Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:05
PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:21:
Ben ik nou de enige die een wachtwoordmanager gebruikt voor de seed ?
Nee ik ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

RvV

Krijg je bij elke coin een seed? Kan mij namelijk niet herinneren dat ik een seed heb voor mijn BTC wallet.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:55
Wachtwoordmanager gebruikte ik ook vroeger maar ik heb geleerd zoveel mogelijk offline te houden als het om cryptocurrency gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:16:
[...]

En als hij stuk gaat? Wat dan?
Leuk voor de kleinere transacties, maar ik vertrouw zulke dingen echt niet om daar een hoop geld op te zetten. Papier is gewoon het beste als je het mij vraagt.
Dan is er dus niets aan de hand. Want je hebt nog ergens op papier je 24 woorden seed. De Ledger is niets anders dan een 'sleutel' tot de blockchain. In de blockchain staat hoeveel je van welke coin hebt. De Ledger is zeg maar een bankpas die toegang geeft tot je rekening (blockchain).

De 24 woorden kun je gewoon weer op een nieuwe Ledger Nano S zetten. Of je kunt de seed in een andere compatible wallet zetten. Er staat niets daadwerkelijk op de Ledger zelf.

Persoonlijk vind ik een Ledger dus veiliger dan een papieren wallet. Simpelweg omdat je jouw seed in moet typen vanaf een papieren wallet en dat kan afgevangen worden door een keylogger of een andere vorm van spyware/hack. Bij de Ledger is dat onmogelijk.

De Ledger heeft overigens ook nog de mogelijkheid om een 25e woord toe te voegen. De zogenaamde passphrase. Mocht iemand mijn 24 woorden seed vinden dan hebben ze er niets aan. Ze hebben nog steeds mijn 25e woord nodig en dat zit alleen in mijn hoofd en het ligt cryptisch omschreven bij de notaris voor het geval ik onverwachts kom te overlijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:55
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:26:
[...]
De Ledger heeft overigens ook nog de mogelijkheid om een 25e woord toe te voegen. De zogenaamde passphrase. Mocht iemand mijn 24 woorden seed vinden dan hebben ze er niets aan. Ze hebben nog steeds mijn 25 woord nodig en dat zit alleen in mijn hoofd en het ligt cryptisch omschreven bij de notaris voor het geval ik onverwachts kom te overlijden.
Hoe? ik kan die optie nergens vinden op mijn ledger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:49
PilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:11:
[...]

Ben benieuwd of de BTC de komende tijd boven de 2000 kan blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In de tussentijd doet de BTC maar weer even een ATH :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

symen89 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:27:
[...]

Hoe? ik kan die optie nergens vinden op mijn ledger
Op de Nano zelf: Settings - >Security -> Passphrase -> Set temporary

Let wel op. Als je een passphrase instelt dan maak je eigenlijk een nieuwe seed; oftewel een nieuwe wallet. (Maar de oude blijft toegankelijk en als je je 24 woorden netjes opgeschreven en opgeslagen hebt dan is er sowieso niets aan de hand.)

Stel je hebt de volgende situatie: Je hebt nu pincode 12345678 ingesteld met jouw 24 woorden. Dan heb je nu een wallet. Later we deze wallet ROOD noemen. Als je nu je pincode intoets en de BTC app start op de Ledger en in Chrome dan zie je de balans van wallet ROOD.

Stel dat je nu in de Ledger naar Settings - >Security -> Passphrase -> Set temporary gaat en je stelt een wachtwoord in dan heb je eigenlijk 25 woorden. Als je nu weer naar de BTC app gaat op de Ledger en in Chrome (zonder de Ledger af te hebben gekoppeld in de tussentijd) heb je opeens een nieuwe wallet met 0 balans. Je hebt eigenlijk een nieuwe wallet gemaakt met 25 woorden. Deze noem ik even wallet GROEN.

Als je de Ledger nu weer afkoppelt -> aankoppelt -> PIN-code intoets en naar je wallet gaat dan kom je weer in wallet ROOD. Ga je weer naar Settings - >Security -> Passphrase -> Set temporary en voert hetzelfde wachtwoord in als de vorige keer dan kom je weer in wallet GROEN als je naar de BTC app gaat.

Theoretisch kun je dus een oneindig aantal wallets aanmaken door telkens een ander 25e woord te kiezen.

Omdat het nogal omslachtig is om telkens die passphrase in te moeten voeren kun je dit 25e woord ook nog aan een tweede pincode koppelen (Attach to PIN). Je hebt dan eigenlijk twee verschillende pincodes. Je normale 12345679 pincode waarmee je in wallet ROOD komt en een nieuwe pincode waarmee je in wallet GROEN komt.

edit: Dit werkt met alle wallets. Ook de Stratis, ETH, enzovoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:48
Dit kun je in principe ook gebruiken voor "plausible deniability" als je met je Ledger Nano S (of Trezor, deze ondersteunt het ook) moet reizen. Je kunt een seed aanmaken zonder passphrase en eentje met passphrase en wanneer je om welke reden dan ook wordt gedwongen om je pincode af te staan, dan geef je enkel die van de wallet zonder passphrase, waar je slechts een kleine hoeveelheid coins op hebt staan.

Er is geen manier voor een aanvaller om te bewijzen dat er nog meer wallets op het apparaat staan.
Ja inderdaad. "The top is in" zegt hij gisteren over Bitcoin terwijl vandaag nieuwe ATHs zijn bereikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Rannasha op 23-05-2017 16:47 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:There's a new sherrif in town

Een hoop mensen hebben inmiddels geklaagd, wat ertoe geleid heeft dat men mij wat extra knopjes heeft gegeven om ook hier een oogje in het zeil te houden :).

Zie de nieuwe topicwaarschuwing. Af en toe een one liner / grapje is echt niet erg, dus geen reden om nu op eieren te lopen, maar probeer het tot een minimum te beperken. Crypto-vragen ongerelateerd aan handel horen hier niet, en zoals altijd geldt: "lees de draad voor je blaat", dus kijk eerst of je vraag niet al beantwoord is in de topicstart of in de topic zelf (gebruik de zoekfunctie!)

Opmerkingen / vragen / suggesties mbt het modereren mogen in het feedbacktopic :)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 23-05-2017 16:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:23
Gaat lekker weer met bitcoins. Ben vannacht flink wat winst kwijtgeraakt (leergeld...), maar dat is ondertussen bijna allemaal weer terug gelukkig.

Die rare spikes bij Kraken, weet iemand wat dat precies is geweest? Foutje in de trade-engine zei iemand hier, maar het is wel heel vreemd alsnog. Die spikes ontstaan nog steeds zo nu en dan. Maar die hele hoge naar 2080 euro is wel heel raar. Verpest ook alle data, want eigenlijk is er op dit moment een ATH voor Bitcoin (all time high), maar dat is niet te zien bij Kraken door die onzin-piek die 100 euro hoger ligt. Daarnaast is elke grafiek waarin die piek te zien is 'vervormd', omdat die piek er in moet passen... Over een paar dagen is die piek echter ook weer een 'dipje', dus komt vanzelf goed :)

Edit: @.oisyn Doe ik het goed? (Zag je mod-break pas na het plaatsen. Terechte ingreep trouwens.)

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 23-05-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 13:46
Iemand ervaring met BitBay?
From now you can use BitBy account without verification. Unverified users are allowed to:
  • deposit and withdraw BTC i LTC without limits
  • deposit PLN, USD, EUR via wire transfers and SEPA (up to 15 000 EUR per year)
  • withdraw PLN, USD, EUR via wire transfers and SEPA (up to 15 000 EUR per year)
  • deposit and withdraw USD, EUR via OKPAY without limits
  • withdraw PLN via express transfers Bluecash without limits
  • Trade without limits!
Vrienden/familie die ik enthousiast maak wil ik hier naar verwijzen. Lijkt me het simpelste om ze mee te laten starten (non-techies, dus account maken kunnen ze wel, maar verificate etc. is teveel gevraagd).

Of zou ik daar een account kunnen maken en ze vanaf verschillende rekeningen SEPA betalingen kunnen laten doen? Dan print ik wel een paper wallet voor ze.

