'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik zie verscheidenen mensen die aangeven dat de takeover (voornamelijk de zijbalken) teveel van het goede zijn, maar dat normale banners (dus de uitstraling van tweakers op het gros van de dagen) beter is. Is het daarom niet mogelijk om de takeovers minder 'agressief' te maken/beter in de pagina te laten passen? Lijkt mij een soort van compromis waardoor veel mensen T.net wel willen whitelisten.
Ik ben benieuwd naar de cijfers. Ik denk dat 99% van de advertenties doorkomen.Xirt schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:34:
Volgens mij neigt deze thread offtopic te gaan en zie ik meer 'persoonlijke aanvallen' (om het beestje een naam te geven) dan echte input. Daarom even een andere vraag om weer de draad op te pakken:
Ik zie verscheidenen mensen die aangeven dat de takeover (voornamelijk de zijbalken) teveel van het goede zijn, maar dat normale banners (dus de uitstraling van tweakers op het gros van de dagen) beter is. Is het daarom niet mogelijk om de takeovers minder 'agressief' te maken/beter in de pagina te laten passen? Lijkt mij een soort van compromis waardoor veel mensen T.net wel willen whitelisten.
Een compromis sluiten voor 1% van de blacklisters, is het niet waard. Maar wat ik al zeg, ik ben benieuwd naar de statistieken.
Buiten alle mensen die een hoop tijd en liefde in T.Net steken zitten er ook commerciële mensen die de cijfers erbij pakken en dan de rekenmachine erbij pakken en dan tot de conclusie komen dat x meer geld oplevert dan y.
[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 05-08-2014 22:37 ]
Wil je mij nou echt vertellen hoe je bijdraagt aan een community? Ik ben in 2005 begonnen als crewlid en stop in een gemiddelde week al snel 15-20 uur in GoT. Afgelopen zaterdag nog, toen heel Nederland buiten in de zon zat, zat ik achter mijn pc om in mijn eigen tijd en geheel gratis een tooltje in elkaar te zetten voor de Tweakers Express. Ik schrijf FAQ's, help bij het maken van beleid, sta mensen te woord per DM en in de supportmailbox waar nodig, enz. Ik krijg daar geen cent voor en wíl daar ook geen cent voor krijgen, want zodra ik dat krijg wordt Tweakers een baan in plaats van een hobby en dan hoeft het voor mij niet meer.xzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:30:
[...]
Trek dan de vergelijking ook even helemaal door; dat de winkel überhaupt heeft kunnen overleven en is gevormd door die mensen die soms de winkel even door elkaar hutselen. De arrogantie...
Natuurlijk dragen mensen die content toevoegen ook bij aan de groei van de site. De crux zit hem erin dat het verdienmodel is gebaseerd op een combinatie van al die dingen en dat dat meegenomen wordt in de bepaling van hoeveel banners er nodig zijn om als bedrijf gezond te blijven.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit is zeker waar: een echt goede community bestaat bij gratie van de gebruikers, behulpzaamheid en gedeelde kennis.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:33:
[...]
Wat een onzin. Als iemand meer dan 3000 forumposts heeft dan zullen daar vast ook nuttige posts tussen zitten. Je bent een administrator wat een belangrijke functie is dus wat mij betreft zeker een uithangbord van Tweakers. Je wordt in zo'n functie geacht om een voorbeeld te zijn voor andere gebruikers. Met dit soort opmerkingen ben je verre van een voorbeeld.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Als wij crew representatief voor het bedrijf zijn, dan denk ik dat het bedrijf Tweakers er uitstekend voor staat. Welk ander bedrijf kan rekenen op tientallen vrijwilligers om hun forum te beheren. Wij steken een enorm aantal uren in het onderhouden van de site, zonder dat we daar iets voor terug vragen. Dat doen we omdat we om de site en community geven.z0rk0l schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:21:
[...]
Zijn naam is rood en ook als vrijwilliger ben je representatief voor het bedrijf waar je voor werkt of je nou betaald krijgt of niet imo.
Dat kunnen wij niet vragen van de mensen die in loondienst zijn (en jullie als bezoekers ook niet) om hun gezin te onderhouden, dat is simpelweg niet reeel. Zonder die mensen is er geen Tweakers. Dan kan ook het forum niet bestaan. Een van de manieren waarop zij betaald worden zijn advertenties. Die mag je ruk vinden, dat vind ik ook, en ook ik heb Adblock en Ghostery geinstalleerd. Tweakers staat echter al jaren op de whitelist, en al ruim voordat ik crew werd had ik een abonnement om ze uit te zetten.
Je hebt een simpele keuze:
1. Banners bekijken
2. Abo afsluiten
3. Adblocken
Bij keuze 3 verlies je alle recht op enige vorm van commentaar op de manier waarop Tweakers opereert of sancties oplegt voor die keuze. De schoorsteen moet nu eenmaal roken, linksom of rechtsom. Een paywall wil niemand, maar het geld moet toch ergens vandaan komen.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Zoals eerder is aangegeven is dit de eerste take-over sinds tijden. Take-overs staan maar 1 dag op de site. Zelfs enkele dagen valt bij mij binnen de grenzen. Geweldig toch als een take-over veel inkomsten genereert voor T.net en gebruikers er maar 1 dagje tegenaan hoeven te kijken.Xirt schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:34:
Volgens mij neigt deze thread offtopic te gaan en zie ik meer 'persoonlijke aanvallen' (om het beestje een naam te geven) dan echte input. Daarom even een andere vraag om weer de draad op te pakken:
Wat anderen hebben is dat ze niet getracked willen worden. Dat is veel lastiger op te lossen. Het zelf hosten van advertenties kan een deel van de oplossing zijn, maar ook dan zit je nog met de Google advertenties. T.net scant momenteel volgens mij al op advertenties en als ze te irritant zijn worden ze niet geplaatst.
Het forum levert Tweakers niks op, of in elk geval niet direct. Natuurlijk is er een stukje communitywerking waarmee forumgebruikers naar andere delen van de site "gelokt" worden waar ze wél banners zien en op andere manieren geld in het laatje brengen, maar puur het feit dat je 3000 posts op het forum hebt wil nog niet zeggen dat je daarmee maar vrijgesteld moet zijn van banners.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:33:
[...]
Wat een onzin. Als iemand meer dan 3000 forumposts heeft dan zullen daar vast ook nuttige posts tussen zitten. Je bent een administrator wat een belangrijke functie is dus wat mij betreft zeker een uithangbord van Tweakers. Je wordt in zo'n functie geacht om een voorbeeld te zijn voor andere gebruikers. Met dit soort opmerkingen ben je verre van een voorbeeld.
Ik denk wel dat Tweakers.net op moet passen als het de toegang tot de site ontzegd bij het blokkeren van ads. Bedrijfspolicy's e.d. spelen ook een rol. Ik denk dat het eerder kwaad doet dan goed, en uiteindelijk onderaan de streep meer verlies dan winst oplevert.Bij keuze 3 verlies je alle recht op enige vorm van commentaar op de manier waarop Tweakers opereert of sancties oplegt voor die keuze. De schoorsteen moet nu eenmaal roken, linksom of rechtsom. Een paywall wil niemand, maar het geld moet toch ergens vandaan komen.
Maar dat zal T.net zelf ook wel inzien, daar het technisch al ik weet niet hoe lang mogelijk is.
De takeover vind ik afgrijselijk, maar als het geld in het laatje brengt, dan vind ik dat alleen maar een goed iets. Ondernemers moeten overleven. Ik heb daar vrede mee. Tracking vind ik wat minder amusant; als ik jou elke dag achtervolg met een camera ben ik een stalker, en strafbaar, maar zolang dat het op het net is is dat prima.
[ Voor 20% gewijzigd door RedHat op 05-08-2014 22:42 ]
Het is een (bijna) onmogelijk compromis. De take-overs zijn juist zo agressief omdat ze zoveel kosten (dus als iemand het geld ervoor betaald wil die zeker opvallen).Xirt schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:34:
Ga je de opvallendheid aanpakken dan ga je ook de kosten moeten verlagen en ik kan je nu al met redelijke zekerheid zeggen dat de kostenverlaging niet opweegt tegen de inkomsten uit meer views. (Want ik gok ook dat het zoveel meer views zijn, ik gok dat het meerendeel van de bezoekers geen adblock heeft)
Plus dat als je de kosten gaat verlagen dan krijg je er enkel meer van en dan gaan de mensen weer klagen (vroegah hadden we maar 1x per x tijd een takeover nu 1x per week boehoe)
Waarvoor huldeMueR schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:37:
[...]
Als wij crew representatief voor het bedrijf zijn, dan denk ik dat het bedrijf Tweakers er uitstekend voor staat. Welk ander bedrijf kan rekenen op tientallen vrijwilligers om hun forum te beheren. Wij steken een enorm aantal uren in het onderhouden van de site, zonder dat we daar iets voor terug vragen. Dat doen we omdat we om de site en community geven.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ik block standaard alle 3rd party cookies. Daar pak je alle legitieme advertentienetwerken mee, en de schurkennetwerken vind je niet op Tweakers.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:39:
[...]
Wat anderen hebben is dat ze niet getracked willen worden. Dat is veel lastiger op te lossen. Het zelf hosten van advertenties kan een deel van de oplossing zijn, maar ook dan zit je nog met de Google advertenties. T.net scant momenteel volgens mij al op advertenties en als ze te irritant zijn worden ze niet geplaatst.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik heb Daniel eens horen zeggen dat één takeover van een dag meer inkomsten genereert dan normale banners in een week doen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:39:
[...]
Zoals eerder is aangegeven is dit de eerste take-over sinds tijden. Take-overs staan maar 1 dag op de site. Zelfs enkele dagen valt bij mij binnen de grenzen. Geweldig toch als een take-over veel inkomsten gegenereerd voor T.net en gebruikers er maar 1 dagje tegenaan hoeven te kijken.
Volgens mij valt daar wel een mouw aan te passen. Het zelf hosten van banners dan weer niet, bedrijven kopen advertentieruimte in bij grote advertentieboeren en die praten vervolgens met websites. Philips, Sony en Samsung willen helemaal niet ieder voor zich met Tweakers lullen, die praten liever met een bannerboer die meteen ook hun advertenties op andere sites zet.Wat anderen hebben is dat ze niet getracked willen worden. Dat is veel lastiger op te lossen. Het zelf hosten van advertenties kan een deel van de oplossing zijn, maar ook dan zit je nog met de Google advertenties. T.net scant momenteel volgens mij al op advertenties en als ze te irritant zijn worden ze niet geplaatst.
Ik had inderdaad subtieler kunnen (en misschien ook moeten) reageren. Maar ook ik ben een mens en juist als iemand die zo veel van zijn vrije tijd (en we weten allemaal: tijd = geld) in Tweakers stopt kan ik het niet uitstaan als mensen die te lam zijn om Tweakers te whitelisten of een abo te nemen vervolgens wel komen klagen over hoe we wel niet het lef hebben om te verzoeken (niet eens dwingen!) om Tweakers te whitelisten. Ik wil graag de rest van de mensen die hier meelezen en minder onder de indruk waren van mijn posts mijn excuses aanbieden maar desondanks sta ik als persoon (en niet als Tweakers-medewerker) wel achter de inhoud van mijn berichten.JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:42:
[...]
Neemt imho alleen niet weg dat het misschien verstandig was iets subtieler te reageren (op iemand die het bloed onder je nagels vandaan haalt, dat realiseer ik me) en gebruik te maken van de bevoegdheden die je hebt als mod.
[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 05-08-2014 22:47 ]
Nee, Tweakers.net is GoT, aka: de oude gathering of tweakers. Tweakers.Net probeert het nu om te draaien dat HUN de bron zijn van Tweakers.net en dat hun alles hebben opgebouwd bullpoep. TW.Net is na de overname op VNU een puur sang bedrijf geworden waar op zich niks mis mee is maar ga ons (of mij, kan alleen voor me zelf spreken) niet laten zeggen wat wij wel en niet draaien in onze browers.NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:36:
[...]
Wil je mij nou echt vertellen hoe je bijdraagt aan een community?
Wat erg gewaardeerd wordt.Ik ben in 2005 begonnen als crewlid en stop in een gemiddelde week al snel 15-20 uur in GoT.
En dit geeft dus precies aan waar de prioriteiten liggen van Tweakers.net, als bedrijf zien ze content gemaakt worden zonder enige kosten. Zie Tweakers.net nou eens als een community en niet als een bedrijf. Die serverkosten van tweakers.net en die nieuwssite kunnen we zelf ook wel zoals dat 'vroegah' ook ging.Afgelopen zaterdag nog, toen heel Nederland buiten in de zon zat, zat ik achter mijn pc om in mijn eigen tijd en geheel gratis een tooltje in elkaar te zetten voor de Tweakers Express. Ik schrijf FAQ's, help bij het maken van beleid, sta mensen te woord per DM en in de supportmailbox waar nodig, enz. Ik krijg daar geen cent voor en wíl daar ook geen cent voor krijgen, want zodra ik dat krijg wordt Tweakers een baan in plaats van een hobby en dan hoeft het voor mij niet meer.
Er is een verdienmodel nodig omdat er een bedrijf achter zit met tientallen werknemers die ik in eerste plaats niets te kort wil doen maar laten we wel wezen. Tweakers.net is een website dat kosten maakt als je die niet uit je overnames en advertenties kan halen doe je iets fout of moet je een stap terug doen en reflecteren op het verleden. Bijvoorbeeld een verhuizing?Natuurlijk dragen mensen die content toevoegen ook bij aan de groei van de site. De crux zit hem erin dat het verdienmodel is gebaseerd op een combinatie van al die dingen en dat dat meegenomen wordt in de bepaling van hoeveel banners er nodig zijn om als bedrijf gezond te blijven.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Van toegang tot de site ontzeggen zal de 1e paar jaar nog geen sprake zijn, daar leent het publiek van t.net zich gewoon erg slecht voor.RedHat schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:40:
[...]
Ik denk wel dat Tweakers.net op moet passen als het de toegang tot de site ontzegd bij het blokkeren van ads. Bedrijfspolicy's e.d. spelen ook een rol. Ik denk dat het eerder kwaad doet dan goed, en uiteindelijk onderaan de streep meer verlies dan winst oplevert.
Maar dat zal T.net zelf ook wel inzien, daar het technisch al ik weet niet hoe lang mogelijk is.
Toegang tot de site ontzeggen ga je pas over denken als je max 5% van je bezoekers verliest als iedereen afhaakt (en ik denk dat het huidige percentage adblocker / ghostery ietwat hoger ligt) zolang je boven dat percentage zit is het nutteloos om er over te denken / erover te speculeren.
dat is de crux. ik snap jullie punt, maar vooralsnog blijf ik bij het mijne : zolang er via notoire privacy-boeven advertenties (of scripts) geserveerd worden whitelist ik helemaal niks. gezien alle mogelijke problemen rond finger-printing, lso's, supercookies, canvassen en weet ik wat voor potentiele ellende behoud ik mij het recht voor het zekere voor het onzekere te nemen en alles buiten de deur te houden.
misschien staat er ooit een ad-provider op met een 'do no evil' mentaliteit. hint : google is dat niet.
En dat is iets waar ik ook al eerder voor pleitte.. Imo zoude alleen zulke 'do no evil' ad-providers legaal mogen opereren in Nederland. Iets wat ze met de cookiewetgeving een heeel erg klein beetje geprobeert hebben (maar waar ze vervolgens jammerlijk in falen door de middleman aan te vallen; in dit geval de NPO)tech-no-logical schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:44:
[...]
misschien staat er ooit een ad-provider op met een 'do no evil' mentaliteit. hint : google is dat niet.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Precies wat ik zeg.Gomez12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:44:
[...]
Van toegang tot de site ontzeggen zal de 1e paar jaar nog geen sprake zijn, daar leent het publiek van t.net zich gewoon erg slecht voor.
Toegang tot de site ontzeggen ga je pas over denken als je max 5% van je bezoekers verliest als iedereen afhaakt (en ik denk dat het huidige percentage adblocker / ghostery ietwat hoger ligt) zolang je boven dat percentage zit is het nutteloos om er over te denken / erover te speculeren.
Ik denk dat Adblock / Ghostery alleen maar stijgt. Maar die statistieken kan ik niet zien.
Ik heb ooit een Tweakblog over advertentieboeren geschreven....
[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 05-08-2014 22:48 ]
Dit big brother gevoel op het internet is eigenlijk iets waar een vooruitstrevend bedrijf als Tweakers tegen zou moeten zijn. Het is alleen zo lastig om alternatieve verdien modellen te vinden die rendabel zijn voor Tweakers. Meer content based partnerships met bijvoorbeeld winkels in de pricewatch. Infomercials van verschillende producten etc zou misschien beter zijn voor de visie die Tweakers wilt uitdragen.
Als jij geen ads in je browser wil als je Tweakers bezoekt en je wil geen abbo afsluiten, dan kan je ook gewoon Tweakers niet bezoeken he.xzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:43:
[...]
Nee, Tweakers.net is GoT, aka: de oude gathering of tweakers. Tweakers.Net probeert het nu om te draaien dat HUN de bron zijn van Tweakers.net en dat hun alles hebben opgebouwd bullpoep. TW.Net is na de overname op VNU een puur sang bedrijf geworden waar op zich niks mis mee is maar ga ons (of mij, kan alleen voor me zelf spreken) niet laten zeggen wat wij wel en niet draaien in onze browers.
[...]
Wat erg gewaardeerd wordt.
[...]
En dit geeft dus precies aan waar de prioriteiten liggen van Tweakers.net, als bedrijf zien ze content gemaakt worden zonder enige kosten. Zie Tweakers.net nou eens als een community en niet als een bedrijf. Die serverkosten van tweakers.net en die nieuwssite kunnen we zelf ook wel zoals dat 'vroegah' ook ging.
[...]
Er is een verdienmodel nodig omdat er een bedrijf achter zit met tientallen werknemers die ik in eerste plaats niets te kort wil doen maar laten we wel wezen. Tweakers.net is een website dat kosten maakt als je die niet uit je overnames en advertenties kan halen doe je iets fout of moet je een stap terug doen en reflecteren op het verleden. Bijvoorbeeld een verhuizing?
En beweren dat community leden ook net zo goed nieuwsartikelen en reviews kunnen schrijven, wauw

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Het heetste hangijzer lijkt mij te zitten in het Ghostery/do not track stuk. Het adblock zelf dat is volgens mij niet zo'n grote discussie.
En ik vermoed dat vanwege de melding er redelijk wat mensen zijn zoals ik die gewoon even hun adblock aanpassen en weer verder gaan (ik vind het geen moeite om t.net te whitelisten, alleen moet ik er op geattendeerd worden zoals nu anders doe ik het niet bij een herinstall etc).
En ik ben heel erg benieuwd of er met de extra mensen er niet genoeg inkomsten binnenkomen om bijv ghostery-gebruikers niet meer te irriteren met de melding.
Dus is er een mogelijkheid om het aantal bannerviews van nu te tonen, dan over een maand weer het aantal bannerviews te geven om dan met cijfers verder te kunnen praten over wat er wel / niet mogelijk is?
Dat doen we ook, maar dit zijn ook gewoon inkomsten die we nu meenemen. En we zijn ook tegen het big brother verhaal, maar als je daar niet in meegaat verlies je gewoon een groot deel van je inkomsten.Sn0wblind schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:47:
Dit big brother gevoel op het internet is eigenlijk iets waar een vooruitstrevend bedrijf als Tweakers tegen zou moeten zijn. Het is alleen zo lastig om alternatieve verdien modellen te vinden die rendabel zijn voor Tweakers. Meer content based partnerships met bijvoorbeeld winkels in de pricewatch. Infomercials van verschillende producten etc zou misschien beter zijn voor de visie die Tweakers wilt uitdragen.
In de pricewatch doen we ook al aan partnerships zoals een gebruik onlangs opmerkte (na 4 jaar) (smerige advertentie van NoRRoD) en via nonspot doen we ook 'Infomercials' zoals je kan zien op http://tweakers.net/acties/
Maar banners leveren ook geld op, en we blijven commerieel. We serveren liever banners dan dat we een aantal redacteurs moeten ontslaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Kees op 05-08-2014 22:53 ]
Denk niet dat de hoge bazen van De Persgroep er blij van worden als ze dat soort gegevens publiek makenGomez12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:50:
Maar zouden we niet gewoon publiekelijk wat stats kunnen krijgen om een evaluatie mee te doen?
Het heetste hangijzer lijkt mij te zitten in het Ghostery/do not track stuk. Het adblock zelf dat is volgens mij niet zo'n grote discussie.
En ik vermoed dat vanwege de melding er redelijk wat mensen zijn zoals ik die gewoon even hun adblock aanpassen en weer verder gaan (ik vind het geen moeite om t.net te whitelisten, alleen moet ik er op geattendeerd worden zoals nu anders doe ik het niet bij een herinstall etc).
En ik ben heel erg benieuwd of er met de extra mensen er niet genoeg inkomsten binnenkomen om bijv ghostery-gebruikers niet meer te irriteren met de melding.
Dus is er een mogelijkheid om het aantal bannerviews van nu te tonen, dan over een maand weer het aantal bannerviews te geven om dan met cijfers verder te kunnen praten over wat er wel / niet mogelijk is?
[ Voor 82% gewijzigd door _David_ op 05-08-2014 22:53 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
de cookiewet was ook een enorme sof op alle punten. het achterliggende idee was niet slecht, maar iets technisch zo complex proberen te vangen in hele specifieke wetgeving is gedoemd te mislukken... ineens was google analytics een 'functioneel' cookie, jaja. in de praktijk kwam het er op neer dat ik als redelijk savvy gebruiker _slechter_ af was omdat ik cookies niet meer mocht weigeren, want dan kreeg ik geen site...Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:47:
[...]
En dat is iets waar ik ook al eerder voor pleitte.. Imo zoude alleen zulke 'do no evil' ad-providers legaal mogen opereren in Nederland. Iets wat ze met de cookiewetgeving een heeel erg klein beetje geprobeert hebben (maar waar ze vervolgens jammerlijk in falen door de middleman aan te vallen; in dit geval de NPO)
wat mij betreft valt de hele problematiek onder de wet bescherming persoonsgegevens. zijn we gewoon klaar.
Ik was een langer bericht aan het typen maar dit geeft aan waar de community van tweakers.net wordt geplaatst. Ze hebben hun ding gedaan en nu zijn we ze liever kwijt dat rijk._David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:49:
[...]
Als jij geen ads in je browser wil als je Tweakers bezoekt en je wil geen abbo afsluiten, dan kan je ook gewoon Tweakers niet bezoeken he.
En beweren dat community leden ook net zo goed nieuwsartikelen en reviews kunnen schrijven, wauw
In jullie veel te dure kantoren in Amsterdam een beetje huillie doen omdat sommige mensen Addblock hebben aanstaan

[ Voor 11% gewijzigd door xzaz op 05-08-2014 22:55 ]
Beweren dat de community het niet kan..._David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:49:
[...]

Sterker nog, er zijn hele mooie communities met bakken kennis waar geen commcercieel bedrijf achter zit.
[ Voor 8% gewijzigd door JT op 05-08-2014 22:54 ]
Ecodan warmtepomp
Klopt, er is een kleine aantal mensen in de community die hele goede reviews schrijven.JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:53:
[...]
Beweren dat de community het niet kan...Kijk eens bij gebruikersreviews bij producten in de PW. Staat heel wat moois tussen. Daarnaast is er genoeg nieuws op de FP gebaseerd op kennis van een community. Je doet imho nu erg minderwaardig over de community, de community is geen domme massa die voor z'n techbehoeftes afhankelijk is van een superieure redactie ofzo.
Kijk even na de kwaliteit van de artikelen < 2004 en nu, wereld van verschil.
Maar we gaan hier al weer te veel offtopic dus laat maar voor nu.
[ Voor 5% gewijzigd door _David_ op 05-08-2014 22:55 ]
Ik snap heel goed de frustratie, ik werk zelf in de horeca waar ik ook veel onbeschofte klanten krijg helaas, echter ben ik wel van mening dat je hier boven moet staan en je niet moet laten verleiden tot dit soort reacties.zeef schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:31:
[...]
Ik werk voor Tweakers en laat ik er dit over zeggen: wij zijn onze gebruikers graag terwille. Daarom zitten ik en mijn andere betaalde collega's (zoals Kees, Inspector) al de hele avond in onze eigen tijd te reageren. Maar dat wil niet zeggen dat we alles maar hoeven te pikken. De manier waarop sommigen hier tegen ons menen tekeer te moeten gaan, daar lusten de honden geen brood van.
Het blokkeren van advertenties doet ons pijn. Vind je het gek dat we opkomen voor ons bedrijf, waar we met z'n allen al jaren voor knokken? Wat wil je dan dat we doen? Lijdzaam naar de slachtbank? Kan hoor, dan is het op termijn wel afgelopen met Tweakers.
Uit deze reactie blijkt dat er heel veel binding is met het bedrijf en dat is goed echter ben ik wel van mening dat in de huidige economie en ontwikkelingen er innovatief moet worden omgegaan met hoe en waar de inkomsten vandaan moeten komen. De bedrijven die niet stug blijven hangen in een bepaald patroon zijn de bedrijven die het overleven.
Maar goed, om on topic te gaan, ook ik kreeg ineens de melding te zien van de blocker. Bij mij gebeurde er 2 dingen. 1e was even verbazing omdat het onwennig was. Toen heb ik de melding goed doorgenomen en heb ik tweakers niet meer geblokkeerd omdat ik vaak gebruik maak van de site en ik een ieder zijn inkomsten gun. Ik betaal graag voor wat ik gebruik zij het in euro's of in het zien van banners.
2e wat er gebeurde was toch enige teleurstelling van de omvang van de reclame die ik te zien kreeg. Ik hoop van harte dat dit niet vaak voorkomt.
Ik ben neutraal tegenover de rest van de veranderingen, het doet mij eigenlijk niks om eerlijk te zijn.
De community is prachtig, maar ze krijgen geen uitnodigingen van bedrijven om hun nieuwste producten te komen testen. Ook is het lastig om productsamples te krijgen om iets te kunnen testen voordat het gereleased word. Ook kun je ze niet 'forceren' om een review te schrijven als het buiten lekker weer is.JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:53:
[...]
Beweren dat de community het niet kan...Kijk eens bij gebruikersreviews bij producten in de PW. Staat heel wat moois tussen. Daarnaast is er genoeg nieuws op de FP gebaseerd op kennis van een community. Je doet imho nu erg minderwaardig over de community, de community is geen domme massa die voor z'n techbehoeftes afhankelijk is van een superieure redactie ofzo.
Natuurlijk maken users ook content, maar ik zeg ook nergens dat dat niet zo is?xzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:43:
[...]
Tweakers.Net probeert het nu om te draaien dat HUN de bron zijn van Tweakers.net en dat hun alles hebben opgebouwd bullpoep.
De redactie vliegt regelmatig naar de andere kant van de wereld voor spul als de E3. Er is een heuse videostudio. Tweakers heeft stapels servers (22 servers volgens dit overzicht). Dat Tweakers ooit begonnen is als een blogje met slecht gespelde nieuwsberichten en een forum waar het niveau niet bijster veel hoger lag wil niet zeggen dat het niet uitgegroeid is tot een echt bedrijf. En bij een echt bedrijf horen echte kosten.En dit geeft dus precies aan waar de prioriteiten liggen van Tweakers.net, als bedrijf zien ze content gemaakt worden zonder enige kosten. Zie Tweakers.net nou eens als een community en niet als een bedrijf. Die serverkosten van tweakers.net en die nieuwssite kunnen we zelf ook wel zoals dat 'vroegah' ook ging.
Wat betreft prioriteiten: als bedrijf is het heel moeilijk om een bedrag te plakken op een community. Een investering daarin moet zich aantoonbaar/meetbaar terugverdienen en anders moet het in de boeken als verlies genoteerd worden. Daarom zijn er vrijwilligers die het gebrek aan investeringsbereidheid (om het zo maar te noemen) op te vangen en ik denk niet dat er ook maar één vrijwillige collega is die zich daarom misbruikt voelt. We hebben allemaal hart voor deze community en willen die graag in leven houden waar Tweakers dat als gezond bedrijf niet kan verantwoorden.
Verwijs je nu naar de verhuizing van Amersfoort naar Amsterdam van een tijdje terug? Want die heeft daadwerkelijk geld bespaard omdat afdelingen van verschillende titels daarmee toch samen onder één dak terechtkwamen en met elkaar konden samenwerken.Er is een verdienmodel nodig omdat er een bedrijf achter zit met tientallen werknemers die ik in eerste plaats niets te kort wil doen maar laten we wel wezen. Tweakers.net is een website dat kosten maakt als je die niet uit je overnames en advertenties kan halen doe je iets fout of moet je een stap terug doen en reflecteren op het verleden. Bijvoorbeeld een verhuizing?
In 2004 waren er nog geen mensen die ontslagen hoefden te worden, blijkbaar zit er geen verband in de kwaliteit van de artikelen en het uiteindelijke bedrag onder de streep._David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:54:
[...]
Klopt, er is een kleine aantal mensen in de community die hele goede reviews schrijven.
Evolutie van internet als medium in z'n geheel of van t.net redactie? Schijnbaar heb jij het harde bewijs voor welke causaliteit hier van toepassing is_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:54:
[...]
Klopt, er is een kleine aantal mensen in de community die hele goede reviews schrijven.
[ Voor 9% gewijzigd door JT op 05-08-2014 23:01 ]
Ecodan warmtepomp
De takeovers komen niet vaak voor. Heel toevallig was er vandaag wel een, maar aan de andere kant is het ook wel zo eerlijk zodat je kan zien wat we heel soms voor je in petto hebben. Morgen is hij weer weg.z0rk0l schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:55:
[...]
Ik snap heel goed de frustratie, ik werk zelf in de horeca waar ik ook veel onbeschofte klanten krijg helaas, echter ben ik wel van mening dat je hier boven moet staan en je niet moet laten verleiden tot dit soort reacties.
Uit deze reactie blijkt dat er heel veel binding is met het bedrijf en dat is goed echter ben ik wel van mening dat in de huidige economie en ontwikkelingen er innovatief moet worden omgegaan met hoe en waar de inkomsten vandaan moeten komen. De bedrijven die niet stug blijven hangen in een bepaald patroon zijn de bedrijven die het overleven.
Maar goed, om on topic te gaan, ook ik kreeg ineens de melding te zien van de blocker. Bij mij gebeurde er 2 dingen. 1e was even verbazing omdat het onwennig was. Toen heb ik de melding goed doorgenomen en heb ik tweakers niet meer geblokkeerd omdat ik vaak gebruik maak van de site en ik een ieder zijn inkomsten gun. Ik betaal graag voor wat ik gebruik zij het in euro's of in het zien van banners.
2e wat er gebeurde was toch enige teleurstelling van de omvang van de reclame die ik te zien kreeg. Ik hoop van harte dat dit niet vaak voorkomt.
Ik ben neutraal tegenover de rest van de veranderingen, het doet mij eigenlijk niks om eerlijk te zijn.
Maar als jij in de horeca werkt; dan heb je vast wel eens een heel erg vervelende (of dronken) klant buiten de deur gezet. Sommige mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar
Is dat niet hoe Tweakers oorspronkelijk in elkaar zat? Een community van enthousiaste mensen die alles wat ze hier doen doen omdat het hun hobby is? Je zegt het nu zelf, al die dingen die je doet doe je omdat je er plezier in hebt, niet omdat je er geld mee wil verdienen.NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:36:
Wil je mij nou echt vertellen hoe je bijdraagt aan een community? Ik ben in 2005 begonnen als crewlid en stop in een gemiddelde week al snel 15-20 uur in GoT. Afgelopen zaterdag nog, toen heel Nederland buiten in de zon zat, zat ik achter mijn pc om in mijn eigen tijd en geheel gratis een tooltje in elkaar te zetten voor de Tweakers Express. Ik schrijf FAQ's, help bij het maken van beleid, sta mensen te woord per DM en in de supportmailbox waar nodig, enz. Ik krijg daar geen cent voor en wíl daar ook geen cent voor krijgen, want zodra ik dat krijg wordt Tweakers een baan in plaats van een hobby en dan hoeft het voor mij niet meer.
Zo langzamerhand begint het internet steeds meer op reguliere tv te lijken. Steeds meer en meer reclame, steeds erger wordende banners en schreeuwende advertenties. Veel mensen kijken geen tv meer. Ik zelf kijk het ook niet meer. Ik wil me toch niet doodergeren aan al die rotreclame?
Kijk, die reclames op Tweakers werken niet, een beter alternatief is simpelweg betaalde functies. Dat zie je ook heel vaak in online games. In principe kun je heel veel online games gratis spelen (bv. Ogame), maar als je wat extra's wil betaal je gewoon. Dan zijn reclames overbodig en laat je de keuze aan de gebruiker of hij/zij wat wil betalen voor bepaalde functies.
Tweakers is gigantisch veranderd in 10 jaar. Dat je de situatie van toen en nu gaat vergelijken is niet bepaald.. logisch. De FP is veranderd, het internet ook en de financiële wereld al helemaal.xzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:56:
[...]
In 2004 waren er nog geen mensen die ontslagen hoefden te worden, blijkbaar zit er geen verband in de kwaliteit van de artikelen en het uiteindelijke bedrag onder de streep.
Ik lees nu (en in eerdere discussies) vaker dat men met advertenties meer zou verdienen dan met abonnees. Dan hoor ik ook nog dat er btw en transactiekosten afgaan, waardoor er een redelijk klein bedrag voor jullie overblijft. Is het dan niet een idee om het abonnement duurder te maken? Ik, als student nota bene, zou er prima nog meer voor willen betalen (ik betaal het door geen bier te drinkenNMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:02:
Een van deze twee waarschijnlijk. Waarbij gezegd moet worden dat abo's meer een service zijn richting de gebruiker dan een bron van inkomsten want juist de mensen die erg actief zijn op de site en dus eerder geneigd zijn een abo te nemen leveren meer op dan de kosten van zo'n abo wanneer ze advertenties zouden bekijken.
Er klopt niets van je vergelijking!NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:28:
[...]
Trek dan de vergelijking ook even helemaal door: als je nog nooit een cent besteed hebt in die winkel maar wel alle producten door elkaar gehusseld, beschadigd en gestolen hebt en luidkeels stennis hebt staan schoppen tegen het personeel in het bijzijn van andere klanten vind ik het niet gek als de kassamedewerker je op ferme wijze buiten de deur trapt. Een klant die jarenlang alleen maar geld kost in plaats van genereert is geen klant.
Mensen die tig jaar in de community meegedraaid hebben zijn er medeverantwoordelijk voor dat Tweakers groot geworden is. Alleen al de enorme hoeveelheid mond-op-mond reclame is goud waard geweest. Maar ook de talloze hulpzame posts op GoT, de reviews en feedback in Pricewatch, etcetera. Waar denk je dat jullie gebruikers vandaan komen? Komen die omdat ze Googlen? Of komen die omdat de community ze hiernaartoe 'geholpen' heeft?
Sorry, maar als je denkt dat Tweakers.net nu ook nog maar bestaan had zonder de bijdragen van de community de afgelopen jaren dan weet je niet waar je over praat. Maar dat lijk je wel te willen impliceren met je reacties hier in dit topic.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je niet beter weet. Je loopt hier immers ook al sinds 2004 rond. Maar houdt jezelf nu even alsjeblieft een spiegel voor voor wat betreft de manier je nu reageert. Want op deze manier ben je mensen weg aan het jagen!
Dit is een topic waarin mensen komen klagen over de implementatie van de Adblock detectie en de takeover banner die erachter verstopt zit. Het feit dat ze de moeite nemen om a) de banner de lezen b) het forum op te zoeken c) het juiste subforum erbij te pakken en d) ook nog eens hier te posten moet een hele grote HINT zijn dat ze het goed bedoelen!
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Ik denk dat het ook goed is om even te kijken hoe Xbox2go heeft gereageerd...Je belicht het nu nogal eenzijdig. NMe is een vrijwilliger die heel veel tijd heeft gestoken in de community en nu wordt hij toch wel aardig uitgelokt. Imho had NMe rationeel gezien terughoudender moeten reageren (en desnoods mod-bevoegdheden aanwenden) maar kom op, iemand die zoveel tijd erin steekt en een keer zo reageert...kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:01:
[...]
Er klopt niets van je vergelijking!
Mensen die tig jaar in de community meegedraaid hebben zijn er medeverantwoordelijk voor dat Tweakers groot geworden is. Alleen al de enorme hoeveelheid mond-op-mond reclame is goud waard geweest. Maar ook de talloze hulpzame posts op GoT, de reviews en feedback in Pricewatch, etcetera. Waar denk je dat jullie gebruikers vandaan komen? Komen die omdat ze Googlen? Of komen die omdat de community ze hiernaartoe 'geholpen' heeft?
Sorry, maar als je denkt dat Tweakers.net nu ook nog maar bestaan had zonder de bijdragen van de community de afgelopen jaren dan weet je niet waar je over praat. Maar dat lijk je wel te willen impliceren met je reacties hier in dit topic.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je niet beter weet. Je loopt hier immers ook al sinds 2004 rond. Maar houdt jezelf nu even alsjeblieft een spiegel voor voor wat betreft de manier je nu reageert. Want op deze manier ben je mensen weg aan het jagen!
Dit is een topic waarin mensen komen klagen over de implementatie van de Adblock detectie en de takeover banner die erachter verstopt zit. Het feit dat ze de moeite nemen om a) de banner de lezen b) het forum op te zoeken c) het juiste subforum erbij te pakken en d) ook nog eens hier te posten moet een hele grote HINT zijn dat ze het goed bedoelen!
[ Voor 9% gewijzigd door JT op 05-08-2014 23:06 ]
Ecodan warmtepomp
Desnoods maak je een referral programma, bij 10 leden die zich door jou inbeschreven hebben krijg je een maand geen reclame.
Als die 10 leden dan maar geen adblock gebruikenRonald8 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:08:
Supermarkten zijn ook afhankelijk van hun klanten, houdt dat in dat ze dan maar alles gratis krijgen voor hun goede daad?
Desnoods maak je een referral programma, bij 10 leden die zich door jou inbeschreven hebben krijg je een maand geen reclame.
Ik denk dat aan zijn inbreng in de community GoT (niet het bedrijf Tweakers.net), nooit en te nimmer wordt getwijfeld.JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:02:
[...]
Ik denk dat het ook goed is om even te kijken hoe Xbox2go heeft gereageerd...Je belicht het nu nogal eenzijdig. NMe is een vrijwilliger die heel veel tijd heeft gestoken in de community en nu wordt hij toch wel aardig uitgelokt. Imho had NMe rationeel gezien terughoudender moeten reageren (en desnoods mod-bevoegdheden aanwenden) maar kom op, iemand die zoveel tijd erin steekt en een keer zo reageert...
Leuk dat Tweakers.net veranderd is, nieuwe voorpagina; video's enz leuk. Maar de community is nog steeds het zelfde, check eens de jaren waarin deze mensen die hier posten zijn gejoined.Beroemdheid schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:00:
[...]
Tweakers is gigantisch veranderd in 10 jaar. Dat je de situatie van toen en nu gaat vergelijken is niet bepaald.. logisch. De FP is veranderd, het internet ook en de financiële wereld al helemaal.
Zou jij heden ten dage nog een boodschap hebben aan een site die zijn bronnen amper kan checken, E3-nieuws moet overtikken van andere sites en geen enkele "eigen" content kan genereren omdat de vrijwilligers niet samen ergens voor kunnen gaan zitten omdat ze verspreid over het land zitten?Snowwie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:59:
[...]
Is dat niet hoe Tweakers oorspronkelijk in elkaar zat? Een community van enthousiaste mensen die alles wat ze hier doen doen omdat het hun hobby is? Je zegt het nu zelf, al die dingen die je doet doe je omdat je er plezier in hebt, niet omdat je er geld mee wil verdienen.
Users roepen graag vaak dat de kwaliteit van de site zo achteruit gaat maar in werkelijkheid is de kwaliteitsstandaard juist erg hoog. In de oude vorm zou dat gewoon niet haalbaar zijn. Niet in de laatste plaats omdat je dan niemand hebt die overdag nieuws tikt omdat ze dan betaald werk doen voor een andere baas...
Ik ga er niet over maar het laatste dat ik erover hoorde is: nee. Zoals ik al zei is het een manier om gebruikers een extraatje te geven terwijl er ook een potje opgebouwd wordt om wat voor die users te doen. Er staan geloof ik weer wat nieuwe abofeatures in de planning en er wordt regelmatig eens een abodagje georganiseerd op HQ. Er zal uit dat potje vast ook wat overblijven voor Tweakers zelf om enigszins te compenseren voor het verlies aan inkomsten uit banners maar dat is bij mijn weten niet het doel van de abonnementen.Beroemdheid schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:00:
[...]
Ik lees nu (en in eerdere discussies) vaker dat men met advertenties meer zou verdienen dan met abonnees. Dan hoor ik ook nog dat er btw en transactiekosten afgaan, waardoor er een redelijk klein bedrag voor jullie overblijft. Is het dan niet een idee om het abonnement duurder te maken?
Ik beweer nergens dat users niet bijdragen aan het succes van Tweakers. Sterker nog, ik beweer hierboven precies het tegenovergestelde. Maar fact of the matter is dat ook de mensen die bijgedragen hebben nog steeds geen geld in het laatje brengen als iedereen ads blokkeert. Wat heeft Tweakers eraan als jij bijvoorbeeld 10 gebruikers aanwerft maar die 10 gebruikers vervolgens geen inkomsten genereren omdat je ook toevallig een adblocker op hun pc hebt gezet?kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:01:
[...]
Er klopt niets van je vergelijking!
En zelfs als we wel ervanuitgaan dat het genereren van content je ontheft van het zien van banners: wanneer is het eerlijk om dat te doen? Na het schrijven van één review? Hoe lang mag je bannervrij op Tweakers zitten voor die ene review? Op welk moment is het weer eerlijk om banners te gaan bekijken?
[ Voor 32% gewijzigd door NMe op 05-08-2014 23:15 ]
Naja, het meerendeel van de klachten over de detectie blijken te komen van mensen die ook daadwerkelijk de ads blokkeren en dit topic is meer en meer een discussie over de ads zelf.kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:01:
[...]
Dat gezegt te hebben, de meeste mensen die hier reageren zijn niet heel negatief en geven blijk dat ze ook echt onderdeel van de community zijn en betrokken zijn bij tweakers en het beter willen maken voor iedereen. Helaas zijn er ook een aantal mensen die een flinke slok azijn genomen hebben voordat ze hier kwamen en dat komt er nu weer uit...
Zoals altijd waarderen wij opbouwende kritiek, we hebben talloze verbeteringen en aanpassingen aan de site gedaan op basis van kritiek en suggesties uit de community (zelfs voor de mensen die helemaal niets op de frontpage willen hebben wij een spel ingebouwd
Niets menselijks is ons vreemd.z0rk0l schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:55:
[...]
Ik snap heel goed de frustratie, ik werk zelf in de horeca waar ik ook veel onbeschofte klanten krijg helaas, echter ben ik wel van mening dat je hier boven moet staan en je niet moet laten verleiden tot dit soort reacties.
Ik denk dat wij beiden de mening zijn toegedaan dat het displayadvertsing model z'n lamste tijd gehad heeft. Ook ik zie veel meer in adverteren binnen de content. Met gesponsorde acties, advertorials etc. etc. Enige probleem is dat de bedrijven die de zak met geld verdelen nog niet zo ver zijn. Dan kun je twee dingen doen, of je gaat niet mee en je mist inkomsten, of je gaat wel mee in de (oude) business en je zorgt dat er geld binnenkomt. Het moge duidelijk zijn dat we bij Tweakers voor optie twee kiezen.Uit deze reactie blijkt dat er heel veel binding is met het bedrijf en dat is goed echter ben ik wel van mening dat in de huidige economie en ontwikkelingen er innovatief moet worden omgegaan met hoe en waar de inkomsten vandaan moeten komen. De bedrijven die niet stug blijven hangen in een bepaald patroon zijn de bedrijven die het overleven.
Sporadisch. Gemiddeld een keer per maand. Het zou kunnen dat we naar het einde van de vakantie wat meer gaan zien voor back to school acties. Maar de maanden hiervoor was het erg rustig.Maar goed, om on topic te gaan, ook ik kreeg ineens de melding te zien van de blocker. Bij mij gebeurde er 2 dingen. 1e was even verbazing omdat het onwennig was. Toen heb ik de melding goed doorgenomen en heb ik tweakers niet meer geblokkeerd omdat ik vaak gebruik maak van de site en ik een ieder zijn inkomsten gun. Ik betaal graag voor wat ik gebruik zij het in euro's of in het zien van banners.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Als we dat niet zouden doen hadden we nu nog met elkaar (gezellig) in de grotten rond een vuurtje gezeten.glashio schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:12:
Is het überhaupt geen krenten kakker gedrag van nederlanders? Jarenlang lurken aan een superservice (zoals de snelwegen van rijkswaterstaat) en maar klagen dat alles gratis/beter moet zijn? zucht
Wellicht is dat het geval, (en dat ga ik zeker zo even doen), maar een aantal van zijn berichten hadden hier echt geen plaats. Dan had ie inderdaad beter zijn mod-bevoegdheden aan kunnen wenden, maar dergelijke reacties op uitgelokt ook, maken meer kapot bij andere lezers dan ze ooit kunnen corrigeren bij dat ene doelwit.JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:02:
[...]
Ik denk dat het ook goed is om even te kijken hoe Xbox2go heeft gereageerd...Je belicht het nu nogal eenzijdig. NMe is een vrijwilliger die heel veel tijd heeft gestoken in de community en nu wordt hij toch wel aardig uitgelokt. Imho had NMe rationeel gezien terughoudender moeten reageren (en desnoods mod-bevoegdheden aanwenden) maar kom op, iemand die zoveel tijd erin steekt en een keer zo reageert...
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Wat je dan krijgt Is reacties van: "Censuur! Slecht! Ik mag geen andere mening hebben!". Ook niet ideaal dus.kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:13:
[...]
Wellicht is dat het geval, (en dat ga ik zeker zo even doen), maar een aantal van zijn berichten hadden hier echt geen plaats. Dan had ie inderdaad beter zijn mod-bevoegdheden aan kunnen wenden, maar dergelijke reacties op uitgelokt ook, maken meer kapot bij andere lezers dan ze ooit kunnen corrigeren bij dat ene doelwit.
Och, ik was ook best boos als 6-jarige knul toen een winkelier mij zijn winkel uitschopte omdat ik elke week de nieuwste Donald Duck las en dan weer netjes in de schappen terug zetteglashio schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:12:
Is het überhaupt geen krenten kakker gedrag van nederlanders? Jarenlang lurken aan een superservice (zoals de snelwegen van rijkswaterstaat) en maar klagen dat alles gratis/beter moet zijn? zucht
Ongeveer vergelijkbaar met adblockers en mensen die boos worden dat wij dat niet leuk vinden.
Ecodan warmtepomp
Klopt ook wel. En toch laat ik die berichten nu ze eenmaal geplaatst zijn staan. Ze weghalen en doen alsof ze nooit geplaatst waren zou hypocriet zijn.kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:13:
[...]
Wellicht is dat het geval, (en dat ga ik zeker zo even doen), maar een aantal van zijn berichten hadden hier echt geen plaats. Dan had ie inderdaad beter zijn mod-bevoegdheden aan kunnen wenden, maar dergelijke reacties op uitgelokt ook, maken meer kapot bij andere lezers dan ze ooit kunnen corrigeren bij dat ene doelwit.
maar lang niet zo bevredigend
lol true, dan wil ik op basis van karma ook kunnenmogen flamen en trollen
Ecodan warmtepomp
De vergelijkingen gaan gewoon niet op. Trouwens, de aboshop mag van mij wel wat meer gepromoot worden, een linkje onderaan de pagina oid? Of gewoon in het profiel menu?Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:16:
[...]
Och, ik was ook best boos als 6-jarige knul toen een winkelier mij zijn winkel uitschopte omdat ik elke week de nieuwste Donald Duck las en dan weer netjes in de schappen terug zette
Ongeveer vergelijkbaar met adblockers en mensen die boos worden dat wij dat niet leuk vinden.
Die willen we juist niet teveel opdringen omdat mensen in het verleden vonden dat we dat teveel pushten.xzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:18:
[...]
De vergelijkingen gaan gewoon niet op. Trouwens, de aboshop mag van mij wel wat meer gepromoot worden, een linkje onderaan de pagina oid? Of gewoon in het profiel menu?
Maar de huidige vindbaarheid laat inderdaad ook te wensen over.
De abo's zijn er vooral als service naar jullie. Willen we winstmaximalisatie, dan gaan ze morgen uit. Veel van jullie zijn 'veelgebruikers' van Tweakers. Dan wordt je abonnee en zet je vervolgens de advertenties uit. Dat scheelt relatief veel views per abo. En laten die views nou zijn waarop we worden afgerekend. Bij recalem gaat het tegenwoordig om impressies, niet om de clicks. Lees er hier meer over.Beroemdheid schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:00:
Ik lees nu (en in eerdere discussies) vaker dat men met advertenties meer zou verdienen dan met abonnees. Dan hoor ik ook nog dat er btw en transactiekosten afgaan, waardoor er een redelijk klein bedrag voor jullie overblijft. Is het dan niet een idee om het abonnement duurder te maken? Ik, als student nota bene, zou er prima nog meer voor willen betalen (ik betaal het door geen bier te drinken). Ik heb natuurlijk geen idee hoe erg het mensen zou afschrikken indien het duurder wordt, maar die €15 komt op mij over als een bedrag dat vroeger is gekozen omdat het er mooi uitziet, niet omdat het kostendekkend zou zijn (ik weet niet of dat het geval is).
Zoals hier boven al werd gezegd is die 15 euro per user nou niet echt kosten dekkend voor Tweakers, niet het beste voor hun dus om het meer te promotenxzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:18:
[...]
De vergelijkingen gaan gewoon niet op. Trouwens, de aboshop mag van mij wel wat meer gepromoot worden, een linkje onderaan de pagina oid? Of gewoon in het profiel menu?
Ik kom er net achter dat sinds 2010 de abbo's heel anders zijn gewordenKees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:19:
[...]
Die willen we juist niet teveel opdringen omdat mensen in het verleden vonden dat we dat teveel pushten.
Maar de huidige vindbaarheid laat inderdaad ook te wensen over.
t.net verdient meer aan ads dan een abbo zonder ads?zeef schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:19:
[...]
De abo's zijn er vooral als service naar jullie. Willen we winstmaximalisatie, dan gaan ze morgen uit. Veel van jullie zijn 'veelgebruikers' van Tweakers. Dan wordt je abonnee en zet je vervolgens de advertenties uit. Dat scheelt relatief veel views per abo. En laten die views nou zijn waarop we worden afgerekend. Bij recalem gaat het tegenwoordig om impressies, niet om de clicks. Lees er hier meer over.
Ecodan warmtepomp
Tja, lastig omdat er geen concrete cijfers zijn._David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:20:
[...]
Zoals hier boven al werd gezegd is die 15 euro per user nou niet echt kosten dekkend voor Tweakers, niet het beste voor hun dus om het meer te promoten
Kan snel oplopen vooral op sites maar mensen veel terugkomen. Ik verdien voor sommige ads al snel 40 cent. 15 euro per jaar is dus ongeveer 2 clicks per maand daar zit je dus zo op.JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:20:
t.net verdient meer aan ads dan een abbo zonder ads?
[ Voor 34% gewijzigd door xzaz op 05-08-2014 23:22 ]
Daar valt toch wel een manier omheen te verzinnen?_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:52:
[...]
Denk niet dat de hoge bazen van De Persgroep er blij van worden als ze dat soort gegevens publiek maken
Je hoeft geen daadwerkelijke inhoudelijke cijfers te geven. Voor mij part definieren ze vorige maand (/zelfde maand vorig jaar) als 100% bannerviews en wordt er over de komende maand gezegd : 125% bannerview.
Benodigd om momenteel rond te kunnen komen : 130% bannerviews.
Of voor mijn part heb je niet over bannerviews maar ga je inkomsten uit bannerviews op 100% stellen.
Percentages lijkt mij opzich niet veel mis mee, of iemand moet de daadwerkelijke maandcijfers erbij kunnen pakken dan gaat het iets zeggen, maar die persoon kan ook simpelweg de maandcijfers erbij pakken.
Ik vind het alleen nu zoveel gel*l in de ruimte :
- T.net heeft meer geld nodig
- T.net gaat meer geld krijgen uit meer bannerviews (lijkt me vrij onomstreden)
- De gebruikers zijn niet blij van de popup
Benoem het dan ook eens, want de popup is nodig. Het is alleen (volgens mij dan) de vraag in hoeverre die melding nodig is en wanneer hij weer weg kan.
[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 05-08-2014 23:24 ]
Ja (als de abo meer dan gemiddeld actief is; wat de gemiddelde abo is).JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:20:
[...]
Hoe je het maar ziet... Maar t.net is was voormij in z'n begintijd super gemotiveerde users die het berste uit alles wilde halen voor zo min mogelijk geld (efficiency). En is vanuit hobbie uitgegroeid tot bedrijf (mensen gaan fulltime aan de slag incl. gezin e.d.) Dat heeft als gevolg dat dat de professie enorm toeneemt en kwaliteit en de onderneming enorm toeneemt (zoals bij t.net het geval was a.d. 2000 -> 2014). Ze maken geen enorme winstcijfers, maar moeten zelfs mensen ontslaan als het minder gaat. Denk even in? Willen jullie het domein tweakers.net terug naar zolderkwaliteit niveau? a bloody shamexzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:13:
[...]
Als we dat niet zouden doen hadden we nu nog met elkaar (gezellig) in de grotten rond een vuurtje gezeten.![]()
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Niet per definitie, maar de mensen die een abo nemen zijn over het algemeen heel actief. Juist die actieve mensen zouden veel meer inkomsten genereren uit het bekijken van banners dan die vaste 15 euro per jaar. Als iemand die één keer per week 5 minuten op Tweakers spendeert een abo zou afsluiten dan zou dat vast rendabeler zijn dan wanneer hij banners bekijkt, maar dat soort gebruikers komt gewoon niet voor.JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:20:
[...]
Daarom: abo's zijn primair een service richting de gebruiker en moeten dat wat mij betreft ook vooral blijven.
[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 05-08-2014 23:24 ]
Onze concurrentie leest ook mee.Gomez12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:22:
[...]
Daar valt toch wel een manier omheen te verzinnen?
Je hoeft geen daadwerkelijke inhoudelijke cijfers te geven. Voor mij part definieren ze vorige maand (/zelfde maand vorig jaar) als 100% bannerviews en wordt er over de komende maand gezegd : 125% bannerview.
Benodigd om momenteel rond te kunnen komen : 130% bannerviews.
Of voor mijn part heb je niet over bannerviews maar ga je inkomsten uit bannerviews op 100% stellen.
Percentages lijkt mij opzich niet veel mis mee, of iemand moet de daadwerkelijke maandcijfers erbij kunnen pakken dan gaat het iets zeggen, maar die persoon kan ook simpelweg de maandcijfers erbij pakken.

Denk dat ik je hierin groot gelijk moet geven.Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:11:
[...]
Naja, het meerendeel van de klachten over de detectie blijken te komen van mensen die ook daadwerkelijk de ads blokkeren en dit topic is meer en meer een discussie over de ads zelf.
Dat gezegt te hebben, de meeste mensen die hier reageren zijn niet heel negatief en geven blijk dat ze ook echt onderdeel van de community zijn en betrokken zijn bij tweakers en het beter willen maken voor iedereen. Helaas zijn er ook een aantal mensen die een flinke slok azijn genomen hebben voordat ze hier kwamen en dat komt er nu weer uit...
Zoals altijd waarderen wij opbouwende kritiek, we hebben talloze verbeteringen en aanpassingen aan de site gedaan op basis van kritiek en suggesties uit de community (zelfs voor de mensen die helemaal niets op de frontpage willen hebben wij een spel ingebouwd). Maar soms zijn mensen niet voor rede vatbaar en komen ze hier alleen maar om hun eerder gedronken azijn te spuwen en daar kunnen we gewoon niets mee.
Die vergelijking vind ik niet op gaan. Je presenteert nu dat bezoekers die geen reclame kijken geen waarde kunnen hebben voor Tweakers. En dat had op een site als Nu.nl waarschijnlijk waar geweest. Maar Tweakers is Tweakers geworden mede vanwege zijn community. Dat meen niet alleen ik, dat hoor je tegenwoordig zelfs in de reclames van Tweakers terug. (Dus Tweakers beseft zich dat zelf vast ook).Kees schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:16:
[...]
Och, ik was ook best boos als 6-jarige knul toen een winkelier mij zijn winkel uitschopte omdat ik elke week de nieuwste Donald Duck las en dan weer netjes in de schappen terug zette
Je vergelijking schiet dan ook tekort in de vergelijking met de 6-jarige knul die een Donald Duck in de winkel leest. Als je de vergelijking kloppend wil maken, dan moet de 6-jarige knul zijn vriendjes mee de winkel in nemen en zorgen dat die vriendjes het daar fijn genoeg vinden om geld uit te geven. Bijvoorbeeld door de vloer te vegen of te helpen bij aankoopkeuzes...
Ik ben niet tegen de huidige tweakers.net, maar de geschiedenis moet wel overeind blijven staan. Hardware dat bij elkaar werd geschraapt om alles in de lucht te houden. Reviews van gebruikers over dure en minder dure hardware, fans die uit elkaar werden gehaald voor betere airflow, kasten waar alles aan gedaan werd. Nieuwsberichten met meer cijfers dan tekst omdat de nieuwe GeForce kaart ietsjes beter was. De basis is en was de community die sites zoals nutech nooit zullen hebben.glashio schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:22:
[...]
Hoe je het maar ziet... Maar t.net is was voormij in z'n begintijd super gemotiveerde users die het berste uit alles wilde halen voor zo min mogelijk geld (efficiency). En is vanuit hobbie uitgegroeid tot bedrijf (mensen gaan fulltime aan de slag incl. gezin e.d.) Dat heeft als gevolg dat dat de professie enorm toeneemt en kwaliteit en de onderneming enorm toeneemt (zoals bij t.net het geval was a.d. 2000 -> 2014). Ze maken geen enorme winstcijfers, maar moeten zelfs mensen ontslaan als het minder gaat. Denk even in? Willen jullie het domein tweakers.net terug naar zolderkwaliteit niveau? a bloody shamet.net heeft een zeer goede reputatie verdient de laatse jaren! ga er maar aanstaan als manager/team...
TLDR: Doe wat je moet doen met tweakers.net, hier ik koop wel een abo maar laat de community met rust over wat ze wel en niet moeten draaien in hun browser.
Fijn om te lezen! En het was inderdaad ietwat eenzijdig. Excuses.NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:17:
[...]
Klopt ook wel. En toch laat ik die berichten nu ze eenmaal geplaatst zijn staan. Ze weghalen en doen alsof ze nooit geplaatst waren zou hypocriet zijn.
En daarom geven we elke maand het beste vriendje bijvoorbeeld een gratis jaarabonnement. Daarom gaan we volgende week met 540 vriendjes in een trein naar de Gamescom. We doen echt wel wat voor die vriendjes hoor. Maar dat mannetje van 6 komt niet een keer per week. Nee, die staat elk uur 5x een nieuwe Donald Duck vol te kwijlen. En dat is wel slecht voor de business.kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:25:
Die vergelijking vind ik niet op gaan. Je presenteert nu dat bezoekers die geen reclame kijken geen waarde kunnen hebben voor Tweakers. En dat had op een site als Nu.nl waarschijnlijk waar geweest. Maar Tweakers is Tweakers geworden mede vanwege zijn community. Dat meen niet alleen ik, dat hoor je tegenwoordig zelfs in de reclames van Tweakers terug. (Dus Tweakers beseft zich dat zelf vast ook).
Je vergelijking schiet dan ook tekort in de vergelijking met de 6-jarige knul die een Donald Duck in de winkel leest. Als je de vergelijking kloppend wil maken, dan moet de 6-jarige knul zijn vriendjes mee de winkel in nemen en zorgen dat die vriendjes het daar fijn genoeg vinden om geld uit te geven. Bijvoorbeeld door de vloer te vegen of te helpen bij aankoopkeuzes...
Laat staan het feit dat die snoodaard de Playboy verstopt heeft in de DD.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 05-08-2014 23:33 ]
Elke vergelijking loopt mank op een punt. Maar als ik de Donald Duck teruglegde zorgde ik er wel altijd voor dat het hele stapeltje en de stapeltjes ernaast er netjes lagen!kalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:25:
Die vergelijking vind ik niet op gaan. Je presenteert nu dat bezoekers die geen reclame kijken geen waarde kunnen hebben voor Tweakers. En dat had op een site als Nu.nl waarschijnlijk waar geweest. Maar Tweakers is Tweakers geworden mede vanwege zijn community. Dat meen niet alleen ik, dat hoor je tegenwoordig zelfs in de reclames van Tweakers terug. (Dus Tweakers beseft zich dat zelf vast ook).
De banners gaan niet over inhoud heen, ze springen niet tevoorschijn en ze passen ook nog eens bij de site.
Accepteer die banners gewoon, er worden een boel mensen blij van. Mensen van t.net krijgen netjes hun loon, de adverteerders netjes hun views en als je een goeie browser en geen Java draait, dan heb je 0.00000000001 procent kans dat je geinfecteerd wordt door een vage banner.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
daarbij heb ik geen rijbewijs.
Moet je niet zoveel bij de Donald Duck staan maar je rijbewijs halenrayhvh schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:33:
kijk. ik wil het best uitzetten. maar de reclame over een auto winnen is gewoon erg storend en opvallend.
De vergelijking die je nu geeft, dat zijn de vrijwilligers van t.net, niet de bezoekerskalizec schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:25:
[...]
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Joh, hoe dacht je dat ik naar de maandverband reclames kijk op TV of de postcodeloterijadvertentie in de krant? Maar zo werkt het nu eenmaal met reclame. Ze mikken op de grootste gemene deler in de doelgroep. Bij tweakers kun je wel SSD's kwijt hoor.rayhvh schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:33:
kijk. ik wil het best uitzetten. maar de reclame over een auto winnen is gewoon erg storend en opvallend.
Zijn al die trackers van google toch nog ergens goed voor, krijg je geen reclame voor auto's als je geen rijbewijs hebtrayhvh schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:33:
/s
_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:35:
[...]
Zijn al die trackers van google toch nog ergens goed voor, krijg je geen reclame voor auto's als je geen rijbewijs hebt
/s
En van de banner-rant gaan we nu door naar een java-rant?Rob schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:31:
Ik heb een abo, zie dus nooit banners. Maar omdat er zoveel wordt gemiept over de banners, heb ik een browser waar ik niet op ingelogd ben, even aangeslingerd: zo'n groot probleem is het helemaal niet. Zelfs de takeover is geen ramp. Er is goed omheen te lezen.
De banners gaan niet over inhoud heen, ze springen niet tevoorschijn en ze passen ook nog eens bij de site.
Accepteer die banners gewoon, er worden een boel mensen blij van. Mensen van t.net krijgen netjes hun loon, de adverteerders netjes hun views en als je een goeie browser en geen Java draait, dan heb je 0.00000000001 procent kans dat je geinfecteerd wordt door een vage banner.
Zal ik mijn opmerking aanpassen naar 'een niet uptodate browser extensie'Gomez12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:36:
[...]
En van de banner-rant gaan we nu door naar een java-rant?
Niet helemaal, veel bezoekers zetten zich ook prima in voor de site. Vergeet wat dat betreft ook niet dat de vrijwillige crew zonder uitzondering ook als user begonnen is en wegens inzet en behulpzaamheid een kleurtje heeft gekregen. Maar vreemd genoeg zijn het juist niet diegenen waarvan het mij bijstaat dat ze in substantiële hoeveelheden bijdragen aan de site die hier het hardst roepen dat ze het daarom verdienen om gratis bannervrij op de site te mogen zitten.Rob schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:35:
[...]
De vergelijking die je nu geeft, dat zijn de vrijwilligers van t.net, niet de bezoekers
Nouja, zelf vind ik vervelend om repetitieve handelingen te doen. Inloggen, ok, maar telkens bij iedere nieuwe sessie (dankzij CCleaner) dezelfde meldingsvenstertjes weg klikken?Inspector schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:10:
[...]
Maar door op het kruisje te klikken is hij weg, we hebben het echt niet bewust moeilijk(er) gemaakt hoorHet is enkel om erop te wijzen dat we het op prijs zouden stellen dat je Tweakers whitelist. Het is dan ook best belangrijk voor ons. Verder verplichten we niemand iets, stellen we geen eisen en blockeren we ook niet zomaar een gebruiker. Is puur deze melding nou echt zo erg allemaal?
Overigs dekt de term adblocker bij mij niet geheel waarvoor ik het toepas. Zo gebruik ik het ook om avatars van een aantal andere tweakers te verbergen omdat ik die ook ergerlijk vind.
Hier, http://gathering.tweakers.net/forum/preferences, kun je usericons en webicons uitzetten. Je kan natuurlijk de cookie van Tweakers wel accepteren met CCleaner. Dan worden je instellingen etc. etc. wel onthouden.RoestVrijStaal schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:53:
[...]
Nouja, zelf vind ik vervelend om repetitieve handelingen te doen. Inloggen, ok, maar telkens bij iedere nieuwe sessie (dankzij CCleaner) dezelfde meldingsvenstertjes weg klikken?
Overigs dekt de term adblocker bij mij niet geheel waarvoor ik het toepas. Zo gebruik ik het ook om avatars van een aantal andere tweakers te verbergen omdat ik die ook ergerlijk vind.
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 06-08-2014 07:53 ]
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
copywizard in "Adblockers & Tweakers"copywizard schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:25:
huh is dit sirieus? dus ik uit mijn idee hierover en me post word gewoon gedelete? wat the fuck is dit ! we leven toch niet in rusland?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
[ Voor 107% gewijzigd door F_J_K op 06-08-2014 10:25 ]
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Kan het niet simpeler gemaakt worden door gewoon de mogelijkheid te bieden met bitcoin te betalen zonder daarbij allerlei gegevens te moeten doorgeven?
Ik ontken het bestaan van IE.
Zo kunnen we misschien users die een goede forum(openings)post, review of reactie schrijven belonen met een abo, en helpen we ook nog Tweakers. Dan zal het misschien wel wat relaxter zijn als we iets meer keuze hebben in de lengte van het abonnement, en niet meteen 12 maanden. En laat dan ook vooral zien als een forumpost, review of reactie beloond is met een abo.
Voorbeeld: http://www.reddit.com/r/t...he_worst_end_user_part_4/
Door dit verhaal heeft de schrijver van die post 18x reddit gold gekregen.
Ik bezoek meerdere sites niet meer (o.a. Fok!) vanwege hun Banner beleid, al helemaal wanneer er onderdelen worden geblokkeerd dmv een half werkende adblock detectie. Goede banners op een vaste plek gerelateerd aan iets wat er op die pagina staat vind ik prima en soms klik ik er zelfs op. Bewegende, springende, resize, of wacht muur banners zijn voor mij een goede reden om adblock aan te zetten of de site in zijn geheel niet te bezoeken. Dit zijn keuzes die Tweakers wel zelf kan maken. En ja, ik kijk ook geen TV om die reden.
Ook zijn er nog altijd veel concurrenten op dit gebied met soms ook een prima community. Als de Donald Duck voortaan wordt verpakt waardoor ik hem niet meer in de winkel kan lezen (of er tussen elke pagina een reclame pagina wordt geplaatst), ga ik toch lekker naar een andere winkel?
Ik bezoek ook liever winkels waar ik zelf lekker kan rond kijken en vaak zonder iets te kopen weer weg kan gaan, dan de winkels die constant vragen of ze mij 'kunnen helpen'. Wellicht dat de Persoon/Verkoop ratio bij de laatste hoger is, maar afschrikkend werkt het wel voor veel mensen. Zeker als je berichten hoort waarbij zo'n persoon soms ook gewoon je zakken rolt
Maar goed, dit is slechts hoe ik het zie en Tweakers mag zelf natuurlijk weten wat ze met hun website doen. Dit bericht is ook puur bedoeld als extra 'user story' voor Tweakers en niet als discussie punt
No animals were harmed in the making of this comment.
Hoi,cyberstalker schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:08:
Ik ging zojuist even op de abbopagina kijken. Waarom moet ik daar mijn volledige N.A.W.-gegevens invullen? Dat is ook iets wat ik liever niet zomaar overal op internet verspreid.
Kan het niet simpeler gemaakt worden door gewoon de mogelijkheid te bieden met bitcoin te betalen zonder daarbij allerlei gegevens te moeten doorgeven?
Ik kijk naar het aanzetten van Paypal. Bitcoin kan onze betaalpartner niet verwerken. Onze financiële administratie wil graag de factuurgegevens hebben, maar we mailen die dus ik heb ook gevraagd of NAW echt nodig zijn. Als je dat nou bezwaarlijk vind, maar je wil wel een abonnement afsluiten, dan mag je van mij ons kantooradres (Mt. Lincolnweg 40, 1033 SN te Amsterdam) invullen.
Ja natuurlijk denken we daarover, en hebben we al dingen lopen als een gratis abonnement voor de reviewer van de maand. Maar besef je wel dat reddit nog geen dag winst heeft gemaakt in z'n bestaan en dat is op termijn een onhoudbaar business model.Sh4wn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:04:
Is er ooit eens nagedacht om net zoals op reddit, de mogelijkheid in te bouwen om abonnementen uit te delen aan andere mensen?
Zo kunnen we misschien users die een goede forum(openings)post, review of reactie schrijven belonen met een abo, en helpen we ook nog Tweakers. Dan zal het misschien wel wat relaxter zijn als we iets meer keuze hebben in de lengte van het abonnement, en niet meteen 12 maanden. En laat dan ook vooral zien als een forumpost, review of reactie beloond is met een abo.
Voorbeeld: http://www.reddit.com/r/t...he_worst_end_user_part_4/
Door dit verhaal heeft de schrijver van die post 18x reddit gold gekregen.
[ Voor 40% gewijzigd door zeef op 06-08-2014 11:20 ]
Jive in "Adblockers & Tweakers"
Het enige wat gezegd wordt, is dat Tweakers een brandschoon trackrecord heeft op het gebied. Ik vind dat een zwak argument want Tweakers maakt van dezelfde reclameplatformen gebruik als alle andere websites. Met andere woorden: jullie zijn net zo vatbaar als elke andere website. Het platform deugt nu gewoon voor geen meter. Ik heb laatst ook mijn PC mogen inleveren op mijn werk omdat er in één keer malware op zat. Nog nooit een virus gehad op welke computer dan ook en op het werk gebruik ik mijn PC enkel voor de bedrijfsapplicaties + Chrome voor internet.
Jullie kunnen natuurlijk alle gebruikers wel zeggen dat ze dan maar een abo moeten nemen maar daarmee is het probleem niet opgelost. Daarnaast hebben mensen tegen advertenties an sich geen bezwaar. Maar wel tegen het onnodig volgen en de mogelijke malware die hier uit. Die geautomatiseerde reclamehandel is leuk, handig en aardig. Maar er kleven nadelen aan voor de eindgebruiker en die zijn dat wel een beetje beu. En ik zeg niet dat Tweakers even een nieuw advertentieplatform moet gaan bouwen maar ik vind dit wel een hele duidelijk statement van jullie eindgebruikers.
Daarnaast heb ik gewoon ook mijn eigen security en privacy-redenen om ads te blokkeren. Immers, Tweakers.net B.V. danwel De Persgroep zal niet 100% kunnen garanderen (inclusief gevolgschade) dat het advertentienetwerk nooit schadelijke content zal serveren.
Persoonlijk kwam de 'adblocker-mededeling' op mij nogal over als een vorm van agressieve marketing. De dagen (en de charme) van Tweakers.net als hobbyisten-tijdverdrijf liggen inderdaad ver achter ons. Wanneer we het onder ogen zien is Tweakers.net een belangrijke commerciële site geworden, met óók aandeelhouders die geld willen verdienen. Waarmee ik absoluut niet al de vrijwilligers van de huidige incarnatie wil beledigen, maar dit is natuurlijk wel een feit. De kans is groot dat marketingbelangen het product een andere kant uit gaan duwen dan dat in ieder geval een bepaalde groep gebruikers wenselijk acht.
Ligt het nu aan mij of is Tweakers.net zo ongeveer de enige site is die de gebruiker op het (door sommigen bijna als broodroof/misdaad weergegeven) gebruik van adblockers wijst? Waar de rest van de wereld blijkbaar die wellicht relatief kleine groep gebruikers voor lief neemt. Ik kan me voorstellen dat mensen die met hun inkomsten afhankelijk zijn van Tweakers.net B.V. danwel De Persgroep het gebruik van adblockers niet leuk vinden, maar wellicht moet dit toch eens tegen het licht gehouden worden. In principe moet m.i. de gebruiker centraal staan in de productbeleving. Er zijn namelijk ook andere manieren waarmee geld verdient kan worden (doorverwijzingen in de Pricewatch bijvoorbeeld?).
Het is een interessante discussie, dat zeker. De vraag is welk belang zwaarder weegt en welke partij zich moet aanpassen aan de situatie. Ik denk wel dat wanneer het gebruik van adblockers hier gesanctioneerd zal worden er een hoop mensen hier (ook) niet van gecharmeerd zijn en af gaan haken. Die groep zal, gezien de doelgroep van deze site, relatief groot zijn. In dat geval loopt men het risico dat e.e.a. voor die groep gebruikers over zal komen als een grote (pardon my French) F.Y. van Tweakers.net B.V. / De Persgroep aan juist deze groep gebruikers. En deze groep gebruikers geeft m.i. juist de bron van autoriteit aan Tweakers.net. Zonder deze groep gebruikers (met vaak grote en relevante IT-kennis) zal de profilering van deze site toch ernstig te lijden hebben.
Ergens is deze discussie alleen echt relevant wanneer er ook echt gesanctioneerd zal gaan worden, of wanneer daar serieus over wordt nagedacht. Dat er een soortement van disclaimer/verzoek geplaatst wordt is nog tot daar aan toe. Anders zouden we deze discussie nu niet hebben. Ik heb dit persoonlijk in ieder geval niet eerder gezien en mocht dit wel het geval zijn bij derden is het interessant om te zien wat dat heeft opgeleverd.
Wat betreft het abbo, tja dat is ook zo'n draak. Hoe leuk ik Tweakers.net ook vindt, ik zal persoonlijk nooit € 15,- ervoor betalen. Mocht er een sanctie op het gebruik van adblockers komen te staan staat dat gelijk aan een paywall en dat zal ik principieel niet accepteren. Ik betaal geen enkele site voor nieuws-content. Daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden voor deze site om geld te verdienen. Ook ik heb vacatures geplaatst op deze site en aankopen via de Pricewatch gedaan.
Een site als Tweakers.net, die het blikveld ogenschijnlijk op de toekomst heeft staan zou wellicht eens heel goed na moeten denken of het opleggen/afdwingen van ouderwetse (advertentie-)marketingtechnieken (ik zie de invloed van De Persgroep) wel zo'n goed idee is. De échte uitdaging is eigenlijk een gebruikersvriendelijker verdienmodel te vinden.
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Die maken we ook, daarom zul je bij ons nauwelijks bewegende reclame zien, geen interstitials (voor de content schuivende dingen) of geluidsreclame (met uitzondering van zelf te activeren) zien/horen. In ruil daarvoor vragen we jullie wel om de reclames die we zien te bekijken. Je kan onmogelijk van ons vragen om terughoudend te zijn met reclames, om ze vervolgens toch te blokkeren. Dat is onhoudbaar op termijn. Overigens, een click op reclame zegt niet veel meer. Het gaat om impressies. Lees er hier meer over.Comgenie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:18:
Ads, Prima. Pagina vullende langzaam ladende bewegende ads... liever niet.
Ik bezoek meerdere sites niet meer (o.a. Fok!) vanwege hun Banner beleid, al helemaal wanneer er onderdelen worden geblokkeerd dmv een half werkende adblock detectie. Goede banners op een vaste plek gerelateerd aan iets wat er op die pagina staat vind ik prima en soms klik ik er zelfs op. Bewegende, springende, resize, of wacht muur banners zijn voor mij een goede reden om adblock aan te zetten of de site in zijn geheel niet te bezoeken. Dit zijn keuzes die Tweakers wel zelf kan maken. En ja, ik kijk ook geen TV om die reden.
Is de Donald Duck om om de pagina reclame in de Bruna anders dan bij de AKO? Is de overal ingepakte Donald Duck ergens toch stiekem te lezen zonder te betalen? Niemand dwingt je om naar Tweakers te komen en te genieten van ons werk. Maar als je dat dan doet, dan is de wederkerigheid die we vragen dat je de advertenties niet blokkeert. Eerlijk toch?Ook zijn er nog altijd veel concurrenten op dit gebied met soms ook een prima community. Als de Donald Duck voortaan wordt verpakt waardoor ik hem niet meer in de winkel kan lezen (of er tussen elke pagina een reclame pagina wordt geplaatst), ga ik toch lekker naar een andere winkel?Al helemaal als die Donald Duck tegenwoordig eerder verschijnt in de andere winkel. Natuurlijk vertel ik ook anderen over die winkel en de producten die ze hebben (link), en die anderen zullen waarschijnelijk meer opleveren dan mij voor die winkel.
Malware is zo'n verschrikkelijk gezocht argument, als ik je zakkenrol analogie zou gebruiken zou je nooit meer naar een winkel gaan. Je zou overal gevaar potentieel lopen. Als je je systeem up to date houdt, dan valt dat allemaal reuze mee. Net als bij zakkenrollers, wie een beetje oppast en zijn spullen in de gaten houdt is veel minder snel een slachtoffer. Let wel: er is altijd een kans dat een hacker met een zero day aan de haal gaat. Maar dat gevaar loop je in principe overal.Ik bezoek ook liever winkels waar ik zelf lekker kan rond kijken en vaak zonder iets te kopen weer weg kan gaan, dan de winkels die constant vragen of ze mij 'kunnen helpen'. Wellicht dat de Persoon/Verkoop ratio bij de laatste hoger is, maar afschrikkend werkt het wel voor veel mensen. Zeker als je berichten hoort waarbij zo'n persoon soms ook gewoon je zakken rolt(Malware Ads) . En al helemaal als de winkel daarnaast hun indeling aanpast zodat je vaker langs zo'n persoon loopt, en overal naast de producten bordjes gaat zetten 'Vraag onze verkoper!'.
Maar goed, dit is slechts hoe ik het zie en Tweakers mag zelf natuurlijk weten wat ze met hun website doen. Dit bericht is ook puur bedoeld als extra 'user story' voor Tweakers en niet als discussie punt
Met de Pricewatch en vacatures redden we het bij lange na niet. Maar de opties die overblijven (na reclame) zijn allemaal vervelender dan die reclame. Ik denk dat een paywall nog veel vervelender is.Ronald8 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:57:
Zijn we niet gewoon teveel verwend waardoor we (bijna) alles gratis willen? Pricewatch en betaalde vacatures zullen waarschijnlijk nooit kostendekkend kunnen worden. Als dat niet kan en mensen geen advertenties kijken of een abonnement nemen, wat blijft er dan over?
Je hebt deze post gemist?Robkazoe schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:37:
Ik heb niet alle 12 pagina's zitten doorakkeren maar het valt mij wel op (zo'n beetje de eerste vier pagina's zeker) dat alle Tweakers werknemers hier geen enkele moeite doen om dit weg te nemen:
Jive in "Adblockers & Tweakers"
Het enige wat gezegd wordt, is dat Tweakers een brandschoon trackrecord heeft op het gebied. Ik vind dat een zwak argument want Tweakers maakt van dezelfde reclameplatformen gebruik als alle andere websites. Met andere woorden: jullie zijn net zo vatbaar als elke andere website. Het platform deugt nu gewoon voor geen meter. Ik heb laatst ook mijn PC mogen inleveren op mijn werk omdat er in één keer malware op zat. Nog nooit een virus gehad op welke computer dan ook en op het werk gebruik ik mijn PC enkel voor de bedrijfsapplicaties + Chrome voor internet.
Jullie kunnen natuurlijk alle gebruikers wel zeggen dat ze dan maar een abo moeten nemen maar daarmee is het probleem niet opgelost. Daarnaast hebben mensen tegen advertenties an sich geen bezwaar. Maar wel tegen het onnodig volgen en de mogelijke malware die hier uit. Die geautomatiseerde reclamehandel is leuk, handig en aardig. Maar er kleven nadelen aan voor de eindgebruiker en die zijn dat wel een beetje beu. En ik zeg niet dat Tweakers even een nieuw advertentieplatform moet gaan bouwen maar ik vind dit wel een hele duidelijk statement van jullie eindgebruikers.
Nee, Tweakers kan niet garanderen dat er nooit malware geserveerd gaat worden via banners. Geen enkele site kan dat. Maar de testprocedure die we doorlopen voor banners zul je nergens anders terugzien.NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:25:
[...]
Om te beginnen worden de banners daadwerkelijk gecheckt door mensen op kantoor. Mensen die handig genoeg zijn om een virusscanner te draaien. Daarmee ben je vast niet veilig voor alle malware maar de meeste malware wordt zo tegengehouden. Daarbij worden de grote banners (waaronder deze takeover) getest door vrijwilligers om een zo groot mogelijke sample size te krijgen voor testdata, zowel wat betreft performance als wat betreft eventuele malware.
Als het een garantie is die je zoekt moet ik je teleurstellen, maar je lijkt te suggereren dat Tweakers niets doet om het risico zo minimaal mogelijk te houden en dat is dus niet waar.
Wat verwacht je dan precies dat Tweakers met dat statement doet? Er wordt een alternatief geboden voor het bekijken van banners waarmee je de site niet in de stront laat zakken. Er wordt actief gewerkt aan het zo laag mogelijk houden van het risico. Bepaalde vormen van advertenties (interstitials, popups, etc) worden überhaupt niet ingebouwd, en andere vormen moeten voldoen aan allerlei eisen (de performance van computers mag niet in het geding komen, ze mogen niet misleidend zijn, er mag geen malware in zitten). Er worden zoveel mogelijk inkomsten buiten banners om gezocht zodat het aantal banners omlaag kan. Wat kán Tweakers nog doen met dat "signaal"? Ik zeg niet dat het bij jou zo is maar de meeste mensen die dit roepen zeggen het vooral omdat ze geen zin hebben om geld over te maken voor een abonnement en proberen zo dus goed te praten dat ze iets doen wat moreel gezien niet netjes is.Jullie kunnen natuurlijk alle gebruikers wel zeggen dat ze dan maar een abo moeten nemen maar daarmee is het probleem niet opgelost. Daarnaast hebben mensen tegen advertenties an sich geen bezwaar. Maar wel tegen het onnodig volgen en de mogelijke malware die hier uit. Die geautomatiseerde reclamehandel is leuk, handig en aardig. Maar er kleven nadelen aan voor de eindgebruiker en die zijn dat wel een beetje beu. En ik zeg niet dat Tweakers even een nieuw advertentieplatform moet gaan bouwen maar ik vind dit wel een hele duidelijk statement van jullie eindgebruikers.
1. Ik zet Adblocker niet (weer) aan wanneer ik alleen tekst of kleine statische afbeeldingen als reclame zie. De 'sponsored' winkel die bovenaan de pricewatch lijst staat vind ik bijv. een prima manier. Als er naast die pagina met soortgelijke producten staat met links naar een winkel, zal ik het ook zeker niet erg vinden.
2. Mijn vergelijking met Donald Duck is natuurlijk een beetje verkeerd (Ik ging maar verder met waar de rest waren gebleven
3. De nieuwsberichten zijn al meerdere keren gelinkt. Het gebeurd meerdere keren per jaar op grote sites. Malware is wel een argument. Ook worden er vaak Zero day exploits gebruikt en heb ik niet altijd controle over de versies van de software die draait op kantoor bijvoorbeeld. Dit kan natuurlijk worden voorkomen door Ads te laten serveren door bedrijven die nooit externe/oncontroleerbare gegevens ophaalt en hun security zelf ook belangrijk vinden. Google Ads zie ik bijvoorbeeld niet snel malware verspreiden.
No animals were harmed in the making of this comment.
Ik heb verschillende andere sites hier ook al mee zien experimenteren. Dat het een 'kleine groep gebruikers' betreft die banners blokkeren is echter al lang niet meer waar; cijfers van andere sites en onze eigen metingen wijzen uit dat het al om 30 tot 50% gaat...Skull_One schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:45:
[...]
Ligt het nu aan mij of is Tweakers.net zo ongeveer de enige site is die de gebruiker op het (door sommigen bijna als broodroof/misdaad weergegeven) gebruik van adblockers wijst? Waar de rest van de wereld blijkbaar die wellicht relatief kleine groep gebruikers voor lief neemt.
[...]
Intentionally left blank
Mag ik tweakers er aan helpen herhinderen, dat ze zonder de brood nodige bezoekers, ook geen inkomsten hebben.
Het mes snijd idd aan 2 kanten. De ene kant moet je als bedrijf geld verdienen om bestaans recht te hebben aan de andere kant willen je bezoekers niet te veel lastig gevallen worden met reclame.
Als tweakers idd de grootste Nederlandse techsite is, met de grootste groep bezoekers. Dan moet naar mijn mening, voor tweakers mogelijk te zijn, om adverteerders aanzich te binden, op een andere manier dan door een bannerboer te gebruiken.
/edit
Vrees, dat er alleen maar meer gebruikers adblockers gaan gebruiken.
Dit omdat de reclame uitingen steeds vervelender worden. Ben je een artikel aan het lezen, schuift er een video met geluid open. Dit is iets wat we ook op tweakers kunnen gaan verwachten, aangezien deze manier op dit moment vrij hot is.
[ Voor 19% gewijzigd door wica op 06-08-2014 12:23 ]
Bezoekers leveren geld op door advertenties. Dus met veel bezoekers die geen advertenties bekijken -> geen inkomsten.wica schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:21:
Er wordt keer op keer gezegt, dat het broodroof is, als je zoiets als adblocker hebt enzo.
Mag ik tweakers er aan helpen herhinderen, dat ze zonder de brood nodige bezoekers, ook geen inkomsten hebben.
Het mes snijd idd aan 2 kanten. De ene kant moet je als bedrijf geld verdienen om bestaans recht te hebben aan de andere kant willen je bezoekers niet te veel lastig gevallen worden met reclame.
Als tweakers idd de grootste Nederlandse techsite is, met de grootste groep bezoekers. Dan moet naar mijn mening, voor tweakers mogelijk te zijn, om adverteerders aanzich te binden, op een andere manier dan door een bannerboer te gebruiken.
En Tweakers bind ook adverteerders aan zich zonder bannerboer er tussen. Dat zijn nu net de o zo gehate site take-overs.
Heb je ook nog een daadwerkelijk werkbaar alternatief?
Beetje realisme is veel mensen in dit topic vreemd lijkt het wel
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit topic is gesloten.
Het verdienmodel van Tweakers: klik.
Advertenties op Tweakers.net: een paar mythes en misvattingen.
Waarom Tweakers niet haar eigen advertenties kan hosten: Longbeard in "Adblockers & Tweakers"