Toon posts:

Je blokkeert onze banners Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:

• kangoo909
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-11-2022
Beste tweakers,

regelmatig krijg ik de melding:
Hoi! We zien dat je waarschijnlijk AdBlock, Ghostery, NoScript of andere software gebruikt die onze bannercode ontregelt. Dat vinden we jammer, want hiermee ontneem je Tweakers in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door Tweakers te whitelisten! Lees hier meer over ons verdienmodel.

Nu ben ik de beroertste niet en heb ik Tweakers.net in Adblock plus en Noscript toegelaten. Maar nog is dat niet genoeg. Waarschijnlijk zit het in het feit dat ik Google Analytics-, Ad-, Tag- en Syndicationservices niet toesta. En dat gaat ook niet gebeuren want dan sta ik dat internet breed toe en dat wil ik niet.

Hoe wil Tweakers.net dat ik dit ga oplossen?

Met vriendelijke groet

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:26

rob_erwt

What does this button do?

Wat Tweakers het liefst ziet, is dat je al die dingen wel toestaat. ;) Als je dat absoluut niet wil, zijn we niet boos, hooguit teleurgesteld. Maar dan zal je wel moeten leren leven met de gele balk.

Overigens verdwijnt die balk voor 3 weken als je hem eenmaal wegklikt (en cookies toestaat).

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan moet Tweakers die dingen lokaal doen ;) , dan wordt 't namelijk meteen gewhitelist doordat Tweakers.net gewhitelist is. Hier triggered noscript die melding ook, vanwege exact hetzelfde.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 14:15

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:21:
Dan moet Tweakers die dingen lokaal doen ;) , dan wordt 't namelijk meteen gewhitelist doordat Tweakers.net gewhitelist is. Hier triggered noscript die melding ook, vanwege exact hetzelfde.
want dat gaat helpen? advertenties lokaal gaan doen kost alleen maar geld (onderhouden van een heel systeem + een hele sales afdeling) en zie maar is adverteerders zo ver te krijgen om te gaan adverteren via jouw eigen systeem.

Lekker realistisch dus. /not

Als je echt zoon hekel hebt aan advertenties hebt (of paranoïde bent) koop dan gewoon een abonnement.

https://secure.tweakers.net/aboshop/

[Voor 27% gewijzigd door _David_ op 07-11-2014 23:34]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 08:40
Met een abonnement heb je overigens nog wel GA en Webtrekk :) de rest, zoals Ads, niet meer

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 23:13
Misha schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:42:
Met een abonnement heb je overigens nog wel GA en Webtrekk :) de rest, zoals Ads, niet meer
Maar als je die blocked wanneer je gebruikt maakt van een abo krijg je de gele balk niet :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

90710

_David_ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:34:

Als je echt zoon hekel hebt aan advertenties hebt (of paranoïde bent) koop dan gewoon een abonnement.

https://secure.tweakers.net/aboshop/
Het is wel een leuke manier voor Tweakers om het 15 euro per jaar abonnement door de strot te duwen.

Het is de keuze of al je privacy opgeven of een abonnement nemen (waarbij je trouwens je adresgegeven ook nog even moet opgeven..)

Als bv Apple zoiets zou doen zou het internet te klein zijn.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misha schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:42:
Die ligt hier regelmatig dwars, pagina laad (alles zichtbaar), maar blijft bezig met laden omdat er gewacht wordt op Webtrekk. Ctrl+F5 en gaat weer even goed. (Is al gemeld)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik krijg de balk ook regelmatig bij het laden van een pagina. Ik heb geen enkele bannerblocker geïnstalleerd. In Firefox heb ik alleen KeeFox en Classic Theme Restorer draaien. Ik heb overigens géén Flash geïnstalleerd, ligt het misschien daaraan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor zover ik weet zou de afwezigheid van Flash die balk niet moeten triggeren (anders krijgen veel mobile users last van die melding :P ), in een enkel geval zou je zelfs alternatieve ad's moeten krijgen te zien geloof ik. Maar niet iedereen doet aan html5.

[Voor 14% gewijzigd door Raven op 08-11-2014 10:00]

Oscar Wilde

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Floppus

Customer Experience matters

90710 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 08:36:
[...]

Het is wel een leuke manier voor Tweakers om het 15 euro per jaar abonnement door de strot te duwen.

Het is de keuze of al je privacy opgeven of een abonnement nemen (waarbij je trouwens je adresgegeven ook nog even moet opgeven..)

Ahja, vergeten. In jouw businessplan lopen de servers op lucht, bouwen vrijwillgers een kantoor van leem en plaggen, en zitten er genoeg voedingsstoffen in slootwater om de medewerkers gratis van te voeden.
Tweakers dwingt niemand, maar probeert mensen wel bewust te maken dat er kosten zijn die gedekt moeten worden. Wie dan nog niet wil, prima, je wordt nergens geblokkeerd. Alleen de gele balk die maar liefst één keer per 3 weken dan langskomt. Duidelijk ook zo'n frequentie die duidt op door de strot duwen.

Natuurlijk willen we kijken naar wat er eventueel misgaat met onterecht verschijnen, en dat verbeteren. Maar nee, er moet gelijk weer zo'n reactie op volgen.

Wordt het niet tijd voor je een andere site te zoeken? Het is enkel en alleen negativiteit van je weer de laatste tijd.

[Voor 7% gewijzigd door Floppus op 08-11-2014 10:15]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ach,ik heb een paar jaar een abbo (met emailadres) gehad en zag geen banners. Nu met alleen AOW moet ik keuzes maken (niks mis mee) en omdat ik beste begrijp dat 1 en andere toch betaald moet worden sta ik gewoon toe door tweakers op de Whitelist te plaatsen en me niet zo vlug te ergeren aan de banners/achtergrond. Op elke andere site staat de bannerblocker aan, dat dan weer wel.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:22
De reden waarom ik Adblock voornamelijk gebruik is om virussen te voorkomen. Het gebeurt te vaak dat er een virus verspreid wordt dmv een advertentie. Toch vind ik belangrijk dat websites zoals Tweakers blijven dus heb ik al een tijdje een abbo :)

Anoniem: 561095

Als je het niet oplost ben je eigenlijk een zwartkijker.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Persoonlijk vind ik 15€ / jaar voor één nieuwswebsite te duur. Ik bezoek dagelijks bijna 20 niet-commerciële nieuwswebsites en als ik daar overal 15€ / jaar voor moet betalen, ben ik straks 300€ / jaar kwijt om websites te bekijken.

Op zich is het geld geen probleem voor mij maar dat ik moet betalen voor een site/community waar ik zelf bijdraag aan de content vind ik heel erg moeilijk te verteren. Ik zie mezelf niet als een "pillar of the community" maar ik draag in mijn ogen wat bij aan de consumerende gebruikers van Tweakers. Zo stuur ik nu en dan nieuwstips binnen (vaak succesvol), help ik mensen op het forum met issues en deel ik mijn ervaringen, maak ik nu en dan reviews, geef ik on-topic reacties op de frontpage, referral-clicks naar de webshops en nog een hoop dingen die de site voeden. Want zonder goede, actieve community vermindert de waarde van website drastisch.

Ik investeer mijn tijd hier, die ik bij het missen van tweakers.net ook elders zou kunnen investeren. Echter word ik ook begroet met de waarschuwing dat ik niet mijn webbrowser opengooi voor allerlei privacy-schendende advertentiebedrijven. Of ik moet betalen, om te mogen meehelpen aan het sterk houden van Tweakers. Dit voelt meer als een afstraffing dan een beloning.

Dit is geen kritiek op de devvers of de redactie, jullie vatten de zaken nogal eens persoonlijk op ^^. Maar eerder een punt wat misschien eens besproken moet worden met betrekking tot de langdurige ontwikkeling van T.net.

• Kevinp
  • Laatst online: 26-03 19:52
Floppus schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:10:
[...]

Ahja, vergeten. In jouw businessplan lopen de servers op lucht, bouwen vrijwillgers een kantoor van leem en plaggen, en zitten er genoeg voedingsstoffen in slootwater om de medewerkers gratis van te voeden.
Tweakers dwingt niemand, maar probeert mensen wel bewust te maken dat er kosten zijn die gedekt moeten worden. Wie dan nog niet wil, prima, je wordt nergens geblokkeerd. Alleen de gele balk die maar liefst één keer per 3 weken dan langskomt. Duidelijk ook zo'n frequentie die duidt op door de strot duwen.

Natuurlijk willen we kijken naar wat er eventueel misgaat met onterecht verschijnen, en dat verbeteren. Maar nee, er moet gelijk weer zo'n reactie op volgen.

Wordt het niet tijd voor je een andere site te zoeken? Het is enkel en alleen negativiteit van je weer de laatste tijd.
Ik ben het deels met je eens. Maar je ziet wat essentiële dingen over het hoofd.
1. tweakers is begonnen wanneer al deze dingen niet nodig waren, en groot gemaakt door de comunity. De mensen die door de verbintenis mogelijk ook meer dan gemiddeld een abbo hebben. De mensen die mee hebben gemaakt dat de database en website accounts gemigreert gingen worden tot één account.
2. Alles was gratis, maar ja toen kwamen er comerciele partijen die overnames deden om van een gratis model naar een winst model gingen.

Dus tja klachten zijn gewoon terecht, van een goed draaiende (in ieder geval voor het gevoel) website die onderhouden werd door echte liefhebbers, naar een commerciële website waar nog wel wat liefhebbers zitten, maar ook steeds meer mensen met een veel meer commercieel belang werken.

Om dan maar aan te sturen op een abonnement is natuurlijk absurd ik bedoel ik kom regelmatig op een website of 10-20. Als ik daar allemaal een abonnement voor moet af sluiten, of elke website waar dat kan wordt het wel heel erg.

Als een website als Wikipedia gratis kan blijven, en dat zonder advertenties dan moet tweakers dat ook kunnen. Een abonnement moet je ook niet zien als iets om advertenties te verwijderen, maar als steun aan de website, zodra dat anders is ben je als website niet goed bezig.

Ook de vele kritiek van de oude gebruikers op de website is regelmatig terecht, maar er gebeurd relatief weinig mee. Misschien is dat omdat degene die klagen onterecht klagen, maar misschien moet er ook wat meer mee gebeuren. De huidige website is gewoon een 13 in een dozijn website, waar de oude vaak veel meer voorop liepen. (technisch kan ik er niet over oordelen).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
Kevinp schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:14:
[...]

Ik ben het deels met je eens. Maar je ziet wat essentiële dingen over het hoofd.
1. tweakers is begonnen wanneer al deze dingen niet nodig waren, en groot gemaakt door de comunity. De mensen die door de verbintenis mogelijk ook meer dan gemiddeld een abbo hebben. De mensen die mee hebben gemaakt dat de database en website accounts gemigreert gingen worden tot één account.
Volgens mij vertoont tweakers.net al advertenties sinds 1999 oid, en werkten toen de mensen die de content schreven ook niet gratis.
2. Alles was gratis, maar ja toen kwamen er comerciele partijen die overnames deden om van een gratis model naar een winst model gingen.
Het model is nooit verandert.
Dus tja klachten zijn gewoon terecht, van een goed draaiende (in ieder geval voor het gevoel) website die onderhouden werd door echte liefhebbers, naar een commerciële website waar nog wel wat liefhebbers zitten, maar ook steeds meer mensen met een veel meer commercieel belang werken.
Medewerkers kunnen prima een liefhebber zijn, maar mensen moeten ook eten. Overigens liep tweakers.net vroeger echt niet altijd zo goed. Ik kan het weten, want heb in de beginjaren gewerkt als redacteur/reviewer. Heb bijv. wel eens een paar maanden moeten wachten op mijn loon omdat het geld op was...
Om dan maar aan te sturen op een abonnement is natuurlijk absurd ik bedoel ik kom regelmatig op een website of 10-20. Als ik daar allemaal een abonnement voor moet af sluiten, of elke website waar dat kan wordt het wel heel erg.
Het hoeft niet, je kan gewoon gratis op Tweakers.net surfen. Je zult dan echter wel wat advertenties voor lief moeten nemen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:10:
Ik bezoek dagelijks bijna 20 niet-commerciële nieuwswebsites
Welke websites zijn dat dan, noem eens wat voorbeelden? Daar ben ik erg benieuwd naar :)
Kevinp schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:14:
Tweakers is begonnen op een Pair hostingaccountje, waarbij, om bandbreedte te besparen, veel statische content werd gehost op het HKU account van Femme. Dat bleek al bijzonder snel een slechte combinatie met als gevolg dat Tweakers in de beginjaren er vaker uitlag of traag was dan dat het soepel werkte. Daar moest dus iets gebeuren, maar je kan niet alles gratis krijgen, mensen willen er iets voor terug, bijvoorbeeld een banner/logo/aandacht op de website dus om niet de hele website vol te zetten met 'sponsored by xxx' of partijdige aandacht te geven aan bepaalde merken is al redelijk snel besloten om onze onafhankelijkheid te garanderen door zoveel mogelijk gewoon zelf dingen te kopen. En dat kost geld.

Verder stonden er al banners op Tweakers vanaf het begin en is Tweakers.net BV al in 2002 opgericht. In eerste instantie omdat Femme er gewoon fulltime mee bezig was (en hij schijnt ook te moeten eten) en later omdat steeds meer mensen er veel tijd in stopten. Dat kan natuurlijk vrijwillig, maar het 'nadeel' van een vrijwilliger is dat je weinig eisen kan stellen en dat de vrijwilliger van de een op de andere dag weg kan zijn, bijvoorbeeld omdat hij een betaalde baan heeft gevonden en daar zijn tijd aan kwijt is. Dus om de site stabiel te houden zul je gewoon een aantal mensen moeten betalen of een heleboel vrijwilligers moeten hebben. En ja, ik krijg ook gewoon salaris, als dat niet het geval was zou ik overdag een baan moeten nemen om rond te kunnen komen, maar in de avonduren een site als Tweakers onderhouden is niet te doen.

Wikipedia heeft veel vrijwilligers, maar die hebben ook meer dan 200 betaalde werknemers en moeten zien te overleven van donaties wat ze aardig lukt.

En bijna niets is gratis, je betaald er altijd op een of andere manier voor want ik ken geen enkele (grotere) site zonder kosten en die kosten moeten gedekt worden anders is de site geschiedenis.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Kees schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:43:
[...]

Welke websites zijn dat dan, noem eens wat voorbeelden? Daar ben ik erg benieuwd naar :)
Anandtech, AutoBlog, Bit-Tech, DashCamTalk, DiabloFans, EnGadget, Gamer.nl, Guru3D, HackADay, HardForum, LifeHacker, MacRumors, MR2club, Next-Episode, ROG (Asus), TechPowerUp, TechSpot, TouchArcade, Tweakers, Uncrate

[Voor 118% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2014 12:31]

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 13:37
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:23:
[...]

Anandtech, AutoBlog, Bit-Tech, DashCamTalk, DiabloFans, EnGadget, Gamer.nl, Guru3D, HackADay, HardForum, LifeHacker, MacRumors, MR2club, Next-Episode, ROG (Asus), TechPowerUp, TechSpot, TouchArcade, Tweakers, Uncrate
Dat zijn toch allemaal commerciele sites? Zie overal banners staan?

• Ramon
Hij ziet ze niet, want hij blocked ze allemaal :z

Hoe denk je dat die sites het vinden dat mensen hun banners blocken? Zo worden banners alleen maar meer (en irritanter) getoond totdat uiteindelijk iedereen ze blocked en die sites allemaal failliet gaan of achter een paywall komen te staan. Dus als je geeft om je nieuwswebsites en je over 5 jaar ook nog gratis die sites wil kunnen lezen blokkeer je geen banners.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik heb tweakers netjes op de whitelist staan. Ook omdat ik tot nu toe nog geen reclame heb gezien die mij irritant in de weg stond.
Daar komt bij dat ik tweakers een fijne en nette site vind en niet het idee heb dat het gerund wordt door sjaggeraars die alléén maar hun eigen zakken willen vullen. En ik heb baat bij deze site, vol met nuttige info.
Tweakers laat tot nu toe zien hoe het moet: een compromis tussen de behoeften van de gebruiker en de site die de reclame wil tonen.
Ik wou dat er meerdere sites zo waren, zou een hoop irritatie schelen. Mijn mening hoor.

[Voor 8% gewijzigd door Harribo op 08-11-2014 12:51]

Anoniem: 66797

Ramon schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:46:
Hij ziet ze niet, want hij blocked ze allemaal :z

Hoe denk je dat die sites het vinden dat mensen hun banners blocken? Zo worden banners alleen maar meer (en irritanter) getoond totdat uiteindelijk iedereen ze blocked en die sites allemaal failliet gaan of achter een paywall komen te staan. Dus als je geeft om je nieuwswebsites en je over 5 jaar ook nog gratis die sites wil kunnen lezen blokkeer je geen banners.
ik heb pas sinds kort een add blocker en de enige reden is dat ik gewoon teveel reclames zie die ook nog eens te aggresief door mijn strot worden geduwd. laten we reclame niet als het slachtoffer betitelen, maar als dader.

als je op elke site allerlei irritante popups krijgt en banners op de meest irritante plaatsen zodat je er regelmatig per ongeluk op klikt. je 2,5 uur moet uittrekken om een film van 1,5 uur te zien op TV dan is het pure logica dat mensen daarop reageren, eens is het genoeg.

ik gebruik een add blocker en ik kijk nagenoeg geen TV meer ik download alles en heb netflix

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:00:
[...]

ik heb pas sinds kort een add blocker en de enige reden is dat ik gewoon teveel reclames zie die ook nog eens te aggresief door mijn strot worden geduwd. laten we reclame niet als het slachtoffer betitelen, maar als dader.

als je op elke site allerlei irritante popups krijgt en banners op de meest irritante plaatsen zodat je er regelmatig per ongeluk op klikt. je 2,5 uur moet uittrekken om een film van 1,5 uur te zien op TV dan is het pure logica dat mensen daarop reageren, eens is het genoeg.
Gelukkig doet Tweakers géén van deze dingen, dus die kun je wel op je whitelist zetten, toch? ;)

Sowieso zijn de reclamemakers helemaal niet het slachtoffer van mensen die ads blokkeren. Het slachtoffer is de site die je bezoekt en die je gratis content geeft in ruil voor het feit dat jij die reclame ziet.

[Voor 12% gewijzigd door NMe op 08-11-2014 13:02]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Anoniem: 66797

NMe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:01:
[...]

Gelukkig doet Tweakers géén van deze dingen, dus die kun je wel op je whitelist zetten, toch? ;)

Sowieso zijn de reclamemakers helemaal niet het slachtoffer van mensen die ads blokkeren. Het slachtoffer is de site die je bezoekt en die je gratis content geeft in ruil voor het feit dat jij die reclame ziet.
nou ik vind de locatie van sommige adds op tweakers mega irritant geplaatst, maar tweakers is niet vreselijk add wise, belangrijkste reden voor mij om hier te posten is om de mening te geven en uit te leggen dat veel mensen het installeren om logische redenen.

had de edit niet gezien: ja dat snap ik maar misschien een signaal aan de sites dat er grenzen (moeten) zijn en reclames niet te erg moeten worden.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 08-11-2014 13:08]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

WimPliers schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:43:
[...]
Dat zijn toch allemaal commerciele sites? Zie overal banners staan?
Met 'commerciële' websites bedoelde ik sites die leven op productverkoop, maar dan moet iBood ook uit die lijst natuurlijk. Ik weet dat men nogal graag generaliseert om uit te leggen waarom men advertenties plaatst, maar daar gaat heel deze discussie ook niet over.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:10:
[...]

Met 'commerciële' websites bedoelde ik sites die leven op productverkoop
Dat is simpelweg niet de definitie van 'commercieel zijn'.

De betekenis van commercieel is geld verdienen, wat al die sites die jij opnoemt willen. Dat je geen producten verkoopt (als hoofdinkomst) maakt je niet niet-commercieel.

The devil is in the details.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:10:
[...]

Met 'commerciële' websites bedoelde ik sites die leven op productverkoop, maar dan moet iBood ook uit die lijst natuurlijk. Ik weet dat men nogal graag generaliseert om uit te leggen waarom men advertenties plaatst, maar daar gaat heel deze discussie ook niet over.
commercieel bijv.naamw.Uitspraak: [kɔmɛrˈʃel] met het doel om geld te verdienen
Alle websites die jij noemde zijn commercieel. ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lol, de lijst met "niet commerciele" websites staan bol van de banners en gesponsorde artikelen :D

[Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 08-11-2014 13:17]

39

• Typecast-L
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-03 18:42
Gewoon een "element hiding helper" gebruiken dan kan je die mooie gele balk ook blokkeren.

• WimP
Ondertussen is de topic starter nergens meer te bekennen :P
Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:19:
Gewoon een "element hiding helper" gebruiken dan kan je die mooie gele balk ook blokkeren.
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.. Als je je er zo aan stoort, klik je hem weg heb je 3 weken lang geen "probleem"

[Voor 74% gewijzigd door WimP op 08-11-2014 13:22]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ramon schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:46:
Die denkwijze doet me denken aan de laatste jaren van de muziek CD winkels: alle klanten zijn eigenlijk potentiële dief want er wordt illegaal gekopieerd, dus hop: kopieerbeveiliging. De filmindustrie en gameindustrie doet hetzelfde: klanten zijn eigenlijk je vijanden. En dan geef je ze maar een slechtere ervaring (incompatibiliteit, waarschuwingen) om de aandeelhouders tevreden te houden.
NMe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:01:
[...]
Wat nuance, veel van de gratis content op T.net is community-sourced en de reclame gaat voorbij het "zien" met advertenties die zoveel plaats innemen dat je al een halve pagina moet scrollen om content te zien.
Fietsbel schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:16:
Lol, de lijst met "niet commerciele" websites staan bol van de banners en gesponsorde artikelen :D
Het probleem is dat je niet simpel kunt zien welke websites kostendekkend werken en welke puur winstgevend gericht zijn, natuurlijk overduidelijke cashgrabbers daargelaten.

[Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2014 13:26]

• Ramon
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:21:
[...]

Die denkwijze doet me denken aan de laatste jaren van de muziek CD winkels: alle klanten zijn eigenlijk potentiële dief want er wordt illegaal gekopieerd, dus hop: kopieerbeveiliging. De filmindustrie en gameindustrie doet hetzelfde: klanten zijn eigenlijk je vijanden. En dan geef je ze maar een slechtere ervaring (incompatibiliteit, waarschuwingen) om de aandeelhouders tevreden te houden.
Laat dat verdienmodel voor t.net maar horen dan :)
[...]

Het probleem is dat je niet simpel kunt zien welke websites kostendekkend werken en welke puur winstgevend gericht zijn, natuurlijk overduidelijke cashgrabbers daargelaten.
Doet dat er werkelijk toe? Als ik iets geniaals verzin en daar miljonair mee wordt dan gun je mij dat niet, maar als ik iets middelmatigs doe en daar net mijn brood mee kan kopen dan is dat prima?

