Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jammer van Nostalrius, maar ik begrijp het wel vanuit Blizzard. Het is en blijft stelen van code.
Ik had een low level hunter char aangemaakt om nog even wat oude gebieden te zien en met de oude hunter mechanics te spelen, maar had altijd wel in mijn achterhoofd dat dit niet lang zo kon blijven.
Spijtig voor diegenen die wel veel tijd/energie erin hebben gestopt.

[ Voor 46% gewijzigd door bitpixl op 07-04-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
beebie121 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:13:
crap... ik vond vanilla juist leuker dan de echte.
Genoot echt weer van old skool, hardcore, wow op die server.

Ik hoop dat blizz er voor kiest om zelf een soort van vanilla server op te zetten zonder dat je met je andere characters kan communiceren die op normal zitten zodat je geen gold/items kan overzetten.

F*CK ik baal hier echt van!
Vanilla Servers gaan er niet komen.

"Tom Chilton (Game Director for World of Warcraft) answered a question about classic servers during the BlizzCon 2015 World of Warcraft Q&A.

While we realise there is a desire for servers running previous versions of the game, we do not have any plans to setup classic servers. The old code is designed to run on the old hardware. The old code brings with it the old data, which includes the old bugs. The natural expectation from players would be that we would fix these bugs to ensure a smooth gameplay experience (along with the need for Customer Support and other dedicated support teams for such realms).

We feel it is not feasible to support multiple versions of World of Warcraft concurrently, and instead believe that our resources would be better placed continuing to build upon the current live game."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:46
TheDeeGee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:52:
[...]

Vanilla Servers gaan er niet komen.

"Tom Chilton (Game Director for World of Warcraft) answered a question about classic servers during the BlizzCon 2015 World of Warcraft Q&A.

While we realise there is a desire for servers running previous versions of the game, we do not have any plans to setup classic servers. The old code is designed to run on the old hardware. The old code brings with it the old data, which includes the old bugs. The natural expectation from players would be that we would fix these bugs to ensure a smooth gameplay experience (along with the need for Customer Support and other dedicated support teams for such realms).

We feel it is not feasible to support multiple versions of World of Warcraft concurrently, and instead believe that our resources would be better placed continuing to build upon the current live game."
Ik snap het op zich wel, je moet inderdaad je teams gaan opsplitsen en weer een volledige support constructie opzetten voor iets dat eigenlijk niet je core business is. Denk dat het vooral ook een beetje de vraag is hoe lang zoiets interessant blijft. Heb zelf geen glazen bol, maar zou er zoveel volk zijn dat daar echt lang aan blijft plakken maar niet subscribed op de "new" wow? Voor om en bij 10k subscribers ga je die kosten niet maken denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb zelf Vanilla gespeeld en zou voor geen goud meer terug willen naar hoe het toen was.

Zeker niet nu ik Casual ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:50
TheDeeGee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:55:
Heb zelf Vanilla gespeeld en zou voor geen goud meer terug willen naar hoe het toen was.

Zeker niet nu ik Casual ben.
Ik speel meer casual dan ooit. En toch zou ik kruipend, hangend en wurgend terug naar Vanilla...

niet met alles, absoluut. maar als ik moet kiezen tussen vanilla of WoD.. dan is het vanilla any day.
ondanks de fouten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:46
beebie121 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:29:
[...]

Ik speel meer casual dan ooit. En toch zou ik kruipend, hangend en wurgend terug naar Vanilla...

niet met alles, absoluut. maar als ik moet kiezen tussen vanilla of WoD.. dan is het vanilla any day.
ondanks de fouten etc.
Heb zelf ook erg goeie herinneringen aan burning crusade. Toen stond WoW echt op het topje vind ik. Maar goed, die tijd komt niet meer terug. Vind dat het toch nog steeds knap voor een spel van 11 jaar??, om nog steeds miljoenen Subs te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Over oude tijden gesproken, beleefde tijdens WotLK leuke pvp dagen met mn aff lock. Dotjes plaatsen op mensen en ze feared wegsturen, heerlijk. Na m'n break van cata is dit gevoel nooit meer terug gekomen.

Totdat ik gisteren in Ashran zelf slachtoffer werd, ik rende weg en zag m'n bar als maar verder leeg tikken, kon net op tijd terug zijn bij de healers.. Kortom, nu jeukt m'n lock ineens weer.. Zijn er hier nog pvp aff locks die aan kunnen geven of het leuk speelt dezer dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 09:57
Oude dagen in wow. Nostalgie kan zulk een mooie roze bril zijn.

Had (meestal) genoeg kogels bij mij op mijn hunter bij groepsactiviteiten. En anders maakte ik ze zelf als engineer. Bleef altijd leuk, tijdens een run, heeft er iemand misschien nog wat munitie over kreet te horen :) Was iemand vergeten voorraadje mee te nemen, letterlijk kogels tellen.

Ander (vond ik wel tenminste, want was even anders) punt was als je een paar levels had gevochten met een 1h axe en je vond een nieuwe 1h zwaard, moest je eerst daar mee gaan trainen.

Kleine details, maar was gewoon leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
beebie121 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:29:
[...]

ondanks de fouten etc.
Ik heb leuke tijden beleefd tijdens vanilla, maar ik zou er toch echt niet terug naar willen. Vergeet niet dat er een grote hoop specs voor allerlei klasses niet (goed) werkten: alleen warriors konden tanken, de heal klasses konden geen viable dps doen in raids,...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Kapoen schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:29:
[...]

Ik heb leuke tijden beleefd tijdens vanilla, maar ik zou er toch echt niet terug naar willen. Vergeet niet dat er een grote hoop specs voor allerlei klasses niet (goed) werkten: alleen warriors konden tanken, de heal klasses konden geen viable dps doen in raids,...
Klopt! er was een hoop mis. maar misschien wel dankzij dat was het toch super tof!
En alleen warriors konden tanken en healers geen dps. Persoonlijk vond ik dat helemaal niet erg!
Het was een rol die je speelde. En daar had je je in te schikken.

ik snap heel goed dat er genoeg mensen zijn die het niet leuk vonden maar ik wel!

Elke class had een specifieke rol, en dat vond ik echt tof.

spriest: mana batterij
mage: drinks en sheep
Rogue, sap
lock: summon
hunter: misdirection

etc etc.

ik vond dat echt tof. En beter dan het hele homoginization wat ze hebben gedaan.
Voor mij was het juist leuk om een class te kiezen op basis van unieke dingen.

Er zijn meer dan genoeg dingen die beter konden hoor! En ook dar ben ik zeer van bewust, maar als ik moet kiezen ga ik altijd terug :)
Het hoeft ook niet 100% day 1 te zijn. Ik bedoel zehebben later meer kerhoven etc toegevoegd zodat je niet het hele pokkeeind hoeft te lopen, een flying point in camp taurejo etc.
Dat is goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
beebie121 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:37:
[...]

spriest: mana batterij
spriests in vanilla raids? Face melten in pvp ja, raids niet zoveel dacht ik :)
Misschien dat ze na het verwijderen van de DoT limiet wel meemochten, maar in mijn MC/BWL dagen heb ik nooit een spriest weten meelopen in een raid.

En sowieso was de keuze voor een priest ook niet evident, je moest rekening houden met twee racials, die van je ras (undead, troll, human, dwarf,...) en dan de unieke priest ability die aan je race gelinked was: dev plague, fear ward, ...

Jaja vanilla was leuk, als je dood ging in die beginner naga dungeon in ashenvale was de GY voor horde ergens in nelf startgebied 8)7 En altijd leken de GY's achter een berg te liggen, uiteraard aan de andere kant van waar jij moest zijn.

Ik heb veel plezier gehad aan de Quel'Serar questline met mijn warrior, het bij elkaar puzzelen van de ring/key voor UBRS, de Onyxia quest chain (de horde variant toch ;) ). Na x maanden nog altijd hoekjes en kantjes ontdekken in BRD,... memories!

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 08-04-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow Priest in Vanilla? HA-HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 15:24
Nee sommige mechanics van vanilla hoeven van mij echt niet meer :P

Soulshards farmen voor raids zodat iedereen healthstones had etc etc.
Af en toe Scholomance doen voor mensen hun flasks te maken aangezien dat toen de enige manier was (of BWL)
Om nog maar te zwijgen als lvl 20 alliance lock even naar the barrens te moeten lopen voor je succubus quest. Moet wel zeggen dat ik als een van de eerste Alliance Locks op Bladefist mijn epic warlock mount had en daar was ik best wel blij mee toen :P
Nu ik ook uber casual en heb oldschool servers eens geprobeerd, niet meer mijn ding :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
beebie121 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:37:
[...]

hunter: misdirection
Het is dan alleen jammer dat Misdirection pas geïntroduceerd is in TBC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk dat hij tranq shot bedoelde, maar dat moest je eerst leren via een drop van één van de eerste bosses in MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akaendra schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:02:
Nee sommige mechanics van vanilla hoeven van mij echt niet meer :P

Soulshards farmen voor raids zodat iedereen healthstones had etc etc.
Af en toe Scholomance doen voor mensen hun flasks te maken aangezien dat toen de enige manier was (of BWL)
Om nog maar te zwijgen als lvl 20 alliance lock even naar the barrens te moeten lopen voor je succubus quest. Moet wel zeggen dat ik als een van de eerste Alliance Locks op Bladefist mijn epic warlock mount had en daar was ik best wel blij mee toen :P
Nu ik ook uber casual en heb oldschool servers eens geprobeerd, niet meer mijn ding :P
Nee inderdaad, het Levellen met heirlooms en dungeons chainen is zoveel leuker, elke keer als ik een character level ontmoet ik ook echt zeer interessante mensen in WoD..

Vanilla had zo zijn dingen die omslachtig waren, maar het was toch een stuk gezelliger. het lopen alleen al naar dungeons was al een stuk leuker. Vroeger speelde je WoW en voelde het gezellig, nu voelt het een beetje eenzaam, tuurlijk je hebt wat vrienden op Battle.net, maar het is niet hetzelfde als vroeger.

Dat gevoel dat je ook kreeg als je mensen zag met een epic mount, helemaal gek! In tbc hetzelfde gevoel met epic fly, gewoon leuk. Het enige wat ik niet mis aan Vanilla, is het chainen aan battlegrounds voor wat titels.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:17:
[...]

Vanilla had zo zijn dingen die omslachtig waren, maar het was toch een stuk gezelliger. het lopen alleen al naar dungeons was al een stuk leuker. Vroeger speelde je WoW en voelde het gezellig, nu voelt het een beetje eenzaam, tuurlijk je hebt wat vrienden op Battle.net, maar het is niet hetzelfde als vroeger.
Maar je kunt toch nog steeds LFG of LFM roepen in de chat en vervolgens naar de dungeon lopen om daar de summon stone te gebruiken...? ;)

Maar eens en oneens met zoveel dingen. Had vorige maand dat ik 3x in de week een social chat had met voorbij gangers in een gebied, maar dit was eerder opmerkelijk dan gewoon. En de charme van dungeons is al lang weg, maar 'raids' zijn nu voor mij als casual ook toegankelijk, terwijl dit in vanilla gewoon echt een no-go was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:17:
[...]
Kijk, dit is natuurlijk een ander probleem. Wat mensen voornamelijk aanhalen is dat het spel, oftewel de gameplay, in Vanilla beter was. Communities zijn zeker een stuk minder geworden, maar goed, als je in een leuke guild zit is het hetzelfde als vroeger. Ik zit in dezelfde guild als in TBC met zelfs nog een paar mensen uit die tijd en ik vermaak mij prima. Je guild was in Vanilla ook je community. Dungeons deed je veelal met mensen uit je guild want een groep zoeken via General/Trade was vaak een drama.

En nogmaals, ik vermoed nog steeds dat veel mensen die om Vanilla schreeuwen, het nooit echt gespeeld hebben. In die tijd deed je of PvP of raiden, iets anders was er niet echt te doen. Je had 20 verschillende elixirs/flasks/food/weet ik veel wat, die je allemaal tegelijk kon gebruiken en waar je dus ook constant aan het farmen voor was. Poisons werden gecraft, bullets/arrows voor hunter kon je kopen en namen ontzettend veel bagspace in, zelfde verhaal met warlock soul shards. Iedere buff had wel een reagent nodig (Symbol of Kings voor paladins, etc). Paladins waren niks anders dan een buff-bot tijdens raids: 40 man buffen met 5 minuten blessings.
In PvP kon je niet echt iets bereiken zonder 20 uur per dag bezig te zijn met battlegrounds. In PvE kon je niks bereiken zonder 5 avonden per week te raiden (raiden was in die tijd ook meer een issue van zoveel mogelijk tijd erop doorbrengen dan daadwerkelijk skills) en dan de overige gametime had je nodig om consumables te farmen. Nee, wat betreft gameplay is de game zeker vooruit gegaan. Ik vind het heerlijk dat ik tegenwoordig op een hoog niveau kan raiden met maar 2 raids per week (en waar skill > tijd dus is). Dat ik tijd heb om naast het raiden nog daadwerkelijk andere dingen kan doen in-game (en ook andere games).

Wat community betreft geef men gelijk. Daarin was Vanilla vele malen beter. Toen kon je nog een groot gedeelte van de server kwa naam in ieder geval. Maar het echt sociale deed je in die tijd ook vooral met guildies en dat heb ik tegenwoordig nog steeds. Dat is dus ook enigszins je eigen verantwoordelijkheid. Spreek ook nog geregeld met mensen die ik heb ontmoet uit het verleden, eigenlijk alleen vanuit oude guilds/raid groups. Daarnaast ontmoet ik tegenwoordig nog genoeg nieuwe mensen waar ik goed mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb anders redelijk wat gepugged in vanilla, maar dat kwam waarschijnlijk omdat mijn main char een warrior was. Ik kreeg genoeg whispers met de vraag om te tanken, en ik had een redelijke goede reputatie denk ik. Ook het feit dat ik de UBRS key had hielp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weet iemand toevallig of ze met legion het ook zo gaan doen dat alle achievement progress ook shared word?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Nice
Nostalrius is a vanilla WoW server that is closing down in a couple of days, by demand of Blizzard. It had 150k active members.

Horde players are now doing a pilgrimage from Orgrimmar tot Thunderbluff to jump to their deaths.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1205632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ricmaniac schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:10:
Weet iemand toevallig of ze met legion het ook zo gaan doen dat alle achievement progress ook shared word?
Denk het niet, er zijn al een hoop achievements in de loop van de jaren account wide geworden maar denk dat ze groten deels zo willen behouden zoals het nu is. Als je achievement krijgt op éne character is die toch ook al zichtbaar op andere? Achievements zoals 100 battleground wins gaan ze heus niet account wide maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Haha mooi om te zien; /follow :+

Doet me denken aan lemmings op het einde

[ Voor 9% gewijzigd door Rhain op 08-04-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Echt zonder van Nostalrius... volgde het project al voor dat de server open ging... daar veel plezier beleefd...

Voor de liefhebber(s): er staat een petitie online van de makers van Nostalrius aan blizzard:

https://www.change.org/p/...rld-of-warcraft-community

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Blizzard heeft lak aan petities vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
Kapoen schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:17:
Blizzard heeft lak aan petities vrees ik.
En terecht, ze zullen zelf ook echt wel overwegen om het te doen maar zullen er hun redenen voor hebben het niet uit te brengen.

En dan gaan miepen dat je private server het niet meer doet en alles voor niks is geweest (wat mensen doen) is een beetje naief aangezien dat op elk moment kan gebeuren als je op een private server speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Haha geweldig. Zo'n actie kunnen ook alleen WoW-spelers verzinnen :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grompie schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:20:
[...]

Denk het niet, er zijn al een hoop achievements in de loop van de jaren account wide geworden maar denk dat ze groten deels zo willen behouden zoals het nu is. Als je achievement krijgt op éne character is die toch ook al zichtbaar op andere? Achievements zoals 100 battleground wins gaan ze heus niet account wide maken.
Ja dat laatste vind ik dus dat ze dat moeten doen! :P want hoezo niet... je hebt al die wins toch alsnog zelf gedaan

Ik heb nu zoo vaak dat ik een andere character wil spelen maar kom er nooit serieus aan toe omdat ik dan word tegengehouden doordat ik een groot deel al met me rogue heb gedaan.

En dan zijn er veel mensen die hebben van: wat boeien die achievements nou.. maar op 1 of andere manier boeit het mij heel veel en kan k niet zomaar overstappen naar een andere char :(

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 08-04-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 23:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ricmaniac schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:50:
[...]

