route99 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:53:
[...]
Jouw foto genomen:
[Afbeelding]
Je ziet dat het dus bij het hout. juist rondom de balken, drijfnat wordt, onderaan dus bij de data flinke rode/ oranje waarschuwingen met o.a. te lange droogtijden.
[Afbeelding]
[...]
Klimaatfolie en gipsplaten erop?
Geen dampdicht want dan zet je het hout tussen 2 dampdichte lagen, de bitumen en de dampdichte folie. Ook garantie op rotten...
Iemand nog andere betere suggesties?
En check het advies nog eens wat je kreeg v/h bedrijf. Waarom wilden ze je oz aan de slag laten gaan?
Missen wij iets in ons verhaal, dat lijkt me toch wel heel belangrijk! In het algemeen vinden wij het geen goed advies nl en zij wel... das wel bizar... dus fact checking! Ook dat van ons!
Vraag bij hen de µ of de sd van bitumen op, je ziet op het plaatje wat ik gebruik heb, µ:50000 wat met een dikte van 3 mm een sd van ~ 150 is. Das aardig waterdampdicht.
[
Afbeelding]
Oh wow, bedankt voor de berekening.
Waarom dat bedrijf mij zo heeft geadviseerd? Ik heb geen idee. Had er ook meer van verwacht.
De reden waarom ik dit project ben gestart:
In dit halletje was door de vorige eigenaar reeds een verlaagd plafond geplaatst. Deze was echter ontzettend laag naar mijn mening, ongeveer 2.05m hoog. Zag er niet uit als je binnen kwam.
Daarnaast krijg ik tzt zonnepanelen, waarbij de electriciteitskabel via de buitengevel het schuine dak door moet naar de groepenkast.
Dit zou betekenen dat men eerst via het dakje nog eens door twee meter loze ruimte moest en dan weer door het verlaagde plafond. Dus dat plafond moest er sowieso uit.
En omdat ik dus na het verwijderen van het verlaagde plafond zag dat er geen isolatie tegen het dak aan zat, leek het mij een mooie klus dit ook meteen aan te pakken.
Nu ben ik niet compleet onhandig gelukkig, ik klus wel wat in huis, maar isolatie had ik nog nooit gedaan.
Vandaar dat ik dus maar afging op het advies van die isolatiewinkel.
Maar als ik jullie adviezen allemaal zo lees, hebben zij dit compleet verkeerd geadviseerd.
Ik ga komende week gewoon beginnen met (open) glas/steenwol en klimaatfolie.
Super bedankt voor de goede adviezen allemaal