
TBC:
1e tier: 15 waarvan 12 in een 10-man raid instance die gold als tijdverdrijf tot je attunement klaar was. UBRS was hetzelfde maar wordt ook nooit geteld als echt raid tier.
2e tier: 16 waarvan 6 weer in een 10-man instance. ZA was ook weer opvulling en geen upgrade ten opzichte van de bestaande content.
3e tier: 21
Dus wat betreft high end content zijn dat er 34 bosses.

WoD:
1e tier: 7 bosses
2e tier: 10 bosses
3e tier: 13 bosses
Dat is een totaal van 30. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik de bosses beter in elkaar vind steken dan in TBC. Het komt veel meer aan op skill en het juist uitvoeren van mechanics. In TBC daarintegen was het veelal geluk hebben dat je dps hoog genoeg was en er vooral heel veel tijd tegenaan gooien. M'uru heb ik tegen de 500 wipes op voordat we de 1e kill hadden.
Ik heb zeer zeker genoten van die tijd. Ik zie mijn TBC raid tijd ook nog steeds als mijn beste raid periode (mijn guild zat in die tijd in de top 100 wereldwijd). Maar dat betekende ook 5 avonden per week bezig zijn met raiden en geen tijd hebben voor andere dingen. Daarintegen kan ik nu met 2 avonden per week ook zeer competitief raiden waarbij het neerkomt op skill en het geen kwestie is van simpelweg veel tijd er tegenaan gooien. Het geeft me voldoende tijd om ook andere onderdelen van het spelletje uit te proberen en van te genieten.

Attunements waren ook een leuk onderdeel van het mogen raiden en die zouden ze van mij ook in een enigszins makkelijkere versie terug mogen brengen want ze waren in het begin verschrikkelijk om te doen.Om de heroics te doen die je nodig had (in een periode dat het relevante content was en je het niet outgearde), had je zeer specifieke comps nodig en speelde je een class die hierin niet zat had je een groot probleem.
Wat je hier noemt is een behoorlijke nerf geweest die casual gericht was. In het begin van TBC was er geen limiet op de hoeveel elixirs die je kon gebruiken. Dat betekende dus dat je een belachelijke hoeveelheid elixirs iedere raid nodig had. Als ik dus niet aan het raiden was, moest ik mats farmen om al die elixirs (en ook flask en food) te maken. De change van max 1 flask of 2 elixirs is een change geweest om content meer toegankelijk te maken, iets wat ze in de loop der jaren nog veel meer hebben gedaan met dingen als LFR.
Als je fatsoendelijk wilt raiden heb je tegenwoordig trouwens moet je nog genoeg doen. Fatsoendelijk raiden is bij mij trouwens mythic raiden. Dan is het niet alleen even wat LFG zoals jij noemt. En valor/badges zijn altijd catch-up mechanismes geweest aan het einde van expansions dus nooit relevant geweest aan het begin.

TBC was niet beter als nu en nu is niet beter als TBC. Het is anders en daar kan je van houden of niet. Ik ben er in ieder geval blij mee dat dingen meer casual gericht ook zijn want ik ben ook verder in mijn leven ten opzichte van de TBC periode en kan niet de hele dag een beetje WoW zitten spelen. Ik kan nu nog steeds ten volste genieten van de dingen die ik echt leuk vind, iets wat niet mogelijk was geweest als dingen niet veranderd waren.

Mocht je nog eens echt de grindy nature van Vanilla/TBC nog eens willen herleven kan ik je een game als Black Desert Online aanbevelen. En kijk dan nog eens of je er van houdt om zoveel tijd in de game te moeten steken om een klein beetje te kunnen bereiken.

• Moi_in_actie
Kaap schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:49:
Want verwachten dat er voldoende dungeons zijn om 10 levels vol te levelen is natuurlijk erg realistisch. Wat verwacht je dan? 20 dungeons ofzo :? Get real... En als iedereen max level is kijkt geen hond nog om naar die leveling dungeons. Zonde van de tijd en moeite om dat te ontwikkelen.
En daarom zei ik dus ook dat ik het vreemd vind dat ze heel wat dungeons in Legion pas op lvl 110 beschikbaar maken. Als ze alle 10 de dungeons van Legion gelijkmatig tussen lvl 98 en 110 hadden verspreid, was het al prima. Nu krijg je een stuk of 4 dungeons al op lvl 98, een of twee een paar levels later en de rest kan pas op max level.
[...]
Verder zeker nog niet verdiept in het begrip mythic keystones? Nee, dacht ik al. Ik hoor hier een weer zon typische moaning casual. Links- of rechtsom, het is nooit goed, altijd iets te piepen.
Excuse me? Jij weet natuurlijk exact wat voor een speler ik ben/was. Ik heb sinds het begin van MoP niet meer actief gespeeld, dus nee, ik weet niet alle ins and outs van Draenor en Legion. Maar iemand dan meteen bestempelen als een zeurende casual?

Tijdens WotLK heb ik menig server first heroic raidboss kill behaald (server 2nd op LK heroic), stond de guild server rank 2 (rank 1 was een guild die top 20 EU was), ik heb met mn resto druid lange tijd rank 1 gestaan op de wereld ranglijst van 2 fights in ICC heroic (totdat patch 4.0 uitkwam welke alle rankings vernaggelde) en eveneens menig top 10 world ranking behaald gedurende de hele expansion met meerdere characters.

Zelfs in TBC, destijds wel nog in een semi-casual guild, alsnog heel SSC, heel TK en heel Hyjal gecleared en BT t/m Shazrah. Daarnaast ook ten tijde van de T5 raids menig timed ZA run gedaan en de mount gehaald.
Ook in Cataclysm alles op heroic op zowel 10 als 25 mans gecleared (en ja, sommige heroic fights waren beduidend lastiger op 10 mans) met 4 characters, met ook hier genoeg high ranked kills/fights.

Nee, ik zou mij niet bepaald een casual noemen en zeuren noem ik het zeer zeker ook niet. Natuurlijk zijn er tal van mensen die nog meer hardcore geraid hebben, maar de zaken die ik qua raiden heb behaald in die tijd was meer/eerder dan 95-98% van de totale playerbase.
Dus ja, tenzij je weet waar je het over hebt, laat die onnodige snode opmerkingen liever achterwegen, dank je.

Edit: kleine toevoeging

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 25-08-2016 00:22 ]

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Gisteren voor het eerst in jaren een raid gedaan. De standaard addons waren verplicht (DBM, recount), maar wat erger ik me aan de informatie overkill van DBM zeg. Steeds weer die meldingen in beeld, ik heb echt geen idee wat nu van addon komt en wat van het spel / de incounter zelf.

Snap nu helemaal waarom blizzard er een stokje voor gaat steken in Legion.

Verwijderd

Bisamrat schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 05:57:
Gisteren voor het eerst in jaren een raid gedaan. De standaard addons waren verplicht (DBM, recount), maar wat erger ik me aan de informatie overkill van DBM zeg. Steeds weer die meldingen in beeld, ik heb echt geen idee wat nu van addon komt en wat van het spel / de incounter zelf.

Snap nu helemaal waarom blizzard er een stokje voor gaat steken in Legion.
Ik ben ook 100% voor dat ze dingen gaan aanpassen in de help tools voor raiden.
Ikzelf probeer/leer eerst een gevecht en dan schakel ik enkel maar de waarschuwingen aan die voor mij op dat moment "belangrijk" zijn. Dus van alle waarschuwingen die DBM eigenlijk zou geven, probeer ik het te houden op 1 of 2 waarschuwingen.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Moi_in_actie schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:11:
[...]

En daarom zei ik dus ook dat ik het vreemd vind dat ze heel wat dungeons in Legion pas op lvl 110 beschikbaar maken. Als ze alle 10 de dungeons van Legion gelijkmatig tussen lvl 98 en 110 hadden verspreid, was het al prima. Nu krijg je een stuk of 4 dungeons al op lvl 98, een of twee een paar levels later en de rest kan pas op max level.
Tja, de spelersbase wilde juist graag dat er ook dungeons waren voor de End-game en niet alleen maar voor tijdens het levelen. Dus hebben ze end-game dungeons gemaakt. Die nog moeilijker te maken zijn door middel van keystones. Zodat op max level 5-mans een viable spelersoptie zijn en niet alles alleen maar om het raiden draait.

Want dat was de grote klacht van Warlords; het raiden was tof! De rest was niet zo tof. Dus meer focus op andere dingen dan alleen raids.

Daarnaast was het levelen in Warlords een van de beste leveling experiences ever. Het questen, de bonus objectives. Allemaal heel tof gedaan en dat verwacht ik in Legion ook weer.
Excuse me? Jij weet natuurlijk exact wat voor een speler ik ben/was. Ik heb sinds het begin van MoP niet meer actief gespeeld, dus nee, ik weet niet alle ins and outs van Draenor en Legion. Maar iemand dan meteen bestempelen als een zeurende casual?
Wat ik dan niet zo goed snap, waarom ben je dan zo ontzettend actief kritiek aan het leveren op zaken waar je nu zelf van toegeeft niet al te veel te weten? Over een game die je al 3-4 jaar niet actief meer speelt?

Voor de mensen die nu wel actief spelen komen jouw posts dus wel degelijk over als iemand die casual is, omdat je conclusies trekt op basis van hoe het vroeger was.

Jouw insteek klinkt als "Dungeons zijn er alleen maar om te levelen en om voor te bereiden op raiden" (en dat was in TBC / Wrath misschien zo, ik speelde destijds nog niet)

terwijl Blizzard juist reageert op de spelers naar aanleiding van Warlords; dungeons zijn na level 100 niet relevant meer en we willen graag ook end-game in 5-mans zien. Dat, gecombineerd met een hele positieve reactie op het levelen in Warlords wat vooral gedaan werdt door middel van questen en bonus objectives heeft geleid tot weer een hele goede experience in de leveling zones gecombineerd met een paar dungeons tijdens het levelen en daarna een hoop dungeons op max level waarvan al bekend is dat er later nog meer toegevoegd gaan worden.
Zo, en alle tanks op 100! Uiteindelijk gehaald.

Ook weer een guild merge dit weekend. 8-10 members erbij, wordt gezellig druk. En het raid team zit weer vol :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
Ik heb nog geen pre-order gedaan voor Legion, mochten er dus mensen (als Zeror) van een tweede key af willen, geef maar seintje. Ik hoef niet op day of release online te zijn, aangezien ik toch midden in mijn verhuizing zit.

(Sorry als het niet mocht, doe het niet uit eigen belang, maar eerder voor de anderen)

• abdus18
Dungeons geven nu ook nauwelijks exp om te levelen in legion. Blizz wilt dat je gewoon gaat questen.
Logisch ook, want je kunt pas world quests doen als je friendly bent met de faction in die zone. Dat lukt alleen met questen, je zou jezelf en je char best gimpen als je dat allemaal uitstelt tot level 110.

Verder was het in TBC heel lastig voor een speler die laat in de expansion begint, om eens lekker fatsoenlijk te gaan raiden, niemand wilde de attunements met je doen, gear kon je alleen maar krijgen door de oudere raids te doen (SSC/TK) terwijl de guilds meestal al weer in BT en MH zaten en dus geen tijd hadden om je even daar doorheen te trekken.

Niet voor niets dat tijdens WoTLK zoveel mensen wow speelden. Het was makkelijker voor mensen om in de raiding scene te komen en als je later in de expansion gestart was, was het makkelijker via catch-up mechanismen om met current content mee te doen.

Zelf vind ik tegenwoordig dat er meer te doen is in wow. Als je in TBC je reps had gefarmed, en je attunement was klaar, was er ook niks meer te doen dan wachten tot je raid maar weer begon, er waren geen pet-battles, achievements waren er niet om te doen, vast nog wel een paar dingen. (ik doe zelf geen pet-battles, maar het is wel meer content :P) Zelf stond ik vaak uren AFK in shatrah, omdat er geen zak te doen was. Dan level je dus maar een paar alts (volgens mij had ik er 5 uiteindelijk op 70) maar hiermee kom je niet veel verder dan karazhan omdat de stap naar uiteindelijk BT en MH te groot was. Maargoed, ondanks dat er naar mijn mening meer te doen is in wow, betekent het niet dat ik alsnog elke expansion voor het grootste deel AFK sta in de main city, wachten tot de raid begint :P

Hopelijk is het in legion wat beter, heb tot 110 op de beta geleveld en even wat content gedaan. De dungeons zijn goed en blijven lang nuttig, world quests zijn leuk om te doen. Sarumar is een erg goede zone, die weer een beetje op een attunement lijkt, je moet er honored zijn met twee factions om twee nieuwe dungeons te unlocken. Al met al goede ideeen om nog meer te doen te hebben in wow, even afwachten hoe het allemaal tot z'n recht komt

Verwijderd

abdus18 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:08:
[...]

Dungeons geven nu ook nauwelijks exp om te levelen in legion. Blizz wilt dat je gewoon gaat questen.
Logisch ook, want je kunt pas world quests doen als je friendly bent met de faction in die zone. Dat lukt alleen met questen, je zou jezelf en je char best gimpen als je dat allemaal uitstelt tot level 110.

Verder was het in TBC heel lastig voor een speler die laat in de expansion begint, om eens lekker fatsoenlijk te gaan raiden, niemand wilde de attunements met je doen, gear kon je alleen maar krijgen door de oudere raids te doen (SSC/TK) terwijl de guilds meestal al weer in BT en MH zaten en dus geen tijd hadden om je even daar doorheen te trekken.

Niet voor niets dat tijdens WoTLK zoveel mensen wow speelden. Het was makkelijker voor mensen om in de raiding scene te komen en als je later in de expansion gestart was, was het makkelijker via catch-up mechanismen om met current content mee te doen.

Zelf vind ik tegenwoordig dat er meer te doen is in wow. Als je in TBC je reps had gefarmed, en je attunement was klaar, was er ook niks meer te doen dan wachten tot je raid maar weer begon, er waren geen pet-battles, achievements waren er niet om te doen, vast nog wel een paar dingen. (ik doe zelf geen pet-battles, maar het is wel meer content :P) Zelf stond ik vaak uren AFK in shatrah, omdat er geen zak te doen was. Dan level je dus maar een paar alts (volgens mij had ik er 5 uiteindelijk op 70) maar hiermee kom je niet veel verder dan karazhan omdat de stap naar uiteindelijk BT en MH te groot was. Maargoed, ondanks dat er naar mijn mening meer te doen is in wow, betekent het niet dat ik alsnog elke expansion voor het grootste deel AFK sta in de main city, wachten tot de raid begint :P

Hopelijk is het in legion wat beter, heb tot 110 op de beta geleveld en even wat content gedaan. De dungeons zijn goed en blijven lang nuttig, world quests zijn leuk om te doen. Sarumar is een erg goede zone, die weer een beetje op een attunement lijkt, je moet er honored zijn met twee factions om twee nieuwe dungeons te unlocken. Al met al goede ideeen om nog meer te doen te hebben in wow, even afwachten hoe het allemaal tot z'n recht komt
Ik herken dit verhaal wel een beetje. Ik speelde destijds in een guild die realm first was en ondanks de grote hoeveelheid content die er was, was er eigenlijk ook weer niet heel veel te doen. Veel dungeons en heroic dungeons etc en heroic dungeons waren ook echt moeilijk destijds dat zodra karazhan, gruul's lair en magtheridon down waren het ook compleet nutteloos was om dit te doen. Heroic Arcatraz deed je 1x 5 man om dan de hele guild te summonen voor de attunement quest. Wat ik me vooral van TBC herriner is AFK bij de Aldor bank in Tier 5/ Tier 6 en iedereen kwam inspecten.

Uiteindelijk ondanks de minder raids en dungeons maar door de verschillende difficulties, lockouts en alle content buitenom raids(die er eigenlijk niet was in TBC) is er zoveel meer te doen in WoW. We kijken allemaal gewoon te graag naar de nummers.

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 09:34
Soms moet je de chat niet al te serieus nemen, maar het wordt toch iets te vaak vermeld in Horde en Alliance chat. Weet iemand of het echt zo is dat de artifact wapen quest al zondag wordt uitgerold?

• Grompie
fitznl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:59:
Soms moet je de chat niet al te serieus nemen, maar het wordt toch iets te vaak vermeld in Horde en Alliance chat. Weet iemand of het echt zo is dat de artifact wapen quest al zondag wordt uitgerold?
Maandagavond om 12u s'nachts kan je beginnen met artifact questline, dan begint legion.

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13
Zo alle alts in de 700 invasion gear gestoken. bij de laatste kon ik het gewoon dom weg niet meer op brengen om de laatste 2 items te grinden.

Mijn dubio tussen de 2 toons heb ik nog niet opgelost :x, alvast beide maar de bags maar opgeruimd, denk dat ik hooguit nog maandag avond zin heb om nog wat tijd op door te brengen in wow.
behalve een main keuze ben ik wel klaar voor legion.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
Wat ik me herinner van BC is dat Blizzard specifieke class rewards verbond aan een serie dungeons.
Daardoor moesten druids bijvoorbeeld altijd die onderwater dungeons grinden voor hun epic 2h mace. Casters moesten de Hellfire dungeons grinden, en schild tanks de Tempest Keep serie voor hun schild.

Daardoor was het vormen van groepen niet altijd even gemakkelijk.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

[...]

TBC:
- Gear halen in heroics

Sinds WotLK:
- Join LFG

TBC:

Zie ook deze pagina. Het is ook niet dat het in de expansions daarna veel beter werd, soms iets meer, soms nog minder. Maar zoveel content als in TBC is er nooit meer geweest.

En buiten dit alles had je in TBC (en ook wel in Vanilla) genoeg dingen te doen buiten raiden om. PVP, en dan zeker world PVP, was veel meer een ding. Tegenwoordig is het alleen af en toe een irritante 10 jarige kiddo die met zn max level character in een low level regio alles ganked (had je toen helaas ook al). World bosses waren altijd leuk om te doen, die zijn er nu soms ook nog wel (sommige expansions totaal niet). Arena en battlegrounds was in TBC ook al heel groot (dat miste echt in Vanilla). Rep dingen en speciale mounts waren destijds ook al te halen, alleen plakt men tegenwoordig letterlijk op elke poep of scheet een "achievement".

Het enige wat je tegenwoordig echt extra hebt zijn dingen uit de categorie "extreem casual", voor de mensen die farmville leuk vinden of zo, zaken als de Garrisons. Ze gaan, zover ik weet, met de komende expansion dingen als professions en speciale quests wat interessanter maken, dat is wel een leuke toevoeging.

TBC zat natuurlijk een volledig andere gedachten gang achter dan nu, maar kijk je nu terug dan zie je dat TBC extreem saaie leveling zones had (ze hadden natuurlijk de tech niet die ze nu hebben), wat ook maakt dat ieder geval voor mij wanneer ik een Alt level de 10 TBC levels ik echt veruit het meest saai vind (samen met Wrath, al zijn die zones over het algemeen net iets minder saai naar mijn menng), alternatief is natuurlijk dungeon spamming, maar daar hou ik tijdens het levelen ook niet echt van.

Verder had je een groot aantal dungeons, die ook nog een regelmatig lastig waren, misschien wel het grootste pluspunt van TBC t.o.v. latere expansions. De attunements waren natuurlijk over het algemeen vooral een vervelendheidje, zeker voor alts en latere instappers, de meeste waren niet al te lastig, maar vooral een grote timesink. Die mogelijk ook nodig was, want verder was de max level content gewoon erg karig vergeleken met latere expansions met uitzondering van de raids. Al waren dungeons langzamer niet meer relevant dan in andere expansions, na tijdje werden ze wel een chore zodra de repgrind klaar was en je geen gear upgrades meer kon halen. Enkel het farmen voor badges was niet echt super.

Raids waren er natuurlijk wel genoeg, al was de eerste "tier" in TBC vrij karig, zeker voor de oude 40 man guilds met maar 3 25 man bosses en en Kara als 10 man raid. Niet echt top voor een guild met een roster van <30 man, want veel uitzitters op Kara nachten. Niet dat Kara geen goede raid was, maar juist na een "verplichte" downsize had er eigenlijk meer 25 content moeten zijn die redelijk makkelijk beschikbaar was.

De 2de Tier had wel 2 mooie en uitdagende raids met SCC en The Eye en ook de 3de tier met initieel Hyjal en BT en daarna Sunwell was een zeer goede tier.

Maar of TBC nu echt meer content had dan andere expansions betwijfel ik toch, afgezien van wat level 70 dailies was er buiten raiden als endgame content maar bar weinig te doen, tenzij uren farmen voor consumables / gold voor consumables daar ook onder valt.

Ik heb denk ik zelfs in WoD veel meer verschillende activiteiten ondernomen op max level dan dat ik in TBC ooit gedaan heb. Neemt niet weg dat ik TBC een goede expansion vond (vooral door de goede raids destijds) en een waar ik de meeste lol heb gehad, vooral ook omdat je alles met guildies deed, net als in Vanilla.

Maar bijv. content zoals Timeless Isle, Tanaan, of bijv. Argent Tournament in Wrath was er maar vrij weinig.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:01
RustStorm schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:58:
Achja, gewoon een RaF naar jezelf sturen, 2e account op je bnet aanmaken. En 2 clients openen + heirlooms. Zit je op 345% extra exp. Lekker simpel en kost je maar €15 tot level 90 ( max level RaF)

In 2 invasions naar level 45 gegaan, vandaag 80 maar even aantikken als ik uit werk kom.
rolandos582 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

Achja, gewoon een RaF naar jezelf sturen, 2e account op je bnet aanmaken. En 2 clients openen + heirlooms. Zit je op 345% extra exp. Lekker simpel en kost je maar €15 tot level 90 ( max level RaF)

In 2 invasions naar level 45 gegaan, vandaag 80 maar even aantikken als ik uit werk kom.
Dat kan ook, maar dat vind ik het vooralsnog niet waard. :)

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 11:52
Ik ook niet, gaat snel genoeg. Ik heb van het weekend een goblin shaman gemaakt, en gisteren even uurtje invasions gedaan en is inmiddels level 52. Nu twijfel ik of ik de shaman de 100 boost gun of mijn DK. :)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:52
Dankzij invasions eindelijk een healer op lvl 100 kunnen krijgen.

De tasjes gespaard en uiteindelijk na een paar uurtjes lvl 100 op een aardig item lvl uit gekomen.

http://eu.battle.net/wow/...nagrand/Carantin/advanced

Daarna tier 5 transmorg items gehaald :)
Noiz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:29:

Daarbij moet wel gezegd worden dat ik de bosses beter in elkaar vind steken dan in TBC. Het komt veel meer aan op skill en het juist uitvoeren van mechanics. In TBC daarintegen was het veelal geluk hebben dat je dps hoog genoeg was en er vooral heel veel tijd tegenaan gooien. M'uru heb ik tegen de 500 wipes op voordat we de 1e kill hadden.
Het is natuurlijk niet volledig vergelijkbaar, maar over het algemeen zijn TBC mechanics vergeleken met de mechanics van nu een stuk makkelijker, echter de toolkit van alle classes was ook een stuk anders, een boel mechanics van nu zou je mogelijk met de toolkit van toen niet eens kunnen doen, of veel lastiger. DPS hoog genoeg is imho ook kwestie van geluk over het algemeen (m.u.v. van Glaives), maar meer van goede planning en zorgen dat de juiste classes de juiste items kregen (niet heel veel anders dan nu).
Attunements waren ook een leuk onderdeel van het mogen raiden en die zouden ze van mij ook in een enigszins makkelijkere versie terug mogen brengen want ze waren in het begin verschrikkelijk om te doen.Om de heroics te doen die je nodig had (in een periode dat het relevante content was en je het niet outgearde), had je zeer specifieke comps nodig en speelde je een class die hierin niet zat had je een groot probleem.
Als ze terug zouden komen in die vorm dan zou het wel een hele goede implementatie moeten zijn, tegenwoordig raiden spelers op veel meer characters, en een timesink als TBC attunements zou dat voor veel spelers verpesten. Sommige zaken in de attunement waren we enigzins lastig, maar speciale comps hebben wij er nooit echt voor gebruikt voor zover ik weet, was soms wat lastiger door minder CC of minder goede CC, maar we kwamen er altijd wel doorheen en hebben zo de hele guild geattuned. Wij waren bijv, uit mijn hoofd server first Karazhan attuned met een guild groepje (zeker guild first, maar dan had ik vast geen screenshot gemaakt), en dat was Black Morass met een Warrior (tank), Druid (Healer), Een mage en 2 warlocks (DPS). Absoluut geen "Meta" Groep voor Black Morras verwacht ik. Verder was de (ik geloof) 45 min run in Shattered Halls niet al te makkelijk, maar ook daar zat ik als Lock al Curse jugglend in ieder geval in de guild first groep, terwijl lock zeker niet de meeste optimale en maintenance free CC had.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19932820/blackmorras.jpg
Wat je hier noemt is een behoorlijke nerf geweest die casual gericht was. In het begin van TBC was er geen limiet op de hoeveel elixirs die je kon gebruiken. Dat betekende dus dat je een belachelijke hoeveelheid elixirs iedere raid nodig had. Als ik dus niet aan het raiden was, moest ik mats farmen om al die elixirs (en ook flask en food) te maken. De change van max 1 flask of 2 elixirs is een change geweest om content meer toegankelijk te maken, iets wat ze in de loop der jaren nog veel meer hebben gedaan met dingen als LFR.
De Consumable limit was inderdaad zeker een goede change naar mijn mening, scheelde een hoop gefarm, net als de potion change die volgens mij een stuk later kwam. Ik weet niet meer wat ik allemaal precies nodig had in TBC maar volgens mij minimaal genoeg potions voor 1x per minuut een potion op iedere boss fight, een aantal flasks, en paar stacks elixirs (zeker op wipe nights), Weapons oils, Nightmare seeds, flamecaps, food en dan vergeet ik vast nog wel wat zaken :P
TBC was niet beter als nu en nu is niet beter als TBC. Het is anders en daar kan je van houden of niet. Ik ben er in ieder geval blij mee dat dingen meer casual gericht ook zijn want ik ben ook verder in mijn leven ten opzichte van de TBC periode en kan niet de hele dag een beetje WoW zitten spelen. Ik kan nu nog steeds ten volste genieten van de dingen die ik echt leuk vind, iets wat niet mogelijk was geweest als dingen niet veranderd waren.
Zeker mee eens!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-10 17:00
Black morass ... As gnome warrior ... Zwemmend van portal naar portal :(

• rolandos582
  • Laatst online: 20:01
RustStorm schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:45:
[...]
Dat kan ook, maar dat vind ik het vooralsnog niet waard. :)
Achja, ik dacht ik level nog wat toons naar 100. Ga ze waarschijnlijk toch niet gebruiken maar puur om wat andere speelstylen te krijgen.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nou eindelijk m'n keus gemaakt. Ga in Legion verder met mijn Enhancement Shaman. Waarschijnlijk niet de class welke het meeste damage kan uitdelen en alle content kan soloën, maar vind het een heerlijke class om te spelen.

• toolkist
  • Niet online
detheavn schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:00:
Black morass ... As gnome warrior ... Zwemmend van portal naar portal :(
BM, de eerste keer dat ik een prot pally in actie zag. Op zn mount t hele gebied door, terug naar de ingang met bergen mobs achter zich aan en waar wij stonden te wachten. Toen besloot ik: die wil ik ook!
Black Eagle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:03:
Nou eindelijk m'n keus gemaakt. Ga in Legion verder met mijn Enhancement Shaman. Waarschijnlijk niet de class welke het meeste damage kan uitdelen en alle content kan soloën, maar vind het een heerlijke class om te spelen.
Ik twijfel nog tussen hunter (BM/MM) en enhancement shammie.

[ Voor 34% gewijzigd door toolkist op 25-08-2016 10:08 ]

• detheavn
toolkist schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:06:
BM, de eerste keer dat ik een prot pally in actie zag. Op zn mount t hele gebied door, terug naar de ingang met bergen mobs achter zich aan en waar wij stonden te wachten. Toen besloot ik: die wil ik ook!
Ik speelde destijds ook prot noampje. Nu speel ik Horde, maar gnomes blijven toch mijn "master race" :p

• TTLCrazy
  • Laatst online: 20:58

TTLCrazy

Listen to Frankie

Attunements an sich heb ik geen problemen mee, maar maak ze dan account of in ieder geval server wide. Want op elk karakter weer die attunement doen wordt ik schijtziek van.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik ga beginnen met mijn Warlock. Ik ga levellen met Destruction. De Paladin komt later wel :)

Leuke spec, niet teveel knopjes maar ook geen platte gameplay. Verder leuke artifact (Scepter of Sargeras) en de quest waarbij je die onder de neus van Gul'dan moet weghalen lijkt me erg cool :D

En dan de class hall, daar waar andere classes grotten, gevangenissen en riolen hebben, hebben Warlocks een hele planeet. Ja, een planeet :D

• pr0mpt
BlackMage schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:26:
Ik ga beginnen met mijn Warlock. Ik ga levellen met Destruction. De Paladin komt later wel :)

Leuke spec, niet teveel knopjes maar ook geen platte gameplay. Verder leuke artifact (Scepter of Sargeras) en de quest waarbij je die onder de neus van Gul'dan moet weghalen lijkt me erg cool :D

En dan de class hall, daar waar andere classes grotten, gevangenissen en riolen hebben, hebben Warlocks een hele planeet. Ja, een planeet :D
Ik ben dus zelf ook van de Warlock, maar vind het een beetje lacking op het moment.
Speelde altijd Affliction, omdat ik Demonology een soort BM Hunter vond en Destruction een alternatieve Mage...

Nu is er alleen veel veranderd en vraag ik me af of dat nou veranderd is of niet...
Hoe denken andere locks er over?

• Kol Nedra
  • Laatst online: 23:24
Black Eagle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:03:
cool ik ook! :)
na enhancement shaman ga ik denk ik DK of DH

nothing stops this train

• Daradius
  • Laatst online: 18-11 12:37
pr0mpt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:42:
[...]

Ik ben dus zelf ook van de Warlock, maar vind het een beetje lacking op het moment.
Speelde altijd Affliction, omdat ik Demonology een soort BM Hunter vond en Destruction een alternatieve Mage...

Nu is er alleen veel veranderd en vraag ik me af of dat nou veranderd is of niet...
mijn eerste keuze was eigenlijk sub rogue, maar paar dagen geleden mijn warlock 100 gemaakt en ik vind het helemaal geweldig. speel op het moment vooral demo en ik vind de play style persoonlijk wel erg vet. veel demons summonen en empoweren, en dan lekker mensen 1shotten met implotion (op het moment erg ster, maar je moet er wel veel voor doen om een grote implotion af te laten gaan). ik ben dus ook van plan om mijn rogue te laten liggen en lekker demo lock te gaan in legion (pvp).

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Mijn Warlock heb ik geleveld van 0-60 en vervolgens geboost naar 100. Vind het ook een leuke class om te spelen, maar erger me dood aan het trage lopen, kan er niet aan wennen. Met mijn druid heb ik sowieso al feral form, daarnaast heb ik nog 3 extra skills (Dash, Displacer Beast, Stampeding Roar) die me nog even extra run speed geven. Daar ben ik natuurlijk al flink verwend. Shaman heeft dan in ieder geval nog de ghost wolf.

• pr0mpt
Daradius schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

mijn eerste keuze was eigenlijk sub rogue, maar paar dagen geleden mijn warlock 100 gemaakt en ik vind het helemaal geweldig. speel op het moment vooral demo en ik vind de play style persoonlijk wel erg vet. veel demons summonen en empoweren, en dan lekker mensen 1shotten met implotion (op het moment erg ster, maar je moet er wel veel voor doen om een grote implotion af te laten gaan). ik ben dus ook van plan om mijn rogue te laten liggen en lekker demo lock te gaan in legion (pvp).
Sorry, vergeten te melden dat ik wel echt van de PvE ben :)

Verwijderd

[...]

Als warlock sinds het allereerste begin. Destruction is eigenlijk waar het een paar expansions is, niet veel veranderd. Soulshards hebben embers vervangen en Immolate/Conflagrate zorgen nu voor Shards ipv Incenerate dat deed. Persoonlijk vind ik de destro gameplay iets saaier geworden en is de rotation shard management nog makkelijker. De grootste loss voor destro is dat het eigenlijk geen AoE meer heeft, RoF kan ik niet heel serieus nemen.

Affliction is eigenlijk ook niet veel veranderd Haunt is deels uit de rotation gehaald en drain life heeft shadowbolt als filler gebruikt.

Demonlogy is een interessante, ik heb het nog niet geprobeerd. Maar als je er van houdt een soort BM warlock te spelen door veel pets te summonen die al je werk voor je doen is het iig iets uniekers dan de meeste specs

• BlackMage
[...]

Dat is niet veranderd ;) Sterker nog, Demo locks zijn nu nog veel meer BM Hunters dan dat ze zelf zijn. Aangezien je vroeger nog je Metamorphosis had, maar de nieuwe kinderen in de klas hebben dat gestolen. Het is nu puur veel demons summonen, versterken en hun life gebruiken voor aanvallen.

Aan destruction is vrij weinig veranderd. Affliction is wat eenvoudiger geworden (zoals met alle andere ingewikkelde specs is gebeurd).

• pr0mpt
BlackMage schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Dat is niet veranderd ;) Sterker nog, Demo locks zijn nu nog veel meer BM Hunters dan dat ze zelf zijn. Aangezien je vroeger nog je Metamorphosis had, maar de nieuwe kinderen in de klas hebben dat gestolen. Het is nu puur veel demons summonen, versterken en hun life gebruiken voor aanvallen.

Aan destruction is vrij weinig veranderd. Affliction is wat eenvoudiger geworden (zoals met alle andere ingewikkelde specs is gebeurd).
Dat is juist wat ik dus zo fijn er aan vond, het was ingewikkeld, maar zodra je goed werd in je DoT management op meerdere targets werd je beloond met hele goede DPS.

Het hele AOE deel vind ik erg ontbreken bij Warlocks op het moment, tenminste wat ik er van begreep.
RoF zou 3 shards???? kosten en bij affliction zou je er in moeten speccen voordat het bruikbaar zou zijn.
Demo weet ik dus niet zoals ik al zei, nooit echt lang geprobeerd

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Hele leuke tijd gehad met m'n lock tijdens WotLK (affl), maar kan er sindsdien niet meer m'n plezier uit halen zoals toen. Tijdens MoP/WoD dan ook destro geleveld en niet noemenswaardig endgame gespeeld. Ook nu kan t me nog niet boeien, wat ik wel enorm jammer vind. Voor destro nog wel de questline voor fel/green fire gedaan, met als gevolg dat je nu een soort fel overload krijg. Fel, met fel bestrijden, class order hall die fel aan voelt, what the fel.. maar misschien reageer ik nu als een drama queen

• Moi_in_actie
icemotion schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:24:
[...]

Tja, de spelersbase wilde juist graag dat er ook dungeons waren voor de End-game en niet alleen maar voor tijdens het levelen. Dus hebben ze end-game dungeons gemaakt. Die nog moeilijker te maken zijn door middel van keystones. Zodat op max level 5-mans een viable spelersoptie zijn en niet alles alleen maar om het raiden draait.

Want dat was de grote klacht van Warlords; het raiden was tof! De rest was niet zo tof. Dus meer focus op andere dingen dan alleen raids.
Dat kan een valide keuze zijn ja. Echter, tot mijn weten, waren ze de laatste paar expansions van mening dat de heroic dungeons hiervoor dienden, niet zo zeer de normal dungeons. De normal dungeons waren kinderspel, zelfs voor de casual spelers. Eenzelfde strekking hebben ze met raiding gedaan, waar ze de Mythic difficulty hebben toegevoegd om aan de onderkant van het spectrum meer te kunnen bieden.
Maar stel men zou de 10 beschikbare dungeons wat evenwichtiger verdelen (2 vanaf lvl 100, 2 vanaf 103, 2 vanaf 106 en 4 stuks voor lvl 109 en lvl 110), dan zou je zowel tijdens het levelen als op max level wat meer variatie hebben. En voor meer uitdaging zijn ze allemaal op heroic te doen of met gebruik van keystones.
Daarnaast was het levelen in Warlords een van de beste leveling experiences ever. Het questen, de bonus objectives. Allemaal heel tof gedaan en dat verwacht ik in Legion ook weer.
Hmm.. dat idee/gevoel had ik niet. Heb in Warlords nog wat geleveld en het was oke, maar persoonlijk vond ik het in WotLK een stuk beter. Dungeons waren toen wat te makkelijk, maar het questen en het verhaal was daar top. In Warlords had ik in ieder geval nog (de eerste dagen) veel last van lagg, crashende world servers en bugged quests, alles wat snel afdoet aan de beleving. Daarna lag er voor mijn idee snel veel focus op de Garissons, iets wat ik als een veredelde ingebouwde farmville beschouw.
Wat ik dan niet zo goed snap, waarom ben je dan zo ontzettend actief kritiek aan het leveren op zaken waar je nu zelf van toegeeft niet al te veel te weten? Over een game die je al 3-4 jaar niet actief meer speelt?
Ik heb daarna ook nog wel (met vlagen) "actief" gespeeld, in de zin van ik heb nog wel geraid (in MoP), ik heb nog wel eens een tijdje PVP gedaan, alleen lang niet meer op dat niveau van TBC/WotLK of Cataclysm. Voor aanvang Warlords ben ik zeer actief geweest op de beta en heb daar ook veel feedback gegeven aan de developers en mijn hoop voor die expansion was vrij hoog (het leek weer de kant van TBC op te gaan), maar de daadwerkelijke uitwerking viel me gewoon wat tegen. Ook had ik een tijdje na de release van Warlords ook simpelweg de tijd niet (en al de zin niet) om weer heel actief te gaan raiden.
Nu ben ik voor Legion door vrienden en (oud)guild members gevraagd om weer highend te gaan raiden, alleen betwijfel ik (met de gang van zaken) of ik zin heb om dit weer te gaan doen. Niet alleen daardoor, ook genoeg zaken buiten WoW om waar ik liever mijn tijd aan spendeer.

Daarbij denk ik niet dat het nodig is om heel Warlords actief te hebben gespeeld om een feedback te kunnen leveren over de aankomende expansion. Ik heb sinds Vanilla jarenlang WoW gespeeld, honderden dagen gametime gelogd en alle expansions wel iets gespeeld, dus ik kan wel een redelijke inschatting maken van de uitkomst van bepaalde core beslissingen die Blizzard neemt (het doel van 5 mans, het doel van raiding, wel of geen attunements, het promoten van het gebruik van itemlevel om te beoordelen of je goed genoeg bent voor een raid en dat soort zaken).
Voor de mensen die nu wel actief spelen komen jouw posts dus wel degelijk over als iemand die casual is, omdat je conclusies trekt op basis van hoe het vroeger was.
Ik zie niet hoe men tot de conclusie komt dat ik een "casual" ben, wanneer ik doelstellingen van de komende expansion vergelijk/afzet tegen hoe het in de volgens mij 2 beste expansions was (TBC en WotLK). Daarbij komt dan nog de hele vraag "wat is nu casual", een hele discussie op zich. Eind WotLK speelde ik nog 1 of hooguit anderhalve avond per week, maar in die ene avond clearden we wel heel ICC heroic om vervolgens in 30 minuten ToC heroic leeg te vegen, voor diegenen die de mount nog wilden. Is dat dan "casual" omdat ik weinig speel? Maar goed, dat is dus een heel andere discussie.
Jouw insteek klinkt als "Dungeons zijn er alleen maar om te levelen en om voor te bereiden op raiden" (en dat was in TBC / Wrath misschien zo, ik speelde destijds nog niet)
Dat is sinds Vanilla t/m in ieder geval MoP ook de insteek van Blizzard geweest en tot op zekere hoogte is dat nog steeds zo. Blizzard wisselt alleen regelmatig van mening over wat de verhouding moet zijn tussen dungeons en questen voor levelen, als mede het doel van dungeons op max level (is het alleen een voorbereiding op raiden, of ook een alternatief naast raiden voor de meer casual speler). Iets wat je hieronder ook aangeeft:
..terwijl Blizzard juist reageert op de spelers naar aanleiding van Warlords; dungeons zijn na level 100 niet relevant meer en we willen graag ook end-game in 5-mans zien.
abdus18 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:08:
[...]
TBC was ook zeker niet perfect, dat zal ik nooit beweren, en het punt wat jij hier aandraagt was ook een van de, zo niet het grootste pijnpunt in TBC. Echter, een goed geïmplementeerde versie van LFR had hier uitkomst kunnen bieden, alleen heeft Blizzard dit echt enorm verkloot (sorry ik kan er even geen betere omschrijving voor vinden).
Als ze LFR zo hadden gemaakt dat het een eenvoudigere versie van de content was, die altijd 1 raid tier achter liep op de "normale" content, had men die route prima als "catch up" mechanisme kunnen gebruiken. De attunements, zoals in TBC, door de raid instances heen, dat je Vasj en KT moest killen voor Hyjal toegang (was Hyjal toch?) leek destijds ook een doorn in het oog voor mensen die later aan de expansion begonnen. Maar ook dit had via een fatsoenlijk uitgevoerde LFR prima mogelijk geweest. Alleen tsja... ze hebben LFR tot het afvoerputje van WoW gemaakt en sinds eind MoP heb ik ook het gevoel dat het bijna helemaal terzijde wordt geschoven, omdat niemand zijn/haar vingers er meer aan wil branden.
Ik denk dat destijds er meer te doen was/nodig was omtrent het raiden (en daardoor meer betrokkenheid bij de progression), tegenwoordig is er veel meer te doen met zaken die totaal niets met raiden, of character progression, te maken hebben (pet battles b.v.). Of het allemaal kwalitatief veel heeft toegevoegd, daar valt over te twisten; pet battles vind ik iets voor 8 jarige Pokemon spelers, het Garrisons principe hebben ze vrolijk van andere MMO's gejat en veel toegevoegde waarde vind ik het ook niet geven. LFR heeft Blizzard royaal verknald en achievements... het idee was erg goed, de uitwerking is te ver doorgeschoten. Een achievement voor heroic/mythic boss kills, een 5 mans heroic binnen X tijd clearen, legendary items completen enzovoorts prima, maar je krijgt een "achievement" voor elke poep of scheet. Ja, een raid op LFR difficulty clearen krijg je ook achievements voor, maar het is mijn inziens geen achievement in die zin, maar eerder een pluim voor jou dat je het hebt uitgehouden in die puinhoop :P

• BlackMage
pr0mpt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Dat is juist wat ik dus zo fijn er aan vond, het was ingewikkeld, maar zodra je goed werd in je DoT management op meerdere targets werd je beloond met hele goede DPS.

Het hele AOE deel vind ik erg ontbreken bij Warlocks op het moment, tenminste wat ik er van begreep.
RoF zou 3 shards???? kosten en bij affliction zou je er in moeten speccen voordat het bruikbaar zou zijn.
Demo weet ik dus niet zoals ik al zei, nooit echt lang geprobeerd
Dat is een bewuste design-keus van Blizzard. Als je goed wil AoE'en dan heb je talents nodig. En dat gaat ten koste van single target talents.

Rain of Fire is een goed voorbeeld daarvan. Het is een prima AoE (veel damage) maar je moet dus eerst wat shards verzamelen. Maar door Cataclysm te kiezen dan heb je een AoE Immolate en dan komen de shards je neusgaten uit.

Persoonlijk vind ik die design-keus van Blizzard wat slecht. Ik vind het goed dat ze veel van de "0,5% beter dus het alternatief is slecht" talents weg hebben gehaald door een talent duidelijk beter te maken voor bepaalde situaties. Maar het probleem is dat je talents veranderen in raid/dungeon nu tomes nodig heeft die alleen scribes kunnen maken. Ik snap dat ze scribes iets wilden geven, maar dit gaat te ver. Delete a.u.b. die profession en geef iedereen de optie om wat anders te kiezen op zelfde skill level.

• abdus18
Moi_in_actie schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

TBC was ook zeker niet perfect, dat zal ik nooit beweren, en het punt wat jij hier aandraagt was ook een van de, zo niet het grootste pijnpunt in TBC. Echter, een goed geïmplementeerde versie van LFR had hier uitkomst kunnen bieden, alleen heeft Blizzard dit echt enorm verkloot (sorry ik kan er even geen betere omschrijving voor vinden).
Als ze LFR zo hadden gemaakt dat het een eenvoudigere versie van de content was, die altijd 1 raid tier achter liep op de "normale" content, had men die route prima als "catch up" mechanisme kunnen gebruiken. De attunements, zoals in TBC, door de raid instances heen, dat je Vasj en KT moest killen voor Hyjal toegang (was Hyjal toch?) leek destijds ook een doorn in het oog voor mensen die later aan de expansion begonnen. Maar ook dit had via een fatsoenlijk uitgevoerde LFR prima mogelijk geweest. Alleen tsja... ze hebben LFR tot het afvoerputje van WoW gemaakt en sinds eind MoP heb ik ook het gevoel dat het bijna helemaal terzijde wordt geschoven, omdat niemand zijn/haar vingers er meer aan wil branden.

[...]

Ik denk dat destijds er meer te doen was/nodig was omtrent het raiden (en daardoor meer betrokkenheid bij de progression), tegenwoordig is er veel meer te doen met zaken die totaal niets met raiden, of character progression, te maken hebben (pet battles b.v.). Of het allemaal kwalitatief veel heeft toegevoegd, daar valt over te twisten; pet battles vind ik iets voor 8 jarige Pokemon spelers, het Garrisons principe hebben ze vrolijk van andere MMO's gejat en veel toegevoegde waarde vind ik het ook niet geven. LFR heeft Blizzard royaal verknald en achievements... het idee was erg goed, de uitwerking is te ver doorgeschoten. Een achievement voor heroic/mythic boss kills, een 5 mans heroic binnen X tijd clearen, legendary items completen enzovoorts prima, maar je krijgt een "achievement" voor elke poep of scheet. Ja, een raid op LFR difficulty clearen krijg je ook achievements voor, maar het is mijn inziens geen achievement in die zin, maar eerder een pluim voor jou dat je het hebt uitgehouden in die puinhoop :P
Yup, een iets betere LFR vroeger was perfect geweest. Een beetje zoals het huidige flexible normal. LFR momenteel is... Nja ik doe er niks mee, ik zoek geen LFR meer op, dan wordt ik er ook niet mee geconfronteerd. :P

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 21:25
Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik mijn handen ga "branden" aan Legion. Ik heb niet elke avond tijd om veel te spelen, een paar uurtjes een paar avonden in de week moet kunnen, maar halve dagen is niet mogelijk. Daarnaast heb ik al een tijdje een break gehad, waardoor ik bijna niets van Legion af weet (ten opzichte van eerdere expansions). Ik speelde tot TBC redelijk in een raiding guild en daarna steeds meer casual met tussenpozen.

Levert Legion nog wel mogelijkheden om dan iets te doen, als er geen garrisson meer is (toch?), LFR makkelijker cq lagere loot wordt, en de dungeons straks dienen voor de 5 man heroics zoals ik het hier lees met de keys(?) om tot hogere moeilijkheid te pushen...

Daarnaast heb ik alle classes (behalve Demon Hunter (duh) & Warlock (lvl 87) op level 100, dus zou ook niet weten waar ik zou moeten instappen... voordeel is dat itemlvls er niet veel toe doen, maar zou geen idee hebben wat tegenwoordig leuk speelt haha.

Keuzes keuzes moeilijk moeilijk 8)7 |:(

• Teunis
BlackMage schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:21:
[...]
Ik snap dat ze scribes iets wilden geven, maar dit gaat te ver. Delete a.u.b. die profession en geef iedereen de optie om wat anders te kiezen op zelfde skill level.
Scribe is al sinds de introductie van de profession elke expansie compleet veranderd.
en in de huidige vorm is inderdaad een waardeloze prof. (behalve inderdaad de talent reset scrolls)

het verwijderen er van zie nog niet gebeuren, maar iets uniekers voor endgame zou wel leuk zijn.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 16:25
Tarz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:33:
Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik mijn handen ga "branden" aan Legion. Ik heb niet elke avond tijd om veel te spelen, een paar uurtjes een paar avonden in de week moet kunnen, maar halve dagen is niet mogelijk. Daarnaast heb ik al een tijdje een break gehad, waardoor ik bijna niets van Legion af weet (ten opzichte van eerdere expansions). Ik speelde tot TBC redelijk in een raiding guild en daarna steeds meer casual met tussenpozen.

Levert Legion nog wel mogelijkheden om dan iets te doen, als er geen garrisson meer is (toch?), LFR makkelijker cq lagere loot wordt, en de dungeons straks dienen voor de 5 man heroics zoals ik het hier lees met de keys(?) om tot hogere moeilijkheid te pushen...

Daarnaast heb ik alle classes (behalve Demon Hunter (duh) & Warlock (lvl 87) op level 100, dus zou ook niet weten waar ik zou moeten instappen... voordeel is dat itemlvls er niet veel toe doen, maar zou geen idee hebben wat tegenwoordig leuk speelt haha.

Als casual is het juist beter te spelen dan ooit sinds WoD, met LFR kan je zelfs met 1 avond in de week spelen nog alle content zien. Die keystones en mythic dungeons zijn geen verplichting en je kan gewoon lekker heroic dungeons blijven doen. Je kan ook gaan pvpen of al je alts naar 110 levelen. Zat te doen dus ook voor de casual speler

• detheavn
Teunis schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:36:
Scribe is al sinds de introductie van de profession elke expansie compleet veranderd.
en in de huidige vorm is inderdaad een waardeloze prof. (behalve inderdaad de talent reset scrolls)

het verwijderen er van zie nog niet gebeuren, maar iets uniekers voor endgame zou wel leuk zijn.
Volgens mij maken ze nog steeds DMF trinkets, of hebben ze dit er onlangs nog uitgehaald dan?

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Speel al sinds Vanilla Warrior Tank, deze heeft al heel wat realm transfers/faction changes gehad.
Ook al maak ik soms een uitstapje het blijft het leukste voor mij om met mijn warrior te blijven spelen.

Dus het is voor mij al duidelijk welke char het eerste legion gaat ontmaagden ;)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ga maar weer voor mijn Druid, kan ik alle kanten nog mee op, al vind ik het eeuwig zonde dat mijn oude liefde Paladin zo saai is geworden

• Teunis
detheavn schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Volgens mij maken ze nog steeds DMF trinkets, of hebben ze dit er onlangs nog uitgehaald dan?
Hmm ja inderdaad nog steeds dmf trinkets
Na de craft zijn trinkets 815.
Met behulp van obliterum, kan je alle crafted items +5 ilvl omhoog brengen met max 850

@IntToStr inderdaad upgradebaar met obliterum

[ Voor 42% gewijzigd door Teunis op 25-08-2016 12:02 . Reden: update aan de hand van info op wowhead ]

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:38
Zijn die DMF trinkets niet te upgraden met obliterum zoals bij crafted? Als dat niet zo is dan zijn ze vrij waardeloos ben ik bang...

Ik moet nog maar eens verder rondzoeken in alle documentatie overal :p

• detheavn
IntToStr schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:55:
Zijn die DMF trinkets niet te upgraden met obliterum zoals bij crafted? Als dat niet zo is dan zijn ze vrij waardeloos ben ik bang...

Ik moet nog maar eens verder rondzoeken in alle documentatie overal :p
Volgens de guide op WoWhead zijn die inderdaad gewoon te upgraden tot 850 :)
Moest ook even zoeken :p

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

God, na eindelijk een keuze gemaakt te hebben voor de class in Legion zit ik nu in dubio over de spec 8)7

Als Priest ga ik sowieso beginnen met shadow voor het questen maar wil uiteindelijk gaan healen endgame. Dus wordt het Disc of Holy. Neig meer naar disc maar vind het een verdomd lastige keuze.

Andere Priests hier die hun keuze hierin hebben gemaakt?

PSN: Eczeem

Tarz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:33:

In principe zou Legion juist meer te doen moeten hebben qua End-game voor Casual / Semi casual spelers die niet kunnen deelnemen aan georganiseerde raids vanwege tijds gebrek op gezette tijden. Zeker daar ze nu met Mythic+ (5 man dungeons) een endgame systeem hebben waarmee mensen die niet raiden toch kunnen progressen, het enige wat je nodig gaat hebben om echt ver te gaan komen is een groepje van +- 5 vaste / semi vaste spelers. Verder zullen voor Artifact progressie zaken als Heroic en de normale Mythic dungeons een stuk langer relevant blijven. Ook zal er veel meer Open world content zijn met world quests, meer world bosses e.d. via de Order Hall die het spelen veel meer actief moeten gaan houden.

• pr0mpt
Dooiedibbes schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:03:
God, na eindelijk een keuze gemaakt te hebben voor de class in Legion zit ik nu in dubio over de spec 8)7

Als Priest ga ik sowieso beginnen met shadow voor het questen maar wil uiteindelijk gaan healen endgame. Dus wordt het Disc of Holy. Neig meer naar disc maar vind het een verdomd lastige keuze.

Zelf een disc priest op 100 nu, maar merk sowieso dat deze enorm veel moeilijker is geworden, aangezien je niet meer direct healt.

Je moet een beetje denken aan vroeger shadowpriest healing.
Healing through damage, maar ook dat je absorption biedt.

Las pas geleden nog ergens dat Disc op dit moment [en voor Legion] de moeilijkste healing specs is, maar zeker wel een doel heeft..

Interessant leesvoer:
http://www.mmo-champion.c...iest-Guide-and-Discussion

Zal nog moeten zien hoe het in een Legion dungeon is, maar had zeker wel gemerkt dat in lagere dungeons dat het een uitdaging is.

• Motaro

Motaro

[...]

hier ook lock al heb veel wow breaks gehad heb nu over 4000 uur in mijn lock en speel nu demon en vind best leuk maar zijn echt wel dingen die moet verander

zo als Dreadstalkers kost 2SS met cast tijd ( bij mijn 1.56sec ) voor 12 sec. werkt niet als ik dit cast in plaats van HOG is gewoon dps drop. die 12 moet ze naar 20 sec maken en ipv 2SS naar 1SS

en doom is ook kut als mob al dood is voor dat doom af gaat miss je veel dps. van mijn zou zo moet zijn als mob dood gaat voor ende van tijd doet doom alleen dps. is mob nog niet dood dps + imp

en ze moet veel leuk dingen terug geven zo als je mount over water kan lopen en als 4/5 SS heb dat je rood of groen glow krijgt weer net als eerst en als CM gear heb dat die heel tijd glow effect geeft net als je cast en loopt

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Zalaroth
  • Laatst online: 17-11 23:29
Mijn main is Holy priest geworden.

Ben juist blij dat holy weer terug is. Het is zeker niet de leukste healstyle die er is(beetje saai), maar ik vind het wel de stabielste geworden. En juist dat laatste is voor mij als healer het belangrijkste.

Krachtige heals en kan meer levens daadwerkelijk redden dan op mijn resto shaman bijvoorbeeld. Veel instant flash heals, Holy Word: Serenity, Guardian Spirit, etc. En dat gedeelte van de gameplay maakt het voor mij weer goed. Het voelt spannend en door dat soort acties voel je je heel belangrijk.

• abdus18
Dooiedibbes schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:03:

Ben zelf shadow main, maar ook jaren lang als priest gehealed.
Ik ga zelf voor holy als offspecc. Holy is meer de traditionele healer, terwijl disc meer een gegoogel van damage + absorbs + healing wordt.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:42

Zelf ga ik waarschijnlijk Shadow Priest spelen, maar daarnaast ben ik begonnen met het levelen van een Affliction Warlock. Hou wel van die dot-damage net zoals een Priest, en een Scythe als Artifact vindt ik persoonlijk heel erg vet :).

Het levelen kan heeeeel erg snel gaan. Ik had een Worgen Warlock aangemaakt waarbij je dus lekker lang die introduction moet doen. Toen ik level 15 was, was ik klaar met die Worgen intro, en toen ben ik gelijk naar Westfall gegaan om de Legion event te doen. Vanaf deze week kan je trouwens in elke area die pre-event doen, en deze zal in de area niet verdwijnen. Ik heb een paar van die Elixers of the Rapid mind gekocht en toen ben ik begonnen met levelen. In ongeveer. 1,5 uur ben ik van level 15 naar level 48 gegaan (3 elixers = 45 minuten totaal). Zelfs zonder elixer gaat het levelen ook al super snel!

Hoe dit precies werkt is je zorgt dat je elke keer alleen de eerste 2 stages gaat doen, en als de 3e stage is begonnen log je uit. Vervolgens log je in (kan gelijk na het uitloggen), en je event is weer gereset waardoor je weer bij Stage 1 begint. En dit proces doe je de hele tijd opnieuw. Ik denk dat je in totaal 5 minuten kwijt bent om de eerste 2 stages te doen. Met elixer krijg je per 5 minuten iets van 3 levels er bij. Dus je levelt ongeveer 9 levels per 15 minuten.

In stage 2 moet je trouwens 3 grotere demons verslaan, en uiteindelijk moet je 1 commander verslaan. Wanneer je een grote demon damaged, dan krijg je ook XP voor het verslaan van deze demon. Het is dus goed om minimaal 2 demons te damagen zodat je hier XP van krijgt. Met een Elixer of the Rapid mind krijg je iets van 1 level per demon (op mijn level in ieder geval!). Dus als je minimaal 2 demons kan damagen, dan is dit alleen nog maar beter.

Het is verstandig om Stage 3 te gaan doen wanneer je flying hebt omdat er dan ook demons in heel Westfall spawnen. Het duurt te lang om naar elke demon heen te rennen op je mount. Ik weet niet of het efficienter is om na stage 2 uit te loggen en om stage 3 helemaal niet te doen. Ik zal zelf mijn Warlock gaan levelen tot level 60, zodat deze in ieder geval klaar is om eventueel geboost te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Diigii op 25-08-2016 13:09 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Voor mij wordt dit de eerste expansion waar ik niet een tank main. Ik zou graag willen op m'n druid, maar in de raid groep hebben we al meer dan genoeg mensen die tank willen mainen, die al langer bij de guild zitten en dus gegarandeerd voorang krijgen.

Dit biedt wel een kans, heb eigenlijk wel zin om na WotlK eens een andere class dan druid te mainen. Ik ben zelf helemaal verknogt aan enhancement, het is een van mijn "main" alts al sinds WotLK. Echter, ik ben als persoon meer ingesteld als ranged deeps voor raids. Op afstand staan klikt gewoon beter dan in melee range staan. Voor 5mans maakt het me niet zoveel uit, maar ja, raids.

Dus van de week maar wat elemental gespeeld, maar OMG wat speelt dat vet. De spells voelen zo meaty, de grafische en geluids effecten zijn zo enorm cool. Plus ik ben Dwarf dus ook nog wat van de beste animaties in het spel.

Ik zit echt in dubio welk artifact ik eerst op zal halen. Voor nu denk ik eerst de fist of thunder. Denken dat je weet wat je gaat doen, iets anders proberen en zowat helemaal omslaan. Lastig. Ach ik zal ze waarschijnlijk gewoon beide op een goed artifact niveau laten. Het enige jammer is dat Mastery een erg goede stat is voor Enhancement, maar niet zo goed voor Elemental. Was fijn geweest als de secondary stats hetzelfde waren, dan kan je wat makkelijker switchen. Keuzes..

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Motaro

Motaro

vraag over die artifact als ik demon lock ben kan ik die staff dan gebruiken of moet ik echt die Skull of the Man’ari gebruiken

• BlackMage
ye-roon schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:12:

Ik zit echt in dubio welk artifact ik eerst op zal halen. Voor nu denk ik eerst de fist of thunder. Denken dat je weet wat je gaat doen, iets anders proberen en zowat helemaal omslaan. Lastig. Ach ik zal ze waarschijnlijk gewoon beide op een goed artifact niveau laten. Het enige jammer is dat Mastery een erg goede stat is voor Enhancement, maar niet zo goed voor Elemental. Was fijn geweest als de secondary stats hetzelfde waren, dan kan je wat makkelijker switchen. Keuzes..
Elke spec heeft 1 artifact. Je hebt niks aan de artifact als je die bijbehorende spec niet speelt. Volgens mij kan je hem niet eens equippen.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

BlackMage schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Elke spec heeft 1 artifact. Je hebt niks aan de artifact als je die bijbehorende spec niet speelt. Volgens mij kan je hem niet eens equippen.
Natuurlijk kan je ze niet beide equippen. Je kan ze echter wel beide halen en naast elkaar artifiact power geven. Zo kan je beide specs ophouden en switchen waar nodig. Sommige fights kun je beter ranged zijn, sommige beter melee, soms moet je offspec healen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• BlackMage
ye-roon schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Natuurlijk kan je ze niet beide equippen. Je kan ze echter wel beide halen en naast elkaar artifiact power geven. Zo kan je beide specs ophouden en switchen waar nodig. Sommige fights kun je beter ranged zijn, sommige beter melee, soms moet je offspec healen.
Ja zo bedoel je :) Ik dacht dat je voor elemental een enhancement artifact wilde gebruiken :X
Zo, nu op elke tank class een beetje van HFC getanked op normal.

Mijn Ranking:

1.) Warrior
2.) Demon Hunter/Death Knight
3.) Druid
4.) Monk
5.) Paladin

Jammer dat paladin echt zo oersaai is geworden. Niks meer mee te beleven :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Teunis
corset schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:26:
5.) Paladin

Jammer dat paladin echt zo oersaai is geworden. Niks meer mee te beleven :-(
Saai of ook slecht qua migration ?

Teunis schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Saai of ook slecht qua migration ?
Mitigation is redelijk, maar zeker niet op niveau van een Ignore Pain, meta, Ironfur etc :) Het is meer dat voor mij het gevoel paladin weg is. De animaties zijn cool, maar de rotation/priority system voelt niet meer paladin aan.

[ Voor 21% gewijzigd door corset op 25-08-2016 13:29 ]

• Teunis
Als maandag avond nog zin heb ga nog een testje doen met mijn paladin,
maar de paladin is met alle changes opeens mijn minst favo geworden, of ik gewoon te veel geplayed lol

• demokert
  • Laatst online: 07-11 11:52
Lijkt wel alsof ik de enige hier ben die nog wel van de paladin kan genieten vind zowel Retri als Prot leuk :D
demokert schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:56:
Lijkt wel alsof ik de enige hier ben die nog wel van de paladin kan genieten vind zowel Retri als Prot leuk :D
ZIjn er genoeg hoor :) Ik kijk ook alleen naar wat het beste is voor de raid, en dan land Paladin al snel onderaan.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.