detheavn schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:39:
[...]
Daarnaast weet ik niet tot in hoeverre je wat over damage kunt zeggen. Op het moment zijn ze namelijk heel hard bezig met het balancen van de classes, wat over het algemeen altijd tegen het einde van de beta gebeurt. Kan nog alle kanten op gaan

Jullie begrijpen niet helemaal wat ik probeer te zeggen
Greater Blessing of Might:
Greater Blessing of Might
30 yd range
Instant
Requires Paladin (Retribution)
Requires level 42
Places a blessing on an ally that gives their attacks a 10% chance to deal 30% additional damage as Holy.
You may only have 3 Greater Blessings active at one time.
De damage bonus die 3 raidmembers krijgen van jouw Blessing of Might is onderdeel van Retribution's totale dps. Die damage die gedaan wordt, wordt opgeteld bij jouw DPS.
Dat betekent dat de dps die Retribution zelf doet, altijd lager zal zijn dan andere classes om GBoM te compenseren. Ik voorzie ook dat naar mate de expansion verder komt, en bepaalde DPS beter gaan scalen met gear, Retribution ook constant getuned gaat worden vanwege die buff.
Die hele mechanic is, samen met ontbreken van een alternatieve dps spec, de reden waarom ik niet voor Paladin kies.
Vanuit een progression raid perspectief denk ik daar iets anders over. Class moet ook competitief zijn.
detheavn schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:39:
[...]
Daarom speel ik ook de paladin class. Heb je altijd alternatieven om te tanken of healen. Wij hebben in het verleden namelijk veel wisseling van mensen gehad (guild met veel mensen met vreemde werkschema's), dus het kwam vaker voor dat ik een andere rol moest vervullen.
Ik speel puur DPS, Prot en Holy zijn voor mij geen alternatieven. Bij ons zijn de tanks en healers ingevuld en zijn ook de backups aangewezen.
Eigenlijk is bijna het hele raidteam al ingevuld wie wat gaat spelen. Enkel wat gebrek aan ranged. Met 8 melee spelers hebben we al 2 mensen die naar melee wouden rerollen afgewezen.