Zelf ben ik op kraken geverifieerd, maar daar moet de naam van de rekeninghouder met de accountnaam overeenkomen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Jogai schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:58:
Iemand ervaring met BitBay?

[...]

Vrienden/familie die ik enthousiast maak wil ik hier naar verwijzen. Lijkt me het simpelste om ze mee te laten starten (non-techies, dus account maken kunnen ze wel, maar verificate etc. is teveel gevraagd).

Of zou ik daar een account kunnen maken en ze vanaf verschillende rekeningen SEPA betalingen kunnen laten doen? Dan print ik wel een paper wallet voor ze.

Zelf ben ik op kraken geverifieerd, maar daar moet de naam van de rekeninghouder met de accountnaam overeenkomen.
Liquiditeit en volume zijn ontzettend laag voor de EUR-markt (de PLN markt is iets beter, maar nog steeds niet geweldig). Met relatief kleine orders kun je de prijs al een behoorlijk eind verschuiven (waardoor de gemiddelde prijs die krijgt/betaalt ook weer minder gunstig is, dit verschijnsel heet 'slippage').

Voor mensen die een eenmalige aankoop willen doen en dat op een paper wallet willen bewaren kun je beter terecht bij een dienst als Bitonic. Veel sneller en gemakkelijker en dat procentje dat je meer betaalt maakt op de lange termijn niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Playa del C. schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:55:
Edit: @.oisyn Doe ik het goed? (Zag je mod-break pas na het plaatsen. Terechte ingreep trouwens.)
Zoals ik al zei, je hoeft niet meteen op eieren te lopen ;). Bovenstaande posts zijn wmb helemaal prima.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Repeating schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:55:
Ik vraag mij af of er hier forumleden zijn die investeren in een bepaalde altcoin omdat zij enthousiast zijn over de techniek erachter, of puur omdat zij denken dat de desbetreffende altcoin in waarde zal stijgen?

Ik begrijp dat dit enigszins samenhangt, maar het grote verschil zit erin dat de tweede groep bij een grote daling in waarde eruit zal springen c.q. bij een grote stijging zal uitcashen. Ik zelf hoor ook meer in de tweede groep (speculant?) toe en heb mij zelf ook een doel gezet waarbij ik zal stoppen met het investeren in altcoins en 100% zal overgaan naar bitcoins.

Hoe investeren jullie?
Voor mij is het een combo tussen techniek en gevoel..
Ik heb ooit (paar jaar geleden) BTCs gekocht omdat het me interesseerde, ondertussen ingestapt in:

- Ethereum. Basis: Techniek. De contracts zijn fantastisch..
- XRP, Ripple. Basis: Techniek/Gevoel. Omdat ik het een boeiend scenario vind dat dit initiatief zich gaat roeren in de huidige financiele markt. ( Voorbeeld )

- Stellar Lumens. Basis: Gevoel. Omdat het Ripple zou kunnen complimenteren in een ideale wereld.
- Siacoins. Basis: Techniek. Interesant gegeven dat er large data files opgeslagen worden in de blockchain.
- Dash - Basis: Gevoel.

Ik leg bij de meeste coins (op ETH en BTC na) ongeveer 50 tot 100eur in, en evalueer vervolgens wekelijks of deze investering het nog waard.
Het gevolg van het evalueren is bijv dat ik uit Dash ben gestapt omdat ik het gevoel kwijt raakte, ik vind het persoonlijk niet meer inoverend genoeg.

Maar ik investeer voor de lange termijn.. Als je snel will cashen dan is een andere tactiek wellicht beter.

TL/DR; pak de top10 van coinmarketcap en lees hun sites, lees verschillende fora over de pros en cons. Uiteindelijk investeer je in de munt die jij interesant vind op basis van gevoel en techniek.

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Op Bitstamp heeft de koers zojuist €2000 aangetikt, toch een mooie mijlpaal. Kraken loopt nog een beetje achter.

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 23-05-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentjanv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 11:15
Helaas is Coinbase alweer (gedeeltelijk) plat. Niet goed voor 'het vertrouwen' zo kort na elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
ETH lijkt weer een beetje terug te krabbelen. Vanmiddag stond ETH nog -8%( rond €155,-) nu stijgt hij langzaam weer en zit hij nu op -2,88% (€162,-)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mauro101 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:31:
ETH lijkt weer een beetje terug te krabbelen. Vanmiddag stond ETH nog -8%( rond €155,-) nu stijgt hij langzaam weer en zit hij nu op -2,88% (€162,-)
Zodra de BTC gaat wil ETH vaak meegaan. Toen de BTC gisteravond omlaag ging was ETH hetzelfde aan het doen. De BTC is weer aan het stijgen en ETH volgt. De charts van die 2 volgen elkaar ook heel mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:33:
[...]

Zodra de BTC gaat wil ETH vaak meegaan. Toen de BTC gisteravond omlaag ging was ETH hetzelfde aan het doen. De BTC is weer aan het stijgen en ETH volgt. De charts van die 2 volgen elkaar ook heel mooi.
Ik denk dat er bij Eth ook nog een andere belangrijke factor meespeelt; hype. Kijk maar hoeveel mensen er gisteren alleen al in dit topic met vragen kwamen waar ze snel Eth aan konden schaffen. Veel van hen (en alle andere nieuwe mensen op de crypto markt) waren eigenlijk te laat om nog in te stappen. Vervolgens maakten ze geen grote klapper en zijn veel denk ik gaan panic-sellen toen de koers wat daalde.

Zo'n gekte als gisteren is eigenlijk ideaal voor de whales. Die dumpen hun alts -> sommige mensen die deze coins hebben raken in paniek en verkopen de boel. De whales hebben Eth gekocht. Als de prijs van Eth flink omhoog gegaan is verkopen ze Eth en gaan weer terug naar de alts (die ze nu goedkoper in kunnen kopen.) Omdat ze uit Eth zijn gestapt daalt de koers en ook hier gaan mensen panic sellen. En nu kunnen ze weer goedkoper Eth inslaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Uitleg van Kraken over de spikes en waarom orders niet geraakt worden:
Suppose the order book is in the following bid > ask state:

sell 1 BTC @1342
sell 1 BTC @1222

buy 1 BTC @1341
buy 1 BTC @1340

Of course what should happen is that the 1222 ask should get filled by the bid at 1341. This means the sell-side gets the best offer on the book. But if the buy-side were to get the best ask on the book, this would mean a fill at 1222, which is what happens in the case of this bid>ask bug. It looks like a bunch of orders got skipped, but actually that's not the case because the bid with the best offer (and therefore the highest priority) was filled with the best ask. The bug instead involves the trade engine sometimes looking at it from the wrong perspective (in this case giving the buy-side the best ask when it should be giving the sell-side the best bid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:42:
[...]
Vervolgens maakten ze geen grote klapper en zijn veel denk ik gaan panic-sellen toen de koers wat daalde.
Ik denk dat dit wel meevalt. De meeste mensen die nu instappen zijn denk ik wel zo slim om de boel even vast te houden en niet gelijk weer te verkopen als het wat daalt. Verder zijn de spike's naar beneden ook heel groot. Die komen niet door wat beginners die 5 of 10 coins verkopen. Die grote spike's omlaag komen juist door de whales die een paar 100 coins of meer dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:42:
[...]

Ik denk dat er bij Eth ook nog een andere belangrijke factor meespeelt; hype. Kijk maar hoeveel mensen er gisteren alleen al in dit topic met vragen kwamen waar ze snel Eth aan konden schaffen. Veel van hen (en alle andere nieuwe mensen op de crypto markt) waren eigenlijk te laat om nog in te stappen. Vervolgens maakten ze geen grote klapper en zijn veel denk ik gaan panic-sellen toen de koers wat daalde.

Zo'n gekte als gisteren is eigenlijk ideaal voor de whales. Die dumpen hun alts -> sommige mensen die deze coins hebben raken in paniek en verkopen de boel. De whales hebben Eth gekocht. Als de prijs van Eth flink omhoog gegaan is verkopen ze Eth en gaan weer terug naar de alts (die ze nu goedkoper in kunnen kopen.) Omdat ze uit Eth zijn gestapt daalt de koers en ook hier gaan mensen panic sellen. En nu kunnen ze weer goedkoper Eth inslaan. :)
"te laat om in te stappen" zulke dingen moet je niet zeggen.. was je bij BTC bij € 1000 koers ook "te laat"? Zulke dingen graag voor je houden, want het voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:19:
Op Bitstamp heeft de koers zojuist €2000 aangetikt, toch een mooie mijlpaal. Kraken loopt nog een beetje achter.
2000 is maar een getal net als 5000 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:51:
[...]

