Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 15:23
EJSchuiteman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:46:
Welke meerwaarde bied VuhDo t.o.v. de ElvUI raidframes?
Geen Clique oid nodig, daar kreeg ik het bijvoorbeeld niet voor elkaar om Rebirth aan mijn middle mouse click te binden en in VuhDo wel.
Veel meer instelmogelijkheden.
En het belangrijkste is toch wel de cooldowns van mijn hots die goed zichtbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:41
Voor de mensen die VuhDo willen bekijken hier een prima guide:

http://www.icy-veins.com/...onfiguration-quick-start/

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mmm net even een leuke actie van een GM.

achtergrond:
Gisteren hielp ik een kennis om de Alani mount te geven aan haar zus.
Ik had de skycrystal toch al effe in mijn bags zitten en zij wou die mount cadeau doen aan haar zus voor haar verjaardag.
Zogezegd zo gedaan: crystal gebruikt, alani gekilled, ... bleek dan dat haar zus die niet getagged had en de mount dus niet kon looten...
waarom ze die aan mij gaven.

Toen maar terug begonnen aan het farmen van de 10 shards voor een nieuwe crystal, maar na een uurtje toch maar een ticketje aangemaakt onder loot or achievement issue met het verhaal wat er gebeurde en de vraag of ze de ongebruikte "reins of 'alani mount' " terug konden omruilen tegen de skycrystal voor een nieuwe poging om die mount aan haar te geven.
(maar dat ik ook wist dat zoiets normaal gezien een "sorry can't help with that"-antwoord krijgt)

kreeg ik vandaag volgende reactie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/76al6b6.jpg

Ondertussen hebben we die opnieuw gebruikt en heeft de dame in kwestie toch haar mount verkregen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Gisteren eindelijk de ilvl 715 ring van de legendary quest weten te bemachtigen :D zit nu op 685. Nog wat pogingen gedaan met een pug op BH helaas niet gelukt. Vanavond gaat de vriendin uiteten dus geen ''stieren dag'' vanavond. Dusssss hopelijk vind ik vanavond een leuke groep om BRF HC mee te doen. Mocht er iemand vanavond een dps te kort komen, ik meld me bij deze aan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
TwanJ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:41:
Gisteren eindelijk de ilvl 715 ring van de legendary quest weten te bemachtigen :D zit nu op 685. Nog wat pogingen gedaan met een pug op BH helaas niet gelukt. Vanavond gaat de vriendin uiteten dus geen ''stieren dag'' vanavond. Dusssss hopelijk vind ik vanavond een leuke groep om BRF HC mee te doen. Mocht er iemand vanavond een dps te kort komen, ik meld me bij deze aan haha.
Nice!, ik moet nog 30 stenen, dus hoop mijn ring en follower donderdag binnen te slepen :). Zit zelf nu op ilvl680, ben benieuwd waar de ring me heen brengt, denk ilvl682.

Dagboek:
Besloten om mijn hunter wat meer te skillen. Zit nu op ilvl 646. Planning is komende zondag 655, dan mag ik mee met BRF normaal maandag. Doe nu gemiddeld 20k, wil dat echt opschroeven naar 25k. Zal komend weekend heel LFR BRF doen en hopelijk wat kans op loot, ook krijgt hij 3 ilvl670 crafted items die later naar 685 gaan.

Hunters doen het erg goed in de dps lijst. En het is altijd handig om een range en melee te hebben.

Valt me wel tegen dat bijna iedere woensdag ochtend inloggen niet mogelijk is door de reset. Kon vanochtend net inloggen om 2 chars, en daarna sprong hij eruit.

Komende vrijdag ingeschreven op 2 openraid BRF hc runs, als ik daar niet in kom doe ik het net als vorige week via group finder, heb daar vorige week 9/10 hc gedaan, kwestie van hoog genoeg ilvl groep nemen en leaders wowarmory controleren :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik zit momenteel op 25/125 stenen voor de 690 ring. Vanavond Highmaul heroic en morgenavond Highmaul normal op het programma staan via Openraid. Komende maandag hopelijk approved voor een BRF normal run en dan ben ik deze week weer voorzien van de benodigde raids.

Afgelopen week vrijwel geen upgrades ontvangen wat gear betreft, hopelijk zit het deze week weer wat meer mee. Zou leuk zijn als ik binnenkort aan BRF heroic kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSchuiteman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:13:
Ik zit momenteel op 25/125 stenen voor de 690 ring. Vanavond Highmaul heroic en morgenavond Highmaul normal op het programma staan via Openraid. Komende maandag hopelijk approved voor een BRF normal run en dan ben ik deze week weer voorzien van de benodigde raids.

Afgelopen week vrijwel geen upgrades ontvangen wat gear betreft, hopelijk zit het deze week weer wat meer mee. Zou leuk zijn als ik binnenkort aan BRF heroic kan beginnen.
Wow 25/125 is wel erg laat :P De 900 runes van BRF gaat je denk ik ook ongeveer nog 6-8 weken duren.

Heb nu wel veel zin in voor 6.2 ergens volgende maand sinds de 6.2 al te downloaden valt.. Mythic runs doet mijn guild niet dus dat wordt lekker progressen weer in NM/HC.
Hopelijk binnen 4 weken 3 chars op 685+ voor HFC NM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Is er bekend wat er met Apexis Crystal gaat gebeuren ?. Heb onderhand bijna 30k van die dingen op mijn main en doe er eigenlijk niks mee. Ook kan je er straks geen gear meer van halen zoals nu, omdat die gear straks gold kost. Een 675 item koop je dan voor 20k.

En nu gear van halen heeft geen zin omdat als mijn gear hoger is dan 675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Je schijnt er 650 gear mee te kunnen kopen in Tanaan Jungle en deze kan je met de Crystals upgraden tot 695.

http://www.worldofmoudi.c...or-apexis-crystals-on-6-2

Verder kan je er nog mounts en je wekelijkse seals mee kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door EJSchuiteman op 20-05-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
EJSchuiteman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:03:
Je schijnt er 650 gear mee te kunnen kopen in Tanaan Jungle en deze kan je met de Crystals upgraden tot 695.

http://www.worldofmoudi.c...or-apexis-crystals-on-6-2

Verder nog mounts en je wekelijkse seals?
Thanks!, dit wist ik niet!. Bewaar ik toch lekker mijn crystals tot de cap :)

Dus voor 25k kan je 1 ilvl695 item maken. Dat is wel handig :)

[ Voor 7% gewijzigd door MarcHealthy op 20-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
GokuSsj schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:03:
[...]

Nice!, ik moet nog 30 stenen, dus hoop mijn ring en follower donderdag binnen te slepen :). Zit zelf nu op ilvl680, ben benieuwd waar de ring me heen brengt, denk ilvl682.
Ik denk het haast van wel zelf ging ik van ilvl683 naar ilvl 685. idd de follower krijg je dan ook na wat leuke quests en het eind filmpje met Gul'Dan is ook weer machtig. Ookal had ik die stiekem al bekeken op youtube 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
TwanJ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:32:
[...]

Ik denk het haast van wel zelf ging ik van ilvl683 naar ilvl 685. idd de follower krijg je dan ook na wat leuke quests en het eind filmpje met Gul'Dan is ook weer machtig. Ookal had ik die stiekem al bekeken op youtube 8)7
Hier ook al 5k resources gereserveerd om treasure of scavanger van deze follower te maken :). Anders heb je er volgens mij niet veel aan. Al mijn followers zijn al epic en mission interest zijn al 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
GokuSsj schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Hier ook al 5k resources gereserveerd om treasure of scavanger van deze follower te maken :). Anders heb je er volgens mij niet veel aan. Al mijn followers zijn al epic en mission interest zijn al 100% :)
Die hele garrison en followers etc snap ik dus echt geen kont van he. Sinds kort ben ik actief bezig met mijn garrison. Voornamelijk followers lvle en het ilvl omhoog werken. Ik begreep dat als je meerdere followers op ilvl 660 hebt (stuk of 3?) je BRF raid queste krijgt. Doe het namelijk alleen voor de gear die je kunt krijgen. Begrijp dat er dus nog meer is om de kans op speciale queste etc te vergroten... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
TwanJ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Die hele garrison en followers etc snap ik dus echt geen kont van he. Sinds kort ben ik actief bezig met mijn garrison. Voornamelijk followers lvle en het ilvl omhoog werken. Ik begreep dat als je meerdere followers op ilvl 660 hebt (stuk of 3?) je BRF raid queste krijgt. Doe het namelijk alleen voor de gear die je kunt krijgen. Begrijp dat er dus nog meer is om de kans op speciale queste etc te vergroten... ?
Haha, ik zou in elk geval de addon Masterplan gebruiken, deze laat een tab mission interest zien zodat je precies al je followers op de missies kan zien staan en hoe hoog de % slagingskans is als hij voorbij komt. Ook zie naar wel ilvl je een follower moet brengen om die missie te krijgen.
Maar de raid missies werken op de volgende manier:
Als je 21 BRF normaal kills hebt krijg je de BRF hc missie, je krijgt hieruit een ilvl 685 item. Heb je 21 HC kills, dan krijg je een mythic ilvl700 item.
Bij Highmaul moet je 15 kills hebben.
Om de BRF missie te krijgen moet je inderdaad volgens mij 2 followers naar Ilvl660 brengen.

Deze missies hebben mij al erg goede gear gegeven, heb o.a. de 2 BIS trinkets gekregen,en een leuke BIS wrist. Moet nog 3 hc kills hebben en dan ga ik mythic gear krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Het heeft mij ook even gekost om dit onder de knie te krijgen. Hier een uitgebreide guide: http://www.wowhead.com/gu...of-draenor-follower-guide.

En gebruik de addon Master Plan: http://www.curse.com/addons/wow/master-plan. Wanneer je naar je mission table gaat heb je nu een nieuwe lay-out met hierin een nieuw tabje Mission of interests. Zo zie je precies welke abilities per followers je nodig hebt om bepaalde missies te halen. Ook laat Master Plan de beste combinatie van followers per missie zien.

Voor de BRF missies geldt het volgende (neem aan dat je deze graag wilt doen)
Upgrade 2 followers naar 660 item level; unlock item level 670 (normal) cache missies.
Versla 21 bazen in BRF normal; item level 685 (heroic) cache
Versla 21 bazen in BRF heroic; item level 700 (mythic) cache

Wat ik nog niet snap is dat ik met mijn Priest (raiding char) al de Highmaul en Blackrock missies krijg, maar geen enkele missie gehad heb met Grandiose items (item level 645 gear).

Mijn Mage heeft nog geen Highmaul of Blackrock missies, maar heeft al zes! 645 items equipped. En aangezien ik graag mijn trinkets van mijn Priest wil upgraden zou een 645 Trinket een leuke upgrade zijn (630 equipped nu). Mage krijgt bijna iedere dag wel een missie met een Grandiose reward.

Weet iemand hoe dit kan?

[ Voor 22% gewijzigd door EJSchuiteman op 20-05-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Yup, ook kan je de abilites of traits veranderen van elke follower:
you can purchase Follower Trait Retraining Guide to replace just traits or Follower Ability Retraining Manual to replace just abilities for 1000 Garrison Resources each.

Mijn pala heeft al bijna alle followers veranderd, daardoor heb ik alle missies op 100%, en heb daardoor 14 Treasure hunters (extra gold) en 8 scavangers (extra resources). Verdien nu gemiddeld 7k per dag door slechts 2 keer 10 minuten in te loggen. Als je de garrison door krijgt, krijg je er zeker genoeg voor terug!. Ik kan nu elke week een maand gratis spelen kopen daardoor. En vind garrisons nog leuk ook!.

Maar mij ging het ook vooral om de gratis gear. Mijn hunter is nog nooit lfr in geweest en krijgt al ilvl670 gear, gratis en voor niks :)

[ Voor 9% gewijzigd door MarcHealthy op 20-05-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
EJSchuiteman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:24:
Wat ik nog niet snap is dat ik met mijn Priest (raiding char) al de Highmaul en Blackrock missies krijg, maar geen enkele missie gehad heb met Grandiose items (item level 645 gear).

Mijn Mage heeft nog geen Highmaul of Blackrock missies, maar heeft al zes! 645 items equipped. En aangezien ik graag mijn trinkets van mijn Priest wil upgraden zou een 645 Trinket een leuke upgrade zijn (630 equipped nu).

Weet iemand hoe dit kan?
Zou je volgens mij feitelijk meer followers op ilvl630 moeten houden. Dan krijg je meer ilvl645 gear. Al blijft het nog random en geluk hebben.
■645 gear from ilvl 630 missions: Grandiose Spaulders, Grandiose Robes, Grandiose Treads, Grandiose Choker, Grandiose Trinket, Grandiose Bracers, Grandiose Armament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
Oke bedankt!! ga thuis die addon gelijk installeren, en van die normal/heroic kills zit wel snor net even geteld en zou dus nu mythic gear moeten kunnen bemachtigen via mijn followers, als ze sterk zat waren heb er pas 1 op 651 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Dwarven Bunker (level 2) en Salvage Yard nemen zodat je upgrade items kan sparen als je dit proces wilt versnellen.

Succes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door EJSchuiteman op 20-05-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eenmaal al je followers op 675 hebt en nog zoiets van 300 follower items dan raad ik aan om de dwarven bunker te vervangen door de mage tower.

Ik heb op mijn 2 mains alle followers op ilvl 675 staan en in 6.2 gaan de follower ilvl niet verhoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
EJSchuiteman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:29:
Dwarven Bunker (level 2) en Salvage Yard nemen zodat je upgrade items kan sparen als je dit proces wilt versnellen.

Succes ;)
Ook kan het nog een stuk sneller gaan door Trading post op je garrison te zetten, hier krijg ik ook flink wat resources voor mats:
The ratio is always 5x of the crafting reagent for 30x Garrison Resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:35:
Als je eenmaal al je followers op 675 hebt en nog zoiets van 300 follower items dan raad ik aan om de dwarven bunker te vervangen door de mage tower.

Ik heb op mijn 2 mains alle followers op ilvl 675 staan en in 6.2 gaan de follower ilvl niet verhoogd worden.
Daar heb je een punt, mijn pala heeft ook iedereen op 675 en het enige wat ik uit dwarven bunker haal is die gratis seal. Wat kan je precies met de mage tower ?

En dacht eerst nog dat follower items BOA werden met de patch, maar volgens mij is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Mage tower geeft je portals naar verschillende plekken in Draenor. Fast travel dus. Persoonlijk heb ik gewoon nog steeds mn bunker staan; al is het maar voor de gratis seal; ook al heb ik die helemaal niet zo hard nodig, maar ben gewoon te lui om die dingen te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Idanue schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:45:
[...]

Ik heb op mijn healing druid maar een paar knoppen staan, alleen maar om de cooldowns en flasks te zien.

Mijn UI op dit moment: (Klikbaar)

[afbeelding]
UI is pretty clean :)

Heb op mijn chars de actionbars op Hidden staan incombat en Idle heb ik 2 knoppen zichtbaar (4 op mage) voor mounts (_teleport/Portal voor mage).

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 15:23
Derr_Hans schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:46:
[...]

UI is pretty clean :)

Heb op mijn chars de actionbars op Hidden staan incombat en Idle heb ik 2 knoppen zichtbaar (4 op mage) voor mounts (_teleport/Portal voor mage).
Ik heb zelf ook 2 bars die alleen maar tevoorschijn komen met "mouse over"
1 met flasks potions en food en de andere met professions en mounts. :)

Ik hou er wel van om niet al te veel in beeld te hebben zodat ik zo veel mogelijk om me heen kan kijken.
(En toch presteer ik het nog om me zo te focussen op het healen dat ik nog wel eens een pin down heb bij Beastlord Darmac. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambrium91
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 18:11
icemotion schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:43:
Mage tower geeft je portals naar verschillende plekken in Draenor. Fast travel dus. Persoonlijk heb ik gewoon nog steeds mn bunker staan; al is het maar voor de gratis seal; ook al heb ik die helemaal niet zo hard nodig, maar ben gewoon te lui om die dingen te gaan kopen.
De hoeveelheid apexis crystals die je krijgt van de workorders van de mage tower/spirit lodge is zo hoog dat je 3 'gratis' seals krijgt. 3 in plaats van 1 + portals die je overal naartoe brengen (3 max.) was voor mij reden genoeg om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Ik ben heerlijk het tegenovergestelde met mijn UI. :9

WoW UI 2015-05-20

Mijn raid frames staan overigens tussen mijn spellbars in (bij de voeten van mijn char in het screenshot) en vult dat hele deel op.

[ Voor 22% gewijzigd door Prx op 20-05-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Prx schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:14:
Ik ben heerlijk het tegenovergestelde met mijn UI. :9

[afbeelding]

Mijn raid frames staan overigens tussen mijn spellbars in (bij de voeten van mijn char in het screenshot) en vult dat hele deel op.
Je kan de Skada/Recount embedden in je rechterchat window van ElvUI he. Kan je aangeven als je ze auto wilt tonen in combat en je kan ze er allebei inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

EJSchuiteman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Je kan de Skada/Recount embedden in je rechterchat window van ElvUI he. Kan je aangeven als je ze auto wilt tonen in combat en je kan ze er allebei inzetten.
Dat is nog wel een goede. Ik gebruik de twee skada boxes pas sinds enkele dagen (daarvoor maar 1). Soms heb ik ze niet eens aan staan omdat ik daar nog net wel wat vision wil. Dank voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Prx schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Dat is nog wel een goede. Ik gebruik de twee skada boxes pas sinds enkele dagen (daarvoor maar 1). Soms heb ik ze niet eens aan staan omdat ik daar nog net wel wat vision wil. Dank voor de tip! :)
Hiervoor heb je de addon AddonSkins nodig: http://www.curse.com/addons/wow/elvui_addonskins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Iemand het artikel op mmo champ gelezen over : Personal Loot Improvements ?
http://www.mmo-champion.c...cooler-Itemization-in-6-2

Is mij niet helemaal duidelijk wat er nu gaat veranderen, ze hebben het ook over de secundaire stats enzo.

Gaat aardig wat veranderen, maar wat precies ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Zoals ik het lees wordt Personal Loot erg interessant in raids. Overall heb je meer kans op items en zullen er ook vaker tier items droppen (wat nu niet het geval is?).

En per boss zullen er meer items droppen die voor jouw class interessant zijn, maar wel zullen items met voor jou de beste secundaire stats het interessants zijn omdat ze de secundaire stats op de andere items iets naar beneden schalen? Hoe dit exact gaat werken; geen idee :)

Gisteravond Highmaul heroic via openraid gedaan; uiteindelijk 4/7. Raid stond geclassificeerd als een Intermediate Raid waar kort de tactics besproken worden, maar iedereen de gevechten wel kent.

Niets was minder waar en het was een zeer trage run. Ook vertraagd omdat de raid niet vol kwam via openraid en we de finder moesten gebruiken. Helaas een aantal keer zeer ongeduldige figuren erbij die dan of direct vertrekken of na de baas.

Het wordt tijd dat blizzard hier iets aan gaat doen. Zodra je een raidgroep zelf verlaat (om wat voor reden dan ook) moeten ze een tijdelijke straf inschakelen. Gewoon een uur de finder niet meer gebruiken.

Wel eindelijk mijn hands van Butcher (waardoor ik mijn 675 inscriprion staff kan equippen omdat hands warlords item was) en nog een wrist mogen looten waardoor item level nu 664 is.

[ Voor 48% gewijzigd door EJSchuiteman op 21-05-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSchuiteman schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:21:
Zoals ik het lees wordt Personal Loot erg interessant in raids. Overall heb je meer kans op items en zullen er ook vaker tier items droppen (wat nu niet het geval is?).

En per boss zullen er meer items droppen die voor jouw class interessant zijn, maar wel zullen items met voor jou de beste secundaire stats het interessants zijn omdat ze de secundaire stats op de andere items iets naar beneden schalen? Hoe dit exact gaat werken; geen idee :)

Gisteravond Highmaul heroic via openraid gedaan; uiteindelijk 4/7. Raid stond geclassificeerd als een Intermediate Raid waar kort de tactics besproken worden, maar iedereen de gevechten wel kent.

Niets was minder waar en het was een zeer trage run. Ook vertraagd omdat de raid niet vol kwam via openraid en we de finder moesten gebruiken. Helaas een aantal keer zeer ongeduldige figuren erbij die dan of direct vertrekken of na de baas.

Het wordt tijd dat blizzard hier iets aan gaat doen. Zodra je een raidgroep zelf verlaat (om wat voor reden dan ook) moeten ze een tijdelijke straf inschakelen. Gewoon een uur de finder niet meer gebruiken.

Wel eindelijk mijn hands van Butcher (waardoor ik mijn 675 inscriprion staff kan equippen omdat hands warlords item was) en nog een wrist mogen looten waardoor item level nu 664 is.
Van wat ik heb begrepen zal personal loot in het algemeen ietsje meer loot geven dan group loot met als reden dat je de loot niet kunt distribueren in PL.

Secondaries zal wat hoger uitwijken, dus waar het nu voornamelijk gelijk was met secondaries (50/50) zal het nu meer uiteenlopen zodat het verschil met een andere item die hogere ilvl heeft maar slechtere secondaries distributie toch het overwegen waard is om niet te upgraden.

Zo zou je bijv een hands ilvl 705 met 120 haste / 80 mastery en een 695 met 40 haste / 140 mastery kunnen zien.
De vraag die zij willen dat je stelt is of de 705 hands echt beter zijn dan de lagere ilvl met veel betere secondaries en of de 10 ilvl verschil in main stat genoeg compensatie geeft om te ruilen van items.

Dagboek:
Ik las op Reddit in een oude topic een manier om sneller de mount raid bazen te doen >:)
Uiteindelijk heb ik ICC 25HC LK en Ulduar Yogg Saron op 4 chars gedaan binnen anderhalf uur.
Normaal gesproken ben ik er 45-50 minuten per char aan kwijt maar door deze methode scheelt dit mij nu gewoon 6-8 uur aan raid clears op 4 chars sinds ik ook FL en DS doe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:29:
[...]

Dagboek:
Ik las op Reddit in een oude topic een manier om sneller de mount raid bazen te doen >:)
Uiteindelijk heb ik ICC 25HC LK en Ulduar Yogg Saron op 4 chars gedaan binnen anderhalf uur.
Normaal gesproken ben ik er 45-50 minuten per char aan kwijt maar door deze methode scheelt dit mij nu gewoon 6-8 uur aan raid clears op 4 chars sinds ik ook FL en DS doe _/-\o_
O.o zo snel? Kan je die methode hier effen linken of uitleggen? Zou dit toch graag ook kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grompie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:07:
[...]

O.o zo snel? Kan je die methode hier effen linken of uitleggen? Zou dit toch graag ook kunnen :P
Geen probleem hoor.

Als voorbeeld neem ik ICC:
- Clear met 1 char op Normal en niet HC tot LK <-- erg belangrijk om niet in HC te clearen
- Port dan uit de instance met char die je hebt gebruikt om tot de LK te komen (LK mag niet dood zijn!)
- Invite je alt dmv LFG of via een guildie/vriend die je alt invite.
- Wanneer je in dezelfde groep zit als je andere char moet je wachten totdat je leadership hebt.
- Voordat je de instance ingaat moet je de instance resetten en zorgen dat je in Normal modus binnenloopt
- Wanneer je in de instance bent krijg je een bericht dat er al 10/12 oid is gecleared en dat wanneer je nieuwe baas molt dat je dan wordt gesaved. Dit kun je dan negeren want je bent dus nog niet saved.
- Zet je raid mode naar Heroic en je krijgt dan wel een melding dat je wordt gesaved 10/12 waarop je gewoon accepteert.
- Je kunt nu LK in Heroic modus mollen.
- Nadat je de LK hebt verslagen moet je uit de instance porten en kun je de groep verlaten.

Nu zul je zien dat je eerste char nog op 10/12 Normal mode staat en kun je de LK gewoon nog mollen op deze char door te switchen naar Heroic mode.
Als je meer dan 2 chars hebt kun je de stappen weer herhalen vanaf de 3e stap
Het belangrijkste is dat je dus eerst in Normal modus cleared tot aan LK en je moet uit de instance zijn
Hierdoor kun je elke week de lockout extenden en hoef je dus in principe nooit meer de bazen voorafgaand LK te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
Dagboek:

Gisteren thuis gelijk de Addon Masterplan geïnstalleerd, en wat een verheldering!! Vervolgens heb ik sinds begin cata voor het eerst weer met mijn guild geraid en wat was dat leuk :) helaas zal dit eens in de zoveel maanden zijn want normaal gesproken heb ik nooit tijd op woensdag. Maar goed 7/10 HC neer raid eindigde om 23:00 Maiden ging niet dood. 2 pogingen gedaan 2x in phase 3 beland maar door wat concentratie problemen gingen enkele dood door de bombs, waardoor de dps miste in phase 3.

Verder was het een erg leuke raid 7/10 op een avond kan ik vaak over dromen in pugs hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Wow 25/125 is wel erg laat :P De 900 runes van BRF gaat je denk ik ook ongeveer nog 6-8 weken duren.

Heb nu wel veel zin in voor 6.2 ergens volgende maand sinds de 6.2 al te downloaden valt.. Mythic runs doet mijn guild niet dus dat wordt lekker progressen weer in NM/HC.
Hopelijk binnen 4 weken 3 chars op 685+ voor HFC NM.
Ik moet bekennen dat ik zelf ook nog maar net de 690 ring heb ontvangen, wegens een redelijk apathie naar het raiden toe. Daarnaast zat ik ook nog in een 'catch 22' situatie in die zin dat een maat van mij me toch willens nillens door een aantal BRF normals heeft getrokken en me aan ilevel 670 items heeft geholpen. Daardoor moest ik dus LFR HM blijven doen alleen voor die abrablabla stones want loot had ik niet meer nodig 8)7

Ik probeer me te herinneren hoe dat ook al weer zat in MoP, toen op een bepaald moment de oude quest items naar de nieuwere tiers verhuisden. Is het geen tijd dat Blizzard dit nu ook gaat toepassen voor deze legendary?

Let wel, ik weet heel goed dat het niet uitmaakt of ik die legendary nu haal of niet, ik doe immers toch niet mee aan progress raiding. En gratis en voor niets wil ik het ding ook niet, alleen wil ik vermijden dat ik raids moet doorlopen waar ik echt niets aan heb. In de MoP LFR waren er tenminste nog mooie transmog items te behalen, ook dat hebben ze jammer genoeg verwijderd...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Misschien nog wel veel langer. Gisteren 4 bazen op heroic gedaan en zit nu nog maar op 30/125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:28:
[...]

Ik moet bekennen dat ik zelf ook nog maar net de 690 ring heb ontvangen, wegens een redelijk apathie naar het raiden toe. Daarnaast zat ik ook nog in een 'catch 22' situatie in die zin dat een maat van mij me toch willens nillens door een aantal BRF normals heeft getrokken en me aan ilevel 670 items heeft geholpen. Daardoor moest ik dus LFR HM blijven doen alleen voor die abrablabla stones want loot had ik niet meer nodig 8)7

Ik probeer me te herinneren hoe dat ook al weer zat in MoP, toen op een bepaald moment de oude quest items naar de nieuwere tiers verhuisden. Is het geen tijd dat Blizzard dit nu ook gaat toepassen voor deze legendary?

Let wel, ik weet heel goed dat het niet uitmaakt of ik die legendary nu haal of niet, ik doe immers toch niet mee aan progress raiding. En gratis en voor niets wil ik het ding ook niet, alleen wil ik vermijden dat ik raids moet doorlopen waar ik echt niets aan heb. In de MoP LFR waren er tenminste nog mooie transmog items te behalen, ook dat hebben ze jammer genoeg verwijderd...
Na de abrogator stones heb je runes nodig die van de BRF bazen afkomstig zijn.
Het zou in ieder geval wel beter zijn als je BRF kunt doen voor de abrogator stones .
Als je niet aan progress raiding doet is het geen hoge prioriteit nee, maar het is wel lekker om een legendary ring te hebben :P De boost zijn voor sommige classes ook nog eens extra groot zoals Arcane mage.
EJSchuiteman schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Misschien nog wel veel langer. Gisteren 4 bazen op heroic gedaan en zit nu nog maar op 30/125.
Wat een pech heb jij dan zeg ;(
Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik het al een keer eerder heb voltooid waardoor ik dus een bonus krijg voor alle alts.
Zo kreeg ik voor een full clear 33 stones afgelopen week terwijl dit de eerste keer op mijn main iets van 22 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren op pad met nieuwe tank en dps. Ondanks bijna 20 ilevels lagere gear (aan het begin van de avond) deden ze goed mee en was het 9/10 heroic. Alleen voor blast furnace heeft de nieuwe tank dps gedaan en is onze oude tank weer gaan tanken. Het liep tegen eindtijd en de nieuwe had deze nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
EJSchuiteman schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Minimum 9 per boss (27 from Blackhand) - Maximum 27 per boss (It drops 9 or 27). Can be obtained via work orders at a higher rate compared to Abrogator Stones.

18 from 1 of 6 missions per week.

Minimum 3 weeks of full clears - 270 from bosses, 18 from mission, average 12 per week from work orders.
Maximum 8 weeks of full clears - ignoring mission and bad boss rng.

If you have extra Garrison resources, that you don't mind using to get those last few Runes, purchase Rush Orders for 300 resources since Stone is mostly useless and people have an abundance of them to expedite the process a bit - might give you about 10-50 in the long run in 6.1

If getting Runes is critical for you do the following:

Large Building
◾Dwarven Bunker

◾Mage Tower

Medium
◾Any two except Inn

Small
◾Any three profession buildings (no Salvage Yard/Storehouse)

Dus tussen de 3 en 8 weken :) valt wel mee toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Pfff, wist niet dat blackhand er altijd 27 dropte, heb die altijd overgeslagen omdat ik altijd 9/10 op normaal deed. Maar had al die tijd dus gewoon blackhand nog op lfr moeten doen. Weer wat geleerd :)

Moet er nog 30, weet nu wel dat ik maar 2 bazen hoef te doen, blackhand en 1e ofzo :). Vanavond lfr in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Gisteravond weer een poging gedaan om richting de 15 highmaul hc kills gedaan, ik kwam er in bij tectus en ging eruit na de twins. Ondanks dat beide tanks BRF heroic gear droegen was het echt een slechte run. Vanavond ga ik nog eerste 3 doen, en kom dan uit op 13 van de 15 kills. Stand is nu 5/7 hc. Ooit zal ik op 7/7 komen :P

Gisteravond ook 2 bazen gedaan in LFR BRF voor de laatste stenen, nu de 715 ring. Moet alleen vanavond nog questen voor de legandary follower.

Vanavond ga ik ook opzoek naar een goede BRF hc run, met hopelijk weer net als vorige week 9 kills. Alles is ilvl685 behalve 4 tier items. Dus hopelijk is een keer wat geluk op tier. Moet nog 3 HC kills om de Mythic missies te krijgen met ilvl700 gear :), toevallig vandaag missie gekregen, dus dan zal de volgende mythic zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door MarcHealthy op 22-05-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
In de hoop twins heroic deze week te doen toch gisteravond voor mijn geplande openraid een fast hc clear gejoined (via de finder). Helaas waren ze pas bij Bracken dus moest Bracken en Tectus nogmaals doen.

Grappig dat GokuSsj er voor Tectus bij kwam, maar de snelheid zat er op dat moment al niet meer in. Beide tanks inderdaad goed in het gear, maar gear zegt niet alles ;) Uiteindelijk 1 twins poging mee kunnen maken voordat ik naar mijn Highmaul normal raid moest.

En wat een verademing was dat. Geclassificeerd als Casual Raid en spelers die niet alle bazen gedaan hadden was het kort uitleg van tactics waar nodig en verder lekker bazen killen. Raid leader had de instance nog op heroic staan en als je Kargath nog niet gedaan hebt kan je er niet zomaar uit. Dus eerst deze maar op heroic waarna we verder gegaan zijn op normal.

Binnen twee uurtjes dus Kargath tweemaal en uiteindelijk 6/7. Helaas was de raid afgelopen voordat we aan Imp konden beginnen. Alleen Imp nog en dan ben ik klaar met normal Highmaul.

En 7 extra stenen verdiend dus nu op 37/125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSchuiteman schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:28:
In de hoop twins heroic deze week te doen toch gisteravond voor mijn geplande openraid een fast hc clear gejoined (via de finder). Helaas waren ze pas bij Bracken dus moest Bracken en Tectus nogmaals doen.

Grappig dat GokuSsj er voor Tectus bij kwam, maar de snelheid zat er op dat moment al niet meer in. Beide tanks inderdaad goed in het gear, maar gear zegt niet alles ;) Uiteindelijk 1 twins poging mee kunnen maken voordat ik naar mijn Highmaul normal raid moest.

En wat een verademing was dat. Geclassificeerd als Casual Raid en spelers die niet alle bazen gedaan hadden was het kort uitleg van tactics waar nodig en verder lekker bazen killen. Raid leader had de instance nog op heroic staan en als je Kargath nog niet gedaan hebt kan je er niet zomaar uit. Dus eerst deze maar op heroic waarna we verder gegaan zijn op normal.

Binnen twee uurtjes dus Kargath tweemaal en uiteindelijk 6/7. Helaas was de raid afgelopen voordat we aan Imp konden beginnen. Alleen Imp nog en dan ben ik klaar met normal Highmaul.

En 7 extra stenen verdiend dus nu op 37/125.
Blizzard mag onderhand wel eens aan de aantallen werken met de stones en runes. Dit gaat lang duren op deze manier.

Dagboek:
Gisteren niet veel gespeeld ivm werk, avondje film en familie bezoek om 11 uur in de nacht :|

Heb weer eens TK/Malygos/Onyxia op 4 chars gedaan en nu resteert alleen FL/DS op 4 chars voor de mounts.
Vanavond ga ik dat doen op de snelle manier dus verwacht dit binnen 2 uur op 4 chars te clearen.

Oh en ik kan nu aan mijn 4e char beginnen met de 690 legendary ring upgrade. Mijn shaman heeft eindelijk en hopelijk zijn laatste apexis daily gedaan en daardoor de 680 ring voltooid. 0/125 op shaman.

DK moet ook eens BRF LFR gaan doen voor de runes. Kreeg afgelopen reset 183 runes in 1 full clear op mijn dk in tegenstelling tot mijn mage die het met ~100 per run moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Is wowtoken.info tijdelijk down dat iemand weet? of al een paar dagen? Is er een alternatief website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
marijnvtg schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:51:
Is wowtoken.info tijdelijk down dat iemand weet? of al een paar dagen? Is er een alternatief website?
Website is down, maar je kan hun grafieken nog wel volgen via twitter:
https://twitter.com/wowtokens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Thanks. De prijs wil niet echt naar beneden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marijnvtg schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:08:
Thanks. De prijs wil niet echt naar beneden :(
Het zal niet meer naar beneden gaan zoals voorheen, het zal voornamelijk schommelen rond de 40k.
Je ziet duidelijk dat Blizzard de algoritme heeft aangepast want de percentuele stijgingen en dalingen kloppen nog zoals voorheen.
Meer mensen zullen nu eerder een betere gevoel hebben om een token te kopen.

Vindt het wel ingenieus dat ze een manier hebben gevonden om de subscriptions te verhogen.
Ben benieuwd naar de Q2 cijfers nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
de site schijnt terug te werken
en de procentuele dalingen/stijgingen zijn toch redelijk veranderd.
waar het vroeger schommelde tussen +3% en -3% schommelt de prijs nu maar +1,5% en -1,5% ...
(dat merk je als je de 3 weken of langere grafieken bekijkt ipv enkel die van max 1week)
maw: ze remmen de hevige schommelingen harder af zodat je een redelijk vaste prijs krijgt
of de nieuwigheid is er gewoon vanaf aan't geraken en er zijn gewoon minder verkopers/kopers

[ Voor 87% gewijzigd door soulrider op 23-05-2015 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Ik ben bang dat mijn guild waar ik met plezier al 5 jaar raid binnenkort genoodzaakt is te disbanden.
De server is leeg, net voor WoD zijn we gemerged met een andere guild om zo de raids door te laten gaan.
De andere optie was van server te verhuizen, maar dat wou een aantal mensen niet (domste fout ooit)

De consequentie is nu dat de guild wederom issues heeft met signups. Ik heb geen zin om nóg eens te mergen en ik wil eigenlijk ook niet wachten totdat het schip zinkt en ik mee naar de bodem ga. Er spelen nu nog een stuk of 5 van de orginele core waarmee ik met veel plezier geraid heb de afgelopen paar jaar. De rest is al weg of gekapt met WoW. Zou het jammer vinden om die 5 achter te laten, maar misschien dat ik ze mee kan krijgen.

Ik(hunter) ben op zoek naar een andere guild die Mythic raid. Het hoeft van mij niet balls to the wall 10/10 mythic binnen een paar weken. Maar casual 2-3 avonden in de week Mythic doen en zo ver mogelijk proberen te komen voor de volgende content patch.
Een vriend van me zou ook graag mee willen dan.

En de kans is aanwezig dat als zowel ik als de druid gaan, die andere vijf ook zoiets hebben van, ik wil mee daarheen.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
leg je oor eens te luister in /2 op verschillende servers bv rond raidtijden.
(maak er effe een lvl 1 aan die je naar Stormwind/orgrimmar laat lopen om er in /2 en /4 te kijken wat er bv gevraagd wordt van pugs of jezelf te verkopen)

Dan merk je enerzijds hoe levendig een server is - vooral als je dan op stillere momenten eens terug gaat om te checken of er nog veel leven overblijft buiten de raidtijden.

ik weet niet welk faction je bent, maar je kunt natuurlijk altijd eens kijken op de drukkere (overbevolkte) servers (silvermoon/dreanor) Daar heb je altijd wel guilds in alle stappen van progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 17:51
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:30:
[...]

Blizzard mag onderhand wel eens aan de aantallen werken met de stones en runes. Dit gaat lang duren op deze manier.
Ik hoop dat ze in 6.2 die stones tenminste verplaatsen naar de relevante content, zoals ze in MoP deden.
Anders gaan we straks met onze alts die 'mythic dungeons' doen voor de 680 -> 700 items terwijl we dan nog vrolijk LFR HM/BRF (ilevel 640/655) er bij moeten grinden voor abrogator stones :?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
soulrider schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 01:29:
maw: ze remmen de hevige schommelingen harder af zodat je een redelijk vaste prijs krijgt
of de nieuwigheid is er gewoon vanaf aan't geraken en er zijn gewoon minder verkopers/kopers
Deze prijs / schommelingen komt door de grote banwave van 2 weken geleden. Vanaf dat moment is de prijs best wel stabiel geworden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goemies schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:27:
Ik ben bang dat mijn guild waar ik met plezier al 5 jaar raid binnenkort genoodzaakt is te disbanden.
De server is leeg, net voor WoD zijn we gemerged met een andere guild om zo de raids door te laten gaan.
De andere optie was van server te verhuizen, maar dat wou een aantal mensen niet (domste fout ooit)

De consequentie is nu dat de guild wederom issues heeft met signups. Ik heb geen zin om nóg eens te mergen en ik wil eigenlijk ook niet wachten totdat het schip zinkt en ik mee naar de bodem ga. Er spelen nu nog een stuk of 5 van de orginele core waarmee ik met veel plezier geraid heb de afgelopen paar jaar. De rest is al weg of gekapt met WoW. Zou het jammer vinden om die 5 achter te laten, maar misschien dat ik ze mee kan krijgen.

Ik(hunter) ben op zoek naar een andere guild die Mythic raid. Het hoeft van mij niet balls to the wall 10/10 mythic binnen een paar weken. Maar casual 2-3 avonden in de week Mythic doen en zo ver mogelijk proberen te komen voor de volgende content patch.

En de kans is aanwezig dat als zowel ik als de druid gaan, die andere vijf ook zoiets hebben van, ik wil mee daarheen.
Iemand nog tips?
Ben je opzoek naar alliance of horde?

Nederlandstalig of multiculti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Wat is de progress van de Tweaker guild? Ik heb 2/10 mythic, maar de guild waarin ik zit is gemerged en ben nu buiten het raid team gevallen. De andere elemental shaman doet gewoon net iets meer DPS. Misschien wil ik wel mee gaan op raids met de Tweakers guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unwolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 23:04
We hebben 9/10 op Heroic, en zijn bezig met blackhand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Hier sinds donderdag lekker lopen raiden.

Afgelopen donderdag via group finder een groep gevonden voor 9/10 hc. Daar een nieuw wapen en hands gewonnen nu naar ilvl686. Afgelopen zaterdag eindelijk Imperal op HC gedaan. Nu alleen Ka’ragh nog en dan heb ik 7/7. Moet deze week nog 3 hc highmaul bazen, vanavond even kijken voor butcher, Bracken en Ka’ragh

Gisteravond mijn hunter mee gekregen met BRF normaal. Na het gebruik van 8 bonus rolls helaas maar 2 items gewonnen. Nieuwe shoulders en nieuw wapen. Deed op Gruul 24.8k en was daar erg tevreden mee met mijn ilvl655. Blijft wel een leuke class, dus ga er lekker mee afwisselen met mijn pala. Hopelijk volgende week meer kans op loot.

Eigenlijk hoop ik dat er in de toekomst meer connected realms aangesloten worden want mijn server is echt super rustig. Ook de guild waar ik inzit is zo goed als dood. En vind mezelf te casual om chars over te zetten naar een drukke guild/server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met recruitment posts op dit forum?

Zie dat ze wel steeds verwijderd worden, onder het mom van "spam" maar staat nergens dat het niet mag.
Dus vind het een beetje flauw en gemakzuchtig.

Maar dan hier toch even een recruitmentpost - Mag het niet - dan zie ik wel weer "spam" staan.

Beste mensen,

6.2 komt steeds dichterbij en gelukkig hebben we een team waarmee we vol aan de slag kunnen in de volgende raidcontent. Echter kunnen we nog wel enige mensen gebruiken ter versterking van ons team. Graag zouden wij de trials voor 6.2 getest hebben en aangezien dat in de nabije toekomst is, is nu het moment om te applyen natuurlijk!

Wat bieden wij als guild:
Sociaal aspect:
- Een actieve Team Speak server, waar altijd wel iets te doen is.
- Een guild die ook andere spellen samen speelt (Heroes of the Storm, CS:GO etc)
- Vriendelijke en volwassen sfeer, al komt er altijd wel eens een vunzige opmerking voorbij.
- Jaarlijks guilduitje wat ver van te voren wordt gepland, maar altijd kort dag wordt besloten!

World of Warcraft Gerelateerd:
- Een progressgericht raidteam.
- Sociale guild, waar raiders ook loggen buiten raidtijden voor: farmen/pvpen/dungeons/dailies.
- Wekelijks terugkerende social raid op zondag avond ( 20:00-23:00).
* Raiders loggen zowel mains als alts om te helpen.

Wat vragen wij van onze raiders:
- Aangezien het een NL/BE guild is, moet je natuurlijk Nederlands spreken.
- Een semi-hardcore instelling: eruit halen wat erin zit in 3 dagen.
- Goede performance en een goede persoonlijkheid :)

Momenteel hebben wij 6/7 Mythic in Highmaul en 7/10 Mythic in Blackrock Foundry. Onze hoogste prioriteit ligt bij een extra elemental shaman en een boomkin. Andere classes en roles kunnen natuurlijk ook overwogen worden (Hunters zijn echter wel gesloten en word alleen overwogen met zeer goede logs)

Neem een kijkje op de website en mocht het je bevallen, maak dan een account en een apply door op hier te klikken.

Mocht je vragen hebben, voeg dan Chigo toe op battlenet
Raidleader and officers Btag:

Chigotrx#2427 (Raid Leader)
Klurpook#2201 (Healing Officer)
Shadowpat#2413 (Ranged Officer)

Of stuur mij een pm.

Wellicht tot spreeks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Gisteravond met dezelfde run als Marc mee naar BRF normal. Het ging echt super lekker en met 2,5 uur al 9/10 en mooie loot mogen ontvangen. Eindelijk mijn 630 trinket kunnen vervangen, de tier chest en tier head geloot en nieuwe legs. Item level alweer 670 :)

Nog twee pogingen op Blackhand gedaan, maar eind fase twee waren er teveel spelers dood om de kill te halen. Wel twee keer fase drie gehaald, dus dat is volgens mij wel netjes voor een eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Beavbusi schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:41:
Wat is de progress van de Tweaker guild? Ik heb 2/10 mythic, maar de guild waarin ik zit is gemerged en ben nu buiten het raid team gevallen. De andere elemental shaman doet gewoon net iets meer DPS. Misschien wil ik wel mee gaan op raids met de Tweakers guild.
Je bent zeker welkom in de Tweakers guild. Zoals aangegeven zitten we op 9/10 HC en ik ben redelijk zeker dat we Blackhand morgen neerleggen. het is natuurlijk een stap terug van mythic en momenteel hebben we de aantallen niet om mythic in te gaan.

Het is wel de bedoeling om een kijkje te nemen in mythic, maar heb geen hoge verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:13:
[...]

Ben je opzoek naar alliance of horde?

Nederlandstalig of multiculti?
Ik ben sinds dat ik begonnen ben horde geweest, maar zou het niet heel erg vinden om te moeten faction changen. Voorkeur gaat wel naar horde.

De taal maakt niet veel uit, kan zowel vloeiend engels als nederlands. Als ik ergens heen zou gaan dan is het waarschijnlijk samen met die resto druid, en die is ook nederlands.

Ik zag je post hierboven, jammer dat jullie geen hunters meer nodig hebben. Ik zal eens rondkijken op jullie website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goemies schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:27:

Iemand nog tips?
Dat vind ik erg voor je dat je moet disbanden.
Ik zou eens kijken op https://realmpop.com/eu.html en dan op /2 mensen vragen of er guilds zijn die geïnteresseerd zijn.
Kapoen schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:40:
[...]

Ik hoop dat ze in 6.2 die stones tenminste verplaatsen naar de relevante content, zoals ze in MoP deden.
Anders gaan we straks met onze alts die 'mythic dungeons' doen voor de 680 -> 700 items terwijl we dan nog vrolijk LFR HM/BRF (ilevel 640/655) er bij moeten grinden voor abrogator stones :?
Dat zou echt top zijn, maar ik denk dat dit een manier is zodat beginners een soepeler ervaring hebben met raiding.
Stel je voor dat je ineens HFC LFR moet doen als het net nieuw is :P Dat is frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Flying schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:25:
[...]

Je bent zeker welkom in de Tweakers guild. Zoals aangegeven zitten we op 9/10 HC en ik ben redelijk zeker dat we Blackhand morgen neerleggen. het is natuurlijk een stap terug van mythic en momenteel hebben we de aantallen niet om mythic in te gaan.

Het is wel de bedoeling om een kijkje te nemen in mythic, maar heb geen hoge verwachtingen.
Wij gaan vanavond weer. Hopelijk beter dan afgelopen zondag.
Het was wel progress, maar nog steeds te veel fail naar mijn zin.
Helaas een aantal keren dat we mensen niet op het balkon kregen dus op het eind werden we bedolven door die etters op de balkonnen.

Wel elke keer onder de 40% en 2 keer in P3 gekomen. Echter, met te veel fouten schiet het niet op met maar 4 man levend.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabriel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Wij gaan vanavond weer. Hopelijk beter dan afgelopen zondag.
Het was wel progress, maar nog steeds te veel fail naar mijn zin.
Helaas een aantal keren dat we mensen niet op het balkon kregen dus op het eind werden we bedolven door die etters op de balkonnen.

Wel elke keer onder de 40% en 2 keer in P3 gekomen. Echter, met te veel fouten schiet het niet op met maar 4 man levend.
Gebruik je warcraftlogs?
Sinds ik warcraftlogs gebruik (en nu ook weet hoe ik moet analyseren) is het echt vele malen beter om de wipes te analyseren. Vooral leuk om te zien als er iemand te vroeg pulled ofzo :P
Dat is denk ik echt de beste tool voor progress ipv al die addons. _/-\o_

Dagboek:
Gisteren eindelijk weer guild raid na 2 weken inactief zijn en geen enkele guildmember de guild heeft verlaten.
Zitten nu rond de 15 man core raiders en hopelijk na a.s. zondag 23-24 core raiders na maar liefst 10 trials :9~.

Ikzelf ben nu actief mezelf aan het verbeteren met logs om te kijken hoe ik mijn dps kan verbeteren / potion usage / positioning.
Sim dps zit op 46k en zit nu rond de 41-42k dps (zelfs op heavy movement fights) als Arcane dus er zit zeker weten meer in. Mijn top dps zit gek genoeg bij Oregorger met 43.5k ipv Gruul.
Ik snap niet hoe sommige mages op de top rankings gewoon 45k dps doen met gelijke gear. Dat is gewoon een bijna perfecte rotatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Mage dps is erg rng afhankelijk. Vooral fire, maar met arcane net zo goed. Op de juiste momenten (trinket procs, burn phase, movement, etc.) de procs en crits krijgen heeft enorme impact op je dps.

De top rankings zijn allemaal lucky bastards qua rng op zulke hoge aantallen parses. Bij Gruul ben je heel afhankelijk van de smash locaties, cave ins en petrify bijv, maar ook hoe goed de rest van de groep is, want hoe sneller de boss neer, hoe hoger de dps.

Zelf had ik 45k de laatste keer dat we Gruul heroic deden om iemand te gearen, maar ik deed 44k op mythic Gruul op dezelfde avond. Mythic Gruul duurt veel langer en heeft veel meer movement en het was met bijna dezelfde groep.

Je moet dus gewoon een beetje geluk hebben :p

En die simdps is ook een gemiddelde van bijv 1000 simulaties. Als dat 45k is betekent dat dat de minimum misschien 42k is en max 48k met perfecte rotatie en zonder movement. Deze getallen verzin ik nu, maar je max dps is in ieder geval flink hoger dan de simdps als de sterren op 1 lijn komen :)

offtopic:
Hoe kom ik in hemelsnaam aan een tag voor een wow game time card onder m'n naam als ik nog nooit een een game card heb gekocht of iets mee heb gedaan 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door IntToStr op 26-05-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:13:
Mage dps is erg rng afhankelijk. Vooral fire, maar met arcane net zo goed. Op de juiste momenten (trinket procs, burn phase, movement, etc.) de procs en crits krijgen heeft enorme impact op je dps.

De top rankings zijn allemaal lucky bastards qua rng op zulke hoge aantallen parses. Bij Gruul ben je heel afhankelijk van de smash locaties, cave ins en petrify bijv, maar ook hoe goed de rest van de groep is, want hoe sneller de boss neer, hoe hoger de dps.

Zelf had ik 45k de laatste keer dat we Gruul heroic deden om iemand te gearen, maar ik deed 44k op mythic Gruul op dezelfde avond. Mythic Gruul duurt veel langer en heeft veel meer movement en het was met bijna dezelfde groep.

Je moet dus gewoon een beetje geluk hebben :p

En die simdps is ook een gemiddelde van bijv 1000 simulaties. Als dat 45k is betekent dat dat de minimum misschien 42k is en max 48k met perfecte rotatie en zonder movement. Deze getallen verzin ik nu, maar je max dps is in ieder geval flink hoger dan de simdps als de sterren op 1 lijn komen :)

offtopic:
Hoe kom ik in hemelsnaam aan een tag voor een wow game time card onder m'n naam als ik nog nooit een een game card heb gekocht of iets mee heb gedaan 8)7
Oh ja daar heb je gelijk in wat betreft de RNG van de kills en duratie van het gevecht. Was ook vergeten dat het een gemiddelde was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Afgelopen week niet al te veel op WoW gedaan. Behalve hier een daar een LFD/LFR op de Hunter.
Wel een nieuwe guild gejoined waar ook een deel van mijn oude guild in zit.

Vooralsnog niet echt de behoefte om in BRF verder te raiden. Ik wacht mooi HFC af en dan kijken of er een sociaal/alt clubje gevormd kan worden.

En offtopic: Waar kun je die tag instellen?

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 13:30
Is de tweakers guild eigenlijk nog actief? Ga wrs met een propere lei beginnen in wow dus vroeg mij af of de guild er nog is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
dauwie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:30:
Is de tweakers guild eigenlijk nog actief? Ga wrs met een propere lei beginnen in wow dus vroeg mij af of de guild er nog is. :)
De Tweakers guild is er nog steeds en actief! We zijn momenteel bezig met het neerhalen van Blackhand in Heroic.

Onze progressie is momenteel 7/7 Highmaul HC down en 9/10 BlackRock Foundry down.

Voor meer info vraag naar mij of 1 van de officers:
GM:
- Tanodal

Officers:
- Phacoid
- Innomine
- Dendr

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 13:30
Okido zal me vanavond eens bezig houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
De guild waar ik in speel is violent by design, de logs zijn te vinden onder reckoning op server Ragnaros.
De logs van zondag gaven een beter beeld, hier was 85% guildies.
Vooral nog onder de oude naam omdat wannabe e-peens de oude guildname niet weten zodat officers rustig logs kunnen analiseren zonder af te gaan op DPS-nummers alleen.

* dagboek *
Blackhand leeft nog steeds. 2 van onze main healers waren zogenaamd laat van werk en hadden geen zin om in te loggen (paladin & priest). Ze waren wel de gehele tijd online op battlenet.
Paladin heeft ook geen zin meer om te healen maar wil DPS doen op zijn hunter. Je merkt ook meteen de slackers, geen zin voor progressie-fights maar wel vragen of we voor een clean instance gingen (8/10 HC redden we in 2 uur, BH/blast-furnace zijn de keien in het water momenteel).
In totaal was gisteren ongeveer de helft pugs en dat was ook wel te merken.

Raid naar 2 uur maar gecalled. Frustraties liepen te hoog op.
Gezien mijn DPS (26-30k) in P1/begin P2 aangeboden om toch maar DISC te gaan speccen.
En gezien mijn problemen om single target de 30k mark te halen, blijf ik vanaf nu maar healer.

De paladin en priest zijn nu gekicked. Waren vaak te laat en healing-wise op mijn nivea qua offspec-gear. Zal wel weer even wennen zijn. Was soms even als holy aan het spelen als we tekorten hadden, maar nu dus disc. Moet even wat aan maan-management gaan doen met archangen en egalism. Zal wennen zijn, na 4 jaar overwegend DPS te hebben gespeeld nu weer full healer.
* einde dagboek *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambrium91
De tweakers guild heeft Blackhand Heroic vanavond asociaal one shotted en hiermee staan we op 7/7 en 10/10 heroic!

Wie weet in de aankomende weken voor HFC nog een kijkje nemen in mythic. Daar hebben we alleen nog wat mensen voor nodig. Hopelijk gaat het lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Cambrium91 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:39:
De tweakers guild heeft Blackhand Heroic vanavond asociaal one shotted en hiermee staan we op 7/7 en 10/10 heroic!

Wie weet in de aankomende weken voor HFC nog een kijkje nemen in mythic. Daar hebben we alleen nog wat mensen voor nodig. Hopelijk gaat het lukken!
Zit niet in jullie guild en ben ook geen horde, maar gz met de kill! nice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Laatst online: 12-09 14:23
GokuSsj schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:02:
[...]

Zit niet in jullie guild en ben ook geen horde, maar gz met de kill! nice ;)
Thanks Goku! We hadden ons allemaal ingesteld op een avond lang progressie totdat we de kill zouden hebben, waren we binnen 10 minutjes klaar. Je kan het bijna een anti-climax noemen :P

Nu hopen dat we in de tijd tussen nu en Hellfire Citadel nog wat extra mankrachten kunnen vinden om misschien enkele Mythic kills te krijgen, danwel in Blackrock Foundry, maar High Maul is ook nog leuk.

[ Voor 21% gewijzigd door Jwlb op 28-05-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Zoals de meeste Tweakers kills, gefeliciteerd met de kill!

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Nice die heroic kill!

De guild waar ik mee raid is heel casual en we zijn nog lekker op normal aan het aanmodderen, maar gisteren liepen we toch redelijk tegen een muur op bij Hans en Franz.

Nu lees ik verschillende dingen, aan de ene kant; Crippling suplex doet damage gelijk aan healthpool, aan de andere kant lees ik dat het gewoon een fixed hoeveelheid damage is. Weet iemand wat het nu is?

Wij lopen er namelijk tegenaan dat de andere tank simpelweg ge-oneshot wordt. Nu hebben we t vermoeden dat dit toch komt door het verschil in healthpool. Hij is een warrior, ik een druid.. en mijn HP loopt behoorlijk op door stacks van Ursa major (waardoor ik soms gewoon anderhalf keer de health heb die hij heeft..)

Dus iemand hier die het weet? Crippling suplex; damage gebaseerd op health of gewoon flat damage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman

Gefeliciteerd! Hele avond ingepland en dan oneshotted |:( _/-\o_
icemotion schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:06:
Nice die heroic kill!

De guild waar ik mee raid is heel casual en we zijn nog lekker op normal aan het aanmodderen, maar gisteren liepen we toch redelijk tegen een muur op bij Hans en Franz.

Nu lees ik verschillende dingen, aan de ene kant; Crippling suplex doet damage gelijk aan healthpool, aan de andere kant lees ik dat het gewoon een fixed hoeveelheid damage is. Weet iemand wat het nu is?

Wij lopen er namelijk tegenaan dat de andere tank simpelweg ge-oneshot wordt. Nu hebben we t vermoeden dat dit toch komt door het verschil in healthpool. Hij is een warrior, ik een druid.. en mijn HP loopt behoorlijk op door stacks van Ursa major (waardoor ik soms gewoon anderhalf keer de health heb die hij heeft..)

Dus iemand hier die het weet? Crippling suplex; damage gebaseerd op health of gewoon flat damage?
Crippling Suplex is an ability that the two bosses use to smash the two tanks against each other. This ability is always used by the boss that remains in the fight, whenever the other boss leaves the fight to cast one of the two environmental abilities discussed above. Crippling Suplex causes the two tanks to deal Physical damage to each other equal to their own maximum health pools.

For example, if Tank A has 400,000 maximum health and Tank B has 300,000 health, then Tank A will take 300,000 Physical damage and Tank B will take 400,000.

[ Voor 62% gewijzigd door EJSchuiteman op 28-05-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
@crippling suplex: was dat niet gehotfixed een hele tijd terug omdat er door het grote verschil aan health bij verschillende tank classes hele rare situaties ontstonden?

Wij hebben gisteren mythic hans & franz gedaan :) Wel grappig gevecht vind ik! Flamebender mythic ging ook meteen bijna neer, maar helaas net te veel mensen nog dood door de fixates. Die zou zondag toch wel neer moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambrium91
Thanks allemaal, het was een mooie avond 8)
icemotion schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:06:
Nice die heroic kill!

Naar mijn weten is het nog steeds de healthpool. Er is een aantal maanden geleden inderdaad een hotfix geweest: deze heeft mogelijk gemaakt dat de tank die opgepakt is ook zijn defensive cooldowns te gebruiken. Voorheen kon dat niet en moest dat gedaan worden door de healers.
In jouw geval zal dat nu nog steeds moeten + de defensive cooldowns van je tank die telkens dood gaat. Hiermee moet je wel op de 60% damage reduction komen per suplex en zal hij niet meer ge-oneshot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Wij zijn gisteren met de guild weer BRF HC ingedoken, maar we hadden gewoon weer niet genoeg man. Met wat schrapen toen toch op 10 gekomen en begonnen, maar het is 1 groot drama. Met de guild zijn we 7/10H en persoonlijk ben ik al 9/10H (en mijn gf 10/10H). Er is door de officers ook al gesproken om met guild runs te kappen in de hoop dat er weer genoeg raiders actief worden met de nieuwe tier. Het is echt huilen met de pet op. :(

Het is gewoon zonde om zo 2 avonden in de week weg te gooien met 0 progress. We gaan nu eerst proberen om aan te vullen vanuit OpenRaid, maar als dat niet lukt dan moeten we toch echt conclusies gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Prx schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:17:
Wij zijn gisteren met de guild weer BRF HC ingedoken, maar we hadden gewoon weer niet genoeg man. Met wat schrapen toen toch op 10 gekomen en begonnen, maar het is 1 groot drama. Met de guild zijn we 7/10H en persoonlijk ben ik al 9/10H (en mijn gf 10/10H). Er is door de officers ook al gesproken om met guild runs te kappen in de hoop dat er weer genoeg raiders actief worden met de nieuwe tier. Het is echt huilen met de pet op. :(

Het is gewoon zonde om zo 2 avonden in de week weg te gooien met 0 progress. We gaan nu eerst proberen om aan te vullen vanuit OpenRaid, maar als dat niet lukt dan moeten we toch echt conclusies gaan trekken.
Zou zeker via Openraid proberen. Zitten genoeg goede spelers op! Missen jullie nog healers? Misschien kan ik dan een x-tje mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy

Inderdaad gewoon een evenement aanmaken op openraid en melden dat het op een guild run gaat, pak je vanzelf gewoon mensen mee en kan je guild run gewoon door gaan. Raid zelf ook via openraid of via group finder. Als je maar kieskeurig genoeg bent kan je via group finder ook de goede groepen eruit halen :).

En 9/10 moet makkelijk haalbaar zijn tegenwoordig. Heb al verschillende pugs gehad dat dit geen problem is.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcHealthy op 28-05-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Cambrium91 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:11:
Naar mijn weten is het nog steeds de healthpool. Er is een aantal maanden geleden inderdaad een hotfix geweest: deze heeft mogelijk gemaakt dat de tank die opgepakt is ook zijn defensive cooldowns te gebruiken. Voorheen kon dat niet en moest dat gedaan worden door de healers.
In jouw geval zal dat nu nog steeds moeten + de defensive cooldowns van je tank die telkens dood gaat. Hiermee moet je wel op de 60% damage reduction komen per suplex en zal hij niet meer ge-oneshot worden.
Heb ook deze hotfix gevonden; Hans'gar and Franzok's Crippling Suplex now deals 30% less damage (200,000 damage on Raid Finder, 450,000 damage on Normal, 600,000 damage on Heroic, and 700,000 damage on Mythic).

Wat er op zou duiden dat het niet afhankelijk is van healthpool.

Maar ja, toch eens kijken wat we vanuit de rest van de raid kunnen doen qua damage reduction; ik heb er zelf genoeg (Barkskin, Survival instincts en Pulverize stacks en ik merk t nauwelijks, en de rest van de fight valt t allemaal reuze mee qua damage).

Onze holy priest zit sowieso al te denken om te switchen naar Disc.. waarmee we Pain Suppresion zouden kunnen toevoegen.. dat zou al n hoop kunnen schelen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambrium91
icemotion schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:49:
[...]

Heb ook deze hotfix gevonden; Hans'gar and Franzok's Crippling Suplex now deals 30% less damage (200,000 damage on Raid Finder, 450,000 damage on Normal, 600,000 damage on Heroic, and 700,000 damage on Mythic).

Wat er op zou duiden dat het niet afhankelijk is van healthpool.

Maar ja, toch eens kijken wat we vanuit de rest van de raid kunnen doen qua damage reduction; ik heb er zelf genoeg (Barkskin, Survival instincts en Pulverize stacks en ik merk t nauwelijks, en de rest van de fight valt t allemaal reuze mee qua damage).

Onze holy priest zit sowieso al te denken om te switchen naar Disc.. waarmee we Pain Suppresion zouden kunnen toevoegen.. dat zou al n hoop kunnen schelen iig.
Dat is mij ontgaan. Het is in ieder geval een bak damage en met damage reduction spells/abilities van de tank(s) en healers moet het geen probleem vormen. Verder in de fight heb je die damage reduction spells niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Warrior tank heeft zelf al Shield Wall en Demoralizing Shout (werkt dit ook op raid bazen?). Pain suppression kan je waarschijnlijk ook 1x gebruiken tijdens het gevecht.

En als de disc priest Clarity of Will heeft i.c.m. Power word: Shield scheelt dit ook weer een bak met damage.

Welke healer classes zijn er mee met de raid?

[ Voor 7% gewijzigd door EJSchuiteman op 28-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
EJSchuiteman schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:57:
Warrior tank heeft zelf al Shield Wall en Demoralizing Shout (werkt dit ook op raid bazen?). Pain suppression kan je waarschijnlijk ook 1x gebruiken tijdens het gevecht.

En als de disc priest Clarity of Will heeft i.c.m. Power word: Shield scheelt dit ook weer een bak met damage.

Gisteren was voor mij de eerste keer als disc-healer.
Tank gaf door dat hij opgepakt was, ik gaf hem normal shield en Clarity of Will en beide tanks kwamen niet eens onder de 90%. Disc is echt op daar moet ik zeggen.
Het beschermd echter niet tegen de "stompers" als tanks daar in blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
* Dagboek *
Eerste keer als full healer gegaan, was een leuk avondje.
Helaas ge-eindigd op 7/10 HC. Maar gezien het grote aantal nieuwe mensen niet echt verkeerd.

Healingwise zat ik tussen de 26-32k HPS. Gezien mijn performance as holy met 20k HPS al een echte verbetering en zag ik nog ruimte voor een aantal verbeteringen. Echter, de grote AoE heals worden door onze 2 shamans vakkundig gehealed.

Kreeg voldoende complimenten maar zei wel dat je objectief moeten blijven. Ik heb 2 weken respijt vanwege het langdurig niet gehealed hebben, maar zei wel dat ik feedback wil krijgen op punten waar ik wel kan verbeteren. Zondag wordt iig focus op BH.
* einde dagboek *

Vraag aan disc-healers. Hoe goed is eigenlijk de 4-piece, zelf voel ik het als vrij waardeloos.
Aangezien we 2 shamans hebben focus ik me meer op tanks en shields, en gebruik ik nagenoeg geen Prayer of Healing. Na gebruik van archanchel heb je een buff van 6s waarbij je Prayer of Healing 50% minder mana kost. Dit betekend dus max 2 PoH door de 2,2s casttime.

Tevens een vraag over stats-weights voor disc.
Ik gebruik PAWN als add-on maar heb het gevoel dat deze niet correct is ingesteld. Op "how to priest" staat mastery als must have en komt alles er maar achteraan. Als kant-tekening wordt gezegd dat je een bepaalde verhouding Mastery/Crit moet hebben, echter welke verhouding wordt niet gemeld. Pawn staat ingesteld dat bijna alles dezelfde stats-weights hebben.
Tot op heden moet ik vaststellen dat op "how to priest" zo veel informatie bevat, daarentegen vindt ik de disc-sectie een beetje tegenvallen. Of zijn er nog andere bronnen die goed staan aangeschreven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabriel schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:35:
[...]

De guild waar ik in speel is violent by design, de logs zijn te vinden onder reckoning op server Ragnaros.
De logs van zondag gaven een beter beeld, hier was 85% guildies.
Vooral nog onder de oude naam omdat wannabe e-peens de oude guildname niet weten zodat officers rustig logs kunnen analiseren zonder af te gaan op DPS-nummers alleen.

* dagboek *
Blackhand leeft nog steeds. 2 van onze main healers waren zogenaamd laat van werk en hadden geen zin om in te loggen (paladin & priest). Ze waren wel de gehele tijd online op battlenet.
Paladin heeft ook geen zin meer om te healen maar wil DPS doen op zijn hunter. Je merkt ook meteen de slackers, geen zin voor progressie-fights maar wel vragen of we voor een clean instance gingen (8/10 HC redden we in 2 uur, BH/blast-furnace zijn de keien in het water momenteel).
In totaal was gisteren ongeveer de helft pugs en dat was ook wel te merken.

Raid naar 2 uur maar gecalled. Frustraties liepen te hoog op.
Gezien mijn DPS (26-30k) in P1/begin P2 aangeboden om toch maar DISC te gaan speccen.
En gezien mijn problemen om single target de 30k mark te halen, blijf ik vanaf nu maar healer.

De paladin en priest zijn nu gekicked. Waren vaak te laat en healing-wise op mijn nivea qua offspec-gear. Zal wel weer even wennen zijn. Was soms even als holy aan het spelen als we tekorten hadden, maar nu dus disc. Moet even wat aan maan-management gaan doen met archangen en egalism. Zal wennen zijn, na 4 jaar overwegend DPS te hebben gespeeld nu weer full healer.
* einde dagboek *
Bedankt voor de info :)

Maar eh.. 10 man BH? Komt het door te weinig man in de guild rooster of teveel no shows van afgelopen zondag?
Zie ook dat er mensen uit je guild zijn geleaved of allemaal gekicked uit wowprogress?
Jwlb schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:36:
[...]

Thanks Goku! We hadden ons allemaal ingesteld op een avond lang progressie totdat we de kill zouden hebben, waren we binnen 10 minutjes klaar. Je kan het bijna een anti-climax noemen :P

Nu hopen dat we in de tijd tussen nu en Hellfire Citadel nog wat extra mankrachten kunnen vinden om misschien enkele Mythic kills te krijgen, danwel in Blackrock Foundry, maar High Maul is ook nog leuk.
Gefeliciteerd met de kill :)
Uit eigen ervaring is High Maul Mythic wat dat betreft vele malen makkelijker :P
Mijn guild had Twins 1shot, Butcher binnen 5 tries, Bracken binnen 4 tries een dag nadat we BH HC down hadden.

Dagboek:
Holy paladin alt kreeg gisteren een crit/haste bracers van HM Mythic en de BH trinket vannuit de caches. Daardoor nu 679 op mijn alt.
Zal voor HFC net op tijd denk ik wel 3 chars op 680+ ilvl hebben.

Sinds gisteren reset was heb ik gisteravond weer eens de mount raids gedaan. Binnen 3,5 uur heb ik uiteindelijk ICC/Ulduar/Malygos op 4 chars gedaan met als bonus BWL/MC op 2 chars. Het reizen naar de raids zelf duurt gewoon langer dan de encounters 8)7. FL/TK staan vanavond op het programma.

Edit:

Als je hulp nodig hebt kan ik wel komen helpen op mijn holy pala, moet wel gepland worden ivm eigen planning e.d. :D Heb op holy pala 7/10 ervaring en main mage 10/10HC dus tactieken hoef je niet uit te leggen :P Kan alleen niet op zondag/maandag ivm eigen raids op main.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
sabriel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:54:
Vraag aan disc-healers. Hoe goed is eigenlijk de 4-piece, zelf voel ik het als vrij waardeloos.
Aangezien we 2 shamans hebben focus ik me meer op tanks en shields, en gebruik ik nagenoeg geen Prayer of Healing. Na gebruik van archanchel heb je een buff van 6s waarbij je Prayer of Healing 50% minder mana kost. Dit betekend dus max 2 PoH door de 2,2s casttime.
De 4-piece is heel goed. Zelf probeer ik waar nodig Prayer of Healing i.c.m. Archangel te gebruiken om de overige healers te helpen en je ziet direct wat voor impact dat heeft. Helaas heeft dit ook een impact op je mana gebruik :'(

Ik raid niet met vaste groepen, dus voor mij is het altijd afwachten hoe goed de overige healers zijn. Die afweging zal je zelf moeten maken. Als jij denkt dit nooit nodig te hebben, dan bied het geen meerwaarde; anders zeker wel.
Tevens een vraag over stats-weights voor disc.
Ik gebruik PAWN als add-on maar heb het gevoel dat deze niet correct is ingesteld. Op "how to priest" staat mastery als must have en komt alles er maar achteraan. Als kant-tekening wordt gezegd dat je een bepaalde verhouding Mastery/Crit moet hebben, echter welke verhouding wordt niet gemeld. Pawn staat ingesteld dat bijna alles dezelfde stats-weights hebben.
Tot op heden moet ik vaststellen dat op "how to priest" zo veel informatie bevat, daarentegen vindt ik de disc-sectie een beetje tegenvallen. Of zijn er nog andere bronnen die goed staan aangeschreven ?
Klopt, de disc sectie valt tegen. Verschillende fora al bekeken en er is niet echt een standaard waar je je aan moet houden. Een ding is zeker, Mastery is onze belangrijkste stat.

Zeker omdat met Clarity of Will we voornamelijk aan het shielden zijn.

Zelf ga ik voor: Int>Spirit(until comfy)>Mastery>Haste(Until comfy)>Multistrike>=Crit>Vers.

Hier een interessante post gevonden voor wat betreft de Crit / Multistrike verhouding.

Your spells can be broken down to three overarching categories: Absorbs, direct heals/including atonement) and direct heals under the effect of Empowered Archangel.

Your absorbs on the other hand does not interact with DA at all, so multistrike and crit keep their natural relation -- that they are for all intents and purposes identical. You do have a critical strike attunement, but diminishing returns make multistrike slightly more desirable early on and crit slightly more desirable as we get into later tiers. But you should simply treat these as being equal unless you're heavily into min-maxing your character.

Direct heals strongly favor critical strike over multistrike. A critical strike will create a divine aegis shield that further scales with mastery, making each crit much bigger than your multistrikes.

Your direct heals affected by EAA on the other hand receive zero benefit from crit since they are already guaranteed the critical strike. Multistrike on the other hand still scales as it does normally with these casts.

Ultimately this means your choice of spells greatly influence whether crit or multistrike is better than the other, or whether they are equal. Since absorbs are your predominant source of healing, your direct healing spells and EAA both are minorities, but the casts under EAA and their shields usually end up being 8-15% of your total healing which pushes multistrike ahead of crit by a fair margin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:05:
[...]
Bedankt voor de info :)

Maar eh.. 10 man BH? Komt het door te weinig man in de guild rooster of teveel no shows van afgelopen zondag?
Zie ook dat er mensen uit je guild zijn geleaved of allemaal gekicked uit wowprogress?
Reckoning is de oude guild. Wat daarin is overgebleven zijn alleen maar de alts.
Gisteren hadden we een gear-run. De healers die gekicked zijn, zijn wel terug maar nu als DPS-ers. Bij no-shows zijn deze makkelijk te vervangen. De healers en tanksZijn nu de vaste core die wel op tijd op komen draven. Tevens 2 oud-gedienden terug, dus gisteren zaten we op 16 man.

Echter, voor BH verwachten we mensen met een DPS van zo rond de 30k, helaas hebben we 4-5 spelers die hier niet aan voldoen. Laagste zat zo rond de 18k dps :( Dus ja, voor BH hebben we maar een zeer kleine groep. Zijn wel een paar keer via LFG gegaan om tot 15 man te komen, echter hierin zitten altijd mensen die na 1 whipe leaven, zelfs als je zegt dat het een progress run is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabriel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:03:
[...]

Reckoning is de oude guild. Wat daarin is overgebleven zijn alleen maar de alts.
Gisteren hadden we een gear-run. De healers die gekicked zijn, zijn wel terug maar nu als DPS-ers. Bij no-shows zijn deze makkelijk te vervangen. De healers en tanksZijn nu de vaste core die wel op tijd op komen draven. Tevens 2 oud-gedienden terug, dus gisteren zaten we op 16 man.

Echter, voor BH verwachten we mensen met een DPS van zo rond de 30k, helaas hebben we 4-5 spelers die hier niet aan voldoen. Laagste zat zo rond de 18k dps :( Dus ja, voor BH hebben we maar een zeer kleine groep. Zijn wel een paar keer via LFG gegaan om tot 15 man te komen, echter hierin zitten altijd mensen die na 1 whipe leaven, zelfs als je zegt dat het een progress run is.
Ik keek op wowprogress bij Violent by Design Ragnaros omdat ik de mage wilde bekijken als mage zijnde.

Maar 18k dps 8)7 Wat is het verhaal daarachter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Ik keek op wowprogress bij Violent by Design Ragnaros omdat ik de mage wilde bekijken als mage zijnde.

Maar 18k dps 8)7 Wat is het verhaal daarachter :P
18k is wel erg weinig, ik doe met mijn ilvl683 nu rond de 33k. Maar zijn genoeg classen die met dezelfde gear meer dps doen, pala's doen het nog niet echt super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
EJSchuiteman schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:57:

We hebben eigenlijk altijd wel een resto shaman en een holy priest (die aan t leren is hoe disc werkt, dus misschien gaat ze switchen nog.. ).

En verder; we hebben n monk die regelmatig meegaat maar niet altijd kan. En een shadow priest die regelmatig naar healer gaat (weet zo alleen niet welke spec)

En als we echt healers tekort komen (op drukke avonden met veel dps dan wil ik nog wel eens mn andere druid meenemen om te healen, en dan neemt een paladin mijn tankplek in (die is normaal aan t dps-en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
GokuSsj schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:33:
[...]

18k is wel erg weinig, ik doe met mijn ilvl683 nu rond de 33k. Maar zijn genoeg classen die met dezelfde gear meer dps doen, pala's doen het nog niet echt super goed.
18K DPS is een druid die ons joinde als DPS maar eigenlijk alleen een tank-spec had.
En voor de rest is het vooral gear en je class kennen.

DPS als shadow was voor mij echt afhankelijk van de hoeveelheid verplaatsingen en of het single/AoE fights zijn. Single target met minimale verplaatsingen haalde ik afgelopen week eindelijk de 30k DPS (Gruul) . Op heave movement fights zakt mijn DPS echt met 5k in. Heb hem ook door de SIM-gehaald en ook daar was bij heavy movement fight een aardige drop te zien (niet de 5k, maar iets van 3,5k).Tevens merk ik dat als shadowpriest midden in een single target gevecht echt medicore kan zijn, en de laatste 30% echt omhoog schiet door de buff die je krijgt. Op beastlord zou ik in de top 3 kunnen eindigen. Heb toen de shaman healer wel even vervloekt, stond op 48k DPS (2de), adds spawen net en healer werd impaled naast me waardoor ik van target moest switchen. Rest bleef natuurlijk op adds :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
sabriel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:47:
[...]

DPS als shadow was voor mij echt afhankelijk van de hoeveelheid verplaatsingen en of het single/AoE fights zijn. Single target met minimale verplaatsingen haalde ik afgelopen week eindelijk de 30k DPS (Gruul) . Op heave movement fights zakt mijn DPS echt met 5k in. Heb hem ook door de SIM-gehaald en ook daar was bij heavy movement fight een aardige drop te zien (niet de 5k, maar iets van 3,5k).Tevens merk ik dat als shadowpriest midden in een single target gevecht echt medicore kan zijn, en de laatste 30% echt omhoog schiet door de buff die je krijgt. Op beastlord zou ik in de top 3 kunnen eindigen. Heb toen de shaman healer wel even vervloekt, stond op 48k DPS (2de), adds spawen net en healer werd impaled naast me waardoor ik van target moest switchen. Rest bleef natuurlijk op adds :p
Shadow priests horen op beastlord mythic bijna altijd bovenaan. Cascade, Aspirits, twisted faith (35% buff) en insanity. Dot iedere speer die er is met shadow word pain, gebruik cascade wanneer hij van cd is. Blijf je Devouring Plague actief houden op de boss en Gebruik Mind Sear wanneer de adds er zijn.

Spriests kunnen sterk zijn op single target fights maar dan moet je CoP nemen en andere stats prio nemen dan voor AS. Meeste Spriests blijven sinds BRF gewoon AS spelen onafhankelijk van de fight omdat het zelfs single target aardig damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Zijn er hier nog holy paladins? Wil komend weekend eens kijken hoe healen met een Paladin is, maar heb al drie verschillende sites bekeken waar de beste talents en glyphs besproken worden en ze komen niet echt overeen.

Kan iemand de best choices uitlichten of een link sturen naar armory en kleine uitleg via PM ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Het valt de laatste tijd wel op dat veel guilds problemen hebben met hun rosters. Bij ons zijn er ook zeker een 5 tal guilds omgevallen in de afgelopen maand.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
junglebeast schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:59:
Het valt de laatste tijd wel op dat veel guilds problemen hebben met hun rosters. Bij ons zijn er ook zeker een 5 tal guilds omgevallen in de afgelopen maand.
Mede veroorzaakt door de ban-wave die plaats heeft gevonden. iets met buddy-helper......
Heb begrepen dat dit niet alleen farmbots waren maar ook heel veel high-end gamers heeft geraakt.
Ban is temperary ban voor 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En natuurlijk de jaarlijkse zomerdip, elk jaar weer rond MEI stoppen er een hoop mensen.

En ik kom juist weer terug, nogsteeds 1/2 in de week :+ maar toch
Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.