Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Raptar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:05:
[...]

Chronicles ziet er echt supernice uit (qua uiterlijk dan). Ik lees graag en vind de lore van WoW altijd leuk en interessant, twijfel dus ook om Chronicles aan te schaffen. Nu heb ik niet veel moeite met Engels, maar is het wel een beetje lekker geschreven en leest het goed weg?
Vond het persoonlijk erg goed geschreven, het is verdeeld in 4 grote hoofdstukken maar ieder hoofdstuk bestaat uit vele kleinere deeltjes die zich elk toespitsen op een stuk van het verhaal. Er zit niet echt een verhaal in als je van een leesboek verwacht maar eerder een vogelperspectief van hoe alles gelopen is. De pictures en world maps zien er heel goed uit. Echt iets voor lore fans maar wil je een spannend boek lezen kan je hem beter links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
Raptar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:05:
Nu heb ik niet veel moeite met Engels, maar is het wel een beetje lekker geschreven en leest het goed weg?
Kijk zelf 8) straight from the 'dark horse's' mouth:
https://www.darkhorse.com...rcraft-Chronicle-Volume-1

Ofwel de directe link van WoWChronicleSample.pdf. (drm vrij)

Als de links niet werken zal er wss met dezelfde bestandnaam op het grote boze internet wel een mirror zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 21:12
Oxigeon schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:58:
Ik zit op de defias brotherhood server (horde). Zit daar in de tweakers guild. Probleem is dat er ergens een tweede boss staat die de andere komt helpen. In de guide staat dan ook dat die pas dood gaat als die andere pas dood is. Laatste optie is dus een guildie vragen die me eventjes wil helpen.

Ok ben een orc warrior. Level 91.
Had die quest al opgezocht op wowhead. Maar daar vond ik niet echt een oplossing. ZogaUw ik die 1e boss aanval komt ook de 2e

Maar eens geprobeerd om een quest-group aan te maken maar dan geeft hij helaas aan dat ik in een andere fase zit. Dus deze quest moet ik helaas helemaal alleen oplossen. Of zijn er andere manieren om te kijken of ik deze met meerdere personen kan doen? Anders zou ik toch eerst ff een manier moeten zoeken om op een andere manier te levelen
Heb je al geprobeerd met je "Call to arms" garrison ability? Dan krijg je 5 helpers en moet je het redelijk kunnen redden,

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

skassie schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:36:
[...]

Heb je al geprobeerd met je "Call to arms" garrison ability? Dan krijg je 5 helpers en moet je het redelijk kunnen redden,
Ook dat geprobeerd maar ook dat hielp nul komma nul. Probleem is dat ik te veel agro trek en die andere me steeds komt aanvallen. Ik ga me de treasure addon maar installeren en wat treasures zoeken zodat ik een level of 2 a 3 omhoog ga. Misschien haal ik het dan wel

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
@Oxigeon
Ga je gelijk volop in de strijd? Er zijn toch ook een aantal NPC's die met je mee vechten? laat hun eerst wat werk doen.. Ik heb met diverse alts de quest gedaan en kan me niet herinneren dat ik in de problemen kwam..

[ Voor 26% gewijzigd door Rhain op 20-04-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 22:02
Misschien leuk voor degene die ook van de WoW 'muziek' houden:

YouTube: Video Games Live Returns to Dublin to Headline The 2016 Dublin International Games Music Festival

Ik kijk erg uit naar deze vakantie: http://idigmusicfest.com/

(er komen ook verscheidene mensen van Blizzard, o.a. van Muziek en Cinematic die een sessie geven over het Hoe&Wat)

[ Voor 16% gewijzigd door Harm_H op 20-04-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

marijnvtg schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:38:
@Oxigeon
Ga je gelijk volop in de strijd? Er zijn toch ook een aantal NPC's die met je mee vechten? laat hun eerst wat werk doen.. Ik heb met diverse alts de quest gedaan en kan me niet herinneren dat ik in de problemen kwam..
Niet echt geprobeerd. Die npc stoppen op een gegeven moment met aanvallen. Als ik er dan naartoe loop komt gelijk die andere boss op me af. Ben nu level 92 en loop rond in Nogrond. Zodra ik 93 ben probeer ik de missie nog wel een keer. Mijn Health is iets van 60k

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 09:57
In het kader van materiaal verzamelen. Denken jullie dat bij release van Legion de beperking van de level 91 6/6 up te graden gear zal worden opgeheven? Nu mag je 3 van die stukken gebruiken. Sommige alts kunnen nog wel wat betere gear gebruiken :)

Wat is eigenlijk de verwachting van de nieuwe start gear voor de nieuwe race van 100 naar 110, zal dat bij ongeveer 700 beginnen of lager? Om te bepalen wat de hoogte van het ilevel ongeveer het best kan zijn om de nieuwe wapen quest te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
fitznl schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:39:
In het kader van materiaal verzamelen. Denken jullie dat bij release van Legion de beperking van de level 91 6/6 up te graden gear zal worden opgeheven? Nu mag je 3 van die stukken gebruiken. Sommige alts kunnen nog wel wat betere gear gebruiken :)

Wat is eigenlijk de verwachting van de nieuwe start gear voor de nieuwe race van 100 naar 110, zal dat bij ongeveer 700 beginnen of lager? Om te bepalen wat de hoogte van het ilevel ongeveer het best kan zijn om de nieuwe wapen quest te beginnen.
Je hoeft geen enkele voorbereiding te treffen voor de nieuwe xpac, ook nieuwe level 100s met alleen blauwe/groene items zullen er aan kunnen beginnen. Waarschijnlijk zullen de eerste quests in Legion meteen gear opleveren met een ilevel van de huidige HFC LFR gear of meer.

Ik heb in al die jaren dat ik WoW speelde nog nooit voorbereidingen getroffen naar een nieuwe xpac toe.
Geen last minute epics craften, geen quests stacken,... allemaal (verloren) moeite voor een verwaarloosbaar effect.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Kapoen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:16:
[...]

Je hoeft geen enkele voorbereiding te treffen voor de nieuwe xpac, ook nieuwe level 100s met alleen blauwe/groene items zullen er aan kunnen beginnen. Waarschijnlijk zullen de eerste quests in Legion meteen gear opleveren met een ilevel van de huidige HFC LFR gear of meer.

Ik heb in al die jaren dat ik WoW speelde nog nooit voorbereidingen getroffen naar een nieuwe xpac toe.
Geen last minute epics craften, geen quests stacken,... allemaal (verloren) moeite voor een verwaarloosbaar effect.
Altijd al stevig voorbereid voor een expansion. Voor WoD vormden we met de guild groepjes van 5 man om door de content te gaan waarbij we exp. banners, teleport cloaks, potions, flasks. Alles gebruiken om zo snel mogelijk te levelen. Ook zo goed mogelijk gear kan je helpen mobs sneller neer te halen dus sneller te questen. Het zijn kleine dingen maar wil je echt snel max level zijn dan is een goeie voorbereiding goud waard.
Eerst ook 25 quests stacken, die inleveren en dan nieuwe content knallen.
Reden daarvoor is omdat we zo snel mogelijk max level willen zijn om te kunnen gearen in dungeons.
Zou goed gelopen zijn in WoD mochten de server het niet begeven hebben. Uiteindelijk met wat vertraging toch een 2-tal gebieden samen kunnen questen.

Vermoed wel dat het in Legion niet zo makkelijk gaat zijn om samen te levelen aangezien je eerst de artifact quest alleen moet doen. Daarna zullen we wel terug samen komen om door de gebieden te levelen. Meestal gaan dungeons niet zo snel meer als questing maar met groepje van 5 (tank, healer en 3 dps) is het gewoon mobs pullen en neer knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

Grompie schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:24:
[...]

Altijd al stevig voorbereid voor een expansion. Voor WoD vormden we met de guild groepjes van 5 man om door de content te gaan waarbij we exp. banners, teleport cloaks, potions, flasks. Alles gebruiken om zo snel mogelijk te levelen. Ook zo goed mogelijk gear kan je helpen mobs sneller neer te halen dus sneller te questen. Het zijn kleine dingen maar wil je echt snel max level zijn dan is een goeie voorbereiding goud waard.
Reden daarvoor is omdat we zo snel mogelijk max level willen zijn om te kunnen gearen in dungeons.
Zou goed gelopen zijn in WoD mochten de server het niet begeven hebben. Uiteindelijk met wat vertraging toch een 2-tal gebieden samen kunnen questen.