"te laat om in te stappen" zulke dingen moet je niet zeggen.. was je bij BTC bij € 1000 koers ook "te laat"? Zulke dingen graag voor je houden, want het voegt weinig toe.
Ik had het iets genuanceerd neer moeten zetten: "Te laat om in te stappen om binnen een dag een grote klapper te maken." En ik denk dat veel mensen die opeens interesse hadden daar eigenlijk op gehoopt hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:57:
[...]

Ik had het iets genuanceerd neer moeten zetten: "Te laat om in te stappen om binnen een dag een grote klapper te maken." En ik denk dat veel mensen die opeens interesse hadden daar eigenlijk op gehoopt hadden.
Ah, zo snap ik je post wat beter! Inderdaad, door "panic sellen" zullen daytraders en whales flink wat geld verdiend hebben.. maarja, volgens mij is dat leergeld dat we allemaal wel betaald hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Secsytime schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:51:
[...]

Dit inderdaad, een vriend van mij vond het van de zomer ook te laat om in te stappen op 600, die heb ik laatst nog een screenshotje van de koers dat half jaar opgestuurd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat dit wel meevalt. De meeste mensen die nu instappen zijn denk ik wel zo slim om de boel even vast te houden en niet gelijk weer te verkopen als het wat daalt.
Gezien de vragen van gisteren betwijfel ik of iedereen wel zo slim is geweest. Volgens mij waren er ontzettend veel nieuwelingen die opeens gingen investeren.
PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:46:
[...]
Verder zijn de spike's naar beneden ook heel groot. Die komen niet door wat beginners die 5 of 10 coins verkopen. Die grote spike's omlaag komen juist door de whales die een paar 100 coins of meer dumpen.
Dat bedoelde ik ook. De whales beinvloeden de boel en daar reageren de onervaren handelaren (waarschijnlijk te snel) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:01:
[...]

Gezien de vragen van gisteren betwijfel ik of iedereen wel zo slim is geweest. Volgens mij waren er ontzettend veel nieuwelingen die opeens gingen investeren.

[...]

Dat bedoelde ik ook. De whales beinvloeden de boel en daar reageren de onervaren handelaren (waarschijnlijk te snel) op.
Als ik één ding heb geleerd, dan is het om vaak het tegenovergestelde te doen van wat in je op komt.. DONT PANIC!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58

DirtyBird

Praktiserend denker

Secsytime schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:03:
[...]

Als ik één ding heb geleerd, dan is het om vaak het tegenovergestelde te doen van wat in je op komt.. DONT PANIC!!!
Ik heb geleerd dat in deze volatiele markt stop-losses meer kwaad dan goed doen...the hard way :'(

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 06-10 06:32

Ryan1981

Je ne sais pas

Mijn 1 euro is aangekomen op kraken. Gelijk er achter gekomen dat verzenden naar bankrekening een minimum van 5 euro heeft :P Maargoed ik weet dus dat dit werkt.

Dus even een ripple adres aangemaakt op kraken bij deposit en 3 ripple gekocht. Geen idee waar die heen gegaan zijn, ik kan geen optie vinden waar je kan zien wat er op dit nieuw aangemaakte adres gebeurd of een website zoals etherscan, dus voor zover ik weet waren die tijdelijk in een zwart gat. Toen maar gekozen om 3 ripple weer om te zetten in euro en waarempel dat lukte. Ging ook nog vrij snel! Maar wederom een voorbeeld van iets wat gewoon niet duidelijk is!

Zal me weer wat verder gaan inlezen om er achter te komen wat er nu precies met die ripples gebeurd is :P Wat een avontuur dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:01:
[...]

Als je koopt om gelijk weer te verkopen als je op 10% verlies staan kan je er maar beter niet aan beginnen. Had zelf het idee dat veel nieuwe mensen coins ook juist kopen voor de wat langere tijd als investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:05:
Mijn 1 euro is aangekomen op kraken. Gelijk er achter gekomen dat verzenden naar bankrekening een minimum van 5 euro heeft :P Maargoed ik weet dus dat dit werkt.

Dus even een ripple adres aangemaakt op kraken bij deposit en 3 ripple gekocht. Geen idee waar die heen gegaan zijn, ik kan geen optie vinden waar je kan zien wat er op dit nieuw aangemaakte adres gebeurd of een website zoals etherscan, dus voor zover ik weet waren die tijdelijk in een zwart gat. Toen maar gekozen om 3 ripple weer om te zetten in euro en waarempel dat lukte. Ging ook nog vrij snel! Maar wederom een voorbeeld van iets wat gewoon niet duidelijk is!

Zal me weer wat verder gaan inlezen om er achter te komen wat er nu precies met die ripples gebeurd is :P Wat een avontuur dit!
Op kraken heb je geen adres. Je hebt een account waarop kraken bijhoudt waar je recht op hebt. De werkelijke coins hebben ze in cold storage tot je een withdrawl doet.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:05:

De Ripples zaten gewoon in je account op Kraken. Het deposit-adres aanmaken heeft er vrij weinig mee te maken, want dit heb je nodig als je Ripples van een andere locatie naar je Kraken-account wil sturen.

Als je de Ripples wil opnemen, dan moet je ergens een Ripple wallet downloaden/aanmaken en op Kraken voor een Ripple-withdrawal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

DirtyBird schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:07:
[...]

Op kraken heb je geen adres. Je hebt een account waarop kraken bijhoudt waar je recht op hebt. De werkelijke coins hebben ze in cold storage tot je een withdrawl doet.
Dit was idd ook mijn gok, mocht ik de ripple dus zelf willen beheren moet ik ze op dat adres dat ik aangemaakt heb deponeren niet? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:27
PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:06:
[...]

Als je koopt om gelijk weer te verkopen als je op 10% verlies staan kan je er maar beter niet aan beginnen. Had zelf het idee dat veel nieuwe mensen coins ook juist kopen voor de wat langere tijd als investering.
Ik geloof er niets van.

Gros van de nieuwe aanwas ziet een verdubbeling in een jaar en denkt binnen te lopen door snel wat in te kopen op de top én hier premium voor te betalen. Die hebben echt niet nagedacht dat het ook nog eens naar beneden kan gaan. Dat is veel te rationeel gedacht.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Ik denk overigens dat het een heel goed moment is om in te stappen (ETH), als ik het bijv. in de adoptiecurve van Rogers zou moeten zetten, denk ik dat we nu in de "Early Adopters" fase terecht gaan komen. Moet je na gaan wat voor potentie er dan nog is voor de prijs van ETH & BTC.

Afbeeldingslocatie: https://marketingmannen-tv.nl/wp-content/uploads/2013/12/Adaption-curve-1024x503.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:11:
[...]

Ik geloof er niets van.

Gros van de nieuwe aanwas ziet een verdubbeling in een jaar en denkt binnen te lopen door snel wat in te kopen op de top én hier premium voor te betalen. Die hebben echt niet nagedacht dat het ook nog eens naar beneden kan gaan. Dat is veel te rationeel gedacht.
Dan schat ik de gemiddelde persoon hier wat slimmer in dan dat ze zijn als het zo is als je zegt :P

Persoonlijk vond ik ETH van 10 naar 100 al vrij extreem. Had niet gedacht dat ie zo ver door zou gaan als waar we nu zitten zonder correctie. Toen ie op 100 aangekomen was vond ik het persoonlijk al te hoog om in te stappen. Achteraf heb ik dat goed fout natuurlijk, maar 1000% in 3 maanden vond ik nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Holy shit. Waves _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
DaCoTa schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:43:
Uitleg van Kraken over de spikes en waarom orders niet geraakt worden:

[...]
Suppose the order book is in the following bid > ask state:

sell 1 BTC @1342
sell 1 BTC @1222

buy 1 BTC @1341
buy 1 BTC @1340

Of course what should happen is that the 1222 ask should get filled by the bid at 1341. This means the sell-side gets the best offer on the book. But if the buy-side were to get the best ask on the book, this would mean a fill at 1222, which is what happens in the case of this bid>ask bug. It looks like a bunch of orders got skipped, but actually that's not the case because the bid with the best offer (and therefore the highest priority) was filled with the best ask. The bug instead involves the trade engine sometimes looking at it from the wrong perspective (in this case giving the buy-side the best ask when it should be giving the sell-side the best bid).
Ik moet zeggen dat ik dit best wel schokkend vind. Een trade-engine moet natuurlijk wel zelf de juiste regels voor het handelen hanteren. Een opmerking als: 'the trade engine (is) sometimes looking at it from the wrong perspective'. 8)7

Het is uiteindelijk ook niet erg en het is maar een bug, maar zoiets hoort niet te kunnen gebeuren. Het gaat om miljoenen euro's per dag. Dat soort vreemde pieken kan uiteindelijk een stop loss triggeren (niet in dit geval gelukkig) of mensen in paniek brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Ik geloof er niets van.

Mee eens. Na de Bitcoin-rallies van 2013 en de huidige rally zijn er veel mensen die ook een graantje mee willen pikken. Ik denk dat dit ook deels het succes van de altcoins verklaart: Deze zijn minder wijdverspreid dus er is nog meer potentie voor winst.

Maar zodra iedereen en z'n oma opeens cryptocurrencies gaat inslaan is dat een teken dat de boel mogelijk oververhit begint te raken. Na de 2013 rally kwam Bitcoin in een bijna 2 jaar durende bear-market terecht en de top van 2013 werd pas 3 jaar later weer bereikt. Hoeveel "investeerders" zullen blijven zitten als een van de nieuwe cryptocurrencies een dergelijke periode doormaakt?

Er gaat ooit een forse correctie / bear-markt komen en veel van de mensen die nu gouden bergen zien zullen dan eieren voor hun geld kiezen. De vraag is of die correctie vanavond begint, over een maand of over 2 jaar. Tijdens deze correctie zullen veel van de altcoins zonder veel potentie compleet instorten en niet echt meer herstellen. Hetzelfde zag je na 2013. Toen was "NXT" helemaal hot, het zou Bitcoin 2.0 worden en was een tijd lang de #2 op de market cap. Nu stelt het niets meer voor.

Het zijn nu gouden tijden, waar je met vrijwel iedere long-positie geld kunt verdienen. Maar hoeveel van de nieuwe mensen zullen nog steeds zo enthousiast zijn als hun investering voor meer dan een jaar langzaam steeds verder daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Er gaat ooit een forse correctie / bear-markt komen en veel van de mensen die nu gouden bergen zien zullen dan eieren voor hun geld kiezen. De vraag is of die correctie vanavond begint, over een maand of over 2 jaar. Tijdens deze correctie zullen veel van de altcoins zonder veel potentie compleet instorten en niet echt meer herstellen. Hetzelfde zag je na 2013. Toen was "NXT" helemaal hot, het zou Bitcoin 2.0 worden en was een tijd lang de #2 op de market cap. Nu stelt het niets meer voor.
Dat dit met veel alts gaat gebeuren lijkt mij onvermijdelijk. Persoonlijk denk ik dan wel weer dat de BTC minder last gaat krijgen als veel alts onderuit zullen gaan. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die vluchten naar de BTC of dat de BTC een kleine klap krijgt tegenover de alts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb op de blockfolio app aangegeven dat ik eth bij kraken heb, maar als ik er op druk staat er poloniex en de prijs die die aangeeft is veel te hoog. Hierdoor wordt de waarde van mn portfolio nogal overschat. Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
Is litebit een goede om eens mee te proberen als je wat alt bits wilt gaan kopen om mee te handelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

RvV

Ik heb wat ETH gekocht bij litebit. Dat ging prima en snel.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42
[...]

Ik geloof er niets van.

Een stoploss gebruiken kan dan weer slim zijn, zeker als je aan margin trading meedoet. Dan sluit je een positie met maar 10% verlies en laat je het niet verder oplopen. Ik weet zelf overigens ook niet wat ik zou doen als BTC vanavond naar 1000 duikt, ik kreeg gisteren al klamme handen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
geez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:00:
[...]

MIsschien heb ik het concept van trading platforms als Kraken dan verkeerd begrepen - mijn begrip was dat als ik het daar neerzette (om bv. van een deel van mijn BTC een andere coin te kopen), ik mijn BTC daarheen zou moeten senden. Op dat moment zijn zij dus in bezit van die BTC. Klopt dat?

Ik heb een wallet voor BTC (ik doe regelmatig betalingen ermee), binnen een secure en encrypted sandbox. Daarvoor zou ik dus graag een wallet houden. Voor de rest is dat niet strict noodzakelijk.
Ik had er op het begin ook moeite mee het helemaal te begrijpen, maar eigenlijk is het heel eenvoudig.

Zelf bekijk ik het als volgt (neem Bitcoin als voorbeeld): De bitcoin wordt op één grote berg gegooid, alle Bitcoin die er bestaan. Die zitten dus in het blockchain netwerk. Nu kun jij bij je eigen bitcoin komen omdat jij alleen bezit over je private key. Die private key geeft jou dus toegang tot de bitcoin die jij hebt (je wallet). Je public key gebruik je om Bitcoin te kunnen ontvangen.

In geval van een exchange als Kraken of Poloniex bezitten zij 'jouw' private key. Zij hebben dus jouw coins in hun wallet. Jij krijgt echter de toegang om jouw coins te kunnen versturen naar een ander public key. Zelf krijg je wel je eigen public key op zo'n exchange toegewezen zodat je coins naar jouw exchange account kan versturen.

Ik hoop dat het zo helder is voor je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Hoe kan het in godsnaam dat ik om 11:45 en 12:00 2x BTC naar mijn bittrex account gestuurd heb met dezelfde transactiekosten, dat ik om 14:00 de eerste binnen had en nu nog steeds aan het wachten ben op die andere 0,5 BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:27
Remco10 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:00:
Hoe kan het in godsnaam dat ik om 11:45 en 12:00 2x BTC naar mijn bittrex account gestuurd heb met dezelfde transactiekosten, dat ik om 14:00 de eerste binnen had en nu nog steeds aan het wachten ben op die andere 0,5 BTC?
God heb je er niet voor nodig.

Hij is unconfirmed neem ik aan? Er is nogal een grote transactie wachtrij de afgelopen tijd. Ene is meegenomen, de andere niet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

LED-Maniak schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:01:
[...]

God heb je er niet voor nodig.

Hij is unconfirmed neem ik aan? Er is nogal een grote transactie wachtrij de afgelopen tijd. Ene is meegenomen, de andere niet.
Jep

0/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:49
cdfreak_99 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:49:
Is litebit een goede om eens mee te proberen als je wat alt bits wilt gaan kopen om mee te handelen?
Heb je de zoekfunctie gebruikt in dit topic? De vraag is inmiddels meermaals gesteld de laatste dagen.

zie dit voordat je een bericht gepost hebt:
Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
DirtyBird schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:29:
Ik heb op de blockfolio app aangegeven dat ik eth bij kraken heb, maar als ik er op druk staat er poloniex en de prijs die die aangeeft is veel te hoog. Hierdoor wordt de waarde van mn portfolio nogal overschat. Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?
ik heb het als volgt gedaan. voorbeeld BTC / EUR
Coin toevoegen: BTC/EUR
selecteer exchange: kraken
en dan : watch only

Klopt bovenstaande niet? Verwijder m dan en voeg m weer opnieuw toe.
//
hierna wordt de coin zichtbaar in je overzicht. Klik vervolgens op de coin en ga dan naar Holdings.
Hier voer je vervolgens je portfolio in. (add transaction).
Vul daar de aankoop waarde in.

Voor het overzicht kun je dan uiteindelijk de coin kiezen en bij holdings zien wat je winst/verlies is.

Gewoon een beetje ermee spelen. Ik heb wel gemerkt dat Blockfolio een beetje hapert laatste dagen. Is niet altijd bereikbaar, dus het kan zijn dat er veel info van ze gevraagd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Remco10 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:00:
https://blockchain.info/nl/unconfirmed-transactions
Je zal in deze wachtrij staan..
De transactie wordt pas afgerond als hij volledig confirmed is.

Op de homepage (https://blockchain.info/nl/home) kan je bij "zoeken" je het adres van je onvangende wallet invullen, dan zie je allebei de transacties en de status hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Wat betreft de website altcoinforecast: je kan niet terug kijken in hun geschiedenis. Hoe goed/slecht zijn de voorspellingen van de website? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
GrazendeKoe schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:27:
Wat betreft de website altcoinforecast: je kan niet terug kijken in hun geschiedenis. Hoe goed/slecht zijn de voorspellingen van de website? Iemand ervaring mee?
Haha ... ga alsjeblieft niet op zoek naar dit soort dingen. Iedereen die zegt dat hij je kan helpen met traden, probeert er zelf aan te verdienen. Het is je eigen geld, je zult zelf de keuzes moeten gaan maken. Vooral met Bitcoins heb je helemaal niks aan die sites of mensen die vage claims roepen op allerlei fora.

Als iemand ook maar echt wist hoe er winst gemaakt moest worden met dit soort dingen, dan was die persoon nu miljardair en daarna gaat zo'n iemand echt niet een site runnen om anderen te helpen. Los van het feit dat het onmogelijk is, omdat je dan de toekomst correct moet voorspellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 23-05-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:00
Ik heb er flink wat pagina's voor moeten scrollen voor deze afbeelding, maar zonder grappen. Ga a.u.b. niet uit van zulke sites. Je komt bedrogen uit.
Afbeeldingslocatie: https://745515a37222097b0902-74ef300a2b2b2d9e236c9459912aaf20.ssl.cf2.rackcdn.com/c34b6b6c558c7dbb05c495533478af45.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Ik kan je een voorspelling doen: De munt die jij interessant vindt zal in het komende jaar omhoog gaan, met af en toe een dip er tussen. ;) ;)

Ik heb hier nooit de meerwaarde van gezien. Als je zelf goed leest en de nieuwtjes volgt, dan zal je het beter kunnen "voorspellen" als zo'n site.
Die gasten proberen ook alleen maar geld te verdienen aan advertenties. ;)

Niemand kan dit voor je doen.. Als je de tijd er niet voor heb om zelf de juiste informatie te vergaren en beoordelen, dan zal je uiteindelijk de deksel op je neus krijgen.
Informatie vergaar je bij de source, niet op dit soort sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monero maakt eindelijk ook eens wat leuke sprongen (nu over de 40 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 13:46
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:05:
[...]

Liquiditeit en volume zijn ontzettend laag voor de EUR-markt (de PLN markt is iets beter, maar nog steeds niet geweldig). Met relatief kleine orders kun je de prijs al een behoorlijk eind verschuiven (waardoor de gemiddelde prijs die krijgt/betaalt ook weer minder gunstig is, dit verschijnsel heet 'slippage').

Voor mensen die een eenmalige aankoop willen doen en dat op een paper wallet willen bewaren kun je beter terecht bij een dienst als Bitonic. Veel sneller en gemakkelijker en dat procentje dat je meer betaalt maakt op de lange termijn niet uit.
Thanks. Heb toch een account aangemaakt om eens te kijken. Ik zie wel voordelen voor het moment dat ik weer naar euros wil :P

Slippage heb je snel en gaat met grote sprongen als ik het orderboek zo bekijk. Maar voor mijn doel nu ziet het er beter uit als btc-direct (ik kijk naar de LTC prijs).

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:39:
Monero maakt eindelijk ook eens wat leuke sprongen (nu over de 40 euro).
Ik zit eigenlijk meer te wachten op de correctie van NEM... om er daarna in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giftcard schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:40:
[...]

Ik zit eigenlijk meer te wachten op de correctie van NEM... om er daarna in te duiken.
Jammer dat Kraken die laatste niet heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:41:
[...]

Jammer dat Kraken die laatste niet heeft..
Ja klopt, ik zit sinds kort op Poloniex voor SC.
Poloniex site is rete onhandig, vergeleken met Kraken. Maar het is een noodzakelijk kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Interessant hoor:

With Bitcoin, the size of the current blockchain rests at about 15 GB, growing by about 1 MB per hour. If the Bitcoin network were to process Visa's 2000 transactions per second, it would grow by 1 MB per three seconds (1 GB per hour, 8 TB per year).

Ik had nog ergens een (encrypted) bitcoin wallet en dacht ik ga die microbitcoins (0.0004xxx) ook overzetten op kraken, moet ik dus die hele blockchain a 15 GB downloaden om er bij te kunnen en dat duurt 12 dagen volgens de voorspelling (40mbit download). Naja dan maar bewaren tot dat echt wat waard is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:53:
Interessant hoor:

With Bitcoin, the size of the current blockchain rests at about 15 GB, growing by about 1 MB per hour. If the Bitcoin network were to process Visa's 2000 transactions per second, it would grow by 1 MB per three seconds (1 GB per hour, 8 TB per year).
Daar klopt helemaal niets van. Bitcoin heeft een blocktime van 10 minuten, en een block is 1MB (als hij vol is, over de laatste 24h is een block gemiddelt 0.98 MB) Er komt dus 6MB per uur bij (gemiddeld). Totale grote van de blockchain is nu rond de 120GB . Met Bitcoin Core 0.14.1 kan je dat op een 60/6 lijntje in 10 uur binnen trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Biersteker op 23-05-2017 21:02 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 17:13
Dank allen voor de reacties op mijn en de andere noobvragen ;)

Momenteel zit ik nog vol spanning te wachten tot mijn account Tier 1 verified is op Kraken, duurt inmiddels al 30 uur, max 48 blijkbaar, nog even tot morgen wachten dus :)
Biersteker schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:01:
[...]
Daar klopt helemaal niets van. Bitcoin heeft een blocktime van 10 minuten, en een block is 1MB. Er komt dus 6MB per uur bij (gemiddeld). Totale grote van de blockchain is nu rond de 120GB . Met Bitcoin Core 0.14.1 kan je dat op een 60/6 lijntje in 10 uur binnen trekken.
Uit ervaring duurt de processing wel wat langer helaas :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snoey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-02 21:38
Momenteel lees ik al een tijdje mee. Leuk om te zien dat er een hele community actief is in Nederland.

Zelf ben ik vanaf januari actief in de crypto valuta.

Vooral de laatste twee maanden heb ik "flink" geïnvesteerd. In totaal heb ik momenteel €1000,- geïnvesteerd in verschillende Alt Coins op Litebit.

De balans staat nu op €1200,-.

Daarbij hanteer ik de volgende tactiek: Ik investeer bijvoorbeeld €100,- op een "Coin" en wanneer deze op €150,- staat, haal ik mijn €100,- eruit en investeer ik deze in een andere "Coin". Het doel is dus het behalen van 50% rendement.

Hierbij een overzicht van de Alt Coins waarop ik een leuke winst heb kunnen maken:
Startcoin (€55) , Navcoin (€60), ArtByte (€83), Blackcoin (€28)
Bij deze coins heb ik mijn investering er al uitgehaald. De overgebleven (gratis) muntjes wil ik laten staan voor de lange termijn.

Hierbij een overzicht van Alt Coins waar ik verlies op heb gemaakt.
Shadowcoin (De gehele investering van €100) en Crown Coin (€60 euro op een investering van €200).

Shadowcoin heb ik inmiddels om laten zetten naar Particl, echter wordt deze nog niet verhandeld. Het is dus maar afwachten of ik ooit nog een euro terug krijg. Crown Coin laat ik staan omdat de developers nog actief zijn. Ik verwacht op de lange termijn dat ik mijn investering er als nog uit kan halen.

De grootste fout die gemaakt heb is met Litecoin. Ik heb 10 Litecoins gekocht voor €20,- per stuk. Op een bepaald moment stond deze boven de €330,- (en dus 50% rendement). Op dat moment werd ik hebberig en heb ik mijn investering er niet uitgehaald. Een week later zakte de koers van LC hard naar beneden, waardoor ik verliest dreigde te lijden. Op dat moment heb ik er 7 verkocht en vervolgens met dat geld weer andere coins gekocht. De les die ik hier uitgehaald heb is om je vast te houden aan je tactiek.

Myriad Coin is de uitzondering, ik heb daarin €10,- geïnvesteerd voor 30.000 coins. Deze staat nu op €40,- en dat laat ik even staan. Een koers van +€0,01 levert een rendement van €300,- euro op. Dat vind ik een zeer gunstige situatie voor een investering van €10,-

Verder heb ik de volgende coins waarbij ik momenteel die nog niet het rendement van +50% behaald hebben: Dodgecoin, Vertcoin, Feathercoin, PIVX, Gulden, Peercoin, Stratis. Momenteel staan deze wel in de plus.

Tot slot vind ik Litebit een fijne site. Het maakt het kopen en verkopen van "Crypto" heel makkelijk. Helaas heeft alles zijn prijs, want de verkoopkoers ligt tussen de 10% en 15% lager dan de koers waarop je de coins koopt. Daardoor kan je alleen winst maken wanneer de koers van een coin flink stijgt en dus een hoger risico op verlies.

Nou heb ik ook nog een vraag. Ik heb ook een keer via Litebit 0.01 Zcash gekocht voor €6,-. Deze zit in een aparte wallet. Deze kan ik niet verkopen voor de huidige koers (+€200) . Kent iemand een website zoals Litebit waar ik Zcash kan verkopen?

Als jullie het leuk vinden om dit soort verslagjes te lezen, zal ik dit vaker posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 12:13
Vorige week vrijdag mijn account aangemaakt bij kraken, sinds vandaag Tier 1 geverifieerd, nog steeds geen bevestiging voor tier 2 :(.
Momenteel bezig met op elk site waar men BTC kan aankopen accounts aan te maken , zodat ik de volgende keer direct kan kopen.
geez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:02:
Dank allen voor de reacties op mijn en de andere noobvragen ;)

Momenteel zit ik nog vol spanning te wachten tot mijn account Tier 1 verified is op Kraken, duurt inmiddels al 30 uur, max 48 blijkbaar, nog even tot morgen wachten dus :)

[...]

Uit ervaring duurt de processing wel wat langer helaas :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:00
snoey schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:04:
Kent iemand een website zoals Litebit waar ik Zcash kan verkopen?
Die ken ik. https://anycoindirect.eu/nl/verkopen/zcash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
J rock schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:08:
Vorige week vrijdag mijn account aangemaakt bij kraken, sinds vandaag Tier 1 geverifieerd, nog steeds geen bevestiging voor tier 2 :(.
Momenteel bezig met op elk site waar men BTC kan aankopen accounts aan te maken , zodat ik de volgende keer direct kan kopen.

[...]
Same here. Donderdag t/m tier 4 ingevuld.

Litebit, klopt het dat ze nooit iets op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Momenteel lees ik al een tijdje mee. Leuk om te zien dat er een hele community actief is in Nederland.

Vooral de laatste twee maanden heb ik "flink" geïnvesteerd. In totaal heb ik momenteel €1000,- geïnvesteerd in verschillende Alt Coins op Litebit.

Daarbij hanteer ik de volgende tactiek: Ik investeer bijvoorbeeld €100,- op een "Coin" en wanneer deze op €150,- staat, haal ik mijn €100,- eruit en investeer ik deze in een andere "Coin". Het doel is dus het behalen van 50% rendement.

Hierbij een overzicht van de Alt Coins waarop ik een leuke winst heb kunnen maken:
Startcoin (€55) , Navcoin (€60), ArtByte (€83), Blackcoin (€28)
Bij deze coins heb ik mijn investering er al uitgehaald. De overgebleven (gratis) muntjes wil ik laten staan voor de lange termijn.

Hierbij een overzicht van Alt Coins waar ik verlies op heb gemaakt.
Shadowcoin (De gehele investering van €100) en Crown Coin (€60 euro op een investering van €200).

Shadowcoin heb ik inmiddels om laten zetten naar Particl, echter wordt deze nog niet verhandeld. Het is dus maar afwachten of ik ooit nog een euro terug krijg. Crown Coin laat ik staan omdat de developers nog actief zijn. Ik verwacht op de lange termijn dat ik mijn investering er als nog uit kan halen.

De grootste fout die gemaakt heb is met Litecoin. Ik heb 10 Litecoins gekocht voor €20,- per stuk. Op een bepaald moment stond deze boven de €330,- (en dus 50% rendement). Op dat moment werd ik hebberig en heb ik mijn investering er niet uitgehaald. Een week later zakte de koers van LC hard naar beneden, waardoor ik verliest dreigde te lijden. Op dat moment heb ik er 7 verkocht en vervolgens met dat geld weer andere coins gekocht. De les die ik hier uitgehaald heb is om je vast te houden aan je tactiek.

Myriad Coin is de uitzondering, ik heb daarin €10,- geïnvesteerd voor 30.000 coins. Deze staat nu op €40,- en dat laat ik even staan. Een koers van +€0,01 levert een rendement van €300,- euro op. Dat vind ik een zeer gunstige situatie voor een investering van €10,-

Verder heb ik de volgende coins waarbij ik momenteel die nog niet het rendement van +50% behaald hebben: Dodgecoin, Vertcoin, Feathercoin, PIVX, Gulden, Peercoin, Stratis. Momenteel staan deze wel in de plus.

Tot slot vind ik Litebit een fijne site. Het maakt het kopen en verkopen van "Crypto" heel makkelijk. Helaas heeft alles zijn prijs, want de verkoopkoers ligt tussen de 10% en 15% lager dan de koers waarop je de coins koopt. Daardoor kan je alleen winst maken wanneer de koers van een coin flink stijgt en dus een hoger risico op verlies.

Nou heb ik ook nog een vraag. Ik heb ook een keer via Litebit 0.01 Zcash gekocht voor €6,-. Deze zit in een aparte wallet. Deze kan ik niet verkopen voor de huidige koers (+€200) . Kent iemand een website zoals Litebit waar ik Zcash kan verkopen?

Als jullie het leuk vinden om dit soort verslagjes te lezen, zal ik dit vaker posten.
Leuk bericht.. Heb je ook een rede waarom je speciaal voor deze munten hebt gekozen, ipv elke andere coin uit de levensgrote vijver?
Ik gok dat de Gulden een stukje chauvinisme is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoey
Giftcard schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:10:
[...]

Leuk bericht.. Heb je ook een rede waarom je speciaal voor deze munten hebt gekozen, ipv elke andere coin uit de levensgrote vijver?
Ik gok dat de Gulden een stukje chauvinsme is? ;)
Bedankt voor de positive reactie.

De Gulden was de aanleiding voor het investeren in crypto. Iemand op Facebook plaatste in december 2016 een bericht over Gulden en dat deze over een jaar flink in waarde gaat stijgen. Toen heb ik voor €8,- 200NLG gekocht en ben ik mij gaan verdiepen in andere crypto. Daarbij baseerde ik mijn keuze op basis van de grafieken de koers weergaven. Ik investeerde eerst in de coins die voorheen piekte en op dat moment in een dal zaten. Vervolgens ben ik coins gaan kopen die hard gestegen waren (zoals Shadowcoin, met als resultaat investering weg). Vervolgens heb ik geïnvesteerd die al lange periode heel weinig waard zijn, zoals ArtByte, Startcoin, NAV, Myriad (deze hebben mij leuke opbrengsten opgeleverd). Momenteel ben ik voornamelijk aan het spreiden, omdat ik de boot niet meer wil missen als een coin uit het niets flink in koers stijgt.

Het uiteindelijke doel is zoveel mogelijk "gratis coins" over te houden bij zoveel mogelijk verschillende coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoey
Dankjewel voor het delen van de link! Als ik het goed begrijp zal ik eerst Jaxx moeten installeren, waarbij ik vervolgens mijn Zcash naar Jaxx overboek. Wanneer Zcash in Jaxx staan kan ik deze verkopen via AnyCoin. Klopt dat? :)

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04
NLMaca schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:07:
[...]

hierna wordt de coin zichtbaar in je overzicht. Klik vervolgens op de coin en ga dan naar Holdings.
Hier voer je vervolgens je portfolio in. (add transaction).
Vul daar de aankoop waarde in.
Dit vind ik niet zo evident eigenlijk.
Als je enkel een coin koopt en verder niks meer mee doet is dat geen enkel probleem.

Maar stel dat je 0.5 BTC à 1600$
En daarna verkoopt je 2 ETH à 0.073BTC.
Enzovoort...

Dan wordt het al iets ingewikkelder.
Nog niet te spreken over wat je moet doen als je BTC uitleent en dus BTC als interest terug krijgt :)
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:53:
[...]

Ik had nog ergens een (encrypted) bitcoin wallet en dacht ik ga die microbitcoins (0.0004xxx) ook overzetten op kraken, moet ik dus die hele blockchain a 15 GB downloaden om er bij te kunnen en dat duurt 12 dagen volgens de voorspelling (40mbit download). Naja dan maar bewaren tot dat echt wat waard is :P.
Kan je het dan beter niet nu al doen?
Tegen dat het wel iets waard is kan het misschien 2 dagen duren om de blockchain te downloaden? :P
Je kan het dan naar een wallet zetten die de blockchain niet moet downloaden, zoals Electrum of zo :)

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 23-05-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Volgens mij wordt ReddCoin gepompt. Of het slaat opeens aan.

In de afgelopen week +500%, terwijl het heel lang niets deed.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 19:24
Waar zijn er momenteel nog ergens dogecoins te koop? Ze worden overal net voor Mn neus weggekaapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:49
Fire69 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Dit vind ik niet zo evident eigenlijk.
Als je enkel een coin koopt en verder niks meer mee doet is dat geen enkel probleem.

Maar stel dat je 0.5 BTC à 1600$
En daarna verkoopt je 2 ETH à 0.073BTC.
Enzovoort...

Dan wordt het al iets ingewikkelder.
Nog niet te spreken over wat je moet doen als je BTC uitleent en dus BTC als interest terug krijgt :)
[...]
m.b.t rente wordt een ander verhaal, maar je kan ipv een buy order er ook gewoon een sell order inzetten, voor zover ik dat zelf ondervindt regelt de app dat zelf.

het lijkt mij niet een app die geschikt is om een hele 'boekhouding' in te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
JesseSebastian schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Zit momenteel in Factom omdat ik geloof dat er een plekje in de cryptowereld is voor deze techniek.
Hoor in dit forum bijna niemand erover spreken, dit is of positief voor mij dat dit nog gaat komen, of ik ziet er natuurlijk gigantisch naast:P

Deze video heeft mij in ieder geval over de streep getrokken toen ik instapte.
YouTube: Factom For Investors #1 - What Is Factom (FCT)? - By Tai Zen

Nadeel is dat er weinig wallets zijn om het te storen. Langzaam aan komen deze er wel, wat ik weer als positief zie voor de Factoids.
Factom zou nog best aardig kunnen groeien. Ze hebben investeringen opgehaald van onder andere de Bill & Melinda Gates Foundation, Department of Homeland Security, Tim Draper etc. Ze zijn ook al bezig met testen in het veld voor D.H.S. Volgens mij hebben ze iets van $8 miljoen seed funds opgehaald. Ze doen echter alles in hun eigen tempo en hypen verder zelf niets op. De prijs is ook al heel lang redelijk constant, ook omdat er veel op ge-margin trade wordt op Polo. Er komt wel een moment dat die nog uit gaat breken.

Wat Waves betreft (kan het bericht niet meer terug vinden in dit topic, gaat veel te snel:P), die stijgt voornamelijk (onder andere) door de toevoeging van een EUR gateway in hun light wallet. Dit opent deuren tot een heel nieuwe groep aan investeerders en geeft bestaande gebruikers weer een extra mogelijkheid in het gebruik van hun account.

Het valt me op dat veel mensen coins kopen terwijl ze zich eigenlijk niet goed hebben ingelezen. Je hebt er ook een aardige dag taak aan om overal bij te blijven, maar wat verder gegrond onderzoek zou in sommige gevallen niet verkeerd zijn.

Ook is het verstandig om wat verder te kijken dan alleen de top 10 coins op coinmarketcap. Er zijn zat juweeltjes te vinden, waar een veel hoger rendement valt te behalen, echter kost het veel tijd om alles door te lezen en misschien wat inlevingsvermogen in eventuele haalbaarheid van bepaalde doelstellingen. Ook dien je soms wel een paar maanden te wachten voor dat die ene coin nu een keer gaat stijgen, maar goed, geduld wordt beloond!

Wanneer je een coin op Coinmarketcap selecteert, kun je (meestal) door middel van het klikken op "Announcement" in het Bitcointalk topic terecht komen waar in de meeste gevallen veel meer info over het project wordt beschreven en eventuele links naar Slack/Telegram waar ook vaak actief gediscussieerd wordt.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen lees ik mee in dit forum en heb al veel geleerd, maar vraag me af wat jullie doen met al die verschillende coins? Downloaden jullie allemaal verschillende wallets of laat je het op een exchange staan?

Ik zie sommige mensen over zoveel verschillende coins praten en vraag me af hoe jullie dit doen. Ik zie soms met al die wallets door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:59:
Sinds een aantal dagen lees ik mee in dit forum en heb al veel geleerd, maar vraag me af wat jullie doen met al die verschillende coins? Downloaden jullie allemaal verschillende wallets of laat je het op een exchange staan?

Ik zie sommige mensen over zoveel verschillende coins praten en vraag me af hoe jullie dit doen. Ik zie soms met al die wallets door de bomen het bos niet meer.
Met een wallet als Jaxx kan je meerdere soorten coins in dat ene programma opslaan. Er zijn natuurlijk meer programma's die dit kunnen. Anders kom je inderdaad uit op een exchange of meerdere programma's.

Als je gaat handelen ontkom je niet aan een exchange. Wil je coins voor langere tijd bewaren zou ik dat in eigen beheer doen, wel goed backups maken natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2017 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giftcard
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:59:

Er zijn wallets die meerdere coins te gelijk kunnen bedienen..

Momenteel heb ik een stack van 1 coin in een offline wallet, en de overige verdeeld over meerdere exchanges voor de handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:19
Sando schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:45:
Volgens mij wordt ReddCoin gepompt. Of het slaat opeens aan.

In de afgelopen week +500%, terwijl het heel lang niets deed.
Klopt, maar ben ook benieuwd of het deels Komt door aankondiging redd id en iets van gerucht met telegram. ( heb al tijd niets meer gelezen omdat de coin niets deed)

Ben toch geneigd een deel eruit te halen.en dan te gaan verkopen/ shapshiften.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-10 16:04
Zo te zien wordt Voxels (VOX) nu ook hard gepompt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 06-10 10:27

Als je 2 maanden geleden ethereum had gekocht en niks gedaan had was dit nu 4000 euro+ je rendement is eigenlijk heel slecht als je kijkt naar de groei van alle munten de afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik heb na een aantal zoekopdrachten hier niets over gevonden, dus toch maar de vraag in een post.

Ik wil via https://registrar.ens.domains/ een aantal wallet namen bemachtigen. Dit kan enkel via het Ropsten Testnetwerk. Bij het opvragen van een domein status, wordt er de volgende melding getoond:

"You are on the ropsten network. Names owned this network are not valid on the mainchain"

Betekent dit dat de op het Ropsten Test Net gereserveerde/geclaimde domeinen niet geldig zijn op de 'echte' chain? Wat voor implicaties heeft dit? Ik zie dat er volop geboden wordt op de wallet namen, dus ik kan me niet voorstellen dat de resultaten beperkt zijn tot een test netwerk wat weer gereset kan worden of niet in het echt gebruikt wordt.

Edit: Opgelost. Het is dus wel gewoon mogelijk om via de main chain te verbinden en te bieden. Wegens een eerdere melding op de site was de verwarring dus ontstaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Soru op 23-05-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

Waarom duurt het zolang voordat de bevestigingen op transacties komen? Heb dit eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Een van mijn transacties loopt al sinds 18:30 en is nog geen enkele keer bevestigd terwijl ik wel gewoon een standaard fee eraan gehangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Mirved schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:13:
[...]

