Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Je blokkeert onze banners Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:19

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wat heeft een bank met tweakers.net te maken, ja dat ik veel geld uit geef aan gadgets. Echter is dat het dan ook. Ik zou liever wat meer "tweaker" advertenties zien.

Echter de oplossing was: Tweakers ook whitelisten in ghostery en donottrackme, hier heb je het resultaat:

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Ikke_Niels
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 20:21
Eerlijk gezegd vind ik dat Tweakers zeer "schoon" is qwa reclame.
Ik heb thuis op mijn computer alle blockers erop staan: no-script, adblock, ghostery en dan ja krijg ik idd de melding.

Op mijn werk PC is dat niet het geval (policy's dat ik geen software mag installeren enzo :P), dus zit ik op een cleane internet-explorer.

Dit is wat ik nu heb als ik op de site van Tweakers kijk.
http://tweakers.net/ext/f/2sDsLxe4b69SlYCkDwVJC7hE/thumb.jpg

Nou schoner kan het volgens mij niet toch? :D En ja tuurlijk zijn er reclames af en toe... maar voor niets gaat de zon op. Zet ik thuis mijn blockers uit? Nee, maar dat compenseer ik deels door mijn werk pc :+

User Error -- Please Replace User

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:35
[quote]Barry schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:07:
Naast Tweakers bezoek ik nog 300000 websites. Waarom zou ik voor Tweakers een uitzondering maken in mijn addblock? Zonder reclame werkt toch echt lekkerder :)

Ga een originele manier bedenken om geld te verdienen. Meewerken aan het succes van gedwongen adds op het scherm vind ik geen manier om trots op te zijn.
[/quote]
Oh, en ondertussen wel Tweakers als platform gebruiken om je Xiaomi te verkopen? Origineel hoor. :O :F

quote:
Barry schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:31:
Ik wil even terug komen op mijn mening die ik eerder heb geschreven.

Na een beetje onderzoek over het onderwerp moet ik mijn mening herzien. Ik heb Tweakers dan ook toegevoegd aan mijn uitzonderingen lijst.
_o_ d:)b

zeef wijzigde deze reactie 13-12-2014 18:14 (21%)

• Blizz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 00:39
Zo'n melding hoort hier thuis? :)
quote:
quote:
quote:
crisp schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:24:

Wellicht dat er op een andere manier alsnog bannercode geblokkeerd wordt?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de Flash plug-in niet toesta op Tweakers. Maar dan zie ik gewoonlijk een standaardmelding van Safari.

Safari 8.0.2
AdBlock 2.16.3
Ghostery 5.4.1

Klachten over mijn reacties kunnen naar /dev/null

• Bluepenguin
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Beste, bij mij kwam vandaag net als ongeveer anderhalve maand terug weer een keer de melding langs dat ik een ad-blocker of vergelijkbaar zou gebruiken.
Prima meldingen-systeem op zich (veel vriendelijker dan bijv. een paywall), maar het rare is dat ik geen adblocker gebruik. Opera 12.17 draait hier als browser zonder enige extensie, met de bekende java(script) en flash spullen geïnstalleerd en actief. De Opera "turbo" compressie functie staat uit.

De enige "blokkering" die actief is, is de pop-upblokkering van m'n anti-virus en die van de browser. Beide staan zelfs op een laag niveau ingesteld. Nu zijn er heel wat sites die net zoals t.net vragen met een melding om hen te whitelisten. Bij het bezoeken van dergelijke andere websites heb ik nog nooit zo'n melding gehad met dezelfde versie van de browser. Ook heeft m'n anti-virus geen grote versie-update had in de afgelopen tijd.

Bij mij komt jullie melding dus incidenteel. Gezien dat + dat ik nooit meldingen krijg van sites waarvan ik weet dat er een vergelijkbare policy is, kan ik nu het beste dit hier vragen? Of zou het misschien eerder een kever kunnen zijn die naar Stoute Bugs mag?

het welbekende beeld:

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Breathing in the sky

Over "over het hoofd zien" gesproken...

Wat zie ik dan over het hoofd?

Flashblock (flash onderscheppen en een "play" button tonen, maar wel het flash bestand al downloaden) staat uitgeschakeld. Ghostery is actief maar, zoals zichtbaar, "tweakers.net" is ge-whitelist.

Dus wat gaat er dan fout? Naar beste eer en geweten blokkeer ik voor T-net niets.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik heb tweakers netjes op de whitelist staan (ik heb hier alleen ghostery draaien).

toch kreeg ik deze reactie

Iemand een idee wat ik dan nog meer heb draaien? (ik zie hier meestal ook gewoon banners)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Blizz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 00:39
De site/domain whitelists van AdBlock en Ghostery werken niet op die wijze, ze schakelen namelijk het blokkeren uit van elke tracker die Tweakers aanroept.

Edit:

Edit 2: Eens kijken of het ligt aan de hosts file op m'n telefoon |:(

Blizz wijzigde deze reactie 03-04-2015 20:30 (44%)

Klachten over mijn reacties kunnen naar /dev/null

• zeef
  • Laatst online: 20:35
quote:
Toff schreef op donderdag 16 april 2015 @ 01:35:
[...]

Als ik via de Pricewatch "de beste" aanbieding selecteer, waarom moet iemand daar dan nogeens "CPS"-geld aan verdienen? Bedrijven betalen sowieso al, om in de PW voor te mogen komen.
Omdat sommige bedrijven niet per click maar per sale betalen. Maar daarvoor moet je wel kunnen meten.
quote:
Als iemand geld verdient aan mijn bestelling, kan ik waarschijnlijk elders terecht voor minder geld, als deze "man in the middle" er buiten wordt gelaten? Wat een misselijkmakend systeem!
Die kosten vallen onder reclame of marketing. Adverteren kost geld. Zelfs de Aldi, een winkel die zet scherp is op de kosten, adverteert in landelijke print media. Dat zijn forse budgetten, zeker in vergelijking met de kosten die je bin Tweakers maakt. Je moet juist blij zijn met ons. ;) Want wij bieden een interessant platform voor jou en voor de winkelier. Tegen een fractie van de kosten die adverteren op standaard plekken zoals TV, radio of gedrukte media. ;)
quote:
Pricewatch en vergelijkbare sites pretenderen de "goedkoopste" of de "beste", of "populairste" aanbieding te tonen, op basis van user reviews en prijsmeldingen. Nu blijken er ook hierbij commerciële belangen in het spel, waarbij er blijkbaar niet alleen verdiend wordt aan het sowieso getoond worden van bedrijven (wie niet betaalt, wordt niet getoond), maar ook nogeens aan de nietsvermoedende consument (tweaker), die via de PW iets bestelt... Als bedrijf A meer commissie betaalt dan bedrijf B, wie wordt dan als "meest populair" of "beste", of hoe je het ook maar wilt noemen als eerste getoond in de PW?
GATVERDAMME!
Nee, zo werkt het niet. Een winkel kiest er zelf voor of ze willen worden aangesloten. Wij laten de prijzen zien zoals de winkeliers ze aanleveren. Ons platform onderhouden kost geld. De redactie schrijft nieuws dat interessant is, de pricewatch mannen zorgen dat de specs up to date zijn, etc. etc. Dat kun je niet gratis doen, want mijn collega's moeten ook huur/hypotheek en de supermarkt betalen. We zijn overigen heel transparant daarover, lees hier meer over onze inkomstenbronnen. Wat mij betreft iets eerlijker dan die andere prijsvergelijker. ;)

De 'top' positie is inderdaad een reclamepositie. Die heeft een afwijkende kleur en er staat 'advertentie' in. Die kan een winkelier inkopen. Hoeft niet. Daaronder staan de prijzen zoals ze door de andere winkeliers worden aangeleverd. Zoals je ziet is de eerste van die lijst een stuk goedkoper. De laagste prijs verstoppen we niet, die staat er gewoon.

Of een bedrijf een CPC (cost per click) of CPS (cost per sale) prijs betaald, dat doet daar verder niets aan af. Bij de eerste optie betaal je een laag tarief voor elke bezoeker die via de PW doorslikt naar de shop. Bij CPS betaald de winkelier een hoger bedrag, maar alleen bij een succesvolle transactie. In beide gevallen zijn cookies van Tweaker belangrijk, om de herkomst van de bezoeker te kunnen zien.

zeef wijzigde deze reactie 16-04-2015 07:21 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:26
Deze vind ik erg irritant, het dropdownmenu er net boven werkt niet, vanwege die advertentie, en wat ik ook doe: ik krijg hem niet weg. Druk nu op een willekeurig forum eronder om vervolgens via quicklinks alsnog op plaats van bestemming te komen.
http://i.imgur.com/xSCGjpgrVy.jpg

• _David_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:52

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je kan in de GA code die Tweakers gebruikt al zien dat het ip geanonimiseerd wordt:
JavaScript:
1
_ga('set', 'anonymizeIp', true);

Daarnaast heeft tweakers als het goed is deze settings uitstaan in Google Analytics & een bewerkers overeenkomst afgesloten (Data Processing Amendment in het sceenshot)

_David_ wijzigde deze reactie 12-08-2015 11:10 (9%)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:57
In dit topic las ik dat velen de banners niet vervelend vinden en daardoor eventueel wel zouden willen accepteren. Hier ben ik het niet altijd mee eens.

Meestal zijn de banners niet zo groot, maar soms zit er een banner tussen die erg hoog is.

Dit in combinatie met de wijziging van de layout van tweakers.net, zorgt er soms voor dat je eerst moet gaan scrollen om nieuws te kunnen zien. Destijds moest ik al erg wennen aan de drie grote koppen bovenin waardoor het eerste overzicht van het nieuws van 'vandaag' minder was.

Inmiddels ben ik wel gewend aan de nieuwe layout en vind ik het verder mooi, maar met grote banners irriteer ik me er wel aan. Dat is de rede waarom ik tweakers niet op de whitelist gezet heb.

Voorbeeld wat ik een paar keer gehad heb:

• riotrick
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:54
Je blokkeert onze banners...
Tja waarom doe ik dat? Een banner hier en daar vind ik niet zo'n probleem. Het hele tracking gebeuren maakt me ook niet veel uit. Maar dit soort ads, die volledig de site lijken over te nemen, tja dat is voor mij wat too much. Terug in de adblocker maar weer.

Facebook :: Twitter :: PSN

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:45
quote:
crisp schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Het 'Acties op Tweakers' blokje is geen reclamebanner maar 'eigen' content...

1 Klik verder naar een andere V&A pagina en ik krijg de gele melding weer.

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik krijg de melding dat ik banners blokkeer ook. In de trein, wellicht dat de NS iets doet met de verbinding:

T.net is goedgekeurd in Ghostery en de banner staat er gewoon.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:34
Er is denk ik iets gewijzigd in Firefox. Ineens krijg ik ook geen reclame meer te zien, terwijl ik geen add-blockers gebruik o.i.d.
De advertentieruimte wordt wel gereserveerd, maar de ruimte waarin de ad moet komen te staan blijft wit.
In Internet explorer krijg ik wel ads te zien.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Oyxl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 27-01 13:50
quote:
NMe schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:58:
[...]

Ik kan er niks aan doen als jij het topic waar je op reageert niet leest:

Als jij nou eens aantoont waar we dat zogenaamd gedaan hebben praten we daarna verder. :z
"HUHUH *sigaar opsteekt* JAH, Dat het een keer, of paar keer, per jaar fout gaat ...JAH. HUHUHUHUH. Jammer."

8)7

Edit: En daarbij, het genoemde auto ongeluk. Die vergelijking gaat natuurlijk lichtjes scheef. Een infectie in advertenties raakt direct tienduizenden (zo niet meer) huishoudens. Een autongeluk blijft in de meeste gevallen beperkt tot 2 betrokkenen, waarbij er in de meeste gevallen geen zwaargewonden vallen.

nieuws: Campagne met kwaadaardige advertenties treft grote Nederlandse sites
Voor de grap die moderatie eens open klappen, kijken wat je lezers er van vinden.

Oyxl wijzigde deze reactie 12-04-2016 23:06 (20%)

Sifortua Aristea - Skyforge

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik kreeg pas een melding dat ik banners blokkeer, en inderdaad, ik had tweakers.net wel op m'n whitelist, maar gathering.tweakers.net nog niet. Die dus toegevoegd, en nu krijg ik het opnieuw. Een screenshot inclusief de huidige settings:

Het enige wat ik blokkeer, zijn third-party-cookies.

RemcoDelft wijzigde deze reactie 30-04-2016 11:27 (8%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:40

Shabbaman

Got love?

quote:
zeef schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Het kan zijn dat iemand een plaatje/filmpje/iets anders in een post heeft gezet die voor een bak aan trackers zorgt. Daar kunnen we helaas weinig aan doen.
Voorbeeldje:

https://tweakers.net/ext/f/edY7w6Go9V3kPLk8fkHJ0e7L/thumb.png

Geen plaatjes of filmpjes, wel een lelijke reclame die z'n eigen trackers meebrengt. Nog net geen 15, maar wel 10. Wordt tweakers verdrietig als ik die extra trackers blokkeer?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

quote:
zeef schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:39:
[...]

Weet je nog op welke pagina dat was? En welke advertentie het was (of welke trackers het waren).
Ik heb er weer een gevonden:

Kunnen jullie niet de trackers noemen die jullie zelf gebruiken zodat ik die kan whitelisten?

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik vind deze ook wel bijzonder:

Blijkbaar wordt er zo'n bijzondere tracker gebruikt op t.net dat Ghostery 'm nog niet kent.

• BrZ
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:00

Wait, what?

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Daar gaan we weer:

https://tweakers.net/ext/f/VEW8dnps1zsYWqyysXYsDg7m/thumb.png

Het mag duidelijk zijn dat ik geen banners blokkeer.. :)

macOS Sierra
Safari 10.1.1
Geen extensions
Open verbinding naar het internet

Bigs wijzigde deze reactie 28-09-2017 16:37 (15%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True