[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:
  • 143.659 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Anoniem: 343906 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Denkfout? Welnee man. Ben vanaf dat ik als klein kind in Pendrecht woonde al voor Feyenoord. Niemand deed mij iets met dat ik in een café met tig mensen Feyenoord-Ajax keek met Guidetti in de Kuip, hier in Amsterdam. Tuurlijk juichte ik en ja, het gehele café keek naar mij, maar verder gebeurde er wederom niets.

Wordt schromelijk overdreven in de pers en op menige supportersite.
Dan ben je met bekenden op bekend terrein en dat is heel anders, in mijn vriendenkrng zitten PSV, Feyenoord en Ajax supporters en allemaal fanatiek met SC kaarten. Er zijn nooit problemen in Den Haag als we ergens zijn met elkaar (al hebben Ajax supporters het daar wel wat moeilijker dan supporters van andere clubs).

Nu kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het ook niet slim is om te zeggen dat je voor Feyenoord bent in Amsterdam. Ik heb dus een paar klappen voor me hoofd gekregen van een wild vreemde en moest door de uitsmijter naar de deur begeleid worden om een massale vechtpartij te voorkomen. Ik stond te praten met wat mensen en we hadden het over voetbal. Ik vertelde dat ik een SC van Feyenoord had en uit het niets kwam er een groep gasten achter me vandaan die op de vuist wilde ( De K worden vlogen om me oren en ik kreeg 2 rake klappen).

Verder heb ik ook in de kuip gezien hoe een vader met kind klappen kreeg toen ze juichte na een doelpunt van ajax en dat was op de kindertribune.

Helaas zijn er genoeg gekken die niet zoals bij jou omgeving zich in kunnen houden. Het zijn wel vaak jonge gasten van 20- die zo gestoord reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

FREAKJAM schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:44:
Maxime Lestienne is inmiddels gekeurd bij PSV en de huur is zo goed als rond. Optie tot koop is volgens mij ook bedongen.
Bron? Officieel is er nog niets bekend, Rik Elfrink van het ED heeft ook nog niets gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:24
Niku schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Bron? Officieel is er nog niets bekend, Rik Elfrink van het ED heeft ook nog niets gemeld.
Rik ;(

Die heeft overigens zelf ook al gezegd dat Lestienne gekeurd is: https://twitter.com/RikElfrink/status/618523034425630720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat is er mis met Rik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 17:13

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Niku schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Televaag ook.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Niku schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:19:
[...]

Wat is er mis met Rik? :)
Niveau stagiair journalistiek zonder netwerk, zonder scoops, zonder alles wat een fatsoenlijke clubwatcher zou moeten hebben? :) Tweets en artikelen zonder enige nieuwswaarde en alleen maar informatie die hij in de schoot geworpen krijgt vanuit PSV / persconferentie's. Van iemand die zoveel tijd in PSV steekt mag je echt wel meer verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Joster op 09-07-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 18:40
Joster schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Niveau stagiair journalistiek zonder netwerk, zonder scoops, zonder alles wat een fatsoenlijke clubwatcher zou moeten hebben? :) Tweets en artikelen zonder enige nieuwswaarde en alleen maar informatie die hij in de schoot geworpen krijgt vanuit PSV / persconferentie's. Van iemand die zoveel tijd in PSV steekt mag je echt wel meer verwachten.
Hij is wel beter geworden afgelopen 1,5 jaar, maar heb nog steeds het idee dat het gewoon is wat hij toegeschoven krijgt vanuit de club. Jammer, maar de PSV-fan heeft na het vertrek van Slegers (VI>PSV) niet veel anders om op af te gaan. Tevens is het geen journalist die zomaar wat verzint en roept, dus hetgeen dat hij meldt kun je wel degelijk vertrouwen vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Slegers zijn netwerk was gewoon veel beter, die wist ook welke bronnen / journalisten in het buitenland betrouwbaar waren. Daar had hij gewoon een checklijstje van denk ik :D Op basis van informatie die hij daarvan los kreeg kon hij dus vaak geruchten bekrachtigen of afdoen als klinkklare onzin. Dat mag je van een clubwatcher echt wel verwachten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Joster schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Vind het wel meevallen. Wat hij zegt klopt nagenoeg altijd en het 'in de schoot geworpen krijgen' kun je ook netwerk noemen.

Uiteraard eens dat er met Thijs Slegers wel een 'betere' is weggevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Niku op 09-07-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Niku schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Vind het wel meevallen. Wat hij zegt klopt nagenoeg altijd en het 'in de schoot geworpen krijgen' kun je ook netwerk noemen.

Uiteraard eens dat er met Thijs Slegers wel een 'betere' is weggevallen.
Mwah, een netwerk met daarin een app contact "Marcel Brands" is niet echt serieus te noemen natuurlijk. Er zijn supporters met een beter netwerk, terwijl het Rik zijn baan is. Daarbij klopt alles dat hij zegt omdat hij alleen maar open deuren in trapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:34
Als de vraagprijs in de transfergeruchten van van Persie idd correct is, waarvan doen Ajax en/of PSV dan geen poging hem te halen?

