Inderdaad. Maar ik zit me dus al een tijdje af te vragen waarom er niets gebeurt. De Belgische overheid heeft al eens beslag laten leggen op Russische bezittingen, maar toen Rusland begon te dreigen is dat weer opgehevenDaniëlWW2 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:51:
Beter laat dan nooit. Een voormalige minister van buitenlandse zaken van Duitsland pleit voor de terugkeer van geopolitiek. Helaas een oud minister van de Grünen dus geen directe politieke invloed binnen partijen.
http://www.volkskrant.nl/...a5311383859b313542249b859
[...]
Hij maakt zich dus zorgen om claims ten aanzien van de Yukos uitspraak. Tot dusver is daar niet veel van terechtgekomen maar dat kan kennelijk op korte termijn veranderen waarvoor de wet.
Het gevoel van ironie is groot bij het lezen van deze headline: Russische media: Westerse informatieoorlog over neergestort vliegtuig
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
De Russische luchtvaartautoriteiten zeggen ondertussen zelf ook dat het mogelijk of zelfs aannemelijk is. En de vliegtuigmaatschappij zelf doet er natuurlijk alles aan om aan te tonen dat zij zelf geen schuld hebben. Ben benieuwd of het Kremlin al deze factoren blijft beheersen.
En toen bleek het toch een bom te zijn en werd westerse lezing die correct bleek te zijn als propaganda afgedaan in de Russische media. Oeps.defiant schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:26:
Het gevoel van ironie is groot bij het lezen van deze headline: Russische media: Westerse informatieoorlog over neergestort vliegtuig
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat achtergrond over het leven in en rondom de volksrepublieken: http://www.spiegel.de/int...ront-lines-a-1060894.html
Hetzelfde sentiment (Oekraine bevecht ons) kwam naar voren in Grensland. Jammer dus dat Oekraine niet in het gat lijkt te willen springen dat de Russen kennelijk open hebben laten vallen.
Hetzelfde sentiment (Oekraine bevecht ons) kwam naar voren in Grensland. Jammer dus dat Oekraine niet in het gat lijkt te willen springen dat de Russen kennelijk open hebben laten vallen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Sowieso vind ik het vrij moeilijk niet grappend en sarcastisch op die ramp/aanslag te reageren.defiant schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:26:
Je bedenkt je vervolgens wel elke keer dat er gewoon 224 burgers bij om het leven zijn gekomen.
Ook ik moet moeite doen om niet zwaar sarcastisch te reageren.
Het is best moeilijk om je niet af te vragen waar de RT News/Sputnik et al complot-theorieen blijven, over een aanval van een 'A-10 met boordkanon' of 'acrobatische deltavlieger met kleefmijn'.
Charlie Hebdo heeft iets minder bezwaren zo blijkt. (cartoon met tekst "daech: l'aviation russe intensifie ses bombardements")
Putin's horloge verzamelaar woordvoerder Peskov meent hierin blasfemie te constateren. bron
RT News, Sputnik etc lopen uiteraard ook over van verontwaardiging.
Daarnaast is er verontwaardiging en onbegrip over de maatregelen die worden genomen in UK en bijv. NL over vliegen van en naar Sharm el Sheik.
Het is best moeilijk om je niet af te vragen waar de RT News/Sputnik et al complot-theorieen blijven, over een aanval van een 'A-10 met boordkanon' of 'acrobatische deltavlieger met kleefmijn'.
Charlie Hebdo heeft iets minder bezwaren zo blijkt. (cartoon met tekst "daech: l'aviation russe intensifie ses bombardements")
Putin's horloge verzamelaar woordvoerder Peskov meent hierin blasfemie te constateren. bron
RT News, Sputnik etc lopen uiteraard ook over van verontwaardiging.
Daarnaast is er verontwaardiging en onbegrip over de maatregelen die worden genomen in UK en bijv. NL over vliegen van en naar Sharm el Sheik.
A day after Britain suspended air traffic to Egypt's Sharm el-Sheikh resort for security reasons, Russian officials insisted that the cause of the largest disaster in Russian aviation history was still unknown as Russian airlines continued to operate flights to the region.
The statements come a day after Britain banned all non-essential flights to Sharm el-Sheikh, saying the crash had likely been caused by an explosive device on board the aircraft. The British government has also announced a mass evacuation plan for around 20,000 citizens in the region.
Head of the Federation Council's International Affairs Committee, Konstantin Kosachev, on Thursday slammed the British flight ban, calling it politically motivated, state-run news agency RIA Novosti reported.
“There is geopolitically-motivated opposition to Russia's actions in Syria. As sacrilegious as it sounds, there are enough of those in the world, who would want to blame this disaster on a jihadi response to Russia without proper evidence,” he was cited as saying. bron
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Wel leuk om te horen dat de propaganda weer met zichzelf in de knoop raakt. Rusland heeft net aangegeven te stoppen met het vliegen op Egypte.
Het zou bijzonder grappig zijn als het allemaal niet zo tragisch was.Pyramiden schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:40:
Wel leuk om te horen dat de propaganda weer met zichzelf in de knoop raakt. Rusland heeft net aangegeven te stoppen met het vliegen op Egypte.
Ben benieuwd wat dit allemaal gaat doen met de publieke opinie. Zelfs de propagandamachine van Poetin kan dit toch moeilijk rechtbreien. Je ziet dat hij nu voornamelijk probeert in te spelen op het patriottistische gevoel van de Russen door er allerlei niet ter zake doende voorvallen uit het verleden bij te halen. Het wordt alleen nu wel heel erg doorzichtig. Nog meer dan in Oekraïne.
IS bombardeert Rusland, Rusland bombardeert terug. Dat lijkt me geen lastige in een cultuur van reactie.
Er zijn wel 224 mensen dood nu. Lijkenzakken kunnen natuurlijk de moraal doen omslaan. Zeker als de nabestaanden zich beginnen te roeren.Brent schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:00:
IS bombardeert Rusland, Rusland bombardeert terug. Dat lijkt me geen lastige in een cultuur van reactie.
Verwijderd
Het is wel vrij lomp van het VK om te zeggen dat ze stoppen met het vliegen op die bestemming vanwege een bomaanslag. Ze hadden het ook diplomatisch in kunnen kleden als 'heroverweging mbt veiligheidsmaatregelen' en zo kunnen brengen.
Daar zit dan duidelijk een bedoeling achter.
Als het een bomaanslag is door IS of een verwante groep dan had het net zo goed een burgervliegtuig uit een ander land dat ook in Syrië/Irak aan het vechten/bombarderen is.
Als het een bomaanslag is door IS of een verwante groep dan had het net zo goed een burgervliegtuig uit een ander land dat ook in Syrië/Irak aan het vechten/bombarderen is.
Waarom zou je in godsnaam zo onduidelijk mogelijk willen zijn? Het lijkt er sterk op dat het een aanslag is dus je neemt omwille daarvan maatregelen. Simpel. Dat het Kremlin dat niet leuk vindt omdat ze de publieke opinie tevreden moeten houden is totaal niet relevant.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:13:
Het is wel vrij lomp van het VK om te zeggen dat ze stoppen met het vliegen op die bestemming vanwege een bomaanslag. Ze hadden het ook diplomatisch in kunnen kleden als 'heroverweging mbt veiligheidsmaatregelen' en zo kunnen brengen.
Ja, maar dat is dus duidelijk niet gebeurd.Als het een bomaanslag is door IS of een verwante groep dan had het net zo goed een burgervliegtuig uit een ander land dat ook in Syrië/Irak aan het vechten/bombarderen is.
Het comité van soldatenmoeders mochten niet spreken over hun dode zonen omdat dat het buitenlandse belang zou dienen. Ik kan met niet voorstellen dat dit vliegtuig niet net zo gedraaid kan worden dat de echte patriot boos is op IS, niet op Poetin. Dat zou nog eens een nieuw precedent zijn, leiders verantwoordelijk stellen.RoD schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:09:
[...]
Er zijn wel 224 mensen dood nu. Lijkenzakken kunnen natuurlijk de moraal doen omslaan. Zeker als de nabestaanden zich beginnen te roeren.
Russia returns land to China after more than a century
Klein stukje land, maar Rusland die een deel van zijn grondgebied opgeeft?
De landkwestie is al eens eerder voorbijgekomen, maar lijkt nu ook in gang te zijn gezet. China zal ongetwijfeld meer willen. Poetin moet echt op meerdere borden schaken en het lijkt erop dat hij in China nogal wat op moet offeren.
Wow.China regained control of 4.7-square-kilometers of land from Russia as five new boundary markers along the countries' border were unveiled in Northeast China's Jilin province on Wednesday.
The land is part of the territory ceded to Russia by the Qing Dynasty (1644-1911) after its defeat in the Second Opium War.
From 1858 to 1915, the declining Qing Dynasty gave up about 1,500,000 sq km to Tsarist Russia through several unequal treaties.
Klein stukje land, maar Rusland die een deel van zijn grondgebied opgeeft?
Geen salvo van kernwapens? Oh wat flauw weer van Poetin dat hij beloofd iedereen te verdampen die Russisch grondgebied inneemt maar het niet doet. Hou je eens aan je belofte man.
Dus nu nog 1.499.995,3 vierkante kilometer te gaan voordat China weer tevreden is, voor een jaartje ofzo.
Oh en je link is morsdood.
Dus nu nog 1.499.995,3 vierkante kilometer te gaan voordat China weer tevreden is, voor een jaartje ofzo.
Oh en je link is morsdood.
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-11-2015 15:42 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hmm, is dat nou de Russische of Chinese censuur? 
Anyways, hier is een alternatieve link: http://gbtimes.com/china/...are-kilometers-land-china
Anyways, hier is een alternatieve link: http://gbtimes.com/china/...are-kilometers-land-china
Het gaat een stuk verder dan dat ik dacht dat het zou gaan... Dat het Russische ministerie wat zou meeinvesteren in goede doping is iets wat ik verwacht had... Maar dat de geheime dienst in het complot zat om internationale waarnemers te onderdrukken gaat wel heel ver...DaniëlWW2 schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:05:
Nog meer westerse laster tegen Rusland.![]()
http://nos.nl/artikel/206...ssische-atletiekbond.html
Misschien ga ik er wel aan voorbij dat het hier wel over Rusland gaat. En dat glorie, er toe doen en ergens de beste/goed in zijn voor het land extreem belangrijk is .
De geheime dienst is in feite de Russische (parallelle?) versie van het ambtelijk apparaat, een pilaar onder regering (of misschien de regering het bovenste stukje van die pilaar). Als zodanig zou ik dus verwachten dat het bij alles van belang is betrokken, en daar imago/PR/propaganda aldaar van zeer groot belang is, is betrokkenheid te makkelijk te verklaren. Sowieso spelen de spelen bij elke macht van enige betekenis een rol, het is altijd gebruikt als propaganda. Historisch gezien is er volgens mij wel benoeg bewijs om te stellen dat totalitaire staten dit niet aan het toeval overlaten (Nazi Duitsland, DDR, NK, Sovjets hebben allen drugsprogrammas gehad).Pyramiden schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:23:
[...]
Het gaat een stuk verder dan dat ik dacht dat het zou gaan... Dat het Russische ministerie wat zou meeinvesteren in goede doping is iets wat ik verwacht had... Maar dat de geheime dienst in het complot zat om internationale waarnemers te onderdrukken gaat wel heel ver...
Misschien ga ik er wel aan voorbij dat het hier wel over Rusland gaat. En dat glorie, er toe doen en ergens de beste/goed in zijn voor het land extreem belangrijk is .
Verwijderd
Je maait wel het gras weg voor RoD zijn voeten.DaniëlWW2 schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:05:
Nog meer westerse laster tegen Rusland.![]()
http://nos.nl/artikel/206...ssische-atletiekbond.html
De timing is wel opvallend gezien het feit zo'n opzet niet zomaar spontaan is ontstaan en waarschijnlijk al jaren lang aan de gang is. Waarom moest op dat tijdstip een ARD een documentaire maken wat leidt tot een onderzoek van een speciaal in het leven geroepen commissie?De WADA-commissie werd eind 2014 ingesteld naar aanleiding van een documentaire van tv-zender ARD. Die onthulde dat in de Russische sport op grote schaal sprake is van dopinggebruik, bedrog en corruptie. Trainers, bonden, de Russische regering, anti-dopingagentschap RUSADA en een hoge Russische IAAF-official zouden op de hoogte zijn geweest en aan het bedrog hebben meegewerkt.
Let wel dat ik niet de conclusies van WADA bestrijdt, alleen wijs ik op mogelijk politieke belangen om dit nieuws naar buiten te brengen.
Dat de World Cup nog steeds door Rusland georganiseerd wordt terwijl nu toch wel bekend is dat daar ook met koffertjes gewerkt is maar vooralsnog niet wordt aangepakt vanwege de belangen is dan ook wel opmerkelijk. Blijkbaar is voetbal nog steeds belangrijker dan een politiek boycot.
Om eerlijk te zijn valt die timing wel mee, het begin van het conflict vond tijdens de olympische spelen plaats. Waarschijnlijk zullen een aantal journalisten het opvallend hebben gevonden dat Rusland opeens meer medailles gingen winnen en zijn ze op onderzoek uitgegaan. Dan ben je zo een half jaar verder en dan moet dit nog in een presenteerbare vorm komen etc. Vervolgens ziet de doping autoriteit het en ben je zo weer een heel stuk verder.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:56:
[...]
Je maait wel het gras weg voor RoD zijn voeten.
[...]
De timing is wel opvallend gezien het feit zo'n opzet niet zomaar spontaan is ontstaan en waarschijnlijk al jaren lang aan de gang is. Waarom moest op dat tijdstip een ARD een documentaire maken wat leidt tot een onderzoek van een speciaal in het leven geroepen commissie?
Let wel dat ik niet de conclusies van WADA bestrijdt, alleen wijs ik op mogelijk politieke belangen om dit nieuws naar buiten te brengen.
Dat de World Cup nog steeds door Rusland georganiseerd wordt terwijl nu toch wel bekend is dat daar ook met koffertjes gewerkt is maar vooralsnog niet wordt aangepakt vanwege de belangen is dan ook wel opmerkelijk. Blijkbaar is voetbal nog steeds belangrijker dan een politiek boycot.
De kwalificatie voor het wk zal wel ergens in 2017 beginnen voor die tijd moet het duidelijk worden of het wordt geboycot... het is te laat om dit na de kwalificatie te doen...
De hele FIFA is rot dus op fatsoenlijke wijze nog een andere locatie kiezen lijkt me onmogelijk. Die discussie is trouwens iets meer voor [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Ze zullen wel bepaalde signalen hebben ontvangen vanuit Rusland en mogelijk uit de school klappende sporters. Vervolgens moet je denk ik (zoals gezegd) erg lang onderzoek doen om daadwerkelijk met goed bewijs te komen en concreet bewijs. Anders word je docu keihard neergesabeld. Kijk maar hoe lang Armstrong zijn criticasters neer wist te halen omdat niemand hem concreet kon aanpakken.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:56:
De timing is wel opvallend gezien het feit zo'n opzet niet zomaar spontaan is ontstaan en waarschijnlijk al jaren lang aan de gang is. Waarom moest op dat tijdstip een ARD een documentaire maken wat leidt tot een onderzoek van een speciaal in het leven geroepen commissie?
Dan oogt het tijdstip (in het kader van de huidige verhoudingen) misschien wat opvallend, maar ik zou er weinig achter zoeken.
Ook daar is het een kwestie van concreet bewijs. Ook daar is natuurlijk het meest opvallend dat ALLE computers en laptops die gebruikt zijn door alle betrokkenen van het Russische bid-team kort na de winst vernietigd zijn. Met als reden: "ze waren niet meer nodig".Dat de World Cup nog steeds door Rusland georganiseerd wordt terwijl nu toch wel bekend is dat daar ook met koffertjes gewerkt is maar vooralsnog niet wordt aangepakt vanwege de belangen is dan ook wel opmerkelijk. Blijkbaar is voetbal nog steeds belangrijker dan een politiek boycot.
De FIFA zit natuurlijk vuistdiep in allerlei smerige zaken en zal zonder opschoning niet zomaar dat toernooi weghalen in Rusland, dan moet er wel iets heel erg gruwelijks gebeuren.
Dat de politiek niet ingrijpt vind ik walgelijk, altijd maar met dat vergoelijkende "de sporter mag niet de dupe worden van de politiek". Terwijl al sinds jaar en dag duidelijk is dat juist de politiek sportieve prestaties ge/misbruikt voor het eigen gewin.
Het is eigenlijk heel jammer dat het dopingschandaal juist nu plaatsvindt. Een paar jaar terug en Rusland had wellicht inderdaad 'schoon' schip kunnen maken zonder alles op te hangen aan de politieke stemming die er nu heerst jegens het land.
Dit dus.
Aan de andere kant, Rusland is meester in het vinden van excuses om gewoon door te blijven gaan met wat het goeddunkt, dus zo zeker zou ik niet zijn van schoon schip onder andere omstandigheden.FunkyTrip schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:13:
Het is eigenlijk heel jammer dat het dopingschandaal juist nu plaatsvindt. Een paar jaar terug en Rusland had wellicht inderdaad 'schoon' schip kunnen maken zonder alles op te hangen aan de politieke stemming die er nu heerst jegens het land.
Je zou ook juist nu dit schandaal kunnen nemen (als Russisch leiderschap) om alles nu op te vegen. Wat een moment om te laten zien dat Rusland geen bandietenhol is, maar een nette, moderne rechtstaat. Juist nu kan het land wel zo'n PR stuntje gebruiken. Maarja, dat druist in tegen de gewoonten van het land, of misschien meer het leiderschap. Ze hebben er tenslotte zelf voor gezorgd zo blijkt.
De gewoonte van het land is ontkenning van alles dat negatief is voor het imago of waar men zich voor schaamt.
Enfin.. voor Wouter: Ik lees net dat de hele zaak min of meer aan het rollen is gegaan doordat een Atleet haar 30.000 roebel niet terugkreeg nadat ze positief bevonden was.
De directeur van de Russische dopingsorganisatie regelde negatieve A-stalen die bij het WADA werden ingeleverd, dit kostte 30.000 roebel en moesten de atleten zelf betalen. Vervolgens is op zeker moment door het WADA ineens gevraagd alle de B-stalen per direct op te sturen of af te halen. De Russen hadden geen tijd meer om negatieve B-stalen te regelen en dus werden diverse atleten positief bevonden.
Een atlete heeft vervolgens haar geld terug gevraagd, omdat ze dus niet negatief werd bevonden, de directeur weigerde dat en zij is naar de buitenlandse journaille gestapt.
Enfin.. voor Wouter: Ik lees net dat de hele zaak min of meer aan het rollen is gegaan doordat een Atleet haar 30.000 roebel niet terugkreeg nadat ze positief bevonden was.
De directeur van de Russische dopingsorganisatie regelde negatieve A-stalen die bij het WADA werden ingeleverd, dit kostte 30.000 roebel en moesten de atleten zelf betalen. Vervolgens is op zeker moment door het WADA ineens gevraagd alle de B-stalen per direct op te sturen of af te halen. De Russen hadden geen tijd meer om negatieve B-stalen te regelen en dus werden diverse atleten positief bevonden.
Een atlete heeft vervolgens haar geld terug gevraagd, omdat ze dus niet negatief werd bevonden, de directeur weigerde dat en zij is naar de buitenlandse journaille gestapt.
Verwijderd
En klokkenluidster dus (met ballen) die de zaak aangekaart heeft. Daar heeft Rusland (en de rest van de wereld) er meer van nodig.
WADA is overigens een organisatie die voldoet aan het stramien van een westerse organisatie qua opzet en bezetting en zal derhalve, ook al zal zij volledig integer en objectief handelen, door ander partijen kunnen worden weggezet als zijnde politiek gemotiveerd. Een dergelijke internationale organisatie als deze zal in de praktijk toch wel enige mate van politieke neigingen hebben gezien het feit dat ze hun geld van de aangesloten lidstaten krijgen.
Bij de WADA persconferentie werd ook gezegd dat dezelfde zaken bij andere landen ook mogelijk en zelfs waarschijnlijk wordt geacht. Dopingschandalen zijn in de atletiekwereld iig geen zeldzaamheden.
Bijzonder is dat RUSADA zelf aangeeft dat er wel degelijk problemen zijn met doping en dat het Kremlin tegensputtert omdat ze geen bewijzen hebben gezien. Waarschijnlijk zijn ze overrompeld door het nieuws.
WADA is overigens een organisatie die voldoet aan het stramien van een westerse organisatie qua opzet en bezetting en zal derhalve, ook al zal zij volledig integer en objectief handelen, door ander partijen kunnen worden weggezet als zijnde politiek gemotiveerd. Een dergelijke internationale organisatie als deze zal in de praktijk toch wel enige mate van politieke neigingen hebben gezien het feit dat ze hun geld van de aangesloten lidstaten krijgen.
Bij de WADA persconferentie werd ook gezegd dat dezelfde zaken bij andere landen ook mogelijk en zelfs waarschijnlijk wordt geacht. Dopingschandalen zijn in de atletiekwereld iig geen zeldzaamheden.
Bijzonder is dat RUSADA zelf aangeeft dat er wel degelijk problemen zijn met doping en dat het Kremlin tegensputtert omdat ze geen bewijzen hebben gezien. Waarschijnlijk zijn ze overrompeld door het nieuws.
Het zou volgens mij dan ook heel slim zijn als Rusland dit doet. "Kijk ons eens schoon schip maken!" terwijl de dingen die er toe doen gewoon business as usual kunnen blijven (Oekraine, Syrie etc) en met de gebruikelijke mist omgeven.Brent schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:34:
Je zou ook juist nu dit schandaal kunnen nemen (als Russisch leiderschap) om alles nu op te vegen. Wat een moment om te laten zien dat Rusland geen bandietenhol is, maar een nette, moderne rechtstaat. Juist nu kan het land wel zo'n PR stuntje gebruiken. Maarja, dat druist in tegen de gewoonten van het land, of misschien meer het leiderschap. Ze hebben er tenslotte zelf voor gezorgd zo blijkt.
Dit dus.
Slim, vanuit ons oogpunt. Maar voor Putin verwacht ik dat het anders ligt.FunkyTrip schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:49:
[...]
Het zou volgens mij dan ook heel slim zijn als Rusland dit doet. "Kijk ons eens schoon schip maken!" terwijl de dingen die er toe doen gewoon business as usual kunnen blijven (Oekraine, Syrie etc) en met de gebruikelijke mist omgeven.
De buitenlandse opinie is niet belangrijk voor hem, het gaat er puur om wat men in Rusland van hem vind. Een onderzoek instellen en publiekelijk een aantal sporters en organisaties affakkelen omdat een "Westers" dopinginstituut met "foutieve en verkeerd geïnterpreteerde" gegevens komt zou een slecht beeld geven. Helemaal als zal blijken dat een aantal sporters hun medailles uit Sotchi zouden verliezen, Rusland zou dan erg veel gezichtsverlies lijden.
Ze zouden misschien een of ander pseudo neponderzoek kunnen doen voor damage control, maar ik denk dat ontkennen op dit moment de makkelijkste weg is.
Maar dan erken je dat "het westen" gelijk heeft en Rusland niet.Brent schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:34:
[...]
Aan de andere kant, Rusland is meester in het vinden van excuses om gewoon door te blijven gaan met wat het goeddunkt, dus zo zeker zou ik niet zijn van schoon schip onder andere omstandigheden.
Error 404, westers gelijk nog found.
ik heb een hekel aan nu.nl en heb het niet verder gechecked maar kwam er wel dit tegen:
http://www.nu.nl/sport-ov...blemen-wil-aanpakken.html
toch de weg van funky ingeslagen
http://www.nu.nl/sport-ov...blemen-wil-aanpakken.html
toch de weg van funky ingeslagen
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik zag het ergens anders staan, maar weet niet waar meer, in de comments van fok of nu oid. Maar eigenlijk doet Putin nu het enige wat hij kan, gewoon erkennen dat er dopingproblemen zijn binnen de sport (wat iedereen eigenlijk al een beetje weet) en vervolgens zoveel mogelijk landen erin trekken 'zie je het is niet alleen Rusland!' en daarna de redder spelen 'Laten we samen de dopingproblemen nu echt (internationaal) oppakken!'. En zo heeft hij in een paar dagen dit probleem dusdanig gespinned dat het weer in zijn voordeel is.
Russische staats-tv toont 'per ongeluk' beelden geheim kernwapen
Lekkere koude-oorlog-praktijken weer. Inmiddels begint het een aardig vertrouwd beeld te worden.
Oeps, foutje.De Russische staatstelevisie heeft beelden uitgezonden van een nieuw kernwapen, waar in het geheim aan wordt gewerkt. Tijdens een reportage over een ontmoeting van president Poetin met enkele legerleiders komt een document in beeld met daarop details over de Status-6-torpedo. Het nucleaire wapen kan "grote gebieden besmetten met radioactiviteit", staat er te lezen.
Lekkere koude-oorlog-praktijken weer. Inmiddels begint het een aardig vertrouwd beeld te worden.
Enigszins gerelateerd: een handleiding misleiden op internetfora:
http://pastebin.com/irj4Fyd5
Ken uw vijand
http://pastebin.com/irj4Fyd5
Ken uw vijand
Een interessant nieuwsartikel over een recente beschikbaarheid van nucleair materiaal beschikbaar op de Russische zwarte markt: http://www.publicintegrit...r-russia-us-officials-say
Minstens zo interessant: de reacties op Hackernews, een interessant lijstje feiten:
https://news.ycombinator.com/item?id=10554744
O.a.:
- Oekraine heeft haar kernwapens afgestaan onder de expliciete voorwaarde territoriale garanties tov. Rusland. Verklaard direct waarom het zo belangrijk was de invasie te laten lijken als een volksopstand.
- De VS hebben al eens eerder wat van zulk nucleair materiaal veiliggesteld, m.b.v. Kazachstan.
Minstens zo interessant: de reacties op Hackernews, een interessant lijstje feiten:
https://news.ycombinator.com/item?id=10554744
O.a.:
- Oekraine heeft haar kernwapens afgestaan onder de expliciete voorwaarde territoriale garanties tov. Rusland. Verklaard direct waarom het zo belangrijk was de invasie te laten lijken als een volksopstand.
- De VS hebben al eens eerder wat van zulk nucleair materiaal veiliggesteld, m.b.v. Kazachstan.
Dat eerste punt is algemeen bekend sinds het allereerste begin van het conflict in/om de Krim en Oost-Oekraïne en al meerdere keren vanaf het begin van dit topic genoemd/besproken.Brent schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:09:
O.a.:
Puntje twee is trouwens ook geen nieuws.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Soms is het fijn even een overzicht te hebbenJiffy schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 07:22:
[...]
Dat eerste punt is algemeen bekend sinds het allereerste begin van het conflict in/om de Krim en Oost-Oekraïne en al meerdere keren vanaf het begin van dit topic genoemd/besproken.
Puntje twee is trouwens ook geen nieuws.
Vijf Oekraïense soldaten gedood bij oplaaiende gevechten
Gaan we weer
Verder nog niets over de aanleiding gehoord. Is natuurlijk nu geen aandacht voor ivm de aanslagen in Parijs.
Gaan we weer
Nederland gaat Russische vrije pers steunen
En:Het kabinet investeert 1,3 miljoen euro in onafhankelijke Russischtalige journalistiek. Volgens minister Koenders van Buitenlandse Zaken is dat belangrijk, omdat de Russische overheid "een steeds strakkere regie voert op journalisten en mediaorganisaties".
Natuurlijk, niet tegen RuslandKoenders vindt dat een alarmerende tendens. Volgens hem is het stimuleren van de vrije pers direct in het belang van Nederland. Hij benadrukt dat de Nederlandse steun niet gericht is tegen Rusland, maar voor onafhankelijke media.
En elke vorm van vrije pers dat dit geld aanneemt wordt verboden en de journalisten verdwijnen naar de nieuwe Goelag...
Wellicht is een alternatieve Russische zender, buiten Rusland, een goed idee. Eentje die zich richt op Russisch-taligen in Europa (maar buiten Rusland). Beetje als euronews, maar dan beter.
Het lijkt er sterk op dat de sancties tegen Rusland omwille Oekraine/De Krim verlengd gaan worden, mogelijk zelfs uitgebreid.
Dat zal ze in Rusland - inzake Daesh- tegenvallen.
Tsja terecht natuurlijk. Verder is samenwerking mbt IS ook in het voordeel van Rusland, aangezien zij ook doelwit zijn. Het westen is op het moment de sterkere partij, is mijn idee.Prosac schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:09:
Het lijkt er sterk op dat de sancties tegen Rusland omwille Oekraine/De Krim verlengd gaan worden, mogelijk zelfs uitgebreid.
Je kan veel zeggen over Obama maar hij heeft wel goede adviseurs omtrent buitenlandbeleid. Nee, ik ga Oekraine niet als geopolitieke munt ruilen met Syrië. Ondertussen heeft IS Russische inmenging afgedwongen als onderdeel van asymmetrische oorlogvoering om te proberen Frankrijk en Rusland uit het conflict te krijgen door maatschappelijke onrust te creëren. Niet de eerste keer dat dit geprobeerd is, ook niet de eerste keer dat dit jammerlijk mislukt.Prosac schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:09:
Waarom doet de fatalistische, apocalyptische organisatie dit? Nou ze moeten er nog wel zijn om te blijven moorden om het proces te versnellen waarbij Allah de wereld komt eindigen na een gevecht met de islamitische variant van de antichrist. Ja, dit geloven ze echt.
Ik kwam net, dit filmpje tegen van Putin. Het is al van 1 oktober, maar had het nog niet eerder gezien. Hij praat over wie IS bewapend heeft (tja), maar ook over het waarom dat ze zo veel strijders hebben (gewoon omdat ze goed betaald krijgen). Als dat zo is, waarom weten wij dat hier dan niet (hij zegt zelfs te weten hoe veel ze betaald krijgen) en waarom is er niet veel eerder achter de inkomstenbronnen van IS aangegaan.
YouTube: Putin Tells Everyone Exactly Who Created ISIS
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Meneer Poetin vergeet alleen hoeveel Russische IS strijders er wel niet zijn. Klein detail maar wel belangrijk.Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:34:
Ik kwam net, dit filmpje tegen van Putin. Het is al van 1 oktober, maar had het nog niet eerder gezien. Hij praat over wie IS bewapend heeft (tja), maar ook over het waarom dat ze zo veel strijders hebben (gewoon omdat ze goed betaald krijgen). Als dat zo is, waarom weten wij dat hier dan niet (hij zegt zelfs te weten hoe veel ze betaald krijgen) en waarom is er niet veel eerder achter de inkomstenbronnen van IS aangegaan.
Ja, ik had de RT propaganda al gezien...
Russisch sprekende huurlingen komen uit Oekraïne, niet uit RuslandDaniëlWW2 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:08:
Meneer Poetin vergeet alleen hoeveel Russische IS strijders er wel niet zijn. Klein detail maar wel belangrijk.
Ja, ik had de RT propaganda al gezien...
Poetin laat verder mooi open wie die huurlingen zijn. Locals, Blackwater, Europeanen of Oekraïners. Rusland doet niets wat het daglicht niet kan verdragen itt tot de VS en andere verdorven volkeren. Rusland kent geen terreur tegen de staat vanwege deze reden leek hij te zeggen. En als het er wel komt zullen ze vast een Tsjetsjeen als dader aan kunnen wijzen.
....a new trend in Russian disinformation as pro-Kremlin media try to connect Ukraine to ISIS. We could see the story evolving from "Ukrainians are going to kill Russians in Syria", or "Ukrainians supply weapons in Middle East", to "ISIS fighters are coming to Ukraine to help the army fighting against DNR and LNR." The week ended with a fabricated story about thousands of ISIS fighters coming to Odessa. In another attempt at connecting Ukraine to ISIS, it was claimed that ISIS fighters are being given the very same drug that Western dark forces provided to Maidan activists. This latest myth included a faked document, as e.g. StopFake pointed out. Interestingly, the Russian Institute for Strategic Studies, which is directly controlled by the Kremlin, also took part in spreading this disinformation via a video.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Sorry, mijn fout. Russische sprekende maar uit Oekraine afkomstige IS strijders. We moeten het natuurlijk wel goed zeggen.EektheMan schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:37:
[...]
Russisch sprekende huurlingen komen uit Oekraïne, niet uit Rusland![]()
Poetin laat verder mooi open wie die huurlingen zijn. Locals, Blackwater, Europeanen of Oekraïners. Rusland doet niets wat het daglicht niet kan verdragen itt tot de VS en andere verdorven volkeren. Rusland kent geen terreur tegen de staat vanwege deze reden leek hij te zeggen. En als het er wel komt zullen ze vast een Tsjetsjeen als dader aan kunnen wijzen.
Toch zegt hij vrij zinnige dingen, vooral over het geld. Klinkt een stuk logischer dan dat het alleen maar gekkies zijn die in het einde der tijden geloven.
/▌
Het een sluit het ander niet uit. IS en Al Quaida hebben altijd gelooft in het gebruiken van alle mogelijke middelen. Dus ook de verkoop van grondstoffen om wapens mee te kopen.Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:58:
Toch zegt hij vrij zinnige dingen, vooral over het geld. Klinkt een stuk logischer dan dat het alleen maar gekkies zijn die in het einde der tijden geloven.
Putin noemt iedereen die strijd tegen Assad IS...Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:58:
En dat de enorme hoeveelheid verschillende groeperingen in Syrië steun krijgen van jan en alleman is ook niet echt een geheim.
Fixed that for you.djengizz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:05:
[...]
Putin noemt iedereen die strijd tegen Assad de door de CIA opgeleide en gesponsorde organisatie genaamd IS...
En dat de enorme hoeveelheid verschillende groeperingen in Syrië steun krijgen van jan en alleman is ook niet echt een geheim.
Laten we ook even vergeten dat het westen Assad wilde bombaderen lang voordat er sprake was van IS, iets wat door Rusland geblokkeerd werd, toen was het net zoals Libië een zooitje ongeregeld. En waren de extreme islamitische groeperingen veel kleiner. Als het de oorlog door westers in grijpen versneld tot een einde werd gebracht en had IS geen goede voedingsbodem. En was het in Irak een stuk rustiger gebleven. Het is niet ondenkbaar dat het dan een stuk rustiger zou zijn...
;edit (want avond eten);
Overigens daar kwam ik niet voor;
Kwam deze tegen
YouTube: Обращение русских к народам Европы / The Russian's appeal to the people of Europe
Nog een toevulling van Russische propaganda, nu zijn we niet meer decadent maar moeten we maar alles weer samen doen.
Een filmpje met jonge Russen die roepen laten we samen tegen is en terrorisme zijn. (Laten we Oekraïne maar even vergeten.)
De aanslagen komen Rusland stiekem wel goed uit, Oekraïne wordt beetje bij beetje vergeten. Op 31 januari verlopen de sancties ik begin zo een beetje te vrezen dat die niet verlengd worden...
;edit (want avond eten);
Overigens daar kwam ik niet voor;
Kwam deze tegen
YouTube: Обращение русских к народам Европы / The Russian's appeal to the people of Europe
Nog een toevulling van Russische propaganda, nu zijn we niet meer decadent maar moeten we maar alles weer samen doen.
Een filmpje met jonge Russen die roepen laten we samen tegen is en terrorisme zijn. (Laten we Oekraïne maar even vergeten.)
De aanslagen komen Rusland stiekem wel goed uit, Oekraïne wordt beetje bij beetje vergeten. Op 31 januari verlopen de sancties ik begin zo een beetje te vrezen dat die niet verlengd worden...
[ Voor 47% gewijzigd door klaw op 19-11-2015 20:13 ]
Verwijderd
Koenders die anti-propaganda ondersteunt met 1,3 miljoen overheidsgeld steunt. Waarschijnlijk dat er mensen zijn die dat te weinig vinden. Voor de ouderen herleven de oude tijden van de koude oorlog weer. Maar hoe kan een organisatie die onafhankelijke informatie wil presenteren zich laten financieren door partijen die niet onafhankelijk zijn?
http://www.joop.nl/politi...nkelijke_pers_in_rusland/
Dat lijkt me het doel van het Kremlin, of dat ook gaat gebeuren. Neem bijvoorbeeld Kerry, hij kijkt altijd ernstig maar is een echte rasoptimist in al zijn uitspraken. Ik zie geen VS/EU detente ontstaan met Rusland in iets meer dan een maand. Verder lijkt zelfs "minister ernstig" door het hebben dat er met Rusland niet redelijk te praten valt. Ik zou eerder verbaast zijn als de sancties niet worden verlengt, al is het maar omdat het de onderhandelingspositie later versterkt.klaw schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:23:
Ze geven geld aan een onafhankelijke club die al bestaat. Als dat al niet kan dan kun je dus helemaal niets tegen die propaganda doen... de belangen verstengeling wordt zo minimaal gehouden...Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:55:
Koenders die anti-propaganda ondersteunt met 1,3 miljoen overheidsgeld steunt. Waarschijnlijk dat er mensen zijn die dat te weinig vinden. Voor de ouderen herleven de oude tijden van de koude oorlog weer. Maar hoe kan een organisatie die onafhankelijke informatie wil presenteren zich laten financieren door partijen die niet onafhankelijk zijn?
Misschien ben ik een beetje te pessimistisch... de tijd zal het leren.DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:22:
[...]
Dat lijkt me het doel van het Kremlin, of dat ook gaat gebeuren. Neem bijvoorbeeld Kerry, hij kijkt altijd ernstig maar is een echte rasoptimist in al zijn uitspraken. Ik zie geen VS/EU detente ontstaan met Rusland in iets meer dan een maand. Verder lijkt zelfs "minister ernstig" door het hebben dat er met Rusland niet redelijk te praten valt. Ik zou eerder verbaast zijn als de sancties niet worden verlengt, al is het maar omdat het de onderhandelingspositie later versterkt.
Jammer inderdaad dat ze niet ook tegen het Kremlin beleid zijn om met militaire middelen grondgebied van een ander land te stelen (Krim), met militaire middelen een burgeroorlog te forceren (oost-Oekraine) en met militaire middelen een burgervliegtuig met bijna 300 inzittenden uit de lucht te laten schieten (MH-17).klaw schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:23:
...
Kwam deze tegen
Ik vraag me af of de aanslag in Egypte op het Russische burgervliegtuig het Kremlin goed uitkomt.
Het dwong de 'powers that be' tot de lullige Bortnikov-presentatie die de voorgaande jammerklachten over 'smerige Westerse aanslag propaganda' in een lelijk en stupide daglicht plaatste en het legt een link tussen de geintensiveerde steun aan Assad en de tegenreactie van ISIS.
(Niet dat ik echt verwacht dat Nasji-kids hier ooit hun mondje over zouden roeren, maar toch).
Nadat we op deze planeet te weten zijn gekomen dat het hele voorval in Tsjetsjenië en de rede om toen binnen te vallen in scene gezet is door de FSB en er zelfs mensen aangehouden zijn met FSB connectie's die een gebouw hebben willen opblazen na de aanslagen om het te laten blijken het Terroristen waren.
Verbaast hetgeen wat ze in Rusland doen of laten doen me helemaal niks meer.
Het typisch gevalletje van een excuus creëren om wat te mogen doen of to bend fate to my hand zoals mr Putin zou denken.
Verbaast hetgeen wat ze in Rusland doen of laten doen me helemaal niks meer.
Het typisch gevalletje van een excuus creëren om wat te mogen doen of to bend fate to my hand zoals mr Putin zou denken.
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 19-11-2015 23:10 ]
Dat zegt hij niet. Hij wrijft wel even in dat IS geholpen is in de begintijd door de VS/het westen. Hoewel dat nog niet IS was toen, is het ook niet door hem verzonnen. Er is een machtsvacuüm gecreëerd door het Westen onder leiding van America door Saddam Hoesein weg te halen vanwege wapens die hij niet eens had en uit de mensen die we toen bewapend, gesponsord en getraind hebben is IS ontstaan.
Gisteren had ik een discussie met twee collega's die vinden dat het onze schuld is. Dat vind ik een beetje ver gaan, er is wel een oorzaak en gevolg en we zijn juist extra aware dat in Syrie hetzelfde kan ontstaan als Hassad uitgeschakeld is. Zelfs Obama heeft dat geroepen in een speech. Maar de schuldvraag, tja ik denk dat die toch echt bij IS zelf ligt. Wat je 'het westen' kwalijk kan nemen is dat de VS geen goede bewijzen had voor een inval in Irak en dat de rest daar een beetje naïef in mee is gegaan en dat is eigenlijk al erg genoeg.
/▌
Kan natuurlijk altijd veranderen, Rusland zou zomaar eens (kortstondig) Donbass kunnen de-escaleren, maar:klaw schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:23:
WSJ: Europe On Course to Renew Russia Sanctions Over Ukraine
Despite new cooperation in wake of Paris attacks, EU said to want to keep pressure on Moscow
Staat dit wel tegenover: EU institutions reach out to Moscow. Al kan dat je positie in MInsk, IS en tegen propaganda wel versterken. Vond deze woordjes in het artikel wel aardig: Russia-controlled forces......killed six Ukrainian soldiers the same weekend as IS struck the French capital.
Bij effect van het 'vergeten' van Oekraine door verlaagde inzet door Rusland is dat het economisch ook beter gaat in UA. Fitch heeft de rating van UA naar boven bijgesteld van RD (Restricted Default) naar CCC/C. Zet ook wel druk op Rusland. Deze koers is gevaarlijk voor ze.
Oekraïense afhankelijkheid van export naar Rusland is de afgelopen 3 jaar afgenomen van from 35% naar 12.5%. Behoorlijk rap. Zo moet Rusland wel lokaal bedrijven gaan opkopen wil het economisch invloed houden op Oekraïne (op die 'lening' van 3 Miljard na dan).
[ Voor 40% gewijzigd door EektheMan op 20-11-2015 10:12 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
De WP besteedt ook nog wat aandacht aan Oekraïne, in de vorm van een opiniestuk. Klik
Het is absolute noodzaak om de sancties te verlengen. Tot de laatste soldaat uit Oekraïne is vertrokken. Het is en blijft duidelijk dat Poetin geen enkele intentie heeft om de Oekraïners met rust te laten.
Het is absolute noodzaak om de sancties te verlengen. Tot de laatste soldaat uit Oekraïne is vertrokken. Het is en blijft duidelijk dat Poetin geen enkele intentie heeft om de Oekraïners met rust te laten.
NU.NL - Grote stroomstoring op schiereiland Krim (aan de comments te zien zijn de trolls ook weer terug)
De Krim kreeg blijkbaar nog steeds stroom uit Oekraïne, maar iemand (Reuters spreekt van nationalistische groeperingen) heeft de electriciteitsmasten aan de Oekraïense kant opgeblazen.
De Krim kreeg blijkbaar nog steeds stroom uit Oekraïne, maar iemand (Reuters spreekt van nationalistische groeperingen) heeft de electriciteitsmasten aan de Oekraïense kant opgeblazen.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Inmiddels zou er op de meeste plaatsen weer stroom zijn. Hoe is me niet helemaal duidelijk.
Het is wel een probleem voor Rusland natuurlijk, die blijvende afhankelijkheid van Oekraïne voor stroom. Hoe zouden ze dat op willen lossen? Die landbrug naar de Krim is er niet, en lijkt er ook niet te gaan komen.
Het is wel een probleem voor Rusland natuurlijk, die blijvende afhankelijkheid van Oekraïne voor stroom. Hoe zouden ze dat op willen lossen? Die landbrug naar de Krim is er niet, en lijkt er ook niet te gaan komen.
Verwijderd
Een eigen centrale bouwen dus?
Of een zonnepark/windmolen park en dan flink PR bouwen voor je duurzaamheid.
Of een zonnepark/windmolen park en dan flink PR bouwen voor je duurzaamheid.
Western leaders agreed to extend Russia sanctions by six months
Geen bevestiging nog, maar goed nieuws in ieder geval. Dan hebben ze in ieder geval de verleiding kunnen weerstaan om de sancties als politiek wisselgeld te gebruiken.Western leaders who met on the margins of last week's Group of 20 summit in Turkey agreed to extend sanctions imposed on Russia for its intervention in Ukraine by six months until July of next year, a senior European diplomat told Reuters.
Afgelopen zaterdag in Het Parool een aardig stukje van Derk Sauer (voormalig eigenaar van o.a Moscow Times en jaren woonachtig in Moskou) over de voormalige Russische persminister Mikhail Lesin.
Deze is onlangs dood aangetroffen in een hotel in Washington.
Lesin was de 'brainchild' van RT.
De missie van RT (volgens Sauer); 'laten zien wat voor puinhoop het is in de rest van de wereld, en met name in de Verenigde Staten. Impliciete conclusie: dan valt het in Rusland reuze mee.'
Lesin, die 'het verketteren van de decadente Amerikaanse levensstijl tot kunst had verheven' (dixit Sauer), bleek voor meer dan 28 miljoen dollar aan onroerend goed te bezitten in Los Angeles.
Lesin heeft zelf kort voor zijn overlijden aangegeven verder te willen gaan als filmproducer in Hollywood.
Sauer meldt verder dat volgens geruchten in Moskou, Lesin een deal met de FBI had gemaakt.
In ruil voor gevoelige informatie zou hij zijn beloofd niet op de sanctielijst te worden geplaatst.
De familie van Lesin geeft hartfalen aan als oorzaak van zijn overlijden.
Ben benieuwd hoe lang de dochter van Lesin nog 'bureau chief' van RT in New York blijft.
Deze is onlangs dood aangetroffen in een hotel in Washington.
Lesin was de 'brainchild' van RT.
De missie van RT (volgens Sauer); 'laten zien wat voor puinhoop het is in de rest van de wereld, en met name in de Verenigde Staten. Impliciete conclusie: dan valt het in Rusland reuze mee.'
Lesin, die 'het verketteren van de decadente Amerikaanse levensstijl tot kunst had verheven' (dixit Sauer), bleek voor meer dan 28 miljoen dollar aan onroerend goed te bezitten in Los Angeles.
Lesin heeft zelf kort voor zijn overlijden aangegeven verder te willen gaan als filmproducer in Hollywood.
Sauer meldt verder dat volgens geruchten in Moskou, Lesin een deal met de FBI had gemaakt.
In ruil voor gevoelige informatie zou hij zijn beloofd niet op de sanctielijst te worden geplaatst.
De familie van Lesin geeft hartfalen aan als oorzaak van zijn overlijden.
Ben benieuwd hoe lang de dochter van Lesin nog 'bureau chief' van RT in New York blijft.
Heeft Turkije nou echt zojuist een Russisch gevechtsvliegtuig neergehaald??
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-34907983
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-34907983
De NOS beweert van wel, net een breaking news melding.
http://nos.nl/artikel/207...vechtsvliegtuig-neer.html
http://nos.nl/artikel/207...vechtsvliegtuig-neer.html
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zou toch ook een Syrische kunnen zijn? Zie op de Wiki pagina dat zij er 20-22 stuks van hebben. Of zouden de F-16 piloten zo ver gegaan zijn dat ze ook oogcontact met het toestel gemaakt hebben?
Op dezelfde wiki pagina trouwens:
Initially identified as a Su-25, on 20 August 2014 a Ukrainian Su-24M was shot down by anti-coup forces in the Lugansk region and confirmed by Ukrainian authorities who reported that the crew members ejected safely and were recovered.[29][30] On 21 August 2014, the downed plane was identified as a Su-24M.[31]
EDIT:
O, Russen melden het nu zelf ook:
http://www.interfax.ru/world/481166
Wel geven ze aan nooit het Syrische luchtruim verlaten te hebben en dat 1 van de piloten vastgehouden wordt door Turkmenen (die ze pas nog gebombardeerd hebben).
Als je dit beweerd dan moet er toch gepaste actie komen? Beetje dom dat Rusland nu al met beweringen komt dat het neergeschoten is vanaf de grond als je weet dat er camera's in de buurt zijn. Niet dat Turkse heethoofden geen fouten maken.
Op dezelfde wiki pagina trouwens:
Initially identified as a Su-25, on 20 August 2014 a Ukrainian Su-24M was shot down by anti-coup forces in the Lugansk region and confirmed by Ukrainian authorities who reported that the crew members ejected safely and were recovered.[29][30] On 21 August 2014, the downed plane was identified as a Su-24M.[31]
EDIT:
O, Russen melden het nu zelf ook:
http://www.interfax.ru/world/481166
Wel geven ze aan nooit het Syrische luchtruim verlaten te hebben en dat 1 van de piloten vastgehouden wordt door Turkmenen (die ze pas nog gebombardeerd hebben).
Als je dit beweerd dan moet er toch gepaste actie komen? Beetje dom dat Rusland nu al met beweringen komt dat het neergeschoten is vanaf de grond als je weet dat er camera's in de buurt zijn. Niet dat Turkse heethoofden geen fouten maken.
[ Voor 32% gewijzigd door EektheMan op 24-11-2015 10:44 ]
http://www.nu.nl/buitenla...-bij-grens-met-syrie.html
"De Russische gevechtsvliegtuigen die in Syrië worden ingezet zouden herkenbaar zijn."
"De Russische gevechtsvliegtuigen die in Syrië worden ingezet zouden herkenbaar zijn."
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
We zullen maar zeggen dat dit precies zo'n effect is van het kunstmatig in stand houden van een subcultuur gebaseerd op ideeën die heel duidelijk niets met de realiteit te maken hebben. Then again, met een grote zak geld kan zoiets als RT een eind komen...Baserk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:25:
Lesin heeft zelf kort voor zijn overlijden aangegeven verder te willen gaan als filmproducer in Hollywood
LIVE WOIII - Turkije schiet Russisch vliegtuig neer
Aangezien Geenstijl altijd met de meest spectaculaire titels komt...
Niet zo heel goed voor de verhoudingen dit.
Niet zo heel goed voor de verhoudingen dit.
Ja, je verwacht het niet he, van Geenstijl.Bierkameel schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:57:
LIVE WOIII - Turkije schiet Russisch vliegtuig neer
Niet zo heel voor de verhoudingen dit.
Maar ik heb begrepen dat het maar een incident is, en dat Poetin ook geen zin hier in heeft en het al probeert te de-escaleren.
mwah, vliegtuigje neergehaald, who caresSoldaatje schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:14:
[...]
Ja, je verwacht het niet he, van Geenstijl.![]()
Maar ik heb begrepen dat het maar een incident is, en dat Poetin ook geen zin hier in heeft en het al probeert te de-escaleren.
Mwa, het is een incident, niet direct een oorlogsverklaring.Reloader schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:15:
[...]
mwah, vliegtuigje neergehaald, who cares
ik snap wel wat je bedoeld maar het is natuurlijk belachelijk dat er zomaar een vliegtuig neergehaald wordt. maar eerst maar eens de feiten aanhoren of het "terecht" was voor zover dat bestaat in deze situatieSoldaatje schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:18:
[...]
Mwa, het is een incident, niet direct een oorlogsverklaring.
Volgens CNN heeft de straaljager op meerdere oproepen van de Turken niet gereageerd. Kunnen meerdere redenen voor zijn.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Nou lekker dan...1 piloot is al gelynched, zijn filmpjes en foto's van op Twitter, ik zal ze hier maar niet neerkwakken.
Pff het zal toch niet waar zijn.Bierkameel schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:38:
Nou lekker dan...1 piloot is al gelynched, zijn filmpjes en foto's van op Twitter, ik zal ze hier maar niet neerkwakken.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Jawel.
Screencaps van filmpje vergeleken met fotos:

Hoe is dit ontopic met de Europees-Russische veroudingen? Tenzij Turkije een westers land is natuurlijk?
Kan dat niet beter hier? Opmars IS in het Midden-Oosten
Kan dat niet beter hier? Opmars IS in het Midden-Oosten
Wat zien we hier?User schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:43:
[...]
Jawel.
Screencaps van filmpje vergeleken met fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
Filmpje kan je zien via Geenstijl, niet echt iets om openbaar hier neer te zetten
Fragmenten van de foto van de piloot vergeleken met duidelijkere foto's van Russische piloten, om kenmerken op het uniform te vergelijken.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Gear van de persoon in filmpjes die verschenen nadat een Russisch gevechtsvliegtuig neergeschoten werd boven/naast Turkije vergeleken met gear van Russische piloten die desbetreffende gevechtsvliegtuigen normaalgesproken bemannen.
Het betreffende filmpje waar de (gedode) Russische piloot te zien is:
Waarschuwing: Geen heel smakelijk filmpje
Waarschuwing: Geen heel smakelijk filmpje
Ah, die link miste ik... De uitsnedes zijn van de gedode piloot.n0pe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:48:
Het betreffende filmpje waar de (gedode) Russische piloot te zien is:
Door wat?Soldaatje schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:51:
Ik zie niemand gelyncht worden in dat filmpje, hij kan ook al dood geweest zijn.
Ja, maar heeft wel ernstige verwondingen aan zijn hoofd dus misschien alsnog wel opletten dat niet iedereen zoiets wil zien.Soldaatje schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:51:
Ik zie niemand gelyncht worden in dat filmpje, hij kan ook al dood geweest zijn.
Hieronder een direct een beeld van de neergehaalde van de SU-24:
Het gaat waarschijnlijk dus om een Soechoj Soe-24 Fencer, een aanvalsvliegtuig met een bemanning van 2.

Bron The Guardian
[ Voor 44% gewijzigd door caesar1000 op 24-11-2015 11:57 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
wat dacht je van scherven na een raketinslag?caesar1000 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:53:
[...]
Ja, maar heeft wel ernstige verwondingen aan zijn hoofd dus misschien alsnog wel opletten dat niet iedereen zoiets wil zien.
Verkeerd gequote sorry
[ Voor 4% gewijzigd door Psycho_Yuri op 24-11-2015 11:55 . Reden: verkeerde quote ]
Heb je dan nog de mogelijkheid/kracht/kennis om eruit te springen?Psycho_Yuri schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:54:
[...]
wat dacht je van scherven na een raketinslag?
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit op hoge snelheid een straaljager verlaten.
[ Voor 33% gewijzigd door Standeman op 24-11-2015 11:58 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Fijn filmpje. Het is inderdaad niet duidelijk over er sprake is van een lynch partij. Het lijkt er niet op. Wel lijkt het geen fijn volk wat over hem heen staat te zwaaien met de AK's. Is dat een land waarmee we gaan praten om bij de EU te komen...
Het lijkt erop dat het vliegtuig geraakt is en daarna redelijk langzaam (voor een vliegtuig dan) ter aarde stort. Als je de video bekijkt zie je dat er wel een paar momenten zijn waarop de piloten de schietstoel hadden kunnen gebruiken maar het vliegtuig stond al in brand en ze zullen waarschijnlijk door de impact niet meer de kracht hebben gehad om eruit te komen/waren al dood.User schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:56:
[...]
Heb je dan nog de mogelijkheid/kracht/kennis om eruit te springen?
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit op hoge snelheid een straaljager verlaten.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
De mensen die eromheen staan zijn vermoedelijk Syrische rebellen.Cobb schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:58:
Fijn filmpje. Het is inderdaad niet duidelijk over er sprake is van een lynch partij. Het lijkt er niet op. Wel lijkt het geen fijn volk wat over hem heen staat te zwaaien met de AK's. Is dat een land waarmee we gaan praten om bij de EU te komen...
Nope want het toestel ligt in Syrie.Cobb schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:58:
Is dat een land waarmee we gaan praten om bij de EU te komen...
Van Turkije is wel sprake om bij de EU te komen maar als ze dit soort geintjes uithalen bij een bondgenoot die samen IS wil bestrijden...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Geclaimt radar plot van het Turkse leger.