Als ik op een site kom waar zoveel reclame staat dat ik me niet meer kan concentreren op de inhoud, dan kom ik gewoon niet meer terug op die site.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

Zit je nu serieus advertenties te vergelijken met drm? |:(

En als je nu banners zit te blokkeren (wat je dus doet) dan kan je nog steeds tweakers bezoeken hoor, dus je vergelijking gaat nog al mank.

Dus als jij iets koopt in een winkel check je ook eerst even of die winkel kostendekkend werkt of puur winstgevend zodat je kan bepalen of je er voor gaat betalen of niet? 8)7

Deze discussie is er trouwens al eerder geweest: Adblockers & Tweakers

Conclusie is wel dat er een groep mensen is die zich in allerlei bochten gaat wringen om maar te verdedigen dat ze advertenties blokkeren.

[Voor 17% gewijzigd door _David_ op 08-11-2014 13:34]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:23:
[...]

Pff, zo'n lange lijst ;) Naja, here we go:

MR2club: Inderdaad, dit is een niet-commerciele website voor zover ik het kan zien. Maar ook niet heel erg groot, en ook niet echt een nieuwswebsite te noemen maar gewoon een forum.

Anandtech: 6 banners totaal, Commercieel bedrijf sinds 1997. De frontpage geeft voor de fold 4 banners, en daarna nog twee.
Verdiienmodel: http://anandtech.com/Home/About
AnandTech's business model is entirely advertising driven
AutoBlog: 3 banners totaal, Eigendom van AOL, twee banners voor de fold. Daarna nog 1 banner en diverse widgets naar andere aol sites waar dingen verkocht worden.

Bit-Tech: 3 banners totaal 2 banners voor de fold, nog 1 erna. Advertising pagina geeft een 404

DashCamTalk: 2 banners totaal, 2 voor de fold. Affiliate links (dus ze verdienen geld als je via hun site doorclicked naar cams)
Verdienmodel: https://dashcamtalk.com/privacy-policy/
Currently Dashcamtalk is funded by ads and affiliate links
DiabloFans: Onderdeel van Curse, site is helemaal afgeladen met trackers. 1 banner voor de fold, 31 trackers in ghostery,
Verdienmodel: Curse Premium abonnementen, banners http://www.curseinc.com/audience

EnGadget: 2 banners voor de fold, 20 ghostery trackers (na een tijdje op de site en wat scollen: meer dan 50), Onderdeel van AOL (dus commercieel als de pest ;))
Verdienmodel: http://www.engadget.com/about-our-advertising/

Gamer.nl: 3 banners totaal, 2 banners voor de fold, 21 ghostery trackers, 1 banner na de fold. Voormalig eigendom van Sanoma, nu van Reshift Digital.
Verdienmodel: https://reshift.nl/adverteren/ advertenties, campanges

Guru3d: 3 banners totaal, 2 banners voor de fold, 26 ghostery trackers, 1 banner na de fold

HackADay: 4 banners totaal, 3 banners voor de fold, 13 ghostery trackers, 1 banner na de fold

HardForum/HardOCP: 7 banners totaal, 4 banners voor de fold, 3 erna. Onderdeel van KB Networks, Inc.

LifeHacker: 1 (behoorlijk geintegreede banner) voor de fold, 15 ghostery trackers, Onderdeel van Gawker,
Verdienmodel: http://advertising.gawker.com/

MacRumors: 2 banners voor de fold, 15 trackers,
Verdienmodel; advertenties: http://www.macrumors.com/contact.php

Next-Episode: 1 banner op de site, redelijk kleine site.

ROG (Asus): Je zegt het zelf al: Asus. Dat is gewoon een commercieel bedrijf: Gewoon een marketing website van Asus dus.

TechPowerUp: 2 banners voor de fold

TechSpot: 2 banners voor de fold, 30 trackers, 2 banenrs na de fold,
Verdienmodel: http://www.techspot.com/advertising/

TouchArcade: 5 banners voor de fold
Verdienmodel: http://toucharcade.com/advertising/

Uncrate: 14 trackers, Ik kan de banners niet van sitecontent onderscheiden.

Tweakers: 1 banner voor de fold (toevallig van een zustersite ook nog) 4 ghostery trackers.

Ik dacht dat je zei:
Ik bezoek dagelijks bijna 20 niet-commerciële nieuwswebsites
Ik heb in je lijst 1 niet commerciele partij gevonden, en met alle respect: dat is een klein hobby forum wat je niet als nieuwssite kan classificeren. Het internet is nu eenmaal grotendeels commercieel, en dan vind ik ons nog heel erg meevallen in vergelijking met andere sites. Alleen vragen wij of je je bannerblocker uit wil zetten en blijkbaar is dat niet goed.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Typecast-L
WimPliers schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:21:

Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.. Als je je er zo aan stoort, klik je hem weg heb je 3 weken lang geen "probleem"
Mits je jou cookies niet cleared, dat doe ik wel met enige regelmaat.
Ik vind dat als je een site hebt zoals Tweakers waar bezoekers actief participeren, nieuwsberichten discussiëren, content creëren, etc etc je geen advertenties nodig hebt om inkomsten te genereren. Heb je dat wel dan is je verdienmodel gewoon niet goed. Reclame is de grootste ziekte die er is op het internet. Hoe vaak hoor je wel niet dat er weer eens virussen verspreid worden door geïnfecteerde reclame banners. Dit zelfs bij de meest bekende websites van het net. Daarnaast vervuilt het gewoon je website, elke website ziet er lelijker uit zonder reclame. Daarnaast erger ik mij MATELOOS aan het feit dat reclames tegenwoordig gepersonaliseerd worden. ik zie reclames van zoekopdrachten die ik de dag ervoor gedaan heb. Er bekruipt mij gewoon een gevoel van schending van privacy elke keer als dit mij opvalt.

Reclame? Nee dank je.

En om de standaard reactie maar alvast voor te zijn: Nee ik ga niet betalen voor een nieuwssite waar ik een paar keer per week voor een paar minuten op kijk, al helemaal niet het bedrag dat hier gevraagd word voor een abonnement. Begrijp me niet verkeerd, tweakers is een topsite en hebben hun zaakjes beter voor elkaar dan menig ander. Maar ook hier blokkeer ik vrolijk alle banners want: privacy (adverteerders hoeven mijn gegevens niet te hebben ik kies ervoor om tweakers te bezoeken niet wehkamp of wat voor adverteerder dan ook), de website lelijker is met banners, de site laad trager met banners en het komt met regelmaat voor dat virussen verspreid worden dmv ads. Zo kan ik nog wel even doorgaan met nadelen van ads voor de eindgebruiker opnoemen. Het heeft voor de eindgebruiker maar bar weinig voordelen.

[Voor 19% gewijzigd door Typecast-L op 08-11-2014 13:44]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In de lijst die je plaatste staan zelfs overduidelijke cashgrabbers. Ik snap niet goed welk punt je wilt maken.
Eerst post je commerciele websites die wel degelijk commercieel, nu moeten ze weer kostendekkend zijn op een chasgrabber na. Waar wil je heen en wat is jouw definitie van commericieel, want dat wijkt af van de norm.

39

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:35:
[...]

Ik vind dat als je een site hebt zoals Tweakers waar bezoekers actief participeren, nieuwsberichten discussiëren, content creëren, etc etc je geen advertenties nodig hebt om inkomsten te genereren. Heb je dat wel dan is je verdienmodel gewoon niet goed.
En wat stel jij dan voor als verdienmodel? want je noemt hier nu niks op waarmee je geld kan verdienen.
Reclame? Nee dank je.

En om de standaard reactie maar alvast voor te zijn: Nee ik ga niet betalen voor een nieuwssite waar ik een paar keer per week voor een paar minuten op kijk, al helemaal niet het bedrag dat hier gevraagd word voor een abonnement.
Dan kom je toch niet? scheelt je ook weer die paar minuten per week. :)

[Voor 3% gewijzigd door _David_ op 08-11-2014 13:42]

• Floppus

Floppus

[...]

Mits je jou cookies niet cleared, dat doe ik wel met enige regelmaat.
Ik vind dat als je een site hebt zoals Tweakers waar bezoekers actief participeren, nieuwsberichten discussiëren, content creëren, etc etc je geen advertenties nodig hebt om inkomsten te genereren. Heb je dat wel dan is je verdienmodel gewoon niet goed. Reclame is de grootste ziekte die er is op het internet. Hoe vaak hoor je wel niet dat er weer eens virussen verspreid worden door geïnfecteerde reclame banners. Dit zelfs bij de meest bekende websites van het net. Daarnaast vervuilt het gewoon je website, elke website ziet er lelijker uit zonder reclame. Daarnaast erger ik mij MATELOOS aan het feit dat reclames tegenwoordig gepersonaliseerd worden. ik zie reclames van zoekopdrachten die ik de dag ervoor gedaan heb. Er bekruipt mij gewoon een gevoel van schending van privacy elke keer als dit mij opvalt.

Reclame? Nee dank je.

En om de standaard reactie maar alvast voor te zijn: Nee ik ga niet betalen voor een nieuwssite waar ik een paar keer per week voor een paar minuten op kijk, al helemaal niet het bedrag dat hier gevraagd word voor een abonnement.
Dus je stapt 's ochtends ook in de auto van je buurman, omdat je écht niet gaat betalen voor een auto, wegenbelasting en brandstof. Bovendien heb je wel eens een vuiltje van zijn auto gepoetst met je mouw, dus dat recht heb je dan ook, nietwaar?

Wat is er zo vreemd aan om diensten gewoon NIET te gebruiken als het je niet aanstaat hoe ze werken. Waar haal jij het recht vandaan de dienst dan alsnog te gebruiken?

Als je dat doet, en dus sites beloont die terughoudend zijn, dán heb je recht van spreken. Dán is het ook een signaal naar adverteerders dat ze zich aan moeten passen. Nu is er geen enkel argument dat je aan kan brengen dat rechtvaardigt een dienst te gebruiken tegen voorwaarden in, en met mogelijk gevolgen voor de mensen die zich er voor inzetten.

1996 belde trouwens over je opmerking over verdienmodel. Doe eens een fatsoenlijke studie voor je dat soort uitspraken doet. De content die door de community gegenereerd wordt is met name op het forum. Het advertentiebeleid is daar al helemáál minimaal.

Voor nieuws zit een redactie, de pricewatch wordt gevuld en gecontroleerd door een heel team. Dát trekt de meerderheid van de bezoekers, en daar zitten de kosten. Moeten we echt wéér nieuwsberichten van 10+ jaar geleden naar boven halen om de statements dat het vroeger zoveel beter was te weerleggen?

[Voor 9% gewijzigd door Floppus op 08-11-2014 13:50]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:33

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

90710 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 08:36:
[...]

Je hoeft ook geen abonnement te nemen. Sterker nog, je bent niet eens verplicht om Tweakers te bezoeken.

• Typecast-L
_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:42:

En wat stel jij dan voor als verdienmodel? want je noemt hier nu niks op waarmee je geld kan verdienen.
Ik dacht dat ik duidelijk aangeef dat de site rond zou moeten komen zoals het nu bezig is alleen dan minus de ads. Als dat niet lukt dan is de markt gewoon verziekt. Daarom noem ik reclame ook de ziekte van het internet. Ik bedoel dit niet als een aanval richting Tweakers maar richting ads op het internet in het algemeen.
Dan kom je toch niet? scheelt je ook weer die paar minuten per week. :)
Dit soort antwoorden zijn wel erg onprofessioneel vind je zelf ook niet? kort door de bocht geef ik aan dat ik blij ben met een site als tweakers. Alleen dat ik gewoon erg voorzichtig ben met mijn eigen beveiliging, privacy etc. als jij daar geen respect voor op kan brengen kan je zulke opmerkingen maar beter voor je houden. Deze houding heeft ook niemand wat aan. Sterker nog, deze houding kost Tweakers geld.

