Notificaties bij quotes

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Topicstarter
Om de algehele interactie flink te bevorderen zou ik (al jaren) graag een notificatie willen als iemand mij quote. Nu komt het wel eens voor dat ik iets zinnigs heb gezegd (heel soms) en dat een dag later iemand anders daarop reageert en iets vraagt. Vervolgens volgen er nog 50 berichten, en tegen die tijd dat ik in het topic terugkom zie ik die vraag die aan mij gericht was niet meer.

Het zou mooi zijn als er een soort quote-notificatie melding zou zijn. Dan kun je bijvoorbeeld in post-history formaat (zoals deze: http://gathering.tweakers...ind/poster/50656/messages) alle berichten zien waarin jij gequoted bent. Na het zien hiervan verdwijnt dan de notificatie.

Eventueel kunnen mensen die het irritant vinden de notificatie uitzetten, maar is ook voor hun de "wie heeft mij gequote pagina" te bereiken, net als de post-history pagina.

Ik denk dat je de interactie hiermee sterk kunt verbeteren, en mensen kunnen eenvoudiger vragen stellen aan bepaalde mensen die daar dan ook echt een melding van krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door André op 24-02-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Ik zou graag het systeem van de frontpage een keer naar het forum willen trekken. Een simpele @André zou je een notificatie moeten sturen. Bij een quote zou @André in de ubb zelf moeten zitten zodat de notificatie verstuurd wordt. Staat iig op de wishlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:54:
Ik zou graag het systeem van de frontpage een keer naar het forum willen trekken. Een simpele @André zou je een notificatie moeten sturen.
En wat dan als je op meer mensen reageert? Het FP-systeem werkt alleen omdat FP-reacties nested zijn. Op het forum komt dat geforceerd over tenzij je dat ook nested maakt, en als dat het plan is ga ik me daar in elk geval hevig tegen verzetten, want nested reacties werken absoluut niet fijn. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik zie niet in hoe een mentionsysteem meteen resulteert in nesting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan bij een reactie met daarin @NMe en @Misha, toch gewoon een notificatie naar NMe en Misha sturen, met een link naar dezelfde reactie?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Op FOK! (dat in sommige dingen beter is dan GoT), krijg je een popupje rechtsonderin als iemand je quote. Dat gaat ook goed met multiquotes (Daar hebben ze een slimmigheidje voor ingebouwd, als er een bepaalde string (op XX schreef X ..) in zit, dat ze dan een melding gooien). Vind het zelf wel handig en dat zorgt er wel voor dat ik sneller opnieuw reageer op topics daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:59:
Ik zie niet in hoe een mentionsysteem meteen resulteert in nesting?
Je zei "Ik zou graag het systeem van de frontpage een keer naar het forum willen trekken." :P Op de FP werkt dat, lijkt me, op een totaal andere manier dan hier op het forum het geval zou zijn.

Overigens zie ik niet echt waarom die @nick verschil maakt ten opzichte van een regexp die de naam filtert uit "\\\[message=[0-9]+,noline\](.*) schreef op .*\\\[/message\]"-constructies. Of je nou kijkt naar die @ of naar de hele regel maakt niet zo veel uit lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kunstmatig @'jes in de quote code moffelen lijkt me ook wat overbodig ja, maar een trigger op @nick zou ik op zich wel handig vinden, omdat het soms wat overbodig is om daadwerkelijk te quoten, maar je met @nick wel even aan wilt geven op wie je reageert.

Bijvoorbeeld ook in de fotografie fora zie je dat regelmatig. Iemand post zelf een foto en reageert met een aantal @nick regels op foto's boven hem, in plaats van tig posts te quoten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Het lijkt me juist iets dat naast elkaar kan staan, al heb ik nog niet helemaal het beeld voor me hoe het zou moeten werken. Iedere (unieke) keer dat een @nickname in een post staat, moet je als gebruiker een notificatie ontvangen. Of dat nou in een quote meteen staat (wat imho in de meeste gevallen beschouwt kan worden als een directe reactie op jouw reactie) of er onder, dat lijkt me verder niet bijster relevant. Dat houdt in dat je dus maar 1x een notificatie ontvangt, zelfs als iemand je tig keer @nickname'd in dezelfde post, waarvan de ene helft in een quote en de andere helft buiten een quote om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, in dat geval zou je op beiden kunnen triggeren inderdaad. Het lijkt mij trouwens ook wel mooi als dit zou kunnen. Ik mis niet vaak reacties maar het komt wel eens voor op de meest lullige plekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Is het dan niet simpeler om te triggeren op de [message=]-tag die toch al standaard in de quotes staat? Nieuwe elementen toevoegen met als enig doel notificaties triggeren gaat mijns inziens niet werken, een groot deel van de gebruikers gaat dat niet gebruiken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als ik het goed begrijp bedoelt Misha dat hij wil triggeren op de naam in een normale quote en daarbij óók op zelfgeschreven @nick-constructies. De vraag is hoe je daarbij namen met een spatie afvangt, though. In de "nick schreef op"-constructie weet je precies wat de nick is, met zo'n @-constructie is het lastig te bepalen of de nick klaar is of na de spatie nog doorgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb geen idee hoe wenselijk het is maar mogelijk door een teken te gebruiken die niet toegestaan is voor usernames? Al is '@' wel toegestaan volgens mij, zou het bijvoorbeeld kunnen worden: @NMe@ bla bla
Al ziet dat er esthetisch echt niet uit..

Mij lijkt het eigenlijk het handigste om gewoon een melding te krijgen bij een quote, daar staat de message id toch al in, maakt het veel makkelijker om het te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

Er zijn 268 nicknames met een '@' erin waarvan er 24 beginnen met '@'.

En daarbij: we zijn toch geen Twitter? :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het zou al mooi zijn als het met volwaardige quotes zou werken, maar zoals gezegd: op sommige delen van het forum is het behoorlijk ingeburgerd om met @nick te reageren op elkaar. Voorbeeldje van mezelf Orion84 in "[Verzamel] Dieren - Deel 3", maar anderen gebruiken dat in dergelijke topics ook veelvuldig op die manier.

Als daar technisch haken en ogen aan zitten omdat er onverlaten zijn met spaties in hun naam, of @ tekens, tsja, twee opties: iets verzinnen dat daar geen last van heeft en gebruikers zich daaraan laten aanpassen, of voor lief nemen dat @nick niet in alle gevallen perfect werkt.

Dat laatste is in sommige gevallen mogelijk wel storend, als iemand een nick met spatie heeft waarvan het eerste 'woord' overeenkomt met een bestaande nick. Dan zou de verkeerde user een notificatie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Orion84 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:38:
Als daar technisch haken en ogen aan zitten omdat er onverlaten zijn met spaties in hun naam, of @ tekens, tsja, twee opties: iets verzinnen dat daar geen last van heeft en gebruikers zich daaraan laten aanpassen, of voor lief nemen dat @nick niet in alle gevallen perfect werkt.
Dat laatste is IMO geen optie om wat je zelf al zegt. Johnny vindt het vast niet fijn om steeds notifications te krijgen als johnny appleseed aangesproken wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En een parser bouwen die voorbij spaties kijkt en een zo lang mogelijk stuk probeert te matchen met een user is ook niet handig, behalve dat dat ongetwijfeld lelijke performance heeft, kan het ook false positives geven als iemand daadwerkelijk @johnny appleseed... bedoelde (er zijn ongetwijfeld nicks waarbij het deel na de spatie daadwerkelijk voor kan komen in en zin).

Kortom, alleen een tag vóór de nick is niet echt een optie. Iets als [@nick] parsen naar @nick en vervolgens een notificatie sturen zou natuurlijk wel kunnen. Maar zoals gezegd: een notificatie voor normale quotes zou al een hele mooie start zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Geen spaties meer in usernames :)
(En bestaande spaties weghalen, bij inloggen spaties uit username filteren zodat men wel toegang houdt tot hun account)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Punten en andere leestekens zorgen voor hetzelfde probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hoezo?

* F.West98 maakt hoekje om in weg te kruipen alvast klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Alleen een notificatie als iemand via de quote een reactie plaatst, dan is het namelijk voor andere mensen ook veel beter te volgen dan wanneer er via @username gereageerd wordt. Als buitenstaander moet je dan helemaal terug scrollen totdat je die username ziet.
Als de quotes tags gebruikt worden dan kan je terug klikken naar het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voordeel van de quote-tag is bovendien dat je bij de standaard quote-knop ook nog kan herleiden welke reactie er is gequote. En het lost de problemen met false positives en negatives op.

Een ander nadeel van de @-variant is dat als die reactie daarna gequote wordt, dat je dan die @-tekst ook overgenomen wordt. Bij de quote-tag zorgen we ervoor dat nesting normaal gesproken verwijdert wordt. En het is al een uitdaging om die @-variant voor elke nickname goed te laten werken, dus dat context gevoelig maken en binnen quotes weer uitschakelen voegt dan weer extra complexiteit toe :P

Overigens kwam in de laatste 3773 berichten de regexp '@[0-9a-zA-Z]' 156x voor en de tekst 'quote:' 1457x. Dus vooralsnog is normaal quoten nog wel wat populairder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ACM schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:30:
Voordeel van de quote-tag is bovendien dat je bij de standaard quote-knop ook nog kan herleiden welke reactie er is gequote. En het lost de problemen met false positives en negatives op.

Een ander nadeel van de @-variant is dat als die reactie daarna gequote wordt, dat je dan die @-tekst ook overgenomen wordt. Bij de quote-tag zorgen we ervoor dat nesting normaal gesproken verwijdert wordt. En het is al een uitdaging om die @-variant voor elke nickname goed te laten werken, dus dat context gevoelig maken en binnen quotes weer uitschakelen voegt dan weer extra complexiteit toe :P

Overigens kwam in de laatste 3773 berichten de regexp '@[0-9a-zA-Z]' 156x voor en de tekst 'quote:' 1457x. Dus vooralsnog is normaal quoten nog wel wat populairder :P
en @ is meer voor twitter en Facebook, met die @ tag is geen enkele discussie zinnig te volgen.. Omdat het in iedergeval op Tweakers nergens naar toe linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik zou het gewoon aan de officiële quote functie hangen, als mensen dat weten zullen ze die daar ook voor gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Orion84 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:59:
Je kan bij een reactie met daarin @NMe en @Misha, toch gewoon een notificatie naar NMe en Misha sturen, met een link naar dezelfde reactie?
Ik wil geen 4 DM's op een dag krijgen als het gaat om een quote. Ik reageer nu al amper bang om 6 ''bladiebla heeft gereageerd op je post'' te ontvangen. De quotes kunnen imo veel beter naar het messagecenter gaan. Quote = automatisch een notificatie.
Opt-out als je geen zin hebt om deze te ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 18-03-2014 23:04 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Ook ik zou blij zijn met zo'n soort systeem als fok, zeg het niet graag maar dat is een feature waarin zij het beter hebben gedaan dan GoT...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:19
Je kan toch een autocomplete hangen aan de @ functie? Net zoals facebook dat doet.
Hierbij is het dan nog eenvoudiger, je hoeft in principe alleen de namen te autocompleten met auteurs uit het topic

Mis zelf ook vaak reacties op mijn posts. Gek idd dat dat bij Fok een stuk beter werkt

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Geckoo schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:56:
Ook ik zou blij zijn met zo'n soort systeem als fok, zeg het niet graag maar dat is een feature waarin zij het beter hebben gedaan dan GoT...
Ik mis op Fok! nog steeds een goed reactiesysteem, een handige prijsvergelijker, een betrouwbare marktplaats en een vriendelijke community. Zo mist iedere site wel iets dat een ander wel heeft. ;)
laurens0619 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:34:
Je kan toch een autocomplete hangen aan de @ functie? Net zoals facebook dat doet.
Hierbij is het dan nog eenvoudiger, je hoeft in principe alleen de namen te autocompleten met auteurs uit het topic

Mis zelf ook vaak reacties op mijn posts. Gek idd dat dat bij Fok een stuk beter werkt
Dat Facebok iets heeft, betekent niet dat het makkelijk te maken is. Hoe makkelijker iets is om te gebruiken, hoe complexer het waarschijnlijk is geweest om (goed!) te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sterker nog: op Facebook heeft het heel lang niet vloeiend gewerkt. Verkeerde woorden die ineens de link bevatten, links die verdwenen, enz. Daarbij zal het redelijk tricky zijn om het leuk te laten werken omdat je niet zomaar woorden in een textarea kan stylen, wat zou betekenen dat de textarea's waarin je je post tikt vervangen zouden moeten worden door iets "moderners". Lijkt me erg tijdrovend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vanwege Notificatie bij gequote worden op het forum hier nog even reageren: IMHO niet doen. Gewoon af en toe http://gathering.tweakers.net/ --> Mijn Topics werkt prima. Als dat niet voldoet dan zijn de reacties blijkbaar niet belangrijk genoeg,

