Faillisement Scheer & Foppen, Bobshop en aanverwante winkels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
N.a.v. Scheer & Foppen failliet verklaard en nieuws: Winkelketen Scheer & Foppen is failliet verklaard op de Frontpage.
Dinsdag heeft de rechtbank van Gelderland in Arnhem het faillissement van Scheer & Foppen Elektro speciaalzaken B.V. uitgesproken. Het faillissement omvat de winkels in 57 plaatsen in Nederland, evenals de webwinkel van de keten, de webshops Bobshop, Modern.nl en Internetshop, en de dienstverlener E-man. Scheer & Foppen Installatietechniek valt buiten het faillissement.
Dit topic is bestemd ter bespreking van het faillissement van Scheer & Foppen en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen. Dit topic valt onder stricte regels.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 11:38

Koesper

Matched: Blah blah

Ik had een flinke bestelling open staan bij bobshop, die pas over een paar weken afgeleverd zou worden. Gisteren heb ik direct gebeld, en de bezorging naar voren laten halen, om zo mn kansen te verhogen om nog iets te ontvangen.

En gelukkig, vanochtend kreeg ik het bericht dat mn bestelling onderweg is! Goed nieuws dus, ze leveren kennelijk hun voorraad nog uit!

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:24
Koesper schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:32:
Ik had een flinke bestelling open staan bij bobshop, die pas over een paar weken afgeleverd zou worden. Gisteren heb ik direct gebeld, en de bezorging naar voren laten halen, om zo mn kansen te verhogen om nog iets te ontvangen.

En gelukkig, vanochtend kreeg ik het bericht dat mn bestelling onderweg is! Goed nieuws dus, ze leveren kennelijk hun voorraad nog uit!
Die shop is ook nog gewoon online. Het lijkt me dat de bestellingen dus nog gewoon moeten worden geleverd? Indien ze niet meer leveren maar nog wel betalingen aannemen dan lijkt me dat ze daarmee iets strafbaars doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb een bestelling openstaan bij bobshop.nl, is het verstandig om deze te annuleren of open te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Tabsqt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:00:
Ik heb een bestelling openstaan bij bobshop.nl, is het verstandig om deze te annuleren of open te laten staan?
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en dan die bestelling annuleren om eventueel problemen te voorkomen.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:31

MsG

Forumzwerver

Nou ja dat is natuurlijk een beetje tricky. Je weet niet of ze je nog je geld terug mogen geven, terwijl de goederen wellicht nog van een onderleverancier komen. Raar dat die winkel überhaupt zolang nog open was is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb zojuist mijn bestelling geannuleerd. De bobshop medewerkster vertelde dat zij een restitutie heeft aangemaakt maar niet kan beloven dat het geld daadwerkelijk teruggestort wordt i.v.m. curatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Wel bizar dat je nog steeds op www.bobshop.nl een bestelling kan afronden, terwijl ook deze dochter van Scheer en Foppen failliet is verklaard (http://www.retailnews.nl/...n-failliet-verklaard.html).

Blijkbaar willen ze de voorraad uitverkopen, maar wat als je toch niet geleverd krijgt?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Annuleren is, tenzij je Paypall of creditcard gebruikt hebt, hier eigenlijk de slechtste optie.
De kans dat ze nog echt crediteren is bijzonder klein, je bent gewoon een van de vele schuldeisers en geen preferente. Dat was je ook geworden als er niet meer geleverd werd, maar de kans op levering is nog best reëel nu en dan had je in ieder geval een product.

Ook terugsturen onder wet kopen op afstand is nu niet slim en bij een defect kan je beter naar de fabrikant gaan, die doen dat vaak ook al is het coulance.

[ Voor 18% gewijzigd door sambalbaj op 15-06-2016 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:49
Gadgeteer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:52:
[...]

Die shop is ook nog gewoon online. Het lijkt me dat de bestellingen dus nog gewoon moeten worden geleverd? Indien ze niet meer leveren maar nog wel betalingen aannemen dan lijkt me dat ze daarmee iets strafbaars doen.
Volgens mij wil dat bij faillissementen nog wel eens niet zo zijn dat zoiets strafbaar is. In het verleden is het wel vaker gebeurt dat een webwinkel nog open was en ook nog orders aannam na een faillissement (o.a. doordat de curator de website nog niet had laten dichtzetten) waarbij voor zover ik weet klanten die in die periode tussen uitspreken faillisement en sluiten van de website iets besteld hebben en vooruit betaald hadden gewoon bij de curator konden aansluiten net als alle andere gedupeerden.

Ik zou zeker op dit moment geen bestellingen meer plaatsen, en mochten ze een of andere leeg verkoop gaan houden met leuke prijzen zou ik zeker niet vooruit betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 15-06-2016 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Dennism schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Volgens mij wil dat bij faillissementen nog wel eens niet zo zijn dat zoiets strafbaar is. In het verleden is het wel vaker gebeurt dat een webwinkel nog open was en ook nog orders aannam na een faillissement (o.a. doordat de curator de website nog niet had laten dichtzetten) waarbij voor zover ik weet klanten die in die periode tussen uitspreken faillisement en sluiten van de website iets besteld hebben en vooruit betaald hadden gewoon bij de curator konden aansluiten net als alle andere gedupeerden.

Ik zou zeker op dit moment geen bestellingen meer plaatsen, en mochten ze een of andere leeg verkoop gaan houden met leuke prijzen zou ik zeker niet vooruit betalen.
Damn, als zoiets niet strafbaar is, dan mankeert er wel wat aan de regelgeving in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725495

Indien er enkel de voorraad verkocht wordt is er geen enkel probleem dat de winkels en webshop open blijven. Aangezien distributeurs nu niet meer zullen leveren moet het wel echt om voorraad artikelen gaan.

Voor de mensen die een bestelling open hebben staan:

Ga deze niet annuleren, mogelijk wordt er geleverd en heb je alsnog je product, wordt er niet geleverd dan word je 1 van de schuldeisers. De kans dat je bij een annulerering terug betaald wordt is zeer klein, het is een faillisement. Dus bij annuleren ben je direct een schuldeiser, bij afwachten heb je nog een kans zeker indien het een voorraad product betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Van de artikelen die ik steekproefgewijs gecheckt heb, kan ik er gewoon nog 10 bestellen en betalen. Ik denk niet dat ze overal 10 stuks van op voorraad hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:04:
Van de artikelen die ik steekproefgewijs gecheckt heb, kan ik er gewoon nog 10 bestellen en betalen. Ik denk niet dat ze overal 10 stuks van op voorraad hebben.
Scheer & Foppen heeft een eigen districentrum vanwaaruit de winkels bevoorraad worden, en ook de bestellingen van de webshops worden vanuit hier verzonden. Het kan dus wel degelijk zo zijn dat ze die producten op voorraad hebben.

Maar om geen advocaat van de duivel te spelen, wees wel degelijk voorzichtig en betaal met bijvoorbeeld een creditkaart zodat je de betaling kan betwisten en uiteindelijk je geld kan terughalen indien er niet geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Accepteert en creditcardmaatschappij een claim wegens faillissement? Zij moeten voor het terughalen van hun geld zelf ook bij de curator zijn kijk lijkt mij. Is dat iets dat ze expliciet dekken?

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
cyberstalker schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:17:
Accepteert en creditcardmaatschappij een claim wegens faillissement? Zij moeten voor het terughalen van hun geld zelf ook bij de curator zijn kijk lijkt mij. Is dat iets dat ze expliciet dekken?
Ik heb meegemaakt dat ze een claim met bestelling en betaling vlak voor een faillissement waarbij door het faillissement vlak na de bestelling niet geleverd werd en ook geen uitzicht was op enige uitkering vanuit de curator gewoon gedekt hebben. Of ze ook claims in behandeling nemen voor bestellingen die gedaan zijn na uitspraak van een faillissement tot het daadwerkelijk offline zetten van de getroffen webshop(s) durf ik niet te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 15-06-2016 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er staat niks op de website over een faillisement, dus heel veel mensen weten het niet eens.
Bij een cc gaat het om een verzekering, dus dat zal wel gedekt worden. Maar bij twijfel, even navragen bij ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 725495 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:27:
[...]

Er staat niks op de website over een faillisement, dus heel veel mensen weten het niet eens.
Bij een cc gaat het om een verzekering, dus dat zal wel gedekt worden. Maar bij twijfel, even navragen bij ICS.
Een verzekering dekt normaliter natuurlijk wel enkel onvoorziene gebeurtenissen of risico's. Ik zou me kunnen indenken dat een eventuele claim over bestellen bij een failliete winkel en daarna niet meer geleverd niet direct onvoorzien meer is, maar zeker weten doe ik het ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 15-06-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Als jij met CC betaalt dan krijg je als winkel niet "meteen" dat geld op je rekening. De CC maatschappij doet normaal een chargeback waardoor de winkel gewoon het geld niet krijgt. Het risico voor de CC maatschappij is dus eerder aan de lage kant denk ik, zeker als je er meteen bij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
De CC maatschappij haal gewoon het geld terug voordat het echt gestort is op de rekening gaat ook even tijd overheen. Maar dan nog jij kan toch niet weten dat de boel failliet is en je gewoon in goed vertrouwen gekocht heb daar. Ze zullen echt wel moeten uitkeren want er is toch niet geleverd. hoe ze hun geld terug krijgen zelf is hun probleem toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
Best kans dat de winkels toch de webshop weer onderuit hebben getrokken. Ik vind het jammer. Scheer en Foppen en Bobshop.nl gebruikte ik toch wel regelmatig. Eigenlijk altijd wel scherpe prijzen. Blijkbaar iets te scherp. Wie weet gaat bobshop.nl wel gewoon door.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:31

MsG

Forumzwerver

Op Twitter zie je er de dagen voor vandaag ook nog flink met kortingsacties werd gestrooid. De lijn tussen het bedrijf proberen te redden met omzet versus door laten gaan terwijl je weet dat het failliet is lijkt wel flinterdun.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dennism schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Strafbaar en civiel recht zijn verschillende dingen. Maar het kan inderdaad dat een curator het in basis niet zo nauw neemt tenzij je toont je rechten te kennen.

Op het moment dat het faillissement wordt uitgesproken, mogen de bestuurders geen enkele verbintenis aangaan. Nieuwe verbintenissen kunnen alleen op verantwoording van de curator. Gaat hij een nieuwe verbintenis aan, dan moet hij die ook nakomen.

Het is ook in het nieuws geweest:
nieuws: Curatoren gaan vaker in de fout met bestelfunctie failliete webshops

In dit geval is er trouwens bewust gekozen de webshop open te houden:
http://www.destentor.nl/r...pen-is-failliet-1.6106748

Dat betekent dus dat als je het kan bestellen, ze het ook moeten leveren - dat is nu namelijk allemaal onder verantwoording van de curator. Die kan niet besluiten de winkel open te laten en dan niet te leveren.

Kwa garantie en dergelijke, moet je wel rekening houden met extra risico.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-06-2016 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 782847

Ik heb afgelopen maandag rond 19.00 uur een JBL speaker besteld en afgerekend bij de bobshop omdat ze deze week met 10% korting werden aangeboden. Om 20.00 uur hoorde ik op het journaal dat Scheer en Foppen/bobshop failliet was. Na telefonisch en email contact heeft men mij laten weten dat de verwachting was dat het speakertje vandaag geleverd zou worden. Met wat slagen om de arm dus. Het artikel is vandaag niet geleverd. Nog een keer gemaild en men verwacht dat het deze week toch geleverd zal worden. De curatoren zouden de openstaande rekening aan PostNL hebben voldaan waardoor de bestelde artikelen weer uitgeleverd kunnen worden. De intentie van de curatoren is om de webshop nog 6 weken open te houden maar ze kunnen de stekker er ook eerder uit trekken. Tamelijk onzeker allemaal. Ik vrees met grote vrezen. Ik vind het raar dat de bobshop nog steeds online is. Als ik op Marktplaats een artikel verkoop maar niet lever dan ben ik gewoon een oplichter. Raar dat het in een faillisement wel kan en in principe naar je geld kunt fluiten.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 782847 op 16-06-2016 19:46 . Reden: Maandag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 782847 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:10:
Ik vind het raar dat de bobshop nog steeds online is. Als ik op Marktplaats een artikel verkoop maar niet lever dan ben ik gewoon een oplichter. Raar dat het in een faillisement wel kan en in principe naar je geld kunt fluiten.
Je kán natuurlijk overwegen mijn post direct erboven te lezen. We schrijven dat soort informatie niet voor Jan met de korte achternaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 782847

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:12:
[...]

Je kán natuurlijk overwegen mijn post direct erboven te lezen. We schrijven dat soort informatie niet voor Jan met de korte achternaam.
Goh, wist niet dat je kwaad werd!

Modbreak:Check je berichtenbox. Zo werkt het hier niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-06-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-04 12:59
oei!

Ik had wel het artikel gezien van scheer & foppen failliet gezien op de frontpage,m aar niet gelezen. Dan gisteren toch nog een best pittige bestelling bij bobshop gedaan.

Vandaag is het gelukkig gewoon geleverd, alsof er niets aan de hand is. Maar heb nu toch een beetje "door het oog van de naald" idee.

Het is wat stom van bobshop dat ze niets hierover op de frontpage zetten. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel, zodra je dat erop zet koopt niemand uiteraard meer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
markg85 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:37:
Het is wat stom van bobshop dat ze niets hierover op de frontpage zetten. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel, zodra je dat erop zet koopt niemand uiteraard meer iets.
Je geeft zelf al de reden waarom ze dat dus niet gedaan hebben. De curator heeft besloten de winkel open te houden. Als je dit soort info op je frontpage gaat zetten besteld er niemand meer en heeft het openhouden van de webshop dus geen nut meer.

[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 17-06-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-04 12:59
LocK_Out schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:07:
[...]

Je geeft zelf al de reden waarom ze dat dus niet gedaan hebben. De curator heeft besloten de winkel open te houden. Als je dit soort info op je frontpage gaat zetten besteld er niemand meer en heeft het openhouden van de webshop dus geen nut meer.
Niet helemaal.

Als ik had geweten dat bobshop failliet was had ik er niet besteld en denk met mij vele andere.
Als er op de frontpage "faillissementsuitverkoop 10% korting op alles" ofzo had gestaan had ik er mogelijk wel besteld.

De manier waarop je de bezoeker inlicht kan best het verschil maken tussen er niet willen kopen en wel kopen. Ik vindt dat de bezoeker zeker ingelicht moet worden door de webshop. Het beïnvloed namelijk mogelijke garantie details voor het product wat je besteld heb. Ook al wordt het geleverd, je kan niet meer terugvallen op die shop wanneer je de garantie om wat voor reden nodig heb waardoor je naar de fabrikant moet om je garantie te krijgen waar je recht op heb.

Nou wist ik het niet en had ik er besteld... Ik ga mogelijk een probleem krijgen met de garantie mocht ik het nodig hebben, zal ik direct bij de fabrikant moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Hoe gaat het overigens met garantie bij een doorstart/overname? Ik heb een week of 2 geleden een espressoapparaat bij Bobshop gekocht en vraag me nu af of ik bij eventuele problemen terecht kan bij de opvolger/overnemer.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt eraan. In basis is een nieuwe eigenaar niets verplicht. Soms wordt gezegd dat de interactie met de fabrikant wel overgenomen wordt, maar dat als er kosten blijken je die zelf betaalt. Soms wordt er ook een kleine vergoeding gevraagd het naar de fabrikant te sturen.

Op dit moment is daar dus niets van te zeggen.

Er zijn al gesprekken geweest voor overname, voordat het echt fout ging. Dat betekent dat ze op dat moment té onaantrekkelijk waren binnen de mogelijkheden van een rechtsopvolger. Als er nu een kandidaat wordt gevonden is die dus eigenlijk helemaal vrij het zo te regelen als hij wil. Eerlijk gezegd twijfel ik er aan of er mensen staan te trappelen het zoveelste bedrijf als deze dat in korte tijd gaat over te nemen. Het is niet of het zo'n groeimarkt is, die fysieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ben ik nu blij dat ik geen uitgebreide garantie heb afgesloten bij scheer en foppen. ^_^ had ik nu precies niets aangehad (de tv is net 2 jaar oud geworden) Meestal bij een bedrijf dat failliet gaat is het juist het idee dat alles dan ook ophoud als er een doorstart is gaat het soms alleen om de naam of de winkels maar meestal nooit om het volledige bedrijf als dat laatste gebeurd dan worden ook alle kosten/lasten overgenomen alleen dat is meestal geen goed idee om gelijk een bedrijf te starten met alle lasten (leningen kosten achterstallig loon en garantie claims) wat sommige soms wel doen is wel de garanties claims om een goede naam voor te zetten maar zou niet rekenen hier op voor nu heb je alleen nog maar fabrieks garantie totdat het duidelijk wordt wie het overneemt en welke voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
MeZZiN schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:00:
Ben ik nu blij dat ik geen uitgebreide garantie heb afgesloten bij scheer en foppen. ^_^ had ik nu precies niets aangehad (de tv is net 2 jaar oud geworden) Meestal bij een bedrijf dat failliet gaat is het juist het idee dat alles dan ook ophoud als er een doorstart is gaat het soms alleen om de naam of de winkels maar meestal nooit om het volledige bedrijf als dat laatste gebeurd dan worden ook alle kosten/lasten overgenomen alleen dat is meestal geen goed idee om gelijk een bedrijf te starten met alle lasten (leningen kosten achterstallig loon en garantie claims) wat sommige soms wel doen is wel de garanties claims om een goede naam voor te zetten maar zou niet rekenen hier op voor nu heb je alleen nog maar fabrieks garantie totdat het duidelijk wordt wie het overneemt en welke voorwaarden.
Uitgebreide garantie is vaak een verzekering op het product, wat de winkel voor je afsluit bij een externe partij (verzekeraar). Ik weet niet hoe S&F dat regelde maar indien dit bij hun ook zo was, is daar dus geen reden voor paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Volgens mij was het direct via S&F en geen tussen partij maar goed gelukkig geen 'last' van omdat we het niet gedaan hebben hoeveel geld ik al niet uitgespaard heb met geen uitgebreide garantie kan ik zo wat extra apparaten van kopen. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 10:17

Hokkie

Hello

MeZZiN schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:28:
Volgens mij was het direct via S&F en geen tussen partij
Weet bijna wel zeker dat S&F een tussenpersoon is omtrent de aangeboden verzekeringen. Een retailer is geen verzekeringsmaatschappij en vice versa.

EWP verzekeringen (compucare) is de verzekeraar in deze. Op de site staat zelfs dat men zich moet wenden naar de curator om aanspraak te maken op deze verzekering. Verder geldt de reguliere garantie via fabrikant.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Een doorstart wordt het ook niet meer.
Een doorstart van elektronicaketen Scheer & Foppen lijkt definitief van de baan. Alle potentiële kopers zijn afgehaakt, zegt curator Bavo König tegen De Stentor.

Van de twintig geïnteresseerden die er eind juni nog zouden zijn voor Scheer & Foppen, was er vorige week nog maar één over. Toen een algehele doorstart er niet in bleek te zitten, is gekeken naar kopers voor individuele winkels of clusters. “Maar dat draaide ook op niets uit”, zegt König.

Deze en volgende maand lopen de contracten van de werknemers af. Dan alle 56 winkels van de elektronicaketen waarschijnlijk op slot. Sommige filialen zijn al dicht, terwijl een aantal winkels nog bezig met de uitverkoop van de voorraad. De webwinkels werden vorige week al gesloten.
Bron: De Stentor/RetailNews

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:25
Over en uit voor elektronicaketen Scheer & Foppen
Het doek is definitief gevallen voor elektronicaketen Scheer & Foppen. Alle overnamekandidaten zijn afgehaakt, meldt de curator. Voor de 475 personeelsleden is ontslag aangevraagd en de winkels zijn definitief gesloten.

Het bedrijf ging half juni failliet, waarna twintig overnamekandidaten interesse toonden. Al snel werd duidelijk dat die partijen niet het hele bedrijf, maar slechts delen wilden overnemen. Uiteindelijk zagen alle geïnteresseerde partijen af van een (gedeeltelijke) overname.

Garantie
Scheer & Foppen had 56 winkels in het noorden, oosten en midden van het land. Daar werden afgelopen weken de voorraden verkocht tegen hoge kortingen. Restanten zullen worden geveild. Gisteren gingen de websites van de elektronicaketen uit de lucht.
Concurrent Expert neemt de garantie over van producten die klanten bij Scheer & Foppen kochten.
Bron: NOS

Toch nog goed nieuws voor klanten wat betreft garantie dus.
Pagina: 1

Let op:
Zie gambieter in "Faillisement Scheer & Foppen, Bobshop en aanverwante winkels" voor wat wel en wat niet de bedoeling is in dit topic.