Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:31
Sommige zaken (of misschien wel erg veel...) werken ook met een provisie systeem voor verkopers. Recent nog meegemaakt bij Goossens (meubels). Leuk dat je je medewerkers wil motiveren extra goed hun best te doen, maar als ik me oriënteer op de inrichting van een woonkamer (meerdere meubels, totaal richting de 8000 euro) dan neem ik daar de tijd voor. Een verkoopster die dan eerst vriendelijk gedag zegt en wat prijzen opzoekt en vervolgens boos wordt als je niet meteen een order plaatst maar aangeeft er later in de week op terug te komen. (en dan nog met de uitleg dat dat voor haar onacceptabel is omdat zij ons goed heeft geholpen en de verkoop dan niet op haar naam zou komen staan .. - letterlijk wat ze zei...) jaagt je dan definitief de winkel uit.

Het is dat ik bij dure meubels graag iets meer gevoel wil hebben dan een fotootje op internet maar als ze je zo de winkel uit jagen...

alles kan off-topic

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:22
Goossens is een leuk voorbeeld inderdaad. Van het voorjaar een nieuw bankstel besteld (>4K euro), voor levering in Juli. Tot zover geen probleem, maar de verkoop van ons oude bankstel via marktplaats wilde niet echt vlotten. Inmiddels werd er een afspraak voor aflevering ingeplant en zag ik de dag van te voren dat Goossens ook oude bankstellen meenam ter afvoer/recycling. Mooi dacht ik, vraag ik het even aan de chauffeur als ze hier toch zijn. 'Nee, zij de maandagochtend chagrijnige chauffeur. Alleen voor 75 euro neem ik hem nu mee. En anders belt u maar de klantenservice'..... Zo gezegd zo gedaan, daar kwam het verhaal dat dit een tijdelijke actie was en die nog niet gold tijdens de bestelling van ons bankstel. Kortom, zoek het maar uit...... Enigszins gepikeerd door de paarse krokodil kwam ik erachter dat de chauffeurs/bezorgers ook nog een deuk in het voordeurkozijn en wat krassen in de deur hadden veroorzaakt tijdens hun werk. Kortom, offerte van 400 euro voor herstelwerkzaamheden richting goossens. Hebben ze ook keurig vergoed overigens, dus verder geen klachten. Maar ze hadden ook de chauffeur een week later nog eens langs kunnen sturen om mijn oude bankstel mee te nemen als hij toevallig in de buurt was geweest...... Had ze toch wat gescheeld, waarschijnlijk waren dat deukje en krasje me dan niet eens opgevallen. Penny wise, pound foolish..... ;)

SPECS

• YangWenli
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09-10 17:22
Gamemania hoe lang nog?

Aanbod: je kunt als fysieke winkel niet concurreren. Alle games staan in de PlayStation Store. Ja ook die 3 jaar oude visual novel.

Prijs: je kunt onder de RRP gaan zitten maar dan betaal je als winkel het verschil.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:15
Ankona schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:26:
Sommige zaken (of misschien wel erg veel...) werken ook met een provisie systeem voor verkopers. Recent nog meegemaakt bij Goossens (meubels). Leuk dat je je medewerkers wil motiveren extra goed hun best te doen, maar als ik me oriënteer op de inrichting van een woonkamer (meerdere meubels, totaal richting de 8000 euro) dan neem ik daar de tijd voor. Een verkoopster die dan eerst vriendelijk gedag zegt en wat prijzen opzoekt en vervolgens boos wordt als je niet meteen een order plaatst maar aangeeft er later in de week op terug te komen. (en dan nog met de uitleg dat dat voor haar onacceptabel is omdat zij ons goed heeft geholpen en de verkoop dan niet op haar naam zou komen staan .. - letterlijk wat ze zei...) jaagt je dan definitief de winkel uit.

Het is dat ik bij dure meubels graag iets meer gevoel wil hebben dan een fotootje op internet maar als ze je zo de winkel uit jagen...
Dat is gewoon een uiterst slechte verkoper.
Je gaat als verkoper toch tegen een klant niet over je commissie zeuren. Het zal me als klant toch aan men reet roesten hoeveel die verkoper krijgt.
En onredelijk druk zetten werkt bij mij absoluut niet. Trouwens een verkoper moet goed getraind zijn om bodylanguage te lezen. Pas als je positieve tekenen ziet, dan kan je proberen "af te sluiten". Doe je dat te vroeg, dan blaas je de klant weg.

Het zou veel beter geweest zijn dat de verkoper in dit geval gewoon een afspraak met de klant had gemaakt zodat hij er opnieuw was als jij opnieuw zou komen. Dan heb je weer een zacht commitment, en een goed gevoel dat de verkoper er verder aan wil werken.

En als dat met uurroosters niet klopt, dan moet de winkel maar een systeem opzetten van gedeelde commissie opzetten zodat zowel aanbrenger als afsluiter samen willen werken aan een deal.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:07
Wat zijn we soms toch een triest volk:
Meerdere gewonden bij chaotische ‘feestelijke’ opening Mediamarkt Leidschendam

Een grote menigte van bezoekers probeerde nog voor openingstijd naar binnen te dringen. Volgens een woordvoerder van de politie zijn tientallen mensen in de verdrukking gekomen. Hierbij raakten enkelen van hen gewond. Hulpverleners zijn aanwezig om deze mensen te behandelen. Het zou gaan om kleine medische kwalen als kneuzingen of benauwdheid.

De Mediamarkt zou om 09.30 uur vandaag openen, maar door de grote massa mensen voor de deur opende de winkel eerder. Mensen stormden zo snel als mogelijk naar de kassa om gratis oordopjes te krijgen bij hun aankoop. Bij de bestorming sneuvelden onder meer scanpoortjes en werden dranghekken omver gebeukt.

• Ankona
Dat doet de MM dan weer goed. Lekker simpel het nieuws gehaald en heel NL weet nu dat daar een nieuwe winkel staat (die blijkbaar interessant is) .

alles kan off-topic

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Mind explorer

hoevenpe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:09:
Wat zijn we soms toch een triest volk:

[...]
Tjonge jonge echt te triest voor woorden inderdaad. Ik mag hopen dat ze wat mensen opgepakt hebben die niet het fatsoen hadden om gewoon even normaal een winkel binnen te lopen en mensen hebben verdrukt.

En ja hoor, het was weer zover. Ik wilde een electrisch kacheltje hebben. Mooie gezien bij de praxis (en ook bij de Gamma) dus ik denk: die haal ik straks even op.
Niet dus want zowel in Schiedam (waar ik werk) als in Vlaardingen (waar ik woon) niet op voorraad -O- zowel bij de Praxis én de Gamma niet.

En om nou helemaal naar bv Spijkenisse te rijden vind ik ook weer niet zo handig dus uiteindelijk maar online besteld voor de verandering waar ze wel op voorraad waren en ik hem dezelfde avond of morgen in huis kan hebben :/

Het maakt echt niet uit wat ik wil hebben en wanneer ik iets wil hebben, er is gewoon bijna nooit iets op voorraad bij winkels. Snappen ze nou werkelijk niet dat dat nou ongeveer het enige nog is dat winkels bestaansrecht geeft?

Hoogtepunt was nog wel een simpele staafmixer willen kopen bij de Blokker (bestaan die nog :? ) en gewoon niet 1 mixer op voorraad hebben en doodleuk aangeven dat je hem online kan bestellen zodat ie binnen 3 dagen geleverd kon worden 8)7 (en bij Bol.com dezelfde dag nog geleverd kan worden......)

Metro2002 wijzigde deze reactie 10-10-2019 11:34 (4%)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Wat heeft dat mediamarkt-nieuwtje te maken met de 'zonsondergang van fysieke winkels' eigenlijk?

• hoevenpe
RodeStabilo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:35:
Wat heeft dat mediamarkt-nieuwtje te maken met de 'zonsondergang van fysieke winkels' eigenlijk?
Meer dat er normaal bijna geen hond meer komt, maar als er dan gratis oortelefoontjes zijn mensen elkaar nog steeds de hersens in slaan. Zie ook de drukte bij de Hudsons Bay nu ze alles in de ramsj doen.

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:37

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

YangWenli schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:08:
Gamemania hoe lang nog?

Aanbod: je kunt als fysieke winkel niet concurreren. Alle games staan in de PlayStation Store. Ja ook die 3 jaar oude visual novel.

Prijs: je kunt onder de RRP gaan zitten maar dan betaal je als winkel het verschil.
Het idee van online stores, dus ook die van Steam is dat ze duurder zijn dan fysieke winkels.

Maar ook online kan je tegenwoordig game codes voor minder kopen...

Ook games inruilen is tegenwoordig knap lastig..

Asus Zenbook i7 256gb

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-11 23:25
De HEMA heeft het ook nog steeds zwaar:
Winkelketen Hema staat er financieel zo slecht voor, dat het personeel afgelopen zomer minder werd ingeroosterd om de cijfers over het tweede kwartaal op te poetsen.
https://www.trouw.nl/econ...sten-te-drukken~bcf8f889/

Ik verwacht dat ze er in Nederland niet meer bovenop zullen komen. Grote panden, lage winstmarges, te weinig publiek. Grote concurrentie van Action en Internet.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
YangWenli schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:08:
Gamemania hoe lang nog?

hoewel de gameprijzen van GM echt een stuk hoger liggen dan online hebben ze vaak prima acties, doen ze aan 2dehands en inruil.

die blijven wel hoor, gamemarkt is groot en veel gamers willen alleen fysieke games (en als het eff kan limited editions; wat GM ook veel aanbied)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:44
mschol schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:24:
[...]

hoewel de gameprijzen van GM echt een stuk hoger liggen dan online hebben ze vaak prima acties, doen ze aan 2dehands en inruil.

die blijven wel hoor, gamemarkt is groot en veel gamers willen alleen fysieke games (en als het eff kan limited editions; wat GM ook veel aanbied)
afgelopen mei:
Game Mania sluit tegen 2021 mogelijk nog 15 van de 75 winkels

De gamingwinkelketen Game Mania wil zijn winkelbestand de komende twee jaar met tien procent per jaar afbouwen. Dat zou betekenen dat er van de huidige 75 winkels in Nederland en België in 2021 nog zo’n 60 overblijven. Als reden voert het bedrijf de groei van de webshop aan.
nieuws: Game Mania sluit tegen 2021 mogelijk nog 15 van de 75 winkels

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:19
CyberMania schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:06:

[...]

Ik verwacht dat ze er in Nederland niet meer bovenop zullen komen. Grote panden, lage winstmarges, te weinig publiek. Grote concurrentie van Action en Internet.
Ja vergeet onze grote vriend aliex ook niet in deze.
Je kan er bijna alles kopen en meer bij aliex. Daarnaast wat zijn de USP van de HEMA? Kwaliteit? Dat is al heel lang niet meer. Om kosten te drukken staan er veel 15/16 jarige dus expertise is er ook niet. En als er expertise gevraagd wordt dan moet je wachten.
Het enige wat de HEMA heeft is onroerend goed. Alleen ja als er geen klanten komen om spullen te kopen... Dan is dat ook snel einde zoek.

Naar mijn mening probeert de Hema te concurreren met de verkeerde winkels. En dat is een strijd die je sowieso gaat verliezen. Kies andere concurrentie, geef klanten weer een reden om daar naar binnen te komen en je krabbelt er weer op.

How are you doing?

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:21

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, ik haal mijn taarten toch echt liever bij de Hema dan bij de Ali Express... En de Action heeft ook geen tompoezen en broodjes rookworst. En foto's ontwikkelen en gordijnen op maat maken doet de Action ook al niet...

Eigenlijk vind ik de Hema best een leuke winkel. Maar ik geef toe, ik kom er zelf ook niet vaak, dus van mij moeten ze het helaas ook niet hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:02
stylezzz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:42:
Goossens is een leuk voorbeeld inderdaad. Van het voorjaar een nieuw bankstel besteld (>4K euro), voor levering in Juli. Tot zover geen probleem, maar de verkoop van ons oude bankstel via marktplaats wilde niet echt vlotten. Inmiddels werd er een afspraak voor aflevering ingeplant en zag ik de dag van te voren dat Goossens ook oude bankstellen meenam ter afvoer/recycling. Mooi dacht ik, vraag ik het even aan de chauffeur als ze hier toch zijn. 'Nee, zij de maandagochtend chagrijnige chauffeur. Alleen voor 75 euro neem ik hem nu mee. En anders belt u maar de klantenservice'..... Zo gezegd zo gedaan, daar kwam het verhaal dat dit een tijdelijke actie was en die nog niet gold tijdens de bestelling van ons bankstel. Kortom, zoek het maar uit...... Enigszins gepikeerd door de paarse krokodil kwam ik erachter dat de chauffeurs/bezorgers ook nog een deuk in het voordeurkozijn en wat krassen in de deur hadden veroorzaakt tijdens hun werk. Kortom, offerte van 400 euro voor herstelwerkzaamheden richting goossens. Hebben ze ook keurig vergoed overigens, dus verder geen klachten. Maar ze hadden ook de chauffeur een week later nog eens langs kunnen sturen om mijn oude bankstel mee te nemen als hij toevallig in de buurt was geweest...... Had ze toch wat gescheeld, waarschijnlijk waren dat deukje en krasje me dan niet eens opgevallen. Penny wise, pound foolish..... ;)
Wel een mooi stukje van managers wanbeleid.....

Dit is toch zo simpel op te lossen.... schrijf een offerte uit klant bij die heeft de prijzen op papier. Verkoper blij want het staat op zijn naam.

Eventueel geef je als management de verkoper van de offerte x % en die van de echte verkoop x %.

Ben je als verkoper zo'n botte lul dat je de offerte van je collega herschrijft om de hele provisie te pakken dan val je toch van zelf door de mand.

Sowieso vind ik dat hele provisie gedoe maar niks. Huur gewoon de juiste mensen in en betaal ze naar waarde. Een winstdeling aan het einde van het jaar kan nog een optie zijn maar die is voor iedereen gelijk of op basis van de beoordelingen.

Je wilt samen groeien als bedrijf.. daar is geen ikke ikke belang bij.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:06
Ging gister na een hele tijd 'gezellig' naar de stad. Eerst file de stad in. File in de stad. File voor de parkeergarage. Toen nog eind lopen om de drukte wat koffie te drinken. Parkeerkosten, koffie voor 3+ euro, maar dan heb je wel wat. Fietsen is voor ons 25min naar het centrum dus dat doen we vaak in de zomer wel maar nu regende het natuurlijk.

Dus ergens wel apart: het was erg druk, maar geven mensen dan geen geld uit?
Vond het overigens op zich wel leuk, viel me alleen op hoe slecht bereikbaar het voetgangervriendelijke centrum geworden is. Tis naar diverse overdekte centra in de regio net zover rijden en parkeer je voor de deur. Best wel lastig dat er niet alleen internet maar ook 101 alternatieven zijn.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

NiGeLaToR schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:58:
Ging gister na een hele tijd 'gezellig' naar de stad. Eerst file de stad in. File in de stad. File voor de parkeergarage. Toen nog eind lopen om de drukte wat koffie te drinken.

Dus ergens wel apart: het was erg druk, maar geven mensen dan geen geld uit?
Dit, ik krijg het idee dat 'winkelen' enkel nog draait om eten&drinken en te kijken, niet meer om spullen te kopen, dat doe je online. De drukte verbaast me dan ook enorm icm winkels die het niet redden. Zijn het dan toch de giga huurprijzen die de winkelgebieden slopen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Ryur
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:26:
Een verkoopster die dan eerst vriendelijk gedag zegt en wat prijzen opzoekt en vervolgens boos wordt als je niet meteen een order plaatst maar aangeeft er later in de week op terug te komen. (en dan nog met de uitleg dat dat voor haar onacceptabel is omdat zij ons goed heeft geholpen en de verkoop dan niet op haar naam zou komen staan .. - letterlijk wat ze zei...) jaagt je dan definitief de winkel uit.
Ik heb dat ook eens gehad, maar toen bleef de verkoper zeer netjes toen ik zei dat ik er later op wilde terugkomen.
Omdat ik toen ook heel goed was geholpen, had ik bij het plaatsen van mijn order wel ervoor gezorgd dat het onder zijn naam kwam.

(En bij het ophalen van de producten was de verkoper die mij had geholpen er ook, en heeft mij ook bedankt).

Oh, ook een beetje wat al eerder genoemd was 8)7

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:06
@bombadil de hoeveelheid casual koffietentjes die overal opduiken beamen dit wel. Beleving boven consumptie oid?

Overigens prima als dat de weg is waar we heen gaan, verandering komt toch, better embrace it :+

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:04
bombadil schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Dit, ik krijg het idee dat 'winkelen' enkel nog draait om eten&drinken en te kijken, niet meer om spullen te kopen, dat doe je online. De drukte verbaast me dan ook enorm icm winkels die het niet redden. Zijn het dan toch de giga huurprijzen die de winkelgebieden slopen?
De drukte is mogelijk ook slecht representatief. Vergeet niet dat Nederland op en top een winkelketen land is. De winkelstraten zien er in vele steden soortgelijk uit. Overal vind je wel een Hema, een kruidvat, een H&M, etc. Dat één winkelstraat druk is, doet vervolgens niet af aan het feit dat het in 3 andere winkelstraten mogelijk rustig is. De huurprijzen zijn er echter overal. De personeelskosten idem dito. En daar komt dan ook nog eens bij kijken dat de prijzen die consumenten bereid zijn te betalen beperkt wordt door wat consumenten verwachten er online voor te betalen.

• Eastend
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:08
stftweaker schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

Om kosten te drukken staan er veel 15/16 jarige dus expertise is er ook niet. En als er expertise gevraagd wordt dan moet je wachten.
Ha, zo waar dit. Vorige week in de Hema, ik hoorde een vrouw aan 16-jarige Hema-medewerkster vragen: "Waar liggen de ovenwanten?". "Wat zijn dat mevrouw?" :/

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-11 22:04

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Eastend schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

Ha, zo waar dit. Vorige week in de Hema, ik hoorde een vrouw aan 16-jarige Hema-medewerkster vragen: "Waar liggen de ovenwanten?". "Wat zijn dat mevrouw?" :/
Dat is van alle tijden: mijn vrouw werkte veertig jaar geleden, met die leeftijd, ook bij de HEMA en kreeg van toenmalige klanten de vraag welke BH zij zou adviseren....toen ook al en lastige vraag

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:52
Als de hema weggaat dan zou ik dat oprecht irritant vinden. Dat is eigenlijk de enige winkel die ik nog instap. Zaken zoals een pritstift of theedoek ga ik echt niet online bestellen..

• Newby85
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 02-11 07:29
Basekid schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:52:
Als de hema weggaat dan zou ik dat oprecht irritant vinden. Dat is eigenlijk de enige winkel die ik nog instap. Zaken zoals een pritstift of theedoek ga ik echt niet online bestellen..
Action heeft dit beide.

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Nu online

Imnoa

Noobmaster69

Ik vind het "5873 in de rij, kassa erbij" principe van de Action hier niet echt geslaagd.

민족의 위대한 태양

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:52
Helaas heeft Maastricht geen Action in het centrum. Alleen veel dure boutique winkels + hema + kruidvat.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Action heeft hier tegenwoordig zelfscan, extra reden om voor mij daarheen te gaan tov andere winkels die ook soortgelijke spullen verkopen d:)b

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Mijn vrouw heeft bij de Hema al heel wat kleding voor onze zoon gekocht. Rompers, truitjes, broeken en sokken zijn daar van prima kwaliteit voor een goede prijs. En o ja, de pasvorm sluit voor onze wandelende lucifer beter aan dan veel andere merken.

Daarnaast zit er vaak een zitgedeelte bij waar je wat kunt eten en drinken, heb daar al heel vaak met mijn zoon op mijn papadag gezeten. Ook bij Hema's in andere steden en dorpen hebben we al vaak gezeten om te eten/drinken, je weet immers al wat ze te bieden hebben aangezien het overal hetzelfde is. Zou het dan ook jammer vinden als de Hema uit de winkelstraat zou verdwijnen.

PatrickPR wijzigde deze reactie 14-10-2019 13:50 (44%)

• stftweaker
  • Laatst online: 10:19
en goedkoper :)

How are you doing?

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

PatrickPR schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:43:
Mijn vrouw heeft bij de Hema al heel wat kleding voor onze zoon gekocht. Rompers, truitjes, broeken en sokken zijn daar van prima kwaliteit voor een goede prijs. En o ja, de pasvorm sluit voor onze wandelende lucifer beter aan dan veel andere merken.

Daarnaast zit er vaak een zitgedeelte bij waar je wat kunt eten en drinken, heb daar al heel vaak met mijn zoon op mijn papadag gezeten. Ook bij Hema's in andere steden en dorpen hebben we al vaak gezeten om te eten/drinken, je weet immers al wat ze te bieden hebben aangezien het overal hetzelfde is. Zou het dan ook jammer vinden als de Hema uit de winkelstraat zou verdwijnen.
True that. Een groot gedeelte van de garderobe van ons zoontje (3,5 maand) komt bij de HEMA vandaan. De kwaliteit is super, en het is niet duur. Bij de action is het elke keer maar afwachten wat ze hebben (qua pasvorm en kwaliteit) en qua designs is het vaak 'net niet'.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:08
Imnoa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:55:
[...]

Ik vind het "5873 in de rij, kassa erbij" principe van de Action hier niet echt geslaagd.
Tja, het feit dat er direct een kassa beschikbaar is bij de Hema draagt ook voor een groot deel bij aan de ondergang...

In wezen had dat personeelslid dus niets te doen totdat jij aan de kassa bediend wilde worden :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik vind de HEMA juist vrij duur voor kinderkleding, maar wij komen regelmatig in de UK en daar zit geen BTW op kinderkleding. Bij de grote supermarkten als Sainsbury's en TESCO kan je daar erg goed spul krijgen voor fors minder dan bij de HEMA.

Voor al het andere dat ik bij de HEMA haalde vroeger --> Action. Zelfde kwaliteit voor een fors lagere prijs.

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 14-10-2019 16:27 (18%)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-11 21:50

JT

VETAK y0

-tom-562 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:40:
[...]

True that. Een groot gedeelte van de garderobe van ons zoontje (3,5 maand) komt bij de HEMA vandaan. De kwaliteit is super, en het is niet duur. Bij de action is het elke keer maar afwachten wat ze hebben (qua pasvorm en kwaliteit) en qua designs is het vaak 'net niet'.
Same here. 70% afgeprijsd merkspul en Hema :P Ik vind de Action ook een rukwinkel om naar binnen te gaan. Bij de Hema heb je nog het idee dat er iets wordt gedaan aan de presentatie en ze hebben op verschillende gebieden leuke producten. De decoratie/knutselspullen, de verschillende soorten pepernoten, kinderkleding enzovoort. Dat ik dan misschien een paar euro duurder uit ben dan bij de Action vind ik geen probleem. Ik haal ook wel eens wat bij de Action maar die winkel staat bij mij ook wel een beetje voor doorgeslagen kapitalisme.

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:07
Ik vind de Hema ook leuk, kopen er ook veel kinderkleding en ook regelmatig cadeautjes. Ben ook geen fan van de Action, al is het wel fijn dat ze soms meuk hebben die je bijna nergens anders kan krijgen. Zoals erg goedkope koptelefoons voor de kids bijvoorbeeld

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Action is stiekem gewoon een fysieke duurdere versie van Ali. Met de kanttekening dat het dagelijks de vraag is wat het aanbod van de dag uberhaupt zal zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Vorige week nog in een nieuw Hema filiaal geweest waar ze een zelfscan kassa hadden. Mooi klein filiaal wat nog steeds als Hema aan voelde.
The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:48:
De Action is stiekem gewoon een fysieke duurdere versie van Ali. Met de kanttekening dat het dagelijks de vraag is wat het aanbod van de dag uberhaupt zal zijn.
Als je nagaat dat er een flinke berg subsidie naar Ali gaat doet de Action dat toch best netjes. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Ali, heb er ooit één keer iets besteld en dat was puur omdat geen enkele andere winkel dat gene verkocht.

Caayn wijzigde deze reactie 15-10-2019 07:57 (12%)

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:18

Metalfreak

Hoije woh!

JT schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Same here. 70% afgeprijsd merkspul en Hema :P Ik vind de Action ook een rukwinkel om naar binnen te gaan. Bij de Hema heb je nog het idee dat er iets wordt gedaan aan de presentatie en ze hebben op verschillende gebieden leuke producten. De decoratie/knutselspullen, de verschillende soorten pepernoten, kinderkleding enzovoort. Dat ik dan misschien een paar euro duurder uit ben dan bij de Action vind ik geen probleem. Ik haal ook wel eens wat bij de Action maar die winkel staat bij mij ook wel een beetje voor doorgeslagen kapitalisme.
De nieuwere Actions doen dat ook steeds beter. We hebben inmiddels 3 Actions in de buurt, maar de eerste was eerst echt zo'n oostblokwinkel, de volgende was al iets beter en de laatste nieuwe ziet er eigenlijk best prima uit. Die eerste is inmiddels ook verbouwd en het ziet er allemaal net wat ruimtelijker uit.
Imnoa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:55:
[...]

Dit is wel een dingetje ja, de dichtstbijzijnde Action heeft volgens mij 6 kassa's, het meeste dat ik er tegelijkertijd open heb gezien, waren er 2. Normaal gesproken is alleen de klantenservicekassa open :{

Metalfreak wijzigde deze reactie 15-10-2019 08:34 (17%)

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat retail in het algemeen een probleem heeft, niet alleen fysiek, maar ook online.

Recentelijk drie producten op Amazon (.de) besteld. Dan mag ik aannemen dat het uit Duitse Warehouses komt. Product 1 was 2 weken onderweg en kwam uit Estland, product 2 komt pas over 2 weken, dus ik vermoed direct vanuit China, en product 3 werd gecancelled want kon niet bezorgt worden (nooit verzonden, dus ik vermoed ook China).

Gisteren op zoek naar nieuwe tshirts met lange mouwen, gezien mijn lengte niet eenvoudig. De helft van de webshops mist fatsoenlijke filters om de producten kunnen vinden (vindt in de categorie "tshirts kort & lang mouw" gesmeerd over 50 pagina's maar eens de lange mouwen). Vervolgens filter je op XL, is de helft van de producten die getoond worden alsnog uitverkocht. De voorraden bij online webshops beginnen te lijken op die van de fysieke retail.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:28

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Hier: https://stadszaken.nl/eco...-kunnen-leren-van-outlets staat wel een kleine uiteenzetting waarom outlets beter gaan dan stadscentra. Met name omdat outlets vaak maar één eigenaar hebben en daarom een veel duidelijker beeld (en vaak met meer budget) neer kunnen zetten. Stadscentra zijn heel versnipperd qua eigendom en stakeholders.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• alexbl69
  • Laatst online: 12:33
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:36:
Hier: https://stadszaken.nl/eco...-kunnen-leren-van-outlets staat wel een kleine uiteenzetting waarom outlets beter gaan dan stadscentra. Met name omdat outlets vaak maar één eigenaar hebben en daarom een veel duidelijker beeld (en vaak met meer budget) neer kunnen zetten. Stadscentra zijn heel versnipperd qua eigendom en stakeholders.
De voornaamste reden dat ik liever naar grote outletcenters buiten de stad ga is de veel betere bereikbaarheid en het gratis parkeren.

Talloze binnensteden zijn door anti-auto maatregelen bijkans onneembare vestingen geworden, waarbij je - als je eindelijk je doel hebt bereikt - ook nog eens een fortuin mag betalen om je auto te parkeren.

Nee, dan liever naar een outletcenter. Direct aan de snelweg, zeeën van gratis parkeerruimte en alles lekker dicht bij elkaar.

De binnenstad is er voor het vertier en dan ook prima bereikbaar met fiets of OV. De boodschappen doen we er al lang niet meer.

iRacing Profiel

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-11 15:57
CyberMania schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:06:

[...]

Zou jammer zijn, daar koop ik nog wel eens spullen welke handig zijn zoals handdoeken en dat soort werk (en hun zorgverzekering heeft goede dekkingen). Action hebbenw e hier niet en blokker welke het ook zou moeten hebben heeft het ook niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Dr. Strangelove
Skyaero schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:20:
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat retail in het algemeen een probleem heeft, niet alleen fysiek, maar ook online.

Recentelijk drie producten op Amazon (.de) besteld. Dan mag ik aannemen dat het uit Duitse Warehouses komt. Product 1 was 2 weken onderweg en kwam uit Estland, product 2 komt pas over 2 weken, dus ik vermoed direct vanuit China, en product 3 werd gecancelled want kon niet bezorgt worden (nooit verzonden, dus ik vermoed ook China).

Gisteren op zoek naar nieuwe tshirts met lange mouwen, gezien mijn lengte niet eenvoudig. De helft van de webshops mist fatsoenlijke filters om de producten kunnen vinden (vindt in de categorie "tshirts kort & lang mouw" gesmeerd over 50 pagina's maar eens de lange mouwen). Vervolgens filter je op XL, is de helft van de producten die getoond worden alsnog uitverkocht. De voorraden bij online webshops beginnen te lijken op die van de fysieke retail.
Het varieert heel erg per land en in Nederland vind ik Amazon eigenlijk onbruikbaar. Toen we in de UK woonden hadden we wekelijks pakjes van Amazon; heel veel voor de baby gekocht omdat het makkelijk en goedkoper was dan in de winkels, het meeste spul had 1-2 levertijd, soms duurde het 4-5 dagen. Ook veel tweedehands boeken, CDs en games gekocht, die waren over het algemeen tussen de 25 pence en 2 pond per stuk met nog eens 1 pond verzendkosten. In Nederland zal je dat nergens lukken, zeker niet met het aanbod dat ze hebben, via de Marketplace kan je gewoon alles krijgen, ook out-of-print dingen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Señor Sjon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:36:
Nou... daar plaats toch wel de nodige kanttekeningen bij.
Ik woon op 10 fietsminuten van Batavia Stad en heb de hele bouw en uitbouw meegemaakt. En tegelijkertijd de teloorgang van het lokale stadscentrum.
Maar het één heeft volgens mij niet zo veel te maken met het ander. Ten eerste is het type winkelaanbod in een outlet center totaal anders dan in een gemiddeld stadscentrum. Dat was zo, en dat is nog steeds zo.
De outlet centra zijn voornamelijk gespecialiseerd in de zaken die je niet nodig hebt; de nice-to-haves. Terwijl van oudsher winkelcentra in de steden ook veel zaken kenden met de dagelijkse, nuttige zaken.

Ook de gedachte dat outlet centra echt goedkoop zouden zijn is ook vaak een marketingsprookje. Er zijn al diverse onderzoeken geweest, zoals:
https://programm.ard.de/T...ung--/eid_281111631151483
en dan blijkt dat er specifiek geproduceerd wordt voor een outlet centrum shop, met duidelijk andere kwaliteit dan het reguliere product wat in een 'gewone' winkel verkocht wordt.
En dat dat idd zo is, hebben we zelf al een paar keer proefondervindelijk vastgesteld. :Y :-(

Zo is er wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen b.v. een Levi spijkerbroek van hetzelfde type/model van de outlet versus de reguliere winkel. Mijn dochter heeft de afgelopen maanden dit zelf geconstateerd.
Een specifieke Levi broek gekocht; zowel in een reguliere winkel alsmede bij de Levi store in Batavia Stad. En wat blijkt? Het stiksel, de gebruikte stof, het productieland en zelfs het merklabel zijn van mindere kwaliteit bij het outlet model. En prijstechnisch weliswaar ietsje goedkoper, maar de van/voor prijs is dus een farce! :( Want de origineel geadverteerde prijs is onzin; dat betreffende artikel in die mindere kwaliteit is immers voor de reguliere prijs niet eens te koop! ;w

Het is voornamelijk mode en aanverwante zooi in een outlet centrum. Maar een DHZ zaak, of A/V apparatuur, om maar eens wat te noemen, vind je er niet.
En wat b.v. de aloude kookwinkel was in het lokale winkelcentrum, daar is de merk-pannen-potten-messen-winkel in het outlet centrum voor teruggekomen. Maar dat assortiment is naar verhouding erg beperkt en seizoens/restpartij gebonden. Ook zoiets bizars; de Creuset winkel in Batavia Stad is duurder dan dat je dezelfde pan gewoon bij amazon bestelt. (en consumentvriendelijkere garantievoorwaarden)
En waar vroeger een Blokker/Marskramer/Hema nog wel eens een uitgebreider assortiment van dit soort huishoudmaterialen had, dat is ook verleden tijd. Dat bestel ik dan maar online; meestal bij amazon.de.

Zo hadden we ooit een Bever outdoorzaak aan de rand van de stad, met een redelijk assortiment. Maar met beroerde service. ehtweak in "De zonsondergang van fysieke winkels"
En Batavia Stad had ook jarenlang een goede outdoor shop met diverse merken en bij de eigenaar kon je zelfs specifieke zaken bestellen.
Beiden (!) zijn opgedoekt/verdwenen. De reden waarom? Tja, het zal wel niet winstgevend genoeg zijn...
Dus wat moet je dan? Online! :|

Mooie Plaatjes   

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Lelystad is nou net een voorbeeld van wat megalomanie en betaald parkeren kan betekenen. Toen parkeertarieven daar ingevoerd werden (ergens rond 2002), was bijkans het halve centrum leeg. Als je toch moest betalen,dan kon je dat net zo goed in Almere doen. Tevens is het een sfeerloos kil gebeuren in Lelystad Centrum, dus ook daar geen takers. Batavia Stad heeft het qua stijl en uitstraling veel beter voor elkaar en biedt meer beleving.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Señor Sjon Grapjas. :+

Heb je m'n hele verhaal eigenlijk wel gelezen? ;)
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:30:
... Batavia Stad heeft het qua stijl en uitstraling veel beter voor elkaar en biedt meer beleving.
Maar wat heb je aan 'beleving' (whatever dat ook moge zijn), als ze niet verkopen wat je zoekt? 8)7
En, parkeren bij Batavia Stad kost ook pegels.

Enne, Almere is net zo kil en moet je ook betalen voor het parkeren. En ik snap al helemaal niet waarom je eerst tig kilometer zou moeten reizen (met welk vervoermiddel dan ook) om vervolgens nutteloos rondjes te lopen langs 'experience-shops' met 'must-haves' in 'branded-life-style tokos' die je niet hoeft te hebben... :X
(of ze hebben de gewenste maat/kleur/type niet)

De wereld van retail is veranderd. Of we dat nou leuk vinden of niet. En het gros is makkelijker/goedkoper en uiteindelijk sneller te verkrijgen online.
Er zijn tegenwoordig koopmogelijkheden (online) die we ons 10, 20, 30 jaar geleden gewoonweg niet konden voorstellen. Vaak is dat een verrijking, maar niet altijd...

ehtweak wijzigde deze reactie 15-10-2019 12:20 (9%)

Mooie Plaatjes   

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik ga liever naar Bataviastad dan Almere of Lelystad centrum. Bataviastad heeft een fixed fee qua parkeren en het ziet er doorgaans wat gezelliger uit. Ik kom er dan ook <1/jaar overigens, maar toch. :P

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-11 18:14
Sommige winkels doen er zelf ook aan mee dat je blijft wachten op de uitverkoop e.d. Bij de Primark, wat toch al een budget keten is, prijzen ze als je slim shopt na de seizoenen, dingen af voor slechts 1 of 2 euro, wat normaal 20 euro kost. Dan ga ik dus in de zomer of winter niks nieuws kopen want aan het eind van het seizoen kan je alles voor een prikkie halen en voor de laatste mode hoef je bij de Primark niet te wezen. Ja je moet weer even wachten om het te gebruiken, maar als je het elk seizoen herhaalt loop je elk jaar in 'nieuwe' kleding.

• Dr. Strangelove
Zo koop ik al 20 jaar mijn kleding, dit geldt toch voor alle kledingzaken in alle segmenten, zeker niet alleen bij de Primark? Tuurlijk hebben we het over andere bedragen maar het principe is al zo oud als de branche zelf.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De branche gaat er nog steeds vanuit dat je hartje zomer met 34 graden een winterjas uit gaat kiezen. :X

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-11 18:14
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:07:
Zo koop ik al 20 jaar mijn kleding, dit geldt toch voor alle kledingzaken in alle segmenten, zeker niet alleen bij de Primark? Tuurlijk hebben we het over andere bedragen maar het principe is al zo oud als de branche zelf.
Klopt, maar juist de impulsaankopen worden zo bij mij minder. Zelfde principe als supermarkten die om de paar weken de aanbiedingen herhalen. Je zult altijd mensen hebben die alsnog de volle prijs betalen buiten de aanbiedingen om, maar als ik dit bij elke winkel doe is hun marge structureel lager en moeten ze meer hun best doen om mij meer te laten besteden.

• Dr. Strangelove
Ach, tegen de tijd dat het echt koud wordt hangt dat spul al in de uitverkoop en zijn ze met de gewone collectie al weer met de lente bezig ;)

• hoevenpe
Daar gaat de volgende?
Paniek onder winkeliers Marskramer: eigenaar levert amper producten

Om overeind te blijven, zoeken winkeliers zelf maar naar koopwaar, maar veel producten zijn niet te krijgen. Huishoudketen Marskramer telde op het hoogtepunt meer dan 230 vestigingen. Nu resteren nog 44 dorpswinkels, allemaal in handen van franchisenemers.

Winkels Prima, Novy en Toys2Play vallen onder hetzelfde moederbedrijf, net als een groep zelfstandige winkeliers die bij de groothandel van de groep inkopen. Zij kampen met hetzelfde probleem.

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:18
Hier nog een interessant stukje over het omvallen van winkelketens.

55 grote winkelformules omgevallen

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Kunnen de linkdrops zonder enige nuance/eigen inzet stoppen hier? Dit helpt de discussie niet en is alleen maar irritant vervelend voor anderen. Dit staat ook vermeld in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Yorinn wijzigde deze reactie 27-10-2019 11:54 (26%)

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 04:32:
Hier nog een interessant stukje over het omvallen van winkelketens.

55 grote winkelformules omgevallen
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n interessant stukje. Er wordt beweerd dat veel leeggekomen winkelpanden een nieuwe bestemming zullen vinden als woning of kantoorruimte, maar dat kan ik me bijvoorbeeld bij panden middenin een centrum/winkelgebied niet zo goed voorstellen eigenlijk. Waarom zou je met je kantoor middenin een winkelstraat willen zitten (tenzij je ook klanten kan/wil bedienen)? Wonen in een winkelstraat kan en moet je ook maar net willen, maar dan niet op de begane grond. Dus de (vml.) winkelruimte wordt daarmee ook niet gevuld.

Ik denk persoonlijk dat er daarom in centra veel leegstand zal blijven, want er komt niet zo veel retail meer bij en er zit ook een grens aan het aantal horeca dat je in een stad kwijt kan.

De retail die er nog bij komt zullen misschien de echte speciaalzaken zijn met goederen die zich minder goed lenen voor online aankoop. spul dat je eerst gezien/gevoeld/geroken wilt hebben voordat je tot aanschaf overgaat. Maar ook dat soort winkels zullen denk ik niet zo graag in het centrum willen zitten.

Hier (Hilversum) in het centrum zat een V&D. In een deel van het pand zit nu de C&A en in de rest van het pand komen nog wat andere nieuwe winkeltjes. Leuke ontwikkeling, ware het niet dat het oude pand van de C&A (enkele tientallen meters verderop), ook een vrij groot pand op een A-locatie nu leeg staat. Dus per saldo komen er misschien maar enkele tientallen m2's aan gevulde winkelruimte bij.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
Het zal niet zo zijn dat er midden in de stad op straatniveau een appartement komt, maar het zal wel zo zijn denk ik dat als er in het centrum gaten ontstaan dat er vanuit de rand opgeschoven wordt naar het midden.
Of dat dit gestimuleerd kan worden.
Dan wordt het centrum compacter, en de ontstane ruimte kan wel woning of dienstverlenend worden.

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 14-11 22:53
1 vd 2 computerwinkels hier in de stad,hij is eigen baas en de ander pc speed, die er nog zijn(woon nu sinds 14-2-2000 hier in Doetinchem)en heb er al diverse zien omvallen waarvan de 1e in dacht 2005 met als reden internet(toen al) dat hun failliet zijn gegaan of de zaak konden sluiten. Mycom in 2008. Terug naar de kleine vd 2: Hij heeft het blijkbaar druk met reparatie(zei die de laatste keer) want hij heeft de prijzen van in ieder geval ssd's 15-20,- hoger meen ik als bij bol.com anders had ie allang kunnen opdoeken, maar datzelfde geldt voor de grotere toko PC Speed.

Overigens het grote warenhuis Huls is helaas in 2007 ook failliet gegaan doordat ze waarschijnlijk niet met de tijd zijn meegegaan want die bestond al ff. Daarna heeft in dat pand een V&D/La Place gezeten en nu zit er een restaurant in wat binnenkort opengaat en ik daar in de keuken kom te werken.

Heb kerel pcwinkel al eens aangesproken op het feit dat ie niet alles op de site heeft staan. Hij is daar geen uitzondering in want pc speed ook niet. Hij zei toen dat dat zo veranderde dat dat ook geen nut had, maar waarom media markt dat dan wel heeft. Hij draait de zaak grotendeels alleen dus ja dat speelt ook mee in die zin je dan niet alles op de site kan zetten.

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-11 22:04

garathane

l'enfer, c'est les Autres

@Jeroentjuh82 Ik begrijp je stukje niet zo goed. Gaat het nu wel of niet goed met 'de kleine' ? En wat heeft warenhuis Huls ermee te maken ? En is de site van 'de kleine' nu wel of niet goed ?

• jopie
Ben ook benieuwd, al woon ik ook in de buurt en kan ik Huls al beter plaatsen.

Off topic, succes in de keuken, ik kom een keer proeven!

• Jeroentjuh82
garathane schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:07:
@Jeroentjuh82 Ik begrijp je stukje niet zo goed. Gaat het nu wel of niet goed met 'de kleine' ? En wat heeft warenhuis Huls ermee te maken ? En is de site van 'de kleine' nu wel of niet goed ?
Excuus. Gaat goed met de kleine en Huls was een begrip hier. Die is dus voor de crisis gestopt omdat hun niet mee gingen in de tijd. De site vd kleine ondernemer kan beter, maar dat geldt voor de grotere ook.

@jopie hopelijk gaat het smaken!

• unezra
  • Laatst online: 12:27

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Jeroentjuh82 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:15:
1 vd 2 computerwinkels hier in de stad,hij is eigen baas en de ander pc speed, die er nog zijn(woon nu sinds 14-2-2000 hier in Doetinchem)en heb er al diverse zien omvallen waarvan de 1e in dacht 2005 met als reden internet(toen al) dat hun failliet zijn gegaan of de zaak konden sluiten. Mycom in 2008. Terug naar de kleine vd 2: Hij heeft het blijkbaar druk met reparatie(zei die de laatste keer) want hij heeft de prijzen van in ieder geval ssd's 15-20,- hoger meen ik als bij bol.com anders had ie allang kunnen opdoeken, maar datzelfde geldt voor de grotere toko PC Speed.
Moet die winkel het niet hebben van de (oudere) klanten die geen flauw idee hebben wat ze kopen?
Ik heb wel eens een advertentie toegeschoven gekregen en ik schrok d'r van. Oude 2e hands meuk voor idiote prijzen, zonder fatsoenlijke specs. Heb maar aangegeven dat dát een heel slechte koop was en zelf iets bedacht.

Was ik er niet geweest, waren ze (mijn schoonouders) d'r in getuind en hadden ze voor te veel geld een computer gekocht met specs waar de verwachte logische levensduur 3, geen 8 jaar is. :(

Dat soort winkels mogen van mij failliet.

Je mag best wat duurder zijn dan online wegens service en specifiek advies, maar alsjeblieft zorg dan wel voor op zijn minst een beetje eerlijke prijzen en verkoop geen 2e hands schroot voor premium prijzen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Jeroentjuh82
unezra schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:07:
[...]

Moet die winkel het niet hebben van de (oudere) klanten die geen flauw idee hebben wat ze kopen?
Ik heb wel eens een advertentie toegeschoven gekregen en ik schrok d'r van. Oude 2e hands meuk voor idiote prijzen, zonder fatsoenlijke specs. Heb maar aangegeven dat dát een heel slechte koop was en zelf iets bedacht.

Was ik er niet geweest, waren ze (mijn schoonouders) d'r in getuind en hadden ze voor te veel geld een computer gekocht met specs waar de verwachte logische levensduur 3, geen 8 jaar is. :(

Je mag best wat duurder zijn dan online wegens service en specifiek advies, maar alsjeblieft zorg dan wel voor op zijn minst een beetje eerlijke prijzen en verkoop geen 2e hands schroot voor premium prijzen.
.
Nee, hij moet het hebben net als de ander van reparatie. Bij de ander weet ik niet wat de prijzen zijn van ssd, die hij .dus. wel wat duurder als online verkoopt. Heb bij hem weleens wat gekocht, maar veel meer online doordat hij dus zo duur is. Bij de ander ben ik al heel lang niet meer geweest.

• unezra

unezra

Jeroentjuh82 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:32:
[...].
Nee, hij moet het hebben net als de ander van reparatie. Bij de ander weet ik niet wat de prijzen zijn van ssd, die hij .dus. wel wat duurder als online verkoopt. Heb bij hem weleens wat gekocht, maar veel meer online doordat hij dus zo duur is. Bij de ander ben ik al heel lang niet meer geweest.
Zegt 'ie dat, of weet je dat?
Zoals gezegd, ik heb een advertentie gezien waarvan mijn nekharen overeind gingen staan.

Oud schroot voor premium prijzen, wat mij de indruk wekt dat die winkel het iig voor een belangrijk deel daarvan moet hebben. Wie koopt dat? Niet de mensen die weten wat ze kopen. Dus in de regel de wat oudere mensen die te goed van vertrouwen zijn, of de jongere generatie die te weinig weet van de materie om een zinvol oordeel te kunnen vellen.

Ik heb iig op basis van die advertentie aangeraden die winkel ver links te laten liggen.

• Ankona
unezra schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:07:
[...]

Die tweedehands rommel.... mijn vader koopt ook af en toe vol trots een 6 a 7 jaar oude laptop bij zo'n lokaal winkeltje. "Was in die tijd een heel duur topmodel!" Wow, dat je een topmodel kunt kopen voor een vriendelijk prijsje....

alles kan off-topic

• unezra

unezra

Ankona schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:11:
[...]
Die tweedehands rommel.... mijn vader koopt ook af en toe vol trots een 6 a 7 jaar oude laptop bij zo'n lokaal winkeltje. "Was in die tijd een heel duur topmodel!" Wow, dat je een topmodel kunt kopen voor een vriendelijk prijsje....
Dat dus. Het leek nauwelijks beter dan de Dell Optiplex Core2Duo's die wij jaren geleden hebben weggegooid en waarvan er thuis iets van 18 staan.

Ik overweeg serieus zo'n Optiplex te voorzien van wat geheugen en een SSD en die aan ze te geven, met 4 spares mocht 'ie kapot gaan. Hebben ze praktisch net zo veel aan.

• Jeroentjuh82
unezra schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:30:
[...]

Zegt 'ie dat, of weet je dat?
Zoals gezegd, ik heb een advertentie gezien waarvan mijn nekharen overeind gingen staan.

Oud schroot voor premium prijzen, wat mij de indruk wekt dat die winkel het iig voor een belangrijk deel daarvan moet hebben. Wie koopt dat? Niet de mensen die weten wat ze kopen. Dus in de regel de wat oudere mensen die te goed van vertrouwen zijn, of de jongere generatie die te weinig weet van de materie om een zinvol oordeel te kunnen vellen.

Ik heb iig op basis van die advertentie aangeraden die winkel ver links te laten liggen.
Hij zei laatst ben hartstikke druk.

• unezra

unezra

Jeroentjuh82 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:06:
[...]
Hij zei laatst ben hartstikke druk.
Met epibreren zeker. 8)

Yorinn wijzigde deze reactie 28-10-2019 09:49 (179%)

• Jeroentjuh82
Wat is dat?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wikipedia: Epibreren

En de aloude winkelier, hij ploegde voort. In zijn tomeloze alleingang, niets aantrekkende van de wereld om hem heen. Met een clientèle die in eenzelfde tijdsgeest verkeert. Waardoor soort-zoekt-soort, een micro economie in stand houdt, waar de grote ketens met minachting aan voorbij gaan.

Zoiets? :+

Maar idd, soms kom je ze nog tegen; dit soort 'oude' zaakjes. En je vraagt je af, hoe kan dat uit? :?

ehtweak wijzigde deze reactie 28-10-2019 08:47 (11%)

Mooie Plaatjes   

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:43
ehtweak schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:45:
Maar idd, soms kom je ze nog tegen; dit soort 'oude' zaakjes. En je vraagt je af, hoe kan dat uit? :?
Heel simpel, eigenlijk niet. Vaak is het een combinatie van een gepensioneerde eigenaar, geen personeel en een pand in eigendom. Je hebt dan dus feitelijk geen vaste kosten en alle marge die je behaald is dus direct een leuk zakcentje voor de eigenaar. Vaak helpen kleinkinderen nog voor een appel en een ei in het weekend etc. Het is eigenlijk gewoon tijdverdrijf voor de eigenaar. Geen rendabele onderneming.

Bij ons in Hoorn bestaat er nog zo'n onderdelenzaak, speaker handel. Bouwt zelf speakers en je kan er alles krijgen voor speakerkabel, tot weerstandjes, connectoren etc. Altijd alles op voorraad en echt goedkoop. Maarja hij bestaat al 30+ jaar, eigenaar is al met pensioen en doet de zaak alleen nog als aanvulling op zijn AOW. Zit in een goedkoop/eigen pand maar is wel een begrip in de stad dus mensen weten hem via/via goed te vinden. Ik ben heel blij dat zo'n zaak nog bestaat, maar eigenlijk is er geen droog brood in te verdienen. Als de eigenaar overlijd zal die zaak het ook niet overleven.

HD4Life @ Full-HD

• unezra

unezra

Davidshadow13 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Heel simpel, eigenlijk niet. Vaak is het een combinatie van een gepensioneerde eigenaar, geen personeel en een pand in eigendom. Je hebt dan dus feitelijk geen vaste kosten en alle marge die je behaald is dus direct een leuk zakcentje voor de eigenaar. Vaak helpen kleinkinderen nog voor een appel en een ei in het weekend etc. Het is eigenlijk gewoon tijdverdrijf voor de eigenaar. Geen rendabele onderneming.

Bij ons in Hoorn bestaat er nog zo'n onderdelenzaak, speaker handel. Bouwt zelf speakers en je kan er alles krijgen voor speakerkabel, tot weerstandjes, connectoren etc. Altijd alles op voorraad en echt goedkoop. Maarja hij bestaat al 30+ jaar, eigenaar is al met pensioen en doet de zaak alleen nog als aanvulling op zijn AOW. Zit in een goedkoop/eigen pand maar is wel een begrip in de stad dus mensen weten hem via/via goed te vinden. Ik ben heel blij dat zo'n zaak nog bestaat, maar eigenlijk is er geen droog brood in te verdienen. Als de eigenaar overlijd zal die zaak het ook niet overleven.
Dát soort zaken vind ik belangrijk en het is treurig dat juist veel van dat soort speciaalzaken, de snuffelzaakjes, uitsterven. Ze voegen iets toe qua producten, qua service, maar ook qua straatbeeld. Het maakt een stad uniek.

Veel steden lijken op elkaar qua winkels. Waar je vroeger ook in de hoofdstraat nog wist welke stad je was door het winkelaanbod, lijkt dat steeds meer te verdwijnen.

Aan de anere kant, het komt ook juist weer terug. Haarlem heeft bijvoorbeeld heel leuke winkelstraten die de stad echt uniek maakt en wonderlijk genoeg zitten er zelfs in Rotterdam (wat verder qua centrum nogal ongezellig is), unieke winkels. (Zit een leuke kledingwinkel voor vintage-look vrouwenkleding. Echt super.)

Utrecht vind ik een heerlijke stad met op punten zeker fijne unieke winkels, maar ook veel eenheidsworst en veel ketens die er 2, 3x zitten.

Maar ja, bijzondere zaakjes zoals jij ze omschrijft, graag.

Waar ik niet tegen kan, is zo'n PC winkel die 2e hands meuk verkoopt tegen te hoge prijzen. Niets unieks. Gewoon veel geld voor weinig waar. Ik snap waarom en dat ze d'r met hun klantenkring mee weg komen, maar ik heb er wel moeite mee. Juist omdat de doelgroep niet in staat is een andere keuze te maken. Ze denken dat die aardige meneer ook wel goed spul verkoopt, terwijl het in feite oude zooi is.

Die winkels, hoe snoezig ook, mogen van mij weg.

Bied iets unieks, al is het maar de beleving van een ouderwetse snuffelwinkel, het nostalgische gevoel. Als dan de prijzen wat hoog zijn, sure. Dure whisk(e)y is vaak ook voor een groot deel beleving en de prijs van een mooie fles is lang niet recht evenredig met de smaak, tóch is een fles van €200 vaak bijzonderder én het geld waard. Al smaakt zo'n fles in de regel niet 10x zo lekker als een fles van €20,-, hij is het wel waard. :)

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:24
Davidshadow13 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:56:

is dat Klaré toevallig? :)

zo ja, dan komt daar mijn eerste setje zelfbouwluidsprekers vandaan _/-\o_

Klaré is een gevestigde naam in het wereldje d:)b

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:43
Fraggert schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

is dat Klaré toevallig? :)

zo ja, dan komt daar mijn eerste setje zelfbouwluidsprekers vandaan _/-\o_

Klaré is een gevestigde naam in het wereldje d:)b
Inderdaad, is een geweldige winkel met dito mensen. Alleen eerlijkheid gebied wel te zeggen dat het al lang niet meer economisch rendabel meer is, en de eigenaar geeft dat ook wel toe. Maar het zou toch zonde zijn als zulke winkels uit eindelijk verdwijnen.

Aan de andere kant is dat wel waar we naar toe gaan. Er zal nog een beperkte markt blijven voor high-end speciaalzaken in bijvoorbeeld de hifi, juwelen, horloges, koffie/thee. En er zal ruimte blijven voor de absolute onderkant van de markt: Action, Primark, Wibra etc. Alles er tussenin gaat verdwijnen of wordt veel meer provinciaal geconcentreerd. We moeten er niet gek van op kijken als de vierkante meters retail in de provinciesteden gaan halveren de komende 5 á 10 jaar. En gemeentes die zullen daar op in moeten spelen en niet krampachtig vasthouden aan het idee dat het toch wel goed komt. Binnensteden moeten geconcentreerder en er moet meer ruimte komen voor wonen en leisure (bioscopen, entertainment, sport en spel) je ziet dat dit soort complexen nu veelal aan de rand van de steden gebouwd worden vanwege lage grondprijzen. Dit soort functies terugverplaatsen naar de centra zorgt ervoor dat ook deze levendig blijven.

HD4Life @ Full-HD

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:24
Davidshadow13 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:31:
Inderdaad, is een geweldige winkel met dito mensen. Alleen eerlijkheid gebied wel te zeggen dat het al lang niet meer economisch rendabel meer is, en de eigenaar geeft dat ook wel toe. Maar het zou toch zonde zijn als zulke winkels uit eindelijk verdwijnen.
yup, jaren later nog eens geweest voor wat onderdelen en konden alles nog leveren d:)b
Davidshadow13 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:31:
Aan de andere kant is dat wel waar we naar toe gaan. Er zal nog een beperkte markt blijven voor high-end speciaalzaken in bijvoorbeeld de hifi, juwelen, horloges, koffie/thee. En er zal ruimte blijven voor de absolute onderkant van de markt: Action, Primark, Wibra etc. Alles er tussenin gaat verdwijnen of wordt veel meer provinciaal geconcentreerd. We moeten er niet gek van op kijken als de vierkante meters retail in de provinciesteden gaan halveren de komende 5 á 10 jaar.
klopt, gister heeft mijn vrouw nog even gebeld met de klantenservice van Kamera Express, het was de laatste dag van een aanbieding en een giftcard van hun weigerde dienst |:(

Op zondagmiddag dus gewoon kunnen bellen en ze hebben het in orde gebracht, dat was echt wel top. Dan kun je een hoop zeggen over internetwinkels en dat ze alleen maar dozenschuiven maar bel jij de BCC maar eens op zondag :+

• jopie
Ik ben benieuwd naar welke tweedehands PC prijzen hier de afgelopen paar reacties gerefereerd wordt.
Op zich is er toch niets mis mee als iemand als iemand voor weinig geld aan een werkend iets geholpen wordt en daarmee goedkoper uit is dan een krachtiger nieuw systeem?
Mensen kopen daar niet alleen de waarde van de onderdelen, maar ook de waarde van een werkende computer met iemand die luistert.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Davidshadow13 dat is vast niet Botman. :P
Jeroentjuh82 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:15:
Heb kerel pcwinkel al eens aangesproken op het feit dat ie niet alles op de site heeft staan. Hij is daar geen uitzondering in want pc speed ook niet. Hij zei toen dat dat zo veranderde dat dat ook geen nut had, maar waarom media markt dat dan wel heeft. Hij draait de zaak grotendeels alleen dus ja dat speelt ook mee in die zin je dan niet alles op de site kan zetten.
Daar moet een lokale PC-zaak het ook niet van hebben. Als je als lokale ondernemer wilt concurreren met online shops dan ga je gewoon stuk.
De lokale ondernemer zal toegevoegde waarde moeten bieden in service, reparatie, advies en het echt goed helpen van de minder 'internet-savvy' van de wereld. Dan maak je mensen blij en zullen weinigen klagen over het feit dat je onderdelen wat duurder zijn.

Gewoon oude zut voor hoge prijzen wegzetten omdat men het toch niet snapt is weer wat anders. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Niet zozeer ondergang, maar wel dat ik me afvraag van "wat zijn die nou weer aan het doen":

Als de Gamma iets niet op voorraad heeft kun je het bestellen (via hun website) en laten bezorgen bij een van hun winkels. Dat is gratis, in tegenstelling tot thuisbezorgen. Zit iets in denk ik dan, want ze sturen het vast gewoon mee met de normale leveringen.

Niet dus! Ze laten PostNL het pakket brengen, je krijgt gewoon een track en trace code etc. van dat het bij de bouwmarkt afgeleverd wordt.

De enige logica die ik hierin kan bedenken is dat je op deze manier wel weer in hun bouwmarkt bent en ze hopen dat je daar misschien meer dingen koopt. Daar kan iets in zitten. Maar echt heel efficient lijkt dit me niet. Je hebt al een eigen logistiek-keten, maar laten we die vooral niet gebruiken want, euhh, ingewikkeld?

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Gamma is officieel pakketpunt, afleveren op een pakketpunt is goedkoper dan afleveren aan huis. Verder krijgt het pakketpunt ook een vergoeding als je daar het pakket komt afhalen. En daarnaast hebben ze je idd nogmaals in de winkel.

• Driek
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Wilke schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:07:
Niet zozeer ondergang, maar wel dat ik me afvraag van "wat zijn die nou weer aan het doen":

Als de Gamma iets niet op voorraad heeft kun je het bestellen (via hun website) en laten bezorgen bij een van hun winkels. Dat is gratis, in tegenstelling tot thuisbezorgen. Zit iets in denk ik dan, want ze sturen het vast gewoon mee met de normale leveringen.

Niet dus! Ze laten PostNL het pakket brengen, je krijgt gewoon een track en trace code etc. van dat het bij de bouwmarkt afgeleverd wordt.

De enige logica die ik hierin kan bedenken is dat je op deze manier wel weer in hun bouwmarkt bent en ze hopen dat je daar misschien meer dingen koopt. Daar kan iets in zitten. Maar echt heel efficient lijkt dit me niet. Je hebt al een eigen logistiek-keten, maar laten we die vooral niet gebruiken want, euhh, ingewikkeld?
Hetzelfde is bij de blokker, maar daar is het nog een beetje erger.
In de winkel kan je bij een zuil vanaf 15 euro gratis laten bezorgen, gaat dan via postnl. Vanaf thuis is dit vanaf 40 euro.
Als je dan in de winkel staat en je hebt iets nodig wat niet op voorraad is van 7 euro, dan is de tip van de verkoper:
- bestel in de winkel via de zuil het artikel
- doe er iets van 10 euro bij zodat het gratis bezorgen is
- als je het dan ophaalt dan breng je meteen het andere artikel terug.

Extra kosten voor de Blokker:
- bezorgkosten
- extra inpakkosten omdat iemand in het warehouse een extra product moet pakken
- retourinname kosten in de winkel

Waarom niet een efficienter intern bezorgproces, dagelijks vanuit het warehouse bezorgen bij de blokker, dan kunnen dit soort klantbestellingen meteen mee, en heb je 0 extra kosten. Behalve de klant berichten dat het binnen is.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Sv3n
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:35
Wilke schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:07:

Ik ben niet bekend met de situatie bij de Gamma maar wel met een soortgelijke situatie bij een (buitenlandse) retailer. Daar gingen bestelde (via internet of in de winkel) items ook met een pakketdienst naar de winkels in plaats van de normale leveringen.

Reden daarvoor was dat het distributiecentrum totaal niet ingericht was om individuele items te picken, daarnaast werden de winkels maar 1 of 2x per week bevoorraad. Het distributie centrum ombouwen was op korte termijn geen optie, want te duur. Voor de internet orders was er toch al een ander distributiecentrum waar het picken van individuele orders wel mogelijk was, dus dan daar maar gebruik van maken.

Overigens was het ophalen bij de winkels daar ook gratis, het kan goedkoper omdat je meerdere orders in 1 pakket kan bundelen. Daarnaast inderdaad ook de hoop dat men toch nog wat meeneemt als ze toch in de winkel zijn.

Last.fm
Films!

• Jeroentjuh82
Heb pc speed gebeld voor de prijs van een 240gb ssd Kingston:bij hun wel bijna net zo goedkoop als bij bol.com 39,95(bij bol een paar euro minder) terwijl bij de andere pczaak een 240gb ssd van een niet bekend merk 59,95 kost terwijl een 120gb wel 29,95 kost waar dat online ook is. Het is dus dat ie reparatie aanbied want anders zou ik niet snappen dat ie er nog zit. Heb gekeken wat andere dingen kosten en zonder te hebben gekeken online heb ik wel het idee dat dat ook allen duurder is.

Het is dus niet wat sommige dan zeggen dat ie een winkel heeft en daardoor de prijzen hoger heeft want dan had pc speed dat ook moeten hebben.

Pc speed zit hier al ongeveer 20 jaar trouwens. Vindt ik knap want de rest vd soortgelijke winkels wat er toen ook zat of later kwam zijn pleite. Sommige hebben het ook nog niet heel lang volgehouden. Domino's pizza is wel weer terug. We hebben van sommige winkels wel een overschot.

• Wally2002
  • Laatst online: 08:37
Jeroentjuh82 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:18:

Het is dus niet wat sommige dan zeggen dat ie een winkel heeft en daardoor de prijzen hoger heeft want dan had pc speed dat ook moeten hebben.
Vooropgesteld: ik ken PCspeed niet, maar als deze ondernemer in een eigen (afbetaald) pand zit en dus weinig vaste lasten heeft dan kan hij wellicht ook eens wat tegen een lagere prijs verkopen (en waarschijnlijk nog steeds boven inkoopprijs), zeker als hij het van de service en terugkerende klanten wil/moet hebben. Heeft hij nog personeel in de winkel of is het een eenmanszaak?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Jeroentjuh82 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:18:
Heb pc speed gebeld voor de prijs van een 240gb ssd Kingston:bij hun wel bijna net zo goedkoop als bij bol.com 39,95(bij bol een paar euro minder) terwijl bij de andere pczaak een 240gb ssd van een niet bekend merk 59,95 kost terwijl een 120gb wel 29,95 kost waar dat online ook is. Het is dus dat ie reparatie aanbied want anders zou ik niet snappen dat ie er nog zit. Heb gekeken wat andere dingen kosten en zonder te hebben gekeken online heb ik wel het idee dat dat ook allen duurder is.

Ten eerste zeg je net dat z'n prijs wél hoger is dan die van Bol bij de 240GB SSD (ook al is het maar een paar euro), en ten tweede geef je nu natuurlijk letterlijk maar 2 voorbeelden op een assortiment van waarschijnlijk honderden, zoniet duizenden artikelen. Dus de conclusie die je trekt is naast niet waterdicht ook vrij kort door de bocht ;)

The devil is in the details.

• Wally2002
  • Laatst online: 08:37
Hoopt men op meer traffic in de winkel, of...
Juist de volumineuze goederen zijn ideaal om thuis te laten bezorgen, zeker als je geen auto hebt of betaald moet parkeren.

• Jumpman
  • Laatst online: 12:19
*knip* Laat dit soort reacties maar achterwege.

Yorinn wijzigde deze reactie 10-11-2019 12:09 (80%)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jeroentjuh82
Wally2002 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:30:
[...]

Vooropgesteld: ik ken PCspeed niet, maar als deze ondernemer in een eigen (afbetaald) pand zit en dus weinig vaste lasten heeft dan kan hij wellicht ook eens wat tegen een lagere prijs verkopen (en waarschijnlijk nog steeds boven inkoopprijs), zeker als hij het van de service en terugkerende klanten wil/moet hebben. Heeft hij nog personeel in de winkel of is het een eenmanszaak?
Daar had ik nog niet aan gedacht bij Pc Speed dus dat zou maar zo kunnen alhoewel ze maar een paar deuren verder zijn gegaan want ze hebben het langst in pand a om de hoek gezeten en nu sinds een aantal jaar naar een wat groter pand(zat vroeger ook een pcwinkel in trouwens). De duurdere is een 1manszaak en zit er sinds 2012.
Hahn schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:08:
[...]

Ten eerste zeg je net dat z'n prijs wél hoger is dan die van Bol bij de 240GB SSD (ook al is het maar een paar euro), en ten tweede geef je nu natuurlijk letterlijk maar 2 voorbeelden op een assortiment van waarschijnlijk honderden, zoniet duizenden artikelen. Dus de conclusie die je trekt is naast niet waterdicht ook vrij kort door de bocht ;)
Klopt, maar vindt wel apart dat ie voor de ssd ruim 20,- meer rekent. Nee, zijn prijs is dus heel wat hoger als bij Bol. Pc Speed zit op dezelfde prijs als Bol met toevallig ook een Kingston 240gb. De 1manszaak Voco Computers heeft alleen een 120gb voor 29,95 in de vitrine liggen. Ik weet verder idd niet wat hij rekent voor service/reparatie, maar blijkbaar gaat het goed anders was ie allang weg evenals Speed.

Deze reactie hoort niet in dit topic aangezien ze beide nog kunnen bestaan, maar vindt het wel ergens apart. Overigens zit de grootste al zeker 19 jaar hier in de stad terwijl er dus heel wat zijn omgevallen.

• unezra

unezra

Gelukkig mijn schoonouders weten te behoeden van het aanschaffen van een PC bij "die aardige meneer". De reviews waren toch niet zo geweldig en als je je prijzen 1.5x over de kop trekt wegens "goede service" (die in feite niet meer is dan goed verdienen aan mensen zonder kennis van zaken) verdien je in mijn beleving geen winkel.

Ik heb ze voorlopig naar CoolBlue gestuurd. Ja, daar zit een gigantisch marketing team achter, maar vooralsnog leveren zij mét fysieke winkel in de regel in mijn beleving wel waar voor hun geld.

Dat mensen voor dit soort zaken graag naar een fysieke winkel gaan snap ik, ik zou dat zelf liever ook doen, zeker voor dingen als toetsenbord, monitor en muis. Natuurlijk, WKOA dus het kan terug, maar ik voorkom liever een miskoop dan dat ik een miskoop retour stuur. :)

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-11 16:04
Ik heb helaas de nieuwe laptops voor mijn kids online moeten bestellen, de winkel kon geen 3 Lenovo thinkbooks krijgen omdat de distributeur ze in minimale sets van 10 verkoopt, en alles al was vergeven aan de gevestigde orde van internetleveranciers. Dat Tweakers daar in de beoordeling van best buy geen rekening mee houdt vondt de winkelier ook jammer. Wellicht stof voor discussie?
Ik koop het liefst bij een winkel, 1 ik ken diegene die me service verleent, en hoef bij een defect niets op te sturen in een doos die ik niet meer heb.
2 als er iets is kunnen mijn kids vanuit school zelf even langs de winkel zonder dat ik me in bochten moet wringen om langs te kunnen (kan alleen in het weekend)
3 Ik krijg in de winkel vaak beter advies....

• unezra

unezra

HvdBent schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:31:
Ik heb helaas de nieuwe laptops voor mijn kids online moeten bestellen, de winkel kon geen 3 Lenovo thinkbooks krijgen omdat de distributeur ze in minimale sets van 10 verkoopt, en alles al was vergeven aan de gevestigde orde van internetleveranciers. Dat Tweakers daar in de beoordeling van best buy geen rekening mee houdt vondt de winkelier ook jammer. Wellicht stof voor discussie?
Ik koop het liefst bij een winkel, 1 ik ken diegene die me service verleent, en hoef bij een defect niets op te sturen in een doos die ik niet meer heb.
2 als er iets is kunnen mijn kids vanuit school zelf even langs de winkel zonder dat ik me in bochten moet wringen om langs te kunnen (kan alleen in het weekend)
3 Ik krijg in de winkel vaak beter advies....
Waarom koop je ze niet bij een winkel met zowel een goede webshop als een winkel waar je ze af kunt halen?
Bekijk je in de winkel welke je moet hebben, bestelt ze alle 3 in de winkel of online, haalt ze af in de winkel en gaat voor de winkel voor garantie zaken en vragen.

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-11 16:04
unezra schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:19:
[...]

Waarom koop je ze niet bij een winkel met zowel een goede webshop als een winkel waar je ze af kunt halen?
Bekijk je in de winkel welke je moet hebben, bestelt ze alle 3 in de winkel of online, haalt ze af in de winkel en gaat voor de winkel voor garantie zaken en vragen.
Ik wil gebruik maken van een lokale winkel, als mijn kids dan iets hebben kunnen ze langsfietsen. Ik zie ze niet naar Roosendaal of weet ik waar fietsen met een probleem.
Wij hebben nog echt zo'n winkel die je gewoon helpt, en goed adviseert. Helaas zijn ze te klein voor de wat grotere zakelijke markt, dus krijgen ze hun spullen niet via de zakelijke Lenovo dealer, maar die voor consumenten.... Mijn laptop konden ze weer wel leveren overigens, een Lenovo Thinkpad met CAD configuratie.....

• Erapaz
  • Laatst online: 09:15
unezra schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

Dát soort zaken vind ik belangrijk en het is treurig dat juist veel van dat soort speciaalzaken, de snuffelzaakjes, uitsterven. Ze voegen iets toe qua producten, qua service, maar ook qua straatbeeld. Het maakt een stad uniek.

Veel steden lijken op elkaar qua winkels. Waar je vroeger ook in de hoofdstraat nog wist welke stad je was door het winkelaanbod, lijkt dat steeds meer te verdwijnen.

Aan de anere kant, het komt ook juist weer terug. Haarlem heeft bijvoorbeeld heel leuke winkelstraten die de stad echt uniek maakt en wonderlijk genoeg zitten er zelfs in Rotterdam (wat verder qua centrum nogal ongezellig is), unieke winkels. (Zit een leuke kledingwinkel voor vintage-look vrouwenkleding. Echt super.)

Utrecht vind ik een heerlijke stad met op punten zeker fijne unieke winkels, maar ook veel eenheidsworst en veel ketens die er 2, 3x zitten.

Maar ja, bijzondere zaakjes zoals jij ze omschrijft, graag.

Waar ik niet tegen kan, is zo'n PC winkel die 2e hands meuk verkoopt tegen te hoge prijzen. Niets unieks. Gewoon veel geld voor weinig waar. Ik snap waarom en dat ze d'r met hun klantenkring mee weg komen, maar ik heb er wel moeite mee. Juist omdat de doelgroep niet in staat is een andere keuze te maken. Ze denken dat die aardige meneer ook wel goed spul verkoopt, terwijl het in feite oude zooi is.

Die winkels, hoe snoezig ook, mogen van mij weg.

Bied iets unieks, al is het maar de beleving van een ouderwetse snuffelwinkel, het nostalgische gevoel. Als dan de prijzen wat hoog zijn, sure. Dure whisk(e)y is vaak ook voor een groot deel beleving en de prijs van een mooie fles is lang niet recht evenredig met de smaak, tóch is een fles van €200 vaak bijzonderder én het geld waard. Al smaakt zo'n fles in de regel niet 10x zo lekker als een fles van €20,-, hij is het wel waard. :)
Ik heb een tijdje in een kleinere plaats in Duitsland gewoond en daar heb je nog veel meer van dat soort winkeltjes (en oudere auto's, maar dat is een ander verhaal). Waarschijnlijk veel lagere kosten.
Heb je een speciaal soort mesje nodig, staat er inderdaad zo'n oude vent met 100 duizend laatjes achter zich die precies het juiste laatje met het juiste mesje weet die hij vervolgens voor 80 cent aan je verkoopt.

Veel van dit soort winkels zijn ook nog winkel annex woonhuis, dus de eigenaar woont erachter/erboven. Dan kan het natuurlijk makkelijker uit.

Overigens kwam ik in dit topic vanwege een nieuwsbericht van de NOS, de winkeliers willen ook actie: https://nos.nl/artikel/23...ijn-te-braaf-te-stil.html.

Ze vinden de regels voor offline winkels te streng en willen hoger BTW voor pakketjes uit China. Dat klinkt als oneerlijke concurrentie. De wereld wordt kleiner, dus de consument kan de beste producten voor de laagste prijs ook in het buitenland vinden. Importheffingen bestaan al, dus waarom dan ook de BTW omhoog?

Erapaz wijzigde deze reactie 13-11-2019 09:06 (9%)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:01:
Ze vinden de regels voor offline winkels te streng en willen hoger BTW voor pakketjes uit China. Dat klinkt als oneerlijke concurrentie. De wereld wordt kleiner, dus de consument kan de beste producten voor de laagste prijs ook in het buitenland vinden. Importheffingen bestaan al, dus waarom dan ook de BTW omhoog?
Die oneerlijke concurrentie is er al. Chinese bedrijven die massaal door overheden gesponsord worden om hun pakketjes zo goedkoop mogelijk de halve wereld over te zenden. Je kan toch niet met droge ogen beweren dat het eerlijke concurrentie is dat Chinezen voor een paar euro een product kunnen leveren en vanuit China naar Europa kunnen verzenden terwijl de verzendkosten in Nederland al meer zijn dan die paar euro?

China stimuleert dit keihard om zo massaal marktaandeel te winnen en veel Europese winkels onderuit te helpen zodat de consument binnenkort geen keuze meer heeft en wel in China moet bestellen. En dan gaan de prijzen omhoog.

Daarnaast zijn die winkels ongrijpbaar voor de autoriteiten. Ondanks dat ze volgens de Nederlandse wet aan allerlei regelgeving moeten voldoen met betrekking tot garantie weet iedereen wel dat je ze daar nooit op kan aanspreken. Scheelt voor hun weer enorm in de kosten.

Tsurany wijzigde deze reactie 13-11-2019 09:19 (11%)

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:02
2021 is het over met de pret voor China en hun lage verzendkosten. Ze staan nu nog als derde wereld land te boek en kunnen daardoor ook zeer goedkoop verzenden op de postmarkt. Deze regels worden voor 30 jaar afgesproken en verlopen dus in 2021.

Daarnaast het artikel zal niet bedoelen de btw omhoog want dat raakt de fysieke winkels meer dan de Chinese. Ze zullen bedoelen dat er meer pakketten gepakt moeten worden voor de douane kosten. Nu komt 90-95% er zonder btw doorheen.

Als die twee dingen verdwijnen wordt het hele kopen in China al een stuk eerlijker naar de Nederlandse consument en zal die omzet al afvlakken. Als de eu dan ook nog eens met een vuist op tafel slaat tegen Amazon en alibaba gaan we eindelijk weer een echt gezonde markt krijgen waar uiteindelijk iedereen beter van wordt.

• Erapaz
Tsurany schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:18:
[...]

Die oneerlijke concurrentie is er al. Chinese bedrijven die massaal door overheden gesponsord worden om hun pakketjes zo goedkoop mogelijk de halve wereld over te zenden. Je kan toch niet met droge ogen beweren dat het eerlijke concurrentie is dat Chinezen voor een paar euro een product kunnen leveren en vanuit China naar Europa kunnen verzenden terwijl de verzendkosten in Nederland al meer zijn dan die paar euro?

China stimuleert dit keihard om zo massaal marktaandeel te winnen en veel Europese winkels onderuit te helpen zodat de consument binnenkort geen keuze meer heeft en wel in China moet bestellen. En dan gaan de prijzen omhoog.

Daarnaast zijn die winkels ongrijpbaar voor de autoriteiten. Ondanks dat ze volgens de Nederlandse wet aan allerlei regelgeving moeten voldoen met betrekking tot garantie weet iedereen wel dat je ze daar nooit op kan aanspreken. Scheelt voor hun weer enorm in de kosten.
Eerste 2 alineas mee eens, maar support is wel zeer goed. Aliexpress heeft bijvoorbeeld een hele hoge klankbescherming, als er maar iets niet klopt krijg je je geld terug. Zelfde geld voor Amazon. In Nederlandse fysieke winkels moet je altijd erg je best doen, en dan nog komen ze met een tegoed bon i.p.v. geld terug, en verwijzen ze je naar de fabrikant voor de garantie (terwijl het hun taak is).

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:23:
[...]

Eerste 2 alineas mee eens, maar support is wel zeer goed. Aliexpress heeft bijvoorbeeld een hele hoge klankbescherming, als er maar iets niet klopt krijg je je geld terug. Zelfde geld voor Amazon. In Nederlandse fysieke winkels moet je altijd erg je best doen, en dan nog komen ze met een tegoed bon i.p.v. geld terug, en verwijzen ze je naar de fabrikant voor de garantie (terwijl het hun taak is).
En hoe zit dat als je telefoon na anderhalf jaar defect raakt? En niet alleen bij Aliexpress maar bij de overige Chinese webwinkels? Genoeg die zich op Europa en specifiek Nederland richten maar zich echt niet aan alle regels mbt garantie houden.

• Erapaz
Tsurany schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:29:
[...]

En hoe zit dat als je telefoon na anderhalf jaar defect raakt? En niet alleen bij Aliexpress maar bij de overige Chinese webwinkels? Genoeg die zich op Europa en specifiek Nederland richten maar zich echt niet aan alle regels mbt garantie houden.
Logischer zou zijn als garantie altijd via de fabrikant loopt in plaats van de winkelier. Zoals bijvoorbeeld bij Microsoft met de Xbox en bij Samsung. Serienummer invullen en direct opsturen naar de fabrikant. De winkelier hoort daar niet tussen te zitten, is alleen maar onnodige discussie.

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-11 14:20
Gonadan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:04:
De lokale ondernemer zal toegevoegde waarde moeten bieden in service, reparatie, advies en het echt goed helpen van de minder 'internet-savvy' van de wereld. Dan maak je mensen blij en zullen weinigen klagen over het feit dat je onderdelen wat duurder zijn.

Gewoon oude zut voor hoge prijzen wegzetten omdat men het toch niet snapt is weer wat anders. ;)
Dat is exact wat ik de lokale ondernemers van 1995 tot 2015, een enkele uitzondering daargelaten (Paradigit, en die bestaat dan ook nog) heb zien doen. Rotzooi, slechte service, ongemanierd personeel, hoge prijzen, verkeerde adviezen, niet leerbaar, kortzichtig voor de winst gaan. En dan het internet maar de schuld geven. Geen medelijden mee ;-) Ben zo vaak van een koude kermis thuisgekomen door verkeerd advies van mensen die in Utrecht in een winkel onzin staan uit te kramen, keiharde onzin / leugens, om gewoon maar te verkopen. En dat is de reden dat ik er niet meer kom. De prijzen zijn nog niet eens zo relevant. Het is meer dat ik dacht: ik kan, gvd, beter zelf de vergelijkende reviews gaan lezen, want dan kom ik tot een betere keuze dan wanneer ik me laat voorlichten door getraind personeel van een computerspeciaalzaak.

Het is de keiharde prijs die ze betalen voor jarenlang schaamteloos "verkopen" in plaats van oprecht de klant een goede aankoop te willen laten doen. Geen greintje medelijden met de fysieke winkels.

• Ankona
Erapaz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:40:
[...]

Logischer zou zijn als garantie altijd via de fabrikant loopt in plaats van de winkelier. Zoals bijvoorbeeld bij Microsoft met de Xbox en bij Samsung. Serienummer invullen en direct opsturen naar de fabrikant. De winkelier hoort daar niet tussen te zitten, is alleen maar onnodige discussie.
Niet helemaal mee eens. Eigenlijk helemaal niet. Als consument koop je bij een winkelier. Deze biedt dus het artikel op die specifieke markt aan met de bij die markt geldende regels. Een fabrikant staat daar verder van. (in de praktijk heb je er vaak een importeur tussen)

Voor de consument is het vaak ook makkelijker om de winkelier aan te spreken. Die weet hij te vinden. Laat de winkelier het dan maar via de importeur/fabrikant oplossen, kan hij ook mooi dat stukje meerwaarde bieden dat zijn bestaan rechtvaardigt.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True