Lage prijs voor de komende 3 jaar kampioen NL

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Salarisplafond.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Loon?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

rikoos schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Dan ben je met bekenden op bekend terrein en dat is heel anders, in mijn vriendenkrng zitten PSV, Feyenoord en Ajax supporters en allemaal fanatiek met SC kaarten. Er zijn nooit problemen in Den Haag als we ergens zijn met elkaar (al hebben Ajax supporters het daar wel wat moeilijker dan supporters van andere clubs).

Nu kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het ook niet slim is om te zeggen dat je voor Feyenoord bent in Amsterdam. Ik heb dus een paar klappen voor me hoofd gekregen van een wild vreemde en moest door de uitsmijter naar de deur begeleid worden om een massale vechtpartij te voorkomen. Ik stond te praten met wat mensen en we hadden het over voetbal. Ik vertelde dat ik een SC van Feyenoord had en uit het niets kwam er een groep gasten achter me vandaan die op de vuist wilde ( De K worden vlogen om me oren en ik kreeg 2 rake klappen).

Verder heb ik ook in de kuip gezien hoe een vader met kind klappen kreeg toen ze juichte na een doelpunt van ajax en dat was op de kindertribune.

Helaas zijn er genoeg gekken die niet zoals bij jou omgeving zich in kunnen houden. Het zijn wel vaak jonge gasten van 20- die zo gestoord reageren.
In dat café niet hoor. Kende toevallig één jongen met wie ik nog heb gevoetbald in een gelegenheidsteam tegen Lucky Ajax op de Toekomst (betreffende wedstrijd verloren we overigens wel; die "oudjes" van Lucky Ajax kunnen nog alleraardigst voetballen).

Noch op straat noch in de parken, waar aardig wat gevoetbald wordt, ooit enig probleem ondervonden met mijn Feyenoorder zijn. Wordt echt schromelijk overdreven. Kijk op de Dappermarkt. Kun je linnengoed vinden van zowel Ajax, PSV als Feyenoord. Niemand die daar een probleem over maakt. Idem bij Bart Smit met zijn clubballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Joster schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:05:
[...]

Mwah, een netwerk met daarin een app contact "Marcel Brands" is niet echt serieus te noemen natuurlijk. Er zijn supporters met een beter netwerk, terwijl het Rik zijn baan is. Daarbij klopt alles dat hij zegt omdat hij alleen maar open deuren in trapt :D
Je overdrijft, hij zit dicht op het vuur en daardoor is alles wat hij naar buiten brengt correct. Het is geen 'onderzoeksjournalist' zoals Thijs Slegers was, maar Rik Elfrink kan mij prima up to date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bossie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:25:
Als de vraagprijs in de transfergeruchten van van Persie idd correct is, waarvan doen Ajax en/of PSV dan geen poging hem te halen?

Lage prijs voor de komende 3 jaar kampioen NL
Die verdient bij Fener 8x het Salarisplafond van Feyenoord ofzo. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Dus niemand gaat zeggen dat V Persie misschien zo goed niet meer is? Ik bedoel....v Gaal heeft hem zien trainen en af en toe alsnog gekozen voor Wilson. En dat was ook zo toen V Persie weer fit(ter) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Anoniem: 295814 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:57:
Dus niemand gaat zeggen dat V Persie misschien zo goed niet meer is? Ik bedoel....v Gaal heeft hem zien trainen en af en toe alsnog gekozen voor Wilson. En dat was ook zo toen V Persie weer fit(ter) was.
Niemand gaat zeggen dat Van Persie niet de beste speler van de eredivisie zou zijn nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dan zeg ik het wel hoor. Maar akkoord, het is natuurlijk een wereldspits die al bijna hele seizoen uit vorm was, dus het zou maar zo kunnen dat ie bij Feyenoord goed uit de verf komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Dat is een beleidsregel, maar een slap excuus als je je dusdanig op sportief vlak kunt versterken.
Ajax / PSV zouden dit probleemloos kunnen betalen. PSV had dit zelfs kunnen betrekken in de Depay deal.

Helaas lijkt het me waarschijnlijker dat RVP zelf niet wil, had hem liever bij Gala gezien met Sneijder ipv Fener.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:49
Van Persie gaat wel iets meer dan 1 miljoen, het salarisplafond bij PSV/Ajax, verdienen..
Reken maar op een paar miljoen per jaar. Voetballen in Turkije doe je niet voor het sportieve aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat de volgende vraag met zich meebrengt, moeten (voornamelijk) PSV en Ajax het salarisplafond niet ophogen om competitiever te zijn in Europees verband?

Brand los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor Ajax zeg ik ja, immers het kan gewoon, laat dat net zo simpel zijn als het verdubbelen van de prijs van een seizoenskaart. En daar draaien ze in Amsterdam de hand ook niet voor om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ajax is gisteren nog voor de 2e keer op rij verkozen tot meest gezonde voetbalclub in Europa.
Het geld is er wel, maar men 'mag' het van zichzelf niet uitgeven.

Als je Europees potten wilt kunnen breken had je een Cardozo, doelpuntenmachine en waarschijnlijk de spits waar Overmars 10 miljoen voor over had, al lang binnen moeten halen.

Het is te veel gericht op goedkoop, jeugdige spelers, zelf opleiden en doorverkoop.
Maar dat gooi je ook niet zomaar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
dutchgio schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:12:
Ajax is gisteren nog voor de 2e keer op rij verkozen tot meest gezonde voetbalclub in Europa.
Het geld is er wel, maar men 'mag' het van zichzelf niet uitgeven.

Als je Europees potten wilt kunnen breken had je een Cardozo, doelpuntenmachine en waarschijnlijk de spits waar Overmars 10 miljoen voor over had, al lang binnen moeten halen.

Het is te veel gericht op goedkoop, jeugdige spelers, zelf opleiden en doorverkoop.
Maar dat gooi je ook niet zomaar om.
Een RVP / Cardozo binnenhalen hoeft niet te betekenen dat je je huidige beleid meteen 360 graden omgooit, echter bied het op sportief vlak wel meer kansen en kan daarnaast ook als enabler dienen voor de jongere spelers. (je-weet-wel die zogenaamde talenten waarvan de afgelopen 10 jaar geen een zich verder ontwikkeld heeft tot het niveau van Ajax in de jaren 90)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 18:28
Bossie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:59:
[...]

Een RVP / Cardozo binnenhalen hoeft niet te betekenen dat je je huidige beleid meteen 360 graden omgooit, echter bied het op sportief vlak wel meer kansen en kan daarnaast ook als enabler dienen voor de jongere spelers. (je-weet-wel die zogenaamde talenten waarvan de afgelopen 10 jaar geen een zich verder ontwikkeld heeft tot het niveau van Ajax in de jaren 90)
En als de dure speler geen bal raakt dan sta je daar met flinke kosten en zonder resultaat.
Want die kans bestaat gewoon. Dat de dure speler die je flink wat geld kost niets laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bossie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:33:
[...]

Dat is een beleidsregel, maar een slap excuus als je je dusdanig op sportief vlak kunt versterken.
Ajax / PSV zouden dit probleemloos kunnen betalen. PSV had dit zelfs kunnen betrekken in de Depay deal.

Helaas lijkt het me waarschijnlijker dat RVP zelf niet wil, had hem liever bij Gala gezien met Sneijder ipv Fener.
Ik denk dat het sportief gezien geen uitdaging is voor RvP ook om bij Ajax of PSV te ballen. Denk dat hij daarmee ook geen vrienden maakt in Rotterdam.

off-topic:
Je nickname ken ik trouwens van heel lang geleden (jaar of 10). Hellbound? :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
FREAKJAM schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:13:
[...]

Ik denk dat het sportief gezien geen uitdaging is voor RvP ook om bij Ajax of PSV te ballen. Denk dat hij daarmee ook geen vrienden maakt in Rotterdam.

off-topic:
Je nickname ken ik trouwens van heel lang geleden (jaar of 10). Hellbound? :+
Ik denk dat de sportieve uitdaging bij Ajax / PSV gelijk is als de uitdaging in Turkije (mits dat geen gerucht is).
Voor meer uitdaging kan hij idd evt bij Feyenoord terugkeren.

offtopic; helaas, hoewel ik hier al zeker 10+ jaar loop te spammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49
Zo, de GAE hebben alvast kansloos de NL uefa ranking vernaggeld! Bedankt Deventer!
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
Ondertussen staat GAE 3-0 achter..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lees net dat Feyenoord nog 15% krijgt bij de transfer van Wijnaldum. Dat is een mooie bonus.
Gynnad schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:14:
Ondertussen staat GAE 3-0 achter..
Bij 3-3 gewoon door toch?

[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 09-07-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, "gewoon door" bij 3-3 ja. Niet dat dat er nog in zit, moeten ze wel erg gaan stunten.

Spelen zonder fanatiek publiek dat er flink achter gaat staan ligt ze blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik vind het nog steeds een schande dat deze "club" niet voor het belang van het NL voetbal af heeft gezien van dat ticket. Zo raken we wel heel erg makkelijk onze CL plaats kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ach, zogenaamde subtoppers en topclubs liggen er ook regelmatig nog voor de start met de EL uit. Dus of het nu GAE is of een andere club......enige bijzondere vind ik dat NEC niet mocht omdat ze in de JL spelen, terwijl GAE daar nu naar degradeert en NEC juist promoveert.

Ondertussen schijnt Lazio 4mln op Krishna geboden te hebben. Lijkt mij een uitstekende deal voor een vervelend mannetje met een vervelende zaakwaarnemer. Fisher is nu ook weer terug en El Ghazi heeft meer talent en een betere houding. Ook heeft Ajax nog een aantal goede buitenspelers in de jeugd die ook doorstromen en kan Schone daar ook spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Aghanim op 09-07-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Aghanim schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:40:
Ach, zogenaamde subtoppers en topclubs liggen er ook regelmatig nog voor de start met de EL uit. Dus of het nu GAE is of een andere club......enige bijzondere vind ik dat NEC niet mocht omdat ze in de JL spelen, terwijl GAE daar nu naar degradeert en NEC juist promoveert.
Die clubs gaan er vaak op het randje uit, staan eigenlijk bijna nooit zo kansloos te spelen en met 3-0 de rust in. Maar ik ben het zeker met je eens mbt NEC. Had eerlijk gezegd ook liever NEC gezien. Die hebben tenminste nog een beetje budget vergeleken met de kanslozen uit Deventer die daar nu op het veld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgende in lijn was een Cambuur of Willem 2 of iets in die richting geweest. Is dat dan wel goed?
Die zouden ook niet ver komen. NEC net zo.

Je kunt ook niet verwachten dat alle 'kleine' clubs passen totdat een subtopper aan de beurt is.
Of een Feyenoord dat mikte op plaats 3 maar heel Europees verspeeld heeft, die kan het misschien wel maar verdiend het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ach ze gaan er tenminste nog tegen een leuke club uit. Niet tegen amateurs/semi profs.

En we hebben elk jaar wel een club die er vroeg uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Deadsy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:11:
[...]

En als de dure speler geen bal raakt dan sta je daar met flinke kosten en zonder resultaat.
Want die kans bestaat gewoon. Dat de dure speler die je flink wat geld kost niets laat zien.
Precies, dan krijg je Jan Reker / Munsterman taferelen en dat wil je als Nederlandse club echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:11
Deadsy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:26:
Ach ze gaan er tenminste nog tegen een leuke club uit. Niet tegen amateurs/semi profs.

En we hebben elk jaar wel een club die er vroeg uit gaat.
Blijft een slechte zaak dat een club niet op sportieve gronden het verdient heeft om Europa, maar door eigenlijk een soort willekeur. Het doet ook afbreuk aan de prestatie mocht een club als GAE het eens op eigen kracht halen. Daarnaast is het gewoon slecht voor het Nederlandse voetbal. Ik ben heel blij dat dit de laatste keer was dat het op deze manier gaat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Volgens nu.nl heeft Wijnaldum het trainingskamp van PSV al verlaten, op weg naar Newcastle dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevaai
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
Niku schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:47:
Volgens nu.nl heeft Pröpper het trainingskamp van Vitesse al verlaten, op weg naar PSV dus.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Niku schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:47:
Volgens nu.nl heeft Wijnaldum het trainingskamp van PSV al verlaten, op weg naar Newcastle dus.
Volgens PSV zelf ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Volgens Rik Elfrink ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja die deelde het bericht nog later dan PSV zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Joster schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:16:
Ja die deelde het bericht nog later dan PSV zelf ;)
Dat deed iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Joster schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Precies, dan krijg je Jan Reker / Munsterman taferelen en dat wil je als Nederlandse club echt niet.
Onzin, zolang het financieel haalbaar is, is het enige risico dat er geen ROI is.
Dat is een heel ander scenario dan wat zich bij twente afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Volgens mij waren er wel een paar twitter accounts die eerder waren, maar maakt niet uit verder, vandaar ook de knipoog.
Bossie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Onzin, zolang het financieel haalbaar is, is het enige risico dat er geen ROI is.
Dat is een heel ander scenario dan wat zich bij twente afspeelde.
De vraag is dan of je het financieel haalbaar moet maken, alles wijst er op dat salarissen uitbetalen boven het gestelde salarisplafond gewoon zeer onverstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Joster schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:59:
[...]

De vraag is dan of je het financieel haalbaar moet maken, alles wijst er op dat salarissen uitbetalen boven het gestelde salarisplafond gewoon zeer onverstandig is.
Onverstandig misschien, maar volgens mij zijn zowel Ajax en PSV? clubs die deze uitgaves aankunnen zonder financiele risico's.

Ik ben misschien een optimist, maar dit zou het nederlandse voetbal toch veel leuker maken?
Maar we kunnen ook weer een jaar barca/real etc kijken in de Champions League en tussendoor ff switchen om te zien hoeveel tegendoelpunten de nederlandse club alweer tegen heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gelukkig spelen ze dan niet tegelijk; Champions League is dinsdag/woensdag en Europa League donderdag. :+
Dus switchen is niet per se nodig. ;)

Het kan in principe wel ja, financieel doen ze het allebei goed. Met 1 of 2 kwalitatief goede spelers die boven het plafond vallen zou je al een verschil moeten kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666637

Leon Zwiers schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:38:
Ik vind het nog steeds een schande dat deze "club" niet voor het belang van het NL voetbal af heeft gezien van dat ticket. Zo raken we wel heel erg makkelijk onze CL plaats kwijt...
Nee, natuurlijk geven ze dat ticket niet weg. Oké, ze zijn aardig kansloos op hun bek gegaan gisteren, maar voor zo een club is dit toch ook een leuke inkomstenbron, een kleine goedmaker voor het tekort wat ze gaan krijgen door de degradatie. Zij hebben dit ticket verdient met eerlijk en fair spelen, en dan vind ik het ook terecht dat zij Europa in mogen, al was het Achilles '29. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Anoniem: 666637 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:31:
Zij hebben dit ticket verdient met eerlijk en fair spelen, en dan vind ik het ook terecht dat zij Europa in mogen, al was het Achilles '29. :)
Dat is gewoon niet zo. Niet alleen is niemand daar bewust mee bezig en zijn er geen duidelijke criteria voor, de tussenstand wordt ook maar zeer zelden gepubliceerd en komt tot stand op basis van zeer subjectieve beoordelingen. Juist bij GAE is het afgelopen zijn het een en ander gebeurd. En laten we niet vergeten dat wij als Nederland dit ticket hebben gekregen op basis van een Europees seizoen vol schandalen, met natuurlijk mijn clubbie in Rome voorop.

Wat fair play is is ook heel moeilijk te zeggen. Is op de handrem spelen in de laatste wedstrijden van het seizoen omdat je onverwachts en toevallig in de race bent voor een Europees sportief? Is een professionele gele kaart onsportief of niet? Dat soort zaken kom je nooit uit.

Voetbal is geen jurysport, en als je dat toch wil dan moet je het heel wat duidelijker en doorzichtiger invoeren dan het systeem op basis waarvan GAE het ticket heeft gekregen. Als GAE zo sportief was hadden ze bovendien wel bedankt, want als degradant verdien je het natuurlijk niet om Europa in te gaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Transfer van Wijnaldum is schijnbaar bijna rond:
De aanstaande transfer van PSV-aanvoerder Georginio Wijnaldum naar Newcastle United levert de Eindhovenaren zo'n twintig miljoen euro op.

Beide clubs zijn zó dicht bij een definitief akkoord dat Wijnaldum donderdagavond laat toestemming kreeg om richting Engeland te gaan. Hij stapte vrijdagochtend vervolgens in Genève op het vliegtuig richting Newcastle.

Voor Wijnaldum ligt op St. James' Park een vijfjarig contract klaar. Naar verluidt gaat de middenvelder zo'n vijf miljoen euro per seizoen verdienen.
Ik betwijfel of dit de juiste club is voor Gini. Hij had met PSV gewoon de kans om CL te spelen. Natuurlijk gaat hij meer verdienen bij de Magpies, maar sportief gezien is de uitdaging denk ik niet veel groter op dit moment. De laatste jaren zijn ze in ieder geval niet hoog geëindigd in de PL. (met uitzondering van 2012).

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 10-07-2015 15:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, wat een bedragen lijken er gemoeid te zijn met die transfer van Wijnaldum zeg, €20,- miljoen aan transferbedrag en maar liefst €5,- miljoen per jaar aan salaris voor Wijnaldum.

Wanneer Newcastle United al dergelijke bedragen kan ophoesten wat kunnen de grotere clubs daar dan wel niet allemaal ophoesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FREAKJAM schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:56:
Transfer van Wijnaldum is schijnbaar bijna rond:

[...]

Ik betwijfel of dit de juiste club is voor Gini. Hij had met PSV gewoon de kans om CL te spelen. Natuurlijk gaat hij meer verdienen bij de Magpies, maar sportief gezien is de uitdaging denk ik niet veel groter op dit moment. De laatste jaren zijn ze in ieder geval niet hoog geëindigd in de PL. (met uitzondering van 2012).
Niet enkel CL spelen maar als 24-jarige één van de meest ervaren speler in de EL is het wellicht tijd voor een stapje hoger (of de breedte en zo hoger) te gaan

Ik begrijp de keuze wel van hem
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CJipCqwWcAAWn62.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 343906 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:41:
Wow, wat een bedragen lijken er gemoeid te zijn met die transfer van Wijnaldum zeg, €20,- miljoen aan transferbedrag en maar liefst €5,- miljoen per jaar aan salaris voor Wijnaldum.

Wanneer Newcastle United al dergelijke bedragen kan ophoesten wat kunnen de grotere clubs daar dan wel niet allemaal ophoesten?
Newcastle is een grote club in Engeland; alleen niet qua prijzenkast ... Een tijdje terug heb ik nog een link geplaatst naar een onderzoek naar de salarissen in de sport en de top van de eredivisie zat aardig laag iig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
apis29 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Newcastle is een grote club in Engeland; alleen niet qua prijzenkast ... Een tijdje terug heb ik nog een link geplaatst naar een onderzoek naar de salarissen in de sport en de top van de eredivisie zat aardig laag iig ...
Een ding is ook dat in de top competities ook aardig wat spelers rondlopen die vies overbetaald worden.
Spelers die 2/3mln per jaar of zelfs meer vangen en bij een Ajax of PSV niet zomaar basis speler zouden zijn.

Dat is de bijkomstigheid van competities waar zoveel geld rond gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:28
Anoniem: 343906 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:41:

Tja, het afgelopen seizoen kreeg de laagste geclasseerde club ~65 miljoen pond aan tv-inkomsten, bij newcastle was dat 77 miljoen pond. Daarnaast zou 't me niet verrassen als de ploegen vast een voorschot nemen op de inkomsten vanaf 't seizoen 16/17 waar ze zo'n 70% hoger zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apis29 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Maar Newcastle is qua omzet en begroting toch niet een grote club in de Premier League toch?

Ja, voor Nederlandse begrippen zijn er heel veel grote clubs in het buitenland. Nederland wordt meer en meer wat Denemarken, Zweden en Noorwegen voor Nederland zijn, opleidingsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 343906 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Maar Newcastle is qua omzet en begroting toch niet een grote club in de Premier League toch?

Ja, voor Nederlandse begrippen zijn er heel veel grote clubs in het buitenland. Nederland wordt meer en meer wat Denemarken, Zweden en Noorwegen voor Nederland zijn, opleidingsland.
Hangt er van af waar je de lijn trekt.
Ik geloof dat ze qua inkomsten iets van 7e of 8e zijn in de PL.
Maar het gat met de nr 6 is zeer groot en dat met de nr5 en 4 is echt gigantisch.

Terwijl het gat met de clubs direct onder hun vrij klein is. Dus ze zijn een beetje The best of the rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 343906 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/03/29/00/2714DD0400000578-0-image-a-24_1427588810873.jpg

Waar ze achterblijven op de top 6 is bij de ticketinkomsten (goedkope kaartjes) en commerciele activiteiten (sponsorinkomsten, merchandising)? maar dat ligt natuurlijk voor een deel aan het gebrek aan goede resultaten de laatste 10+ jaar ... Het gat is de laatste jaren ook een stuk groter geworden met alle commerciele activiteiten van de echte grote clubs en dikke sponsorcontracten die ze binnenslepen. Tottenham als nr.6 zit pas een paar jaar met Under Armour als kledingsponsor en HP als shirtsponsor, dat zal vast een stuk meer opleveren dan nr.7 Newcastle met al een langer lopend Puma contract en Wonga als shirtsponsor :D ....

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 10-07-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je het volgende leest komen ze daar nu wel aan tegemoet:
Het rommelt achter de schermen bij Newcastle United. De club presteert onder de maat, terwijl er duidelijk is geworden dat de club aan het einde van het voorbije boekjaar bijna vijftig miljoen euro op de bank had staan. De club wilde het geld echter niet uitgeven en dat is tegen het zere been van de fans.

Clubeigenaar Mike Ashley moet het ontgelden. “Waarom is een groot deel van dat geld niet gebruikt om het team te versterken?”, vraagt supporter Mark Jensen van het supportersblad van de club zich af in gesprek met de BBC. De fans zijn van plan om het thuisduel met Tottenham Hotspur, zondag, te laten voor wat het is.

“Het idee van een boycot speelt al langere tijd en ik kan de fans geen ongelijk geven, ik ben ook een voorstander. Het frustrerende is dat er wel geld is, maar dat de club het weigert uit te geven.” Newcastle United staat momenteel dertiende in de Premier League, negen punten boven de streep. Er zijn nog zes duels te spelen
Dat was een paar maanden terug, toen ze op de rand van degradatie stonden. Dan kun je je ook afvragen waarom er inderdaad geen versterkingen worden gehaald die al dan niet dat had kunnen voorkomen, als er wel gewoon 50 miljoen beschikbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PSV mag in de handen wrijven deze transfer periode. Ruim 50 miljoen inkomsten door 2 spelers te verkopen. In mijn ogen zeer ruim betaald. Het verbaast me eerlijk gezegd dat beide clubs 'direct' deze monsterbedragen wilden betalen. Alsof PSV Wijnaldum niet voor 15mln verkocht zou hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hiljemark vertrekt ook nog zo goed als naar Palermo en Pereiro is ook binnen :D Ik voorspel dat Davy Pröpper vrij snel nu door PSV binnen gehengeld gaat worden.

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 10-07-2015 22:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 23:01
Aghanim schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:00:
PSV mag in de handen wrijven deze transfer periode. Ruim 50 miljoen inkomsten door 2 spelers te verkopen. In mijn ogen zeer ruim betaald. Het verbaast me eerlijk gezegd dat beide clubs 'direct' deze monsterbedragen wilden betalen. Alsof PSV Wijnaldum niet voor 15mln verkocht zou hebben :+
Kunnen ze voor 40 miljoen de grond terugkopen onder het stadion van de gemeente :x

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
FREAKJAM schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:41:
Hiljemark vertrekt ook nog zo goed als naar Palermo en Pereiro is ook binnen :D Ik voorspel dat Davy Pröpper vrij snel nu door PSV binnen gehengeld gaat worden.
Die ontbrak al bij een oefenwedstrijd van Vitesse, zal wel op het vliegtuig naar Frankrijk zitten richting PSV. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:07

Quad

Doof

Was een leuke speler voor Ajax geweest eigenlijk.
Ik vind het een gemiste kans iig.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 10-07-2015 23:08 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
Aghanim schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:00:
Ik denk dat je niet verrast meer moet zijn. Als je tot de betere in Nederland behoort ben je gewoon 10-20 miljoen waard. En als je heel erg gewild bent of je handelt een beetje goed kan dat bedrag makkelijk rond de 30 miljoen komen.
Dat is niet iets van de laatste jaren alleen. Wat dacht je van Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Luis Suárez. En de bedragen stijgen alleen maar. Ik verwacht dat we binnen 5 jaar een transfer van 40-50 miljoen in de Eredivisie gaan zien.
martinusz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:42:
[...]

Kunnen ze voor 40 miljoen de grond terugkopen onder het stadion van de gemeente :x
Sarcasme hoop ik }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:52:
Als je het volgende leest komen ze daar nu wel aan tegemoet:

[...]

Dat was een paar maanden terug, toen ze op de rand van degradatie stonden. Dan kun je je ook afvragen waarom er inderdaad geen versterkingen worden gehaald die al dan niet dat had kunnen voorkomen, als er wel gewoon 50 miljoen beschikbaar is..
Maar wat ga je als PL club voor 50mln halen. Zodra een PL club aanklopt schieten de prijzen omhoog.
En met die 50mln moet je naast de transfer prijs ook nog het salaris en de tekengelden betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Fleximex schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:36:
[...]

Ik denk dat je niet verrast meer moet zijn. Als je tot de betere in Nederland behoort ben je gewoon 10-20 miljoen waard. En als je heel erg gewild bent of je handelt een beetje goed kan dat bedrag makkelijk rond de 30 miljoen komen.
Dat is niet iets van de laatste jaren alleen. Wat dacht je van Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Luis Suárez. En de bedragen stijgen alleen maar. Ik verwacht dat we binnen 5 jaar een transfer van 40-50 miljoen in de Eredivisie gaan zien.
Dat de bedragen verder oplopen ben ik met je eens, vind ik ook een goede trend. Wel vind ik de spelers die jij noemt een heel stuk beter dan Depay en Wijnaldum. Die hadden toch een stuk indrukwekkendere statistieken dan de spelers van nu. Er is meer voor Depay betaald dan voor Suarez bijvoorbeeld. Dat zegt misschien ook iets over Ajax :+ Al verkochten die Blind ook voor de hoofdprijs.

Van Ajax hoeven we blijkbaar weinig meer te verwachten als ik de Boer zo hoor:

De club wil eerst de begroting op orde hebben", zegt De Boer. De supporters van Ajax zetten hun vraagtekens bij de voorzichtigheid van Ajax: de club heeft immers ruim honderd miljoen euro op de bank staan. "Ik snap dat fans zich dat afvragen", zegt De Boer. "Maar Ajax wil niet meer in een situatie terechtkomen als van een paar jaar geleden. We gaan geen twaalf miljoen uitgeven voor een speler. We moeten slim zijn en misschien wel huren of een goudmijntje ontdekken.

Echt. WTF? Hopelijk is het politiek correct gelul van de Boer maar hier wordt gewoon even gezegd dat er of een uitzonderlijke speler (die Ajax nog nooit gescout heeft in de afgelopen 5 jaar) of een huur plaats zal vinden. Of ze kopen straks ineens weer een middenvelder, die wederom onnodig is |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Aghanim op 11-07-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gini officieel een Magpie.

[ Voor 126% gewijzigd door FREAKJAM op 11-07-2015 12:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 14:40
Fleximex schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:36:
[...]

...

[...]

Sarcasme hoop ik }:|
Nou dat zou niet eens zo'n gek idee zijn. Die grond is nu niet van PSV, dus mocht de gemeente het ineens hoog in de bol krijgen dan heeft PSV wel mooi een probleem. Als ze nu de grond terugkopen dan kunnen ze bij eventuele financiële problemen later de grond weer verkopen en wss nog voor meer ook. Grond wordt toch duurder in zo'n stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
Aghanim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 07:51:
[...]

Dat de bedragen verder oplopen ben ik met je eens, vind ik ook een goede trend. Wel vind ik de spelers die jij noemt een heel stuk beter dan Depay en Wijnaldum. Die hadden toch een stuk indrukwekkendere statistieken dan de spelers van nu. Er is meer voor Depay betaald dan voor Suarez bijvoorbeeld. Dat zegt misschien ook iets over Ajax :+ Al verkochten die Blind ook voor de hoofdprijs.
Die spelers zijn nu goed.
Maar Suarez, bijvoorbeeld, was toch niet beter dan Depay nu. Nog meer dan Depay was het een blind paard met misschien nog wel meer maniertjes. Maar om een om andere reden weet Suarez het op wereldniveau ook te laten zien en blijkt bij over meer ogen dan we dachten te beschikken. Sturridge en Sterling kregen nog wel eens een bal van Suarez en nu bij Barca passt hij alleen maar en is hij ook nog eens, als hij niet bijt en schwalbes maakt (wat hij niet meer doet), likeable.
Sneijder was ook goed, maar toch nog niet dezelfde speler als bij Inter. Fysiek is hij nu zoveel sterker als bij Ajax.
Huntelaar heeft het bij Real en AC Milan niet kunnen laten zien en bij Schalke blijkt hij op zijn niveau te zitten.

Wijnaldum vind ik voetballend minder dan Sneijder toen hij bij Ajax zat, maar hij brengt iets anders. Wijnaldum is een box-to-box speler met meer kracht. En die spelers lijken nu de trend. Je hoort voor Pogba ook super hoge bedragen in de media.
En net als Sneijder (180) heeft Wijnaldum (220) nu al gigantisch veel wedstrijden gespeeld in Nederland en dat op zo'n jonge leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apis29 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:34:
[...]

[afbeelding]

Waar ze achterblijven op de top 6 is bij de ticketinkomsten (goedkope kaartjes) en commerciele activiteiten (sponsorinkomsten, merchandising)? maar dat ligt natuurlijk voor een deel aan het gebrek aan goede resultaten de laatste 10+ jaar ... Het gat is de laatste jaren ook een stuk groter geworden met alle commerciele activiteiten van de echte grote clubs en dikke sponsorcontracten die ze binnenslepen. Tottenham als nr.6 zit pas een paar jaar met Under Armour als kledingsponsor en HP als shirtsponsor, dat zal vast een stuk meer opleveren dan nr.7 Newcastle met al een langer lopend Puma contract en Wonga als shirtsponsor :D ....
Dank voor je handige overzicht! Opvallend wel dat alle clubs in de PL bijzonder sterk afhankelijk zijn van TV-gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:38
Die transfersom is tot daar aan toe, maar 5 miljoen per jaar is echt wel veel. De tijd zal leren of hij dat ook waard is. Gun hem deze transfer wel :)

Bijkomend voordeel is dat PSV niet sterker zal zijn dan afgelopen seizoen. Daardoor zal de competitie spannender worden. En gaat Feyenoord natuurlijk kampioen worden :*)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Fleximex schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:19:
[...]
Die spelers zijn nu goed.
Maar Suarez, bijvoorbeeld, was toch niet beter dan Depay nu. Nog meer dan Depay was het een blind paard met misschien nog wel meer maniertjes. Maar om een om andere reden weet Suarez het op wereldniveau ook te laten zien en blijkt bij over meer ogen dan we dachten te beschikken. Sturridge en Sterling kregen nog wel eens een bal van Suarez en nu bij Barca passt hij alleen maar en is hij ook nog eens, als hij niet bijt en schwalbes maakt (wat hij niet meer doet), likeable.
Sneijder was ook goed, maar toch nog niet dezelfde speler als bij Inter. Fysiek is hij nu zoveel sterker als bij Ajax.
Huntelaar heeft het bij Real en AC Milan niet kunnen laten zien en bij Schalke blijkt hij op zijn niveau te zitten.
Ondanks dat ik je onderbouwing goed vind, kan ik het niet eens met je zijn dat Suarez niet beter was dan Depay toen hij naar het buitenland vertrok. Als je de laatste 3 seizoenen van beide spelers vergelijkt:

Depay: 113 wedstrijden - 45 doelpunten
Suarez: 133 wedstrijden - 99 doelpunten
Huntelaar legt ongeveer dezelfde statistieken als Suarez neer, maar is voetballend een stuk minder.

Depay heeft het vooral het laatste seizoen heel erg goed gedaan bij PSV maar Suarez was (in mijn ogen ;) ) van de buitencategorie, een speler met een gemiddelde wat je maar zeer zelden ziet (en voor zijn rare gedrag geldt hetzelfde overigens). Als je naar het aantal doelpunten van Depay kijkt komen spelers als Dost en Finboghasson zelfs in de buurt.

Het kan natuurlijk zo maar zijn dat er vandaag de dag sowieso meer betaald wordt dan 5-10 jaar geleden voor NL-spelers. Al geloof ik niet dat als Suarez vandaag verkocht werd, er 60mln voor betaald zou worden aan Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vergeet ook niet dat Van Gaal een enorme fan is van Blind en Depay, die wilde gewoon verder gaan dan elke andere manager in Europa zou gaan voor die spelers. Het is wat de gek er voor geeft en toevallig zit er nu een gek met een voorliefde voor bepaalde Nederlandse spelers bij een van de rijkste clubs ter wereld. Ik hoop dat Koeman dat ook gaat zijn voor Clasie.

Je hebt trouwens altijd al gehad dat clubs ineens uit de slof schoten, denk eens aan de transfer van Babel naar Liverpool dat was helemaal onbegrijpelijk (leg zijn statistieken eens naast Depay en Suarez).

Overigens een opvallende opmerking van Wijnaldum bij zn presentatie bij Newcastle: "Het is hier zelfs groter dan Feyenoord".

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 11-07-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:07

PauseBreak

derp!

Aghanim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:57:
[...]

Ondanks dat ik je onderbouwing goed vind, kan ik het niet eens met je zijn dat Suarez niet beter was dan Depay toen hij naar het buitenland vertrok. Als je de laatste 3 seizoenen van beide spelers vergelijkt:

Depay: 113 wedstrijden - 45 doelpunten
Suarez: 133 wedstrijden - 99 doelpunten
Huntelaar legt ongeveer dezelfde statistieken als Suarez neer, maar is voetballend een stuk minder.

Depay heeft het vooral het laatste seizoen heel erg goed gedaan bij PSV maar Suarez was (in mijn ogen ;) ) van de buitencategorie, een speler met een gemiddelde wat je maar zeer zelden ziet (en voor zijn rare gedrag geldt hetzelfde overigens). Als je naar het aantal doelpunten van Depay kijkt komen spelers als Dost en Finboghasson zelfs in de buurt.

Het kan natuurlijk zo maar zijn dat er vandaag de dag sowieso meer betaald wordt dan 5-10 jaar geleden voor NL-spelers. Al geloof ik niet dat als Suarez vandaag verkocht werd, er 60mln voor betaald zou worden aan Ajax.
Vreemde vergelijkingen. Depay is geen spits, heeft bij PSV ook zo ongeveer altijd op linksbuiten gestaan. Voor die positie en de huidige omstandigheden is hij echt wel een van de grootste talenten die wij nu hebben. En daarnaast koopt een manager een speler niet op dergelijke beperkte statistieken, die kijkt veel breder. Zeker Van Gaal met zijn totale mens concept waar hij zo fan van is.

Ik denk overigens wel dat Suarez nu meer op zou leveren. Sowieso omdat de reputatie van Ajax groter is en omdat Ajax eigenlijk altijd spelers verkoopt tegen hogere bedragen dan PSV.

Wat PSV betreft hoop ik dat er een extra centrale verdediger wordt gehaald. Met Isimat, Bruma en Hendrix heb je het wel heel dun bezet. Zeker als je eigen grote talent op die plek (Koch) er voor meerdere maanden uit ligt door een ernstige blessure moet daar gewoon iemand bij.

En mag ik even een feestje vieren dat we Hiljemark hebben verkocht? Wat ben ik daar blij mee zeg :D Wat een ongehoord beperkte speler is dat. Deed niets goeds voor het spel van PSV. Heerlijk dat hij nu weg is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015