[Voor 7% gewijzigd door Typecast-L op 08-11-2014 14:02]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

Ik vind dat als je een site hebt zoals Tweakers waar bezoekers actief participeren, nieuwsberichten discussiëren, content creëren, etc etc je geen advertenties nodig hebt om inkomsten te genereren. Heb je dat wel dan is je verdienmodel gewoon niet goed.
En hoe leveren bezoekers geld op als ze actief participeren? Het is niet alsof iemand je geld geeft voor elke reactie/review die een gebruiker plaatst. Dan moet je dus een soort van paywall introduceren. Je kan een abonnement nemen en dan heb je geen reclame meer. Maar voor bezoekers die dat niet willen plaatsen wij reclame om onze kosten te kunnen dekken. En nee, het is geen vetpot ofzo.
Reclame is inderdaad niet fijn, en ik zou er ook dolgraag vanaf willen. We zijn ook behoorlijk streng en willen geen retargetting op zoekopdrachten die je op onze site doet bijvoorbeeld. Echter het is wel een bron van inkomsten, en als we die inkomsten niet hebben moet bij wijze van spreken het halve personeel eruit. Dat heeft direct als gevolg dat er veel minder content door de redactie op de site gezet word en de site minder onderhouden word. Daardoor lopen bezoekers weer weg, waardoor die ook geen content achter laten en gaat de site al snel naar beneden.

Maar je hoeft ook helemaal niet een abonnement te nemen, dat geven we zelfs niet aan in de bannerblockermelding. Maar we willen wel graag blijven draaien als website en dus moeten we linksom of rechtsom geld verdienen, en dat gaat momenteel nog niet zonder reclame.

• WimP
[...]

Daarnaast erger ik mij MATELOOS aan het feit dat reclames tegenwoordig gepersonaliseerd worden. ik zie reclames van zoekopdrachten die ik de dag ervoor gedaan heb. Er bekruipt mij gewoon een gevoel van schending van privacy elke keer als dit mij opvalt.
Gepersonaliseerde reclame is toch heerlijk. Ik krijg liever reclame te zien voor dingen die me intereseren / bezighouden dan voor damesondergoed of tuinartikelen.

Verder zou ik, net zoals de anderen, graag jouw verdienmodel horen voor een website als tweakers. NVM

[Voor 14% gewijzigd door WimP op 08-11-2014 13:52. Reden: Boze woorden weggehaald]

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Daarnaast erger ik mij MATELOOS aan het feit dat reclames tegenwoordig gepersonaliseerd worden. ik zie reclames van zoekopdrachten die ik de dag ervoor gedaan heb. Er bekruipt mij gewoon een gevoel van schending van privacy elke keer als dit mij opvalt.
Zet je third party cookies dan uit. Ja, dan werken sommige integraties tussen sites niet meer by default, maar die kan je vervolgens weer whitelisten (of er mee leren leven dat bijvoorbeeld disqus niet laadt)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:48:
[...]
Ik dacht dat ik duidelijk aangeef dat de site rond zou moeten komen zoals het nu bezig is alleen dan minus de ads. Als dat niet lukt dan is de markt gewoon verziekt. Daarom noem ik reclame ook de ziekte van het internet.
Je geeft nog steeds niet aan hoe ze dan wel moeten rondkomen, je zegt alleen zonder advertenties.
Hoe wil tweakers geld gaan verdienen aan reviews en nieuwsartikelen als je er geen advertenties naast kan zetten?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 16:12

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

90710 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 08:36:Het is wel een leuke manier voor Tweakers om het 15 euro per jaar abonnement door de strot te duwen.
Als je alle troep blokkeert, en je gewoon die balk 1x in de 3 weken wegklikt, 17 kliks per jaar! is er toch niets aan de hand? Ja, je moet er wat voor doen, maar je kan toch niet beweren dat tweakers je een abonnement door de strot drukt, of wat dan ook. Ja Tweakers verdient er niets aan, maar:
rob_erwt schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:09:Wat Tweakers het liefst ziet, is dat je al die dingen wel toestaat. ;) Als je dat absoluut niet wil, zijn we niet boos, hooguit teleurgesteld. Maar dan zal je wel moeten leren leven met de gele balk.Overigens verdwijnt die balk voor 3 weken als je hem eenmaal wegklikt (en cookies toestaat).
Tweakers zou toch ook stom zijn als ze niet gewoon netjes vragen de boel waarmogelijk te deblokkeren. Doe je dat niet, ook goed. Zelf vind ik dat sommige gebruikers wel erg ver gaan in hun 'haat' voor de gele balk. Gezien de dienst die Tweakers levert vind ik het niet meer dan normaal dat ze wat proberen te verdienen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Typecast-L
_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:52:
[...]

Je geeft nog steeds niet aan hoe ze dan wel moeten rondkomen, je zegt alleen zonder advertenties.
Hoe wil tweakers geld gaan verdienen aan reviews en nieuwsartikelen als je er geen advertenties naast kan zetten?
Nogmaals, want je bent nogal hardleers klaarblijkelijk. ik zeg nergens dat ik een beter verdienmodel weet, want jij weet net zo goed als ik dat ik dan rijk zou zijn:) Ik geef alleen aan dat ik het verdienmodel van "Ads" de ziekte van het internet vind. Ik vind dat een goede website zoals Tweakers, met zoveel gebruikers en content ook zou moeten rond kunnen komen zonder Ads.
Omdat Ads tegenwoordig zo "normaal" gevonden worden lukt het websites niet om zonder deze ads rondte komen. Daarom zeg ik dus dat Ads de ziekte van het internet zijn. Nergens claim ik het beter te weten, dat maak jij er van.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dus je vind dat tweakers geen advertenties moet gebruiken, maar je hebt geen alternatief. :/

lekker realistisch.

• Fire69
  • Laatst online: 21:31
En als de ads weg zijn, hoe worden dan de servers, personeel, bandwidth,... betaald?
Sinterklaas of zo?

Hier is maar 1 iemand hardleers hoor...

[Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 08-11-2014 14:03]

• Typecast-L
_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:02:
Dus je vind dat tweakers geen advertenties moet gebruiken, maar je hebt geen alternatief. :/

lekker realistisch.
Lees mijn vorige berichten nog maar eens wat beter door want je bent je nu gewoon van de domme aan het houden of je mist keer op keer geheel mijn punt.
Fire69 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:02:
En als de ads weg zijn, hoe worden dan de servers, personeel, bandwidth,... betaald?
Sinterklaas of zo?

Hier is maar 1 iemand hardleers hoor...
het zelfde geld voor jou.
Ik zal het nog een keer uitkauwen.

Vandaag de dag is er geen alternatief voor ads, ja duidelijk?
Daarom staat elke site, dus ook tweakers, er vol mee.
De markt is door de jaren heen zo geworden dat site's zonder deze ads niet meer rond kunnen komen. Volg je het nog?

Ik noem daarom Ads de ziekte van het internet.
Zonder Ads zouden we een veel mooier internet hebben, minder virussen, minder privacy schendingen etc.
Doordat ads zo in het internet zijn doordringt kunnen wij klaarblijkelijk geen internet zonder ads meer voorstellen. Nogmaals, ziekte van het internet.

In een ideale wereld had een site zoals tweakers geen ads nodig en heeft het voldoende aan de meerwaarde die het levert op het internet door de hoeveelheid content, content, views etc. (dat ik dit zo moet uitkauwen??)

Ik begrijp donders goed dat dit de dag van vandaag zoals het internet inmiddels verziekt is niet realistisch is.
Maar dat betekend niet dat ik aan deze Ads/reclame maatschappij mee zal doen. Ik doe er alles tegen om dat soort ziekmakende privacy schendende, virusversprijdende bedrijven tegen te gaan. Daarom blokkeer ik alle Ads zonder uitzondering. En helaas is een mooie site als Tweakers daar slachtoffer van. Maar ook Tweakers kan mij niet garanderen dat ze hun ads altijd virusvrij houden. Het lukt een bedrijf als Yahoo niet eens.

[Voor 68% gewijzigd door Typecast-L op 08-11-2014 14:17]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:48:
[...]
Ik dacht dat ik duidelijk aangeef dat de site rond zou moeten komen zoals het nu bezig is alleen dan minus de ads. Als dat niet lukt dan is de markt gewoon verziekt. Daarom noem ik reclame ook de ziekte van het internet. Ik bedoel dit niet als een aanval richting Tweakers maar richting ads op het internet in het algemeen.
Ik ben het met je eens dat die markt verziekt is en dat het jammer is dat we de huidige banners moeten gebruiken. Reclame an sich is niet verkeerd of vreemd alleen de huidige implementatie op het internet laat enigszins te wensen over.

Helaas is dat nu eenmaal de realiteit. Een verdienmodel is altijd Quid pro quo - het ene voor het andere - Je moet dus iets doen voordat een ander je betaald. Er zijn bijzonder weinig bedrijven of consumenten die je zomaar geld geven en niets terugverwachten. Dus zul je iets terug moeten geven. In het geval dat de consument betaald is dat een reclamevrije website, en in het geval dat een bedrijf betaald is dat een reclamebanner/actie voor de bezoeker. 'If you're not paying for the product, you are the product'.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16
Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:00:
[...]

Nogmaals, want je bent nogal hardleers klaarblijkelijk. ik zeg nergens dat ik een beter verdienmodel weet, want jij weet net zo goed als ik dat ik dan rijk zou zijn:) Ik geef alleen aan dat ik het verdienmodel van "Ads" de ziekte van het internet vind. Ik vind dat een goede website zoals Tweakers, met zoveel gebruikers en content ook zou moeten rond kunnen komen zonder Ads.
Omdat Ads tegenwoordig zo "normaal" gevonden worden lukt het websites niet om zonder deze ads rondte komen. Daarom zeg ik dus dat Ads de ziekte van het internet zijn. Nergens claim ik het beter te weten, dat maak jij er van.
Sorry maar je hebt een mening die totaal niet realistisch , zelfs een beetje naief te noemen, is. Je geeft aan liever geen Ads te willen want je bent van mening dat websites ook zonder ads rond zouden moeten komen. Het andere logische verdienmodel , abbonementen / paywall, wil je ook al niet. Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf door te zeggen dat je zelf geen alternatief hebt.

Normaals je hoeft Tweakers niet te lezen/gebruiken maar respecteer (want zelf hecht je ook aan respect van anderen...) dan ook de beslissing van tweakers om voor niet-leden een banner systeem te gebruiken voor inkomsten. Als je dat niet wil / kan dan ben ik van mening dat je naar Tweakers toe geen respect hebt. Ze, medewerkers van Tweakers, doen hard hun best om een mooie informatieve website op te zetten met reviews, nieuws, pricewatch, V&A en een mooi forum ( dat ook moet worden onderhouden/gecontroleerd ) en dat moet allemaal , als we jou mogen geloven gratiz.

Sorry maar dat gaat in deze maatschappij niet gebeuren. En waar hebben we het over? De keuzen om elke 3 weken 1 klik te doen (zoals al aangegeven 17 clicks in het jaar ) of 1.25 per maand en dan geen 17 clicks.. Je internet abbo is nog duurder..

Strava, Twitter

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-03 11:33
Wat verdiend Tweakers met de pricewatch? % van alle aankopen die ermee gemaakt zijn?

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:08:
[...]

Lees mijn vorige berichten nog maar eens wat beter door want je bent je nu gewoon van de domme aan het houden of je mist keer op keer geheel mijn punt.
Nee, jij zegt dat advertensies de "ziekte" zijn van het internet en dat tweakers ook rond zou moeten komen zonder advertensies, maar geeft geen enkel alternatief.

Die wie van ons is zich nou van de domme aan het houden.
T-Forever schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:09:
Wat verdiend Tweakers met de pricewatch? % van alle aankopen die ermee gemaakt zijn?
http://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel
De Pricewatch is een tool op de site waarmee bezoekers de laagste prijs van een of meer producten kunnen opzoeken bij aangesloten webwinkels. Tweakers probeert de lijst met aangesloten webwinkels zo relevant en groot mogelijk te houden. Iedere keer dat een bezoeker via de Pricewatch doorklikt naar een webwinkel, verdienen we geld. De prijzen voor een zogenoemde click-out verschillen per productcategorie en lopen uiteen van enkele centen tot enkele dubbeltjes. De aangesloten webwinkels betalen enkel voor daadwerkelijk 'doorgesluisd' bezoek, waarbij we een vast percentage clicks niet in rekening brengen om eventuele miskliks van bezoekers te compenseren. Met elke winkel hebben we dezelfde prijsafspraken, waardoor we er ook geen baat bij hebben om bepaalde winkels een hogere positie te geven.

[Voor 51% gewijzigd door _David_ op 08-11-2014 14:12]

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-03 08:55

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:08:
[...]

Het is wel vreemd, je zegt eerst dat ze een ander verdienmodel moeten gaan verzinnen maar je komt vervolgens niet met een gerichte oplossing of überhaupt met een idee. Je kunt wel dingen roepen maar daar help je niemand mee 8)7

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
T-Forever schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:09:
http://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel

We krijgen van de webwinkels een bedrag per click vanuit de pricewatch naar de webwinkel.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:10:
[...]

Nee, jij zegt dat advertensies de "ziekte" zijn van het internet en dat tweakers ook rond zou moeten komen zonder advertensies, maar geeft geen enkel alternatief.

Die wie van ons is zich nou van de domme aan het houden.
Hij vind dat de manier waarop nu geadverteerd word, namelijk retargetting, advertentieveilingen, grote adnetwerken etc 'ziek' zijn want je levert je privacy in en bent kwetsbaar voor malware dat via die netwerken verspreid kan worden. En daar ben ik het wel mee eens. Wij proberen ook zo veel mogelijk alternatieven te vinden waarbij die nadelen opgeheven worden. Echter is de markt daar nog niet echt klaar voor en is het voor kleine bedrijven vaak niet interesant en dus zitten we nog aan de huidige implementaties vast en kunnen we het niet zomaar droppen.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kees schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:15:
[...]

Hij vind dat de manier waarop nu geadverteerd word, namelijk retargetting, advertentieveilingen, grote adnetwerken etc 'ziek' zijn want je levert je privacy in en bent kwetsbaar voor malware dat via die netwerken verspreid kan worden. En daar ben ik het wel mee eens. Wij proberen ook zo veel mogelijk alternatieven te vinden waarbij die nadelen opgeheven worden. Echter is de markt daar nog niet echt klaar voor en is het voor kleine bedrijven vaak niet interesant en dus zitten we nog aan de huidige implementaties vast en kunnen we het niet zomaar droppen.
Van mij mogen advertensies ook vandaag nog verdwijnen hoor ;) maar roepen dat het nu ook allemaal kan zonder advertensies vind ik vrij onrealistisch zoals je zelf ook al zei :)

• Typecast-L
Kees schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:08:
[...]

Ik ben het met je eens dat die markt verziekt is en dat het jammer is dat we de huidige banners moeten gebruiken. Reclame an sich is niet verkeerd of vreemd alleen de huidige implementatie op het internet laat enigszins te wensen over.

Helaas is dat nu eenmaal de realiteit. Een verdienmodel is altijd Quid pro quo - het ene voor het andere - Je moet dus iets doen voordat een ander je betaald. Er zijn bijzonder weinig bedrijven of consumenten die je zomaar geld geven en niets terugverwachten. Dus zul je iets terug moeten geven. In het geval dat de consument betaald is dat een reclamevrije website, en in het geval dat een bedrijf betaald is dat een reclamebanner/actie voor de bezoeker. 'If you're not paying for the product, you are the product'.
Kees schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:15:
[...]

Excact! En het enige wat ik probeer te zeggen is dat een site zoals Tweakers met zoveel kwaliteit content eigenlijk geen overige inkomsten nodig zou hoeven hebben. Dat zo'n site bestaat zou eigenlijk al meerwaarde genoeg moeten zijn maar dat is met de markt en het internet van tegenwoordig helaas niet genoeg.
_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:17:
[...]

Van mij mogen advertensies ook vandaag nog verdwijnen hoor ;) maar roepen dat het nu ook allemaal kan zonder advertensies vind ik vrij onrealistisch zoals je zelf ook al zei :)
Waar roep ik dat dan? Dat maak je er toch echt zelf elke keer van.

[Voor 32% gewijzigd door Typecast-L op 08-11-2014 14:27]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:17:
[...]

Ik zie het meer als een wens dan als een eis:
Ik vind dat als je een site hebt zoals Tweakers waar bezoekers actief participeren, nieuwsberichten discussiëren, content creëren, etc etc je geen advertenties nodig hebt om inkomsten te genereren.
Wat ik dan in gedachten vertaal naar: 'Het is jammer dat een site als Tweakers advertenties nodig heeft om inkomsten te genereren, dat zou toch anders moeten kunnen'

Ik vind dat ook jammer, maar er is momenteel geen beter alternatief. Daar werken we wel aan, bijvoorbeeld door acties op te zetten met bedrijven, maar dat is niet voor alle bedrijven een alternatief.

[Voor 9% gewijzigd door Kees op 08-11-2014 14:25]

Anoniem: 348130

Als typische outsider zal ik ook maar zeggen dat ik er geen zak van begrijp dat tweakers banners nodig heeft om te kunnen leven. :P

Tweakers krijgt dagelijks volle stadions met mensen over de vloer die op zoek zijn naar informatie, óf gewoon direct een nieuw 'speeltje' willen aanschaffen. Tweakers maakt ze lekker door middel van reviews en kan ze leiden naar een winkel met een mooie deal. Maar toch is dit niet voldoende om winst te maken :?

• Hahn
Anoniem: 348130 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:35:
Als typische outsider zal ik ook maar zeggen dat ik er geen zak van begrijp dat tweakers banners nodig heeft om te kunnen leven. :P

Tweakers krijgt dagelijks volle stadions met mensen over de vloer die op zoek zijn naar informatie, óf gewoon direct een nieuw 'speeltje' willen aanschaffen. Tweakers maakt ze lekker door middel van reviews en kan ze leiden naar een winkel met een mooie deal. Maar toch is dit niet voldoende om winst te maken :?
Heb jij ook daadwerkelijk inzicht in hoeveel het oplevert of op kán leveren als je als affiliate optreedt?

Zo niet, dan is het wel heel makkelijk om te roepen dat Tweakers zonder banners ook wel prima van alleen de Pricewatch zou moeten kunnen leven.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Anoniem: 348130 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:35:

Ze kunnen wel meer gaan vragen voor pricewatch clicks die van reviews komen maar dat heeft kieskeurig ook geprobeerd en dat ging niet zo goed :X

nieuws: Webwinkels halen producten van Kieskeurig af om prijsverhoging

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ramon schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:28:
[...]
Laat dat verdienmodel voor t.net maar horen dan :)
Banner-free via karma-store.

Verder vind ik het belachelijk hoe men in dit topic zoveel berichten kan verknoeien aan het extreem letterlijk nemen van alles wat er gezegd wordt. Ik maak een fout door commerciële sites te bestempelen als niet-commerciëel (ik had misschien "retail-oriented" moeten gebruiken ?) maar daar heeft men uitgebreid veel tijd en moeite voor genomen om daar uitgebreide posts over te schrijven om dan de overige 98% van mijn post te missen. Dit lijkt eerder een welles-nietes topic ipv. eerlijke kritiek die door de topic starter en een aantal bezoekers hier als oprecht gevonden worden. Mooi offtopic !

[Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2014 14:40]

• Hahn
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:38:
[...]

En wat verdient Tweakers daar precies aan? Karmapunten zijn namelijk geen geldig valuta in deze wereld.
Verder vind ik het belachelijk hoe men in dit topic zoveel berichten kan verknoeien aan het extreem letterlijk nemen van alles wat er gezegd wordt. Ik maak een fout door commerciële sites te bestempelen als niet-commerciëel (ik had misschien "retail-oriented" moeten gebruiken ?) maar daar heeft men uitgebreid veel tijd en moeite voor genomen om daar uitgebreide posts over te schrijven om dan de overige 98% van mijn post te missen. Dit lijkt eerder een welles-nietes topic ipv. eerlijke kritiek die door de topic starter en een aantal bezoekers hier als oprecht gevonden worden. Mooi offtopic !
Wat wil je nou precies zeggen met dat Tweakers niet 'retail-oriented' is? Want dat kan ik nog steeds niet volgen.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:39
Wellicht een mogelijkheid om features die je met karma koopt ook te verkopen voor geld voor mensen die geen geduld hebben?
Dus bijvoorbeeld:
RSS-feed in Gallery: €0,50 per half jaar (100 karma)
Custom nieuwsbrief: €1,00 per half jaar (250 karma)
RSS-feeds in tracker: €1,00 per half jaar (250 karma)
Custom CSS: €1,75 per half jaar (500 karma)
Tweakblog: €7,50 (5k karma)
Fotoalbum: €10,00 (10k karma)
Storage: €17,50 (20k karma)
Prijzen zijn gewoon "random".

[Voor 3% gewijzigd door OB1 op 08-11-2014 14:50]

AMD 2700x @ 4.2 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) @ 1665 MHz / Memory @ 1190 MHz | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Wat nuance, veel van de gratis content op T.net is community-sourced en de reclame gaat voorbij het "zien" met advertenties die zoveel plaats innemen dat je al een halve pagina moet scrollen om content te zien.
De community generated content staat vrijwel geheel op het forum en op de Tweakblogs, en daar zie je amper tot geen ads.
[...]

De redacteuren die de site elke dag van nieuws voorzien eten inderdaad karmapunten. Hoe wist je dat? :o
OB1 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:47:
Wellicht een mogelijkheid om features die je met karma koopt ook te verkopen voor geld?
Dus bijvoorbeeld:

[...]

Als we even aannemen dat dat een goed idee is en het gretig aftrek zal nemen (valt tegen, denk ik): payment providers willen vaak een bepaald bedrag per transactie ontvangen. Op een bedrag van 50 cent verdien je dan bijvoorbeeld niks omdat dat in zijn geheel naar de payment provider gaat. Wat in dat geval eventueel wel zou kunnen is dat je voor 10 euro bijvoorbeeld 10k besteedbare karmapunten koopt, maar ook daar ben ik geen groot voorstander van. Vergeet niet dat de huidige karmafeatures vroeger in de abonnementen zaten en dat die er juist uit gehaald zijn omdat we die features breder beschikbaar wilden maken. Dat terugdraaien zou raar zijn. :)

[Voor 39% gewijzigd door NMe op 08-11-2014 14:52]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Calimero?

