[bug] .actie's adblocker warning met abo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een abonnement op Tweakers, want ik haat advertenties maar ik vind Tweakers wel leuk genoeg om ze te steunen. Ik heb echter wel Adblock Plus draaien voor alle andere websites.

Nu zag ik de .actie van vandaag. plan: HP en Tweakers geven vijf Pavilion 11 x360-laptops weg

Hier kreeg ik de melding dat ik niet kon stemmen omdat ik een adblocker aan had staan, en dit terwijl ik een abonnement heb, waardoor de adblocker in feite niet uit maakt. Waarschijnlijk wordt er dus niet eerst gecontroleerd of men een abonnement heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:18

rob_erwt

What does this button do?

Als je aan abo bent, kun je Tweakers ook gewoon whitelisten in je Adblock Plus. Ads op de site zet je dan gewoon uit met behulp van het vinkje in je instellingen.

Aangezien er dus gewoon een simpele workaround voor is, lijkt het me wat overkill om in ons detectie script daar een uitzondering voor in te bouwen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
hyptonize: je kunt ook alleen die specifieke pagina (tijdelijk) whitelisten met ABP, kun je stemmen en is het probleem opgelost.

Is inderdaad een kleine ergernis, moet ik ook toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:05

_David_

FP ProMod

llama llama duck

_David_ schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:52:
Tweakers moet gewoon een ad-block check inbouwen, en mensen die op tweakers ads blocken worden uitgesloten van deelnamen aan acties :+
Geen dank :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

rob_erwt schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:54:
Als je aan abo bent, kun je Tweakers ook gewoon whitelisten in je Adblock Plus. Ads op de site zet je dan gewoon uit met behulp van het vinkje in je instellingen.

Aangezien er dus gewoon een simpele workaround voor is, lijkt het me wat overkill om in ons detectie script daar een uitzondering voor in te bouwen.
Dit is zo ongeveer de enige betaalde dienst op tweakers, geen ads. Dunkt me dat daar dan best wat ontwikkeltijd in gestopt mag worden. het is vrij aannemelijk dat de mensen een adblocker hebben als ze zelfs bereid zijn om tweakers te sponsoren. daar mag mijns insziens wel wat ontwikkeltijd ingestopt worden dan.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:18

rob_erwt

What does this button do?

fish schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:15:
Dit is zo ongeveer de enige betaalde dienst op tweakers, geen ads. Dunkt me dat daar dan best wat ontwikkeltijd in gestopt mag worden. het is vrij aannemelijk dat de mensen een adblocker hebben als ze zelfs bereid zijn om tweakers te sponsoren. daar mag mijns insziens wel wat ontwikkeltijd ingestopt worden dan.
Die 'geen ads' krijg je dan ook. En dus is er geen reden om een adblocker te draaien op Tweakers. En dus is het zonde om schaarse devtijd te steken in iets dat een gebruiker op simpele wijze zelf kan oplossen.

Mocht er iets stuk zijn in het niet tonen van de ads zelf (je zet het vinkje aan, adblocker uit en nog steeds mag je niet stemmen op de poll), dan heb je gelijk en zullen we er ook zeker tijd in steken om het op te lossen. Iets wat we in het verleden ook gedaan hebben overigens.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rob_erwt schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:54:
Tegelijkertijd is het wel wat slordig van ons dat we je gegarandeerd en tegen betaling geen advertenties voorschotelen, maar we je wel vragen om Adblock uit te zetten omdat onze inkomsten daarmee geschaad worden ;)

Dus de melding zou op zijn minst anders moeten dan... maar dan kunnen we de melding net zo goed helemaal uitschakelen als gebruiker een abonnement heeft (evt alleen als ie de banners heeft uitgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Het 'probleem' is dat we op actie-pagina's banners helemaal niet uitschakelen, ook niet voor abo's. De gedachte daarachter is dat het in feite al advertorials zijn en bijbehorende banners onderdeel daarvan zijn.

We hebben echter geen switch om wel banners te tonen maar niet de bannerblock melding. De eenvoudigste optie is om hier voor abonnees ook gewoon de banners te disablen.

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 16-09-2014 16:40 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1