Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
Kaap schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:46:
[...]

Ik kende de cvar maar heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Ik denk dat het wel mee zal vallen met hoeveel mensen dit gebruikte en of je er nou echt zoveel last van zou hebben.
Iedereen die ik ken gebruikte deze optie, daarnaast ook veel mensen vanwege motion sickness.
Daarnaast: wat mensen het meeste steekt is dat er een compleet onzin excuus aan ten grondslag ligt, er zou zogenaamd "unfair advantage" zijn terwijl zoiets niet eens bestaat in PVE content.

* blouweKip ziet het al voor zich: archimonde die klaagt dat spelers ineens meer kunnen zien dan zijn hoeven :P

Ik ben altijd redelijk pro blizzard geweest maar ik heb nu echt het gevoel dat ze compleet de weg kwijt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door blouweKip op 27-06-2016 22:05 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 20:30
Ricmaniac schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:21:
Weet iemand toevallig of je de PTR kan spelen als je geen active subscription hebt?

Lijkt me niet toch maar dacht ergens zoiets te lezen.
PTR kun je inderdaad spelen zonder active subscription. Beta ook, maar dan heb je een key nodig :)

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
PTR moet je ook voor uitgenodigd worden of niet? Ik wil het net installeren, kom er alleen niet op.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Raptar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:12:
PTR moet je ook voor uitgenodigd worden of niet? Ik wil het net installeren, kom er alleen niet op.
nee PTR kan iedereen gewoon bij. je moet gewoon die client switchen naar PTR en dan installeren.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 11:52
Gisteren toch maar weer eens voor een maandje betaald. Het verbaasde me enorm dat ik bijna alle shortcuts vergeten was (iets wat ik voor onmogelijk zou verklaren als je het me een jaar geleden zou vragen). We zijn een nieuw character begonnen en in no time waren we level 13 en toen was het bedtijd :).

Vanavond de volgende sessie!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

Zorian

What the fox?

Aiyvae schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:11:
Vandaag toch even op de Beta server ingelogd en de questline gedaan tot je de Ashbringer/Class hall unlocked, smaakt heel erg naar meer maar dat wil ik toch echt laten tot Legion echt uitkomt ;)

Verder ook vandaag alle achievements voor het Midsummer Fire Festival gedaan, hoef ik dat ook nooit meer te doen :D

Woensdag kan niet snel genoeg komen, dan eindelijk m'n Legendary ring! de rest van de week ook maar even kijken of ik wat Mythic dungeons kan doen voor de Heirlooms :/
Ik heb het allang opgegeven met die vervloekte ring. Ben nu al bijna 2 maanden die tomes aan het farmen en er zijn tot zover nog maar 6 van die rotboekjes gedropt. :( Aangezien ik er 33 nodig heb ga ik dat nooit redden.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
Krijg je die tomes tegenwoordig niet zo goed als gratis uit je garrison?

• Zorian

Zorian

What the fox?

IntToStr schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:44:
Krijg je die tomes tegenwoordig niet zo goed als gratis uit je garrison?
Daar droppen ze geeneens, de enige plek waar je ze krijgt is een small drop chance van bosses in HFC/Mythic HC. Dropchance ligt rond de 30%, maar ik heb de 'mazzel' vaker die 70% aan te raken.

//Ter verduidelijking, deze quest: http://www.wowhead.com/qu...dont-need-no-library-card

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 28-06-2016 08:46 ]

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Zorian schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:45:
[...]

Daar droppen ze geeneens, de enige plek waar je ze krijgt is een small drop chance van bosses in HFC/Mythic HC. Dropchance ligt rond de 30%, maar ik heb de 'mazzel' vaker die 70% aan te raken.

//Ter verduidelijking, deze quest: http://www.wowhead.com/qu...dont-need-no-library-card
Maar als je al 2 maanden aan het farmen bent voor die tomes, dat wil dus zeggen iets van 100 boss kills (8 * 13 bosses). En maar 6 tomes? Heb je de quest nog wel dan? Want zo'n lage droprate hebben die tomes nu ook weer niet. Ook op Wowhead geven mensen aan dat zelfs bij bad luck je ze nu wel zo goed als allemaal zou moeten hebben:
To complete We Don't Need No Library Card you need 33 Tome of Chaos which you should probably expect to take about 5 weeks to complete with full clears of HFC's 13 bosses, longer with bad luck and as low as 3 weeks with extreme luck.

[ Voor 22% gewijzigd door Noiz op 28-06-2016 08:55 ]

Gisteren op de PRT nog even denmo lock, Ret pally en frost DK , Unholy DK getest.
Spelen allemaal waanzinnig leuk.

Wordt nog zeer moeilijk om een main te kiezen voor Legion :(

FUMES et CARNES

• Zorian

Zorian

What the fox?

Noiz schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Maar als je al 2 maanden aan het farmen bent voor die tomes, dat wil dus zeggen iets van 100 boss kills (8 * 13 bosses). En maar 6 tomes? Heb je de quest nog wel dan? Want zo'n lage droprate hebben die tomes nu ook weer niet. Ook op Wowhead geven mensen aan dat zelfs bij bad luck je ze nu wel zo goed als allemaal zou moeten hebben:

[...]
Jazeker, die heb ik gewoon:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xLKj3PT.png

Net zoals dat ik zelden tot nooit loot krijg van bosses in HC. :+ Mijn alts krijgen meteen de meest luxe shit gedropt maar mijn main (deze char dus) krijgt zelden iets wat ie kan gebruiken. :')

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zorian schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:59:
[...]

[afbeelding]

Net zoals dat ik zelden tot nooit loot krijg van bosses in HC. :+ Mijn alts krijgen meteen de meest luxe shit gedropt maar mijn main (deze char dus) krijgt zelden iets wat ie kan gebruiken. :')
ik heb totaal denk ik 5 of 6 weken die raids gedaan en heb er nu 22/33
dat is echt kut als je zoveel ongeluk hebt.

Verwijderd

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te vragen maar ik vroeg me af of er ook tweakers zijn die opzoek zijn naar arena partners? Is er hiervoor een pagina o.i.d.?

Ik speel disc priest(2350)/holy paladin(2350)/resto druid(2100)/frost death knight(2500) op Alliance.

:)

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 22:19
Raptar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:12:
Hier even kijken, als je nog geen PTR toegang heb
https://eu.battle.net/sup...-realm-region-information
  1. Log in to Battle.net Account Management.
  2. Select a World of Warcraft retail account.
  3. Select Additional Services, then click Public Test Realm.
  4. Click History/Status to create your PTR account.

[ Voor 32% gewijzigd door Ketho op 28-06-2016 11:06 ]

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:27
Zorian schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:59:
[...]

[afbeelding]

Ren dan ook gewoon LFR door. Beetje doorbijten maar dan heb je nog meer kansen :)

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

skassie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Ren dan ook gewoon LFR door. Beetje doorbijten maar dan heb je nog meer kansen :)
Is het niet zo dat je maar eens per week kan heb op een tome per Boss... dus hc of normal of lfr. Dus niet hc en normal en lfr... dan zou het namelijk wel erg snel gaan... :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:46

amphora

Websites & Fotografie

skassie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Dat heeft dus geen enkele zin, legendary items droppen maar 1x per boss per week ongeacht moeilijkheidsgraad. Alleen maar LFR doen is dus genoeg. Ik deed altijd de bossen die we niet in heroic (of mythic) deden alsnog in LFR achteraf.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• LZ86
  • Laatst online: 15:03
Zo, ook maar weer begonnen. Mijn allereerste character uit vanilla. Mijn priest, lvl 100 geworden. Wat is lvlen leuk in dreanor. Heb met plezier die zones doorkruist. En wat zuigt die panda content zeg. Blij dat ik na wotlk gestopt was.

Maar wat zijn shadowpriests zwak zeg, qua pvp/ pve dps. Doe op mijn lvl 100 boost lock al veel meer. Valt me ook op dat de horde tegenwoordig aardig zuigt in bg/ ashran. 3 uur pvp gister en niks gewonnen

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 28-06-2016 12:51 ]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10

hmr

Ik ben na het zien van de film weer begonnen en nu lekker bezig met mijn verse pally! Heel veel oude content gecleared afgelopen week en een nieuw setje pvp gear ilevel 700 binnen gesleept!

Nu maar eens kijken of ik PVE wise een beetje mee kan komen...

[ Voor 58% gewijzigd door hmr op 28-06-2016 15:42 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• demokert
ff een vraag tussendoor, kun je de tomes ook in LFR krijgen ? Of enkel in normal en hoger?

• degroot
  • Niet online
yosh1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:05:
[...]

PTR kun je inderdaad spelen zonder active subscription. Beta ook, maar dan heb je een key nodig :)
code:
1
World of Warcraft PTR realms are only available to players who have a World of Warcraft account with active game time.

www.degroot-it.nl

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

degroot schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:22:
[...]

code:
1
World of Warcraft PTR realms are only available to players who have a World of Warcraft account with active game time.
raar want me collega zit hier naast me te spelen terwijl die GEEN subscription heeft, op ze battlenet op internet staat ook bij WoW WOD: not active en bij PTR staat Active

• zwammen
  • Laatst online: 03-11 20:30
Ik speel zelf PTR zonder actief abonnement, dus jawel het werkt wel degelijk :)

• degroot
  • Niet online
Dan is het gewoon een afschrikkings bericht op de site van Blizzard

www.degroot-it.nl

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:27
demokert schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:07:
ff een vraag tussendoor, kun je de tomes ook in LFR krijgen ? Of enkel in normal en hoger?
Kun je in alle krijgen

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:04

Local Host

Het forum is om te leren.

voor de mensen die nog een beta-key willen bemachtigen :

http://eu.battle.net/wow/...a-key-giveaway-28-06-2016

[ Voor 26% gewijzigd door Local Host op 28-06-2016 15:43 ]

Nederland is uitgesloten

Het is voor mij echt totaal onmogelijk om een key te bemachtigen, echt ongelofelijk frustrerend :(

[ Voor 68% gewijzigd door Iusedto op 28-06-2016 16:45 ]

FUMES et CARNES

• CreativeSkills
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Waar halen jullie altijd je 60days gametime?
Zit te denken om even te kijken of wow nog iets voor mij is... :-)
Betaal liever niet veel euro's te veel.
Hoor het graag!

FFXIV: Brawny Brawler

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

CreativeSkills schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:13:
Hoor het graag!
Gewoon maandelijks automatisch incasso? Is ook de goedkoopste oplossing volgens mij. En gelijk weer opzeggen mocht je eerst alleen ff maandje proberen.

• encryped
  • Laatst online: 09-11 20:41
Hoor het graag!
Je kunt ook op een keysite een 60 DAYS Pre-Paid Time Card kopen
prijs is meestal ~ 22 euro

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:48
Hoor het graag!
Als je ongeveer 82,000 goud hebt kun je ook gametime kopen met goud. :)

• demokert
Ik betaal meestal via Ideal per maand.

@encrypted, welke sites gebruik jij hier meestal voor?

• Local Host

Local Host

Iusedto schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:39:
Nederland is uitgesloten

Het is voor mij echt totaal onmogelijk om een key te bemachtigen, echt ongelofelijk frustrerend :(
Raar mij is het gewoon gelukt. ( gebruik je niet perongeluk een us link ? ) Probeer deze link eens :

https://blizzard-en.wishpond.com/wow-legion2/

• demokert
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:26:
[...]

raar want me collega zit hier naast me te spelen terwijl die GEEN subscription heeft, op ze battlenet op internet staat ook bij WoW WOD: not active en bij PTR staat Active
Waar werk jij als jullie nu al samen aan het gamen zijn? ;)

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
demokert schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:07:
[...]

Zat het ook net te denken :D
direct solliciteren!

[ Voor 4% gewijzigd door Valdourian op 29-06-2016 08:11 ]

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

demokert schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:07:
[...]

Je moet op je werk ook gewoon wat kunnen chillen toch :P ? dan voelt het niet als zo'n erge sleur om dag in dag uit te werken.

===================================================

Gisteren toch maar even alle Hellfire LFR's gedaan voor tomes. wil toch nog ff de legendary ring halen ook al heb ik er nog weinig aan :P

van 22/33 naar 28/33 gegaan. dus hopelijk heb ik er deze week 33 :)

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 11:00
demokert schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:48:
Ik betaal meestal via Ideal per maand.

@encrypted, welke sites gebruik jij hier meestal voor?
Ik zelf gebruik gocdkeys.com, deze vergelijkt verschillende sites.
Gister via IntantGaming (bijna altijd de goedkoopste) 60 dagen gekocht voor 19 euro..
Local Host schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:58:
[...]
Raar mij is het gewoon gelukt. ( gebruik je niet perongeluk een us link ? ) Probeer deze link eens :

https://blizzard-en.wishpond.com/wow-legion2/
Ik heb goede link gebruikt maar geen beta key gekregen.
Nooit zo een geluk met prijsvragen lol

FUMES et CARNES

• Local Host

Local Host

Iusedto schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:50:
[...]

Ik heb goede link gebruikt maar geen beta key gekregen.
Nooit zo een geluk met prijsvragen lol
Na het invullen van de 2 juiste antwoorden kom je op een preorderwebsite van bliz . Vervolgens krijg je netjes een mal van blis met de deelname ( kwam wel in de spamfolder bij mij )

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10

hmr

Zijn er nog alliance guilds die een ret pally mee willen nemen naar HFC normal of HC. Liefst HC. Ben een raider met ervaring vanaf TBC en in MOP en begin WoD heb ik HC/Mythic geraid.. kom nu terug van een break en wil graag de content wel een keertje zien! :D Mijn gear is ilevel 700.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• demokert
Of een Horde ret pally met 670 ilvl :) Ben er een jaartje uit geweest, maar ervaren raider daarvoor.
Ret pally FTW ? :)

Nooit mijn main geweest maar vind het wel een erg leuke class.
Wat ik op PTR heb kunnen testen zag het er ook voor Legion goed uit voor Ret, kan helaas niet praten over class hall en artifact.

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:50:
kan helaas niet praten over class hall en artifact.
Ashbringer en Light's Hope Chapel. Hoeveel meer lore en class fantasy zou je willen :+
Kaap schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:03:
[...]
Ashbringer en Light's Hope Chapel. Hoeveel meer lore en class fantasy zou je willen :+
Lol, wat ben je weer lekker kortaf :)
Ret lijkt me leuk in Legion en ik bedoelde de artifact talents op Ashbringer etc.

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:05:
[...]
Lol, wat ben je weer lekker kortaf :)
Ret lijkt me leuk in Legion en ik bedoelde de artifact talents op Ashbringer etc.
Haha, zeker niet zo bedoeld. Ik zelf heb altijd Warrior gespeeld maar ik zit er sterk over te denken te switchen naar Ret Paladin. De hele class order hall etc is geweldig, zit zo goed in elkaar. En dan de Ashbringer, heel bijzonder wapen natuurlijk.

Artifact talents is niet iets waar ik op de beta diep ingedoken ben, heb ze wel bekeken. Zag vooral veel talents die je finishers buffen.

Ik kan je zeker de 2nd pass video van Finalbosstv aanraden. Is vorige week uitgekomen, hij gaat in op alle abilities, talents en artifact talents. Grondige review van de class die een klein uurtje duurt.

Kaap schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Haha, zeker niet zo bedoeld. Ik zelf heb altijd Warrior gespeeld maar ik zit er sterk over te denken te switchen naar Ret Paladin. De hele class order hall etc is geweldig, zit zo goed in elkaar. En dan de Ashbringer, heel bijzonder wapen natuurlijk.
Weet ik hoor ;)
Ik speel altijd Warrior en DK (frost) maar zit gewoon erg te twijfelen. Heb helaas geen beta toegang maar ik test wat op de PTR.

Vond Arms wat tegenvallen, zelfs een beetje "saai"
Fury daarentegen was wel weer top. Leuke rotatie en animations
Vond DK frost helemaal geweldig, zo leuk. Kon niet wennen aan de nieuwe Unholy.
Vond Ret ook een leuke rotatie hebben. Zeer aangenaam.
Grootste verassing vond ik echter Enhancement shaman, ook zo verschrikkelijke leuke rotatie.

Als Legion uit is ga ik bij alle 4 maar de Artifact vrij spelen en dan maar een keuze maken.
Of als ik ooit beta toegang krijg (zal wel niet met mijn geluk), kan ik het wat eerder testen.

*edit* stukje van de film gekeken en dat ziet er goed uit ja. Zal de rest vanavond wel afkijken.
Human female is ook geen slechte keuze zeg, wow

[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 29-06-2016 14:37 ]

FUMES et CARNES

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
Net even de PTR gespeeld voor de eerste keer in Legion.
Ik wist lang niet wat ik zou mainen maar nu is het duidelijk.
Enhancement shaman it is! Damn, wat speelt dat lekker!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ik blijf het zeer lastig vinden om te bepalen hoe ik mijn crafts in ga regelen voor legion.
In WoD had ik maar 4 chars met crafts (DK>Enchanting/JC; Monk>Tailoring/LW; Paladin BS/Alch; Druid>Mining+Herbing). Echter heb ik de laatste weken flink zitten powerlevelen waardoor ik ergens voor de lauch alles classes wel op level 100 heb. Dat betekend dus dat ik straks (incl DH) 12 chars heb voor crafting :P..

De vraag is wat zal ik doen?? Wat ik gelezen hebben is dubbel gathering niet echt handig vanwege die Blood of Sargas.. Toch denk ik dat ik mijn druid wel op dubbel gathering houdt... Dubbel crafting zie ik niet als een probleem.. Je kan straks immers op vele manier aan die BoS aankomen (en als het moet met fishing als gathering skill).. De vraag is echter wat zijn handig combo's en welke crafts dubbel.. Ik hoef niet alles te kunnen craften.. Dus 2x Engineering alleen om beide paden te hebben is niet belangrijk..

Ik zit er over te denken om alles classes (op mijn druid na) Alchemy te geven + 1 andere crafts.. Puur en alleen voor de BoS transmute.. Maar ik vroeg me af of andere nog ideeën hadden? Het idee is dus om op die manier flink wat gold te generen per maand (om weer gametime voor te kopen :D)).

Currently playing: MTG Arena (PC)

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Iemand nog een gouden tip om veel gold te kunnen farmen voor Legion?
ATM moet ik het doen met mijn garrison en elke week Raids leeg te plukken :)

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

• dylandejonge
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11-2024

dylandejonge

Online Marketing Stratego

Hoor het graag!
Hier een paar :)
G2A €23,61 met g2a shield, 22,61 zonder shield
Gamingpoints €22,99

Ik ben ook weer begonnen :D character gemaakt op Lightbringer, iemand nog meer die daar zit? :)
P.S. iemand al gelukt een beta key te bemachtigen? Ik ben echt super benieuwd maar die 0.02% bij toweliee is niet heeeel kansrijk hahaha

[ Voor 18% gewijzigd door dylandejonge op 29-06-2016 15:24 ]

Whatever the problem - Be part of the solution

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 13:12
Local Host schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:53:
[...]

Na het invullen van de 2 juiste antwoorden kom je op een preorderwebsite van bliz . Vervolgens krijg je netjes een mal van blis met de deelname ( kwam wel in de spamfolder bij mij )
Ik kom op de pre order pagina (heb al lang pre order) maar krijg geen bevestiging deelname.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Dit viel mij net op:

Vanilla: 7 raids (ZG, RAQ, MC, BWL, OL, TAQ, Naxx)
TBC: 9 raids (Kara, ZA, GL, ML, SC, TK, Hyjal, BT, SP)
WotLK: 9 raids(Naxx, OS, VoA, EoE, Uld, ToC, OL, RS, ICC)
Cata: 6 raids (BH, BD, BoT, TFW, FL, DS)
MoP: 5 raids (MV, HoF, TES, ToT, SoO)
Draenor: 3 raids (HM, BRF, HFC)

Draenor was 21 maanden lang
MoP was 26 maanden lang
Cata was 21 maanden lang
WotLK was 25 maanden lang
TBC was 22 maanden lang
Vanilla was 23 maanden lang (EU)

Dan kom je uit op een 'Months per Raid' van ongeveer:
Vanilla: 3.3 MPR
TBC: 2.4 MPR
WotLK: 2.8 MPR
Cata: 3.5 MPR
MoP: 5.2 MPR
WoD: 7.0 MPR

WotLK en TBC worden samen toch als beste uitbreidingen gezien door het grote gros.
Content-wise (in ieder geval kwua hoeveelheid raidcontent) lijkt dus een MPR van ongeveer 3 ideaal te zijn.

Heftig toch als je ziet hoe de content achteruit gegaan is.
Dan heb ik het niet eens over dungeons.
En nee, ik tel 'Heroic' en 'Mythic' niet als extra content.

Als legion inderdaad 4 raids gaat uitbrengen, en dat over een gemiddelde van 23 maanden doet, kom je uit op 5.8 MPR. Dat is meer raidcontent dan WoD, maar nog steeds minder dan MoP.

[ Voor 40% gewijzigd door Darkfreak op 29-06-2016 16:19 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:22

junglebeast

hier staat iets

Volgens mij is het:

Tier 19: 2 raids, Emerald Nightmare en Suramar Palace
Tier 20: 1 raid
Tier 21: 1 raid.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• IntToStr
  • Laatst online: 20:22
De planning is inderdaad 3 tiers met de eerste sowieso 2 raid instances, dus minimaal 4. Maar volgens mij was dat ook het idee bij WoD...