Zelf gebruik je de term commercieel, daarna kom je met een lijst van incorrecte voorbeelden. Daarna gaat het erom dat het kostendekkend moet zijn en nu neem je het ons ook weer kwalijk dat we je post letterlijk nemen en was het voorbeeld Retail-oriented (?). Wat is jouw definitie van Retail oriented? want waarschijnlijk is die ook afwijkend aan jouw definitie van commercieel.

[Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 08-11-2014 14:51]

39

• Hahn
OB1 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:47:
Wellicht een mogelijkheid om features die je met karma koopt ook te verkopen voor geld?
Dus bijvoorbeeld:
RSS-feed in Gallery: €0,50 per half jaar (100 karma)
Custom nieuwsbrief: €1,00 per half jaar (250 karma)
RSS-feeds in tracker: €1,00 per half jaar (250 karma)
Custom CSS: €1,75 per half jaar (500 karma)
Tweakblog: €7,50 (5k karma)
Fotoalbum: €10,00 (10k karma)
Storage: €17,50 (20k karma)
Tweakblogs (en eventueel fotoalbum/storage) voor een klein prijsje in combinatie met bannervrij Tweakers zou ik zelf eigenlijk best een goed plan vinden :) Ik heb meerdere jaren Tweakers bannervrij-abonnement gehad, maar €15 voor alleen banners vind ik het niet meer waard, dan maar af en toe een banner zien.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hahn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:43:
[...]
En wat verdient Tweakers daar precies aan? Karmapunten zijn namelijk geen geldig valuta in deze wereld.

[...]
Wat wil je nou precies zeggen met dat Tweakers niet 'retail-oriented' is? Want dat kan ik nog steeds niet volgen.
Je bevestigt gewoon volledig mijn punt in mijn post die je quote, dat je mijn originele post niet gelezen hebt en je focust op losse woorden die je uit context trekt.
Troll much ?
Zelf gebruik je de term commercieel, daarna kom je met een lijst van incorrecte voorbeelden. Daarna gaat het erom dat het kostendekkend moet zijn en nu neem je het ons ook weer kwalijk dat we je post letterlijk nemen en was het voorbeeld Retail-oriented (?). Wat is jouw definitie van Retail oriented? want waarschijnlijk is die ook afwijkend aan jouw definitie van commercieel.
Nogmaals, waarom zoveel moeite doen om te blijven hameren op één fout gebruikt woord ? Ik heb toch al gezegd dat ik een verkeerd woord gebruikt heb, wat wil je nog meer ?

"Retail oriented sites" bedoel ik mee dat de sites draaien rond verkoop van producten.

[Voor 43% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2014 14:56]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:51:
[...]

Je bevestigt gewoon volledig mijn punt in mijn post die je quote, dat je mijn originele post niet gelezen hebt en je focust op losse woorden die je uit context trekt.
Hij gaat in op beide onderdelen van jouw post, maar jij gaat vervolgens niet in op zijn vragen daarover? :? Ik begrijp ook niet wat je in je tweede alinea probeert te zeggen, en je eerste was zelfs ronduit belachelijk (zie mijn vorige post). ;)

[Voor 3% gewijzigd door NMe op 08-11-2014 14:55]

• Hahn
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:51:
[...]

Laten we dan eens even een ander zinnetje uit die post erbij pakken, die ik ook niet snap:
Ik investeer mijn tijd hier, die ik bij het missen van tweakers.net ook elders zou kunnen investeren.
Jij investeert je tijd hier toch omdat jij dat zelf wilt? Niet omdat je beloningen verwacht of wilt? Dat hoop ik tenminste, want anders ben ook jij commercieel bezig (;)).

Dat Tweakers geld verdient of probeert te verdienen zou volledig los moeten staan van waarom jij tijd en moeite steekt in je bevinden op Tweakers.

En om terug te komen op een eerder stukje uit die post van jou:
Op zich is het geld geen probleem voor mij maar dat ik moet betalen voor een site/community waar ik zelf bijdraag aan de content vind ik heel erg moeilijk te verteren.
Je hoeft niet te betalen in euro's als je dat niet wilt, de enige vereiste is dan dat je betaalt door banners toe te staan. Want dat jij nieuwssuggesties instuurt, forumposts maakt en soms via de Pricewatch een product aanschaft zet helaas niet genoeg zoden aan de dijk.

[Voor 25% gewijzigd door Hahn op 08-11-2014 14:59]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik wil ook best op de rest reageren hoor :)
Op zich is het geld geen probleem voor mij maar dat ik moet betalen voor een site/community waar ik zelf bijdraag aan de content vind ik heel erg moeilijk te verteren. Ik zie mezelf niet als een "pillar of the community" maar ik draag in mijn ogen wat bij aan de consumerende gebruikers van Tweakers. Zo stuur ik nu en dan nieuwstips binnen (vaak succesvol), help ik mensen op het forum met issues en deel ik mijn ervaringen, maak ik nu en dan reviews, geef ik on-topic reacties op de frontpage, referral-clicks naar de webshops en nog een hoop dingen die de site voeden. Want zonder goede, actieve community vermindert de waarde van website drastisch.

Ik investeer mijn tijd hier, die ik bij het missen van tweakers.net ook elders zou kunnen investeren. Echter word ik ook begroet met de waarschuwing dat ik niet mijn webbrowser opengooi voor allerlei privacy-schendende advertentiebedrijven. Of ik moet betalen, om te mogen meehelpen aan het sterk houden van Tweakers. Dit voelt meer als een afstraffing dan een beloning.

Dit is geen kritiek op de devvers of de redactie, jullie vatten de zaken nogal eens persoonlijk op ^^. Maar eerder een punt wat misschien eens besproken moet worden met betrekking tot de langdurige ontwikkeling van T.net.
Daar heb je helemaal gelijk in. Zonder bezoekers geen website. Helaas zonder inkomsten ook geen website. We moeten die twee dus zorgvuldig balanceren, en zeker in vergelijking met de sites die je noemde slaan wij een stuk meer door naar de bezoeker dan naar de adverteerders. Nog meer doorslaan is helaas niet mogelijk. Wij zijn al extreem conservatief op het gebied van banners. En helaas kunnen wij niet alle acties van de bezoekers omzetten in geld. Een aantal wel, zoals de pricewatch waar je al naar refereerde en community-driven acties zoals weggeef acties. De rest levert alleen indirect waarde op doordat ze meer bezoekers naar de site trekken die dan weer doorclicken in de pricewatch of de acties lezen. Maar laat ik het zo zeggen: van de pricewatch en acties alleen kunnen wij niet in de huidige vorm overleven. Dus serveren wij ook banners uit naar de bezoekers.

Overigens suggereren wij nergens in de waarschuwing dat je dan maar een abonnement moet nemen. De letterlijke waarschuwing is: Hoi! We zien dat je waarschijnlijk AdBlock, Ghostery, NoScript of andere software gebruikt die onze bannercode ontregelt. Dat vinden we jammer, want hiermee ontneem je Tweakers in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door Tweakers te whitelisten! Lees hier meer over ons verdienmodel..

En we vragen ook niet of je je adblocker voor het hele internet wil uitzetten (want zoals ik al in je lijst zag, je bezoekt soms websites met schrikbarend veel trakcers/banners), maar alleen voor ons. En wij zijn, zoals ik al eerder uitgelegt hebt, behoorlijk conservatief met de banneruitingen.

[Voor 3% gewijzigd door Kees op 08-11-2014 15:03]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Typecast-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:21:
Excact! En het enige wat ik probeer te zeggen is dat een site zoals Tweakers met zoveel kwaliteit content eigenlijk geen overige inkomsten nodig zou hoeven hebben. Dat zo'n site bestaat zou eigenlijk al meerwaarde genoeg moeten zijn maar dat is met de markt en het internet van tegenwoordig helaas niet genoeg.
Het alternatieve verdienmodel is er wel degelijk. De kwaliteit die de artikelen bezitten, zijn van waarde voor de bezoeker. U snapt: de bezoeker moet dan dus bereid zijn om te betalen voor dat product.

Dat is dus ook precies wat Tweakers aanbiedt: die kwaliteitsartikelen hebben inderdaad een enorme waarde. Die kun je dus kopen voor 15 euro per jaar. Dan krijg je onbeperkt toegang tot alle content op Tweakers.

Heb je er geen 15 euro voor over (voor die alom geprezen kwaliteitscontent), dan biedt men de optie aan banners te bekijken, lever je wat van je privacy in en krijg je 't verder gratis.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hahn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:50:
[...]

Tweakblogs (en eventueel fotoalbum/storage) voor een klein prijsje in combinatie met bannervrij Tweakers zou ik zelf eigenlijk best een goed plan vinden :) Ik heb meerdere jaren Tweakers bannervrij-abonnement gehad, maar €15 voor alleen banners vind ik het niet meer waard, dan maar af en toe een banner zien.
AFAIK is het ook de planning om de abonnementen te gaan uitbreiden, er loopt een thread over in het abonnee forum. :)

edit:

die je natuurlijk niet kan lezen omdat je geen abbonee meer bent, oeps }:| :$

[Voor 7% gewijzigd door _David_ op 08-11-2014 15:04]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

NMe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:53:
[...]

Hij gaat in op beide onderdelen van jouw post, maar jij gaat vervolgens niet in op zijn vragen daarover? :? Ik begrijp ook niet wat je in je tweede alinea probeert te zeggen, en je eerste was zelfs ronduit belachelijk (zie mijn vorige post). ;)
OK dan zullen we ze duidelijk beantwoorden:
NMe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:48:
De redacteuren die de site elke dag van nieuws voorzien eten inderdaad karmapunten. Hoe wist je dat? :o
Hahn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:43:
[...]
Ik zei ook niet dat het voor extreem lage hoeveelheid karmapunten moet zijn. Een beetje zelfstandig denkwerk had jullie daartoe ook geleid.
Hahn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:43:Wat wil je nou precies zeggen met dat Tweakers niet 'retail-oriented' is? Want dat kan ik nog steeds niet volgen.
Tweakers verkoopt toch geen artikelen ? Je kan misschien wel stellen dat ze nieuws "verkopen" maar dat is dus niet hetzelfde.
NMe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:48:
De community generated content staat vrijwel geheel op het forum en op de Tweakblogs, en daar zie je amper tot geen ads.
(User) Product reviews en Vraag & Aanbod lijken me ook community-generated.

Anoniem: 348130

Hahn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:37:
[...]

Heb jij ook daadwerkelijk inzicht in hoeveel het oplevert of op kán leveren als je als affiliate optreedt?

Zo niet, dan is het wel heel makkelijk om te roepen dat Tweakers zonder banners ook wel prima van alleen de Pricewatch zou moeten kunnen leven.
Nee, maar dat heeft op de crew na niemend hier :)

Ben ik te naïef door te denken dat Tweakers een enorm groot en drukbezocht warenhuis is waar je continue verleidt wordt met 'hebbedingetjes'. Veruit de meeste bezoekers zijn alleen maar kijkers, maar het kleine aantal bezoekers kopen uiteindelijk iets en daardoor kan prima de huur, het personeel en alles tot en met het onderhoud aan de koffiemachine bekostigd worden :?

• Floppus

Floppus

Terzijde: er waren en zijn discussies over het eventueel meer benutten van zaken als karma. Helaas is zelfs nu al gebleken dat sommigen zo ver gaan om via omwegen anderen met veel karma te benadelen en zichzelf te bevoordelen. Als er serieus iets met karmapunten gedaan kan worden anders dan minor features, dan zal er uitgebreid nagedacht moeten worden over invulling.

Neemt niet weg dat ik er voorstander van ben mensen die actief bijdragen daar ook een wat meer tastbare waardering voor te geven. Het is namelijk een relatief kleine groep die veel bijdraagt.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:07:
[...]

Ik zei ook niet dat het voor extreem lage hoeveelheid karmapunten moet zijn. Een beetje zelfstandig denkwerk had jullie daartoe ook geleid.
Zelfs al gaat het om miljoenen karmapunten: wat verdient Tweakers daaraan? Hoe gaan de redacteuren hun gezin te eten geven in ruil voor een zelfverzonnen betaalmiddel dat alleen op Tweakers werkt? Ja, je kan wel zeggen dat je heel veel content bijdraagt en je daar ook al die karma aan verdiend hebt, maar als iedereen die de content afneemt banners blockt of de banners afkoopt met karmapunten dan ben je nog nergens met al die content...
Tweakers verkoopt toch geen artikelen ? Je kan misschien wel stellen dat ze nieuws "verkopen" maar dat is dus niet hetzelfde.
Tweakers verkoopt ook geen artikelen en maakt ook geen winst op de abonnees. Zelfs de nieuwe abofeatures waar nu over gebrainstormd wordt hebben nergens als doel om winst te maken maar om bezoekers veelgevraagde extra functionaliteit te bieden. Er wordt hooguit kiet gespeeld op de ontwikkelkosten daarvan. ;)
(User) Product reviews en Vraag & Aanbod lijken me ook community-generated.
Klopt, maar daar zijn er minder van dan blogposts en forumtopics. Ik zei dan ook nergens dat alle content op de blogs en op het forum zat.
Anoniem: 348130 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:07:
[...]

De crew op een enkeling na ook niet. Het MT heeft inzicht in de centen, dat gaan ze echt niet aan de neus van de vrijwilligers hangen en zelfs de betaalde werknemers zullen niet alles tot in detail weten. :)
Ben ik te naïef door te denken dat Tweakers een enorm groot en drukbezocht warenhuis is waar je continue verleidt wordt met 'hebbedingetjes'. Veruit de meeste bezoekers zijn alleen maar kijkers, maar het kleine aantal bezoekers kopen uiteindelijk iets en daardoor kan prima de huur, het personeel en alles tot en met het onderhoud aan de koffiemachine bekostigd worden :?
Er lopen tientallen mensen aan personeel rond. Ik weet het precieze aantal niet, maar laten we zeggen dat het er 40 zijn. Als die gemiddeld modaal verdienen komt dat neer op zo'n 1,3 miljoen euro per jaar aan personeelskosten alleen al. Ik weet niet wat je bedoelt met "hebbedingetjes" maar Tweakers verdient wat bannerinkomsten betreft geld aan views, niet aan clicks of daadwerkelijk afgeronde transacties. Ik ken de cijfers niet, maar steld dat 25% van alle views gedaan wordt door users die banners blokkeren, en die stoppen daar ineens van de ene op de andere dag mee. De bannerinkomsten gaan dan in één keer met 33% omhoog zonder dat zo'n bannerblokkerende gebruiker verder iets meer hoeft te doen dan een banner bekijken.
Floppus schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:10:
Neemt niet weg dat ik er voorstander van ben mensen die actief bijdragen daar ook een wat meer tastbare waardering voor te geven. Het is namelijk een relatief kleine groep die veel bijdraagt.
Mee eens. :)

[Voor 40% gewijzigd door NMe op 08-11-2014 15:24]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Anoniem: 348130 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:07:
[...]

Wat je wel moet beseffen is dat Tweakers een viertal verdienmodellen heeft zoals we hier uitleggen. In ons budget houden we rekening met alle 4 de inkomstenbronnen. Als we dan zouden besluiten om een van die verdienmodellen niet meer te hanteren dan moeten we ons budget daar ook op aanpassen. En ondanks de bannerblockers is dat nog een behoorlijke inkomstenborn, die echter wel naar beneden gaat, mede dankzij de bannerblockers. Vandaar onze oproep.

In jouw verhaal heeft het warenhuis naast de producten die ze verkopen nog een verdienmodel, bijvoorbeeld een gokautomaat. En ze houden ook rekening in het budget met wat ze daarmee verdienen. Als ze dan het gokautomaat verbannen omdat de bezoekers klagen over de kans op een gokverslavingm dan moeten ze ook de koffiemachine de deur uit doen omdat die dan teveel kost, waardoor het personeel minder gemotiveerd is en ze uiteindelijk minder verkopen waardoor ze falliet gaan het personeel op straat beland, hun huis uitgezet worden, hun relaties verbreken, op straat komen te wonen en aan de drugs gaan waardoor ze de criminaliteit ingaan om die drugs te kunnen betalen en uiteindelijk bij jouw inbreken. Dus bespaar jezelf een inbraak en blokkeer geen banners ;)

[Voor 10% gewijzigd door Kees op 08-11-2014 15:21]

• Kevinp
  • Laatst online: 26-03 19:52
Harribo schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:51:
Ik heb tweakers netjes op de whitelist staan. Ook omdat ik tot nu toe nog geen reclame heb gezien die mij irritant in de weg stond.
Daar komt bij dat ik tweakers een fijne en nette site vind en niet het idee heb dat het gerund wordt door sjaggeraars die alléén maar hun eigen zakken willen vullen. En ik heb baat bij deze site, vol met nuttige info.
Tweakers laat tot nu toe zien hoe het moet: een compromis tussen de behoeften van de gebruiker en de site die de reclame wil tonen.
Ik wou dat er meerdere sites zo waren, zou een hoop irritatie schelen. Mijn mening hoor.
Ik ook regelmatig.Maar er komen steeds vaker iritante reclames tegen waardoor tweakers weer op de blacklist gaat.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hahn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:55:
Jij investeert je tijd hier toch omdat jij dat zelf wilt? Niet omdat je beloningen verwacht of wilt? Dat hoop ik tenminste, want anders ben ook jij commercieel bezig (;)).

Dat Tweakers geld verdient of probeert te verdienen zou volledig los moeten staan van waarom jij tijd en moeite steekt in je bevinden op Tweakers.
Ik investeer mijn tijd hier inderdaad omdat ik dat wil, maar dat wil ook zeggen dat zodra men moeilijk doet, ik kan vertrekken en elders mijn tijd investeren. Ik verwacht geen beloningen in de zin van een gratis USB stickje of een som geld, ik verwacht dat de moeite en tijd die ik doe, dat ik tenminste niet geconfronteerd wordt dat ik niet bijdraag aan T.net. Als ik ads uitschakel en er niet over lastig gevallen wordt of ik krijg er een banner-free abo voor in de plaats, komt op hetzelfde neer als uiteindelijk resultaat, namelijk dat ik niet behandeld wordt als bloedzuigende piraat. Zo zien jullie de gebruikers die ads blocken misschien wel (mijn post over "klanten zijn dieven"), ondanks de hoeveelheid ik bijdraag aan het voorthelpen van T.net. Dat zorgt weer voor meer bezoekers (want meer tevreden users) dus meer clicks dus meer centjes.

Ik kom hier op Tweakers inderdaad niet omdat ze geld verdienen maar ik kan hier wel niet meer komen als men ineens een bedrag eist aan iemand die een bepaalde mate bijdraagt aan de kwaliteit en content van T.net zelf.
Je hoeft niet te betalen in euro's als je dat niet wilt, de enige vereiste is dan dat je betaalt door banners toe te staan. Want dat jij nieuwssuggesties instuurt, forumposts maakt en soms via de Pricewatch een product aanschaft zet helaas niet genoeg zoden aan de dijk.
Dit topic is gestart met als punt dat de privacy-schendende ads geen acceptabel alternatief is voor iedereen die 15€/jaar teveel vind (voor één website).

• Hahn
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:07:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, door bannervrije abonnementen weg te geven voor karmapunten verdient Tweakers geen ene rode cent. Dus de vraag van mijn kant blijft: wat heeft Tweakers aan jouw idee?

Er werd namelijk aan jou gevraagd wat een ander verdienmodel zou zijn en iets gratis (voor karmapunten) weggeven is dat niet.
[...]

Tweakers verkoopt geen producten inderdaad. En wat wil je daarmee zeggen? Want dat is me nu nog steeds niet duidelijk :) Waarom haal je aan dat Tweakers geen producten verkoopt?
Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:23:
[...]

Zo zien jullie de gebruikers die ads blocken misschien wel (mijn post over "klanten zijn dieven"), ondanks de hoeveelheid ik bijdraag aan het voorthelpen van T.net. Dat zorgt weer voor meer bezoekers (want meer tevreden users) dus meer clicks dus meer centjes.

Ik kom hier op Tweakers inderdaad niet omdat ze geld verdienen maar ik kan hier wel niet meer komen als men ineens een bedrag eist aan iemand die een bepaalde mate bijdraagt aan de kwaliteit en content van T.net zelf.
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je jezelf meer waard vindt voor Tweakers dan misschien in werkelijkheid wel het geval is.
[...]

Dit topic is gestart met als punt dat de privacy-schendende ads geen acceptabel alternatief is voor iedereen die 15€/jaar teveel vind (voor één website).
Als je dat niet acceptabel vindt dan kan je net zo goed helemaal niet op internet komen.

[Voor 35% gewijzigd door Hahn op 08-11-2014 15:29]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NMe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:12:
[...]

Tweakers verkoopt ook geen artikelen en maakt ook geen winst op de abonnees. Zelfs de nieuwe abofeatures waar nu over gebrainstormd wordt hebben nergens als doel om winst te maken maar om bezoekers veelgevraagde extra functionaliteit te bieden. Er wordt hooguit kiet gespeeld op de ontwikkelkosten daarvan. ;)
Wel gedaan toch? Althans, ik kan herinneren dat er ooit Tweakers merchandise verkocht werd. Misschien dat weer gaan doen en de winst gebruiken om de site te helpen financieren? Of denk ik nu te simpel :P

Oscar Wilde

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raven schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:27:
[...]
Wel gedaan toch? Althans, ik kan herinneren dat er ooit Tweakers merchandise verkocht werd. Misschien dat weer doen en de winst gebruiken om de site te financieren? Of denk ik nu te simpel :P
Merchandise is iets anders dan abonnees natuurlijk, en met "artikelen" doelden we AFAIK op nieuwsberichten. :P Ik heb geen idee of daar wel winst op gemaakt werd, die shop is al langer dood/dicht dan ik crew ben. :P

[Voor 5% gewijzigd door NMe op 08-11-2014 15:28]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

Ik investeer mijn tijd hier inderdaad omdat ik dat wil, maar dat wil ook zeggen dat zodra men moeilijk doet, ik kan vertrekken en elders mijn tijd investeren. Ik verwacht geen beloningen in de zin van een gratis USB stickje of een som geld, ik verwacht dat de moeite en tijd die ik doe, dat ik tenminste niet geconfronteerd wordt dat ik niet bijdraag aan T.net. Als ik ads uitschakel en er niet over lastig gevallen wordt of ik krijg er een banner-free abo voor in de plaats, komt op hetzelfde neer als uiteindelijk resultaat, namelijk dat ik niet behandeld wordt als bloedzuigende piraat. Zo zien jullie de gebruikers die ads blocken misschien wel (mijn post over "klanten zijn dieven"), ondanks de hoeveelheid ik bijdraag aan het voorthelpen van T.net. Dat zorgt weer voor meer bezoekers (want meer tevreden users) dus meer clicks dus meer centjes.

En je kan nog zoveel bijdragen aan tweakers, maar als er aan de eind van de maand niks verdient wordt blijft tweakers niet lang bestaan, en het is 1 simpel notficatie die je kan weg klikken, "lastigvallen" is vrij overdreven.
Raven schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:27:
[...]
Wel gedaan toch? Althans, ik kan herinneren dat er ooit Tweakers merchandise verkocht werd. Misschien dat weer doen en de winst gebruiken om de site te financieren? Of denk ik nu te simpel :P
Ik kan het niet meteen terugvinden maar zeef heeft al een paar keer aangegeven dat die merchandise niet verkocht werd. :(

[Voor 5% gewijzigd door _David_ op 08-11-2014 15:30]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NMe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:28:
[...]

Merchandise is iets anders dan abonnees natuurlijk, en met "artikelen" doelden we AFAIK op nieuwsberichten. :P Ik heb geen idee of daar wel winst op gemaakt werd, die shop is al langer dood/dicht dan ik crew ben. :P
|:( , ik dacht dat je op fysieke producten doelde :P

Het is al heel lang geleden ja, kan mij niet eens herinneren wanneer....

edit: Ging dat toen niet via http://shop.tweakers.net/tweakgear ? Gevonden in Overige Tweakers.net casebadges te koop :?

[Voor 40% gewijzigd door Raven op 08-11-2014 15:34]

Oscar Wilde

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:32:
[...]

|:( , ik dacht dat je op fysieke producten doelde :P

Het is al heel lang geleden ja, kan mij niet eens herinneren wanneer....

edit: Ging dat toen niet via http://shop.tweakers.net/tweakgear ? Gevonden in Overige Tweakers.net casebadges te koop :?
Yep, tweakgear :D

Daniel in "Tweakgear shop offline?"
Daniel schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:27:
Inderdaad, de TweakGear shop is tijdelijk offline. Het aantal transacties was dermate laag dat het voor ons handlingpartner (de partij die de opslag en afhandeling van orders verzorgde) niet rendabel was om de shop in de lucht te houden. Spullen zijn er nog genoeg, alleen liggen die nu in ons magazijn waardoor het wat lastig is om op een handige manier orders te verschepen. We streven er uiteraard naar de shop binnenkort weer online te hebben.

• Christiaan B
  • Laatst online: 26-03 23:18
Heb Tweakers ook zojuist op de whitelist gezet dankzij je thread. Daarnaast denk ik dat je niet te moeilijk moet doen met geen analytics en dergelijken toestaan, het heeft namelijk geen zin om de illusie te hebben dat nu niemand je kan traceren :)

Groeten

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hahn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:26:
[...]
Hoe je het ook wendt of keert, door bannervrije abonnementen weg te geven voor karmapunten verdient Tweakers geen ene rode cent. Dus de vraag van mijn kant blijft: wat heeft Tweakers aan jouw idee?
Dat dit een stimulans kan zijn voor de mensen om meer content te genereren waardoor T.net waardevoller wordt. Natuurlijk, mensen die misbruik maken van het systeem door minderwaardige content te maken maar dat is nu ook de issue met ads en adblockers.
Er werd namelijk aan jou gevraagd wat een ander verdienmodel zou zijn en iets gratis (voor karmapunten) weggeven is dat niet.
Rechtstreeks geld kan ik niet beloven, maar onrechtstreeks kan een beter T.net zorgen voor meer bezoekers. Tenzij het doel is zoveel mogelijk clicks te genereren op de korte termijn ipv. lange termijn.
Tweakers verkoopt geen producten inderdaad. En wat wil je daarmee zeggen? Want dat is me nu nog steeds niet duidelijk :) Waarom haal je aan dat Tweakers geen producten verkoopt?
Ik veranderde mijn eerste post in dit topic van "niet-commerciële websites" naar "niet retail-oriented websites" Fietsbel vroeg wat mijn definitie van retail-oriented (site) was, ik zei dat mijn definitie daarvan slaat op sites die draaien rond de verkoop van producten. Toen vroeg jij wat ik daar nu mee bedoelde met Tweakers. Ik zei dat Tweakers geen producten in de strikte zin verkoopt.
_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:30:
[...]
En je kan nog zoveel bijdragen aan tweakers, maar als er aan de eind van de maand niks verdient wordt blijft tweakers niet lang bestaan, en het is 1 simpel notficatie die je kan weg klikken, "lastigvallen" is vrij overdreven.
Je bekijkt het in een te strikte zin: ik bedoel niet dat 90% van de users zijn ads kan afkopen met de lage hoeveelheid karma, maar de "meubels" van T.net die doorgaans een kleine groep is. Als je moeite hebt met te betalen voor een (te duur in mijn ogen) jaarlijks abo en ook niet te vinden bent voor ad-support, dat je dan maar je meerwaarde moet betekenen voor de site. Dat is natuurlijk maar een suggestie van mij, open voor discussie.

De melding wegklikken is voor mij ook het probleem niet, het is de boodschap die het brengt. "Hey vuile centenknijper, je gunt ons geen centen door de privacy-schendende ads te blocken. Doe dat eens niet."

En dan heb ik zoiets van: "man, ik kom hier al 14 jaar met bijna 10.000+ forum posts, 500+ frontpage posts (>90% +1), 18 product reviews, up-to-date inventaris (meer referral-clicks) en nog klagen ?"

Misschien een oplossing in de trend van "if karma >= 30.000 (of whatever) then no_adblock_nagging" ?

[Voor 30% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2014 15:49]

• Floppus

Floppus

[...]

[...]

Ah, dus je vindt dat je meer bijdraagt dan een ander, en daarom moeten de lasten die er zijn voor het platform verdeeld worden onder de anderen, maar niet naar jou. Wie weet, misschien is een vorm van karma daar ooit een oplossing voor.

Neemt niet weg dat als je je ergens nog niet bewezen hebt, je het hebt te doen met de voorwaarden die een site stelt. Het verhaal wel gebruik maken maar de voorwaarden niet respecteren kan je moreel nooit winnen.

En laten we niet doen of Tweakers mensen in de wurggreep neemt. Er is vroeger wel eens sprake geweest van bannen bij openlijk blokkeren. Zinloos, en wordt ook al tijden niet meer gedaan. Er zijn geen gevolgen aan het blokkeren, anders dan dat je mensen over je heen krijgt als je het ook nog eens gaat verdedigen.

Nou ja, geen gevolgen... Op een glitch na, eens in de 3 weken een balk wegklikken. Whoopteedoo wat zijn we evil hard mensen in de hoek aan het zetten...

[Voor 11% gewijzigd door Floppus op 08-11-2014 15:42]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Floppus schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:39:
[...]

Ah, dus je vindt dat je meer bijdraagt dan een ander, en daarom moeten de lasten die er zijn voor het platform verdeeld worden onder de anderen, maar niet naar jou. Wie weet, misschien is een vorm van karma daar ooit een oplossing voor.
Het mooiste is dat hij voorbij gaat aan het feit dat hij ook bijdraagt aan extra kosten door meer gebruik te maken van het platform.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"We streven er uiteraard naar de shop binnenkort weer online te hebben."

Dat is dus niks geworden?

Oscar Wilde

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:47:
[...]

"We streven er uiteraard naar de shop binnenkort weer online te hebben."

Dat is dus niks geworden?
Nope :-(

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Floppus schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:39:
Nergens stel ik dat ik alleen mezelf boven anderen zet. Ik denk vooral aan de groep mensen die bijdragen aan T.net door het maken van nuttige community-generated content zoals degelijke productreviews en blogs, mensen helpen op het forum met hun vragen en problemen, etc.
Ik vind het opmerkelijk dat er in dit topic zoveel vooroordelen heersen, alsof een gewone user geen geldig argument kan brengen zonder een cynische ondertoon te moeten gebruiken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:38:
Rechtstreeks geld kan ik niet beloven, maar onrechtstreeks kan een beter T.net zorgen voor meer bezoekers.
Meer bezoekers, OK, maar wat levert dat op als er geen reclame mag worden gemaakt? Hoe moeten we gaan beoordelen of iemand wel of niet in aanmerking komt voor een status dat deze dan de ads niet meer hoeft te zien, zonder daarna weer van willekeur te worden beschuldigd door mensen die het niet krijgen?

Het probleem in je redenering is dat je redeneert vanuit het standpunt dat jouw status je ad-free moet maken. Maar alles wat ingevoerd wordt, moet niet afhankelijk zijn van een persoonlijke redenering, even los van of je die status al dan niet verdient :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Ramon
Plus dat je dan extreme karma-whoring krijgt, dus of de kwaliteit van t.net er echt op vooruit zal gaan?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

gambieter schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:08:
Meer bezoekers, OK, maar wat levert dat op als er geen reclame mag worden gemaakt? Hoe moeten we gaan beoordelen of iemand wel of niet in aanmerking komt voor een status dat deze dan de ads niet meer hoeft te zien, zonder daarna weer van willekeur te worden beschuldigd door mensen die het niet krijgen?
Dat is het juist: je kan het niet vermijden dat men daarover in discussie treed. Zoals dit topic duidelijk aangeeft. Je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Het probleem in je redenering is dat je redeneert vanuit het standpunt dat jouw status je ad-free moet maken. Maar alles wat ingevoerd wordt, moet niet afhankelijk zijn van een persoonlijke redenering, even los van of je die status al dan niet verdient :)
Ik gebruik mezelf niet meteen als ijkpunt. Als men morgen zegt dat je minimaal 100.000 karma nodig hebt (ik heb 80.000), dan zal ik me gemotiveerd voelen om bij te dragen om aan die 100.000 karma te voldoen. Ik heb nog genoeg spul waar ik een review over kan schrijven, ik kan altijd aan een blog beginnen, etc.
Maar nu heb ik die motivatie niet om meer te doen dan ik nu doe, want men wil clicks van mij, geen content.
Ramon schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:11:
Plus dat je dan extreme karma-whoring krijgt, dus of de kwaliteit van t.net er echt op vooruit zal gaan?
Nu krijg je ad-blocking, dus wat ga je daarmee vooruit ? Uiteindelijk kan er wel gemoderate worden, dat is bij product reviews en FP-posts ook zo. We praten hier uiteindelijk niet over tweakers-leden die geld verdienen hiermee dus de meeste die willen boycotten, blocken gewoon ads. De mensen die effectief iets willen betekenen voor T.net en zijn users (zoals ik dat probeer), kunnen op deze manier erkend worden.

[Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2014 16:17]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Phuncz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:14:

Maar nu heb ik die motivatie niet om meer te doen dan ik nu doe, want men wil clicks van mij, geen content.
Je hoeft niet te klikken op banners hoor, views levert ook geld op. :)
Banners leveren ons alleen geld op als ze worden vertoond. Het maakt dus niet uit of er wel of niet op wordt geklikt. Hoewel er verschillende manieren zijn voor fabrikanten om campagne te voeren (alleen per klik betalen, per verkocht item betalen, een vast bedrag betalen, et cetera), vertoont Tweakers feitelijk alleen maar banners die verkocht zijn op basis van het cpm-model. Dit betekent dat adverteerders een prijs per duizend (cost per mille) impressies betalen en dat Tweakers die vertoningen in een bepaalde tijdsperiode moet realiseren. Hoe meer mensen advertenties blokkeren, hoe minder van die vertoningen wij kunnen verkopen, hoe minder geld wij kunnen verdienen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

_David_ schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:17:
[...]

Je hoeft niet te klikken op banners hoor, views levert ook geld op. :)
Ja dat snap ik natuurlijk wel, maar je snapt mijn punt :)

Trouwens, zorgde AdBlockPro er niet juist voor dat ads wel "geladen" werden maar voor de end-user niet zichtbaar waren ?

[Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2014 16:19]

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee