Notificatie bij topic reply

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 19:42
Ik heb al een hele tijd bij de settings gezocht en bij een topic zelf maar deze feature, die ik bij elke andere community of forum heb, vind ik nergens.

Eens gezocht in dit forum en vind enkel minstens 4 jaar oude topics hierover. Toen werd er gezegd dat dit niet nodig is. En problemen met aantal bounces,... Maar a la 2014 zal dit wel anders zijn.

Waar vind ik deze feature? Een notificatie in tweakers zelf, of eventueel een mail, zou ideaal zijn.

Ik merk dat ik steeds actiever wordt in andere communities en minder de neiging heb om het tweakers forum te checken hierdoor en dat vind ik wel jammer. Dit is ook echt het enigste forum waar ik de feature niet kan vinden (of nog steeds niet bestaat? )

Graag wil ik er geen discussie over maken dat ik kan bookmarken en dat kan checken. Ik kom simpelweg niet genoeg op tweakers hiervoor om dan telkens deze te bekijken, terwijl ik meer en meer op mijn smartphone naar andere sites ga door hun mail/notificatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Notificaties bij quotes dit bedoel je?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik gok dat deze request nét iets anders is: Een notificatie als je een reply hebt op een topic dat jezelf gestart hebt, of waar jij je op "geabonneerd" hebt.

Ikzelf zou bij deze feature vooral zoeken naar de "uit"-knop omdat MyReact en Bookmarks al een hoop regelen. Het enige wat ze (volgens mij) niet regelen is een automatische notificatie als je een nieuw bericht hebt in één van beide. Iets waar ik dus niet op zit te wachten, maar wat ik me voor kan stellen als "nice-to-have" :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier loopt intern ook net een discussie over. Er wordt gekeken of, wanneer en in welke vorm de devvers hier iets mee kunnen doen. :)

Anyway, geen beleid maar een feature request, dus even een tikje naar Mooie Features.

LA>>MF

[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 02-11-2014 17:36 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Wat naitsoezn zegt klopt.

Nog iets, dit topic is verplaatst, maar ik had er geen notificatie van, geen idee waar het was zonder dus mijn post geschiedenis te bekijken.

NMe dat is goed om te horen! Enige schatting dat je kan maken over hoelang zo'n implementatie kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Skalders schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:28:
Wat naitsoezn zegt klopt.

Nog iets, dit topic is verplaatst, maar ik had er geen notificatie van, geen idee waar het was zonder dus mijn post geschiedenis te bekijken.

NMe dat is goed om te horen! Enige schatting dat je kan maken over hoelang zo'n implementatie kan duren?
Je hebt toch gewoon je MyReact?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skalders schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:28:
Het eerste sleutelwoord was of het gebouwd kon worden. Het lijkt me een beetje vroeg om al over deadlines te gaan praten voordat überhaupt bepaald wordt of het kan en in welke vorm. Daarnaast ga ik daar niet over als forumadmin, dus ik kan daar ook straks geen antwoord op geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Ja maar dat is hetzelfde verhaal als mijn originele post. Zo actief ben ik niet om telkens mijn postgeschiedenis te gaan bekijken. Als ik dat met al mijn communities zou moeten doen had ik er al geen zin meer in :P. Maar ja.. voor nu zal ik dat gebruiken.
NMe schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:40:
[...]

Het eerste sleutelwoord was of het gebouwd kon worden. Het lijkt me een beetje vroeg om al over deadlines te gaan praten voordat überhaupt bepaald wordt of het kan en in welke vorm. Daarnaast ga ik daar niet over als forumadmin, dus ik kan daar ook straks geen antwoord op geven. :)
Ik heb natuurlijk geen idee hoe tweakers in elkaar steekt, maar heel de basis is er toch? je hebt een notificatie centrum, de push messages functie, berichten,... Ik weet, een ~8 jaren terug, toen dat nog niet standaard zat in elke forum software (yabbse, phpbb, smf,...) was dat als een eenvoudig pluginnetje te downloaden. Tweakers is dan wel custom code maar ik meen me te herinneren dat het niet al te veel regels php was om dit te verwezenlijken.

Alvast fijn dat er over gepraat wordt en hoop voor een snelle oplossing.

Zijn er misschien indirecte oplossingen op de computer? RSS meldingen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je kan als buitenstaander niet inschatten hoe veel tijd het kost om een feature te bouwen ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skalders schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:48:
[...]

Ik heb natuurlijk geen idee hoe tweakers in elkaar steekt, maar heel de basis is er toch? je hebt een notificatie centrum, de push messages functie, berichten,... Ik weet, een ~8 jaren terug, toen dat nog niet standaard zat in elke forum software (yabbse, phpbb, smf,...) was dat als een eenvoudig pluginnetje te downloaden. Tweakers is dan wel custom code maar ik meen me te herinneren dat het niet al te veel regels php was om dit te verwezenlijken.
Je wil natuurlijk niet elke keer een nieuwe notificatie krijgen voor hetzelfde topic als je de vorige notificatie nog niet gelezen hebt. En je wil misschien niet van elk topic een notificatie hebben. En er zijn gebruikers die juist geen notificaties willen hebben, en gebruikers die liever via de site een notificatie krijgen dan via mail, enz. Er komt dus even iets meer bij kijken dan alleen even een headsup sturen. ;) En dan heb ik het nog niet over het feit dat er ook geluiden zijn over dat de in-site notificatie niet handig zijn voor dit soort berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
_David_ schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:52:
Je kan als buitenstaander niet inschatten hoe veel tijd het kost om een feature te bouwen ;)
Dat is zeker waar, maar misschien dat in de interne discussies er al schattingen waren :p
NMe schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:59:
[...]

Je wil natuurlijk niet elke keer een nieuwe notificatie krijgen voor hetzelfde topic als je de vorige notificatie nog niet gelezen hebt. En je wil misschien niet van elk topic een notificatie hebben. En er zijn gebruikers die juist geen notificaties willen hebben, en gebruikers die liever via de site een notificatie krijgen dan via mail, enz. Er komt dus even iets meer bij kijken dan alleen even een headsup sturen. ;) En dan heb ik het nog niet over het feit dat er ook geluiden zijn over dat de in-site notificatie niet handig zijn voor dit soort berichten.
Dat zijn toch al erg oude problemen met talloze antwoorden? De meest voorkomende oplossing in moderne communities is gewoon een 'abonneer' checkbox, waar je dan een bericht/notificatie/mail krijgt als er een nieuw bericht is sinds je de laatste keer het topic hebt gezien, je krijgt dus geen nieuw bericht voor elke nieuwe reactie, totdat je het topic weer hebt bekeken. Dit lost de meeste problemen op: gebruikers die geen notificaties willen, meerdere berichten, ..

Het is inderdaad geen simpele push/headsup. Maar een paar regels php is wel genoeg om op te slaan wanneer je laatst een topic hebt bekeken en aan de hand hiervan beslissen als er nog een nieuwe notificatie gestuurd moet worden of niet. Snap wel dat het in tweakers misschien iets complexer zal zijn, maar een erg grote verandering lijkt het me niet

[ Voor 10% gewijzigd door Skalders op 03-11-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb net uitgelegd waarom het veel meer omvat dan jij in je eerste schatting zei, en daarbij heb ik al een paar keer gezegd dat er eerst gekeken wordt naar de haalbaarheid en de vorm waarin het zou kunnen voordat er überhaupt aan begonnen wordt. Ik weet niet wat ik verder nog kan zeggen om het realisme erin te houden voor wat betreft wanneer dit erin zou kunnen zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Allright, wou maar wat meedenken :p Ik wacht geduldig en hoopvol dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Ondertussen al nieuws hierover?

Toevallig had ik een reply van een admin op een forum post van mij, hier kwam mooi een notificatie van binnen onder notificaties in de header, net zoals ik wou. Dit is dus wel alleen bij berichten van admins.

Is dit al even zo of pas net toegevoegd? In ieder geval, dit is ideaal! nu nog toepassen op alle members en combineren met een abonneer functie om te kiezen als je notificaties op een bepaald topic wil :D

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lz0E7cC.jpg

Edit: nu plots ook een notificatie van een non-admin op diezelfde post! geweldig

[ Voor 7% gewijzigd door Skalders op 09-12-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Ik zie het net, geweldig! bedankt

(en wat een eer om een reactie te krijgen van een redacteur :D )

nu dus hopen op een functie om je te abonneren op een topic dat je zonder quotes ook notificaties krijgt. En misschien aanpassen dat je maar maximum 1 notificatie per topic krijgt totdat je het bekijkt.

edit: deze replay gehad omtrent maximum notificaties:

"Je krijgt trouwens nu maximaal 1 notificatie per forumpost (die meerdere keren gequote kan worden) totdat je die notificatie hebt gelezen. Daarna krijg je weer maximaal 1, etc. "

Dat is dus al heel mooi.

[ Voor 80% gewijzigd door Skalders op 09-12-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Skalders schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:29:
Ik zie het net, geweldig! bedankt

(en wat een eer om een reactie te krijgen van een redacteur :D )

nu dus hopen op een functie om je te abonneren op een topic dat je zonder quotes ook notificaties krijgt. En misschien aanpassen dat je maar maximum 1 notificatie per topic krijgt totdat je het bekijkt.

edit: deze replay gehad omtrent maximum notificaties:

"Je krijgt trouwens nu maximaal 1 notificatie per forumpost (die meerdere keren gequote kan worden) totdat je die notificatie hebt gelezen. Daarna krijg je weer maximaal 1, etc. "

Dat is dus al heel mooi.
Mooie eerste stap inderdaad! Wat NMe verder zegt klopt helemaal. Dit staat op ons verlanglijstje voor volgend jaar. De manier van implementeren en exactere planning is alleen nog niet bekend.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Skalders schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:05:
[...]

Dat zijn toch al erg oude problemen met talloze antwoorden? De meest voorkomende oplossing in moderne communities is gewoon een 'abonneer' checkbox, waar je dan een bericht/notificatie/mail krijgt als er een nieuw bericht is sinds je de laatste keer het topic hebt gezien, je krijgt dus geen nieuw bericht voor elke nieuwe reactie, totdat je het topic weer hebt bekeken. Dit lost de meeste problemen op: gebruikers die geen notificaties willen, meerdere berichten, ..

Het is inderdaad geen simpele push/headsup. Maar een paar regels php is wel genoeg om op te slaan wanneer je laatst een topic hebt bekeken en aan de hand hiervan beslissen als er nog een nieuwe notificatie gestuurd moet worden of niet. Snap wel dat het in tweakers misschien iets complexer zal zijn, maar een erg grote verandering lijkt het me niet
Als we het volgen van topics mogelijk maken willen we dat doen in een systeem dat breder ingezet kan worden dan voor het volgen van topics. Dat betekent niet dat je er meteen alles mee moet kunnen volgen maar het moet wel goed uitgedacht zijn. Tevens verdiend de weergave van de 'gevolgde' topics wat aandacht. We hebben hiervoor nu een tracker waarvan niet iedereen de weergave prettig vind. We kunnen ook de notificaties hergebruiken maar ik betwijfel of het een goed idee is om notificaties over willekeurige posts in topics dezelfde status te geven als de notificaties die we nu al hebben. Die zijn veel persoonlijker en hebben betrekking op interacties tussen jou en andere gebruikers of op incidenteel voorkomende events die je hebt ingesteld zoals een notificatie als een product een ingestelde prijs bereikt. Het lijkt me beter om de huidige notificaties samen te voegen met de dm's en er naast een tijdlijn te maken van updates van content die je volgt, waarbij die tijdlijn ook permanent gedockt moet kunnen worden (zoals nu mogelijk is met de tracker).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb dit natuurlijk al eens eerder gezegd tegen Femme maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat "het publiek" daarvan vindt: waarom zouden topics waarvan je actief zélf aangeeft dat je ze wil volgen misstaan in de notificaties? Je geeft daarmee immers zélf aan dat je op de hoogte gehouden wil worden. Waarom is "hee, iemand heeft gereageerd op jouw post" fundamenteel anders dan "hee, er is een nieuwe reactie op een topic dat je superinteressant vindt"? Dat staat verder overigens los van het verder goede idee om een soort tijdlijn te maken.

Zie het een beetje als Facebook. Ik kan me daar ook abonneren op een post ("Turn on notifications") als ik daar nog niet in gereageerd heb. Of juist die notifications aanzetten als ik wél gereageerd heb maar me niet interesseer voor verdere reacties op die post ("Turn off notifications"). Ik heb daarmee zelf in de hand of en hoeveel ik gespamd word. Ik ben immers zelf de enige die kan zeggen hoeveel "te veel" is. :)

Pagina: 1