smerige advertentie van NoRRoD

Pagina: 1
Acties:
  • 3.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
Ha Tweakers,

zie http://tweakers.net/ext/f/qrtYzlUjLUbYP8NkOFAf0kJq/full.png

Norrod plaatst een advertentie die er preceis zo uitziet als een pricewatch record BOVEN de normale pricewatch records. Zo lijkt Norrod de goedkoopste, maar dat zijn ze veruit niet.
Ik vind dit een vrij smerige advertentie en vervuiling van jullie website. Ik kan nu niet meer tegen mensen zeggen 'neem maar de bovenste uit de pricewatch' wat jarenlang een goed antwoord was. Slechte zaak.

Het zou jullie sieren als je dit soort misleidende praktijken zou stoppen en verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:26
Adblock?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Om welk product gaat dit? Wel zo handig :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 22:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Euh.. Dat soort "advertenties" staan er al behoorlijke tijd. Het is "gewoon" een plaats die door Tweakers verkocht wordt aan een shop die extra op wil vallen met een bepaald product ongeacht of ze de goedkoopste zijn of niet.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

increddibelly schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:50:
[...] Ik kan nu niet meer tegen mensen zeggen 'neem maar de bovenste uit de pricewatch' wat jarenlang een goed antwoord was...
Zo goed is dat antwoord vaak niet, ook niet zonder die advertenties, die er inderdaad al jaren staan. In jouw voorbeeld: Met Pixmania wil ik sowieso al niks te maken hebben...

Maar dan zeg je toch voortaan 'goedkoopste', als je het toch simpel wil houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 02-08-2014 14:09 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:34
Ik vind zulke advertenties in het rijtje "Uw computer is besmet, klik hier" thuishoren, misleidend* dus. Het is prima dat er advertenties op een gratis site staan maar die hoeven er toch niet zo uit te zien?

*Misleidend omdat de bovenste plaats normaal gesproken voor de goedkoopste aanbieder is bedoeld. Niet voor het bedrijf dat betaalt voor die plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

Er staat duidelijk het woord 'advertentie' in en hij is ook nog eens in een andere kleur met een regel tekst er onder. Hoe blind moet je zijn om dat niet te zien...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 11:55

_David_

FP ProMod

llama llama duck

http://tweakers.net/voorwaarden/
geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 23:42
FlipFluitketel schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:01:
Euh.. Dat soort "advertenties" staan er al behoorlijke tijd. Het is "gewoon" een plaats die door Tweakers verkocht wordt aan een shop die extra op wil vallen met een bepaald product ongeacht of ze de goedkoopste zijn of niet.
Inderdaad maar zijn dit soort advertenties niet misleidend voor de bezoekers van de pricewatch?. Op deze manier word het overzicht er een stuk slechter op.

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 03-08-2014 01:48 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, dat zijn de voorwaarden. Tegelijk zitten er consequenties aan de keuzes die bij het plaatsen van advertenties gemaakt worden. Hoe meer advertenties deze kant op gaan, hoe meer mensen geneigd zullen zijn zelf oplossingen te verzinnen.

Ik snap overigens als de beste dat websitemakers hun brood ook moeten verdienen en dat content nooit echt gratis kan zijn. Desondanks zitter er wel grenzen aan hoe welwillend je daarin bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Die adv. staat er al een hele tijd. Trouwens ik zou mensen niet zomaar adviseren de bovenste te nemen omdat die altijd de goedkoopste is. De pricewatch loopt wel eens achter en dan is nummer 3 ineens de goedkoopste en ook kijk ik vaak of er een winkel bij mij in de buurt zit want dan betaal ik geen verzendkosten.

Sorry, maar je kunt ook in de prijskolom kijken ipv klakkeloos de bovenste aan te klikken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Toen ik 'm voor het eerst zag dacht ik ook van "huh" . Nu sla ik 'm standaard over, te ingewikkeld om die prijs dan te vergelijken. En eigenlijk gewoon principieel dat ik alleen uit (voor zover dat kan) objectieve vergelijking (en dus ook sortering) kies.

