Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:09
Has anyone heard of an official announcement, that gnome hunters will be playable in Legion pre-patch? Google was giving me no answers.
Yep! (Muffinus)
Hmm of 1 van mijn hunters nog wat laten krimpen of weer een nieuwe levelen. Wat te doen? Wat te doen?
Must have more gnomes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bontes schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:24:
Hey, ontving een leuke gift van Blizzard in mijn mail...warlords gratis incl. een week speeltijd:) Ik ben er nu bijna 3 jaar mee gestopt na 7 jaar WoW, altijd evengoed WoW op me pc laten staan...blijft een magische game.
Maar nu het volgende, de 9 chars die ik heb, zitten op Zenedar en Outland...die servers zijn LOW nu:( Welke EU server raden jullie mij aan ??

Thanks
Outland is echt niet Low, denk zelfs dat het de hoogste populatie van alle servers heeft. Alleen is de balans door geslagen en is Horde side inderdaad niet echt levendig meer. Alliance is echter vrij druk.
Zenedar is inderdaad zo goed als leeg, zelfs connected met Frostwhisper en Bladefist is er weinig volk daar.
Voor horde zou ik voor Draenor (PvE) of Tarren Mill (PvP) / Twisting Nether (PvP) gaan.
Als Alliance Silvermoon (PvE) of Outland (PvP).

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Outland is bizar druk, altijd high pop. En voor 95% mensen die alleen PVP spelen.

Voor PVE Horde moet je naar Draenor, Kazzak, Twisting Nether of Tarren Mill. Voor Alliance PVE moet je op Silvermoon zijn.

Speel je voor PVP, dan Outland voor Alliance, Horde geen idee.

Server types hoef je het niet meer voor te doen. LFG/LFR/BG regelt alles nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Het kon zijn dat bij Bontes ingame zag dat Outland low was, ik zag pas bij het aanmaken van een nieuwe char wel meer servers die op medium stonden waarvan ik weet dat ze een enorme populatie hebben.

Als toevoeging op Kaap; horde PvP kun je o.a. Tarren Mill terecht, prima server, zit er zelf met al m'n chars. Daarnaast zit er een leuke NL-talige guild; Century Gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Maken realms uberhaubt nog wel wat uit tegenwoordig? Ik heb liever een lege realm. Kan je makkelijker alle rare spawns oppikken. Dungeons etc doe je allemaal vie LFG etc.

Dure grap 9 characters transferren haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Proqzor schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:58:
Maken realms uberhaubt nog wel wat uit tegenwoordig? Ik heb liever een lege realm. Kan je makkelijker alle rare spawns oppikken. Dungeons etc doe je allemaal vie LFG etc.

Dure grap 9 characters transferren haha :D
Liever op een drukke realm, valt er in ieder geval iets te beleven.
Rares jagen doe ik wel met een realm hop addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Op een lege realm heb je bij het aanmaken van een char nog de kans dat je naam niet bezet is. Wat ik ook verzin op bv outlands, kazzak etc, het is allemaal bezet, mits je øöôüû grappen uit ga halen..

Op drukke realms is volgens mij de AH ook wat voller en kun je nog wat sneller van je mats afkomen of juist aankomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:12

Pykow

Angelo OTR

Website realmpop geeft een goed overzicht.

Ik speel alleen met een night elf op draenor en lees nu net dat ik beter voor een horde class kon gaan. Ga nu nog niet wisselen.
Heb wel een level 11 orc rough class.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alliance op Draenor? Volgens mij heb je genoeg plek op je friendslist om dan iedereen van je faction toe te voegen :D

Op Horde zitten trouwens ook een paar casual NL guilds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:12

Pykow

Angelo OTR

Kaap schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:16:
Alliance op Draenor? Volgens mij heb je genoeg plek op je friendslist om dan iedereen van je faction toe te voegen :D

Op Horde zitten trouwens ook een paar casual NL guilds.
Ja genoeg plek inderdaad ;) op Battle.net heb ik alleen wat oude tweakers waarmee ik diablo III heb gespeeld.

Zo zie ik er momenteel uit in de game:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UYgwXMA.png

en ben vandaag begonnen aan Pet training met Winston baby haha.

Op dit moment van schrijven ben ik net level 41 geworden en dat is behoorlijk snel gegaan in 1 week tijd.
Ik ga gewoon van quest naar quest en heb nog geen raid of dungeon gedaan ;)
Balance druid is nog al langzaam, alleen in de cat form kan ik overal lekker snel langs.

Weet iemand of je een aanval krijg waarmee je meerdere mobs tegelijk kan mollen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Pykow op 02-05-2016 22:11 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Als feral krijg je swipe, maar feit is dat feral druids zuigen in AoE situaties. BRF was mede hierdoor een nachtmerrie tier voor feral druids. Single target zijn jullie wel echt baas en bijna niet bij te houden, wel is een feral druid op end-game niveau lastig te masteren.

Balance druid is daarentegen weer echt heer en meester in AoE situaties, ook vrij easy. Balance druids zijn mooi en zeer uniek om te spelen, doen tons of damage wanneer goed uitgevoerd. Enige is wel: de eclipse bar moet je echt liggen, dit is mijn ogen niet echt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 15:56
is de Tweakers Guild op Defias nog actief? ik probeer al sinds zondagavnd iemand online te vinden maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:27
Vrij slapend maar als je je char naam geeft kan ik je morgen wel inviten, misschien vanavond al.
Je zoekt met
/who gathering of tweakers
Toch?

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
  • Laatst online: 02-10 15:56
yes, zit er nu in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

My god per ongeluk geresubbed. Wat een fout. Game is zo dood als een pier. Ik hoop dat die vanilla servers er zsm komen...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 23:17
matthewk schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:23:
My god per ongeluk geresubbed. Wat een fout. Game is zo dood als een pier. Ik hoop dat die vanilla servers er zsm komen...
Sowieso zit je maar 3 maanden voor een expansion dus dan is over het algemeen WoW niet heel druk meer :) denk niet dat die Vanilla server opeens voor een surge aan actieve players gaat zorgen.

Petitie was ondertekend door 280.000 man ofzo das dus misschien nu 3-5 % van de huidige betalende playerbase.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Nvm. Ik moet eerst beter lezen voor ik reageer :p

[ Voor 90% gewijzigd door Noiz op 04-05-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:54
Heb voor het eerst in de 9 jaar dat ik wow speel mn sub gecancelled.
Combinatie van druk met andere dingen en content draught.

Gestopt met raiden omdat ik daar geen tijd meer voor heb ivm vriendin en nieuwe baan. Heb mn sub nog een maand aangehouden omdat ik dacht dat ik af en toe wel op alts zou spelen.
In realiteit kwam het er op neer dat ik buiten raiden eigenlijk niet zo veel deed. Mn garrison checken, af en toe een altje levelen. Wat sowieso niet heel erg leuk is in WoD, beetje een alt-unfriendly expansion.

De eerste week nadat ik gestopt was met raiden was dagelijks mn garrison checken nog een beetje een dingetje.
Gisteren voor het eerst in een paar weken weer ingelogd en binnen 10seconden weer uitgelogd en daarna mn sub gecancelled. Die loopt eind mei af.
De feeling is weg denk ik, weet nog wel vroeger toen ik thuis kwam was het eerste wat ik deed mn computer aan en even WoW spelen. Trekt me totaal niet meer nu for some reason.

Misschien dat ik in legion nog even kom kijken wat blizzard er van gemaakt heeft.

[ Voor 78% gewijzigd door Goemies op 04-05-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Nou ik ben eindelijk weer begonnen met WoW, na WotlK ben ik ermee gestopt en was ondertussen toch weer een beetje nieuwsgierig.

Volgens mij ben ik begonnen op Outland (PVP) en moet zeggen dat ik me toch best weer vermaak. Pandaren Monk begonnen en weet nog niet echt wat ik van deze class moet vinden.....

Dus om een klein voorbeeld te geven hoe ik gisteravond bezig was, ik liep rond in Northern Stranglethorn Vale en bedacht me dat ik toch eens wilde zien hoe Kalimdor er nu uit zag dus met al mijn oude kennis (of wat ik me er nog van herinner) naar Stormwind gevlogen om naar Dustswallow Marsh te reizen per boot.

Hmmmm ik kan hier schijnbaar alleen maar naar Northrend reizen..... Hoe zat het ook alweer, oh ja! volgens mij kan ik via Booty Bay naar Kalimdor reizen. Prima, dan maar weer terugvliegen naar Northern Stranglethorn Vale.

Aangekomen en daar mount gepakt (van Hearthstone en wat ziet die er cool uit :) ) pompompom heeeeee een krater richting booty bay? Na een tijdje zoeken en 2 x geganked te zijn door ??? lvl tegenstanders had ik een weg er langs gevonden. Aangekomen in BB en natuurlijk zat deze vol met horde (ja ik speel Alliance) die verrassend mij in leven lieten.

Afijn, boot komt aan en ik zie dat deze richting Ratchet gaat, was ik vergeten maar dat is op de weg naar Dustswallow marsh! Aangekomen en vertrokken richting de barrens, kijk op de map en zie dat de barrens ondertussen verdeeld is in 2 area's. Ik moet richting Southern Barrens dus ik vertrek richting het zuiden. Aaah wat leuk dat de oase's nu echt lekker levendig en groen zijn!

Maar opeens verschijnt er weer een gigantisch scheur in het landschap, hhm hmmmm ik kom daar niet zomaar overheen, ach we volgen deze wel even en dan zal er vanzelf wel een plek zijn waar ik kan oversteken. Natuurlijk stond ik net helemaal aan de verkeerde kant dus kon dat hele stuk de andere kant op rijden om er langs te komen. Ondertussen 3 x geganked door willekeurige ??? lvl tegenstanders.

Uiteindelijk aangekomen in de eerste Alliance dorp daar (net langs dat scar gebeuren) na ongeveer anderhalf uur (ben ik wel regelmatig gestopt voor pet battles en herbalism) en het voelt weer helemaal aan als de beta van vanilla WoW. behalve dan de lvl ??? tegenstanders die je ganken door alleen al naar je te kijken....

zitten er nog wat leuke casual guilds op Outland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

SpoekGTi schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 06:58:
[...]

Sowieso zit je maar 3 maanden voor een expansion dus dan is over het algemeen WoW niet heel druk meer :) denk niet dat die Vanilla server opeens voor een surge aan actieve players gaat zorgen.

Petitie was ondertekend door 280.000 man ofzo das dus misschien nu 3-5 % van de huidige betalende playerbase.
Denk dat het 10% is ondertussen. Als ze nog 2.5 miljoen subs hebben is het erg positief :p

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
RoricNormannum schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:53:
Uiteindelijk aangekomen in de eerste Alliance dorp daar (net langs dat scar gebeuren) na ongeveer anderhalf uur (ben ik wel regelmatig gestopt voor pet battles en herbalism) en het voelt weer helemaal aan als de beta van vanilla WoW. behalve dan de lvl ??? tegenstanders die je ganken door alleen al naar je te kijken....

zitten er nog wat leuke casual guilds op Outland?
Leuk om te lezen, zeer herkenbaar! Tsjah wat betreft de ganks.. je zit op een PvP server, dus het is part of the game. Al denken sommigen hier anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
matthewk schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Denk dat het 10% is ondertussen. Als ze nog 2.5 miljoen subs hebben is het erg positief :p
Denk dat hij er met 5% wel dicht bij zit, heel wat spelers die het ondertekend hebben zijn ook geen sub meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
marijnvtg schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Leuk om te lezen, zeer herkenbaar! Tsjah wat betreft de ganks.. je zit op een PvP server, dus het is part of the game. Al denken sommigen hier anders over.
ja daarom ben ik ook gestart op een PVP server, het brengt toch net weer iets meer levendigheid mee wat ik altijd wel leuk vind. Ik vind het ook niet erg dat ik geganked word, had ik maar niet moeten starten op een pvp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Ieder zijn/haar ding en uiteraard gun ik iedereen hun favoriete speelstijl. Toch ben ik er niet van overtuigd dat vanilla servers een structurele boost kunnen geven aan het aantal WoW abbo's. Ik vermoed dat er initieel zeker interesse zal zijn en dat er een kleine piek komt, om daarna weer snel in te zakken.

Volgens mij zijn vele spelers niet zozeer gestopt omdat het spel niet meer op vanilla lijkt, maar gewoon omdat ze andere dingen willen doen en echt klaar zijn met het spel. En dan zijn er nog de natuurlijke evoluties door het echte leven: drukke baan, gezinnetje stichten,...

Sowieso is de kans dat die servers er komen slim/nil, de laatste weken is dat gerucht ferm opgeklopt door de heisa rond Nostalrius, maar Blizzard heeft zelfs de deur nog niet op een kier gelaten. Pristine realms lijken in de verste verte nog niet op de vanilla experience.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 04-05-2016 10:38 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhain
Ren voor je leven (en een jaar werk)

In december 2015 begon ik aan het avontuur 'What a Long, Strange Trip It's Been'. Had zag er uit als een mooie challenge in een periode waarin ik in een WoW dip zat. Vol enthousiasme werden achievements gecomplete voor de 'merrymaker', vloog van hot naar her over heel Azeroth voor de Elder coins, kreeg 50 freaking love rays op me tijdens 'Fool for love'...

Maar voor 1 ding vreesde ik al maanden... Childrens week -> School of hard knocks -> Capture the flag in Eye of the storm. Waarom? Omdat ik aan horde zijde ondervindt dat zo'n 80% van de potjes BG ruim verloren gaan.. Omdat ik meestal een makkelijke prooi ben.. Omdat je niet de enige bent die de flag probeert te capturen.. Omdat je de vlag OOK nog terug moet brengen.. Omdat ik voor m'n gevoel geen char had die de klus zou kunnen klaren.. Omdat veel comments in de community moord en brand schreeuwen om deze achievement te verwijderen and so on..

Kortom, mezelf inlezen, proberen voor te bereiden. Daarbij had ik begin maart zelfs Legion gekocht om een druid te kunnen boosten (travel form + heals). Maar zoals het met iedere boosted character bij mij gaat; ik kan er nooit inkomen, heb er geen gevoel mee. Ik begon zelfs een alliance te levelen, 'join the good side they said', maar horde zit al 10 jaar in het bloed.. M'n moed en zin ebten weg.

Tot gisteren avond.. Toch maar m'n pesky undead rogue afgestoft, m'n eerste char ever, m'n rode draad in de afgelopen 10 jaar. Met een gemiddeld ilvl van 680 en een aantal gare PvP items trok ik ten strijde.

Vrijwel instant belandde ik in Eye of the storm. De game was al onderweg, horde had 2 torens, maar het midden stond vol met alliance.. oh boy.. Al snel konden we het midden overnemen en waren er nog 2 teamgenoten met hun orphans aan hun zijde bij de vlag. Dan maar helpen en netjes op m'n beurt wachten. Teamgenoot bracht de vlag op z'n plek en ik feliciteerde hem, ik kreeg een 'thanks :P' terug. Terug naar t midden.

De strijd tussen alliance en horde was rondom de vlag. teamgenoot 2 plukte de vlag, tevergeefs. Ik zag mijn kans en jawel, beet! Ik zette m'n eerste sprint in richting torens, draaide naar links, maar zag dat de toren in beslag was genomen door alliance, PANIEK! Alliance incoming! hup naar de andere toren, preparation en ik zette m'n 2e sprint in. Een gevalletje 'niet omkijken, en rennen'. De eerst lock/stun was een feit, ik kwam vrij, maar de ene naar de andere stun vloog om m'n oren. Het werd donker voor m'n ogen, de toren en de achievement raakte uit het zicht... Cheat death kwam om de hoek kijken, alsmede mijn teamgenoten, heal op heal volgde, kwam vrij en kon m'n run voortzetten. Bingo! Euforie al om! Het voor mij onmogelijke gebeurde! Wow.

Na een avondje PvP-en had ik ook de deel achieve voor WSG en AB, rest alleen nog AV. The journey voor 'What a Long, Strange Trip It's Been' continues..

Wat kan het spel toch mooi zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier tijd voor een nieuwe server/guild. Afgelopen maanden al vaker gesukkeld met mijn (ex)huidige guild. Afgelopen 2 maanden gingen prima. Ik vulde raidspots op als standby, daardoor tot aan 10/13 mythic gekomen. Behoorlijk gegeared, 735 ilvl. Zodoende na paar maanden afwezigheid terug naar het raidteam met instemming van mijn 2 GM's. Echter kregen 3 haantjes uit mijn guild hier lucht van. Zij zijn het type dat als je niet zo goed als hun bent, zullen ze elke kans pakken om je af te zeiken. Ben je beter dan hun, kruipen ze in je kont. Gegeven, alle 3 zijn ze hele goede spelers en ik ben zelf niet een A+ speler. Ik kreeg dus de nodige grappig bedoelde comments naar me toe en zij gingen proberen een vriendje, die dezelfde class speelt als mij, ook naar voren te brengen voor die raidspot. Concurrentie heb ik geen moeite mee, maar de manier waarop dit ging was niet leuk. Vorig weekend na de zoveelste opmerking zei ik tegen mijn GM's dat ik er genoeg van had. Dergelijke gasten hoef ik niet mee te raiden.

Hiermee ga ik ook definitief een einde aan het hoofdstuk Outland maken. Topserver, dat wel, meeste actieve characters van heel EU, rondom de 500K. Echter, van die 500K zijn slechts een stuk of 10.000 enigzins bezig met raiding. De rest is puur PVP.

Ik heb wel wat servers op het oog. Als ik terug wil naar Horde, dan Kazzak of mijn oude server Draenor. Wil ik Alliance blijven, dan wordt het Silvermoon. Het lastige wordt zoeken naar een goede guild. Ik zoek zelf altijd een guild die buitenom raids op teamspeak heel actief zijn, waar dat teamspeak een beetje de backbone van de guild is. Lastig uitfilteren.
* JeroenNietDoen logt in, kijkt om zich heen, mannetje of 300 in Stormshield op een server met 500.000 actieve characters

Niks aan de hand dus. Weer iemand die denkt dat vanilla servers het nieuwe epische gevoel van 2005 kan terugbrengen :+

[ Voor 66% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-05-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:11:

* corset logt in, kijkt om zich heen, mannetje of 300 in Stormshield op een server met 500.000 actieve characters

Niks aan de hand dus. Weer iemand die denkt dat vanilla servers het nieuwe epische gevoel van 2005 kan terugbrengen :+
Dat zijn vooral de mensen die zich de volgende dingen niet herinneren:

40 man raids waarbij 20 rustig AFK konden zijn (behalve bij C'thun/Naxx)
Het resist farmen
Droprate van gear die compleet ruk was
Paladin blessing per character die 5 minuten duurden
etc
etc

Ja vanilla had leuke momenten, maar het was zo gigantisch clunky qua mechanics.

Overigens ben ik opnieuw begonnen op de US servers, binnen een week 2 tokens kunnen krijgen met 0 moeite erin stoppen zonder max level te zijn is wel erg makkelijk :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
corset schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Het resist farmen
etc
etc

Overigens ben ik opnieuw begonnen op de US servers, binnen een week 2 tokens kunnen krijgen met 0 moeite erin stoppen zonder max level te zijn is wel erg makkelijk :+
Ik heb vorige week een keer zitten kijken naar Kungen op Twitch. ik heb me kostelijk vermaakt over hoe hij denkt dat de vanilla servers de oplossing zijn voor de huidige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En niet te vergeten het taboe op sommige specs in raiding.

DPS Warrior? Haha! Reroll tank plox
DPS Pala? Haha! Reroll healer plox
Feral Druid? Haha! Reroll healer plox

Leuk voor hybrid classes hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hairy23 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Ik heb vorige week een keer zitten kijken naar Kungen op Twitch. ik heb me kostelijk vermaakt over hoe hij denkt dat de vanilla servers de oplossing zijn voor de huidige problemen.
Kungen wordt vereerd door WoW spelers vaak, maar die hebben niet door dat het een beetje Youp van het Hek/Teeuwen probleem speelt.

Oud mannetje die teert op vergane glorie en eigenlijk niet eens zo goed was als iedereen zegt. (oh en mediageil, dat zijn ze alle 3)

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 04-05-2016 13:10 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
corset schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Kungen wordt vereerd door WoW spelers vaak, maar die hebben niet door dat het een beetje Youp van het Hek/Teeuwen probleem speelt.

Oud mannetje die teert op vergane glorie en eigenlijk niet eens zo goed was als iedereen zegt. (oh en mediageil, dat zijn ze alle 3)
haha ja klopt, ik vond het erg amusant over hoe naief hij is dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hairy23 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:15:
[...]

haha ja klopt, ik vond het erg amusant over hoe naief hij is dat betreft.
Ach, beetje het niveau van de "Blizzard is de duivel want Nostalrius!". Ben al blij dat die mensen zelf totaal niks met IP recht doen, dat zou dramatisch worden oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Die Kungen is een dikke mongool zeg. Ik ken(de) die hele gozer niet maar het is blijkbaar één of andere bekende PvE'r. Een tijd geleden zat ik dus een beetje op Twitch te bladeren en kwam toevallig op uit op zijn channel waarbij er een PvE vs PvP discussie aan de gang was. Beetje zinloos natuurlijk maar die gast zat gewoon te verkondigen dat hij als hij zou willen, in één seizoen rank 1 3v3 zou kunnen bereiken omdat hij zo goed was en mythic raids (met 300 addons & counters in beeld) en shit doet. Het meest lachwekkende vond ik nog wel dat hij z'n stelling kracht bijzette door -jawel- screenshots te linken van zijn top damage in random battegrounds 8)7, wat ongeveer hetzelfde is als een The Patient title linken om een mythic raiding guild binnen te komen. Ook nog een beetje showen met een paar nietszeggende oude 2v2 titels (die Blizzard voor een reden uit de 2v2 bracket heeft gehaald) 8)7.

Echt, de onwetendheid. Die gast zou nog geen eens 2K kunnen bereiken als hij het probeerde. Laat staan eindigen in de top 0.5% van alle spelers op +-2,7-3K+ rating.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geen fan van Kungen, maar kom op zeg, toentertijd was hij wel 1 van de topspelers. Nihilum en later Ensidia waren DE topguilds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:10:
Ik ben ook geen fan van Kungen, maar kom op zeg, toentertijd was hij wel 1 van de topspelers. Nihilum en later Ensidia waren DE topguilds
Het waren inderdaad de topguilds, maar dat kwam meer door de andere spelers in die guilds dan door Kungen zelf. Zijn genoeg interviews geweest met ex-guildies die hebben aangegeven dat Kungen zelf niet de meest geweldige speler was. Daarnaast waren in die tijd de topguilds ook gewoon de guilds met mensen met de meeste tijd (Vanilla/TBC). Daarna zag je guilds als Method/SK Gaming en Paragon erbij komen omdat tijd niet meer de bepalende factor was.
Heb hem ook wel eens streams van hem zitten kijken begin deze expansion toen ze weer aan het raiden waren, maar de hoeveelheid fouten die hij maakte was ongelooflijk. Maar zelf de verantwoordelijkheid ervoor nemen ho maar, waren altijd anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

marijnvtg schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:17:
Ren voor je leven (en een jaar werk)
wat herkenbaar :P ik heb die volgens mij vorig jaar gehaald of het jaar ervoor,maar ik weet inderdaad nog dat ik zooooo geen zin had in dat pvp gedeelte (en ook niet goed wist wat ik nou moest doen :P ) maar erg herkenbaar inderdaad :D

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Kaap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:09:
En niet te vergeten het taboe op sommige specs in raiding.

DPS Warrior? Haha! Reroll tank plox
DPS Pala? Haha! Reroll healer plox
Feral Druid? Haha! Reroll healer plox

Leuk voor hybrid classes hoor :+
Sowieso was er al een grote drempel bij de initiële keuze van je character: paladin -> that way please, shaman <- this way please. Alsof veel vanilla aanhangers ff vergeten dat beide klasses uniek waren voor hun faction.

DPS warriors waren wel vrij goed hoor, met hun mega hoge execute crits. In onze raids hadden we er eentje mee die mages en rogues deed wenen. Warriors waren goede dps-ers en goede tanks, met quasi dezelfde builds dan nog. Ik heb indertijd getanked tot het einde van AQ40 met een arms/defiance build :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 09:57
Heb even een vraagje, misschien dat iemand ziet welke class ik mis. Heb uiteraard geprobeerd op google ook te zoeken met zoektekst world of warcraft stealth class. Maar mis daar zelfs een class waarvan ik weet dat die wel een soort van stealth heeft.

Wij zoeken chars die met stealth kunnen bewegen in world of warcraft, tot dusverre hebben we de volgende gevonden:
1. rogue
2. druid (helaas geen vanish als het fout gaat :) )
3. hunter met camouflage en de bijbehorende glyph waardoor je kunt bewegen, heeft zelfs een verkapte vanish middels play death met bijbehorende glyph om ook de pet plat te laten liggen, dan weer op camouflage drukken en verder wandelen maar weer

Nu lees ik iets over de mage, maar kan die daadwerkelijk ook stealth lopen, of alleen maar stil staan, als die überhaupt stealth heeft natuurlijk :)

Vergeet ik nog een class?

[ Voor 0% gewijzigd door fitznl op 05-05-2016 15:41 . Reden: type foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanilla/tbc was vooral episch omdat de game veel socialer was. Tools als LFD, LFR met automatisch naar dungeon toe teleporten was er niet. Er waren Mage portals en Warlock summons en andere portals waren er niet. Als je dus ergens naartoe wilde ging je maar reizen of je vroeg het aan een mage. En dat reizen deed je voornamelijk op je groundmount en dus kwam je veel mensen tegen. Het gezeik dat je n00b bent als je net aankwam in de game of ergens voor het eerst bent, was er ook niet. Je kreeg gewoon normaal uitleg hoe iets werkte. De focus op presteren was minder en focus op plezier was meer. Hoe Battlegrounds (met name AV) werkte zag je dat ook wel in terug. AV kon dagen duren voor er een partij had gewonnen.

Dergelijke zaken zijn tegenwoordig allemaal anders. De focus ligt presteren, op het verzamelen van spullen, het steeds maar beter moeten zijn. Het is zelfs zover gegaan dat de moeilijkheidsgraad van de uitdaging minder is geworden zodat er nog meer gepresteerd kan worden. Hierdoor zie dat een hoop spelers niet meer sociaal zijn en toch meer aan hunzelf denken. Battlegrounds moesten opgegeven moment maar een max tijd hebben, want je moet verder. Dat soort dingen zijn toch allemaal ten koste gegaan van het plezier als je het mij vraagt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

fitznl schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:40:
Heb even een vraagje, misschien dat iemand ziet welke class ik mis. Heb uiteraard geprobeerd op google ook te zoeken met zoektekst world of warcraft stealth class. Maar mis daar zelfs een class waarvan ik weet dat die wel een soort van stealth heeft.

Wij zoeken chars die met stealth kunnen bewegen in world of warcraft, tot dusverre hebben we de volgende gevonden:
1. rogue
2. druid (helaas geen vanish als het fout gaat :) )
3. hunter met camouflage en de bijbehorende glyph waardoor je kunt bewegen, heeft zelfs een verkapte vanish middels play death met bijbehorende glyph om ook de pet plat te laten liggen, dan weer op camouflage drukken en verder wandelen maar weer

Nu lees ik iets over de mage, maar kan die daadwerkelijk ook stealth lopen, of alleen maar stil staan, als die überhaupt stealth heeft natuurlijk :)

Vergeet ik nog een class?
Mage heeft geen stealth maar iets veel beters, invisibility ;). Dit kan je idd bewegend gebruiken. Met stealth loop je het risico dat vijanden je kunnen zien als je vlak naast ze loopt, met invisibility heb je dat niet. Je kan mage alleen niet echt een stealth class noemen want invisiblity heeft een lange cooldown en gebruik je echt alleen in bepaalde situaties.

Verder heb je nog spectral guise op de priest class wat je een klein beetje kan vergelijken met vanish.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Het resist farmen
etc
etc

Resistance gear farmen = <3 ( samen werken met je guild om bepaalde mensen deze gear te laten hebben =
community.

Ben het met je eens de helft was klunky en baddy :), maar kan er zo een hoop opnoemen wat wel zou mogen weer.
Attunments bv heerlijk :).
Maar vooral gewoon alleen 1 soort PVE geen 3 standen zoals normal myhtic heroic LFG of w/e.

Maar natuurlijk een hele grote roze bril :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Zeror schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:04:
Vanilla/tbc was vooral episch omdat de game veel socialer was. Tools als LFD, LFR met automatisch naar dungeon toe teleporten was er niet. Er waren Mage portals en Warlock summons en andere portals waren er niet. Als je dus ergens naartoe wilde ging je maar reizen of je vroeg het aan een mage. En dat reizen deed je voornamelijk op je groundmount en dus kwam je veel mensen tegen. Het gezeik dat je n00b bent als je net aankwam in de game of ergens voor het eerst bent, was er ook niet. Je kreeg gewoon normaal uitleg hoe iets werkte. De focus op presteren was minder en focus op plezier was meer. Hoe Battlegrounds (met name AV) werkte zag je dat ook wel in terug. AV kon dagen duren voor er een partij had gewonnen.

Dergelijke zaken zijn tegenwoordig allemaal anders. De focus ligt presteren, op het verzamelen van spullen, het steeds maar beter moeten zijn. Het is zelfs zover gegaan dat de moeilijkheidsgraad van de uitdaging minder is geworden zodat er nog meer gepresteerd kan worden. Hierdoor zie dat een hoop spelers niet meer sociaal zijn en toch meer aan hunzelf denken. Battlegrounds moesten opgegeven moment maar een max tijd hebben, want je moet verder. Dat soort dingen zijn toch allemaal ten koste gegaan van het plezier als je het mij vraagt.
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Hebben jullie de laatste news-post op MMO-Champion gezien? Stormwind Park is gerepaired, maar hiermee kwam gelijk een grote spoiler. Nu ben ik geen roleplayer, maar de lore in WoW vind ik altijd wel leuk. Jammer dat we ze beide kwijt zijn, gewaagde zet van Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:10:
[...]

Maar vooral gewoon alleen 1 soort PVE geen 3 standen zoals normal myhtic heroic LFG of w/e.
Dat zie ik niet als een nadeel. Het is een goede toevoeging, maar wellicht hadden ze het gewoon bij twee standen moeten houden. Als ik nu kijk zou een flexmode en mythic mode genoeg zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Iemand nog tips voor een nieuwbakken holy paladin? Qua talents en abilities. De laatste keer dat ik holy was met een paladin was van vanilla tot wrath daarna niet meer.

http://eu.battle.net/wow/...r/aerie-peak/Anysa/simple

Ik zit op een voor mij nieuwe server dus nog niet veel centen om van alles te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raptar schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:31:
Hebben jullie de laatste news-post op MMO-Champion gezien? Stormwind Park is gerepaired, maar hiermee kwam gelijk een grote spoiler. Nu ben ik geen roleplayer, maar de lore in WoW vind ik altijd wel leuk. Jammer dat we ze beide kwijt zijn, gewaagde zet van Blizzard.
Aannemende dat we het over hetzelfde hebben, start van alpha was er al een quest waarin gewoon keihard staat dat
spoiler:
Varian gesneuveld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Kaap schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:08:
[...]

Aannemende dat we het over hetzelfde hebben, start van alpha was er al een quest waarin gewoon keihard staat dat
spoiler:
Varian gesneuveld is
spoiler:
Ik begreep dat het meer een status "missing" was toendertijd, zal er vast overheen gelezen hebben. Wel jammer hoor, vind hem wel écht een iconisch karakter; hij is eigenlijk het synoniem van Alliance. Hoe dan ook, ze hebben h'm een mooi "graf" gegeven, op een mooie plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
Is er hier iemand die op zowel Outland (alliance) als op Twisting Nether (horde) speelt. Ik ben op Outland eens begonnen met de alliance kant te 'verkennen'. Maar zonder cash is het toch afzien. Ik kan op TN wel wat cash missen daarintegen (ik dacht aan een 10k ofzo).

Long shot I know. Maar niet geschoten is altijd mis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
Je kunt een petshuffle doen:
- pet kopen op TN en leren
- op outland cagen en verkopen...
kijk even op theunderminejournal.com met welk pets je eventueel zelfs winst kunt maken
en je bv via trade vrij snel van de pet en aan je godl geraakt.

of tokenshuffle:
- je betaalt voor een wowtoken en zet het in AH op Outland, (de toon de gold moet krijgen)
- je koopt een token uit AH met het gold op je toon op TN (de toon die gold te veel heeft)

resultaat: van de 20 euro gaat 13 euro naar je maand gametijd (hetzelfde als je zou betalen per maand)
en je betaalt eigenlijk 7 euro om ong. 85k gold van TN naar outland te verplaatsen.
Terwijl een char-move evenveel of meer kost, max 50k gold + volle bags en bank is
en je de maand gametijd nog apart mag afrekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:34
Jammer om te zien dat veel spelers niet in kunnen zien dat WoW als een spel totaal de afgrond in is geduwt door Blizzard dankzij het cateren voor oudjes die nog maar 3 minuten per jaar hebben om het spel te spelen.

Wat ooit een machtige, mystieke en vooral immersive MMORPG was is totaal verdwenen anno 2016. Van de week heb ik Legion ge-pre-ordered en ik heb serieus het gevoel dat ik een WoD heb gekocht i.p.v. Legion, kijkend naar alles wat er komen gaat in Legion.

Lekker in een garisson zitten met een middle man, lees; command table en een point & click facebook game spelen? Vinden jullie dat leuk? Ik daag jullie allemaal uit om de laatste drie expansions weg te zetten tegen vanilla, TBC en WoTLK (pre-catercraft / pre-LFG/LFG bullcrap).

Zien jullie niet in dat de servers zo goed als leeg zijn? Zien jullie niet in dat heel het leveling aspect he-le-maal weg is? Zien jullie niet in dat alle content voor de huidige expansion zo goed als niet relevant meer is? Zien jullie niet in dat heel het spel buiten Mythic Raiding / PvP simpelweg gewoon een faceroll / point click ezzmode spel is geworden?

Sure it was a grindfest, clunky, weinig raid mechanics maar het is toch te zot voor woorden om Blizzard nog een hart om de riem te steken en akkoord te gaan met de huidige mechaniek en pad die het spel bewandelt.

Ik vind het echt jammer dat ik afgelopen jaar niet op de hypetrain mee heb kunnen doen in Nostalrius want ik weet zeker dat ik in die korte periode veel meer zou hebben genoten dan alle tijd die ik in WoW heb gestopt sinds de cataclysmic exp. genaamd Cataclysm...

Anti sociale bullcrap. Na WoW weer geinstalleerd te hebben van de week ben ik dus na 20 minuten meteen weer uitgelogd op zoek naar een ''Pirate'' server. Dit was een vanilla one, genaamd Kronos. Oeh kijk een hur dur nostalgische idioot die geen respect heeft voor de IP van Blizzard. Zeg het maar hieronder, dat mag. Mijn antwoord hierop is dat Blizzard geen enkel respect heeft voor ons, dat zijn wij die WoW en Blizzard hebben gemaakt tot wat het vandaag is.

In die vijf uur op de ''pirate server'' (HURDURHURDUR BOEE BOEE BOEEE DAT MAG NIET IP PIKEKDIEF) ben ik denk ik zes keer dood gegaan, had ik vijf uur nodig om tot level 11 te komen, heb ik zeker vier mensen toegevoegd tot mijn friendslist, heb ik een aantal groups mogen joinen om soort van sterke ''trash'' mobs te doden en gelachen omdat dit allemaal zo geweldig aanvoelde. Een green item krijgen voelde ook echt als goed aan, laat staan als ik mijn eerste blues ontvang in WC... god allemachtig wat voelt het GOED om een ECHTE WoW sfeer te voelen!

De uitdaging was er opeens weer, het sociale wat een MMORPG NODIG heeft was er in OVERMATE, je hebt toewijding nodig om wat te krijgen, TIJD, ZWEET!. Ik kan nu ook gewoon echt niet wachten om weer te spelen, echter is het jammer dat de servers constant onder DDOSjes staat. Het gevoel wat ik in die vijf uur played time heb gehad, heb ik LANG niet op retail gehad. En ik denk dat er meerder miljoenen mensen op deze aardbodem zijn die hetzelfde hierover denken. De cijfers liegen er niet om, Blizz heeft niets voor niets geen cijfers meer gepublished. Ook hierop zullen een aantal mannekes weer zeggen, het spel verjaart en wordt oud. Neen, neen en nog is NEE - de playerdrop in WoD is ongekend en van 10 milj. naar sub 4 milj droppen? is alles behalve natuurlijk. Dit zijn alle mensen die de huidige policy spuugzat zijn. En geloof me, Legion zal hier geen verandering in brengen. Class order Halls? - Garrisons 2.0 bedoel je?

Ja maar het is net iets anders... ja een varken in een jurkje blijft gewoon een varkentje met een twist.

Waar begroet je al je spelers mee zodra je Legion opstart? Class order halls ja, hetzelfde waar miljoenen mensen voor gevlugd zijn. Het anti sociale gezwel!

Neen, WoW heeft een ongekende potential die niet gebruikt wordt door een developers team die facebook point click games en pet battles boven alles prefereert.

Dan speel je het spel toch niet meer zeg je dan, inderdaad. Dat gaan we ook niet meer doen want dit is niet normaal meer.

Sarcasm & frustration off

/Dindr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
mijn reactie daarop:
goed voor jou... maar 'jij' dat ben 'ik' niet ...

sommige vanilla spelers moeten ook inzien dat als WoW niet evolueerde tot wat er het nu was er geen nieuwe spelers bleven bijkomen en er steeds meer wegvielen en er dus een steeds kleinere spelerbase zou zijn, net omdat de oude generatie van het spel zoveel tijd vroeg/vraagt en mensen dat er niet meer voor over hebben door hun druk leven waarin nu niet enkel het spel maar ook de job, het gezin en weet ik veel wat nog moet passen.
En nieuwe spelers van de huidige generatie zouden oftewel serieus fan van het genre moeten zijn (ook een uitstervend ras de MMORPG-speler) oftewel er de tijd en moeite willen insteken die er toen voor nodig was. (goed geluk daarin met de instant-like-and-react-generatie)

En ja die prive-server hebben of hadden misschien 800k spelers en groeiden misschien een tijdje sterk.
Maar dat deed Wow in het begin ook en beter zelfs...
Zouden die prive-servers ook 10jaar blijven bestaan éénmaal ze 100% speelden zoals Vanilla of TBC maar dan stopten met de ontwikkeling om zo de expansie te bevriezen en 100% puur Vanilla of TBC te blijven?

de hardecore-spelers zullen het blijven spelen, net zoals je nu nog warcraft 3 (of quake/duke nukem/..) spelers hebt... en je hebt misschien ook nieuwere spelers - zoals mijzelve - die uit interesse eigenlijk heel graag willen weten hoe het was om toen WoW te spelen. Die gestart zijn in een latere expansie en ondertussen wel zoiets hebben van "ik wil de pre-xpac ook wel eens gezien/meegemaakt hebben".
Maar jij weet ook: dat zijn er niet veel, en voor velen is het "eens kijken en terug naar het huidige".

Maar het verloop zal zeer zeker negatief zijn: er gaan na de eerste 2 of 3 jaren groeispurt steeds minder mensen zijn die dat spelen, net zoals er nu ook veel zijn die halfweg een expansie hun subscription stop zetten om na zoveel maanden nog eens terug te komen kijken wat er veranderd is, in te gaan op een weekje gratis spelen, of enkel interesse hebben in nieuwe expansie en een paar maanden later weer iets anders gaan doen. Maar daar hebben ze een gevestigde firma erachterstaan waarvan men weet dat de kans klein is dat over dit en een paar maanden alles plots offline is. (als dat gebeurt zal het wellicht alle nieuwskanalen halen). Waar dat bij een vrijwillige privé-server een pak risicovoller is en de vrijwilligers er elke dag met hun donaties vandoor kunnen gaan.

offtopic:
Vergelijk het een beetje als naar een museum gaan: leuk dat je daar nog kunt kijken naar bv oude vliegtuigen, auto's, treinen, of misschien zelfs oud werkmateriaal.
Maar zeg ook eerlijk: zou jij elke dag nog met een auto van 3-4 generaties terug willen rondrijden ?
of in een oud vliegtuig stappen met een gerust hart ? elke dag 2, 3 uur langer onderweg zijn omdat die stoomlocomotief belange niet zo snel of comfortable is als de huidige treinen ?
en ga zo maar door.
Ik zou bv ook wel eens graag rondtuffen in een oude Ford model T, maar ik ga er echt niet elke dag mee naar het werk rijden hoor, en kruip na een testrit met een goed gevoel terug in een huidige generatie auto die veiliger is, en me sneller op mijn bestemming brengt in alle huidige comfort.
Ja het was leuk toen, en het is leuk om terug te gaan naar die tijd, maar of het echt even leuk zou zijn gebleven als het dat maar was over de gehele periode van toen tot nu... misschien wel, maar wellicht niet.

Ps: Ik vrees ook ergens dat Nostalrius zichzelf op de radar van Blizzard heeft gezet nadat mensen niet meer gewoon konden doneren zonder enige verdiensten eraan verbonden aan beiden zijden, en ze het aanpasten naar een volgens hun forum-post "kijk, nu mogen jullie rechtstreeks de hosting van de servers betalen, wij gaan dat niet meer doen. Wordt er niet betaald, dan gaat alles vanzelf offline nadat het wel betaalde geld op is"..
en vanaf dan is het duidelijk een "jij vraagt geld om een copy van wow toegankelijk te houden voor diegene die het willen spelen" en dan loop je tegen de huidige terms of use:
http://eu.blizzard.com/en-gb/company/legal/wow_tou.html
VIII. Selling of Items.

Remember, at the outset of these Terms of Use, where we discussed how you were "licensed" the right to use World of Warcraft, and that your license was "limited"? Well, here is one of the more important areas where these license limitations come into effect. Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft. Therefore, no one has the right to "sell" Blizzard Entertainment's content, except Blizzard Entertainment! So Blizzard Entertainment does not recognize any property claims outside of World of Warcraft or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to World of Warcraft. Accordingly, you may not sell or purchase virtual items for "real" money or exchange items outside of World of Warcraft. Please note that Blizzard is entitled to and will prevent any such illegal sales.
maw: zolang de toegang gratis was/is op prive-servers en enkel donaties ontvangen worden of geld gevraagd wordt voor andere services (pay-to-win-gewijs) zit je veiliger. Vraag je geld voor toegang tot je server (wat nostalrius dus deed op 't einde) dan overtreed je dus die ene in het vetstaande regel!

Maar misschien brengt het volgende puntje op die ToU wel wat licht:
IX. Online Duration.

.... Blizzard Entertainment will provide you with 24 hours advance notice of any temporary suspension of World of Warcraft on World of Warcraft’s log-in screen, except in case of urgency. Blizzard Entertainment agrees to provide the servers and software necessary to access the Service until such time as World of Warcraft is "Out of Publication." World of Warcraft shall be considered "Out of Publication" following the date that World of Warcraft is no longer manufactured and/or distributed by Blizzard Entertainment, or its affiliates. Thereafter, Blizzard Entertainment may, in its sole and absolute discretion, continue to provide the Service or license to third parties the right to provide the Service. However, nothing contained herein shall be construed so as to place an obligation upon Blizzard Entertainment to provide the Service beyond the time that World of Warcraft is Out of Publication.In the event that Blizzard determiness that it is in its best interest to cease providing the Service,or license to a third party the right to provide the Servicee, Blizzard Entertainment shall provide you with no less than three (3) months prior notice. Neither the Service nor Blizzard Entertainment's agreement to provide access to the Service shall be considered a rental or lease of time on or capacity of Blizzard Entertainment's servers or other technology.
Misschien moeten ze eens over nadenken om niet over het spel te spreken als één geheel maar als verschillende versies van het spel afh. van de huidige expansie.
zodat ze de 'oude' versie offline halen en in licentie kunnen geven aan derden...
(bv nu met legion op komst: WoW 6.* gaat offline op 30 augustus - of op pre-patch-dag en kan in licentie gaan, en vanaf dan wordt enkel 7.* aangeboden vanuit Blizzard)
(een beetje zoals microsoft, apple en andere het ook doen met hun oude versies: tot dan support en daarna *kust ze*. Enkel staat hun software nog op jouw hardware en is het geen SaaS dat ze aanbieden.
En op jouw hardware heb jij het nog voor het zeggen natuurlijk.
Of gaat over 10 jaar ook iedereen klagen tegen microsoft dat ze de huidige onlineversie van office 365 niet meer kunnen gebruiken en ze verplicht zijn om office 2025 te gebruiken? Of gaan ze ook netflix verplichten terug hun oude interface en film-collectie aan te bieden? facebook terug naar de start layout? good luck with those :+ )

[ Voor 43% gewijzigd door soulrider op 10-05-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:47
dindr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 06:55:
Jammer om te zien dat veel spelers niet in kunnen zien dat WoW als een spel totaal de afgrond in is geduwt door Blizzard dankzij het cateren voor oudjes die nog maar 3 minuten per jaar hebben om het spel te spelen.

Wat ooit een machtige, mystieke en vooral immersive MMORPG was is totaal verdwenen anno 2016. Van de week heb ik Legion ge-pre-ordered en ik heb serieus het gevoel dat ik een WoD heb gekocht i.p.v. Legion, kijkend naar alles wat er komen gaat in Legion.

Lekker in een garisson zitten met een middle man, lees; command table en een point & click facebook game spelen? Vinden jullie dat leuk? Ik daag jullie allemaal uit om de laatste drie expansions weg te zetten tegen vanilla, TBC en WoTLK (pre-catercraft / pre-LFG/LFG bullcrap).

Zien jullie niet in dat de servers zo goed als leeg zijn? Zien jullie niet in dat heel het leveling aspect he-le-maal weg is? Zien jullie niet in dat alle content voor de huidige expansion zo goed als niet relevant meer is? Zien jullie niet in dat heel het spel buiten Mythic Raiding / PvP simpelweg gewoon een faceroll / point click ezzmode spel is geworden?

Sure it was a grindfest, clunky, weinig raid mechanics maar het is toch te zot voor woorden om Blizzard nog een hart om de riem te steken en akkoord te gaan met de huidige mechaniek en pad die het spel bewandelt.

Ik vind het echt jammer dat ik afgelopen jaar niet op de hypetrain mee heb kunnen doen in Nostalrius want ik weet zeker dat ik in die korte periode veel meer zou hebben genoten dan alle tijd die ik in WoW heb gestopt sinds de cataclysmic exp. genaamd Cataclysm...

Anti sociale bullcrap. Na WoW weer geinstalleerd te hebben van de week ben ik dus na 20 minuten meteen weer uitgelogd op zoek naar een ''Pirate'' server. Dit was een vanilla one, genaamd Kronos. Oeh kijk een hur dur nostalgische idioot die geen respect heeft voor de IP van Blizzard. Zeg het maar hieronder, dat mag. Mijn antwoord hierop is dat Blizzard geen enkel respect heeft voor ons, dat zijn wij die WoW en Blizzard hebben gemaakt tot wat het vandaag is.

In die vijf uur op de ''pirate server'' (HURDURHURDUR BOEE BOEE BOEEE DAT MAG NIET IP PIKEKDIEF) ben ik denk ik zes keer dood gegaan, had ik vijf uur nodig om tot level 11 te komen, heb ik zeker vier mensen toegevoegd tot mijn friendslist, heb ik een aantal groups mogen joinen om soort van sterke ''trash'' mobs te doden en gelachen omdat dit allemaal zo geweldig aanvoelde. Een green item krijgen voelde ook echt als goed aan, laat staan als ik mijn eerste blues ontvang in WC... god allemachtig wat voelt het GOED om een ECHTE WoW sfeer te voelen!

De uitdaging was er opeens weer, het sociale wat een MMORPG NODIG heeft was er in OVERMATE, je hebt toewijding nodig om wat te krijgen, TIJD, ZWEET!. Ik kan nu ook gewoon echt niet wachten om weer te spelen, echter is het jammer dat de servers constant onder DDOSjes staat. Het gevoel wat ik in die vijf uur played time heb gehad, heb ik LANG niet op retail gehad. En ik denk dat er meerder miljoenen mensen op deze aardbodem zijn die hetzelfde hierover denken. De cijfers liegen er niet om, Blizz heeft niets voor niets geen cijfers meer gepublished. Ook hierop zullen een aantal mannekes weer zeggen, het spel verjaart en wordt oud. Neen, neen en nog is NEE - de playerdrop in WoD is ongekend en van 10 milj. naar sub 4 milj droppen? is alles behalve natuurlijk. Dit zijn alle mensen die de huidige policy spuugzat zijn. En geloof me, Legion zal hier geen verandering in brengen. Class order Halls? - Garrisons 2.0 bedoel je?

Ja maar het is net iets anders... ja een varken in een jurkje blijft gewoon een varkentje met een twist.

Waar begroet je al je spelers mee zodra je Legion opstart? Class order halls ja, hetzelfde waar miljoenen mensen voor gevlugd zijn. Het anti sociale gezwel!

Neen, WoW heeft een ongekende potential die niet gebruikt wordt door een developers team die facebook point click games en pet battles boven alles prefereert.

Dan speel je het spel toch niet meer zeg je dan, inderdaad. Dat gaan we ook niet meer doen want dit is niet normaal meer.

/Dindr
Hij heeft wel een punt natuurlijk, maar dit is de keuze die Blizz heeft gemaakt bij de verdere ontwikkeling van de game. Die keuze moest ook gemaakt worden anders kan je niet verder. Dat niet iedereen met deze ingeslagen weg blij is, kan ik begrijpen. Belangrijkste reden voor Blizz is denk ik toch om het grote publiek te blijven aanspreken en WoW zo gebruiksvriendelijk ook voor new subscribers neer te zetten. Dat is denk zeker gelukt. WoW zit gewoon verdomd goed in elkaar. Of het zonder alle huidige features en gemakken beter/leuker is, is -denk ik- een kwestie van persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Kan mij in beide posts wel altijd ergens vinden.

Maar wat hieronder staat klopt wel niet, ja je kon geld storten op Nostalrius om mee de server te betalen, dat is niet meer dan normaal aangezien die al snel 700-800€ per maand koste om te onderhouden.
Niets van dat geld ging naar ontwikkelaars/GM's..
Ze moesten neer om blizzards IP te beschermen en dat is hun goed recht. En zo gaat het altijd gaan met alle private servers, je bent dus niet veilig al vraag je geen geld!
soulrider schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:23:

maw: zolang de toegang gratis was/is op prive-servers en enkel donaties ontvangen worden of geld gevraagd wordt voor andere services (pay-to-win-gewijs) zit je veiliger. Vraag je geld voor toegang tot je server (wat nostalrius dus deed op 't einde) dan overtreed je dus die ene in het vetstaande regel!

[...]

/Dindr
Snap je frustraties maar dit is niet eenmaal zo met mmo's ze evolueren constant en willen meegaan met de tijd... Voor 2-3 miljoen spelers (gok ik ongeveer) is het op dit moment wel nog een goeie game! En dat is nog steeds een indrukwekkend aantal!

Ja in legion zit er nog een soort command table maar je moet rekenen dat het dit keer niet meer zal zijn als een facebook game. Je gaat echt niet zoveel met die table en je followers moeten spelen als in warlords. Je stuurt je volgers nu enkel op pad om te verkennen, eenmaal ze terug zijn moet je zelf de quest gaan doen en je loot gaan ophalen. Je zal heel wat minder tijd moeten spenderen in je garrisonclass halls dan in warlords het geval was met je garrison.
Dat je het levelen niet meer leuk vind kan ik volledig begrijpen. Maar blizzard moest hier ook wel ingrijpen, aangezien je nu tot level 100 moet gaan en vroeger level 60 al weken duurde eer je er was als je enkel maar s'avonds enkele uurtjes tijd had.
Daarom hoop ik ook op vanilla realms van blizzard, zodat spelers die de game ooit speelden voor deze content dit opnieuw kunnen beleven.
Blizzard richt zich ook liever op end-game content nu. Want daar zitten ook de meeste spelers, en die wil je bezig houden. Alleen jammer dat dit in WoD zo slecht gelukt was.

Ik heb goeie hoop op Legion maar zolang die er niet is raad ik oude spelers niet aan om terug te keren. Kom terug als de nieuwe content patch er is en oordeel als legion 3 maanden oud is. Is de game dan terug ruk vrees ik dat blizzard opnieuw gefaald heeft en vrees dat dan de game langzaam zal uitdoven.
Tijd zal het ons leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
Een game met nog steeds meerdere miljoenen betalende spelers is inderdaad helemaal de afgrond ingeduwd...

En nee, niet meerdere miljoenen spelers willen terug naar die Vanilla tijd, die zijn gewoon gestopt omdat ze klaar zijn met de game voor welke reden dan ook. Die hebben of geen tijd meer, of zijn uitgekeken op WoW, of willen niet meer betalen terwijl er 'gratis' alternatieven zijn en ga zo maar door. Er zijn veel redenen waarom mensen zijn gestopt en die zijn niet allemaal omdat ze de vernieuwingen in het spel niks vinden.

WoW heeft al jaren last van een drop, dat is niet alleen iets van WoD. Dat er in begin deze expansion veel mensen terugkwamen voor een maand wil niet zeggen dat daardoor deze expansion de grootste drop is.
Het is ook niet meer dan logisch dat de playerbase kleiner wordt met de jaren. Ga eens kijken naar hoeveel mensen nog games spelen van 11-12 jaar geleden. Dat zijn er niet veel. Daarnaast worden mensen ook ouder. Als ik mijn eigen situatie bekijk zat ik nog op school toen ik begon en had ik meer dan genoeg tijd. Tijd die ik tegenwoordig niet meer heb door allerlei zaken, dat zelfde geldt voor vrienden van mij.
De aanwas van nieuwe spelers is natuurlijk ook minder nu, wat ook een logische verklaring kan hebben. In die tijd was WoW de 1e MMORPG die redelijk toegankelijk was (was voor mij de 1e die ik speelde in ieder geval). Tegenwoordig zijn er best veel opties voor nieuwe spelers, waarbij er best goede tussen zitten welke geen maandelijke subscriptie hebben.
Zeker, er zullen ook mensen zijn die de ontwikkelingen zat zijn en daarom gestopt zijn, dat zullen veelal de mensen zijn die op private servers spelen. Maar niet alle miljoenen spelers die ondertussen gestopt zijn.

Garrison is wel inderdaad een dood-doener geweest, maar aan de andere kant had het ook wel iets. Daarom dat ze ook met een middenweg zijn gekomen in de vorm van de class halls, een zone waar je ook andere spelers zal tegenkomen in tegenstelling tot je garrison.
Wat nog wel eens vergeten wordt is de invloed van spelers ten opzichte van de ontwikkelingen van het spel. Veel features zijn geïmplementeerd doordat de player base erom heeft gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
8)7 Jammer om te zien dat vele 'rozebril vanilla aanhangers' niet in kunnen zien dat het spel gewoon 12 jaar oud is. Mensen worden ouder, er ontstaan nieuwe gaming trends, Blizzard ontwikkelt nieuwe spellen.

De piekperiode van WoW was trouwens in WotLK, een periode waarin Blizzard net meer begon te 'cateren voor oudjes' door het badge systeem verder uit te werken. Ook de eerste heirlooms stammen uit het WotLK tijdperk, en de eerste raids (naxx en sanctum) waren heel toegankelijk voor beginnende guilds. Daarnaast had je verder in de xpac ook nog het tournament en extra 5 mans om nieuwe chars sneller in de nieuwe raids te krijgen.
Noiz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:06:
Een game met nog steeds meerdere miljoenen betalende spelers is inderdaad helemaal de afgrond ingeduwd...

En nee, niet meerdere miljoenen spelers willen terug naar die Vanilla tijd, die zijn gewoon gestopt omdat ze klaar zijn met de game voor welke reden dan ook. Die hebben of geen tijd meer, of zijn uitgekeken op WoW, of willen niet meer betalen terwijl er 'gratis' alternatieven zijn en ga zo maar door. Er zijn veel redenen waarom mensen zijn gestopt en die zijn niet allemaal omdat ze de vernieuwingen in het spel niks vinden.
^^this, om het met een lullige meme te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:18
Ik ben een persoon dat nog nooit Vanilla of TBC heeft gespeeld, en zoals ik vaker heb gezegd, alles wat ik weet heb ik van YouTube video's of van vrienden. De mensen die ik ken zijn totaal niet getreurd dat Vanilla er niet meer is, niet omdat ze toen geen plezier hadden, maar de WoW van nu heeft zeker wel stappen vooruit gemaakt. Helaas is de content wel minder geworden.

De Graphics, Mechanics, Animaties, Levelen, Nieuwe Content etc etc. zijn gewoon zoveel beter dan vroeger. Ik zou nog kunnen snappen dat je tijdens het levelen naar een Dungeon moet lopen om deze te doen, maar vroeger deed je al lang over level 1-60. Hoelang zou het nu wel niet duren om van 1-110 te levelen met de Vanilla snelheid. En persoonlijk erger ik mij groen en geel aan games waarbij ik zolang moet levelen/grinden totdat ik de nieuwe content kan spelen (voorbeeld FFXIV).

Aan de andere kant snap ik best dat mensen terug willen naar Vanilla. Toen RuneScape had aangekondigd dat ze de oldschool servers terug gingen halen, toen was ik ook wel een klein beetje gehyped. Maar desondanks zag ik toch in dat dit niet meer de uitweg was die ik zocht. Ik heb oldschool RuneScape heel even gespeeld, maar daar bleef het ook bij. Het voelde goed om weer terug te zijn, maar toch miste ik veel content dat wel goed was. Een voorbeeld hiervan was de HD-versie van RuneScape. Hierbij kon je nog steeds switchen tussen de legacy graphics en de HD-graphics. Dus eigenlijk geen probleem, maar dit zat er niet in. Mensen klaagden over de Grand Exchange (Auction House) in RuneScape, en rara wat is er nu in de oldschool gekomen, de Grand Exchange. Vroeger moest je face-to-face traden waarbij je mooi geld kon verdienen met traden, maar toch kan je zien dat de Auction House geen overbodige luxe was.

Wie weet als de Legacy Servers er komen dat ik hier wel op begin om te kijken hoe dit speelt. Je hebt natuurlijk wel meer genoegdoening als je levelt en je wordt al blij wanneer je een nieuw green item hebt dat beter is, of zelfs een blue item. Ik heb er evenveel vrede mee als Blizzard de Legacy Servers niet zou toevoegen.

Wat was mijn favoriete expansion? Mists of Pandaria. Helaas was hier nog niet veel content maar het verhaal, de dailies en timeless isles vond ik erg tof. Helaas is dit ook een reden dat alles door elkaar loopt. Kijk maar naar Call of Duty. Veel "nieuwe" spelers zien zo'n trailer en denken, wow, tof! Terwijl de veteranen zeggen, zucht, alweer een uitgemolken franchise. Maar goed, genoeg gelult :D. Ik ben benieuwd wat Blizzard gaat doen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
soulrider schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 06:38:
Je kunt een petshuffle doen:
- pet kopen op TN en leren
- op outland cagen en verkopen...
kijk even op theunderminejournal.com met welk pets je eventueel zelfs winst kunt maken
en je bv via trade vrij snel van de pet en aan je godl geraakt.

of tokenshuffle:
- je betaalt voor een wowtoken en zet het in AH op Outland, (de toon de gold moet krijgen)
- je koopt een token uit AH met het gold op je toon op TN (de toon die gold te veel heeft)

resultaat: van de 20 euro gaat 13 euro naar je maand gametijd (hetzelfde als je zou betalen per maand)
en je betaalt eigenlijk 7 euro om ong. 85k gold van TN naar outland te verplaatsen.
Terwijl een char-move evenveel of meer kost, max 50k gold + volle bags en bank is
en je de maand gametijd nog apart mag afrekenen)
Thanks! Nog helemaal niet aan gedacht om pets te kopen/verkopen. Heb voor de pygmy direhorn gekozen. Nu maar hopen dat die beetje rap verkoopt op outland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
soulrider schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:23:
mijn reactie daarop:
goed voor jou... maar 'jij' dat ben 'ik' niet ...

Lang onzin verhaal
Nee nee nee, Weet je waarom mensen zeggen dat vannila leuker was ???
De echte redenen:

Huidige staat wow:

-Mobs zijn te zwak/te lage HP, doen niet genoeg damage op de spelers

-Zo goed als geen "elite" mobs meer > dit zorgde ervoor dat mensen groupen gingen maken, dus social zijn

-Je krijgt veel te veel XP, je lvl veeeeeeeeeeeels te snel. Heirloom maakt het nog VEEL erger.

-XP in battlegrounds ? no thx weg ermee

-LFG en LFR verkloten weer het social gebeuren, oud nieuws eigelijk want iedereen weet dit.
Graag terug naar summon stone bij de instance

-Transmo... gear. > graag weg ermee

-Skilltree is compleet "verneukt" op lager lvl kun je echt niets en balance is ver te zoeken

-Garrison isolatie natuurlijk

-Nog wel meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
AFK in Garrison was in vanilla gewoon AFK in Ironforge/Orgrimmar. Als je in vanilla max level was dan was er niets anders te doen dan raiden. Dus zat je in IF/Org (ik mis Ironforge wel heel erg) te wachten tot je ging raiden.
Ja iedereen was daar en zat een beetje aan te kloten, lekker sociaal oh wacht....
Het sociale gebeuren was je (raid) guild en naar mijn weten is dat er nog steeds.

Natuurlijk zijn er dingen niet goed gegaan met de nieuwe expacks maar ook veel dingen wel.

In Vanilla kreeg je te weinig XP en dit schaalde ook niet mee als je met meer mensen ging levelen. Ik heb al het level werk samen met de vrouw gedaan en omdat de xp die je dan kreeg gewoon door 2 werd gedeeld was je dus heel snel door je content heen. Gevolg veel reizen van land naar land om elk beetje xp bijelkaar te schrapen of mobs farmen voor xp of de "rode" quests gaan doen.

Dankzij LFG kan je direct los ipv eerst in de steden rond te bazuinen en zoeken naar tank/healer en tegen de tijd dat je die bijelkaar had moest je er nog heen. De meesten deden dit niet dus naar de summon stone. Je kon indd op die manier wel makkelijker de rotte appels eruit halen maar het was gewoon onnodig tijdrovend.

Nee de nieuwe content is niet zaligmaken maar ik ben blij dat het spel vooruit gaat en niet blijft hangen in het verleden en ik ben nog wel een ouwe *** die normaliter zou moeten zeggen dat alles te snel gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik ben wat WoW betreft een relatieve newbie; ik speel pas sinds Mists of Pandaria en heb dus nooit meegemaakt hoe het in Vanilla en TBC etc was vroeger.

Ik speel deze game nu vooral omdat het ik een toffe game is zoals het nu is. Ik vermaak me er prima mee; paar avonden per week raiden of mythic dungeons doen. Ouwehoeren met vrienden en guildies online.

Ik heb een hoop lol met de Timewalking dungeons. Group finder aan slingeren en een dungeon in.. tijdens de dungeon run een beetje ouwehoeren met de mensen (gek genoeg; als je gaat praten in een dungeon met random mensen, praten ze over het algemeen vanzelf terug! Hoezo sociaal gedrag is weg?)

Ja het levelen gaat snel, zeker met heirlooms ben je zo in n weekje level 100 als je een beetje doorspeelt. Maar is dat nou echt zo erg? Voor gevorderde spelers is het makkelijker om een alt te levelen (Zo heb ik onlangs een DK geleveld zodat ik mee kon met raids van vrienden die op een ander realm spelen en ik zo met meer mensen kan spelen.. daar zat ik er echt niet op te wachten om 3 maanden te levelen voor ik eens mee kon met een raid, want daar ging het om, het spelen van de end-game met anderen..)

Wil je er langer over doen zodat je de content kan zien? Prima toch? Trek je geen heirlooms aan.. doe je iedere quest die je kan vinden en haal je de loremaster achievements en dan doe je er wat langer over. Er is niemand die je tegenhoudt om zo te spelen.

Geef mij maar mijn group finder zodat ik ook gewoon kan spelen als er eens weinig guildies online zijn zonder eerst uren te moeten zoeken naar een groep. Geef mij maar gewoon mn Transmog gear zodat ik mijn characters kan stylen zoals ik dat wil. (Ik spendeer uren aan het uitzoeken van gear voor Transmog en vind het leuk om mijn karakters op die manier te customizen en krijg regelmatig complimenten van andere spelers over mn transmogs (en deel ze ook net zo hard uit.. )

Dat er mensen zijn die de game zoals deze vroeger was beter vonden ga ik niet ontkennen. En iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Wat dat betreft vind ik het mooi dat Blizzard nu om tafel gaat met de mensen achter Nostalrius en gaat kijken met de wensen van dat deel van hun playerbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
HStyles schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:40:
[...]

De echte redenen:

Huidige staat wow:

-Zo goed als geen "elite" mobs meer > dit zorgde ervoor dat mensen groupen gingen maken, dus social zijn

-Je krijgt veel te veel XP, je lvl veeeeeeeeeeeels te snel. Heirloom maakt het nog VEEL erger.

-XP in battlegrounds ? no thx weg ermee

-LFG en LFR verkloten weer het social gebeuren, oud nieuws eigelijk want iedereen weet dit.
Graag terug naar summon stone bij de instance

-Skilltree is compleet "verneukt" op lager lvl kun je echt niets en balance is ver te zoeken

-Garrison isolatie natuurlijk

-Nog wel meer ....
Te zwakke mobs/geen elite mobs: Volledig mee akkoord zeker tijdens het levelen pull je gewoon hele groepen, maar dit komt deels door heirlooms die op zijn maar ook natuurlijk ook de mobs die te zwak zijn. Op end level is de oorzaak dat je de content te snel outgeared.

Heirlooms maken het idd te makkelijk, vind persoonlijk dat ze wat beter getuned moeten worden (lees nerf moeten krijgen)

Transmog gear -> sorry maar vind dit persoonlijk heel erg goed. Is je oude gear nog wat waard en moet je niet steeds met een spuug lelijke set aanlopen, of juist wel. En met wat ik in legion zie wordt het nog beter.

XP in battlegrounds: kan je nu al afzetten hoor. Maar heirlooms verneuken bg op low level. Dat de balance een beetje zoek is op low level komt omdat blizzard zich richt op end game content en niet op low level.

LFR/LFG: Mag je van mij gerust weg nemen.

Garrisons: Het grote probleem met garrisons was dat je er alles in kon waar je vroeger de wereld voor in moest, bijna alles met professions, Auction house,... Heb zelfs zowat hele legendary quest op een alt via garrison voltooid. Enige waar ik potentie in zag was de garrison invasions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
QFT aan de bovenbuur icemotion
en wie weet kunnen we ook eens met onze eigen ogen zien hoe wow was voordat we in MoP de wereld binnenstapten (ja, ik ben ook gestart tijdens MoP)

en transmog gear kan inderdaad een reden zijn om als nieuwe speler toch die oude dungeons en raids in te duiken op zoek naar net dat ene item dat je set volledig maakt.
Zo verzamel ik alle nog verkrijgbare tiersets op mijn main waarbij ik regelmatig moet vaststellen dat ik ze gewoon met gold kan kopen terwijl ik met de token aan de vendor sta

Maar 't komt er vooral op neer dat Blizzard begrijp dat ze enerzijds geen grote groepen nieuwe spelers gaan aantrekken als het spel nog steeds was zoals het vroeger was: een lange grind voordat je eigenlijk iets kon doen. Iets waarvoor 90% van de huidige opgroeiende generatie geen tijd voor heeft of wilt maken. en de oldtime-fanboys die het wel willen kunnen het nog steeds.
Er zijn nu ook nog altijd mensen die geen heirlooms gebruiken en hun gear voorzien van gems/enchants op elk niveau van start tot finish. (in tegenstelling tot mezelve: mijn laatste 2 alts stonden in hun garisson met enkel hun heirlooms aan dankzij een zelfgedane multibox-RAF-boost...)

@HStyles: volgens mij zit het probleem vooral in het feit dat je vroeger echt nog moeite moest doen voor iets in het spel, en het een serieus gevoel van voldoening gaf als dat lukte. Of dat je quasi ontzag kreeg als jij rondreed met dat ene BiS-wapen, of die eerste legendary, ... Terwijl nu elk kind dat gisteren begon je morgen uit het raid team kan wippen omdat ze beter dps doen of hoger ilvl hebben omdat ze een gearboost gekregen hebben van hun vrienden... Men mist wellicht niet zo zeer het spel van toen, maar vooral het gevoel dat men kreeg tijdens het spelen vroeger.

[ Voor 19% gewijzigd door soulrider op 10-05-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Grompie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:55:

Daarom hoop ik ook op vanilla realms van blizzard, zodat spelers die de game ooit speelden voor deze content dit opnieuw kunnen beleven.
Dat is best een goed idee. Weet niet of het praktisch haalbaar is? Lijkt me nogal een gedoe om in feite twee games te onderhouden, patchen etc..

Is bekend of Blizzard zoiets serieus overweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 games? Maak daar 4 van, want zoals er zoveel vanilla willen zijn er net zoveel liefhebbers voor TBC servers, en anderen willen WOTLK servers. Als je het 1 doet, kun je het andere niet weigeren. Daarom not gonna happen.

Pristine servers, die zie ik inderdaad wel komen, en daar ben ik wel voorstander van. Gewoon Legion straks, maar dan zonder xrealm, LFG en LFR. Welcome back server community!

Maar goed, de vanilla server discussie is ook al tig keer gevoerd in dit topic.
soulrider schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:44:
@HStyles: volgens mij zit het probleem vooral in het feit dat je vroeger echt nog moeite moest doen voor iets in het spel
Tijd != moeite. In vanilla kostte alles vooral tijd. Complex/moeilijk was het allemaal niet.

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Over het hele vanilla en de fun is uit WoW verhaal:

Sommige vinden dat en anderen zoals ik hebben het drukker gekregen met zoals:

Inmiddels 2 kinderen een huishouden, her en der wat klussen gewoon een fulltime baan.

Vannila ok, maar 5 uur doen over lvl 1 naar 11 ik heb nu al amper tijd om een uurtje te zitten.

Tuurlijk de game is makkelijker gemaakt ook om een jonger publiek te trekken.

En de pest is als ouder wordende, alles van vroeger was alles beter, tuurlijk voor mij voelt WotLK ook nog als beter aan, simpelweg ik heb daar betere herinneringen aan want dat waren mijn hoogtij dagen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:36:
Thanks! Nog helemaal niet aan gedacht om pets te kopen/verkopen. Heb voor de pygmy direhorn gekozen. Nu maar hopen dat die beetje rap verkoopt op outland :)
Mocht het verkopen niet lukken stuur me dan even een berichtje. Heb zelf nog geen chars op TN maar probeer op elke grote server wat gold/startkapitaal te krijgen voor pets/mounts.
Kaap schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:23:
Pristine servers, die zie ik inderdaad wel komen, en daar ben ik wel voorstander van. Gewoon Legion straks, maar dan zonder xrealm, LFG en LFR. Welcome back server community!
Denk dat de meeste mensen die terug willen naar "vanilla" servers dat eigenlijk missen, het "community" gevoel.
Herken het zelf ook. 1e raiding guild was geweldig, helaas op een dode server dus te weinig nieuwe mensen. Daarna 3 nieuwe guilds op 3 andere servers. Of de guilds hadden een redelijke toxic sfeer (clubjes mensen die elkaar het leven zuur maakten etc.) of de server ging langzaam dood en daardoor kreeg je geen nieuwe mensen meer. Laatste raiding guild voelde weer een beetje als "thuis", helaas zorgde Heroic raiden met 22-23 man in Mogu'shan Vaults en het gezeur om 10 man te gaan er voor dat ook die guild uit elkaar viel.
Probleem is gewoon dat iedereen weer terug wil naar die "goede ouwe tijd" en daar nu alles een beetje mee vergelijkt.
Pristine server zullen misschien een beetje helpen om weer terug naar dat gevoel te gaan maar mijn gevoel zegt dat het gewoon niet meer in de buurt zal gaan komen van "toen".
Denk ook dat er een hoop tijd in gaat zitten om zelf weer zo sociaal mee te draaien en om eerlijk te zijn heb ik (en waarschijnlijk een hoop anderen) daar de tijd en de energie niet meer zo voor.

En verder wat Spoek hierboven zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
HStyles schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:40:
[...]
De echte redenen:

Huidige staat wow:

De vermeende moeilijkheid van mobs in vanilla kwam omdat de itemization gewoon halfbakken was.
Natuurlijk slaan mobs harder en gaan ze minder snel dood als je eigen gear niets waard is.

Waarom moet transmog gear weg? Heeft een vestimentaire keuze van een andere speler zo'n grote invloed op jouw spelplezier?

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 10-05-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Kapoen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:52:
[...]

De vermeende moeilijkheid van mobs in vanilla kwam omdat de itemization gewoon halfbakken was.
Natuurlijk slaan mobs harder en gaan ze minder snel dood als je eigen gear niets waard is.

Waarom moet transmog gear weg? Heeft een vestimentaire keuze van een andere speler zo'n grote invloed op jouw spelplezier?
Ehm, nou over die gear/mobs kwestie. Ik heb mijn rogue destijds (CATA) volledig gegeared op 85 epics + enchants zelfs inclusief de Fangs of the father daggers en ik heb daarna MoP en nu een deel van WoD gedaan in DIE gear.......ik heb letterlijk nog niets qua gear geupgrade en gaat me prima af zo :P maar ja de mobs zijn dus wel degelijk underpowered of players zijn erg OP

Die transogear, ik vond het wel grappig, 1 keer gebruikt, kan me er niet aan storen dat het er in zit, zal me boeien dat de Bruce Jenners in WoW als Caitlyn Jenner willen rondlopen :) whatever cranks your tractor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Tja MoP doorlevelen met volledige raidgear van Cata is dan ook wel te doen. De questing content is erop gemaakt om vanuit Cata questing door te kunnen naar MoP.

De eerste gear die je krijgt van quests uit Mists is 372 item level. Dragon soul normal gear is 397, Dragon soul heroic is 416 gear. Dat is dus betere gear dan je in eerste instantie in MoP krijgt en pas helemaal op het einde ga je van questing in Mists betere gear krijgen dan dat.

Maar ga er vanuit dat de meesten die nu aan het levelen zijn gewoon questgear uit Cata dragen, dat zit rond de 315 item level.. daarmee red je het niet om Mists door te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Kapoen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:56:

- heel veel 'eerste indrukken/ontdekkingen/panieksituaties':
* de onzichtbare T-rex in un'goro die ineens in je nek stond te hijgen
* eerste keer winterspring binnenrijden (als horde hadden we geen andere sneeuwgebieden dacht ik)
* de verschillende eerste trektochten tussen flight paths en continenten
*...
Maar dat zijn helaas allemaal dingen die je maar één keer meemaakt, en dat gevoel zal ik niet terugkrijgen door terug te spelen op oude realms.
DAT is het. Die eerste ervaringen herken ik precies en die maak je echt maar 1 keer mee. Wat Blizz ook doet, het zal toch steeds weer zijn van "been there, done that." WoW zoals het was bij release en de eerste jaren daarna, komt nooit meer terug. Dat kan ook niet, omdat we het allemaal al hebben meegemaakt.

Misschien is de conclusie wel dat iedere MMORPG een einddatum / houdbaarheidsdatum heeft en dat we dat gewoon moeten accepteren. Op naar een nieuwe MMORPG game? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
* eerste keer winterspring binnenrijden (als horde hadden we geen andere sneeuwgebieden dacht ik)
Als alliance (waarschijnlijk horde ook) moest je eerst je reputatie met die Timbermaw omhoog krikken anders sloegen ze je er uit.
Je begon als hated en dan moest je van die veren bijelkaar harken om er door te mogen. Als je de route wist dan kon je er voor gaan om erdoor te racen maar dat pakte niet altijd goed uit.

Later hebben ze dat aangepast en waren ze neutraal of in ieder geval passief tegenover jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, WoW Chronicles eindelijk ontvangen van bol.com! Laat verjaardagscadeautje van mijn vriendin :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Kaap schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:48:
Zo, WoW Chronicles eindelijk ontvangen van bol.com! Laat verjaardagscadeautje van mijn vriendin :Y
Enjoy! Zit zelf pas bij pagina 40, maar ik doe alles op t gemak, omdat de stof nogal op me in moet werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Over "vanilla" WOW gesproken... Ik moet dan steeds denken aan de 'good old RP days' met de Dwarven Rifle Squad op Defias Brotherhood. Geweldige tijd was dat! Exact 10 jaar geleden. Helaas beleef je dat volgens mij echt maar 1 keer en zullen we dat zo niet meer terugzien vrees ik... wat Blizz ook verder nog bedenkt met de pristine servers. Of vergis ik me? ;)

Afbeeldingslocatie: http://drive.google.com/uc?export=view&id=0B1zQIsdBT7jcYTlUN1hiRWxDWHM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:39
Beta invite flagging voor Donderdag is begonnen een uur of zo geleden, hier niets zoals de afgelopen 10 jaar maar misschien heeft iemand anders meer geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Carthrax schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:53:
[...]
Als alliance (waarschijnlijk horde ook) moest je eerst je reputatie met die Timbermaw omhoog krikken anders sloegen ze je er uit.
Ja, aan de horde kant was dat ook. Je moest trouwens twee keer door die tunnel, één keer rechtdoor naar winterspring en één keer ergens naar links om naar de druid hub te gaan (naam ff kwijt).

Dat was niet het belangrijkste voor mij, maar wel de eerste keer dat ik winterspring zag. Ik vond het gewoon een mooi gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Weet iemand misschien iets meer mbt beta toegang? Was dat vorige xpasc altijd op invite, of was het uiteindelijk open voor iedereen?

[ Voor 28% gewijzigd door Rhain op 11-05-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
marijnvtg schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:22:
Weet iemand misschien iets meer mbt beta toegang? Was dat vorige xpasc altijd op invite, of was het uiteindelijk open voor iedereen?
Wanneer open voor iedereen, wat ligt in de lijn der verwachting kwa datum dat dit mogelijk is?
Begin van de beta gaat op basis van invites. Zullen verschillende waves zijn van mensen die invite zullen krijgen. Einde van de beta is laatste keren open geweest voor iedereen als ik mij niet vergis. Wanneer dat zal zijn durf ik je niet te zeggen aangezien ik geen flauw idee heb wanneer de pre-event live zal gaan (en dus ook veel Legion wijzigingen al live zullen gaan). Beta zal iets hiervoor stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Ben met een pally-alt nu aangekomen in Outland (lvl59 nu), heb alle heirlooms afgedaan zodat ik langer over Outland doe en ook blij kan zijn met de quest rewards. Dat betekent dus dat ik nu met een aantal lege equipment slots loop. Heb een tijdje rondgelopen zonder Headpiece, amulet, chest, shoulders, back, ring, trinkets. De rest van mn gear zijn questrewards uit Eastern Plaguelands (lvl40-45), en wapen en schild komen al uit Hellfire Peninsula.

En nóg deden de mobs in Hellfire Peninsula nauwelijks pijn. Het is helaas echt niet alleen de itemization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Gaius schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:45:
[...]

Ben met een pally-alt nu aangekomen in Outland (lvl59 nu), heb alle heirlooms afgedaan zodat ik langer over Outland doe en ook blij kan zijn met de quest rewards. Dat betekent dus dat ik nu met een aantal lege equipment slots loop. Heb een tijdje rondgelopen zonder Headpiece, amulet, chest, shoulders, back, ring, trinkets. De rest van mn gear zijn questrewards uit Eastern Plaguelands (lvl40-45), en wapen en schild komen al uit Hellfire Peninsula.

En nóg deden de mobs in Hellfire Peninsula nauwelijks pijn. Het is helaas echt niet alleen de itemization.
Er was een developer update waarin ze dit ook toegaven dat de lower level areas te makkelijk zijn geworden door aanpassingen die ze hebben gedaan voor end game content.

En het is ook iets waar ze naar gaan kijken, mogelijk zelfs al via hotfixes voor Legion live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:11
misschien moeten we eens een keer benoemen wat de mensen in een vanilla server zouden willen zien van toen en nu :)
Denk dat we best tot een tof lijstje komen, en wellicht verschilt het niet eens zo veel van hoe de game nu is (buiten het feit dat je nieuwe werelden hebt dan)

Ik moet zeggen dat toen ik op nostalrius kwam ik direct het gevoel van 2005 weer had. wilde zelfs alles weer herontdekken terwijl ik het al kende.

Maar goed als blizzard pristine gaat maken van Legion zal de community ook weer meer samensmelten. Dat denk ik echt.

Ik ben wel benieuwd hoe legion gaat worden. Maar las ik het nu goed dat je geen wapens meer vind behalve je artefact? Dat lijkt mij minder leuk. ben benieuwd hoe dit te werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je artifact onderdeel van jou wordt, zo belangrijk dus, dat weapon drops nooit een upgrade zullen zijn. Zodoende scheelt dat ook weer een slot in de droptable van een boss.

Tevens voorkom je daarmee dat bepaalde classes, denk aan DPS Warrior, die veel pech hebben er zolang over doen eer ze hele goede wapens krijgen waarmee hun performance een dikke boost krijgt. Ter vergelijking, mijn Warrior heeft 2 Mythic Maul of Tyranny's, maar totdat ik die lootte, liep ik met 2 crafted rond in Mythic content. Calamity's Edge normal of heroic heb ik nog nooit zien droppen. Notabene dropte beide Maul's tegelijkertijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:11
Kaap schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:30:
Omdat je artifact onderdeel van jou wordt, zo belangrijk dus, dat weapon drops nooit een upgrade zullen zijn. Zodoende scheelt dat ook weer een slot in de droptable van een boss.

Tevens voorkom je daarmee dat bepaalde classes, denk aan DPS Warrior, die veel pech hebben er zolang over doen eer ze hele goede wapens krijgen waarmee hun performance een dikke boost krijgt. Ter vergelijking, mijn Warrior heeft 2 Mythic Maul of Tyranny's, maar totdat ik die lootte, liep ik met 2 crafted rond in Mythic content. Calamity's Edge normal of heroic heb ik nog nooit zien droppen. Notabene dropte beide Maul's tegelijkertijd :D
En toch kon je prima mee komen met je crafted blijkbaar ;)
Het lijkt me jammer omdat ik een wapen upgrade/verandering altijd geweldig vond qua looks!
Een nieuw zwaard of gun zag er dan bijvoorbeeld zo gaaf/groot uit.
Ben bang dat ik dat ga missen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
beebie121 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:17:
[...]

En toch kon je prima mee komen met je crafted blijkbaar ;)
Het lijkt me jammer omdat ik een wapen upgrade/verandering altijd geweldig vond qua looks!
Een nieuw zwaard of gun zag er dan bijvoorbeeld zo gaaf/groot uit.
Ben bang dat ik dat ga missen zeg maar.
Dat gevoel zou nu dan moeten verplaatsen naar de upgrade momenten van je artifact weapon ;). Wellicht daarom ook de verschillende versies ervan. Ik weet niet of je vanaf t begin af aan ook al kunt recoloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:07

junglebeast

hier staat iets

Goldia schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:05:
Over "vanilla" WOW gesproken... Ik moet dan steeds denken aan de 'good old RP days' met de Dwarven Rifle Squad op Defias Brotherhood. Geweldige tijd was dat! Exact 10 jaar geleden. Helaas beleef je dat volgens mij echt maar 1 keer en zullen we dat zo niet meer terugzien vrees ik... wat Blizz ook verder nog bedenkt met de pristine servers. Of vergis ik me? ;)

[afbeelding]
Op AD is er nog genoeg te doen. Overal zijn wel RP events bezig. :)

En ga later deze week eens rustig kijken in Legion. Maar niet te veel, beetje de classes bekijken eigenlijk.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
marijnvtg schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Dat gevoel zou nu dan moeten verplaatsen naar de upgrade momenten van je artifact weapon ;). Wellicht daarom ook de verschillende versies ervan. Ik weet niet of je vanaf t begin af aan ook al kunt recoloren...
Deels, je moet bepaalde looks unlocken door middel van quests, achievements, PvP.. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
junglebeast schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Op AD is er nog genoeg te doen. Overal zijn wel RP events bezig. :)
Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister weer eens een maandje betaald en mijn oude lvl84 female Blood Elve Rogue afgestoft die ik eigenlijk sinds Cata niet meer had aangeraakt. (ooit gestart tijdens TBC toen de Blood Elves speelbaar werden en het in Silvermoon City nog druk was ;) )
Deze stond nog als sub gespect en heb ik dus maar lekker zo gelaten. Het was opvallend hoe weinig er eigenlijk aan de class/spec was veranderd sinds 2011(?) toen ik voor het laatst op deze rogue speelde. Zat er direct weer lekker in en de enorme crits vlogen me om de oren, sub blijft toch een heerlijke spec zolang je een beetje single target blijft spelen.

Hou me de komende weken denk ik vooral bezig om deze rogue naar 100 te krijgen en ondertussen wat achievements te verzamelen. Ik speel denk ik 90% van de tijd solo en hou me dus voornamelijk bezig met quests/dailies en BG's.

Mocht iemand echter zin hebben om wat samen te doen dan zit ik op Haomarush(PvP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:34
Ik ben heerlijk al een maandje met een break. Als straks die pre patch er is even die achievements en dingetjes halen. Natuurlijk die replicas vd film regelen en dan mooi weer een maandje of twee rust tot Legion. Heb er zin in 🌫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gaius schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:45:
[...]
Ik had het over het vanilla tijdperk voor de lancering van Burning Crusade, ik heb niets gezegd over volgende xpacs. In vanilla waren de items gewoon slecht, waardoor mobs automatisch lastiger waren. Dit in combinatie met niet/half-werkende specs gaf de indruk dat alles moeilijker was.

Zo vond je initieel bijvoorbeeld geen items met +crit % of +dmg/healing, daarvoor moest je wachten tot eind level 30, begin 40. En zelfs daarna vond je niet echt veel upgrades voor deze items. Casters konden bijvoorbeeld in Zul'farak de Zum'rahs Vexing Cane vinden, een van de eerste staves met +dmg/healing op. Om deze vervolgens pas te vervangen in Dire Maul/LBRS of er zelfs mee te beginnen raiden in Onyxia/MC/ZG.

Shamans die graag enhancement speelden waren helemaal gezien, die konden de Scarlet Monastery leeghalen en dat was het dan. Vanaf level 40 dropten er geen of weinig mail items met +strength op, wat toen hun main stat was. Als ik me niet vergis was dat ook zo voor feral druids, die zochten vruchteloos naar leather met +str op.

Als jij vervolgens met level 30+ gear gaat spelen in level 50+ areas dan heb je natuurlijk veel te weinig stamina/armor/... om een paar klappen te kunnen opvangen van mobs.

Uiteraard heeft Blizzard naar latere xpacs verbetering aangebracht aan deze items en specs, maar dat was niet mijn punt :) Tegenwoordig krijg je in de eerste dungeons uit de loot satchel al blauwe items cadeau met stats die vroeger pas in Burning Crusade beschikbaar werden ('of the soldier', 'of the merciless',...). Het kan niet missen dat alles dan eenvoudig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Ik had het over het vanilla tijdperk voor de lancering van Burning Crusade, ik heb niets gezegd over volgende xpacs. In vanilla waren de items gewoon slecht, waardoor mobs automatisch lastiger waren. Dit in combinatie met niet/half-werkende specs gaf de indruk dat alles moeilijker was.
Eens dat de items in vanilla soms wat minder goed pasten (behalve voor hunters natuurlijk :+), maar wat ik bedoel is dat nu de mobs zelfs met de helft van je gear uit nog makkelijk zijn. De gear zal wellicht een factor geweest zijn, maar wat ik nu zie is dat ik nu veel meer hp heb dan de mobs (was volgens mij niet zo, destijds) en dat de mobs bovendien minder damage doen. Nu is de gear eigenlijk dus juist geen factor meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaius schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:48:
[...]

Eens dat de items in vanilla soms wat minder goed pasten (behalve voor hunters natuurlijk :+)
Toen Hunters nog mana en ammo hadden bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Vandaar de term "hunter gear"! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Laatst online: 00:41
marijnvtg schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:22:
Op invite met je battle.net account of via opt-in. Of aan het eind van de vorige beta het uiteindelijk open werd voor iedereen denk ik niet, maar kan het mij niet helemaal herinneren.
Katmi schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:57:
Beta invite flagging voor Donderdag is begonnen een uur of zo geleden, hier niets zoals de afgelopen 10 jaar maar misschien heeft iemand anders meer geluk :)
Ik zit nu in de legion beta, maar ik kreeg ook helemaal geen email oid. Pas toen ik het zag op reddit keek ik in mijn battle.net of die tevoorschijn kwam, en ja hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:39
Grats, ik check al 12 uur lang en nog niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh joh, ik zie zojuist dat ik de Alpha invite heb gekregen... althans, zo staat hij genoemd in m'n launcher... Nou ja, zal vast een sub nodig hebben om hem te proberen... Zal hem sowieso wel even installeren, kijken wat het antwoord is op m'n eigen vraag ^_^

[ Voor 20% gewijzigd door RustStorm op 11-05-2016 21:17 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Laatst online: 00:41
RustStorm schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:13:
Nou ja, zal vast een sub nodig hebben om hem te proberen... Zal hem sowieso wel even installeren, kijken wat het antwoord is op m'n eigen vraag ^_^
Waarschijnlijk heb je geen sub nodig hebt hoor, althans op reddit staat dat. Als je de invite al binnen hebt kan je gewoon inloggen op de beta
https://www.reddit.com/r/...eed_to_vent_about/d3197gu

De beta servers zijn op het moment down, dus dat wordt een beetje moeilijk testen ;)
Maar aanstaande donderdag 14:00 PDT (23:00 CEST) komen ze al weer online
http://us.battle.net/wow/en/blog/20118407/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb er ook eerlijk gezegd niet zo veel haast mee... Ben hem nu in ieder geval aan het downloaden dus, en daarna zie ik wel wanneer en hoe vaak en met welke reden ik hem ga spelen... :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Jammer dat we pas zo laat los mogen gaan met de beta. Had wel zin om vanavond even de boel te verkennen en natuurlijk te kijken hoe de Demon Hunter zou spelen.
Ach ja geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Na een jaartje pauze ook weer een maandje gekocht, toch wel weer leuk! Nu op m'n hunter naar 100 geleveled en de gebieden verkennen van WoD, is allemaal weggezakt. Heeft het nog zin om iets aan pvp te doen voor de expansion of kan ik beter wachten?

Verder nog mensen op Kazzak (Horde) die ik toe kan voegen..? Zit wel in een NL guild maar activiteit is mij wat te laag..
Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.