De discussie is niet nieuw, de beweegredenen van blockers ook niet, maar schijnbaar moet het herhaald worden.
Als ze geen inkomsten willen, dan moeten ze vooral obtrusive ads plaatsen. Ik denk dat de meeste Tweakers best de site willen whitelisten als de ads niet zo irritant zijn, dus misschien moet je zeggen "Anders heb je geen recht om feedback te geven". Het is namelijk duidelijk wie geld opleveren en dat zijn niet de bezoekers mét adblock aan

Alleen als je blind bent heb je geen last van visueel irritante ads.
Vergeet niet dat adblock-gebruikers geen geld opleveren zonder whitelist.
SirDarkAngel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:57:
Ben het met je eens dat het er niet uitziet en er zal best een middenweg zijn. Echter ben ik wel van mening dat Tweakers een model moet kiezen en dat het de keuze is van de eindgebruiker of hij hiermee akkoord gaat. Wanneer hij dit niet vind kan hij een abbé nemen of een alternatief zoeken.
Alternatief: adblock. Dus daar schiet Tweakers weer niks mee op…
SirDarkAngel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:57:
Teveel mensen denken zelf te kunnen bepalen wat goed en fout is.(niet zo zeer naar jou, maar in algemeen) Dit zijn teveel advertenties, dus ik gebruik een blocker. Spotify heeft maar 90% van de muziek dus ik blijf downloaden. Netflix heeft nog niet laatste seizoen, dus ik blijf downloaden. Onterecht gezeur, je hoeft deze site niet te gebruiken. Als je een blocker gebruikt zal ik je niet veroordelen, sterker nog, ik doe het zelf ook. Je moet alleen niet gaan zeuren op de pop-up en zou zelfs niet moeten zeuren zouden ze je compleet blocken op de site. Mijn mening in ieder geval.

Klopt, gebruikers hoeven deze site niet te gebruiken. (
Doei gebruikers, RIP Tweakers(' (groei)ambities). Dat is geen oplossing.) Maar wat heeft Tweakers liever: een muur er omheen en meer dan 80% van de mogelijke bezoekers erbuiten of een werkzame oplossing? Wat jij gezeur noemt kun je ook opvatten als feedback. Men kan ook niet zeuren en alle ads blokkeren, schiet Tweakers helemaal niets mee op.
Of Tweakers kiest voor een alternatieve vorm van ads en let daarbij op dat het niet irritant is. Overigens worden ads ook regelmatig geblokkeerd ter beveiliging (zie andere posts) en trackers vanwege de privacy.
In principe is bijna alles op te lossen als Tweakers zelf ads gaat hosten of concurrenten met gunstigere voorwaarden opzoekt. Zul je zien dat het gehalte gebruikers zónder whitelist effectief afneemt. Tot die tijd houd ik Ghostery alsnog ingeschakeld hier. De whitelist in AdBlock blijft gewoon staan voor Tweakers zélf.
En als de melding dat ik een adblocker heb (Ghostery in dit geval) ook irritant wordt, dan schakel ik AdBlock weer in (na een jaar? van whitelisten) en blokkeer ik die melding handmatig. Het is niet dat ik vind dat ik ergens recht op heb zoals een tweaker eerder opmerkte jegens een ander, ik wil best ads tolereren die ik voorgeschoteld krijg, maar dan volgens bepaalde normen die adblock-gebruikers over het algemeen aanhangen. De ads zijn niet het hoofdgerecht, dus zolang Tweakers ze wel zo behandelt zullen sommige (de meeste?) tweakers het gerecht niet op tafel plaatsen. Blijf maar lekker in de koelkast met Google
iCulture is onlangs overgestapt naar een nieuwe layout met minder irritante ads. Nu heb ik die hele site gewhitelist in Ghostery. Het zou Tweakers zomaar ook kunnen overkomen.