Inmiddels wel ongeveer duidelijk wat ik ga spelen in Legion. Heb in principe in alle expansions Warrior als main gehad. WoD was voor mij persoonlijk op mijn Warr geen beste expansion. Veel moeite gehad om performance on par te houden, bleef meer in de middenmoot hangen.
Paladin in Legion spreekt mij heel erg aan.
Warrior:
- Vanilla char / veel legacy stuff zoals pvp titles, transmog, tabards en ruim 5000 uur playtime
- Altijd Warrior gespeeld, vind het ook badass class
- Arms wordt dan de spec, Fury in Legion track je effectief 8 buffs/procs in een hele clunky spec
Paladin:
- Class fantasy/lore is geweldig
- Class order hall

- Ashbringer!
- Retribution wordt dan de spec
- Unieke raidbuff (blessings)
Arms en Retri werken beide met een timed dmg bonus window. Die van Retri is echter gegarandeerd, waar Arms te maken heeft met een lange cooldown en moet je proberen met andere skills de cooldown te proccen. Afhankelijk van rng dus. Ik heb beide specs behoorlijk veel getest op level 110 met full unlocked artifact. Beide specs min of meer zelfde pace en zijn allebei straight forward, vrij simpel te spelen. Retri net iets vloeiender dan Arms. Arms artifact is karig, behalve je on-use is er weinig tot geen interactie danwel animaties, waar de Ashbringer veel meer cosmetic effects heeft, o.a. De Ashbringer die gebruikt wordt om spells te casten i.p.v. Dat het wapen gesheath wordt en de handen casten.
Al met al is het vooral mijn Warrior's legacy die me er aan vast blijft houden. Voor al het andere zou ik liever iets anders spelen. Nu zou ik op een nieuwe Paladin in Legion echter wel al die transmog en tabards van mijn Warrior kunnen krijgen, met uitzondering van mijn Grand Marshall gear en titel.