Dus mocht norrod aan mij willen verdienen: niet meer daar adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Ik begrijp de ophef niet zo

Ten eerste: De bovenste regel is anders dan de rest ( achtergrond , lettertype )
Ten tweede: Er staat, ietwat onopvallend, advertentie. Als dat je niet triggered...
Ten derde: Als je naar de prijs kijkt zie je toch duidelijk dat deze hoger is dan de rest?

Ik moet toegeven het is niet heel netjes want het zet mensen snel op het verkeerde been maar aan de andere kant is dit een duidelijk voorbeeld van liever lui dan moe. Een beetje effort steken in je aankopen mag best wel. Als je al de moeite hebt genomen om naar een PRIJSVERGELIJKER te gaan dan moet je dat ook doorzetten om zelf de prijzen te vergelijken.

Om met iets vergelijkbaars te komen. Is het je nooit opgevallen dat bepaalde webshops zeggen geen verzendkosten te rekenen? Vergelijk die prijzen is met een bedrijf dat WEL verzendkosten rekent? Wat is het uiteindelijk bedrag? Precies.. bij veel producten maakt het uiteindelijk niets uit en staat het gewoon leuk "Gratis verzendkosten".

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Fiber schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:35:
Er staat duidelijk het woord 'advertentie' in en hij is ook nog eens in een andere kleur met een regel tekst er onder. Hoe blind moet je zijn om dat niet te zien...?
Daar komt bij dat de prijzen er heel duidelijk bij staan. Mensen die helemaal niet naar de prijs kijken in die tabel, en blind op de eerste klikken, die zal het niet al teveel kunnen schelen vermoed ik?

Waardeloze advertentieplek zo, trouwens, direct boven je concurrenten maar dan wel dat het in één oogopslag duidelijk is dat je de goedkoopste echt niet bent. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

Het doel van deze advertentie is overduidelijk 'misleiding' en is toegespits op de sitelayout van tweakers.
Pak die adverentie maar eens op en plaats hem op een spot op een site als nu.nl, dan begrijpt niemand waar het over gaat.

Argumenten die aanhalen 'je ziet het toch meteen want xyz' gaan voorbij aan het feit dat de adverteerder er juist alles aan doet om dat niet zo te laten zijn.

Kwalijke zaak dat dit wordt toegestaan, juist op een plek waar het gaat om vergelijkingen tussen verschillende leveranciers.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:21

rob_erwt

What does this button do?

Wel grappig dat nu ineens 'iedereen' er over valt terwijl die banners er al zeker 3 of 4 jaar staan... Voor de rest ben ik het volledig eens met de argumentatie van Webgnome in "smerige advertentie van NoRRoD"

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat de TS dacht dat de winkel zelf een advertentie had gemaakt in de stijl van de pricewatch.

Dat bedrijven betalen om een meer prominente plek te krijgen dat is niets nieuws en gebeurd overal. Bij zoekmachines stond het vroeger ook bij de eerste zoekresultaten en daarvoor in de papieren Gouden Gids werkte het ook al zo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Webgnome schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:29:
Om met iets vergelijkbaars te komen. Is het je nooit opgevallen dat bepaalde webshops zeggen geen verzendkosten te rekenen? Vergelijk die prijzen is met een bedrijf dat WEL verzendkosten rekent? Wat is het uiteindelijk bedrag? Precies.. bij veel producten maakt het uiteindelijk niets uit en staat het gewoon leuk "Gratis verzendkosten".
Als je 1 item bestelt ja, als je 10 items bestelt is het opeens een heel ander verhaal.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

MrMonkE schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:05:
[...]

Als je 1 item bestelt ja, als je 10 items bestelt is het opeens een heel ander verhaal.
Als de gratis verzending geldt vanaf een bepaald bedrag dan kan zoiets ook vrij eenvoudig in de PW geïmplementeerd worden.

Als het product al duurder is toon je "gratis verzending". Ben je nog niet aan het basisbedrag dan zet je er een sterretje bij met als info " vanaf bedrag X, anders Y euro".

Klant is dan ook sneller geneigd iets bij te bestellen of er 2 te bestellen (cartridges, sd kaart, kabeltjes, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:56
Wat een onzin! 1 advertentie daar moet kunnen. TS moet maar iets verder kijken. Ik word een beetje moe van mensen die verwachten dat alles maar gratis moet zijn.

Lekker houden zo dus!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik kan nu niet meer tegen mensen zeggen 'neem maar de bovenste uit de pricewatch' wat jarenlang een goed antwoord was.
Als jouw tips echt enkel op de goedkoopste aanbieder gebaseerd zijn, dan heb ik een simpele oplossing voor je: volgende keer "neem maar de goedkoopste uit de Pricewatch" zeggen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaare
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 09:47
Tja nooit gezien:

wat dacht je van AdBlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
klaare schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:04:
Tja nooit gezien:

wat dacht je van AdBlock
Wat dacht je om gewoon een abbo te nemen? Zoveel kost dat niet...

edit: https://secure.tweakers.net/aboshop/ voor de mensen die interesse hebben, het kost maar 15 euro per jaar!

[ Voor 20% gewijzigd door maniak op 03-08-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
maniak schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Wat dacht je om gewoon een abbo te nemen? Zoveel kost dat niet...

edit: https://secure.tweakers.net/aboshop/ voor de mensen die interesse hebben, het kost maar 15 euro per jaar!
Wat dacht je van, ik voeg al genoeg toe aan deze community met degelijke commentaren/posts/advertenties, waar weer mensen op af komen die weer omzet kunnen generen voor Tweakers. Dan mogen zij ook geconfronteerd worden met de ads e.d. Ik voel mij niet geroepen een online community op de "ad"-manier te helpen. En dat mag ieder voor zich weten gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
chaoscontrol schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

Wat dacht je van, ik voeg al genoeg toe aan deze community met degelijke commentaren/posts/advertenties, waar weer mensen op af komen die weer omzet kunnen generen voor Tweakers. Dan mogen zij ook geconfronteerd worden met de ads e.d. Ik voel mij niet geroepen een online community op de "ad"-manier te helpen. En dat mag ieder voor zich weten gelukkig. :)
Ten eerste vind ik het een beetje apart dat jij blijkbaar vindt dat je geen ads hoeft te zien, omdat je zo'n goede bijdrage levert. En ten tweede mag Tweakers jou gewoon de toegang ontzeggen als jij die ads blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Hahn schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:34:
[...]

Ten eerste vind ik het een beetje apart dat jij blijkbaar vindt dat je geen ads hoeft te zien, omdat je zo'n goede bijdrage levert. En ten tweede mag Tweakers jou gewoon de toegang ontzeggen als jij die ads blokkeert.
Dat is ze goed recht, maar jij kijkt op elke tv zender ook de reclames tussen de programma's? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDDGo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik ben het eens met chaoscontrol. Ik vind advertenties maar irritant, ze zorgen dat mogelijke inhoud verder naar beneden wordt geplaatst, en ik daardoor mijn tijd aan moet gaan verbruiken. Daarnaast komt het maar vaak genoeg voor dat je malware kan oplopen door advertenties. Geen advertenties voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ze? Ik had het hier over jou (en het is 'z'n/zijn goed recht', maar dat ter zijde ;)).
maar jij kijkt op elke tv zender ook de reclames tussen de programma's? Ik niet.
Reclame op internet is heel wat anders dan tv-reclames tussen de programma's door. Reclame op internet kan je beter vergelijken met de balkjes en dingetjes die je tijdens tv-programma's in beeld te zien krijgt ;)
TheDDGo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:41:
Ik ben het eens met chaoscontrol. Ik vind advertenties maar irritant, ze zorgen dat mogelijke inhoud verder naar beneden wordt geplaatst, en ik daardoor mijn tijd aan moet gaan verbruiken. Daarnaast komt het maar vaak genoeg voor dat je malware kan oplopen door advertenties. Geen advertenties voor mij.
Het is geen kwestie van eens zijn of niet. Tweakers heeft reclame-inkomsten nodig om te bestaan, als jij ze blokkeert, dan verliest Tweakers daarop. Punt.

Als ik zou moeten kiezen tussen wel of geen reclame, dan kies ik natuurlijk ook áltijd voor geen reclame, maar die keuze is niet aan mij. Niet legaal iig. Ik heb AdBlock, maar ik heb Tweakers op de whitelist staan, omdat ik erg veel tijd spendeer op Tweakers en er ook heel veel wijzer door ben geworden.

Als je denkt dat je alleen maar toevoegt aan Tweakers en er zelf niks beter van wordt, om die paar bannertjes hier en daar te rechtvaardigen, dan snap ik sowieso niet wat je hier doet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ey kerels, bedankt he. Op deze manier zorgen jullie ervoor dat T.net geen inkomsten krijgt, maar wel geld moet steken in het onderhouden van deze site. Wat mij betreft krijgt iedereen met een adblocker een waarschuwing te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Daarbij is het op ongelofelijk veel werkplekken (waaronder de mijne) een verplichte plugin waaraan je zelf niets kan configureren. Aan het aantal posts overdag te zien vermoed ik dat er nogal wat mensen vanuit hun werkplek actief zijn op Tweakers.

Het ontzeggen van de toegang op basis van wel of geen adblocker is ook niet iets wat Tweakers moet willen m.i.
Engelfriet merkt op dat het blokkeren van banners de inkomstenbron va websites aantast. "Waarom zouden ze dat aantasten niet langs technische weg mogen verhinderen? Ik denk dus dat het wel toegestaan is als een site detecteert of je adblocking-software gebruikt, en zo ja je de toegang ontzegt tot de site. Het staat bezoekers vervolgens vrij om dan die site niet te gebruiken. Dat is dus de afweging die de site moet maken."
https://www.security.nl/p...ox+AdBlocker+verbieden%3F

Dus minder verkeer, is nog minder content, is nog minder inkomsten uit bijvoorbeeld ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08 06:16

TweakingRens

Dondersteen

Zowieso (zoieso? soiezo? whatever...) nooit adblock gebruiken.
Die ads zijn de inkomsten van de site die jij zo graag gebruikt. Gun die mensen ook wat. Zo 'intrusive' zijn ads nou ook weer niet...

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaoscontrol schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:46:
Dus minder verkeer, is nog minder content, is nog minder inkomsten uit bijvoorbeeld ads.
Hoho, 90% van de content op tweakers wordt door de community gegenereerd. Dus, minder ads -> minder inkomsten -> minder vaste medewerkers, max. 10% minder content.

Geen of flink minder ads voor een beperkte teruggang in content is natuurlijk niet zo'n moeilijke afweging. Ware het niet dat dat ook minder winst / omzet betekend en dat kan natuurlijk niet aangezien t.net tegenwoordig zo commercieel als wat is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Daarbij is het op ongelofelijk veel werkplekken (waaronder de mijne) een verplichte plugin waaraan je zelf niets kan configureren. Aan het aantal posts overdag te zien vermoed ik dat er nogal wat mensen vanuit hun werkplek actief zijn op Tweakers.

Het ontzeggen van de toegang op basis van wel of geen adblocker is ook niet iets wat Tweakers moet willen m.i.

[...]

Kan best dat dat bij sommige bedrijven een standaard plugin is, maar dan kan je Tweakers prima whitelisten. En het is geen excuus om het ook maar te gebruiken 'omdat sommige bedrijven dat ook doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Neem een abbo en log op je werk lekker in met je account. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:49:
[...]

Hoho, 90% van de content op tweakers wordt door de community gegenereerd. Dus, minder inkomsten -> minder vaste medewerkers, max. 10% minder content.
Geen inkomsten = geen manier om de server te onderhouden. Dat de community content levert is leuk, maar onthoud wel dat het niet gratis is om een site als Tweakers.net draaiend te kunnen houden.