Vermoed wel dat het in Legion niet zo makkelijk gaat zijn om samen te levelen aangezien je eerst de artifact quest alleen moet doen. Daarna zullen we wel terug samen komen om door de gebieden te levelen. Meestal gaan dungeons niet zo snel meer als questing maar met groepje van 5 (tank, healer en 3 dps) is het gewoon mobs pullen en neer knallen.
Ik weet dat sommige mensen zo spelen prefereren, maar ik heb dit nooit begrepen. Bij elke uitbreiding begin ik gewoon met spelen en zie wel wat er op mij afkomt. Ik neem gewoon de tijd om de nieuwe dingen te ontdekken en te waarderen. En na een paar maanden heb ik alles weer gezien en stopt het abonnement weer :P

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Om het met een lullige quote te zeggen: ^this.
Efficiëntie en gamen probeer ik zoveel mogelijk te mijden,
gewoon op eigen tempo alles ontdekken is meer mijn ding tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 13:59

junglebeast

hier staat iets

Ja in WoD ook niet aan de speedlevel hype meegedaan. Kon trouwens ook niet omdat mijn main char 2 dagen vast zat in de garrison. :)

Ik ga ook lekker mijn gang en dan zie ik wel. Ik heb inmiddels een leuke guild gevonden op Argent Dawn. Wat ik ga levelen in Legion weet ik nog niet helemaal. Opnieuw beginnen heeft ook zijn charmes.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 16:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

inderdaad eerst van 00:00 tot 01:00 beetje rondklooien(trainset :P al wordt die tegenwoordig disabled voor paar weken ghehehe fps naar 2 xD) en naar bed en dag erna rustig verder gaan

[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 21-04-2016 12:44 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitznl schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:39:
Blijft 3/3, reeds bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet wachten om een DemonHunter creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

Grompie schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:24:
[...]

Dat rushen ga ik zeker niet doen. Ben eerst tijdens de launch op vakantie dus begin pas 2 weken later. (wel lekker, geen geklooi met de patch problemen die er altijd zijn) en ga dan rustig levellen. Ik wil de lore goed tot me nemen. Dat rushen doe ik wel op een alt........ Vind het zonde om gelijk binnen een week alweer top lvl te zijn. Wordt het leven zo saai door

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik zal met Legion (of hopelijk de pre-patch) eerst een paar uur zoet zijn met het nieuwe transmog gebeuren. Al mijn tassen zijn tot de nok toe vol op mijn main character. De bank/void storage en tassen puilen uit.
Daarna maar even lekker rustig samen met de vrouw aan het levelen slaan.

Jammer dat we er nog zo lang op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdus18
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-09 09:45
deze week op een vriend zn account legion alpha gedaan....begin is wel strak ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Hoe zit het dan precies met het nieuwe transmog gebeuren in legion
Komt mijn T6 set bijvoorbeeld in een speciale bag te staan ? of wordt deze omgezet ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
HStyles schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:05:
Hoe zit het dan precies met het nieuwe transmog gebeuren in legion
Komt mijn T6 set bijvoorbeeld in een speciale bag te staan ? of wordt deze omgezet ofzo ?
Alle gear die je aanhebt, in je bags of in je transmog bank zitten komen automatisch in een nieuwe transmog interface terecht. In die interface staan alle items (of toch hun looks) en die kan je unlocken. Heb je een item met die look wordt het automatisch unlocked. Eenmaal unlocked kan je het als transmog gebruiken.
Ook alle quests die je in het verleden gedaan hebt en items die je niet koos of verwijderd hebt zullen unlocked worden in je transmog venster.

Wat er met je gear in de huidige transmog bank gebeurd weet ik niet. Mogelijk krijg je die in de mail bij de pre-patch en kan je die gewoon verkopen. Items bijhouden gaat toch nutteloos worden. (Tenzij je een item hoarder bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
junglebeast schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:48:
Ja in WoD ook niet aan de speedlevel hype meegedaan. Kon trouwens ook niet omdat mijn main char 2 dagen vast zat in de garrison. :)

Ik ga ook lekker mijn gang en dan zie ik wel. Ik heb inmiddels een leuke guild gevonden op Argent Dawn. Wat ik ga levelen in Legion weet ik nog niet helemaal. Opnieuw beginnen heeft ook zijn charmes.
Hey, welke guild zit je momenteel? Ik speel zelf ook op AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Hmm toch eens aan t werk, lees net dat Brawler's guild weggaat.. en ik heb nog altijd die mount niet.. toch maar weer eens proberen binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:18

Pykow

Angelo OTR

Ik had net een baby winston in mijn inventory. Vervolgens klik ik er op met mijn rechtermuisknop en weg was die :S

Nu moet ik wel zeggen dat ik speelde met een free account, want ik ben pas vandaag begonnen als een orc

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:54:
Ik had net een baby winston in mijn inventory. Vervolgens klik ik er op met mijn rechtermuisknop en weg was die.
Dat komt omdat het een Battle Pet is. Hij is in je Battle Pet lijst toegevoegd, zodat je hem kan gaan levelen naar 25. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Scallius schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:13:
[...]

Hey, welke guild zit je momenteel? Ik speel zelf ook op AD.
Remnant Memory. Het is een PvE guild. Erg casual en zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

RustStorm schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:16:
[...]

Dat komt omdat het een Battle Pet is. Hij is in je Battle Pet lijst toegevoegd, zodat je hem kan gaan levelen naar 25. :)
Ah bedankt voor de uitleg.
Ik was even bang dat ik hem versplit had, zonder dat ik het wist haha ;)

Omdat ik nog een free account heb, speel ik nu Vanilla zover ik had begrepen.
Raden jullie mij aan om eerst vanilla te spelen en later pas voor expensions te gaan of zou ik gelijk naar WoD gaan ?

Twijfel nog wel of ik door ga met de rogue of dat ik toch maar weer voor een druid of mage ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Nu online
Pykow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:50:
[...]

Ah bedankt voor de uitleg.
Ik was even bang dat ik hem versplit had, zonder dat ik het wist haha ;)

Omdat ik nog een free account heb, speel ik nu Vanilla zover ik had begrepen.
Raden jullie mij aan om eerst vanilla te spelen en later pas voor expensions te gaan of zou ik gelijk naar WoD gaan ?

Twijfel nog wel of ik door ga met de rogue of dat ik toch maar weer voor een druid of mage ga.
Als ik mij niet vergis heb je alle expacs behalve WoD al tot je beschikking. Beperking van een free account is dat je max level 20 kan halen en niet kan traden etc.

Qua classes probeer gewoon alles een beetje uit. De meeste classes komen pas boven een bepaald level tot hun recht en zijn de eerste paar levels vaak wat saai omdat je weinig abilities hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Carthrax schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:57:
[...]

Als ik mij niet vergis heb je alle expacs behalve WoD al tot je beschikking. Beperking van een free account is dat je max level 20 kan halen en niet kan traden etc.

Qua classes probeer gewoon alles een beetje uit. De meeste classes komen pas boven een bepaald level tot hun recht en zijn de eerste paar levels vaak wat saai omdat je weinig abilities hebt.
Ja alle uitbreiding zijn beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HCe2LqU.png

Ik heb een gamecard gekocht en ik kan 60 dagen aan de slag ;)
Maar weet niet of ik vanilla moet blijven of toch voor WoD moet gaan.
Daarnaast kan een speler die WoD heeft ook spelen met iemand die alleen vanilla heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Pykow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:03:
Maar weet niet of ik vanilla moet blijven of toch voor WoD moet gaan.
Daarnaast kan een speler die WoD heeft ook spelen met iemand die alleen vanilla heeft ?
Je kan zelf gewoon tot level 90 spelen met iedereen zolang je gametime hebt. Alleen voor WoD en daarmee van level 90 tot 100 heb je dus de uitbreiding Warlords of Dreanor nodig.
Zou als ik jou was gewoon eerst maar eens genieten van het spel tot level 90 en/of meerdere classes proberen die je leuk vind. Kan je als het je bevalt altijd nog WoD erbij halen.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Zertaxka schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:36:
[...]

Je kan zelf gewoon tot level 90 spelen met iedereen zolang je gametime hebt. Alleen voor WoD en daarmee van level 90 tot 100 heb je dus de uitbreiding Warlords of Dreanor nodig.
Zou als ik jou was gewoon eerst maar eens genieten van het spel tot level 90 en/of meerdere classes proberen die je leuk vind. Kan je als het je bevalt altijd nog WoD erbij halen.
ja ik kwam dit soort filmpjes tegen op youtube en daarom twijfel ik even.
Kaap schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:41:
WoD is een tientje dus ook geen breuk.
Das waar, maar ik hoor toch liever van ervaren speler of het verstandig of leuker is om WoD alvast aan te schaffen of dat vanilla ook goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kaap schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:41:
WoD is een tientje dus ook geen breuk.
Ah ja ik zie dat ze WoD tegelijk met de Legion release date in prijs hebben verlaagd.
Nee voor die 10 euro zou ik het ook niet laten.
Pykow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:01:
Das waar, maar ik hoor toch liever van ervaren speler of het verstandig of leuker is om WoD alvast aan te schaffen of dat vanilla ook goed te doen is.
Zou gewoon kijken of je het leuk vind. Bevalt het, kost WoD je maar 10 euro. Valt mee dus.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:18

Prx

Pykow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:01:
[...]

Toch even wat recht zetten hier. :)

Als we kijken naar hoe Wold of Warcraft is ontwikkeld door de jaren heen, dan is er het basisspel (Vanilla) met daarna een aantal expansion packs (xpacks). Elk van deze xpacks heeft de wereld een beetje veranderd (of heel veel, zoals Cataclysm), maar bracht ook updates aan chars, lokaties, weapons, etc... met zich mee.

Met de 'basisgame' die jij hebt gekocht heb je dus eigenlijk Vanilla, The Burning Crusade (TBC), Wrath of the Lich King (WoTLK), Cataclysm en Mists of Pandaria (MoP) gekocht. Je krijgt dus toegang tot de gebieden die bij deze expansions horen (behorende tot de levels 1 - 60 voor Vanilla, 60 - 70 voor TBC, 70 - 80 voor WoTLK, 80 - 85 voor Cataclysm en 85 - 90 voor MoP). De wereld zoals hij dus echt was in Vanilla zul je helaas nooit echt te zien krijgen, aangezien de expansion genaamd Cataclysm de hele wereld heeft veranderd, ook voor mensen die nu pas beginnen.

Je kunt met dat basispakket dus gewoon tot level 90 gaan en al die gebieden bezoeken. Mocht je daarna willen doorlevelen tot 100 dan zul je Warlords of Draenor (WoD) moeten kopen, zodat je die gebieden kunt bezoeken en je experiencebar je daadwerkelijk door laat levelen.

In de tussentijd maak je gebruik van alle races (zowel alliance als horde) en classes zoals deze nu aanwezig zijn in de game, met de abilities die zij nu hebben in WoD. Deze verschillende abilities unlocken op bepaalde levels, dus de echt krachtige spells krijg je pas later, maar ook hier werk je dus met eigenschappen van de game die voor WoD zijn gemaakt. Als de pre-patch voor Legion in een paar maanden tijd wordt geactiveerd dan zullen we allemaal nieuwe abilities/spells krijgen, ook mensen die Legion helemaal niet gekocht hebben. De hele wereld transformeert mee met de nieuwe expansion.

Wat jij dus vanilla noemt zijn eigenlijk een aantal xpacks bij elkaar die je laten levelen tot 90, terwijl origineel/echt vanilla maar tot 60 gaat. En hoe de game toen was, daar is dus weinig meer van over. :)

offtopic:
Oh, en natuurlijk moet je voor een shaman gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Blizzard heeft gereageerd op het hele Nostalrius private server gedoe:
http://www.mmo-champion.c...la-Servers-and-Nostalrius

Eigenlijk niet veel nieuws onder de zon, de reden dat ze de server moeten sluiten is gewoon het beschermen van hun rechten. Ze kunnen het gewoon niet maken om de illegale server online te laten anders komen ze zelf in de problemen.

Daarnaast herhalen ze nog eens dat Vanilla wow servers een technische moeilijkheid is die niet meteen haalbaar is. Het zit hem vooral in het feit dat ze dit ook willen blijven ondersteunen en dus waarschijnlijk ook battle.net en dergelijk er willen integreren.

Daarnaast halen ze wel een opmerkelijk punt aan en dat zijn pristine realms waar ze alles dat leveling increases, wow tokens, heirloom gear, Recruit a friend, Group finder en dergelijke dat ze dit allemaal uitschakelen voor deze specifieke realms.
Persoonlijk vind ik dit wel een interessant idee en lijkt het me een interessant concept om uit te testen. Eigenlijk een beetje "hardcore" wow servers. Persoonlijk zou ik dit graag eens uittesten en waarom nu niet? Tegen de tijd dat legion uit komt? Verder zou ik ook all gear speed-ups zoals apexis gear op dit moment er uit laten.

Het is natuurlijk niet wat veel vanilla spelers willen, de wereld zag er toch ook heel anders uit (de cataclysm world change vind ik persoonlijk nog altijd erg jammer). Ook classes speelden anders, pvp was een andere beleving.

Verder praten ze blijkbaar ook met de mensen achter de nostalrius server, hopelijk komt er iets van terecht. Maar het is alvast een positieve stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Prx schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:41:
[...]

Toch even wat recht zetten hier. :)

Als we kijken naar hoe Wold of Warcraft is ontwikkeld door de jaren heen, dan is er het basisspel (Vanilla) met daarna een aantal expansion packs (xpacks). Elk van deze xpacks heeft de wereld een beetje veranderd (of heel veel, zoals Cataclysm), maar bracht ook updates aan chars, lokaties, weapons, etc... met zich mee.

Met de 'basisgame' die jij hebt gekocht heb je dus eigenlijk Vanilla, The Burning Crusade (TBC), Wrath of the Lich King (WoTLK), Cataclysm en Mists of Pandaria (MoP) gekocht. Je krijgt dus toegang tot de gebieden die bij deze expansions horen (behorende tot de levels 1 - 60 voor Vanilla, 60 - 70 voor TBC, 70 - 80 voor WoTLK, 80 - 85 voor Cataclysm en 85 - 90 voor MoP). De wereld zoals hij dus echt was in Vanilla zul je helaas nooit echt te zien krijgen, aangezien de expansion genaamd Cataclysm de hele wereld heeft veranderd, ook voor mensen die nu pas beginnen.

Je kunt met dat basispakket dus gewoon tot level 90 gaan en al die gebieden bezoeken. Mocht je daarna willen doorlevelen tot 100 dan zul je Warlords of Draenor (WoD) moeten kopen, zodat je die gebieden kunt bezoeken en je experiencebar je daadwerkelijk door laat levelen.

In de tussentijd maak je gebruik van alle races (zowel alliance als horde) en classes zoals deze nu aanwezig zijn in de game, met de abilities die zij nu hebben in WoD. Deze verschillende abilities unlocken op bepaalde levels, dus de echt krachtige spells krijg je pas later, maar ook hier werk je dus met eigenschappen van de game die voor WoD zijn gemaakt. Als de pre-patch voor Legion in een paar maanden tijd wordt geactiveerd dan zullen we allemaal nieuwe abilities/spells krijgen, ook mensen die Legion helemaal niet gekocht hebben. De hele wereld transformeert mee met de nieuwe expansion.

Wat jij dus vanilla noemt zijn eigenlijk een aantal xpacks bij elkaar die je laten levelen tot 90, terwijl origineel/echt vanilla maar tot 60 gaat. En hoe de game toen was, daar is dus weinig meer van over. :)

offtopic:
Oh, en natuurlijk moet je voor een shaman gaan >:)
Dus als ik het goed begrijp speel ik geen vanilla meer en gaan de mobs ook bij mij al eerder dood, dan dat het voorheen was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:18

Prx

Pykow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:29:
[...]

Dus als ik het goed begrijp speel ik geen vanilla meer en gaan de mobs ook bij mij al eerder dood, dan dat het voorheen was ?
Dat is inderdaad correct. Jouw 'scaling', de manier waarop je char groeit in kracht en de basis kracht die je hebt, is allang niet meer zoals in Vanilla was. Het is tegenwoordig een stuk eenvoudiger om mobs te killen en er zelf ook niet bij dood te gaan. Er staan genoeg verhalen van mensen hier op het forum die daar over praten. Zelf heb ik geen ervaring, aangezien ik pas sinds eind MoP speel (pre-patch WoD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Prx schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:32:
[...]

Dat is inderdaad correct. Jouw 'scaling', de manier waarop je char groeit in kracht en de basis kracht die je hebt, is allang niet meer zoals in Vanilla was. Het is tegenwoordig een stuk eenvoudiger om mobs te killen en er zelf ook niet bij dood te gaan. Er staan genoeg verhalen van mensen hier op het forum die daar over praten. Zelf heb ik geen ervaring, aangezien ik pas sinds eind MoP speel (pre-patch WoD).
Dat is goed om te weten, dan ga ik hem voorlopig nog niet aanschaffen tot dat ik zover ben haha.
Ben wel gelijk begonnen met het toevoegen van addons.
De volgende addons heb ik geinstalleerd (uit mijn hoofd)

1. Bartender4
2. Baggon
3. Showdow FU
4. Sexymap

is een NPC scanner aan te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Ik vind NPC scan vaak wel fijn, al helpt t dat Blizzard tegenwoordig ook schedeltjes op de minimap plaatst als er een rare in de buurt is.

1 Addon die echt een must is; Deadly boss mods (en de mods voor alle oude expansions daarbij, die zitten niet in de core van DBM)

Verder gebruik ik t volgende;
- Rarity (houdt bij hoeveel pogingen ik heb gedaan op rare drops, en toont informatie over wat een bepaalde mob kan droppen)
- Messenger (of zoiets, zodat whispers duidelijker binnenkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Prx schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:32:
[...]

Ooit een retri paladin ge lvled in TBC ?
Kon met moeite een npc aan die orange was en moest de heletijd drinken omdat me mana op was 8)7

Over het scaling verhaal: ja dit is helemaal naar de klote. gaat veeeeeeels te snel, mobs te lage HP in verhouding met je eigen lvl exc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
HStyles schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:08:
[...]

Ooit een retri paladin ge lvled in TBC ?
Kon met moeite een npc aan die orange was en moest de heletijd drinken omdat me mana op was 8)7

Over het scaling verhaal: ja dit is helemaal naar de klote. gaat veeeeeeels te snel, mobs te lage HP in verhouding met je eigen lvl exc
Man man man paladin levelen in vanilla en TBC was een heel gedoe.
Elke keer je seal aan doen, paar keer slaan, judgement, seal weer aan doen, paar keer slaan, judgement, seal weer aan doen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Tja er is veel veranderd in al die jaren.
Ik weet nog dat ik een addon had voor quests en dat is nu niet meer nodig.

Ik ga btw vanavond wel een druid aanmaken denk ik. Heeft zowel melee als range attacks en daar hou ik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
icemotion schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:17:
1 Addon die echt een must is; Deadly boss mods (en de mods voor alle oude expansions daarbij, die zitten niet in de core van DBM)
Dat is toch een addon die ik 'love to hate' vanwege het hyperactieve upgrade beleid van de makers.
Meestal begon ik mijn WoW sessies met een upgrade van mijn addons via één of andere tool, om dan een half uur later in een dungeon/raid een auto whisper te krijgen met de boodschap dat mijn DBM installatie weeral verouderd was |:(

Echt niet goed voor m'n OCD! ;)

Anyhoo, ivm dat pristine realm idee: eigenlijk zou Blizzard nog verder kunnen gaan en flying gewoon uitschakelen, in combinatie met mounts die pas op level 40/60 komen. Eens kijken hoe gehecht mensen dan nog zijn aan hun geliefde vanilla experience >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Grompie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:21:
Blizzard heeft gereageerd op het hele Nostalrius private server gedoe:
http://www.mmo-champion.c...la-Servers-and-Nostalrius

Eigenlijk niet veel nieuws onder de zon, de reden dat ze de server moeten sluiten is gewoon het beschermen van hun rechten. Ze kunnen het gewoon niet maken om de illegale server online te laten anders komen ze zelf in de problemen.

Daarnaast herhalen ze nog eens dat Vanilla wow servers een technische moeilijkheid is die niet meteen haalbaar is. Het zit hem vooral in het feit dat ze dit ook willen blijven ondersteunen en dus waarschijnlijk ook battle.net en dergelijk er willen integreren.

Daarnaast halen ze wel een opmerkelijk punt aan en dat zijn pristine realms waar ze alles dat leveling increases, wow tokens, heirloom gear, Recruit a friend, Group finder en dergelijke dat ze dit allemaal uitschakelen voor deze specifieke realms.
Persoonlijk vind ik dit wel een interessant idee en lijkt het me een interessant concept om uit te testen. Eigenlijk een beetje "hardcore" wow servers. Persoonlijk zou ik dit graag eens uittesten en waarom nu niet? Tegen de tijd dat legion uit komt? Verder zou ik ook all gear speed-ups zoals apexis gear op dit moment er uit laten.

Het is natuurlijk niet wat veel vanilla spelers willen, de wereld zag er toch ook heel anders uit (de cataclysm world change vind ik persoonlijk nog altijd erg jammer). Ook classes speelden anders, pvp was een andere beleving.

Verder praten ze blijkbaar ook met de mensen achter de nostalrius server, hopelijk komt er iets van terecht. Maar het is alvast een positieve stap.
Het staat nu ook op tweakers: nieuws: Blizzard overweegt alternatief voor klassieke WoW-servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Pykow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:46:
[...]

Dat is goed om te weten, dan ga ik hem voorlopig nog niet aanschaffen tot dat ik zover ben haha.
Ben wel gelijk begonnen met het toevoegen van addons.
De volgende addons heb ik geinstalleerd (uit mijn hoofd)

1. Bartender4
2. Baggon
3. Showdow FU
4. Sexymap

is een NPC scanner aan te raden ?
Ik kan je eigenlijk maar 1 (ui)addon écht aanraden. En dat is TukUI/ElvUI. Daarmee verander je pretty much de hele UI in een véél strakker geheel. Dan heb je niet al die verschillende addons nodig die je ook allemaal apart moet configureren en die altijd net niet bij elkaar passen ;)

Daarnaast zou ik inderdaad voor DBM gaan. Ook GTFO is een goeie, die waarschuwt met een geluidstoon als je in 'crap' staat. Voor de damage/healing output/input nummertjes pak ik altijd MikScrollingBattleText. Stukje overzichtelijker. En als je dungeons en dergelijke ingaat zou ik Recount even erbij pakken; kun je bijhouden hoe je het doet in vergelijking met je party members :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Pyr0_ schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:44:
[...]

Ik kan je eigenlijk maar 1 (ui)addon écht aanraden. En dat is TukUI/ElvUI. Daarmee verander je pretty much de hele UI in een véél strakker geheel. Dan heb je niet al die verschillende addons nodig die je ook allemaal apart moet configureren en die altijd net niet bij elkaar passen ;)

Daarnaast zou ik inderdaad voor DBM gaan. Ook GTFO is een goeie, die waarschuwt met een geluidstoon als je in 'crap' staat. Voor de damage/healing output/input nummertjes pak ik altijd MikScrollingBattleText. Stukje overzichtelijker. En als je dungeons en dergelijke ingaat zou ik Recount even erbij pakken; kun je bijhouden hoe je het doet in vergelijking met je party members :).
Ik krijg een waarschuwing dat tukui.org een virus bevat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Blijkbaar krijgen spelers een gratis WoD upgrade als je bijv een pre-WoD account hebt gehad. Dus Cata/MoP en verder terug.

https://www.reddit.com/r/...ust_auto_upgraded_to_wod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Pykow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:07:
[...]

Ik krijg een waarschuwing dat tukui.org een virus bevat ???
Vreemd. Ik niet. Gebruik de addon echt al jaaaaren. Kan me niet voorstellen dat de site een virus bevat. Probeer deze link eens:
https://www.tukui.org/dl.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Pyr0_ schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:13:
[...]

Vreemd. Ik niet. Gebruik de addon echt al jaaaaren. Kan me niet voorstellen dat de site een virus bevat. Probeer deze link eens:
https://www.tukui.org/dl.php
Heb hem toch gedownload en ziet er goed uit.

Vraagje ik ben nu level 22 night elf balance druid.
Maar ik heb nog niks gedaan met profession ? Wat kan ik hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Kort antwoord: dingen maken en/of geld verdienen. Lang antwoord... Google maar. :+ Genoeg over te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:
[...]
Anyhoo, ivm dat pristine realm idee: eigenlijk zou Blizzard nog verder kunnen gaan en flying gewoon uitschakelen, in combinatie met mounts die pas op level 40/60 komen. Eens kijken hoe gehecht mensen dan nog zijn aan hun geliefde vanilla experience >:)
Pristine realms zijn een onvolledig idee. Je krijgt de ervaring van nu, alleen level je langzamer. De 'moeilijkheidsgraad' van vroeger krijg je er niet mee terug. Je kunt dan nog steeds met je warrior tussen 5 mobs springen, die dood slaan, en zonder food- of first-aid-pauze de volgende groep mobs in springen. Elites zijn er dan nog steeds niet. Teamwork is nog steeds niet nodig. Ook de class trainers blijven werkeloos en je zit nog steeds met de wereld uit cataclysm (om de 20 meter een flight master want je zou 's moeten lopen :o en alle quests in een zone op een hoopje en geen lange questlines waarvoor je de hele wereld over hoeft).

Maar goed, het is een idee. Een half idee, maar het is een begin. Wie weet wat hieruit kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Gaius schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:10:
[...]
Maar goed, het is een idee. Een half idee, maar het is een begin. Wie weet wat hieruit kan ontstaan.
Haha, heel je opsomming doet me net denken aan een vanilla momentje:
- mijn level 8 (undead) warrior was silverpine aan het verkennen
- uiteraard had ik regelmatig die elite sons of arugal mofo's achter me aan zitten
- kreeg ik een quest aan het eerste (enige?) flight path: 'seg joh, ik heb een klusje voor je in Thunderbluff''
- *insert epic hike naar thunderbluff* :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Gaius schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:10:
[...]

Pristine realms zijn een onvolledig idee. Je krijgt de ervaring van nu, alleen level je langzamer. De 'moeilijkheidsgraad' van vroeger krijg je er niet mee terug. Je kunt dan nog steeds met je warrior tussen 5 mobs springen, die dood slaan, en zonder food- of first-aid-pauze de volgende groep mobs in springen. Elites zijn er dan nog steeds niet. Teamwork is nog steeds niet nodig. Ook de class trainers blijven werkeloos en je zit nog steeds met de wereld uit cataclysm (om de 20 meter een flight master want je zou 's moeten lopen :o en alle quests in een zone op een hoopje en geen lange questlines waarvoor je de hele wereld over hoeft).

Ook eens verder zitten denken op het Pristine realms idee en kom ook tot de conclusie dat dit echt niet is wat de spelers van vanilla realms willen. Het is een leuk concept naast de bestaande realms als een soort Harde mode realm maar eenmaal je max level bent blijft het toch allemaal hetzelfde, het enige wat veranderd is dat levelen "iets" moeilijker wordt en je terug trade chat moet gebruiken om groepen te vormen. Maar daarmee haal je de content van vanilla niet terug. Zoals Gaius aangaf dat questen toen veel moeilijker was. 2 mobs pullen op low level kon makkelijk je dood betekenen. Daarnaast willen mensen ook de oude talent tree's, de oude world quests. Oude raids/dungeons die nu ook niets meer betekenen of zelfs verdwenen zijn in hun oude vorm.

