Mythic raiding is 20 man, klaar. Geen 17, 21 of 30 zoals heroic die flexibiliteit geeft. Als je dus zeer casual beleid over attendance gaat voeren in een mythic raiding team of helemaal attendance wilt droppen, moet je een zeer breed roster nemen zodat als Lanithro geen zin heeft de overige 19 daar dan niet de dupe van zijn. Nou heb je altijd wel een handjevol extra mensen op je reservebank zitten, maar voer je zon losjes beleid, heb je gauw al een roster van 30 man. Het kan immers zomaar zo zijn dat niet alleen Lanithro niet komt raiden, maar ook Kees, Piet, Ruud en Jan. Als daar dan ook nog tanks en healers tussen zitten wordt het allemaal een vervelende aangelegenheid.
Het gevolg daarvan is dat je ook zult moeten gaan rouleren zodat je overhead ook aan raiden toe komt. Dan komt het dus voor dat Lanithro een avond op de reservebank zit. Dat moet Lanithro dan ook zonder morren accepteren.
Dus kruip uit je slachtofferrol en bekijk de gevolgen van die vrijheid die jij zo graag wilt hebben vanuit een guild en jouw guildies perspectief.
En anders:

antonvdijk schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:27:
[...]
alleen kom je dan al snel bij guilds uit die 3dagen raiden en een attendance van 95% verwachten.
volgens mij doen ze dat alleen maar om "stoer te praten" en heeft niemand ooit uitgerekend wat dat nou betekent.
In de praktijk weet iedereen dat attendance % minder strikt is dan in eerste instantie gevraagd wordt en wordt daar veel soepeler mee omgegaan. Natuurlijk zijn er echte progress guilds die dat wel hanteren, maar dat is dan de categorie "hardcore raiding" en dan zit je hoogstwaarschijnlijk niet op je plek.
In eerste instantie is dat getalletje om een apply drempel neer te leggen. Als recruiter leg je wel meer drempels neer om kaf van koren te scheiden. Er zijn zo verschrikkelijk veel guildloze spelers van beduidend slecht niveau, die wil je proberen zoveel mogelijk af te schrikken. Als na alles mensen toch besluiten een apply te doen, weet je dat ze oprecht geïnteresseerd zijn en het dan toch willen proberen. Diegene die door allerlei regeltjes zich bij voorbaat al laten afwimpelen willen niet graag genoeg bij dat team zijn.
Hoe vaak ik zelf al wel niet ergens geapplied heb ondanks dat de regels boven mijn niveau zaten, maar ik doordat ik het graag wou en een goede apply had, toch aangenomen werd.
[
Voor 39% gewijzigd door
JeroenNietDoen op 14-06-2016 10:49
]