Alhoewel ik het wel eens ben met dat sommige advertenties hier niet echt op advertenties lijken of de gehele site bedekken. Maar dat was voor mij de reden om een abbo te nemen. Voor 15 euro / jaar heb je een reclamevrije tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDDGo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-04-2023
Joep schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:46:
Ey kerels, bedankt he. Op deze manier zorgen jullie ervoor dat T.net geen inkomsten krijgt, maar wel geld moet steken in het onderhouden van deze site. Wat mij betreft krijgt iedereen met een adblocker een waarschuwing te zien.
Tja, het is makkelijk genoeg om ook dat element (die de waarschuwing dan zou laten zien) te blokkerren. Overigens klagen omdat er een paar dozijn gebruikers een adblocker gebruiken op Tweakers.net is net als met een kanon op een mug schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Hoho, 90% van de content op tweakers wordt door de community gegenereerd. Dus, minder inkomsten -> minder vaste medewerkers, max. 10% minder content.
Quatsch. Op het forum misschien, maar daar wordt ook minder reclame getoond. De reclame wordt voornamelijk op de frontpage getoond rond nieuws, reviews en de pricewatch. En dat is allemaal content die door de redactie en het PW team wordt verzorgt (afgezien dan van de reacties onder artikelen, maar ik denk dat het gros van de bezoekers voor de artikelen zelf komt en niet voor de reacties eronder).
TheDDGo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:52:
[...]

Tja, het is makkelijk genoeg om ook dat element (die de waarschuwing dan zou laten zien) te blokkerren. Overigens klagen omdat er een paar dozijn gebruikers een adblocker gebruiken op Tweakers.net is net als met een kanon op een mug schieten.
Hij klaagt niet omdat een enkeling het gebruikt, hij klaagt omdat mensen het hier promoten als de oplossing voor mensen die zich storen aan de advertenties.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 03-08-2014 15:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:52:
[...]

Geen inkomsten = geen manier om de server te onderhouden. Dat de community content levert is leuk, maar onthoud wel dat het niet gratis is om een site als Tweakers.net draaiend te kunnen houden.
Doe mij eens een breakdown van loonkosten / kantoor etc vs de echte bare-bone kosten om de site draaiend te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:53:
[...]

Doe mij eens een breakdown van loonkosten / kantoor etc vs de echte bare-bone kosten om de site draaiend te houden...
Dus jij wilt enkel de servers en that's it? Geen nieuws? Geen doorontwikkeling van frontpage of forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Orion84 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:52:
[...]

Quatsch. Op het forum misschien, maar daar wordt ook minder reclame getoond. De reclame wordt voornamelijk op de frontpage getoond rond nieuws, reviews en de pricewatch. En dat is allemaal content die door de redactie en het PW team wordt verzorgt (afgezien dan van de reacties onder artikelen, maar ik denk dat het gros van de bezoekers voor de artikelen zelf komt en niet voor de reacties eronder).

[...]

Hij klaagt niet omdat een enkeling het gebruikt, hij klaagt omdat mensen het hier promoten als de oplossing voor mensen die zich storen aan de advertenties.
Nou, dat zeg je zo, en je zal het inzichtelijk hebben, maar ik (en dus vast andere) komen juist op Tweakers een artikel lezen omdat er in de levendige comments nog wel eens goede toegevoegde waarde zit. Voor het "nieuws" en de "reviews" kom ik dus niet eens, hooguit voor de toegevoegde waarde hiervan in de comments. Maar dat is inherent aan een andere discussie van een tijd terug over de kwaliteit van de berichten en de reviews de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

chaoscontrol schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:58:
[...]

Nou, dat zeg je zo, en je zal het inzichtelijk hebben, maar ik (en dus vast andere) komen juist op Tweakers een artikel lezen omdat er in de levendige comments nog wel eens goede toegevoegde waarde zit. Voor het "nieuws" en de "reviews" kom ik dus niet eens, hooguit voor de toegevoegde waarde hiervan in de comments. Maar dat is inherent aan een andere discussie van een tijd terug over de kwaliteit van de berichten en de reviews de laatste jaren.
Ik overdreef het wellicht een beetje inderdaad. Uiteindelijk zijn die reactiemogelijkheden, de gebruikersreviews, shopreviews, V&A en het forum een belangrijke factor om van een bezoeker een actief gebruiker te maken die daardoor veel vaker terugkomt dan een 'gewone' bezoeker.

Mijn belangrijkste punt was dat het totale onzin is dat als je de content die 'vanuit kantoor' wordt geproduceerd wegneemt (bij gebrek aan inkomsten), dat je dan nog 90% van Tweakers overhoudt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

Ware het niet dat dat ook minder winst / omzet betekend en dat kan natuurlijk niet aangezien t.net tegenwoordig zo commercieel als wat is.
Tweakers is al commercieel sinds het een bedrijf is. En dat is dus sinds 1-1-2002.

Verder wil ik mensen verwijzen naar:
http://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel
ACM's blog: Advertenties op Tweakers.net: een paar mythes en misvattingen
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:53:
[...]

Bij de echte 'bare-bone kosten' om de site draaiende te houden (puur draaiende, dus geen ontwikkeling, geen nieuws, geen reviews, geen nieuwe producten in de pricewatch etc) horen ook gewoon loonkosten, het is makkelijk een dagtaak om de site goed draaiende te houden, er gebeurd genoeg achter de schermen waar de bezoeker niets van merkt om de site optimaal te houden.

Deze barebone kosten zoals jij noemt zijn niet zo hoog; een paar ton per jaar, maar als je dat puur gaat doen dan heb je het al snel niet meer nodig, niets gaat op het internet sneller dood dan een site zonder nieuwe instroom of updates. Stel we gaan bare-bone en over een week komt iemand op de frontpage. Die ziet nieuws van een week oud en denkt 'wat doe ik hier' en gaat weer weg. Geen nieuwe introom, altijd uitstroom = dode site binnen een jaar.

Dus je zal een up-to-date website moeten hebben, die goed werkt in de meeste browsers, die nieuw nieuws heeft, die de nieuwste producten in de prijsvergelijker heeft staan, die nieuwe bezoekers trekt en zelfs inkomsten heeft etc. Je hebt dus mensen nodig die dat voor je doen. Dat kunnen vrijwilligers of freelancers zijn, maar als je dat consequent wil doen en ervoor wil zorgen dat de kwaliteit hoog is dan moet je mensen ervoor betalen hebben wij gemerkt.

En ook qua development hebben wij nog een enorme waslijst liggen. Denk alleen al aan de technical debt die een site als deze opbouwt per jaar. Vaak zul je de software (PHP in ons geval) moeten updaten omdat er bugs/security leaks gevonden worden in oudere versies, dus moet je dingen blijven aanpassen in je code. Of er komen nieuwe technieken/browsers waarvoor je je software moet aanpassen. 16 jaar geleden toen we met tweakers begonnen hadden we nog nooit gehoord van Responsive Webdesign om maar iets te noemen. En zie verder ook plan: Development-round-up - Iteratie #53 etc

Dus nee, je kan een site als deze niet zomaar 'barebone' draaien en hopen dat dat goed gaat. Dat gaat niet goed.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 jaar geleden browsten mensen ook nog niet massaal op mobiele telefoons ;)
Ik denk zonder dollen dat waneer je een webdevelopper 16 jaar geleden zou vragen om een website aan te passen voor mobiel gebruik hij je voor gek zou verklaren.

Ondanks dat ben ik zelf geen voorstander van een repsonsive website gezien je alsnog de gehele site laadt (meer dataverbruik) en met CSS / JS dingen verbergt / toont gebaseerd op de grootte van het scherm. Maar ja, het is ook onzinnig om een volledig losstaande mobiele website te onderhouden.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik dacht dat het al aardig offtopic ging, maar dit gaat wel heel ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Must go deeper ;)

Het punt is wel dat dingen als een responsive design geld kost. Waar dus in geïnvesteerd moet worden. Maar voordat we een responsive design kregen hadden we al verschillende Tweakers apps die, naar mijn weten, door externe partijen onderhouden werden.

Ik wil niet de advocaat van de Duivel gaan spelen hier, maar was het misschien niet beter om de Apps door te ontwikkelen ipv een hoeveelheid geld in een Responsive design te steken?

Minder ontwikkelkosten = minder advertenties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:15:

Geloof je dat echt? Tweakers blijft ook een bedrijf dat winst wil maken, hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 11:55

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:15:
Must go deeper ;)

Het punt is wel dat dingen als een responsive design geld kost. Waar dus in geïnvesteerd moet worden. Maar voordat we een responsive design kregen hadden we al verschillende Tweakers apps die, naar mijn weten, door externe partijen onderhouden werden.

Ik wil niet de advocaat van de Duivel gaan spelen hier, maar was het misschien niet beter om de Apps door te ontwikkelen ipv een hoeveelheid geld in een Responsive design te steken?

Die apps waren nog al oude en zouden dus vanaf de grond weer opgebouwd moeten worden, plus het feit dat je dan dus alle functies die de website nu al heeft (fp, forum, pricewatch, v&a, etc) opnieuw zou moeten bouwen in een app en dan nog eens x3 (IOS, Android, WP)

Ik weet vrij zeker dat het veel goedkoper is/was om de website aan te passen zodat het ook schaalt op kleinere schermen dan 3 apps vanaf de grond op te bouwen :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar als je de huidige winst - kosten voor het responsive design, neemt zul je zien dat de totale omzet lager is. Wat dus te bereiken is met een lagere hoeveelheid aan advertenties.

Dat is echt economie 101.

Kijk naar verschillende grote sites, deze zien eens of soms tweemaal in hun bestaan een grote redesign. Bij Tweakers zitten we al op versie 7.x.
_David_ schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:20:
[...]

Die apps waren nog al oude en zouden dus vanaf de grond weer opgebouwd moeten worden, plus het feit dat je dan dus alle functies die de website nu al heeft (fp, forum, pricewatch, v&a, etc) opnieuw zou moeten bouwen in een app en dan nog een keer x3 (IOS, Android, WP)
Hoezo x3? Er zijn genoeg frameworks die op alledrie de platformen werken.
Ik weet vrij zeker dat het veel goedkoper is/was om de website aan te passen zodat het ook schaalt op kleinere schermen dan 3 apps vanaf de grond op te bouwen :)
Natuurlijk weet ik er het fijne niet van (gezien ik niet veel van de interne zaken van Tweakers weet) maar van wat ik op mijn werk zie is dit daadwerkelijk niet correct. Want op deze manier vergroot je de hoeveelheid testapparaten en is het moeilijker om platformspecifieke (ja, ik kijk naar jou WP8.1 IE 11) problemen te verhelpen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:20:

Kijk naar verschillende grote sites, deze zien eens of soms tweemaal in hun bestaan een grote redesign. Bij Tweakers ziten we al op versie 7.x.
En op welke versie zitten 'verschillende grote sites'? Precies, dat weet je niet, omdat het eigenlijk nooit in versies gecommuniceerd wordt, omdat veranderingen geleidelijk gebeuren. Dus dat is een vergelijking die je nogal éénzijdig hebt ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het meer over de grote wijzigingen. Zoals die iculture.nl (voorheen iPadclub.nl / iPhoneclub.nl) laatst ondergaan is.

offtopic:
Tweakers.net heeft meer redesigns gehad dan mijn eigen website. En ik bouw alles om dingen te leren en uit te proberen ;) Ik onderhoud mijn website al sinds 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
En ik wijs erop dat je bij andere sites meestal niet weet hoeveel redesigns er zijn geweest, omdat ze het niet in versies uitdrukken. Dus roepen dat Tweakers 'al' op versie 7 zit, terwijl je van andere sites geen versie weet, zegt niet heel veel ;) Plus dat design maar één onderdeel is van een site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je merkt wel wanneer een website echt veranderd ipv alleen een nieuwe voorkant. Helemaal als je, zoals ik, in het vak zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En dit is wel zo compleet offtopic dat ik hier een slotje aan hang. De oorspronkelijke vraag is allang beantwoord.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.