Sterker.. nu nog beweren dat het een SU-25 is geweest, is hetzelfde als roepen dat je een F16 ook prima kunt inzetten ter vervanging van de jumbojet.L1nt schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:55:
[...]
tja, als die troll een SU-25 een jager noemt.... Dat is alsof je een Self-propelled Artillery een aanvalstank noemt...
Daar worden ze voor betaald. Gezien het niveau van discussie waar het internet bekent om is lijkt me dat geen slechte deal. Eigenlijk is het best slim om malloten die zich vervelen te betalen om onzin te verkondigen.defiant schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:43:
De trolls hebben in ieder geval het lef om ook te reageren op een artikel van een nabestaande van MH17:
Moskou blijft volharden in haar onschuld opinie.
Door: Remco De Ridder, nabestaande. Hij is studiebegeleider en freelance schrijver.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waarschijnlijk heeft niet iedereen de memo gekregen van de nieuwe communicatielijn van het Kremlin.Prosac2010 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:08:
[...]
Sterker.. nu nog beweren dat het een SU-25 is geweest, is hetzelfde als roepen dat je een F16 ook prima kunt inzetten ter vervanging van de jumbojet.
Verwijderd
Waarom pikken de burgers dat? Het zijn juist die mensen die de status quo van corruptie in stand houden.EektheMan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:21:
De front runners in de grotere steden zijn vooral weer oligarchen.
Met verkiezingen kunnen ze juist deze mensen een lesje leren door op redelijke alternatieven te stemmen.
Of zijn die er niet?
Ik weet niet of de burgers het inderdaad pikken, maar ik kan me goed voorstellen dat in deze barre tijden ook Oekrainers naar sterk leiderschap neigen, net zoals aan de andere kant van de grens. Is er uberhaupt een alternatief op dit moment? Ontwikkeld zich een nieuwe generatie Oekrainse politici die het kunnen gaan overnemen?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Deel van de bevolking weet nog niet veel beter en leeft zelf nog in het communistische tijdperk.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:57:
[...]
Waarom pikken de burgers dat? Het zijn juist die mensen die de status quo van corruptie in stand houden.
Met verkiezingen kunnen ze juist deze mensen een lesje leren door op redelijke alternatieven te stemmen.
Of zijn die er niet?
Voor de rest zal de harde hand wel regeren. Lever je beetje commentaar, word je opgepakt of omgelegd.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vandaag in de Volkskrant,
Tjibbe Joustra:
'Telkens komen de Russen met andere verhalen en andere sprekers. Ik heb de indruk dat ze het rapport proberen onderuit te halen en het maakt niet zoveel uit met welk argument', aldus Joustra.
Joustra vindt de kritiek van de Russen tot nu toe allerminst stevig. 'Ik kan er geen touw aan vastknopen, als ik heel eerlijk ben. Ze zijn deze week geloof ik al twee of drie keer gewisseld van standpunt of het nou wel of niet een BUK was. Dan zie ik die meneer weer, dan weer een ander. En iedereen beweert iets anders.' bron
Tjibbe Joustra:
'Telkens komen de Russen met andere verhalen en andere sprekers. Ik heb de indruk dat ze het rapport proberen onderuit te halen en het maakt niet zoveel uit met welk argument', aldus Joustra.
Joustra vindt de kritiek van de Russen tot nu toe allerminst stevig. 'Ik kan er geen touw aan vastknopen, als ik heel eerlijk ben. Ze zijn deze week geloof ik al twee of drie keer gewisseld van standpunt of het nou wel of niet een BUK was. Dan zie ik die meneer weer, dan weer een ander. En iedereen beweert iets anders.' bron
[ Voor 50% gewijzigd door Baserk op 16-10-2015 11:59 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Wat zijn ze nou eigenlijk aan het doen?
It's dogged that does it
Lekker buiten spelen. Zie het als zo'n bikergang, maar met vrijbrief en oorlogsmaterieel.
Een wandeling door de DPR.
Een wandeling door de DPR.
[ Voor 51% gewijzigd door Brent op 19-10-2015 12:11 ]
http://viktorkovalenko.wordpress.com
Blog dat ik met veel interesse lees en gelezen heb. Van een Oekraïense persofficier die meevocht en ook de vlucht uit Debaltseve meemaakte.
Blog dat ik met veel interesse lees en gelezen heb. Van een Oekraïense persofficier die meevocht en ook de vlucht uit Debaltseve meemaakte.
Hier is je kern: het maakt het Kremlin geen fluit uit wat er gebeurd in Washington, het doet waar het mee weg kan komen.If any of the Republicans are elected, or for that matter any of the Democrats, war will be the result.
Ongetwijfeld, want Obama heeft een ontzettend afwachtende houding terwijl de rest van de politici graag wil dat de VS zijn spierballen toont.
Nu zal er geen oorlog komen, maar het lijkt me wel goed dat het westen (VS dus voornamelijk) zich wat harder opstelt in het conflict. Poetin ziet ons namelijk als zwak, en waar wij niet reageren, ziet hij een mogelijkheid om weer een stapje verder te gaan.
Het is wel zorgwekkend dat de Kremlin propaganda organen een oorlog als onvermijdelijk neer zetten, uiteraard de schuld van de andere. Zo leg je een basis voor een preventieve aanval want anders was je zelf de pineut. Zie de annexatie van de Krim die zogenaamd het verlies van de basis in Sevastopol moest voorkomen dat in de verste verte nog niet aan de orde was. Maar in de Russische propaganda was dat al een feit en had Rusland geen keus.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Paul Craig Roberts
Die man heeft echt een hekel aan het westen gekregen. Is er van overtuigd dat Charlie Hebdo een CIA-operatie was en dat alle opstanden in voormalige sovjet-staten of anti-amerikaanse staten in opdracht van de CIA zijn.
Tja op geven moment loop je tegen Poe's Law aan. En weet je niet meer wat je ervan moet denken.
Maar even waarom deze post bestaat;
Caspian report heeft weer een video,
Hoewel ik het met sommige punten van de video niet helemaal eens ben (offer he couldn't refuse), kan ik mij wel in de strekking van de video vinden. Putin benadert dit compleet anders dan het westen.
O en zondag was grensland weer te zien;
http://www.npo.nl/grensland/18-10-2015/VPWON_1233651
[ Voor 8% gewijzigd door klaw op 21-10-2015 21:03 ]
Weer een helder filmpje, en ik kan niet zeggen ik een punt heb voorbij zien komen waar ik denk van hmmm.
Tja, ik betwijfel of men in Washington het onderhandelen en dus het indirect erkennen van Rusland als een gesprekspartner van gelijke hoogte gaat accepteren. Voor Oekraine is dit alleen maar goed nieuws.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Voor zover ik het kan volgen pakken de Russen alleen de gematigde rebellen aan en niet ISIS puur om Assad te steunen.
Misschien is er iemand die hier een helder licht over kan schijnen
De gematigde rebellen worden door de VS gesteund dus.............?!
Misschien is er iemand die hier een helder licht over kan schijnen
De gematigde rebellen worden door de VS gesteund dus.............?!
Kijk maar naar de kaart, als ISIS inderdaad het doel was dan zou het Assad met Russische luchtsteun een aanval doen om Palmyra te heroveren. Maar de aanval is rond Aleppo waar geen ISIS is maar waar het regime veel meer in het nauw gedreven is.
De Russische argumentatie is aan de ene kant dat ze ISIS aanvallen door te liegen over waar bombardementen plaats vinden en op wie. Maar daarnaast is er ook het 'alle rebellen zijn net zo erg als ISIS' als de leugens te overduidelijk zijn.
De Russische argumentatie is aan de ene kant dat ze ISIS aanvallen door te liegen over waar bombardementen plaats vinden en op wie. Maar daarnaast is er ook het 'alle rebellen zijn net zo erg als ISIS' als de leugens te overduidelijk zijn.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Rusland zegt vrij consequent tegen terroristen te strijden. Dat is uiteraard puur semantiek want wie een terrorist en wie een opstandeling is hangt er maar net vanaf. Voor de andere landen die ook betrokken zijn geldt min of meer hetzelfde.
In Odessa hebben mensen bedacht dat je van een Lenin-monument ook een monument voor Darth Vader kan maken. Dat past in Oekraïne natuurlijk prima, aangezien er al een Darth Vader was die president wilde worden
Klik
Leuke manier om af te rekenen met het Sovjet-verleden.
Klik
Zoek je de propaganda niet op, dan komt de propaganda wel naar je toe:
Russen adverteren met hun MH17-theorie op 'jouw' Facebook
De Russen denken anders dan wij over de toedracht van de ramp met vlucht MH17, zoveel is duidelijk. En dat laten ze nu ook weten op Facebook. Een Russische Facebook-pagina My Russia adverteert sinds kort met een video waarin het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid wordt ontkracht. En ze richten zich daarbij specifiek op Nederlanders ouder dan 24 jaar.
[...]
Die beelden komen nu ook in Nederlandse Facebook-tijdlijnen terecht. Dat is opmerkelijk, zegt onze Rusland-redacteur Aleid Steenman: "Het is alsof Tjibbe Joustra - de voorzitter van de Onderzoeksraad - zijn uitkomsten deelt op een Russische Facebook-pagina."
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
toch is het wel onderdeel van hun verleden. Ik vind het best zonde dat al die monumenten nu weggehaald worden ondanks dat het ondertussen wel tijd is om verder te gaan natuurlijk.RoD schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:45:
In Odessa hebben mensen bedacht dat je van een Lenin-monument ook een monument voor Darth Vader kan maken. Dat past in Oekraïne natuurlijk prima, aangezien er al een Darth Vader was die president wilde worden![]()
Klik
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
In Budapest hebben ze dat mooi opgelost door al die standbeelden in een park net buiten de stad te zetten. Op die manier heeft de bevolking er geen 'last' van maar kunnen de toeristen de beelden nog steeds zien.
Leuk detail: de Russische bevolking van de stad mocht destijds een beeld kiezen wat zou mogen blijven staan in de stad. Hiervoor hebben ze het beeld gekozen wat pal tegenover de Amerikaanse ambassade staat
Dat beeld staat er nu nog.
Leuk detail: de Russische bevolking van de stad mocht destijds een beeld kiezen wat zou mogen blijven staan in de stad. Hiervoor hebben ze het beeld gekozen wat pal tegenover de Amerikaanse ambassade staat
Is ook wel zo. Ik vond dat enorme Lenin-standbeeld op Kharkiv maidan wel indrukwekkend. Jammer dat het er niet meer is.superwashandje schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:19:
[...]
toch is het wel onderdeel van hun verleden. Ik vind het best zonde dat al die monumenten nu weggehaald worden ondanks dat het ondertussen wel tijd is om verder te gaan natuurlijk.
Voor een totale starwars noob die nog nooit een van die films heeft gezien weet ik er toch wel wat over. The Empire zijn in feite de nazi's en Darth Vader is een hoge militaire leider oftewel hij is Göring ofzo.
De Russen hadden het goed.
De Russen hadden het goed.
Barbaar.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:50:
...die nog nooit een van die films heeft gezien...
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Zo... Het barst aardig los op de FP bij het artikel over HM17:
nieuws: MH17-onderzoeksraad bevestigt hack-poging - update
Er zijn best veel Tweakers die heel erg cynisch tegenover onze eigen media staan. Ergens kritisch naar kijken is geen probleem, maar het gaat tot het alu aan toe...
Wel goed om te zien dat er ook een grote groep gebruikers is die er anders in staat.
nieuws: MH17-onderzoeksraad bevestigt hack-poging - update
Er zijn best veel Tweakers die heel erg cynisch tegenover onze eigen media staan. Ergens kritisch naar kijken is geen probleem, maar het gaat tot het alu aan toe...
Wel goed om te zien dat er ook een grote groep gebruikers is die er anders in staat.
Ja, elke discussie die over Rusland gaat verandert 100% van de tijd in "ja maar de NAVO", "ja maar Europa", "ja maar de Nederlandse media". Echt triest.
Tsja, probeer maar eens als verwende westerling in Rusland/Oekraïne te gaan wonen/werken alsof je een native bent. Dan kom je er wel achter hoe slecht het hier wel niet is
Ja... Ik ben afgelopen zomer voor twee maanden in Rusland geweest. In St. Petersburg valt het wel aardig mee, afhankelijk van waar je woont, maar zodra je verder kijkt dan dat soort grote steden... Brrr... Al die dorpjes in het Altai gebergte en kleine steden zoals bijvoorbeeld Bisk... Dan ben je wel heel erg blij dat je in Nederland woont... Laat staan de vrijheid die je hier hebt.
Russia’s Winning the Electronic War
Stuk van Foreign Policy over de militaire capaciteiten van de Russen. De modernisering van het leger lijkt toch wel vruchten af te werpen.In Ukraine and Syria, Russian forces are using high-tech equipment to jam drones and block battlefield communications -- and forcing the U.S. to scramble to catch up.
Why is Ukraine’s Reformist President Supporting a Candidate from the Ancien Regime?
Morgen zijn er lokale verkiezingen. Hier geen stembrief oid met de post gekomen, dus blijkbaar mag je vanuit het buitenland niet stemmen, ofzo.
Morgen zijn er lokale verkiezingen. Hier geen stembrief oid met de post gekomen, dus blijkbaar mag je vanuit het buitenland niet stemmen, ofzo.
Hier ook geen stembrief gekomenRoD schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:38:
Why is Ukraine’s Reformist President Supporting a Candidate from the Ancien Regime?
Er zijn wel vaker problemen met stempassen in Oekraine. Als je er 1 had moeten krijgen maar je hebt hem niet ontvangen, moet je daarvoor naar de rechtbank. Schijnt nogal een langdradig proces te zijn waardoor de meeste mensen die hem niet hebben ontvangen dan maar gewoon niet gaan stemmen
Verwijderd
Waarom gaan de nieuwe politici weer achter de oude (corrupte) staan?RoD schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:38:
Morgen zijn er lokale verkiezingen.
En waarom pikken de mensen dat? Want zo lijkt het steeds meer dat de revolutie bizar weinig uitgemaakt heeft.
Omdat het land iets complexer is dan zwart en wit. De Maidan-revolutie heeft er niet voor gezorgd dat plotseling alle corruptie het land uit is gewaaid. Het gaat zelfs in de meest rooskleurige scenario's nog jaren duren voordat de boel enigszins op de rit staat.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:27:
[...]
Waarom gaan de nieuwe politici weer achter de oude (corrupte) staan?
En waarom pikken de mensen dat? Want zo lijkt het steeds meer dat de revolutie bizar weinig uitgemaakt heeft.
Timothy Snyder heeft een interview voor de Volkskrant gehouden.
Ik ken de man van zijn boek Bloodlands uit 2010. Hij weet waar hij het over heeft en de conclusies die hij trekt onderschrijf ik ook.
http://www.volkskrant.nl/...b90af9aee96a01b174d0ed75c
Ik ken de man van zijn boek Bloodlands uit 2010. Hij weet waar hij het over heeft en de conclusies die hij trekt onderschrijf ik ook.
http://www.volkskrant.nl/...b90af9aee96a01b174d0ed75c
Werkvergunning Artsen zonder Grenzen in Donetsk ingetrokken
Geen reden voor gegeven. Lekker bezig daar, wat hebben ze hier nou aan?Hulporganisatie Artsen zonder Grenzen is niet meer welkom in de zelfverklaarde Volksrepubliek Donetsk in Oost-Oekraïne. Het bewind van de rebellen in de regio heeft de werkvergunning van de organisatie ingetrokken.
Verwijderd
De premisse van de vluchtelingen waar Timothy het over heeft kan ik niet onderschrijven. Volgens schattingen komen een kwart uit Syrië en de rest komt uit andere landen (oa Afrika en Azie). In hoeverre zou Rusland dan invloed hebben over die vluchtelingen?
Vanaf het begin van de oorlog in Syrië waren er miljoenen vluchtelingen die voornamelijk in eigen land en buurlanden eindigden. En pas 4 jaar naar dato kwam ineens voor dat veel van die mensen richting Europa trekken. In die optiek kan je bij de rol van Rusland een correlatie leggen maar mi geen causatie. Want het is in deze maar een factie die actief zich mengt in de Syrische oorlog. Al die andere facties zouden dan ook tot in zekere mate net zo schuldig kunnen zijn alleen wordt daar geen woord over gerept.
Met name de rol van Turkije die zelf actief optreed tegen Koerden, helpt bij bewapenden van 'gematigden' en illegale oliehandel met IS pleegt lijkt geen eenduidige rol te hebben.
Wat holocaust oftewel genocide betreft is dit historisch gezien geen bijzonderheid die zelfs tot op de dag van vandaag plaatsvind ondanks grote legers van landen of de invloed van de VN. Niet alleen in Syrië maar bijv. ook Israël, diverse landen in midden Afrika, streken in Azië.
En je kan zelfs nog verder kijken naar industriële schalen zoals milieuverontreiniging, vervoer, voedsel en zorg waar je sterk kan afvragen in welke mate het aantal slachtoffers een afweging is tussen financiën en idealen. Nu zijn wij als westerlingen daar heel ver mee maar andere landen waar de economie veel minder is maken in dat opzicht vaak andere afwegingen die wij als westerlingen lastig begrijpen.
Vanaf het begin van de oorlog in Syrië waren er miljoenen vluchtelingen die voornamelijk in eigen land en buurlanden eindigden. En pas 4 jaar naar dato kwam ineens voor dat veel van die mensen richting Europa trekken. In die optiek kan je bij de rol van Rusland een correlatie leggen maar mi geen causatie. Want het is in deze maar een factie die actief zich mengt in de Syrische oorlog. Al die andere facties zouden dan ook tot in zekere mate net zo schuldig kunnen zijn alleen wordt daar geen woord over gerept.
Met name de rol van Turkije die zelf actief optreed tegen Koerden, helpt bij bewapenden van 'gematigden' en illegale oliehandel met IS pleegt lijkt geen eenduidige rol te hebben.
Wat holocaust oftewel genocide betreft is dit historisch gezien geen bijzonderheid die zelfs tot op de dag van vandaag plaatsvind ondanks grote legers van landen of de invloed van de VN. Niet alleen in Syrië maar bijv. ook Israël, diverse landen in midden Afrika, streken in Azië.
En je kan zelfs nog verder kijken naar industriële schalen zoals milieuverontreiniging, vervoer, voedsel en zorg waar je sterk kan afvragen in welke mate het aantal slachtoffers een afweging is tussen financiën en idealen. Nu zijn wij als westerlingen daar heel ver mee maar andere landen waar de economie veel minder is maken in dat opzicht vaak andere afwegingen die wij als westerlingen lastig begrijpen.
Helaas paywalled, tweakers laat meestal wel toe om de essentie/conclusie te pasten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:13:
Timothy Snyder heeft een interview voor de Volkskrant gehouden.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Bij mij werkte die gewoon...defiant schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:55:
[...]
Helaas paywalled, tweakers laat meestal wel toe om de essentie/conclusie te pasten.
Hier een Blendle-linkje voor wie het artikel wil aanschaffen.
Zo meteen in eenvandaag:
Ik kan me ook vinden in de analyse, vooral ook omdat hij het aandurft om klimaatverandering te noemen als een belangrijke factor. De wereld zal uiteindelijk gaan belanden in een staat waarin economische groei zal stagneren of krimpen in combinatie met een een toenemende last van economische, ecologische en humanitaire gevolgen van klimaatverandering en andere gevolgen van de mensheid op de aarde.
Zo'n situatie creëert een permanente 'onzekerheid' over welvaart en bestaanszekerheid bij alle westerse en opkomende economieën als mede een onvermogen om de crisis op een duurzame manier op te lossen op korte en middellange termijn, want daarvoor is het te laat. Bepaald geen scenario waarin de liberale democratie van tolerantie, globalisering en open grenzen zal gaan floreren, zodra bestaanszekerheid in gevaar komt denken de meeste mensen eerst aan zichzelf.
En dat is eigenlijk het probleem ook met de huidige westerse democratische en economische inrichting, het is gebaseerd op een scenario waarin iedereen zich relatief hoog in de piramide van maslow bevindt. Mensen hebben al enorme moeite een steeds grotere wordende koek te verdelen, bij een krimpende koek zal de weerstand nog veel groter zijn.
Onze enorm afhankelijkheid van steeds groeiende welvaart als bron van stabiliteit en vrede op de wereld, terwijl het tegenovergestelde op korte en middellange termijn juist moet gebeuren stemt mij alles behalve optimistisch. Het is daarom ook niet zozeer dat we alleen de geschiedenis vergeten, maar ook zeer inadequaat zijn in het inspelen en oplossen van problemen die zich niet direct manifesteren. We hebben onze systemen niet bestendig gemaakt voor onze eigen zwakheden.
'Er woedt een informatiestrijd vanuit Rusland'
Er woedt een informatiestrijd vanuit Rusland en het westen heeft er amper een antwoord op. Dat zegt de Amerikaan Steven Pifer, oud-diplomaat en ambassadeur.
Hij is op doorreis in Europa en doet twee dagen Nederland aan, om te spreken over de verhouding van het westen met Rusland. Wij spraken hem over de Russische informatiecamagne, waarin de MH17 een grote rol speelt.
Deze twitter link volgen in privacy mode werkt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:56:
Bij mij werkte die gewoon...
Ik kan me ook vinden in de analyse, vooral ook omdat hij het aandurft om klimaatverandering te noemen als een belangrijke factor. De wereld zal uiteindelijk gaan belanden in een staat waarin economische groei zal stagneren of krimpen in combinatie met een een toenemende last van economische, ecologische en humanitaire gevolgen van klimaatverandering en andere gevolgen van de mensheid op de aarde.
Zo'n situatie creëert een permanente 'onzekerheid' over welvaart en bestaanszekerheid bij alle westerse en opkomende economieën als mede een onvermogen om de crisis op een duurzame manier op te lossen op korte en middellange termijn, want daarvoor is het te laat. Bepaald geen scenario waarin de liberale democratie van tolerantie, globalisering en open grenzen zal gaan floreren, zodra bestaanszekerheid in gevaar komt denken de meeste mensen eerst aan zichzelf.
En dat is eigenlijk het probleem ook met de huidige westerse democratische en economische inrichting, het is gebaseerd op een scenario waarin iedereen zich relatief hoog in de piramide van maslow bevindt. Mensen hebben al enorme moeite een steeds grotere wordende koek te verdelen, bij een krimpende koek zal de weerstand nog veel groter zijn.
Onze enorm afhankelijkheid van steeds groeiende welvaart als bron van stabiliteit en vrede op de wereld, terwijl het tegenovergestelde op korte en middellange termijn juist moet gebeuren stemt mij alles behalve optimistisch. Het is daarom ook niet zozeer dat we alleen de geschiedenis vergeten, maar ook zeer inadequaat zijn in het inspelen en oplossen van problemen die zich niet direct manifesteren. We hebben onze systemen niet bestendig gemaakt voor onze eigen zwakheden.
[ Voor 68% gewijzigd door defiant op 24-10-2015 22:22 ]
Hij snijdt - in enig opzicht jammerlijk genoeg - precies de ongerustheid aan op niveau's van besluitvorming waar verder wordt gekeken dan de niveau's van politiek of financieel bestel - de niveau's waar mensen in het Griekenland topic bij constateerden dat deze op vrij simpele wijze buiten de traditionele kaders van toezicht en verdeling van beleid gesteld bleken. Een ongerustheid welke in het verleden geleid heeft tot verlokkingen als het gedachtegoed van een kern-Europa (Schäuble, schoolvoorbeeld) maar ook de tegenwoordig heersende verdeling in perspectief in deze: Europa wordt bruin, of bruin - wat een grote glijdende schaal vanuit weigering tot aanpassing aan veranderende omstandigheden met een saus van onrealistische doembeelden is, maar goed.defiant schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:34:
Zo meteen in eenvandaag:
[...]
[...]
Deze twitter link volgen in privacy mode werkt.
Verklaart wel weer waarom het bijbehorende debat zo druk besproken wordt in Brussel, op zich wel een verrassing. Maar goed, er sijpelt dan ook steeds meer over de rand van de snelkookpan.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
In dat kader is dit artikel wellicht een interessante toevoeging:
http://www.forbes.com/sit...ng-like-the-soviet-union/
Those who want to believe that systematic denial of democracy in European states will eventually lead to the creation of a peaceful and democratic United States of Europe are deluding themselves. Denial of democracy cannot possibly bring about democracy. Nor can it create peace. When the Euro eventually fails – as it must – Europe will be once again plunged into chaos. And the longer the Euro takes to fail, and the more repressive the institutions dedicated to preserving it become, the more disastrous its eventual failure will be.
Jammer dat ze niet uitlegt waarom de Euro MOET vallen.
En je bent niet van mening dat de vergelijking tussen de invasie en bezetting van Slowakije en de sancties tegen Griekenland (een land wat de afgelopen 100 jaar 5 keer failliet is gegaan en in de afgelopen 10 jaar verschrikkelijk veel kansen heeft gehad om zijn economie op orde te krijgen maar dit heeft verzuimd waardoor het nu andere landen schaadt) niet helemaal van toepassing is?Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
Overigens, vind ik de twee genoemde voorbeelden veel te matig om te kunnen stellen dat we in Europa een "systematic denial of democracy" hebben. Gaan er veel dingen niet netjes of hoe ze zouden moeten? Zekerweten, en daar dient aan gewerkt te worden, maar om te zeggen dat systematisch de democratie onderdrukt wordt vind ik heel erg ver gaan.
Ook raar dat ze aan het eind ineens komt met "de Euro zal vallen", zonder dit eerder in het artikel te noemen. Het strooien met dat soort statements in de conclusie zonder het in je artikel te onderbouwen getuigd dat de auteur heel matig is in het schrijven van (opinie) artikelen.
Het heeft vrij weinig met het andere artiekel te maken.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
Maargoed, er zitten wat dingen in waar ik het niet eens mee ben of die niet (helemaal) kloppen. Daarnaast waren er nogal wat opstanden, rellen etc. in de Warschau-pact landen
Daarnaast zijn er nogal wat verschillen tussen Tsjechoslowakije toen en Griekenland nu;
Griekenland heeft wel een keuze, in het artiekel zelf staat dat de Grieken toch voor de EU hebben gekozen.
Tsjechoslowakije kwam onder Rusland door de tweede wereld oorlog onder Ruslands "bescherming".
Griekenland heeft zelf besloten om bij de EU te gaan en hebben daarbij gelogen over begroting etc. De daar op volgende regeringen hebben daar ook over gelogen. Het kwam pas uit na de crisis.
Daarnaast staan er nogal wat aannames in zoals dat de Euro moet falen. Het is interressant om te lezen maar er zijn nogal wat aannames en/of dingen waarbij de waarheid wordt opgerekt.
Dat vind ik ook, ik heb altijd geleerd dat je niet met nieuwe info moet komen in je conclusie... dit wordt er nog even tussen gefrommeld. Dit siert het artikel niet echt...Pyramiden schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:22:
[...] Zie boven
Ook raar dat ze aan het eind ineens komt met "de Euro zal vallen", zonder dit eerder in het artikel te noemen. Het strooien met dat soort statements in de conclusie zonder het in je artikel te onderbouwen getuigd dat de auteur heel matig is in het schrijven van (opinie) artikelen.
[ Voor 21% gewijzigd door klaw op 26-10-2015 10:09 . Reden: Tweede zin miste een stuk ]
Verwijderd
Eerder werd gesteld dat het bruiner worden van Europa een discussie op gang bracht. Daarbij kan je ook toevoegen dat roder worden van Europa eveneens een soortgelijk punt van discussie is. Beiden zijn een reactie op een gekozen koers waar indien nodig geacht op gestuurd wordt door de belanghebbenden. De stelling van het artikel is dan ook dat de sturenden een gelijkenis heeft met een politburo uit de vorige eeuw met bijhorende doctrines. De geschiedenis heeft al lang bewezen dat zo'n model niet werkt. Rusland en China weten daar genoeg van.Pyramiden schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:22:
Overigens, vind ik de twee genoemde voorbeelden veel te matig om te kunnen stellen dat we in Europa een "systematic denial of democracy" hebben. Gaan er veel dingen niet netjes of hoe ze zouden moeten? Zekerweten, en daar dient aan gewerkt te worden, maar om te zeggen dat systematisch de democratie onderdrukt wordt vind ik heel erg ver gaan.
Russische onderzeeërs vormen bedreiging internationaal dataverkeer
Interessant. Als Rusland ervoor kan zorgen dat zij zelf niet afhankelijk zijn van bepaalde verbindingen, zouden ze deze "in geval van nood" kunnen beschadigen. Dat kan nogal gevolgen hebben voor Europa en de US.
Interessant. Als Rusland ervoor kan zorgen dat zij zelf niet afhankelijk zijn van bepaalde verbindingen, zouden ze deze "in geval van nood" kunnen beschadigen. Dat kan nogal gevolgen hebben voor Europa en de US.
Waarom Nordstream hetzelfde lot als de Mistrals zou moeten begaan: http://www.politico.eu/ar...-is-another-mistral-deal/
Energie-unie etc etc
Het is inderdaad vreemd dat dat project niet ter discussie gesteld is (vziw tenminste), waar dus de Mistrals maar ook Southstream ronduit geannuleerd werden. Gas is zo'n beetje de enige tool die de Russen hebben (naast militaire inzet), waarom niet ook de Nordstream aan de kant dan?
Energie-unie etc etc
Omdat de EU de komende jaren nog gigantisch afhankelijk is van Russisch gas.
Dat is Oost-Europa en Oekraine nog meer. De Fransen hebben een groot belang bij hun militaire industrie. Waarom tellen die belangen minder dan het Noord/West-Europese?
Tja, moet het nog zien of die leiding zomaar van de baan is.
Ik zie Nordstream alleen als Gazprom niet in staat blijkt om de investeringen voor meer gasproductie te doen door wat lastig is vanwege de sancties en financiële problemen. Verder zou de EU ook het extra gas wel toe moeten laten en dat wordt ook nog wat gezien het onderzoek tegen Gazprom.
Ik zie Nordstream alleen als Gazprom niet in staat blijkt om de investeringen voor meer gasproductie te doen door wat lastig is vanwege de sancties en financiële problemen. Verder zou de EU ook het extra gas wel toe moeten laten en dat wordt ook nog wat gezien het onderzoek tegen Gazprom.
De grootste lobby in dat project is dezelfde als in de twee zuidelijkere projecten. Uitstekend terug te volgen met een weinig onderzoek - in het voorgaande topic staan een aantal vermeldingen als ik het me goed herinner. De as van het Gasgebouw - waarbij opgemerkt moet worden dat van hieruit het netwerk van Shell al meer dan twee decennia elk politiek plan voor het vormen van een interne energiemarkt heeft tegengehouden. Zelfs het RWE plan heeft het nooit tot Brussel gehaald - en dat had nota bene steun van zowel Frankrijk als Duitsland. Uitermate saillante affaire.Brent schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:14:
Waarom Nordstream hetzelfde lot als de Mistrals zou moeten begaan: http://www.politico.eu/ar...-is-another-mistral-deal/
Energie-unie etc etcHet is inderdaad vreemd dat dat project niet ter discussie gesteld is (vziw tenminste), waar dus de Mistrals maar ook Southstream ronduit geannuleerd werden. Gas is zo'n beetje de enige tool die de Russen hebben (naast militaire inzet), waarom niet ook de Nordstream aan de kant dan?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Waarom accepteren de Zuidelijke en Oostelijke lidstaten dit dan? Zij geen gas, wij wel.
Landen hebben weinig tot geen zeggenschap in deze. Overheden net zo min. Er zijn beïnvloedingspunten, er zijn uitwisselingen van belangen, zeker - echter dit soort zaken, zijn zaken. Die gaan over grenzen heen. Politiek is net als overheid louter een instrument daarvan. Dat is niet iets nieuws.Brent schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:10:
Waarom accepteren de Zuidelijke en Oostelijke lidstaten dit dan? Zij geen gas, wij wel.
Daarnaast, veel overheden hebben überhaupt geen idee van wat, waar, hoe speelt. Is ook vrij logisch, laten we eerlijk zijn. Bekijk een kleinschalig stuk verstrengeling van problematiek als de Kwestie Groningen en leg de onderzoeksrapportages eens naast de deelnemers in de uitvoerende bureau's. Een groot deel van dit soort problematiek is simpelweg dat de traditionele kaders van individuele staat en rijk hopeloos achterlopen bij de evolutie van ondernemend selectief belang over al die kaders en grenzen heen.
En ach, wat zien we in landen waar het wel een publiek pijnpunt is - neem het voorbeeld van Hongarije. Waar het Parlement af wil van de Plaatselijke Grote Leider, die publiekelijk zweert bij Putin - maar dit zo diep in South Stream zit dat het voor de Europese Instellingen vanuit tegenwerking van andere nationale overheden onmogelijk is om de situatie zelfs maar aan te spreken.
Sinds de effectieve inlijving van Gazprom en gelieerde bedrijven door de kring van Putin (en met name in deze de twee bankierende broertjes) en het functioneel ondergeschikt maken van die constructies aan private instrumentatie is er decennialang geïnvesteerd in verdere ontwikkeling en toepassing van die instrumentatie als onderdeel van het beleid. Vergeet niet, waar we tegenwoordig voor staan, is iets wat al sinds '89 vorige eeuw stapje voor stapje ingeleid en opgebouwd is. Tot vorig jaar nog dacht een Nederlandse Overheid dat Rusland haar verplichtingen inzake haar partnerschap met de Nato gewoon na zou komen. Naïef? Nee, gewoon ongeïnformeerd in de ivoren toren, leunend op rapporten uit de kokers van verlengstukken van de Gazprom en andere instrumentatie - van de Gasunie commissaries met twee hoeden, tot de heren van het voormalige BP na de inlijving van al hun investeringen in het oosten van Rusland die bij de Shell opdoken als liaisons voor het Gasgebouw, ga zo door.
Europa is enkel pas bezig met wakker worden. Oprecht, zelfs nu nog zijn er genoeg mensen die niet kunnen geloven dat Putin en intimi - als voorbeeld - al sinds zijn tijd in Dresden actief een doctrine van macro-economische instrumentatie ontwikkeld hebben als onderdeel van zowel privaat belang als buitenlands beleid. Zeker, jammerlijk, en pijnlijk. Maar het zijn niet onze keuzes. Wij, als Europese landen, komen onze keuzes nu aan het maken. Voor zover praktisch mogelijk, onder alle druk.
Dat kan toch al lang?almightyarjen schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:40:
Russische onderzeeërs vormen bedreiging internationaal dataverkeer
Is een kwestie van dieptebommen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
De Europese interne markt? Waarom is Shell daar tegen?Virtuozzo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:17:
[...]
De grootste lobby in dat project is dezelfde als in de twee zuidelijkere projecten. Uitstekend terug te volgen met een weinig onderzoek - in het voorgaande topic staan een aantal vermeldingen als ik het me goed herinner. De as van het Gasgebouw - waarbij opgemerkt moet worden dat van hieruit het netwerk van Shell al meer dan twee decennia elk politiek plan voor het vormen van een interne energiemarkt heeft tegengehouden. Zelfs het RWE plan heeft het nooit tot Brussel gehaald - en dat had nota bene steun van zowel Frankrijk als Duitsland. Uitermate saillante affaire.
Overigens kunnen tegenwoordig door reverse flow de zuidelijke/oostelijke landen toch ook via het noorden/westen bevoorraad worden? Verminderde afhankelijkheid van Rusland staat toch al heel lang op de agenda?
Lopen er verders geen plannen om het oosten en zuiden van de EU met Algerijns en Libisch gas te gaan bevoorraden? Zover ik begreep was dat min of meer de reden van Frankrijk om in Libie te gaan huishouden.
[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-10-2015 13:58 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
De vraag zou beter zijn "op wiens agenda staan welke plannen". Afbouw afhankelijkheid is altijd een non-topic geweest. Zaken zijn zaken. De tik op de vingers in Sachalin is niet vergeten. Shell heeft trouwens geen punt met een Europees-interne energiemarkt, het heeft wel een punt met prijs- en productafspraken binnen de sector. Zeker tegenwoordig. Bedrijven als RWE proberen dat juist open te breken, al behoorlijk lang - maar zij zijn in toenemende mate meer afnemer geworden dan ooit.icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:55:
[...]
De Europese interne markt? Waarom is Shell daar tegen?
Overigens kunnen tegenwoordig door reverse flow de zuidelijke/oostelijke landen toch ook via het noorden/westen bevoorraad worden? Verminderde afhankelijkheid van Rusland staat toch al heel lang op de agenda?
Lopen er verders geen plannen om het oosten en zuiden van de EU met Algerijns en Libisch gas te gaan bevoorraden? Zover ik begreep was dat min of meer de reden van Frankrijk om in Libie te gaan huishouden.
Je laatste punt is trouwens interessant, die plannen liggen er. Probleem is echter dat het een vrij gesloten sector is. Probeer als overheid maar eens een ingang te vinden voor projecten die tegen strategische belangen ingaan
Exit-polls van de lokale verkiezingen in Oekraïne: klik
In Kharkiv heeft men weer massaal op Kernes gestemd. Echt ongelofelijk
Zelfde verhaal in Odessa, daar is toch weer gestemd voor de zittende burgemeester, hoewel deze onderdeel was van de "Party of regions"RoD schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:18:
ik heb natuurlijk geen idee waar die man voor staat. Zou je dat erbij uit kunnen/willen leggen?RoD schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:18:
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
thx 
wel vreemd inderdaad. de enige reden die ik zou kunnen bedenken is omdat het toch wel dicht aan de grens ligt ondertussen...ik zou toch ondertussen wel een andere reactie van "het volk" verwachten maar ik weet natuurlijk niet wat de andere keuzes waren. Ook lijkt hij volgens de wiki (op dit moment) wel te staan voor een verenigd oekraine terwijl dit eerder niet zo leek te zijn. een echte politicus dus
wel vreemd inderdaad. de enige reden die ik zou kunnen bedenken is omdat het toch wel dicht aan de grens ligt ondertussen...ik zou toch ondertussen wel een andere reactie van "het volk" verwachten maar ik weet natuurlijk niet wat de andere keuzes waren. Ook lijkt hij volgens de wiki (op dit moment) wel te staan voor een verenigd oekraine terwijl dit eerder niet zo leek te zijn. een echte politicus dus
[ Voor 97% gewijzigd door superwashandje op 28-10-2015 20:06 ]
Het is, zoals zo vaak en zeker in Oekraïne, niet zo zwart-wit te verklaren.superwashandje schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:03:
thx
Ja, de grens is zeker een factor. Niet voor niks hebben een aantal Russen die rechtstreeks betrokken waren verklaard dat in de plannen voor Oost-Oekraïne Kharkiv als een belangrijk doel genoemd werd, niet in zijn minst vanwege de sterke pro-Russische sentimenten die inderdaad steeds minder worden naarmate je verder van de grens afgaat en richting Kiev.
Ook speelt zijn offer een rol (hij is neergeschoten) en het feit dat hij inmiddels verklaart weer voor eenheid te zijn in Oekraïne zoals je zelf al had gevonden.
Nog belangrijker is denk ik persoonlijk, naast de pro Russische sentimenten, pragmatisch stemgedrag van de inwoners. Als systemen en regeringsvormen verdwijnen zal er altijd een overgangsperiode zijn. Van oligarchie naar democratie kan niet ineens en er zullen oligarchen nodig zijn die overtuigd raken van het nieuwe systeem en hier aan gaan meewerken. Een voorbeeld hiervoor zijn de Tafts in Amerika maar ook het anti voorbeeld van het compleet verwijderen van de Ba'ath-partij die het systeem vormde in Irak en de gevolgen daarvan.
Kernes is het type politicus die eerst rijk werd en veel invloed kreeg en vervolgens de politiek inging, deels om die invloed te beschermen of uit te breiden. Aangezien dat dit soort oligarchen heel vaak lokale zakelijke belangen hebben, heeft indirect de bevolking buiten een politieke band een reële economische band met dit soort politici en hun beleid. Ondanks Maidan en de oorlog zijn er nog steeds erg veel economische verstrengeling met zowel Rusland als met het oligarchen systeem. De herverkiezing heeft voor mij dan ook buiten misschien hoop op verbetering ook een sterk 'je bijt niet de hand die je voedt' karakter.
Wil ik niet mee zeggen dat Kernes het type is wat Kharkiv of Oekraïne nu nodig heeft of wat deze overgangsvorm gaat bewerkstelligen (sterker nog persoonlijk denk ik van niet). Het is imo wel een verklaring.
Een ietwat gekleurd achtergrond artikel wat misschien wat meer verklaart en wat verder ingaat op de economische verstrengeling met Rusland.
Verwijderd
Hoe kan het dat de opkomst bijna allemaal onder de 50% zitten?RoD schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:18:
Onwil, onvrede, onverschilligheid of iets anders?
Verwijderd
Wat is de reden dat Nederland op de laatste lokale verkiezingen gemiddeld op 53,8% zat ondanks betere faciliteiten, meer toegang tot informatie en individuele mogelijkheden naar een stembus te gaan?
dat snap ik, daarom vroeg ik ook om opheldering/uitlegdjengizz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:02:
[...]
Het is, zoals zo vaak en zeker in Oekraïne, niet zo zwart-wit te verklaren.
goed punt, had ik nog niet bij stil gestaan maar klinkt logisch inderdaad.Kernes is het type politicus die eerst rijk werd en veel invloed kreeg en vervolgens de politiek inging, deels om die invloed te beschermen of uit te breiden. Aangezien dat dit soort oligarchen heel vaak lokale zakelijke belangen hebben, heeft indirect de bevolking buiten een politieke band een reële economische band met dit soort politici en hun beleid. Ondanks Maidan en de oorlog zijn er nog steeds erg veel economische verstrengeling met zowel Rusland als met het oligarchen systeem. De herverkiezing heeft voor mij dan ook buiten misschien hoop op verbetering ook een sterk 'je bijt niet de hand die je voedt' karakter.
ik weet niet of je er vanuit mag gaan dat dit dezelfde reden is. hier in nederland lijkt het mij voort te komen uit laksheid en het idee dat het toch niet uit maakt waar je op stemt. Nederland is dan ook in alle opzichten relatief stabielVerwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 00:08:
Wat is de reden dat Nederland op de laatste lokale verkiezingen gemiddeld op 53,8% zat ondanks betere faciliteiten, meer toegang tot informatie en individuele mogelijkheden naar een stembus te gaan?
Verwijderd
Absoluut, dat is het punt niet. Het punt is dat er ook niet per sé meer achter hoeft te zitten en dat het misschien laag lijkt maar het dat in vergelijking met hier niet is
Russische politie valt 'Oekraïense' bibliotheek binnen
Wat een krankzinnig land is het toch.Russische agenten met machinegeweren zijn een bibliotheek in Moskou binnengevallen. In de collectie bevinden zich volgens de autoriteiten boeken die aangemerkt kunnen worden als anti-Russische propaganda. De bibliotheek is gespecialiseerd in Oekraïense literatuur en beheert zo'n 30.000 boeken.
De directeur is gearresteerd. Onderzocht wordt of ze schuldig is aan het aanzetten tot etnische haat en het aantasten van de menselijke waardigheid.
Ook echt met zoveel machtsvertoon... Niet gewoon die boeken meenemen en verbranden maar helemaal met een arrestatieteam...
Verwijderd
Het kan ook aangeven dat de revolutie helemaal niet zo breedgedragen werd door de bevolking en dus zich nu ook niet geroepen wordt om bewuste keuzes te maken die gebruik maken van het momentum gecreëerd door de revolutie.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:11:
Absoluut, dat is het punt niet. Het punt is dat er ook niet per sé meer achter hoeft te zitten en dat het misschien laag lijkt maar het dat in vergelijking met hier niet is
Het resultaat is nu dan ook dat er bizar weinig veranderd en dat oude machtsstructuren intact blijven en dus de corruptie en eigen belangen op oude voet doorgaan en het grote merendeel van de mensen onder de duim wordt gehouden door het oude elite clubje.
Jammer dat dit soort introspectie hier niet gedeeld wordt en dat men het blijkbaar liever heeft over oppervlakkige zaken. Ook mis ik wel een beetje de inzichten van de mensen die in die regio verblijven.
Verwijderd
Ehm... Ondanks dat er als voorbeeld NL gegeven wordt om aan te geven dat je niet zomaar conclusies kan hangen aan simpelweg een opkomst, trek je alsnog een wild uit de lucht gegrepen conclusie om vervolgens te klagen over de oppervlakkigheid hier?
Knap! Maar ik begin te begrijpen wat je zo aantrekt aan die vage sites die je overal aanhaalt (Wat was die laatste ook weer, met een grote kop over Syrie en daaronder in de lijst 'Obama pulled over by police because he's black'...). De realiteit is niet spannend genoeg, dat er soms geen eenduidig antwoord is is niet bevredigend, dus dan zijn wilde theorien fijner.
Als je het niet erg vindt, denk ik dat de rest het hier liever houdt bij wat we wel weten en wat gestaafd kan worden. Maar niemand houdt je tegen om je drang elders te bevredigen waar iedereen elkaar daarbij stimuleert.
Knap! Maar ik begin te begrijpen wat je zo aantrekt aan die vage sites die je overal aanhaalt (Wat was die laatste ook weer, met een grote kop over Syrie en daaronder in de lijst 'Obama pulled over by police because he's black'...). De realiteit is niet spannend genoeg, dat er soms geen eenduidig antwoord is is niet bevredigend, dus dan zijn wilde theorien fijner.
Als je het niet erg vindt, denk ik dat de rest het hier liever houdt bij wat we wel weten en wat gestaafd kan worden. Maar niemand houdt je tegen om je drang elders te bevredigen waar iedereen elkaar daarbij stimuleert.
Verwijderd
Oekraïne is een land dat na een revolutie en oorlog op zwart zaad zit en de mensen een zeer zware toekomst te wachten valt. Dat valt eenvoudig niet te vergelijken met een weelderig westers land.
Daarnaast is de cultuur volkomen anders van een land dat nog maar 20 jaar 'vrij' is.
Dat mensen hier hun gal willen spuwen over Rusland prima. Maar ik hoop dat er daarnaast ook ruimte is voor een m.i. bredere discussie ook al wordt dat niet door iedereen gewaardeerd.
En dit soort aanvallen met een gestrekt been worden absoluut niet gewaardeerd.
Daarnaast is de cultuur volkomen anders van een land dat nog maar 20 jaar 'vrij' is.
Dat mensen hier hun gal willen spuwen over Rusland prima. Maar ik hoop dat er daarnaast ook ruimte is voor een m.i. bredere discussie ook al wordt dat niet door iedereen gewaardeerd.
En dit soort aanvallen met een gestrekt been worden absoluut niet gewaardeerd.
Dat ben ik niet met je eens. Er is veel veranderd, bijna elke Oekrainer speekt een visie uit die uitgaat van Europees voorbeeld ipv Russisch (de afvallige regio's natuurlijk wat minder dan elders). Er wordt veel opener gesproken over de geschiedenis van de 20e eeuw, en de Stalin-gruwelen worden niet weggestopt itt in Rusland.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:39:
Het resultaat is nu dan ook dat er bizar weinig veranderd
Daarnaast is Rome is niet in 1 dag gebouwd
Dat ben ik met je eens. Helaas lijkt de overlap tussen die groep en Tweakers-leden niet heel grootOok mis ik wel een beetje de inzichten van de mensen die in die regio verblijven.
Verwijderd
Qua economische zin lijkt er weinig veranderd. Dat daar jezelf uiten veel vrijer kan is voor ons wellicht vanzelfsprekend. Maar je hebt gelijk dat dit is veranderd. Wellicht dat de ervaringen uit de geschiedenis als katalysator kunnen dienen om met diezelfde openheid over actuele problemen te hebben. Zoals bijv het gedachtengoed van ultra nationalisten.Brent schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:19:
Dat ben ik niet met je eens. Er is veel veranderd, bijna elke Oekrainer speekt een visie uit die uitgaat van Europees voorbeeld ipv Russisch (de afvallige regio's natuurlijk wat minder dan elders). Er wordt veel opener gesproken over de geschiedenis van de 20e eeuw, en de Stalin-gruwelen worden niet weggestopt itt in Rusland.
Absoluut. Maar als er te weinig momentum van verandering is dan bestaat het gevaar dat het verander proces spaak loopt en de boel weer terugvalt naar oude patronen. Daar zal de bevolking actief aan mee moeten werken om hun verworvenheden te verdedigen en uit te breiden.Daarnaast is Rome is niet in 1 dag gebouwdCorruptie van die omvang is niet opeens weg, net zomin als dat er een getrainde nieuwe democratische elite de olicharchen direct kan vervangen. Dat zal met stapjes gaan, ben je toch wel eens lijkt me?
Het is nog veel te vroeg om te spreken over momentum van verandering. Grotendeels juist vanwege de escalaties. De stimuli waren, de breekpunten ook, echter waar die punten energie konden verzamelen om trends te scheppen is veel daarvan geconcentreerd moeten worden op juist de consequenties van de inmenging uit Rusland. Dat was precies de bedoeling.
In dat opzicht valt het allemaal behoorlijk mee. Om eerlijk te zijn, ik vind het zelfs maar al te vaak indrukwekkend dat men toch nog steeds de blik op de toekomst heeft - en niet enkel vanuit chaos, inertie en conflict vastzit in het hier & nu.
In dat opzicht valt het allemaal behoorlijk mee. Om eerlijk te zijn, ik vind het zelfs maar al te vaak indrukwekkend dat men toch nog steeds de blik op de toekomst heeft - en niet enkel vanuit chaos, inertie en conflict vastzit in het hier & nu.
Verwijderd
<knip>
Probeer zelf eens een tekst te schrijven, in plaats van alleen maar linkjes neer te gooien hier.
Probeer zelf eens een tekst te schrijven, in plaats van alleen maar linkjes neer te gooien hier.
[ Voor 77% gewijzigd door Ramzzz op 30-10-2015 21:00 ]
Blogspam, en een klassieke oefening selectief bronnen plaatsen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:23:
Ook misinformatie en propaganda zijn informatie; over iets heel anders, dat dan weer wel.
http://www.ninefornews.nl...ganda-oorlog-aan-de-gang/
Getekend, St. Petersburg
[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 30-10-2015 21:03 ]
Wat een gruwelijke minderwaardige meuk zeg.
Mix Kremlin-propaganda braaksel met 'complot-theorie voor gevorderden' en je krijgt een site die 'vrij en onafhankelijk' nieuws verzorgd.
Het gemompel dan wel geschreeuw van dakloze psychoten rond het Centraal Station is nog beter te begrijpen.
[ Voor 12% gewijzigd door Baserk op 30-10-2015 19:15 ]
Verwijderd
Het is inderdaad lastig. En momentum is een door mij fout gekozen woord. Het heeft meer met wilskracht van de mensen te maken die ook in daden omgezet moet worden. Dat is een lastig proces wat inderdaad makkelijk te storen is.Virtuozzo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:48:
Het is nog veel te vroeg om te spreken over momentum van verandering. Grotendeels juist vanwege de escalaties. De stimuli waren, de breekpunten ook, echter waar die punten energie konden verzamelen om trends te scheppen is veel daarvan geconcentreerd moeten worden op juist de consequenties van de inmenging uit Rusland. Dat was precies de bedoeling.
Bij de laatste verkiezingen waren er ook grappenmakers die als Star Wars figuren aan de verkiezingen meededen en soms ook gekozen werden. Dat op zich lijkt onbelangrijk maar het kan mensen wel over een drempel heen helpen om de gevestigde orde belachelijk te maken (iets wat vroeger ondenkbaar leek).
Het zijn dan ook de huidige tieners en twintigers die het over een decennium de grootste invloed krijgen en als die opgroeien met een meer vrije kijk dan kan het wel de goede kant op gaan.
...
Naar verluid is mbv drones een geheime Russische basis ontdekt waardoor Minsk2 mogelijk gevaar loopt maar vooralsnog wil Oekraïne hier nog geen reacties over geven.
http://nieuws.tpo.nl/2015...is-ontmaskerd-met-drones/
Tja, weet je wat het is, dit soort ontwikkelingen zijn geen kwestie van iets wat binnen een generatie kan consolideren. Het verenigde Duitsland is een land, afhankelijk naar welke regio je kijkt een veelvoud van gradaties in sociaal-economische stabiliteit, de ene generatie voorzien van een volledig andere mentaliteit dan de andere, en dat waar er al een generatie aan voorbij is gekomen inmiddels. Dit soort uitdagingen vragen van meerdere generaties om niet in zichzelf maar telkens de volgende generatie te investeren. Daar zit nooit een continue lijn in, laat staan een rechte lijn.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:16:
[...]
Het is inderdaad lastig. En momentum is een door mij fout gekozen woord. Het heeft meer met wilskracht van de mensen te maken die ook in daden omgezet moet worden. Dat is een lastig proces wat inderdaad makkelijk te storen is.
Bij de laatste verkiezingen waren er ook grappenmakers die als Star Wars figuren aan de verkiezingen meededen en soms ook gekozen werden. Dat op zich lijkt onbelangrijk maar het kan mensen wel over een drempel heen helpen om de gevestigde orde belachelijk te maken (iets wat vroeger ondenkbaar leek).
Het zijn dan ook de huidige tieners en twintigers die het over een decennium de grootste invloed krijgen en als die opgroeien met een meer vrije kijk dan kan het wel de goede kant op gaan.
Kijk, het ontbreekt toch niet aan zelfspot in het Kremlin.Een woordvoerder van het Kremlin heeft onlangs gewaarschuwd voor de grote hoeveelheid desinformatie en propaganda omtrent de Russische luchtaanvallen in Syrië. Deze leugens worden volgens de woordvoerder gedistribueerd en verspreid door de mainstream media in de westerse wereld met als doel de succesvolle aanvallen van Rusland te demoniseren.
ThePostOnline is een weblog. En zo moet je het denk ik ook benaderen.
De artikelen die je daar vind kunnen
1 best nieuwswaardig zijn
2 door alu hoedjes geschreven zijn
3 pure propaganda zijn
Bovendien zit de redactie van TPO in dezelfde hoek als GeenStijl. De meeste zaken die je daar tegenkomt zullen een rechtse politieke kleur hebben.
4 de datum op de foto van de drone is 20-05-2015. Daar zo inmiddels wel een reactie op zijn geweest als het zo belangrijk zou zijn geweestsickyb schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:47:
[...]
ThePostOnline is een weblog. En zo moet je het denk ik ook benaderen.
De artikelen die je daar vind kunnen
1 best nieuwswaardig zijn
2 door alu hoedjes geschreven zijn
3 pure propaganda zijn
Bovendien zit de redactie van TPO in dezelfde hoek als GeenStijl. De meeste zaken die je daar tegenkomt zullen een rechtse politieke kleur hebben.
Het bericht zelf is ook al 4 maanden oud inmiddels.almightyarjen schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:36:
[...]
4 de datum op de foto van de drone is 20-05-2015. Daar zo inmiddels wel een reactie op zijn geweest als het zo belangrijk zou zijn geweest
In het kader van de energie-unie, misschien dat enkele oplettende Oost-Europeanen de uitbreiding van Nordstream kunnen stuiten? https://euobserver.com/energy/130951Brent schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:14:
Klinkt wel zo.
Nog iets interessants, een delegatie van de EU gaat onder de naam van "Disinformation Review" wekelijks een document uitgeven waarin ze Russische propaganda debunken.
De eerste staat al op internet:
http://eeas.europa.eu/del...on_review_02-11-15_en.pdf
De eerste staat al op internet:
http://eeas.europa.eu/del...on_review_02-11-15_en.pdf
The empire strikes back: http://www.nrc.nl/nieuws/...iscatie-buitenlands-bezit
Nope. Dit is toch echt een EU onderdeel. Naar aanleiding van;Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:33:
Niet een delegatie, de Ukrainse delegatie. Nogal relevant.
European Council Conclusions on external relations (19 March 2015);
...
13. The European Council stressed the need to challenge Russia's ongoing disinformation campaigns and invited the High Representative, in cooperation with Member States and EU institutions, to prepare by June an action plan on strategic communication. The establishment of a communication team is a first step in this regard. bron
Aan het hoofd van de EEAS East Stratcom Task Force, staat de Britse diplomaat Giles Portman link.The EEAS is the European Union's diplomatic service. It helps the EU's foreign affairs chief – the High Representative for Foreign Affairs and Security Policy – carry out the Union's Common Foreign and Security Policy. bron
Al wat ouder artikel op Politico.eu met wat meer wie-wat-waar info link
De letterlijke tekst op de website 'Delegation of the European Union to the Ukraine (en dus niet 'Delegation of Ukraine to the EU);
"Disinformation Review" - new EU information product (04/11/2015)
We have the pleasure to present you a new EU information product called "Disinformation Review". pdf - 389 KB [389 KB] It is a weekly publication, which collects as many examples of the Russian disinformation attacks as possible, and in real time.
Its objective is to show the European public the high amount of such disinformation attacks that target European audience every single day, to expose the number of countries targeted, and, thus, to explain to the European audience the breadth of this problem. The data and information collected would help to conduct a better analysis and, thus, be ready to counter and pre-empt possible misinformation attacks in the future.
The review is being prepared by our recently established special EU Task Force (StratCom East) countering the Russian disinformation campaign. bron
Verwijderd
Aha; de URL waar ze die dingen op hosten zet je wel erg op het verkeerde been - die doet lijken of er voor delegaties daar ruimte is en dit de ruimte is voor die van Ukraine. Maar goed te zien dat het blijkbaar meer is dan dat
Beter laat dan nooit. Een voormalige minister van buitenlandse zaken van Duitsland pleit voor de terugkeer van geopolitiek. Helaas een oud minister van de Grünen dus geen directe politieke invloed binnen partijen.
http://www.volkskrant.nl/...a5311383859b313542249b859
http://www.volkskrant.nl/...a5311383859b313542249b859
Hij maakt zich dus zorgen om claims ten aanzien van de Yukos uitspraak. Tot dusver is daar niet veel van terechtgekomen maar dat kan kennelijk op korte termijn veranderen waarvoor de wet.Brent schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:17:
The empire strikes back: http://www.nrc.nl/nieuws/...iscatie-buitenlands-bezit
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-11-2015 15:54 ]
Niet echt nieuw natuurlijk al is het nog beperkt en vaak niet zo effectief als gewenst.DaniëlWW2 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:51:
Beter laat dan nooit.
In dat licht kun je ook rustig de Minsk akkoorden of het recentere bezoek van Merkel aan Turkije zien.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid