Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 142 143 Laatste
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:16
Dennis1812 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:03:
De formule "allesz" zet groots in aldus de folder.
[Afbeelding]

Behoorlijk verspreid door het land. Beetje alle Franchise Blokkers denk ik?
Zelfs in BodeNgraven :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:17
Dennis1812 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:03:
De formule "allesz" zet groots in aldus de folder.
Behoorlijk verspreid door het land. Beetje alle Franchise Blokkers denk ik?
Telefoonnr in mijn woonplaats is inderdaad van waar dit weekend nog Blokker op de gevel stond. En er hangt al even een papiertje aan het raam dat er binnenkort nieuws komt over de vestiging.

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 12:02
Sjah schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:57:
Ben nu in de markt voor een lichtslang van meter of 12. Helaas is dit alles via internet, en kom je niks te weten, alleen het vermoeden waarmee je blijft zitten dat het Chinese import troep is, gezien de prijzen. tJa wil het bekijken in een winkel en dat kan dus niet meer tegenwoordig. Als ik het thuis heb en blijkt koud led te zijn, of niet dimbaar, wat doe jedan. Mezelf kennend gooi ik het dan weg, als terugsturen gedoe is.

Hmm, wacht ik heb Aurora Kontakt niet zover weg van me, das voordeel van in Amsterdam wonen. Of ze fijn advies hebben is afwachten.
De laatste keer dat ik er was merkte ik dat er sinds een tijdje nieuwe mensen inzitten. Voelde me meer de winkel uitgejaagd dan wat anders. Als je een beetje rondzoekt qua reviews zie je hetzelfde. Liever de Conrad dan...

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:32

Dennis1812

Amateur prutser

Pat911 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:50:
[...]

Telefoonnr in mijn woonplaats is inderdaad van waar dit weekend nog Blokker op de gevel stond. En er hangt al even een papiertje aan het raam dat er binnenkort nieuws komt over de vestiging.
Hier per vandaag open.
Al zijn ze geen dag dicht geweest sinds het faillissement.
Alleen gisteren voor de verbouwing (Blokker kaartjes wisselen voor Allesz kaartjes).
De rest wat nodig is zal wel gefaseerd gaan denk ik.
Maar de belangrijkste 2 maanden wil hij vast geen grote verbouwingen gaan doen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:17
Niet dicht geweest, alleen de schappen werden niet altijd goed bijgevuld. Maar had naast het reguliere Blokker-assortiment ook nog wat lifestyle-spullen (vazen, kaarsen etc.) en in hetzelfde pand heeft de eigenaar ook een Intertoys (1 ingang, maar 2 kassa's).

Edit: zie ook net op facebook dat vandaag de nieuwe naam is onthuld en op de gevel 'geplakt'.

[ Voor 10% gewijzigd door Pat911 op 06-11-2025 14:40 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
EJonk schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:43:
[...]

De laatste keer dat ik er was merkte ik dat er sinds een tijdje nieuwe mensen inzitten. Voelde me meer de winkel uitgejaagd dan wat anders. Als je een beetje rondzoekt qua reviews zie je hetzelfde. Liever de Conrad dan...
Denk dat ze het voor het geld ook niet meer hoeven doen, ze zitten wel op zo een gewild stukje grond (voor de niet-weter t is bij de Munt), mocht dat van hen zijn... Ongelooflijk dat dat gebouw nog niet is afgebroken.

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 26-11 22:46
America Today ook in de problemen…
Modewinkelketen America Today, bekend van zijn Amerikaanse stijl vrijetijdskleding, zit in de problemen. Het winkelbedrijf van ondernemersfamilie Kahn hangt aan het financiële infuus van de eigenaren.
https://www.rtl.nl/nieuws...rica-today-overeind-houdt

[ Voor 42% gewijzigd door FrostHex op 23-11-2025 05:19 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Voor de zoveelste keer...

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:49
Als ik dat verhaal zo lees lijken ze meer bezig met creatieve financiële constructies dan met echt ondernemen in de kledingbranche (wat toch hun core business zou moeten zijn). Met geld heen en weer schuiven kan aardig slechte dingen verbloemen, maar dat kan je maar een beperkte tijd doen. Uiteindelijk moet je gewoon meer geld verdienen met kledingverkoop.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Blijf me verbazen over de gemiddelde omzet per winkel: 1 miljoen, dat is 3000-3500 per dag. Beetje broek/trui is 80 euro, 40 kledingstukken per dag voelt erg weinig.

Hoeveel FTE zal zo'n winkel op de loonlijst hebben staan, 200k-300k personeelskosten per jaar zit je zo aan. Huur op en goede locatie zal minstens 100k zijn, energie 50k, etc. Zie die businesscase ook niet meer, zelfs bij inkopen voor de helft van de verkoopprijs.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:38:
[...]

Blijf me verbazen over de gemiddelde omzet per winkel: 1 miljoen, dat is 3000-3500 per dag. Beetje broek/trui is 80 euro, 40 kledingstukken per dag voelt erg weinig.

Hoeveel FTE zal zo'n winkel op de loonlijst hebben staan, 200k-300k personeelskosten per jaar zit je zo aan. Huur op en goede locatie zal minstens 100k zijn, energie 50k, etc. Zie die businesscase ook niet meer, zelfs bij inkopen voor de helft van de verkoopprijs.
Denk dat kledingwinkels het vooral van de weekenden en sales moeten hebben dus op sommige doordeweekse dagen zullen ze dat vast niet halen. Dit is weer zo'n winkel zonder onderscheidend aanbod en matige kwaliteit tegen een forse prijs. Een New Yorker, Zara, H&M en wellicht Primark heb je als concurrent. En natuurlijk online.
Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels