Adblockers & Tweakers

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 14.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bonez0r schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:56:
[...]

En wat kan tweakers doen als er toch malware in een advertentie staat?
Om te beginnen worden de banners daadwerkelijk gecheckt door mensen op kantoor. Mensen die handig genoeg zijn om een virusscanner te draaien. Daarmee ben je vast niet veilig voor alle malware maar de meeste malware wordt zo tegengehouden. Daarbij worden de grote banners (waaronder deze takeover) getest door vrijwilligers om een zo groot mogelijke sample size te krijgen voor testdata, zowel wat betreft performance als wat betreft eventuele malware.
finraziel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:57:
Als we het over sancties hebben dan neem ik aan dat daar wel terughoudend mee omgesprongen wordt. Zo heb ik zelf ook t.net gewhitelist en gebruik geen ghostery of iets dergelijks, maar ik kreeg toch de melding. Ik had er nooit zo bij stil gestaan, maar ik realiseer me nu dat ik op het werk bijna geen reclame zie, blijkbaar blokkeert de proxy van het (grote) bedrijf waar ik werk al een hoop. Het lijkt me niet de bedoeling dat straks mensen gestraft zouden worden omdat hun werkgever een aantal filters aan heeft staan, of dat je straks niet meer vanaf je werk even op t.net mag kijken :)
Over het algemeen zijn sancties altijd handmatige acties en worden bannerblockers eigenlijk vooral geblokkeerd als het echt ongelofelijke horken zijn die bijvoorbeeld beweren dat ze recht hebben op een advertentievrije site.
Rob schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:04:
[...]

Omdat adverteerders die inkopen en niet de ruimte naast een artikel
^^ dat. Als adverteerders kleinere banners in werkbare volumes zouden afnemen hadden we nu deze discussie niet.
Groentjuh schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:11:
Kan ik ook een light-abo krijgen? GEEN SITE TAKE-OVERS, wel de niet zo storende ads! Die take-overs zijn voor mij de reden dat vaak tweakers weer uit de white-list verdwijnt.
Een abo kost 15 euro per jaar. Als ze dat veel goedkoper maken zijn de kosten van het onderhouden van abo's onderhand hoger dan de inkomsten die ervan binnenkomen. :P
mphilipp schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:25:
[...]

In jouw wereld misschien...
Dus jij vindt het wel redelijk om te verwachten dat je gratis spul krijgt zonder dat je daar iets voor terug hoeft te doen? Bij Tweakers heb je tenminste nog de optie om banners af te kopen... Misschien is er juist met jouw wereld iets mis.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 05-08-2014 19:26 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:16:
[...]

Hoe vaak staat Tweakers in dat lijstje? Hoe vaak heb je Tweakers überhaupt in een dergelijk bericht genoemd zien worden in 16 jaar tijd? ;)
Misschien niet de beste verdediging voor T.net, de voorbeelden komen namelijk bijna allemaal van het Ad network van Google genaamd Doubleclick.net - Precies de locatie waar 90% van de T.net ads vandaan komen. Hiermee zeg je dus eigenlijk dat T.Net even onbetrouwbaar is als de andere websites ;)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Ik heb zowel ad block plus als ghostrey aan staan. Ik werd gek van al die malware en spam.

Als ik € 15 doneer kan ik dan wel gewoon alles laten aanstaan en toch mijn steentje bijdragen?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Blizz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:00:
[...]

20 artikelen geopend. Op dit moment bevat 1 op de 2 de grote, irritante ad. Homepage tel ik niet mee.

Aantal minder irritante sites: DuckDuckGo, iCulture, Kickass, Reddit, Vimeo. Tweakers maakt inderdaad niet gebruik van andere irritante(re) meuk, maar nettere sites zijn wel te vinden. Naast een artikel is er ruimte voor een blok reclame, dat jullie de irritante takeover verkiezen boven die ruimte gebruiken naast élk artikel is misschien ook iets om over na te denken.
Om er maar even eentje uit te pikken. Reddit: maakt nog steeds geen winst, ondanks dat het een van de grootste sites ter wereld is! Daarnaast werken ze met nog geen 5e aan personeel van wat Tweakers heeft rondlopen daar ze volledig op user generated content draaien. Het is zo wel appels met peren vergelijken natuurlijk ... Dus, laten we nog 70% van het personeel eruit gooien en verlies gaan draaien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Mouse_NL schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:37:
Ik heb zowel ad block plus als ghostrey aan staan. Ik werd gek van al die malware en spam.

Als ik € 15 doneer kan ik dan wel gewoon alles laten aanstaan en toch mijn steentje bijdragen?
Ja, dan krijg je de optie om banners te blokkeren en word er niet eens meer geprobeert die resources in te laden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
tweakers op whitelist gezet in Adblock, vervolgens krijg ik de volledige advertentie pagina.
tweakers weer van de whitelist af en de notificatie voor adblocker ook toegevoegd aan adblock....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
SaiBork schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:39:
tweakers op whitelist gezet in Adblock, vervolgens krijg ik de volledige advertentie pagina.
tweakers weer van de whitelist af en de notificatie voor adblocker ook toegevoegd aan adblock....
En je denkt dat Tweakers het erbij gaat laten als jij dit open en bloot gaat verkondigen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
SaiBork schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:39:
Die volledige advertentiepagina is alleen vandaag en komt niet vaak voor in deze mate. De notificatie voor de adblocker had je ook gewoon weg kunnen clicken en dan blijft die voorlopig weg (tenzij je onze koekjes niet lekker vind).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
Is het in deze tijd voor een tech site zoals t.net niet gewoon beter om (ook) ads te tonen die ze zelf serveren? Ik blokkeer geen ads van domeinen die ik bezoek maar krijg toch de melding te zien.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze melding vind ik eerlijk gezegd meer dan terecht, want mensen die een Ad-Blocker gebruiken zorgen er uiteindelijk voor dat Tweakers.net minder geld in het laatje krijgt. Of moeten de Tweakers redacteurs maar mooi voor minimumloon werken? Ik ben eerlijk gezegd de eerste die daarop JA! zal roepen ( Puur en alleen omdat ik zelf ook niet meer geld verdien :( ), maar aan de andere kant zie ik meeste onder jullie ook niet voor minder salaris werken ;) Dus in dat opzich zeg ik NEE :+

Ik heb trouwens nog nooit een ad blocker gebruikt, en advertenties op je website zijn niet onlogische wanneer jezelf niks verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:25:
[...]
Dus jij vindt het wel redelijk om te verwachten dat je gratis spul krijgt zonder dat je daar iets voor terug hoeft te doen? Bij Tweakers heb je tenminste nog de optie om banners af te kopen... Misschien is er juist met jouw wereld iets mis.
Er zijn zat sites die meer waardevolle info hebben die gratis zijn of een ander verdienmodel hebben. Ik ben met adblockers begonnen toen men her en der op het lumineuze idee kwam om die klote-site-takeovers te gaan gebruiken. Daardoor werd mijn 'user experience' tot 0 gereduceerd. Ik behoud mij dan het recht voor om zo'n ding te gebruiken.

Bovendien hebben jullie zelf onlangs in een artikel aangegeven dat banners een ideaal vehikel zijn om malware te verspreiden. Jullie zullen die dingen uiteraard controleren (ik zag daar iets over staan hierboven). Maar dat is geen garantie. Ik ben tot op heden malwarevrij gebleven door een combi van gezond verstand, anti malware en adblockers. Daarbij ben ik een reclamehater dus er is geen argument dat je kunt bedenken om mij van het gebruik af te laten zien. Noem me dan maar een profiteur. Ik ben ook al een dief omdat ik films en muziek download, dus dat kan er ook nog wel bij. Geen probleem mee.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUnknown
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 09:13
Waarom krijg ik eigenlijk geen extra karma omdat ik net mijn adblocker heb uitgeschakeld voor tweakers.net of een notificatie met een bedankje? :P Ik vond mijn actie om gehoor te geven aan de oproep namelijk erg nobel van mezelf :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:38:
[...]

Ja, dan krijg je de optie om banners te blokkeren en word er niet eens meer geprobeert die resources in te laden.
Net € 15 overgemaakt. Lijkt mij na een aantal jaar van gratis surfen, voor mij wel redelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Mouse_NL op 05-08-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 20:45
Als je jaren heb gestolen bij de lokale supermarkt en hier vervolgens mee stopt, verwacht je dan ook een bedankje?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 18:51
Ook maar even me addsblock uitgegooid, dacht dat ik dat al had gedaan. Vind overigens sommige reacties uit dit topic compleet onredelijk en overdreven. Ik wil best naar advertenties kijken als ik toch een aanzienlijke tijd besteed op een website voor mijn plezier.

KUTGW Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 17:26
Buiten dat tweakers geld verdiend door het tonen van advertenties, verdienen ze ook aan de pricewatch neem ik aan? Zodra er iemand via tweakers daar iets koopt, ze er een graantje van meepikken?

Zou je mensen volledig het toegang ontnemen tot de website zullen ze daar ook inkomsten mislopen. Hoeveel mag Joost weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUnknown
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 09:13
Volgens mij heb jij, mitch187, het over crimineel gedrag, daar zou ik nooit een bedankje voor durven vragen. Ik zie het uitschakelen van de adblocker meer als een geste. Helaas is het internet vandaag de dag er zo aan toe dat adblockers wel nodig zijn om jezelf enigszins ongestoord en veilig op het internet te kunnen bewegen. Een site toevoegen aan de uitzondering is moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shebang
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14
Volgens mij is de takeover advertentie lucratiever voor tweakers.net dan voor Alternate.nl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:19
media is gratis toch ? lekker alles downloaden, niet meer betalen voor films, muziek, boeken en games. waarom zou ik 'betalen' voor tweakers ?

(en ja, ik draai een adblocker. zolang als er geen tracking-loze ad-providers zijn blijft dat zo. onder andere tweakers zelf heeft me geleerd die niet te vertrouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Shebang schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:02:
[...]

Volgens mij is de takeover advertentie lucratiever voor tweakers.net dan voor Alternate.nl :+
Daar hou ik mij niet mee bezig ...... ik heb gedoneerd ...... banners eraf gehaald ...... gewoon adblock en ghostery laten draaien voora ghostery voor andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvothe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-04-2023
Snap het probleem van tweakers en begrijp de reacties van de community t.o.v. reclames cookies en malware.
Een probleem is denk ik dat het vertrouwen weg is sinds steeds duidelijker word dat bedrijven mis/gebruik maken van ons gedrag op internet en de data welke van onze pc's word gehaald.
Die inbreuk op privacy terwijl je er geen hand in hebt is wat tegen het been stoot.
Daarom zijn ABP en Ghostery steeds populairder aan het worden.
Misschien kan je het zien als een soort protest...

Wat ik nog veel belangrijker vind is dat reclames verschrikkelijk agressief zijn.
Vroeger was er een banner boven een pagina, met een uitzonderlijke reclame er tussen of aan de zijkant.
Tegenwoordig sterft het van de reclames.
Het overnemen van een gehele pagina vind ik afschuwelijk!
Niet alleen maakt dit het lezen van de pagina een stuk moeilijker, het voelt ook "goedkoop" en onprofessioneel aan.
Ik kan niet aan het idee ontkomen dat het meer gaat om het steeds meer verdienen aan reclame, dan alleen de benodigde inkomsten.

Buiten dit om staat tweakers al tijden in mijn whitelist van ABP, gebruik geen ghostery, en toch zie ik het bericht en geen reclame. Tip van het domein toevoegen heb ik gedaan, maar zonder resultaat.
Mogelijk dan toch maar een abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:16:
Ja, want techneuten zijn allemaal onfatsoenlijke broodrovers natuurlijk. :') Er zijn alleen al in dit topic zat mensen die juist vanwege deze melding en de uitleg over hoe Tweakers haar geld verdient ofwel hun adblocker uitzetten ofwel een abonnement afsluiten. Helaas blijven er ook altijd mensen die wel de site blijven gebruiken maar geen inkomsten helpen genereren en ik heb daar geen ander woord voor dan ordinaire broodroof.
Haha deze post is geniaal. Dus van Tweakers "broodroven" is foei maar die 99999 andere websites die jij ooit hebt bezocht wel. Dan ben jij toch echt een ordinaire broodrover! Hoe durf je ;)

Ik denk dat Tweakers op andere manieren geld moet/kan verdienen bijvoorbeeld meer b2b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:49
Toegegeven, bij Tweakers.net zijn ze wel zo gewiekst om voor de "Hurr-durr je gebruikt iets van adblocking"-melding geen apart id te gebruiken.

Het gebruikt nu enkel dezelfde classes als de "Accepteer cookies of je kan niet inloggen."-melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
RoestVrijStaal schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:09:
Toegegeven, bij Tweakers.net zijn ze wel zo gewiekst om voor de "Hurr-durr je gebruikt iets van adblocking"-melding geen apart id te gebruiken.

Het gebruikt nu enkel dezelfde classes als de "Accepteer cookies of je kan niet inloggen."-melding.
Maar door op het kruisje te klikken is hij weg, we hebben het echt niet bewust moeilijk(er) gemaakt hoor ;) Het is enkel om erop te wijzen dat we het op prijs zouden stellen dat je Tweakers whitelist. Het is dan ook best belangrijk voor ons. Verder verplichten we niemand iets, stellen we geen eisen en blockeren we ook niet zomaar een gebruiker. Is puur deze melding nou echt zo erg allemaal?

[ Voor 23% gewijzigd door Inspector op 05-08-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:43

ikt

Ik ben momenteel niet in Nederland dus ik kan geen abonnement kopen, iets waar ik dus zojuist mee bezig was. Ik blokkeer sowieso advertenties omdat ze letterlijk iedere website onbruikbaar maken, maar Tweakers verdient wel wat bestaansrecht. Op mijn telefoon kan ik jammer genoeg geen Rabobank bankieren kiezen, en PayPal staat er sowieso niet tussen. Zodra ik thuis ben zal ik 15/jaar doneren, maar stroomlijn alsjeblieft je geld-binnenhaal-dienst. Nu ik wil helpen kan het niet efficiënt :p

Overigens ben ik niet bereid mijn AdBlock/AdAway zodanig aan te passen dat er ook maar en enkele ad mijn ogen bereikt. Je moet eens voorstellen hoeveel data ads verstoken op een webpagina, op en maandbasis betekent het een groot verschil tussen binnen je 500mb databundel blijven en 10 euro bijbetalen aan advertentiebombardementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:41
Tweakers doet het nog best netjes hoor.
Je hebt ook, pre-roll's, mee-scrollers, flash-ads, gifjes, pop-overs etc.. Of zelfs paginagrote animaties.
Dat is pas feest op je core2duo van 5 jaar geleden, rete traag.

Nu zijn het alleen afbeeldingen die het werk van de grafisch ontwerper om zeep helpen door het kleurenschema van de pagina in de war gooien. Scrollen gaat nog soepel en het duurt geen seconden extra voordat de pagina geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:20:
de klanten van advertentienetwerken maakt het geen ene bal uit of de privacy van de bezoeker geschaad word of niet.
Mijn punt precies; jullie belang is tegengesteld aan ons belang. Wij willen onze privacy beschermen, onze computer beschermen tegen malware, en normaal kunnen surfen zonder enge dingen in beeld te krijgen of onze CPU op turbo-speed te zien lopen voor een suffe advertentie.

Het is natuurlijk een compleet ongezonde situatie dat er zo weinig rekening wordt gehouden met de belangen van de gebruikers; enkel commerciele motieven staan centraal. Het draait zoals altijd weer om de centjes...
Dus ja, technisch gezien kunnen we je prima een ad laten zien zonder enige tracking en dan zou het halve kantoor staan te juichen. Maar daar is momenteel gewoon geen markt voor.
Er ontstaat vanzelf een markt zodra genoeg mensen addons als Ghostery gaan gebruiken, net zoals er een markt ontstaat voor ZEVs (electrische auto's) in binnensteden waar niet meer met diesel/benzine-auto gereden mag worden. Human behavior is economic behavior.

Ook de wetgever zou hier een rol in kunnen spelen; door Nederlandse bedrijven te verplichten bepaalde standaarden in acht te nemen, of hoge boetes op te leggen. Dit gebeurt bijvoorbeeld al bij spammers en website die auteursrechten schenden - direct of indirect.
De wetgever zou imo die markt moeten creeren, maar die zijn met het cookiewetgedrocht aangekomen in plaats van de werkelijke problemen aan te pakken.
Wat is het werkelijke probleem dan volgens jou? De wetgever probeerde juist paal en perk te stellen aan de inbreuk op privacy zonder dat de gebruiker hier enig weet van had. Van het verhandelen van gebruikersgegevens die zogenaamd niet te relateren zijn tot een persoon, maar inmiddels weten wij - mede door de onthullingen van Snowden en Assange - wel beter. Big data = total information awareness. En dat is een grote bedreiging voor de normale mens, die niet beter weet dan zijn browser op te starten en vrolijk rond te surfen. Ondertussen gebeuren er allerlei zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, zonder dat de gebruiker hier enig besef van heeft.

Dat de wetgever middels de cookiewetgeving de gebruiker op zijn minst probeert te informeren en de mogelijkheid geeft om invloed uit te oefenen op dergelijke praktijken, is toch echt de eerste stap van het verleggen van de macht van commerciële partijen naar de doorsnee burger.

Ook is het op zijn minst niet erg chique te noemen dat Tweakers.net doodleuk de Nederlandse wetgeving trotseert. Wat als we morgen geen belasting meer zouden betalen, omdat we vinden dat we dat niet hoeven te doen? Dan komt er wel een mannetje aan de deur; maar dat gebeurt niet als onze rechten worden geschonden door commerciële partijen als Tweakers.net. Enkel de publieke omroep (NPO) krijgt een dwangsom opgelegd; aan commerciële partijen waagt men zich niet. Dat weten jullie ook drommels goed, vandaar dat de wetgeving gewoon wordt gepasseerd.
ik ben de eerste die gaat juichen zodra een bedrijf dat gaat doen
Ik deel je mening dat er voor website-eigenaren weinig alternatieven zijn voor een privacybewuste manier van adverteren. Maar.... wiens probleem is dat? Ons probleem of jullie probleem? Het internet is in de eerste plaats een manier om te communiceren over lange afstanden; het is niet per definitie een commercieel netwerk. Dat er ook commerciële activiteiten mee ontplooid kunnen worden, betekent niet dat dit automatisch tot een recht wordt verheven.

Je kunt er de donder op zeggen dat consumenten zich gaan wapenen met addons die privacy terugbrengen naar een acceptabel niveau, danwel de gebruiker beschermen tegen malware wat ook op respectabele sites zoals nu.nl (nouja...) te vinden is. Zoals je zelf zegt is Tweakers.net daarvan tot noch toe uitgezonderd, dat moeten we dan maar aannemen. Maar zouden wij dat risico willen lopen?

Dat er jarenlang geprofiteerd kon worden van het verkopen van gerbuikersgegevens omdat de wetgever enkel het belang van de commerciële partijen diende, en niet die van de achteloze computergebruiker, betekent niet dat dit een wetmatigheid is die vanzelfsprekend permanent van kracht blijft. De consument zal zich verzetten tegen agressieve vormen van adverteren en addons als Ghostery en NoScript zijn daar uitstekende voorbeelden van. Nog steeds blijft het mogelijk om te adverteren, het is aan jullie om daar een antwoord op te verzinnen.

Hoe dan ook; het is aan de gebruiker om zichzelf te beschermen, en aan jullie om een verdienmodel te zoeken wat acceptabel is voor jullie bezoekers en commercieel toch interessant genoeg om zaken mee te doen. Daarnaast zijn er inkomsten van Pricewatch-abonnementen, en dergelijke, welke vast en zeker ook al dekkend zijn voor de kosten die worden gemaakt.

Concluderend kunnen we denk ik stellen dat commerciële partijen wel erg gretig zijn met verdienmodellen die inbreuk maken op fundamentele mensenrechten als het recht op de persoonlijke levenssfeer en privacy. Door de melding te tonen over adblockers - wat technisch onjuist is geef je zelf toe - wordt de bezoeker gecriminaliseerd, terwijl het juist Tweakers.net is die inbreuk maakt op mensenrechten en ook de Nederlandse wet overtreedt. Het gebruik van Ghostery is niet meer dan normaal in dit tijdperk waarin burgerrechten op internet ernstig onder druk staan. Wij beschermen ons zelf. Dat recht hebben we. Wij zijn het volk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik vind de melding niet zo erg. Ik heb ook gelijk de ad blocker uitgezet. De site takeover van Alternate kon gewoon niet slechter getimed zijn. :)

Overigens draai ik op mijn tablet en smartphone geen blocker en daar heb ik geen last van de ads.
Beetje raar dat de desktopgebruiker ads als vervelender moet ervaren.

Ik laat de blocker op de desktop dus lekker aan staan en Tweakers vangt de ca. helft van de centen via mijn mobiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik snap dat gedoe over die 'achtergrondadds' niet helemaal, ze zitten toch op de achtergrond? Adds zoals deze op Autoweek.nl die niet van een normaal artikel is te onderscheiden vind ik een stuk irritanter(ik heb er even een rood vakje om heen gezet) of van die banners die uitschuiven als je er met je muis overheen gaat. Of van die reclames die bewegen/geluid maken. Ik vind het op T.net hard meevallen qua reclame. En die achtergrondreclames zijn soms best mooi, zoals de Gohst reclame van een tijdje terug.

@Hold
Beetje raar dat de desktopgebruiker ads als vervelender moet ervaren.
Je meoe je niet als vervelend ervaren :)(Je mag ze wel als vervelend ervaren als je wilt) Dat doe je echt jezelf aan.
[/quote]

[ Voor 16% gewijzigd door RagingPenguin op 05-08-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Het grappig eis dat advertenties qua effect al tijden terug aan het lopen is. Mensen vinden het nou eenmaal sneller irritant dan prettig. Daarnaast, ik ben niet bang om het openlijk te verkondigen. veiligheid van mijn pc is gewoon prioriteit. Adblock blijft dan ook gewoon aan. Ben overigens wel abbonee vermoedelijk vanwege mijn moderator verleden? Waar ik overigens ook vele uren voor in Tweakers heb gestoken. Hoop wel dat Tweakers beter financiele middelen weet binnen te hengelen. Als de ads op Tweakers.net zelf gehost zouden worden etc zou ik het nog wel whitelisten. Maar zodra er derden bij betrokken zijn komt het echt niet in mijn browser window terecht.

Overigens is de CSS al tijden broken van de frontpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mphilipp schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:49:
[...]

Er zijn zat sites die meer waardevolle info hebben die gratis zijn of een ander verdienmodel hebben. Ik ben met adblockers begonnen toen men her en der op het lumineuze idee kwam om die klote-site-takeovers te gaan gebruiken. Daardoor werd mijn 'user experience' tot 0 gereduceerd.
Welk ander verdienmodel? En gratis content bestaat niet. Als je niet hoef te betalen én geen banners hoeft te zien ben je zelf het product, neem bijvoorbeeld Facebook. Of er wordt bewust geen winst gemaakt, neem bijvoorbeeld Twitter (tot voor kort) of Reddit.
Ik behoud mij dan het recht voor om zo'n ding te gebruiken.
En wij behouden ons dan het recht voor om jou te weren van onze site. Neem dan gewoon een abonnement of blijf weg als het allemaal niks mag kosten. Tweakers heeft ook gewoon mensen in dienst die betaald moeten worden. En nee, daar ben ik er geen aan. Ik verdien geen cent aan Tweakers. ik ben vrijwilliger.
dylanvana schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:07:
[...]

Haha deze post is geniaal. Dus van Tweakers "broodroven" is foei maar die 99999 andere websites die jij ooit hebt bezocht wel. Dan ben jij toch echt een ordinaire broodrover! Hoe durf je ;)
Waar precies zeg ik dat je geen hork bent als je op andere sites gewoon blijft blokkeren?
Ik denk dat Tweakers op andere manieren geld moet/kan verdienen bijvoorbeeld meer b2b.
Ik denk dat Tweakers óók last heeft van de restanten van de crisis en dat er zeker in de zomermaanden vaak geen budget gemaakt wordt voor "meer B2B".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Niet om te rellen hoor, maar ik heb enkel Google Analytics voor een vrij logische reden geblocked staan... Ze loggen namelijk niet alleen m'n bezoek aan deze site via hun ads, maar nog diverse andere aspecten. (Het gaat nog net niet zo ver als FB en diens supertracking cookies) Ze stelen dus efficiënt gegevens uit m'n browser, waaronder cursor locatie en tekstvelden voor analyse. En daarvoor ansich krijgt Tweakers niets terug, hoewel zonder deze functionaliteit de inkomsten van de ads waarschijnlijk veel minder zou zijn.

Ik vind het niet zo'n probleem om ads aan te zetten voor T.net, maar ik weiger voor gratis content op T.net m'n browser weide block van Google Analytics op te heffen. Dus... ik blijf de gele (sluitbare) banner houden?

Dus wat hebben jullie het liefste;
- Geen eigen data verzameling meer en Tor-browser bezoekers
- Iedereen een abbo voor €15 en hier een soort consumentenbond.nl van maken
- Accepteer de ads volledig of GTFO
- Mensen die wel ads maar geen tracking scripts voeren minder lastigvallen zoals het "vroegah" was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
dylanvana schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:49:
Haha Tweakers gaat nu vragen of wij allemaal even Adblocker willen uitzetten :) Ja dat werkt natuurlijk niet als er alleen maar techneuten (met Adblocker dus) naar jullie website surfen. Hahaha mijn wtf momentje van de dag :D
Misschien is het wel juist zo eerlijk om dat op de dag van een (sporadische) takeover te doen. Stel je nou eens voor dat er vandaag niks was geweest, en over een dag of drie wel. Dan had je je misschien meer 'belazerd' gevoeld dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

djunicron schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:53:
[...]

Ik vind het niet zo'n probleem om ads aan te zetten voor T.net, maar ik weiger voor gratis content op T.net m'n browser weide block van Google Analytics op te heffen. Dus... ik blijf de gele (sluitbare) banner houden?
Ik weet niet wat die banner precies triggert. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de bedoeling was om te triggeren als alleen GA geblokkeerd wordt. Weet je zeker dat je niet ook nog ander spul tegenhoudt?
Dus wat hebben jullie het liefste;
- Iedereen een abbo voor €15 en hier een soort consumentenbond.nl van maken
- Accepteer de ads volledig of GTFO
Een van deze twee waarschijnlijk. Waarbij gezegd moet worden dat abo's meer een service zijn richting de gebruiker dan een bron van inkomsten want juist de mensen die erg actief zijn op de site en dus eerder geneigd zijn een abo te nemen leveren meer op dan de kosten van zo'n abo wanneer ze advertenties zouden bekijken.

Maar uiteindelijk doet Tweakers er dus alles aan om de ads zo draaglijk mogelijk te maken. Ik weet zeker dat er hooguit een handjevol sites is dat puur van online inkomsten afhankelijk is en tegelijkertijd zó terughoudend is met irritante banners. Wat meteen de reden is dat ik zo uit mijn slof schiet als gebruikers hier roepen dat ze "recht" hebben op een bannervrij Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

De hele site zelf (artikelen, en zeker de pricewatch) is al meer-en-meer 1 grote reclamefolder. Dat er dan zo'n melding moet komen waardoor we ons weer "in de gaten gehouden voelen worden" gaat er bij mij niet in.
Ik heb geen add blockers, maar Opera doet gelukkig al aardig z'n best. En voor de echte onzin zoals doubleclick en Google weet-ik-veel-wat gebruik ik Ghostery.
Ik kom hier om ff te lezen over mooi nieuwe hardware, wat al min-of-meer reclame voor die hardware is, en het mooie forum.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaaaren niet op dit forum gepost, maar zag een linkje vanaf de voorpagina. Tweakers: HELEMAAL met jullie eens. Geld moet toch ergens vandaan komen. Lijkt me dat als iemand het er niet mee eens is dat ze dan maar een andere site opzoeken. Kwaliteit kost nou eenmaal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:04:
De hele site zelf (artikelen, en zeker de pricewatch) is al meer-en-meer 1 grote reclamefolder. Dat er dan zo'n melding moet komen waardoor we ons weer "in de gaten gehouden voelen worden" gaat er bij mij niet in.
Ik heb geen add blockers, maar Opera doet gelukkig al aardig z'n best. En voor de echte onzin zoals doubleclick en Google weet-ik-veel-wat gebruik ik Ghostery.
Ik kom hier om ff te lezen over mooi nieuwe hardware, wat al min-of-meer reclame voor die hardware is, en het mooie forum.
Als jij Tweakers op een reclame folder vind lijken dan ben jij blind of je hebt nog nooit een reclame folder gezien.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
op m'n oude laptopje met 1366x768 (van boven naar beneden).
bericht "accepteer cookies"
bericht "addblocker"
banner "vergelijk producten en prijzen"
drie grote iconen van de laatste "leuke nieuwtjes"
1 regel nieuwsbericht
startbalk

lekker bezig. dan ben ik blij dat er niet nog een add tussen wordt geschoven. So far voor handig bezig met m'n screen real estate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als jij Tweakers op een reclame folder vind lijken dan ben jij blind of je hebt nog nooit een reclame folder gezien.
Die zou zomaar op het mismod forum kunnen ;)

Ik heb inderdaad weinig reclamefolders gezien, maar ik weet wel wat hun doel is.
De pricewatch is prachtig en de enige in zijn soort hier in NL misschien wel, maar het heeft natuurlijk ook wel met consumerism te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 17:26
Herkenningspunt van ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DiedX schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:07:
[rant]
God, wat een geouwehoer. Ik heb hier Ghostery draaien mét een adblocker en kreeg de melding.

Ik heb eerst daadwerkelijk de blog van ACM gelezen. Bedenk je goed dat tweakers.net een cómmercieel bedrijf is. Ergo: er is een schoorsteen die moet branden (zoals bij elke organisatie). En já, met elk commercieel bedrijf moet er winst gemaakt worden.

Bedenk je dan eens goed hoe vaak je op tweakers komt. Eéns per dag? 5 keer per dag? Of 1 keer per week? Volgens mij zit dit in mijn vaste rijtje van websites, waaronder de grote kranten, nu.nl, etc etc. Of ik dan het brood uit de mond wil slaan? Ga je diep schamen....

* DiedX heeft nu een abonnement lopen op tweakers.net.
Die "lousy" 15 euro (PER JAAR! 5 biertjes!) is dit mij echt wel waard.
[/rant]
euh ....

DiedX
Abonnement i My.Tweakers.net Free
Volgens mij heb je vijf biertjes teveel op .....
ga je schamen jij ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het een beetje overkomen alsof Tweakers maar net uit de kosten komt. Nou integendeel. Tweakers is onderdeel van een forse organisatie die gewoon wil dat er dikke winst wordt gedraaid, ook op Tweakers. De melding mag na een x-aantal keer wel weg. Steeds de melding laten zien aan de gebruiker komt toch wel dwingend en vervelend over. Moderators die zeggen; Dan blijf je maar lekker weg, zijn volgens mij niet helemaal lekker. Dat is een bepaalde arrogantie die je als bedrijf (ja dat is Tweakers) helemaal niet wilt laten zien. Tweakers verdient bakken met geld aan de Pricewatch en velen brengen er graag hun centjes naartoe. Ook een Alternate legt veel geld neer voor die enorme banner op de frontpage, dus om nu te stellen dat Tweakers het o zo zwaar heeft of iets in die trand, totaal niet. Misschien een idee om een ander pand te kiezen om jezelf als bedrijf te huisvesten? Kan ook velen malen goedkoper lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HMC schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:16:
[...]

Die zou zomaar op het mismod forum kunnen ;)

Ik heb inderdaad weinig reclamefolders gezien, maar ik weet wel wat hun doel is.
De pricewatch is prachtig en de enige in zijn soort hier in NL misschien wel, maar het heeft natuurlijk ook wel met consumerism te maken.
Natuurlijk heeft het met consumerism te maken maar dat neemt niet weg dat het geen reclame is. Het is zelfs een van de meest populaire stukjes van de site...
fish schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:21:
[...]

euh ....

DiedX

[...]

Volgens mij heb je vijf biertjes teveel op .....
ga je schamen jij ..
Volgens mij gebeurt die upgrade niet instant.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:22:
Vind het een beetje overkomen alsof Tweakers maar net uit de kosten komt. Nou integendeel.
Goh, jij hebt blijkbaar inzage in de boeken van Tweakers. Vertel eens, wat is de winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:28:
[...]

Natuurlijk heeft het met consumerism te maken maar dat neemt niet weg dat het geen reclame is. Het is zelfs een van de meest populaire stukjes van de site...

[...]

Volgens mij gebeurt die upgrade niet instant.

[...]

Goh, jij hebt blijkbaar inzage in de boeken van Tweakers. Vertel eens, wat is de winst?
Geen inzage in de boeken, alhoewel je wel wat kunt vinden over De Persgroep. Tevens heb ik bij 2 grote toko's gewerkt die in de PW staan en die bedragen die er maandelijks naartoe werden geschreven waren absurd hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

Mijn punt precies; jullie belang is tegengesteld aan ons belang. Wij willen onze privacy beschermen, onze computer beschermen tegen malware, en normaal kunnen surfen zonder enge dingen in beeld te krijgen of onze CPU op turbo-speed te zien lopen voor een suffe advertentie.

Het is natuurlijk een compleet ongezonde situatie dat er zo weinig rekening wordt gehouden met de belangen van de gebruikers; enkel commerciele motieven staan centraal. Het draait zoals altijd weer om de centjes...
In dit geval bedoel ik met klanten van zo'n reclamenetwerk de marketing afdelingen van de bedrijven die adverteren. Een willekeurige marketingman van een groot bedrijf die reclame gaat uitzetten wil weten hoe de reclame het doet, hoe er geclicked word, of de reclame werkt etc. Als hij dan de keuze heeft uit twee netwerken en de ene geeft hem heel erg veel cijfertjes en de andere zegt alleen maar 'we hebben hem zo vaak laten zien (maar we weten niet of mensen hem gezien hebben, en hoe vaak, en wat ze na de click deden als ze al clickten)' dan is de keuze snel gemaakt.

Wij als tweakers zijnde zetten die trackers niet. We zijn ze ook liever kwijt dan rijk, maar als we dat niet doen dan adverteerd men gewoon niet meer bij ons, zo simpel is dat.
Er ontstaat vanzelf een markt zodra genoeg mensen addons als Ghostery gaan gebruiken, net zoals er een markt ontstaat voor ZEVs (electrische auto's) in binnensteden waar niet meer met diesel/benzine-auto gereden mag worden. Human behavior is economic behavior.

Ook de wetgever zou hier een rol in kunnen spelen; door Nederlandse bedrijven te verplichten bepaalde standaarden in acht te nemen, of hoge boetes op te leggen. Dit gebeurt bijvoorbeeld al bij spammers en website die auteursrechten schenden - direct of indirect.
Je zegt hier nu eigenlijk ook wat ik ook zeg. Als de overheid de electrische auto's niet zou stimuleren dan zouden ze er nu in veel mindere mate rijden (Mitsubsidie Outlander anyone?)

En inderdaad, de overheid zou hier ook moeten ingrijpen zoals jij zegt. Maar dat word verkeerd gedaan. In plaats van de oude diesels te verbieden en electrisch rijden te stimuleren gaan ze de wegenbeheerder bestraffen omdat er teveel oude auto's rondrijden.

Want zo moet je het wel zien. Een website die moet overleven van reclameinkomsten kan gewoon niet kiezen voor privacy-vriendelijk adverteren dus hebben ze slecchts een gering aantal opties, en de minst erge is het zelf interpreteren van de wet.
Wat is het werkelijke probleem dan volgens jou? De wetgever probeerde juist paal en perk te stellen aan de inbreuk op privacy zonder dat de gebruiker hier enig weet van had. Van het verhandelen van gebruikersgegevens die zogenaamd niet te relateren zijn tot een persoon, maar inmiddels weten wij - mede door de onthullingen van Snowden en Assange - wel beter. Big data = total information awareness. En dat is een grote bedreiging voor de normale mens, die niet beter weet dan zijn browser op te starten en vrolijk rond te surfen. Ondertussen gebeuren er allerlei zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, zonder dat de gebruiker hier enig besef van heeft.
Het werkelijke probleem ligt niet in de handen van een website als Tweakers. Wij gebruiken Webtrekk en wat wij zelf binnenkrijgen voor onze statistieken en daar kunnen wij verantwoording voor afleggen. Wij volgen een gebruiker niet buiten onze website.

Het werkelijke probleem zit bij bedrijven die er hun corebusiness van maken om gegevens te verzamelen voor retargetting, tracking en allerlei andere ongein. Dus bedrijven die over meerdere websites mensen volgen door middel van cookies (of erger). Voor dat soort bedrijven moet er wetgeving komen om dat aan te pakken. Je moet niet het onschuldige volgen van gebruikers over je eigen website aanpakken, maar het volgen van gebruikers over het hele internet.

Dus ik ben dan ook sterk voor wetgeving die het bedrijven verbied om mensen te volgen via andere sites dan hun eigen. Dus Tweakers mag prima bekijken hoe gebruikers zich over Tweakers bewegen maar Google mag dat niet doen (tenzij in opdracht van die website, en dan de data puur en alleen voor die dienst en dat account gebruiken).
Dat de wetgever middels de cookiewetgeving de gebruiker op zijn minst probeert te informeren en de mogelijkheid geeft om invloed uit te oefenen op dergelijke praktijken, is toch echt de eerste stap van het verleggen van de macht van commerciële partijen naar de doorsnee burger.
Ja, maar het verkeerde bedrijf moet nu die gebruiker informeren. Wij kunnen de gebruiker prima informeren wat wij met de data doen die wij binnen krijgen, maar wij hebben geen idee wat een advertentieburo ermee doet. Als dat advertentienetwerk volgens de wet een gebruiker niet mag volgen (tenzij optin, maar wie is zo dom dat te doen) dan kunnen wij ook gewoon van de diensten van dat netwerk gebruik maken. Maar omdat wij nu van dat advertentienetwerk gebruik maken moeten wij ook verantwoording afleggen over wat dat netwerk met die data doet.

Dat is behoorlijk de omgekeerde wereld. Vergelijk het met een slijterij. Stel dat er volgens de wet verplicht op elke fles moet staan wat het alcoholpercentage is, maar vrijwel geen enkele producent doet dat. De slijterij heeft dan de keuze tussen die drank alsnog te verkopen of gewoon te stoppen. Met de huidige cookiewetgeving zou hij dan een boete krijgen en de bedrijven erachter niet.
Ook is het op zijn minst niet erg chique te noemen dat Tweakers.net doodleuk de Nederlandse wetgeving trotseert. Wat als we morgen geen belasting meer zouden betalen, omdat we vinden dat we dat niet hoeven te doen? Dan komt er wel een mannetje aan de deur; maar dat gebeurt niet als onze rechten worden geschonden door commerciële partijen als Tweakers.net. Enkel de publieke omroep (NPO) krijgt een dwangsom opgelegd; aan commerciële partijen waagt men zich niet. Dat weten jullie ook drommels goed, vandaar dat de wetgeving gewoon wordt gepasseerd.
Dat komt omdat de eisen aan het verkeerde bedrijf gesteld worden en te snel. Stel dat niemand nu belasting zou betalen en ineens binnen een jaar moet iedereen 40% gaan betalen? Dan zouden er ook een heleboel mensen zijn die dat niet gaan doen. Het is niet stoppen met het volgen van een wet maar het beginnen met het volgen van een wet wat lastig is.
Ik deel je mening dat er voor website-eigenaren weinig alternatieven zijn voor een privacybewuste manier van adverteren. Maar.... wiens probleem is dat? Ons probleem of jullie probleem? Het internet is in de eerste plaats een manier om te communiceren over lange afstanden; het is niet per definitie een commercieel netwerk. Dat er ook commerciële activiteiten mee ontplooid kunnen worden, betekent niet dat dit automatisch tot een recht wordt verheven.
De wet maakt het ons probleem. En dat is niet juist. Het probleem is het tracken van gebruikers over het hele internet. Pak dat dan aan en niet de bedrijven die het noodgedwongen faciliteren. Zoals in mijn slijterij voorbeeld eerder; die slijterij moet noodgedwongen de 'illegale' dranken verkopen want anders komt hij niet rond.
Dat er jarenlang geprofiteerd kon worden van het verkopen van gerbuikersgegevens omdat de wetgever enkel het belang van de commerciële partijen diende, en niet die van de achteloze computergebruiker, betekent niet dat dit een wetmatigheid is die vanzelfsprekend permanent van kracht blijft. De consument zal zich verzetten tegen agressieve vormen van adverteren en addons als Ghostery en NoScript zijn daar uitstekende voorbeelden van. Nog steeds blijft het mogelijk om te adverteren, het is aan jullie om daar een antwoord op te verzinnen.
Een bedrijf als Tweakers profiteert niet van het verkopen van de gebruikersgegevens. De advertenties zullen wel blijven bestaan, maar als die nergens in nederland meer mogen tracken dan komen ze ook gewoon bij ons op de site. Als wij echter het braafste jongetje van de klas zijn en dat verbieden dan komen ze gewoon niet meer op onze site.

En het probleem is dus dat wij er wel een antwoord op kunnen verzinnen (en dat ook best veel doen), maar dat de adverteerders dan gewoon weglopen naar andere sites die 'minder zeuren'.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:28:
Hoe dan ook; het is aan de gebruiker om zichzelf te beschermen, en aan jullie om een verdienmodel te zoeken wat acceptabel is voor jullie bezoekers en commercieel toch interessant genoeg om zaken mee te doen. Daarnaast zijn er inkomsten van Pricewatch-abonnementen, en dergelijke, welke vast en zeker ook al dekkend zijn voor de kosten die worden gemaakt.

Concluderend kunnen we denk ik stellen dat commerciële partijen wel erg gretig zijn met verdienmodellen die inbreuk maken op fundamentele mensenrechten als het recht op de persoonlijke levenssfeer en privacy. Door de melding te tonen over adblockers - wat technisch onjuist is geef je zelf toe - wordt de bezoeker gecriminaliseerd, terwijl het juist Tweakers.net is die inbreuk maakt op mensenrechten en ook de Nederlandse wet overtreedt. Het gebruik van Ghostery is niet meer dan normaal in dit tijdperk waarin burgerrechten op internet ernstig onder druk staan. Wij beschermen ons zelf. Dat recht hebben we. Wij zijn het volk!
Ja, de pricewatch inkomsten zouden kostendekkend zijn, ware het niet dat we nu ook advertentieinkomsten hebben en onze budgetten gebasseerd zijn op al onze inkomsten. Als we dan de advertenties verliezen zullen we mensen moeten gaan ontslaan of een andere baan geven. Wat nu dankzij de krimpende advertentiemarkt ook al aan de gang is, het is geen vetpot en er werken steeds minder mensen aan Tweakers.

Conclusie: De huidige wet is bij lange na niet volledig. Wij kunnen verantwoording afleggen over de data die wij van jullie krijgen en waar wij invloed op hebben, maar er gaat ook heel veel data naar andere bedrijven waar wij geen inzicht en invloed op hebben en toch moeten wij van de wetgeving nu aan jullie vragen of jullie daar akkoord mee gaan in plaats van dat wij erop kunnen vertrouwen dat die bedrijven niet aan tracking e.d. doen.

De wetgeving moet dus veranderen zodat er advertentienetwerken in Nederland (en de rest van de wereld) komen die niet by default tracken (mischien een cap-counter daargelaten) en alleen met een opt-in je gaan tracken. En de wetgever moet de bedrijven aanpakken die je privacy schenden en niet de tussenpersoon die vrijwel geen invloed op die bedrijven kan uitoefenen. En als die netwerken er eenmaal zijn dan kan de wetgever ook zijn pijlen op ons richten en ons verplichten van dat soort netwerken gebruik te maken. Maar er is nu gewoon geen alternatief.

[ Voor 15% gewijzigd door Kees op 05-08-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:29:
[...]

Geen inzage in de boeken, alhoewel je wel wat kunt vinden over De Persgroep. Tevens heb ik bij 2 grote toko's gewerkt die in de PW staan en die bedragen die er maandelijks naartoe werden geschreven waren absurd hoog.
Je realiseert je dat Tweakers tientallen mensen in dienst heeft? Even uitgaande van 60 man (wat volgens mij nog conservatief is) en een ongeveer modaal inkomen van 32k per jaar zijn dat al bijna 2 miljoen aan personeelskosten. En dan heb je nog geen hardware, panden, en alle andere dingen die een bedrijf als Tweakers nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:31:
[...]

Je realiseert je dat Tweakers tientallen mensen in dienst heeft? Even uitgaande van 60 man (wat volgens mij nog conservatief is) en een ongeveer modaal inkomen van 32k per jaar zijn dat al bijna 2 miljoen aan personeelskosten. En dan heb je nog geen hardware, panden, en alle andere dingen die een bedrijf als Tweakers nodig heeft.
Je realiseert je dat je hand vrij diep zit nu? Helicopter view toepassen lijkt mij goed voor je. Wie zegt dat die 60 man allemaal nodig zijn? Of dat enorme pand? Dat pand kun je ook nemen in een naastgelegen kleine stad voor de helft aan huur, bij wijzen van spreken. Er zijn al zoveel bedrijven kapot gegaan omdat ze graag willen kokketeren. Been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

rood omcirceld: allemaal verdienmodel
allemaal verdien model

En als er nou statische banner ads werden neergezet ipv van java-script gestuurde malware/takovers dan had in die gele balk ook een advertentie gestaan. (betekent responsive design niet dat de fallback naar non-javascript redelijk moet werken?). (ik gebruik noscript om handmatig vertrouwde sites te whitelisten).

Ik maak me meer zorgen over.. (DIT IS DUS ELDERS:)

gelderlanders sites die mij voorschrijven (ik heb daar een betaald abbo) waar ik javascript moet aanzetten. Zeker als dat ook nog eens een 3th party tracking site is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
zeef schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:05:
[...]

Als we op een eenvoudigere manier dezelfde inkomstenbron zouden kunnen aanboren: eens. Helaas werkt dat in de praktijk anders. Adverteerders vragen dit formaat en dan is het accepteren of geen inkomsten.
Ik zal heel eerlijk zijn, ik gebruik adblockers. Dit omdat bijvoorbeeld Facebook niet alles van me hoeft te weten. Ook omdat er vanuit de bezoekende site geen grip is op malware die via een advertentienetwerk wordt aangeboden. En als laatste omdat die advertenties je hele experience om zeep helpen door traag te laden en irritant moeilijk weg te klikken zijn.

Ik gun Tweakers hun inkomsten, maar ik heb geen zin in de reclame. Ik zie ook het nut van betalen niet omdat het niets toevoegd. Ik kan ook gratis kijken zonder reclame.

Jullie zeggen in een spagaat te zitten. Tweakers staat bekend om de diepgaande technische artikelen, en de eigen kopij voorziening. Daar waar andere sites leven van het kopieren van nieuws wat ergens gevonden is.

Stel nu dat de dingen die jullie zelf maken alleen te zien zijn voor mensen die geen adblocker gebruiken of abonnee zijn? Dat zou voor mij betekenen dat er een toegevoegde waarde is, of ik ben verplicht de advertenties aan te zetten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Je realiseert je dat je hand vrij diep zit nu? Helicopter view toepassen lijkt mij goed voor je. Wie zegt dat die 60 man allemaal nodig zijn? Of dat enorme pand? Dat pand kun je ook nemen in een naastgelegen kleine stad voor de helft aan huur, bij wijzen van spreken. Er zijn al zoveel bedrijven kapot gegaan omdat ze graag willen kokketeren. Been there done that.
Wie ben jij om te bepalen of die 60 man wel of niet nodig zijn? Zoals je net al zei heb jij geen enkele inzage in de boeken dus jij kan daar geen enkele claims over maken die kloppen, En als je denkt dat Tweakers dikke winst maakt dan heb je het goed mis plan: Management Update: de toekomst van Tweakers

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Wie ben jij om te bepalen of die mensen wel of niet nodig zijn? Of om überhaupt te impliceren dát dat niet zo is? Jij hebt daar nul komma nul inzicht in en probeert alleen voor jezelf goed te praten waarom jij wel content mag afnemen maar daar niks voor terug hoeft te doen. Dáár gaat het hier om. Hoeveel winst of verlies Tweakers maakt staat daar compleet los van, het gaat puur om goed fatsoen waar het jou blijkbaar aan ontbreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 05-08-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:50:
[...]

Wie ben jij om te bepalen of die 60 man wel of niet nodig zijn? Zoals je net al zei heb jij geen enkele inzage in de boeken dus jij kan daar geen enkele claims over maken die kloppen, En als je denkt dat Tweakers dikke winst maakt dan heb je het goed mis plan: Management Update: de toekomst van Tweakers
Draai de vraagstelling even om; Wie is Tweakers om mij die kut advertenties door mijn strot te duwen? Beseffen ze wel dat zonder ons lezers/kijkers TW sowieso geen lang leven beschoren is? Klant is koning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:51:
[...]

Draai de vraagstelling even om; Wie is Tweakers om mij die kut advertenties door mijn strot te duwen? Beseffen ze wel dat zonder ons lezers/kijkers TW sowieso geen lang leven beschoren is? Klant is koning...
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1398674643.jpeg

Hoi, dit zijn mijn collega's. Wij werken elke dag aan Tweakers. Met nieuws, reviews, prijzen in de pricewatch, aan het forum, video's etc. etc. Maar ook serverbeheer, sales, marketing en al die andere dingen die bij een gewoon bedrijf horen. Dat doen we 365 dagen per jaar. Met veel plezier. Voor jullie.

[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 05-08-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:52:
[...]

[afbeelding]

Hoi, dit zijn mijn collega's. Wij werken elke dag aan Tweakers. Met nieuws, reviews, prijzen in de pricewatch, aan het forum, video's etc. etc. Maar ook serverbeheer, sales, marketing en al die andere dingen die bij een gewoon bedrijf horen. Dat doen we 365 dagen per jaar. Met veel plezier. Voor jullie.
Heel mooi betoog, maar je doet het ook voor je eigen brood neem ik aan, niets mis mee verder. Romantiseren van dingen is allemaal heel mooi, maar de werkelijkheid ligt ergens in het midden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19

KrazyJay

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:51:
[...]

Nu nog een b*llsh*tblocker voor Firefox en ik ben blij. Denk gelijk aan termen als "You don't shit where you eat", en "gegeven paard". Jouw entertainment/forum/wiki/nieuwssite is het brood voor deze 60 man. Ik ben blij abonnee te zijn, en mijn wereld was een stuk anders geweest zonder iédereen die hier aan meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
[...]

[afbeelding]

Leuk, maar dit is utopisch, TW.Net doet het gewoon voor 't geld niets meer niets minder (zoals elk bedrijf).

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:53:
[...]

Heel mooi betoog, maar je doet het ook voor je eigen brood neem ik aan, niets mis mee verder. Romantiseren van dingen is allemaal heel mooi, maar de werkelijkheid ligt ergens in het midden denk ik.
Dat was het hele punt. Dat brood verdient hij door de banners. Natuurlijk zijn er ook andere bronnen van inkomsten en dat is precies de reden waarom je niet elke dag een takeover ziet. Maar dat maakt banners niet minder belangrijk in het runnen van een gezond bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

Dat was het hele punt. Dat brood verdient hij door de banners. Natuurlijk zijn er ook andere bronnen van inkomsten en dat is precies de reden waarom je niet elke dag een takeover ziet. Maar dat maakt banners niet minder belangrijk in het runnen van een gezond bedrijf.
Grootste inkomstenbron zit in de PW 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 23:16
Ik heb hier ook geen AdBlock draaien en ook de melding hiervan. In mijn geval onder Chrome.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:55:
[...]

Zelfs als dat zo is geeft dat jou niet het recht om advertenties te blocken en tóch gebruik te blijven maken van de site. Of liever: natuurlijk heb je het recht om banners te blokkeren, maar wij hebben even hard het recht om jou dan maar als verloren zaak te beschouwen en gevoeglijk van de site te trappen.

Dat we dat nog niet gedaan hebben geeft alweer mooi aan dat Tweakers helemaal niet onredelijk is. Er worden geen mensen hard geblokkeerd omdat ze banners blokkeren. In ruil daarvoor krijgen ze wel die gele balk voor hun neus. Op social media (en ook in dit topic, tussen het gezeur door) wordt dat best leuk ontvangen door mensen die ofwel gewoon Tweakers op de whitelist zetten ofwel een abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:53:
[...]

Ja, ik werk al dik 14 jaar bij Tweakers en echt niet alleen om mijn brood te verdienen, sterker nog ik zou zelfs beleg kunnen verdienen bij andere bedrijven. Nee, het werk is gewoon leuk, het bedrijf is gewoon erg tof en (het merendeel ;)) van de community is the best :)

Owh, en in mijn blokje van 3x4 buro's zitten zo nog 3 man met 10+ jaar ervaring bij Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:58:
[...]

Zelfs als dat zo is geeft dat jou niet het recht om advertenties te blocken en tóch gebruik te blijven maken van de site. Of liever: natuurlijk heb je het recht om banners te blokkeren, maar wij hebben even hard het recht om jou dan maar als verloren zaak te beschouwen en gevoeglijk van de site te trappen.

Dat we dat nog niet gedaan hebben geeft alweer mooi aan dat Tweakers helemaal niet onredelijk is. Er worden geen mensen hard geblokkeerd omdat ze banners blokkeren. In ruil daarvoor krijgen ze wel die gele balk voor hun neus. Op social media (en ook in dit topic, tussen het gezeur door) wordt dat best leuk ontvangen door mensen die ofwel gewoon Tweakers op de whitelist zetten ofwel een abonnement nemen.
Je arrogante toon bevalt mij totaal niet. Hoe denk je dat het merendeel van NL zou reageren als Nu.nl dit zou doen? Is van hetzelfde laken een pak, alleen ander nieuws. Ik zou zeggen block iedereen NU met een adblocker, maar dan ook echt iedereen. Niet schreeuwen en niets doen. Als je echt wilt dat TW exclusief blijft dan zou ik zeggen start een versleuteld forum om het tech nieuws samen te bespreken. TW is groot geworden dankzij ons, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:58:
[...]

Dat we dat nog niet gedaan hebben geeft alweer mooi aan dat Tweakers helemaal niet onredelijk is. Er worden geen mensen hard geblokkeerd omdat ze banners blokkeren.
Nee in ruil daarvoor wordt er gekeken naar hoeveel de linkjes worden aangeklikt door mensen die geen adblock hebben in de PW / content creeren voor de website. Ga nou niet vertellen dat TW.Net een hele lieve organisatie is; nee het is gewoon een bedrijf geworden wat elk jaar centen moet laten zien. En daar is niks mis mee. Overigens komt daarbij nog eens het technische- en concurentenverhaal. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:31
Wordt er bij tweakers ook nog echt serieus gekeken naar alternatieve verdienmodellen voor de toekomst ?

Whitelisten klinkt leuk, maar het betekent in feite "vertrouw de random rommel van vage advertentienetwerken, die al bekent staan als malware verspreiders en privacy schenders".

Hoe realistisch is het om dit van bezoekers te vragen ? Terwijl de trend juist is dat er alleen maar meer adblockers geinstalleerd worden ?

Bovendien, als steeds meer sites dit gaan vragen dan verliest een adblocker zijn nut. Het blokkeren van ads op sites waar je toch niet komt heeft natuurlijk weinig zin ...

Met andere woorden, dit gaat een keer fout. Er moet iets veranderen. En aangezien ik vermoed dat de adblock gebruikers het langer vol zullen zouden dan op reclame drijvende websites, zal het initiatief voor die verandering van de websites moeten komen in de vorm van plannen voor een ander verdien model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

Weer een onzin claim aangezien je geen inzicht hebt in de boeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:01:
[...]

Je arrogante toon bevalt mij totaal niet. Hoe denk je dat het merendeel van NL zou reageren als Nu.nl dit zou doen? Is van hetzelfde laken een pak, alleen ander nieuws. Ik zou zeggen block iedereen NU met een adblocker, maar dan ook echt iedereen. Niet schreeuwen en niets doen. Als je echt wilt dat TW exclusief blijft dan zou ik zeggen start een versleuteld forum om het tech nieuws samen te bespreken. TW is groot geworden dankzij ons, niet andersom.
Lees even je eigen bericht terug voordat je gaat zeuren over andermans toon.

[ Voor 58% gewijzigd door _David_ op 05-08-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik begrijp dat ze ook geld moeten verdienen maar inderdaad met dit soort zeer afleidende banners daar walg ik gewoon van daarnaast block ik ads niet alleen omdat ik ze irritant vind maar ook voor mijn veiligheid!

Welke garantie kan tweakers mij geven dan de ads provider achter de volgende banner niet geinfecteerd is door malware?

en tuurlijk nu zal ik vast naar me hoofd krijgen dan moe je je systeem maar goed beveiligen!
maar dat is het probleem niet anders zou ik ook geen adblocker/noscript gebruiken!

maar zonde dat het zo moet worden op tweakers en ja er kan natuurlijk worden gezegd dat gebeurd niet op tweakers maar dat dacht de telegraaf.nl en nu.nl en vele andere met hen ook totdat het nu bijna maandelijks wel ergens op een grote site raak is!

zoek verder dan je neus lang is en probeer andere verdien modellen!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

Mischien wel, dat heb ik niet zo paraat. Maar ons bduget is gebasseerd op al het inkomen, niet een gedeelte ervan. Dus als een gedeelte ervan wegvalt dan moet ook het budget omlaag en mensen eruit (wat het afgelopen jaar al meerdere keren is gebeurd. Zelfs vandaag nog van 4 man afscheid moeten nemen die voor tweakers werkten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:01:
[...]

Weer een onzin claim aangezien je geen inzicht hebt in de boeken.
Jij hebt dat wel? Zoals gezegd eigen ervaring. Heb bij 2 van de grootste afnemers van de PW gewerkt en sprak ook weleens een accountmanager van TW of in ieder geval iemand die over de cijfers ging, aangezien ik daarover ging (over de PW voor de (web)winkels in kwestie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:01:
[...]

Je arrogante toon bevalt mij totaal niet.
Jij bent hier degene die vindt dat jij zo fucking waardevol bent voor Tweakers dat je recht hebt om de site zonder banners te bekijken. Hint: dat ben je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:02:
[...]

Mischien wel, dat heb ik niet zo paraat. Maar ons bduget is gebasseerd op al het inkomen, niet een gedeelte ervan. Dus als een gedeelte ervan wegvalt dan moet ook het budget omlaag en mensen eruit (wat het afgelopen jaar al meerdere keren is gebeurd. Zelfs vandaag nog van 4 man afscheid moeten nemen die voor tweakers werkten).
Wat is je punt? Mensen die adblock gebruiken zijn schuldig aan de werkloosheid van 4 man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:02:
[...]

100% mee eens, maar als bedrijf moet je altijd eerst naar jezelf kijken. De grote bazen kunnen best een centje inleveren, maar die leveren niets in (geef ik je op een briefje). Nee in plaats daarvan mag jij opdonderen of inleveren. TW moet eerst naar zichzelf kijken. Wat kan er beter binnen ons bedrijf? Is ons pand niet te duur (sowieso, er is niets mis met in een wat onbekendere stad zitten vlakbij de Randstad)? Om maar een voorbeeld te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
locke960 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:01:
Wordt er bij tweakers ook nog echt serieus gekeken naar alternatieve verdienmodellen voor de toekomst ?
Ja. Al jaren.

Je ziet (hopelijk ;)) met enige regelmaat onze 'nonspot' acties (http://tweakers.net/acties/) waarmee wij op een andere manier proberen te adverteren die minder irritant is. Verder hebben wij de Pricewatch en ook hebben wij inkomsten uit ITbanen.

Maar we zijn wel begonnen met volledig op advertentie inkomsten draaien, en ook nu komt daar nog genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:03:
[...]

Jij bent hier degene die vindt dat jij zo fucking waardevol bent voor Tweakers dat je recht hebt om de site zonder banners te bekijken. Hint: dat ben je niet.
Moeten mensen waardevol zijn dan? Wat een kut leven moet je hebben als je mensen alleen maar wilt beoordelen of ze wel waardevol zijn. De toon die je nu aanslaat geeft voor mij aan met wat voor kereltje ik te maken heb. Jij bent net zoveel als ik hier, lucht. We zijn allemaal maar nummertjes in de maatschappij. Als jij denkt dat je echt wat toe te voegen hebt hier, heb je het ook goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Whoops.

Edit2, na total overhaul:
Huh? Nu ben ik in de war? Was het topic niet gesplitst? Ik blok helemaal niets.
Nu issie weg :(

[ Voor 183% gewijzigd door HMC op 05-08-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij daarmee goedpraat dat je banners kan blokkeren moet je dat vooral doen....
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:06:
[...]

Moeten mensen waardevol zijn dan? Wat een kut leven moet je hebben als je mensen alleen maar wilt beoordelen of ze wel waardevol zijn.
Wat ik zeg is: voor wat hoort wat. Jij zit bandbreedte op te stoken maar een bannertje bekijken, ho maar. Wat geeft je het recht? En voor je mijn woorden weer verdraait of aannames gaat maken: gewoon puur vanuit moreel oogpunt.
Als jij denkt dat je echt wat toe te voegen hebt hier, heb je het ook goed mis.
Wat zou ik me rot voelen als ik zo cynisch was als jij.

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 05-08-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:31
[...]

Hoi, dit zijn mijn collega's....
Die paar vrouwen die er werken in een groepje bij elkaar in het midden van de foto.
Typisch en herkenbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
xzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:03:
[...]

Wat is je punt? Mensen die adblock gebruiken zijn schuldig aan de werkloosheid van 4 man?
Ze zijn niet werkloos maar werken niet meer voor Tweakers.

Maar ik reageerde op mensen die zeggen dat wij geen advertenties hoeven te tonen omdat we ook andere inkomstenbronnen hebben. Maar die andere inkomstenbronnen dekken ons budget niet en dus wilde ik demonstreren hoe dat uitpakt voor de werknemers van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
HMC schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:07:
Whoops.

Edit2, na total overhaul:
Huh? Nu ben ik in de war? Was het topic niet gesplitst? Ik blok helemaal niets.
Nu issie weg :(
Het topic is gemerged met wat andere topics en wat replies zijn er afgesplitst zodat we op 1 plek kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ook ik kwam vandaag deze melding tegen. Ik wil even met klem verzoeken om na te denken voor wat betreft de implementatie...

Ja, ik gebruik Adblock, en op websites waar ik graag kom zet ik deze indien gevraagd vaak ook uit.
Dus ook bij Tweakers.net. Klik ik daarna op refresh... jemig wat een gedrocht!

Afbeeldingslocatie: http://qequoia.nl/tweakers/bannermetzijkanten_thumb.png

Dit ding breekt je complete paginalayout en vernietigd de leesbaarheid. de balk erboven gaat nog prima. De balken aan de zijkant maken dat ik Adblock meteen weer aanzet. Dit leidt gewoon teveel af en het lezen van de content (en daar kom ik voor op Tweakers) wordt er gewoon onprettig van.
  • Minpunten van die balken:
  • Veel te hoog contrast met het wit.
  • Breekt het normale F patroon dat mensen die lezen hanteren om te kijken of ze een pagina willen zien.
  • De helft van de advertenties is niet eens leesbaar want wordt afgebroken.
Vervolgens denk ik... wat gebeurt er als ik mijn venster verklein?

Afbeeldingslocatie: http://qequoia.nl/tweakers/banner_thumb.png

Conclusie:
Ik verklein mijn venster, en jullie krijgen nog steeds evenveel views? Krijgen jullie meer geld voor bezoekers met high-res schermen? Zo nee, waarom krijgen die bezoekers dan 'meer' reclame?

Nu heb ik twee opties, of ik vertel mijn browser dat Tweakers.net een afwijkende pagina-breedte heeft en ga client-side jullie layout hacken totdat ik Tweakers weer gewoon kan lezen. Of ik vind het teveel moeite en zet Adblock weer aan....

TL;DR; De horizontale balk is prima, maar haal alsjeblieft de verticale balken weg, dan zet ik mijn Adblock uit.

[ Voor 4% gewijzigd door kalizec op 05-08-2014 22:18 . Reden: Thumbnails & spelling ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:03:
[...]

Ik snap niet hoe iemand die namens een bedrijf spreekt op deze manier communiceert, Hoe vervelend iemand ook is ik denk niet dat het verstandig is om je zo op de kast te laten jagen.

in de basis is t.net afhankelijk van haar gebruikers. Met deze opmerking krijg ik echt dat grote kabelaar / kpn monopolie gevoel. Zo behandel je niet de mensen die je bedrijf bestaansrecht geven.

Als de kassa medewerker van de supermarkt zo tegen je spreekt kom je er nooooooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adblocker gedetecteerd!

Dat klopt helemaal, en zijn ze (niet alleen tweakers) zelf schuld.
Het is gewoon ergerlijk. :(
Ik begrijp dat iedereen graag vaak en veel verkoopt (en dus ook adverteert), maar dit is niet de manier.
De reclame blocks vliegen je van alle kanten om de oren en vandaar dus de adblockers enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die take-over advertenties staan er maximaal maar een paar dagen. Je ziet ze alleen op de Frontpage dus echt veel last heb je er ook weer niet van. Moet wel zeggen dat het contrast tussen rood en blauw in de Alternate advertentie echt irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:13:
Conclusie:
Ik verklein mijn venster, en jullie krijgen nog steeds evenveel views? Krijgen jullie meer geld voor bezoekers met high-res schermen? Zo nee, waarom krijgen die bezoekers dan 'meer' reclame?

Nu heb ik twee opties, of ik vertel mijn browser dat Tweakers.net een afwijkende pagina-breedte heeft en ga client-side jullie layout hacken totdat ik Tweakers weer gewoon kan lezen. Of ik vind het teveel moeite en zet Adblock weer aan....

TL;DR; De horizontale balk is prima, maar haal alsjeblieft de verticale balken weg, dan zet mijn Adblock uit.
Ja, met een kleiner venster (fuck fullscreen!) krijgen wij gewoon netzoveel inkomsten. Overigens is dit heel toevallig de eerste takeover in maanden en ik verwacht niet veel takeovers de komende tijd (morgen is hij weer weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:15:
Mensen die take-over advertenties staan er maximaal maar een paar dagen. Je ziet ze alleen op de Frontpage dus echt veel last heb je er ook weer niet van. Moet wel zeggen dat het contrast tussen rood en blauw in de Alternate advertentie echt irritant is.
1 dag Maximaal 24 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

z0rk0l schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:14:
[...]

Ik snap niet hoe iemand die namens een bedrijf spreekt op deze manier communiceert, Hoe vervelend iemand ook is ik denk niet dat het verstandig is om je zo op de kast te laten jagen.

in de basis is t.net afhankelijk van haar gebruikers. Met deze opmerking krijg ik echt dat grote kabelaar / kpn monopolie gevoel. Zo behandel je niet de mensen die je bedrijf bestaansrecht geven.

Als de kassa medewerker van de supermarkt zo tegen je spreekt kom je er nooooooit meer.
NMe is een vrijwilliger, hij werkt niet voor Tweakers en spreekt dus niet voor het bedrijf Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Ik wil best tweakers whitelisten voor ads. Maar ik voel me niet schuldig dat ik take-overs block; met dergelijke take-overs ben ik namelijk niet meer op de FP te vinden en ga ik andere bronnen gebruiken. Dit tast dusdanig de usability aan en maakt het zo onaangenaam dat ik dan de FP maar oversla, als ik de ad niet zou blocken.
_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:17:
[...]

Nme is een vrijwilliger, hij werkt niet voor Tweakers en spreekt dus niet voor het bedrijf Tweakers.
Vrijwilligerswerk is ook werk ;) Men ziet je toch als sprekend namens en je hebt ook aandeel in de uitstraling en het imago van het bedrijf waar je (vrijwilligers)werk voor verricht. In dat licht kun je je wellicht afvragen of het handig is zo te antwoorden.

Xbox2go maakt het nog bonter imho dus aanleiding is er zeker. Maar daar hebben mods andere tools voor om de orde te bewaren ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 05-08-2014 22:24 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

mensen toch take a deep breath.

tweakers is een bedrijf.
een bedrijf moet winst om voort te kunnen bestaan.
mes snijd aan 2 kanten.
- Bedrijf kan bezuinigen.
- Mensen die adblockers gebruiken die krijgeen gele balk te zien.

Als je die weg klikt werkt de website ook nog zteeds hoor.
Kost je een volle seconde van je leven.

Je gaat er niet dood van.
Dus niet zeuren als een klein kind.
Je bent groot genoeg om te lezen wat er staat en om dat te begrijpen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Of jullie en/of wij nu wel of niet vinden dat er iets mis gaat hier op ons aller geliefde Tnet, de stroom van klachten en verontruste gedachten moet jullie toch wel doen denken, en misschien de vergaderkamer terug in laten duiken.
Groet vanuit indonesie. Lekkah tukkuh. Je zoekt het maar uit.
Take-overs zal ik hier nooit zien, maar pretty much the rest is hier niet geblokt. Behalve Google zooi en doubleclick en zo. Voegt niets toe, neemt veel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:17:
[...]

Nme is een vrijwilliger, hij werkt niet voor Tweakers en spreekt dus niet voor het bedrijf Tweakers.
Zijn naam is rood en ook als vrijwilliger ben je representatief voor het bedrijf waar je voor werkt of je nou betaald krijgt of niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Gewoon abo nemen of ads tonen (whitelist) d:)b Als t.net je zoveel gegeven heeft in de jaren en je weet dat professionele mensen (ja ik was opbezoek bij de redactie <3) jou al dat lees genot gunnen met enorme kennisoverdracht van het nieuws, doe niet moeilijk...
/me glashio out

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@XBox2Go : Kan je niet eens wat minder blaten en wat meer inhoudelijk gaan?

Je hebt nu al gehad :
- De pers groep heeft genoeg geld dus t.net hoeft geen geld te verdienen (zo werkt het niet in het echte leven)
- T.net moet maar verhuizen (verhuizing kost geld en locatie is ook van belang voor je klantcontact dus dit kan ook niet zomaar)
- T.net moet maar goed kijken of ze niet wat mensen kunnen ontslaan
- De grootste inkomstenbron zit in de PW (Het is niet relevant waar de grootste inkomstenbron zit als je niet uit de kosten komt dan helpen alle gedeeltes)

En al dat geblaat enkel maar omdat een bedrijf het toch maar geflikt heeft om een geel vlakje op hun eigen site te zetten wat je met 1 klik weer weg krijgt en nooit meer ziet (mits je cookies accepteert).
Het is voorlopig enkel maar een verzoek en als je er geen gehoor aan wilt geven kan je het zo wegklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:19
NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:08:

Wat ik zeg is: voor wat hoort wat. Jij zit bandbreedte op te stoken maar een bannertje bekijken, ho maar. Wat geeft je het recht?
mijn browser, mijn internetverbinding, mijn keuze wat ik binnen laat komen. hetzelfde morele recht dat ik heb om tijdens een ster-blok naar de wc te gaan, programma's op te nemen om de reclames te skippen, de radio uit te zetten tijdens de commercials of de reclamepagina's in tijdschriften ongelezen te skippen.

net als dat jullie het recht hebben mensen over te halen te whitelisten, via andere wegen toch advertenties te tonen, een paywall aan te leggen of, ultiem, mensen de toegang ontzeggen omdat ze een ad-blocker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 16-09 17:39
Banners vind ik prima, vaste plaatsen dus weinig storend. GoT is al helemaal(?) vrij van advertenties dus nog beter. Die take-over zag ik alleen vanochtend op m'n laptop want in mobiele weergave is er niks van te merken. Dat mensen daar hun brood (en/of beleg :p) mee verdienen is hun goed recht. Misschien ga ik nu wel meer sites whitelisten om die mensen ook wat te gunnen.

P.S. NMe is stiekem wel mijn favoriete medewerker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Trek dan de vergelijking ook even helemaal door: als je nog nooit een cent besteed hebt in die winkel maar wel alle producten door elkaar gehusseld, beschadigd en gestolen hebt en luidkeels stennis hebt staan schoppen tegen het personeel in het bijzijn van andere klanten vind ik het niet gek als de kassamedewerker je op ferme wijze buiten de deur trapt. Een klant die jarenlang alleen maar geld kost in plaats van genereert is geen klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Trek dan de vergelijking ook even helemaal door: als je nog nooit een cent besteed hebt in die winkel maar wel alle producten door elkaar gehusseld, beschadigd en gestolen hebt en luidkeels stennis hebt staan schoppen tegen het personeel in het bijzijn van andere klanten vind ik het niet gek als de kassamedewerker je op ferme wijze buiten de deur trapt. Een klant die jarenlang alleen maar geld kost in plaats van genereert is geen klant.
Trek dan de vergelijking ook even helemaal door; dat de winkel überhaupt heeft kunnen overleven en is gevormd door die mensen die soms de winkel even door elkaar hutselen. De arrogantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Ik werk voor Tweakers en laat ik er dit over zeggen: wij zijn onze gebruikers graag terwille. Daarom zitten ik en mijn andere betaalde collega's (zoals Kees, Inspector) al de hele avond in onze eigen tijd te reageren. Maar dat wil niet zeggen dat we alles maar hoeven te pikken. De manier waarop sommigen hier tegen ons menen tekeer te moeten gaan, daar lusten de honden geen brood van.

Het blokkeren van advertenties doet ons pijn. Vind je het gek dat we opkomen voor ons bedrijf, waar we met z'n allen al jaren voor knokken? Wat wil je dan dat we doen? Lijdzaam naar de slachtbank? Kan hoor, dan is het op termijn wel afgelopen met Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:02
Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:15:
[...]

Ja, met een kleiner venster (fuck fullscreen!) krijgen wij gewoon netzoveel inkomsten. Overigens is dit heel toevallig de eerste takeover in maanden en ik verwacht niet veel takeovers de komende tijd (morgen is hij weer weg).
Maar dat is geen antwoord op de vraag: waarom een takeover als een grote banner alleen bovenin precies hetzelfde oplevert?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tech-no-logical schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:27:
[...]

mijn browser, mijn internetverbinding, mijn keuze wat ik binnen laat komen. hetzelfde morele recht dat ik heb om tijdens een ster-blok naar de wc te gaan, programma's op te nemen om de reclames te skippen, de radio uit te zetten tijdens de commercials of de reclamepagina's in tijdschriften ongelezen te skippen.

net als dat jullie het recht hebben mensen over te halen te whitelisten, via andere wegen toch advertenties te tonen, een paywall aan te leggen of, ultiem, mensen de toegang ontzeggen omdat ze een ad-blocker draaien.
Mijn servers, mijn uplink, mijn keuze aan wie ik de site serveer. Hetzelfde morele recht als de winkelier die je de winkel uitschopt omdat je de nieuwste Donald Duck elke week in de winkel leest en dan weer teruglegt in de schappen (guilty as charged).

Dus ja, dilemma... maar het was ook jouw keuze om naar deze site te komen en als tegenprestatie laten wij ads zien... Het is jouw browser en jouw internetverbinding dus we zijn dankbaar voor je keuze om toch ons te bezoeken, alleen vragen we daar een klein stukje van je browser en internetverbinding voor in return ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Wat een onzin. Als iemand meer dan 3000 forumposts heeft dan zullen daar vast ook nuttige posts tussen zitten. Je bent een administrator wat een belangrijke functie is dus wat mij betreft zeker een uithangbord van Tweakers. Je wordt in zo'n functie geacht om een voorbeeld te zijn voor andere gebruikers. Met dit soort opmerkingen ben je verre van een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hahn schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:32:
[...]

Maar dat is geen antwoord op de vraag: waarom een takeover als een grote banner alleen bovenin precies hetzelfde oplevert?
Beats me.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het verdienmodel van Tweakers: klik.
Advertenties op Tweakers.net: een paar mythes en misvattingen.
Waarom Tweakers niet haar eigen advertenties kan hosten: Longbeard in "Adblockers & Tweakers"