Maar dan eten je kinderen dus altijd oud brood. Vroeger was de bakker al om 7 uur open, tegenwoordig gewoon om 9 uur. Je kan tegenwoordig dus niet meer vers brood eten als ontbijt. Vooruitgang is niet altijd verbetering:(_JGC_ schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:16:
Ik haal mijn brood altijd in de Knipe. Klein dorpje, altijd druk en als je later op de ochtend bent is het meeste brood al weg. Meeste mensen nemen net zoals ik het brood mee na het brengen van de schoolgaande kinderen.
Diezelfde bakker heeft ook nog een winkel in Heerenveen, loopt ook prima, maar om de hoek zit nog een bakker dus genoeg concurrentie.
Verder supermarkbrood... ik vind het niet te kauwen. Zit nu in Otterlo op een vakantieparkje, de Spar hier heeft fatsoenlijk brood, maar dat is omdat ze het bij een bakker inkopen.
En ja, bakkersbrood is duur. Kwam laatst wat later op de ochtend, bijna alles op... kom je thuis met een doodsimpel tarwe rond brood van 3,05. Dat is het goedkoopste hele brood dat ze verkopen.
Misschien bij oude bakkers die niet modern zijn. Maar als bakkers veel soorten brood bakken gebruiken ze kant-en-klaar mixen die veel stoffen bevatten die een oude bakkerij nog nooit heeft gezien. Ook croissants worden eigenlijk altijd uit de diepvries en worden afbakken bij de bakker.Kalentum schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:58:
[...]
Er zijn mensen die dat juist het sterke punt van brood bij de bakker vinden: minder conserveringsmiddelen.
Bron: Keuringsdienst van waarde
Ik haal 's morgens 2 of 3 broden op en die prop ik in de vriezer. Als je dat binnen een paar dagen opeet smaakt dat niet veel anders dan vers.Z___Z schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:02:
[...]
Maar dan eten je kinderen dus altijd oud brood. Vroeger was de bakker al om 7 uur open, tegenwoordig gewoon om 9 uur. Je kan tegenwoordig dus niet meer vers brood eten als ontbijt. Vooruitgang is niet altijd verbetering:(
Bakker is hier om 8 uur open, dat red ik niet voor schooltijd. No way dat ik elke dag vers ga halen, ik vind 2-3x per week vaak genoeg.
Ik bak zelf graag brood. Uiteraard beter dan supermarktbrood.
Maar wat een negatief gedoe /verwaand gedoe over supermarktbrood zeg. Wij hebben het beste supermarktbrood ter wereld. En het gros van de bakkkers bakt overigens ook gewoon supermarktbrood.
Enig idee hoe arbeidsintensief een ambachtelijk brood is zonder broodverneteraats? En een halve dag later is het niet meer te vreten overigens.
Enig idee hoeveel monden er met voedzaam volkoren supermarktbrood gevoed worden? Er is ook gewoon geen plaats voor dagelijks ambachtelijk brood in een druk gemiddeld gezin. En ben je van mening dat dat er wel is? Prijs je gelukkig met je luilekkerthuiswerkbaantje van 9-17.
Maar wat een negatief gedoe /verwaand gedoe over supermarktbrood zeg. Wij hebben het beste supermarktbrood ter wereld. En het gros van de bakkkers bakt overigens ook gewoon supermarktbrood.
Enig idee hoe arbeidsintensief een ambachtelijk brood is zonder broodverneteraats? En een halve dag later is het niet meer te vreten overigens.
Enig idee hoeveel monden er met voedzaam volkoren supermarktbrood gevoed worden? Er is ook gewoon geen plaats voor dagelijks ambachtelijk brood in een druk gemiddeld gezin. En ben je van mening dat dat er wel is? Prijs je gelukkig met je luilekkerthuiswerkbaantje van 9-17.
Dat we het beste supermarkt brood hebben wil nog niet zeggen dat het lekker is. Een warme bakker icm een vriezer is in Nederland de beste kans op lekker brood.
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels