Adblockers & Tweakers

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 14.397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:06
wica schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:21:
Er wordt keer op keer gezegt, dat het broodroof is, als je zoiets als adblocker hebt enzo.

Mag ik tweakers er aan helpen herhinderen, dat ze zonder de brood nodige bezoekers, ook geen inkomsten hebben.

Het mes snijd idd aan 2 kanten. De ene kant moet je als bedrijf geld verdienen om bestaans recht te hebben aan de andere kant willen je bezoekers niet te veel lastig gevallen worden met reclame.
Zonder brood kunnen we inderdaad geen content maken. Dus dat brood is zeker nodig. Dankzij jullie kunnen we met de content brood verdienen. En dat is maar goed ook, want de redactie werkt niet op wind, regen en lucht.

De situatie is nu echter zo dat ongeveer een derde van de bezoekers wel de gemaakt content consumeert, maar daarvoor niet wenst te betalen (door het bekijken van banners). Dus wij moeten investeren in content en omgeving, maar kunnen dat maar op 70% van het bezoek proberen terug te verdienen. Dat begint echt een probleem te worden en als we daar niets tegen doen, dan gaan we onderuit.
Als tweakers idd de grootste Nederlandse techsite is, met de grootste groep bezoekers. Dan moet naar mijn mening, voor tweakers mogelijk te zijn, om adverteerders aanzich te binden, op een andere manier dan door een bannerboer te gebruiken.
En toen werden we wakker en waren we weer terug in de realiteit. Dat wij de grootste techsite in NL zijn is heel gaaf, maar dat boeit adverteerders minder. Het gaat om impressies. Hoe meer impressies je levert, hoe interessanter je wordt. Natuurlijk hebben we een prachtig afgebakende groep, die best interessant kan zijn. Maar het is niet alsof wij de markt kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gomez12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:44:
Van toegang tot de site ontzeggen zal de 1e paar jaar nog geen sprake zijn, daar leent het publiek van t.net zich gewoon erg slecht voor.
Heb geduld... elke eerdere voorspelling gedaan het het steeds commercieel worden van T.net is ook uit gekomen. Dus dit zal ook wel een keer gebeuren. So be it.
xzaz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:26:
[...]

Ik ben niet tegen de huidige tweakers.net, maar de geschiedenis moet wel overeind blijven staan. Hardware dat bij elkaar werd geschraapt om alles in de lucht te houden. Reviews van gebruikers over dure en minder dure hardware, fans die uit elkaar werden gehaald voor betere airflow, kasten waar alles aan gedaan werd. Nieuwsberichten met meer cijfers dan tekst omdat de nieuwe GeForce kaart ietsjes beter was. De basis is en was de community die sites zoals nutech nooit zullen hebben.
Die geschiedenis is ten gelde gemaakt door de oprichters. Niets mis mee, maar daarmee mag je dat romantische beeld wel wegspoelen. Eenmaal ten gelde gemaakt = weg. Dan gaan er andere factoren een rol spelen. T.net houdt het nog lang vol, wellicht omdat er juist een paar oudgedienden zitten die nog her en der (in mijn optiek een achterhoede gevecht) het nodig nog tegen weten te houden. En tegen (in mijn optiek tegen beter weten in) iedereen roepen dat de volgende stap echt niet gemaakt zal gaan worden. (en dat daarna toch elk keer gebeurd).

Maak je eigen keuze. Blokkeer / neem een abo / sta alle toe. Maar het T.net van vroeger bestaat niet meer en gaat ook zeker niet terug komen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
zeef schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:27:
[...]
De situatie is nu echter zo dat ongeveer een derde van de bezoekers wel de gemaakt content consumeert, maar daarvoor niet wenst te betalen (door het bekijken van banners). Dus wij moeten investeren in content en omgeving, maar kunnen dat maar op 70% van het bezoek proberen terug te verdienen. Dat begint echt een probleem te worden en als we daar niets tegen doen, dan gaan we onderuit.
Maar vroeger was het blijkbaar niet zo'n enorm probleem? Lijkt me dat Tweakers meer en meer is geëvolueerd van liefhebberssite naar een professioneel bedrijf. Dat is een keuze die jullie maken (of tenminste jullie bazen en/of aandeelhouders) en zo'n zaken hebben nu eenmaal gevolgen. In dit geval: de noodzaak om meer en duurdere activiteiten te kunnen coveren door inkomsten gegenereerd uit bezoekers. Jullie zullen onvermijdelijk een deel van het publiek verliezen indien restricties worden opgelegd.

Het is een gevolg van gemaakte keuzes en het kan wel degelijk anders.

Ik kan er wat mij betreft bruut eerlijk in zijn: ik heb er niet meteen een probleem mee om Tweakers te whitelisten (ook al levert AdBlock pauzeren mij dezelfde boodschap op?), maar eens er betaling verwacht wordt hou ik het voor gezien. Er zijn vooralsnog genoeg techsites waar veel nieuws en reviews komen. Met Feedly kom ik ver (eigenlijk verder dan ik kan bijhouden). Niet noodzakelijk in het Nederlands, maar dat hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34
crisp schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Ik heb verschillende andere sites hier ook al mee zien experimenteren. Dat het een 'kleine groep gebruikers' betreft die banners blokkeren is echter al lang niet meer waar; cijfers van andere sites en onze eigen metingen wijzen uit dat het al om 30 tot 50% gaat...
Bedankt voor deze relevante en waardevolle informatie voor deze discussie. Dat is inderdaad een significant verschil, zelfs als we uitgaan van de laagste waarde.

Dientengevolge roept het dan wel enkele vragen op:

- Is dit aantal percentage uniek voor Tweakers.net (ook gezien het IT-kennisniveau van de doelgroep)?
- Is er kwalitatief onderzoek gedaan naar de achterliggende reden waarom dit percentage zo hoog is?

Kun je ook delen welke andere sites hebben hiermee hebben geëxperimenteerd en tot welke keuzes en welke gevolgen dat heeft gehad?

Van de andere kant kun je natuurlijk ook stellen dat een significant (en dus belangrijk) deel van je gebruikers voor welke reden dan ook de moeite neemt om je ads te blokkeren. Wellicht moet je je businessmodel daarop aanpassen en niet de gebruiker. Niet de makkelijkste oplossing, wel de beste en m.i. de meest toekomstgerichte.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Ik begrijp wel hoe de ads wereld in elkaar zit, kom er zelf vandaan en zie andere site's verschillende verdien modellen uitproberen en ook hoe ze hier hopeloos in falen. Van meer en meer banners , payperview, paywall en abo's. Abo is misschien wel de beste vorm.

Echter wat ik wel moet constateren, dat de reclame uitingen steeds vervelender worden, steeds argesiever en de laatste tijd gewoon ongeveilig en zelfs vrij veel traffic veroorzaken. Zodanig dat dit voor een groot deel van de gebruikers gewoon vervelend wordt.

Wij als gebruikers en jullie als site beheerders moeten echt een vorm vinden, die we gezamelijk acceptable vinden.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Skull_One schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:48:
[...]

Bedankt voor deze relevante en waardevolle informatie voor deze discussie. Dat is inderdaad een significant verschil, zelfs als we uitgaan van de laagste waarde.

Dientengevolge roept het dan wel enkele vragen op:

- Is dit aantal percentage uniek voor Tweakers.net (ook gezien het IT-kennisniveau van de doelgroep)?
- Is er kwalitatief onderzoek gedaan naar de achterliggende reden waarom dit percentage zo hoog is?

Kun je ook delen welke andere sites hebben hiermee hebben geëxperimenteerd en tot welke keuzes en welke gevolgen dat heeft gehad?

Van de andere kant kun je natuurlijk ook stellen dat een significant (en dus belangrijk) deel van je gebruikers voor welke reden dan ook de moeite neemt om je ads te blokkeren. Wellicht moet je je businessmodel daarop aanpassen en niet de gebruiker. Niet de makkelijkste oplossing, wel de beste en m.i. de meest toekomstgerichte.
Er zijn wel meer sites die met hetzelfde probleem te kampen hebben. Ars Technica bijvoorbeeld. FOK! is er ook mee bezig en toen Dumpert een dag adblockers weerde was het huis te klein.

We hebben het idee dat het percentage op Tweakers hoger dan gemiddeld is, ook vanwege de doelgroep. Die is handig genoeg om adblockers te installeren.

Al vaker gezegd, maar ik herhaal het graag: wij passen ons businessmodel graag aan. Dit is reclame. Dit ook. Daar zou ik liever veel meer van maken. Maar als de markt om display blijft vragen, dan hebben we weinig keuze. En display is wat men tot nu toe nog steeds vraagt. Met onze 3,5 miljoen unieke bezoekers zijn we groot, maar nog lang niet groot genoeg om zelf de markt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Er zijn al voorzichtige onderzoeken en voorspellingen dat het internet tegen een advertentiepiek aanloopt, wat implicaties gaat hebben voor het business model van veel commerciële internet activiteiten. De komst van data mining en profiel opbouw van klanten ten gunste van adverteerders heeft al voor een verschuiving (en uitstel) gezorgd, maar deze optie is vaak minder of niet toegankelijk voor middelgrote tot kleine sites, nog losstaand van de privacy implicaties.

Wat dit te weeg gaat brengen is moeilijk te voorspellen, maar de optie/verplichting om te betalen zal denk ik steeds meer in het portfolio van sites komen te staan. Dat creëert echter wel een klassiek dilemma, wie is nu eigenlijk de klant? Is dat de adverteerder en/of de betalende bezoeker? Wiens belangen hechten zwaarder?

Persoonlijk denk ik dat een community (d.w.z. voornamelijk gebruiker gedreven content en interactie) altijd zal botsen met de meeste (maar niet alle) commerciële activiteiten. Veel community members beschouwen hun investering in tijd en interesse ook als een soort 'betaalmiddel'. Tweakers heeft hierin een veel grotere uitdaging dan bijvoorbeeld beslist.nl of nu.nl. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Hooglander1 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:24:
Heb je ook nog een daadwerkelijk werkbaar alternatief?
De huidige inzet is repressie van mensen die het verdienmodel proberen te omzeilen, maar er kan ook gekozen worden voor het proactief aanbieden van alternatieven, zoals een (kostendekkende) abo. Vergelijk het met de discussie omtrent het downloadverbod en het realiseren van een toegankelijk alternatief.

Kan er onder het kopje 'Meer' niet een directe koppeling naar het afsluiten van een abo worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wica schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:53:
Echter wat ik wel moet constateren, dat de reclame uitingen steeds vervelender worden, steeds argesiever en de laatste tijd gewoon ongeveilig en zelfs vrij veel traffic veroorzaken. Zodanig dat dit voor een groot deel van de gebruikers gewoon vervelend wordt.
Ik heb al diverse keren in dit topic gezegd dat dat precies de reden is waarom Tweakers een balans probeert te zoeken. Die gruwelijk lelijke Alternate-reclame van gisteren is het "ergste" dat je op Tweakers gaat zien. Zeef zei al dat je dat soort uitingen gemiddeld één keer per maand een paar dagen ziet, en dan niet eens op elke view. Alle andere uitingen zijn kleinere banners of non-spot. Er zijn geen popups, geen interstitials, geen vervelende knipperende reclames, geen geluid op autoplay. Ja, uitingen worden steeds irritanter. En Tweakers wijst daarom ondanks dat dat geld kost bewust bepaalde advertenties af omdat die niet gewaardeerd worden door de community.
Opi schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:16:
[...]

De huidige inzet is repressie van mensen die het verdienmodel proberen te omzeilen, maar er kan ook gekozen worden voor het proactief aanbieden van alternatieven, zoals een (kostendekkende) abo. Vergelijk het met de discussie omtrent het downloadverbod en het realiseren van een toegankelijk alternatief.

Kan er onder het kopje 'Meer' niet een directe koppeling naar het afsluiten van een abo worden opgenomen?
Abo's zijn niet kostendekkend en zelfs met de huidige prijs zijn veel mensen al niet bereid om te betalen, getuige dit topic. Abo's duurder maken lost dus niks op. Daarbij, sinds wanneer is het tonen van een gele balk repressie? De site is gewoon onverminderd bruikbaar, ook voor mensen met een bannerblocker. De techniek om mensen met een bannerblokker automatisch in de load balancer te gooien heeft Tweakers al jaren maar die is nooit toegepast omdat het bannen van mensen die banners blocken de situatie óók niet verbetert.

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 06-08-2014 13:22 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Cyberpope schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:39:Die geschiedenis is ten gelde gemaakt door de oprichters. Niets mis mee, maar daarmee mag je dat romantische beeld wel wegspoelen. Eenmaal ten gelde gemaakt = weg. Dan gaan er andere factoren een rol spelen. T.net houdt het nog lang vol, wellicht omdat er juist een paar oudgedienden zitten die nog her en der (in mijn optiek een achterhoede gevecht) het nodig nog tegen weten te houden. En tegen (in mijn optiek tegen beter weten in) iedereen roepen dat de volgende stap echt niet gemaakt zal gaan worden. (en dat daarna toch elk keer gebeurd).
Prima, maar ga dan niet de consequenties van de gemaakte stappen doorredeneren aan wat de gebruiker wel of niet aan heeft in hun browser. Als je een bedrijfsvoering daarop moet baseren is het einde zoek.
Maak je eigen keuze. Blokkeer / neem een abo / sta alle toe. Maar het T.net van vroeger bestaat niet meer en gaat ook zeker niet terug komen.
Prima.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

NMe schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:20:
Abo's zijn niet kostendekkend en zelfs met de huidige prijs zijn veel mensen al niet bereid om te betalen, getuige dit topic. Abo's duurder maken lost dus niks op.
Ik vind het erg voorbarig om op basis van een aantal reacties in dit specifieke topic te concluderen dat het niet mogelijk is abo's kostendekkend te maken. Afgaand op de reacties zou je wel gek zijn om uberhaupt het product in de markt te zetten. Afgaand op dezelfde reacties zou je overigens nog idioter zijn als je advertenties overweegt.

Abonnementen zijn een mogelijkheid voor T.net om minder afhankelijk te zijn van advertentieinkomsten. Waarom niet eens kijken hoe je de omzet uit abonnementen kunt vergroten. Als aangegeven kan T.net een abonnement toegankelijker maken, door het op z'n minst wat prominenter onder de aandacht te brengen.
Daarbij, sinds wanneer is het tonen van een gele balk repressie? De site is gewoon onverminderd bruikbaar, ook voor mensen met een bannerblocker.
Hier kunnen we een hele discussie over gaan optuigen, waar uiteindelijk niets zinvols uit voorkomt. Ik vind de site minder aantrekkelijk met de melding en ik denk waardevoller (in termen van omzet) voor T.net te kunnen zijn worden doordat T.net me extra's biedt waar ik voor kan betalen dan me met allerlei meldingen duidelijk te maken dat ik me niet netjes gedraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

maar accepteer dan ook op jou beurt dat die keuze van jou ook gevolgen heeft. Wellicht niets, wellicht dat he geld kost voor een abo, wellicht dat je geband wordt van de site of het meest extreme geval dat de persgroep de stekker eruit trekt omdat het niet meer genoeg geld op brengt in de ogen van de aandeelhouders die een minimaal rendement willen zien.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

MueR schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:37:
[...]
Een paywall wil niemand, ...
Waarom blijft iedereen dat denken?
Waar kan ik aub mijn geld kwijt in ruil voor echt diepgaande en kwalitatief hoogstaande artikels?

Bekijk dit maar even:
http://www.canvas.be/prog...0f-4ea5-90df-af1702d0aa41

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Cyberpope schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

maar accepteer dan ook op jou beurt dat die keuze van jou ook gevolgen heeft. Wellicht niets, wellicht dat he geld kost voor een abo, wellicht dat je geband wordt van de site of het meest extreme geval dat de persgroep de stekker eruit trekt omdat het niet meer genoeg geld op brengt in de ogen van de aandeelhouders die een minimaal rendement willen zien.
Een nieuwe tweakers.net zal dan snel weer opstaan, zo werkt de markt gewoon.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

H!GHGuY schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:16:
[...]

Waar kan ik aub mijn geld kwijt in ruil voor echt diepgaande en kwalitatief hoogstaande artikels?

Bekijk dit maar even:
http://www.canvas.be/prog...0f-4ea5-90df-af1702d0aa41
Dit is juist het probleem, kwalitatief hoogstaande artikels komen er niet en ze proberen dus geld verdienen aan flut artikelen. Sorry voor deze benaming, Tweakers is al roken, macht te gewoonte.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

zeef schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:18:

[...]

Ja natuurlijk denken we daarover, en hebben we al dingen lopen als een gratis abonnement voor de reviewer van de maand. Maar besef je wel dat reddit nog geen dag winst heeft gemaakt in z'n bestaan en dat is op termijn een onhoudbaar business model.
Helemaal gelijk, ik had ook niet de verwachting dat zoiets kostendekkend zou zijn, maar het is denk ik wel een manier om de inkomsten uit abonnementen iets te vergroten. Misschien ook wat meer abo-members only acties organiseren, of zoals reddit ook doet: kortingsacties bij bedrijven oid. Volgens mij valt er echt veel meer te halen uit de tweakers-abo's.

Als ik paypal kon gebruiken had ik nu direct een abo afgesloten, nu moeten jullie nog even wachten tot vanavond als ik mijn e-identifier weer heb :+

Over de paywall discussie: kijk naar De Correspondent, een medium met zeer hoge kwaliteit artikelen, die in principe achter een paywall staan (maar via de social media wel uiteindelijk te lezen zijn). Volgens mij loopt dat best goed, dus het is wel mogelijk. Ik denk alleen dat Tweakers een dermate andere site is waar zoiets niet zo snel gaat werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Sh4wn op 06-08-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb me er in relevante nieuwsberichten al over uitgelaten en zal niet het hele riedeltje herhalen. Wat voor mij het breekpunt is is: garantie. Ook hier wordt toegegeven dat tweakers mij de garantie niet kan geven dat een van de contractpartners in dezen 100% veilige ads serveren. Dan zie ik een kans om daar wat mee te doen (privacy en veiligheid blijven belangrijke topics), maar dus niet zoals nu door het verwijzen naar een betaalde abo-mogelijkheid.
Waar ik in dit geval het meeste mee zit is dat aan de andere kant van dit verhaal banken verantwoordelijkheden bij de klant (willen gaan-) leggen als het op veiligheid (~hackbaarheid) aankomt.
Voor mij is het dan simpel: dan neem ik het heft liever in eigen hand, dan weet ik in ieder geval wél zeker dat ik geen via een foute banner binnengehaalde malware op mijn systeem heb.

Is het nou echt onmogelijk om een soort van veiligheids-certificering in te voeren voor bannerboeren? Adverteerders zijn blijkens eerdere berichten in dit topic machtiger dan Tweakers en users (daar kun je natuurlijk al vraagtekens bij zetten, maar so be it). Ik durf hierbij echter wel te stellen dat de "gunfactor" tov. een bedrijf als alternate bij mij een stuk kleiner wordt bij het zien van die ad van gisteren. En ik vermoed dat ik daar lang niet de enige in ben. Dat lijkt me averechts effect en ook niet wenselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kan die abo survey banner ook weg als je m al ingevuld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Jive schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:16:

Ik heb ook tweakers domeinen in de whitelist staan , maar blijkbaar komt het allemaal niet van tweakers domeinen/servers ..... dan is dus de vertrouwde tweakers reputatie in deze heel leuk, maar dat werkt dan dus niet ....
NMe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:25:
[...]
Om te beginnen worden de banners daadwerkelijk gecheckt door mensen op kantoor. Mensen die handig genoeg zijn om een virusscanner te draaien. Daarmee ben je vast niet veilig voor alle malware maar de meeste malware wordt zo tegengehouden. Daarbij worden de grote banners (waaronder deze takeover) getest door vrijwilligers om een zo groot mogelijke sample size te krijgen voor testdata, zowel wat betreft performance als wat betreft eventuele malware.

[...]
En JIJ mist waar de clou om gaat .....

Vragen om tweakers te whitelisten, omdat we jullie kunnen vertrouwen, daar zie ik door velen hier geen probleem vandaan komen ....

Maar ons vragen om alle partijen te vertrouwen die op de tweakers site zijdelings langskomen te vertrouwen, omdat er af en toe lekkere koffie mee gedronken word, of het jullie zo handig lijkt ....
Terwijl wij collectief die externe partijen niet (willen) vertrouwen, stoot de meeste mensen juist tegen het zere been, zeker als keer op keer nieuwberichten langskomen van problemen met externe partijen, van privacy tot malware en grote aandacht van hackers omdat ze toch zo veel bereik/impact hebben als een hack lukt.

VROEGAH stonden de banners/ads ook gewoon op een server van tweakers erbij, en als dat domein dan whitelisted was in de adblockers zag je ze ook gewoon ....
Tegenwoordig zie ik ook sites waar gewoon een banner te zien is (statisch), welke vervangen word door een andere als er geen adblock/scriptblock aan staat ... dat is dus ook altijd een optie. (kun je zelfs een stastische banner voor het banner-vrij tweak abbo plaatsen bijv.,...)
Jive schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:31:
[...]
Als je echt als betrouwbaar gezien wil worden in dit hele verhaal .... serveer dan zelf je advertenties, en laat het niet door de ad-netwerken doen .... dan haal je pas de techneuten over om tweakers te whitelisten ....

Ik bezoek nml de tweakers website , niet de "google/doubleclick/webtrek/malwaretrack/privacyinbreuk" websites die eraan vast hangen ....

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shebang
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14
sambalbaj schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:13:
Gewoon even op het kruisje klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 11:21

rob_erwt

What does this button do?

sambalbaj schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:13:
Op het kruisje klikken en het heeft niets met dit topic te maken.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als techsite verwacht ik dat Tweakers met een oplossing komt. Zet de advertenties lokaal, dan bepaal je als site zelf wat je wilt laten zien. Beetje raar van Tweakers om iedereen maar op te zadelen met doubleclick en andere zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:43:
Als techsite verwacht ik dat Tweakers met een oplossing komt. Zet de advertenties lokaal, dan bepaal je als site zelf wat je wilt laten zien. Beetje raar van Tweakers om iedereen maar op te zadelen met doubleclick en andere zooi.
Is dat kosten efficiënt? Ja, dat kan, maar kost waarschijnlijk meer als je per advertentie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 19:11
Ah en gelijk een semi gerelateerde survey .. beetje kort alleen .. en tsja .. eigenlijk weer niet te beantwoorden.

Betalen is opzich nog wel prima .. maar dan een klein bedrag ..

Heb alleen wel het gevoel dat ik daarmee dan vooral de verdere vercommercialisering sponsor en dat eigenlijk 99% van de nieuwe features aan: nieuws(redactie), video verslagen etc. niet echt aan mij besteed is.

Daarnaast zijn dingen als shopreviews ook steeds minder bruikbaar doordat de focus nu lijkt te liggen om maar zoveel mogelijk reviews van 1-dags gebruikers te krijgen. Commercieel ongetwijfeld zeer relevant, maar als jij uitgaat van een community die net iets meer verstand van zaken (had) .. dan lijkt dat toch steeds meer verloren te gaan door de kennelijk gewenste groei. En wil ik die verdere groei vanuit die gedachten dan financieren ?

Maar goed daarvoor zat dus geen vakje in de survey :+

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 06-08-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
zeef schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:09:
[...]

Er zijn wel meer sites die met hetzelfde probleem te kampen hebben. Ars Technica bijvoorbeeld. FOK! is er ook mee bezig en toen Dumpert een dag adblockers weerde was het huis te klein.

We hebben het idee dat het percentage op Tweakers hoger dan gemiddeld is, ook vanwege de doelgroep. Die is handig genoeg om adblockers te installeren.

Al vaker gezegd, maar ik herhaal het graag: wij passen ons businessmodel graag aan. Dit is reclame. Dit ook. Daar zou ik liever veel meer van maken. Maar als de markt om display blijft vragen, dan hebben we weinig keuze. En display is wat men tot nu toe nog steeds vraagt. Met onze 3,5 miljoen unieke bezoekers zijn we groot, maar nog lang niet groot genoeg om zelf de markt te maken.
Bedankt voor je toelichting Zeef.

Ik denk dat de kern van het probleem is dat Tweakers.net B.V. / De Persgroep wellicht teveel het businessmodel van advertising aanhangen. Advertising zou in principe niet een enorm probleem hoeven te zijn, ware het niet dat advertentienetwerken omstreden zijn wat betreft veiligheid en privacy. Dan zijn er potentieel drie basisopties:

-Optie A- Sanctioneer adblockers en sluit dus een belangrijk deel van je gebruikers uit (die 30-50% die dat niet willen) waarbij je hoopt dat er in ieder geval een deel zijn adblocker laat varen (is daar onderzoek naar gedaan?). Daarbij hoop je dan dat je voldoende business overhoudt om je businessmodel winstgevend te houden. De 'paywall-optie' zal onder deze optie vallen.

-Optie B- Doe niets en accepteer dat je aan een aanzienlijk deel van je gebruikers niet 'direct' wat verdient middels advertenties. M.a.w. de huidige situatie. De advertentie-inkomsten zullen iets lager zijn dan optie A, maar je behoudt je volledige user-base en de voordelen daarvan. Deze optie zal aangevuld moeten worden met inkomsten uit de dienstverlening van Tweakers.net, zoals de vacatureplaatsingen en de pricewatch. Wellicht zijn er nog andere opties te verzinnen. Bijvoorbeeld een webshop met Tweakers-producten of andere services waar nog niet aan gedacht is. Doe leuke dingen met memberships etc.

-Optie C- Een vooruitstrevende optie is om advertenties niet via een advertentienetwerk te plaatsen. Dit is gezien de advertentiemarkt wel wat vervelender, maar in principe werkte het in het papieren tijdperk ook vaak zo. De vraag is echter of dit rendabel te maken is omdat je hiervoor eigen acquisitie moet doen en dat kost dus personeel (=kosten). Van de andere kant, dit wordt toch best vaak gedaan en Tweakers.net heeft een groot klantenbestand van webshops in de Pricewatch/Shopsurvey zitten. Verdient in ieder geval een onderzoekje.

Uiteraard zou het ook mogelijk moeten zijn Optie B en C te combineren.

Overigens denk ik dat het een belangrijke factor in deze discussie zal blijken te zijn of er genoeg geld in het laatje moet komen om Tweakers.net (inclusief degelijke redactie) te kunnen 'draaien', of dat er gewoon plat gezegd genoeg aan de strijkstok moet blijven hangen om de aandeelhouders tevreden te stellen. Wanneer die grote eisen stellen zal de uitkomst al snel zijn 'grote stappen snel thuis' ben ik bang. Het belangenspectrum is heel breed en dat zal een groot struikelblok kunnen blijken te zijn, omdat de aandeelhouders vaak aan het langste eind zullen trekken. Daarnaast is De Persgroep qua businessmodel advertising-driven, dus ik vrees met grote vrezen... Hopelijk krijg ik daarin ongelijk. We zullen het gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SuBBaSS schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:29:
Ik heb me er in relevante nieuwsberichten al over uitgelaten en zal niet het hele riedeltje herhalen. Wat voor mij het breekpunt is is: garantie. Ook hier wordt toegegeven dat tweakers mij de garantie niet kan geven dat een van de contractpartners in dezen 100% veilige ads serveren. Dan zie ik een kans om daar wat mee te doen (privacy en veiligheid blijven belangrijke topics), maar dus niet zoals nu door het verwijzen naar een betaalde abo-mogelijkheid.
Waar ik in dit geval het meeste mee zit is dat aan de andere kant van dit verhaal banken verantwoordelijkheden bij de klant (willen gaan-) leggen als het op veiligheid (~hackbaarheid) aankomt.
Voor mij is het dan simpel: dan neem ik het heft liever in eigen hand, dan weet ik in ieder geval wél zeker dat ik geen via een foute banner binnengehaalde malware op mijn systeem heb.

Is het nou echt onmogelijk om een soort van veiligheids-certificering in te voeren voor bannerboeren? Adverteerders zijn blijkens eerdere berichten in dit topic machtiger dan Tweakers en users (daar kun je natuurlijk al vraagtekens bij zetten, maar so be it). Ik durf hierbij echter wel te stellen dat de "gunfactor" tov. een bedrijf als alternate bij mij een stuk kleiner wordt bij het zien van die ad van gisteren. En ik vermoed dat ik daar lang niet de enige in ben. Dat lijkt me averechts effect en ook niet wenselijk...
De gemeente kan je geen 100% veiligheid op het fietspad garanderen. Ga je dan ook niet meer fietsen? Rijkswaterstaat kan je geen 100% veiligheid op de snelweg garanderen. Ga je dan ook niet meer met de auto? Albert Heijn kan je ook geen 100% voedselveiligheid garanderen. Ga je dan ook niet meer eten? Vitens kan je ook geen 100% schoon water garanderen. Ga je dan ook niet meer drinken?

Ja, die cases zijn zeker vergelijkbaar. Want net als de gemeente, rijkswaterstaat, Albert Heijn en Vitens doen we ons uiterste best om de zaken zo goed mogelijk te regelen. Maar 100% zekerheid kan niemand je garanderen.

Wat betreft de gunfactor, stel nou dat we die ad niet gisteren hadden gedraaid, maar overmorgen. Dan had je ons gisteren gewhitelist, maar was je overmorgen uit je plaat gegaan. "Eerst mensen een rad voor de ogen draaien en drie dagen later een take-over". Was dat dan eerlijk geweest? We hebben op de 'ergste' dag gewaarschuwd. Erger dan dit wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is al tig keer beantwoord in dit topic: dan moet Tweakers zelf advertentieruimte gaan verkopen. Dat jaagt Tweakers dus op extra kosten omdat ze daar actief achteraan moet én het kost ze inkomsten omdat bedrijven helemaal niet met elke site afzonderlijk willen praten, die willen gewoon 100.000 views inkopen verspreid over x verschillende grote sites binnen hun doelgebied.

De advertentiemarkt is verziekt. Tweakers kan kiezen: meespelen op een zo acceptabel mogelijke manier of de deuren sluiten.
Jive schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:14:
[...]

En JIJ mist waar de clou om gaat .....

Vragen om tweakers te whitelisten, omdat we jullie kunnen vertrouwen, daar zie ik door velen hier geen probleem vandaan komen ....

Maar ons vragen om alle partijen te vertrouwen die op de tweakers site zijdelings langskomen te vertrouwen, omdat er af en toe lekkere koffie mee gedronken word, of het jullie zo handig lijkt ....
Je doet alsof het honderden verschillende instanties zijn. Intussen valt dat best mee, want het is een handjevol partners. En daarbij ga je eraan voorbij dat die externe content dan wel extern mag zijn, we controleren hem nog steeds. Zowel de betaalde crew als de vrijwilligers kijkt of er gekke dingen aan de hand zijn met advertenties en als we daarbij iets geks zien dan komt hij niet op live. Er valt geen garantie te leveren, maar daar is alles mee gezegd. In de praktijk is er nog nooits iets gebeurd, en dat is meer dan veel andere grote sites kunnen zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 06-08-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Misschien is dat laatste stiekem zo gek nog niet: de boel failliet verklaren, opnieuw starten en jezelf opnieuw uitvinden. Schone lei. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 06-08-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Eerst vertel je dat ALLE advertenties al gecontroleerd worden door tweakers medewerkers .....

Dan is er toch niets eenvoudigers om die reeds gecontroleerde bestanden/images/ads op een tweakers webserver te plaatsen ipv deze te laten serveren door het EXTERNE advertentie netwerk.

Dan weet je iig "zeker" dat de ad die gecontroleerd is, ook degene is die de bezoekers zien.

Appeltje Eitje .... Advertentie ruimte in & verkopen doet de persgroep al ... (bijna core business volgens sommigen) ... dus wiel opnieuw uitvinden valt ook wel mee.

En dan nog .... plaatse een zelf geserveerde statische banner voor de banner-free-abbo-shop , met daaroverheen de blijkbaar niet te voorkomen externe meuk .....

Dan zien degenen met een adblocker alsnog de banner voor het banner-free-abbo .... daar "verdien" je ten alle tijde meer aan dan aan iemand die het abbo niet neemt, en daarnaast alles blocked ....

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cap schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:24:
Misschien is dat laatste stiekem zo gek nog niet: de boel failliet verklaren, opnieuw starten en jezelf opnieuw uitvinden. Schone lei. ;)
Een gezond bedrijf failliet laten gaan is nogal lastig niet als mismanagement te labelen. Nog even los van het feit dat je die tientallen werknemers daarmee op straat zet en al je hardware kwijtraakt.

En dan ga je jezelf opnieuw uitvinden en zit je in dezelfde klote-markt waarin je geld moet verdienen.
Jive schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:31:
Dan is er toch niets eenvoudigers om die reeds gecontroleerde bestanden/images/ads op een tweakers webserver te plaatsen ipv deze te laten serveren door het EXTERNE advertentie netwerk.
Je begrijpt blijkbaar niet hoe ads werken. Daar zitten tellertjes in. Die tellertjes gaat zo'n advertentieboer dus écht niet bij Tweakers neerzetten, die houden ze zelf bij. Ik hoef je denk ik niet uit te leggen waarom?

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 06-08-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Jive schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:31:
Eerst vertel je dat ALLE advertenties al gecontroleerd worden door tweakers medewerkers .....

Dan weet je iig "zeker" dat de ad die gecontroleerd is, ook degene is die de bezoekers zien.

Appeltje Eitje .... Advertentie ruimte in & verkopen doet de persgroep al ... (bijna core business volgens sommigen) ... dus wiel opnieuw uitvinden valt ook wel mee.

En dan nog .... plaatse een zelf geserveerde statische banner voor de banner-free-abbo-shop , met daaroverheen de blijkbaar niet te voorkomen externe meuk .....

Dan zien degenen met een adblocker alsnog de banner voor het banner-free-abbo .... daar "verdien" je ten alle tijde meer aan dan aan iemand die het abbo niet neemt, en daarnaast alles blocked ....
Zal er wel om gaan dat het advertentienetwerk zelf wil controlleren hoevaak iets getoond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
NMe schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:22:
[...]

...dan moet Tweakers zelf advertentieruimte gaan verkopen. Dat jaagt Tweakers dus op extra kosten omdat ze daar actief achteraan moet én het kost ze inkomsten omdat bedrijven helemaal niet met elke site afzonderlijk willen praten, die willen gewoon 100.000 views inkopen verspreid over x verschillende grote sites binnen hun doelgebied.

De advertentiemarkt is verziekt. Tweakers kan kiezen: meespelen op een zo acceptabel mogelijke manier of de deuren sluiten.
Sorry dat ik even op deze reactie reageer en dit is niet persoonlijk bedoelt. Maar het lijkt er op dat wat jij zegt is dat Tweakers.net alleen bestaansrecht heeft dóór de advertentieverkoop... Sorry, maar ik hoop toch echt dat die stelling gechargeerd is. Het bestaansrecht van Tweakers.net is mijn inziens de userbase. En nu juist dát zou de focus moeten zijn. Dat advertising een noodzakelijk kwaad kan zijn om e.e.a. te realiseren is tot daar aan toe, maar als blijkbaar het moeten kijken naar potentieel gevaarlijke content het bestaansrecht moet realiseren... tja, dat is dan een uitermate trieste situatie. Juist voor een site als Tweakers.net en zijn primaire doelgroep.

Het is niet zo dat ik het dilemma niet begrijp, maar er zijn ook andere opties waar naar gekeken kan worden. Dat die niet persé onder de expertise van De Persgroep vallen zou een probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 14:14
Ik kreeg de melding dat ik mijn adblocker aan heb staan... Terwijl ik die toch al een tijdje uit heb staan voor tweakers. Blijkt dat het ghostery/nonscript is die de melding trigged.

Ik vind ads op tweakers niet zo storend als op andere sites zelfs met de 24 uur max gedrocht van alternate kan ik leven als dat betekent dat tweakers door kan gaan. Maar vraag mij niet om ghostery en noscript compleet uit te zetten op tweakers! Het alternatief van een abbo is voor mij geen optie omdat in nogal krap bij kas zit.
Dus als de ads niet werken zonder alles te whitelisten en ik een abbo niet kan betalen kan ik niks anders zeggen dan sorry, maar ik ga niet mijn privacy of mijn brood op de plank opgeven ondank dat tweakers een geweldige site is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Skull_One schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:40:
[...]

Sorry dat ik even op deze reactie reageer en dit is niet persoonlijk bedoelt. Maar het lijkt er op dat wat jij zegt is dat Tweakers.net alleen bestaansrecht heeft dóór de advertentieverkoop... Sorry, maar ik hoop toch echt dat die stelling gechargeerd is. Het bestaansrecht van Tweakers.net is mijn inziens de userbase. En nu juist dát zou de focus moeten zijn. Dat advertising een noodzakelijk kwaad kan zijn om e.e.a. te realiseren is tot daar aan toe, maar als blijkbaar het moeten kijken naar potentieel gevaarlijke content het bestaansrecht moet realiseren... tja, dat is dan een uitermate trieste situatie. Juist voor een site als Tweakers.net en zijn primaire doelgroep.
Een userbase is niet in zijn wensen te voorzien zonder dat daarvoor de kapitale middelen aanwezig zijn, dat moge duidelijk zijn. Het is nu eenmaal niet mogelijk kwalitatief hoogstaand (acceptabel?) werk af te leveren zonder cashflow.
Het is niet zo dat ik het dilemma niet begrijp, maar er zijn ook andere opties waar naar gekeken kan worden. Dat die niet persé onder de expertise van De Persgroep vallen zou een probleem kunnen zijn.
Welke realistische opties bestaan er dan, naast ads / abonnementen? Server sponsoring vindt al jaren niet meer plaats, door de overname lijkt het mij ook zeer lastig andere partijen aan te schrijven. Er is in dit topic al aangegeven dat een volledig vrijwillige operatie te koste gaat van de kwaliteit... Serieus, welke andere opties?

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:18

WoutF

Hoofdredacteur
Skull_One schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:03:

Overigens denk ik dat het een belangrijke factor in deze discussie zal blijken te zijn of er genoeg geld in het laatje moet komen om Tweakers.net (inclusief degelijke redactie) te kunnen 'draaien', of dat er gewoon plat gezegd genoeg aan de strijkstok moet blijven hangen om de aandeelhouders tevreden te stellen. Wanneer die grote eisen stellen zal de uitkomst al snel zijn 'grote stappen snel thuis' ben ik bang. Het belangenspectrum is heel breed en dat zal een groot struikelblok kunnen blijken te zijn, omdat de aandeelhouders vaak aan het langste eind zullen trekken. Daarnaast is De Persgroep qua businessmodel advertising-driven, dus ik vrees met grote vrezen... Hopelijk krijg ik daarin ongelijk. We zullen het gaan zien.
Ik kan je zeggen dat dit niet gaat om het al bestaande goede rendement verder te verhogen. Natuurlijk wil de Persgroep op termijn een leuk zakcentje aan Tweakers verdienen, maar op dit moment zijn we zeker geen cashcow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houseparty
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 23:04
Ik heb die "adblocker gedetecteerd" banner nu ook staan. Maar Tweakers staan in m'n white list in adblock plus. Advertenties worden dus an sich toegestaan.

Het enige wat ik hier blokkeer zijn tracking cookies (e.d.), flash, en eventuele vage scripts van derden.

Op een site als Tweakers die een redelijk beperkt scale aan oderwerpen heeft en die een redelijk beperkte doelgroep qua interesses heeft, zijn trackers e.d. imho in het geheel niet nodig om "toepasselijke" reclame te kunnen serveren.
Ik ben eerlijk gezegd geenszins bereid vage derde partijen zoals Doubleclick, (Gravatar?, Webtrekk?,) etc, gemakkelijk inzicht te geven in mijn intereses en gedrag. Dat gaat ze bot gezegd eigenlijk helemaal geen drol aan, dat is privé. Ik zet namelijk ook niet de voordeur open omdat ik graag de Metro lees.

Vage scripts van derden en Flash geven imho veel te veel risico op malware injectie. En op Flash gebaseerde uitingen blinken imho vrijwel altijd uit in intrusiviteit.

Wat betreft takeovers en andere intrusieve vormen van reclame:
Besef aub wel dat het juist dat soort intrusieve uitingen zijn die mensen er toe brengen maar zo veel mogelijk te blocken. Niet iedereen houdt zich bezig met het "beleid" van een website dat zoiets maar heel weinig voorkomt. Voor die mensen betekent dat vaak dat de website een enkeltje richting blocklists krijgt. Mensen worden (op het internet in z'n algemeen) wurm gebombardeerd met intrusieve reclames. Neem het ze eens kwalijk dat ze zoiets hebben van: tjemig, niet zo? En dat ze vervolgens niet meer omkijken?
Persoonlijk kan ik prima leven met een takeover op Tweakers op z'n tijd. Zo lang het allemaal niet de spuigaten uitloopt. Maar als zo'n ding tracking, vage scripts van derden, en/of flash vereist dan zal ik 'm helaas echt nooit of te nimmer zien.

Ik respecteer Tweakers, dat Tweakers geld nodig heeft om het licht aan te houden, en dat Tweakers wil uitbouwen. Het is een waardevolle site met een zeer waardevolle community. Maar misschien kan Tweakers nog eens kijken naar het advertentie-beleid, aangezien het als ik op die banner af moet gaan nogal afhankelijk is van zaken die niet perse wenselijk zouden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:49
H!GHGuY schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:16:
[...]

Disclaimer: Ik heb alleen de eerste pagina's gelezen en ik heb de link niet gevolgd en ik praat ook alleen maar naar mijn verstand.

Wel vraag ik me ook af waarom men dat zou denken. Nieuwsberichten en de PW moet je niet blokkeren, want daar trek je de meeste mensen mee (denk ik). Maar waarom is het blokkeren van reageren voor alleen betalende gebruikers een slecht idee? De meeste reacties zijn tegenwoordig van treurig niveau. Of een variatie: waarom is het modereren door alleen betalende gebruikers een slecht idee? In het laatste geval zullen de meeste gebruikers (mits het niet overal in beeld komt te staan) niet eens doorhebben dat ze iets missen. Maar er is dan ten eerste een extra reden om wat geld te betalen, want je krijgt extra functionaliteit. en ten tweede gaat de kwaliteit van het modereren waarschijnlijk omhoog, want op dit moment kan iedereen modereren en dat gaat niet goed.

En het forum? Read-only voor niet-geregistreerde gebruikers en geen toegang tot Feedback en General Chat, read-only en toegang tot Feedback en General Chat en DM-mogelijkheid voor geregistreerde leden en postmogelijkheden voor betalende gebruikers. E.v.t. kan je dan nog reageren wel aanzetten voor geregistreerde gebruikers, maar dat ze geen topics aan kunnen maken. Als je de focus op nieuwe gebruikers wilt leggen zou je ze nog wel in dingen als aankoopadviesfora kunnen laten posten en topics aan laten maken.

PW en V&A? V&A alleen voor betalende gebruikers en PW door iedereen laten gebruiken. Productreviews echter alleen door betalende leden laten aanmaken (lezen dus wel door iedereen).

Dit is iets waar ik vanochtend aan dacht toen ik dit topic tegenkwam. Eventueel zijn er verschillende abonnementsvormen mogelijk waarbij er ook alleen gedeeltelijke functionaliteit voor een tientje kan worden aangekocht (voor de mensen die 15 dus te veel vinden) en dat het oploopt naar 25 of zo voor de mensen die alle functionaliteit willen.

Ik heb natuurlijk geen onderzoek gedaan naar de invloeden die dit allemaal zou hebben, maar ik zou persoonlijk dolgraag 25 euro (e.v.t. meer) betalen als dat betekend dat de kwaliteit omhoog gaat. En dan mogen de artikelen gerust hetzelfde blijven, want ik vind het belangrijk dat de reacties op zowel de FP als op GoT van hoge kwaliteit zijn. Dáárdoor heeft Tweakers zich kunnen onderscheiden, maar ondertussen is het een reden (vooral de FP) om juist op andere sites te gaan kijken en vooral niet mee te doen aan discussies.

Wordt er weleens nagedacht over dit soort alternatieven? En niet meteen afschieten als het je niks lijkt, maar probeer graag een beetje mee te denken (deze post is aan iedereen gericht, net zo veel naar de gebruikers).

Edit: En ook een mogelijkheid is om beloningen te geven aan betalende gebruikers, zoals korte verleningen, zodat de echt grootse gebruikers in principe niet hoeven te betalen. En is het nog steeds zo dat mensen die 3 seconden geregistreerd staan mee mogen doen aan prijsvragen waarbij er dure dingen te winnen zijn? Ik weet dat dat ook een vorm van reclame is, maar die gesponsorde pagina's en de prijsvraagpagina read-only houden weerhoudt niemand ze te lezen, terwijl de betalende gebruikers "beloond" worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ample Energy op 06-08-2014 18:40 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Adverteerders
Banner boeren werken met externe advertentie servers, waar zij de controle over hebben, waar zij gegevens van de internetter verzamelen. Waar zij cookies plaatsen en de bezoeker over diverse sites volgen.
De kracht van het huidige advertentie model op internet is juist de mogelijkheid om internetters over het internet, over meerdere site's, te volgen. Zodoende hun interesses in kaart te brengen om voor de internetter interessante producten en diensten aan te bieden.

Lokaal advertenties draaien is technisch mogelijk. Het is echter niet interessant voor de adverteerder. Adverteren via een lokale advertentie server op één enkele site heeft weinig nut om dat de adverteerder dan uitsluitend de interesse van die één site hebben en niet de gecombineerde interesses van de bezoeker over meerdere sites.

Hoe groot Tweakers.net ook is, het is maar één van de vele sites waar advertenties op draaien. Lokaal een advertentie server opzetten betekend ook dat Tweakers.net/Persgroep een eigen advertentie netwerk moet opzetten om advertenties binnen te halen. Advertenties die voor een adverteerder vele male minder interessant zijn. Daarmee schieten de kosten omhoog en de inkomsten omlaag. Vanuit de business bekeken is een lokale advertentie server geen oplossing.

Tweakers.net is dan ook gebonden aan hetgeen de advertentie-industrie dicteert. Tweakers.net gaat al zeer zorgvuldig met haar bezoekers om en hanteert een zeer terughoudend advertentie model. Al zal niet iedereen dat direct zien, maar vergelijk het maar eens met de advertenties op de TMG sites, bijvoorbeeld de Telegraaf.

Vroeger was alles beter
Tweakers.net is allang niet meer de "kleine" site van voor 2002. Het internet is ook allang niet meer wat het destijds was. Je kunt de situatie van toen dan ook nauwelijks vergelijken met de huidige situatie. Tweakers.net is ondertussen uitgegroeid tot een professionele organisatie.

Hetzelfde geldt voor de advertentie netwerken, ook zij zijn met het internet mee gegroeid. Ze zoeken tegenwoordig steeds vaker de grenzen van de privacy op en gaan daar soms zelfs overheen. Veel (jongere) internetters boeit het weinig, al groeit ook bij hen het wantrouwen ten opzichte van de advertentie industrie gestaag.
Tweakers.net echter heeft een doelgroep die technisch bedreven is en zeer op zijn privacy gesteld is. Snel een add-blocker installeert, cookies blokkeert en scherp op zijn privacy let. Deze tools blokkeren inkomsten die Tweakers.net nodig heeft om de site, de redactie, forum, etc. overeind te houden.

Dit topic is ontstaan omdat de Tweakers.net ons mededeelt dat een "Adblock was gedetecteerd"1 en ons vriendelijk verzoekt om Tweakers.net te whitelisten, zodoende haar inkomsten veilig te stellen. In vergelijking met de vele betaalmuren en andere initiatieven van uitgevers, een vriendelijke methode om ons er op te wijzen dat ook content niet gratis is, dat een redactie, forum, etc. geld kost.

Tweakers.net is er terdege van bewust dat de bezoekers het bestaansrecht van deze site vormen. Tweakers.net heeft dan al een voor adverteerders zeer restrictief advertentiebeleid. Echter heeft een organisatie als Tweakers.net inkomsten nodig.

Tweakers.net is te klein om de advertentie industrie te hervormen. Deze hervorming is echter al ingezet en zal in de komende jaren wel verdergaan. Steeds meer mensen blokkeren advertenties en de politiek draait langzaam maar gestaag de privacy regels aan. Ondertussen moet Tweakers.net wel "overleven." Teruggaan naar "de goede oude tijd" zit er niet in, die tijd is voorbij en zal niet meer terugkeren. Ze vraagt ons imho netjes of wij alsjeblief de advertenties niet willen blokkeren zodoende haar inkomsten veilig stelt.

In mijn ogen, als bezoeker van Tweakers.net, een terecht verzoek.

1 Het blokkeren van tracking (3rd party cookie) is in mijn ogen niet hetzelfde als een add-blocker. Maar dat is een andere discussie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Longbeard schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:43:
[...]

Banner boeren werken met externe advertentie servers, waar zij de controle over hebben, waar zij gegevens van de internetter verzamelen. Waar zij cookies plaatsen en de bezoeker over diverse sites volgen.
De kracht van het huidige advertentie model op internet is juist de mogelijkheid om internetters over het internet, over meerdere site's, te volgen. Zodoende hun interesses in kaart te brengen om voor de internetter interessante producten en diensten aan te bieden.

Lokaal advertenties draaien is technisch mogelijk. Het is echter niet interessant voor de adverteerder. Adverteren via een lokale advertentie server op één enkele site heeft weinig nut om dat de adverteerder dan uitsluitend de interesse van die één site hebben en niet de gecombineerde interesses van de bezoeker over meerdere sites.

[..]

1 Het blokkeren van tracking (3rd party cookie) is in mijn ogen niet hetzelfde als een add-blocker. Maar dat is een andere discussie. ;)
Is het wel een andere discussie ? Daar boven zeg je eigenlijk dat de advertentie zelf nog net geen bijzaak is, want de advertentienetwerken en adverteerder willen persé iedereen in kaart brengen ..

Kortom komt geen adblocker (ik zie de advertentie wel) maar wel trackblocking, dan voor de adverteerders (en advertentie inkomsten) dan niet net zo goed neer op volledige ad en track blocking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 23:17

lordsnow

I know nothing

Hoi! We zien dat je waarschijnlijk een adblocker gebruikt

Klopt... ik gebruik AdBlockPlus

Help ons door Tweakers te whitelisten!

Ik heb tweakers.net en www.tweakers.net al ge-whitelist.

Wat moet ik nog meer whitelisten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Sorry dat ik even op deze reactie reageer en dit is niet persoonlijk bedoelt. Maar het lijkt er op dat wat jij zegt is dat Tweakers.net alleen bestaansrecht heeft dóór de advertentieverkoop... Sorry, maar ik hoop toch echt dat die stelling gechargeerd is. Het bestaansrecht van Tweakers.net is mijn inziens de userbase.
Het bestaansrecht is niet het probleem. Uit de kosten komen (en ook nog wat winst maken als het even kan) wel. Hoeveel heb je aan duizenden users die heel graag op een website zitten als je die website vervolgens niet in de lucht kan houden. Dan heb je bestaansrecht genoeg maar gaat de site alsnog dood.
lordsnow schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:25:
Hoi! We zien dat je waarschijnlijk een adblocker gebruikt

Klopt... ik gebruik AdBlockPlus

Help ons door Tweakers te whitelisten!

Ik denk dat je het beste even kan meelezen in "Adblocker gedetecteerd!" , die heb ik helemaal niet?!. :)

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 06-08-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

NMe schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:32:

[...]
Ik denk dat je het beste even kan meelezen in "Adblocker gedetecteerd!" , die heb ik helemaal niet?!. :)
Wat hij eigenlijk bedoeld, is dat er ook de nodige externe partijen gewhitelist moeten worden, zodat tweakers met hen kan delen wat iedereen op de site bekijkt & klikt ....
Google Analytics trackers ... Doubleclick trackers ... webtrekkkers .... twitter trackers ... facebook trackers ... googleplus trackers .....

Heb ik de meeste al gehad ... of zitten er nog meer trackers verder verborgen in de site .....

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Skull_One schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:03:
[...]

Bedankt voor je toelichting Zeef.

Ik denk dat de kern van het probleem is dat Tweakers.net B.V. / De Persgroep wellicht teveel het businessmodel van advertising aanhangen. Advertising zou in principe niet een enorm probleem hoeven te zijn, ware het niet dat advertentienetwerken omstreden zijn wat betreft veiligheid en privacy.
Is dat nou echt zo, of is dat een self fullfilling prophecy geworden. Natuurlijk, het gaat wel eens mis, maar is dat een structureel iets of zijn het incidenten? Daar zitten jij en ik anders in, vermoed ik. ;)

Het komt op de gigantische berg traffic inderdaad wel eens voor dat er iets mis gaat. Een verkeerde banner glipt door alle mechanismen heen, een server wordt gehacked, er is misschien een zero day in het spel. Kan allemaal. Maar op het totale volume van het verkeer is het zo’n ontzettende fractie, dat je je moet afvragen hoe reeel de angst is. Ik wil niets bagatelliseren, maar met een up to date systeem en een beetje nadenken waar je klikt, ben je in grote mate veilig.

Zie de discussie over de Synolocker. Mensen die in jaren hun DSM niet hebben geupdate zijn vatbaar voor een aanval. Tweakers die netjes updaten: niks aan de hand. Nogmaals, dat is geen ‘nothing to see here, move along’ verhaal, er is echt wel iets aan de hand. Uiteraard ligt er óók een verantwoordelijkheid bij de advertentie platforms en bij de sites zoals Tweakers. Wij moeten er alles dat redelijkerwijs binnen onze mogelijkheden aan doen om ellende te voorkomen.

Maar de vraag is of er ook niet een verantwoordelijkheid bij de internetgebruiker zelf is voor de veiligheid van zijn of haar systeem. Daar wordt nu wel heel simpel overheen gestapt met het blokkeren van alles. Natuurlijk, dat is een keuze. Het effect van die keuze is wel dat de platforms die afhankelijk zijn van die keuze daadoor in de problemen (dreigen te) komen …. Die discussie, daar gaan we nog heel lang over praten. Er is geen 100% ja of 100% nee antwoord op. Dat even in het algemeen.

Dan zijn er potentieel drie basisopties:
-Optie A- Sanctioneer adblockers en sluit dus een belangrijk deel van je gebruikers uit (die 30-50% die dat niet willen) waarbij je hoopt dat er in ieder geval een deel zijn adblocker laat varen (is daar onderzoek naar gedaan?). Daarbij hoop je dan dat je voldoende business overhoudt om je businessmodel winstgevend te houden. De 'paywall-optie' zal onder deze optie vallen.
Liever niet. Een paywall is :w naar 70-80% van je bezoek. Zeker in een land als Nederland, waar betalen voor content nog als heel vreemd wordt gezien. Misschien over een paar jaar.
-Optie B- Doe niets en accepteer dat je aan een aanzienlijk deel van je gebruikers niet 'direct' wat verdient middels advertenties. M.a.w. de huidige situatie. De advertentie-inkomsten zullen iets lager zijn dan optie A, maar je behoudt je volledige user-base en de voordelen daarvan. Deze optie zal aangevuld moeten worden met inkomsten uit de dienstverlening van Tweakers.net, zoals de vacatureplaatsingen en de pricewatch. Wellicht zijn er nog andere opties te verzinnen. Bijvoorbeeld een webshop met Tweakers-producten of andere services waar nog niet aan gedacht is. Doe leuke dingen met memberships etc.
Heb je het artikel over ons verdienmodel eigenlijk wel gelezen? Want daarin kun je lezen dat we dat al jaren zo doen. Vacatures, Pricewatch en advertising. Alleen is niks doen geen optie meer. Tweakersproducten hebben we al twee keer geprobeerd, een maand of 3 geleden hebben we de laatste onverkochte resten weggegooid. Het is allemaal klein bier. Advertising is de belangrijkste inkomstenbron van deze gratis te gebruiken site. Dat is gewoonweg niet te compenseren. Kijk naar de kranten, bijna allemaal met een betaalmodel en nog staan ze ook nog vol reclame.
-Optie C- Een vooruitstrevende optie is om advertenties niet via een advertentienetwerk te plaatsen. Dit is gezien de advertentiemarkt wel wat vervelender, maar in principe werkte het in het papieren tijdperk ook vaak zo. De vraag is echter of dit rendabel te maken is omdat je hiervoor eigen acquisitie moet doen en dat kost dus personeel (=kosten). Van de andere kant, dit wordt toch best vaak gedaan en Tweakers.net heeft een groot klantenbestand van webshops in de Pricewatch/Shopsurvey zitten. Verdient in ieder geval een onderzoekje.
Absoluut niet rendabel te krijgen. Hoef ik niet eens te onderzoeken. Lees de post van Longbeard (Hoi Haitse) Longbeard in "Adblockers & Tweakers" maar. Adverteerders willen zelf het beheer houden over advertenties. In kranten en op TV kunnen ze meten via oplagecijfers of kijkcijfers. Online willen ze het gewoon bijhouden omdat anders alle sites waar de advertenties komen te staan vrolijk zeggen dat alle inventory is uitgeserveerd. ;)
Uiteraard zou het ook mogelijk moeten zijn Optie B en C te combineren.
Dat doen we wel een beetje in de vorm van gesponsorde content. Dan moet je denken aan alles wat hier staat: http://tweakers.net/acties/. Helaas is de advertentiemarkt online nog steeds niet in meerderheid in deze formats geïnteresseerd. Reclamebureaus, winkels, producenten, allemaal willen ze display advertenties. De aloude banners in nieuwe vormen. Dan kunnen we wel heel hard roepen dat wij dat niet willen en dan zeggen ze: ”prima joh, voor jou 10 anderen”. En dat is ook zo.
Met alle respect: Tweakers is altijd al een commercieel bedrijf geweest. Misschien niet in de eerste hobbymaanden, maar het idee is vanaf het eerste begin geweest dat de kosten betaald zouden worden door de advertenties. We zijn flink gegroeid door de jaren heen, van 1 man naar een goeie 50 nu. Die dag in dag uit werken aan Tweakers.

Overigens kan ik je qua aandeelhouders geruststellen, de persgroep heeft geen aandeelhouders, maar is een familiebedrijf. Dat wil zeggen dat er niet hijgerig wordt gestuurd op snel geld, maar dat er ruimte is voor de lange termijn. Als we van het snelle geld waren, dan was er elke dag een takeover, dan waren er banners over gokken, seks etc. etc. Dat hebben we allemaal niet, juist dankzij de rust en visie van de Persgroep. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 23:17

lordsnow

I know nothing

Jive schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

Wat hij eigenlijk bedoeld, is dat er ook de nodige externe partijen gewhitelist moeten worden, zodat tweakers met hen kan delen wat iedereen op de site bekijkt & klikt ....
Google Analytics trackers ... Doubleclick trackers ... webtrekkkers .... twitter trackers ... facebook trackers ... googleplus trackers .....

Heb ik de meeste al gehad ... of zitten er nog meer trackers verder verborgen in de site .....
En is dat te whitelisten dan, voor alleen hetgeen binnenkomt via tweakers? Want ik wil niet die meuk binnen krijgen dan via andere sites.

Tweakers whitelisten prima. Maar het moet wel een werkbare oplossing zijn zonder andere gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik mis in het verdienmodel de Tweakers zelf. De enige reden dat deze site populair is door de vele vrijwillige Tweakers die de meeste content leveren. Dat is voor mij ook de reden dat ik hier nog kom. GoT is een kennisbank.

Ik heb in het verleden ook een abonnement gehad, maar daar doe ik niet meer aan. Tweakers.net is er niet meer voor de Tweakers. Betrap me er zelf op elke dag dat ik eerst op hardware.info kijk, omdat daar het nieuws vaak sneller op staat, en meer technische reviews zijn. Voorbeeld: custom waterkoeling, dat is echt iets wat in het verleden op Tweakers.net aandacht kreeg, nu zie je daar niks meer van. De buren hebben gewoon complete review gemaakt waar je overal op moet letten en wat er zoal beschikbaar is.

Als de content het waard is zet ik ghostery wel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 06-08-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zenix schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:59:
Ik mis in het verdienmodel de Tweakers zelf. De enige reden dat deze site populair is door de vele vrijwillige Tweakers die de meeste content leveren. Dat is voor mij ook de reden dat ik hier nog kom. GoT is een kennisbank.

Ik heb in het verleden ook een abonnement gehad, maar daar doe ik niet meer aan. Tweakers.net is er niet meer voor de Tweakers. Betrap me er zelf op elke dag dat ik eerst op hardware.info kijk, omdat daar het nieuws vaak sneller op staat, en meer technische reviews zijn. Voorbeeld: custom waterkoeling, dat is echt iets wat in het verleden op Tweakers.net aandacht kreeg, nu zie je daar niks meer van. De buren hebben gewoon complete review gemaakt waar je overal op moet letten en wat er zoal beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qQr6yNZpeHHiWzIRgfXu4qgf/full.png
Zonder bezoekers, geen Tweakers.net
Wederom geen mythe. Het is absoluut waar dat Tweakers.net alleen overleeft doordat het bezoekers heeft. Maar het is vooral irrelevant in de bannerdiscussies: er zijn nou eenmaal inkomsten nodig om de uitgaven te dekken. En de uitgaven zijn nodig om bezoekers aan te trekken en/of terug te laten keren.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Over third party cookies gesproken, waar de Mods het hier zo hoog hebben over dat ze die "uiteraard ook" blokken.
Ik probeerde net voor het eerst te reageren op een Tnet blog, en dan moet je ook weer inloggen, maar dan wordt er dus niet op prijs gesteld dat je browser 3rd parties blocked. Uiteraard een mooie work-around, maar betekent dat dat ik nu mijn hele browser hist weer moet legen?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Die had ik niet gezien, zo zie je maar dat van de kennisbank klopt helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

lordsnow schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:57:
[...]
En is dat te whitelisten dan, voor alleen hetgeen binnenkomt via tweakers? Want ik wil niet die meuk binnen krijgen dan via andere sites.

Tweakers whitelisten prima. Maar het moet wel een werkbare oplossing zijn zonder andere gevolgen.
En dat is gelijk het grootste probleem .....

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jive schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

Twitter en Facebook staan alleen aan als je die in je settings aan hebt gezet, anders wordt er als het goed is niets van die API's gebruikt en dus ook geen cookie gezet. Tenzij er iets veranderd is sinds de introductie ervan, maar daar weet ik niks van. En Google Plus wordt volgens mij niet eens gebruikt (en als dat wel zo is trackt hij niets dat GA niet ook al trackt).
lordsnow schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:57:
[...]

Hangt van je adblocker af. Ik kan gewoon mijn adblocker uitzetten per domein en dat heb ik op Tweakers dan ook gedaan.
HMC schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:03:
Over third party cookies gesproken, waar de Mods het hier zo hoog hebben over dat ze die "uiteraard ook" blokken.
Ik probeerde net voor het eerst te reageren op een Tnet blog, en dan moet je ook weer inloggen, maar dan wordt er dus niet op prijs gesteld dat je browser 3rd parties blocked. Uiteraard een mooie work-around, maar betekent dat dat ik nu mijn hele browser hist weer moet legen?
Geen idee, maar dat is niet meer dan een technische limitatie van hoe cookies werken en heeft niks met maken met deze discussie.

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 06-08-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Misschien moeten bloggers met hoge pageviews ook een deel van de koek krijgen. Of enkele van de uitstekende productreviews. Of reacties met hoge score.
Als de content het waard is wil ik best betalen. En omgekeerd ook: als ik goeie content aanlever wil ik ook graag een deeltje van de opbrengsten. Zo krijg je goeie content aangeleverd, die daarom niet enkel door de redacteurs gecreerd wordt maar ook door gebruikers.

Andere ideëen:
- De paywall kan voor artikels ook na 14dagen/1mnd vervallen.
- bloggers/productreviewers/... kunnen aangeven of hun item voor of achter de paywall te vinden is (met de regels van dien). Voor items achter de paywall krijgen ze een bepaald bedrag voor iedere view.
- nieuwsitems kunnen extra diepgang/duiding krijgen tegen een bedrag.
- modereren en andere 'privileges' enkel voor wie ooit iets aangekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51

_David_

FP ProMod

llama llama duck

H!GHGuY schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:39:
Andere ideëen:
- De paywall kan voor artikels ook na 14dagen/1mnd vervallen.
- bloggers/productreviewers/... kunnen aangeven of hun item voor of achter de paywall te vinden is (met de regels van dien). Voor items achter de paywall krijgen ze een bepaald bedrag voor iedere view.
Met een paywall jaag je alleen maar nieuwe bezoekers weg.
- nieuwsitems kunnen extra diepgang/duiding krijgen tegen een bedrag.
De redactie moet onafhankelijk zijn, en dus niet op basis van een ingezameld bedrag bepalen hoeveel diepgang er in een artikel zit.
- modereren en andere 'privileges' enkel voor wie ooit iets aangekocht heeft.
Modereren op het forum? aub niet, Moderators moeten gekozen worden op hun kwaliteit, niet op het feit of ze abonnee zijn of niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat een paywall de oplossing is. Juist in deze community levert dat alleen maar klachten op (IMO terecht) en daarbij wordt het heel moeilijk om nieuwe betalende gebruikers aan te werven. Op zich zou je wel een nieuw type content kunnen introduceren en dát vanaf dag 1 achter een paywall stoppen maar ook dat is, denk ik, geen goed idee. De betalingsbereidheid onder Tweakers is al niet zo groot. Zeef noemde hierboven ergens dat eenderde van alle bezoekers banners blokkeert. Voor die mensen is 15 euro per jaar blijkbaar al te veel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

_David_ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:57:
[...]

Met een paywall jaag je alleen maar nieuwe bezoekers weg.
Daar ben ik het niet mee eens. Door na een bepaalde periode de betalende artikels vrij te geven laat je mensen de kwaliteit van de artikels inschatten. Je geeft ook altijd een klein abstract over het artikel gratis, desnoods met een knop "laat mij weten wanneer dit artikel gratis wordt".
Zo heb je nog altijd dat de niet-betalers de content krijgen; alleen een stuk later en mogelijk wanneer het onderwerp al 'yesterday's news' is. (Hoewel een kwalitatief artikel ook dàn nog relevantie heeft).

Ik praat ook niet over de FP. Die moét gratis blijven (met ads voor bijvoorbeeld iedereen die in de laatste 2 maand geen aankopen gedaan heeft). Ik heb het enkel over kwaliteitsartikels.
[...]
De redactie moet onafhankelijk zijn, en dus niet op basis van een ingezameld bedrag bepalen hoeveel diepgang er in een artikel zit.
Dat is de omgekeerde wereld. De redactie is nog altijd onafhankelijk. Ze beslissen gewoon welke artikels ze verder uitdiepen en welke niet. Ze beslissen welke onderwerpen ze achtergrond onderzoek naar doen (bvb een uitgebreid artikel over privacy naar aanleiding van het proces tegen FB).
[...]
Modereren op het forum? aub niet, Moderators moeten gekozen worden op hun kwaliteit, niet op het feit of ze abonnee zijn of niet.
Excuseer, ik bedoelde FP moderaties.

Ik denk dat de redactie weet/schrik heeft dat ze dat soort kwaliteit (nog) niet aankan. En eerlijk? Voor de huidige kwaliteit zou ik over het algemeen niet betalen. Anderzijds: dat krijg je ook als het gratis moet zijn.
Misschien haal ik hier dus oorzaak en gevolg door elkaar. Misschien kan de redactie het wel, maar krijgen ze wegens het gratis-verhaal er geen tijd voor? Niemand zegt ook dat je dit niet stapsgewijs kan doen. Begin met een artikel per maand waar 1 of meer redacteurs uitgebreid tijd voor krijgen om echte diepgang te creëren. Doe het desnoods even gratis met een poll "welke prijs zou je bereid zijn te betalen voor dit artikel" of met donaties.

Aan de andere kant: is het erg dat de redactie alleen dit (mogelijk) niet kan halen? Er loopt genoeg virtueel volk rond hier om goeie artikels te schrijven. Geef iemand als mux centen omdat hij goeie content aanlevert. Jullie krijgen users en een deel van de koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:59:
... De betalingsbereidheid onder Tweakers is al niet zo groot. Zeef noemde hierboven ergens dat eenderde van alle bezoekers banners blokkeert. Voor die mensen is 15 euro per jaar blijkbaar al te veel. ;)
Misschien toch maar terug naar verschillende abonnementsvormen en die hele karmastore laten varen.
Ik kan wel die paar euro per jaar missen, maar die €15 per jaar is volgens mij gewoon niet dekkend.
Mij storen de ads iig niet (op de welbekende takeovers na dan).

Maar goed, daar was die enquête voor enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Misschien toch maar terug naar verschillende abonnementsvormen en die hele karmastore laten varen.
Ik kan wel die paar euro per jaar missen, maar die €15 per jaar is volgens mij gewoon niet dekkend.
Mij storen de ads iig niet (op de welbekende takeovers na dan).

Maar goed, daar was die enquête voor enzo :+
Yep, we pakken de feedback meteen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wat zaken blokkeren die via CustomCSS te blokkeren zijn (Het blokje jobs @FP bijvoorbeeld, vond dat nogal irritant en irrelevant)

Misschien toch eens een do not sloop handleiding maken voor de CustomCSS's :+ ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Die enquete was eigenlijk ook vrij beperkt, het is nu 15 euro per jaar, maar ik heb er misschien meer voor over als er ook meer acties (wellicht i.c.m. bedrijven) en features voor betalende gebruikers zijn. Ook zou ik de abo's een iets prominentere plek geven omdat ze nu eigenlijk nauwelijks naar voren komen, behalve op het forum, waar ieder betalend lid een extra titeltje bij zijn naam heeft staan.

Nu is een abo meer een donatie voor tweakers want verder krijg je er niets voor terug. Ja de ads gaan weg, maar die zijn dus ook makkelijk te blocken met browserplugins. En ja sommige mensen hebben het er voor over om tweakers jaarlijks een donatie te doen, maar ik denk dat het beter werkt als iemand er meer voor terugkrijgt.

Ik heb het al vaker gezegd in dit topic: ik denk dat er veel meer uit de abo's te halen valt, en nee dat zal niet kostendekkend zijn, maar zal de afhankelijkheid van ads een stuk verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Een paywall (ook voor slechts een deel van de artikelen) vind ik een slecht idee. Het maakt werkt enorm drempelverhogend voor nieuwe bezoekers. Tegelijk, en ik hoop dat dat niet verkeerd opgevat wordt, is het niveau van de artikelen hier op Tweakers daar niet hoog genoeg voor.

Als een artikel dusdanig veel waarde heeft dat mensen ondanks een paywall het toch willen lezen (en daarvoor willen betalen), dan moet de informatie praktisch nergens anders te vinden zijn. Dit kan twee dingen betekenen:
  • Het gaat om nieuws dat de rest van de industrie gewoonweg nog niet heeft en over een week nog steeds niet heeft.
  • Het gaat om een erg goede analyse (nu is niet het nieuws zelf, maar de analyse en context er omheen waardevol).
  • Uiteraard kunnen die twee dingen gecombineerd worden.
Mijn inschatting is dat het niveau van het nieuws op Tweakers dat niveau niet of niet consequent genoeg gaat halen om een paywall tot een succesvol verdienmodel te maken.

Als ik een voorbeeld moet noemen van een tech-nieuwssite moet noemen waar ik het meeste geneigd zou zijn om voor de content van de nieuwsartikelen te betalen, dan kom ik op Ars Technica uit. Zou ik op de aandelenmarkt actief zijn en handelen op de tech-markt (of op andere wijze betrokken zijn bij strategische beslissingen), dan zou ik daar SemiAccurate noemen.

Voor pure nieuws-aggregatie zie ik geen reden te betalen. Er zijn legio alternatieven waar ik daarvoor terecht kan.

De sterkste punten van Tweakers zijn, ook nu, Pricewatch en de community. Ik denk niet dat het mogelijk is de community achter een paywall te stoppen. Immers, dan vertrekt waarschijnlijk het grootste deel van je community naar elders.

En hoewel de Pricewatch echt toegevoegde waarde heeft denk ik niet dat mensen bereid zijn er een abonnement voor af te sluiten. Je moet praktisch iedere maand hardware kopen om een abonnement voor uitsluitend Pricewatch er uit te halen.

TL;DR; paywalls zijn een slecht idee

P.S. ik realiseer me dat anderen dit punt ook al aangedragen hebben, maar ik wilde het toch nog even benadrukken inclusief de redenen. (Die kon ik niet 'goed' in de enquête kwijt).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Vroegah, was Tweakers een plek waar mensen bij elkaar kwamen om elkaar op de hoogte te houden van ontwikkelingen op hardwaregebied.. Waar mensen kennis en ervaring uitwisselden, waar mensen elkaar hielpen problemen op te lossen, waar mensen bij elkaar kwamen om het maximale uit hun hardware te persen, waar men discussieerde over alles wat met technologie te maken had, hard- en software..

Vandaag de dag is Tweakers.net een commerciele instelling die gebaseerd is op winst maken. (No offense!) Maar dat is toch zo?

Pageviews genereren, mensen naar de site lokken. Al dan niet met interessante of minder interessante artikelen, of met bepaalde site-functies. (De frontpage heeft MIJ trouwens nog nooit geboeid, en de frontpage of de reviews op Tweakers zijn nog nooit een reden voor mij geweest hier te komen, en dat zal het ook nooit worden... Ik kom hier omdat het (technologie) mn hobby is. En omdat ik weet dat hier mensen zitten die deze hobby delen! (Niet de intentie om hiermee de hardwerkende mensen van de FP tekort te doen overigens. ;) ))

Echter. Grote derden nemen Tweakers over voor de centen. Niet meer, niet minder.

Het enige waar Tweakers voor moet waken is ze niet over-commercieel wordt en mensen, en daarmee pageviews en dus inkomsten wegjaagt. En de community doodbloedt. En dat alle kennis en ervaring ergens anders hun heil zoekt.

Oppassen dat je niet ten onder gaat aan je eigen succes is mijn tip.

Ik hoop dat tweakers nog lang mag bestaan. Maar pas op.

;) :) 8) B) :P

(edit; HWI bijvoorbeeld, daar kom ik al niet meer omdat het imho over-commercieel is. Neem niet eens meer de moeite om daar te kijken omdat ik me dooderger aan alle reclame, "advertorials", en "nieuws" dat meer reclame is dan echt nieuws.)

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 07-08-2014 08:54 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 17-09 06:33
Vraag me toch één ding af.

Hoe kun je vinden dat Tweakers gratis moet zijn én de advertenties blokken als je zelf ook loon wilt krijgen voor je eigen baan? Lekker makkelijk als de discussie niet over jezelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MuddyMagical schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:10:
Vraag me toch één ding af.

Hoe kun je vinden dat Tweakers gratis moet zijn én de advertenties blokken als je zelf ook loon wilt krijgen voor je eigen baan? Lekker makkelijk als de discussie niet over jezelf gaat.
Reclames niet blokkeren heb ik geen moeite mee.

Flash, tracking cookies e.d. wel.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Format-C schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:40:
Vroegah, was Tweakers een plek waar mensen bij elkaar kwamen om elkaar op de hoogte te houden van ontwikkelingen op hardwaregebied.. Waar mensen kennis en ervaring uitwisselden, waar mensen elkaar hielpen problemen op te lossen, waar mensen bij elkaar kwamen om het maximale uit hun hardware te persen, waar men discussieerde over alles wat met technologie te maken had, hard- en software..

Vandaag de dag is Tweakers.net een commerciele instelling die gebaseerd is op winst maken. (No offense!) Maar dat is toch zo?

Pageviews genereren, mensen naar de site lokken. Al dan niet met interessante of minder interessante artikelen, of met bepaalde site-functies. (De frontpage heeft MIJ trouwens nog nooit geboeid, en de frontpage of de reviews op Tweakers zijn nog nooit een reden voor mij geweest hier te komen, en dat zal het ook nooit worden... Ik kom hier omdat het (technologie) mn hobby is. En omdat ik weet dat hier mensen zitten die deze hobby delen! (Niet de intentie om hiermee de hardwerkende mensen van de FP tekort te doen overigens. ;) ))

Echter. Grote derden nemen Tweakers over voor de centen. Niet meer, niet minder.

Het enige waar Tweakers voor moet waken is ze niet over-commercieel wordt en mensen, en daarmee pageviews en dus inkomsten wegjaagt. En de community doodbloedt. En dat alle kennis en ervaring ergens anders hun heil zoekt.

(edit; HWI bijvoorbeeld, daar kom ik al niet meer omdat het imho over-commercieel is. Neem niet eens meer de moeite om daar te kijken omdat ik me dooderger aan alle reclame, "advertorials", en "nieuws" dat meer reclame is dan echt nieuws.)
Vroeger, toen je vroeger nog met een lange OE schreef...
Zonder "commercieel te worden" had Tweakers al lang niet meer kunnen bestaan

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee dat snap ik... Maar er is een verschil tussen commercieel zijn om te kunnen bestaan, of commercieel zijn om geld te verdienen. En daarin moet imho een middenweg gevonden worden. En dat zal lastig zijn. Dat begrijp ik. Maar alsmaar groeien kan niet. Het houdt een keer op. En als je dan allerlei fratsen moet gaan uithalen om MEER te verdienen of om MEER winst te maken moet je gaan uitkijken dat je daar niet aan ten onder gaat. Soms moet je blij zijn met wat je hebt en daarvan leven en genieten, en bestaan.

Groter wil niet altijd zeggen beter. Er komt altijd een punt dat het maximum is bereikt.

Ads heb ik trouwens totaal geen probleem mee. De ads op Tweakers vind ik nog wel meevallen, maar als de ads zo erg worden dat het overheerst of echt gaat afleiden dan haak ik af.

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 07-08-2014 09:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Format-C schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:21:
Nee dat snap ik... Maar er is een verschil tussen commercieel zijn om te kunnen bestaan, of commercieel zijn om geld te verdienen. En daarin moet imho een middenweg gevonden worden. En dat zal lastig zijn. Dat begrijp ik. Maar alsmaar groeien kan niet. Het houdt een keer op. En als je dan allerlei fratsen moet gaan uithalen om MEER te verdienen of om MEER winst te maken moet je gaan uitkijken dat je daar niet aan ten onder gaat.

Ads heb ik totaal geen probleem mee. De ads op Tweakers vind ik nog wel meevallen, maar als de ads zo erg worden dat het overheerst of echt gaat afleiden dan haak ik af.
Zoals eerder aangegeven houdt T.net zo goed mogelijk in de gaten wat voor banners er draaien. Er zijn sites die het veel erger hebben: ik noem een bright.nl of fok.nl

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Format-C schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:40:

Nee, dat is niet zo. Vroegâh was tweakers óók commercieel. Vroegâh waren we actief mensen aan het bannen voor het blokkeren van banners. Zie hier voorbeelden uit 2001 en 2002. Dus waar het idee vandaan komt dat het vroeger anders was, dat is mij onduidelijk.

Wat je ziet is dat adverteerders steeds meer willen om aandacht van de consument te vragen. Het formaat van de reclame is fors gegroeid en de 'irritatie' factoren eromheen ook. Daardoor valt het misschien meer op dan voorheen, maar dat is exact wat adverteerders willen: opvallen. Overigens zag je dat in 2001 ook al, zie het topic dat ik aanhaal.

We doen al 15 jaar ons best met mooie content, een actuele pricewatch en een interessant forum. Dat moet wel ergens van betaald worden en dat is de reclame die we om die eigen producties plaatsen. Ik noem een voorbeeld, de eigen videoseries zoals "Van de polder naar de Valley" en "Gathering of the Tweaker". Hoog gewaardeerd door het publiek. Buitengewoon kostbaar om te maken qua uren. Dat geld moeten we ergens mee verdienen, anders kan het gewoonweg niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Snap het helemaal hoor.. Heb er persoonlijk ook geen problemen mee, maar maximaliseren is niet altijd het beste bedoel ik meer te zeggen. :) Hoop gewoon dat jullie de juiste keuzes blijven maken. ;) Vroegah, werd er niet gevraagd om een adblocker uit te zetten.

Ik vind Tweakers (al jaren en jaren, ik hang hier al zo'n 10 jaar rond) de beste site van het internet, en zou graag zien dat dat zo blijft. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 07-08-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2024

Ecomonist

Niet dislectysch

Damn

Gewoon in een blog verantwoording afleggen over het feit wie welke lease auto krijgt van de zaak. Gaat wel ver hoor. Met plaatsvervangende schaamte heb ik het gelezen.

En Boris v/d Ven deed op Gamekings.tv eind vorig jaar al een zelfde beroep op het geweten van mensen om adblockers uit te zetten.

Dit alles geeft aan dat de nood hoog is bij de tech sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nictel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11-2022
Een paywall voor de gehele site werkt inderdaad niet.
Mensen proberen hun adblock uit te zetten werkt ook maar voor een (te) klein deel.

Waarom komen jullie niet met een 'premium abbo'? €5,- per maand of €50,- per jaar. Hiervoor krijg je geen banners te zien (vanzelf sprekend) alle videocontent wordt aangeboden in HD en daarnaast is er exclusieve content. Denk hierbij aan "custom waterkoeling vergelijken" of een videoserie "modden voor beginners". Content die wel heel leuk is maar Tweakers zelf niet zo snel zou doen vanwege de kleine doelgroep. Zo kun je én nieuwe unieke content produceren én is er een vaste inkomstenstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Ik zie helaas in deze discussie ook regelmatig stellingen die suggereren dat het feit dat Tweakers.net commercieel(er) is het probleem is. Dat is natuurlijk kul.

Wat een feit is, is dat De Persgroep eigenlijk heel succesvol tijdens de economische crisis veel bedrijven (en groepen) heeft overgenomen. Sommigen daarvan zouden anders wellicht zijn omgevallen. Wat WoutF aangeeft is dat de aandeelhouders van De Persgroep op dit moment Tweakers.net niet 'leegzuigt'. Dat zou ook niet slim zijn, want dan gaat het rendement van je investering omlaag. Maar men zal wel aan bepaalde (winst)doelstellingen moeten voldoen. En dat is logisch en zou niet ter discussie moeten staan.

Verder resumerend geven Zeef en NMe aan dat ze eigenlijk geen andere mogelijkheden zien dan advertising om het bestaansrecht van Tweakers.net veilig te stellen. Ook zien ze geen weg om de advertentienetwerken te omzeilen.

En we kunnen concluderen dat de relatieve hoge IT-kennis van de userbase juist die voornaamste inkomstenbron structureel aan het ondermijnen is (met een 30-50%-claim kan ik me dat ook wel voorstellen).

No offence Zeef, je beargumenteerd dat statistisch gezien er niet zo heel vaak wat mis gaat met advertentienetwerken, maar daar kunnen we dan gelukkig over van mening verschillen :) . Historisch is het een belangrijke delivery-vector van malware gebleken. Ik ben het met je eens dat het blokkeren van alle ads wel een hele ruwe maatregel is (kanon-mug enzo), maar hij is wel heel effectief en op dit moment vanuit dat blikveld het veiligste en simpelste alternatief. Maar ik ben het met jullie eens dat ook jullie de veiligheid en werkwijze van advertentienetwerken niet kunnen veranderen. De eindgebruiker zou ook slimmer moeten zijn en niet overal op moeten klikken, maar door fouten in browsers en OS-en zijn er ook expoits die zelfs de meest doorgewinterde IT-er niet kan voorkomen door 'bewust te surfen'. Alles blokkeren is dan een 'mooie' optie voor de eindgebruiker.

Uiteindelijk zitten we dus nu in een impasse. Zolang Tweakers.net (danwel "insert tech-site here") de advertentienetwerken nodig heeft zal dus een belangrijk deel van de userbase die inkomstenbron voor Tweakers.net blokkeren. Ga je het afdwingen haakt men af. Ga je paywallen haken ze ook af. Maar de advertentienetwerken zullen voor de voorzienbare tijd niet veranderen en een delivery-vector voor malware blijven.

Het kern probleem is m.i. nog steeds de veiligheid van de advertentienetwerken. Willen we deze impasse doorbreken zal dat tóch aangepakt moeten worden. Dat Tweakers.net daarvoor te klein is kan ik me voorstellen. Maar De Persgroep is veel groter en machtiger. Liggen daar geen mogelijkheden? Moeten overheden de markt dan dwingen om ad-delivery veiliger (en minder privacy-gevoelig) te maken?

Tenslotte zou ik het zelf wel prettig vinden wanneer ik als gebruiker van adblockers niet als 'broodrover' o.i.d. wordt afgeschilderd. In dit topic was het meermaals NMe die het woord in die hoedanigheid gebruikte. Het is zijn goed recht om zijn mening te uiten en ik kan me er ook wel zijn gevoel bij voorstellen, maar hij zit hier wel als crewlid en dan is dat eigenlijk not done. Ik denk dat dat ook iets is waar mede-adblockergebruikers over vallen. Wij proberen onze systemen namelijk malware-free te houden, en dat is óók belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ik wil hier graag aan meewerken en heb tweakers binnen de adblocker op de Whitelist gezet.

Ik ben echter niet van plan googletag services en googl analytics binnen de Javascript blocker toe te staan............

Daar wringt bij veel gebruikers de schoen lijkt me.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:00:
Misschien ook wat zaken blokkeren die via CustomCSS te blokkeren zijn (Het blokje jobs @FP bijvoorbeeld, vond dat nogal irritant en irrelevant)

Misschien toch eens een do not sloop handleiding maken voor de CustomCSS's :+ ;)
O jah, die heb ik er ook nog steeds staan. Terwijl dat ding voor mij waardeloos is. Zelden/nooit iets in de regio en als er al iets is, papieren vereist. Later maar eens kijken of die weg te halen is.

Vroeger had je daar knopjes voor, sinds T7 dacht ik niet meer :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 21:18

WoutF

Hoofdredacteur
Format-C schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:21:
Maar alsmaar groeien kan niet. Het houdt een keer op. En als je dan allerlei fratsen moet gaan uithalen om MEER te verdienen of om MEER winst te maken moet je gaan uitkijken dat je daar niet aan ten onder gaat. Soms moet je blij zijn met wat je hebt en daarvan leven en genieten, en bestaan. Groter wil niet altijd zeggen beter. Er komt altijd een punt dat het maximum is bereikt.
Format-C schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:26:
Snap het helemaal hoor.. Heb er persoonlijk ook geen problemen mee, maar maximaliseren is niet altijd het beste bedoel ik meer te zeggen. :)
Nog maar een keertje voor de duidelijkheid: dit alles draait niet om zoveel mogelijk geld binnenharken. Winstmaximalisatie is niet het doel. Volgens hebben sommige bezoekers het idee dat het geld met bakken binnenstroomt en mensen hier eurotekens in de ogen hebben. Ging het maar zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Wat mij betreft op termijn geen gek idee: alle videocontent achter een betaalmuur. Zo betaalt een recentere, kostengenererende ontwikkeling zichzelf terug. :Y Als dat nog niet uit kan mag de geschreven versie van het artikel wat mij betreft ook achter de betaalmuur.

De kern van het probleem van Tweakers is dat ze vooral drijven op het forum, dat is altijd dé grote kracht van Tweakers geweest. Het principe van een veelbezocht forum is nu eenmaal dat gebruikers daar in natura betalen met hun berichten, een paywall is daar uit den boze. Met wat betaalde extra toeters en bellen die aanslaan bij een selecte groep fanatieke forum gebruikers kan je wat inkomsten genereren, maar dit blijft beperkt. Je moet dus indirect geld verdienen aan de grote hoeveelheden gebruikers die het forum trekt, dus zoals nu al gebeurt m.b.v. o.a. advertentieinkomsten.

Een betaalmuur voor de pricewatch lijkt me redelijk weinig kans hebben omdat dat regelrecht ingaat tegen waar mensen op dat moment bezig mee zijn, namelijk kostenbewust een product aanschaffen. Dan ga je niet snel betalen om die info tot je te mogen nemen. Bovendien zijn er, hoewel op computergebied niets zo goed is als Tweakers, genoeg alternatieve sites die ook goed in deze behoefte voorzien. En betaalt de pricewatch zichzelf niet terug d.m.v. de adverterende winkels?

Betalen voor V&A lijkt me ook lastig omdat er ook daar goede gratis alternatieven zijn. Bovendien schat ik in dat daar de kosten hem niet in zitten voor Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Skull_One schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:11:TL:wel gelezen.
Tenslotte zou ik het zelf wel prettig vinden wanneer ik als gebruiker van adblockers niet als 'broodrover' o.i.d. wordt afgeschilderd. In dit topic was het meermaals NMe die het woord in die hoedanigheid gebruikte. Het is zijn goed recht om zijn mening te uiten en ik kan me er ook wel zijn gevoel bij voorstellen, maar hij zit hier wel als crewlid en dan is dat eigenlijk not done. Ik denk dat dat ook iets is waar mede-adblockergebruikers over vallen. Wij proberen onze systemen namelijk malware-free te houden, en dat is óók belangrijk.
Met alle respect, maar je bent wel onderdeel van het probleem. Broodroof is niet zo'n aardige term, maar het is wel waar. Want het kanon waarmee je op de mug schiet, maakt wel een situatie mogelijk waarbij wij zonder ingrijpen langzamerhand in de problemen gaan komen.

In je lange stuk tekst ben je op zoek naar een justificatie om jouw gedrag te combineren met je steunbetuiging aan Tweakers. We komen weer uit bij dezelfde riedel: reclames zijn een risico dus ik blokkeer ze. Ik vraag me af of je je hele leven zo risicomijdend invult. Want een wandeling op straat kan ook een risico zijn, evenals een ijsje kopen of naar de tandarts.

Bij alles wat we doen lopen we een risico op vreselijke dingen. Daarom hebben we een natuurlijke hang naar het beperken van risico's. De nieuwsberichten over malware via reclamenetwerken zijn inderdaad iets waar je niet vrolijk van wordt. Tegelijkertijd is het aantal gelukte pinpasfraudes factoren hoger dan het aantal geslaagde besmettingen van PC's. Toch hoor ik niemand over het opzeggen van zijn of haar rekeing, vanwege het fraudegevaar.

Inderdaad is Tweakers zelf niet bij machte om de reclamemarkt te veranderen en nee, de Persgroep is dat ook niet. Geen enkele site kan dat, behalve Google misschien. Want anders hadden we het al lang gedaan. Dacht je nou echt dat ze bij Nu.nl of de Telegraaf een genoegen scheppen in het serveren van malware? Ook die exploitanten zouden het graag anders zien.

Laat ik nou maar eens de botte hond zijn in plaats van NMe: dat kan niet. Of je steunt Tweakers en accepteert reclame (of neemt een abo), of je hebt lak aan Tweakers en blokkeert reclame. Dat is overigens niet iets nieuws, zie de onderstaande post uit dit topic Banner nu bovenaan ?:
Femme schreef op vrijdag 21 september 2001 @ 15:57:
Het ziet er nu idd niet uit. Dit lijkt me beter (alleen dan iets meer marge):

[afbeelding]
[...]

Ik ben bdw niet de enige die hier z'n brood mee moet verdienen.
(hint: let op de datum).
Cap schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:24:
De kern van het probleem van Tweakers is dat ze vooral drijven op het forum, dat is altijd dé grote kracht van Tweakers geweest. Het principe van een veelbezocht forum is nu eenmaal dat gebruikers daar in natura betalen met hun berichten, een paywall is daar uit den boze. Met wat betaalde extra toeters en bellen die aanslaan bij een selecte groep fanatieke forum gebruikers kan je wat inkomsten genereren, maar dit blijft beperkt. Je moet dus indirect geld verdienen aan de grote hoeveelheden gebruikers die het forum trekt, dus zoals nu al gebeurt m.b.v. o.a. advertentieinkomsten.
FYI : het forum levert niet op maar kost geld. Al jaren. Dat wordt betaald door .... wait for it .... reclame op de frontpage en de pricewatch.

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 07-08-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat zeg ik toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

WoutF schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:21:
[...]

[...]

Nog maar een keertje voor de duidelijkheid: dit alles draait niet om zoveel mogelijk geld binnenharken. Winstmaximalisatie is niet het doel. Volgens hebben sommige bezoekers het idee dat het geld met bakken binnenstroomt en mensen hier eurotekens in de ogen hebben. Ging het maar zo makkelijk.
Als dit niet zo is is dit alleen maar een hele dikke pluim waard. (En dat het geld hier met bakken binnenstroomt heb je mij niet horen zeggen, maar dat kan aan anderen gericht zijn.)

Je moet kunnen bestaan, en kunnen blijven investeren om er beter van te worden. Voor dat laatste heb je geld nodig, en dus winst. Dat snap ik maar al te best. De meeste bedrijven zijn er alleen maar om zoveel mogelijk binnen te harken. Ten koste van alles en iedereen.

Ik hoop alleen dat jullie zo kunnen BLIJVEN werken. That's all. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 07-08-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En ik bevestig dat nog maar even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
zeef schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:28:
[...]
FYI : het forum levert niet op maar kost geld. Al jaren. Dat wordt betaald door .... wait for it .... reclame op de frontpage en de pricewatch.
En wat kost het forum (in betaalde mankracht, serverpower etc) tov de rest ?

Ik denk inderdaad dat het forum en de pricewatch de grootste bezoeker trekkers zijn, wellicht is de organisatie ondertussen gewoon topzwaar met 50 man die ingezet worden voor zaken waar de bezoeker eigenlijk maar beperkt behoefte aan heeft ?

Qua nieuws loopt tweakers in snelheid tegenwoordig vaak achter .. en qua diepgang zijn de nieuwsberichten vaak wel iets beter dan bij een nutech etc .. het scheelt iets aan kromme tenen maar het is nou ook weer niet zoveel beter.

(de discussie is vooralsnog vooral gespitst op .. we hebben een bepaalde organisatie en doen bepaalde dingen en die willen we volledig in stand houden ondanks dat we daar eigenlijk te weinig voor verdienen, dan kun je zeggen we moeten meer verdienen (snap ik wel) .. maar de vraag is of mensen daar op die manier voor willen betalen)

Daarnaast lijkt het me dat het vergroten van het aantal bezoekers bijvb doormiddel van de 1dags shopreviewers ook geld kost .. en een zeg maar zeer beperkte community baat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Uit de "mytes en misvattingen":
Ik kijk er toch niet naar.
Ik heb hier geen referenties naar wetenschappelijk onderzoek bij, maar voor zover ik weet word je over het algemeen (onbewust) toch nog wel een beetje beïnvloed door advertenties. Zelfs als je denkt er niet naar te kijken. Dus heeft het voor de adverteerders ook dan zin dat de advertenties bij jou in beeld komen.
Deze zou ik graag omdraaien: ik wil er niet door beinvloed worden, zeker niet onbewust! Professionals die zeer gewiekst zijn in consumenten overtuigen dat ze meer moeten betalen voor een product dat ze eigenlijk niet eens nodig hebben... Ik negeer reclame zo veel mogelijk.
Sterker nog: soms staat de "hier moet je klikken om verder te gaan" op een website op een dusdanige wijze dat het er uit ziet als reclame. Ik kijk daar dan compleet overheen. Hoe meer reclame er is, hoe minder ik er naar kijk. En hoe minder ik er naar kijk, hoe meer de adverteerder gaat adverteren.... Dat cirkeltje wil ik eigenlijk graag zien stoppen.

Mijn TV (waar ik amper nog naar kijk) zet ik uit zodra ze halverwege een programma over totaal iets anders beginnen dan hetgeen ik zat te kijken. Ik weiger het gewoon, en kijk amper nog tv. Ik zou willen dat er Adblock voor bestond.
Ik heb sinds kort Adblock op m'n babylaptop in Chrome, en de teller staat op 33.000 blokkades. En ik gebruik deze laptop weinig. Blijkbaar blokkeert-ie veel meer advertenties dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

Tot voor kort had ik trouwens genoeg aan flasblock: dat voorkomt paginagrote advertenties, al dan niet met geluid, en scheelt enorm in processorbelasting. Pas sinds kort heb ik Adblock toegevoegd, met name Facebook is een heel stuk aangenamer geworden. Of beter: zoals het vroeger was! Want ik stoor me niet aan een advertentie, maar als het 50% van m'n scherm inneemt wordt het te gek.
Sinds deze melding heb ik Tweakers op de whitelist gezet. Ik kijk even aan hoe het gaat, fullscreen advertenties zoals in dit topic besproken gaan mij stomweg te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wat in ieder geval wel uit onze test nu blijkt is dat veel gebruikers zich niet eens echt bewust zijn van het feit dat ze banners blokkeren daar veel tools (soms zelfs al standaard ingebakken in de browser) dingen blokkeren om tracking te voorkomen maar zo effectief ook banners blokkeren.

Het hele probleem met betrekking tot privacy is iets dat m.i. alleen door de advertisingindustry aangepakt kan (en moet) worden, maar zolang wetgeving de onus daarvoor bij de contentpublishers legt (de befaamde cookiewet) is daar vooralsnog geen incentive voor... maar wellicht komt dat vanzelf wel als bannerblocking ook onder mainstream bezoekers critical mass bereikt...

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 07-08-2014 10:50 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

crisp schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:45:

Het hele probleem met betrekking tot privacy is iets dat m.i. alleen door de advertisingindustry aangepakt kan (en moet) worden, maar zolang wetgeving de onus daarvoor bij de contentpublishers legt (de befaamde cookiewet) is daar vooralsnog geen incentive voor...
Even aan de kaak stellen op de Frontpage in een uitgebreid artikel?

Misschien dat er dan ruchtbaarheid aan gegeven wordt en er kamervragen over gesteld gaan worden? :) :P

[ Voor 60% gewijzigd door Format-C op 07-08-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
crisp schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:45:
Wat in ieder geval wel uit onze test nu blijkt is dat veel gebruikers zich niet eens echt bewust zijn van het feit dat ze banners blokkeren daar veel tools (soms zelfs al standaard ingebakken in de browser) dingen blokkeren om tracking te voorkomen maar zo effectief ook banners blokkeren.

Het hele probleem met betrekking tot privacy is iets dat m.i. alleen door de advertisingindustry aangepakt kan (en moet) worden, maar zolang wetgeving de onus daarvoor bij de contentpublishers leggen (de befaamde cookiewet) is daar vooralsnog geen incentive voor...
Ik weet niet hoe groot de advertentie markt is voor tech gerelateerde advertenties ?

Je zou toch zeggen dat je voor die specifieke markt een argument zou moeten hebben richting adverteerder dat ze een veel groter bereik zouden hebben als ze advertenties direct trackerloos via jullie aanbieden (omdat de doelgroep trackers omzeep helpt en derhalve gelijk ook de advertenties) ?

Kan natuurlijk zijn dat ze genoegen nemen met wie ze nog wel kunnen bereiken .. ongeacht wie het zijn, wat dat betreft blijft het schizofreen .. aan de ene kant willen ze alles van je weten met trackers ..aan de andere kant blijven reclame lui van het schot hagel houden (als ze er iets meer moeite voor moeten doen dan een tracker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
gekkie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

En wat kost het forum (in betaalde mankracht, serverpower etc) tov de rest ?

Ik denk inderdaad dat het forum en de pricewatch de grootste bezoeker trekkers zijn, wellicht is de organisatie ondertussen gewoon topzwaar met 50 man die ingezet worden voor zaken waar de bezoeker eigenlijk maar beperkt behoefte aan heeft ?
Het kost tijd van mij, mijn collega's bij product & development. We maken zijdelings wat kosten om de abonnee structuur in de lucht te houden en natuurlijk de servers en software die we gebruiken. Precieze bedragen ga ik natuurlijk niet noemen, de concurrentie leest altijd graag mee. Mar als je inkomsten van GoT afzet tegen de kosten, dan moet er geld bij. Dat is niet erg, want GoT is onderdeel van het geheel van Tweakers.
Qua nieuws loopt tweakers in snelheid tegenwoordig vaak achter .. en qua diepgang zijn de nieuwsberichten vaak wel iets beter dan bij een nutech etc .. het scheelt iets aan kromme tenen maar het is nou ook weer niet zoveel beter.
De belediging aan het adres van de redactie laat ik op jouw conto. Het moge duidelijk zijn dat ik daar anders over denk. Bij Nutech ga je dit en dit soort content niet vinden.
(de discussie is vooralsnog vooral gespitst op .. we hebben een bepaalde organisatie en doen bepaalde dingen en die willen we volledig in stand houden ondanks dat we daar eigenlijk te weinig voor verdienen, dan kun je zeggen we moeten meer verdienen (snap ik wel) .. maar de vraag is of mensen daar op die manier voor willen betalen)

Daarnaast lijkt het me dat het vergroten van het aantal bezoekers bijvb doormiddel van de 1dags shopreviewers ook geld kost .. en een zeg maar zeer beperkte community baat hebben.
Geen idee wat je bedoelt, maar de shop- en productreviews in de Pricewatch worden zeer gewaardeerd. We hebben niet voor niets de afgelopen jaren iedere keer de prijs voor de beste en populairste prijsvergelijker gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:07
Even mijn 2 cents. Ik vind dat Tweakers het nog heel netjes doet allemaal! Je wordt niet verplicht om te betalen, en je krijg gewoon netjes een kleine melding dat er ad blockers actief zijn waardoor Tweakers inkomsten mis lopen. Dat vind ik gewoon heel netjes, niet meteen een enorme modal over de hele pagina heen waardoor je de website niet meer kan bereiken maar gewoon netjes de vraag of die misschien uitgezet kan worden zodat ze de kosten van de website kunnen dekken, dikke thumbs-up daarvoor. Overigens had ik die van mij al uitgezet, maar schijnbaar is een keertje bij een reinstall de whitelist verloren gegaan zonder dat ik het door had.

Ik zag bij de vragenlijst ook opties voorbij komen als unieke berichten die alleen abbonee's kunnen zien, ik ben daar fel tegen. Zo'n oplossing gaat je gewoon bezoekers kosten, in feite is het gewoon een paywall alleen dan iets minder erg (een pay-hekje?). Overigens, alle betalende bezoekers voor trekken op niet betalende bezoekers lijkt me niet echt een goede oplossing (informatie tijdelijk exclusief, reviews exclusief etc.). Kortingen bij winkels daarentegen lijkt me dan wel weer prima, op die manier kan je je abonnementsgeld weer een beetje terug verdienen misschien, de gedachte alleen al is misschien al goed genoeg om mensen over de streep te trekken. Een dingetje als een titel bij je naam, tja mij doet het niet zoveel, maar het is zo'n klein dingetje die mogelijk mensen over de streep kunnen trekken dat ik het gewoon zou proberen.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb in adblockplus tweakers.net gewoon netjes gewhitelisted.
Echter gebruik ik in firefox ook het donottrackme-vinkje en heb ik de DoNotTrackMe-addon, Ghostery-addon en https-everywhere addon in firefox geinstalleerd. De combinatie van Ghostery en DoNotTrackMe halen behoorlijk wat trackers weg.

Er werd eerder gesproken over een middenmaat. Ik weet dat iedereen anders denkt over privacy, maar ik moet het toch kwijt. Laten we niet vergeten inderdaad dat we tegenwoordig leven in een tijd waar privacy niet meer gewaarborgd is; waarin malware e.d. verspreid wordt via ads; waarin media en overheden steeds meer controle krijgen op burgers....kortom: er wordt mijns inziens de gebruiker veel te vaak om begrip gevraagd voor het zakelijke, terwijl gebruikers zelf er niet op kunnen vertrouwen dat wat voorgeschoteld wordt ook gegarandeerd wordt. En dat is niet perse de schuld van de website owner zelf, maar van hoe de maatschappij tegenwoordig nou eenmaal in elkaar zit. Het zijn altijd de bedrijven, banken en overheden waar begrip voor moet zijn en die gesteund moeten worden, en de mensen/burgers draaien hier altijd voor op; of ze moeten geld betalen, of ze moeten hun privacy deels inleveren, of ze moeten maar direct opt-outen (terwijl dat eigenlijk vaak niet meer gaat) of moeten hun baan kwijtraken.

In onze huidige maatschappij begint een goed initiatief gewoon gewoon onschuldig en no nonsense en bijna gratis. Mensen gebruiken het graag en raken er een tijdje aan gewend en dan ineens worden heel geleidelijk aan voorwaarden en verdienmodellen scherper aangepast, waarbij er gevolgen zijn voor de gebruiker. En steeds wordt er meer en meer weggepakt. Omdat de gebruiker eenmaal gewend is aan het gebruik en dat het gebruik ervan constant gestimuleerd blijft worden en ingebakken is in de maatschappij, is het moeilijk om niet akkoord te gaan (facebook is een goed voorbeeld). In hoeverre is dit een weloverwogen toestemming? "Je weet waar je mee akkoord gaat, eigen schuld dikke bult" is dan uiteraard het standaard indek-antwoord, maar dit is gewoon een kulargument. Deze manier van handelen vind ik zwaar uitgedrukt spelen met het vertrouwen van mensen.

Ik denk dat de conclusie wel duidelijk is: de meeste mensen snappen het concept en willen adblockers voor t.net disablen, maar zijn niet bereid om het trackercookie-verhaal ook gewoon door te laten gaan, wat hun goed recht is vind ik.
15 euro per jaar abbo geld....de een vindt het het waard, de ander niet, dus er zullen genoeg mensen zijn die zo'n abbo aanschaffen, en ook genoeg mensen die dat niet doen.

Dus zou een goeie middenmaat niet zijn dat we allemaal de adblocker uitzetten voor tweakers.net zodat inkomsten voor T.net omhoog gaan, in ruil van dat wij wat advertenties zien en dat degene die willen betalen voor een abbo dat gewoon doen, en dat tweakers ons verder niet "opdringt" om dingen als Ghostery en DoNotTrackMe ook te whitelisten (want hoe anders gaan die vervelende meldingen weg)?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

gekkie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:52:
[...]

Ik weet niet hoe groot de advertentie markt is voor tech gerelateerde advertenties ?

Je zou toch zeggen dat je voor die specifieke markt een argument zou moeten hebben richting adverteerder dat ze een veel groter bereik zouden hebben als ze advertenties direct trackerloos via jullie aanbieden (omdat de doelgroep trackers omzeep helpt en derhalve gelijk ook de advertenties) ?

Kan natuurlijk zijn dat ze genoegen nemen met wie ze nog wel kunnen bereiken .. ongeacht wie het zijn, wat dat betreft blijft het schizofreen .. aan de ene kant willen ze alles van je weten met trackers ..aan de andere kant blijven reclame lui van het schot hagel houden (als ze er iets meer moeite voor moeten doen dan een tracker).
Wellicht als veel contentpublishers een blok zouden vormen tegenover de advertisingindustrie dat je wat kan bereiken en zo de huidige race-to-the-bottom kunt stopzetten (want advertenties brengen ook al jaren steeds minder op voor hetzelfde volume), maar de vraag is of het al niet te laat is; steeds meer mensen maken gebruik van blokkeertools omdat het steeds eenvoudiger is en aan alle kanten wordt aangeraden, en als ze eenmaal ontdekt hebben hoeveel plezieriger ze daardoor kunnen surfen op het web is het lastig ze te overtuigen om dat weer uit te zetten. En uizonderingen maken voor specifieke sites is ook nog eens een stuk lastiger.

Ik persoonlijk ben bang dat er eerst echt bedrijven/websites bij bosjes om moeten gaan vallen voordat er echt wat gebeurt. De huidige markt is gewoon (ver)ziek(t) en kent uiteindelijk alleen maar verliezers.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
crisp schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:04:
[...]

Wellicht als veel contentpublishers een blok zouden vormen tegenover de advertisingindustrie dat je wat kan bereiken en zo de huidige race-to-the-bottom kunnen stopzetten (want advertenties brengen ook al jaren steeds minder op voor hetzelfde volume), maar de vraag is of het al niet te laat is; steeds meer mensen maken gebruik van blokkeertools omdat het steeds eenvoudiger is en aan alle kanten wordt aangeraden, en als ze eenmaal ontdekt hebben hoeveel plezieriger ze daardoor kunnen surfen op het web is het lastig ze te overtuigen om dat weer uit te zetten. En uizonderingen maken voor specifieke sites is ook nog eens een stuk lastiger.

Ik persoonlijk ben bang dat er eerst echt bedrijven/websites bij bosjes om moeten gaan vallen voordat er echt wat gebeurt. De huidige markt is gewoon (ver)ziek(t) en kent uiteindelijk alleen maar verliezers.
In aanvulling: ook ik zie veel liever nieuwe en interactieve vormen van reclame, zoals we hier doen http://tweakers.net/acties/. Uiteindelijk zijn de mensen met goede bedoelingen en de mensen die te lomp zijn om een bannerblocker te installeren de sjaak. Die mogen alle inventory ophoesten en dat is inderdaad een losing proposition. De reclameindustrie is helaas geen democratie. De adverteerder bepaalt formaat van de uiting en wij kunnen alleen ja of nee tegen de campagne zeggen. Dus we moeten wel meedoen met de ratrace. Tot iemand een briljant idee heeft waarmee we het inkomen uit display kunnen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zeef schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

Inderdaad is Tweakers zelf niet bij machte om de reclamemarkt te veranderen en nee, de Persgroep is dat ook niet. Geen enkele site kan dat, behalve Google misschien. [...]
Van een Google hoef je ook niets te verwachten; die kopen het gewoon af zodat bijvoorbeeld ABP hun advertenties standaard wel weer doorlaat :X

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02
zeef schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:10:
[...]

In aanvulling: ook ik zie veel liever nieuwe en interactieve vormen van reclame, zoals we hier doen http://tweakers.net/acties/. Uiteindelijk zijn de mensen met goede bedoelingen en de mensen die te lomp zijn om een bannerblocker te installeren de sjaak. Die mogen alle inventory ophoesten en dat is inderdaad een losing proposition. De reclameindustrie is helaas geen democratie. De adverteerder bepaalt formaat van de uiting en wij kunnen alleen ja of nee tegen de campagne zeggen. Dus we moeten wel meedoen met de ratrace. Tot iemand een briljant idee heeft waarmee we het inkomen uit display kunnen compenseren.
Beetje offtopic: Wow, die pagina heeft gewoon vrijwel geen content met ABP :o

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Zeef, wanneer je stelt dat ik (en alle adblocker-gebruikers neem ik aan?) een onderdeel van het probleem ben kan ik alleen maar zeggen dat dat aan je perspectief ligt. Mijn perspectief is heel anders en je probeert vervolgens het weren van advertentienetwerken met adblockers onderuit te halen door te stellen dat ik wellicht veel te voorzichtig ben. Sorry, maar dat vind ik (en wellicht die 30-50% die adblockers gebruiken) heel erg kort door de bocht. Mijn persoonlijke focus ligt veel meer op het voorkomen van malware dan het privacy issue (waar sommigen juist meer mee hebben). Dat ligt daar aan dat ik me daar op het professionele vlak mee bezig houdt en maar al te vaak heb gezien waartoe die malware in staat is en welke economische schade het aan kan richten. Dat ontzettend veel mensen zonder te weten onderdeel zijn van een botnetwerk en bijvoorbeeld onwetende pion zijn in een DDoS-aanval, dat is maar een heel klein onderdeel van het malware-probleem. Maar ook Tweakers.net is daar regelmatig slachtoffer van geweest, en dat is niet leuk of onbelangrijk. Ik stel toch ook niet dat 'jij' (ik wil dit eigenlijk niet persoonlijk maken) onderdeel bent van het probleem dat malware verspreidt. Dat is toch veel te kort door de bocht? :'(

Je stelt: "Of je steunt Tweakers en accepteert reclame (of neemt een abo), of je hebt lak aan Tweakers en blokkeert reclame." Ook dat is m.i. ernstig kort door de bocht, ik steun Tweakers ook door het gebruik van de Pricewatch of door het plaatsen van vacatures. Ik noem niet eens het plaatsen van reacties op het forum, dat is nu even niet relevant. Kortom, de werkelijkheid is niet zo zwart/wit als gesteld.

No offency, maar ik blijf het zeer jammer en bezwaarlijk vinden dat het woord 'broodrover' door crewleden gebruikt wordt. Daarmee geven ze veel te weinig ruimte voor de achterliggende redenen wáárom 30-50% van de userbase een adblocker gebruikt. Het downplayen van die redenen verdient nou ook niet echt een pluim, is niet inzichtvol en niet behulpzaam voor de discussie.

Misschien moet iemand een adblocker ontwikkelen die de advertentienetwerken het idee geeft dat de ads wel worden geladen terwijl dat niet het geval is, een soort ad-singularity. Wedden dat ze dan wel een oplossing verzinnen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik zou er niet te zwaar aan tillen, je weet immers zelf al heel goed dat het niet zo zwart wit is. De term "broodroof" wordt intern wellicht veel gebezigd en dan rolt ie in andere situaties ook snel over de lippen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie redelijk wat reacties die commercieel lijnrecht tegenover het belang van de bezoeker plaatsen.

Begrijpen doe ik het wel, en het is een valkuil die te zien is bij bedrijven met korte termijn bonussen, met focus op de winst vandaag ook al schaadt die de belangen op langere termijn. Dat is echter iets dat bij Tweakers nooit zo is geweest, en ik ook niet zie veranderen. Het gaat hier om de lange termijn.

En wat zijn je doelen bij groei en winst op de lange termijn? Precies: juist luisteren naar je community en de dingen verbeteren die in het belang van de bezoeker zijn - maar dan wel in een mix van sustainability. Je wil immers ook een buffer hebben voor slechte tijden, en de mogelijkheid te investeren in verdere nieuwe coole dingen.

(Overigens is de transitie van hardcore overclocken naar meer mainstream electronica óók op die manier natuurlijk gegaan. Het aantal mensen die hardcore overclockt is een stuk minder. Het aantal mensen dat actief electronica koopt als Camera's en tablets is enorm toegenomen. Ook als je gewoon kijkt binnen de groep van 'oudgedienden')

Er is een groep van een grove 100+ vrijwilligers ook actief bij Tweakers. Om het forum te beheren, de ShopReviews en V&A schoon te houden, en zo verder. Als er één graadmeter is voor fatsoenlijk beleid in het belang van de bezoeker, dan is het de bereidheid van die vrijwilligers om dat te doen en te blijven doen.
En voor de rest blijft over: vertrouwen. Het beleid van Tweakers is altijd lange termijn geweest, zo nu en dan hebben ook wij de advertentiemarkt moeten volgen (hoewel altijd behoudender dan anderen), en we kunnen enkel vertrouwen hebben dat die lange termijnvisie zo blijft.

Gezien wat met die visie bereikt is, zeker vergeleken met hoe het anderen vergaan is, heb ik daar in ieder geval vertrouwen in.
Skull_One schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:18:
Zeef, wanneer je stelt dat ik (en alle adblocker-gebruikers neem ik aan?) een onderdeel van het probleem ben kan ik alleen maar zeggen dat dat aan je perspectief ligt. Mijn perspectief is heel anders en je probeert vervolgens het weren van advertentienetwerken met adblockers onderuit te halen door te stellen dat ik wellicht veel te voorzichtig ben.
Maar... Voorzichtigheid is ook een keuze. Evenzo de mate waarin.
Sommige mensen durven niet op straat te komen. De meesten vinden dat overdreven, maar de keus is aan de mensen zelf.
Je kan echter niet stellen: ik ben bang op straat, dus moet als ik naar buiten wil iedereen maar binnen opgesloten worden. Ofwel, als jij vind dat Tweakers een risico is kwa malware-verspreiding, dan is de bijbehorende keuze om Tweakers niet te gebruiken. Je kan niet verwachten dat je wél recht hebt op Tweakers, en tegelijk het recht om die inkomsten te blokkeren.
Let wel dat je ook weer niet een speciale bril hoeft aan te schaffen (Flash bv). Dat wat het meest basic mogelijk is out of the box is wat gevraagd wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Skull_One schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:18:]
Je stelt: "Of je steunt Tweakers en accepteert reclame (of neemt een abo), of je hebt lak aan Tweakers en blokkeert reclame." Ook dat is m.i. ernstig kort door de bocht, ik steun Tweakers ook door het gebruik van de Pricewatch of door het plaatsen van vacatures. Ik noem niet eens het plaatsen van reacties op het forum, dat is nu even niet relevant. Kortom, de werkelijkheid is niet zo zwart/wit als gesteld.
Ik steun de lokale bakker door zijn brood te eten, maar ik betaal er niet voor. Want het zou zomaar kunnen dat een van de toeleveranciers iets in de grondstoffen heeft gestopt waardoor ik ziek kan worden. En je dacht toch niet dat ik ging betalen om mogelijk ziek te worden? Maar ik vind het verder een heel sympathieke man, kom graag in zijn winkel. Daar praten we wat met elkaar, ik koop er verder niks hoor. Kijk wel even in de folder van de slager om de hoek.

Dat die bakker mij een dief neemt, dat stoort me. Want ik wil wel graag zijn brood eten, maar niet ziek worden. Dat die bakker straks failliet gaat, tsja, dat zou ik heel jammer vinden. Ik wil echter het risico niet nemen dat ik iets krijg van zijn brood. Dan moet hij maar tegen zijn toeleveranciers zeggen dat ze anders moeten werken.

:+

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 07-08-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Cap schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:22:
Ik zou er niet te zwaar aan tillen, je weet immers zelf al heel goed dat het niet zo zwart wit is. De term "broodroof" wordt intern wellicht veel gebezigd en dan rolt ie in andere situaties ook snel over de lippen. ;)
Yeah, dat weet ik ook wel, maar soms maak je weer de spagaat tussen enerzijds Tweakers als commercieel bedrijf en de Tweakers-hobbyisten/vrijwilligers. Het was nu meer gericht aan de commerciële tak.

Van de andere kant kan het gebruik van de term tendentieus worden onder de crew en dat kan niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:23:

Maar... Voorzichtigheid is ook een keuze. Evenzo de mate waarin.
Sommige mensen durven niet op straat te komen. De meesten vinden dat overdreven, maar de keus is aan de mensen zelf.
Je kan echter niet stellen: ik ben bang op straat, dus moet als ik naar buiten wil iedereen maar binnen opgesloten worden. Ofwel, als jij vind dat Tweakers een risico is kwa malware-verspreiding, dan is de bijbehorende keuze om Tweakers niet te gebruiken. Je kan niet verwachten dat je wél recht hebt op Tweakers, en tegelijk het recht om die inkomsten te blokkeren.
Let wel dat je ook weer niet een speciale bril hoeft aan te schaffen (Flash bv). Dat wat het meest basic mogelijk is out of the box is wat gevraagd wordt.
Ademen is ook een keuze :+

Voorzichtigheid is in mijn vak een noodzakelijkheid. Dat ik van nature voorzichtig ben is een asset. :P
En ook jij downplayed het gevaar dat advertentienetwerken behelsen. Dat is beslist geen fictie. Dat dat niet in het commerciële plaatje past, is dat de reden om dit argument te ontkrachten?

Stel je nu dat Tweakers niet voor voorzichtige mensen is? Daarnaast is het -op dit moment- mogelijk om het risico van (niet alleen) Tweakers te beperken door te adblocken. Dat is de derde optie die je niet noemt. Niet leuk voor jullie, maar de enige manier waarmee ik jullie (kan) bezoeken. Wil je dat niet blokker dan de adblocker-gebruikers actief. Maar ga ons niet als een stelletje broodrovers afschilderen. Dat blijft, ondanks Zeef's prachtige 'baksel' ;) te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

zeef schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:28:
[...]

Ik steun de lokale bakker door zijn brood te eten, maar ik betaal er niet voor. Want het zou zomaar kunnen dat een van de toeleveranciers iets in de grondstoffen heeft gestopt waardoor ik ziek kan worden. En je dacht toch niet dat ik ging betalen om mogelijk ziek te worden? Maar ik vind het verder een heel sympathieke man, kom graag in zijn winkel. Daar praten we wat met elkaar, ik koop er verder niks hoor. Kijk wel even in de folder van de slager om de hoek.

Dat die bakker mij een dief neemt, dat stoort me. Want ik wil wel graag zijn brood eten, maar niet ziek worden. Dat die bakker straks failliet gaat, tsja, dat zou ik heel jammer vinden. Ik wil echter het risico niet nemen dat ik iets krijg van zijn brood. Dan moet hij maar tegen zijn toeleveranciers zeggen dat ze anders moeten werken.

:+
Nou... 't zou mij ook storen als de bakker mij een dief noemt als ik alleen in de winkel kom om even een praatje met hem te maken ja. ;)

Edit: maar om in het voorbeeld te blijven: ik zou bij de bakker natuurlijk alleen de producten kopen waarvan ik het gevoel heb dat het goed zit met de toeleveranciers. Verder mag de bakker natuurlijk reclame maken voor van alles d.m.v. posters e.d., en ook van alles mondeling aanprijzen om me te overtuigen zaken te kopen, maar daar zit wel een grens aan. Valt ie me teveel lastig dan maak ik dat praatje niet meer en bestel alleen stug wat ik wil hebben, wordt het me te erg dan ga ik toch naar de bakker een hoek verder, of zie ik uiteindelijk helemaal af van brood.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 07-08-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Wat misschien ook nog goed om te vermelden is, is het aantal mensen dat je nodig hebt om een site als Tweakers op een manier te laten draaien zoals we dat nu doen. Tweakers staat voor kwaliteit en dat willen we laten zien door sterke redactionele artikelen, een goedwerkende en snelle site en talloze features die zorgen voor een naadloze community ervaring. Tweakers moet betrouwbaar zijn, op ieder vlak. Daar werken nu zo'n 45 FTE aan en meer dan 100 vrijwilligers.

Voor wat betreft advertising streven we die kwaliteit ook na. Door samen te werken met de beste DSP in de markt (google adx) en met hoge floorprices kunnen we de kans dat je niet relevante ads of zelfs malware tegenkomt eigenlijk verwaarloosbaar noemen. Het argument dat wordt gegeven met betrekking tot de veiligheid vind ik dan ook niet terecht. Die kans is op Tweakers extreem veel kleiner dan op andere websites (ook bekende sites).

Vind je die kans toch te groot en ben je wel supporter van Tweakers, dan hebben we een prima alternatief in de vorm van een bannervrij abonnement. Op die manier kun je Tweakers toch ondersteunen.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
zeef schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:55:
[...]
Het kost tijd van mij, mijn collega's bij product & development. We maken zijdelings wat kosten om de abonnee structuur in de lucht te houden en natuurlijk de servers en software die we gebruiken. Precieze bedragen ga ik natuurlijk niet noemen, de concurrentie leest altijd graag mee. Mar als je inkomsten van GoT afzet tegen de kosten, dan moet er geld bij. Dat is niet erg, want GoT is onderdeel van het geheel van Tweakers.
Nouja ik neem aan dat de directe inkomsten van GoT +/- 0 zijn, maar indirect vrij groot (zonder GoT hou je een beetje heise.de over maar dan wat minder germaans).

Precieze bedragen vraag ik ook niet, maar dat is (naast de pricewatch) denk ik een van je bezoekers magneten, die relatief weinig kost (vooral drijft op vrijwilligers).
Ik denk dat de redactie, video toestand etc meer kosten met zich mee brengt.
De belediging aan het adres van de redactie laat ik op jouw conto. Het moge duidelijk zijn dat ik daar anders over denk. Bij Nutech ga je dit en dit soort content niet vinden.
Belediging is dan weer jouw kwalificatie, een hoop nieuws lijkt semi verbatim gekopieerd uit andere bronnen met wat aanpassingen om de echte onzin qua tech eruit te halen, opzich prima en uitstekend, maar het loopt daardoor ook wel weer achter op andere nieuwsbronnen (dus een trade-off) en de vraag is of je hiervoor 50 man in dienst moet hebben.

Kan prima zijn dat dit nodig is, ik kan zo goed als niet in de keuken kijken, ben geen journo en ook geen briljante stukjes tikker.
Geen idee wat je bedoelt, maar de shop- en productreviews in de Pricewatch worden zeer gewaardeerd. We hebben niet voor niets de afgelopen jaren iedere keer de prijs voor de beste en populairste prijsvergelijker gewonnen.
Het gehalte aan nieuwe "tweakers" die zich alleen voor een shopreview aanmelden is nogal gestegen, het aantal newbie vragen op het forum ook, opzich prima en valt ook altijd wat voor te zeggen. Alleen kun je je ook afvragen of tweakers
die wat meer "mainstream" kant op had moeten gaan en de daarmee gepaarde schaalvergroting.

Ik kan niet zeggen dat het andere/oude model (minder commercieel, meer op sponsoring) zich wel had weten te handhaven in "de crisis", daar niet van, maar ik kan me voorstellen dat jullie momenteel minder makkelijk spullen te testen krijgen (waarmee je dan ook iets meer mag dan alleen de gebruiksaanwijzing volgen) etc dan vroeger ivm "commerciele partij".

Maar goed zoals al eerder gezegd .. mijn kijk op den keuken is beperkt
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het verdienmodel van Tweakers: klik.
Advertenties op Tweakers.net: een paar mythes en misvattingen.
Waarom Tweakers niet haar eigen advertenties kan hosten: Longbeard in "Adblockers & Tweakers"