Ik begin stilaan te geloven dat blizzard steeds minder onder de druk uit gaat kunnen van vanilla realms op te starten. Ze gaan het niet meer doen voor Legion komt maar het zou me niet verbazen als we een aankondiging krijgen op blizzcon. Ze moeten nu ook wel beseffen dat ze het niet meer kunnen maken om spelers een jaar zonder nieuwe content te zetten maar dat ze ook niet kunnen werken aan een nieuwe expansion en nieuwe content willen uitbrengen. Zulke realms kunnen dan een oplossing zijn voor een deel van de spelers bezig te houden, en zeker streamers. Alleen jammer dat de oplossing niet snel kan, want mochten ze het nu doen zouden ze bakken geld scheppen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Het kan aan mij liggen, maar was het geklaag waarom mensen die Vanilla servers willen hebben niet zo dat ze het community-gevoel/sociale ervaring missen? En niet zozeer dat de content wat moeilijker was?

De 'discussies' die ik heb gevoerd en heb gelezen gingen nooit echt over het feit dat content makkelijk is tegenwoordig, maar dat ze het sociale aspect missen wat er vroeger tijdens Vanilla was. En wat je dus oplost met de dingen die uitgezet zouden worden op zo'n pristine realm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 09:57

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Noiz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:14:
Het kan aan mij liggen, maar was het geklaag waarom mensen die Vanilla servers willen hebben niet zo dat ze het community-gevoel/sociale ervaring missen? En niet zozeer dat de content wat moeilijker was?

De 'discussies' die ik heb gevoerd en heb gelezen gingen nooit echt over het feit dat content makkelijk is tegenwoordig, maar dat ze het sociale aspect missen wat er vroeger tijdens Vanilla was. En wat je dus oplost met de dingen die uitgezet zouden worden op zo'n pristine realm.
Nou dan heb je imo niet genoeg gelezen :P persoonlijk is mijn main punt waarom ik vanilla terug wil zien is weer echt het questen naar 60 wat lang duurt en jezelf te gearen door actief met mensen te praten en party's te zoeken en guilds. Raiden was soms stressvol om 40 man gecoördineerd te krijgen maar het was wel 1 van de betere ervaringen die ik had. Ook nog is fucking euforisch als je dan je class specific epic item gedropt kreeg. dit heb je nu nooit meer in een complete stille LFR

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Ricmaniac schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:30:
[...]
Ook nog is fucking euforisch als je dan je class specific epic item gedropt kreeg. dit heb je nu nooit meer in een complete stille LFR
Maar is het nog van deze tijd dat je x maanden tot bijna een jaar nodig hebt om je class set bij elkaar te schrapen? Laat staan dat die set dan ook nog iets waard was. Het kostte mij indertijd bijna een jaar om de Might set te krijgen op mijn warrior, en ik heb die set quasi nooit volledig gedragen. Sowieso had ik al twee Wrath stukken (Onyxia/Ragnaros) en daarbij zat je met die irritante resistance fights waardoor je sowieso toch weer blauwe gear moest aandoen om je survivability te boosten.

Dat neemt niet weg dat ik mij heel goed heb geamuseerd ten tijde van Vanilla, maar uitdaging != onvolledige/niet werkende content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Kapoen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:36:
[...]

Maar is het nog van deze tijd dat je x maanden tot bijna een jaar nodig hebt om je class set bij elkaar te schrapen?
Ja blijkbaar wel. genoeg spelers willen die vanilla servers terug zien toch. voor de mensen voor wie dat niet meer van deze tijd is kunnen toch gewoon de normale servers spelen dan ? ik weet in ieder geval dat ik in WoD geen zin heb end game te doen. Toevallig 2 weken terug nog me subscription weer is geactiveerd maar na wat LFR en draenor flying achievement halen was ik er wel weer klaar mee en ben k weer naar Kronos gegaan (vanilla server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Ricmaniac schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:40:
[...]

Ja blijkbaar wel. genoeg spelers willen die vanilla servers terug zien toch. voor de mensen voor wie dat niet meer van deze tijd is kunnen toch gewoon de normale servers spelen dan ? ik weet in ieder geval dat ik in WoD geen zin heb end game te doen. Toevallig 2 weken terug nog me subscription weer is geactiveerd maar na wat LFR en draenor flying achievement halen was ik er wel weer klaar mee en ben k weer naar Kronos gegaan (vanilla server)
Ik ben ook geen fan van WoD (LFR), ik vond de MoP iteratie van de LFR leuker. En van de garrison/hamsterkooi ben ik ook geen fan. Dit gezegde zijnde moet ik toegeven dat ik al bijna 11 jaar met het spelletje bezig ben (niet constant) en dat het mischien gewoon tijd is om wat anders te doen.

Heel veel van de vanilla ervaring kwam voor mij ook door volgende zaken:
- ik was een stuk jonger
- WoW was de eerste MMO die ik ooit speelde
- ik kende quasi niets van de Warcraft lore (nooit Warcraft 3 gespeeld, wel Warcraft 2)
- de eerste keer dat ik al de prachtige muziek hoorde in de achtergrond, die dan ook nog eens heel veel bijdroeg aan de sfeer. Zo herkende ik meteen het triestige thema van de undead, of de 'tribale' achtergrond van de Tauren en Barrens.
- heel veel 'eerste indrukken/ontdekkingen/panieksituaties':
* de onzichtbare T-rex in un'goro die ineens in je nek stond te hijgen
* eerste keer winterspring binnenrijden (als horde hadden we geen andere sneeuwgebieden dacht ik)
* de verschillende eerste trektochten tussen flight paths en continenten
*...
Maar dat zijn helaas allemaal dingen die je maar één keer meemaakt, en dat gevoel zal ik niet terugkrijgen door terug te spelen op oude realms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Laatst online: 23:08

MetalPool

Boe!

Wat ik denk als ik dit allemaal zo lees en zie, is dat Blizzard dit soort servers gaat implementeren als World of Warcraft zijn laatste expansion krijgt. Tevens als ik naar legion kijk en zie hoeveel spells/skills verwijderd zijn en dat je eigenlijk nog 5 buttons nodig hebt voor een rotation zal het mij niets verbazen als World of Warcraft binnekort naar de console gaat komen.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
[...]
Raiden was soms stressvol om 40 man gecoördineerd te krijgen maar het was wel 1 van de betere ervaringen die ik had.

...dit heb je nu nooit meer in een complete stille LFR
Ricmaniac schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:40:
[...]
ik weet in ieder geval dat ik in WoD geen zin heb end game te doen.

...na wat LFR
Ik hoop dat je met end-game geen LFR bedoelt. Tenminste niet als je gaat vergelijken met Vanilla 40-man raids. LFR is in het leven geroepen zodat de meer casual spelers ook de raid content kunnen meemaken. Diezelfde mensen zouden in Vanilla geen raid instance van binnen zien.

En zoals Kapoen aangeeft speelt er veel meer mee dat Vanilla een aparte ervaring was. WoW was voor mij ook de 1e MMO en ik heb zeker goede herinneringen aan die tijd. Met de kennis van nu is voor mij de keuze zeer makkelijk in ieder geval. Ik haal niet de uitdaging/voldoening uit langzaam levelen maar uit uitdagende raidcontent. Vanilla raidcontent stelt niks voor in vergelijking met de huidige mythic content (mythic ja, want dat is de end-game van tegenwoordig PvE-wise ;) ). Het levelen is voor mij meer bijzaak geworden, maar ik kan er nog steeds van genieten de 1e keer.
Daarnaast duurde het levelen in Vanilla ook lang omdat het de 1e MMO ervaring was voor velen (althans, dat denk ik) en er gewoonweg weinig informatie/hulpmiddelen beschikbaar waren (Thottbot was de enige site met informatie en ook niet altijd correct/compleet). In die tijd gebruikte ik geen add-ons en quests waren vaak onduidelijk (niet duidelijk waar je heen moest of wat je moest killen) of onlogisch in volgorde (kwam vaak voor dat je paar keer achter elkaar het halve continent over moest) wat natuurlijk voor een hele andere ervaring zorgt. Tegenwoordig zijn quests beter in elkaar gezet en in een meer logische volgorde en als je wilt zijn er zelfs add-ons die het allemaal nog makkelijk maken en je helemaal niet meer laten nadenken :P

Wat ik wel een slechte ontwikkeling vind is het feit dat epics geen/weinig waarde meer hebben en ze je nu dus moeten platgooien met legendaries. Het gevoel dat ik had toen ik in Vanilla Thunderfury eindelijk had op mijn rogue was een speciaal gevoel. De tijd, moeite en beetje geluk dat je nodig had maakte het ook echt een legendary. Met Shadowmourne had ik ook nog steeds dat gevoel, maar het gevoel van het krijgen van een legendary is sinds de MoP cloak volledig om zeep geholpen helaas.
Epics waren in die tijd ook nog gewoon epic. De mensen die ze hadden wist je gewoon van dat ze ontzettend veel tijd en moeite ervoor hadden gedaan. De whispers die ik kreeg als ik in Ironforge op mijn dwarf rogue stond met tier 3 aan en Thunderfury en Iblis equipped gaven je wel een gevoel van trots. Als ik nu in mijn mythic gear ergens random sta is er geen haan die er om kraait, maar transmog helpt daar natuurlijk ook in.

Maar als ik nu aan het einde van de dag moet kiezen, kies ik toch voor de uitdaging van de huidige endgame (oftewel mythic raiding) en kijk ik met een prettig gevoel terug op vroeger en wil ik die herinnering ook in die hoedanigheid laten en niet verpesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

nee dat bedoel ik inderdaad niet.... ik heb geen zin om endgame te doen. na wat LFR was ik er wel weer klaar mee. omdat het mogelijk is die "goeie"gear te krijgen op een makkelijke manier voel ik me niet geroepen om normal of mythic te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Noiz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:31:
[...]

Wat ik wel een slechte ontwikkeling vind is het feit dat epics geen/weinig waarde meer hebben en ze je nu dus moeten platgooien met legendaries. Het gevoel dat ik had toen ik in Vanilla Thunderfury eindelijk had op mijn rogue was een speciaal gevoel.
Er waren nochtans ook heel goede blauwe en zelfs groene items in vanilla :) Ik had op m'n warrior als één van de weinigen de originele HoJ trinket (van Emperor in BRD), die gaf extra swings met je wapen. En als Horde kreeg ik in Hinterlands van een quest (in die openlucht troll dungeon) een groene trinket met +1% hit en +26 ap, in die tijd vrij sterk. Omdat ik meer met tanken bezig was heb ik die twee trinkets zeker tot in BWL gebruikt indertijd (ik wou niet tegen de echte dps-ers rollen in raids). Ik had wel het geluk om de Quel'Serar quest te kunnen/mogen doen :)

De HoJ trinket was sowieso een goede tank trinket voor mij: sword spec (extra swings) + HoJ trinket (extra swings) + Windfury totem (extra swings) + thrash blade (extra swings) en alles procte toen nog van elkaar. Laat ons zeggen dat threat generen niet zo lastig was voor mij :9

Dit neemt niet weg dat ik de gear inflatie ook niet leuk vind. Ik vind het jammer dat blauwe en groene items niet meer dan placeholders zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techyguy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 21:05
Ik denk wel dat prestine servers wel stand houden als je voor veel expansions weer de oude expansions neerzet voor de mensen die het niet ervaren hebben is het leuk ik zit zelf soms ook nog op een private server omdat ik de officiële gewoon niet meer leuk vindt je log in op je char en dan sta je eerste half uur in je garrison daarbij log ik alleen nog maar in om te raiden omdat er voor de rest niks te doen heb als je alle chars level cap heb en mythic ready.
als je een char levelt dan moet je bijna verplicht in dungeons heirlooms aan omdat ze je dan zowat anders uit schelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:57
Noiz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:14:

Nou en of dat ik de community mis. Het spel was niet moeilijker, misschien meer tijdrovender. Je was meer afhankelijk van elkaar. Ik weet nog goed dat eens een grote paladin meneer van level 60 mij kwam helpen met een elite quest in Duskwood. Daarna gaf hij me nog 50silver. (En nee, ik ben geen female Nelf en hoefde niet te dansen hiervoor!) *pikt traantje weg*
Buiten dat had je ook nog een reputatie te onderhouden op een server. Er waren gewoon beroemdheden her en der. Group leavers? massale ignorelists! Heerlijk toch.

Wie ben je nu nog?.. beetje AFK in de lucht hangen tot je LFG/R tool 't gefixt heeft. Niks is meer te zien of te showen met die pokke transmogs.. Heirlooms en die rotzooi die bijna verplicht zijn, gooien 90% van alle items in het spel gelijk weg vanaf level 1. Man man man. :'(

Maar ik vond TBC al verschrikkelijk... zal ik een van de enige in zijn wellicht. Ik heb diepe haat aan flying mounts en het hele thema vond ik niks. Dat is uiteraard zeer persoonlijk, maar de verschillen zijn wel enorm.

WoW Vanilla is voor mij een game van goud. Zelfs de beste game die ik ooit gespeeld heb. Als Blizzard hier iets voor zou doen zou ik het zo weer spelen en er flink geld voor neer smijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stormwind Park wordt geupdate in Legion. Eindelijk! :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Zalaroth schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:50:
[...]
Buiten dat had je ook nog een reputatie te onderhouden op een server. Er waren gewoon beroemdheden her en der. Group leavers? massale ignorelists! Heerlijk toch.
Ik had ook goede ervaringen met de community op mijn realm (Kor'gall) indertijd. Eén van mijn beste herinneringen heb ik over het verkrijgen van mijn Quel'Serar zwaardje. Mijn eerste raid guild was uit elkaar aan het vallen op het moment dat ik de laatste quest/raid moest doen (ik denk dat Razorgore de schuldige was).
Heel veel van mijn vaste raid buddies verhuisden naar andere guilds allerhande, dus ik kwam niet meer aan Onyxia runs toe.

Pugs waren toen nog niet zo vanzelfsprekend, dus met heel veel schroom vroeg ik aan één van mijn buddies of ik eventueel met zijn guild mee mocht naar Onyxia. Uiteraard zonder loot af te pakken van de vaste leden.
Enkele momenten later kreeg ik ineens een aantal whispers van die guild, en allemaal in de zin van: 'leuk dat je een keertje met ons mee wil, kunnen we eindelijk iets terugdoen'. Blijkbaar had ik een goede reputatie opgebouwd als (vriendelijke) tank in dungeons, en had ik ook heel wat van hun leden geholpen tijdens het levellen :)

Allemaal puur toeval, maar uiteindelijk kreeg ik dus gewoon een raid cadeau alleen maar om mijn quel'serar te helpen smeden :9 Op een gegeven moment moesten zelfs 39 man op mij wachten omdat de eerste poging om Quel'Serar te maken mislukte, zij hadden Onyxia nog maar nauwelijks op farm en we wipten de eerste keer. Daardoor moest ik 'ff' over en 't weer naar Dire Maul hiken om een tweede zwaard te gaan halen. Naderhand toch nog veel felicitaties gekregen met mijn zwaard. Blijkbaar was ik ook een soort 'local celebrity' op Kor'gall en ik had het niet eens door.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 28-04-2016 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
[...]

Nou dan heb je imo niet genoeg gelezen :P persoonlijk is mijn main punt waarom ik vanilla terug wil zien is weer echt het questen naar 60 wat lang duurt en jezelf te gearen door actief met mensen te praten en party's te zoeken en guilds. Raiden was soms stressvol om 40 man gecoördineerd te krijgen maar het was wel 1 van de betere ervaringen die ik had. Ook nog is fucking euforisch als je dan je class specific epic item gedropt kreeg. dit heb je nu nooit meer in een complete stille LFR
Wat dacht je van die eerste echt Ragnaros kill. Dat euforische gevoel is bijna niet meer te evenaren. Toch vind ik wel dat men e.e.a. een stuk rooskleuriger neerzet dan dat het daadwerkelijk was. Er moest echt veel gegrind worden zoals in alle standaard MMO's, PvP was wel lachen maar totaal niet in balans en zoveel variatie in raids was er niet (je wilt echt niet weten hoeveel Molten Core ik heb gezien).

Laat staan dat er ook heel veel spells waren ontwikkeld die gewoon niet fun waren. Ik begon mijn MC leven als een Paladin, iedere 4,5 min de hele raid buffen met een blessing omdat de blessings maar 5 minuten handhaafden. Melee dmg waar zelfs een Gnome niet bang van werd en dan maar te zwijgen over het design van de LOLbringer... (Lawbringer = T1). Wat was ik uiteindelijk blij dat ik een mainswap deed naar een Hunter!

Gewoon voor de fun. Een van mijn laatste raids als vanilla Paladin (Remmetje - Hunter was nog niet goed genoeg gegeared :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Remmetje op 29-04-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 11:08
Techyguy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:16:
Ik denk wel dat prestine servers wel stand houden als je voor veel expansions weer de oude expansions neerzet voor de mensen die het niet ervaren hebben is het leuk ik zit zelf soms ook nog op een private server omdat ik de officiële gewoon niet meer leuk vindt je log in op je char en dan sta je eerste half uur in je garrison daarbij log ik alleen nog maar in om te raiden omdat er voor de rest niks te doen heb als je alle chars level cap heb en mythic ready.
als je een char levelt dan moet je bijna verplicht in dungeons heirlooms aan omdat ze je dan zowat anders uit schelden
dat laatste valt best wel mee. Ik ben zelf na TBC gestopt en ben sinds vorige week begonnen met een warrior. Nog geen commentaar gehad dat ik geen Heirlooms aan heb. Wel vind ik het erg jammer dat het allemaal zo makkelijk is geworden. Ook pvp op lager level hoef je niet aan te beginnen zonder heirlooms. Dus de hele leveling experience is wel om zeep geholpen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zeror schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:08:
Stormwind Park wordt geupdate in Legion. Eindelijk! :D
Ik speel voornamelijk horde (hier en daar wel wat alliance toons) maar is dat dat stuk van Stormwind wat (al sinds Cata) kapot is/in de fik staat? Zou wel mooi zijn als ze dat een keer gaan repareren.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
temp00 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:33:
[...]

Ik speel voornamelijk horde (hier en daar wel wat alliance toons) maar is dat dat stuk van Stormwind wat (al sinds Cata) kapot is/in de fik staat? Zou wel mooi zijn als ze dat een keer gaan repareren.
Ja dat stuk ja. Die krijgt hoogstwaarschijnlijk een update in Legion.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Bacotje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:29:
Wat ik denk als ik dit allemaal zo lees en zie, is dat Blizzard dit soort servers gaat implementeren als World of Warcraft zijn laatste expansion krijgt. Tevens als ik naar legion kijk en zie hoeveel spells/skills verwijderd zijn en dat je eigenlijk nog 5 buttons nodig hebt voor een rotation zal het mij niets verbazen als World of Warcraft binnekort naar de console gaat komen.
Wat, serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Veel specs vereisen idd minder dan 5 knoppen om dps te doen vandaag de dag. Zelfs mijn shadow priest heb ik er maar 5 meer nodig zonder abilities waar een iets grotere CD op zit gerekend. Dat het slechter gaat worden in legion weet ik nog niet. Denk dat er vooral in de talents veel zaken zullen zijn die je optioneel in je rotatie kan opnemen.

Wow op console? Dat zie ik echt niet gebeuren.Ze gaan nu plots geen tijd meer stoppen in een 12 jaar oude engine te porten naar consoles. Er zijn ook teveel onderdelen in het spel die gewoon frustrerend zouden zijn om met een controller te doen. Denk maar aan fishing, of alle andere crafting.

[ Voor 3% gewijzigd door Grompie op 29-04-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Grompie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:27:
[...]
Wow op console? Dat zie ik echt niet gebeuren.Ze gaan nu plots geen tijd meer stoppen in een 12 jaar oude engine te porten naar consoles. Er zijn ook teveel onderdelen in het spel die gewoon frustrerend zouden zijn om met een controller te doen. Denk maar aan fishing, of alle andere crafting.
Zeker omdat Diablo goed naar de console is geport zie ik blizzard deze overweging dus echt wel maken. En fishing is gewoon op het juiste moment op X drukken en hoppa je hebt een vis of een oude laars. Crafting is ook echt niet moeilijk over te zetten naar een controller lijkt mij. Ook het menu aanpassen naar buttons en klaar. Er zijn zelfs al addons die het spelen met een controller mogelijk maken. Tevens is de steamcontroller https://www.youtube.com/watch?v=VkPs9-bJZpQ te gebruiken om Wow te spelen. Uiteraard werkt het nog niet helemaal optimaal maar ik heb echt een gevoel dat Blizzard hier iets mee gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Bacotje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:42:
[...]
Zeker omdat Diablo goed naar de console is geport zie ik blizzard deze overweging dus echt wel maken. En fishing is gewoon op het juiste moment op X drukken en hoppa je hebt een vis of een oude laars. Crafting is ook echt niet moeilijk over te zetten naar een controller lijkt mij. Ook het menu aanpassen naar buttons en klaar. Er zijn zelfs al addons die het spelen met een controller mogelijk maken. Tevens is de steamcontroller https://www.youtube.com/watch?v=VkPs9-bJZpQ te gebruiken om Wow te spelen. Uiteraard werkt het nog niet helemaal optimaal maar ik heb echt een gevoel dat Blizzard hier iets mee gaat doen :)
Nou, je zal niet eindigen met 5 buttons uiteindelijk. Met talents, artifacts, legendaries en dergelijke zal je dadelijk nog steeds de nodige buttons hebben. Er zijn voor je core rotatie wellicht maar 2-3 buttons, maar dat is altijd zo geweest. Mijn TBC warlock spamde 1 button gedurende BT/MH/SWP, dus dat was nog vele malen erger. Er blijven ook nog steeds genoeg abilities die je niet constant gebruikt.

Mochten ze het willen porten, prima, moeten ze lekker zelf weten. Je zal alleen een versimpelde versie moeten maken, want gezien alle dingen die nu onder hotkeys zitten zal je niet alles kunnen mappen richting een controller. Diablo leende zich er ook echt voor kwa interface/abilities dus het was dom om het niet te doen. En mochten ze het doen, laat ze daar lekker aparte servers voor neerzetten zoals ze met Diablo hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Grompie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:27:
[...]

Veel specs vereisen idd minder dan 5 knoppen om dps te doen vandaag de dag. Zelfs mijn shadow priest heb ik er maar 5 meer nodig zonder abilities waar een iets grotere CD op zit gerekend. Dat het slechter gaat worden in legion weet ik nog niet. Denk dat er vooral in de talents veel zaken zullen zijn die je optioneel in je rotatie kan opnemen.

Blizzard was toch bezig met een nieuwe MMO ? Tenminste dat las ik nog voordat Overwatch bekend was gemaakt ;)

WoW is echt een PC game, ik zal niet weten hoe je zo'n game op een console wilt spelen.
Ik ben nu pas level 25 Druid balance en ik gebruik al meer dan 7 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Pykow schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:37:
[...]

Blizzard was toch bezig met een nieuwe MMO ? Tenminste dat las ik nog voordat Overwatch bekend was gemaakt ;)
Blizzard was inderdaad bezig met een andere MMO. Project Titan. Dat is gecanceld, en is omgevormd tot wat nu Overwatch is.
WoW is echt een PC game, ik zal niet weten hoe je zo'n game op een console wilt spelen.
Ik zie een port ook niet zitten, je hebt toch net een beetje teveel stukken interface waar je mee moet werken wat op een controller toch net ff niet helemaal lekker gaat. Als is Balance in de kern eigenlijk een 3 button rotation met soms een knopje extra.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Hey, ontving een leuke gift van Blizzard in mijn mail...warlords gratis incl. een week speeltijd:) Ik ben er nu bijna 3 jaar mee gestopt na 7 jaar WoW, altijd evengoed WoW op me pc laten staan...blijft een magische game.
Maar nu het volgende, de 9 chars die ik heb, zitten op Zenedar en Outland...die servers zijn LOW nu:( Welke EU server raden jullie mij aan ??

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Bontes schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:24:
Hey, ontving een leuke gift van Blizzard in mijn mail...warlords gratis incl. een week speeltijd:) Ik ben er nu bijna 3 jaar mee gestopt na 7 jaar WoW, altijd evengoed WoW op me pc laten staan...blijft een magische game.
Maar nu het volgende, de 9 chars die ik heb, zitten op Zenedar en Outland...die servers zijn LOW nu:( Welke EU server raden jullie mij aan ??

Thanks
Ik zit op een high server. Maar kom nog niet zoveel mensen tegen. Ben ook pas level 27 en nog niet in stormwind gekomen.
Morgen ga ik weer flink spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:17
Bontes schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:24:

Thanks
Same here, maar ik twijfel....ben inmiddels een goede 2 jaar 'clean' en ik heb er eigenlijk gewoon te weinig tijd voor. iets met kinderen enzo. Mijn hoogtij dagen waren wel in WotLK.

Ik kan er nog even over denken gezien het tot de 16de Mei kan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Zat toevallig vande week te overwegen om weer is een maandje speeltijd te kopen, het lijkt me wel weer eens gaaf om vliegend over die gebieden te gaan. WotLK was zekers vet, erg mooie omgevingen met die fjorden. Ook vond ik Cataclysm super vet, kon niet wachten om met een nieuwe char op die boot te stappen als me lvl hoog genoeg was ;) gek genoeg vonden vele deze expansion geen reet aan..ik wel.

ps. grafisch ziet het er ook veel mooier uit, ben benieuwd hoe dit ingame is. Eerst maar eens kijken hoe en wanneer ik het activeer, beetje ongelukkig tijdstip...speel veel Division en Destiny...straks Uncharted 4 pfff.

Het jeukt wel in ieder geval ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Pykow schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:37:
[...]

De nieuwe MMO is gecanceld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Bontes schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:30:
Zat toevallig vande week te overwegen om weer is een maandje speeltijd te kopen, het lijkt me wel weer eens gaaf om vliegend over die gebieden te gaan. WotLK was zekers vet, erg mooie omgevingen met die fjorden. Ook vond ik Cataclysm super vet, kon niet wachten om met een nieuwe char op die boot te stappen als me lvl hoog genoeg was ;) gek genoeg vonden vele deze expansion geen reet aan..ik wel.

ps. grafisch ziet het er ook veel mooier uit, ben benieuwd hoe dit ingame is. Eerst maar eens kijken hoe en wanneer ik het activeer, beetje ongelukkig tijdstip...speel veel Division en Destiny...straks Uncharted 4 pfff.

Het jeukt wel in ieder geval ;))
Cataclysm heb ik gedaan om dat de guild destijds goede progressie maakte, en ik 1 van de highest dps'ers was in de guild. Nadat ik fully 85 geared inclusief http://www.wowhead.com/item-set=1087/fangs-of-the-father heb ik MoP nog een kans gegeven, maar gezien ik daar doorheen kon levelen met gemak zonder ook maar 1 item gear te upgraden was voor mij de uitdaging wel weg.

Het leukste zou nog wel zijn om een guild op te richten die bijvoorbeeld 1x per week old content gaat raiden. Maar goed daar komt dat aspect tijd tekort weer.

Ik ga nu in ieder geval al wel de WoD claimen op mijn account en op die van mijn vriendin, want hey gratis expansion is nooit weg :) en misschien gaan mijn kinderen ook ooit beginnen die van al die oude content dan geen herinneringen hebben zoals deze sentimentele oude zak :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Vanochtend eindelijk gelukt!

Rank 8 in Brawlers guild gehaald; Mount en heirloom fist weapons in the pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:13:
Vanochtend eindelijk gelukt!

Rank 8 in Brawlers guild gehaald; Mount en heirloom fist weapons in the pocket.
Grats! Wel leuk om te doen he? :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
RustStorm schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:03:
[...]

Grats! Wel leuk om te doen he? :)
Het geeft wel een hoop voldoening als je t uiteindelijk voor elkaar hebt.

Ik zat een hele tijd vast op Dark Summoner met mn druid (melee specs) waardoor ik uiteindelijk mn hunter maar gepakt heb en opnieuw begonnen ben.. Dark summoner in 2x neer.. stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan me nog herinneren tijdens het eerste brawlers seizoen; melee classes tegen die slang... Dat was echt niet grappig om te doen. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
RustStorm schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:14:
Kan me nog herinneren tijdens het eerste brawlers seizoen; melee classes tegen die slang... Dat was echt niet grappig om te doen. -_-
Nibbleh! Die zit nu in rank 4... en die is idd knap irri als melee, maar zodra je het kiten doorhebt is t n eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Heel veel frustratie gehad tijdens het zwemmen. Op YouTube zie ik iedereen zwemmen met een orca of zeeleeuw.
Uren gezocht naar informatie maar ik kwam gewoon niets tegen.

Vervolgens kom ik 1 Russische youtube video tegen waarbij hij gewoon in het water springt bij moonglade en zijn aquatic form vrijspeeld.

Hadden ze wel duidelijker moeten maken.
Ben nu level 33 en 18 uur verder .

Er was een quest waarbij je steeds in het water moest zwemmen. Dat deed ik dus heel erg lang over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt nog niet het einde te zijn van Nostalrius. Ze mogen op bezoek komen bij Blizzard.

Afbeeldingslocatie: http://media.mmo-champion.com/images/news/2016/april/nostrils.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:20:
[...]

Nibbleh! Die zit nu in rank 4... en die is idd knap irri als melee, maar zodra je het kiten doorhebt is t n eitje
In het eerste seizoen was ie vele malen moeilijker dan dat ie in het tweede seizoen was. Hitbox was shit, en hij was wat bugged omdat ie ondanks het kiten het soms gewoon nodig vond om zichzelf te buffen door stil te staan. En daarbij kwam het feit hij een stuk later in de ranking kwam... :) Desalniettemin, aanhouder wint altijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:01
Zit zelf ook weer een beetje te kijken, wil graag als hunter beginnen maar twijfel nog over de server keuze.
Welke raden jullie aan kwa community etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ryatzu schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:43:
Zit zelf ook weer een beetje te kijken, wil graag als hunter beginnen maar twijfel nog over de server keuze.
Welke raden jullie aan kwa community etc?
Wat wil je? Horde of Ally? PVP?
Kijk even op https://realmpop.com/eu.html.

Sylvanas is een leuke alliance server en Kazzak een leuke horde, echter zijn is daar weinig PVP door het verschil in aantallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Metalbuster op 01-05-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:01
Metalbuster schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:23:
[...]

Wat wil je? Horde of Ally? PVP?
Kijk even op https://realmpop.com/eu.html.

Sylvanas is een leuke alliance server en Kazzak een leuke horde, echter zijn is daar weinig PVP door het verschil in aantallen.
Ik zoek een balanced server. Uiteraard waar ook genoeg mensen zijn. Voorkeur pvp server maar niet noodzakelijk. Denk dat ik voor Defias Brotherhood ga. Iemand hierover wat te zeggen kwa server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ryatzu schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Ik zoek een balanced server. Uiteraard waar ook genoeg mensen zijn. Voorkeur pvp server maar niet noodzakelijk. Denk dat ik voor Defias Brotherhood ga. Iemand hierover wat te zeggen kwa server?
Geen idee nog, ben net een nieuw char gestart op Defias Brotherhood ook om met de guild van Tweakers wat te kunnen gaan doen.

Mijn main heb ik ook getransferred, voor de rest nog niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Zeror schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:16:
Het lijkt nog niet het einde te zijn van Nostalrius. Ze mogen op bezoek komen bij Blizzard.

[afbeelding]
Zou dit het dan moeten zijn? Beetje meh gevoel..
Dear community,

The last few weeks have been full of exciting events that we did not anticipate. We saw the first official answer from J. Allen Brack on the topic of legacy servers, the petition reached 250.000 signatures, and we are currently scheduling a meeting at Blizzard campus!

We are very excited to be able to help Blizzard understand the part of their community asking for legacy servers and many other related topics, in the hope that they will eventually make it possible to legally play previous game expansions.

Since these events are major changes regarding the legacy server scene, completely changing our former strategy, we have several announcements today:

A. Ambassadors of Legacy servers

After the answer from Blizzard and the amazing support we received, we feel we are now not only the admins of a private server: We are also the ambassadors of a larger movement for the entire World of Warcraft community that wants to see game history restored. It is a major responsibility. Our top-priority and only focus now is to fulfill the needs of this community, by carrying your voice to Blizzard directly.

B. Nostalrius source code and database won’t be released

We acknowledge the help that the emulation community provided to us by creating MaNGOS and our initial objective was to release part of these sources to help improve the current emulators - without our special anti-cheat and some other critical features.

Our custom anticheat had unique functionalities that allowed us to detect and track any kind of hack / bot in a generic way. We believe the anticheat that we made was able to detect and was able to block all of the known threats, and releasing our code would allow the development of more powerful cheating tools that would be more difficult, if not impossible, to detect. We have spent countless hours to fight people making money from exploits, cheats and traffics: the last thing we want to see now is people getting more money from wow hacks because of us.

Some voices in the emulation scene wanted to legally force us to release the complete source code if we chose to only publish a part of it. As explained above, the anticheat is not something we would reveal in any case.

A second important point is that keeping the sources private could be useful at some point during the discussion with Blizzard. They proposed to discuss together and we want to have all the chances on our side, for the community we represent now.

Furthermore, if official legacy servers were to be released at some point in the future, the emulation would become, in essence, obsolete.

C. A special gift for you

On a side note, the development team has prepared a gift for you. One of the hidden Nostalrius features was the ability to "replay" sequences of the game. This is something that was mainly used to create our videos, but never released to players. We accumulated a few replays of different events that occurred on our PvP and PvE servers, and we are willing to let you replay these magic moments. We are glad to inform you that Nostalrius team is releasing the first "replay" feature for World of Warcraft, and will be available to anyone: a powerful tool for future e-sport event maybe ?

The source code is available here (based on BunnyEmu, credit to their developers) : https://github.com/NostalriusVanilla/NostalriusMemories You can download the package with replays here: https://mega.nz/#!sdtiWCTT!vBUMCrGP8_BB ... ryEOl2usDM

Requirements (not provided): World of Warcraft original 1.12.1 client Optional: WDB item cache filled (or you will see players naked)

We hope you will enjoy these replays that we are introducing here and you will be able to carry these wonderful Nostalrius memories for ever with you.

D. Community feedback and thoughts

We will need the help and feedback of the whole World of Warcraft community to carry all their voices, and make the meeting with Blizzard a success. More information will be available on an announcement next week. Please, stay tuned!

Best regards, Nostalrius Team.

When you have exhausted all possibilities, remember this ... you haven't. Thomas A. Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ryatzu schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Ik zit zelf op een duitse server dresdeon ofzo iets. Nu ik level 38 ben kom ik veel meer mensen tegen. Het is btw een normal server.
Pvp ga ik pas later aanraken.

Ik heb nog geen dungeon gespeeld en ik zit bij een guild zonder dat ik het zelf in de gaten had haha. Ben nog echt een noob die alles nog moet leren. Maar de quest halen en levelen is al leuk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Even voor mijn beeld hè, kan ik van een PVP server char dingen oversturen naar een RPPvP server? Ik heb namelijk nog een hele guildbank vol met crap die nog van pas zou kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Nu online
SpoekGTi schreef op maandag 02 mei 2016 @ 04:28:
Even voor mijn beeld hè, kan ik van een PVP server char dingen oversturen naar een RPPvP server? Ik heb namelijk nog een hele guildbank vol met crap die nog van pas zou kunnen komen
Alleen bind on account spullen kan je naar een ander realm sturen. Tenzij het een connected realm is maar aangezien je hebt over van een PvP server naar een RP PvP server zal dat wel niet het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 21:12
Carthrax schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:42:
[...]

Alleen bind on account spullen kan je naar een ander realm sturen. Tenzij het een connected realm is maar aangezien je hebt over van een PvP server naar een RP PvP server zal dat wel niet het geval zijn.
Carthrax schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:42:
[...]

En zie hier de lijst van connected realms

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/8715582685

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.