Ja dat laatste vind ik dus dat ze dat moeten doen! :P want hoezo niet... je hebt al die wins toch alsnog zelf gedaan

Ik heb nu zoo vaak dat ik een andere character wil spelen maar kom er nooit serieus aan toe omdat ik dan word tegengehouden doordat ik een groot deel al met me rogue heb gedaan.

En dan zijn er veel mensen die hebben van: wat boeien die achievements nou.. maar op 1 of andere manier boeit het mij heel veel en kan k niet zomaar overstappen naar een andere char :(
Gewoon overstappen en met en met dingen opnieuw doen. Ben zelf in Pandaria overgestapt van een warrior naar een warlock en inmiddels heb ik weer alle reputaties en loremaster gedaan. World events achievements ook bijna klaar. Uiteraard blijven er dingen die je niet meer opnieuw wilt of kan doen. Maar als je uiteraard je oude karakter behoud dan "verlies" je dat ook niet. Wat ik dan ook doe is met mijn warrior is hem behandelen als een alt waardoor ik geen rep grinds, loremaster, achievements meer doe op hem. Inmiddels heb ik dan ook meer gedaan in totaal op mijn warlock dan mijn warrior.

Wat ik wel irritant vind is dat bepaalde achievements uit 2008 nog op naam staan van mij warrior zijn oude naam (welke hij had op een andere server). Een of andere manier is die naam niet mee gewijzigd, dus ik zie nu achievements op een naam staan van een "onbekend" karakter.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartske schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:25:
[...]

En terecht, ze zullen zelf ook echt wel overwegen om het te doen maar zullen er hun redenen voor hebben het niet uit te brengen.

En dan gaan miepen dat je private server het niet meer doet en alles voor niks is geweest (wat mensen doen) is een beetje naief aangezien dat op elk moment kan gebeuren als je op een private server speelt.
Ik begreep dat die vanilla server ook niet gratis was. Way to go, geld vragen voor iemand anders zijn software. Kan er niet wakker van liggen dat het gesloten is en ik vind het ook terecht van Blizzard dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Kaap schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 06:35:
[...]

Ik begreep dat die vanilla server ook niet gratis was. Way to go, geld vragen voor iemand anders zijn software. Kan er niet wakker van liggen dat het gesloten is en ik vind het ook terecht van Blizzard dat ze dat doen.
Vanilla server van nostalrius was wel gratis, het enige wat je kon was geld storten op een account waarmee de server rekening betaald werd. De ontwikkelaars aanvaarden zelfs geen donaties juist omdat ze op die manier hoopten dat blizzard ze niet zouden aanvallen.
Verder hebben ze helemaal niets gevraagd voor zelf geschreven software, het is niet dat ze de server software van blizzard hebben gestolen. Ze hebben gewoon zelf een server gemaakt die ongeveer hetzelfde werkt als de originele servers van blizzard.
Vind het dus erg dat ze omschreven worden als dieven, terwijl ze enkel probeerden een game van 10 jaar geleden terug te laten spelen zonder dat ze er zelf een euro aan verdienden (moesten zelfs vaak zelf voor de server kosten bijleggen) omdat blizzard weigerd om er nog ondersteuning voor te bieden.
Mocht blizzard nu zelf met een vanilla server komen zouden ze zelfs meteen hun deuren gesloten hebben. Ze gaan trouwens alle data/software die ze verzameld hebben ter beschikking van blizzard stellen in de hoop dat ze een vanilla server starten.
Zelf ook tijdje gespeeld op die server en ondanks dat het natuurlijk een erg oude game is en er heel wat handige features ontbreken vond ik het een aangename experience. Je kwam altijd wel iemand tegen waarmee je samen kon questen. En er werd terug gepraat met andere spelers, iets wat ik nu nooit meer tegen kom op de live servers. Gebeurt vaak nu dat je een dungeon binnen komt via lfg en er geen woord gezegd wordt. Op nostalrius wist ik al vaak na 5 minuten van welk land iedereen was en welke taal ze spraken.
Dat het niet voor iedereen weggelegd is kan ik begrijpen, maar mocht blizzard besluiten om een vanilla server op te starten zou ik gerust daar 5-10€ per maand voor betalen. En ik denk niet de enige te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
De kans dat Blizzard zelf een Vanilla server gaat starten lijkt me vrij klein. Gewoon omdat ze dan ook support moeten inregelen voor zo'n server en dat kost gewoon een hoop geld.

En als ze met een Vanilla server komen, dan willen er ook weer mensen een Wrath server, of een TBC server..

Dus ja, het is gewoon jammer voor de mensen die er speelden, maar het is gewoon niet legaal om zo'n server te draaien. Ondanks alle goede bedoelingen van degenen achter Nostalrius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie het zo, na 3 jaar vanilla ben je ook wel uitgepiest met content. En inderdaad, als er een vanilla server komt, dan zal er vanzelf een grote groep vragen om TBC en WOTLK.

Not gonna happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Ik vermoed dat het in de toekomst wel zal gebeuren, het is iets wat meerdere mensen bij blizzard ook willen doen maar om de redenen die je noemt inderdaad niet meteen zal gebeuren.
Er is echter wel een redelijk grote interesse in oude games en er is een markt voor. Oude games worden nu vaak opnieuw uitgegeven in een HD remake en die verkopen zeker niet slecht. Daarnaast is blizzard ook opnieuw bezig met games als warcraft 3 en diablo 2 te onderhouden zodat ze op nieuwe systemen ook goed draaien. Er moet natuurlijk ook support zijn voor de game maar in principe kunnen ze die beperken tot het GM gedeelte want aan de content mogen ze natuurlijk niets wijzigen dit is ook niet iets wat de speler van deze servers zouden mogen verwachten.
Het grotere probleem zie ik echter dat ze natuurlijk met het battle.net systeem zitten dat ze in iedere game willen stoppen en dat zou dan wel weer tijd kosten natuurlijk.
Met blizzard zeg ik nooit nooit, panda's waren ook ooit een 1 april grap. En hoewel er iedere expansion hopen spelers terug komen blijft het aantal vaste subscribers terug zakken midden de expansion. We hebben ook al 2 expansion na elkaar een jaar zonder content. Iets wat ze mogelijk op deze manier kunnen invullen.
Maar het zal idd niet voor de nabije toekomst zijn. Voorlopig wordt dit gat dus opgevuld door private server en de community erachter. Nostalrius is misschien weg maar er bestaan al andere servers die met hetzelfde idee werken. (Cut off one head...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Grompie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:41:
Er is echter wel een redelijk grote interesse in oude games en er is een markt voor. Oude games worden nu vaak opnieuw uitgegeven in een HD remake en die verkopen zeker niet slecht. Daarnaast is blizzard ook opnieuw bezig met games als warcraft 3 en diablo 2 te onderhouden zodat ze op nieuwe systemen ook goed draaien. Er moet natuurlijk ook support zijn voor de game maar in principe kunnen ze die beperken tot het GM gedeelte want aan de content mogen ze natuurlijk niets wijzigen dit is ook niet iets wat de speler van deze servers zouden mogen verwachten.
Er zit natuurlijk wel een groot verschil in een oudere game (zoals Warcraft 3 en Diablo 2) en een oudere versie van een game in constante ontwikkeling (zoals World of Warcraft en Diablo 3). Daarnaast is het voor MMORPG's niet eenvoudig om maar gewoon een oude versie neer te zetten, zeker niet als daar weer een maandelijkse subscriptie aan vast hangt (wat weer zal gebeuren doordat er serverkosten en dergelijke zijn). Alleen een beetje GM support zal dan niet voldoende zijn voor spelers. Zij verwachten uiteindelijk toch weer updates (want men betaald) met bugfixes en uiteindelijk nieuwe content want ja, na een periode van geen patches raken mensen uitgekeken op de huidige content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noiz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:35:
[...]
na een periode van geen patches raken mensen uitgekeken op de huidige content.
En dit is precies de reden dat aan het einde van de dag mijn huidige sub eindigt... De tweede keer sinds release van WoW dat ik een pauze inlas. De reden van nu: ik verveel me ingame en doe eigenlijk helemaal niks anders meer dan in de Garrison rond gangen en de ah bespelen... Maar ook daar komt op een gegeven moment een eind aan als je capped bent. :-/

Ik vind het oprecht jammer, maar het is voor nu niet anders... Zal nog wel dit topic blijven volgen gok ik... Alleen wellicht iets minder reageren zoals afgelopen weken. :-/

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 13:59

junglebeast

hier staat iets

Ik vraag me af hoe lang zo'n vanilla server nog leuk blijft. Stel je raid Naxx40 voor 2 jaar, is dat nog leuk? Zal je dan niet weer krijgen dat ze na een tijdje TBC uitbrengen, etc etc..

Dat gebeurt trouwens wel voor de EQ servers die wel worden geaccepteerd door Daybreak.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
RustStorm schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:11:
[...]
De reden van nu: ik verveel me ingame en doe eigenlijk helemaal niks anders meer dan in de Garrison rond gangen en de ah bespelen... Maar ook daar komt op een gegeven moment een eind aan als je capped bent. :-/
Dit is ook mijn dagelijkse gang van zaken op zich, garrison missions op 11 characters uitvoeren en wat AH dingen. De gold blijft binnenstromen in ieder geval :P Afgezien daarvan nog de wekelijkse raid (welke zich tot 1 avond beperkt als mensen een beetje opletten) zodat iedereen Archi mount zal krijgen voor de expansion. Ik zal de sub niet tijdelijk stopzetten in ieder geval, nooit gedaan ook. Maar dat is ieder zijn eigen.

Periodes zoals dit gebruik ik dan weer om andere games te spelen of series te kijken die zijn blijven liggen. Zo vermaak ik mij bijvoorbeeld op dit moment enorm met Black Desert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noiz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:03:
[...]

Dit is ook mijn dagelijkse gang van zaken op zich, garrison missions op 11 characters uitvoeren en wat AH dingen. De gold blijft binnenstromen in ieder geval :P Afgezien daarvan nog de wekelijkse raid (welke zich tot 1 avond beperkt als mensen een beetje opletten) zodat iedereen Archi mount zal krijgen voor de expansion. Ik zal de sub niet tijdelijk stopzetten in ieder geval, nooit gedaan ook. Maar dat is ieder zijn eigen.

Periodes zoals dit gebruik ik dan weer om andere games te spelen of series te kijken die zijn blijven liggen. Zo vermaak ik mij bijvoorbeeld op dit moment enorm met Black Desert.
Die mount halen voor iedereen is natuulijk nog wel een leuk iets om te doen iedere week. Ik raid alleen niet, en LFR vind ik echt hel om te doen. Dan blijft er op een geven moment heel weinig over. (zo goed als) Alle pets heb ik al, rare en level 25. Mounts farmen tot in den treuren is ook maar eenmaal per week; moet ik mezelf ook steeds toe zetten. En dan blijft er niet veel meer over behalve achievements. En in tegenstelling tot "vroeger" kan ik me daar ook niet meer toe zetten... Dus conclusie voor mij is simpel: sub stop zetten en lekker andere dingen doen zoals Tomb Raider of Star Craft of weet ik veel wat.... :) Ook wel eens fijn. ;D

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

junglebeast schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:31:
Ik vraag me af hoe lang zo'n vanilla server nog leuk blijft. Stel je raid Naxx40 voor 2 jaar, is dat nog leuk? Zal je dan niet weer krijgen dat ze na een tijdje TBC uitbrengen, etc etc..

Dat gebeurt trouwens wel voor de EQ servers die wel worden geaccepteerd door Daybreak.
Maar naxx40 raid je niet zo maar :P ... je bent al als je gewoon doordeweeks werkt enzo waarschijnlijk een 2 maanden bezig wil je level 60 zijn. en dan met die specifieke drops die tussen 40 man gedeelt moeten worden ben je een tijd bezig hoor voordat je naxx40 ready bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:25:
[...]

Maar naxx40 raid je niet zo maar :P ... je bent al als je gewoon doordeweeks werkt enzo waarschijnlijk een 2 maanden bezig wil je level 60 zijn. en dan met die specifieke drops die tussen 40 man gedeelt moeten worden ben je een tijd bezig hoor voordat je naxx40 ready bent
Stel, je bent een jaar bezig om Naxx ready te worden en raid daarna Naxx nog een jaar (redelijk zoals de timeline daadwerkelijk was in Vanilla). Wat denk je dat mensen dan gaan doen? Juist, exact hetzelfde als dat ze nu aan het doen zijn: klagen. En wat moet er dan gebeuren met zo'n Vanilla server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Noiz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:50:
[...]

Stel, je bent een jaar bezig om Naxx ready te worden en raid daarna Naxx nog een jaar (redelijk zoals de timeline daadwerkelijk was in Vanilla). Wat denk je dat mensen dan gaan doen? Juist, exact hetzelfde als dat ze nu aan het doen zijn: klagen. En wat moet er dan gebeuren met zo'n Vanilla server?
geen idee, dan bloed het dood, maar dan heeft blizzard iig 24 maanden playtime van me betaald gekregen. nu al maanden niets en de komende maanden tot legion ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Noiz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:50:
[...]

Het gaat niet over de content maar over de beleving bij veel spelers die op vanilla servers spelen. Het nostalgie gevoel van weleer. Je weet gewoon dat er een stop is op de content en dat ge game een einde geeft maar dan stop je er ook mee als je geen zin hebt. Of ga dan terug op live spelen want daar komt wel nieuwe content uit. Ik zie gewoon het probleem niet als je de verwachtingen maar duidelijk maakt aan je speler base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Heeft het te maken met het uitkomen van de nieuwe expansion, dat de servers alvast beetje bij beetje klaargemaakt worden, of is het gewoon domme pech?

Ook deze keer melding dat het onderhoud aan de servers uit is gelopen. Inmiddels al ruim een uur over tijd. Was vorige keer ook al het geval. Met als "bonus" een behoorlijk onstabiele inlogprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
fitznl schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:31:
Heeft het te maken met het uitkomen van de nieuwe expansion, dat de servers alvast beetje bij beetje klaargemaakt worden, of is het gewoon domme pech?

Ook deze keer melding dat het onderhoud aan de servers uit is gelopen. Inmiddels al ruim een uur over tijd. Was vorige keer ook al het geval. Met als "bonus" een behoorlijk onstabiele inlogprocedure.
Er zijn al een tijdje issues met inloggen en het wisselen van realms. Het valt gelukkig weer een beetje mee, maar volgens mij zijn nog niet alle kinks uit de kabel.

Hopelijk lukt het ze om snel hun maintenance af te ronden.

Kan ik weer Dragon soul runs doen.. Gisteravond een run of 5-6 gedaan al ging het op t eind wel een paar keer onnodig mis op Spine.. wat n rotfight blijft dat toch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:04

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren warlords aangeschaft voor een klein bedrag met een character boost tot level 90. Heb me een orc warrior aangemaakt op de server van defias Brotherhood. Tevens ook meteen aangemeld bij de GoT Guild. Nog niet veel personen online maar dat zal wel veranderen bij Legion. Had al een level 90 op darkspear. Maar nu toch maar naar een drukkerre server gekomen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

In voorbereiding op Legion leveling ben ik nu alvast wat Excess Potion of Accelerated Mind aan het stacken op al m'n chars. Die dingen kosten geen drol (100 garrison resources) en zijn toch wel handig tijdens het levelen straks. Nu hopen dat er ook een Legion-variant komt die stacked met deze 8)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
temp00 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:17:
In voorbereiding op Legion leveling ben ik nu alvast wat Excess Potion of Accelerated Mind aan het stacken op al m'n chars. Die dingen kosten geen drol (100 garrison resources) en zijn toch wel handig tijdens het levelen straks. Nu hopen dat er ook een Legion-variant komt die stacked met deze 8)
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze die dingen niet gaan aanpassen als Legion eenmaal live gaat eigenlijk.

En zelfs als ze dat niet doen, dan nog zou ik ze waarschijnlijk niet gebruiken. In ieder geval niet op mn main.

De leveling experience van Warlords zat erg goed in elkaar en nu ik er doorheen ben gegaan in full heirlooms vind ik t jammer dat ik ontzettend veel stukken heb overgeslagen eigenlijk.. dus ja, ik neem straks de tijd wel om die zones eens goed door te lopen en loremaster achievements te halen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Niet op je main, maar op je tweede, derde, vierde.....? ;) Ik heb het meestal wel gehad na 1 char. Vooralsnog staat er niks in de tooltip in de trant van "not usable above lvl100" en ik hoop sterk dat dat zo blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Mja das waar.. het aantal alts groeit nog steeds stukje bij beetje xD Heb nu onderhand bijna 9 level 100 chars.. En dan straks nog een boost erbij ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
temp00 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:17:
Je kan ze nu al niet meer gebruiken op level 100, dus zinloos dat je ze koopt voor legion. De kans dat blizzard dit zou toelaten is trouwens 0.0%. Zowat alle middelen om sneller te levelen gaan ze afblokken bij de start van een expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Zit ik ineens iets te denken... Een van de punten Vanilla vs huidig:"De community was beter, als ik op Nostalrius speel zegt men nog hoi en doe je samen questen..". Ik was gisteren maar weer eens een alt gestart. Er lopen zeker 5 tot 10 'mensen' rond, ik zwaai, roep hoi (om eens te testen), 0 reactie. Maar volgens mij is 95% ook gewoon een bot.. Wanneer zijn bots eigenlijk om de hoek komen kijken? En is de kans niet groot dat wanneer Blizzard overgaat tot optie voor Vanilla times dat bots ook daar de boel gaan verzieken....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
marijnvtg schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:29:
Zit ik ineens iets te denken... Een van de punten Vanilla vs huidig:"De community was beter, als ik op Nostalrius speel zegt men nog hoi en doe je samen questen..". Ik was gisteren maar weer eens een alt gestart. Er lopen zeker 5 tot 10 'mensen' rond, ik zwaai, roep hoi (om eens te testen), 0 reactie. Maar volgens mij is 95% ook gewoon een bot.. Wanneer zijn bots eigenlijk om de hoek komen kijken? En is de kans niet groot dat wanneer Blizzard overgaat tot optie voor Vanilla times dat bots ook daar de boel gaan verzieken....??
Het grote verschil is dat als je nu in leveling zone rond loopt je best je heirlooms aantrekt, exp. potion neemt en vlamt van het ene naar het andere en vanaf level 15 dungeons in gaat. Je gaat zo snel alleen dat het gewoon onmogelijk is om sneller te zijn door samen te spelen.

In vanilla, kan je 1 mob aan maar van zodra je meerdere mobs target ben je meteen dood. Samen werken om te questen is dan ook een must en aangezien er nog geen lfg bestond kon je niet anders dan samen te groupen en quests samen doen. Met egoïsme zoals iedereen nu speelt kwam je dan helemaal niet ver en was het spel pijnlijk moeilijk. Zelfs als warrior tank moest je na x aantal mobs jezelf gaan healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Even snel een tip, door de lange maintenance is de prijs van de wow token redelijk gedaald.
80.500 om precies te zijn, heeft de laatste maand tussen de 84.000 en 88.500 gehangen.
Als je tokens met gold koopt zou ik er snel bij zijn, prijs zal snel wel weer richting de 90k gaan.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Grompie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:47:
[...]
Met egoïsme zoals iedereen nu speelt kwam je dan helemaal niet ver en was het spel pijnlijk moeilijk.
Is dit niet ook gewoon inherent aan de hedendaagse samenleving? Ik bedoel, deze ontwikkeling zie je ook in het dagelijkse leven en niet alleen in WoW. Een server neerzetten uit de tijd van 10 jaar geleden zorgt er niet automatisch voor dat dat probleem is opgelost. Zeker, je zal wat meer mensen tegenkomen, maar als die net zo egoïstisch zijn als ze op de huidige servers zijn schiet het natuurlijk niet op.
En dan ligt het natuurlijk ook nog altijd aan de persoon zelf. Als je er zelf geen moeite voor doet, moet je dat ook niet van anderen verwachten. Ik groet tegenwoordig nog steeds mensen in dungeons en vaak krijg ik ook gewoon antwoord. Als mensen niet antwoorden, prima, dan vlieg ik wel door zo'n dungeon heen. Maar dat gebeurde in Vanilla ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 08:55
Noiz schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:59:
[...]

Is dit niet ook gewoon inherent aan de hedendaagse samenleving? Ik bedoel, deze ontwikkeling zie je ook in het dagelijkse leven en niet alleen in WoW. Een server neerzetten uit de tijd van 10 jaar geleden zorgt er niet automatisch voor dat dat probleem is opgelost. Zeker, je zal wat meer mensen tegenkomen, maar als die net zo egoïstisch zijn als ze op de huidige servers zijn schiet het natuurlijk niet op.
En dan ligt het natuurlijk ook nog altijd aan de persoon zelf. Als je er zelf geen moeite voor doet, moet je dat ook niet van anderen verwachten. Ik groet tegenwoordig nog steeds mensen in dungeons en vaak krijg ik ook gewoon antwoord. Als mensen niet antwoorden, prima, dan vlieg ik wel door zo'n dungeon heen. Maar dat gebeurde in Vanilla ook al ;)
Ook in vanilla kwam ik genoeg spelers tegen die soms alleen maar reageerden op ni hao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weet iemand van jullie of er nog een nieuw pvp seizoen komt voor de release van legion ? want ik heb zeg maar honor cap maar niks meer wat k ermee kan kopen dus dan dacht ik gewoon een tmog set te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grompie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:47:
[...]

Het grote verschil is dat als je nu in leveling zone rond loopt je best je heirlooms aantrekt, exp. potion neemt en vlamt van het ene naar het andere en vanaf level 15 dungeons in gaat. Je gaat zo snel alleen dat het gewoon onmogelijk is om sneller te zijn door samen te spelen.

In vanilla, kan je 1 mob aan maar van zodra je meerdere mobs target ben je meteen dood. Samen werken om te questen is dan ook een must en aangezien er nog geen lfg bestond kon je niet anders dan samen te groupen en quests samen doen. Met egoïsme zoals iedereen nu speelt kwam je dan helemaal niet ver en was het spel pijnlijk moeilijk. Zelfs als warrior tank moest je na x aantal mobs jezelf gaan healen.
+1. Heb cooking en first-aid al lange tijd niet meer geleveld. Food heb ik uberhaupt niet meer bij me. Dat is een aspect wat ik best wel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
[...]

Als het niet gebeurde op een Nost dan zou ik je gelijk geven. Maar juist op de vanilla servers gebeurd het vandaag de dag nog wel.
Dus lijkt het me niet iets van deze generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
[...]

Is het niet meer een samenspel van gameplay en spelers?

In Vanilla waren er ook 'klootzakjes' op de servers, maar bij slecht gedrag werd je snel genoeg geignored. Je kon je naam nog niet zomaar veranderen en GM's waren daar bij mijn weten ook niet behulpzaam is. Je had een reputatie. Dat dwong toch een bepaald soort gedrag. Ook waren we allemaal nieuw en moest je ook wel sociaal zijn om wat te bereiken. In dezelfde tijd was Counterstrike ook vol met ronduit verschrikkelijke figuren (en ook aardige mensen uiteraard ;) ). Ander spel, andere mores; maar wel in hetzelfde tijdsvak. In elke context gedraag je je anders; ik neem dat voetbalhooligans thuis niet met stoelen gooien.

Vanilla was een mooie tijd. Ik zou er zelf niet meer naar terug willen (geen tijd meer - was toen 16/17 en had tijd te over :o ) - al was het maar om de herinnering niet te verpesten.

[ Voor 5% gewijzigd door ArchitectOfDoom op 13-04-2016 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Aerevan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:09:
[...]
Vanilla was een mooie tijd. Ik zou er zelf niet meer naar terug willen (geen tijd meer - was toen 16/17 en had tijd te over :o ) - al was het maar om de herinnering niet te verpesten.
Een dikke +1! Zou het zelf nog wel eens willen proberen, maar de kans zal groot zijn dat het maar voor even leuk is.. WoW is enorm geëvolueerd met goede en slechte punten, maar voor mij kan er nog steeds geen (rpg) game tegen op, want ik blijf altijd vergelijken met dat ene spel... WoW.

[ Voor 16% gewijzigd door Rhain op 14-04-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Ik heb zelf nooit vanilla meegemaakt; of TBC, of Wrath.. ben pas tijdens MoP gaan spelen zelf.

Zou ik het ooit willen spelen? Misschien, gewoon om het eens mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gaius schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:12:
[...]

+1. Heb cooking en first-aid al lange tijd niet meer geleveld. Food heb ik uberhaupt niet meer bij me. Dat is een aspect wat ik best wel mis.
Zeker first aid is hopeloos verouderd in de huidige context van het spel, ik snap niet dat Blizzard daar nooit iets aan gedaan heeft. Of misschien komt daar verandering in met Legion? Ik heb mezelf voorgenomen om niets te lezen over alpha/beta van WoW, kwestie dat er geen teleurstellingen kunnen volgen wanneer ik de volgende xpac speel.

Anyhoo, in vanilla en de daaropvolgende xpacs zorgde ik er voor dat al mijn chars first aid maxed hadden, gewoon een principe en trots kwestie </nerd out> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ze gaan de professions wel "volledig" overhaulen ja, of ze dit ook met first aid gaan doen weet ik niet. Ik heb wel al wat gezien van de veranderingen op YouTube, het zag er op zich leuk uit, maar er was weinig veranderd. Het is even ouderwets, alleen nu moet je iets meer questjes doen. Natuurlijk zit het nog in alpha en is dit pas sinds kort beschikbaar, hier een conclusie over trekken is nu nog onmogelijk. We moeten Blizz wel eerlijke kansen blijven geven.

Naast dat moeten mensen niet vergeten dat het spel gewoon oud is. Alle huidige expansions en veranderingen zijn een optimalisatie op iets wat al bestaat, geen volledige vernieuwingen. De fundering (de broncode) is nou eenmaal ouder dan 10 jaar, op een gegeven moment - niet ver van waar we nu zitten - zijn de mogelijkheden gewoon op; alle wegen die nog innovatieve optimalisatie bieden/boden zijn al bewandeld. Af en toe heb ik het gevoel dat dit door mensen niet begrepen wordt, het is niet het echte leven waar je een paar oude panden sloopt en er moderne huisjes voor neerzet. Dit werkt niet ingame. Een prachtig voorbeeld is de standaard bag (degene die je niet kan vervangen) die we nog steeds hebben. Deze zit helemaal verweven in de broncode, het verwijderen hiervan zou het spel onspeelbaar makelijk; het is onmogelijk. Eerlijk toegegeven door Blizz.

Naast dat zie ik het bovenstaande niet per se als iets negatiefs, I still do love the game. Het ouderwetse/nostalgische wat WoW heeft vind ik écht uniek, het zuigt me elkaar weer terug die game in. Wel mis ik echt de oude community, het ouderwetse levelen en wat moeilijkheid. Dit is denk ik alleen niet iets wat we Blizzard kwaad kunnen nemen, dit lijkt de laatste jaren een soort van "mode" te zijn in het gamegenre, helaas. Op deze manier spreek je natuurlijk veel meer mensen aan: massa is kassa. En uiteraard het cliché: stilstaan is.......

Hoe dan ook, Legion belooft echt legendarisch te worden. Persoonlijk ben ik nu al superhyped voor deze expansion en als een kind zo enthousiast. Ik kan echt niet wachten! Ook hoop ik voor Blizz dat ze de hoofdjes van de community weer een beetje de positieve kant op krijgen en de expansion in de smaak valt. Nogmaals: can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Raptar schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:48:
Ze gaan de professions wel "volledig" overhaulen ja, of ze dit ook met first aid gaan doen weet ik niet. Ik heb wel al wat gezien van de veranderingen op YouTube, het zag er op zich leuk uit, maar er was weinig veranderd. Het is even ouderwets, alleen nu moet je iets meer questjes doen. Natuurlijk zit het nog in alpha en is dit pas sinds kort beschikbaar, hier een conclusie over trekken is nu nog onmogelijk. We moeten Blizz wel eerlijke kansen blijven geven.

Naast dat moeten mensen niet vergeten dat het spel gewoon oud is. Alle huidige expansions en veranderingen zijn een optimalisatie op iets wat al bestaat, geen volledige vernieuwingen. De fundering (de broncode) is nou eenmaal ouder dan 10 jaar, op een gegeven moment - niet ver van waar we nu zitten - zijn de mogelijkheden gewoon op; alle wegen die nog innovatieve optimalisatie bieden/boden zijn al bewandeld. Af en toe heb ik het gevoel dat dit door mensen niet begrepen wordt, het is niet het echte leven waar je een paar oude panden sloopt en er moderne huisjes voor neerzet. Dit werkt niet ingame. Een prachtig voorbeeld is de standaard bag (degene die je niet kan vervangen) die we nog steeds hebben. Deze zit helemaal verweven in de broncode, het verwijderen hiervan zou het spel onspeelbaar makelijk; het is onmogelijk. Eerlijk toegegeven door Blizz.

Naast dat zie ik het bovenstaande niet per se als iets negatiefs, I still do love the game. Het ouderwetse/nostalgische wat WoW heeft vind ik écht uniek, het zuigt me elkaar weer terug die game in. Wel mis ik echt de oude community, het ouderwetse levelen en wat moeilijkheid. Dit is denk ik alleen niet iets wat we Blizzard kwaad kunnen nemen, dit lijkt de laatste jaren een soort van "mode" te zijn in het gamegenre, helaas. Op deze manier spreek je natuurlijk veel meer mensen aan: massa is kassa. En uiteraard het cliché: stilstaan is.......

Hoe dan ook, Legion belooft echt legendarisch te worden. Persoonlijk ben ik nu al superhyped voor deze expansion en als een kind zo enthousiast. Ik kan echt niet wachten! Ook hoop ik voor Blizz dat ze de hoofdjes van de community weer een beetje de positieve kant op krijgen en de expansion in de smaak valt. Nogmaals: can't wait!
Meen te herinneren van blizzcon dat ze alle professions gingen aanpakken en toen kwam er een slide met daarop first aid met daarbij 2 nieuwe spannende bandages. Ze weten bij blizzard dat het een sucky profession is die de meeste enkel nog levelen voor de achievement maar denk dat ze er niet meteen iets mee gaan doen. Ze kunnen beter hun tijd steken in iets anders en daar geef ik ze gelijk in.

Het wordt idd een oude game, die zaken van die bag kunnen ze wel aanpassen alleen is het tijd vs opbrengst ratio die gewoon niet nuttig is.Ze steken dan ook liever tijd in de nieuwe wardrobe/tabards/toys tab dan deze zaken aan te passen en lijkt me logisch ook.

Ben ook wel redelijk hyped voor legion. Zal heel erg veel questen worden maar ze brengen het op een betere manier voor wat ik tot nu toe zie op streams. Voor artifact kijk ik naar uit om de quest line te doen, zou graag alle artifacts bemachtigen maar om 36 level 100 characters te doen zie ik dan weer niet zitten :P.
Mythic dungeons klinken ook heel erg cool maar vraag me af of het echt wel gaat werken en hoelang ze relevant gaan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Momenteel heb ik geen sub lopen maar ik denk erover om Legion te gaan pre-orderen, de deluxe edition
Denk toch dat ik me sub maar weer laat lopen en me overige toons alvast naar lvl 100 lvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
eerste screens/trailer van Warcraft movie; meh.. moet dit t worden?
trailers van een paar weken geleden; humm toch best cool
gisteren avond in bios toevallig trailer in 3D met het bios effect: awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grompie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:40:
[...]
maar om 36 level 100 characters te doen zie ik dan weer niet zitten :P.
Je kunt gewoon op elke class elke artifact van je beschikbare specs krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Mja en je kan straks Quadruple speccen op bijvoorbeeld een druid als ik me niet vergis; dus 1 van elke class nodig in principe.

Scheelt toch aanzienlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Kaap schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:23:
[...]

Je kunt gewoon op elke class elke artifact van je beschikbare specs krijgen hoor.
Kan idd maar speel meestal maar 1 spec per character om dan uit te rusten met bijhorende transmog :P.
Heb je gallerij met al je characters met artifact weapon en transmog per spec. Challenge Accepted! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grompie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:36:
[...]

Kan idd maar speel meestal maar 1 spec per character om dan uit te rusten met bijhorende transmog :P.
Heb je gallerij met al je characters met artifact weapon en transmog per spec. Challenge Accepted! 8)7
Knappe jongen die m'n hunter uit de Black Dragonscale set + Rhok'delar krijgt. Tenminste, ik neem aan dat je de artifacts ook mag transmoggen naar iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Gaius schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:42:
[...]

Knappe jongen die m'n hunter uit de Black Dragonscale set + Rhok'delar krijgt. Tenminste, ik neem aan dat je de artifacts ook mag transmoggen naar iets anders?
Voor zover ik weet mag dat inderdaad. Ik hoef bijvoorbeeld ook geen gun op mijn hunter; een boog is veel mooier IMO.

Je mag andere wapens dan weer niet trasmoggen in een artifact weapon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
icemotion schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:53:
[...]

Voor zover ik weet mag dat inderdaad. Ik hoef bijvoorbeeld ook geen gun op mijn hunter; een boog is veel mooier IMO.
Ik heb dat klik geluid van guns altijd vervelend gevonden, en toen transmog beschikbaar werd was ik heel blij voor m'n hunter :)

Leuk om te lezen dat mensen hier een goed gevoel hebben bij de nieuwe xpac. Voorlopig hou ik me aan mijn plan om zo weinig mogelijk informatie/spoilers te lezen ivm de nieuwe xpac. Dat bespaart me allesinds de teleurstelling moesten er 'last minute' zaken verwijderd worden zoals bij WoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
"Leuk om te lezen dat mensen hier een goed gevoel hebben bij de nieuwe xpac."

Voor mij kan de nieuwe xpac al niet meer beter. Gnome hunter :) Rest zie ik wel.

Als ze nou de xpac na legion een gnome shaman introduceren en in de xpac daarna een gnome paladin, ben ik voor de komende jaren al tevreden :)

En natuurlijk loopt mijn gnome met een zo groot mogelijk gun rond met uiteraard de add on waarbij het geluid van de gun weer BOEM wordt in plaats van het standaard pew pew :)

[ Voor 0% gewijzigd door fitznl op 15-04-2016 19:31 . Reden: woordje mij vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Gnomes O+ . Ben persoonlijk wel blij dat ze dat geknal van die hunters deze expansion eindelijk uit de game hebben gehaald. Werd er altijd helemaal gestoord van 8)7

Gisteren m'n laatste char naar honderd gebracht en heb nu weer alle classes op lvl100. Ik dacht eigenlijk dat ik deze expansion maar één of twee characters naar max. level zou gaan brengen en de rest lekker op 90 zou laten maar dan doe je er 1, 2 en opeens ook nog even de 3de en hup dan ook maar de 4de etc. :P. Een aantal chars heb ik ook samen geleveld met m'n arena buddy en met z'n tweeën knal je er zo doorheen, stuk gezelliger ook. Verder op aantal andere chars nog een beetje vals gespeeld met Elixir of the Rapid Mind + garrison xp potion + heirlooms en dan ben je er ook zo doorheen.

Zal nog wel even duren maar ik zit eigenlijk te wachten op de Legion physical pre-order+boost dan kan ik die boost voor een tweede druid gebruiken en daar feral/tank mee spelen (main druid is balance/resto). Vond bear tanken altijd super leuk en feral werkt wel lekker in arena :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
"Ben persoonlijk wel blij dat ze dat geknal van die hunters deze expansion eindelijk uit de game hebben gehaald. Werd er altijd helemaal gestoord van 8)7 "

Maar, maar, hoe moeten mijn medespelers dan begrijpen dat ik mijn barrage gebruik, stel je eens voor dat ik ze per ongeluk raak, als het BOEM BOEM etc etc klinkt kunnen ze tenminste tijdig wegduiken.

Ik kan me nu al verheugen op een barrage aanval van mijn gnome hunter, dekken zoeken allemaal, hoop wel dat mijn gnome niet onderste boven valt door de terugslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapoen schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:10:
[...]
Leuk om te lezen dat mensen hier een goed gevoel hebben bij de nieuwe xpac. Voorlopig hou ik me aan mijn plan om zo weinig mogelijk informatie/spoilers te lezen ivm de nieuwe xpac. Dat bespaart me allesinds de teleurstelling moesten er 'last minute' zaken verwijderd worden zoals bij WoD.
Ik heb zelf alpha access, maar ik speel bewust geen content. Ik sta alleen met allerlei classes bij de dummies specs uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grompie
Release date bekend: 30 Augustus!!!

http://blizzard.gamespres...RLD-OF-WARCRAFT-AUGUST-30

[ Voor 56% gewijzigd door Grompie op 18-04-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Zaten Kaap en ik toch wel aardig goed 8) -> Zertaxka in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 283
Zal eind Juni de Pre Legion patch wel uitkomen dan lijkt mij zo.
Tijd zat om de laatste toons nog naar de 100 te brengen.

Wel valt het me op dat er dan een vrij korte tijd zit tussen Alpha en Release ten opzichte van vorige expansions, tenzij ze komende week opeens ook de Beta aankondigen.

[ Voor 25% gewijzigd door Zertaxka op 18-04-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

In mijn vakantie periode! En 4 dagen na mijn verjaardag :)

Had liever iets eerder gezien, maarja ik ga van de zomer toch niet heel veel achter de PC zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door junglebeast op 18-04-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zertaxka schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:55:
Zaten Kaap en ik toch wel aardig goed 8) -> Zertaxka in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 283
Zal eind Juni de Pre Legion patch wel uitkomen dan lijkt mij zo.
Tijd zat om de laatste toons nog naar de 100 te brengen.

Wel valt het me op dat er dan een vrij korte tijd zit tussen Alpha en Release ten opzichte van vorige expansions, tenzij ze komende week opeens ook de Beta aankondigen.
Kunnen degene die Legion pre-ordered hebben dan al Demon Hunter spelen? meende ergens gelezen te hebben dat hun early acces krijgen op Demon Hunter?

Zal wel niet, maar eh, dromen mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:19:
Kunnen degene die Legion pre-ordered hebben dan al Demon Hunter spelen? meende ergens gelezen te hebben dat hun early acces krijgen op Demon Hunter?

Of de early access met de Legion Pre Patch komt durf ik niets te zeggen, denk dat het beter is om af te wachten wat Blizzard daar over gaat zeggen.
2 Maanden early access (als de Pre Patch eind Juni komt) voor Demon Hunters lijkt mij wel een beetje veel, denk eerder 1-2 weken voor Legion Live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 14:50
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:19:
[...]

Dat klopt, als je de game pre-ordered dan krijg je early access waarbij je de Demon Hunter al kan spelen. Wat op de officiële website staat is:

"During the pre-launch early-access period, players will be able to complete the Demon Hunter’s unique starting experience, achieve level 100, and take on high-level Warlords of Draenor content—leaving them fully prepared to join their allies on the Broken Isles the moment the expansion launches. Further details on the Demon Hunter upcoming early-access period, including the timing and duration, will be announced at a later date." (bron: http://us.battle.net/wow/...or-pre-purchase-11-6-2015)

Ik denk ook dat dit ongeveer minimaal 1 week van te voren zal zijn. En ik denk maximaal 2 weken. Het is maar net hoe Blizzard hier over denkt :P.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 07:11

hmr

Diigii schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:09:
[...]

Dat klopt, als je de game pre-ordered dan krijg je early access waarbij je de Demon Hunter al kan spelen. Wat op de officiële website staat is:

"During the pre-launch early-access period, players will be able to complete the Demon Hunter’s unique starting experience, achieve level 100, and take on high-level Warlords of Draenor content—leaving them fully prepared to join their allies on the Broken Isles the moment the expansion launches. Further details on the Demon Hunter upcoming early-access period, including the timing and duration, will be announced at a later date." (bron: http://us.battle.net/wow/...or-pre-purchase-11-6-2015)

Ik denk ook dat dit ongeveer minimaal 1 week van te voren zal zijn. En ik denk maximaal 2 weken. Het is maar net hoe Blizzard hier over denkt :P.
Op welk level beginnen de DH dan? :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 16:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:21:
[...]

wat ik zo snel kan vinden op lvl 98 :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Pre patch was voor WoD een week of 5-6, zoiets zal het voor Legion ook wel zijn. Dus dan kom je op halverwege juli.

Ben wel benieuwd naar de pre-patch dingen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 07:11

hmr

mrsar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:25:
[...]

wat ik zo snel kan vinden op lvl 98 :)
Dank. Veel staat dicht hier op werk.. Begon toch weer te kriebelen toen de release date werd aangekondigd, maar na half uurtje te hebben rondgelopen en als dps niet in een queue te komen maar wel snel uitgelogd.. Twijfel nog of ik legion ga spelen.. Lijkt me tof om
De content te zien, maar wellicht heeft het spel zijn beste tijd gehad..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
hmr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:21:
[...]

Wat mrsar ook zegt, op de website van Blizzard zie ik dat enkele mensen aangeven dat de Demon Hunter begint op level 98. Zodoende kan je gelijk met de nieuwe content beginnen. (bron: http://eu.battle.net/wow/en/game/class/demon-hunter)

Dan ben ik zelf ook benieuwd wanneer de Early Access is. Je hoeft eigenlijk maar 2 levels te levelen voordat je aan Legion kan beginnen, en dit kan je best snel doen. Misschien dat ze het dus ook bij 1 week Early Access houden.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Diigii schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:09:
Als ik dit zo lees moeten we ook niet verbaasd zijn als je toch al Demeon Hunters kan spelen zodra de Legion Pre Patch er is. Als Blizzard ze toch nog door HFC wil laten gaan/gearen, dan ben je met 1-2 weken niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Zertaxka schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:11:
[...]

Als ik dit zo lees moeten we ook niet verbaasd zijn als je toch al Demeon Hunters kan spelen zodra de Legion Pre Patch er is. Als Blizzard ze toch nog door HFC wil laten gaan/gearen, dan ben je met 1-2 weken niet klaar.
Dat klopt, had het nog helemaal niet zo gelezen! Dan lijkt het er op dat de Early Access nog wel eerder begint dan we denken. Het scheelt dan al weer dat je alleen van 98 naar 100 hoeft te levelen. Misschien dat Blizzard je als Demon Hunter een voorsprong geeft qua gear? Dat je al bijvoorbeeld Normal Raids kan doen met 600+ gear? Als je je boost gebruikt krijg je ook blue gear. Misschien dat je in de beginners area van Demon Hunter (als die er is) bepaalde gear als reward krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Mijn vermoeden is dat de pre-patch nog wel eens rond de release van de film kan zitten. Tenminste, als de geruchten kloppen dat ze iedere bezoeker van de film de basisgame gratis willen doen (zoiets meen ik gelezen te hebben).

Daarnaast, gezien het bericht van Blizzard zelf zal die early access wel iets langer zijn dan 1-2 weken. Als men aangeeft dat je 'take on high-level Warlords of Draenor content—leaving them fully prepared to join their allies on the Broken Isles' heb je wel even de tijd nodig. Dat sterkt mij des te meer in het feit dat pre-patch/early access wel eens 2 maanden voor de launch kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
marijnvtg schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:41:
Zijn er nog mensen hier die World of Warcraft: Chronicle Volume 1 gaan aanschaffen? Die zou vanaf vandaag te koop zijn. Ik zie hem op Bol.com voor 42,99 (hardcover). Oef.
Ik zie hem in de Amerikaanse Amazon.com staan voor $25
Zelfs met verzendkosten is 'ie goedkoper :)
Ik wil hem bestellen met een hardcover versie van Illidan, die dus niet (goedkoop of uberhaupt) te verkrijgen is in heel Europa (lees: Amazon).

Op de Amerikaanse site zijn ze dus het goedkoopst met een ongeveer tientje verschil.

Als iemand goedkopere opties heeft gevonden hou ik mij aan!! (wel hardcover!) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Vorige week woensdag Illdidan boek gekocht via bol.com en zaterdag lag hij al klaar om op te halen bij de post. Moet er wel nog in beginnen lezen maar verlang er al naar.
Net klaar met Chronicle volume 1 welke ik sterk kan aanraden aan lore fans. Zeker als old gods/titans je interesseren wordt er heel erg veel duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Triblade_8472 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:10:
[...]

Ik zie hem in de Amerikaanse Amazon.com staan voor $25
Zelfs met verzendkosten is 'ie goedkoper :)
Ik wil hem bestellen met een hardcover versie van Illidan, die dus niet (goedkoop of uberhaupt) te verkrijgen is in heel Europa (lees: Amazon).

Op de Amerikaanse site zijn ze dus het goedkoopst met een ongeveer tientje verschil.

Als iemand goedkopere opties heeft gevonden hou ik mij aan!! (wel hardcover!) _/-\o_
Release date is uitgesteld naar 25-4 volgens bol.com. Ik zou hem vandaag op mijn verjaardag krijgen van mijn vriendin, maar dat feestje ging dus niet door. Weekje wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

VAndaag maar weer wat verder gegaan met questen. Op dit moment aangekomen bij de quest The Elder. Echter moet ik nu Grulloc verslaan wat me niet lukt. Steeds komt maar weer een of andere NPC die dikke vette Grulloc helpen.

Weet iemand een manier om hem down te krijgen? Heb een keer of 7 geprobeerd maar is gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
Zoek je quest eens op wowhead.com
En kijk dan bij de comments ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

icemotion schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:34:
Pre patch was voor WoD een week of 5-6, zoiets zal het voor Legion ook wel zijn. Dus dan kom je op halverwege juli.

Ben wel benieuwd naar de pre-patch dingen eigenlijk.
Dat was echt een saai event. Ik hoop iets in de trant van WOTLK waar je echt invasions had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Oxigeon schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:32:
VAndaag maar weer wat verder gegaan met questen. Op dit moment aangekomen bij de quest The Elder. Echter moet ik nu Grulloc verslaan wat me niet lukt. Steeds komt maar weer een of andere NPC die dikke vette Grulloc helpen.

Weet iemand een manier om hem down te krijgen? Heb een keer of 7 geprobeerd maar is gewoon niet te doen.
Ik ben maar zo vrij geweest het even voor je op te zoeken, je bedoelt de quest The Eldest: http://www.wowhead.com/quest=32795/the-eldest

Hoe te winnen weet ik niet precies, maar vaak is het bij zulke world bosses of quest bosses zo dat je ofwel de special abilities ontwijkt of onderbreekt (met een silence of stun oid).
Hij doet twee dingen:
http://www.wowhead.com/spell=141290/blind-strike en
http://www.wowhead.com/spell=141293/wild-thrashing

Beide zijn te ontwijken lijkt me. De eerste kun je ontwijken door achter hem te gaan staan als ie cast, de tweede is wat lastiger omdat je minstens 20 yards van hem vandaan moet zijn. Welke class speel je? En op welke server?
En als een of andere NPC hem komt helpen, ben je misschien in aggro range van NPC's die normaal niks met het gevecht te maken hebben. De area een beetje van NPC's ontdoen voordat je Grulloc aanvalt kan ook helpen natuurlijk.

En anders een guildie om hulp vragen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Crazz op 19-04-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zit op de defias brotherhood server (horde). Zit daar in de tweakers guild. Probleem is dat er ergens een tweede boss staat die de andere komt helpen. In de guide staat dan ook dat die pas dood gaat als die andere pas dood is. Laatste optie is dus een guildie vragen die me eventjes wil helpen.

Ok ben een orc warrior. Level 91.
Had die quest al opgezocht op wowhead. Maar daar vond ik niet echt een oplossing. ZogaUw ik die 1e boss aanval komt ook de 2e

Maar eens geprobeerd om een quest-group aan te maken maar dan geeft hij helaas aan dat ik in een andere fase zit. Dus deze quest moet ik helaas helemaal alleen oplossen. Of zijn er andere manieren om te kijken of ik deze met meerdere personen kan doen? Anders zou ik toch eerst ff een manier moeten zoeken om op een andere manier te levelen

[ Voor 42% gewijzigd door Oxigeon op 20-04-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Grompie schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:46:
Vorige week woensdag Illdidan boek gekocht via bol.com en zaterdag lag hij al klaar om op te halen bij de post. Moet er wel nog in beginnen lezen maar verlang er al naar.
Net klaar met Chronicle volume 1 welke ik sterk kan aanraden aan lore fans. Zeker als old gods/titans je interesseren wordt er heel erg veel duidelijk gemaakt.
Chronicles ziet er echt supernice uit (qua uiterlijk dan). Ik lees graag en vind de lore van WoW altijd leuk en interessant, twijfel dus ook om Chronicles aan te schaffen. Nu heb ik niet veel moeite met Engels, maar is het wel een beetje lekker geschreven en leest het goed weg?
Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.