Overloed aan zelfde ads? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 16:33
Normaal storen advertenties mij amper en let ik er ook niet op, alleen vandaag tijdens het lezen van wat nieuwsberichten viel het me op dat ik het nieuws bericht amper kon vinden tussen de overvloed aan zelfde advertenties en de grote hiervan.

Afbeeldingslocatie: http://piramideidiomas.com/images/ads.jpg

Is dit een bug of is dit standaard?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:28

rob_erwt

What does this button do?

Dat heet (als ik het goed heb) een roadblock en wordt zo af en toe verkocht. Zeker geen bug dus, maar ook niet standaard. Qua prijs zit het geloof ik in het hogere segment, dus heel veel wordt het niet verkocht.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rob_erwt schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:33:
Dat heet (als ik het goed heb) een roadblock en wordt zo af en toe verkocht.
Gezien het uiterlijk van de banners gok ik dat je het niet goed hebt :P Volgens mij is de top-banner sowieso 'adsense' (en die andere ziet er ook uit als een automatisch gevulde positie). Ook de blauwe kruisjes rechtsboven geven dat een beetje weg.

Bij een roadblock zijn de advertenties sowieso allemaal van dezelfde adverteerder.

Ik vermoed dat dit gewoon toeval is dat er twee grote advertenties staan.
Zeker geen bug dus, maar ook niet standaard.
Het is inderdaad niet per se een bug. Helaas is het ook vrij lastig om bijvoorbeeld advertentie-uitingen af te stemmen op de totale hoeveelheid beschikbare schermruimte (zeker op het moment dat we vooraf niet weten wat er gaat komen, en dat weten we niet).
Qua prijs zit het geloof ik in het hogere segment, dus heel veel wordt het niet verkocht.
Grotere banners zijn uiteraard duurder (ongeacht de wijze waarop ze op de site verschijnen). Maar deze vallen niet onder onze 'premium'-uitingen, waar je nu zelf naar verwijst.

Maar het kan sowieso nut hebben om de collega's die aan de knoppen zitten van dit soort uitingen te vragen of er nog wat aan gedraaid kan worden. Want juist doordat het geen 'roadblock' is, is het eigenlijk wel erg zonde van de ruimte die we nu bij de gebruiker innemen.

• Van-Gogh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 22:43
Hier een collega die aan de knoppen draait. Het is idd geen roadblock, maar puur toeval dat je deze grote formaten tegelijk te zien krijgt. Al heb ik sterk het vermoeden dat je geretarget wordt. Je kunt via de [x] rechtsboven in de banner aan geven dat je die adverteerder niet meer wilt zien.

Ik ga nog even voor de zekerheid navragen of we dit kunnen voorkomen, maar ik ben bang van niet omdat we idd niet van te voren weten welke formaat banner ingeladen gaat worden.

Nog wat aanvullende informatie. De banners worden idd niet tegen premium prijzen verkocht, maar deze grote formaten zitten daar ook nier ver vandaan. Omdat de bedragen die Tweakers vraagt redelijk boven de marktprijzen liggen, wordt maar een laag percentage van al onze impressies gevuld met deze grote formaten.