Je blokkeert onze banners Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

auto660 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:44:
PS, waar blijven die voedingreviews nou? Ik dacht dat ik een tijdje geleden een mooie post zag waarbij jullie een stukje rocketscience hadden waardoor jullie dezelfde kwaliteit reviews konden produceren als bijvoorbeeld hardwaresecrets of jonnyguru. >:) Not pushing, just asking :9
offtopic:
Toevallig had ik het hier gister over met een vriend van me. Ik ga eens even op zoek naar dat schemaatje van reviews dat iemand had gepost. (Schemaatje niet gevonden, wel wat anders)

Wel vind ik dat het eens tijd wordt dat t.net mensen gaat inhuren om dieper op de stof in de te gaan. (Iets wat tweakers over het algemeen erg waarderen). Neem bijv:
Kid Jansen voor televisies, monitoren, tablets en telefoons (schermen)
The_Mask voor voedingen
Cipher voor SSD's

Edit: This was all I could find unfortunately Wilbert de Vries in "Leden weten het beter dan redactie? Na 1 sec Google!"
En wilbert, je hebt inderdaad mijn stem gehad. Ik heb duidelijk verbetering gezien, gezien het feit dat jullie vrij goed met de community omgaan en ik het hier goed naar mijn zin heb, is hij dit jaar weer zeer verdiend. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Frozen op 05-12-2014 23:32 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:34:
Heeft Tweakers er ooit wel eens bij stil gestaan dat ze misschien te groot worden voor zichzelf?

3 jaar terug had je die onzin allemaal niet en toen vond ik Tweakers ook gewoon goed zoals ze waren.

Jullie willen toch zo graag zo groot worden en maar meer groeien en meer groeien en meer groeien en meer groeien... Maar ondertussen is men wel van mening dat men wel geld mag eisen van gebruikers of als men dat niet wil moet je maar banners accepteren.
En als je daar over klaagt heb je eigenlijk geen recht van spreken omdat je toch gebruik maakt van de geweldige content die Tweakers maakt, en kan je een sneer krijgen van een moderator en wat happige users.

Van mij hoeft het niet dat pietje van Tweakers (op kosten van Tweakers) in New York zo nodig de nieuwe Galaxy 349 in z'n handen moet hebben oid. Je vraagt je dan af of de Website van het Jaar dit echt nodig heeft?

Sorry hoor maar wat verwacht je over 5 jaar dan? Nog 50 man personeel extra in dienst en maar 30 euro per jaar betalen en 6 banners op de frontpage om alles te bekostigen?

Ik zou mezelf als Tweakers zijnde überhaupt eens gaan afvragen met wie ben ik eigenlijk aan het concurreren...
Ik heb de hele dag een beetje naar Q-Music aan het luisteren geweest; viel me op hoeveel reclame Tweakers daar aan het maken is gedurende de dag.....

Heeft de 'website van het jaar' dit echt nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 05-12-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Wel of geen adblocker, voor beide is wat te zeggen. Ik denk dat als je als website liever niet hebt dat de bezoekers een adblocker gebruiken het handig is om te begrijpen waarom bezoekers een adblocker gebruiken. En als je de redenen waarom bezoekers een adblocker gebruiken kan wegnemen dat meer bezoekers de ads weer toe willen laten.

Helaas zijn websites vaak toegewezen aan bepaalde advertentiesystemen en kunnen ze er weinig aan doen om de bezwaren weg te nemen. Dit is helaas jammer, want met minder tracking en minder opdringerige of drukke advertenties zouden sites meer inkomsten kunnen halen uit advertenties, denk ik. Zodoende zullen dus steeds meer mensen een adblocker blijven gebruiken, want als je moet kiezen tussen opdringerige ads en tracking of een adblocker die dit alles blokkeert is de keuze voor vele makkelijk.

En dan heb ik het nog geeneens over de verbeterde site-ervaring die je kan hebben zonder al die vervelende ads, want dat is gewoon een verademing. Geen drukke dingen om je tekst, geen dingen die opeens uitvouwen omdat je ergens met je muis overeen gaat, geen irritant pop-ups.

Tot de advertentie systemen in gaan zien hoe ze gebruikers minder kunnen irriteren zullen bezoekers steeds vaker een adblocker gebruiken. Want veel ads zijn de laatste tijd gewoon irritant geworden. En ja dit kan per site verschillen, dat begrijp ik :)

Door het irritante van de ads gebruik ik sinds dit jaar ook adblocker, helaas hebben juist de advertenties mij overgehaald tot een adblocker. Ik neem aan dat dit juist niet de bedoeling is van advertenties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Friespeuk schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:25:
[...]

Ik heb de hele dag een beetje naar Q-Music aan het luisteren geweest; viel me op hoeveel reclame Tweakers daar aan het maken is gedurende de dag.....

Die reclame spots zijn gratis omdat Q-Music ook bij de Persgroep hoort :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Vraag over een paar weken eens aan je moeder welke site website van het jaar is? De doelgroep "nerds" weet het vast wel, maar de mensen die zo'n reclame moet aanspreken weet dat niet. Daarbij roepen mensen hierboven steeds dat Tweakers nieuwe manieren moet aanboren om geld binnen te halen, en als er iets is dat meer geld binnenhaalt, dan is het wel digibete bezoekers die op zoek zijn naar nieuwe hardware en bovendien waarschijnlijk nog geen adblocker draaien ook. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien moet ik als tweaker zijnde maar een gepaste oplossing zoeken door wat VM's de hele dag de T.net frontpage te laten refreshen om jullie in ad-inkomsten te voorzien, als daar toch de kern van de discussie zit. Dan zijn jullie niet meer verplicht om tweakers.net om te vormen naar digibeten.nl

Dan hoef ik mijn privacy en morelen niet op te geven en krijgen jullie centen voor de nog steeds onbezochte ads.

[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 06-12-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
NMe schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 02:49:
[...]

Vraag over een paar weken eens aan je moeder welke site website van het jaar is? De doelgroep "nerds" weet het vast wel, maar de mensen die zo'n reclame moet aanspreken weet dat niet. Daarbij roepen mensen hierboven steeds dat Tweakers nieuwe manieren moet aanboren om geld binnen te halen, en als er iets is dat meer geld binnenhaalt, dan is het wel digibete bezoekers die op zoek zijn naar nieuwe hardware en bovendien waarschijnlijk nog geen adblocker draaien ook. ;)
Wellicht dat er meer reclame gemaakt moet worden voor de pricewatch, een vergelijkingssite voor elektronische artikelen spreekt een veel grotere doelgroep aan dan de site tweakers zelf. Het succes van andere vergelijkssites spreekt voorzich, ga daar de concurrentie mee aan met de pricewatch. Via de pricewatch kan je dan misschien weer mensen naar tweakers zelf lokken.

* Rudie_V gaat snel pricewatch.nl registreren.. kopen? :P

Edit: uhm.. andere url dan pricewatch.nl, want die is al bezet :D

[ Voor 3% gewijzigd door Rudie_V op 06-12-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
Phuncz schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:29:
Misschien moet ik als tweaker zijnde maar een gepaste oplossing zoeken door wat VM's de hele dag de T.net frontpage te laten refreshen om jullie in ad-inkomsten te voorzien, als daar toch de kern van de discussie zit. Dan zijn jullie niet meer verplicht om tweakers.net om te vormen naar digibeten.nl

Dan hoef ik mijn privacy en morelen niet op te geven en krijgen jullie centen voor de nog steeds onbezochte ads.
Allez johm, wat een reactie voor een geel lijntje dat om deze zoveel weken eens komt piepen! Relativeren zit er blijkbaar niet meer in.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
[...]

Jij luistert misschien heel de dag Q-Music, waardoor je 20x per dag dezelfde reclame hoort, maar radio is zo vluchtig als maar zijn kan, dus als je niet heel de dag luistert kan je elke Tweakers-reclame mislopen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

white modder schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:12:
[...]
Allez johm, wat een reactie voor een geel lijntje dat om deze zoveel weken eens komt piepen! Relativeren zit er blijkbaar niet meer in.
Ik heb geen probleem met dat gele vakje eens in de zoveel weken, maar het personeel van t.net klaagt over verloren inkomsten als banners geblokkeerd worden. Dus als ik 10 VM's aanzet die elke minuut de pagina refreshen, dan compenseer ik honderden users die ads blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Phuncz schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:32:
[...]

Ik heb geen probleem met dat gele vakje eens in de zoveel weken, maar het personeel van t.net klaagt over verloren inkomsten als banners geblokkeerd worden. Dus als ik 10 VM's aanzet die elke minuut de pagina refreshen, dan compenseer ik honderden users die ads blokkeren.
Om even mee te gaan met je flauwe opmerking: dat gaat niet werken, tenzij elke VM een ander IP krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

Zo, vandaag kreeg ik weer die popup, alweer geprobeerd t.net/got te whitelisten @ adblocker en weer werkt het niet :z

Beetje moeite doen om banners naar voren te toveren
Vertel maar wat ik moet doen. Ik gebruikt adblocker en ghostery. Kommar op :9

[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 06-12-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ThaHandy schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:37:
Zo, vandaag kreeg ik weer die popup, alweer geprobeerd t.net/got te whitelisten @ adblocker en weer werkt het niet :z

In ghostery kan je de site whitelisten, aan de rechterkant in ghostery zie je 3 bolletjes staan. Die moet je ook allemaal aanklikken.

Je adblocker uitzetten voor t.net is eenvoudiger

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
ThaHandy schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:37:

Zoals in de topicstart staat geeft het ook een melding op ghostery. Gezien je in adblocker tweakers al op de whitelist heb gezet zal het probleem waarschijnlijk bij ghostery liggen.

Ik gebruik gewoon IE dus ik kan sowieso geen ghostery gebruiken, maar als ik op https://www.ghostery.com/nl/how-it-works kijk dan denk ik dat je stap 3 eens moet bekijken. Waarschijnlijk blokkeer je trackers die tweakers gebruikt en krijg je dus de melding dat je adblockers etc gebruikt.
Zoiets vermoed ik dan :)

Edit: frozen boven mij was me net 2 minuutjes voor zie ik!

[ Voor 3% gewijzigd door Rudie_V op 06-12-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik zou graag weer een abo hebben maar zonder Belgische of Nederlands bankrekening en alleen een Canadese weet ik
niet hoe ik kan betalen? Is daar een oplossing voor?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Phuncz schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:32:
[...]

Ik ben er nog steeds niet zeker van of je aan het trollen bent, of dat je echt zo naiief bent. Ik hoop dat je je realiseert dat het zo niet werkt, en het lange termijnsresultaat enkel is dat tweakers minder per view krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kain_niaK schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:59:
Ik zou graag weer een abo hebben maar zonder Belgische of Nederlands bankrekening en alleen een Canadese weet ik
niet hoe ik kan betalen? Is daar een oplossing voor?
reviews: Tweakers FAQ
Hoe kan ik een abonnement afsluiten na het plaatsen van een bestelling?

Via Shop.tweakers.net kun je online een abonnement bestellen. De betaling wordt uitgevoerd via de geïntegreerde betaaldienst van Triple Deal Payment Services. De beschikbare betaalmethoden zijn credit-card, bank-overboeking, iDeal, ABN AMRO Internet Bankieren, Girotel Online, Rabo Direct Betalen, Rabobank Internet Bankieren en SNS Bank Online.

Is het mogelijk om vanuit het buitenland een abonnement te bestellen?
Lokale bank-overboekingen zijn mogelijk in de Verenigde Staten en diverse Europese landen, waaronder België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Verder is het uiteraard mogelijk om te betalen met een Mastercard of VISA credit-card.
Zelf overboeken lijkt dan de enige optie, of je moet een creditcard hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 06-12-2014 15:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hey, credit card ... dat kon eerst niet en nu wel. Goed om te weten!

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

NMe schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 02:49:
[...]

Als dat echt serieus de doelstelling is dan wordt het hoog tijd dat we een nieuwe echte 'nerd-site' op gaan richten. Ik bedoel: Als mijn moeder op Tweakers komt dan ben ik weg... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dus gebruik van advertenties is schandalig en mag niet en ze moeten maar andere inkomsten bronnen zoeken.

Dan probeert tweakers de inkomsten te vergroten zonder dat je iig meer adverenties hoeft te zien, en dan is het weer niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Frozen schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:54:
[...]

In ghostery kan je de site whitelisten, aan de rechterkant in ghostery zie je 3 bolletjes staan. Die moet je ook allemaal aanklikken.

Je adblocker uitzetten voor t.net is eenvoudiger
allemaal? grapjas :+
Doubleclick en daarna komt google adsense tevoorschijn. deze zijn nu toegelaten :)

Alleen is er nu op het forum nu geen reclame? er is geen google adsense (ook als ik ghostery compleet whitelist) :? klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 06-12-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fiber schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:30:
[...]

Als dat echt serieus de doelstelling is dan wordt het hoog tijd dat we een nieuwe echte 'nerd-site' op gaan richten. Ik bedoel: Als mijn moeder op Tweakers komt dan ben ik weg... :z
...want je hebt last van jouw moeder als ze Tweakers gebruikt voor aankoopadvies...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hahn schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:34:
[...]

Om even mee te gaan met je flauwe opmerking: dat gaat niet werken, tenzij elke VM een ander IP krijgt :+
Hoe werkt dat dan met bedrijfs- en thuisnetwerken en thuis internet met X dagen IP leasetime ? Want men zegt hier dat ze meer verdienen aan ad-views bij actieve gebruikers (vaak lang op hetzelfde IP), maar dan kan dit toch niet als het een cooldown heeft ? Ik kan moeilijk geloven dat je dan per land genaaid kan zijn door de populairste provider zijn IP leasetime policy. En de browser ID is natuurlijk ook niet in steen gegrift.
Sissors schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:04:
[...]

Ik ben er nog steeds niet zeker van of je aan het trollen bent, of dat je echt zo naiief bent. Ik hoop dat je je realiseert dat het zo niet werkt, en het lange termijnsresultaat enkel is dat tweakers minder per view krijgt?
Het komt misschien trollend over maar het is zo niet bedoeld. Ik snap wel dat het zo niet werkt maar de stelling was dat pageviews (dus ad-views) en pricewatch click-throughs van een bende random mensen meer oplevert dan klagende, blockende tweakers. Dan wil ik, als privacy-bewuste tweaker wel helpen met zoeken naar een oplossing, zeker aangezien men zelf zegt dat de ad-free abo's verre van kostendekkend zijn voor een tweaker met veel gebruik van de site.

Dus in plaats van dat ik mijn privacy moet opgeven, kan ik in de achtergrond ook een VM of sandbox draaien die als guest-user de T.net pagina regelmatig ophaalt, wat ikzelf ook doe. Een ESXi doosje staat hier toch al 24x7 te draaien en Sandboxie is gratis. Mijn idee lijkt misschien voor jou naïef maar ik zie niet meteen waarom het niet zou werken. Het was niet voorgesteld als een serieuze oplossing voor T.net zijn financiële situatie meteen compleet te ondersteunen, maar als het dan toch zo makkelijk is om geen geld te halen uit Tweakers door een adblocker (onbewust) te gebruiken, dan moet het toch ook niet onmogelijk zijn het er wél uit te halen zonder dat ik gevolgd word door Google voor mijn obsessie met My Little Pony.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 06-12-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Google heeft hele goeie manier op wat jij wilt doen te detecteren, en die 'views' niet te betalen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maar dat zou dus geen issue zijn als ik bv. handmatig T.net refresh met een browser in Sandboxie (veilig en afgezonderd), waardoor T.net ad-views krijgt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ad views die dus niet uitbetaald worden omdat Google dat door heeft, en Tweakers er dus niks aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Is er ergens te vinden wat de voorwaarden zijn om wel of niet een invalid ad-view oplevert ? Ik zie voornamelijk veel mensen online klagen dat ze zonder bewust te zijn een suspended account hebben gekregen.

EDIT: never mind, Google AdSense "scammen", zoals sommigen het zouden noemen, is eigenlijk mijn doelstelling niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 06-12-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat dat per aanbieder verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

https://support.google.com/adsense/answer/1348752?hl=en
Our specialists carefully monitor clicks and impressions on Google ads in order to protect your interests as well as those of our advertisers. To do this, we use both automated systems and human reviews, analyzing all ad clicks and impressions for any invalid click activity that may artificially drive up an advertiser's costs or a publisher's earnings.

Google's proprietary technology analyzes clicks and impressions to determine whether they fit a pattern of use that may artificially drive up an advertiser's costs or a publisher's earnings. Our system uses sophisticated filters to distinguish between activity generated through normal use by users and activity that may pose a risk to our advertisers. Some examples of this activity include clicks or impressions generated by unethical users, automated robots and traffic sources, and publishers encouraging clicks on their ads. Our system enables us to filter out most invalid clicks and impressions, and our advertisers are not charged for this activity.

In addition to our automated system, we have a team dedicated to detecting invalid activity using several specialized tools and a wide variety of techniques based on extensive experience tracking and monitoring user behavior and analyzing scenarios. We continually upgrade our detection mechanisms to proactively combat invalid activity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Phuncz schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:10:
[...]

Het komt misschien trollend over maar het is zo niet bedoeld. Ik snap wel dat het zo niet werkt maar de stelling was dat pageviews (dus ad-views) en pricewatch click-throughs van een bende random mensen meer oplevert dan klagende, blockende tweakers. Dan wil ik, als privacy-bewuste tweaker wel helpen met zoeken naar een oplossing, zeker aangezien men zelf zegt dat de ad-free abo's verre van kostendekkend zijn voor een tweaker met veel gebruik van de site.
Sorry hoor, maar het is geen rocket science. Adverteerders betalen tweakers zodat mensen hun advertenties zien. Als je adblockers hebt dan zie je dus geen advertenties, en krijgt tweakers niet betaald. Ook hebben adverteerders geen interesse om hun advertenties aan een bot te laten zien die een website refreshed (dit hoor ik toch niet te moeten uitleggen?), en betalen daar dus niet voor.

Nu is dat laatste technisch lastiger te tracken (niet onmogelijk), maar zodra het opvallend wordt gaan ze dan gewoon minder per view betalen: Als ze weten dat over 1 jaar 10% van de views door bots zijn, dan betalen ze dus gewoon 10% minder per view. Op korte termijn werkt het, op lange termijn betekend het dat adverteerders minder willen betalen of zelfs helemaal wegblijven.

Maar zelfs als je zou stellen dat het op korte termijn werkt is het natuurlijk gewoon een vorm van fraude. En dan ga je vast nu heel stellig volhouden dat er niks mis is met automatisch een website te verversen, maar je begrijp toch ook wel dat inkomsten genereren door advertenties automatisch in te laden niet de bedoeling is.
Hoe werkt dat dan met bedrijfs- en thuisnetwerken en thuis internet met X dagen IP leasetime ?
Die is in Nederland meestal maanden, zo niet jaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 06-12-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
NMe schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:07:
[...]

3 jaar terug was de organisatie niet veel kleiner dan nu hoor...
Nee, de organisatie was groter. Het development/technology team bijvoorbeeld telde bijvoorbeeld toen nog 11 mensen. Nu is dat nog maar 6.

En wat betreft de redundantie in het serverpark; bedenk wel dat dat juist is waar de hele business op draait, als die servers uitstaan komt er geen cent binnen. Dus om te voorkomen dat we lang down zijn nadat 1 omgeving uitvalt hebben we dat redundant opgezet. Stel dat je dat niet doet en er gebeurd wel iets dan ben je dagen, zo niet weken bezig om de site weer op z'n pootjes te krijgen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik wil even terug komen op mijn mening die ik eerder heb geschreven.

Na een beetje onderzoek over het onderwerp moet ik mijn mening herzien. Ik heb Tweakers dan ook toegevoegd aan mijn uitzonderingen lijst.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Het valt me op na het aanzetten van de bannders op GoT er ook banners zichtbaar zijn bij youtube video's.
Is daar een oplossing voor? Dit is een beetje irritant. Vooral bij het filmpjes topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat het een beetje hypocriet is om je enerzijds te vragen om Tweakers te whitelisten en vervolgens wel te helpen met het blokkeren van banners op andere sites. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Zelf heb ik tweakers ook gewhitelist en ik zie zelf niet eens reclame op de site.. Het enige wat er was veranderd is de achtergrond op tweakers zn hoofdpagina. Nu heb ik gelukkig ook dat gele blokje ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Niet schrikken, maandag komt er weer een rondje Prijzenparade. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Ik heb helemaal geen ad-blockers op mijn browser en toch krijg ik af en toe een pop-up van Tweakers over "Je blokkeert onze banners" bla bla bla
Om mij in kwade daglicht te zetten over iets dat ik helemaal niet gedaan heb gaat wel te ver. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29
Tweakers.net zit braaf in de whitelist van mijn adblocker en Ghostery.
Als Tweakers advertenties toont via een ander domein zit die dus niet in de whitelist.

Iets dergelijks geldt ook voor Peerblock en de hosts lijst van MVPS die ik gebruik.
(Niet tegen advertenties maar tegen verstoring en voor veiligheid.)
Als hier een domein of ip-adres inzit dat een advertentieboer gebruikt wordt-ie geblockt.
Zolang Tweakers advertenties toont via de eigen servers is er niets aan de hand.
Maar als er iets via bijvoorbeeld Doubleclick loopt komt het er alsnog niet doorheen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kalief schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:57:
Tweakers.net zit braaf in de whitelist van mijn adblocker en Ghostery.
Als Tweakers advertenties toont via een ander domein zit die dus niet in de whitelist.

Iets dergelijks geldt ook voor Peerblock en de hosts lijst van MVPS die ik gebruik.
(Niet tegen advertenties maar tegen verstoring en voor veiligheid.)
Als hier een domein of ip-adres inzit dat een advertentieboer gebruikt wordt-ie geblockt.
Zolang Tweakers advertenties toont via de eigen servers is er niets aan de hand.
Maar als er iets via bijvoorbeeld Doubleclick loopt komt het er alsnog niet doorheen.
Natuurlijk lopen bij ons ook campagnes via Doubleclick. Adverteerders willen wel graag meten hoe hun advertenties worden geserveerd. Dus de facto helpt ons dit niet echt verder. Als je Doubleclick c.s. nou allemaal echt niet wil, neem dan een abonnement. Dan heb je zonder moeilijke trucs een reclamevrij Tweakers. Dat doen we zo goed dat sommige abonnee's kwamen klagen dat ze de prijzenparade niet zagen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
zeef schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:10:
[...]
Natuurlijk lopen bij ons ook campagnes via Doubleclick. Adverteerders willen wel graag meten hoe hun advertenties worden geserveerd. Dus de facto helpt ons dit niet echt verder. Als je Doubleclick c.s. nou allemaal echt niet wil, neem dan een abonnement. Dan heb je zonder moeilijke trucs een reclamevrij Tweakers. Dat doen we zo goed dat sommige abonnee's kwamen klagen dat ze de prijzenparade niet zagen... 8)7
Als die metingen worden gechanneld via een vertrouwd domein is er niets aan de hand. Dat is jullie keuze.
Aan een abonnement heb ik verder helemaal niets.
Ik ben ook niet tegen advertenties, hooguit tegen ads die de content hinderen.
Het gaat vooral om veiligheid. Ik heb geen trek in trojans via een advertentieboer. En alles wat niet via jullie servers loopt kunnen jullie niet controleren.

En als je abonnementen wil verkopen dan moet je zorgen dat die mogelijkheid prominenter op je frontpage komt te staan. Nu moet je er gericht naar zoeken en dat doe je alleen als je al van weet.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalief op 14-12-2014 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:10:
[...]
Dat doen we zo goed dat sommige abonnee's kwamen klagen dat ze de prijzenparade niet zagen... 8)7
Jup, dat merkte ik vrijdag ook al, had daarom even tijdelijk mn "Banner vrij"-functie uitgeschakeld.
Kalief schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:43:
[...]
En als je abonnementen wil verkopen dan moet je zorgen dat die mogelijkheid prominenter op je frontpage komt te staan. Nu moet je er gericht naar zoeken en dat doe je alleen als je al van weet.
Het is dan ook meer een extra voor bestaande gebruikers dan om nieuwe gebruikers aan te trekken ;)
Wel zouden ze het in de "je blokkeert onze banners"-melding kunnen zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]
Als die metingen worden gechanneld via een vertrouwd domein is er niets aan de hand. Dat is jullie keuze.
Aan een abonnement heb ik verder helemaal niets.
Ik ben ook niet tegen advertenties, hooguit tegen ads die de content hinderen.
Het gaat vooral om veiligheid. Ik heb geen trek in trojans via een advertentieboer. En alles wat niet via jullie servers loopt kunnen jullie niet controleren.
In principe tonen wij reclame altijd om de content heen. Een homepage takeover bijvoorbeeld, is altijd op de achtergrond. Heel af en toe is er iets dat alleen bij een mouse over wordt geactiveerd, maar dat is eerder uitzondering dan regel. We hebben een vrij conservatief beleid wat dat betreft.

Bijna niemand serveert zelf advertenties, dus je zal altijd zien dat er externe servers gebruikt worden om campagnes te laden. Dat is volstrekt normaal. Ja, dat gaat ook wel eens een keer fout. Heel vervelend, maar vergelijk het met het deelnemen aan het verkeer. Ook dat is in principe zo veilig mogelijk, maar door menselijke fouten kunnen er ongelukken gebeuren, heel soms met grote gevolgen. Moet je daarom niet meer deelnemen aan het verkeer?

Wat je nu doet is in principe nog steeds tegen de afspraken die we hebben gemaakt toen je je account aanmaakte. Jij mag Tweakers gratis gebruiken, in ruil voor het kijken van reclame. Wil je geen reclame dan neem je of een abonnement, of je gebruikt Tweakers niet.
Wordt aan gewerkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dat is geen keuze maar gewoon hoe de advertentiemarkt (die veel te veel macht heeft) in elkaar zit.
Staan ze niet vermeld in die gele balk? Het maakt Tweakers niet veel uit of iemand nou een abonnement neemt of ads bekijkt. Mensen die geen abonnement hebben en ads blokkeren krijgen die balk te zien en als daar abo's in vermeld worden lijkt dat me een prima plek? :)
zeef schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:48:
[...]

Moet je daarom niet meer deelnemen aan het verkeer?
De vergelijking is eerder: wel deelnemen aan het verkeer maar overal over de vluchtstrook rijden omdat daar minder mensen rijden en het dus veiliger is. :P

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 14-12-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Ik heb de bedoeling van mijn reactie niet duidelijk gemaakt, merk ik.
Jullie vragen niet-abonnees om een tijdens het bezoek van Tweakers de adblocker uit te schakelen, of om tweakers.net te whitelisten.
Wat ik wil laten zien is dat dit niet altijd voldoende is.

Ik zie niemand als een knipperlicht telkens de adblocker uit en aan zetten voor een snel bezoekje aan Tweakers. In de meeste browsers kan dat niet eens 'even snel' omdat je de instellingen in moet (in mijn Avant Browser kan dit overigens wel makkelijk via een menuoptie).
Dat betekent dat whitelisten een betere optie is. Maar dan moet er wel een eenduidig domein zijn om te whitelisten en niet een heel pakket die de gebruiker eerst zelf bij elkaar dient te scharrelen. Geef dus in je anti-adblocker verhaal duidelijk aan welke domeinen moeten worden gewhitelist en hou je dan ook bij die domeinen.
Daarnaast wil ik aangeven dat er naast adblockers ook andere services actief kunnen zijn waar lastiger uitzonderingen in kunnen worden gemaakt omdat die kijken naar ip-ranges of servers van derden. Als jullie die lijsten zelf eens bekijken dan kunnen jullie zien of daar ranges of servers tussen zitten waar jullie gebruik van maken. En dan kun je kijken of een eigen advertentiedomein misschien voordelen biedt.

Dat 'de advertentiemarkt nu eenmaal zo in elkaar zit' is een nutteloze dooddoener. Een nieuwe oplossing die voordelen biedt voor de gebruiker, Tweakers, de advertentieboer en de adverteerder wordt echt wel serieus bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kalief schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:44:
Dat 'de advertentiemarkt nu eenmaal zo in elkaar zit' is een nutteloze dooddoener. Een nieuwe oplossing die voordelen biedt voor de gebruiker, Tweakers, de advertentieboer en de adverteerder wordt echt wel serieus bekeken.
Op welke feiten baseer je deze opmerking? Een bedrijf dat reclame wil maken gaat gewoon naar een adverteerder en die adverteerder zorgt dat je reclame op tig verschillende sites komt te staan. Als Tweakers haar eigen platform zou maken kan een adverteerder daar niet meer op inpluggen en zoeken ze wel een andere site die zich wél naar hun standaarden wil voegen. Tenzij Tweakers natuurlijk zélf een grote adverteerder wordt, maar dat dat geen goed idee is hoef ik je vast niet uit te leggen.

[ Voor 37% gewijzigd door NMe op 14-12-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
NMe schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:49:
[...]

Op welke feiten baseer je deze opmerking? Een bedrijf dat reclame wil maken gaat gewoon naar een adverteerder en die adverteerder zorgt dat je reclame op tig verschillende sites komt te staan. Als Tweakers haar eigen platform zou maken kan een adverteerder daar niet meer op inpluggen en zoeken ze wel een andere site die zich wél naar hun standaarden wil voegen. Tenzij Tweakers natuurlijk zélf een grote adverteerder wordt, maar dat dat geen goed idee is hoef ik je vast niet uit te leggen.
(Het bedrijf dat reclame wil maken noem ik de adverteerder, het bedrijf dat voor hen bij jullie bannerruimte inkoopt noem ik de advertentieboer; bij RTV is dat het mediabureau. Dit om verwarring in jargon te voorkomen.)

Ik bedoel dat als de banners zich voor bezoekers voordoen alsof ze van een Tweakers server komen, het whitelisten veel eenvoudiger wordt. Daar is vast wel een technische oplossing voor te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Een technisch oplossing die zeer waarschijnlijk tegen de voorwaarden van Adsense/Doubleclick is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _David_ op 14-12-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De enige technische oplossing die ik daar zo snel voor kan bedenken laat het lijken alsof alle banners op Tweakers door één en hetzelfde IP bekeken worden en is alszodanig inderdaad tegen de regels van de advertentieboer en daarmee tevens een mooie manier om geen advertenties en dus geen inkomsten meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kalief schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:44:
Ik heb de bedoeling van mijn reactie niet duidelijk gemaakt, merk ik.
Jullie vragen niet-abonnees om een tijdens het bezoek van Tweakers de adblocker uit te schakelen, of om tweakers.net te whitelisten.
Wat ik wil laten zien is dat dit niet altijd voldoende is.

Ik zie niemand als een knipperlicht telkens de adblocker uit en aan zetten voor een snel bezoekje aan Tweakers. In de meeste browsers kan dat niet eens 'even snel' omdat je de instellingen in moet (in mijn Avant Browser kan dit overigens wel makkelijk via een menuoptie).
Dat betekent dat whitelisten een betere optie is. Maar dan moet er wel een eenduidig domein zijn om te whitelisten en niet een heel pakket die de gebruiker eerst zelf bij elkaar dient te scharrelen. Geef dus in je anti-adblocker verhaal duidelijk aan welke domeinen moeten worden gewhitelist en hou je dan ook bij die
domeinen.
Strikt formeel gezien heb je gelijk. Want met het whitelisten van Tweakers en het blokkeren van Doubleclick voldoe je aan de regels die nu in de algemene voorwadren staan. Maar daarmee is het praktische probleem inderdaad niet opgelost. Wat ik deze week ga doen is kijken of en hoe we de voorwaarden gaan aanpassen om onze advertentienetwerken daarin mee te nemen.
Daarnaast wil ik aangeven dat er naast adblockers ook andere services actief kunnen zijn waar lastiger uitzonderingen in kunnen worden gemaakt omdat die kijken naar ip-ranges of servers van derden. Als jullie die lijsten zelf eens bekijken dan kunnen jullie zien of daar ranges of servers tussen zitten waar jullie gebruik van maken. En dan kun je kijken of een eigen advertentiedomein misschien voordelen biedt.
Een eigen server of domein is voor de schaal van Tweakers niet werkbaar. We zijn tof en groot en gaaf binnen België en Nederland. Maar niet de allergrootste. ;) Dan heb ik het voor de duidelijkheid over 'platte' bannering die tegenwoordig via automated trading loopt. (zie: plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in). Zelfs binnen heel Nederland is eigenlijk niemand groot genoeg om dat eigenstandig te kunnen doen. Dat wil zeggen dat je in de praktijk voor standaard bannering altijd zaken zal moeten doen via advertentienetwerken zoals Google, Doubleclick etc. etc.

Uiteraard lopen premium campagnes die we zelf verzorgen -zoals de prijzenparade- wel via onze servers.
Ja, ja en nog eens ja. Ik zou dolgraag banners willen inruilen voor wat wij 'non spot advertising' noemen. De .acties die we doen, de Tweakers Express, de testpanels etc. etc. Wij zijn ook geen fan van de platte banners. Het grote probleem is dat de adverteerdersmarkt dat nog steeds wel is. Daar loopt men gewoon achter en blijft vasthouden aan bestaande technologieën. Banners vs. Non spot. Flash vs. HTML5 en ga zo maar door.

Bottom line is dat we een commercieel bedrijf waren en zijn, dus dat er geld verdient moet worden met Tweakers. Dat doen we op een aantal manieren en reclame is er daar een van. Maar ik kan je twee dingen toezeggen: als we door alternatieven zoals hierboven beschreven staat de banners kunnen uitzetten, dan doen we dat meteen. Een tweede is dat iedereen een abonnement neemt. Als 80% van alle Tweakers een abonnement neemt, staat alle reclame uit. Ik besef me goed dat de laatste toezegging een utopische is, maar laat het signaal duidelijk zijn. Als er een levensvatbaar verdienmodel is zonder banners, dan gaan we dat zo goed als zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Wat ik deze week ga doen is kijken of en hoe we de voorwaarden gaan aanpassen om onze advertentienetwerken daarin mee te nemen.
Aangezien een Doubleclick door heel veel sites wordt gebruikt is het niet realistisch die alleen voor Tweakers in bijvoorbeeld de hosts file weg te commenten of te whitelisten. Dit verander je niet door de voorwaarden aan te passen. Wat wel haalbaar is is het vermelden van de juiste domeinen. Ik zie op de frontpage dat de plaatjes onder de Actie-sectie (Ben, Ordina, NS) van ic.tweakimg.net/ext/i/ komen terwijl de links naar pubads.g.doubleclick.net/gampad/*/twkvnu-nl/tweakers/clickcommands/nonspot gaan. Deze zijn wel te whitelisten, maar de lijst van domeinen moet wel overzichtelijk blijven.

Als 80% van alle Tweakers een abonnement neemt, staat alle reclame uit.
Wat zijn de aantallen nu? Ik zie op de adverteerderspagina (die overigens geen eigen titel heeft maar Home heet) iets over 500K communityleden en 3,6MLN bezoekers.
Hoeveel abonnees zijn er en hoeveel van de bezoekers draaien een adblocker, en hoeveel bezoekers met een account draaien een adblocker? En wat ga je doen met de bezoekers of account-hebbers die tegen de voorwaarden ingaan, als je die geen toegang meer geeft tot de site, hoeveel bezoekers verlies je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kalief schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:15:
Wat ik deze week ga doen is kijken of en hoe we de voorwaarden gaan aanpassen om onze advertentienetwerken daarin mee te nemen.
Aangezien een Doubleclick door heel veel sites wordt gebruikt is het niet realistisch die alleen voor Tweakers in bijvoorbeeld de hosts file weg te commenten of te whitelisten. Dit verander je niet door de voorwaarden aan te passen. Wat wel haalbaar is is het vermelden van de juiste domeinen. Ik zie op de frontpage dat de plaatjes onder de Actie-sectie (Ben, Ordina, NS) van ic.tweakimg.net/ext/i/ komen terwijl de links naar pubads.g.doubleclick.net/gampad/*/twkvnu-nl/tweakers/clickcommands/nonspot gaan. Deze zijn wel te whitelisten, maar de lijst van domeinen moet wel overzichtelijk blijven.
Dat zijn de nonspot acties ja, niet de banners, de banner urls beginnen allemaal met googleads.g.doubleclick.net en daarna parameters die verschillen per advertentie.

En het tweakimg zelf heeft niks met advertensies te maken, tweakimg wordt gebruikt voor alle statisch bestanden.
Wat zijn de aantallen nu? Ik zie op de adverteerderspagina (die overigens geen eigen titel heeft maar Home heet) iets over 500K communityleden en 3,6MLN bezoekers.
Hoeveel abonnees zijn er en hoeveel van de bezoekers draaien een adblocker, en hoeveel bezoekers met een account draaien een adblocker? En wat ga je doen met de bezoekers of account-hebbers die tegen de voorwaarden ingaan, als je die geen toegang meer geeft tot de site, hoeveel bezoekers verlies je dan?
Ik denk niet dat tweakers die cijfers bekend gaat maken, en zoals al eerder in dit topic vermeld is gaan ze niet (meer) mensen de toegang ontzeggen als je een adblocker draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote Zeef:
Bottom line is dat we een commercieel bedrijf waren en zijn, dus dat er geld verdient moet worden met Tweakers. Dat doen we op een aantal manieren en reclame is er daar een van. Maar ik kan je twee dingen toezeggen: als we door alternatieven zoals hierboven beschreven staat de banners kunnen uitzetten, dan doen we dat meteen. Een tweede is dat iedereen een abonnement neemt. Als 80% van alle Tweakers een abonnement neemt, staat alle reclame uit. Ik besef me goed dat de laatste toezegging een utopische is, maar laat het signaal duidelijk zijn. Als er een levensvatbaar verdienmodel is zonder banners, dan gaan we dat zo goed als zeker doen.

Alcyone:

Voor die 0.04 cent per dag wat zo'n abonnement kost is dit volgens mij de beste oplossing voor de tweakers :) op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:44:

Voor die 0.04 cent per dag wat zo'n abonnement kost is dit volgens mij de beste oplossing voor de tweakers :) op deze site.
Even flauw doen: voor die prijs had iedereen op Tweakers al een abonnement gehad, maar helaas kost het 0,04 euro per dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat zou ze teveel bezoekers kosten vermoed ik zo, vooral op een tweakers.

En aantal adblocker bekend maken? Dan vermoed ik zo dat dat ze teveel adverteerders kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik denk aan een containerbegrip als "alle door Tweakers gebruikte advertentienetwerken". maar dat ga ik samen met de Persgroepjuristen uitzoeken. Wordt vervolgd.
Het spijt me, maar qua cijfers ga ik niet verder dan in mijn eerdere bericht. Ook de concurrentie leest mee. ;)

Onze regels zijn vrij helder, mensen die advertenties weren kunnen we de toegang ontzeggen. In het verleden waren we daar erg fel op, dat is inmiddels al wat minder. Wat mij betreft gaan we door op de ingeslagen weg en dat is mensen met een adblocker proberen over te halen om of Tweakers (en haar partners) te whitelisten, of om een abonnement te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 15-12-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemachtig wat een non-discussie!

Maak een keuze en accepteer de consequenties. Ik blokkeer (mijn keuze) de ads van Tweakers(hun keuze). Als dat betekent dat Tweakers op een gegeven moment op slot gaat accepteer ik dat. Temeer omdat Tweakers niet de enige en ook niet de beste hardware site is (andere discussie vermoed ik).Ik gun Tweakers hun inkomsten, maar ads zijn wat mij betreft niet de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En wat dan wel? Abbos blijkbaar ook niet, dus wat blijft over? Donaties van andere mensen terwijl je dat zelf niet doet? Admins moeten koekjes gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
zeef schreef op maandag 15 december 2014 @ 00:34:
[...]
Ik denk aan een containerbegrip als "alle door Tweakers gebruikte advertentienetwerken". maar dat ga ik samen met de Persgroepjuristen uitzoeken. Wordt vervolgd.
[...]
Succes daarmee.
Ik whitelist Tweakers als een specifiek domein maar kan en ga dat niet doen voor algemene advertentienetwerken die ook werkzaam zijn op andere sites.
Het is onredelijk en onrealistisch voorwaarden te verzinnen die doorwerken op het bezoek van andere sites dan Tweakers. Anders zou je zelfs in je voorwaarden kunnen zetten dat het niet is toegestaan sites van concurrenten te bezoeken.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sissors schreef op maandag 15 december 2014 @ 07:42:
En wat dan wel? Abbos blijkbaar ook niet, dus wat blijft over? Donaties van andere mensen terwijl je dat zelf niet doet? Admins moeten koekjes gaan verkopen?
Boeieh, de man is een 'happy tweakert', dus wat wil je nog meer. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kalief schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:36:
[...]

Succes daarmee.
Ik whitelist Tweakers als een specifiek domein maar kan en ga dat niet doen voor algemene advertentienetwerken die ook werkzaam zijn op andere sites.
Dat hoeft toch ook niet? In plaats van Tweakers als domein te whitelisten kun je gewoon je blokkeersoftware in zijn geheel uit laten gaan voor bepaalde domeinen. AdBlock Plus kan dat bijvoorbeeld, ik heb ABP gewoon uit staan op Tweakers. Daarmee krijg ik op Tweakers ook DoubleClick-content binnen maar op andere sites (als ik die niet ook whitelist) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
NMe schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:59:
[...]
In plaats van Tweakers als domein te whitelisten kun je gewoon je blokkeersoftware in zijn geheel uit laten gaan voor bepaalde domeinen. AdBlock Plus kan dat bijvoorbeeld, ik heb ABP gewoon uit staan op Tweakers. Daarmee krijg ik op Tweakers ook DoubleClick-content binnen maar op andere sites (als ik die niet ook whitelist) niet.
Ik gebruik geen specifieke adblocker als add-on, maar de ingebouwde adblocker van Avant Browser. Die kun je handmatig uitzetten maar niet automatisch bij het bezoek van een bepaalde website. Overigens zie ik na het uitzetten van die adblocker nog steeds geen ads, dat kan gebeuren als die ads van een domein komen die in de MVPS lijst voorkomen en die daardoor in mijn hosts file staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik wil de ads op tweakers niet eens uitzetten, heb ze gewhitelist staan maar eerst kreeg ik bij mijn laptop op de chromebrowser al een melding dat ik ads blokkeer terwijl ik ABP uit heb staan en ghostery verwijderd heb. Een paar dagen later kreeg ik dezelfde melding op mijn Desktop machine met Firefox, ook met ABP whitelist en Ghostery verwijderd. Het enige systeem van mij wat nu wel correct werkt is mijn MBP met Safari.

Gek genoeg krijg ik op Fok! precies dezelfde melding over ad blockers, dus waarschijnlijk is het iets van de adverteerders zelf want ik weet echt niet wat ik nu geblokkeerd zou moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 22:23
NMe schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:57:
[...]

FOK! is veel kleiner. Ze hebben nieuws en een forum, en dat was het wel. Daarbij zijn de inkomsten uit internetadvertenties vrijwel compleet ingestort in de afgelopen jaren dus ook FOK! zal het wel moeilijk hebben, zelfs als je zoals Danny optimaal profiteert van mensen die voor niks voor je willen werken.
FOK! verkeert al jaren in zwaar weer, alleen Danny is te koppig om naar zijn userbase te luisteren. De site wordt ook steeds slechter onderhouden na het opstappen van zijn knappe koppen Iteejer en GlowMouse.

Zo is de Fok!shop al maanden niet bereikbaar en worden vragen over het slechte onderhoud op FOK! steevast genegeerd. De reclamebanners op de front page worden steeds opdringeriger. Sinds ze met CloudFlare in zee zijn gegaan ligt de website er ook om de haverklap uit (vooral te merken in de late avond- en nachtelijke uurtjes).

Ik denk dat Danny zich best wel zorgen moet maken, vooral omdat zijn geestekindje langzaam verandert in een oldtimer. Uiteindelijk zullen ook de users wegblijven.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 21-12-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dit is niet de plaats om de toekomst van FOK te gaan bespreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 22:23
_David_ schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:18:
Ik was het gedeelte van de banners vergeten. :X

Ik vind GoT wat dat betreft veel fijner. ik heb hier totaal geen last van opdringerige reclamebanners zoals op FOK!. Ik begrijp dat reclames voor inkomsten zorgen, maar je moet ook wel een beetje rekening houden met je gebruikers. Als je je hele site volstopt met opdringerige banners (pop-up banners en reclame die je browser overneemt) dan sla je een beetje door, mijns inziens.

[ Voor 48% gewijzigd door P-Rock op 21-12-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 11:48
Blord schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:53:
Ik heb helemaal geen ad-blockers op mijn browser en toch krijg ik af en toe een pop-up van Tweakers over "Je blokkeert onze banners" bla bla bla
Om mij in kwade daglicht te zetten over iets dat ik helemaal niet gedaan heb gaat wel te ver. :D
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik gebruik Adblock Plus, en heb tweakers.net keurig gewhitelist. Toch zie ik de melding dat ik jullie banners blokkeer zo af en toe langskomen, en zie ik verdacht weinig advo's. Ik gun jullie van harte de inkomsten van advertenties. Wat gaat er mis? IE 11 op Win 8.1, alles laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Wanneer Tweakers zelf advertenties zou hosten, zou ik die wel toestaan en bekijken. Ik begrijp dat jullie dat nou niet direct gaan doen, want Tweakers is een commercieel bedrijf en het werken met een eigen advertentiesysteem is duurder en ingewikkelder, maar ik meld het toch maar, om een beetje bij te dragen aan de informatie die jullie hebben over de bezoekers van Tweakers. Er zit ergens een omslagpunt waarbij het wel interessant wordt zo te gaan werken, als het zodanig veel extra advertentie-kijkende bezoekers oplevert dat dat tegen de extra kosten opweegt.

Ik hoop nog steeds op een toekomst waarin iedereen die geld wil verdienen aan advertenties, ook echt zelf zijn advertentieruimte gaat verkopen. Het gebruik van grote adservers is zowel een privacy- als een veiligheidsrisico. Ik begrijp dat de huidige staat op internet anders is en dat deze toekomst er misschien wel nooit komt, maar door steeds alleen lokale advertenties toe te staan probeer ik toch een kleine bijdrage te leveren. (en intussen bescherm ik op deze manier in elk geval mijn eigen veiligheid en privacy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

thomas_n schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:20:
Ik hoop nog steeds op een toekomst waarin iedereen die geld wil verdienen aan advertenties, ook echt zelf zijn advertentieruimte gaat verkopen. Het gebruik van grote adservers is zowel een privacy- als een veiligheidsrisico. Ik begrijp dat de huidige staat op internet anders is en dat deze toekomst er misschien wel nooit komt, maar door steeds alleen lokale advertenties toe te staan probeer ik toch een kleine bijdrage te leveren. (en intussen bescherm ik op deze manier in elk geval mijn eigen veiligheid en privacy)
Hopen mag natuurlijk, maar realistisch is het niet ;)

Een eigen advertentiesysteem is niet alleen duurder en ingewikkelder, het is daarnaast ook heel moeilijk om adverteerders zo ver te krijgen om jouw eigen systeem te gaan gebruiken in plaats van Google Adsense/doubleclick.

De kracht van platformen zoals Google Adsense is juist dat je maar een keer alles hoeft in te voeren als adverteerders en je advertentie verschijnt automagisch op miljoenen websites, adverteerders gaan echt niet voor elke website met hun eigen advertentieplatform alles apart invoeren etc, om nog niet te beginnen over het feit dat adverteers allemaal gegevens terug willen van clicks en views etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Ik begrijp dat een dergelijk systeem nu niet haalbaar is, ook om de redenen die jij noemt.

Als veel mensen advertenties van grote adservers gaan blokkeren (zoals in de "doemscenario's" die soms geschetst worden die "het einde van gratis websites" zouden betekenen) verandert de situatie natuurlijk wel ten voordele van lokale advertenties.

We zullen wel zien hoe het loopt. Internet ziet er over 10 jaar vast anders uit dan nu, maar welke kant het op zal gaan weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

thomas_n schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:20:
Als je naar een toekomst gaat waar alles lokaal geserveerd wordt zit je waarschijnlijk alsnog met een stukje plug & play scripting dat aangeleverd wordt door een grote advertentietoko. Scriptje draait lokaal, doet wat API calls naar de grote website voor tracking en jij wordt alsnog getrackt ondanks enige blokkades aan jouw kant. En sites als Tweakers komen er ook slechter uit omdat ze in dat geval alsnog zelf alles uitserveren en dus extra hostingkosten maken. Het lijkt me sterk dat dit is waar het web heen gaat.

Ik zie eerder een beweging richting non-spotadvertenties zoals zeef hierboven ook al ergens roept. Advertenties die eigenlijk helemaal niet op advertenties lijken en dus ook niet zo aanvoelen. Advertenties die ook niet door een extern bedrijf getrackt hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik notificaties aanzetten voor een topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je kunt beginnen met het stellen van de vraag op de juiste plaats: Notificatie bij topic reply

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

1. Dat is (nog) geen feature die we hebben.
  2. Waarom vraag je dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
Voor degenen die net als ik op zoek waren naar een adblock whitelist sync: linkermuisknop op adblock en dan opties en dan sync with dropbox. Voor zover ik kon zien de enige methode.
Nu hoef ik niet op iedere nieuwe pc opnieuw tweakers te whitelisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 14:31
Bepaalde netwerken zijn echt niet fijn. Behalve dat ze informatie verzamelen laten ze ook een spiegel zien naar je zelf.

Toen ik de adultsectie bezocht op dx.com kreeg ik hierna pikantere ads te zien. Een reflectie van je surfgedrag die niet altijd fijn is. ( nu maar hopen dat die ads niet terugkomen als ik iets aan het lezen ben op het werk haha.)

Is het eigenlijk niet gewoon leuker om de advertenties voor de gek te houden.

Bijv. Op mijn werk denkt "google" steevast dat ik in duitsland ben. Immers worden alle verbindingen geleid via duitsland.
Zo heeft google niet heel erg veel aan mijn locatie informatie.

Mijn GPS locatie fake ik nog wel eens. Zo ben ik volgens facebook laatst nog bij kim jong un geweest in zijn paleis.
Ik ben echt niet paranoïde... Maar bepaalde netwerken hoeven niet precies te weten waar ik ben. ( PS: als je niks meer van mij verneemd ben ik opgepakt door de AIVD of ontvoerd door amerika)

Zo moeten advertentie netwerken toch ook voor de gek te houden zijn? Voor mensen die last hebben van hebben advertentienetwerken?
_David_ schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:18:
Informatie die ik zoek kan ik vaak vinden bij tweakers en bij fok. Op één of andere manier voel ik mij bij fok altijd weggejaagd. De gebruikers zijn anders. Vaak stoor ik mij aan dingen. Grofgebekte en onbeschofte opmerkingen kom ik er vaker tegen. De gebruiksvriendelijkheid van de website is t.o.v. tweakers is bagger. Tweakers heeft een veel duidelijker beleid en visie. Het niveau ligt wat hoger. Ook heb je meer keuze mogelijkheden. Je wordt meer geprikkeld om deel te nemen.

Misschien is het wel niet zo relevant om de toekomst van fok te bespreken, echter gaf het wel goed aan waar je indirect(door ad's) voor "betaald". Bij tweakers heb ik het gevoel echt iets terug te krijgen.

Tweakers en hardware.info zijn de eerste en misschien wel de enige die mij hebben doen overhalen om ad blocker uit te schakelen.

Het enige wat ik persoonlijk jammer vind, en dat is puur gevoel, is dat tweakers onderdeel is van de persgroep. Het geeft mij het idee (subjectieve beleving, ik weet het) dat er mogelijk teveel geld gaat naar de "persgroep".

Tweakers geeft altijd het idee niet mee te doen aan zakkenvullerij. Het niet zelfstandig zijn sluit niet aan bij dat beeld. Mocht het ooit blijken dat de een substantieel deel van de inkomsten bij de persgroep komt en niet bij de medewerkers van tweakers.. Dan pas hebben we een echte reden om de ad's uit te schakelen ;).

[ Voor 43% gewijzigd door jhhest op 31-12-2014 07:43 ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Overigens iets anders..
Ik heb het goede vertrouwen in tweakers dat wanneer er advertentienetwerken zijn die onbetrouwbaar zijn of onveilig dat ze dit echt wel aan de kaak zullen stellen.

Tweakers zou hun gebruikers nooit belasten, te niet doen of schade berokkenen.

De ad's vallen mij niet of nauwelijks op. Wat is het hele probleem?
?

Edit: De eerste post was duidelijk. Was door alle post heen de draad even kwijt. Excuses.

[ Voor 15% gewijzigd door jhhest op 31-12-2014 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jhhest schreef op woensdag 31 december 2014 @ 07:04:
Het enige wat ik persoonlijk jammer vind, en dat is puur gevoel, is dat tweakers onderdeel is van de persgroep. Het geeft mij het idee (subjectieve beleving, ik weet het) dat er mogelijk teveel geld gaat naar de "persgroep".
Stel nu dat dat inderdaad zo is (ik heb net als jij geen idee): is dat erg? Tweakers heeft nog nooit zo veel kunnen investeren als sinds de overname door VNU, en onder de Persgroep zijn die voordelen er nog steeds. Ik betwijfel dat Tweakers de crisis door was gekomen als het nog steeds zelfstandig was geweest. Tegenover investeringen mogen in het zakenleven best redelijke winstuitkeringen bestaan. En zolang de Persgroep niet zelf hands-on is en Tweakers vertelt hoe het geld moet verdienen lijkt dat me geen enkel probleem? Zeker niet als de medewerkers van Tweakers zelf blijkbaar tevreden genoeg zijn met hun salaris om op hun plek te blijven zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
NMe schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:19:
[...]

Stel nu dat dat inderdaad zo is (ik heb net als jij geen idee): is dat erg? Tweakers heeft nog nooit zo veel kunnen investeren als sinds de overname door VNU, en onder de Persgroep zijn die voordelen er nog steeds. Ik betwijfel dat Tweakers de crisis door was gekomen als het nog steeds zelfstandig was geweest. Tegenover investeringen mogen in het zakenleven best redelijke winstuitkeringen bestaan. En zolang de Persgroep niet zelf hands-on is en Tweakers vertelt hoe het geld moet verdienen lijkt dat me geen enkel probleem? Zeker niet als de medewerkers van Tweakers zelf blijkbaar tevreden genoeg zijn met hun salaris om op hun plek te blijven zitten. ;)
Vast niet erg, zolang het het imago niet aantast en mensen weglopen.

Even terug in dit topic werd er geopperd dat Analytics-, Ad-, Tag- en Syndicationservices niet nodig zou zijn als iedere gebruiker 0,04 cent per dag zou uitgeven (of iets dergelijks)

Vaak zie op tweakers het argument dat het betaalbaar moet blijven. Een site onderhouden kost geld. Mensen betalen kost geld. Etc.

Stel dat iedereen braaf 0,04 eurocent zou betalen. Of er zou een kickstarter campaign succesvol verlopen.. Tweakers moet niet alleen betaalbaar blijven, maar ook winst maken.. Anders is die persgroep niet tevreden, lijkt mij(kan het ook heel goed fout hebben). Het is niet alleen de tweakers crew die betaald moet worden, maar ook nog een organisatie erboven. Misschien dat ik dat als probleem schetste, was niet zo bedoeld. Vaak zie je een aantal argumenten/oplossingen richting non-profit gaan, maar ik ben bang dat niet echt een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik denk niet de persgroep verwacht/verlangt dat Tweakers dikke winst maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een beetje wel natuurlijk. Maar gezien het feit dat daar ook betalingsbereidheid tegenover staat als er geïnvesteerd moet worden is dat zoals gezegd een eerlijke ruil, IMO. Als er mensen zijn die banners blokkeren omdat ze denken dat ze zonder de Persgroep te steunen een beter Tweakers zouden krijgen dan komen die mensen bedrogen uit, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-08 15:58
Zo'n melding hoort hier thuis? :)
crisp schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:24:

Wellicht dat er op een andere manier alsnog bannercode geblokkeerd wordt?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de Flash plug-in niet toesta op Tweakers. Maar dan zie ik gewoonlijk een standaardmelding van Safari.

Safari 8.0.2
AdBlock 2.16.3
Ghostery 5.4.1

Klachten over mijn reacties kunnen naar /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
jacovisscher schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:58:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik gebruik Adblock Plus, en heb tweakers.net keurig gewhitelist. Toch zie ik de melding dat ik jullie banners blokkeer zo af en toe langskomen, en zie ik verdacht weinig advo's. Ik gun jullie van harte de inkomsten van advertenties. Wat gaat er mis? IE 11 op Win 8.1, alles laatste update.
Ik zag de melding net weer langskomen, en ik heb het wel 3x gecontroleerd, tweakers staat gewoon op de whitelist. Wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ghostery? En er is een verschil tussen het whitelisten van de domeinen van Tweakers en je adblocker (automatisch) uitschakelen wanneer hij op die domeinen zit, welke van de twee heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12

crisp

Devver

Pixelated

jacovisscher schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:14:
[...]

Ik zag de melding net weer langskomen, en ik heb het wel 3x gecontroleerd, tweakers staat gewoon op de whitelist. Wat gaat er mis?
Gebruik je toevallig ook IE's eigen tracking protection?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
NMe schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:08:
Ghostery? En er is een verschil tussen het whitelisten van de domeine van Tweakers en je adblocker (automatisch) uitschakelen wanneer hij op die domeinen zit, welke van de twee heb je gedaan?
Ik gebruik geen Ghostery of iets anders, alleen ABP. ABP wordt automatisch disabled op alle *.tweakers.net-sites.
crisp schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:09:
[...]

Gebruik je toevallig ook IE's eigen tracking protection?
Nee, die staat ook uit. Do not track staat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 07:32:
Allemachtig wat een non-discussie!
Nou, nee. Ik vind het een prachtige discussie. Omdat het zo ten hemel schreiend mooi allerlei problemen van groepsdynamica (sorry, zijdelingse beroepsdeformatie) onder de aandacht brengt. Een discussie als deze zou nooit ontstaan op de frontpage van T.net omdat daar naar mijn mening veel te snel in zwart-wit termen wordt gedacht als het om advertenties en daaraan gerelateerde privacy gaat.

Hier? Tragedy of the Commons: check. Tyranny of Small Decisions: check. Van twee walletjes willen eten: check. De illusie van controle door het opvragen van gedetailleerde gegevens: check. Kijken hoe stabiel het systeem is tegen misbruik door het omzeilen van groepsregels: check. Er zit een analogie van groepsimmuniteit in als je lid worden als een inenting ziet, en het vertonen van advertentiebanners als een infectieziekte. Je kunt zelfs terugvinden dat velen een puur kapitalistisch model te hard vinden en een zekere mate van socialisme wensen terug te zien. (Jij bent, voor zover ik kan zien, de eerste die niet voor die uitweg kiest, en glashard accepteert dat geen bannerinkomsten ook mogelijk het einde van Tweakers zou betekenen. Dat is tenminste consequent.) Het zit er allemaal in.

Ik ben me ervan bewust dat degenen die hun brood verdienen met Tweakers het allemaal ietsjes persoonlijker zullen opvatten en de zaak helemaal niet zo 'mooi' zullen vinden: herendames, mijn welgemeende excuses voor mijn misbruik van uw situatie als studieobject. Daarom als tegenprestatie twee schamele suggesties/ideeën die wellicht nuttig zouden kunnen zijn:

— De tekst van het verdienmodel is duidelijk, maar omslachtig en weinig krachtig. In deze discussie kwam ik een aantal uitspraken tegen die daar ontbraken: bijvoorbeeld dat Tweakers te allen tijde een bannerloze site zal nastreven; of dat als 80% van de Tweakers een abonnement zou nemen, advertenties helemaal buiten de deur zouden blijven. Dat zijn belangrijke uitgangspunten. Schrijf de tekst daarom om zodat dit duidelijk wordt, en het morele appèl sterker wordt. Het hoeft geen tranentrekker te worden, maar de huidige voorzichtige en redelijke taal kan best wel wat pit gebruiken.
— Een andere sterk community-driven website die ik regelmatig bezoek maakt gebruik van een support drive die elk jaar gedurende december loopt. In feite is dat gewoon een verzoek tot lid worden, maar het wordt allemaal een beetje leuk aangekleed, er wordt een ludieke bonus toegekend, en het wijst de websitebevolking er nog eens op dat er toch echt rekeningen betaald dienen te worden. Het verhoogt zogezegd de community spirit en moedigt mensen aan om in het Kerstseizoen een beetje gul te zijn. Het klinkt goedkoop, maar de cijfers liegen er in ieder geval niet om. Wellicht een idee voor T.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 01:26:
[...]

Het klinkt goedkoop, maar de cijfers liegen er in ieder geval niet om.
Goeie post, maar het is natuurlijk wel een beetje teleurstellend dat je vervolgens niet met cijfers komt -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misha schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:30:
[...]

Goeie post, maar het is natuurlijk wel een beetje teleurstellend dat je vervolgens niet met cijfers komt -O-
Dat had mede als oorzaak dat die andere website niet zo heel erg scheutig is met getallen; hetzelfde beleid hanteert T.net. Laat ik een poging wagen: volgens mijn eigen berekeningen op basis van page views die wel waren gepubliceerd kwam ik tot de conclusie dat die website minimaal 50.000 individuele dagelijks terugkerende bezoekers had (en minimaal 80.000 enkele bezoekers per dag); de support drive had als resultaat dat minimaal 11.000 daarvan minimaal $15 elk doneerden gedurende de support drive. Dit komt dan bovenop het aantal leden dat al lid was voor de support drive begon; hoeveel dat er zijn durf ik niet te zeggen omdat die gegevens door mij als gebruiker écht niet meer te achterhalen zijn. Ik denk wel dat de max ergens bij 15.000 zal liggen. Het aantal van 11.000 is groeiende: in 2009 kwam het aantal nog niet eens boven de 6000 uit. Maar in hoeverre hier sprake is van organische groei evenredig met het aantal bezoekers is wederom onduidelijk; die bezoekersberekening kan ik niet elk jaar uitvoeren wegens—je raadt het al—gebrek aan gegevens.

Nog bij lange na niet de 80% die T.net nodig zou hebben, maar ik ben sterk geneigd om in deze het spreekwoord wie het kleine niet eert... te gebruiken. Zeker omdat alle in deze discussie gebezigde argumenten ook terugkwamen in discussies elders; de gelijkenissen waren, op een paar klein dingen na, uitermate treffend.

Ik moet er wel bijzeggen dat de website nog andere vormen van monetisation hanteert; maar ook dat het beheer altijd nadrukkelijk heeft aangegeven geen tweedeling te willen maken tussen betalende en niet-betalende bezoekers; voor de laatste geldt dan wel de kanttekening dat er een openstaand verzoek tot contributie in wat voor vorm dan ook—commentaar, reviews, foto's, enzovoort—is, en dat advertenties niet worden geblockt. (Wat, heel voorspelbaar, altijd weer leidt tot verontwaardige reacties van diegenen die geen contributie betalen en ook de advertenties afschakelen.) Hoe dan ook, tussen de 20 en mogelijk 30% betalende terugkerende bezoekers op basis van vrijwilligheid... ik vind het echt geen slecht resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Er zit ook een significant verschil tussen het publiek in de VS en in Nederland bijvoorbeeld. De eerste groep is veel meer geneigd om te betalen voor content dan de tweede. Netflix bijvoorbeeld, die klaagden van de week over het Nederlandse publiek, dat liever per popcorn time naar content keek dan via (een betaalde :+) Netflix account.

In ieder geval zijn we al bezig met een donatiesysteem. Dat is met het huidige abonnement eigenlijk ook al zo. Met die 15 euro per jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid: mijn suggestie was een supporter drive; niet een donatiesysteem an sich. Om ook die stomme krenterige kaaskoppen tot een beetje gulheid te verleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je doelt op "als je betaalt krijg je extra features/goodies"? Dat heeft Tweakers een hele tijd gehad, is daarna weer opgeheven en nu zit er weer iets nieuws op dat gebied in de pijplijn. Maar daar kun je op elk moment van het jaar in stappen, niet allemaal rond de kerst ofzo. Past IMO ook beter bij het Nederlandse publiek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik dacht net eventjes, na weer opnieuw de bedel-banner te zien (anders is het niet te omschrijven) toch maar even een Abo aftesluiten. Inloggen doe ik vrijwel niet, maar als ik die banner dan voor m'n neus krijg is het gewoon zeuren om niks.

Ik heb vroeger nooit ads op Tweakers geblokkeerd. Maar sinds de introductie van full-site takeovers mét geluid is het gewoon direct in de adblock gegaan en niet meer eruit.

Nu bij het afsluiten, kwam er een puntje dat echt onzinnig is. Waar heb je m'n NAW gegevens voor nodig? Je hebt een email adres, een betaal-id, klaar. Gezien ik geen enkele andere verhouding met Tweakers heb wil ik deze gegevens niet afstaan. En ik ben er zeker van, vele andere zullen precies het zelfde probleem hebben met een Abo afsluiten. De €15 per jaar is ansich het probleem niet, maar mijn gegevens wel ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12

crisp

Devver

Pixelated

De NAW gegevens zijn feitelijk optioneel en puur bedoelt om een factuur op naam te kunnen maken indien gewenst. Bij de revamp van het abosysteem zullen we dat ook duidelijk maken. Je mag er wat mij betreft dus gewoon 'John Doe' of zelfs gewoon een punt voor invullen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
teh_twisted schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:15:
Nu bij het afsluiten, kwam er een puntje dat echt onzinnig is. Waar heb je m'n NAW gegevens voor nodig? Je hebt een email adres, een betaal-id, klaar. Gezien ik geen enkele andere verhouding met Tweakers heb wil ik deze gegevens niet afstaan. En ik ben er zeker van, vele andere zullen precies het zelfde probleem hebben met een Abo afsluiten. De €15 per jaar is ansich het probleem niet, maar mijn gegevens wel ;)
Zoals Tino al zegt: hoeft niet. Gaan we binnenkort fixen. Als adres kun je invullen: Mt. Lincolweg 40, 1033 SN te Amsterdam. Dat is het adres van Tweakers zelf. :)

Verder een dikke d:)b en _o_ voor jou! :)

[ Voor 77% gewijzigd door zeef op 23-01-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
zeef schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:25:
[...]

Zoals Tino al zegt: hoeft niet. Gaan we binnenkort fixen. Als adres kun je invullen: Mt. Lincolweg 40, 1033 SN te Amsterdam. Dat is het adres van Tweakers zelf. :)

Verder een dikke d:)b en _o_ voor jou! :)
Zal ik vanavond even verwerken, met een credit-card gaat dit niet meer gezien de naam dan niet klopt ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

teh_twisted schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:15:
Ik heb vroeger nooit ads op Tweakers geblokkeerd. Maar sinds de introductie van full-site takeovers mét geluid is het gewoon direct in de adblock gegaan en niet meer eruit.
Banners met geluid? Daar doet Tweakers AFAIK niet aan. In elk geval niet op autoplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

NMe schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:16:
[...]

Banners met geluid? Daar doet Tweakers AFAIK niet aan. In elk geval niet op autoplay.
Nou dan zijn ze daar net weer mee begonnen, de laatste paar dagen een aantal autoplay banners die automatisch met geluid start. Ik heb tweakers gewhitelist bij mn adblocker omdat ik de website wil steunen, maar zolang er banners zijn die automatisch muziek/geluid afspelen heb ik toch de neiging om adblock maar weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik ben zo opgelucht dat ik standaard ABP geïnstalleerd heb staan, kwam laatst een nieuw systeem binnen, ik open het internet en schrok direct van de hoeveelheid advertenties!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:10:
[...]
Tweakers dwingt niemand, maar probeert mensen wel bewust te maken dat er kosten zijn die gedekt moeten worden. Wie dan nog niet wil, prima, je wordt nergens geblokkeerd.
Wellicht een ietwat late reactie... maar je wordt wel degelijk 'buitengesloten' van deelnames aan prijsvragen op T.net :D (of word ik in me uppie daarvan uitgesloten? :| )

[ Voor 24% gewijzigd door GS88 op 24-01-2015 21:26 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ulTimaS schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:02:
[...]

Nou dan zijn ze daar net weer mee begonnen, de laatste paar dagen een aantal autoplay banners die automatisch met geluid start. Ik heb tweakers gewhitelist bij mn adblocker omdat ik de website wil steunen, maar zolang er banners zijn die automatisch muziek/geluid afspelen heb ik toch de neiging om adblock maar weer aan te zetten.
Reclames die dat doen moet je hier melden, want het is echt niet de bedoeling dat je reclames krijgt die automatisch geluid afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Veel reacties gaan knap mank hier. Je kunt niet iedere burger over een kam scheren. Sommige gebruiken adblock plus of een andere manier van reclame blokkeren hier. Veel burgers doen dat niet en dat betekend zeker niet de dood voor tweakers.net.
De vraag is 'hoe hoffelijk is het om tweakers.net niet te blokkeren van banners?'.

Ik denk niet dat we er ooit uit zullen komen. Ik zou graag tweakers.net de banners laten toestaan, maar dan zit ik wel met andere sites die flash filmpjes als reclame gaan afspelen. Het is een zeer moeilijk overwogen keus. Echter zijn er genoeg mensen die de banners wél toestaan en zoals geschreven is krijg je geen ban ofzo als je ads blokkeert. Dit is ieder zijn eigen keus. De vraag om tweakers.net te whitelisten vind ik niet meer dan normaal. Waar doen TS en Phuncz nu zo moeilijk over?

Commercie is het doel om mensen te voorzien van advertenties die vooruitstrevend zijn!

De meeste banners komen van google' adbot.
In mijn geval gebruik ik MVPS Hosts die beter werkt dan welke adblocker ook. Niet om een site dwars te liggen, maar in mijn geval is het de verbinding in het buitengebied van Rosmalen waar ik ongeveer 1 Mbps downstream haal (adsl only). Dan zijn ads ontzettend irritant en traag.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste