De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 17 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
franssie schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:15:
[...]

Ik quote jou waarin je een andere termijn noemde en in dat perspectief schreef ik gemiddeld ...
Leuk en aardig dat 17 jaar in de wereld van gebouwen bouwen 'gemiddeld' gezien wordt, maar 17 jaar in de wereld van internet is wel flink lang. En over dat laatste had ik het.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25

franssie

Save the albatross

Hahn schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:17:
[...]
Leuk en aardig dat 17 jaar in de wereld van gebouwen bouwen 'gemiddeld' gezien wordt, maar 17 jaar in de wereld van internet is wel flink lang. En over dat laatste had ik het.
haha, ik had je post verkeerd gelezen en de dubbele niet/geen gemist dus 180 graden anders gelezen, denk dat we hetzelfde bedoelen enigszins ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
franssie schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:20:
[...]

haha, ik had je post verkeerd gelezen en de dubbele niet/geen gemist dus 180 graden anders gelezen, denk dat we hetzelfde bedoelen enigszins ;)
Ik denk dat het best mogelijk is dat er over 17 jaar vrijwel geen fysieke winkels meer zijn, daar komt het op neer :P Of in ieder geval niks meer vergeleken met nu.

Op zaken als supermarkten na, waar je vrijwel dagelijks moet zijn, kan ik weinig winkels bedenken waar ik met enkel een online variant niet uit de voeten zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 13:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, retail krijgt het steeds moeilijker. Maar zal in stadscentra wel blijven bestaan naast horeca en andere diensten die je niet online kunt afnemen. Die andere zaken trekken de mensen en dan blijft naastgelegen retail ook levensvatbaar. Custom acrylnagels zoals mijn vriendin die maakt in haar zaak koop je niet online... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kurkentrekker schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:17:
Voor bepaalde zaken is er fysiek echt nog wel een markt. Neem nu een flesje wijn. Prima online te bestellen, maar altijd per doos van 6 of 12, want 1 fles is zo lastig in te pakken. Wat nu als ik vanavond onverwacht vrienden over de vloer krijg en toch een flesje nodig heb? Dan rij ik even langs die speciaalzaak in de buurt, ik kom er vaak dus word vriendelijk ontvangen, neem een lekker flesje mee, en ben die avond weer voorzien van een wijn.
Zoals je het nu beschrijft is dat flesje een incidentele aankoop, daar gaat die winkel het niet mee redden.
Als er hier onverwachts een flesje wijn nodig is, staat die fles in de trapkast. En daar is nog keus ook!
Die fles is waarschijnlijk afkomstig van een lokale winkel, maar als die fles vervangen wordt komt-ie zeer waarschijnlijk bij de Duitse Kaufland vandaan.
De laatste keer dat ik in een drankzaak was, vond ik niet wat ik zocht (kleintje Heineken glazen). Ik kreeg het advies om rommelmarkten af te zoeken. Uiteindelijk online wel gevonden, nieuw per 24. Je kan het een speciaalzaak noemen, maar als ze het niet hebben en niet kunnen bestellen houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kurkentrekker schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:17:
Wat nu als ik vanavond onverwacht vrienden over de vloer krijg en toch een flesje nodig heb? Dan rij ik even langs die speciaalzaak in de buurt, ik kom er vaak dus word vriendelijk ontvangen, neem een lekker flesje mee, en ben die avond weer voorzien van een wijn. Idem voor de kaaswinkel die er vlakbij zit. Hoe gaat een webwinkel dat vervangen? Als ik op zaterdag om15:00 besluit dat ik wijn en kaas wil hebben voor die avond, dan ben ik hoe dan ook aangewezen op de fysieke retail. Daar blijft echt wel een markt voor bestaan.
In wezen gaat een webwinkel dat helemaal niet veranderen. Jij en ik zorgen er zelf voor dat die markt gaat verdwijnen.

Want voor die ene onverwachte fles wijn kan een winkel niet de hele dag openblijven. Die gaat daardoor failliet, net zoals die kaaswinkel ernaast.
Of ze moeten opeens 100 euro voor een flesje wijn of een beetje kaas gaan vragen.

Wat jij beschrijft is nu net waarop de hele retail sector het zwaar heeft, die heeft juist de reguliere overpriced doosjes wijn verkoop over de counter heen nodig om te blijven bestaan. Daar halen ze nu net de marges mee om te kunnen blijven voortbestaan. Dat is zo ongeveer waarmee ze quitte spelen en dan is die ene incidentele fles wijn zo ongeveer de winst.

Alleen wat er veelal gebeurt (ik doe het ook hoor, dus het is niet persoonlijk tegenover jou) is dat men de bulk-orders goedkoper gaat halen (of online of bijv bij een macro/sligro etc) en enkel de speciaal-orders die blijven over voor de retail, alleen die kan daarop niet blijven voortbestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Recentelijk vrij veel gewinkeld in het outdoor segment, ivm vakantie. Voor een aantal producten me daarin uitgebreid laten voorlichten in de fysieke winkel. (Voor mij betekent dit dat ik het artikel daar dan ook, mits voorradig, koop.).

Wat me echter opviel: Er zijn weinig prijsverschillen, online en offline. Voor de echte verschillen moet je al in het buitenland bestellen. Des te opvallender, omdat het een markt is waar in de hele keten volgens mij nogal wat marge zit (het spul is duur, zonder echt aanwijsbare reden). Het lijkt er heel erg op dat de prijzen vast liggen.
_JGC_ schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:18:
Zo stond ik ooit bij de Electroworld om een Humax harddiskrecorder. Ik vraag de beste man wat ie daarvoor wil hebben, vraagt ie 300 euro terwijl de internetprijs op 200 ligt.
Helaas komt dit vaker voor. Uit de hobbymatige sfeer was het standaard dat de winkelprijs in Duitsland (dus niet eens de .de onlineprijs) onder de Nederlandse inkoopprijzen lagen. Adding insult to injury: dit ging om producten van een 100% hobbyspecifieke fabrikant....
RobinHood schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:20:
[...]
Volgens mij is ook de levertijd zelf geen probleem, al het kleine grut wat ik krijg is luchtpost, als het proces rond de douane en van/naar het vliegtuig een stuk sneller zou gaan, moet een week levertijd geen probleem zijn, al heb ik dat ook al een paar keer mogen meemaken.
Mijn ervaringen is dat de vertraging doorgaans aan de verzendkant zit (wat niet hoeft de betekenen dat de verzender dat veroorzaakt), zeker uit de VS. Azie is er vrijwel altijd (ruim) binnen een week. Uit de VS kan het er nog steeds rustig 6 weken over doen.

[ Voor 54% gewijzigd door ijdod op 24-04-2016 09:12 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sommige merken dwingen adviesprijzen af. Je ziet dat ook bij het babyspul: online en in de winkel even duur, als er een aanbieding is geven ze vaak iets weg, maar het is nooit korting en als het korting is hebben ze het allemaal.

In de motorkleding hetzelfde. Er zijn een aantal merken die adviesprijzen afdwingen, als je daar ook maar 5 cent onder gaat zitten krijg je een waarschuwing, gebeurt het vaker ben je geen dealer meer. Alles om de markt te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

Mx. Alba schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:24:
Tja, retail krijgt het steeds moeilijker. Maar zal in stadscentra wel blijven bestaan naast horeca en andere diensten die je niet online kunt afnemen. Die andere zaken trekken de mensen en dan blijft naastgelegen retail ook levensvatbaar...
Dat lijkt mij ook. Ja het wordt anders, maar niet per se minder of slechter.
Custom acrylnagels zoals mijn vriendin die maakt in haar zaak koop je niet online... ;)
Die koop ik sowieso niet... :)
RemcoDelft schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:01:
[...]

Zoals je het nu beschrijft is dat flesje een incidentele aankoop, daar gaat die winkel het niet mee redden.
Als er hier onverwachts een flesje wijn nodig is, staat die fles in de trapkast...
Op het platteland niet inderdaad, in de stad wel: Meer klanten; Met het geld en de levensstijl voor dit soort aankopen; Zonder ruimte voor een trapkast...

[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 24-04-2016 11:03 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:10
Hahn schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:37:
[...]
Die levertijden gaan er zeker komen. Misschien geen 30 minuten, maar een uurtje of 2 gaat zeker wel komen.

En je hebt nu al dat als je bijvoorbeeld voor 15:00 besteld, je het vanavond in huis hebt. Dat is voor veel mensen die fulltime werken zelfs alleen maar handiger.

[...]
Ook daar zijn al oplossingen voor, die voor sommige mensen zelfs fijner zijn dan in een winkel passen: meerdere maten/versies opgestuurd krijgen.

Dan kan je het op je gemak, in je eigen huis, uitproberen en terugsturen wat je niet wilt. Een auto zal iets minder snel gebeuren, maar een auto kopen valt voor mij ook niet echt onder de 'fysieke winkels' waar dit topic over gaat :P
Nogal tegenstrijdig wat je hier verkondigt.
Voor 15:00 bestellen en dezelfde avond in huis omdat men fulltime werkt en dus geen tijd heeft om het zelf te halen/kopen.
Maar dan wel meerdere maten/versies en vervolgens de boel terug moeten sturen waarvoor je ergens naartoe moet maar daar was nu juist geen tijd voor vanwege het fulltime werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je met een fulltime baan niet eens iets kan brengen waar je toch al je boodschappen moet halen, doe je echt iets fout hoor. Ik kan in mijn woonplaats (al dan wel op verschillende locaties) van 08:00 tot 22:00 van maandag t/m vrijdag terecht om een pakketje te dumpen. Zaterdags van 08:00 - 21:00 en op zondag ook.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 24-04-2016 12:12 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:48:
[...]

Nogal tegenstrijdig wat je hier verkondigt.
Voor 15:00 bestellen en dezelfde avond in huis omdat men fulltime werkt en dus geen tijd heeft om het zelf te halen/kopen.
Maar dan wel meerdere maten/versies en vervolgens de boel terug moeten sturen waarvoor je ergens naartoe moet maar daar was nu juist geen tijd voor vanwege het fulltime werken ;)
Naar een postpunt (bijvoorbeeld in een supermarkt, zoals RaZ zegt) op de hoek gaan is heel wat anders dan naar 1 of meerdere kledingwinkels te moeten die mogelijk veel verder weg zitten :>

En soms kan het ook op afspraak opgehaald worden, hoef je niet eens weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 24-04-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:10
Dan woon ik toch in een aardig grote stad maar er zit geen postkantoor (of een supermarkt met postpunt) op de hoek en daar waar het postkantoor cq postpunt zit moet ik betaald parkeren en sta ik in hetzelfde winkelcentrum waar ook kledingwinkels zitten.
Ik kan dus naar de winkel(s) gaan, passen, alleen datgene kopen wat past en goed staat en klaar zijn met alles.
Of ik bestel online vanaf een plaatje, bestel voor de zekerheid meerdere maten/versies, pak de verkeerde maat of kleding die niet goed staat of niet lekker zit weer in, ga naar hetzelfde winkelcentrum (waar ik direct had kunnen kopen), ga in de (meestal lange) rij staan bij de Jumbo om de boel terug te sturen.

Been there, done that maar het levert uiteindelijk zo weinig voordeel op en zoveel 'gedoe' als er weer wat terug moet dat we steeds minder online bestellen.
Online bestellen is bij ons het afgelopen jaar juist minder geworden en beperkt zich tegenwoordig tot PC onderdelen, printerinkt, voer voor de huisdieren en de vrouw nog wel eens het een ander bij Wish. Dat laatste wordt ook steeds minder sinds men steeds minder door de brievenbus gooit en je verplicht naar de Jumbo (met die lange rij) moet omdat er een handtekening gezet moet worden.
Wij winkelen gewoon weer wat vaker, gaan ergens zitten voor een broodje met een bak koffie en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het weer drukker wordt in de parkeergarages en de winkels.

Persoonlijk denk ik dat er een evenwicht zal ontstaan tussen offline en online winkels en denk dat er ook een punt gaat komen dat de offline winkels het lastig(er) gaan krijgen als de volumes van te bezorgen goederen echt groot gaan worden.
Mijn 84 jarige buurman dreigt bijna een PostNL depot te worden en ik kan me best voorstellen dat mensen die om welke reden dan ook vaak overdag thuis zijn (en chauffeurs weten dat precies) het een keertje spuugzat worden. Best opvallend ook dat we nog niet zo lang geleden het aanbod kregen om namens ons door PostNL een attentie aan te laten bieden bij de buren voor al die keren dat ze pakketjes in ontvangst hebben genomen.
Afhaalpunten heb ik overigens een pesthekel aan, ten eerste moet ik negen van de tien keer in de eerdergenoemde rij staan, ten tweede moet ik betaald parkeren en ten derde moet ik alsnog de deur uit en ben ik vervolgens alsnog in het winkelcentrum waar ik ook direct wat had kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, locatie locatie. Ik laat vaak online bestellingen op het werk afleveren. En als ik iets terug moet sturen dan zijn er in het winkelcentrum waar ik boven woon een AH XL en een Bruna met een postkantoor.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:31:
Tja, locatie locatie. Ik laat vaak online bestellingen op het werk afleveren. En als ik iets terug moet sturen dan zijn er in het winkelcentrum waar ik boven woon een AH XL en een Bruna met een postkantoor.
Maar dan moet je baas /leidinggevende het wel goedkeuren dat je prive-artikelen op werk word geleverd. MIjn baas/leidinggevende verbied het om prive bestellingen op het werk te laten bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rockvee2 schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:45:
[...]

Maar dan moet je baas /leidinggevende het wel goedkeuren dat je prive-artikelen op werk word geleverd. MIjn baas/leidinggevende verbied het om prive bestellingen op het werk te laten bezorgen
Daar moet dan wel een heel erg goede reden voor zijn... Bijvoorbeeld als je in een of andere beveiligde omgeving werkt, misschien. Bij ons is het in ieder geval geen probleem, zolang je er maar voor zorgt dat je naam bij het adres staat zodat de receptioniste weet voor wie het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ik zie ook een aantal keer het betaald parkeren voorbij komen, en die mensen hebben ook inderdaad een punt.

Steden zijn de laatste jaren actief bezig om auto's uit de (binnen)stad te weren d.m.v. parkeerbelastingen en andere heffingen. Op de fiets gaan is vaak geen optie meer omdat de kans redelijk groot is dat hij gesloopt wordt, of hij zelfs er simpelweg niet meer staat.
Men moet meer moeite doen om naar een fysieke winkel te gaan terwijl we allemaal luier zijn geworden vergeleken met 20 jaar terug, en daardoor is het winkelen op internet een stuk aantrekkelijker geworden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Mx. Alba schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:14:
[...]

Daar moet dan wel een heel erg goede reden voor zijn... Bijvoorbeeld als je in een of andere beveiligde omgeving werkt, misschien. Bij ons is het in ieder geval geen probleem, zolang je er maar voor zorgt dat je naam bij het adres staat zodat de receptioniste weet voor wie het is. :)
Vanwaar die conclusie? Gewoon beleid is een voldoende argument. Dat gebeurd bij heel veel bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 23:35
Bij ons mag het enkel als het echt niet anders kan, puur vanuit praktische redenen. Het verwerken van de pakketjes kost de receptioniste aardig wat tijd en de opslagruimte is beperkt. En ja, dat zou best wel de drijfveer achter 'beleid' kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[b][message=46623513,noline]
Mijn 84 jarige buurman dreigt bijna een PostNL depot te worden en ik kan me best voorstellen dat mensen die om welke reden dan ook vaak overdag thuis zijn (en chauffeurs weten dat precies) het een keertje spuugzat worden. Best opvallend ook dat we nog niet zo lang geleden het aanbod kregen om namens ons door PostNL een attentie aan te laten bieden bij de buren voor al die keren dat ze pakketjes in ontvangst hebben genomen.
Afhaalpunten heb ik overigens een pesthekel aan, ten eerste moet ik negen van de tien keer in de eerdergenoemde rij staan, ten tweede moet ik betaald parkeren en ten derde moet ik alsnog de deur uit en ben ik vervolgens alsnog in het winkelcentrum waar ik ook direct wat had kunnen kopen.
dit is inderdaad ook wel een ding, een klacht die je vooral bij ouderen vaak hoort. 'Die jonge gezinnen bestellen maar online en zijn er nooit als de pakjes komen en dan komen ze bij ons.'

Zelf ken ik dat ook wel als nr1 in een appartementengebouw, daar belden al die bezorgers ook altijd als eerste aan bij een niet thuis. Dat is standaard gewoon een vriendelijke nee, tenzij het m'n directe buren zijn die ik ken, maar de bezorgers weten dat nu ook wel. Vind het zelf ook maar irritant als je pakje bij iemand ergens in het gebouw ligt bij mensen die je niet kent en die dan ook nog eens vaak niet thuis zijn als jij er wel bent. Dan liever op het postpunt bij de supermarkt waar je toch komt voor je boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

pacificocean schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:29:
Vanwaar die conclusie? Gewoon beleid is een voldoende argument. Dat gebeurd bij heel veel bedrijven.
Tja, maar "beleid ist beleid" gaat er bij mij nooit als zoete koek in. ;) Ook aan beleid moet een goede reden ten grondslag liggen. En als het inderdaad zo is dat de receptie dan te druk zou zijn met al die pakketjes, dan is dat op zich een goede reden - maar dan moet dat wel een feit zijn en niet een aanname.
sambalbaj schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:45:
[...]

dit is inderdaad ook wel een ding, een klacht die je vooral bij ouderen vaak hoort. 'Die jonge gezinnen bestellen maar online en zijn er nooit als de pakjes komen en dan komen ze bij ons.'

Zelf ken ik dat ook wel als nr1 in een appartementengebouw, daar belden al die bezorgers ook altijd als eerste aan bij een niet thuis. Dat is standaard gewoon een vriendelijke nee, tenzij het m'n directe buren zijn die ik ken, maar de bezorgers weten dat nu ook wel. Vind het zelf ook maar irritant als je pakje bij iemand ergens in het gebouw ligt die je niet kent en dan ook nog eens vaak niet thuis is als jij er wel bent. Dan liever op het postpunt bij de supermarkt waar je toch komt voor je boodschappen.
Tja, het probleem is natuurlijk ook dat die online winkels de bezorgtijden meestal niet nauwer kunnen aangeven dan "ergens tussen 9:00 en 20:00". Doe het dan zoals de Appie, dat je (tegen iets extra betaling) een periode van twee of zelfs maar één uur kunt kiezen waarop de spullen geleverd worden.

Voor zowel mij als mijn vriendin is het in ieder geval momenteel het meest praktisch om online bestelde spullen op het werk te laten bezorgen. Bij mij kan/mag dat gewoon, en mijn vriendin is eigenaar van haar zaak dus ze maakt daar zelf het beleid. ;) Maar mocht dat om de een of andere reden niet (meer) kunnen, dan is de volgende optie om het bij de AH XL of de Bruna bij ons onder af te halen.

Trouwens ook grappig, de winkel naast de zaak van mijn vriendin is een stripboekhandel. Die is 's morgens vanaf 10:00 open, de zaak van mijn vriendin vanaf 9:00 en over het algemeen is ze er om 8:30 om voor te bereiden. Als de pakjesbezorger weer eens komt met een stapel nieuwe stripboeken voor de buren, dan zet hij dat al steevast bij mijn vriendin om de deur, en de buurman komt die dan zo tegen 10:00 ophalen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mx. Alba schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:56:
Tja, het probleem is natuurlijk ook dat die online winkels de bezorgtijden meestal niet nauwer kunnen aangeven dan "ergens tussen 9:00 en 20:00". Doe het dan zoals de Appie, dat je (tegen iets extra betaling) een periode van twee of zelfs maar één uur kunt kiezen waarop de spullen geleverd worden.
Appie heeft wel wat voordelen waardoor zij dat kunnen en iemand anders niet: Een eigen logistieke organisatie en een bestaande infrastructuur om al die supermarkten te bevoorraden. De meeste andere winkels zijn afhankelijk van postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat pakketjes op de meest onmogelijke tijden komen is, valt in hetzelfde straatje als dat winkels op de meest onmogelijke tijden open zijn.

Zeker pakketjes zou ik graag tussen zeg 17:00 en 21:00/22:00 bezorgd zien worden, en ik zie ook niet echt in waarom dat niet zou kunnen. Ja, minder uren voor bezorgers, dat is wel vervelend voor hen,

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Mx. Alba schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:56:
[...]
Tja, maar "beleid ist beleid" gaat er bij mij nooit als zoete koek in. ;) Ook aan beleid moet een goede reden ten grondslag liggen. En als het inderdaad zo is dat de receptie dan te druk zou zijn met al die pakketjes, dan is dat op zich een goede reden - maar dan moet dat wel een feit zijn en niet een aanname.
Sommige mensen moeten gewoon nooit onder mij komen te werken :)

Het moet dus bij jou eerst compleet de soep inlopen (dan is het pas een feit dat het fout gaat) voordat je aan verbetering wilt gaan denken.

Bij mij zou het simpelweg zijn : De receptioniste wordt daar niet voor betaald, het kan incidenteel best wel eens gebeuren, maar als iemand structureel het gaat doen of als 300 man het gaan doen dan wordt het afgekapt en die beoordeling is aan de beleidsmakers en wordt niet over gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gomez12 schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:20:
Sommige mensen moeten gewoon nooit onder mij komen te werken :)

Het moet dus bij jou eerst compleet de soep inlopen (dan is het pas een feit dat het fout gaat) voordat je aan verbetering wilt gaan denken.

Bij mij zou het simpelweg zijn : De receptioniste wordt daar niet voor betaald, het kan incidenteel best wel eens gebeuren, maar als iemand structureel het gaat doen of als 300 man het gaan doen dan wordt het afgekapt en die beoordeling is aan de beleidsmakers en wordt niet over gediscussieerd.
Maar wat jij daar zegt is precies wat ik bedoel. Jij gaat ook maatregelen nemen als het uit de klauwen loopt. Dus zolang het niet uit de klauwen loopt (en er dus geen bewijs is dat het uit de klauwen zou lopen) - waarom dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het onredelijk bezwarend als mijn werkgever de ontvangst van prive pakketjes zou verbieden. Zoveel tijd/ruimte kost dat niet. Bovendien kunnen individuen prima worden aangesproken als blijkt dat ze teveel tijd of ruimte claimen van de receptie. Meteen organisatiebreed verbieden is overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RobinHood schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:51:
Dat pakketjes op de meest onmogelijke tijden komen is, valt in hetzelfde straatje als dat winkels op de meest onmogelijke tijden open zijn.

Zeker pakketjes zou ik graag tussen zeg 17:00 en 21:00/22:00 bezorgd zien worden, en ik zie ook niet echt in waarom dat niet zou kunnen. Ja, minder uren voor bezorgers, dat is wel vervelend voor hen,
Dat is voor jouw persoonlijk, maar hoe is de werkdag van de rest van je wijk? Jij bent dus tussen 17:00 en 22:00 meestal thuis. De busschauffeur om de hoek moet z'n eerste rit om 06:00 beginnen, en gaat er dus vroeg uit. Of hij heeft een late dienst, en rijdt pas om 01:30 van de remise af richting huis. Die is dus niet thuis wanneer het jouw uitkomt.

Het is niet zo dat die bezorger alleen voor jouw komt, die heeft een hele regio waar die langs moet. En minder uren zouden ze allemaal wel willen, want de ZZP'ers worden betaalt per afgeleverd pakket, dus als je er 100 in 2 uur bezorgen verdien je net zo veel als je er 8 uur over doet.

En omdat het ZZP'er zijn bepalen ze hun eigen werktijden ;)
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:30:
Ik vind het onredelijk bezwarend als mijn werkgever de ontvangst van prive pakketjes zou verbieden. Zoveel tijd/ruimte kost dat niet. Bovendien kunnen individuen prima worden aangesproken als blijkt dat ze teveel tijd of ruimte claimen van de receptie. Meteen organisatiebreed verbieden is overdreven.
Als er al een receptie is. Want wat als ik in de rij sta bij een winkel, en de persoon achter de kassa wordt omgeroepen: "Wie de heer of mevrouw x even naar de laad en losruimte komen, want er staat een bezorger met een pakketje waar je voor moet tekenen".

Of een flink hoog kantoor waar 200 man in werkt waar dan 2 mensen beneden zitten, en elke dag DHL, PostNL, Sandd, SelektMail, DPD langskomen met pakketen waar allemaal voor getekend moet worden?

Opzich is een bedrijfbreed beleid prima. Anders krijg je dat gezeur straks weer: Henkie mag het wel, en Sjaakie mag het niet. Niet omdat er een receptie is, want die heeft ook niet elk bedrijf. Maar puur omdat Henkie op kantoor zit, en hij z'n targets wel haalt, en Sjaakie op de productievloer staat en de productie moet stilleggen om een handtekening te zetten, waar dan weer 3 man 10 minuten staan te niksen.

Mijn pakjes werden altijd open gemaakt, immers stond het adres van de zaak er op, dus het kan gewoon een order zijn. En alles werd daar opengemaakt onder dat motto. Want als order-manager x op vakantie is voor een week, blijven de klussen gewoon komen, dan kan je ook niet zeggen: Uh, je hebt het naar de verkeerde persoon gestuurd, dus we konden ons niet aan het contract houden dat we die order al 20 jaar doen op die dag, maar openmaken mag niet omdat jij het aan iemand gestuurd hebt die op vakantie is.

Ik heb overigens een keer een bankstel laten bezorgen op het werk. Scheelde weer vrij nemen. S'avonds met het busje met bankstel naar huis. Iedereen happy :P

[ Voor 45% gewijzigd door RaZ op 24-04-2016 16:56 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
Vandaag voor het eerst hybride een aankoop verrricht. Loop een schoenenwinkel binnen, leg 30 seconden later een paar op de toonbank onder vermelding van de gewenste maat, maar hadden het niet op voorraad. Vervolgens werd het op een terminal ingevuld, kluste ik m'n adres er even bij, rekende af, en als het goed is arriveert het kosteloos over een paar dagen thuis.

Uiteraard niet handig van de winkel, want zo hebben ze e.e.a. geheel transparant gemaakt en is het de volgende keer het niet meer dan bij een willekeurige online shop bij elkaar klikken.
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:30:
Bij mijn werkgever met duizenden mensen on-site weet ik vrij zeker dat de logistieke post- en pakketdienst een paar keer zo groot ingekocht zou moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rukapul schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:49:
Bij mijn werkgever met duizenden mensen on-site weet ik vrij zeker dat de logistieke post- en pakketdienst een paar keer zo groot ingekocht zou moeten worden...
Daar zullen dus vast ook veel zakelijke pakketjes in ontvangst genomen worden? Kunnen een paar privé-pakketjes daar niet tussendoor dan? Op het kantoor waar ik werk zijn zo'n 80 vaste binnendienstmedewerkers; het daadwerkelijk aantal mensen dat binnen is fluctueert zo tussen de 60 en 120. De receptie krijgt gemiddeld dagelijks minstens een tiental pakketten te verwerken. Als twee daarvan privé zijn op een dag dan is dat veel. Ze hebben juist vaak veel meer werk aan de zakelijke pakketjes dan aan de privé-pakketjes - want op de privé leveringen staat altijd wel de naam van de ontvanger. Op de zakelijke pakketten staat vaak alleen de bedrijfsnaam en dan is het een hele zoektocht om uit te vinden welke afdeling dat besteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Puur qua logistiek kunnen ze het bij ons wel aan (een pand, ca 10k medewerkers), maar dergelijke pakketjes zitten buiten het bestelproces, en zorgen dus voor onevenredig veel werk, zonder zakelijk belang.

Daar moet ik wel bij zeggen dat we wel een alternatief hebben: er zit een postnl winkel in het pand, dus er is wel degelijk een alternatief. Als ik zie wat daar voor karren klaarstaan dagelijks... :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bij mij op kantoor (700 medewerkers) worden pakketten gewoon bij de receptie bezorgd, wordt er gewoon getekend en doet niemand moeilijk. Het is een stukje service, naar je medewerkers toe: zolang het bij het redelijke blijft, doet niemand moeilijk. :)

Wellicht kost het iets meer (tijd), maar je kunt het ook als een soort secundaire arbeidsvoorwaarde zien: ik loop aan het einde van de dag met mijn aankoop terug naar huis, terwijl ik niet even de stad in hoef om een aankoop te doen. Dat vind ik prettig, en mijn werkgever ook.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Vind ik altijd zo'n onzin. Je hebt toch ook gewoon een kantine? Of parkeerplaatsen? Of een lift?
Bij veel bedrijven is 'de mens' toch een belangrijk onderdeel van het kapitaal, veel 'stomme' regeltjes zijn imho niet goed voor een bedrijf. Je merkt het vaak op de langere termijn, mensen worden ook zakelijk naar het bedrijf toe... ow, ik kan daar een paar euro meer verdienen... DOEI!
downtime schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:58:
Online omzet ligt volgens het CBS op ongeveer 7%. Dit hele topic is daarom ook een beetje onzin. De zwakke economie doet winkels meer kwaad dan webshops. Al is dat natuurlijk verschillend per branche. Supermarkten zullen minder lijden van webshops dan bijvoorbeeld computershops.
Kijk eens naar je salaris, wat zou je er van vinden om 7% bruto in te leveren? En doe nu eens 7% netto?

Een winkel is, net als alle andere bedrijven, 90-95% van de tijd bezig om de kosten te dekken, de winst wordt pas gemaakt in het laatste 'stukje' van de omzet. Bij bedrijven is het vaak vrijdagmiddag dat er geld 'over' is. Pak maar eens het winstpercentage van het bedrijf waar je werkt en dan zie je wanneer er geld overblijft. Er zijn bedrijven die pas na 15:00 (5% winst) of 16:00 (2,5% winst) op vrijdagmiddag geld verdienen! Pas als je meer dan 10% winst maakt heb je de vrijdagmiddag 'niet nodig'. (normale 40 uur werkweek)
Ook is die 7% een bepaalde 'categorie' producten, vaak origineel de artikelen met een hoge marge bij een goede prijs.

Je moet heel voorzichtig zijn met zoiets bagatelliseren! 7% is al ruim voorbij de 'early adopters', dat betekent dat 'iedereen' in NL nu online als alternatief kanaal ziet.
En ik weet niet of wijn, schoenen of bepaalde kleding nu echt mijn ding zou zijn om online te kopen. Maar als ik exact weet wat ik wil, dan is het ineens een ander verhaal!
En dat is dus wat er gebeurd. Vroeger wist je als winkelier dat de nieuwe Nike gewoon 100x in de regio werd verkocht, je was met 4 winkels, dus de eerste 20-25 paar krijg je wel 'kwijt', dus koop je er 50 in en de rest verkoop je aan mensen die niet perse die schoen zochten. Nu kan het dus zijn dat er al 50 paar online worden verkocht en ineens halveert je 'vast omzet' en loop je steeds meer risico dat jouw schoenen in de uitverkoop belanden. Als vroeger 75% voor de RRP werd verkocht (stel de helft van de risico voorraad land in de uitverkoop) dan kom je nu uit op een percentage dat veel lager ligt. Als je minder inkoopt (75) dan gaat 2/3 nog maar voor de RRP, koop je niet minder in (bijvoorbeeld door langlopende contracten of marge afspraken), dan zie je ineens dat de helft van je producten in de uitverkoop eruit gaan!

En daar wringt de schoen :P. De mensen die vroeger 'iets' kochten omdat ze het 'echt' wilden en daar dus gewoon de RRP betaalden (of soms zelfs meer!), kopen dat nu gewoon online voor minder. Zij waren ook meteen de 'ambassadeur' van een product en winkel. En die mensen roepen nu dus dat ze online kopen voor minder! De producent ziet nog steeds een ambassadeur, dus die is nog happy, maar de winkelier heeft het probleem!

Overigens is die 7% alleen de verschuiving naar online. Bedrijven als Action & Decathlon met een andere strategie slopen de 'bestaande' winkels voor de rest! En er blijven daarmee altijd fysieke winkels bestaan. Maar op een land met 16 miljoen inwoners, hoeveel winkels van type X of Y kunnen overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TheGhostInc schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:22:
[...]

En dat is dus wat er gebeurd. Vroeger wist je als winkelier dat de nieuwe Nike gewoon 100x in de regio werd verkocht, je was met 4 winkels, dus de eerste 20-25 paar krijg je wel 'kwijt', dus koop je er 50 in en de rest verkoop je aan mensen die niet perse die schoen zochten. Nu kan het dus zijn dat er al 50 paar online worden verkocht en ineens halveert je 'vast omzet' en loop je steeds meer risico dat jouw schoenen in de uitverkoop belanden. Als vroeger 75% voor de RRP werd verkocht (stel de helft van de risico voorraad land in de uitverkoop) dan kom je nu uit op een percentage dat veel lager ligt. Als je minder inkoopt (75) dan gaat 2/3 nog maar voor de RRP, koop je niet minder in (bijvoorbeeld door langlopende contracten of marge afspraken), dan zie je ineens dat de helft van je producten in de uitverkoop eruit gaan!

En daar wringt de schoen...
En daar komt nog bij dat retailers in die specifieke markt ook nog eens ruim een half jaar van te voren moeten inkopen, wat met de steeds sneller wisselende mode ook steeds moeilijker wordt en dus steeds meer risico's oplevert. Inkopers van sportwinkel ketens zijn nu al weer bezig met de inkoop van 'Voorjaar 2017'... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 22:18
Fiber schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:39:
[...]

En daar komt nog bij dat retailers in die specifieke markt ook nog eens ruim een half jaar van te voren moeten inkopen, wat met de steeds sneller wisselende mode ook steeds moeilijker wordt en dus steeds meer risico's oplevert. Inkopers van sportwinkel ketens zijn nu al weer bezig met de inkoop van 'Voorjaar 2017'... O-)
Dat probleem hebben webwinkels evengoed. Zalando en Company heeft ook stock, distributiecentra, voorafplanning en inkoop uit China en Bangladesh. De stock in een winkel is maar een klein deel van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 09:34
TheGhostInc schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:22:
Overigens is die 7% alleen de verschuiving naar online. Bedrijven als Action & Decathlon met een andere strategie slopen de 'bestaande' winkels voor de rest!
Die 7% volgens CBS is dus 7% van de totale omzet van de detailhandel. In dat artikel staat ook de verwijzing naar statline, en daar kun je zien dat het de gehele detailhandel betreft, met uitzondering van auto's, tankstations en apotheken.

De supermarkt zit daar dus wel gewoon in. Net als de woonboulevards en de hoe het zelf branche.
Deze verkopen producten die wel online beschikbaar zijn (Vaak door hen zelf), maar waar de voorkeur op dit moment nog duidelijk ligt bij het fysiek aanschaffen in de winkel.

Wanneer je zou kijken naar kleding/schoenen/mode, is het een veel groter aandeel dan 7%. En het groeit flink.
Ook electronica zal voor een veel groter deel dan die 7% online gekocht worden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Drakin-Korin schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:02:
[...]

Dat probleem hebben webwinkels evengoed. Zalando en Company heeft ook stock, distributiecentra, voorafplanning en inkoop uit China en Bangladesh. De stock in een winkel is maar een klein deel van het geheel.
Bijna geen enkele (fashion) winkelketen heeft een significante voorraad buiten de winkels, de webwinkel is vaak ook gewoon een winkel in hun planning, dat is geen 'generieke' voorraad. En de winkels zelf hebben ook amper opslag. Ik ken ketens die nieuwe voorraad binnen 24 uur in de winkel hebben hangen, niet in de minste plaats omdat ze niet de ruimte hebben, maar ook omdat ze niet de kosten willen hebben!
Kleding 'veroudert' snel, dus jouw 'nieuwe mode' een week in een magazijn hebben rondzwerven betekent dat de concurrent een week wel al verkoopt.

Online firma's hebben echter wel het voordeel dat zij veel meer kunnen sturen. De 'zomer aanbieding' is een vinkje of een datum. Als het een week regent dan kun je even wachten met de promoties. Een winkel ombouwen naar de nieuwe collectie is veel duurder. Dus dat wil je niet 3x moeten doen (lente -> zomer -> lente -> zomer) als de zomer een weekje in het water valt.
Daarnaast hebben zij al hun kleding 'verpakt'. Als jij kleding in een winkel koopt, dan hangt het op een (maat) hanger. Sommige fabrikanten leveren dus al direct op de hanger. Maar de online ketens kunnen gewoon alles netjes verpakt in dozen hebben staan.
Daarmee is het dus ook voordeliger om een collectie tijdelijk te pauzeren, immers alles is al klaar om in een standaard magazijn te gaan. De fashion winkelketens hebben een speciaal magazijn met rails en 'gedoe'. Dat kost dus veel meer om daar 'overcapaciteit' te hebben.
En als laatste hebben de online partijen het voordeel dat zij makkelijker deelzendingen kunnen doen. Je kunt niet een reclame draaien als fysieke winkel dat product niet hebben liggen. Dus zodra de 'eerste' kledingstukken binnen zijn kan het al de website op (en je kunt zelfs spullen verkopen die je nog niet hebt), terwijl de rest misschien nog een paar dagen op zich laat wachten. Bij een winkelketen zit je dan al meer klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Krisp schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:28:
Bij mij op kantoor (700 medewerkers) worden pakketten gewoon bij de receptie bezorgd, wordt er gewoon getekend en doet niemand moeilijk. Het is een stukje service, naar je medewerkers toe: zolang het bij het redelijke blijft, doet niemand moeilijk. :)

Wellicht kost het iets meer (tijd), maar je kunt het ook als een soort secundaire arbeidsvoorwaarde zien: ik loop aan het einde van de dag met mijn aankoop terug naar huis, terwijl ik niet even de stad in hoef om een aankoop te doen. Dat vind ik prettig, en mijn werkgever ook.
Hier op 'kantoor' met ruim 3800 medewerkers raakt er nog wel eens wat kwijt en wordt het niet bepaald gewaardeerd om privé-meuk te laten bezorgen via goederenontvangst of de receptie. Het wordt een vervelend verhaal als iets 'kwijt' is en de bezorger vrolijk een afleverbevestiging kan overhandigen.

Eerlijk gezegd kies ik 9 van de 10 keer een postnl afhaalpunt zodat ik het pakket zelf op kan halen en er niemand mee lastig hoeft te vallen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:22:
[...]

Hier op 'kantoor' met ruim 3800 medewerkers raakt er nog wel eens wat kwijt en wordt het niet bepaald gewaardeerd om privé-meuk te laten bezorgen via goederenontvangst of de receptie. Het wordt een vervelend verhaal als iets 'kwijt' is en de bezorger vrolijk een afleverbevestiging kan overhandigen.

Eerlijk gezegd kies ik 9 van de 10 keer een postnl afhaalpunt zodat ik het pakket zelf op kan halen en er niemand mee lastig hoeft te vallen.
Misschien moeten de procedures eens doorgelicht worden, als er vaker ineens dingen zoek zijn bij een interne postafdeling. Je wil je zakelijke bestellingen ook niet ineens "kwijt" zijn. Dat kan nog wel grotere gevolgen hebben als een privé bestelling van een paar leesboeken of een broek.

Voor hele grote organisaties snap ik wel dat het onhandig is. Maar ik heb vaak genoeg receptionisten gezien die de hele dag tijd hadden om te kletsen met Jan en alleman, om vervolgens te gaan zeuren over het aannemen van 1 prive pakketje per dag. "zooooooo druk!"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ach, daarbij komt dat ik gewoon een goede band heb met de receptionistes. De receptie en IT zijn de mensen die iedereen kent en waar iedereen altijd een beroep op doet en degenen die er "altijd" zijn. Dat schept toch een band, zegmaar. En dat werkt beide kanten op want ik sta ook meteen voor hun paraat als ze een IT-probleem hebben zonder dat ze door het hele ticketsysteem hoeven want als de receptie eruit ligt heeft dat meteen impact op de business. Een beetje voor wat hoort wat en ons kent ons dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
vhal schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:22:
[...]

Hier op 'kantoor' was de overweging om het te verbieden dat, doordat de bedrijfsnaam onderdeel uitmaakte van het adres en de ontvanger niet betaalt het bedrijf aansprakelijk zou kunnen zijn. Of dat nou klopt of niet, daar hadden ze geen zin in. En ik kan dat wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij is dat onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Zullen we het op de winkelstraat houden en niet ieders ervaringen met bezorging op kantoor? :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Señor Sjon schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:28:
[Mbr]Zullen we het op de winkelstraat houden en niet ieders ervaringen met bezorging op kantoor? :)[/]
Gelukkig is er soms ook goed nieuws en komen er soms ook weer winkels bij:

http://nos.nl/artikel/210...nhuizen-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Laatst online: 11-09 20:44
Gelukkig wel.
Je hebt denk ik in de retail geen keuze te maken dan een keuze; ergens in het midden werkt niet meer.

Als inspiratie: http://www.retailnews.nl/...er-direct-bij-merken.html

De dozenschuivers krijgen dus last van directe levering bij de fabrikant. Bestaansrecht komt/ligt ook bij de specialist te liggen welke in staat is de consument écht te helpen met het maken van een gerichte keuze.

Oftewel, eea is gewoon volop in beweging, en ik hoop persoonlijk dat de echte productkenner hier goed uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
the noise schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:48:

Bestaansrecht komt/ligt ook bij de specialist te liggen welke in staat is de consument écht te helpen met het maken van een gerichte keuze.
Maar die kunnen het product niet voor de prijs leveren die de fabrikant of een webwinkel kan. Goed advies en een showroom geeft een hogere prijs voor het product wat mensen er niet voor willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Coolblue is ook vaak niet de goedkoopste tussen de andere online aanbieders. Toch hebben ze bestaansrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Maar ook online heeft z'n ongemakken. Stond ik vanavond met een Zalando retour bij m'n vaste AH XL die altijd postpunt was. Nee dat doen we niet meer, alleen bol.com, de DA aan de overkant maar ja die is dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
the noise schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:58:
Coolblue is ook vaak niet de goedkoopste tussen de andere online aanbieders. Toch hebben ze bestaansrecht. :)
Dat is nog een vrijwel alleen onlinewinkel. Een zaak in een stad met personeel en een flinke huur zou zo'n specialist kunnen zijn, maar dat kost gewoon te veel geld. Coolblue zie ik gewoon als webwinkel. Face to face advies is natuurlijk ook iets anders als via de mail, telefoon of chat.

Mensen willen ook graag een gesprek en advies over producten, maar als het aan het eind van het gesprek dan 30 euro duurder is willen ze dat niet betalen. Zo zie je toch heel veel fysieke winkels verdwijnen.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:00:
Maar ook online heeft z'n ongemakken. Stond ik vanavond met een Zalando retour bij m'n vaste AH XL die altijd postpunt was. Nee dat doen we niet meer, alleen bol.com, de DA aan de overkant maar ja die is dicht.
Er zullen wel meer postpunten gaan verdwijnen, nu Postnl in deze winkeliers een nieuwe bezuinigingsmaatregel gevonden heeft. De bezorgers zijn al maximaal uitgeknepen, nu zijn de winkeliers met postpunt aan de beurt.

Volgens mij kunnen ze hun winkel oppervlakte maar beter weer voor retail gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zie het uiteindelijk wel gebeuren dat over een paar jaar blijkt dat voor de kleine steden gewoon een ouderwets postkantoor goedkoper is dan 20 postnl-punten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RobinHood schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:13:
Ik zie het uiteindelijk wel gebeuren dat over een paar jaar blijkt dat voor de kleine steden gewoon een ouderwets postkantoor goedkoper is dan 20 postnl-punten.
In het overdekte winkelcentrum waarboven ik woon zijn zelfs twee Postnl-punten, één bij de AH XL en één bij de Bruna. 8)7 Letterlijk 30m van elkaar verwijderd, onder het zelfde dak...

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 18-05-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb mijn PostNL servicepunt toch het liefst in een supermarkt. Die hebben veel ruimere openingstijden dan een boekhandel of drogisterij. Lijkt me als winkel ook gewoon handig om te hebben. Genoeg klanten die er dan ook gelijk een paar boodschappen doen als ze toch binnen zijn. En zo veel moeite kost het allemaal niet, als het gecombineerd wordt met de service balie die je sowieso moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afgelopen weekend met vriendin even het centrum ingeweest. Bij een kledingzaak had ze iets gevonden. Hetzelfde artikel wilde ze ook in een andere kleur, maar dat hadden ze niet op voorraad. Ze boden aan het via de webshop te bestellen en dan zou het gratis thuisgestuurd worden. Fijne service. Dus rekenden we af en ging de kassadame de bestelling plaatsen. Ze vroeg of m'n vriendin een membercard had. Die had ze. Na het scannen las de dame het adres op wat in het systeem stond. Mijn vriendin gaf aan dat ze inmiddels een nieuw adres heeft en dat ze voor deze bestelling een ander verzendadres wilde opgeven.

En toen begon het. De kassadame op leeftijd moest eerst het adres van haar membercard (is tevens het factuuradres) aanpassen. M'n vriendin heeft drie keer het adres moeten zeggen en nogmaals vijf(!) keer het postcode. Het lukte haar maar niet. Een postcode onthouden dat meerdere malen in kort tijdsbestek opgelezen wordt was onmogelijk. En als je dat niet lukt, noteer het dan na de eerste of tweede keer zodat je het niet telkens hoeft te vragen. Na veel pogingen was het adres aangepast en toen bleek ze de bestelling al geplaatst te hebben. Ik gaf aan dat ze het naar een ander adres wilde sturen en dat ook aangegeven had, aangezien wij beide tijdens kantooruren werken. 'Nee, dat kon niet meer', was het antwoord. Blijkbaar was het nu ons probleem.

We stonden inmiddels 25 minuten te wachten. Er werd iemand anders bijgeroepen. De incompetente kassadame legde haar collega het probleem uit, haalde het zelfs in haar mond om in ons bijzijn te zeggen "blijkbaar had ze aangegeven dat het naar een ander adres moet". Want de klant heeft ongelijk. Die andere meid begreep wat beter hoe het werkt en nam ons mee naar een andere kassa voor de afhandeling. Zij kon de fout gelukkig snel corrigeren. Na een half uur stonden we eindelijk buiten.

Het is zomaar een losse ervaring, los van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Tsja, zo heb ik online ervaringen waarbij je bij een simpel wijzigingsformulier niet voorbij een bepaalde in te voeren waarde komt. Zeg maar, form says no.... Is me toevallig 2x in de afgelopen week gebeurd, 1 x bij een verzekeringsmaatschappij en 1 x bij een grote hotelketen. Een e-mail aan beide was aan dovemansoren gericht.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

http://www.nu.nl/economie...oopt-52-miljoen-euro.html

Ze hebben een omzet van 133 miljoen euro, een verlies van 20 miljoen euro. Maar ze hebben wel 59 miljoen euro geïnvesteerd in vernieuwing.
Betekent dat dus dat het eigenlijk een gezond bedrijf is met een eenmalige kostenpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Dit gaat om de holding, zegt niks over de rest. Een groot deel van de blokkers is franchise, die draaien zelf op voor de kosten en als die het niet meer zien zitten gaan ze dicht.

Als ik in Heerenveen door het centrum loop staat nu zo ongeveer de helft leeg. Deels faillissement, deels gewoon opheffingen omdat het te duur is. Zo nu en dan duikt er een winkeltje met executieverkoop op, maar dat is het ook wel. Enige reden dat ik daar nog kom is omdat er een groenteboer, slager, kruidvat en hema zitten, de rest mogen ze van mij sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Tsja Blokker, dat kan nog een grote klap gaan worden met al die niet rendabele merken die ze voeren.
De Cooks&Co zijn al weg en ook de Marskramers verdwijnen al uit het straatbeeld maar pas bij Xenos en Blokker zullen mensen het echt gaan merken.

Overigens valt het verdwijnen van 10.000 van de 19.000 brievenbussen hier eigenlijk ook wel een beetje onder, ook een achterhaalde dienstverlening verdrongen door online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
_JGC_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:12:
de rest mogen ze van mij sluiten.
Als ze Binnert Overdiep (en it Fiskhuys) sluiten is er voor mij geen reden meer om naar Heerenveen te gaan. Boekhandels zoals BO kom je niet overal meer tegen, dan moet je al naar Zwolle naar Waanders in de Broerenkerk.

[ Voor 18% gewijzigd door cbr600f4i op 18-05-2016 19:23 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik zie steeds meer ondernemers steeds vaker voor een locatie op een afgelegen industrieterrein kiezen. Loods volknallen met B-Keus tegen dumpprijs en klandizie uit alle windstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
cbr600f4i schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:22:
[...]

Als ze Binnert Overdiep (en it Fiskhuys) sluiten is er voor mij geen reden meer om naar Heerenveen te gaan. Boekhandels zoals BO kom je niet overal meer tegen, dan moet je al naar Zwolle naar Waanders in de Broerenkerk.
Er zijn vast nog wel een paar te noemen zoals een schoen/sleutelmaker of een goede opticien. Verder slaag ik vrijwel altijd bij Volgers spel en hobby voor kinderkado's, maar het gros is gewoon 13 in een dozijn waar ik niet snel binnen stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Hans van Tellingen is zijn tournee gestart met boekpromotie:
https://eenvandaag.atavist.com/webwinkels

Met name 'Ome Cor'' moet het ontgelden.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0kX2GIX6wIQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
the noise schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:45:
Hans van Tellingen is zijn tournee gestart met boekpromotie:
https://eenvandaag.atavist.com/webwinkels

Met name 'Ome Cor'' moet het ontgelden.

[video]
Tja, deels waarheid qua geen / weinig winst van webwinkels. Alleen geeft hij er zelf ook al de grootste verklaring voor : De strategie was om fysieke winkels uit de markt te halen en dat is gewoon gelukt.

Waar je 10 jaar geleden in een gemiddelde binnenstad nog 10 computerwinkels had zijn die allemaal weggeconcurreerd door die bedrijven die geen/weinig winst maken (waar ook een media markt toe behoort)
En nu zie je inderdaad dat die webwinkels weer fysieke winkels gaan openen, maar dat is meer omdat er gewoon geen concurrentie meer is qua fysieke winkels.
Als die winkels er zijn dan vermoed ik dat ook de prijzen weer gaan stijgen want er is gewoon geen echte concurrentie meer.

En dan kan je als bedrijf dus wel opeens winst maken en veel ook, want bijna niemand kan jouw dominantie in die markt doorbreken.

Plus dat die winkels vanwege hun webshopachtergrond ook hele andere concepten kunnen lanceren.
Ik heb al winkels gezien die zelf een minimale voorraad hadden, je kan daar via internet je interesse ergens in laten blijken inclusief welke winkel je het wilt zien en 4 uur later ligt het product in die winkel zodat je het kan bekijken etc. etc.
Oftewel je geeft voor de lunch je voorkeur aan en na werktijd kan je langs de winkel gaan om het te kopen of niet.
En als ze dit goed uitvoeren dan gaat er met het product ook een info-sheet mee voor de verkoper zodat die zich even kan inlezen en echt jouw vragen kan beantwoord ipv zoals nu.
Plus dat de webshops ervaringen hebben met "Andere klanten kochten ook" dus met het interne transport waarin jouw product naar de winkel gaat gaan ook gelijk de beste upselling artikelen mee.

Winkels worden dan meer showrooms en afhaal plaatsen dan de winkels zoals we die nu kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gomez12 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:48:
Als die winkels er zijn dan vermoed ik dat ook de prijzen weer gaan stijgen want er is gewoon geen echte concurrentie meer.

En dan kan je als bedrijf dus wel opeens winst maken en veel ook, want bijna niemand kan jouw dominantie in die markt doorbreken.
Ik denk dat het andersom is. Marges in webwinkels zullen altijd (relatief) laag zijn omdat het anders te makkelijk voor een concurrent is om ertussen te komen. We kunnen allemaal ergens een distributiecentrum openen, een website bouwen, postnl gebruiken om te verzenden en Google om te adverteren.
Bij fysieke winkels was dat een stuk lastiger omdat het aantal goede locaties in de binnensteden nu eenmaal beperkt (en duur) was. Voor webwinkels is de beste manier om de concurrentie buiten te houden gewoon het benutten van je volumes om scherp in te kopen en de prijzen zo laag te houden dat kleine concurrenten er niet onder kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
In mijn ogen is er geen strijd tussen goed<->kwaad web<->fysiek; echter wel of je de inzichten en slagvaardigheid hebt om daar te zijn waar de consument je verwacht; zie ook http://twinklemagazine.nl...-fysieke-kanaal/index.xml

Teveel traditionele winkel weten het niet voor elkaar te krijgen om het web als een zinvolle aanvulling in te zetten, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:12
En weer een (fysieke) winkel failliet: nieuws: Winkelketen Scheer & Foppen is failliet verklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
Het lijkt me dat van S&F de internettak (veel) groter moet zijn geweest dan de fysieke winkels. Jarenlang bevolkten Bobshop en Internetshop als prijsvechter pur sang de bovenkant van kieskeurig en co. De fysieke winkels zaten maar in een beperkte geografische regio.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 14-06-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vraag mij af wat er nog aan fysieke electronicawinkels over gaat blijven. Ik zie eigenlijk alleen de echte grote bedrijven zoals Mediamarkt overleven. Electronica koop je zoveel makkelijker en goedkoper online dat alle fysieke winkels met hogere kosten failliet gaan. Kijk maar naar Dixons, DynaByte, MyCom, Computerland, Paradigit en andere winkels met witgoed. Of je word heel groot zoals MM, of je gaat in het middensegment ten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Ik had heel wat jaren terug een SD kaartje gekocht bij de S&F. Na een aantal jaar was deze kapot maar er werd 10 jaar garantie op gegeven. Dus ik netjes met de bon naar de winkel, vragen ze als eerst of ik de verpakking nog heb, want zonder verpakking konden ze niks. Ik zei wat dacht je zelf.. |:( Uiteindelijk wel een nieuw kaartje zonder verpakking meegekregen want het oude kaartje moest in de nieuwe verpakking retour 8)7

Ook de kennis van het personeel ging niet verder dan oplezen wat er op het kaartje stond. Dat kan bijna elke Nederlander aangezien we allemaal kunnen lezen.

En als er iets niet op voorraad is duurt het al snel 1 ~ 2 weken voordat je het hebt. Terwijl je het via internet de volgende dag al in huis hebt. :/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, dat is inderdaad nog zo'n typische ouderwetse witgoed/bruingoed winkel die alleen kunnen overleven op basis van zeer goede service en trouwe klanten. Maar service is duur en trouwe klanten zijn er steeds minder. 'Expert' is in mijn ogen net zo'n keten. Benieuwd of die het wel gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

En ik kijk er ook niet van op dat Scheer en Foppen failliet is. (Ik dacht al dat ze eerder failliet waren gegaan.)
Er was onvoldoende kennis aanwezig en ook de service liet zich te wensen over.
De keten Expert is daarin tegen stukken beter vergeleken met Scheer en Foppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 06:47
Qua kennis... Veel van de werknemers is/was nog van 'de oude garde' en werkte er al meer dan 20 jaar. Deze wisten bijvoorbeeld best veel van witgoed, de werking etc, maar zodra het op de 'nieuwere' dingen aankwam als laptops, tablets en telefoons was het al snel van 'die is beter want Samsung'

Nadeel van de kleinere ketens als S&F is dat je als werknemer eigenlijk 'alles van alles' moet weten. Je hebt niet 1 bepaalde productgroep onder je hoede, maar het gehele assortiment. van tv's tot wasmachines tot broodroosters. Je staat immers maar met 2 of uiterlijk 3 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Hoe treurig het voor de individuele werknemer ook is. Het verlies van deze banen wordt waarschijnlijk ergens anders weer opgevuld door een nieuwe of bestaande webshops die meer omzet gaan draaien en dus meer personeel nodig hebben (support, logistiek etc).

Netto zullen er weinig banen verloren gaan.

De enige banen die in de toekomst mogelijk permanent verdwijnen zijn de werknemers bij verhuurders van de winkelpanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Fornoo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:14:
Hoe treurig het voor de individuele werknemer ook is. Het verlies van deze banen wordt waarschijnlijk ergens anders weer opgevuld door een nieuwe of bestaande wegshops die meer omzet gaan draaien en dus meer personeel nodig hebben (support, logistiek etc).

Netto zullen er weinig banen verloren gaan.

De enige banen die in de toekomst mogelijk permanent verdwijnen zijn de werknemers bij verhuurders van de winkelpanden.
Ehm, ik denk toch dat je het aantal medewerkers van een fysieke winkel en een webshop onderschat cq overschat.

Bij een kleine fysieke winkel moet je altijd winkelpersoneel hebben lopen, terwijl een kleine webshop rustig van 12:00 tot 16:00 maar iemand hoeft te hebben zitten. De orders van 08:00 die kunnen ook om 12:00 opgepakt worden.

In wezen heb je met een webshop (in theorie) nooit een overbezetting, want zolang er binnen 1 dag een antwoord is is het goed genoeg.
Terwijl je met een fysieke winkel je altijd overbezetting hebt, want er kan altijd nog 1 klant de winkel binnenlopen die niet 5 minuten wilt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:40:
Het lijkt me dat van S&F de internettak (veel) groter moet zijn geweest dan de fysieke winkels. Jarenlang bevolkten Bobshop en Internetshop als prijsvechter pur sang de bovenkant van kieskeurig en co. De fysieke winkels zaten maar in een beperkte geografische regio.
met al die ongestructureerde en gedateerd aandoende sites van sf, modern, internetshop en bobshop zal dat misschien nog wel meevallen. Wel waren ze al flink actief online, maar niet echt op de juiste manier als je het mij vraagt.

Ondanks dat ik S&F al jaren als niet erg stabiel beschouwde zag ik het nu zo direct toch niet aankomen. De leveringen gingen tot voorkort nog prima.

Expert en EP vertrouw ik eigenlijk ook niet en het is dat achter BCC een grote Franse keten, Darty, zit die nu naar FNAC gaat, anders had ik dat ook allang afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Dit was de laatste winkel in het centrum van Apeldoorn waar je een TV kon kopen.
Dat is nu dus ook verleden tijd. HOBO heeft dan wel net weer een doorstart gemaakt maar voor hoe lang?

Wel apart, in zo'n relatief grote stad je nergens een TV kan kopen 8)7

Tja, ik kocht mijn TV ook online, €1900 terwijl die bij de HOBO € 2700 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:36:
[...]

Ehm, ik denk toch dat je het aantal medewerkers van een fysieke winkel en een webshop onderschat cq overschat.

Bij een kleine fysieke winkel moet je altijd winkelpersoneel hebben lopen, terwijl een kleine webshop rustig van 12:00 tot 16:00 maar iemand hoeft te hebben zitten. De orders van 08:00 die kunnen ook om 12:00 opgepakt worden.

In wezen heb je met een webshop (in theorie) nooit een overbezetting, want zolang er binnen 1 dag een antwoord is is het goed genoeg.
Terwijl je met een fysieke winkel je altijd overbezetting hebt, want er kan altijd nog 1 klant de winkel binnenlopen die niet 5 minuten wilt wachten.
Aan verkopers heb je niet veel mensen nodig nee. En voor orderpicking wordt er vast wel gebruik gemaakt van robots.

Maar er moeten wel ander soort werkzaamheden verricht worden. Wat dacht je van de mensen die retourzendingen moeten verwerken? Of die van de callcenter, twitter?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wackmack schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:19:
[...]

Dit was de laatste winkel in het centrum van Apeldoorn waar je een TV kon kopen.
Dat is nu dus ook verleden tijd. HOBO heeft dan wel net weer een doorstart gemaakt maar voor hoe lang?

Wel apart, in zo'n relatief grote stad je nergens een TV kan kopen 8)7

Tja, ik kocht mijn TV ook online, €1900 terwijl die bij de HOBO € 2700 was.
Apeldoorn is toch een dorp...? ;)

En daar zit toch ook nog wel een BCC, Mediamarkt of desnoods een Aldi of een Lidl...

Maar goed, je hebt het over het centrum. Centra zijn tegenwoordig meestal slecht bereikbaar per auto. Dat heeft voordelen en nadelen. Nadeel is dat het best lastig is om even met een 100 inch tv onder je arm de winkel uit te lopen. Dus niet zo gek dat die daar niet meer te krijgen zijn. Vind ik ook niet zo'n ramp. Een winkel centrum waar je voor je lol op zaterdagmiddag of zo even heen gaat is mijns inziens meer voor kleine impuls aankopen, cadeautjes, kopje koffie erbij, desnoods een leuk shirtjes of zo kopen. Het gesjouw met grote tv's en wasmachines en zo past daar niet echt bij. Dat kan beter aan de rand van de stad of via het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Schokkend, maar moet bekennen dat de verschillen in prijs te vaak te groot waren om een aankoop bij S&F te rechtvaardigen. En ze kunnen ook niet alles bieden wat een mediamarkt of coolblue heeft.

Als ik er om advies kwam dan kocht ik niet elders, maar ja, hoe vaak heb je een nieuwe magnetron of witgoed nodig... Persoonlijk werd ik er altijd goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Gomez12 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:36:
[...]

Denk dat je de bezetting van een webshop nogal onderschat. Je hebt ontwikkelaars die aan de website werken, mensen die hele dagen bezig zijn met content en advertenties, mensen die verantwoordelijk zijn voor de inkoop, klantenservice, uitpakkers, inpakkers en mensen die retouren verwerken.

Uiteraard kan je ervoor kiezen om geen telefoon aan te nemen, dan heb je minder mensen nodig, maar ik merk bij een klant van me dat toch nog veel mensen heel graag even willen bellen om iets gedaan te krijgen. E-mail is leuk, maar ik merk ook dat er veel blijft liggen zo. Verder kan je nog gaan dropshippen, dan heb je geen logistiek proces meer nodig, alhoewel daar ook nog uitdagingen bij zitten. Ik krijg van Central Point bijvoorbeeld nooit Track&Trace codes.

Verder, vergis je niet in het logistiek proces. Als jij om 12:00 begint met uitpakken van ontvangen goederen en het inpakken van pakketjes, heb jij aan het einde van de dag allemaal half opgeruimde containers en pallets staan, is je inpakhal een walhalla van incomplete orders en komt PostNL op het einde van de werkdag om 1 of 2 lullige rolkarren met pakketjes terwijl je er 10 had kunnen doen. Lang niet elke webshop heeft de luxe van een volledig gerobotiseerd magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Vond de S&F winkels eigenlijk altijd best irritant omdat ze daar maar door bleven gaan over hun extra garantie/ verzekeringen die je erbij kon kopen. Ook waren ze daar altijd overgeinstrueerd om bepaalde merken maar door te drukken vanwege de commissie.

Apeldoorn ken ik eigenlijk vooral als een autostad met flinke winkels langs de ring en in het centrum vooral kleding, schoenen en horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:39
_JGC_ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Denk dat je de bezetting van een webshop nogal onderschat. Je hebt ontwikkelaars die aan de website werken, mensen die hele dagen bezig zijn met content en advertenties, mensen die verantwoordelijk zijn voor de inkoop, klantenservice, uitpakkers, inpakkers en mensen die retouren verwerken.

Uiteraard kan je ervoor kiezen om geen telefoon aan te nemen, dan heb je minder mensen nodig, maar ik merk bij een klant van me dat toch nog veel mensen heel graag even willen bellen om iets gedaan te krijgen. E-mail is leuk, maar ik merk ook dat er veel blijft liggen zo. Verder kan je nog gaan dropshippen, dan heb je geen logistiek proces meer nodig, alhoewel daar ook nog uitdagingen bij zitten. Ik krijg van Central Point bijvoorbeeld nooit Track&Trace codes.

Verder, vergis je niet in het logistiek proces. Als jij om 12:00 begint met uitpakken van ontvangen goederen en het inpakken van pakketjes, heb jij aan het einde van de dag allemaal half opgeruimde containers en pallets staan, is je inpakhal een walhalla van incomplete orders en komt PostNL op het einde van de werkdag om 1 of 2 lullige rolkarren met pakketjes terwijl je er 10 had kunnen doen. Lang niet elke webshop heeft de luxe van een volledig gerobotiseerd magazijn.
Uiteindelijk heb je natuurlijk veel gradaties in webwinkels. Je kunt je logistiek bijvoorbeeld uitbesteden, zodra er dan besteld wordt doet de logistieke partij je pakje maken en versturen. Enige wat jij dan doet is marketing en de site. Retourtjes zijn volgens mij een ander verhaal, daar kun je echt op leeglopen.

Wat fysieke winkels vooral nekt in mijn opinie is niet zozeer de kosten van een pand of personeel, maar het volledige gebrek aan meerwaarde en service. Online kan ik alles terugsturen, zonder opgaaf van reden. Online kan ik gebruikersreviews lezen, ongestoord specs opzoeken en zelfs nog even een mandje vullen, kortingscodes struinen en bij 101 andere winkels kijken.

In een fysieke winkel kom je te vaak iemand tegen die je wel wilt helpen, maar onvoldoende kennis heeft, de druk van omzettargets op je overbrengt en een beperkt assortiment heeft. De 'beleving' van een winkel is echt voor mij echt matig. Dat was het vaak al voor er internet was en voor ons is internet best een verademing. Er zijn echt maar een paar winkels waar ik met plezier naar toe ga, de meeste winkels zijn echt vervelend. Nu vinden vrouwen winkelen vaak leuker dan mannen, mijn vrouw raakt op internet bijvoorbeeld vaak de weg kwijt in al het aanbod. Dan is een winkel met een klein assortiment weer een voordeel. Maar opdringerige onwetende en liegende (staat je echt beeldig!) winkeliers zijn echt funest.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Uiteindelijk heb je natuurlijk veel gradaties in webwinkels. Je kunt je logistiek bijvoorbeeld uitbesteden, zodra er dan besteld wordt doet de logistieke partij je pakje maken en versturen. Enige wat jij dan doet is marketing en de site. Retourtjes zijn volgens mij een ander verhaal, daar kun je echt op leeglopen.

Wat fysieke winkels vooral nekt in mijn opinie is niet zozeer de kosten van een pand of personeel, maar het volledige gebrek aan meerwaarde en service. Online kan ik alles terugsturen, zonder opgaaf van reden. Online kan ik gebruikersreviews lezen, ongestoord specs opzoeken en zelfs nog even een mandje vullen, kortingscodes struinen en bij 101 andere winkels kijken.

In een fysieke winkel kom je te vaak iemand tegen die je wel wilt helpen, maar onvoldoende kennis heeft, de druk van omzettargets op je overbrengt en een beperkt assortiment heeft. De 'beleving' van een winkel is echt voor mij echt matig. Dat was het vaak al voor er internet was en voor ons is internet best een verademing. Er zijn echt maar een paar winkels waar ik met plezier naar toe ga, de meeste winkels zijn echt vervelend. Nu vinden vrouwen winkelen vaak leuker dan mannen, mijn vrouw raakt op internet bijvoorbeeld vaak de weg kwijt in al het aanbod. Dan is een winkel met een klein assortiment weer een voordeel. Maar opdringerige onwetende en liegende (staat je echt beeldig!) winkeliers zijn echt funest.
Er zijn ook goede. Helaas is voor hen de druk om te verkopen ook steeds groter geworden. Bijvoorbeeld een goede kledingverkoper zal altijd meer verstand ervan hebben dan ik zelf. Elektronica is een ander verhaal aangezien dat een dood ding is waarvan als je er 3 naast elkaar zet ze allemaal hetzelfde zijn. Een trui kan verschillen in maat, pasvorm, kleur. Als ik 3 truien bestel op Zalando kunnen er 2 zijn met naaifouten. Die mag ik dan weer terug gaan brengen. Imo zie ik het online kopen van electronica wel, en kleding niet. Overigens kan er tijdens het transport ook vanalles mis gaan (helaas ervaring mee) dus koop ik niet al te veel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kleding koop ik 9 van de 10 keer in de winkel. Reden: Het passen

Ik wil niet kleding kopen en dat achteraf het niet past ofzo en dan het weer terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

En dus bestel ik kleding waarvan ik vooraf weet dat het past online (t-shirts, spijkerbroeken, sokken, ondergoed, bepaalde schoenen, enz). :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
W00fer schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:39:
[...]

Er zijn ook goede. Helaas is voor hen de druk om te verkopen ook steeds groter geworden. Bijvoorbeeld een goede kledingverkoper zal altijd meer verstand ervan hebben dan ik zelf. Elektronica is een ander verhaal aangezien dat een dood ding is waarvan als je er 3 naast elkaar zet ze allemaal hetzelfde zijn. Een trui kan verschillen in maat, pasvorm, kleur. Als ik 3 truien bestel op Zalando kunnen er 2 zijn met naaifouten. Die mag ik dan weer terug gaan brengen. Imo zie ik het online kopen van electronica wel, en kleding niet. Overigens kan er tijdens het transport ook vanalles mis gaan (helaas ervaring mee) dus koop ik niet al te veel online.
Bij electronica kan er ook een productie fout in zitten en gaat het voorbeeld niet op. En zeker bij transport van elektronica kan er ook van alles gebeuren. Uit jouw verhaal ik meer dat je de kennis mist van iets en die in wint en iets waar je dat niet hebt dan via internet doet. Correct me if I'm wrong.

Zelf bestel ik alle kleding online op een incidenteel shirtje ofzo als ik een keer in de stad ben. Vaak bestel ik dan 2 maten als ik mijn maat niet weet anders maar 1 maat. En dan gaat er vaak ook maar 1 terug of de kleding die op de foto mooi leek ziet er niet uit dan gaat hij terug. En ik heb met schoenen maat 46/47 en de gekke gezichten in de winkel om die maat en de teleurstelling dat ze mijn maat niet hebben was ik ook wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Juist bij productiefouten is online kopen een voordeel. Recent nog een monitor gekocht met een dode pixel. Bij een fysieke winkel heb je geen rechten, online gaat die dus gewoon zonder discussie retour.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Axente schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:50:
En ik heb met schoenen maat 46/47 en de gekke gezichten in de winkel om die maat en de teleurstelling dat ze mijn maat niet hebben was ik ook wel klaar mee.
Jij behoort dan ook schijnbaar niet de hoofddoelgroep van die winkel. Anders moeten ze alle bijzondere modellen schoenen ook op voorraad houden.

Maar het probleem is dus dat winkels "gangbare" producten in de winkel hebben liggen, en alsnog failliet gaan omdat mensen die producten niet kopen.
Voor duurdere producten welke niet snel worden verkocht moet de marge zelfs een stukje hoger liggen zodat de winkel evengoed nog winst maakt, terwijl een webwinkel soms een product verkoopt terwijl deze het product zelfs niet op voorraad heeft en 10 dagen levertijd geeft.

Winkels met dure producten zoals tv's kunnen daarom alleen maar in gebieden "overleven" waar veel mensen langs komen, zoals winkelstraten en winkel-industrieterreinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:58:
Bij een fysieke winkel heb je geen rechten
Volgens de wet niet nee, in de praktijk gelukkig wel. Vrijwel alle winkels doen gewoon aan ruilen en/of geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:07:
[...]

Volgens de wet niet nee, in de praktijk gelukkig wel. Vrijwel alle winkels doen gewoon aan ruilen en/of geld terug.
Dat is en blijft coulance. Geen recht.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Dat is en blijft coulance. Geen recht.
Dat zeg ik toch ook.

In de praktijk heeft zo'n beetje ieder winkel gewoon regels qua retour en kan je een tablet bij een bepaalde winkel gewoon na 12 dagen terug brengen en je geld terug krijgen. Precies het zelfde dus als bij een online winkel.

Dit is voor mij ook een reden om wel bij een fysieke winkel te kopen. Qua retour is het in de praktijk hetzelfde als bij een online winkel. Alleen de prijs moet ook vrijwel hetzelfde zijn, dan vind ik een fysieke winkel fijner. Is er wat defect hoef je niets op te sturen. Bijvoorbeeld bij een defecte HDD eens naar de winkel gegaan en direct een nieuwe mee krijgen, dat krijgt online weer niet voor elkaar, zo snel en handig. Zolang de prijzen maar ongeveer hetzelfde zijn, alleen is dat met hogere kosten van een fysieke winkel vaak lastig.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 14-06-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Axente schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:50:
[...]

Bij electronica kan er ook een productie fout in zitten en gaat het voorbeeld niet op. En zeker bij transport van elektronica kan er ook van alles gebeuren. Uit jouw verhaal ik meer dat je de kennis mist van iets en die in wint en iets waar je dat niet hebt dan via internet doet. Correct me if I'm wrong.

Zelf bestel ik alle kleding online op een incidenteel shirtje ofzo als ik een keer in de stad ben. Vaak bestel ik dan 2 maten als ik mijn maat niet weet anders maar 1 maat. En dan gaat er vaak ook maar 1 terug of de kleding die op de foto mooi leek ziet er niet uit dan gaat hij terug. En ik heb met schoenen maat 46/47 en de gekke gezichten in de winkel om die maat en de teleurstelling dat ze mijn maat niet hebben was ik ook wel klaar mee.
Tegen de tijd dat ik dat verkeerde shirt heb teruggebracht naar het postkantoor heb ik er al 3 gekocht in de stad inclusief passen en flirten met de verkoopster :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
W00fer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 02:29:
[...]

Tegen de tijd dat ik dat verkeerde shirt heb teruggebracht naar het postkantoor heb ik er al 3 gekocht in de stad inclusief passen en flirten met de verkoopster :*)
Dat gaat mij alleen op Koopavond, zaterdag en zondag lukken. Anders is het sneller via de webshop, want tijdens werkdagen wordt het naar de winkel gaan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Wel bizar dat je nog steeds op www.bobshop.nl een bestelling kan afronden, terwijl ook deze dochter van Scheer en Foppen failliet is verklaard (http://www.retailnews.nl/...n-failliet-verklaard.html).

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 15-06-2016 11:30 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:29:
Wel bizar dat je nog steeds op www.bobshop.nl een bestelling kan afronden, terwijl ook deze dochter van Scheer en Foppen failliet is verklaard (http://www.retailnews.nl/...n-failliet-verklaard.html).
Elke euro is er 1 dus de curator gaat dat niet verbieden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
LordSinclair schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Elke euro is er 1 dus de curator gaat dat niet verbieden.
Klopt, ongelooflijk toch? Bobshop zit zelfs nog in sommige prijsvergelijk robots, dus er zullen nog wel wat 'slachtoffers' bij komen. Is het niet verboden bij wet om nog bestellingen aan te nemen als je al failliet bent? Volgens mij zijn ze dinsdag officieel failliet verklaard.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 15-06-2016 11:51 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:56
Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Klopt, ongelooflijk toch? Bobshop zit zelfs nog in sommige prijsvergelijk robots, dus er zullen nog wel wat 'slachtoffers' bij komen. Is het niet verboden bij wet om nog bestellingen aan te nemen als je al failliet bent? Volgens mij zijn ze dinsdag officieel failliet verklaard.
Wie zegt dat ze nieuwe bestellingen niet gewoon uitleveren? Van de voorraad moeten ze toch afkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rub147 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Wie zegt dat ze nieuwe bestellingen niet gewoon uitleveren? Van de voorraad moeten ze toch afkomen ;)
Maar hoe zit het met de leveringsplicht?
Bij een failliet gaan vervalt die verplichting en mag de curator jouw centjes houden. Maar als de onderneming daarna nog nieuwe orders aanneemt?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ze willen sowieso nog de voorraad uitverkopen. En een curator zit er voor schuldeisers, niet de consument. Maar voor afhandeling e.d. van dat faillissement is een topic: Faillisement Scheer & Foppen, Bobshop en aanverwante winkels

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Axente schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Dat gaat mij alleen op Koopavond, zaterdag en zondag lukken. Anders is het sneller via de webshop, want tijdens werkdagen wordt het naar de winkel gaan niks.
Ja of in de vakantie of tussendoor een dagje vrij. Zo gigantisch veel kleding heb ik nou ook weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Señor Sjon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:12:
En een curator zit er voor schuldeisers, niet de consument.
offtopic:
Het enige grappige is dat als de consumenten bestellen ze vanzelf schuldeisers worden dus dan zit hij er wel voor ze :) Alleen zijn het totaal geen relevante schuldeisers waardoor hij ze kan negeren
Pagina: 1 ... 17 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels