Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Kaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Nee, Paladin's nieuwe BoM is uniek. Andere class buffs worden niet meegerekend met DPS van de caster.

Ik zal hem nog 1 keer posten voor het geval je hem niet gelezen hebt:

[...]

Let vooral ook op de laatste regel.
Alleen deze regel zegt natuurlijk niet zoveel ;) Er zijn genoeg voorbeelden geweest van dergelijke buffs die gewoon bij de persoon die de buff kreeg werden toegekend. Legendary ring is daarin het laatste voorbeeld maar voorheen hadden Blood DK's bijvoorbeeld een dps buff die je kon geven of Tricks of the Trade die een damage boost gaf. En je zou zelfs de oude windfury hieronder kunnen rekenen. Het feit dat je een buff geeft wil niet automatisch zeggen dat de dps die zij daar mee doen bij jou wordt bijgeschreven.
Kaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:08:
Ik zal meteen even paar quotes van devs posten toen men navraag ging doen over deze bijzondere buff:

[...]
Dit had ik nog niet gelezen maar maakt het hele verhaal wel duidelijk. Enige wat ik nu dus nog steeds afvraag of je dadelijk de damage die gedaan wordt door BoM onder de buffende paladin zal zien of de dps-er die de buff krijgt. Volgens mij kan je voor sims/damage meters/combat log sites dit wel zo configureren dat deze onder de paladin komen te staan alhoewel dat ook weer lastig zal worden als dit niet in de ingame combatlog wordt gedaan in het geval van meerdere paladins. Maar als dit het geval is, zal de totale ret dps nog steeds in line zijn met andere classes, mits je je BoM slim geeft.

Daarnaast staat er in die tekst niet nadrukkelijk dat dit betekent dat de dps van BoM rechtsstreeks afgaat van de eigen dps, alleen dat er rekening mee wordt gehouden. En ja, dit zal hoogstwaarschijnlijk wel betekenen dat ret iets minder pure eigen dps doet maar er zal ook rekening moeten worden gehouden met solo play.
Desalniettemin vind ik het een interessant concept moet ik zeggen. Zal per fight afhankelijk zijn aan wie je BoM gaat geven. Zal ook de slimmere rets van de minder slimme scheiden weer :P

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 11:52
Kun je die nieuwe BoM enkel op friendly players casten? Of ook op je zelf?
Ik twijfel namelijk door deze regel:

Places a blessing on an ally that gives their attacks a 10% chance to deal 30% additional damage as Holy.

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
demokert schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:30:
Kun je die nieuwe BoM enkel op friendly players casten? Of ook op je zelf?
Ik twijfel namelijk door deze regel:

Places a blessing on an ally that gives their attacks a 10% chance to deal 30% additional damage as Holy.
Ook op je zelf. Wat ik alleen nog niet getest heb is of je ze alle 3 tegelijk op je zelf kan casten.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Zertaxka schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:32:
[...]

Ook op je zelf. Wat ik alleen nog niet getest heb is of je ze alle 3 tegelijk op je zelf kan casten.
Volgens mij wel. Heb een keer zo een trial level 100 aangemaakt op de beta server. En uiteindelijk kon ik alle drie de blessings op mezelf knallen, als ik mij goed herinner.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Noiz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:26:
[...]
Dit had ik nog niet gelezen maar maakt het hele verhaal wel duidelijk. Enige wat ik nu dus nog steeds afvraag of je dadelijk de damage die gedaan wordt door BoM onder de buffende paladin zal zien of de dps-er die de buff krijgt. Volgens mij kan je voor sims/damage meters/combat log sites dit wel zo configureren dat deze onder de paladin komen te staan alhoewel dat ook weer lastig zal worden als dit niet in de ingame combatlog wordt gedaan in het geval van meerdere paladins. Maar als dit het geval is, zal de totale ret dps nog steeds in line zijn met andere classes, mits je je BoM slim geeft.
Hier is al mee getest. Ik meen dat dps addons het weergeven als dmg bij de ontvanger van de buff en logs het weergeven als dmg van de paladin. Of het is precies andersom van wat ik zeg.
Noiz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:26:
[...]
Daarnaast staat er in die tekst niet nadrukkelijk dat dit betekent dat de dps van BoM rechtsstreeks afgaat van de eigen dps
Nee, gaat er niet vanaf, andersom. De damage die gedaan wordt door diegene die BoM hebben, wordt toegevoegd aan de damage van de Ret paladin. Daarop worden ze gebalanced. Zodoende kun je dus ook al concluderen dat de damage van Ret zelf, dus in het geval dat hij geen 3 BoM's afgeeft, lager zal zijn dan andere dps classes.

Maar inderdaad, Paladin wordt een echte support class, zowel Ret als Holy.
RustStorm schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:36:
[...]
Volgens mij wel. Heb een keer zo een trial level 100 aangemaakt op de beta server. En uiteindelijk kon ik alle drie de blessings op mezelf knallen, als ik mij goed herinner.
Dit kan. Echter zijn BoK en BoW dusdanig zwak dat je in de praktijk 3 keer BoM gaat buffen. Die buff kun je in combat trouwens niet her-casten. Gaat de betreffende dps met jouw BoM dood, dan is dat een dps loss voor jou.

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-07-2016 14:40 ]

• demokert
Kaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:39:
Nee, gaat er niet vanaf, andersom. De damage die gedaan wordt door diegene die BoM hebben, wordt toegevoegd aan de damage van de Ret paladin. Daarop worden ze gebalanced. Zodoende kun je dus ook al concluderen dat de damage van Ret zelf, dus in het geval dat hij geen 3 BoM's afgeeft, lager zal zijn dan andere dps classes.

Maar inderdaad, Paladin wordt een echte support class, zowel Ret als Holy.
Dus de DPS van een ret paladin is dus niet om over naar huis te schrijven eigenlijk? Weer de minste van het hele stel dus?
@kaap: jou kan ik wel scharen on een theorycrafter he? Volgens mij vind je het leuk om alles tot op de bodem uit te zoeken. Tof hoor, soms zou ik willen dat ik daar de moeite voor nam... maar helaas zoals eerder gemeld: ik ben iemand die het liever aan een ander over laat... O-)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Verwijderd

likt mij, dat je de keuze maakt: op laag itemlvl ten opzichte van je medespelers gooi je de buffs op hoge DPS medespelers. Als je zelf de DPS chart topt, dan cast je de blessings op jezelf

• demokert
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:44:
likt mij, dat je de keuze maakt: op laag itemlvl ten opzichte van je medespelers gooi je de buffs op hoge DPS medespelers. Als je zelf de DPS chart topt, dan cast je de blessings op jezelf
Die gedachte had ik ook maar na aanleiding wat Kaap schrijft twijfel ik daar aan.
demokert schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:42:
[...]
Dus de DPS van een ret paladin is dus niet om over naar huis te schrijven eigenlijk? Weer de minste van het hele stel dus?
Nee, dps van Ret is niet slecht. Het werkt gewoon anders doordat een deel van je DPS wordt gegenereerd door 3 andere spelers die jij van een buff hebt voorzien.

In soloplay zou je theoretisch minder DPS doen, maar zal vast wel voldoende zijn hoor. Het is niet zo dat er een verschil van 50% zit.
RustStorm schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:43:
@kaap: jou kan ik wel scharen on een theorycrafter he? Volgens mij vind je het leuk om alles tot op de bodem uit te zoeken. Tof hoor, soms zou ik willen dat ik daar de moeite voor nam... maar helaas zoals eerder gemeld: ik ben iemand die het liever aan een ander over laat... O-)
Geen echte theorycrafter hoor :) Er zijn gasten met sims en number crunching bezig, dat is sick shit. Ik doe gewoon onderzoek naar classes waar ik interesse in heb, daar ga ik wel diep op in.

Maar zit natuurlijk wel al sinds januari in de alpha waarbij mijn focus voornamelijk op Arms, Fury, Retribution, Frost DK en Unholy DK lag.

[ Voor 40% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-07-2016 14:50 ]

• demokert
Klopt bovenstaande theory dan? Je cast BoM op laten we zeggen 3 dps classes die 150K dps doen.
Dan ga ik als Ret paladin toch ook veel meer dps doen?

• Noiz
Kaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:47:
[...]

Nee, dps van Ret is niet slecht. Het werkt gewoon anders doordat een deel van je DPS wordt gegenereerd door 3 andere spelers die jij van een buff hebt voorzien.

In soloplay zou je theoretisch minder DPS doen, maar zal vast wel voldoende zijn hoor. Het is niet zo dat er een verschil van 50% zit.
Ja precies. Door solo-play kunnen ze dat verschil gewoonweg niet te groot maken. Daarnaast ben je afhankelijk van 2 anderen aangezien je 1 blessing gewoon op jezelf cast :P Moet wel echt zeggen, ik vind het een behoorlijk interessant principe. Geeft toch meer diepgang aan de speler. Tenminste, zo kijk ik er als mythic raider tegenaan. Als ik dit vertaal naar HFC bijvoorbeeld zou je er op Mannoroth voor kiezen om fury warriors/frost DK's wellicht BoM te geven als je struggled op imps of op je single target dps (rogue/mage) als je single target dps mist.
demokert schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:50:
Klopt bovenstaande theory dan? Je cast BoM op laten we zeggen 3 dps classes die 150K dps doen.
Dan ga ik als Ret paladin toch ook veel meer dps doen?
Je gaat niet meer dps zelf doen en dat is waar Kaap op doelt. Tijdens raids zal je niet veel verschil hiervan merken, maar als je solo speelt wel. In sims en dergelijke zal een ret kwa single target dps dus gewoon minder doen omdat dit gebalanceerd wordt rond het feit dat men 3x een BoM actief kan hebben. Verschil zal niet veel zijn, maar is er toch.

[ Voor 24% gewijzigd door Noiz op 14-07-2016 14:55 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48
RustStorm schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:43:
Theorycrafting. Geweldig om te zien, maar om zelf uit te voeren.. iets minder want: in Theorie kan mijn character alles, maar de uitvoering.. 8)

Lijkt me geweldig om eens echt goede dps te doen met normale gear ipv met overpowerd gear outgeared content :)

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 16:13
Noiz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:07:
[...]

Dit is 1 van de opties die TradeSkillMaster biedt naast alle andere AH/goldbusiness dingen. Geen idee of er verder vergelijkbare addons zijn voor deze optie eerlijk gezegd aangezien ik TSM veel gebruik :P
Aaah kijk aan! Al een tijdje mezelf willen verdiepen in TSM echter omdat iedereen zegt dat het best een moeilijke learning curve is om alles goed te installeren dit nooit geinstalleerd, vanavond toch maar eens een poging wagen ;)

Dankjewel!

• Noiz
Aiyvae schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:39:
[...]

Aaah kijk aan! Al een tijdje mezelf willen verdiepen in TSM echter omdat iedereen zegt dat het best een moeilijke learning curve is om alles goed te installeren dit nooit geinstalleerd, vanavond toch maar eens een poging wagen ;)

Dankjewel!
Het is vooral een zeer uitgebreid pakket waardoor de learning curve zo hoog is. Maar voor iets als het automatisch rondmailen van dingen met 1 druk op de knop is wel makkelijk in ieder geval :P Mocht je er niet uitkomen (ook niet door onze grote vriend Google) dan kan ik altijd wel helpen.
Voor de rest zou ik altijd zeer simpel beginnen met beginner guides die je kan vinden en van daaruit leer je de addon meer en meer en zal je ook de meer ingewikkelde dingen leren.
Noiz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:53:
[...]
Daarnaast ben je afhankelijk van 2 anderen aangezien je 1 blessing gewoon op jezelf cast :P
Mwoah weet ik niet zo net. In een progression guild kan het heel goed zijn dat de RL bepaald op wie jij die buffs gaat zetten.

Verwijderd

Nog 1 keer rep grinde voor pathfinder niemand in wow die me help ff kan helpen -,-"
Nog 1 keer :? Als je het al gedaan hebt, kunnen je andere chars toch ook gewoon vliegen. Die grind hoef je maar 1 keer op je account te doen.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43
Kaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:54:
Nog 1 keer :? Als je het al gedaan hebt, kunnen je andere chars toch ook gewoon vliegen. Die grind hoef je maar 1 keer op je account te doen.
Ik hoor Pepsii denken "zegt ie nu pas!" :P
Oh, zojuist heeft de huidige build op de PTR de status "Release" gekregen. Woensdag patchen dus :Y

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43
Kaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:57:
Oh, zojuist heeft de huidige build op de PTR de status "Release" gekregen. Woensdag patchen dus :Y
Welke build versie is dit? T.o.v. de Beta?

Verwijderd

Toch nog pathfinder kunnen afronden toen straks..

Is het verstandig om me gear nog om te halen met valor points of zal k wachten tot de xpack er is ??

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 19:22

junglebeast

hier staat iets

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:46:
Toch nog pathfinder kunnen afronden toen straks..

Is het verstandig om me gear nog om te halen met valor points of zal k wachten tot de xpack er is ??
Ik zou hooguit Heroic gear upgraden met VP... heel misschien Normal gear van de laatste bosses.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-10 10:50
Na een weekje op Beta met Unholy Dk, Ret Paladin, Druid, Demon hunter te hebben gekloot, denk ik dat ik langzaam afscheid ga nemen van mijn DK als main. Ik merk dat de class wat sterker is geworden, zowel qua pets en als dots maar het spreekt me niet meer zo aan als dat het in Cataclysm en MoP deed. Denk dat ik Demon hunter in PvP ga mainen, maar Ret paladin speelt ook fijn en ik moet ook nog een paar andere classes mainen. Daarnaast wil ik graag nog een healer voor PvE en dan twijfel ik tussen Monk en Druid, druid lijkt me beter voor dingen zoals CM boosts wat ik weer wil oppakken in Legion.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:54:
Heb die nu pas voor t eerst gehaald dus moest nog 1x de arena fight doen om reverd te halen
Aangezien het bijna tijd is voor de patch, zal ik na het weekend mijn sub maar weer activeren... Ben benieuwd hoeveel tijd ik zal gaan hebben voor alle prepatch activiteiten... Wil die pet toch wel heel graag, net als alle transmog gear die te halen valt tijdens de invasions... maarja... er is ook een vrouw in het leven... ;)

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
* Dagboek *
Gisteren zouden we gaan voor heroic Archimonde.
Helaas niet neergekregen, beste try was 6%. We kwamen wel elke keer stabiel tot P3.

Wat zou ongeveer de healing requirements moeten zijn op dit gevecht.
Als disc pers ik er met moeite 60k uit, de 2 druids en shaman komen uit op 50-60k HPS

Vooral in P3 voel ik me waardeloos als AoE healer, en zie ze bij bosjes neervallen. Komt ook omdat vaak chains worden gebroken tegelijkertijd met demonic feedback en meteors dus vrij veel healing die in korte tijd moet gebeuren. Als AoE healing gebruik ik cascade als instant AoE, en focus me vooral om de tanks op te houden.

Setup was 2 tank, 5 healers, 13 DPS

* einde dagboek *

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Gisteravond de beta niet in kunnen komen
Wilde mijn huidige main ( DK) eens spelen maar dat ging dus niet.
Heb nu bijna alle melee specs to minimaal hun class hall gespeeld

FUMES et CARNES

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-11 09:57
Hieronder volgt een post van iemand die weer wilt gaan WoWen, ik denk dat dit soort posts hier wel vaker langs komen. Excuses alvast :D

Zijn er hier nog gamers die deze game al 10 jaar spelen? Ik heb zelf enorm actief tot WotLK gespeeld en alles behaald wat er te behalen valt. Een klein stukje Cataclym gedaan, maar hierna telkens op en af een maandje om te 'proberen' het spel weer op te pakken. Veel verder dan max level en een paar dungeons kwam ik niet meer.

Nu ben ik een paar weken bezig op een WotLK server en het spel boeit me weer helemaal, vooral het nostalgie gevoel doet een hoop goed. Nu twijfel ik weer om het spel weer op te pakken op de echte servers. De nieuwe talents, spells, en alle andere gameplay-veranderingen daar kan ik makkelijk inkomen. Ik stoorde mij vooral aan de spelers. Mijn ervaring in WotLK was dat iedereen op de realm elkaar wel kende. Je deed heroics samen, raids samen, je was met guils onderling in gevecht, op de auction house en bij daily quests enzo kwam je elkaar tegen. Het klinkt suf maar het voelde als een echte community.

Mijn ervaring is dat dat met elke expansion minder is geworden. De dungeon finder ging nog wel (omdat je die toch alleen maar kwam farmen), daarna kwam de raid finder en werd het al snel onpersoonlijker. Uiteindelijk kwam daar in WoD de garrison ook nog bij, waarbij mijn ervaring is dat elke speler de hele dag in zijn garrison rondhangt en via de LFD en LFR richting de dungeon en raid wordt geteleporteerd. Het community-gevoel was helemaal weg. Ook de realms leker uitgestorven en mijn realm (Trollbane) is inmiddels verbonden met een stuk of 5 andere realms. Dat doet de verbondenheid natuurlijk ook geen goed.

Mijn vraag is dus eigenlijk of er in Legion verbetering in zit wat betreft deze problemen? Ik begrijp dat de garrisons nutteloos worden (en dat ze op dit moment een onbedoelde goudmijn zijn), en dat er speciale zones komen waar je met class-genomen kunt rondhangen (een soort moonglade). Dat zou wel een leuke verbetering kunnen zijn.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:43
sabriel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:34:
* Dagboek *
Gisteren zouden we gaan voor heroic Archimonde.
Helaas niet neergekregen, beste try was 6%. We kwamen wel elke keer stabiel tot P3.

Wat zou ongeveer de healing requirements moeten zijn op dit gevecht.
Als disc pers ik er met moeite 60k uit, de 2 druids en shaman komen uit op 50-60k HPS

Vooral in P3 voel ik me waardeloos als AoE healer, en zie ze bij bosjes neervallen. Komt ook omdat vaak chains worden gebroken tegelijkertijd met demonic feedback en meteors dus vrij veel healing die in korte tijd moet gebeuren. Als AoE healing gebruik ik cascade als instant AoE, en focus me vooral om de tanks op te houden.

Setup was 2 tank, 5 healers, 13 DPS

* einde dagboek *
Hoewel ik niet zoveel over healen weet, wat wij deden op heroic (tijdens progress al) was gewoon die rain of fire negeren. Spread staan voor demonic feedback en gewoon op je plek blijven staan, wat er ook gebeurt. Ook helpt minder healers waarschijnlijk, zeker in combinatie met stilstaan. Met heroism + ring gaat ie in no time neer in p3.

Zelf gisteren net niet mythic Archimonde neer :( Rond de 10%... Grrrr, zou toch leuk zijn als het nog lukt....
Ries schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:50:

Mijn vraag is dus eigenlijk of er in Legion verbetering in zit wat betreft deze problemen? Ik begrijp dat de garrisons nutteloos worden (en dat ze op dit moment een onbedoelde goudmijn zijn), en dat er speciale zones komen waar je met class-genomen kunt rondhangen (een soort moonglade). Dat zou wel een leuke verbetering kunnen zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat het in Legion wel weer de goede kant op gaat. ER is weliswaar een classhall etc etc, maar dat is niet persoonlijk zoals de Garrison was en letterlijk voor (alle) spelers van dezelfde class: zowel horde als alliance.

ook is het zo dat je alle level spelers tegenkomt tijdens het questen in gebieden. De mobs worden namelijk gescaled naar jouw huidige level; je kan dus helemaal zelf weten hoe en waar je begint en eindigt met questen.

Ook zal Dalaran weer een middelpunt zijn van en voor spelers. :)

LFR en LFD zullen blijven en op die manier minder communitygevoel geven.

Long story short: Legion zal zeker verbetering geven als het gaat om communitygevoel; zeker ten opzichte van WoD.

• Noiz
Hieronder volgt een post van iemand die weer wilt gaan WoWen, ik denk dat dit soort posts hier wel vaker langs komen. Excuses alvast :D

Zijn er hier nog gamers die deze game al 10 jaar spelen? Ik heb zelf enorm actief tot WotLK gespeeld en alles behaald wat er te behalen valt. Een klein stukje Cataclym gedaan, maar hierna telkens op en af een maandje om te 'proberen' het spel weer op te pakken. Veel verder dan max level en een paar dungeons kwam ik niet meer.

Nu ben ik een paar weken bezig op een WotLK server en het spel boeit me weer helemaal, vooral het nostalgie gevoel doet een hoop goed. Nu twijfel ik weer om het spel weer op te pakken op de echte servers. De nieuwe talents, spells, en alle andere gameplay-veranderingen daar kan ik makkelijk inkomen. Ik stoorde mij vooral aan de spelers. Mijn ervaring in WotLK was dat iedereen op de realm elkaar wel kende. Je deed heroics samen, raids samen, je was met guils onderling in gevecht, op de auction house en bij daily quests enzo kwam je elkaar tegen. Het klinkt suf maar het voelde als een echte community.

Mijn ervaring is dat dat met elke expansion minder is geworden. De dungeon finder ging nog wel (omdat je die toch alleen maar kwam farmen), daarna kwam de raid finder en werd het al snel onpersoonlijker. Uiteindelijk kwam daar in WoD de garrison ook nog bij, waarbij mijn ervaring is dat elke speler de hele dag in zijn garrison rondhangt en via de LFD en LFR richting de dungeon en raid wordt geteleporteerd. Het community-gevoel was helemaal weg. Ook de realms leker uitgestorven en mijn realm (Trollbane) is inmiddels verbonden met een stuk of 5 andere realms. Dat doet de verbondenheid natuurlijk ook geen goed.

Dat oude community gevoel wat jij bedoelt is weggegaan bij de introductie van LFD. Garrisons zullen inderdaad nutteloos worden maar vervangen door Class Halls. Daarnaast hou je natuurlijk gewoon een centrale hub waar alles samenkomt (portals, AH, etc) met Dalaran.

Maar uiteindelijk is het wat je er zelf van maakt. Een stuk community verdwijnt ook op het moment dat mensen stoppen met spelen. Er is natuurlijk een groot verloop van mensen geweest in al die jaren. Ik zelf zit in een guild die al sinds Vanilla bestaat en op zichzelf al een leuke community is met een mix van mensen die al sinds het begin spelen (en raiden), mensen die later zijn begonnen en de mensen die af en toe nog eens online komen. Ik heb altijd op dezelfde server gespeeld dus ken ook genoeg mensen uit andere guilds en dergelijke.
Bottom line: dat community gevoel is grotendeels afhankelijk van wat je er zelf van maakt. Ik vind het altijd wel grappig dat mensen alleen de ontwikkelingen in de game hiervoor de schuld geven. Als ik ga kijken naar hoe druk een Warspear en Orgrimmar op dit moment nog steeds zijn vraag ik me soms af hoe mensen hierbij komen.

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
...

Op de vraag of LFR weggaat kan ik alleen maar negatief antwoorden, het blijft in het spel maar je bent dan ook niet verplicht om het te gaan doen. Er gaan andere manieren genoeg zijn om gear te krijgen. Dungeons zullen daar bijvoorbeeld weer een grote rol spelen en dan is dit niet via LFD tool maar mythic dungeons waar je nog naar de dungeon moet toe rijden/vliegen en deze best pittig zijn. Je wilt dus een goeie groep hier voor.

Of realms terug beter worden valt af te wachten, maar de vermoedens zijn wel sterk dat het de goeie kant uitgaat aangezien er heel wat world quests zijn waar je samen met anderen zal aan moeten werken.

Class halls mag je niet vergelijken met Garrisons. Het wordt een plaats waar je om de zoveel tijd eens naar toe wilt maar verder valt er weinig te beleven valt. De place to hang out wordt terug dalaran.

Verder ben ik best enthousiast over Legion, de class changes zien er goed uit. De leveling experience is verbeterd en er zit veel storyline in.
Endgame zit er erg veel content in de vorm van world quests maar ook dungeons krijgen terug de aandacht die ze verdienen. Volgens mij zou de expansion wel eens kunnen zijn wat de game nodig heeft.

• Divak
Klinkt allen positief. Ik had wel iets gelezen over je wapen wat meeschaalt tijdens het questen maar niets gelezen over de zones die dat ook doen. Dat kan interessant zijn, natuurlijk praktijk-afhankelijk.

Verder ligt het inderdaad veel aan jezelf, LFR heb ik zelf ook nooit serieus geprobeerd. Misschien moet ik eens langer dan een maand rondhangen om een beetje verbondenheid met de realm terug te krijgen. :)

De dungeons konden inderdaad nagenoeg worden overgeslagen. Tijdens WotLK was dat eigenlijk alleen echt aan het einde van de expansion.

Korte vraag over je nieuwe wapen in Legion, maakt dat een dual-spec minder interessant als je bijvoorbeeld als dps speelt en end-game gaat tanken?

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ries schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:22:

Korte vraag over je nieuwe wapen in Legion, maakt dat een dual-spec minder interessant als je bijvoorbeeld als dps speelt en end-game gaat tanken?
Je main spec wordt idd een stuk belangrijker, vooral omdat iedere spec een artifact wapen krijgt dat je ook moet upgraden met artifact power. Die artifact power krijg je overal en zeker tijdens het levelen maar je wilt die dan ook in je wapen stoppen dat je endgame gaat gebruiken. Want je zal er heel erg veel nodig hebben! En je moet die artifact power dus ook voor iedere spec opnieuw verzamelen. Al zit er een inhaal methode in die ervoor zorgt dat je steeds sneller artifact power gaat krijgen maar dit zal zeker nog niet snel zijn in het begin van de expansion.

Maar niets zou je mogen tegenhouden om tijdens het levelen niet als tank te spelen. Een healer en een tank zouden bijna even snel een mob moeten kunnen omleggen als dps. Level zelf ook altijd in de spec die mijn character main spec gaat spelen, zo wordt je ook alles al gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Grompie op 15-07-2016 09:28 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 09:40

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf natuurlijk ook mijn account weer geactiveerd. Er komt een nieuwe expension uit dus de komende vier a vijf maanden ga ik er weer tegenaan. LFR ingedoken om de laatste raid er nog even doorheen te trekken (ik ben geen Mythic raider).

Verder heb ik nog wat fishing achievements gedaan. :P
- Mr. pinchy's box
- De vis van ironforge opgevist
- Fishing naar 600+ gebracht

Nu bezig om die rat te vangen in dalaran en daaarna wil ik de turtlemount gaan proberen te vangen. (ik weet...ik weet...je wilt niet weten hoeveel tijd sommige van de bovenstaande achievements hebben gekost)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Divak
Grompie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:27:
Je main spec wordt idd een stuk belangrijker, vooral omdat iedere spec een artifact wapen krijgt dat je ook moet upgraden met artifact power. Die artifact power krijg je overal en zeker tijdens het levelen maar je wilt die dan ook in je wapen stoppen dat je endgame gaat gebruiken. Want je zal er heel erg veel nodig hebben! En je moet die artifact power dus ook voor iedere spec opnieuw verzamelen. Al zit er een inhaal methode in die ervoor zorgt dat je steeds sneller artifact power gaat krijgen maar dit zal zeker nog niet snel zijn in het begin van de expansion.

Maar niets zou je mogen tegenhouden om tijdens het levelen niet als tank te spelen. Een healer en een tank zouden bijna even snel een mob moeten kunnen omleggen als dps. Level zelf ook altijd in de spec die mijn character main spec gaat spelen, zo wordt je ook alles al gewoon.
Duidelijk, bedankt. Zo makkelijk switchen is er dus niet meer bij. Heb in WotLK elke rol wel uitgebreid gespeeld t/m ICC Heroic. Heb je voor pvp wel nog aparte wapens of zal dat ook met artifact wapens worden uitgevochten?

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 21:42
Ik hoor mensen hier over Wrath servers en TBC servers... Gaan er ook Legion servers komen? Of is het enkel voor ''dated'' content?
RustStorm schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:30:
maarja... er is ook een vrouw in het leven... ;)
Hier vrouw en kind in het leven, maar ik herken dat niet als een belemmering.
Awesomo4k schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:03:
Ik hoor mensen hier over Wrath servers en TBC servers... Gaan er ook Legion servers komen? Of is het enkel voor ''dated'' content?
De servers waar men het over heeft, worden gehost door particulieren en is eigenlijk "illegaal"...

Legion zal je lekker op de Blizzard servers kunnen spelen. :)
Kaap schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Hier vrouw en kind in het leven, maar ik herken dat niet als een belemmering.
Nee, zal ook niet per se een belemmering vormen, want ze accepteert dat dit een hobby van me is. Maar ik spendeer graag aandacht en tijd met de dame; dus dat betekent dat ik minder tijd heb dan voorheen voor WoW.

[ Voor 33% gewijzigd door RustStorm op 15-07-2016 11:07 ]

RustStorm schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:05:
[...]
Nee, zal ook niet per se een belemmering vormen, want ze accepteert dat dit een hobby van me is. Maar ik spendeer graag aandacht en tijd met de dame; dus dat betekent dat ik minder tijd heb dan voorheen voor WoW.
Minder hoeft niet te betekenen dat het niet genoeg is ;) Ik kan elke avond vanaf 19:15, als de kleine op bed gelegd is, mijn gang gaan. Meestal gaan we om 22:00 naar bed, op raidavonden blijf ik tot 23:00. Elke 2 weken doen we zondagavond Netflix/film & chill avond samen. Maar goed, totdat die kleine naar bed gaat speel ik geen games.

Verschil is misschien dat mijn vriendin op de bank lekker der series wil kijken en der facebook games speelt, maar mijn PC ook in de woonkamer staat en we gewoon gesprekken voeren ondertussen. We doen dus beide ons eigen ding, maar zijn wel samen. Ze kent mijn guildies ook deels, ze speelde vroegah ook zelf WoW, stopte vanwege zwangerschap. Ze overweegt overigens om na de patch weer eens te gaan spelen.

Dochterlief is bijna 2, die zal nog even moeten wachten eer die WoW mag spelen. Alhoewel ze op mijn schoot al eens mijn character speelde in LFR :+
Haha dat is toch wel fijn Kaap, zo'n thuis setting! :)

Bij mij is het anders. PC staat in andere ruimte, dus als ik dan aan het gamen ben, dan is het communiceren wat minder voor de hand liggend; tenzij we gaan schreeuwen. ;)

Misschien moet ik haar maar eens een character aan laten maken........ en je weet hoe dat dan gaat! >:)

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Hier bijna identieke situatie aan Kaap, werkt prima. Kids van 2 en 5 19.00-19.30 naar bed en dan avond tot 22.00 om daarna nog Netflix op bed te kijken (jaja Netflix kijken). Zit ook beneden, enige keerzijde is dat ik niet aan teamspeak achtige dingen doe. Denk dat vrouwlief dan gillend wegrent :D.

Gisteren nog Brawlers guild afgemaakt. Soh dat was echt af en toe rage ten top zeg :(. Had na 10-15 tries Ahoo'ru dood, hij was echt dood, werd ik nog net geraakt door die vuurballen uit de lucht. Zelf dood, geen lvl 8. Dacht dat ik gek werd.

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-10 17:00
Mijn huidige vriendin was in WotLK mijn raidleadster. Wonen denk ik nu vanaf halverwege Cataclysm samen of zo. Ze speelt zelf inmiddels niet zo veel meer (ivm school en opstart eigen bedrijf), maar met Legion wil ze weer enthousiast beginnen met spelen.

Hebben geen kinderen, maar wel een hond :p

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 19:22

junglebeast

hier staat iets

De kids van vroeger zijn nu een ouder geworden. Leuk om te zien. In mijn oude guild zaten op een moment ook iets van 5 WoW stelletjes met kinderen inmiddels.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:40
Mijn vrouw speelt zelf, mijn zoontje van 10 begint ook wel maar vind het Engels nog een beetje lastig maar in SW Battlefront is hij heer en meester ;) Mijn dochter is 2 dus dat zal nog even duren.
Maar ook wij hebben de pc's in de woonkamer dus als de vrouw geen zin heeft om te gamen dan kunnen wij indd ook nog gewoon kletsen.

• skassie
  • Laatst online: 13-11 10:27
Vrouw speelt niet maar vind het helemaal goed als ik ff aan het spelen ben. 's Avonds als de jongste nog niet op bed ligt wordt er ook niet gespeeld maar zodra hij in bed ligt ga ik ff met de oudste(10) ff PVP'en.
Hij vind het heerlijk :P

En dan rond uurtje of 20:00 zijn bed in om zelf nog uurtje of 2 door te gaan en dan met de vrouw serie kijken. Scheelt wel dat het geen dagelijkese kost is dus blijft ze ook gelukkig

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
skassie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:54:
Vrouw speelt niet maar vind het helemaal goed als ik ff aan het spelen ben. 's Avonds als de jongste nog niet op bed ligt wordt er ook niet gespeeld maar zodra hij in bed ligt ga ik ff met de oudste(10) ff PVP'en.
Hij vind het heerlijk :P

En dan rond uurtje of 20:00 zijn bed in om zelf nog uurtje of 2 door te gaan en dan met de vrouw serie kijken. Scheelt wel dat het geen dagelijkese kost is dus blijft ze ook gelukkig
Zijn er inmiddels weer nuttige Battleground rewards? Of is dat nog steeds van die achterlijk lage gear dat het de moeite niet loont? Het enige wat me bij end game bezig hield was PVP battlegrounds maar sinds de nuttige rewards voor PVP uitsluitend nog te halen zijn in arena's en openworld zooi ben ik compleet mijn intresse kwijt geraakt. En toch mis ik het! Ik snap niet dat ze de Battlegrounds zo in een verdom hoekje gestoken hebben.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Seth_Chaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Zijn er inmiddels weer nuttige Battleground rewards? Of is dat nog steeds van die achterlijk lage gear dat het de moeite niet loont? Het enige wat me bij end game bezig hield was PVP battlegrounds maar sinds de nuttige rewards voor PVP uitsluitend nog te halen zijn in arena's en openworld zooi ben ik compleet mijn intresse kwijt geraakt. En toch mis ik het! Ik snap niet dat ze de Battlegrounds zo in een verdom hoekje gestoken hebben.
Ik speel zelf geen battleground maar wat mij doet opvallen is dat Blizzard de laatste tijd soms arena matches doet broadcasten. Vermoedelijk heeft PvP arena meer e-sports potentieel in de ogen van Blizzard.
That said zou dat alleen niet voldoende reden moeten zijn voor 'slechte' battleground ervaring in rewards. Het kan zijn dat Blizzard gewoon zich verlegt heeft in dat punt.
Ik kan mij nog herinneren hoe irritant ik de pvp loot als pve speler vond die wat je kreeg bij de bosses in wintergrasp. Je was constant die grote lootpinata's aan het het doen voor bepaalde pve gear en kreeg constant er van die 'waardeloze' pvp gear bij.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• skassie
Seth_Chaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Valt helaas nog steeds tegen. Maar als je maar genoeg wint dan krijg je vanzelf de HP/CP binnen om de gear te kopen die je wilt.
Daarnaast voor sommige items wel een rating nog om je CP te spenderen

detheavn schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:32:
Mijn huidige vriendin was in WotLK mijn raidleadster. Wonen denk ik nu vanaf halverwege Cataclysm samen of zo.
Wat was je openingszin? "Jouw stats zijn legendary?" of "Raiden we jouw slaapkamer of de mijne?" :+

• Divak
Awesomo4k schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:03:
Dat denk ik niet, er zijn wel wat vanilla en WotLK servers, maar volgens mij is het vanaf Cataclysm niet zo populair meer wat betreft de illegale servers.

In de WotLK tijd speelde ik alleen, over een spanne van 2 jaar gemiddeld 5 uur per dag. Nu met mijn vriendin, een paar uurtjes in de avond als het lukt, veel dagen ook niet. Op zich prima behapbaar en de game is sowieso veel toegankelijker dan vroegah.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Auredium schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:42:
[...]

Ik speel zelf geen battleground maar wat mij doet opvallen is dat Blizzard de laatste tijd soms arena matches doet broadcasten. Vermoedelijk heeft PvP arena meer e-sports potentieel in de ogen van Blizzard.
That said zou dat alleen niet voldoende reden moeten zijn voor 'slechte' battleground ervaring in rewards. Het kan zijn dat Blizzard gewoon zich verlegt heeft in dat punt.
Ik kan mij nog herinneren hoe irritant ik de pvp loot als pve speler vond die wat je kreeg bij de bosses in wintergrasp. Je was constant die grote lootpinata's aan het het doen voor bepaalde pve gear en kreeg constant er van die 'waardeloze' pvp gear bij.
Het probleem met de huidige battlegrounds is dat het alleen maar inferieure PVP gear sets opleverd. Met als gevolg dat je verplicht wordt Arena en of openworld pvp te gaan spelen om toch aan de gear sets te komen die je nodig hebt om nog fatsoenlijk mee te komen in battlegrounds terwijl je jaren lang prima battlegrounds kon spelen zonder die andere onderdelen die mij totaal niet aanspreken. Dat is ook de reden dat ik en mijn vrienden, collega's en familie leden zijn gestopt met spelen, omdat we weken andere onderdelen van het spel moesten spelen die we niet leuk vinden en willen spelen om toch nog het onderdeel te kunnen spelen dat we willen spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 15-07-2016 13:50 ]

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-10 17:00
Kaap schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:36:
Wat was je openingszin? "Jouw stats zijn legendary?" of "Raiden we jouw slaapkamer of de mijne?" :+
Hahaha. Die zijn iet bepaald nieuw meer :p

Wij maken en ook wel grapjes over, maar eigenlijk is het heel normaal verlopen. Je zat gewoon met een berg mensen op Ventrilo en constant leuk aan het praten. Je regelt een paar keer een guildmeeting en leert iedereen daardoor gewoon een stuk persoonlijker kennen. Ik ben zelf een lomp stuk vreten die subtiele hints niet snapt, dus daar heeft ze werk van moeten maken :p

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Lorewise speaking:
Wat verwachten jullie van de afloop van Legion. We weten dat er wss nog een patch met extra raid gaat komen. Blizzard is de lore van de old gods naar voren aan het schuiven in de verhaallijnen. Komen we dichter bij het einde van Sargeras?
Ik verwacht dat ergens aan het einde van WoW's levensduur Blizzard Sargeras laat verslaan waarna er via Warcraft 4 of een nieuw soort WoW er een nieuwe verhaallijn komt die de Old Gods verder behandeld en de voorspellingen gemaakt in het spel tijdens o.a. TBC laat uitkomen. (Army of light versus army of darkness)

Verwijderd

Ik denk niet dat we sargeras al gaan verslaan. Deze expansion staat in het teken van het terugdringen van de legion. Volgende expansion zou weleens kunnen betekenen dat we in de tegenaanval gaan op andere werelden, en als laatste expansion zouden we dan mogelijk the twisting nether in kunnen gaan om daar sargeras en de demonen definitief te beeindigen. Daarna zullen we waarschijnlijk tegen de Void moeten gaan vechten (die waar mogelijk een nog grotere bedreiging vormen dan Sargeras, maar nu nog niet vrij kunnen bewegen in ons universum, iets wat uiteraard kan veranderen na het verslaan van Sargeras als plot device

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:13:
Ik denk niet dat we sargeras al gaan verslaan. Deze expansion staat in het teken van het terugdringen van de legion. Volgende expansion zou weleens kunnen betekenen dat we in de tegenaanval gaan op andere werelden, en als laatste expansion zouden we dan mogelijk the twisting nether in kunnen gaan om daar sargeras en de demonen definitief te beeindigen. Daarna zullen we waarschijnlijk tegen de Void moeten gaan vechten (die waar mogelijk een nog grotere bedreiging vormen dan Sargeras, maar nu nog niet vrij kunnen bewegen in ons universum, iets wat uiteraard kan veranderen na het verslaan van Sargeras als plot device
Wat zou kunnen...is dat als we Sargeras verslaan in de twisting Nether de old gods gebruik maken van de afwezige helden om los te breken uit hun toch al wankele gevangenissen. Maar je hebt denk ik wel gelijk; eerst de invasie afslaan en daarna wss nog een expension waarbij we zelf in de aanval gaan.

Mss wordt de nieuwe WoW wel Light versus Dark de huidige assen tegen verwrongen versies van de huidige rassen.:Maar ik vermoed niet dat Blizzard zo ver zou gaan, vooral omdat uiteindelijk de old gods verslagen moeten worden. :P

stiekem zou ik in WoW wel de old gods willen dienen. :P

iemand enhance shaman al op beta tot 110 geleveled ?

Ik vind het een waanzinnige spec nu maar ik krijg zo veel damage tijdens het questen. Downtime is pittig tbh

FUMES et CARNES

• Hairy23
  • Laatst online: 16:31
En de pre patch komt voor de EU op 20 juli.
Zoals te hier te lezen is : http://blue.mmo-champion....on-patch-arrives-july-20/

• skassie
Dagboek

Gisteren in de Group finder kwam ik een groep tegen voor de Nemisis Quest . Als je aangaf welke kills je moest dan kreeg je een invite.
Buiten Ashran op de paddenstoel stond een groep Alliance en Horde elkaar om en om te killen dus kills stroomden binnen.
Was blij dat het zo makkelijk werd om de Quest af te ronden maar lijkt me toch dat WPvP anders zou moeten zijn. ;)
Neemt niet weg dat ik het zo weer zou doen....

Einde dagboek

• demokert
Vraagje aan alle leden, kennen jullie het tooltje Firehawk Updater? Zo ja kan ik die gebruiken zonder me zorgen te maken dat ik rommel binnen haal? :)

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Geen idee maar is dit anders een optie? http://mods.curse.com/client
Gebruik ik al jaren en komt van een gerenommeerde partij. Volgens mij is het enige verschil dat die Firehawk ook support heeft voor addons die eigenlijk niet door Blizzard zijn toegestaan (paid e.d.). Ik zou als ik jou was en geen dodgy addons gebruik, gewoon die Curse client pakken.

edit:
@hieronder: ah ok, je kan 'm altijd even uploaden naar www.virustotal.com maar dan heb je nog geen 100% zekerheid dat die tool achteraf alsnog troep binnenhaalt.

[ Voor 19% gewijzigd door temp00 op 16-07-2016 13:18 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• demokert
Hoi Temp00 Die gebruik ik ook, maar deze tool update ook de Zygor guide's etc.
Ik heb hem nu in een VM draaien en lijkt het prima te doen vooralsnog.

Verwijderd

It's official - terwijl het buiten dik 30 graden is komt de pre-expansion patch: http://us.battle.net/wow/...arrives-july-19-7-15-2016

edit: ik had de reactie van Hairy23 niet gezien... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 14:06 ]

30 graden :? Jij zit in Afrika :? Hier is het 22 graden, bewolkt, fris briesje. Heerlijk weer dus!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00
Gisteren beta acces gekregen van blizzard. Zag opeens de optie in mijn launcher staan. Meteen maar even wat ruimte gemaakt en installed daarna even Paladin lvl 100 gemaakt en Ashbringer Legendary questline gedaan. Ik moet zeggen dat in ieder geval het begin me erg aantrekt kwa sfeer en ben voor het eerst sinds WoTLK weer eens enthousiast voor een expansion. Deze ga ik toch zeker wel een paar maanden spelen denk ik.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Verwijderd

Kaap schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:54:
30 graden :? Jij zit in Afrika :? Hier is het 22 graden, bewolkt, fris briesje. Heerlijk weer dus!
Vandaag wel, maar als de patch uitkomt is het ietsjes warmer... ;)

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 20:30
Ik kan blijkbaar geen demon hunter aanmaken in de beta. Is dit normaal? :)

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Probeer eens een willekeurige character aan te maken, vervolgens is het wel mogelijk om een lvl 100 beta char aan te maken volgens mij

• demokert
Ik heb het probleem dat wanneer ik mijn level 110 claim dat ik dan vervolgens geen quest kan doen, ik word elke keer terug geteleporteerd naar waar ik vandaan kom... overigens werkt het levelen van een demon hunter wel.

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 20:30
ja het is me ook gelukt na het aanmaken van een level 100 beta character :) amuseer me wel met de DH startzone

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
* dagboek *

Na 30 tries toch eindelijk Archimonde neer.
Toch wel lekker om het voor het eind van de expension mee te maken.
Ik hoop dat we de groep van 20 man die we nu bij elkaar sprokkelen bij elkaar kunnen houden. Dan zal het een stuk sneller gaan dan pas op de laatste week.

Meteen best in slot heroic weapon mogen looten van de boss (roll was zoals gewoonlijk weer gold :p)

En heb al bevestiging dat ik de rol van healer zal krijgen in legioen, dus ik ben happy.
* einde dagboek *

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• skassie
Gz met de kill Sabriel. Altijd fijn om net voor het einde toch de kill te maken.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48
Ik ga de komende dagen geen pogingen meer wagen. Lfr meerder keren gehaald, maar daarboven niet gelukt. En als bewijs dat ik een hogere clear ook niet verdien: vanmorgen 2 x whipe of lfr... :)

Straks nog ff de beta checken en een copy char doen om te kijken hoe de wardrobe functie in de praktijk werkt.

En inmiddels voor mn shaman een NL guild gevonden en alweer lvl 38

[ Voor 33% gewijzigd door Henkje.doc op 17-07-2016 11:45 . Reden: Whoops te snel verzonden ]

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-11 22:06
Gisteren weer begonnen met WoW, na een jaar afwezigheid. Het is wel even wennen en eerlijk gezegd liep ik tegen het probleem aan dat ik geen idee had wat ik moest doen. Ik heb even de laatste twee wings in lfr gedaan, aangezien ik die toen nog niet kon doen. Wel leuke fight, nu zou ik het eigenlijk nog op hc moeten doen voor de mount, maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Op de server worden er geen runs verkocht en in premade raid wordt er alleen maae gevraagd naar de curve. Jammer dat ik qua gear zo achter loop, denk ik (ilvl 690). Iemand nog tips om binnen drie dagen toch nog Archimonde hc te clearen voor de mount? :)

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Vanaf woensdag zullen dus alle class changes voor Legion live zijn, goed nieuws imo! Kunnen we nog ruim een maand alle changes gewoon op live uittesten en kijken welke class het beste bij je past.

Ik wil dolgraag rerollen naar Balance in Legion, alleen lees alleen maar negatieve verhalen over deze spec op de forums. Het zou te weak zijn in alle opzichten (mediocre onder de casters, PvP helemaal worse), blijkbaar dus een verkeerde keuze gemaakt :(. Wel echt jammer, was ook al geaccepteerd als Balance in de raid groep.

Verwijderd

Nostordici schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:55:
Op de server worden er geen runs verkocht en in premade raid wordt er alleen maae gevraagd naar de curve. Jammer dat ik qua gear zo achter loop, denk ik (ilvl 690). Iemand nog tips om binnen drie dagen toch nog Archimonde hc te clearen voor de mount? :)
Bij mij op Mazrigos wordt hc Archimonde aangeboden voor 40K door Soira; mss wat voor je

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-11 22:06
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:35:
[...]

Bij mij op Mazrigos wordt hc Archimonde aangeboden voor 40K door Soira; mss wat voor je
Oh heb ik wel 40k voor over hoor, maar je kan alleen betalen als je op die server zit toch? Ik zit dus op Qual Thalas, dus gaat niet werken ben ik bang. Toch bedankt voor het aanbieden daarvan hoor :)

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 22:19
Zodra de pre-patch er is gaat er zoveel shit komen van de max camera distance nerf en een hoop interface options die verdwenen zijn ;w

Normaal is die 30 met de slider op max, maar je kon het met een console command op 50 zetten

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20745744692#18
http://www.mmo-champion.c...Camera-Distance-Reduction

Verwijderd

Ik heb eigenlijk alleen maar hunter gespeeld als main, en dan liefst BM (voor raiden ook SV) maar gezien de veranderingen in Demonology toch maar even een Warlock aangemaakt en mijn insta-100-*ding* erop gebruikt. Lekker op een afstandje staan en anderen het werk laten doen past toch wel bij me - ik ben benieuwd... ;)

Wat ik wel zal missen is het minimap-tracken van zo'n beetje alles wat er is. Ik ben daar zo op gaan vertrouwen in die 8 jaar...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 14:40 ]

• demokert
Raptar schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:38:
Vanaf woensdag zullen dus alle class changes voor Legion live zijn, goed nieuws imo! Kunnen we nog ruim een maand alle changes gewoon op live uittesten en kijken welke class het beste bij je past.

Ik wil dolgraag rerollen naar Balance in Legion, alleen lees alleen maar negatieve verhalen over deze spec op de forums. Het zou te weak zijn in alle opzichten (mediocre onder de casters, PvP helemaal worse), blijkbaar dus een verkeerde keuze gemaakt :(. Wel echt jammer, was ook al geaccepteerd als Balance in de raid groep.
Enig idee hoe feral druids het gaan doen?

• toolkist
  • Niet online
Dat zegt toch nog helemaal niks nu? Als ze sterk zijn worden ze ongetwijfeld generfd, en andersom.

Ik heb vrijdag na 1,5 jaar mn sub weer eens geactiveerd. Zo maar eens kijken of LFR nog steeds zo erg is ;-)

Verwijderd

Las ik het nou goed, komen de demon hunter meteen met de pre-patch?
Not..Prepared..

Verwijderd

Volgens mij niet: "Players who pre-purchase Legion will get Early Access to Demon Hunters. It is not known when this Early Access will begin."

oh, en dit:

Blizzard has finally announced the Legion Pre Expansion Patch hits July 19th! Here is a recap of what is coming:
  • The new Transmogrification system, including shirts, tabards, and weapon illusions
  • All the class changes, including melee Survival Hunters and Outlaw Rogues
  • UI improvements
At a later point, before Legion, Demon Hunters, Demon Invasions, and Broken Shore questing will be added.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 18:31 ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
Ketho schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:08:
Zodra de pre-patch er is gaat er zoveel shit komen van de max camera distance nerf en een hoop interface options die verdwenen zijn ;w

Normaal is die 30 met de slider op max, maar je kon het met een console command op 50 zetten

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20745744692#18
http://www.mmo-champion.c...Camera-Distance-Reduction

[video]
Het is echt een ramp als je het 11+ jaar gebruikt hebt, de overduidelijke leugens van de devs en onwil om te reageren op de forum thread verbazen me ook een beetje: zo ken ik blizzard helemaal niet.
Ik heb het sterke vermoeden dat er een bug in de client zit die alleen triggered bij een bepaalde viewdistance en die dermate veel tijd gaat kosten om te fixen dat ze dit verhaaltje verzonnen hebben om toch nog op tijd voor de 30e te zijn.

Ik heb iig mn abo opgezegd, best jammer omdat ik wel zin had in Legion en helaas al een pre-purchase heb gedaan (ook de laatste keer dat ik dat doe)

[ Voor 5% gewijzigd door blouweKip op 17-07-2016 18:38 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

bak tekst van mmo
The Legion pre-expansion patch is arriving July 19, and we wanted to give you a heads up about what to expect—and when you can expect it.

This update will include a wide variety of features and content that set the stage for the expansion, including system changes, quality-of-life improvements, and major in-game events. Some of these features will be available immediately, while other content will be unlocked in the weeks leading up to the expansion’s launch. Read on for more details.

The Opening Salvo
When the pre-expansion patch initially goes live, players will be able to immediately access many of its key system-related features. Some of these major updates include:

Transmogrification Updates
The new Transmogrification Collections system will make it easier than ever to collect, store, and sort through the gear you want to use for transmogging—without taking up storage space in your inventory, bank, or Void Storage. As you collect items that can be used with the system, you can browse through them—as well as sort by class or slot—in the Appearances tab in your Collections interface.

Class Updates
We’re making some significant changes to classes and their specs for Legion to further strengthen their identities. The core changes to spells, talents, and more are going into effect as soon as the pre-expansion patch goes live. For more information on what’s new for each class and spec, read our earlier class preview blogs.

We’re also making it easier to switch between specializations for different content. Players will be able to queue up for dungeons, raids, Battlegrounds, or Arenas as any role that is available to their class, while continuing to play as another role while they’re waiting. When they enter the content they’ve queued for, they will automatically switch to the suitable role upon entering (at no cost) and then switch back automatically when they leave the instance.

The March Toward Legion
In the weeks following the pre-expansion patch, we’ll be unlocking even more content that leads into the August 30 launch of Legion. We’re still determining the exact timing of these events, but players who pre-purchase Legion can expect to be playing a Demon Hunter around the second or third week of August (no later than August 17 globally). We’ll share more details in the weeks ahead, but here’s a look at what’s in store:

Burning Legion Invasions
Before all hellfire breaks loose upon the Broken Shore, the Burning Legion will begin its assault upon Azeroth, turning some familiar stomping grounds into demon-infested battlefields—and it will be up to the heroes of the Alliance and the Horde to face the onslaught.

Demon Hunter Early Access
In the weeks before launch, those who have pre-purchased Legion will get early access to the new Demon Hunter class. Players will begin at level 98 and will find themselves on the fel-shattered expanse of Mardum, where they’ll play the Demon Hunter starting experience before joining their allies in the fight against the Legion.

The Battle on the Broken Shore Begins
As the situation grows more dire, Azeroth’s heroes will begin their first foray onto the Broken Shore—the epicenter of the demonic invasion.

All of the features and content listed above (save for Demon Hunter early access) will be available to all World of Warcraft players, regardless of whether they’ve pre-purchased Legion.
Helaas, geen DH inderdaad :+ Verkeerd gelezen 8)7
blouweKip schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:35:
[...]

Het is echt een ramp als je het 11+ jaar gebruikt hebt, de overduidelijke leugens van de devs en onwil om te reageren op de forum thread verbazen me ook een beetje: zo ken ik blizzard helemaal niet.
Ik heb het sterke vermoeden dat er een bug in de client zit die alleen triggered bij een bepaalde viewdistance en die dermate veel tijd gaat kosten om te fixen dat ze dit verhaaltje verzonnen hebben.

Ik heb iig mn abo opgezegd, best jammer omdat ik wel zin had in Legion en helaas al een pre-purchase heb gedaan (ook de laatste keer dat ik dat doe)
dus de viewdistance is daadwerkelijk een reden bij sommige om te stoppen met spelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 18:37 ]

• blouweKip
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:35:

dus de viewdistance is daadwerkelijk een reden bij sommige om te stoppen met spelen?
Ik merk dat sommige van mn vrienden inderdaad gaan stoppen (met name raiders) en sommige het toch gaan proberen.
Het is ook meer de manier waaop blizzard het doet die veel mensen lijkt te irriteren.

Verwijderd

Ik las pas na een tijd nadat ik met WoW begonnen was over die camera distance instelling, en het was inderdaad prettiger om het hoger te zetten. Maar dat betekent niet dat het daarvoor zwaar ruk was - het zal weer even wennen zijn, denk ik, maar meer niet.

• Raptar
blouweKip schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:35:
[...]

Ik heb het sterke vermoeden dat er een bug in de client zit die alleen triggered bij een bepaalde viewdistance en die dermate veel tijd gaat kosten om te fixen dat ze dit verhaaltje verzonnen hebben om toch nog op tijd voor de 30e te zijn.

Man man man, wat een overtrokken reactie. Gelukkig dat je je sub hebt opgezegd, zulke salty players worden niet gemist. Waarschijnlijk resub je na de eerste week van Legion weer en ben je niet weg te slaan, onnodig verspreiden van negativiteit altijd. De WoW community blijft me verbazen.

De view distance wordt inderdaad minder, maar nog steeds ver genoeg om alles prima overzichtelijk te zien. De game is niet gemaakt op de maximum via distance; je kreeg op deze manier helemaal niet de bedoelde "ervaring" mee en de art en design is helemaal niet ontworpen op deze maximale view distance. Negen van de tien keer kon de maximale view distance niet eens benut worden, vaak waren de ruimtes van de encounters gewoon te klein. Ook had je vaak door een pilaar of iets dergelijks dat je van maximale afstand opeens in je schoen zat, dit hebben we nu gelukkig niet meer.

Ik zie het als meer uitdaging en het krijgen van een veel betere beleving.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Mijn Battle.Net account is blijkbaar geblokkeerd, dus ik heb niets aan de beta-key. Bij deze: 2442609644999776624823229

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Briljant, bedankt. Vanavond maar eens testen!

• blouweKip
Raptar schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:11:
[...]

Man man man, wat een overtrokken reactie. Gelukkig dat je je sub hebt opgezegd, zulke salty players worden niet gemist. Waarschijnlijk resub je na de eerste week van Legion weer en ben je niet weg te slaan, onnodig verspreiden van negativiteit altijd. De WoW community blijft me verbazen.

De view distance wordt inderdaad minder, maar nog steeds ver genoeg om alles prima overzichtelijk te zien. De game is niet gemaakt op de maximum via distance; je kreeg op deze manier helemaal niet de bedoelde "ervaring" mee en de art en design is helemaal niet ontworpen op deze maximale view distance. Negen van de tien keer kon de maximale view distance niet eens benut worden, vaak waren de ruimtes van de encounters gewoon te klein. Ook had je vaak door een pilaar of iets dergelijks dat je van maximale afstand opeens in je schoen zat, dit hebben we nu gelukkig niet meer.

Ik zie het als meer uitdaging en het krijgen van een veel betere beleving.
Ik speel al 12 jaar sinds de beta en ik ben juist niet het soort speler wat overtrokken reageert: dit keer is er echter een verandering die geen noodzaak heeft en een enorme impact heeft op de mensen die deze functie gebruiken ZONDER dat er een goede reden voor is.
De maximale view distance is NIET ver genoeg op dit moment en daarnaast: wie ben jij om te bepalen hoe ik het spel moet ervaren? keuze beperkingen zijn slecht en blizzard napapagaaien is imho gewoon treurig, toxic trolls zoals jij zal ik inderdaad niet missen :)

Als ik kijk naar de raid en de bazen van de nieuwe expansie dan lijkt juist ALLES ontworpen te zijn voor de oude max zoom.

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
@blouwekip: blizzard is degene die bepaald hoe het spel bedoeld is, en zij hebben de keuze gemaakt om een verstopte optie waar 90% niet eens gebruik van maakte, weg te halen. In PVP is het unfair advantage, en in PVE is het feitelijk niet nodig.

Daarnaast is er nog zoiets als art-design. Blizzard heeft zeer goede artists zitten, die zich het in het zweet werken om je een goede ervaring te geven. Zoals een doorkijkje naar een stel ruines, met dalaran op de achtergrond bijv. Ook dat is het werk van de art afdeling, en dat soort ervaring mis je door continu op max camera distance te spelen
Sorry Blouwekip, maar om vanwege een zoomsetting na 12 jaar je favoriete game te stoppen, vind ik best overtrokken eigenlijk.

No offi verder natuurlijk, maar vind het gewoon een beetje overdreven :)

• Raptar
blouweKip schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:43:
[...]

Ik speel al 12 jaar sinds de beta en ik ben juist niet het soort speler wat overtrokken reageert: dit keer is er echter een verandering die geen noodzaak heeft en een enorme impact heeft op de mensen die deze functie gebruiken ZONDER dat er een goede reden voor is.
De maximale view distance is NIET ver genoeg op dit moment en daarnaast: wie ben jij om te bepalen hoe ik het spel moet ervaren? keuze beperkingen zijn slecht en blizzard napapagaaien is imho gewoon treurig, toxic trolls zoals jij zal ik inderdaad niet missen :)

Als ik kijk naar de raid en de bazen van de nieuwe expansie dan lijkt juist ALLES ontworpen te zijn voor de oude max zoom.
De feiten belichten wordt door u gezien als "napapegaaien" :')? Geweldige manier van relativeren heeft u, inspirerend. Daarnaast ben ik inderdaad niet degene die voor jou bepaalt hoe je het spel moet ervaren, daarentegen is Blizzard dat wel. Precies degene die ik in deze rol schets in mijn bovenstaande post.

Gewoon lekker in het wilde weg roepen zie je vaak bij salty people, heel het kernpunt totaal negeren. Zoals Bensel 15 en ik al zeiden: ze hebben deze optie aangepast omdat de ontwerpers het spel vanuit dit perspectief gemaakt hebben voor de optimale ervaring. Niks rare bugs en andere complotten. Gewoon weer doelloos negativiteit verspreiden, gaat nergens over.

Btw, geloof je ook in de platte aarde?
Ik wel :)

Dit weekend weer lekker kunnen spelen met de melee classes in beta.
De meeste spelen allemaal erg lekker weg moet ik zeggen. Echt grote en naar mijn mening betere veranderingen.
Enige jammere is dat de feral druid nagenoeg gelijk is gebleven. Ik heb alle expansies als eerste met mijn druid geleveled maar in Legion ga ik dat voor het eerst niet doen.

FUMES et CARNES

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb dit weekend de eind raid content in lfr uitgespeeld. Ik weet het is lfr maar aangezien ik ondermaats gegear ben en pas een week weer speel na een jaar niet te hebben gespeeld was het toch echt wel een leuk iets om te doen. Helaas geen loot van Archi.

Verder heb ik gebruik gemaakt van het even om een pet naar level 25 te boosten (mede dankzij een quest bij mijn eigen base) . Dus mijn Frosty pet van WotLK collectors ediition is nu een level 25 battlepet waardoor ik het langzame pet battle levelen kon omzijlen wat echt wel fijn is.

Veel sub achivements gehaald betreffende pet battles en fishing. Niet echt super belangrijk maar ik vind juist die kleine achivements wel ontzettend leuk om te doen en te halen.

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 19:25
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:10:
Las ik het nou goed, komen de demon hunter meteen met de pre-patch?
Not..Prepared..
We’re still determining the exact timing of these events, but players who pre-purchase Legion can expect to be playing a Demon Hunter around the second or third week of August (no later than August 17 globally).
Persoonlijk wacht ik lekker rustig tot de invasies beginnen voordat ik misschien er weer 1 of 2 maanden op gooi.
Nog steeds in dubio of ik wel zin heb om weer in WoW "sleur" mee te gaan

[ Voor 17% gewijzigd door Teunis op 18-07-2016 09:20 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.