De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 66 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ankona schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:57:
[...]

...kan hij ook mooi dat stukje meerwaarde bieden dat zijn bestaan rechtvaardigt.
Tja. Als dat werkelijk altijd het geval was, die meerwaarde, dan was de keuze simpel; de lokale winkelier!
Het probleem is echter dat het vaak een obstructie vormt, het ontbreken van die service jaagt de consument richting de virtuele winkel. :X
Mijn ervaringen van de afgelopen jaren zijn vrijwel allemaal positief t.a.v. de online winkel in tegenstelling tot de slechte(re) belevenissen met de fysieke winkels.

En dat lieve, aardige winkeltje-waar-alles-kan-en-mag-vlak-om-de-hoek? Tja, dat is er gewoonweg niet meer. :-(
Steeds meer producten zijn gewoonweg alleen nog maar online te koop. Dan is het de keuze simpel, of beter gezegd, dan valt er niks meer te kiezen. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Helemaal eens met @ehtweak . Winkeliers werken vaak niet mee met garantie, verwijzen je naar de fabrikant, die weer naar de winkeliers wijst. Ik ga altijd met lood in mijn schoenen terug naar de winkel, omdat je altijd discussie krijgt. Online RMA aanmaken en verzendlabel uitprinten werkt veel beter. Daarnaast kan een winkel failliet gaan of verhuizen. Dan heb je gewoon pech.

Verkopers weten vaak niet meer dan in de folder staat. Je vindt vaak niet wat je zoekt of tegen een veel te hoge prijs. Het valt eigenlijk altijd tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:47
Erapaz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:40:
[...]

Logischer zou zijn als garantie altijd via de fabrikant loopt in plaats van de winkelier. Zoals bijvoorbeeld bij Microsoft met de Xbox en bij Samsung. Serienummer invullen en direct opsturen naar de fabrikant. De winkelier hoort daar niet tussen te zitten, is alleen maar onnodige discussie.
Zo logisch is dat niet, fabrikanten zijn wettelijk niets verplicht in de EU richting de consument, juist de winkelier heeft die verplichtingen jegens de consument.

Leuk dat je Samsung als voorbeeld noemt, die keuren zeer veel zaken af voor garantie terwijl deze binnen onze wetgeving wel degelijk nog onder garantie zouden vallen bij de winkelier.

En ja, daar maken die Chinese bedrijven wel degelijk massaal misbruik van door onze wetten en regelgeving zo veel mogelijk te negeren.

Juist garantie zaken met fabrikanten als Samsung geven vaak discussie, kijk bijvoorbeeld maar eens in het Dynafix topic, hoeveel zaken daar niet worden afgekeurd voor garantie omdat zo'n gecertificeerde reparateur zaken moet beoordelen op basis van regels van de fabrikant, regels die veel eerder afkeur van garantie betekenen dan volgens onze wettelijke regelgeving.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 13-11-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Erapaz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:24:
Helemaal eens met @ehtweak . Winkeliers werken vaak niet mee met garantie, verwijzen je naar de fabrikant, die weer naar de winkeliers wijst. Ik ga altijd met lood in mijn schoenen terug naar de winkel, omdat je altijd discussie krijgt. Online RMA aanmaken en verzendlabel uitprinten werkt veel beter. Daarnaast kan een winkel failliet gaan of verhuizen. Dan heb je gewoon pech.

Verkopers weten vaak niet meer dan in de folder staat. Je vindt vaak niet wat je zoekt of tegen een veel te hoge prijs. Het valt eigenlijk altijd tegen.
Toch is het de winkelier met wie je een overeenkomst aangaat, met de fabrikant heb je niets te maken en de fabrikant niet met jou.

Dat jij met lood in de schoenen naar de winkelier gaat zegt eigenlijk dat je iets gekocht hebt bij een winkelier waar je geen vertrouwen in hebt. Koop het dan elders! (en ja... dat is al snel online tegenwoordig. veel winkeliers maken er nou eenmaal een potje van)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Daarnaast kan een goede winkelier ook leveranciers selecteren op de kwaliteit van hun garantieverlening of daarin adviseren. Ook dat zou ik een prettige meerwaarde vinden want de online reviews en fora lopen toch over van haat- of fanboyreacties.

Het punt is echter de gemiddelde consument keuzevrijheid en prijs vaak vele malen belangrijker vindt dan een goede klant/leverancier relatie. In die zin is het vrij gemakkelijk om als online shop een goede ervaring mee te geven, gewoon lekker goedkoop zijn en op tijd leveren. Garantie zie je dan wel weer en als het spaak loopt geef je gewoon de fabrikant de schuld. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
een klant zou het van een winkelier niet snel (meer) accepteren als die een bepaald product/merk niet wil leveren. Daar kan die winkelier hele goede redenen voor hebben (of niet...) maar de gemiddelde klant is blind voor de after sale. Dat komt later wel en dan is het gezeik op facebook en twitter.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 07:32
Gonadan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:43:
Daarnaast kan een goede winkelier ook leveranciers selecteren op de kwaliteit van hun garantieverlening of daarin adviseren. Ook dat zou ik een prettige meerwaarde vinden want de online reviews en fora lopen toch over van haat- of fanboyreacties.
Maar hoe zie of controleer je dit in de winkel als consument? De verkoopprijs zegt niet alles, en de verkoper kan veel beweren. Maar ik ben het met je eens dat een goede distri/leverancier met goede RMA procedures / advanced replacements / etc. een meerwaarde kan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

msteggink schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:37:
Maar hoe zie of controleer je dit in de winkel als consument? De verkoopprijs zegt niet alles, en de verkoper kan veel beweren. Maar ik ben het met je eens dat een goede distri/leverancier met goede RMA procedures / advanced replacements / etc. een meerwaarde kan zijn.
Dat moet je niet controleren, daarvoor ga je naar een winkel. Dat is juist de kwestie van de vertrouwensrelatie tussen verkoper en klant. Waarom zou je dat moeten willen controleren?
Daar ligt dan ook het grote probleem, naast goede winkeliers die het vertrouwen verdienen zijn er ook gewoon heel veel 'foute' verkopers en winkels (geweest) die voor een soort basisargwaan gezorgd hebben.

M'n ouweheer is daar redelijk makkelijk in. Hij gaat naar een winkel en als de verkoper hem een prettig gevoel geeft en hij daar het idee krijgt dat het advies klopt dan koopt hij daar. Als dan het artikel de belofte vervult is hij tevreden en daarmee is het een goede verkoper.
Feitelijk is het niet van belang of de verkoper de allerbeste prijs of de allerbeste wereldwijde optie levert, hij moet zorgen dat de klant tevreden is met wat hij koopt. Dát maakt een goede verkoper.

Het probleem is echter dat men tegenwoordig online zoveel alternatieven en lagere prijzen kan vinden dat de verkoper al met 2-0 achter staat in feite. Als hij dan simpelweg niet kan voldoen aan verwachtingen die de consument online heeft opgedaan wordt hij vaak gezien als slechte winkelier. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet waar hoeft te zijn.

Ik denk echter dat het onomkeerbaar is, uiteindelijk mondt zoiets uit in een cultuur en verandert het niet meer. Net zoals men een autodealer per definitie als onbetrouwbaar ziet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 07:32
Gonadan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:51:
[...]

Dat moet je niet controleren, daarvoor ga je naar een winkel. Dat is juist de kwestie van de vertrouwensrelatie tussen verkoper en klant. Waarom zou je dat moeten willen controleren?
Daar ligt dan ook het grote probleem, naast goede winkeliers die het vertrouwen verdienen zijn er ook gewoon heel veel 'foute' verkopers en winkels (geweest) die voor een soort basisargwaan gezorgd hebben.
Klopt, maar hoe weet ik als consument dan welke winkels deze toegevoegde waarde kunnen leveren? Juist door alle foute verkopers zijn mensen huiverig om hier zomaar in te stappen. De verkopers worden getrained om een goede indruk te geven en vertrouwen te wekken; maar de kwaliteit van aftersales kom je vaak pas achter als je er eenmaal in zit. :'(

Ik vind het helemaal niet erg om wat meer te betalen voor service en levertijd, als dat in de praktijk inhoud dat er dingen gewoon gefixed worden en geen gezeur is in het proces. Dat mag de winkel lekker op zich nemen. Maar hoe kom je daar nou achter?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik had een adapter voor mijn laptop nodig. Deze was te vinden op Amazon en op een paar andere webwinkels, maar omdat enkele adapters toch niet leken te werken met mijn laptop, ging ik op zoek naar een fysieke winkel waar deze verkocht werd. Het duurde 20 minuten om daarheen te rijden. Ik mocht de adapter niet proberen voordat ik hem had gekocht. Als ik hem had gekocht maar het werkte toch niet zou ik geen geld terug krijgen en zelfs niet om mogen ruilen. Als de adapter het wel deed maar het zou begeven binnen een jaar, moest ik terugkomen naar de winkel en dan zou hij de adapter naar de fabrikant sturen, met geen idee hoe lang het dan zou duren voordat ik hem terug had. Zou de adapter kapot gaan na 1 jaar en 1 dag, dan had ik ook pech, want de garantie was maar 1 jaar.

We hebben een half uur lopen discussieren over alle punten hierboven, waarbij hij me zelfs vertelde dat wettelijke garantie maar 1 jaar is. Over conformiteit of verwachtte economische levensduur wilde hij niks weten.

Dus maar weer de rit naar huis gemaakt, de adapter via Amazon besteld en vervolgens ook terug gestuurd omdat hij het helaas niet deed met mijn laptop. Vervolgens bij ReplaceDirect besteld en die deed het wel.

Geef je een fysieke winkel eens een kans...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

msteggink schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:11:
Klopt, maar hoe weet ik als consument dan welke winkels deze toegevoegde waarde kunnen leveren? Juist door alle foute verkopers zijn mensen huiverig om hier zomaar in te stappen. De verkopers worden getrained om een goede indruk te geven en vertrouwen te wekken; maar de kwaliteit van aftersales kom je vaak pas achter als je er eenmaal in zit. :'(

Ik vind het helemaal niet erg om wat meer te betalen voor service en levertijd, als dat in de praktijk inhoud dat er dingen gewoon gefixed worden en geen gezeur is in het proces. Dat mag de winkel lekker op zich nemen. Maar hoe kom je daar nou achter?
Dat is ook lastig, dat is een kwestie van ervaringen van anderen en vertrouwen. Vroegâh ging dat natuurlijk veel makkelijker. Je had een handvol elektronicazaken en iedereen wist wel dat die ene wat duurder was met goede service en die ander een die gewoon zo snel mogelijk iets wil verkopen met minder kennis van zaken.

Toen de dozenschuivers kwamen prikte men daar ook best snel doorheen, maar daar zag je al snel dat men bereid is concessies op kennis en service te doen als de prijs maar lager is.
Na de snelle groei van de internetwinkels werd het aanbod te groot om alles nog maar te kunnen weten. Op wat bekendere namen na is het toch vaak lastig inschatten hoe goed een winkel echt is. Reviews waren initieel interessant maar zijn op veel sites alweer met een pallet zout te nemen en winkels hebben vaak ook een strategie om heel goed te beginnen en dan hard te bezuinigen. Desnoods onder een andere naam verder en hetzelfde trucje herhalen.

Toch zie je dat ondanks al die internetcowboys de fysieke winkels maar ook betere online winkels het niet altijd makkelijk hebben. Gemak van vanaf de bank bestellen, gewoon bezorgd op werk of thuis en een relatief lage prijs doet ook gewoon heel veel voor mensen.

Andersom zie je ook hoe een naam kan blijven plakken. Mediamarkt heeft het licht gezien en zet veel meer in op service tegenwoordig. Mijn ervaring van een garantieafhandeling van een jaar geleden was dan ook een wereld van verschil met mijn ervaring van zeven jaar geleden. Daar zijn echt heel goede stappen gemaakt, maar Mediamarkt zal waarschijnlijk nooit meer van de naam af komen dat hun klantenservice een hel is. Misschien wel terecht, want dan hadden ze dat maar vanaf het begin serieus moeten nemen. :Y)

@thefal dat soort winkels jagen je inderdaad gewoon naar online. Zo zonde want de kans dat je het nog eens bij een andere fysieke winkel probeert wordt hier niet echt groter van.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 13-11-2019 15:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:16
Erapaz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:24:

Ik bel met net zoveel lood in mijn schoenen met een online webwinkel als ik een RMA geval heb. In sommige gevallen meer lood omdat ik ze niet fysiek kan benaderen en ik als klant eigenlijk niks kan als ze besluiten mijn mail niet te beantwoorden en geen telefoonnummer hebben (wat steeds meer voorkomt).

Onlangs nog bij Megekko bot gevangen op een RMA-verzoek omdat de klacht niet als gebrek erkend werd. Verzendkosten (one way) waren wel voor mijn rekening. En vlak daarvoor zelfs bij CoolBlue, waar ik toch goede ervaringen mee heb, ongerepareerd mijn koffiezetapparaat teruggestuurd gekregen. Verhaal was dat de klacht niet gereproduceerd kon worden. Als ik bij een fysieke winkel was geweest had ik het in elk geval duidelijk kunnen aantonen. Bij CoolBlue hoefde ik geloof ik geen kosten te maken om het ding terug te sturen, al weet ik dat niet zeker meer.

Dus dit heeft geen moer te maken met fysieke winkel of niet, is gewoon het level aan dienstverlening dat de organisatie noodzakelijk acht om rendabel te blijven want make no mistake, service wordt niet gegeven puur vanuit altruïsme.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-11-2019 15:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Dr. Strangelove daarbij is iemand persoonlijk spreken vaak ook een stuk prettiger en heb je al veel sneller een begripvol gesprek dan via een telefoon. Laat staan via mail of chat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 17:17

Metalfreak

Hoije woh!

De behoefte aan service wordt hier ook wel eens overschat. Voor welk percentage van je aankopen heb je nu echt service nodig? Meeste apparaten doen het wel die 2 jaar dat er garantie op zit en als het apparaat het kort daarna niet overleeft, dan nemen veel mensen hun verlies wel en kopen ze iets nieuws in plaats van een hele strijd aan te gaan met iemand van een fysieke winkel.

En nogmaals: voor advies hoef je tegenwoordig in 9 van de 10 gevallen niet bij winkelpersoneel aan te kloppen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 17:09
Tja had afgelopen week een probleem met 2 online bestelde computeronderdelen. Op maandag aangemeld, dinsdag retour en op vrijdag twee nieuwe onderdelen binnen.

Dat zie ik een fysieke winkel niet sneller doen. Die hebben net zo lang nodig om onderdelen te testen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Metalfreak schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:44:
De behoefte aan service wordt hier ook wel eens overschat. Voor welk percentage van je aankopen heb je nu echt service nodig? Meeste apparaten doen het wel die 2 jaar dat er garantie op zit en als het apparaat het kort daarna niet overleeft, dan nemen veel mensen hun verlies wel en kopen ze iets nieuws in plaats van een hele strijd aan te gaan met iemand van een fysieke winkel.

En nogmaals: voor advies hoef je tegenwoordig in 9 van de 10 gevallen niet bij winkelpersoneel aan te kloppen.
Mwoah. Ik heb toch wel elk jaar een keer een garantiegevalletje waar het een product betreft van +100 euro. Misschien heb ik dan pech maar het gaat ook niet om Chinese el cheapo troep. De voorbeelden hierboven betreffen een MSI GTX1070, een KitchenAid nespresso-machine en meest recent heb ik forse herrie gehad met Dell over een XPS laptop. Allemaal binnen een periode van 12 maanden, allemaal producten waar je toch enige kwaliteit van mag verwachten, allemaal geen kleine aankopen. En allemaal online en slechte tot zeer slechte service ruim binnen de garantieperiodes.

Het punt is ook niet wat de kans is dat het misgaat, je wil gewoon als klant een veilig gevoel hebben dat je krijgt waar je voor betaalt en waar je recht op hebt.
Basekid schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:49:
Tja had afgelopen week een probleem met 2 online bestelde computeronderdelen. Op maandag aangemeld, dinsdag retour en op vrijdag twee nieuwe onderdelen binnen.

Dat zie ik een fysieke winkel niet sneller doen. Die hebben net zo lang nodig om onderdelen te testen etc.
Waarom zouden ze dat niet sneller doen? Testen duur in principe even lang en als jij de moeite neemt om langs te rijden zou je het bij gelijke dienstverlening zelfs dezelfde dag nog terug hebben.

Als je geen zin hebt om er langs te rijden meteen dan begrijp ik dat maar je kan een winkel daar moeilijk op afrekenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-11-2019 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:52:
[...]

Mwoah. Ik heb toch wel elk jaar een keer een garantiegevalletje waar het een product betreft van +100 euro. Misschien heb ik dan pech maar het gaat ook niet om Chinese el cheapo troep. De voorbeelden hierboven betreffen een MSI GTX1070, een KitchenAid nespresso-machine en meest recent heb ik forse herrie gehad met Dell over een XPS laptop. Allemaal binnen een periode van 12 maanden, allemaal producten waar je toch enige kwaliteit van mag verwachten, allemaal geen kleine aankopen. En allemaal online en slechte tot zeer slechte service ruim binnen de garantieperiodes.

Het punt is ook niet wat de kans is dat het misgaat, je wil gewoon als klant een veilig gevoel hebben dat je krijgt waar je voor betaalt en waar je recht op hebt.
Ja, sommige mensen hebben daar pech mee, anderen juist geluk. Mijn vriendin heeft altijd de pech, ik heb eigenlijk vrijwel nooit iets met de apparaten die ik heb gekocht. Ja, laatst met een smartwatch vanuit China, maar dat risico calculeer ik daarbij in.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 17:09
Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:52:
[...]

Waarom zouden ze dat niet sneller doen? Testen duur in principe even lang en als jij de moeite neemt om langs te rijden zou je het bij gelijke dienstverlening zelfs dezelfde dag nog terug hebben.

Als je geen zin hebt om er langs te rijden meteen dan begrijp ik dat maar je kan een winkel daar moeilijk op afrekenen.
Goed punt... Denk dat ik dan eerder bedoel dat het snel genoeg ging voor mij en in dat opzicht online winkels niet slechter vind dan fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Metalfreak Hier ook. Mijn vrouw laat mij altijd dure aankopen doen omdat bij haar het eigenlijk uit de doos al stuk is. Ze wordt daar moedeloos van. Aan de andere kant, daarna gaat het bij haar haast nooit meer stuk. Itt bij mij waar het na garantie nog wel eens stuk gaat.

Ik ga zelf net zo makkelijk naar een fysieke winkel als naar een online winkel.
Maar het ligt vaak aan wat het is of ik het liever fysiek koop of online.

Maar echt winkelen is er tegenwoordig niet meer bij. Rond Kerst was het altijd wel leuk om door de winkels te gaan, maar dat hoef je nu niet echt meer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Metalfreak schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:55:
[...]

Ja, sommige mensen hebben daar pech mee, anderen juist geluk. Mijn vriendin heeft altijd de pech, ik heb eigenlijk vrijwel nooit iets met de apparaten die ik heb gekocht. Ja, laatst met een smartwatch, maar dat risico calculeer ik daarbij in.
Mijn punt is dat er geponeerd wordt dat je betere service krijgt via online winkels in RMA gevallen dan bij fysieke winkels. M.i. is dat gewoon niet waar:
Winkeliers werken vaak niet mee met garantie, verwijzen je naar de fabrikant, die weer naar de winkeliers wijst.
Doen webwinkels dus net zo goed.
Ik ga altijd met lood in mijn schoenen terug naar de winkel, omdat je altijd discussie krijgt.
Met zowel Megekko, Dell als CoolBlue discussie gehad over de telefoon. En met Dell geen gezellige discussie, die kerel was honds onbeschoft. Ik durf zelfs te stellen dat mensen over de telefoon onbeschofter zijn dan face to face. Ze weten nl. dat je toch niks kunt doen als ze ophangen.
Online RMA aanmaken en verzendlabel uitprinten werkt veel beter.
Gaan minimaal dagen of weken overheen voor je je product terug hebt. Wegbrengen naar een winkel kan je als je mazzel hebt weglopen met je geld of een vervangend product, dezelfde dag nog.

Ja, als je alles online wil regelen en geen persoonlijk contact wil hebben dan kan je dit pad kiezen. Prima als de webwinkel meewerkt. Wat doe je als je nul op het rekest krijgt en ze je RMA niet honoreren? Eindeloos mailen met ze? Succes.
Daarnaast kan een winkel failliet gaan of verhuizen. Dan heb je gewoon pech.
Geldt net zo goed voor een webwinkel. Ook een paar voorbeelden van trouwens met computeronderdelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-11-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Betreft RMA met computeronderdelen regel ik het liever zo; ik vraag RMA aan en bestel (en betaal) direct een nieuw product. Zodra de winkel tot de conclusie komt dat het product inderdaad kapot is betalen ze me die bestelling terug. Nu al meerdere keren gedaan en het is ideaal; ik hoef niet op m'n product te wachten en de webwinkel hoeft geen haast te maken met testen; liever een paar weken zonder 200 euro dan twee weken zonder videokaart, bijvoorbeeld.

De lokale winkel heeft die videokaart vaak al geeneens op voorraad, dus dan duurt dat al langer.
Tsurany schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:18:
[...]

Die oneerlijke concurrentie is er al. Chinese bedrijven die massaal door overheden gesponsord worden om hun pakketjes zo goedkoop mogelijk de halve wereld over te zenden. Je kan toch niet met droge ogen beweren dat het eerlijke concurrentie is dat Chinezen voor een paar euro een product kunnen leveren en vanuit China naar Europa kunnen verzenden terwijl de verzendkosten in Nederland al meer zijn dan die paar euro?

China stimuleert dit keihard om zo massaal marktaandeel te winnen en veel Europese winkels onderuit te helpen zodat de consument binnenkort geen keuze meer heeft en wel in China moet bestellen. En dan gaan de prijzen omhoog.

Daarnaast zijn die winkels ongrijpbaar voor de autoriteiten. Ondanks dat ze volgens de Nederlandse wet aan allerlei regelgeving moeten voldoen met betrekking tot garantie weet iedereen wel dat je ze daar nooit op kan aanspreken. Scheelt voor hun weer enorm in de kosten.
Dat is gewoon, met wel meer dingen in dit land en de EU... een kwestie van geen handhaving. Automobilisten rijden op N wegen massaal met mislicht aan wanneer het zicht prima is. Boete daarvoor is 90 euro. Ooit gehoord dat iemand daar voor bekeurd is?

[ Voor 62% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-11-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Klinkt heel mooi maar gaat er vanuit dat de winkel je RMA uiteindelijk honoreert. Doen ze dat niet dan heb jij twee keer betaald voor een enkel werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:26:
Klinkt heel mooi maar gaat er vanuit dat de winkel je RMA uiteindelijk honoreert. Doen ze dat niet dan heb jij twee keer betaald voor een enkel werkend product.
Euh ja. Maar datzelfde resultaat heb je altijd als ze je RMA niet honoreren... maar dan meestal pas veel later.

De laatste keer dat ik een voeding defect had heb ik hem geeneens terug hoeven te sturen en kreeg ik m'n geld terug. Ik denk dat mijn superlage klantennummer en lange lijst orders daar ook wel bij meehelpt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hoe 1 fysieke winkel er volgens advocaten 80 de grond in gaat boren. :z
Tegenstanders van de bouwmarktgigant stuurden dinsdag opnieuw hun advocaten naar Den Haag om het bestemmingsplan Hornbach en de omgevingsvergunning voor de bouw van de winkel onderuit te krijgen. Het gaat om Praxis, Nettorama, Hubo, Karwei, Gamma en andere winkelbedrijven die vrezen voor hun voortbestaan.

Advocaat David Nas voorspelt dat in de omtrek tachtig winkels zullen dichtgaan. „Er gaan harde klappen vallen, een complete kaalslag, we weten alleen niet waar”, zei hij. Nas betrok daarbij de Bauhaus in Hengelo die er bij is gekomen. De gemeenteraad houdt rekening met lege winkels, zei advocate Jade Gundelach. „Dit risico hebben we onderkend. Maar het is aanvaardbaar.”
Om over de laatste twee regels in dat bericht maar niet te spreken. :X
Ook is niet duidelijk wat verstaan moet worden onder de verkoop van levende dieren bij Hornbach. Het kan zomaar ontaarden in een koeien- en paardenhandel.
Misschien moet je je als concurrent (en als het vooral om bouwmarkten gaat met die 80, dan is denk ik straks in de omtrek van 50+ km alleen in Enschede nog maar een bouwmarkt) afvragen of je nog wel onderscheidend genoeg bent en een plek verdiend als winkel. Laat maar komen hoor (komt hier overigens op 300 m vandaan, ideaal).

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:39:
[...]

Ik bel met net zoveel lood in mijn schoenen met een online webwinkel als ik een RMA geval heb. In sommige gevallen meer lood omdat ik ze niet fysiek kan benaderen en ik als klant eigenlijk niks kan als ze besluiten mijn mail niet te beantwoorden en geen telefoonnummer hebben (wat steeds meer voorkomt).

Onlangs nog bij Megekko bot gevangen op een RMA-verzoek omdat de klacht niet als gebrek erkend werd. Verzendkosten (one way) waren wel voor mijn rekening. En vlak daarvoor zelfs bij CoolBlue, waar ik toch goede ervaringen mee heb, ongerepareerd mijn koffiezetapparaat teruggestuurd gekregen. Verhaal was dat de klacht niet gereproduceerd kon worden. Als ik bij een fysieke winkel was geweest had ik het in elk geval duidelijk kunnen aantonen. Bij CoolBlue hoefde ik geloof ik geen kosten te maken om het ding terug te sturen, al weet ik dat niet zeker meer.

Dus dit heeft geen moer te maken met fysieke winkel of niet, is gewoon het level aan dienstverlening dat de organisatie noodzakelijk acht om rendabel te blijven want make no mistake, service wordt niet gegeven puur vanuit altruïsme.
Tja, als CB met zo'n smoes een defect apparaat retour zend... dan koop je een nieuwe en stuur je je oude defecte in de nieuwe verpakking retour. Niet netjes maar dan is het weer gelijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 612265

De Hornbach is een prima winkel. Beter dan de Gamma/Karwei etc. en dat hoor ik van iedereen.
Bij die laatste zijn er zo vaak kortingsacties dat als je daar buiten koopt je het gevoel krijgt dat je gewoon 20% teveel betaald. Dan liever Hornbach met vaste (lagere) prijzen. Ook het assortiment van losse schroefjes, moertjes etc. is handig en veel goedkoper dan een doosje vol van de Gamma.

De juridische strijd aangaan is het enige wat Gamma en co kunnen doen. Op prijs, assortiment etc. gaan ze het niet winnen van Hornbach.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 612265 op 13-11-2019 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Ankona schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:21:
[...]

Tja, als CB met zo'n smoes een defect apparaat retour zend... dan koop je een nieuwe en stuur je je oude defecte in de nieuwe verpakking retour. Niet netjes maar dan is het weer gelijk.
offtopic:
Zalando: (verborgen) nadelen van het 100 dagen retourbeleid?

Niet netjes lijkt me een understatement. Maar goed in de ogen van veel consumenten is her vuil over de schutting en niet meer hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 612265 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:58:
De Hornbach is een prima winkel. Beter dan de Gamma/Karwei etc. en dat hoor ik van iedereen.
Bij die laatste zijn er zo vaak kortingsacties dat als je daar buiten koopt je het gevoel krijgt dat je gewoon 20% teveel betaald. Dan liever Hornbach met vaste (lagere) prijzen. Ook het assortiment van losse schroefjes, moertjes etc. is handig en veel goedkoper dan een doosje vol van de Gamma.

De juridische strijd aangaan is het enige wat Gamma en co kunnen doen. Op prijs, assortiment etc. gaan ze het niet winnen van Hornbach.
Alleen op beschikbaarheid gaan Gamma en co het al lachend winnen van de Hornbach, het is namelijk kiezen tussen vijf varianten van Gamme en co op tien minuten rijden of een half uur naar de dichtbij zijnde Hornbach.

Daarnaast ben ik op zich wel geïnteresseerd in losse schroefjes, maar wat is de kwaliteit daarvan? Normaal gesproken pak ik de serieuze lijnen van bijvoorbeeld Spax en zeker niet het huismerk.
Metalfreak schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:44:
Dat is gewoonweg niet waar. In een degelijke winkel kan je over het algemeen prima algemeen advies krijgen.
Het punt is echter dat alle Tweakers en steeds meer consumenten online uren gaan besteden om zich te verdiepen en alle details van de verschillende modellen uit te pluizen. Als je van dat niveau advies verwacht dan ga je teleurgesteld worden inderdaad. Dat is gewoon maatwerk op minieme details, voor een gewone winkel niet haalbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Elke keer als ik in een Hornbach loop verbaas ik me over een aantal dingen, maar vooral aan het hele leger aan personeel wat rondloopt. Ik hoef daar nooit te zoeken naar iemand als ik een vraag wil stellen.

In de Praxis/Gamma/Karwei mag ik al blij wezen als ik niet eerst een paar minuten bij de kassa moet wachten omdat alle 2.5 medewerkers druk zijn. Iemand vinden die mij kan uitleggen wat ik nodig heb en/of waar dat ligt kan ook minuten duren.

Het is jammer dat de Hornbachs bij mij in de buurt zeker 45+ minuten rijden zijn. Als er eentje in Leeuwarden kwam, zou je mij nooit meer in een Gamma zien.

Dat je wat verder moet rijden voor een Hornbach is niet echt een probleem, als je een beetje serieus aan het klussen bent verdien je dat dubbel en dwars terug.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

Gonadan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:42:
Dat is gewoonweg niet waar. In een degelijke winkel kan je over het algemeen prima algemeen advies krijgen.
De waarheid ligt een beetje in het midden. Van sommige medewerkers wel, van andere niet. Het lastige is dat je niet met zekerheid ervan uit kunt gaan dat het advies klopt. Bij een bouwmarkt kan dat heel vervelend zijn aangezien een verkeerd gestuct muurtje wat lastiger op te lossen is dan het opnieuw installeren van een stuk software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ankona schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:21:
[...]

Pardon the pun maar dat is inderdaad wel erg out of the box denken.

Al moet ik zeggen dat ik daar de balls niet voor zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yucon schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:19:
De waarheid ligt een beetje in het midden. Van sommige medewerkers wel, van andere niet. Het lastige is dat je niet met zekerheid ervan uit kunt gaan dat het advies klopt. Bij een bouwmarkt kan dat heel vervelend zijn aangezien een verkeerd gestuct muurtje wat lastiger op te lossen is dan het opnieuw installeren van een stuk software.
Zekerheid bestaat niet, zelfs jijzelf kunt ernaast zitten. Het is de vraag hoe belangrijk het voor je is om de allerbeste perfecte match te krijgen of gewoon een goed product waar je tevreden mee kunt zijn.
Voor dat laatste zijn bijvoorbeeld simpele adviezen als van Coolblue ook al prima, en een goede verkoper in een degelijke winkel kan je dan nog wat stappen verder helpen.

Het voorbeeld van een bouwmarkt vind ik dan net weer een ander verhaal inderdaad, dat ligt lastiger. Ik beschouw een gemiddelde bouwmarkt dan eigenlijk ook als een soort supermarkt voor bouwspullen, je kunt er van alles halen maar er lopen voornamelijk vakkenvullers en je moet zelf wel een idee hebben hoe je wilt 'koken'.
Je hebt wel kleinschaliger klusspeciaalzaken waar de gemiddelde kennis veel hoger ligt en het personeel vaak zelf ook nog klussen uit voert, maar die zijn veel schaarser en hebben het moeilijk. Ook weer omdat die prijziger zijn en de meeste mensen kijken toch puur naar prijs.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Yucon schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:19:
[...]

Maar de 17-jarige medewerkers die ik bij de Gamma zie rondlopen zie ik toch niet echt als een autoriteit op klusgebied om eerlijk te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

Nee precies, maar dat is toch het punt? Al komt de combinatie van de twee quotes in @Gonadan 's post van 18:42 misschien wat vertekent over omdat het over twee verschillende onderwerpen gaat, en niet door twee punten in elkaars verlengde. Advies door personeel is namelijk iets waarbij de Gamma&co zeker niet ver op de Hornbach voor liggen. In die zin is het niet zo dat je voor je gamma-meerprijs extra goed advies terugkrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee dat was zeker niet mijn intentie van die twee citaten in één post. Ik beschouw Gamma en co echt niet als autoriteit van advies, verre van. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Anoniem: 612265 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:58:

Absoluut, ben ook groot fan van de Hornbach. Een Gamma en een Karwei zitten hier op ca 7 km, maar toch rij ik vaak 40 km naar Zwolle omdat daar een Hornbach zit. Goedkoper, meer en beter. En ook het personeel is gewoon stukken beter.

alles kan off-topic

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:24
De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeg...
(Hudson's Bay Nederland vraagt uitstel van betaling aan)

[ Voor 18% gewijzigd door hoevenpe op 28-11-2019 21:44 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En Witteveen is ook weer op reprise
https://www.businessinsid...-doorstart-weer-failliet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sambalbaj schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:01:
Hudsons Bay is er zelf nu ook uit, einde verhaal eind dit jaar.
De rechter denkt er anders over, en heeft bevolen dat de vestiging in Breda tot 31 augustus 2021 open moet blijven, en die in Amsterdam tot 31 augustus 2022:
Hudson’s Bay heeft in september 2019 aangekondigd haar vestigingen in Nederland, die verliesgevend zijn, te sluiten. Hudson’s Bay had zich in de huurovereenkomst tegenover de verhuurder van haar vestigingen de Barones in Breda en in de Kalverpassage in Amsterdam verplicht om deze winkels in ieder geval tot 31 augustus 2022 respectievelijk 2021 te blijven exploiteren.

Hudson’s Bay wordt nu door de rechter gedwongen dat ook daadwerkelijk te doen.

De verhuurder van deze vestigingen heeft in kort geding onder meer gevorderd dat Hudson’s Bay op straffe van een dwangsom wordt veroordeeld daadwerkelijk tot de genoemde einddata de exploitatie voort te zetten. De kantonrechter heeft die vordering bij vonnis van 5 november 2019 toegewezen en het gerechtshof Amsterdam heeft dat vonnis op 26 november 2019 bekrachtigd.

Het hof heeft overwogen dat niet alleen de verhuurder maar ook de andere winkeliers in de beide winkelcentra er groot belang bij hebben dat de winkels open blijven om de toeloop in de winkelcentra te handhaven. Het hof rekent Hudson’s Bay aan dat zij geen overleg met haar verhuurder heeft gevoerd, terwijl daarop in een eerder vonnis uit mei 2019 al door de kantonrechter was aangedrongen. Hudson’s Bay heeft hiervoor geen goede verklaring gegeven.

Hudson’s Bay heeft weliswaar inmiddels met andere partijen, waaronder werknemers, een regeling getroffen, maar zij had de verhuurder daarbij moeten betrekken. Dat door deze veroordeling tot exploitatie het akkoord met die andere partijen niet kan worden nagekomen is volgens het hof door Hudson’s Bay niet aannemelijk gemaakt.
Bron: https://www.bndestem.nl/b...-tot-medio-2021~a0ff1ccf/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:27

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:34:
[...]

De rechter denkt er anders over, en heeft bevolen dat de vestiging in Breda tot 31 augustus 2021 open moet blijven, en die in Amsterdam tot 31 augustus 2022:

[...]

Bron: https://www.bndestem.nl/b...-tot-medio-2021~a0ff1ccf/
Dan laten ze toch gewoon de Nederlandse BV ploffen? Wat willen de verhuurders en rechter dan nog doen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:04

servies

Veni Vidi Servici

Player1S schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:54:
[...]

Dan laten ze toch gewoon de Nederlandse BV ploffen? Wat willen de verhuurders en rechter dan nog doen?
Dan komt Artikel 2:248 BW om de hoek kijken: onbehoorlijk bestuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:54:
[...]

Nou dat dus.
Die hebben ze op 31 december nog snel failliet laten verklaren. Panden leeghalen, curator het laten uitzoeken en klaar.

Tot zover Hudsons Bay in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Met de.meeste huurders was.al een overeenkomst getekend (1 jaar huur geloof ik). Al met al heeft het moederbedrijf het redelijk netjes opgelost. (Sociaal plan ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:03:
Met de.meeste huurders was.al een overeenkomst getekend (1 jaar huur geloof ik). Al met al heeft het moederbedrijf het redelijk netjes opgelost. (Sociaal plan ed.)
Vraag is natuurlijk wel of dat zo blijft nu de Nederlandse tak failliet is. Ik hoop dat dit allemaal goed geregeld is voor de betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 15:10
Bij ons in de buurt is net een Loods5 geopend. Een prima winkel maar het veroorzaakt nu al enorme opstoppingen in het weekend omdat er over de infrastructuur van het terrein met Ikea, Makro, Media Markt enzovoorts niet goed is nagedacht. Nu opent binnenkort ook nog een Hornbach op hetzelfde terrein. Ondernemers klagen al dat ze ten onder gaan aan hun eigen succes daar. Zo'n verkeerschaos neem je misschien een keer voor lief, een tweede keer heb je het gehad en een derde keer kiest het gros voor online winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:21
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:32:
Bij ons in de buurt is net een Loods5 geopend. Een prima winkel maar het veroorzaakt nu al enorme opstoppingen in het weekend omdat er over de infrastructuur van het terrein met Ikea, Makro, Media Markt enzovoorts niet goed is nagedacht. Nu opent binnenkort ook nog een Hornbach op hetzelfde terrein. Ondernemers klagen al dat ze ten onder gaan aan hun eigen succes daar. Zo'n verkeerschaos neem je misschien een keer voor lief, een tweede keer heb je het gehad en een derde keer kiest het gros voor online winkelen.
Nu ik dit zo lees besef ik mij dus dat je inderdaad gelijk hebt. Loods5 is hier ook sinds een tijdje en ook hier op het trerrein en mega mediamarkt en Ikea + de andere standaard winkels. Nu heb ik nooit een verkeersverstopping meegemaakt maar laatst was het gewoon niet leuk meer zoveel auto's. Er stonden zelfs verkeersregelaars op het terrein bij verschillende rotondes en T splitsingen om het verkeer zo goed mogelijk te begeleiden.

Je zou toch denken dat ze daar wel van te voren over nadenken..... |:(

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
@Piet_Piraat7 Was bij Hornbach Zwolle ook zo toen het geopend werd. Eerste week allemaal feestaanbiedingen, konden daar de auto ook niet kwijt.
Paar weken later en het is gewoon rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:25

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:32:
Duiven?

Het wordt tijd dat er een betere oplossing komt voor de bereikbaarheid van Nieuwgraaf. Het wegenplan op het park is niet berekend op zoveel aanloop op zaterdagen (doordeweeks valt het nog mee), maar in het weekend is het bal. De aansluiting op de snelweg is ook ondermaats (en over het OV richting Nieuwgraaf zullen we maar helemaal niet spreken).

Er komt ook nog een Hornbach tussen Nijmegen en Bemmel in (bij de Pathe-bioscoop), dus hopelijk kiezen mensen bij drukte dan voor die vestiging.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
servies schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:16:
[...]

Dan komt Artikel 2:248 BW om de hoek kijken: onbehoorlijk bestuur...
Is nog een hele kluif om dat te bewijzen, Hudson Bay zal aantonen dat de verkopen achter zijn gebleven en dat diverse pogingen niet geleidt hebben tot verbetering te komen. Een slechte marktpositionering is geen onbehoorlijk bestuur en het moederbedrijf kan ook niet gedwongen worden om geld in een bodemloze put te blijven pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 15:10
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:43:
[...]
Duiven?

Het wordt tijd dat er een betere oplossing komt voor de bereikbaarheid van Nieuwgraaf. Het wegenplan op het park is niet berekend op zoveel aanloop op zaterdagen (doordeweeks valt het nog mee), maar in het weekend is het bal. De aansluiting op de snelweg is ook ondermaats (en over het OV richting Nieuwgraaf zullen we maar helemaal niet spreken).
Duiven ja. De aansluiting met de snelweg vind ik best goed eigenlijk, het zit direct langs de A12. Met de bus is het wel erg slecht bereikbaar en er is geen treinstation. Alles is eenrichtingverkeer, met zoveel auto's loopt het gewoon vast en lopen de irritaties hoog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57

-tom-562

Oliesjeik

Probeer maar eens op een zaterdag of zondagmiddag vanuit de McDonald's richting de A12/Westervoort te gaan. Daar kom je bijna niet tussen :P
Ik zou graag zien dat ze vanaf de A12 (vanuit Duitsland) aangeven dat je ook een afslag eerder kan pakken, dus langs de Intratuin op (misschien een soort van slimme wegwijzer). Dat scheelt denk ik een hele hoop drukte en chaos.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Semi-relevant: Had de nieuwe Loods 5 in Duiven laadpalen op hun parkeerterrein? Ik moest een tijdje terug in Amstersfoort zijn en wilde even langs de Loods 5 om te kijken voor een bijzettafel en het viel me op ondanks dat die toko slechts een jaar of 2(?) oud is er geen enkele laadmogelijkheid was voor klanten. Toen maar doorgereden naar de Ikea verderop in de straat waar ik wel kon inpluggen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 07-07 07:23
Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:03:
10 jaar. En dat kost ze 200 miljoen: https://www.volkskrant.nl...or-detailhandel~bbeccab6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Erasmo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:50:
Semi-relevant: Had de nieuwe Loods 5 in Duiven laadpalen op hun parkeerterrein? Ik moest een tijdje terug in Amstersfoort zijn en wilde even langs de Loods 5 om te kijken voor een bijzettafel en het viel me op ondanks dat die toko slechts een jaar of 2(?) oud is er geen enkele laadmogelijkheid was voor klanten. Toen maar doorgereden naar de Ikea verderop in de straat waar ik wel kon inpluggen.
geopend in mei 2015

ik woon nabij amersfoort en wist dat het ouder dan 2 jaar moest zijn, toevallig stond het op de site ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Fraggert schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:17:
[...]

geopend in mei 2015

ik woon nabij amersfoort en wist dat het ouder dan 2 jaar moest zijn, toevallig stond het op de site ;)
Ah 4 jaar dus. Maar dat veranderd er weinig aan :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Erasmo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:50:
Sinds wanneer moeten winkels hun best doen om jouw range-anxiety te verhelpen? Altijd dat gezeur van electro-rijders. Wel de lage bijtelling, maar vervolgens gaan zeuren over de range/niet kunnen laden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Erapaz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Sinds wanneer moeten winkels hun best doen om jouw range-anxiety te verhelpen? Altijd dat gezeur van electro-rijders. Wel de lage bijtelling, maar vervolgens gaan zeuren over de range/niet kunnen laden.
Inderdaad, ik stond er ook van te kijken dat de Ikea geen eigen tankstation had. Niet te geloven anno 2020! Ik verwacht van een winkel wel dat ze een eigen tankinfrastructuur klaar hebben als ik door mijn eigen stomme inzicht ineens met een lege tank bij hun winkel aan kom. :/

/sarcasm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 15:11
Hmmm.... dus als je als winkel geen eigen tankgelegenheid heeft kan dat zomaar je (zons)ondergang betekenen......

(Volgens mij voeren jullie deze discussie in het verkeerde topic....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11
Metalfreak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Inderdaad, ik stond er ook van te kijken dat de Ikea geen eigen tankstation had. Niet te geloven anno 2020! Ik verwacht van een winkel wel dat ze een eigen tankinfrastructuur klaar hebben als ik door mijn eigen stomme inzicht ineens met een lege tank bij hun winkel aan kom. :/

/sarcasm
De Makro doet dit tenminste wel goed :>

Laadpalen zie je op steeds meer plaatsen - ik vind het niet vreemd dat je dat even checkt, al zou ik dat dan in de daarvoor bedoelde apps doen en niet in dit topic :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:28
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:51:
[...]

Duiven ja. De aansluiting met de snelweg vind ik best goed eigenlijk, het zit direct langs de A12. Met de bus is het wel erg slecht bereikbaar en er is geen treinstation. Alles is eenrichtingverkeer, met zoveel auto's loopt het gewoon vast en lopen de irritaties hoog op.
Dat segment winkels verkoopt producten die niet zo makkelijk in een trein of bus mee te nemen zijn. ;) Was van het weekend bij Prins Alexander in Capelle, maar dat is ook een drama qua parkeren, smalle wegen etc. Ook totaal niet ingesteld op drukke dagen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 14:17
Steps en Promiss sluiten winkels

Alle kledingwinkels van Promiss en het grootste deel van de Steps-winkels gaan dicht. Het Belgische moederbedrijf FNG wil zich met de twee merken focussen op de online verkoop van kleding.

Het gaat om alle veertien filialen van Promiss en 38 van de 48 Steps-winkels. In de winkels werken in totaal 108 vaste medewerkers en 126 mensen met een tijdelijk contract. Van de vaste mensen kan ongeveer de helft gaan werken bij andere ketens van de modegroep.

Onze regio telt in totaal drie Stepswinkels; twee in Rotterdam en een in Hellevoetsluis. Het is niet bekend of deze filialen van Steps verdwijnen. Promiss zit alleen met een vestiging in het Alexandrium Shopping Center in Rotterdam. Deze winkel gaat in ieder geval weg.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 16:00

Polycom

Poes van goud

Die kledingwinkels gaan echt allemaal naar de haaien. Niet zo gek ook als je online de kleding veel goedkoper kan krijgen. Laatst nog een mooie jas gevonden voor €399,-.. even snel passen en dan via Zalando bestellen voor €269,- ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We hebben dan ook een enorme kledingwinkelexplosie gehad een paar jaar geleden. Straks zijn de brillen- en hoortoestellenwinkels aan de beurt voor sanering. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Polycom schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:56:
Die kledingwinkels gaan echt allemaal naar de haaien. Niet zo gek ook als je online de kleding veel goedkoper kan krijgen. Laatst nog een mooie jas gevonden voor €399,-.. even snel passen en dan via Zalando bestellen voor €269,- ;w
Je realiseert je dat ze daarom naar de haaien gaan toch? :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07 13:19
Waarom passen in een fysieke winkel? Gewoon je eigen maat + 1 groter/kleiner bestellen, thuis passen en de niet-passende jas(sen) weer 'gratis' retour. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik kan nu niet echt zeggen dat kleding online goedkoper is dat in de winkel. Ook het aanbod en kwaliteit vind ik toch wel bedroevend.

Het echte voordeel waarom ik online ben gaan shoppen: Ik kan in een uur zo'n 30 Nederlandse en buitenlandse winkels doorzoeken. Dat lukt mij niet fysiek. En aangezien ik een moeilijk beschikbare maat heb is dat geen overbodige luxe.
Señor Sjon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:17:
We hebben dan ook een enorme kledingwinkelexplosie gehad een paar jaar geleden. Straks zijn de brillen- en hoortoestellenwinkels aan de beurt voor sanering. ;)
Brillen en hoortoestellen zijn nogal vaak maatwerk. Met name de wat sterkere of complexere glazen (cilinder, multifocaal) vereist toch nog wel een stukje fysieke aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, de meting wel. Maar heb je daar 4-5 winkels naast elkaar voor nodig? Met de meting kan je online gewoon alles bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Een meting is niet altijd meteen correct. Mijn vrouw heeft drie metingen en twee brillen gehad voor haar derde bril haar geen hoofdpijn opleverde. Opticien heeft dus drie brillen laten maken voor de prijs van één. Dat soort service verwacht ik niet snel op internet.

Met contactlenzen ben ik het met je eens, ik heb maandlenzen en als je eenmaal een goede meting hebt en/of een set lenzen die goed past dan kan je de rest gewoon via internet voor een fractie van de kosten bestellen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik heb sinds een half jaar geleden de beslissing genomen om zoveel mogelijk lokaal te kopen. Dwz: 50 euro meer betalen voor de TV, kleding kopen bij fysieke winkels die lokale mensen tewerk stellen ook al betaal je in sommige gevallen meer.
Beter voor het klimaat en de lokale economie. Ik ben het zat om geld naar het buitenland te sturen en hier telkens ondernemers te zien ondergaan ook al heeft de realiteit de perceptie al lang ingehaald (winkels zijn niet meer altijd veel duurder).

Bevalt me prima, houd er sociale contacten aan over (en zakelijk komt er een gunfactor) en ik merk amper verschil in de beurs. Daarnaast leer ik bvb in mijn lokale Aveve welke voedingscombinatie ik best gebruik voor mijn jachthond en hoe ik het beste mijn achterham op de barbeque rook.

Toch geraak je niet altijd onder het online shoppen uit. Net nog een koelkast besteld, een specifiek merk dat ik zocht en waarvoor ik bij de lokale elektroboer niet terecht kon (verkocht immers geen amerikaanse koelkasten).

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

matthewk schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:11:
Ik heb sinds een half jaar geleden de beslissing genomen om zoveel mogelijk lokaal te kopen. Dwz: 50 euro meer betalen voor de TV, kleding kopen bij fysieke winkels die lokale mensen tewerk stellen ook al betaal je in sommige gevallen meer.
Beter voor het klimaat en de lokale economie. Ik ben het zat om geld naar het buitenland te sturen en hier telkens ondernemers te zien ondergaan ook al heeft de realiteit de perceptie al lang ingehaald (winkels zijn niet meer altijd veel duurder).

Bevalt me prima, houd er sociale contacten aan over (en zakelijk komt er een gunfactor) en ik merk amper verschil in de beurs. Daarnaast leer ik bvb in mijn lokale Aveve welke voedingscombinatie ik best gebruik voor mijn jachthond en hoe ik het beste mijn achterham op de barbeque rook.

Toch geraak je niet altijd onder het online shoppen uit. Net nog een koelkast besteld, een specifiek merk dat ik zocht en waarvoor ik bij de lokale elektroboer niet terecht kon (verkocht immers geen amerikaanse koelkasten).
Same here. Prijsverschil moet niet idioot veel verschil maken. Ik ga niet iets voor 1000 in de winkel halen als exact hetzelfde product en bijbehorende diensten 700 online zijn. Maar als dat 900 is, dan doe ik dat misschien wel. Voor 50 of 75 hoef ik er niet eens over na te denken. Maar alleen als de lokale winkel naar mijn mening een winkel met meerwaarde is. Dat vind ik Action bijvoorbeeld niet, maar een lokale elektrawinkel met goede service of een kledingwinkel waar ze leuk advies kunnen geven wel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

en het gaat maar door. Vandaag wordt aangekondigd dat alle filialen van Promiss en Steps in .nl dicht gaan: https://www.nrc.nl/nieuws...steps-gaat-dicht-a3985836

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Liep zaterdag nog in de stad en zag een jong stel met een combimagnetron lopen zeulen.
Zei nog tegen m'n partner dat dat tegenwoordig niet eens meer in me op zou komen, dat gaat sowieso online en wordt wel thuisbezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 14:17
Mr.D78 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Waarom passen in een fysieke winkel? Gewoon je eigen maat + 1 groter/kleiner bestellen, thuis passen en de niet-passende jas(sen) weer 'gratis' retour. :)
Mijn vrouw besteld vaak bij Bonprix, helaas is daar retour niet gratis

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

sambalbaj schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:32:
Liep zaterdag nog in de stad en zag een jong stel met een combimagnetron lopen zeulen.
Zei nog tegen m'n partner dat dat tegenwoordig niet eens meer in me op zou komen, dat gaat sowieso online en wordt wel thuisbezorgd.
Laatst ook nog gekocht, maar winkel zit op een industrieterrein, fijne parkeergarage eronder. Als je bestelt moet je weer thuis zijn de hele dag en goedkoper was het online ook niet te krijgen. Ben die winkel ingelopen, ding van de stapel gepakt, afgerekend en weer naar buiten gelopen. Vond ik misschien nog wel makkelijker dan online bestellen.

Kleding online bestellen vind ik echt de hel op aarde, na drie keer klikken heb ik echt geen interesse meer en het ziet er in het echt toch altijd anders uit dan op zo'n compleet gestileerde foto. Retour sturen heb ik een hekel aan na bij een logistiek bedrijf te hebben gewerkt en gezien te hebben wat dat voor impact kan hebben, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Ik moet eerlijk toegeven. Ik zelf werk 40 uur, 50 als ik reistijd mee mag rekenen.
Ik heb express levering van bol.com , 10 euro per jaar, alles verder gratis verzonden + zondag en avondlevering. Best besteedde 10 euro ooit. Tevens kleding via Zalando. Wordt gratis opgehaald en weer retour genomen indien het niet goed is of niet past etc.

Noem me lui, maar ik wil mijn zaterdagen anders besteden dan kleding of materiaal kopen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 18:49
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:11:
Een meting is niet altijd meteen correct. Mijn vrouw heeft drie metingen en twee brillen gehad voor haar derde bril haar geen hoofdpijn opleverde. Opticien heeft dus drie brillen laten maken voor de prijs van één. Dat soort service verwacht ik niet snel op internet.

Met contactlenzen ben ik het met je eens, ik heb maandlenzen en als je eenmaal een goede meting hebt en/of een set lenzen die goed past dan kan je de rest gewoon via internet voor een fractie van de kosten bestellen.
30% van de klanten van onze optometrist die ook een winkel heeft zijn mensen die veel problemen hebben nadat ze bij de goedkopere winkels of on-line een bril hebben gekocht.

Nederland is een van de weinige landen waar iemand zonder opleiding een bril mag aanmeten en verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Agent47 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:55:
Noem me lui, maar ik wil mijn zaterdagen anders besteden dan kleding of materiaal kopen.
En dat is dan het verschil: ik vind dat best leuk om te doen. Als ik de hele tijd thuis zit, komen de muren op me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Metalfreak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:17:
[...]

En dat is dan het verschil: ik vind dat best leuk om te doen. Als ik de hele tijd thuis zit, komen de muren op me af.
Ik vind andere dingen ook leuk. Klussen aan het huis, met de vriendin een weekend weg, sporten etc.
Heb tijd te kort en wil m'n tijd graag nuttig(er) inleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-07 09:40

Megatron

Intergalactic Planetary

Metalfreak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Kleding online bestellen vind ik echt de hel op aarde, na drie keer klikken heb ik echt geen interesse meer en het ziet er in het echt toch altijd anders uit dan op zo'n compleet gestileerde foto. Retour sturen heb ik een hekel aan na bij een logistiek bedrijf te hebben gewerkt en gezien te hebben wat dat voor impact kan hebben, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Daar ben ik het volledig mee eens. Negen van de tien keer is de maat verkeerd, het materiaal anders als gedacht of simpelweg een heel ander product als de foto doet vermoeden. Ik heb helaas bijna alleen maar slechte ervaringen met online shoppen. Vervolgens kun je alles weer inpakken en retourneren. Enorme firstworldproblems natuurlijk, maar problems nonetheless.

Nu heb ik ook wel makkelijk praten, aangezien ik praktisch middenin een grote stad woon met een prima winkelaanbod. Ik weet precies waar ik moet zijn en kom bijna altijd voldaan weer thuis. Bovendien heb ik absoluut geen hekel aan een middagje shoppen en combineer ik het vaak met een lekker hapje eten.

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Agent47 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:55:
Ik moet eerlijk toegeven. Ik zelf werk 40 uur, 50 als ik reistijd mee mag rekenen.
Ik heb express levering van bol.com , 10 euro per jaar, alles verder gratis verzonden + zondag en avondlevering. Best besteedde 10 euro ooit. Tevens kleding via Zalando. Wordt gratis opgehaald en weer retour genomen indien het niet goed is of niet past etc.

Tja, met een pakketbus zouik hier nog wel kunnen bijkomen, maar ik wil mijn zaterdagen en zondagen en avonden over het algemeen anders besteden dan te wachten op de postbode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gomez12 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:25:
[...]

Tja, met een pakketbus zouik hier nog wel kunnen bijkomen, maar ik wil mijn zaterdagen en zondagen en avonden over het algemeen anders besteden dan te wachten op de postbode...
Daarom anders nog een ophaalpunt, kan ik in het weekend als ik de boodschappen haal meteen m'n pakketje ophalen. De meeste spullen worden bij mij in de avond geleverd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bszz
Mr.D78 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Het is gewoon idioot dat er nog steeds zoiets als "gratis" verzenden bestaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 14:59
bszz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:25:
[...]

Het is gewoon idioot dat er nog steeds zoiets als "gratis" verzenden bestaat.
Helemaal mee eens. Ik kan er erg slecht tegen dat alles maar nutteloos wordt besteld en alles 9 van de 10 keer retour gaat. Hier wordt niemand beter van, en vooral niet het verkeer, daarmee het mileu.

Gratis verzenden, dat kan ik nog wel begrijpen, maar misschien is het een goed idee om de verzendkosten van het creditbedrag af te halen als je het wel retourneert. Het is nu veel te aantrekkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

sj0ertum schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:14:
[...]

Helemaal mee eens. Ik kan er erg slecht tegen dat alles maar nutteloos wordt besteld en alles 9 van de 10 keer retour gaat. Hier wordt niemand beter van, en vooral niet het verkeer, daarmee het mileu.

Gratis verzenden, dat kan ik nog wel begrijpen, maar misschien is het een goed idee om de verzendkosten van het creditbedrag af te halen als je het wel retourneert. Het is nu veel te aantrekkelijk.
Meer dan één maat van hetzelfde kledingstuk bestellen zonder meerkost is ook crimineel m.i., maar goed andere mensen andere waarden. Je hebt tegenwoordig maattabellen en pasvormen voor merken (valt kleiner / groter) en toch durfde mijn vriendin het in het begin nog aan om 3 maten van dezelfde schoenen /truitjes te bestellen.

Heb ik haar snel afgeleerd

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
sj0ertum schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:14:
[...]

Hier zou je als maatschappij toch zeker wat mee moeten willen doen. Leuk dat je nu een DHL, PostNL, FedEx en UPS hebt rondrijden maar dat zou gewoon efficiënter moeten. Met een beetje pech staan ze alle vier voor de deur op dezelfde dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

matthewk schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:19:
[...]

Meer dan één maat van hetzelfde kledingstuk bestellen zonder meerkost is ook crimineel m.i., maar goed andere mensen andere waarden. Je hebt tegenwoordig maattabellen en pasvormen voor merken (valt kleiner / groter) en toch durfde mijn vriendin het in het begin nog aan om 3 maten van dezelfde schoenen /truitjes te bestellen.

Heb ik haar snel afgeleerd
Ik heb de ene keer M en de andere keer S, soms maat 42 soms 43. Tis maar net hoe het valt of hoe de fabrikant meet. Online bij de reviews zie ik nogal eens staan 'valt groter (of kleiner) uit'. Ik bestel daarom steevast 2 maten, net nog gedaan. De helft van de keren dat ik t niet doe (omdat er maar 1 maat over is of omdat ik denk goed opgemeten te hebben) moet het ook weer terug. Als ik dan de juiste maat bestel is de postbode in totaal net zo vaak heen en weer geweest.

Het verschil is dat ik hoogstens eens in de twee maanden kleding bestel. Meestal rond januari en augustus in de uitverkoop. Ik draag mijn kleding ook vele jaren. Momenteel heb ik een beigebruine ribbroek aan van meer dan 10 jaar oud en hij ziet er nog steeds chique genoeg uit.

Mensen die elk jaar / elke twee jaar een hele of halve kledingkast vol kopen 'om modieus/hip te blijven', dat vind ík dan weer criminele verspilling van grondstoffen, milieu en kinderhandjes. :P

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 14:59
' FNG kondigt dit aan als deel van de strategie, waarmee meer wordt ingezet op online.'

https://www.nu.nl/economi...cht-online-gaat-door.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05
TerraGuy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:43:
[...]

Ik heb de ene keer M en de andere keer S, soms maat 42 soms 43. Tis maar net hoe het valt of hoe de fabrikant meet. Online bij de reviews zie ik nogal eens staan 'valt groter (of kleiner) uit'. Ik bestel daarom steevast 2 maten, net nog gedaan. De helft van de keren dat ik t niet doe (omdat er maar 1 maat over is of omdat ik denk goed opgemeten te hebben) moet het ook weer terug. Als ik dan de juiste maat bestel is de postbode in totaal net zo vaak heen en weer geweest.

Het verschil is dat ik hoogstens eens in de twee maanden kleding bestel. Meestal rond januari en augustus in de uitverkoop. Ik draag mijn kleding ook vele jaren. Momenteel heb ik een beigebruine ribbroek aan van meer dan 10 jaar oud en hij ziet er nog steeds chique genoeg uit.

Mensen die elk jaar / elke twee jaar een hele of halve kledingkast vol kopen 'om modieus/hip te blijven', dat vind ík dan weer criminele verspilling van grondstoffen, milieu en kinderhandjes. :P
Hetgeen dat dan wel weer zonde is indien jij 2 maten besteld, is dat bij retourzending van het product dit bij veel winkels vervolgens gewoon vernietigd wordt. Dit is uiteraard bijzonder milieuonvriendelijk en bovendien ook nog eens echt het toppunt van de wegwerpcultuur waarin wij leven.

Het verschil met het in de winkel kopen in dat geval is dan ook dat je door het in de winkel te komen dan niet bijdraagt aan deze manier van handelen. Een meer verantwoorde optie zou zijn, wil je toch gaan voor dit gemak, om het niet retour te sturen maar tweedehands door te verkopen.

Voor mij een belangrijke reden dat ik de kleding die ik online koop enkel doe bij merken waarvan ik mijn maat weet. Hoef je ook nooit iets retour te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-07 17:48
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:11:

Dan was de meting dus gewoon niet goed. Vind ik juist geen service. Dat hij 3 brillen kan maken voor de prijs van 1 geeft maar weer eens aan hoe belachelijk hoog de marge is.

Nou dag he

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als de hele kleding/schoeiselindustrie nou eens zou beginnen om gewoon metrische maten te gebruiken.

En niet van die raadseltermen als S, M, L, XL, 'valt-klein, 'valt-ruim'. Of die idiote schoenmaten.
Waarom kan niet alles in centimeters?
Dan kan iedereen gewoon alles opmeten en weet je wat je krijgt.
B.v. bovenomtrek zoveel cm, armlengte zoveel cm, enzovoorts.
Of geef tenminste aan wat de daadwerkelijke gemeten waardes zijn die bij maat M, L, XL etc. horen.

Scheelt een hoop in driedubbel bestellen en dat onzinnige retourneren vanwege de verkeerde maat... :X

Nu is maat 48 schoen ook lang niet altijd hetzelfde als maat 48 van een ander merk. Dat is toch van de zotte? Noem het gewoon 32cm. En benoem de breedtemaat. Isse simpel.Of desnoods nog de volumemaat Of nog beter, zoals al jaren bij skischoenen wordt gedaan; op maat vormen.
De techniek bestaat al langer; maak een 3d scan van je voeten; en gebruik die als maatvoering.

Nu roept de kledingindustrie dit over zichzelf af; door het gebrek aan de juiste specificaties van het product, forceer je de consument om hier ge-/misbruik van te maken. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 06-01-2020 21:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
Anatidae schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Dan was de meting dus gewoon niet goed. Vind ik juist geen service. Dat hij 3 brillen kan maken voor de prijs van 1 geeft maar weer eens aan hoe belachelijk hoog de marge is.
Een hoop gebrek aan kennis en een uit de lucht gegrepen aanname:

-Er zijn inderdaad factoren waarom een meting niet gelijk goed zou kunnen zijn
-Je neemt aan dat de opticien aan deze klant iets heeft verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-07 17:48
bszz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:23:
[...]

Een hoop gebrek aan kennis en een uit de lucht gegrepen aanname:

-Er zijn inderdaad factoren waarom een meting niet gelijk goed zou kunnen zijn
-Je neemt aan dat de opticien aan deze klant iets heeft verdiend.
Dan sluit je die factoren toch uit voor de meting? Als dat niet mogelijk is dan heeft het voor beide partijen weinig zin een meting te beginnen. Het klinkt voor mij als het verhaal van goedkope opticiens "je moet wennen aan je bril" die een 2 daagse cursus oogmeting hebben gedaan. Ik heb genoeg ervaring met brillen om van een ervaren optometrist iets anders te verwachten. Maar misschien ken je factoren die mij niet bekend zijn (zou goed kunnen).

Ja, met inkoop van hooguit een enkele tientjes en retailprijs van vele honderden euro's en de gemiddelde levensduur van een bril ga ik inderdaad uit van bizarre marges

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Anatidae schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:33:
[...]

Dan sluit je die factoren toch uit voor de meting? Als dat niet mogelijk is dan heeft het voor beide partijen weinig zin een meting te beginnen. Het klinkt voor mij als het verhaal van goedkope opticiens "je moet wennen aan je bril" die een 2 daagse cursus oogmeting hebben gedaan. Ik heb genoeg ervaring met brillen om van een ervaren optometrist iets anders te verwachten. Maar misschien ken je factoren die mij niet bekend zijn (zou goed kunnen).

Ja, met inkoop van hooguit een enkele tientjes en retailprijs van vele honderden euro's en de gemiddelde levensduur van een bril ga ik inderdaad uit van bizarre marges
Dat kan niet altijd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44
JT schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:25:
[...] Maar alleen als de lokale winkel naar mijn mening een winkel met meerwaarde is. Dat vind ik Action bijvoorbeeld niet, maar een lokale elektrawinkel met goede service of een kledingwinkel waar ze leuk advies kunnen geven wel.
Ik loop lokaal toch te vaak tegen verschrikkelijk chagrijnige of hautaine ondernemers winkeliers aan (of ben ik nou gewoon te vrolijk ingesteld :P ). Daar kruipt mijn beurs weer heel diep van in mijn binnenzak. Of de hulpkracht die er niets aan kan doen maar waarmee je ook niets kan beginnen. Het is niet alleen een kwestie van "willen" van de consumentenzijde... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Erwin schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Ik loop lokaal toch te vaak tegen verschrikkelijk chagrijnige of hautaine ondernemers winkeliers aan (of ben ik nou gewoon te vrolijk ingesteld :P ). Daar kruipt mijn beurs weer heel diep van in mijn binnenzak. Of de hulpkracht die er niets aan kan doen maar waarmee je ook niets kan beginnen. Het is niet alleen een kwestie van "willen" van de consumentenzijde... :)
Zeker eens hoor. Zo een zaak waar de eigenaren 100% van de dag alleen maar chagrijnig doen, valt voor mij niet onder de noemer "winkel met meerwaarde" :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:37
Ik bestel vaak online kleding en bijna nooit problemen gehad met juiste maat.

Bij Uniqlo bestel ik graag omdat die maten echt altijd perfect passen plus zeer goede kwaliteit en tijdloos design absoluut geen fast fashion. Alleen met C en A vindt ik de maten soms wat afwijkend voor de rest prima kwaliteit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

psychodude schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Hetgeen dat dan wel weer zonde is indien jij 2 maten besteld, is dat bij retourzending van het product dit bij veel winkels vervolgens gewoon vernietigd wordt. Dit is uiteraard bijzonder milieuonvriendelijk en bovendien ook nog eens echt het toppunt van de wegwerpcultuur waarin wij leven.
Heb je daar een bron voor? NOS heeft daar een special over, en daar lijkt het mee te vallen. Zalando zegt dat 97% de winkel ingaat, een gedeelte de outlet in en 0,05% wordt vernietigd. Het zou meer kunnen zijn bij andere winkels, maar dat lijkt me een duur grapje, dat wil je voorkomen als het even kan. Of het milieuonvriendelijk is om al die pakjes terug te sturen: 'een beetje', volgens de NOS. In het grote geheel van milieuvervuiling lijkt het mij maar een druppel.

Het hangt er ook van af wat je met die kleding doet (zie ook het filmpje in de special). Ik voor mij pas het, beweeg er even in, sta voor de spiegel, en dan besluit ik of ik het wil. Net als in de winkel. Dan kan zo'n retour terug de schappen in, niks mis mee. Ik douche elke dag en gebruik geen producten met parfums :P Als het ruikt naar parfum, je het een dag/nacht gaat dragen of je gaat buiten een rondje hardlopen op die nieuwe schoenen, dan zit de webwinkel met een probleem. Wat mij betreft zouden ze dan terugbetaling moeten weigeren. Geen idee of ze dat doen of dat het goedkoper is om dan maar verlies te nemen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 15:30

CeesKees

I rest my Kees

En de volgende... Didi mode.

Niet dat ik er ooit kwam, maar toch... weer black windows extra komende maanden.

https://www.rtlz.nl/busin...ond-372-banen-op-de-tocht

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CeesKees schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:33:
En de volgende... Didi mode.

Niet dat ik er ooit kwam, maar toch... weer black windows extra komende maanden.

https://www.rtlz.nl/busin...ond-372-banen-op-de-tocht
Denk dat jij ook niet de doelgroep bent eigenlijk :+

Verder de Promiss en de Steps zijn ook het haasje.

https://www.rtlz.nl/beurs...iss-sluiten-234-banen-weg

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anatidae schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Ik ben geen optometrist en ik weet niet exact wat er fout is gegaan, wel dat we al jaren bij deze winkel komen en ze een stuk of acht brillen voor ons gemaakt hebben die allemaal stuk voor stuk in orde waren. Mijn vrouw heeft deze bril gekocht in de naweeën van een zware bevalling en dat schijnt de metingen te kunnen beïnvloeden. Er speelden ook nog andere fysieke factoren.

De winkel heeft veel uren en veel materiaalkosten geïnvesteerd om een klant tevreden te stellen. Geen idee wat de marges zijn maar ik denk niet dat ze veel overgehouden hebben aan deze sale. Prima dat jij dit een voorbeeld van slechte service vindt maar ik kan je zeggen dat ik ten uiterste betwijfel of deze situatie net zo goed opgelost was bij een online optometrist. Alleen al het doen van de drie metingen was zeer problematisch geweest, laat staan dat ze twee keer een nieuwe bril hadden willen leveren.

Pagina: 1 ... 66 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels