lanerios schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:48:
[...]
Het is een casual guild, en dat zoek ik ook.
....
En laten we eerlijk zijn, als een groot deel van de raid gemiddeld 650 heeft, en je hebt de DPS niet voor tectus, is er iets heel, heel erg mis.
Ja en nee. ilvl zegt niet zoveel, helemaal niet rond de 650 omdat dat nu juist een gemiddeld ilvl is wat je ook zonder raids kan bereiken (garrison loot, LFR loot etc).
Wat er mis is, is dat je met jouw verwachtingspatroon in een verkeerde guild zit. Bovenaan je post zeg je dat je ook in een casual guild wil zitten, later mopper je dat er geen progress is. Ik snap je wel hoor want ik zit met hetzelfde, de enige oplossing is toch je huidige guild los te laten en een wat meer progress gerichte guild te zoeken. Of te accepteren dat progress pas komt als de "elite" in de guild overgeared is en de rest mee kan trekken.
Een casual guild is heel gezellig maar je hebt altijd de tank die na 4 wipes opeens weg moet. De warlock die mee gaat omdat ze kan summonnen, DPS hoeft je niet te verwachten. De shaman healer die 50% healing done heeft van de holy priest, die al niet geweldig is. De mage die wel top DPS doet en dat ook laat weten. De hunter die zich sinds TBC al niet meer verdiept heeft in de verschillende specs etc.
In de huidige raids, waarin je ook nog eens progress wil boeken, lukt dat gewoon niet door alle casuals. Er is vaak geen ruimte om een slackende DPS mee te nemen, casual guilds doen dat wel.
Ik speel op dezelfde server en ben "officer" in zo'n zelfde type guild. Officer omdat ik waarschijnlijk bij de "elite" hoor en ze me niet kwijt willen. Nu lead ik af en toe een raid met als gevolg dat we best ver komen. Met een redelijk vast groepje doen we gemakkelijk HM hc 6/7 op een avondje. Met een niet vast groepje (lees: veel casuals) komen we weer niet voorbij Brackenspore. Gaan we echter met de vaste groep BRF normal in, dan wipen we erg veel. Waarom? We hebben nou eenmaal minder hardcore raiders en dat zijn dus gewoon mensen die spelen zoals zij willen. Talents zijn niet zoals ze "moeten" zijn en de focus bij die mensen zit niet op het onderste uit de kan halen. Ik verzamel tegenwoordig logs en laat ze er naar kijken. Meer dan de helft begrijpt niet een was ze zien op warcraftlogs.com en dat heeft dus ook geen zin. Gelukkig vindt de elite het wel leuk om er naar te kijken en er van te leren.
Waar ik me persoonlijk erg aan kan ergeren is een trage wipe recovery. Soms gaan dingen fout en wipe je, prima. Release, buff up en opnieuw proberen. Daar hoeft geen 10 minuten tussen te zitten, maar dat is vaker wel het geval dan niet
"AFK for a smoke"
"Gonna grab a beer"
..5 minutes pass
"Oh I'm going to smoke too"
"Yeah I need a bio break"
"Someone has a repair mount/bot? i'm all red (eerste wipe!)
"Oh guys my HM mission is done, can you re-summon me in a sec"
"Can someone enchant my new ring"?
..10 minutes pass..
*Readycheck*
2 mensen drukken op NEE omdat ze nog aan het enchanten zijn.
En zo ben je 15mins verder voor de volgende pull. Argh, mijn focus is dan wel weg ja. Plus dat mijn PPF (pull per flask) erg laag is