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb heel vaak dat ik in een topic een keertje reageer en er daarna nooit meer naar kijk. Anders moet ik heel veel topics bijhouden en dat kost te veel tijd.
Het lijkt mij vooral leuk om te weten of iemand je gequote heeft, om te weten dat jouw reactie wel of geen nut heeft gehad, ipv dat het echt om de discussie zelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Mijn ander topic is blijkbaar gesloten, dus ga ik hier even de reacties uit het andere topic plaatsen:
franssie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 01:27:
Fok schijnt het wel te kunnen lees ik daar ;) en elk phbb forum ook :+
Maar serieus, het is inderdaad een gemis op tnet/forum dat dit niet mogelijk is
F_J_K schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 01:58:
IMHO niet doen. Gewoon af en toe http://gathering.tweakers.net/ --> Mijn Topics werkt prima. Als dat niet voldoet dan zijn de reacties blijkbaar niet belangrijk genoeg,
Megamind schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:03:
[...]
Dat heeft er toch niks mee te maken? Ik kan alleen 's avonds op het forum checken en heb dan een hele waslijst met topics erbij, die ga ik niet 1 voor 1 nalopen of iemand mij gequote heeft.
F_J_K schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:16:
Als de discussie niet interessant genoeg is om te volgen, waarom is het dan belangrijk om te weten of er op een eigen argument is gereageerd? (Of een probleem, natuurlijk)
Megamind schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:21:
Omdat sommige discussies niet interessant zijn om te volgen. In elk topic loopt er meer dan 1 discussie, zoniet dan komt iemand wel topic hijacken.
Megamind schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:21:
Omdat sommige discussies niet interessant zijn om te volgen. In elk topic loopt er meer dan 1 discussie.
Inderdaad. Hier op Tweakers zijn zoveel onderwerpen waar maar 1 topic voor is. Bijvoorbeeld per spel is er maar 1 topic. Neem nu het topic van League of Legends, gisteren begonnen aan de start van pagina 121 en gestopt op pagina 126. Dat zijn 5 pagina's. Als je in enkele van zulke topics post heb je al heel wat werk om elke dag overal te gaan zoeken. En dan mag je al geen enkele dag skippen.
En er moet natuurlijk ook de mogelijkheid zijn om deze notificaties uit te schakelen.
F.West98 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:25:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb heel vaak dat ik in een topic een keertje reageer en er daarna nooit meer naar kijk. Anders moet ik heel veel topics bijhouden en dat kost te veel tijd.
Het lijkt mij vooral leuk om te weten of iemand je gequote heeft, om te weten dat jouw reactie wel of geen nut heeft gehad, ipv dat het echt om de discussie zelf gaat.
Ja, hier ga ik volledig mee akkoord. Het gaat hem niet altijd om de discussie maar gewoon om snel te weten te komen of (en wat) iemand gereageerd heeft op jouw post.

[ Voor 12% gewijzigd door joachim op 24-05-2014 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Om nog een beetje daar op uit te breiden: als ik het echt wil weten open ik gewoon een nieuwe tab en houd ik het topic in de gaten. Het werk van het opzoeken is te veel om het het waard te maken om te weten of men gereageerd heeft. Daarom zou die feature juist zo mooi uitkomen, dan neem je die drempel weg, en ik zou dan iig sneller nog een keer in hetzelfde topic reageren. Misschien krijg je zo sneller oplossingen voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie een dergelijke feature eigenlijk meer als een uitbreiding op notificaties bij topics. In de zin van:

Abonneer je op dit topic

Stuur een notificatie per
[ ] mail
[ ] on-site

voor
[ ] alle nieuwe reacties
[ ] reacties waarin ik gequote wordt

Aangezien we nu ueberhaupt nog geen notificatiesysteem hebben voor forumtopics lijkt me dat iets om eerst eens mee te beginnen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar mis ik dan nog wel een paar opties:
Abonneer je op dit topic

Stuur een notificatie per
[ ] mail
[ ] on-site

voor
[ ] alle nieuwe reacties
[ ] alleen de eerstvolgende nieuwe reactie
[ ] alleen de eerste reactie na elk bezoek
[ ] alle reacties waarin ik gequote wordt
[ ] alleen de eerstvolgende reactie waarin ik gequote wordt
[ ] alleen de eerste reactie waarin ik gequote wordt na elk bezoek

En optie 1 zou ik icm mail niet eens aanbieden vanwege de potentiële hoeveelheid mail.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik zou het een stukje simpeler houden:

- Topic volgen - (geaggregeerde) notificaties van topics die ik interessant vindt
- Reacties van individuele members op het forum waarin ik geciteerd wordt
- Reacties die direct aan mij gericht zijn

Dan heb je de meerderheid gedekt zonder dat het een gigantisch beest wordt met heel veel mini use cases.

Je moet alleen goed kijken hoe je dan omgaan met een notificatie voor een topic die ik interessant vindt waarin ik geciteerd wordt en de reactie direct aan mij gericht is. Dan moet je natuurlijk maar 1 notificatie van die post krijgen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Misha op 24-05-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:16
Zelf gebruik ik XenForo voor forum software, en die hebben dit met notificaties wel erg mooi opgelost vind ik. Niet dat het een op een gekopieerd moet worden, maar ik denk dat het wel de moeite waard is om te kijken hoe zij het geimplementeerd hebben. http://xenforo.com

Zelf zou ik dat hier ook graag zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misha schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:53:
[...]

- Reacties van individuele members op het forum waarin ik geciteerd wordt
- Reacties die direct aan mij gericht zijn
En wat is hiertussen het verschil? Citeren wordt meestal juist gebruikt om aan te geven dat je direct reageert op (een deel van) een post. Er is verder ook geen enkele andere mogelijkheid om aan te geven dat je reactie direct aan iemand gericht is...

Dat je echt ergens in een heel ander topic geciteert wordt komt denk ik niet heel veel voor. Als mensen vragen om notificaties bij quotes bedoelen ze denk ik eigenlijk voornamelijk het 2e en niet het 1e waarbij de quote/citaat het middel is om aan te geven dat het een directe reactie op iemand betreft.

[ Voor 52% gewijzigd door crisp op 24-05-2014 19:07 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen mail willen als ik geciteerd wordt, en óók geen notificatie: die zijn doorgaans iets belangrijker dan geciteerd worden. Wel zou ik graag wat nadrukkelijker gewezen worden erop. Zowel in de notificatiebalk als in de topiclijst zou ik dat graag hebben, bijvoorbeeld zo (3 minuten painwerk alert):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dpPwnBx.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6FeNKnD.png

Zo is het natuurlijk geen porum, maar je snapt het idee denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
crisp schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:59:
[...]

En wat is hiertussen het verschil? Citeren wordt meestal juist gebruikt om aan te geven dat je direct reageert op (een deel van) een post. Er is verder ook geen enkele andere mogelijkheid om aan te geven dat je reactie direct aan iemand gericht is...

Dat je echt ergens in een heel ander topic geciteert wordt komt denk ik niet heel veel voor. Als mensen vragen om notificaties bij quotes bedoelen ze denk ik eigenlijk voornamelijk het 2e en niet het 1e waarbij de quote/citaat het middel is om aan te geven dat het een directe reactie op iemand betreft.
Toen ik hier een tijdje geleden mee bezig was/wat aan het schetsen was, kwam ik op een aantal situaties waar het erg praktisch was. Ik kan ze alleen niet meer zo 1, 2, 3 voor de geest halen, wat wellicht al genoeg zegt :+. Overigens zaten in die schetsen ook mentions (@username), ik denk dat het daar iets mee te maken had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met @username krijg je weer dat het afgekort wordt en je zit met spaties in namen. Zie de mijne, ik wordt regelmatig afgekort tot HoT of gewoon Hero. Je moet dan een erg intelligent systeem hebben om met zoiets om te kunnen gaan. En dat kost aanzienlijke dev tijd, iets wat nogal schaars is. Een notificatie voor citaat (als iemand dus een bericht post nadat er op de 'Quote' knop is gedrukt in je reactie) is minder gecompliceerd om te maken. Een mailtje kan er net zo makkelijk bij gemaakt worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die hele discussie is hier al eens voorbij gekomen: NMe in "Notificaties bij quotes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Je zou het natuurlijk light kunnen houden door alleen notificiaties per topic aan te geven, dat is volgens mij qua serverbelasting een stuk minder zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Zou idd een goed idee zijn, zou GoT nog actiever maken! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Freezerator schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:06:
Zelf gebruik ik XenForo voor forum software, en die hebben dit met notificaties wel erg mooi opgelost vind ik. Niet dat het een op een gekopieerd moet worden, maar ik denk dat het wel de moeite waard is om te kijken hoe zij het geimplementeerd hebben. http://xenforo.com

Zelf zou ik dat hier ook graag zien :)
HWI gebruikt XenForo ook en gebruikt ook de @[username] functie, is erg koel, zou leuk zijn als Tweakers dit ook gaat implementeren. Zou mooi zijn als iemand je "tagged" je dan een melding krijgt onder notificaties (het belletje naast je nickname rechtsboven).

Om vergissingen te voorkomen kun je ook altijd zoiets bedenken: [tag]@-The_Mask-[/tag].

Lijkt mij erg gemakkelijk om zo iemands aandacht te krijgen in een bepaald topic, ook handig voor mods die een topic verplaatsen, sluiten, modbreak verzenden of wat dan ook. Zo hoef je eventueel geen DM te verzenden, maar krijgt degene gewoon een automagische notificaties met een linkje dat die getagged is. :D

Dit wordt _de_ feature van 2014, mark my words. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Dé feature van 2014 hadden we al in begin januari live gezet hé :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Responsive design? Nee niet echt die denkt altijd dat ik een blinde kip ben als ik op een willekeurige high-end smartphone kijk, zijn dan allemaal koeienletters en er past weinig informatie op beeld, dus forceer ik altijd 8 inch of hoger. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ik vind het responsive design wel echt heerlijk werken, een notificatie voor als je gequote wordt zou ik wel heel erg waarderen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Kan er niet weer bij de iteratie 's de keuze worden gemaakt tussen diverse features?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 09:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die zijn weggegaan omdat er niet genoeg dev tijd meer voor is om ook nog dat soort dingen te gaan doen, zeker nu ze met 3 developers minder zijn :(

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik was ook op zoek naar "quote notificatie" op GoT. Zodoende hier terecht gekomen en bij deze dan ook mijn +1 (al is het hier wel weer eventjes stil geweest) :>

Op andere fora ook gebruikt en heeft naar mijn mening echt een toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is een ticket voor gemaakt dat we hopelijk binnen afzienbare tijd kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:57:
Er is een ticket voor gemaakt dat we hopelijk binnen afzienbare tijd kunnen uitvoeren.
d:)b
Ook zoiets erbij? :)
-The_Mask- schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 00:30:
[...]

HWI gebruikt XenForo ook en gebruikt ook de @[username] functie, is erg koel, zou leuk zijn als Tweakers dit ook gaat implementeren. Zou mooi zijn als iemand je "tagged" je dan een melding krijgt onder notificaties (het belletje naast je nickname rechtsboven).

Om vergissingen te voorkomen kun je ook altijd zoiets bedenken: [tag]@-The_Mask-[/tag].

Lijkt mij erg gemakkelijk om zo iemands aandacht te krijgen in een bepaald topic, ook handig voor mods die een topic verplaatsen, sluiten, modbreak verzenden of wat dan ook. Zo hoef je eventueel geen DM te verzenden, maar krijgt degene gewoon een automagische notificaties met een linkje dat die getagged is. :D

Dit wordt _de_ feature van 2014, mark my words. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

*O* oOo :)F <3 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik weet niet, maar....
crisp schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:27:
Er zijn 268 nicknames met een '@' erin waarvan er 24 beginnen met '@'.
NMe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:52:
[...]

Dat laatste is IMO geen optie om wat je zelf al zegt. Johnny vindt het vast niet fijn om steeds notifications te krijgen als johnny appleseed aangesproken wordt. :P
...lijken mij redelijk onoverkomelijk?

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 29-10-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 00:30:
[...]

Lijkt mij toch een simpele oplossing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, want in de praktijk krijg je dan dat er in de tekst @-The_Mask- of iets dergelijks staat en veel mensen niet doorhebben dat je een tag moet gebruiken. Daarbij verliest het op die manier nogal wat van zijn gemak. Wie help je ermee als je maar in de helft van de gevallen een notificatie krijgt met al die mensen die niet weten hoe die nieuwe tag werkt (of dat 'ie bestaat) en als je dubbel zo veel moet typen om 't te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een tag knop zoals er ook een quoteAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/quote_onderbreker.gif knop (en afbeelding, hyperlink, etc) bestaat is toch een prima oplossing?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-The_Mask- schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:39:
Een tag knop zoals er ook een quote[afbeelding] knop (en afbeelding, hyperlink, etc) bestaat is toch een prima oplossing?
Die knoppen heb je niet bij de quickreply (die juist door mensen die zo'n tag zouden willen gebruiken in plaats van daadwerkelijk te quoten veel gebruikt wordt), en bovendien kun je die knoppen verbergen dus veel users gaan die niet eens zien. En de users die ze wel zien checken ze niet dagelijks op nieuwe functies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

-The_Mask- schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:39:
Een tag knop zoals er ook een quote[afbeelding] knop (en afbeelding, hyperlink, etc) bestaat is toch een prima oplossing?
:o Daar is een knop voor. IK zit al jaren te hannesen om quotes te onderbreken. 8)7

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Als jullie als doelstelling nemen om iedereen vóór 1 maart 2015 een username zónder spaties te laten kiezen, dan kan het voorstel toch worden uitgevoerd? Iedereen die na 1 maart 2015 geen andere username heeft, wordt automatisch voorzien van '-' tekens i.p.v. spaties. Dat moet ook niet zo moeilijk zijn in de database.

Wellicht een oplossing?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het quotenotificatieticket voorziet nu alleen een simpele notificatie als je post wordt gequote door een ander.

Een 'mentionnotificatie' kunnen we later altijd nog toevoegen, ik stel voor in eerste instantie door strings beginnend met @ te parsen. Later kan er eventueel een suggestfunctie voor gebouwd worden of we maken een tag om ook users met een spatie in de naam te kunnen mentionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:46:
[...]

Die knoppen heb je niet bij de quickreply (die juist door mensen die zo'n tag zouden willen gebruiken in plaats van daadwerkelijk te quoten veel gebruikt wordt), en bovendien kun je die knoppen verbergen dus veel users gaan die niet eens zien. En de users die ze wel zien checken ze niet dagelijks op nieuwe functies. ;)
Het is toch vooral een functie die veel gebruikt zal worden door de doorgewinterde Tweaker. De newbie weet immers toch niet bij wie hij moet zijn. Dus diegenen die het veel zullen gebruiken weten ook snel genoeg hoe het werkt. Maar kijk anders eens op het forum van HWI dan kun je zien hoe goed het werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:06:
Een 'mentionnotificatie' kunnen we later altijd nog toevoegen, ik stel voor in eerste instantie door strings beginnend met @ te parsen.
NMe in "Notificaties bij quotes" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 16:31

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar geeft hij antwoord op toch, middels die tag? :) In beginsel zal het dan niet voor alle nicknames wekren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je kan het parsen van nicknames ook beperken tot gebruikers die daadwerkelijk in dat topic hebben gepost.

Ik heb alleen wel medelijden met ts voor alle @TS posts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die beperking gebruikt StackOverflow bijvoorbeeld ook. Daar kun je niet nicknames mentionen die niet gereageerd hebben in betreffende vraag.

Op Tweakers zou dat op zich wel breder kunnen maar zou de suggest-functie wellicht zich kunnen beperken tot het topic? :) Zou wel een prachtige manier zijn om anderen op bepaalde topics/reacties te wijzen terwijl ze daar zelf niet in gereageerd hebben.

@TS is wel de sjaak ja :D

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 29-10-2014 13:16 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:13:
Je kan het parsen van nicknames ook beperken tot gebruikers die daadwerkelijk in dat topic hebben gepost.
Nee lijkt mij niet handig, dan is het meer een kleine toevoeging van myreact, mooie is juist dat je mensen van een topic op de hoogte kunt stellen waar ze zelf niet in gereageerd hebben.
Ik heb alleen wel medelijden met ts voor alle @TS posts :+
Gelukkig niet actief meer. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een username beginnend met @ lijkt me wel te matchen, dan moet je gewoon @@username gebruiken. Idem voor als de @ midden in de username voorkomt. Alles matchen dat achter een @ volgt tot er een spatie komt.

Johnny vs Johnny Appleseed is dan nog wel een issue. Als je dat goed zou willen oplossen zou je losse woorden achter de @ moeten matchen indien ze passen in de maximale lengte van een username. Er bestaat dan nog een kleine kans op een onbedoelde match (bijv. als iemand Johnny wil mentioned en er toevallig Appleseed achter zet waardoor Johnny Appleseed een notificatie zou krijgen). Je zou wel kunnen checken of er meerdere matches bestaan op de woorden achter de @ (in het voorbeeld Johnny en Johnny Appleseed). Indien er meerdere mogelijkheden zijn zou er geen notificatie verstuurd moeten worden.

Mentions beperken tot users die actief zijn in een topic zou de mogelijkheden wel erg beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Een username beginnend met @ lijkt me wel te matchen, dan moet je gewoon @@username gebruiken. Idem voor als de @ midden in de username voorkomt. Alles matchen dat achter een @ volgt tot er een spatie komt.
Alleen heb je dan nog een extra issue bij de gebruikers: stel iemand heet "@penstaart" en er loopt ook een "penstaart" rond. Als iemand dan zegt "@penstaart zegt hierboven ..." dan krijgt de user penstaart een notificatie in plaats van @penstaart. Lijkt me niet wenselijk.

Je laatste zin lost dat potentieel wel grotendeels op trouwens, maar niet 100% sluitend.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 29-10-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien voor een latere versie ook handig om @ts gelijk te vervangen door de echte topicstarter.
Zit je natuurlijk wel met de user ts, maar die is toch niet meer actief ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

NMe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:18:
[...]

Alleen heb je dan nog een extra issue bij de gebruikers: stel iemand heet "@penstaart" en er loopt ook een "penstaart" rond. Als iemand dan zegt "@penstaart zegt hierboven ..." dan krijgt de user penstaart een notificatie in plaats van @penstaart. Lijkt me niet wenselijk.

Je laatste zin lost dat potentieel wel grotendeels op trouwens, maar niet 100% sluitend.
We zouden kunnen checken of de potentiële username bestaat met of zonder @ ervoor (dus als iemand @apenstaart schrijft checken of de usernames penstaart en @apenstaart bestaan) en als er meerdere users zijn moeten we geen notificatie sturen.

Tevens de @ niet toestaan in nieuwe registraties.

Mijn inziens zijn de mogelijke problemen vooral edge cases die in de praktijk niet vaak voorkomen. Liever een handige feature die voor 99 procent van de gebruikers werkt en voor één procent niet dan helemaal geen handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

kan het niet op dezelfde manier als [ user=femme ]
dus bv [note=femme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Of [@] tag? Dan heb je geen last meer van @penstaart. Is namelijk dan zo: [@]@penstaart / [@]penstaart.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 15:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
NMe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:18:
[...]

Dan verbieden we gewoon het beginnen van een nick met een @; Er zijn maar 23 gebruikers waarvan de nick met een @ begint en maar 9 gebruikers met een nick waarvan ook een @nick variant is. En geen van de gebruikers met @ hebben een actieve tegenhanger zonder @ of andersom.

Een groter probleem is gebruikers met spaties in de naam (26134 nicks) maar daar zou je inderdaad een alternatieve syntax voor kunnen verzinnen die je somehow goed moet kunnen communiceren/eenvoudig moet kunnen toevoegen door bijvoorbeeld suggesties te doen op het moment dat iemand een @ begint te typen (dus als hij @johnny typed krijgt hij johnny en johhny appleseed te zien, en als hij de tweede selecteerd maak je er [@johnny appleseed] van oid; net zoals Jira dat doet).

[ Voor 23% gewijzigd door Kees op 30-10-2014 20:04 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je toch suggesties gaat doen/autocompleten, dan kun je inderdaad ook wel automatisch begin/end tags inserten om altijd duidelijk te hebben wat de nickname is. Daar zijn volgens mij alle problemen wel mee op te lossen, zelfs met nicknames beginnen met een @ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 10-09 13:26
Ik zou voor de manier met de suggestie gaan, zoals Kees benoemd.

Oké, nu schiet ineens iets in m'n hoofd wat nog niet genoemd is.

Stel je typt @@ in het tekstvak. Dit doet op dit moment niks. Toch? Ook is dit niet eens wat iemand zomaar gebruikt. Zodra je dit getypt hebt komt een soort popupje tevoorschijn met een input vak. En bij elke letter dat je typt reageert een suggestiebox onder dit tekstvakje. Met de suggesties bedoel ik de manier die facebook gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/fc88145c_l.png

In eerste instantie zou ik toch de @'s verbieden in nicknames. Maakt het meteen wat netter. Als je dit niet wilt, zou mijn oplossing wel iets zijn

[ Voor 178% gewijzigd door LoeWn op 31-10-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
418O2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:09:
Op FOK! (dat in sommige dingen beter is dan GoT), krijg je een popupje rechtsonderin als iemand je quote. Dat gaat ook goed met multiquotes (Daar hebben ze een slimmigheidje voor ingebouwd, als er een bepaalde string (op XX schreef X ..) in zit, dat ze dan een melding gooien). Vind het zelf wel handig en dat zorgt er wel voor dat ik sneller opnieuw reageer op topics daar.
Ik breng deze graag nog even onder de aandacht aangezien ik het helemaal eens ben met deze post. Pop-upje van FOK! als je bericht wordt gequote werkt erg prettig en voorkomt de hele @-discussie.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Alleen quote dan mis je dus de nog nuttigere @ functie, dan is het niet meer als een uitbreiding op je eigen posthistory http://gathering.tweakers.net/forum/myreact

AMD Nieuwsdiscussie

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

Wom

Ben blij te zien dat een dergelijke functie er aan zit te komen! Had in het verleden hier ook al eens om gevraagd: Feature request - Citatienotificatie.

Nu is het inmiddels een uitgebreider geheel geworden met de @-functie, maar ik hou me aanbevolen voor beta-testing ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Yep ik heb er ook ooit een topic over gemaakt voor zover ik me kan herinneren. Echter is het gewoon het makkelijkst om:
[@]NAAM[/] te gebruiken als je iemand wil mentionen. Dan heb je ook geen gezeur met spaties en werkt het voor iedereen.

Bovendien zou het dus fijn zijn als er bij een quote, automatisch een mentiontag in gestopt wordt.

Een extra feature zou dan zijn dat [@]ts[/] een melding naar de ts zou geven. Maar voor nu: even op een lager pitje dan het bovenstaande.

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 16-11-2014 13:47 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik wou nog even zeggen dat ik blij ben dat het nu bestaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O* inderdaad. Mooie functie :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alleen had ik liever gezien dat het bij default uit staat, nu heb ik het uit moeten zetten :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik heb liever dat je het in bepaalde topics uit of aan kan zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een mooie functie, ik hoop alleen niet dat ik straks tientallen notificaties heb wanneer ik een tijdje niet het forum bezocht hebt. Maar goed ik begrijp dus dat het uit te zetten is, dus dat is in iedere geval wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat houdt een 'directe reactie' in, zal aan mij liggen, maar ik heb geen idee?
Kreeg vandaag twee notificaties, daar was m'n post in gequote, maar wat is dan 'direct'?

@CLB-perikelen ofzo of?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 09:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Direct betekent dat je post gequote is in iemand zijn reacties :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Que?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4x7DXUMU1p7EqJwiIRbooHz0/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Mooi dat deze featurerequest na minstens 6 jaar (en ik gok al langer) is doorgevoerd :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als iemand op reageer drukt en dus een reactie plaats op de frontpage op die van jouw.

AMD Nieuwsdiscussie

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Net opgemerkt dat deze feature er nu in zit (ik word niet zo vaak gequote ;) ), ben er heel blij mee.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*O*

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Yohsoog schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:12:
Net opgemerkt dat deze feature er nu in zit (ik word niet zo vaak gequote ;) ), ben er heel blij mee.
quote mij ook dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nee, dat zal ik niet doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

*O* oOo :)F <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Aangezien iemand anders me al voor is geweest ga ik jou dus ook niet meer quoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Yohsoog schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:26:
[...]

Aangezien iemand anders me al voor is geweest ga ik jou dus ook niet meer quoten!
Ben eigenlijk ook wel benieuwd... :p

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18

rob_erwt

What does this button do?

thijsco19 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:00:
[...]

Ben eigenlijk ook wel benieuwd... :p
Nou, vooruit dan maar... ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups