Dan ben je met bekenden op bekend terrein en dat is heel anders, in mijn vriendenkrng zitten PSV, Feyenoord en Ajax supporters en allemaal fanatiek met SC kaarten. Er zijn nooit problemen in Den Haag als we ergens zijn met elkaar (al hebben Ajax supporters het daar wel wat moeilijker dan supporters van andere clubs).Anoniem: 343906 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:40:
[...]
Denkfout? Welnee man. Ben vanaf dat ik als klein kind in Pendrecht woonde al voor Feyenoord. Niemand deed mij iets met dat ik in een café met tig mensen Feyenoord-Ajax keek met Guidetti in de Kuip, hier in Amsterdam. Tuurlijk juichte ik en ja, het gehele café keek naar mij, maar verder gebeurde er wederom niets.
Wordt schromelijk overdreven in de pers en op menige supportersite.
Nu kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het ook niet slim is om te zeggen dat je voor Feyenoord bent in Amsterdam. Ik heb dus een paar klappen voor me hoofd gekregen van een wild vreemde en moest door de uitsmijter naar de deur begeleid worden om een massale vechtpartij te voorkomen. Ik stond te praten met wat mensen en we hadden het over voetbal. Ik vertelde dat ik een SC van Feyenoord had en uit het niets kwam er een groep gasten achter me vandaan die op de vuist wilde ( De K worden vlogen om me oren en ik kreeg 2 rake klappen).
Verder heb ik ook in de kuip gezien hoe een vader met kind klappen kreeg toen ze juichte na een doelpunt van ajax en dat was op de kindertribune.
Helaas zijn er genoeg gekken die niet zoals bij jou omgeving zich in kunnen houden. Het zijn wel vaak jonge gasten van 20- die zo gestoord reageren.