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Er zijn inderdaad minder raids in de laatste expansions dan in classic / TBC. Maar de raids van nu zijn wel een stuk interessanter dan de tank en spank mechanics van die oude raids, dus in die zin zit er meer werk in de raids van nu en is de gameplay waarde in mijn ogen hoger per boss omdat er meer gebeurd.

En dan kan je het nog bekijken aan de hand van de hoeveelheid boss-fights in de raids gezien de verschillende lairs maar 1 (of 2) bosses hadden.

Classic: 59 bosses
TBC: 50 bosses
Wrath: 54 bosses (waarvan er 16 al eerder bestonden)
Cata: 31 bosses
Mists: 43 bosses
WoD: 30 bosses

Dus ondanks dat Warlords maar de helft van het aantal raids had dan Cataclysm zijn het bijna net zoveel bosses. Maar nog wel minder dan de oudere expansions en classic.

En voor legion staan nu in ieder geval Emerald Nightmare en Suramar Palace gepland met vooralsnog 17 bosses in totaal.

• Noiz
Darkfreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:53:
Dit viel mij net op:

Vanilla: 7 raids (ZG, RAQ, MC, BWL, OL, TAQ, Naxx)
TBC: 9 raids (Kara, ZA, GL, ML, SC, TK, Hyjal, BT, SP)
WotLK: 9 raids(Naxx, OS, VoA, EoE, Uld, ToC, OL, RS, ICC)
Cata: 6 raids (BH, BD, BoT, TFW, FL, DS)
MoP: 5 raids (MV, HoF, TES, ToT, SoO)
Draenor: 3 raids (HM, BRF, HFC)
Deze berekening is wel erg plat gezegd naar mijn mening. Tegenwoordig kan je door de flex sizes voldoen aan allerlei soorten groottes in groepen. Dat is iets wat je in de eerste expansions totaal niet had.
Raids als ZG/ZA/RAQ/Kara waren bedoeld voor kleinere guilds. Ik heb deze ook nooit als volwaardige raid instance gezien maar meer iets voor erbij. Welke raid bedoel je trouwens met OL? (edit: Onyxia natuurlijk, hoe kon ik die vergeten 8)7 )
Daarnaast vind ik het noemen van GL/ML/EoE/VoA/OS/OL/RS/BH als volwaardige raid instance ook overdreven. Al die raid instances met 1 boss zie ik als onderdeel van andere (grotere) raid instance. Zo waren OS en EoE samen met Naxx released. Voor mij is dat gewoon 1 raid tier. Bosses zoals Galleon/Oondasta/Rukhmar zou je ook gewoon mee moeten tellen anders.

Wat ik zelf meer accuraat vind is het volgende:
Vanilla: MC > BWL > AQ > Naxx
TBC: SC/TK > BT/MH > SP
WotlK: Naxx > Ulduar > ToC > ICC
Cata: BD/BoT > FL > DS
MoP: MV/HoF/ToeS > ToT > SoO
Draenor HM > BRF > HFC

[ Voor 24% gewijzigd door Noiz op 29-06-2016 16:52 ]

• icemotion
OL is Onyxia's Lair lijkt me.

En ja World Bosses, die heb je natuurlijk ook nog; eventjes zitten zoeken;

TBC: 2 World bosses
Mists: 6 World bosses (Sha, Galleon, Nalak, Oondasta, Celestials (feitelijk 4 bosses, maar je deed er 1 per week) en Ordos)
WoD: 4 World bosses (Drov, Tarlna, Rhukmar en Kazzak)

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik snap dat mijn voorbeeld en berekening redelijk plat is.
Maar World Bosses tel ik zelf niet echt mee.

Ik ding vers level 100, que via raid finder voor de eerste beste raid die mij accepteert en 5 minuten later ben ik klaar met Lord Kazzak. Als dat content te noemen is hebben wij onze lat wel erg schrikwekkend verlaagd.

Maar zelfs met de 'ingekorte' lijst zoals door Noiz aangegeven was de content diversiteit en raid diversiteit veel breder dan tegenwoordig.
Ja, sure, OS, EoE en VoA deed je vaak met een PUG. Maar het was niet erin, tank/spank en klaar.
OS en EoE en dergelijke waren geen kindergarten-moeilijkheidsgraad zoals LFR of World bosses tegenwoordig zijn.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• icemotion
Daar heb je inderdaad wel een punt; LFR is echt een complete face-roll in WoD (en zelfs dan wipe je nog omdat mensen totaal niet opletten op die paar mechanics die er nog wel zijn)

En de World bosses van Warlords waren in de eerste weken nog best pittig totdat ze outgeared werden. Zeker Rukhmar.. man dat werd vaker 1 grote puinhoop dat een clean kill.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

icemotion schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:16:
Daar heb je inderdaad wel een punt; LFR is echt een complete face-roll in WoD (en zelfs dan wipe je nog omdat mensen totaal niet opletten op die paar mechanics die er nog wel zijn)
Ik ben nou anderhalve maand terug van een jaar lang break (kreeg het te druk voor WoW). Dus ik run atm wekelijks LFR voor Tomes. Geregeld dat ik op Archi en Kilrog eerst even de hele raid uit mag leggen hoe die shit werkt, en waarom we wipen als niemand die adds killed, of de banish in gaat en daar de void killed :P .. Ik kom terug na een jaar pauze, doe een keer Hellfire, en weet die shit. Nee, dan zit ik in LFR met mijn iLVL 690 aan iLVL 708+ uit te leggen hoe die bosses werken ..

(Inmiddels zit ik op iLVL 700nogwattes, en alsnog iedere week opnieuw hetzelfde liedje :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Darkfreak op 29-06-2016 17:27 ]

• icemotion
Ik ben de laatste tijd ook weinig in raids te vinden; zelfde probleem, gebrek aan tijd.. en als ik al inlog dan doe ik ff snel een stukje oude content waarbij ik niet eerst een groep hoef te zoeken..

Dragon soul bijvoorbeeld voor de legendary rogue quest en de kans op de Blazing drake.

Maar ja LFR is op het moment gewoon echt bedroevend hoe slecht mensen opletten. En ik denk dat dat mede is doordat ze het zo makkelijk hebben gemaakt. Tijdens Mists had je ook in LFR gewoon kennis van de raid nodig anders kwam je er niet doorheen. Tuurlijk, toen had je ook mensen die het verkeerd deden. Maar niet zo extreem als nu..

En ik denk ook best wel dat het niet eens is omdat ze het niet weten, maar ja LFR = makkelijk dus ach, ik hoef mn best niet te doen.. maar als iedereen dat denkt dan doet niemand t en wipe je..

Dus ik ben benieuwd hoe erg dit in Legion gaat zijn.. en anders ga ik toch mn best doen om weer iets actiever te raiden. Ik heb er nu in ieder geval een optie bij nu mijn Undead DK geleveld is, dan kan ik in Legion mee met een andere guild voor raids.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17
icemotion schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:30:
Maar ja LFR is op het moment gewoon echt bedroevend hoe slecht mensen opletten. En ik denk dat dat mede is doordat ze het zo makkelijk hebben gemaakt. Tijdens Mists had je ook in LFR gewoon kennis van de raid nodig anders kwam je er niet doorheen. Tuurlijk, toen had je ook mensen die het verkeerd deden. Maar niet zo extreem als nu..
Om die reden hebben ze ook de items die je krijgt in LFR redelijk saai gemaakt qua uiterlijk. In vorige xpacs kon je in LFR als transmog liefhebber ook nog wat verzamelen, ik begrijp nog steeds niet waarom dat in deze xpac niet kon. In MoP vond ik LFR redelijk ok qua beloning vs tijd en moeilijkheid (zeker in ToT :9 ). De huidige LFRs zijn voor mij nooit meer geweest dan een plek om legendary q items te farmen.

*edit* ivm undead dks, moet ik altijd denken aan deze cartoon ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.sideshowandsyrana.com/wp-content/uploads/2009/05/ding-2008-11-18___selected1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 29-06-2016 18:08 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• icemotion
Mja; daar heeft die cartoon wel een punt xD Maar goed; ik vond het er tof uitzien :p

Gisteravond de legendary quest voor mn rogue afgemaakt in Dragon soul. Toffe questlijn!

Alleen nog steeds geen blazing drake :/ Ah well... gewoon stug door blijven proberen.

• Noiz
Darkfreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:13:
Ik snap dat mijn voorbeeld en berekening redelijk plat is.
Maar World Bosses tel ik zelf niet echt mee.

Ik ding vers level 100, que via raid finder voor de eerste beste raid die mij accepteert en 5 minuten later ben ik klaar met Lord Kazzak. Als dat content te noemen is hebben wij onze lat wel erg schrikwekkend verlaagd.

Maar zelfs met de 'ingekorte' lijst zoals door Noiz aangegeven was de content diversiteit en raid diversiteit veel breder dan tegenwoordig.
Ja, sure, OS, EoE en VoA deed je vaak met een PUG. Maar het was niet erin, tank/spank en klaar.
OS en EoE en dergelijke waren geen kindergarten-moeilijkheidsgraad zoals LFR of World bosses tegenwoordig zijn.
De world bosses waren net zo'n uitdaging in het begin als een Malygos en Sartharion todat je ze outgeared. Wel had een Sarthartion nog een hard-mode erbij, iets dat world bosses niet hebben.

Daarnaast noem je de content diversiteit breder dan tegenwoordig. Kwa content is er tegenwoordig juist veel meer te doen (als je wilt tenminste) dan vroeger. Voorheen als je max level was ging je of raiden of battlegrounds (of ja, je kon ook ziekelijke repgrinds doen, buiten het raiden :P). Veel meer was er in die tijd niet. Tegenwoordig proberen ze van alles te organiseren in de open world (zeker in Legion) en heb je dingen als Challenge Modes en pet battles.
Wat betreft raid diversiteit is het maar net hoe je het bekijkt. Ja, er waren meer bosses, maar de mechanics waren redelijk simpel van het grootste gedeelte en de uitdaging zat veelal in het bij elkaar krijgen van 40 mensen :P Ik zelf prefereer de huidige mythic in ieder geval, omdat voor mij daar meer uitdaging in zit. Komt allemaal iets meer neer op individuele skill en teamwork, waar het vroeger toch veelal gewoon veel tijd kostte om net die 1e perfecte pull te krijgen en alles op zijn plek viel. Een boss als M'uru heeft ons iets van 500 wipes gekost voor de 1e kill. Veel van die wipes werden veroorzaakt doordat er iets gebeurd waar je zelf vaak nog niet eens wat aan kon doen omdat de mechanics niet geweldig waren uitgedacht. Mythic Archimonder daarintegen heeft ons iets van 100 wipes gekost (denk ik) voor onze 1e kill, maar de wipes waren wel allemaal goed te verklaren en kwamen simpelweg door menselijke fouten, niet zozeer doordat er mechanic wise er iets raars gebeurde. Dat is toch een andere manier van raiden die mijn voorkeur in ieder geval heeft.

Ik ben het wel eens dat raid content te lang duurt op dit moment. HFC was afgelopen week een jaar oud en wij hebben mythic Archimonde iets van 6 maanden op farm nu. Maar goed, dit gebeurde vroeger ook al gewoon. BT/MH heb ik iets van 1,5 jaar gedaan omdat SWP niet genoeg content had :P Aan de andere kant, dit geeft wel de kans voor een guild als onze (2 d/w raiding guild) om alle content te doen (en dan bedoel ik met name mythic raid content) en iedereen die het verdient de rewards te geven (mythic only mount voor mensen die mee hebben gedaan aan de progressie). Kan mij wel goed voorstellen dat het voor iemand die het houdt bij LFR/normal/heroic veel te lang duurt.

• Kapoen
icemotion schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 06:35:
Mja; daar heeft die cartoon wel een punt xD Maar goed; ik vond het er tof uitzien :p

Alleen nog steeds geen blazing drake :/ Ah well... gewoon stug door blijven proberen.
Ik heb niets tegen undead chars hoor, in tegendeel. Mijn main in vanilla en een stuk BC was een undead warrior :9

Mounts grinden kan idd lang duren. Ik heb meer dan een jaar gedaan over de ICC achievement mount. Mijn luiheid verbood me om de Arthas disease achievement fatsoenlijk te oefenen ;) Telkens een hele raid poetsen om dan te kunnen vloeken op die laatste mechanics was niet mijn kopje thee.

• icemotion
De achievement mounts heb ik allemaal tot en met Cataclysm :) En van Mists heb ik de Glory of the dungeon hero en Glory of the Orgrimmar Raider.

Maar ja die Blazing drake met zn 1% dropkans is het me nu om te doen.. en die komt er vanzelf een keer.. gewoon stug volhouden, want dan heb ik meteen de Awake the Drakes achievement en ben ik behalve Transmog spul helemaal klaar met Dragon soul. (Ik denk ook dat zodra ik de drake heb ik de eerste maanden niet meer in DS te vinden zal zijn.. ook niet voor transmog.. al die RP segmenten komen me de neusgaten uit)

En over rare drops gesproken; dit jaar echt nauwelijks tijd voor het Midsummer Fire festival, maar vanochtend toch nog eventjes tijd en ik dacht; toch die dungeon ff doen. En het geluk zat eens mee; de Ice chip dropte. Dus nu heb ik ook de Frigid frostling pet en heb ik daarmee alle collectibles van het event bij elkaar :)
Dat mount farmen is niet echt mijn ding. Heb daar simpel weg het geduld niet voor:)
Daarnaast heb ik nooit geluk met drops of andere zaken dus ik besteed mijn tijd wel aan iets anders hehe

Enige mount die ik ooit op farm had was de Raven Lord
Zou evt wel de Baron's mount willen hebben maar dat heb ik na 1 jaar van proberen maar opgegeven.

FUMES et CARNES

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iusedto schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:26:
Dat mount farmen is niet echt mijn ding. Heb daar simpel weg het geduld niet voor:)
Daarnaast heb ik nooit geluk met drops of andere zaken dus ik besteed mijn tijd wel aan iets anders hehe

Enige mount die ik ooit op farm had was de Raven Lord
Zou evt wel de Baron's mount willen hebben maar dat heb ik na 1 jaar van proberen maar opgegeven.
Kan het de laatste tijd ook niet meer opbrengen om Mimiron/Ragnaros/Deathwing te farmen. Van de week was toevallig Mimiron Head op de BMAH en zat toen te twijfelen om gewoon de bid cap te betalen, maar aangezien ie gewoon simpel te solo'n is toch maar niet gedaan. Dus iemand anders heeft uiteindelijk 1 miljoen betaald. Ach als ik het dadelijk weer op mijn heupen krijg farm ik wel weer ervoor.

De Raven Lord heb ik toendertijd nog op mijn druid gehaald, vlak daarna kon iedereen hem halen.

Gisteren wel de bidcap betaald voor de Kor'kron Juggernaut, aangezien je niet solo langs Galakras komt en gaat komen. De garrison brengt aardig wat op :)

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Iusedto schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:26:
5de run dropte die Baron mount, dat was in WOTLK. DIe Firehawk van Ragnaros overigens op de 1ste kill terwijl ik enkel voor de achievement ging.
Kaap schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:14:
[...]

5de run dropte die Baron mount, dat was in WOTLK. DIe Firehawk van Ragnaros overigens op de 1ste kill terwijl ik enkel voor de achievement ging.
Mounts farmer <3

Mijn geluk is geweest

Swift Razzashi Raptor ( oude versie ) 1e kill
Baron mount ( 2e kill )
Reins of Onyx thundering cloud serpent ( uit me hoofd ) de zwarte met bliksem in pandaria ook bij me 1e kil

Beste en meest irritante Time Los Proto Drake dat heeft meen week van me leven gekost met wekkers enz :+.

Verder nu standaard elke week Ragnaros / Yog +0 / Lichting 25hc
Die 3 wil ik toch wel erg graag, die van Dragon Soul komt nog wel een keer weer als ik 1 van deze heb :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 02-07-2016 21:48 ]

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
Afgelopen weekend even met mijn rogue (die nu assassination is) gekozen voor de Outlaw artifact in de Legion beta.
Nu had ik dus verder alleen daggers en dus geen goede 1hander en was dus wel even een pittige opgave om het artifact te bemachtigen.
Veel stunnen en vanish (gelukkig gaan ze dan niet terug naar full health) en toch nog zonder dood te gaan het kunnen halen. Dit maakte het wel heel spannend en dus ook zeer uitdagend om te doen.

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
M.b.t. mounts; alles voor de Violet Proto Drake :S. Afgelopen weekend met veel pijn en moeite de midsummer achieves gedaan. In februari nog alle gebieden afgevlogen voor de elders.. hey weet je wat, laten we iedereen dit keer een vuur aanbidden/blussen whatever... pff.. weer alles afgevlogen. Maar goed, ook weer afgevinkt.

edit: o nee... wat zie ik nu.. moet je voor Hallow's End weer alles af vliegen!?!?!?! |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Rhain op 04-07-2016 09:26 ]

• icemotion
marijnvtg schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:23:
M.b.t. mounts; alles voor de Violet Proto Drake :S. Afgelopen weekend met veel pijn en moeite de midsummer achieves gedaan. In februari nog alle gebieden afgevlogen voor de elders.. hey weet je wat, laten we iedereen dit keer een vuur aanbidden/blussen whatever... pff.. weer alles afgevlogen. Maar goed, ook weer afgevinkt.

edit: o nee... wat zie ik nu.. moet je voor Hallow's End weer alles af vliegen!?!?!?! |:(
Yep; je vliegt wat af voor die World events :) Je moet vooral zorgen dat je een goede route hebt; daar zijn wel guides voor te vinden. Dan kan je het redelijk snel doen.

En de Violet protodrake is erg tof; heb hem zelf in mijn eerste jaar WoW spelen gehaald.. mijn vrienden vonden me toen niet heel lief; iets met "jouw learning curve is echt te insane"

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 21:40
icemotion schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:34:
[...]

Yep; je vliegt wat af voor die World events :) Je moet vooral zorgen dat je een goede route hebt; daar zijn wel guides voor te vinden. Dan kan je het redelijk snel doen.

En de Violet protodrake is erg tof; heb hem zelf in mijn eerste jaar WoW spelen gehaald.. mijn vrienden vonden me toen niet heel lief; iets met "jouw learning curve is echt te insane"
Ik moet alleen die pvp achievements nog voor de childrens week, voor de rest alles gedaan. Kan me er echt niet toe zetten die te doen. Heb het 1 jaar nog geprobeerd maar het lukt me niet (ik pvp nooit) en heb geen zin om heel de bgs voor iedereen te verzieken.

• icemotion
Bartske schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:51:
[...]

Ik moet alleen die pvp achievements nog voor de childrens week, voor de rest alles gedaan. Kan me er echt niet toe zetten die te doen. Heb het 1 jaar nog geprobeerd maar het lukt me niet (ik pvp nooit) en heb geen zin om heel de bgs voor iedereen te verzieken.
Dat is ook de achievement waar een aantal van mijn vrienden op vast zitten / zaten / hebben opgegeven..

Maar op zich, hij is best goed te doen, ook als niet pvp-er zoals ik zelf ook ben.

Qua verzieken van de BG voor iedereen; daar zou ik me niet te druk over maken. Er zijn altijd wel een aantal mensen voor Children's week in de BG en 's avonds helemaal (dan heb je vaak al snel 20 mensen waarvan er 15 een orphan bij zich hebben).

Hoe ik het uiteindelijk gedaan heb is door het in de ochtend te doen; dan zijn de meeste mensen daar er voor de Battleground en heb je minder concurrentie. En als je dan vanaf het begin duidelijk maakt aan de PvP-ers dat je er bent voor de Childrens week achievement dan zijn zij ook best bereid om jou te helpen.

Zo heb ik het gedaan bij Warsong Gulch en Eye of the Storm. Me gemeld als Childrens week dude in Warsong gulch en eerst geholpen met het cappen van de vlag (Druid, travel form en stealth.. ideaal :p ). Op het moment dat we 2-0 voorstonden hebben mijn teammates mij geholpen; onze vlag gewoon laten liggen tot ik er was om hem te returnen, daarna de BG afgemaakt en 3-0 gewonnen.

Zelfde grapje met Eye of the Storm; eerst helpen met het claimen van torens in plaats van als een gek op die vlag af te rennen; zorgen dat je voor komt te staan.. en dan een keer de vlag halen waarbij een aantal mensen je helpt om de vlag te pakken en een voorsprong te claimen.

De community is sociaal genoeg om anderen te helpen met achievements :)

• Carthrax
Bartske schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:51:
[...]

Ik heb Blizz zwaar lopen vervloeken dat je ook BG's in moest voor de draak. Ik had alleen als voordeel dat ik direct bij het invoeren van deze draak de achievements heb gedaan. Op dat moment was iedereen er mee bezig en bijvoorbeeld in Eye of the Storm stond iedereen netjes in de rij om de vlag een keer terug te brengen :P

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
Carthrax schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Ik heb Blizz zwaar lopen vervloeken dat je ook BG's in moest voor de draak. Ik had alleen als voordeel dat ik direct bij het invoeren van deze draak de achievements heb gedaan. Op dat moment was iedereen er mee bezig en bijvoorbeeld in Eye of the Storm stond iedereen netjes in de rij om de vlag een keer terug te brengen :P
Mmm sounds like legendary questline Mist of Pandaria :)
Carthrax schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:13:
Afgelopen weekend even met mijn rogue (die nu assassination is) gekozen voor de Outlaw artifact in de Legion beta.
Nu had ik dus verder alleen daggers en dus geen goede 1hander en was dus wel even een pittige opgave om het artifact te bemachtigen.
Bedoel je nou dat je ook daadwerkelijk Outlaw gespecced hebt alvorens aan de Outlaw artifact questline te beginnen? Je kan gewoon als spec X de quest line van een ander artifact doen volgens mij.

• Carthrax
Kaap schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 06:40:
[...]

Bedoel je nou dat je ook daadwerkelijk Outlaw gespecced hebt alvorens aan de Outlaw artifact questline te beginnen? Je kan gewoon als spec X de quest line van een ander artifact doen volgens mij.
Hehe ja indd, ik had het ook gewoon als Assassination kunnen doen maar was wel benieuwd hoe ik met de daggers als Outlaw door de quest line heen kon komen. Een beetje de "You are doing it wrong" achievement, alleen dan zonder achievement :P Op de live omgeving zal ik het gewoon als Assassination gaan doen. Maar ga wel richting outlaw. Een heerlijke spec.

[ Voor 9% gewijzigd door Carthrax op 05-07-2016 07:45 ]

Gisteren even wat beta footage gekeken van de Arms warrior ( mijn main/favoriet) maar ik begin toch te twijfelen. Met name de Final boss en die van Preach waren wel goed maar ik werd er niet echt warm van ?
Snap niet precies waarom :?

Vond het wel grappig toen iemand zei " Arms warrior in Legion is like a Ret paladin who does not care" maar ik zag dat nou niet echt terug in de footage.

FUMES et CARNES

Verwijderd

Zo. Na een lange tijd geen wow meer gedaan door prive omstandigheden weer langzaam terug..

BeZig met een beetje rep nog voor pathfinder .
Tevens weeer mount. Farmen iemand leuke mounts nog om te Farmen

Vraag me alleen af hoe jullie zo goed aan gold komen als k alles bij elkaar tel duurt t ng een eeuwigheid om eens wat gold bij elkaar te hebben

• Kapoen
Carthrax schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:40:
[...]

Hehe ja indd, ik had het ook gewoon als Assassination kunnen doen maar was wel benieuwd hoe ik met de daggers als Outlaw door de quest line heen kon komen. Een beetje de "You are doing it wrong" achievement, alleen dan zonder achievement :P Op de live omgeving zal ik het gewoon als Assassination gaan doen. Maar ga wel richting outlaw. Een heerlijke spec.
Omdat ik te lui ben om mijn eigen beta access te gebruiken: is de outlaw spec de opvolger van de oude combat spec? Mijn pink haired gnome is al jaar en dag combat specced, maar ik zou graag eens een spec spelen zonder slice 'n dice te moeten gebruiken.

• Carthrax
Kapoen schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:01:
[...]

Omdat ik te lui ben om mijn eigen beta access te gebruiken: is de outlaw spec de opvolger van de oude combat spec? Mijn pink haired gnome is al jaar en dag combat specced, maar ik zou graag eens een spec spelen zonder slice 'n dice te moeten gebruiken.
Outlaw is inderdaad de opvolger van Combat.
Slice and Dice zit nu in de talent tree (lvl100) dus hoef je niet meer te gebruiken.

• icemotion
Outlaw lijkt me cool; ik heb nu een gnome rogue geleveld in WoD vanwege het kunnen openmaken van strongboxes (want vroegah kon je dat met engineering en blacksmithing ook) en die ga ik Outlaw speccen met legion.. en dan ook een nieuwe transmog maken.

Mijn rogue nu (beetje de Metal gear solid / Black cat stealth look)
http://eu.battle.net/wow/en/character/azuremyst/Yseri/simple

En wat ik van plan ben (beetje meer piratenlook)
http://www.wowhead.com/outfit=7435/swashbuckler
Kapoen schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:01:
[...]
Omdat ik te lui ben om mijn eigen beta access te gebruiken: is de outlaw spec de opvolger van de oude combat spec?
Ik zou een moord doen voor jouw beta access maar dat is een ander verhaal :/
Misschien heb je hier wat aan : YouTube: Outlaw Rogue Complete Preview - Legion

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:21:
Gisteren even wat beta footage gekeken van de Arms warrior ( mijn main/favoriet) maar ik begin toch te twijfelen. Met name de Final boss en die van Preach waren wel goed maar ik werd er niet echt warm van ?
Snap niet precies waarom :?

Vond het wel grappig toen iemand zei " Arms warrior in Legion is like a Ret paladin who does not care" maar ik zag dat nou niet echt terug in de footage.
Daar kan ik iets over zeggen. Ik twijfelde voor Legion tussen Arms en Retribution. Ik heb sinds januari alpha access en sindsdien niets anders gedaan dan elke build beide specs enkele uren op de dummies getest.

Arms:
Arms draait volledig om je Colossus Smash damage window. X% damage taken gedurende 8 seconden met een cooldown van 45 seconden. Je Mastery: Colossal Might boost de damage taken debuff van CS en de initiële damage van CS. Je andere passive ability Tactician zorgt ervoor dat voor elke rage die je spendeert je 0,65% kans hebt de cooldown van CS te resetten.

Retribution:
Retribution draait volledig om je Judgement damage window. X% damage taken van je Holy Power spenders gedurende 8 seconden met een cooldown van 12 seconden. Je Mastery boost de damage taken van Judgement.

Als je beide specs vergelijkt hebben ze in principe dezelfde basis mechanic. In de praktijk is Retribution echter vloeiender. Als het damage window voorbij is en je begint aan het opsparen van je holy powers, dan is Judgement weer van cooldown af. 12 seconden minus 8 seconden activity is dus 4 seconden. Het kost je echter 4 GCD's om tot 5 HP te komen. In principe maakt dat Retribution een zeer constante vloeiende rotation met vrijwel een 100% uptime van Judgement.

Arms zit met een cooldown van 45 seconden en moet gaan vissen naar je proc om de cooldown te resetten. Je bent hier dus afhankelijk van RNG om je core mechanic en mastery te kunnen gebruiken. De tradeoff is dat Arms abilities wel harder hitten.

Kortom:
Arms hit harder, maar heeft met RNG te maken. Retribution hit zwakker, maar is constanter.

• Kapoen
Iusedto schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:46:
[...]

Ik zou een moord doen voor jouw beta access maar dat is een ander verhaal :/
Misschien heb je hier wat aan : YouTube: Outlaw Rogue Complete Preview - Legion
Bedankt voor de link _/-\o_

Moest ik mijn beta toegang kunnen wegschenken had ik het al lang gedaan hoor.
Ik zit nu in een wow pauze van een aantal maanden, zoals ik wel al vaker heb gehad de laatste 10/11 jaar.
En ik wil niet teveel spoileren, waardoor zelfs een beta mij voorlopig nog niet kan terughalen naar WoW.

Kaap schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:53:
[...]

Als je beide specs vergelijkt hebben ze in principe dezelfde basis mechanic. In de praktijk is Retribution echter vloeiender. In principe maakt dat Retribution een zeer constante vloeiende rotation met vrijwel een 100% uptime van Judgement.

Arms zit met een cooldown van 45 seconden en moet gaan vissen naar je proc om de cooldown te resetten. Je bent hier dus afhankelijk van RNG om je core mechanic en mastery te kunnen gebruiken. De tradeoff is dat Arms abilities wel harder hitten.

Kortom:
Arms hit harder, maar heeft met RNG te maken. Retribution hit zwakker, maar is constanter.
Ah, vandaar die opmerking over de relatie tussen Ret en Arms.
Heel erg bedankt voor de zeer duidelijke uitleg Kaap _/-\o_

Toch twijfel ik nog hehe
Het liefst speel ik mijn warrior maar ik ben eigenlijk niet zo weg van Colossus Smash playstyle. Ook nooit echt geweest.
Op de PTR even Fury gespeeld en dat smaakte naar meer terwijl ik WoD fury niet leuk vind :?

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Ah, vandaar die opmerking over de relatie tussen Ret en Arms.
Heel erg bedankt voor de zeer duidelijke uitleg Kaap _/-\o_

Toch twijfel ik nog hehe
Het liefst speel ik mijn warrior maar ik ben eigenlijk niet zo weg van Colossus Smash playstyle. Ook nooit echt geweest.
Op de PTR even Fury gespeeld en dat smaakte naar meer terwijl ik WoD fury niet leuk vind :?
Your welcome :)

Ik heb altijd Warrior gespeeld, meestal Fury. WoD was een ramp voor me. Ik kon om 1 of andere reden met het enrage systeem niet overweg en er niet aan wennen. Performance wise was dit mijn slechtste expansion. Legion Fury is beter dan WoD Fury, maar maakt nog steeds gebruik van dat Enrage window welke ook nog eens korter is. Tevens is Furious Slash geïntroduceerd, maar slaat op niks. Ik adviseer je om dit stuk te lezen: http://www.mmo-champion.c...excessive-and-unnecessary

Echter bleef ik altijd Warr spelen vanwege geschiedenis van het character, transmog etc. Echter, met Legion is die transmog, behalve mijn Grand Marshall gear, beschikbaar voor Paladin en DK. Ook class order hall en artifacts van Arms en Fury vind ik nergens op trekken. Vandaar dus dat de kans groot is dat ik definitief een punt achter mijn Warrior ga zetten.

Paladin heeft uber vette class order hall. Heel iconic artifact, en goede lore. Echter is het wel zo dat met Paladin je maar 1 DPS spec hebt. Als toch blijkt dat Retribution beduidend minder is dan andere specs, zou dat zuur zijn als je in een Mythic progress guild zit. Vandaar op advies van mijn GM eens gedoken in DK. DK's trokken me, behalve de lore, nooit echt aan vanwege het rune systeem. Nu gaat dat echter volledig op de schop en ben ik inmiddels aan het testen geweest met Frost en Unholy, beide erg toffe specs.

Maar heb nog geen concreet besluit genomen. Sowieso zal het een plate wearer worden.

• Carthrax
Frost DK is voor mij toch één van de leukste plate melee classes. Weinig downtime tijdens het questen, goede self healing en vooral ook het gevoel dat je schade doet.

Dat gevoel had ik met de Ret paladin niet. (let wel dit is getest in oude builds) Bij Ret zat ik continu te wachten op cooldowns, weinig schade en je self healing is ook zwaar beperkt. Ik moet er in de nieuwste build nog mee bezig want de Ret paladin is toch altijd mijn main.

Fury heb ik mij toch wel mee vermaakt in de beta maar alleen maar de artifact quest line gedaan dus niet veel tijd aan besteed. De Artifacts vind ik dan wel weer spuuglelijk en direct in de transmog gedaan.

• Kapoen
Kaap schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:30:
[...]
Maar heb nog geen concreet besluit genomen. Sowieso zal het een plate wearer worden.
Muchos respect :) Ik heb ook alle plate wearers een aantal keren gelevelled, en mijn eerste vanilla char was een warrior.

Het zou leuk zijn moesten mijn warrior en pally nu eens eindelijk die scarlet monastery set kunnen transmoggen, maar ik veronderstel dat Blizzard nog altijd bij de oude beperkingen blijft? Nochtans is die set toch iconischer voor warriors en pallies dan hunters en shamans.

Ok niet helemaal juist, ik meen me te herinneren dat shamans die shoulders nog wel eens droegen tot in Molten Core. Die dingen hadden immers 2% crit als ik mij niet vergis.

In Wod ben ik naar een Frost DK aan Ally kant gegaan. en die speel ik nu hoofdzakelijk.
Speel al 11 jaar melee en dat blijft ook zo. Wil wel een leuke mix hebben tussen de wapens en zit te denken aan :

Frost DK, heb ik 2 one handers getackled.
Ret pally, MOET een 2 hander op minimaal 1 char hebben (size matters hehe)
Fury warrior , tweemaal een 2hander maar twijfel wel over de spec.

Daarnaast vind ik toch Enhancement shaman de leukste spec die ik tot nu toe in de previews heb gezien. Ook op de PTR speelt het echt waanzinnig. Geen idee hoe het met artifact zit want ik hen geen beta access

FUMES et CARNES

• Carthrax
Iusedto schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:04:
In Wod ben ik naar een Frost DK aan Ally kant gegaan. en die speel ik nu hoofdzakelijk.
Speel al 11 jaar melee en dat blijft ook zo. Wil wel een leuke mix hebben tussen de wapens en zit te denken aan :

Frost DK, heb ik 2 one handers getackled.
Ret pally, MOET een 2 hander op minimaal 1 char hebben (size matters hehe)
Fury warrior , tweemaal een 2hander maar twijfel wel over de spec.

Daarnaast vind ik toch Enhancement shaman de leukste spec die ik tot nu toe in de previews heb gezien. Ook op de PTR speelt het echt waanzinnig. Geen idee hoe het met artifact zit want ik hen geen beta access
Enhancement Shaman heeft Doomhammer ;) What more can you ask for?
Carthrax schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:06:
[...]
Enhancement Shaman heeft Doomhammer ;) What more can you ask for?
Oh ja, natuurlijk |:(
Hmm, nu begin ik echt te twijfelen lol.
Enhancement was mijn Vanilla char. Het was een waanzinnige spec toen, 2handed windfury procs.

Ik ga eens kijken wat de Doomhammer qua artifact powers heeft...

FUMES et CARNES

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik ga gewoon door met m'n hunter, lekker makkelijk overal doorheen knallen, pet laten tanken en in raids Lone Wolf en lekker op afstand blijven (melee niet mijn ding).

• Azerox
Hebben we hier al een legion key give away gehad? Of is het eerst voor alleen fan sites?
Azerox schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:51:
Hebben we hier al een legion key give away gehad? Of is het eerst voor alleen fan sites?
Die is al geweest ja.
Op een belachelijk tijdstip en first come, first served basis.

FUMES et CARNES

• Azerox
Aah, klopt zo werkt het hier inderdaad. Geeft niks, ik had zoiets van : moet ik daar nog op letten of is het al geweest?

Thanks!
Kapoen schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Muchos respect :) Ik heb ook alle plate wearers een aantal keren gelevelled, en mijn eerste vanilla char was een warrior.

Het zou leuk zijn moesten mijn warrior en pally nu eens eindelijk die scarlet monastery set kunnen transmoggen, maar ik veronderstel dat Blizzard nog altijd bij de oude beperkingen blijft? Nochtans is die set toch iconischer voor warriors en pallies dan hunters en shamans.

Ok niet helemaal juist, ik meen me te herinneren dat shamans die shoulders nog wel eens droegen tot in Molten Core. Die dingen hadden immers 2% crit als ik mij niet vergis.
Die Scarlet set is Plate geworden zover ik weet :)

http://legion.wowhead.com/item=138425/scarlet-leggings
Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.