sabriel schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:17:
Heeft er iemand al gekeken naar de shadow spec van priests ?
Ze hebben er een skill bij gekregen die wel leuk is maar waar je op het eind dus wel doodgaat
.... to darkness
Eigenlijk komt het erop neer dat als je die talent gebruikt je er voor moet zorgen dat je insanity bar niet naar 0 valt. Geen targets --> geen insanity --> dead priest (letterlijk)
Ik ben van plan (net zoals in elke expansion) verder te gaan met mijn Shadow Priest. Eigenlijk in Warlords te weinig gespeeld waarbij ik niet veel heb kunnen raiden (Mytic), bedankt WoD release. Ik heb destijds wel de Mists of Pandaria PTR/Beta gespeeld maar eigenlijk vindt ik iets voor de eerste keer doen het leukst, dus ik laat mij verassen. Wel heb ik bepaalde changes doorgelezen.
Een paar opvallende changes m.b.t. Shadow Priests:
- Mind Spike is nu een level 100 talent, en deze vervangt Mind Flay. Met Mind Spike doe je damage op basis van 35% van je spellpower. Na het kasten van een Mind Spike op een enemy blijft de Spike in de enemy zitten totdat je een Mind Blast cast. Als je een Mind Blast cast doet de Mind Spike 200% damage op de enemy en 100% damage op alle enemies er omheen. Doordat de WoD talent "Insanity" er niet meer is, lijkt Mind Spike wel een behoorlijk goed alternatief.
- Surrender to Darkness (waar je het over hebt gehad) is een ability waarbij je 200% meer Insanity generate en waarbij je kan casten tijdens het lopen zolang de Voidform duurt. Helaas weet ik zo niet hoelang dit effect duurt. Maar zodra je dus Voidform niet meer hebt, ga je dood

.
- Reaper of Souls: Dit is een talent waarbij je Shadow Word: Death kan casten bij enemies met 35% HP of lager. Een behoorlijk goede buff en deze lijkt op een bestaande talent waarbij je Shadow Word: Death altijd kan kosten (soort van vergelijking

). Maar voor elke Shadow Word: Death krijg je Insanity. In Warlords kreeg je natuurlijk een Shadow Orb.
- Mind Bomb (PvP): Hiermee plaats je een bomb op iemand en deze zal na 2 sec. exploderen (of nadat de persoon is), waardoor iedereen binnen een radius gestunt wordt voor 8 sec.
- Twist of Fate is nu een level 15 talent, waarbij je extra damage doet op enemies onder de 35%. Wel fijn dat ze dit gelijk hebben getrokken met de andere Shadow Word: Death talent (dat je ze beide op 35% van de enemy health kan casten).
- Shadow Word: Void: Dit is ook een level 15 talent waarbij je damage kan doen (220% van je spell power). Deze spell generate 25% Insanity.
Ik moet zeggen dat het voor nu er erg goed uit ziet. Vooral de level 15 talents kunnen behoorlijk wat impact hebben. De Void ability lijkt mij een behoorlijk goede opener i.c.m. de level 100 talent "Legacy of the Void" (Voidform kan nu bij 70% worden gecast). Dus bij een boss cast je 3x je SW:V, en je kan gelijk naar Voidform om damage te doen. Natuurlijk is het in de praktijk kijken of dit de meest ideale oplossing is, want Twist of Fate was in Warlords toch één van de meest gekozen talents.
Ik zie er erg uit naar de veranderingen. De Voidform ziet er ook epic uit. Ik vind het wel tof dat Shadow Priest toch in zijn waarde wordt gelaten m.b.t. speciale effecten. Voornamelijk in de oudere expansions van WoW was het oppassen wanneer een Shadow Priest zijn "Wings" kreeg, want toen wist je van: Shit is gonna get real

. Er zijn natuurlijk heel veel changes, teveel om op te noemen.
1 nadeel van Shadow Priests in Legion is dat je geforceerd wordt om een Dagger te gebruiken. Ik had graag een mooie staff gezien op een priest, maar ik weet niet zeker in hoeverre het nieuwe transmog systeem dit ondervangt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Diigii op 18-07-2016 12:25
]