Joosie200 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:12:
PEC moet oppassen dat ze in de laatste drie wedstrijden niet nog verder gaan wegzakken. Tegen Feyenoord, Ajax en Groningen (x2) kan je potentieel de 7e en 8e plek cadeau doen aan Groningen en Cambuur. Worst case: Groningen pakt de beker, niet alleen Cambuur maar ook Willem II komen nog stiekem langszij. Sta je straks 10e zonder wat in handen. Weg play-offs en geen prolongatie van de beker.
Met het spel tegen Heracles en sowieso sinds de winterstop is het slappe hap. Lijkt wel standaard en een traditie aan het worden want vorig jaar was PEC ook aan het zwijnen in aanloop naar de bekerfinale, vandaag een jaar geleden. Ze moeten alles op alles zetten op 3 mei, de rest doet er niet meer toe.
Mwah, dat zal wel loslopen hoor.. Willem II en Cambuur gaan echt niet beiden nog 3x winnen (mocht PEC 3x verliezen), kan ook niet, want ze moeten tegen elkaar. Mocht Groningen PEC passeren is er nog niets aan de hand, want bij eventueel verlies van de bekerfinale staan ze dan 8e wat voldoende is voor een plek in de Play-offs. Theoretisch kunnen ze nog 9e worden als Willem II of Cambuur alle drie de wedstrijden gaan winnen, maar Cambuur moet nog tegen Ajax en Dordrecht en Willem II tegen Heerenveen (dat theoretisch ook nog punten nodig heeft voor een plek in de Play-offs) en Ado.
En traditie lijkt me ook wat overdreven.. (aangezien dit pas het 2e jaar is op het hoogste niveau) ja, er worden wat minder punten gepakt. Is ook niet gek met zo'n smalle selectie, waar ook nog eens wat spelers gespaard worden voor de beker. Jans krijgt PEC echt wel wedstrijdklaar voor de bekerfinale.
Maar goed, wel "pas" 13 punten na de winterstop, hadden er wel iets meer mogen zijn, maar is zeker geen schande.
Laten we als PEC supporter gewoon blij zijn met de uitstekende prestaties.. Ook al worden ze 9e en verliezen ze de beker, mijn seizoen als PEC supporter is echt wel geslaagd, dat zal het de aankomende jaren ook gewoon blijven als ze zich weten te handhaven. Daar komt bij dat ik als SCC houder pas
2 thuiswedstrijden (dit seizoen) verloren heb zien gaan. Dat is toch geweldig?
Ben met PEC dit seizoen Europa in geweest, nu weer naar de bekerfinale, geweldig spannende halve finale meegemaakt in De Grolsch Veste.. Verwend ben ik al genoeg voor de aankomende jaren.
[
Voor 27% gewijzigd door
St@m op 20-04-2015 13:32
]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels