"Adblocker gedetecteerd!" , die heb ik helemaal niet?!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ik krijg sinds een paar minuten een "Adblocker gedetecteerd!"-melding, terwijl ik die helemaal niet heb.

Kan de Flash/Java/etc plugin blocker (click-to-play) ingebouwd in Firefox hiervoor zorgen? Of is het NoScript?

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 05-08-2014 14:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

crisp

Devver

Pixelated

Ik gok die laatste; volgens mij blokkeer je daarmee effectief ook ads?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik krijg dezelfde melding, terwijl ik tweakers.net heb ge-"whitelist". Ik heb wel Ghostery draaien tegen tracking cookies.

Ik vermoed dat deze ook die melding triggered?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zelfde melding inderdaad.
IE 9 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14
Ik heb ook clck to play aanstaan en ghostery geinstalleerd, maar krijg ook die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:14:
De Flash-ads worden daarmee niet geblokkeerd, dat doet die ingebakken Flash-disable/enable functie in Firefox. Wel blokkeerd NoScript stuff dat op de achtergrond draait en niet van Tweakers komt (Google stuff). Tweakers is gewhitelist, alles dat hier niet wegkomt is geblokkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 05-08-2014 14:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

De Flash-ads worden daarmee niet geblokkeerd, dat doet die ingebakken Flash-block functie in Firefox. Wel blokkeerd die stuff dat niet van Tweakers komt. Tweakers is gewhitelist, alles dat hier niet wegkomt is geblokkeerd.
Dus effectief block je dan ads, die gebruiken javascript van o.a. google en doubleclick.
General_Snuss schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:17:
Ik heb ook clck to play aanstaan en ghostery geinstalleerd, maar krijg ook die melding.
Ghostery blokkeert effectief ook ads als je bv doubleclick blokkeert.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook hetzelfde, vrij waarschijnlijk door Ghostery. Tweakers.net heb ik namelijk ge-'whitelist' in AdBlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:19:
[...]

Dus effectief block je dan ads, die gebruiken javascript van o.a. google en doubleclick.
Google Analytics en Google Tag Services zijn toch geen advertentie dingen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Google Analytics en Google Tag Services zijn toch geen advertentie dingen?
Die laatste wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier ook een melding ondanks de whitelisting op Adblock Plus. Gebruik ook Ghostery.
offtopic:
Mooie header, trouwens :)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 05-08-2014 14:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Noscript triggert de adblock detectie, waardoor er nu helemaal geen reclame meer getoond wordt. Eerst kwam de scriptloze reclame (rustige tekst) nog wel door, nu een gele blok. (na het even uitzetten van noscript op t.net blijft de gele blok...?)

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 05-08-2014 14:37 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

leuk_he schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:30:
Noscript triggert de adblock detectie, waardoor er nu helemaal geen reclame meer getoond wordt. Eerst kwam de scriptloze reclame (rustige tekst) nog wel door, nu een gele blok. (na het even uitzetten van noscript op t.net blijft de gele blok...?)
(java)script-loze reclame hebben we nooit gehad... wel fallback-reclame voor als je geen flash hebt :) Die melding staat er vziw verder los van (als dat zou ie moeten zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Xato schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:59:
Zou het mogelijk kunnen zijn om de blokkering niet weer te geven als je geabonneerd bent?
Dat niet alleen: [bug] .actie's adblocker warning met abo

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Xato schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:59:
Zou het mogelijk kunnen zijn om de blokkering niet weer te geven als je geabonneerd bent?
Als je banners uit hebt gezet in je voorkeuren dan krijg je de melding ook niet (uiteraard) ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 01:03
crisp schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:02:
[...]

Als je banners uit hebt gezet in je voorkeuren dan krijg je de melding ook niet (uiteraard) ;)
Ah over het hoofd gezien, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Moet zeggen heb van alle reacties hierboven helemaal geen last.

Geen melding van adblocker terwijl deze gewoon draait en ook geen achtergrond maar gewoon een nette schone achtergrond zoals het hoort.
Google zooi is bij voorbaat al geblokt op het netwerk en per pc draait adblock en IE instellen met de juiste dingen die je daar kan instellen en via M-soft kan downloaden aan filters. Zal toch een kwestie zijn van instellingen dan.

Een nieuw kop menu maar dat is het dan ook wat ik hier zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

webcamjan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:12:

Geen melding van adblocker terwijl deze gewoon draait en ook geen achtergrond maar gewoon een nette schone achtergrond zoals het hoort.
Google zooi is bij voorbaat al geblokt op het netwerk en per pc draait adblock en IE instellen met de juiste dingen die je daar kan instellen en via M-soft kan downloaden aan filters. Zal toch een kwestie zijn van instellingen dan.

Het gaat natuurlijk om het geval dat je geen adblocker hebt draaien he. Dat is dus juist de bedoeling. ;)

En die medling van de adblocker krijg je dan nog wel, of heb je onbewust al weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
webcamjan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:12:

Blijkbaar wordt jouw addblcoker niet goed gedetecteerd en dan geven we de melding niet. We proberen false positives zoveel mogelijk uit te sluiten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:36
Hier Chrome Versie 36.0.1985.125 m + Adblock Pro én Adblock Pro (maar Tweakers in beide gewhitelist).

Kreeg in elk geval éénmalig de melding over de Adblocker. Die is inderdaad aanwezig maar staat uit voor Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, ik wist niet dat Ghostery ook ads blockte. Toch goed dat tweakers even een melding gaf (al had het niet zo specifiek een melding over adblocker moeten zijn, daar had ik twakers al gewhitelist).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Even verder brainstormen: de volgende stap is de schandpaal: een badge die bij een gebruiker aangeeft of ie een advertenties blokkeert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

_/-\o_ d:)b

Webtrekk en Google? Webtrekk is voor onze interne statistieken.
idd Webtrekk en Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
zeef schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

_/-\o_ d:)b

Webtrekk en Google? Webtrekk is voor onze interne statistieken.
Webtrekk wordt door jullie gebruikt? Weet ik ook meteen waar dat vandaan komt... Het gebeurt nog wel eens dat een pagina geladen is (alles is zichtbaar), maar FF toch blijft aangeven dat er nog iets aan het laden is (of dat er gewacht wordt op) en meestal is dat iets met Webtrekk in de naam. CTRL+F5 en het is weer even goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 05-08-2014 15:45 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:42:
[...]

Webtrekk wordt door jullie gebruikt? Weet ik ook meteen waar dat vandaan komt... Het gebeurt nog wel eens dat een pagina geladen is (alles is zichtbaar), maar FF toch blijft aangeven dat er nog iets aan het laden is (of dat er gewacht wordt op) en meestal is dat iets met Webtrekk in de naam. CTRL+F5 en het is weer even goed.
Ja, Webtrekk gebruiken we zelf voor metingen. :) Als je even een berichtje stuurt wanneer en waar je last hebt, dan laat ik er even naar kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 05-08-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
zeef schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:47:
[...]

Ja, Webtrekk gebruiken we zelf voor metingen. :) Als je even een berichtje stuurt wanneer en waar je last hebt, dan laat ik er even naar kijken.
Okido, dan zal het eens in de gaten houden en dan ff doorsturen als het weer gebeurt. Het is namelijk compleet willekeurig. :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als user, niet als crew:
crisp schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:14:
Nee, met Noscript blokkeer je geen ads. Enkel scripts in ads. Er zijn prima ads te plaatsen zonder externe Javascript. Doubleclick toestaan is een veiligheidsrisico.

Maar ik heb dan ook een abo. (Waar ik ads niet heb uitgeschakeld, maar scripts van Doubleclick etc wel). Tnet whitelisten is een nobrainer (is ook vertrouwd), maar Doubleclick is een ander verhaal... Vandaar stel ik in graag ads te zien, maar geen scripts.

--

Er is wel een mooie / nette tussenweg genomen tussen contentfilters niet eens herkennen en meteen de site blokkeren :)

Edit:
NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:14:
Dat is geen keuze in een markt waar de aanbieders het voor het zeggen hebben. Als jij hun ranzige bannershit niet implementeert zoeken ze wel een site met minder principes. En dan houdt Tweakers al heel veel tegen dat je op andere sites wel ziet. Geen performancekillers, geen geluiden op autoplay/hover in banners, geen popups, niet meer dan x takeovers per y tijd, enz. De huidige "keuze" is al een balans zoeken tussen commerciële belangen en wat gebruikers al dan niet pikken voordat ze massaal aan de AdBlocker gaan.
Ook dat is waar, er wordt al erg terughoudend ads toegelaten. (Waar minder in deze markt niet mogelijk lijkt, helaas).

[ Voor 33% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2014 16:11 . Reden: Als user, niet als crew ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Als dat het geval is, waarom dan toch die melding? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:20:
[...]

Blijkbaar wordt jouw addblcoker niet goed gedetecteerd en dan geven we de melding niet. We proberen false positives zoveel mogelijk uit te sluiten.
Is ook maar gewoon adblock+ onder IE, en daarnaast eigen regels in de firewall.
Dus kunnen we stellen dat het tracken niet helemaal goed gaat als mensen zonder de melding wel krijgen en mensen met helemaal niets. Al is dat weer niet bij iedereen zo, ik lijk een uitzondering te zijn.

Maar ik zat even te kijken naar de afbeelding van
Aionicus schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

Weet je waar ik last van heb kees ?

dit soort onzin :

http://imgur.com/RKAwB6B

kijk eens naar die achterlijke reclame.... Doet gewoon pijn aan de ogen en is gewoon te verschrikkelijk voor woorden.

Ja natuurlijk heb ik alles uitstaan (ghostery , adblock edge , noscript , hosts block). Dan is er een leuk testpaneel voor een fatsoenlijk item en dan krijg je melding dat je een adblocker hebt ingeschakeld , dus ff greasemonkey script draaien en dan kan ik gewoon meedoen met de acties.

Het is gewoon vervelend dat wij als gebruikers zo geconfronteerd worden met "zinloze" reclame terwijl eigenlijk deze site steeds "breder" word en daardoor meer kosten met zich meebrengt, De uitbreidingen op de pricewatch , de vele videoitems zonder toegevoegde waarde .... Allemaal onnodige kosten voor wat ? een onnozel filmpje voor weer een windows 8.1 "minipatch" waar iemand zich 7 minuten lang doodverveeld ? (onder andere de persoon die gefilmd werd).

En dan ons lastig vallen met meldingen dat we jullie moeten whitelisten..... Beetje verkeerde prioriteiten volgens mij..... Eerst intern dingen op orde krijgen en minder uitgeven aan "hobby ideetjes" en daarna pas je gebruiker gaan pesten met fullscreen reclame (http://imgur.com/RKAwB6B) als het echt niet anders kan....
Ik zie dit niet en wil ik ook niet zien want ben ik echt weg, je komt het tegen op bepaalde sites maar daar zie je mij dan ook niet. Maar ik schrik hier toch wel van hoor zo opvallend irri.
Ik heb nogal de eigenschap met de muis buiten het blogveld te gaan staan (dus op de reclame velden dan) en wil wel eens een -ongecontroleerde- spier reactie hebben waardoor de er een click volgt en vervolgens zit je op een reclame pagina waar je helemaal niet wil zijn, juist voor het ongewilde doorklikken ga ik dus naast de hoofdvelden staan, en dat gaat dus op die wijze helemaal niet.
Denk daar wel even over na met mensen die MS, reuma, epileptische spierreacties oid hebben die daar dan ineens hinder van ondervinden, want juist die mensen zetten de muis neutraal neer -aan de zijkanten- en dat gaat dan gewoon niet meer.

Dit ter info, want onderschat de beperkte mens hierin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon even een vraagje tussendoor aangezien ik de melding ook kreeg en er eigenlijk nooit meer over nagedacht had sinds de re-install (nu dus maar weer een ad-block whitelisting toegevoegd)...

Maar aangezien ik me direct ging ergeren aan de alternate achtergrond ben ik even gaan kijken naar customcss.

Maar is het opzich wel toegestaan om het volgende in customcss te zetten?
code:
1
2
3
4
#layout 
{
background-image : none !important;
}

Want opzich verhelpt dat bij mij al 99% van de irritatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Heb het domein "*.tweakers.net/*" gewhitelist in adblocker.
Externe domeinen blijven geblokkeerd en Ghostery blijft ook fijn draaien.

Krijg nu ook geen melding of ik mijn adblocker wil uitzetten.
Voor mij een prima oplossing en tweakers krijgt wel gewoon inkomsten (Zo zie ik die schreeuwerige page overtake van alternate op mijn hele scherm op de frontpage.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Ik had vreemd genoeg alleen die melding toen m'n NoScript programma (niet de originele) Tweakers op de whitelist had staan. Blokkeerde ik Tweakers weer wel dan was het weer weg.

(Geen zorgen, die plugin veroorzaakte zoveel problemen dat hij weer helemaal weg Is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Ik ga even de algemene reclame discussie afsplitsen van de technische problemen waarvoor dit topic is bedoeld. :)

De algemene discussie staat hier: Adblockers & Tweakers

[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 05-08-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Overigens, het is gewoone en 'push notification'. Als je niets blokkeert, kan je hem toch gewoon wegklikken? Of werkt de site dan niet / gaat er iets anders mis?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 15:24

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je kan hem inderdaad gewoon wegklikken, en hij blijft ook weg als je cookies van Tweakers accepteert :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Volgens mij kreeg ik een paar maanden geleden een melding omdat ik Adblock plus aan had staan. Nu lijkt het dus uitgebreid en wordt er ook gecontroleerd op Ghostery? :?
Nou ja, Tweakers gewhitelist in beide progjes, hoewel ik niet heel blij werd van de (ineens) blauwe achtergrond met een half wegvallende advertentie van Alternate... Ik kijk het nog even aan, maar als ik me te veel ga ergeren gaat minstens 1 van de 2 weer aan.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 15:24

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die advertentie van alternate is een takeover en die blijven nooit langer dan 24 uur staan, bijna weer weg dus :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
Probleem is ik krijg geen gele balk zoals ik op de afbeeldingen zag.. :(

Ik wil ook een gele balk. Tweakers doe eens wat aan. Ik heb er net zoveel recht op als anderen. :X Zie eerdere post voor meer info van wat ik hier doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Kreeg net dezelfde melding te zien. IE11 zonder add-ons.
Zit wel achter de bedrijfsfirewall+proxy (zscaler).

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de melding met IE11 zonder adblocker of ghostery maar wel met IE's tracking protection lists enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:37
Ook hier sinds kort de melding op mijn werk. Sowieso een oud ding op XP met IE8, maar bij mijn weten zit daar niets blokkerends in.
Wel is het zo dat het bedrijf enorm 'knoeit' met het internet, zo worden vrijwel alle ssl certivicaten vervangen door die van dit bedrijf. Enkel die van de bank worden wel doorgelaten. Ik ben bang dat ze nu nog meer hebben geblokkeerd dat de werking van de gemiddelde site's niet verbeterd. Dat vermoeden had ik al een beetje.

Maar ik blokkeer dus niets bewust, de reclames mogen van mij prima weergegeven worden bij tweakers!

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

rob_erwt

What does this button do?

Luxx schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:07:
Overigens, het is gewoone en 'push notification'. Als je niets blokkeert, kan je hem toch gewoon wegklikken? Of werkt de site dan niet / gaat er iets anders mis?
Je kan hem inderdaad gewoon wegklikken, dan verdwijnt hij voor een maand.

Wat betreft bedrijfsproxies: het kan idd goed zijn dat in die proxy ads geblocked worden. Hoewel begrijpelijk vanuit bedrijfsoogpunt en buiten de macht van jou als gebruiker, is het voor ons erg lastig, zo niet onmogelijk, om vast te stellen dat het een proxy betreft. Daarnaast is de melding eigenlijk ook terecht in zo'n geval natuurlijk. ;)

Maar ook hier geldt: wegklikken zorgt ervoor dat je hem een maand niet ziet.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Krijg die melding ook steeds op Firefox op Windows 7, Ubuntu en ook mijn Android telefoon??

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Sinds de nieuwe header krijg ik deze melding op het werk. Wat mij opvalt is dat ik ook daawerkelijk geen ads te zien krijg, terwijl ik ze voorheen wel te zien kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Brons schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:12:
Sinds de nieuwe header krijg ik deze melding op het werk. Wat mij opvalt is dat ik ook daawerkelijk geen ads te zien krijg, terwijl ik ze voorheen wel te zien kreeg.
Aan de bannercode zelf hebben we verder niets gewijzigd. De block-melding staat feitelijk ook los daarvan. Een false positive is dus makkelijk te herkennen: je krijgt dan situaties waarbij je zowel de melding krijgt als ook gewoon een banner op de pagina ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Ik draai IE11 op Windows 8.1, geen adblocker of andere plugins... en krijg desondanks de melding.

Draai wel Malwarebytes Anti-Malware Premium, maar had voorheen ook gewoon ads op T.net. (nu geen ads en wel de melding). En anders zou ik ook een popup moeten krijgen dat er iets is geblocked (zoals bv de popups bij TPB.)

Lijkt iets niet helemaal goed te zitten in jullie detectie systeem..

Voor de zekerheid Anti-Malware website protectie uitgeschakeld, en de melding blijft op T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NeOTheMaTriXM schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:46:
Ik draai IE11 op Windows 8.1, geen adblocker of andere plugins... en krijg desondanks de melding.

Draai wel Malwarebytes Anti-Malware Premium, maar had voorheen ook gewoon ads op T.net. (nu geen ads en wel de melding). En anders zou ik ook een popup moeten krijgen dat er iets is geblocked (zoals bv de popups bij TPB.)

Lijkt iets niet helemaal goed te zitten in jullie detectie systeem..

Voor de zekerheid Anti-Malware website protectie uitgeschakeld, en de melding blijft op T.net.
Krijg je misschien JS errors of iets dergelijks? Kan je eventueel in je network console zien welke requests er gedaan worden buiten tweakers.net en tweakimg.net?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
crisp schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:52:
[...]

Krijg je misschien JS errors of iets dergelijks? Kan je eventueel in je network console zien welke requests er gedaan worden buiten tweakers.net en tweakimg.net?
Via F12 in IE in de console:

SEC7114: A download in this page was blocked by Tracking Protection.
http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_46.js

Tracking Protection uitgeschakeld en melding verdwijnt inderdaad. Is volgens mij wel een standaard instelling bij veel moderne browsers?!

edit:

Deze hoort er ook nog bij.

http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js

[ Voor 13% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 06-08-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NeOTheMaTriXM schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:15:
[...]

Via F12 in IE in de console:

http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_46.js

Tracking Protection uitgeschakeld en melding verdwijnt inderdaad. Is volgens mij wel een standaard instelling bij veel moderne browsers?!

edit:

Deze hoort er ook nog bij.

http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
Met de adblock easylist is dat gewoon ook een adblocker... Standaard staat het wel uit volgens mij.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Hmmm... Win 8.1 / IE11 en geen ad-blocker oid... Krijg ik ineens toch de melding, dit topic gezocht en even doorgenomen. voor alle zekerheid eens terug naar FrontPage gegaan... melding verdwenen (en nee, heb de melding niet weg geklikt :) )

toch ergens een bugje?

Update: owkay... ligt bij mij dus aan de Avast Online Security add-on, deze blokkeert blijkbaar de social media tracking stuff en ad tracking toestanden...

[ Voor 23% gewijzigd door dj_vibri op 07-08-2014 07:18 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
crisp schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:50:
[...]

Met de adblock easylist is dat gewoon ook een adblocker... Standaard staat het wel uit volgens mij.
http://youtu.be/RC-I7BBbEBY?t=1m34s

3e in het lijstje "Turn on do not tracking in Internet Explorer". Standaard dus aan als je voor de express opties kiest.

Des ondanks zit er imho echt een verschil tussen ads blockeren en tracking..... Ik kan je dan ook vertellen dat ik het niet ga uitschakelen, wil je dat ik ads zie, kan je een andere oplossing zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
NeOTheMaTriXM schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:10:
[...]

3e in het lijstje "Turn on do not tracking in Internet Explorer". Standaard dus aan als je voor de express opties kiest.

Des ondanks zit er imho echt een verschil tussen ads blockeren en tracking..... Ik kan je dan ook vertellen dat ik het niet ga uitschakelen, wil je dat ik ads zie, kan je een andere oplossing zoeken. :)
Hier volg ik je volledig in, Tweakers staat al tijden gewhitelist bij mijn adblockers maar mijn anti-trackers ben ik niet van plan af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NeOTheMaTriXM schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:10:
[...]

DNT != Tracking Protection ;)
Ja, daar zit een verschil in. Tracking kan je grotendeels voorkomen door 3rd-party cookies te blokkeren. Als je echter complete requests gaat blokkeren dan ben je effectief gewoon ook banners aan het blocken, ook al is dat dan onbewust.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
crisp schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:40:
[...]

DNT != Tracking Protection ;)

[...]

Ja, daar zit een verschil in. Tracking kan je grotendeels voorkomen door 3rd-party cookies te blokkeren. Als je echter complete requests gaat blokkeren dan ben je effectief gewoon ook banners aan het blocken, ook al is dat dan onbewust.
Daar heb je een punt, maar aan de andere kant zeg ik dan: als de meeste webservers/sites niks doen met Do not Track verzoeken, dan is het tijd om het via Tracking Protection te doen (browser based).

Het doel blijft het zelfde, uitvoering iets anders :P

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima om ads te zien, maar ik geloof dat dat ook prima kan zonder tracking, ja ze zijn niet zo effectief, maar aan de andere kant, waarom moet ik ads zijn van Adidas schoenen op de website van T.net, omdat ik hiervoor even op de webshop van Adidas heb gekeken. Geef me daar lekker gewoon ads die IT-related zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Hier ook volop false positives, ook al is tweakers.net whitelisted. Dus bereiken jullie mooi het tegenovergestelde: even wat extra filter rules toegevoegd! Don't be evil obnoxious!

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Ik krijg de melding ook ineens.. Ik blok geen ads?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YsOXpfh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

rob_erwt

What does this button do?

kELAL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:17:
Hier ook volop false positives, ook al is tweakers.net whitelisted. Dus bereiken jullie mooi het tegenovergestelde: even wat extra filter rules toegevoegd! Don't be evil obnoxious!
'Volop' zal erg meevallen: je ziet de melding of je ziet hem niet. Dus er kan hooguit sprake zijn van 1 false positive...
pim schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:27:
Ik krijg de melding ook ineens.. Ik blok geen ads?
Zit je achter een (bedrijfs) proxy of heb plugins als noScript, Ghostery of andere niet-adblocker-maar-wel-tracker-of-andere-dingen-blockers draaien?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kELAL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:17:
Ik heb vooralsnog geen echte false positive gezien. In alle gevallen bleek er toch sprake te zijn van een blokkade door bijvoorbeeld software/extensies zoals Ghostery, NoScript, DoNotTrackMe, IE's Tracking Protection, anti-virus/malware programma's of werden er via (bedrijfs)proxies dingen geblokkeerd.

De ultieme false-positive is overigens een view met melding + banner daaronder ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Alsof ik niet geprobeerd heb het één en ander uit te sluiten :')
Toch niet voldoende getest met de linux (32 bit) versie van Firefox? :F

Maargoed, het "Don't be obnoxious"-principe is hier blijkbaar een onbekend fenomeen, dus :w

[ Voor 25% gewijzigd door kELAL op 07-08-2014 15:51 ]

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:32

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Plot twist: T.net dev team gebruikt zelf een adblocker!!

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:53:

De ultieme false-positive is overigens een view met melding + banner daaronder ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pMLs8O8XTHPm8VMkwGn9zFS4/thumb.png

:+

Fake, natuurlijk, gezien de popupblocker-melding alle popups uitschakeld via een cookies.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:03:
Als user, niet als crew:
[...]

Nee, met Noscript blokkeer je geen ads. Enkel scripts in ads. Er zijn prima ads te plaatsen zonder externe Javascript. Doubleclick toestaan is een veiligheidsrisico.

Maar ik heb dan ook een abo. (Waar ik ads niet heb uitgeschakeld, maar scripts van Doubleclick etc wel). Tnet whitelisten is een nobrainer (is ook vertrouwd), maar Doubleclick is een ander verhaal... Vandaar stel ik in graag ads te zien, maar geen scripts.
Ik ben nog steeds benieuwd of deze uitspraak klopt en of ik dan juist niet een "Adblocker gedetecteerd!" melding hoor te krijgen, als ik alleen scripts/trackers block (en Flash standaard disable).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 16:27
Beste tweakers,

Ook ik heb sinds een paar dagen 'last' van de melding dat ik een adblocker gebruik. Na enig zoeken blijkt dit niet de ABP te zijn (daar is tweakers gewhitelist), maar NoScript. Nu ben ik best bereid om tweakers te whitelisten in NoScript, en dat heb ik dan ook gedaan, maar de melding blijft komen (en de banners blijven in derdaad weg).

Ik ben echter niet bereid om andere (niet onder controle van tweakers staande) domeinen in de whitelist op te nemen zoals google en doubleclick, omdat dit invloed heeft op mijn veiligheid en privacy als ik op andere sites dan tweakers ben.

Als jullie mij een oplossing (configuratie voor NoScript?) kunnen voorstellen waarmee je dit dilemma kan verhelpen, hoor ik het graag. De discussie tot nu toe lijkt me een beetje op de helpdesk die een gebruiker adviseerd om dan maar de virusscanner uit te zetten.

Alvast hartelijk dank,
Karel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

wb NoScript: onze complete ad-delivery is JS-based. Uiteraard hebben we er geen probleem mee als je javascript geheel uitschakelt; onze website is dan zelfs grotendeels nog prima bruikbaar en je krijgt dat ook geen melding over bannerblockers (want ook die melding wordt met javascript gegenereerd).

Als je echter selectief javascript van bepaalde domeinen gaat blokkeren dan doe je eigenlijk effectief hetzelfde als een adblocker en je raakt daarmee onze bron van inkomsten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Raven schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:48:
Ik ben nog steeds benieuwd of deze uitspraak klopt en of ik dan juist niet een "Adblocker gedetecteerd!" melding hoor te krijgen, als ik alleen scripts/trackers block (en Flash standaard disable).
Die uitspraak was mijn mening, geen feit :P (Later is door mede-crewleden ingegaan op de haalbaarheid van het aanbod van scriptloze ads, ik heb daar geen verstand van).

Ja je krijgt dan de melding. Ik heb geen adblockers of ghostery, blokkeer geen cookies en heb op Tweakers de ads ingeschakeld ondanks mijn abo, maar kreeg wel de melding. (En zie geen ads die puur worden weergegeven door JS, effectief dus geen enkele ad).

Helaas ken ik geen manier om NoScript te vertellen dat hij Doubleclick-scripts enkel toestaan via Tweakers en niet via %vage-site%.

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 08-08-2014 10:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als je NoScript puur gebruikt om scripts van bijvoorbeeld DoubleClick te blokkeren dan gebruik je 'm effectief als adblocker naar mijn mening, en daar zijn betere tools voor die wel whitelisting ondersteunen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Ik wil op geen enkele site de ads blokkeren, hier noch elders. Maar dan wel zonder actieve inhoud zoals scripting :P Maar goed, ik heb een abo dus mijn situatie is hier niet zo interessant.

Inderdaad kan een combi van verschillende tools een mooi granule white/blacklist opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:20:
Als je NoScript puur gebruikt om scripts van bijvoorbeeld DoubleClick te blokkeren dan gebruik je 'm effectief als adblocker naar mijn mening, en daar zijn betere tools voor die wel whitelisting ondersteunen...
Ik acht het gebruiken / toestaan van (externe) privacy beschadigende scripts als hoogst irritant. Helemaal op een site die bij de minste geringe privacy zaak grote nieuwskoppen neerzet.

Wat doet Tweakers als er van DoubleClick zaken gehacked / uitgelekt worden die de privacy van Tweakers in gevaar brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:39:
[...]

Ik acht het gebruiken / toestaan van (externe) privacy beschadigende scripts als hoogst irritant. Helemaal op een site die bij de minste geringe privacy zaak grote nieuwskoppen neerzet.

Wat doet Tweakers als er van DoubleClick zaken gehacked / uitgelekt worden die de privacy van Tweakers in gevaar brengt?
Heb je het nu over privacy of over security? of allebei?

In ieder geval helpt in beide gevallen NoScript daar maar gedeeltelijk bij. Feitelijk moet je alles (dus niet alleen JS) blokkeren als je zowel volledig veilig wilt zijn en niet getrackt wilt worden door derde partijen.

Het security aspect is echter een calculated risk; niks is in het leven zonder risico, zelfs Tnet zelf zou gehacked kunnen worden. Het privacy aspect is een globaal probleem waarbij vooral de politiek de onus bij de adverteerders zou moeten neerleggen en niet bij contentpublishers want wij kunnen daar niet zoveel mee als het gaat om externe resources.

Maar goed, die discussie wordt al in Adblockers & Tweakers gevoerd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:20:
Ik gebruik NoScript om standaard álles te laten blokkeren (dus niet specifiek doubleclick etc), *.Tweakers.net is uiteraard gewhitelist. Externe dingen zoals Google Analytics, staan bij alle websites niet gewhitelist. Als zoiets nou lokaal werd gedaan zou dat spul automatisch mee gewhitelist worden ;)

Verder whitelist ik alleen sites als die door de blacklisting helemaal niet werken en/of met "javascript disabled" errors komen. Tubantia.nl is (als voorbeeld) een geval apart overigens: Er verschijnt ondanks whitelisting een popup over javascript disabled, blijkt door scorecardresearch.com te komen. Die staat als alternatieve oplossing wel gewhitelist, maar geblocked in host-file, tubantia.nl werkt dan prima.

Als je ziet wat sommige websites allemaal op de achtergrond openen.... de lijst die NoScript weergeeft past soms niet eens op het scherm :X

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 08-08-2014 12:04 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 16:27
Mijn conclusie uit bovenstaande reacties is dus dat het momenteel technisch niet mogelijk is om bij een veilige instelling van Noscript om tweakers te whitelisten zonder dat ik op andere sites een hoger risico loop.

Aangezien ik tweakers hun inkomsten uiteraard best gun zal ik overwegen om een abbonnement te nemen, maar het moet er dan niet van komen dat ik met mijn veilige browser instellingen helemaal van de site geweerd ga worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:02:
[...]

Als je ziet wat sommige websites allemaal op de achtergrond openen.... de lijst die NoScript weergeeft past soms niet eens op het scherm :X
Dat is wel hoe het internet op dit moment in elkaar steekt met allerhande 3rd-party widgets, CDNs etcetera. Of dat handig is is een tweede, maar wij gebruiken nu eenmaal ook een 3rd-party voor onze banners...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

karelvh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:08:
Mijn conclusie uit bovenstaande reacties is dus dat het momenteel technisch niet mogelijk is om bij een veilige instelling van Noscript om tweakers te whitelisten zonder dat ik op andere sites een hoger risico loop.

Aangezien ik tweakers hun inkomsten uiteraard best gun zal ik overwegen om een abbonnement te nemen, maar het moet er dan niet van komen dat ik met mijn veilige browser instellingen helemaal van de site geweerd ga worden.
Als je doubleclick al niet vertrouwd dan zou je dat ook op Tnet niet moeten doen natuurlijk ;) De vraag is alleen of dat wantrouwen wel geheel rationeel en terecht is. Als je echt geen risico's wilt lopen op het internet dan moet je je netwerk stekker uit je pc trekken :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zie weinig mensen schrijven dat ze de melding op hun mobiel hebben. Volgens mij heb ik geen blockers (het is wel een Custom rom, ik ben niet helemaal zeker wat er in zit) en de browser is Chrome (de officiele vanuit Google Play)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xiXwi4vs1t56kzP6nPUsb6eq/full.jpg

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Marzman schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:21:
Ik zie weinig mensen schrijven dat ze de melding op hun mobiel hebben. Volgens mij heb ik geen blockers (het is wel een Custom rom, ik ben niet helemaal zeker wat er in zit) en de browser is Chrome (de officiele vanuit Google Play)

[afbeelding]
Wellicht dat je mobiel verkeer via een proxy van je provider gaat die al eea filtert of blokkeert?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Vodafone toevallig? Daarvan is bekend dat ze een proxy gebruiken, heeft zelfs het nieuws gehaald... nieuws: Vodafone-klanten klagen over traag internet door niet uit te schakelen proxy

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Simyo via het basenetwerk (Belgie), er zit wel een proxy van hun tussen inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 09-08-2014 12:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik krijg dus ook die foutmelding, terwijl ik de adblock uit heb gezet voor tweakers.net.

Firefox Nightly 64-bit, Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook op mijn mobiel, maar ik gebruik proximus. Was nu wel aan het surfen over wifi dat is van Telenet. Iemand enig idee of ook zij proxy's gebruiken en wat je daartegen moet/kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 13:23
Raven schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:25:
Vodafone toevallig? Daarvan is bekend dat ze een proxy gebruiken, heeft zelfs het nieuws gehaald... nieuws: Vodafone-klanten klagen over traag internet door niet uit te schakelen proxy
Hierop het Vodafone netwerk + chrome browser geen melding !

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Op een schone laptop met IE 9 krijg ik ook de melding. Als de optie "do not track" hier de reden voor moet zijn doordat dat al een false positive geeft dan valt mijn mond open tot aan de vloer.

Wat wel raar is, is dat de melding inconsistent wordt vertoond, of klopt dat ook dat je niet bij elke pagina opnieuw de melding krijgt?

edit
Wat overigens raar is, is deze screenshot:
http://imgur.com/RKAwB6B
Zulke reclame (om de hele pagina heen) heb ik nog nooit gezien op Tweakers. Krijg wel de blokken (heb ik ook niet altijd) en reclamefilm als ik op filmpjes klik. Mocht ik dat soort reclames krijgen dan zou ik ook op mijn laptop een adblocker zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door RadioKies op 18-08-2014 10:05 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RadioKies schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:51:
Op een schone laptop met IE 9 krijg ik ook de melding. Als de optie "do not track" hier de reden voor moet zijn doordat dat al een false positive geeft dan valt mijn mond open tot aan de vloer.
'Do not track' triggered deze melding niet, 'tracking protection' met bepaalde filterlists wel want dat is effectief een bannerblocker...
Wat wel raar is, is dat de melding inconsistent wordt vertoond, of klopt dat ook dat je niet bij elke pagina opnieuw de melding krijgt?
Als je 'm wegklikt dan blijft hij sowieso weg (wordt in een cookie opgeslagen met een houdbaarheid van een maand). Verder kan het inderdaad zijn dat de melding niet altijd getriggered wordt; de detectie is wat conservatief opgezet dus zal niet in alle gevallen meteen melding doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

crisp schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:05:
'tracking protection' met bepaalde filterlists wel want dat is effectief een bannerblocker...
[...]
wordt in een cookie opgeslagen met een houdbaarheid van een maand
Ah kijk, ik heb tracking protection aanstaan van IE hierop. Welke tracking is van Tweakers? Dan kan ik die whitelisten in TP. Reden dat ik dat uit heb staan is dat men prima een advertentie mag tonen, maar je (Google bijv.) hoeft niet te weten op welke sites ik allemaal zit. Gebruik daarom ook geen Chrome als hoofdreden (maar wel een android telefoon 8)7 ).

Ik verwijder regelmatig mijn geschiedenis, koekies en weet ik wat (werklaptop) dus vandaar dat ik hem vanmorgen weer kreeg.

-edit-
Jammer, dacht dat Tweakers (VNUmedia?) wel een eigen systeem zou gebruiken. Maar eens nadenken over een Tweaker abbo dan maar. Bedankt voor de informatie.

[ Voor 9% gewijzigd door RadioKies op 18-08-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RadioKies schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:12:
[...]

Ah kijk, ik heb tracking protection aanstaan van IE hierop. Welke tracking is van Tweakers? Dan kan ik die whitelisten in TP. Reden dat ik dat uit heb staan is dat men prima een advertentie mag tonen, maar je (Google bijv.) hoeft niet te weten op welke sites ik allemaal zit. Gebruik daarom ook geen Chrome als hoofdreden (maar wel een android telefoon 8)7 ).

Ik verwijder regelmatig mijn geschiedenis, koekies en weet ik wat (werklaptop) dus vandaar dat ik hem vanmorgen weer kreeg.
Helaas voor jou loopt een groot deel van onze advertising via google services, o.a.:

http://www.googletagservices.com/
http://partner.googleadservices.com/
http://pubads.g.doubleclick.net/

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chrome Version 38.0.2121.3 dev-m (64-bit)

Heb verder alleen Block third-party cookies and site data aanstaan en heb het idee dat sinds ik dat heb, dat ik die melding af en toe krijg. Heb geen ghostery, ad-blocker oid geinstalleerd en draaien en heb banners en sponsored topics niet uit staan.

Daarnaast krijg ik die melding steeds 1 keer en heb het nog nooit weggeklikt; toch verdwijnt de melding bij de eerstvolgende pagina actie en krijg ik hem die dag niet meer terug.

Mocht ik meer moeten aanleveren, dan hoor ik het wel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Ik heb ook geen adblockers geinstalleerd, en heb de melding ook, ik heb wel avast ...
Enkel getest in de laatste chrome, hebben jullie ergens een testpagina waar er meer info afgedrukt wordt?

Ik zou jullie met plezier whitelisten of ik ga zo meteen wel een abbo afsluiten, maar dit lijkt mij toch een redelijke false positive te zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Avast Web Shield kan ook dingen blokkeren

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Ik gebruik zelf IE 11.0.9600.17207 en een geupdate AdBlock Plus addon. Deze heb ik gewhitelist voor t.net. Tracking protection staat ook aan met de lijsten "EasyList" en "EasyPrivacy".

Ik heb helaas geen optie kunnen vinden tot whitelisten van t.net/de Google ad services voor t.net. Ik ben bang dat dit niet mogelijk is(?). Ik gun t.net haar inkomsten wel, anders had ik ABP ook niet gewhitelist, maar privacy is mij wel degelijk iets waard. Is een abo het enige hulpmiddel in dit geval? Dan kan ik gaan nadenken of t.net mij dat geld waard is.

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Ik heb precies hetzelfde. Ik gebruik een iPad met iOS 7.1.2 en als ik safari gebruik wordt aangegeven dat ik een adblocker gebruik, wat ik niet doe. Dit is echter de eerste keer en ik zit op een camping in Banning, Californië. Het zou aan de instellingen van het internet hier kunnen liggen denk ik dus?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Jammer, dacht dat Tweakers (VNUmedia?) wel een eigen systeem zou gebruiken.
offtopic:
Zie Longbeard in "Adblockers & Tweakers" waarom dat niet zo is en waarschijnlijk ook nooit zal gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 21-08-2014 04:53 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

@twiFight
in IE11, druk op (toetsenbord) ALT, dan krijg je de menubalk te zien, ga vervolgens onder het kopje tools naar 'manage add-ons'.

In dit venster kies je 'tracking protection' en heb je de lijsten staan, echter kun je alleen bij het selecteren van 'your personalized list' een settings knop krijgen waarin je trackers kan de-blokkeren. Lijsten zoals easylist moet je de-activeren (omdat deze niet modbaar zijn, iig niet vanuit IE zelf).

Ik denk dat je dat (je easylist deactiveren) niet wil doen en dan is inderdaad een abbo de enige optie zo ver ik het begrepen heb.

@WouterT13
Als je normaal er geen last van hebt:
Je iPad gaat over wifi van de camping neem ik aan? Kan zijn dat de camping bepaalde ip/domeinen blokkeerd (om malware tegen te gaan en data te besparen?).

@NMe, dat is jammer

• Tijmen007
  • Laatst online: 09-09 11:14
Bij mij zeurt hij inderdaad ook over Ghostery. Ik ben het alleen niet eens met dat dit effectief ads blockt, want ik krijg nog steeds banners en 100 keer hetzelfde Diablo ding te zien voor filmpjes.

Is het tegenwoordig dan ook normaal om gebruikers te volgen? Vind dat ik dat zelf wel mag uitmaken, als het alleen op Tweakers zou gebeuren maakt het me niet uit maar er zitten genoeg trackers in die gewoon een profiel van je samenstellen via meerdere websites, dat hoeft dan weer niet ongevraagd wat mij betreft :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Tijmen007 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:28:
Bij mij zeurt hij inderdaad ook over Ghostery. Ik ben het alleen niet eens met dat dit effectief ads blockt, want ik krijg nog steeds banners en 100 keer hetzelfde Diablo ding te zien voor filmpjes.
Ik heb geen enkel zicht op de achterkant van de ads, dus misschien praat ik poep. Maar toch: krijg je die ad niet juist honderd keer vanwege Ghostery? Immers kan de adserver geen cookie zetten om zichzelf er aan te herinneren dat je de ad al hebt gezien..

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
Het gebeurt op mijn Moto G 4g ook. Gebruik gewoon Google Chrome, op de telefoon, met T-Mobile 4g internet, dus geen bedrijfsproxies oid.. OS: Android 4.4.4

De website die ik zie is de mobiele.

Op de gewone pc heb ik er geen last van. Ik gebruik nergens adblockers omdat ik weet dat bedrijven ze nodig hebben om de site draaiend te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 21-08-2014 23:12 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Laatst online: 09-09 11:14
F_J_K schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:49:
[...]

Ik heb geen enkel zicht op de achterkant van de ads, dus misschien praat ik poep. Maar toch: krijg je die ad niet juist honderd keer vanwege Ghostery? Immers kan de adserver geen cookie zetten om zichzelf er aan te herinneren dat je de ad al hebt gezien..
Dat is het vreemde, want een tijdje terug (E3 volgens mij) was ik een Firefox fork aan het uitproberen en toen kreeg ik ook alleen maar die CoD Advanced Warfare ad gespammed. Daar weer voor kreeg ik altijd Joris met zijn wonder tablet. Die installatie was kaal en had geen adblocker / trackblocker zo ver ik weet.

Ohja, Pale Moon was het (zocht namelijk een lichtere browser voor mijn Asus tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 20:18
Ik krijg de melding op mijn asus t300 tablet met android 4.4 met standaard opera.. (ik weet niet eens of daarvoor wel een adblocker plugin voor bestaat..) :P Misschien dat ik 3rd party coockies heb geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Opera Mobile of Opera Mini?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Andoid 4.2.2 tablet met Opera Classic, hoppa de adblock melding.
Zit alleen geen enkele extensie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sambalbaj schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:36:
Andoid 4.2.2 tablet met Opera Classic, hoppa de adblock melding.
Zit alleen geen enkele extensie op.
De hamvraag is: zie je wel of geen ads?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben voor nu de melding op mobile devices disabled aangezien er daar meestal sprake is van blokkering/filtering door tussenliggende proxies waar de eindgebruiker geen invloed op heeft.

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Hier alleen TECHNISCHE vragen of opmerkingen. Algemene discussie hier: Adblockers & Tweakers