Format C solve the most problems.
Ik koop altijd Brutal Gladiator's Mutilator voor 105 honor per stuk. Na 2 uurtjes in je bag/bank zitten brengen ze 16g en een beetje silver en copper op per stuk. Je kan er 38 per 4k honor kopen en dit brengt dus ruim 600g op.HStyles schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:19:
Vergeten te vermelden.
Die heb ik ook al![]()
Zou wel fijn zijn als je honor kon traden tegen gold
iMac 27'' 2012 | i7 3.4 GHz | GTX680MX | 32GB RAM | 3TB Fusion Drive
Dit was het geval bij al mijn characters. Meer mensen schijnen hier last van gehad te hebben.
Hebben jullie hier ook last van gehad? En is het inmiddels opgelost?
Verwijderd
De meeste mensen in de guild bij ons hebben hun cache geleegd, addons gedisabled en konden toen inloggen. Eenmaal ingelogd konden ze de addons weer aanzetten.EJSchuiteman schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:41:
Gisteravond laat was het niet meer mogelijk om te spelen. Na het inloggen kreeg ik keurig mijn character list en na keuze van character bleef het laadscherm rond de 90% steken en kwam uiteindelijk de melding: Character not found.
Dit was het geval bij al mijn characters. Meer mensen schijnen hier last van gehad te hebben.
Hebben jullie hier ook last van gehad? En is het inmiddels opgelost?
Anderen hadden het probleem dat patchen niet starte, die moesten scan and repair doen in de launcher voordat ze konden patchen.
Ik kom er ook niet in, hij zegt bij elke server Incompatible. Cache heb ik geleegd, kom ook niet bij mijn chars, dus de optie om addons uit te zetten heb ik niet, vaag. Nog nooit in al die jaren problemen gehad. Ga wel even googlen.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:06:
[...]
De meeste mensen in de guild bij ons hebben hun cache geleegd, addons gedisabled en konden toen inloggen. Eenmaal ingelogd konden ze de addons weer aanzetten.
Anderen hadden het probleem dat patchen niet starte, die moesten scan and repair doen in de launcher voordat ze konden patchen.
Update: had de update inderdaad niet, nu gaat hij opeens updaten..
[ Voor 5% gewijzigd door MarcHealthy op 26-03-2015 17:30 ]
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Alle drie de caches hadden iets nuttigs, warforged trinket/bracers. Ik ben nu 699 itemlevel

Vanavond weer wat tries op Mythic Iron Maidens waarvan de eerste 80% behoorlijk saai is en dan begint het echte gevecht pas
Gister een HC run gedaan waarbij we binnen 2 uur 9/10 hc clearden. Daarna nog een uur voor BH HC, maar die wil maar niet gaan liggen. Slechts 2 keer in P3 gekomen, daar gaat het al snel mis omdat mensen toch in paniek lijken te raken... Zondag misschien!
Ik kom er weer in!Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:06:
[...]
De meeste mensen in de guild bij ons hebben hun cache geleegd, addons gedisabled en konden toen inloggen. Eenmaal ingelogd konden ze de addons weer aanzetten.
Helaas deze week weer niet in een openraid blackrock hc groep gekomen, had me voor 3 groepen opgegeven. Ze zoeken blijkbaar alleen mensen met hc kills. Nu is het toch wel jammer dat ik in een social guild zit.
Wel vanochtend weer een blackrock hc missie, dus hopelijk weer een goed item vanavond. Enige wat ik nu kan doen is ilvl verhogen zodat ik wel meer kans maak op een groep. Maar zal niet opgeven!. Heb maar 1 groep nodig en dan hopelijk ongeveer 5 kills en dan zijn er geen problemen meer
Planning is vanavond/morgen om dk van 97-100 te levelen en monk van 95-96. Heb onderhand op 6 chars een inn level 2 staan, meeste chars hebben al 3 treasure en 3 scavanger followers dus kan me wat meer gaan richten op gold maken.
Word ook tijd dat ze battlenet gaan upgraden. Zit onderhand op 673 en 672 equipped. Maar wowarmory geeft nog steeds 668 equipped. Nu heb ik nog niks aan die +5ilvl aangezien openraid equipped ziet.
[ Voor 10% gewijzigd door MarcHealthy op 27-03-2015 09:25 ]
Wat houdt dit in dan? Zelf weer pas twee weken geleden begonnen met WoW na een break van anderhalf jaar en ben nog niet van alles op de hoogteGokuSsj schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:35:
Heb onderhand op 6 chars een inn level 2 staan, meeste chars hebben al 3 treasure en 3 scavanger followers dus kan me wat meer gaan richten op gold maken.

Voor mijn Pally tank heb ik bv wel een Inn gekozen, maar voor mijn mage een Trade Post.
[ Voor 9% gewijzigd door EJSchuiteman op 27-03-2015 09:55 ]
Verwijderd
Een scavenger verdubbelt de Garrison resources die je van missies krijgt.EJSchuiteman schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:41:
[...]
Wat houdt dit in dan? Zelf weer pas twee weken geleden begonnen met WoW na een break van anderhalf jaar en ben nog niet van alles op de hoogte
Voor mijn Pally tank heb ik bv wel een Inn gekozen, maar voor mijn mage een Trade Post.
Een Treasure hunter doet hetzelfde maar dan met gold.
Een Trade Post en Inn is wat dat betreft het beste qua combinatie, vooral als je meerdere characters hebt omdat je dan eenmaal niet veel hoeft te doen dan 1 minuut inloggen en alles oppikken. Als je eenmaal een inn lvl 2 hebt zal je uiteindelijk cappen met garrison resources (10k max) en een goede manier om garrison resources indirect naar gold te converten is door Draenic dust te kopen wanneer je tradepost trader dusts aanbiedt voor 4 resources per dust.
Dagboek:
Gisteren een HM HC pug de laatste 3 bazen gedaan. Kwam in een redelijke groep totdat we Imperator moesten doen. Mensen falen hier altijd door op mines te staan
Vanavond of morgen maar weer eens proberen om HC Imp te doen en anders pech gehad.
Ook heb ik BRF NM Oregorger gedaan met als hoop een trinket drop voor mages.
Niet gelukt. Wat me wel is gelukt om 37k dps op Oregorger te doen met als sim dps van 38k
Dat vind ik bij Oregorger waarbij je veel moet lopen erg goed
Hoop dat aanstaande zondag loot dropt en dat mijn guild Blast Furnace HC molt hoewel dit is gepland om over 2 weken te doen. Wil wel eens snel Mythic gaan uitproberen.
Ik wist niet dat wij hier in Holland WoW Server hadden...
Defias brotherhood was gewoon online net hoor... Wel wat mensen die last hadden dat hun garisson leeg was maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft..TheDeeGee schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:39:
Daarom zijn de EU Servers ook Offline volgens Blizzard.
Hebben we ook niet, dat zeggen ze ook niet. Ze zeggen dat het er aan gerelateerd is. Via Nederland loopt gewoon heel veel internetverkeer.TheDeeGee schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:39:
Gewoon even wachten dus.Due to major power outages in the Netherlands, many realms are experiencing down time. We're working closely with our network partners to improve the situation in whatever way we can but as the primary cause of the issue is outside of our control, we're unable to provide an ETA at this time.
You may be able to access certain realms from time to time but their stability cannot be guaranteed right now. This is also affecting the World of Warcraft character services, and web pages on Battle.net.
Apologies once again for the inconvenience this is causing. You can stay up to date on any developments in the thread on the support forums. You can also follow us on Twitter for updates at @BlizzardCSEU_EN.
Dank voor de uitleg. Zelf ook nog even wezen zoeken naar informatie en daar kwam ik http://www.wowhead.com/gu...of-draenor-follower-guide tegen. Erg gedetailleerde guide voor followers.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:38:
[...]
Een scavenger verdubbelt de Garrison resources die je van missies krijgt.
Een Treasure hunter doet hetzelfde maar dan met gold.
Een Trade Post en Inn is wat dat betreft het beste qua combinatie, vooral als je meerdere characters hebt omdat je dan eenmaal niet veel hoeft te doen dan 1 minuut inloggen en alles oppikken. Als je eenmaal een inn lvl 2 hebt zal je uiteindelijk cappen met garrison resources (10k max) en een goede manier om garrison resources indirect naar gold te converten is door Draenic dust te kopen wanneer je tradepost trader dusts aanbiedt voor 4 resources per dust.
Verwijderd
Ik zou graag gaan beginnen met World of Warcraft, ik vroeg me daarom af hoe ik het beste kon beginnen? Ik heb me wel al wat ingelezen over de races en de classes maar heel veel dingen zijn voor mij nog een heel groot vraagteken. Is het gewoon een kwestie van beginnen met spelen en het dan vanzelf leren? Ik zou graag horen wat jullie advies is voordat ik aan dit grote avontuur begin. Alvast bedankt.
Gewoon beginnen met spelen, wat verschillende classes proberen en dan kijken wat je leuk vind, keus genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:30:
Hallo allemaal,
Ik zou graag gaan beginnen met World of Warcraft, ik vroeg me daarom af hoe ik het beste kon beginnen? Ik heb me wel al wat ingelezen over de races en de classes maar heel veel dingen zijn voor mij nog een heel groot vraagteken. Is het gewoon een kwestie van beginnen met spelen en het dan vanzelf leren? Ik zou graag horen wat jullie advies is voordat ik aan dit grote avontuur begin. Alvast bedankt.
Als ik jou was zou ik ook een guild joinen, altijd handig als je vragen hebt en het maakt het net iets gezelliger als helemaal alleen spelen.

Als je andere mmo/rpg gespeeld hebt, dan heb je hoogst waarschijnlijk ook een voorkeur in die spellen; met die informatie kan er vast wel iemand een advies kan geven over welke class bij jou past.
Voor races zou ik zeker iets kiezen wat je ook naar 100h nog leuk vind om naar te kijken, vind je de race niet leuk dan wordt het ook zeer lastig om class leuk te gaan vinden.
Soms vloeit hier uit ook automatisch of je voor horde of alliance wil kiezen.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Gewoon beginnen met race + class welke je nu het leukst lijkt. Naarmate het spel vordert kun je altijd kijken of je keuze nog bevalt. Wel raad ik aan niet direct een char te verwijderen. Het kan voorkomen dat een bepaalde class op een hoger level veel leuker speelt, ook omdat je gaande weg al je spells vrij speelt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:30:
Hallo allemaal,
Er zitten ook een aantal hybride classes bij. Met deze classes kan je zowel healen, damage doen of tanken.
Vanaf level 10 kies je je primaire taak (vaak damage om sneller te levelen), vanaf level 30 kan je een tweede taak toevoegen. Zo kun je dus met één char verschillend spelen.
En inderdaad een guild joinen. Zie dit als je ingame familie. Er zitten altijd wel spelers bij die je op weg willen helpen.
Succes en veel plezier uiteraard
toevoeging:
Je hebt twee facties, de Alliance en de Horde. Per character kun je kiezen onder welke banner je wilt vechten.
Verder zit denk ik het belangrijkste verschil in de werelden tussen Pve en Pvp.
- Pve is beter voor beginners, je speelt immers tegen de pc en kan niet zomaar door spelers van de andere factie aangevallen worden.
- Met Pvp speel je exact hetzelfde, alleen kan je hier dus door spelers van de andere factie aangevallen worden.
[ Voor 26% gewijzigd door EJSchuiteman op 27-03-2015 15:33 ]
Nog steeds de melding Character not found, hebben jullie dat ook of ligt het aan mij?
Correcte reactie zou zijn: Begin er niet aan.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:30:
Hallo allemaal,
De gamer reactie: Kies eerst een class, niet alle races kunnen elke class spelen dus wil je eerst die kiezen dan weet je al welke races je niet kan nemen. Beslis al wat je wil doen end-game, meestal zal dit pve zijn maar tijdens pve wil je dan Healen/Tanken/DPS. Als beginneling is het makkelijk om dps te gaan, dan hoeft geen belangrijke taken op je te nemen tijdens raids. Daarnaast kan je voor dps ook kiezen tussen ranged en melee.
Ranged: Mages, shadow priests, elemental shamans, Warlocks, Balance Druids en Hunters
Melee dps: Rogue, Retribution Paladin, Enhancement shaman, Windwalker monk, feral druids, Fury/Arms warrior en Death knight
Weet je het echt niet dan kan je ook voor een class gaan die zowel kan tanken, healen en dpsen.
Dit zijn: Paladin, Monk en Druid. Zeker druid is een aanrader voor twijfelaars aangezien die 4 specs hebben met zowel melee als ranged dps.
Verwijderd
Op defias brotherhood zit een tweakers guild, het is wel een horde guild dus dat kan niet icm een gnome. is een prima guild (wel PvE gericht). Defias brotherhood is wel een pvp server dus iedereen kan iedereen aanvallen. Nu heb je daar meestal tijdens het levelen geen last van, maar het kan dus zijn dat mensen van de andere kant je aanvallen als je net aan het questen bent. Voor mij maakt dat de wereld wat 'echter' en krijg je meer mee van de rivaliteit tussen horde en alliance maar die keus mag ieder voor zichzelf maken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:33:
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ik zit erover na te denken om een Gnome met Arcane Mage te beginnen. Zijn er nederlandse guilds? Dat zou wel handig zijn. Ook heb ik eigenlijk nog geen idee welke realm ik nou het beste kan kiezen. Mijn gevoel zegt normal en dan medium aantal spelers, maar alsnog zijn er dan nog heel veel servers om uit te kiezen, wat me eigenlijk allemaal niets zegt. Maar dingen zoals het gebruik maken van AH en het beoefenen van professions word zeker duidelijker naar mate je speelt?
Volgens mij is er ook een tweakers guild, weet niet op welke server.
Arcane Mage is zeker een aanrader, maar zou toch voor Frost kiezen om te starten. Zeker voor een beginner makkelijker met levelen. Op hoger level Arcana als tweede spec erbij nemen.
AH spreekt voor zich, in alle grote steden bevindt zich er één. Professions kan je soms beter direct bepalen, want die kan je mee omhoog werken in de zones waar je je char levelt in het geval van mining of herbalism.
Mijn main char is ook gnome arcane mage, niet de makkelijkste maar wel de leukste class om te levelen. (persoonlijke mening)Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:33:
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ik zit erover na te denken om een Gnome met Arcane Mage te beginnen. Zijn er nederlandse guilds? Dat zou wel handig zijn. Ook heb ik eigenlijk nog geen idee welke realm ik nou het beste kan kiezen. Mijn gevoel zegt normal en dan medium aantal spelers, maar alsnog zijn er dan nog heel veel servers om uit te kiezen, wat me eigenlijk allemaal niets zegt. Maar dingen zoals het gebruik maken van AH en het beoefenen van professions word zeker duidelijker naar mate je speelt?
Gewoon proberen en als je zin hebt in iets anders maak je een andere char aan en zo kom je er vanzelf achter wat je leuk vind.
AH en Professions en alle andere dingen worden vanzelf duidelijk.
Ik ben van een drukke PVP server naar een rustige RP PVE server gegaan (Earthen Ring) en ik weet wel dat ik nooit weer terug ga.
Niets te merken van de RP maar wel veel meer volwassen mensen.
En wat je ook kunt doen is eerst beginnen met een starters editie ( geen maandelijks kosten) en je kunt tot level 20 vrij spelen. Heeft wel een nadeel dat je geen guild kunt joinen, traden etc maar wel gevoel kunt krijgen bij een char.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:33:
Als je dan je keuze gemaakt hebt kun hem altijd kopen en dan vervolgens verder levellen met je char en alle aspecten van het spel gebruiken.
Succes met je keuze
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Verwijderd
Zoals Bartske al zei zit er op Defias Brotherhood een actieve Tweakers guild. Zijn altijd voldoende mensen die je met tips en tricks graag willen helpen. Daar ben je dus altijd van harte welkom.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:54:
Ik ben zoveel mogelijk aan het oriënteren omdat ik graag de juiste keuzes wil maken en later geen spijt heb. Het aspect van pvp lijkt me wel leuk maar ik kan me voorstellen dat je als laag level het zwaar te voorduren krijgt in dit soort servers. Ik dacht trouwens aan mage aangezien de gnome veel mana heeft. Ik las ook ergens dat de mage's meer zekerheid hebben met nerfs enzo dan bijvoorbeeld een warlock, geen idee waarop dat gebaseerd was maar ik zoek eigenlijk naar een overal goede dps class. Als jullie nog suggesties hebben voor andere classes hoor ik dat heel erg graag. Ook las ik dat het veranderen van een realm ongeveer 15 euro kost, vandaar dat ik voordat ik een keuze maak graag wat advies van anderen hoor. En heel erg bedankt voor jullie hulp!
Verder wat betreft het kiezen van een class zou ik gewoon een willekeurige class kiezen die je op het eerste gezicht aantrekt. Je zult merken dat je redelijk snel leveled. Door het samenwerken in groepen zul je alle andere classes tegenkomen en krijg je daardoor al een beetje idee van de andere classes. Als je op een gegeven moment denkt dat je voorkeur uit gaat naar een specifieke class kan altijd opnieuw beginnen. Daarnaast krijgt elke nieuwe speler een zogenaamde "Level 90 Boost". Hiermee kan je eenmalig een character boosten naar level 90 (van de 100).
Begin inderdaad eens met een starter. Dan kan je gewoon een char aanmaken en beginnen met spelen tot level 20 en zodoende kijken hoe het je bevalt.
Ik ben zelf met een shaman begonnen en die vond ik erg prettig om mee te beginnen. Melee, Ranged en Healing spec en in alle 3 sowieso genoeg self-heals om jezelf tijdens het questen als beginner weer op 100% te krijgen zonder teveel gedoe met food e.d.
Maar het gaat er vooral om dat je plezier hebt met je class en dan maakt het echt niet veel uit wat je speelt.
Vrijwel alles is nu cross realm. Behalve guilds. Deze zijn nu cross battlegroup. Stel je kent iemand die op een compleet andere server speelt, je invite diegene in je party en zijn character word direct naar jouw server gehaald.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:54:
Ook las ik dat het veranderen van een realm ongeveer 15 euro kost, vandaar dat ik voordat ik een keuze maak graag wat advies van anderen hoor. En heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ook kan je gewoon op een PvE server je character levelen, heeft uiteindelijk vrij weinig met PvP te maken, behalve dat je geen world pvp hebt. Dit gebeurt ook eigenlijk niet op PvP servers omdat iedereen gewoon in Stormshield zit te chillen.
Qua race zou ik gewoon kiezen wat je er tof uit vind zien, heeft uiteindelijk ook weinig te maken met hoe goed je word/bent. Enige voordeel aan human is bijvoorbeeld een gratis PvP trinket. Wat in PvE natuurlijk weer niet bruikbaar is.
Je bent in de war met Connected Realms. Meerdere low-pop servers die samen zijn gevoegd. Zoals Defias Brotherhood met Sporregar en een paar andere om er vervolgens weer een High-pop server van te maken. Battlegroups is weer iets anders.Zenety schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:40:
Vrijwel alles is nu cross realm. Behalve guilds. Deze zijn nu cross battlegroup. Stel je kent iemand die op een compleet andere server speelt, je invite diegene in je party en zijn character word direct naar jouw server gehaald.
[ Voor 4% gewijzigd door Jwlb op 27-03-2015 16:50 ]
Klopt inderdaad. Battlegroups bestaan eigenlijk niet meer.Jwlb schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:50:
[...]
Je bent in de war met Connected Realms. Meerdere low-pop servers die samen zijn gevoegd. Zoals Defias Brotherhood met Sporregar en een paar andere om er vervolgens weer een High-pop server van te maken. Battlegroups is weer iets anders.
Ja daar heb ik nog ook last van. Niet super vervelend, ingame pakt die wel 680. Maar toch fijn als ze het fixenGokuSsj schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:35:
Word ook tijd dat ze battlenet gaan upgraden. Zit onderhand op 673 en 672 equipped. Maar wowarmory geeft nog steeds 668 equipped. Nu heb ik nog niks aan die +5ilvl aangezien openraid equipped ziet.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Verwijderd
Nee niet het GOT guild discussie plekje maar toch niet zo raar om het hier even te vragen?Kaap schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:24:
Ik zou het eens vragen ingame, of misschien op de website van de GOT guild. Wellicht hebben ze daar een forum voor de guild. Dit topic/forum is niet het GOT guild discussie plekje.
Mocht je de GOT guild niet kunnen joinen kun je vast bij ons terecht maar dat is wel Engelstalig en alliance.
Er is nog plaats voor jou. Hou er rekening mee dat als je mee wil gaan raiden dat resto druid niet nodig is, daar hebben we er al drie van.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:29:
Heb dan toch besloten om een troll druid te beginnen, toch maar horde omdat het me leuk lijkt om de GoT guild te joinen. Ik vroeg me af hoeveel leden jullie ongeveer hebben? En is het een probleem dat ik 16 jaar ben?
687 ilvl met HC 2-set, 9/10N en 8/10HC (en mythic caches van missions unlocked) -
en dat terwijl ik slechts social ben in de guild.
(guild staat op 10/10 N&HC en 3/10M)
Niet moeilijk doen als loot naar een undergeared (nieuwe) raider moet gaan ook al is mijn /roll hoger, zorgt er voor dat er heel regelmatig een stoeltje vrij is voor me, en coinflips zijn me meestal goedgezind
Al vaak genoeg een invite gekregen zonder dat ik erom moest vragen.
Sinds kort toch een weak aura's 2 in gebruik genomen nadat ik er bij een twitch-streamer een zeer goede zag. (info op http://www.mmo-champion.c...Enhanced-Lappee-amp-Cyous )
Nu de rotatie nog wat perfectioneren en we kunnen beter mee op niveau van de raiders.
(alhoewel de meeste van het core team 695+ zijn, piep ik soms toch eens in de top3 tijdens een pull maar gaf de nieuwe balance druid me een tijdje terug tijdens zijn trial me toch te vlot het nakijken en dat met toen 10ilvl's minder

maar goed: raider vs social. en als je al 5 of 6 jaar lang balance druid speelt vs 2 jaar maar wat aanmoddert, dan mag het zichtbaar zijn in de meters :-)
2jaar aanmodderen = na 5maand ingame eens een softcore-raid-guild joinen op aanraden van een maat die het vreemd vond dat ik niet in aan raiding-guild zat, gedurende 2 maanden "progressen" op ToT, maar guild disban voordat SoO uitkwam. dec. 2013 dan een andere softprogress guild joinen voor SoO raiding. waarmee eind maart 2014 immersues mythic (toen nog hc genaamd) neerging, na wat leek oneindig aantal wipes. Niet veel later ging ook die guild spijtig genoeg uiteen. Het "core-team" vertrok en ik volgende als lid maar dat was geen lang leven geschoren. Niet veel later kreeg ik een invite als social in de guild waarmee de achterblijvers hadden gemerged en daar zit mijn main nog altijd op zijn gemakje.
'k mis de stress van core raider niet echt, en richt mijn aandacht nu vooral op andere dingen.
(achievementpoints - ondertussen toch mooi over de 16k behaald, mounts, goldcap, ... ) terwijl ik wel op de hoogte blijf van tactieken die de guild gebruikt (of add-ons die de RL 'verplicht' stelt).
Altijd leuk als ie de dag voordien tijdens een progress raid een add-on aanraad en je als social de dag nadien tijdens de farm-run kunt aangeven dat je die al hebt als de vraag komt. Vooral als sommige raiders, op hun alts dan, moeten toegeven dat ze hem nog niet hebben.
De rest van de alts zitten in eigen bankguilds.
Nu eens leren wat minder gold uit te geven en ik had die goldcap al een tijdje teruggehaald...
zonder die pandarian Yak, en het geven van 410k aan een irl-maat had ik de 1M al gehad

(maar aan een 120+k/week zonder al te veel moeite, zal het niet lang duren voordat ik ze toch echt behaal)
@Heman: mocht je toch Alliance willen proberen voor die gnome, dan durf ik je Silvermoon EU aan te raden (pve server), waar er ook voldoende nederlandstalige guilds zijn.
Verder geef ik je de raad mee: laat je niet opjagen door iemand, als ze boertig doen omdat je nog niet uit je hoofd weet hoe je doorheen een dungeon moet lopen en zij wel, laat dat dan hun probleem zijn en niet dat van jou. Durf gerust in-game (group, guild, /2 of /4) hulp te vragen als je dat nodig hebt.
Je zult wellicht een paar keer 'noob','kid' en weet ik wat te horen krijgen, maar dat zegt vooral iets over de persoon dit dat antwoord. Laat je niet meeslepen, of neerhalen daardoor: er zijn altijd mensen die wel bereid zijn je wat uitleg te geven, maar net zoals hier mag er ook wat eigen inzet zijn natuurlijk
(en ingame heb je geen leeftijd, alleen de leeftijd waarnaar je je gedraagt
ps: als je nog wat twijfelt, kan je altijd met een starter-editie wat proberen zonder kosten te maken:
https://us.battle.net/sup...-warcraft-starter-edition
en mocht je iemand ingame kennen die samen met je een nieuwe alt wilt levellen, dan kan je best hem een uitnodiging laten sturen naar jou zodat je samen via RaF kunt levellen, 't gaat dan wat sneller.
Denk er echter wel aan: doordat het wat sneller gaat, kan je achteraf het gevoel hebben dat je heel wat van het achterliggende verhaal mist. (dat had ik toch)
info over RaF: http://eu.battle.net/wow/en/shop/recruit-a-friend/ of https://us.battle.net/support/en/article/recruit-a-friend (effe een keuze maken in de lijst)
(pps: doe dat met iemand die je echt ken of vertrouwt, want zij krijgen ook een paar leuke beloningen om je aan te brengen. en dan heb je zo'n RaF-invite liever niet van iemand die je ingame laat stikken, maar achteraf wel leuk de cadeautjes ophaalt)
[ Voor 31% gewijzigd door soulrider op 30-03-2015 05:32 ]
[ Voor 98% gewijzigd door BM op 01-04-2015 07:30 ]
gisteren hebben we een hele avond onze blackhand HC tacktieken bijgeschaafd.
We hebben een paar trials erbij. Ze waren best goed, op de hunter na (bommen af latten gaan, marks van anderen opvagen e.d.). Na een uurtje besloot de hunter zelf weg te gaan omdat hij de tactiek niet kende en werd ik als mage, vanwege mobility en mijn hoge awareness, gepromoot naar "wannabee hunter".
Uiteindelijk 2 keer tot phase 3 gekomen (wel minder dan 5 man levend).
Nog een beetje oefenen en hopelijk krijgen we hem vandaag of volgende week neer.
We moeten nu wel vlug mensen gaan recruiten voor mythic (core 9/10HC team bestaat op dit moment uit 13 man)
Ons raidteam (2de in de guild) heeft afgelopen maand veel mensen gehad die stopten met wow of naar een andere raidgroep gingen (vooral naar team 1 ivm de progress)
Mannetje of +- 10 weg (vaak de betere spelers), en slechts een paar trials erbij (die eerlijk gezegd een tikkie minder waren qua skills). Ook ging de attendance van een aantal mensen toch flink omlaag.
Gister hebben de raidleaders besloten de handdoek in de ring te gooien. Wel jammer, maar het is niet anders. Zonde dat we Blackhand HC net niet neer hebben kunnen krijgen (4% beste try)
Nu maar eens kijken wat ik ga doen. We hebben nog steeds 3 raidteams in de guild. (die allemaal kunnen profiteren van onze stop). Maarja, waar wil ik mee spelen? Of misschien toch maar WOW aan de wilgen hangen...
Dankzij dk wel 3e LW erbij gekregen, wil wat gaan investeren in mijn hunter, zag dat hunter class in top 3 staat van beste dps. En vond het altijd een geweldige class. Ook een 3e barn erbij, dus savage blood stroomt nu binnen.
Vanavond staat mijn openraid brf run weer op het programma, zie alleen nu dat het een uur verschoven is door de klok
Probeer deze week weer in hc te komen, toevallig gaat donderdag een run waar ik vroeger heel vaak mee mocht, dus hopelijk heb ik geluk. Weliswaar ook tot 00:00 maar dat heb ik er wel voor over.
Verder even geen plannen, wil alleen nog druid94 en warlock94 allebei naar 96 ivm extra herb. Daarna misschien kijken naar mijn rogue van 81
Afgelopen zaterdag ook voor het eerst SoO mythic gedaan voor de achievement punten, alle bazen gedaan in 45 min. Was alles shot. Vond het wel leuk eigenlijk
[ Voor 18% gewijzigd door MarcHealthy op 30-03-2015 09:44 ]
Verwijderd
Gisteravond HC BRF gedaan. 8/10 gedaan binnen 3.5 uur met ongeveer een uur aan breaks >.>
Geen enkele cloth / tier token die ik kon gebruiken als upgrade (en als er tier token dropt dan heb ik geen prio) en 3 seals gebruikt met alleen maar gold.
Ben nog steeds 678 en sta al 3 weken still qua gear ontwikkeling. Was als een van de hoogste geared spelers in guild 4 weken terug naar een van de laagste nu. Nog steeds in de top dps in de guild raids.
Hoewel ik wel lucky was met trinkets op seal en mythic cache (BH trinket + Mythic HM Twins warforged trinket) waren deze niet echt grote upgrades voor mijn gear (minor dps boost van 400 in simcraft).
De Paladin is rested tot 100 dus dat zal snel gedaan zijn, maar mijn Mage is eigenlijk belangrijker omdat die mee kan met raids

Wat wel zorgwekkend is, is dat je 5000 goud moet betalen voor level 3 van je garrison en dan nog eens 500G om je gebouwen naar level 3 te brengen
Ik moet echt weer een manier vinden om goud te verdienen. Toentertijd enorm veel verdient met Inscription, maar dat schijnt nu niet heel lekker meer te gaan.
Verwijderd
Al eens geprobeerd om alle quests in Nagrand te doen met alles wat je vindt verkopen aan de vendor?EJSchuiteman schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:28:
Afgelopen weekend mijn Mage naar level 98 en mijn Paladin naar level 99 kunnen brengen.
De Paladin is rested tot 100 dus dat zal snel gedaan zijn, maar mijn Mage is eigenlijk belangrijker omdat die mee kan met raids![]()
Wat wel zorgwekkend is, is dat je 5000 goud moet betalen voor level 3 van je garrison en dan nog eens 500G om je gebouwen naar level 3 te brengenEn laat ik nog niet eens 1000G hebben haha, dat gaat dus niet direct gebeuren. Jammer dat ik toen ik gestopt ben al mijn goud heb weggegeven.
Ik moet echt weer een manier vinden om goud te verdienen. Toentertijd enorm veel verdient met Inscription, maar dat schijnt nu niet heel lekker meer te gaan.
Ik kan me wel herinneren dat ik ongeveer 4k aan gold kreeg in Nagrand alleen.
Verder heb ik alle quests in elke zone gedaan voor de gold die je kan krijgen van quests en items en dat leverde me van 90-100 toch 8-9k gold.
Belangrijkste is toch inn lvl 3 en salvage yard lvl 3. Vooral als je alts hebt.
Met een lvl 3 inn met de treasure missies kan je toch zo een 1k per dag per char krijgen door enkele minuten per dag eraan te besteden als je eenmaal een handvol followers hebt die treasure trait hebben.
En het helpt ook als je een trade post hebt en alle resources besteed die je kan uitgeven aan draenic dust wanneer ze 4 resources waard zijn en dan dit door verkopen. Op mijn realm (Darksorrow) zijn ze gemiddeld 4.5g waard en je raakt wel snel capped (1-2 weken) waardoor je toch een leuke extra van ~9k gold hebt om de 2 weken per char.
Ja, garrisons kosten behoorlijk veel geld en kan je pas terug verdienen als hij helemaal klaar is.EJSchuiteman schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:28:
Afgelopen weekend mijn Mage naar level 98 en mijn Paladin naar level 99 kunnen brengen.
De Paladin is rested tot 100 dus dat zal snel gedaan zijn, maar mijn Mage is eigenlijk belangrijker omdat die mee kan met raids![]()
Wat wel zorgwekkend is, is dat je 5000 goud moet betalen voor level 3 van je garrison en dan nog eens 500G om je gebouwen naar level 3 te brengenEn laat ik nog niet eens 1000G hebben haha, dat gaat dus niet direct gebeuren. Jammer dat ik toen ik gestopt ben al mijn goud heb weggegeven.
Vind gold maken stuk moeilijker geworden, verdiende vroeger ik veel gold met gems en enchanting, in het begin van wod verdiende ik nog veel met enchanting, maar de scrolls zijn onderhand ook enorm gezakt.
Verdien nu alleen nog gold met missies. Heb op al mijn chars (6) een level 2 inn en heb op al mijn chars paar treasure followers en scanger followers. Zo verdien ik met al mijn chars op dit moment rond de 3k per dag. Maar mis de oude tijd wel hoor, toen proffs er nog echt toe deden. Behalve gear voor mezelf maken verdien ik niet veel meer met proffs.
Alle items die ik met de Mage loot disenchant ik en heb nu zo'n 300 Draenic Dust in mijn bag. Zal vanavond eens kijken hoeveel dat op onze server oplevert.
Ik zie al dat ik zsm Harrison Jones moet regelen als follower. Treasure hunter en heeft de mentor skill wat ervoor zorgt dat de followers die mee gaan op missies ook als level 100 worden gezien.
Verwijderd
Al eens gedacht om met de AH te spelen? Zo ja, probeer TSM uit om je leven wat gemakkelijker te maken.GokuSsj schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:55:
[...]
Ja, garrisons kosten behoorlijk veel geld en kan je pas terug verdienen als hij helemaal klaar is.
Vind gold maken stuk moeilijker geworden, verdiende vroeger ik veel gold met gems en enchanting, in het begin van wod verdiende ik nog veel met enchanting, maar de scrolls zijn onderhand ook enorm gezakt.
Verdien nu alleen nog gold met missies. Heb op al mijn chars (6) een level 2 inn en heb op al mijn chars paar treasure followers en scanger followers. Zo verdien ik met al mijn chars op dit moment rond de 2k per dag. Maar mis de oude tijd wel hoor, toen proffs er nog echt toe deden. Behalve gear voor mezelf maken verdien ik niet veel meer met proffs.
Ik besteed er zelf ongeveer een half uur per dag om wod materialen laag in te kopen (meestal op maandag / dinsdag vanwege geen progress raids) en dan door verkopen op reset day.
Woensdag kopen mensen alles
Voor de fun poste ik alle wod enchants en undercut ik niet maar prijs ik ze wat hoger op de AH en het verkoopt altijd (onderschat de ongeduldigheid van mensen niet). Natuurlijk zit hier ook weer een balans tussen.
En onderschat de luiheid van mensen niet. Mensen kopen veel liever een stack die ietsje hoger geprijst is per eenheid dan losse eenheden. Het is aan jouw om de juiste stack te vinden met prijs per eenheid.
Ikzelf heb toch aardig gold verdiend sinds januari (200k met nog mats ter waarde van 80k).
Zat ondertussen wat mee te luisteren op mumble en ze hadden, net als iedereen, wat moeite met de springende debuff en de exploderende tanks. Nou, toen ik in guild chat aangaf (waar zij ook aan het babbelen waren, niet in /raid) dat als die twee eenmaal onder de knie waren dat de tries in ieder geval goed zouden gaan had ik een exploderende GM en een exploderende RL. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om me te bemoeien met de raid (mijn comment dat ze nou eenmaal taxx in /g zaten te babbelen had weinig zin, en voor hen ook niet want ze hadden pugs mee dus vet onhandig om dan daar je taxx te doen) en dat ik ook helemaal niets op mumble had te zoeken (zat alleen maar te luisteren). De server is overigens van mij

Was het toch al even helemaal zat met het eeuwig gezeik in de guild en de totale lack aan progressie, dus heb maar /gquit gedaan. In een social guild met een casual raidteam dit soort dingen gaan roepen, zeker naar de mensen die als een van de weinigen nog echt iets doen voor guild gold en mensen boosten, gaat me echt net iets te ver.
Nadeel is dat ik natuurlijk binnen 5 min al weer gek werd van de macro's van mensen die unguilded chars whisperen, dus maar snel een guild zoeken om daar vanaf te zijn en weer de guild perks te hebben.
Positief is dat ik voor woensdag op OpenRaid ben geaccepteerd voor een BRF Heroic. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Mijn progress is nu 6/7N, 1/7H en 5/10N en 0/10H. Ben nu itemlevel 669 en ken zo'n beetje elk fight wel, maar de vaste groep waar ik via OpenRaid mee ga haalt ook gewoon de progressie niet. Zit altijd wel in de top van de DPS in ieder geval, neem voor melee niet al teveel damage en ik ga vrij weinig dood... dus het moet wel goed komen woensdag.
Thanks voor de tip!. Jaartje terug was ik inderdaad lekker met ah bezig, maar sindsdien niet meer. Nu mijn chars aardig af zijn, is het misschien weer leuk om ermee te beginnenVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:05:
[...]
Al eens gedacht om met de AH te spelen? Zo ja, probeer TSM uit om je leven wat gemakkelijker te maken.
Ik besteed er zelf ongeveer een half uur per dag om wod materialen laag in te kopen (meestal op maandag / dinsdag vanwege geen progress raids) en dan door verkopen op reset day.
Woensdag kopen mensen alles
Voor de fun poste ik alle wod enchants en undercut ik niet maar prijs ik ze wat hoger op de AH en het verkoopt altijd (onderschat de ongeduldigheid van mensen niet). Natuurlijk zit hier ook weer een balans tussen.
[ Voor 14% gewijzigd door MarcHealthy op 30-03-2015 11:36 ]
Saka&Lith;'s BRF HCPrx schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:15:
Positief is dat ik voor woensdag op OpenRaid ben geaccepteerd voor een BRF Heroic. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Mijn progress is nu 6/7N, 1/7H en 5/10N en 0/10H. Ben nu itemlevel 669 en ken zo'n beetje elk fight wel, maar de vaste groep waar ik via OpenRaid mee ga haalt ook gewoon de progressie niet. Zit altijd wel in de top van de DPS in ieder geval, neem voor melee niet al teveel damage en ik ga vrij weinig dood... dus het moet wel goed komen woensdag.
Hierop heb ik nog een zeer oude vanilla staff, Benediction., toch leuk al die reactie die je daarop krijgt.
Vooral hoe ik eraan kom en waar die dropt
Na Rukhmar en alle LFR's toch op ilvl 637 aangekomen, speel disc wat ik erg lekker vind spelen en zat in LFR al rond de 20k hps, maar in LFR zeg dat nog niet zoveel.
Ben ik al klaar voor BRF normals of kan ik eerst beter HM in duiken?
Al zou ik persoonlijk streven naar een minimum van 655 voordat ik BRF NM zou doen.
Wat overigens piss easy te halen is via LFR, craftables, arena en BoE's.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Wat is nu openraid (add-on, website, anders)?
Ik zoek nu vaak naar pre-made groups voor een aantal dingen maar heb het vermoeden dat openraid niet de LF.... is die in de blizzard interface zit
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Verwijderd
Het is een website: openraid.eu. Maar het is daar nu vrij rustig ivm einde van MoP.sabriel schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:45:
Even een noob-vraagje.
Ik zoek nu vaak naar pre-made groups voor een aantal dingen maar heb het vermoeden dat openraid niet de LF.... is die in de blizzard interface zit
Ik heb zelf prima ervaring met de Blizzard tools tot nu toen, alhoewel de eisen daar alweer tot absurde hoogte aan het oplopen zijn omdat een enkele wipe natuurlijk je hele avond kan verpesten.
Verwijderd
http://openraid.eu/ is een website/community waar je als speler kan inschrijven voor georganiseerde raids.sabriel schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:45:
Even een noob-vraagje.
Ik zoek nu vaak naar pre-made groups voor een aantal dingen maar heb het vermoeden dat openraid niet de LF.... is die in de blizaard interface zit
Openraid is wat dat betreft qua drempel lager om in te schrijven voor raids tov premades.
Het verschil tussen deze twee zit hem naar mijn mening dat custom premades vaak geen progress raids zijn en dus verwachten ze dat je de bazen al hebt gedaan dmv curve achievement terwijl dat bij Openraid meer progress raids zijn om deze kills te verkrijgen voor de premades.
Ja dacht ik er ook over, ben nu 637 terwijl ik zaterdag om 16:00 de 100 had gehaald, dus vind het opzich al lekker gaan, zal vanavond eens proberen waar in in kan komen.Lynx schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:56:
Als je er in komt waarom niet.
Al zou ik persoonlijk streven naar een minimum van 655 voordat ik BRF NM zou doen.
Wat overigens piss easy te halen is via LFR, craftables, arena en BoE's.
En natuurlijk even nog even een tier2 setje farmen
Klopt inderdaad, ik raid zelf al jaren via openraid. voordeel van openraid vind ik ook dat je precies kan zien wat voor bazen de raidleader gedaan heeft, ook kan je gelijk zijn ilvl e.d. zien. En dit geld ook voor iedereen die approved word voor de raid. Op deze manier kan je dus beter zien met wie je gaat raiden.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:58:
[...]
http://openraid.eu/ is een website/community waar je als speler kan inschrijven voor georganiseerde raids.
Openraid is wat dat betreft qua drempel lager om in te schrijven voor raids tov premades.
Het verschil tussen deze twee zit hem naar mijn mening dat custom premades vaak geen progress raids zijn en dus verwachten ze dat je de bazen al hebt gedaan dmv curve achievement terwijl dat bij Openraid meer progress raids zijn om deze kills te verkrijgen voor de premades.
Op deze manier kan ik zelf wat beter inschatten of het een goede raid word of niet. Uiteraard zijn het geen garanties maar heb er zelf nog niet vaak naast gezeten.
Ook ben ik ruim maandje geleden begonnen met BRF, mocht toen gewoon mee terwijl ik nog 0 bazen had gedaan, dus vind dat sommige leader ook zeker "newbies" de kans geven op raiden.
Enige waar ze dan naar kijken is mijn ilvl en of ik de 4 enchants heb.
Ook een voordeel vind ik dat er onderhand wel elke dag raids zijn, dus iemand al ik die maar 1 of 2 keer per week raid of soms een weekje niet. Heb je dus genoeg keuze en sta je altijd vrij en ben je niet "verplicht" om zoveel dagen te raiden.
Ook zijn er veel oude raids zoals ik afgelopen zaterdag SoO mythic heb gedaan, dus je kan ook achievement runs mee doen.
Conclusie, ik ben er nog steeds super blij mee.
Verwijderd
Omdat niet iedereen van ons team kon, zijn we met 10 guildies en 5 pugs gegaan. De grootste grap, wij zijn allemaal 680+, ruim voldoende voor normal. Echter wilden we ook een mage wat gearen, overigens gewoon met eerlijk rollen, en die had dus ilevel 653.
Een pug dps komt in de raid en vraagt meteen om de ilevels. De mage antwoordt en weg was hij
Gisteravond Skyreach normal weer als vanouds. Spelers op elkaar aan het zeiken en ging ik dood omdat de healer een heel verhaal voor die gast aan het typen was
Verwijderd
sinds ik monk tank speel heb ik dat probleem nie meer. Ik heal gewoon mezelf xD Die class is zo hilarisch meeste lol die ik in tijden gehad heb in wow. Nooit anders gespeeld dan warrior vind de rest gewoon geen zak aan ^^EJSchuiteman schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:11:
Beter dat zulke gasten niet meegaan toch![]()
Gisteravond Skyreach normal weer als vanouds. Spelers op elkaar aan het zeiken en ging ik dood omdat de healer een heel verhaal voor die gast aan het typen was
Verwijderd
Waarom denk je dat de mage antwoorde ;-) We nemen echt niet iemand mee als dat de raid onmogelijk maakt. Als iemand zich blind wil staren op ilevels, dan mag hij dat elders doen.
Die mage heeft een stuk of zeven items gewonnen.
[ Voor 98% gewijzigd door BM op 01-04-2015 07:30 ]
Undone is de guild die ik begonnen ben aan het begin van WOD, 2 dagen raiden en toch redelijke progressie was het doel. Volgens mij komen we er eindelijk een beetje in de buurt. Nadat eerst 5 mensen een aantal maand terug geleaved waren ivm meer willen raiden, een aantal mensen gewoon niet meer online kwamen. Hebben we nu eindelijk toch een goede groep samengesteld.
Undone moest wel 2 andere guilds overnemen maar gisteren toch Blast Furnace neer in 23 tries of zo iets. Blackhand HC moeten we nog ff op oefenen, maar eerste tries waren zeker niet slecht.
Gelukkig vandaag ook Curve gehaald in een pug. De raidleader daar was echt een van de betere die ik meegemaakt heb kan ik nog wat leren.
Aangezien onze raiddagen zondag en woensdag zijn. Mocht een warlock/mage/moonkin nog zin hebben om te joinen laat het me weten. We spelen op Kazzak Horde.
je hebt die personen toch ook een /kick gegevens van je mumble server?Prx schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:15:
....
dat ik ook helemaal niets op mumble had te zoeken (zat alleen maar te luisteren). De server is overigens van mij.
Was het toch al even helemaal zat met het eeuwig gezeik in de guild en de totale lack aan progressie, dus heb maar /gquit gedaan. ...
( "just to remind you who's server you're on >:-) " )
't kan er effe tegenzitten, maar als ze in guildchat zeveren moeten ze er tegen kunnen dat er andere guildies meelezen en gaan reageren, anders moeten ze maar een aparte channel maken en daar gaan zeveren. en waarom zou je niet meeluisteren als iedere raiders kan connecteren en je niet stoort met bv muziek/gepraat tussendoor?
Ik behou mijn slotje op TS3-server van de guild ook om toch mee te luisteren naar bv tacts als ik een baas moet uitzitten, tenzij er een raider meegaat en er niet voldoende slots meer vrij zijn.
(koptelefoon met mic die een fysieke mute schakelaar heeft...)
De grootste moeilijkheid blijft echter om 20 raiders te vinden deze expansion. Heel veel mensen stoppen omdat ze geen tijd meer hebben of door de content dip. Naast raiden is er voor velen ook gewoon minder te doen op dit moment.
Mochten mensen op zoek zijn naar nederlandstalige horde guild (Tarren-Mill server), neem zeker kijken op century-gaming.com. We zoeken voornamelijk mensen met 10/10HC ervaring of beter. Vooral warlocks zijn op dit moment erg welkom!
Deze wekelijkse run gaat vanaf volgende week hc doen, dus mocht ik donderdag niet in de hc pug komen, dan ga ik toch nog hc doen met deze wekelijkse run
Vanavond staat een avondje elites killen op 3 chars op het programma voor savage blood en druid van 95 naar 96 voor LW building level 2.
Ook ga ik 3 questen reeksen doen voor de LW follower in shadowmoon.
Kijk elke week weer uit naar woensdag waar ik weer paar followers uit de inn mag halen. Heb nu precies bijgehouden welke traits en abilities al deze followers hebben en welke ik nog moet voor optimaal resultaat
Ik merkte de laatste maanden heel erg dat zodra je niet meer in het raidteam zit, je niet meer meetelt in de guild. Desondanks dat we heroic progress hebben zijn we een grote social guild. Ik zag gasten die half jaar in de guild zitten gepromoot worden naar officer etc. Puur omdat ze vaste raiders zijn. Dat is best krom in mijn boekje. Maar ook andere dingen begonnen heel erg op te vallen.
Ik heb 1 van de 2 GM's erop aangesproken wat ik er van vond, en eigenlijk bevestigde die wel wat ik vermoedde. Zit je in het raidteam, dan tel je voor hun. Ik ben de dag erop geleaved.
Ik wil op termijn wel weer gaan raiden. Mijn Mage is ilvl 660. Ik weet alleen niet of 3 avonden in de week gaat lukken, 2 is goed te doen. Eerst maar eens zoeken naar een goede guild voor ik iets besluit. Ik vind drukke servers en erg actieve guilds met actieve voicechat servers belangrijk. Geen interesse in een guild die massaal inloggen voor de raid, en je ze daarbuiten zelden online ziet. Idem voor voicechat.
Misschien apply ik wel gewoon voor een social spot bij Dude Where's My Mount. 250 unique players is best bizar.
Verwijderd
Lijkt erop dat je oude guild een semi hardcore raiding guild is met 3 dagen in de week ipv een casual social raiding guild waar jij naar op zoek bent.Kaap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:27:
Van het weekend na meer dan een jaar bij deze guild geweest te zijn de guild verlaten. Ik ben in Oktober uit het raidteam gestapt vanwege mijn dochtertje. Niet omdat er geen tijd meer is om te raiden, om 20:00 ligt ze op bed, maar meer omdat ze momenteel met der schema energie slurpt.
Ik merkte de laatste maanden heel erg dat zodra je niet meer in het raidteam zit, je niet meer meetelt in de guild. Desondanks dat we heroic progress hebben zijn we een grote social guild. Ik zag gasten die half jaar in de guild zitten gepromoot worden naar officer etc. Puur omdat ze vaste raiders zijn. Dat is best krom in mijn boekje. Maar ook andere dingen begonnen heel erg op te vallen.
Ik heb 1 van de 2 GM's erop aangesproken wat ik er van vond, en eigenlijk bevestigde die wel wat ik vermoedde. Zit je in het raidteam, dan tel je voor hun. Ik ben de dag erop geleaved.
Ik wil op termijn wel weer gaan raiden. Mijn Mage is ilvl 660. Ik weet alleen niet of 3 avonden in de week gaat lukken, 2 is goed te doen. Eerst maar eens zoeken naar een goede guild voor ik iets besluit. Ik vind drukke servers en erg actieve guilds met actieve voicechat servers belangrijk. Geen interesse in een guild die massaal inloggen voor de raid, en je ze daarbuiten zelden online ziet. Idem voor voicechat.
Misschien apply ik wel gewoon voor een social spot bij Dude Where's My Mount. 250 unique players is best bizar.
Mijn Alliance guild bijv is er ook één van helaas. Toevallig past het schema wel (2 dagen in de week raiden), maar rest van de week is het dood wat niet verbazingwekkend is aangezien iedereen volwassen mensen zijn die een fulltime baan hebben
Ze zijn helemaal niet semi hardcore. Ze zitten slechts in heroic progress, 8/10.
En ik ben trouwens niet perse op zoek naar casual social raiding. Ik speel 7 dagen per week, ben verre van casual, maar kan momenteel maar 2 i.p.v. 3 avonden raiden puur omdat ik dat kwa energie nog niet trek
Verwijderd
Excuses voor de labels erg voorbarige conclusie van mij.Kaap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:01:
Waar trek je die conclusies uit dat je er labeltjes op weet te plakken
Ze zijn helemaal niet semi hardcore. Ze zitten slechts in heroic progress, 8/10.
En ik ben trouwens niet perse op zoek naar casual social raiding. Ik speel 7 dagen per week, ben verre van casual, maar kan momenteel maar 2 i.p.v. 3 avonden raiden puur omdat ik dat kwa energie nog niet trek
Jij geeft aan dat 1 van de 2 GM's in je oude guild bevestigde wat je vermoedde: dat de raiders belangrijker zijn dan de non raiders (sinds je aangaf dat je in Oktober uit de raid team bent uitgestapt en al een jaar lid was van de guild) en ik ging ervan uit dat ze 3 dagen in de week raiden (aangezien jij aangeeft dat 3 niet meer lukt qua energie) vind ik het ook niet echt meer een social guild vooral niet hoe je oude guild de non raiders behandeld en vooral niet als je al een jaar lang lid bent en ze promoten spelers korter dan een half jaar tot officer.
En waarom ik zei semi hardcore raiding guild is gewoon een voorbarige conclusie naar aanleiding van bovenstaande redenen.
Ik geef niet aan dat je een casual player bent (ik zei casual social raider kon ook zijn social/casual raider, iemand die niet zoveel raid maar wel actief wilt zijn in de guild buiten het raiden).
Ik kan je ook een hardcore speler noemen die niet zoveel raid als dat het gemakkelijker maakt (in deze situatie zit ik in).
Dat is op dat moment dus ook idd gebeurdKaap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:56:
Ik had gelijk de stekker uit die voice server getrokken, rot op
Verwijderd
Ik zit op moment in hetzelfde schuitje. Ik speel deze game bijna dagelijks zit in een semi hardcore raiding guild 3 dagen in de week, maar het scheelt niet veel van met een paar robots in guild zitten. Er is 0 sociaal contact. Zelfs niet tijdens raids. Is alleen inloggen > ts > hi > hi > raid > bye>bye > log outKaap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:27:
Van het weekend na meer dan een jaar bij deze guild geweest te zijn de guild verlaten. Ik ben in Oktober uit het raidteam gestapt vanwege mijn dochtertje. Niet omdat er geen tijd meer is om te raiden, om 20:00 ligt ze op bed, maar meer omdat ze momenteel met der schema energie slurpt.
Is leuk voor de lootfarm hoor maar ik verveel me stierlijk. Maatjes van mij zitten in een andere mythic raiding guild en hebben hetzelfde probleem.
Met andere woorden ik ga ook op zoek naar wat meer chillmode. Vind mythic leuk maar niet zo belangrijk en als dat betekent HC maar gewoon lachen tijdens raid dan doe ik liever een stap terug ^^ Ga vanavond die bal maar opgooien denk dat er ook niet veel meer reactie uit komt als ok bye. Gewoon Yawn ^^
Verwijderd
Ik weet wat je bedoelt Kaap. Ik heb ook tijden gehad dat ik zeven dagen per week speelde, maar door mijn werk kon ik daarvan max 3 avonden raiden. Ik ben al lang blij dat ik afgestudeerd was toen WoW uitkwam, anders was dat vrees ik wat vertraagdKaap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:01:
Waar trek je die conclusies uit dat je er labeltjes op weet te plakken
Bij ons is het roer nu om: doelstelling is officieel Ahead of the Curve en niet meer Mythic. En echt iedereen is er blij mee. Geeft ook weer wat vrijheid bij het recruiten, kan je beginnende spelers een kans geven en wat meer risico nemen bij het accepteren. Raids zijn zo'n 15 man groot tegenwoordig, maar vooral tanks is een knelpunt, we hebben 1 dps met een goede tank offspec, thats it.
Je kan mij altijd vragen, heb een alt tank ilvl 674 ofzo (warrior)Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:25:
[...]
Ik weet wat je bedoelt Kaap. Ik heb ook tijden gehad dat ik zeven dagen per week speelde, maar door mijn werk kon ik daarvan max 3 avonden raiden. Ik ben al lang blij dat ik afgestudeerd was toen WoW uitkwam, anders was dat vrees ik wat vertraagd
Bij ons is het roer nu om: doelstelling is officieel Ahead of the Curve en niet meer Mythic. En echt iedereen is er blij mee. Geeft ook weer wat vrijheid bij het recruiten, kan je beginnende spelers een kans geven en wat meer risico nemen bij het accepteren. Raids zijn zo'n 15 man groot tegenwoordig, maar vooral tanks is een knelpunt, we hebben 1 dps met een goede tank offspec, thats it.
Team 1: 5 mythic wil me graag op mn rogue, team 2 10/10hc wil me ook op mijn mage.
Ik denk dat ik toch voor team 2 ga, rogue doet te veel pijn in de polsjes (fanatieke klojo die ik ben). Daarnaast speel ik mijn mage toch met net iets meer plezier.
Aan de andere kant zitten er veel maatjes van me in het eerste. Nog even een nachtje over slapen dus.
Gelukkig is het einde van de raidgroep iig niet het einde van mijn wow carriere binnen de guild...
Ja, want ik zag dat jullie terug naar 3 raidgroups zijn. Zat toevallig vandaag op jullie site te lurken, en dacht dat er eerst 4 groups waren.hulkie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:38:
Ik kreeg gister in de guild van twee raidgroepen te horen dat ze interesse hebben. (Altijd leuk om te horen, aangezien ik maar max 2 dagen raid en ze eigenlijk 3 raiddagen eisen) :8
Team 1: 5 mythic wil me graag op mn rogue, team 2 10/10hc wil me ook op mijn mage.
Ik denk dat ik toch voor team 2 ga, rogue doet te veel pijn in de polsjes (fanatieke klojo die ik ben). Daarnaast speel ik mijn mage toch met net iets meer plezier.
Aan de andere kant zitten er veel maatjes van me in het eerste. Nog even een nachtje over slapen dus.
Gelukkig is het einde van de raidgroep iig niet het einde van mijn wow carriere binnen de guild...
Hoe komt dat zo? En is dat ook de reden dat HMR gestopt is?
Mocht het nodig zijn, ben ik beschikbaar voor Normal en HC raids. Main specc is tanking en ik doe het samen met een DK in de Got guild.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:25:
[...]
Ik weet wat je bedoelt Kaap. Ik heb ook tijden gehad dat ik zeven dagen per week speelde, maar door mijn werk kon ik daarvan max 3 avonden raiden. Ik ben al lang blij dat ik afgestudeerd was toen WoW uitkwam, anders was dat vrees ik wat vertraagd
Ik ben 2 avonden niet beschikbaar:
- Woensdag avond
- Zondag avond
Dit zijn de 2 raid avonden van de guild. Alle andere dagen is geen probleem.
B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood
Geen zorgen hoeven maken om je rotation goed te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Idanue op 31-03-2015 18:24 ]
Ik geef je helemaal gelijk. Enige nadeel is wel de mana management en stress momenten als de tank weer eens geen mitigation gebruikt...Idanue schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:24:
Na 6 jaar healen een jaar alleen maar dps spelen nu weer healen, veel mensen zullen het niet met me eens zijn maar healen is toch een stuk makkelijker en relaxter als dps.
Geen zorgen hoeven maken om je rotation goed te doen.
Healers in onze raid kunnen er over meepraten
B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood
Verwijderd
Het liefst los ik het in de guild op, liefst met recruitment, maar de enige applies zijn tanks die absoluut niet willen dps-en en met meer dan 2 tanks is het toch echt gevraagd dat je afwisselt en ook met enige regelmaat dps doet. Maar dan haken ze af
Hmr had het gewoon gehad. Dit was puur omdat veel vaste raiders van ons stopten (rl redenen) of naar team 1 gingen. Nu zijn we terug naar 3 teams. de meeste mensen van mijn oude team zitten nu in de andere teams of gaan social.Kaap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:44:
[...]
Ja, want ik zag dat jullie terug naar 3 raidgroups zijn. Zat toevallig vandaag op jullie site te lurken, en dacht dat er eerst 4 groups waren.
Hoe komt dat zo? En is dat ook de reden dat HMR gestopt is?
Video met setup: https://www.youtube.com/watch?v=q7MZN4KSXc4.
Link met download is in de description.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ik heb het voor de grap bij onze guild gemeld. Ben benieuwd hoeveel reacties er komen voordat men de datum zietjunglebeast schreef op woensdag 01 april 2015 @ 02:36:
Nou mijn guild stop er ook mee.
Ga ook weer wat anders zoeken..
Verder deze week ilevel omhoog werken naar 610 zodat ik ook heroic dungeons in kan. Momenteel staat ilevel nog op 595 (inclusief de drie crafted 640 items en de 640 ring).
Rondje nagrand rare mobs killen helpt ook wel, zitten wel 600+ items bij.EJSchuiteman schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:28:
Gisteravond eindelijk de 100 aangetikt met mijn Mage. Nu wachten tot ik 2000 garrison resources en 5000 goud heb. Mijn Inn maar weer eens vervangen voor een Trading Post om dit proces te versnellen.
Verder deze week ilevel omhoog werken naar 610 zodat ik ook heroic dungeons in kan. Momenteel staat ilevel nog op 595 (inclusief de drie crafted 640 items en de 640 ring).
Dank voor de tip, was er al aan het questen tot ik de 100 aantikte. Trouwens heerlijk zo'n combat mount.Idanue schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:31:
[...]
Rondje nagrand rare mobs killen helpt ook wel, zitten wel 600+ items bij.
Zal hier eens op zoek gaan naar rares
Je inn kan wel een goede bron zijn om scavenger followers te recruiten, die verdubbelen het aantal resources dat je krijgt van dat soort missies.EJSchuiteman schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:28:
Gisteravond eindelijk de 100 aangetikt met mijn Mage. Nu wachten tot ik 2000 garrison resources en 5000 goud heb. Mijn Inn maar weer eens vervangen voor een Trading Post om dit proces te versnellen.
Nuja, ik ken het probleem. X maanden geleden ben ik begonnen met een verse DK op een nieuwe realm (voor mij) en het was altijd krabben om aan resources te komen en te upgraden. Terwijl mijn stock aan level 90 chars op mijn oude realm quasi allemaal maxed out zijn.
Ik ben nu ook weer een nieuwe alt aan het levellen, en ik denk dat ik asap de lumber mill ga neerplanten, zodanig dat ik tijdens het questen in Draenor toch al wat resources kan verzamelen. Of kan ik misschien beter voor de trade post gaan? Mijn DK zou dan de grondstoffen kunnen aanleveren...
Clowns to the left of me, Jokers to the right
En op de Mage heb ik ook nog de plans voor Barrack level twee klaar staan die 900 resources kosten. Maar die laat ik even voor wat het is.
Dit topic is gesloten.