Als je 2 maanden geleden ethereum had gekocht en niks gedaan had was dit nu 4000 euro+ je rendement is eigenlijk heel slecht als je kijkt naar de groei van alle munten de afgelopen 2 maanden.
Als ik dat 2 maanden geleden had geweten dan had ik er wel meer in gestoken, dat is nogal makkelijk achteraf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 17:35

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

lasharor schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:22:
Waarom duurt het zolang voordat de bevestigingen op transacties komen? Heb dit eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Een van mijn transacties loopt al sinds 18:30 en is nog geen enkele keer bevestigd terwijl ik wel gewoon een standaard fee eraan gehangen heb.
er zijn 170k unconfirmed transactions op het moment, het is dus erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

lasharor schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:22:
Volgens mij is dit nu al 4124596 keer asked and answered.

Bitcoin heeft een zeer slecht schalend achterhaald problematisch vervelend onpractisch transactiesysteem dat maar 7 transacties per seconde aankan. Daarbij krijgen hogere fee's voorrang.

De 'normale' fee betekent dat er 150.000 170.000 wachtenden voor u zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 23-05-2017 22:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Heren,

Wat zouden jullie doen, heb hier een vooral timing gerelateerde vraag.
Zit nog op 18ZCash (aankoopkoers 57$). Wil wat winst pakken na die absurde stijging van gisteren (100% in 1 dag), zoiets maak je zeer zelden mee bij aandelen.

Wil 8 stuks verkopen, vooral de snelle verwatering/inflatie staat me niet aan. Aantal uitstaande munten stijgt flink dus bij gelijkblijvende marketcap zakt je prijs per munt.

Nu kan ik die 8 stuks omwisselen in euro's zodat je wat liquiditeit hebt, mocht er zich een keer een flinke crash voordoen. Niet ondenkbaar nu er veel nieuw geld in de (alt) coins zit.
Of je kan het omzetten in Bitcoin, maar die is me toch echt veel te hard gegaan. Wellicht over een weekje komt die met een hele forse correctie waardoor de meeste piet particulieren weer gaan paniek sellen.

Twijfels twijfels :). Of als iemand de nieuwe ripple of ethereum al heeft gevonden, houd ik me aanbevolen ;)

Groeten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Timberly2 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:24:
Heren,

Zit nog op 18ZCash (aankoopkoers 57$). Wil wat winst pakken na die absurde stijging van gisteren (100% in 1 dag), zoiets maak je zeer zelden mee bij aandelen.

Wil 8 stuks verkopen, vooral de snelle verwatering/inflatie staat me niet aan. Aantal uitstaande munten stijgt flink dus bij gelijkblijvende marketcap zakt je prijs per munt.

Nu kan ik die 8 stuks omwisselen in euro's zodat je wat liquiditeit hebt, mocht er zich een keer een flinke crash voordoen. Niet ondenkbaar nu er veel nieuw geld in de (alt) coins zit.
Of je kan het omzetten in Bitcoin, maar die is me toch echt veel te hard gegaan. Wellicht over een weekje komt die met een hele forse correctie waardoor de meeste piet particulieren weer gaan paniek sellen.

Twijfels twijfels :). Of als iemand de nieuwe ripple of ethereum al heeft gevonden, houd ik me aanbevolen ;)

Groeten!
Afbeeldingslocatie: https://745515a37222097b0902-74ef300a2b2b2d9e236c9459912aaf20.ssl.cf2.rackcdn.com/c34b6b6c558c7dbb05c495533478af45.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Timberly2 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:24:
Heren,

Groeten!
Vragen vragen vragen... :) Niemand, zelfs niet op tweakers, heeft zoveel wijsheid.

Je vraagt naar de nieuwe Ethereum.. Lees eens over Augur. De basis is Ethereum.
Voor de rest, zie @Hatsieflatsie z'n sprekende plaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Haha, ja die heb ik hatsieflatsie wel eens vaker zien delen :)

Mooi, klopt dat het vragen naar de bekende weg is.
Dan zet ik het om in cash, rustig aan winst pakken kan geen kwaad als zelfs radio DJ's van Veronica instappen. Zo gaat het gezegde toch: als zelfs de kapper over aandelen begint, dan is topvorming aanstaande. En nog daadwerkelijk verifieerbaar (N=1) ook in reallife xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 06-10 10:27
JJerome schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Als ik dat 2 maanden geleden had geweten dan had ik er wel meer in gestoken, dat is nogal makkelijk achteraf natuurlijk.
Geldt voor vrijwel elke coin. Dus blijkbaar verdien je erg weinig met al dat traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Soru schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:15:
Ik heb na een aantal zoekopdrachten hier niets over gevonden, dus toch maar de vraag in een post.

Ik wil via https://registrar.ens.domains/ een aantal wallet namen bemachtigen. Dit kan enkel via het Ropsten Testnetwerk. Bij het opvragen van een domein status, wordt er de volgende melding getoond:

"You are on the ropsten network. Names owned this network are not valid on the mainchain"

Betekent dit dat de op het Ropsten Test Net gereserveerde/geclaimde domeinen niet geldig zijn op de 'echte' chain? Wat voor implicaties heeft dit? Ik zie dat er volop geboden wordt op de wallet namen, dus ik kan me niet voorstellen dat de resultaten beperkt zijn tot een test netwerk wat weer gereset kan worden of niet in het echt gebruikt wordt.

Edit: Opgelost. Het is dus wel gewoon mogelijk om via de main chain te verbinden en te bieden. Wegens een eerdere melding op de site was de verwarring dus ontstaan.
Ehh, sinds 4 mei kan je namen aanvragen op het normale netwerk. Ik zou niet weten waarom je nog op het testnetwerk domeinnamen wil aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Must see. Niet erg gemakkelijk om alles te volgen voor niet-USA mensen, maar alsnog leerzaam genoeg en het idee geldt ook voor de euro. Hierna snap je ook waarom de rente momenteel zo laag staat en waarom wij een steeds groter groeiende staatsschuld hebben.
YouTube: The Monetary System Visually Explained
En waarom een decentrale currency nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 23-05-2017 23:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 23:59

BLACKfm

o_O

Dacht toch maar even op zoek te gaan naar oude wallets.. helaas niks gevonden, maar op een website https://bittrex.com had ik blijkbaar nog 14 Auroracoins staan (niks waard) en 0,03xx (ca. 60 euro) aan BTC :P.

#Winning.

Kom ik daar tevens tot de conclusie dat ik ooit in het bezit was van 150k NLG (guldencoin??) wat ongeveer €8500,- waard is nu.

En Litecoins... ooit op een 'dieptepunt' 520 LTC verkocht tegen €2,85.... Ik kan wel janken als ik naar al die cijfertjes kijk en nu gewoon €20k had kunnen hebben als ik al die muntjes had bewaart :P.

Maar ik pak hopelijk zo nog wel even 60 euro mee, so i got that going for me :D.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
Altijd blijven lachen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Playa del C. schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:01:
Must see. Niet erg gemakkelijk om alles te volgen voor niet-USA mensen, maar alsnog leerzaam genoeg en het idee geldt ook voor de euro. Hierna snap je ook waarom de rente momenteel zo laag staat en waarom wij een steeds groter groeiende staatsschuld hebben.
YouTube: The Monetary System Visually Explained
En waarom een decentrale currency nodig is.
Nodig. Toegestaan is een ander verhaal. De QE is nodig om staatsschulden te kunnen financieren. Als de Amerikaanse overheid later handel in BTC verbiedt vanwege ongeruleerde karakter, zeker wanneer BTC $3000 voorbij is... dan klapt het ineen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BLACKfm schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:10:
Dacht toch maar even op zoek te gaan naar oude wallets.. helaas niks gevonden, maar op een website https://bittrex.com had ik blijkbaar nog 14 Auroracoins staan (niks waard) en 0,03xx (ca. 60 euro) aan BTC :P.

#Winning.

Kom ik daar tevens tot de conclusie dat ik ooit in het bezit was van 150k NLG (guldencoin??) wat ongeveer €8500,- waard is nu.

En Litecoins... ooit op een 'dieptepunt' 520 LTC verkocht tegen €2,85.... Ik kan wel janken als ik naar al die cijfertjes kijk en nu gewoon €20k had kunnen hebben als ik al die muntjes had bewaart :P.

Maar ik pak hopelijk zo nog wel even 60 euro mee, so i got that going for me :D.
Het kan altijd nog erger :P Er heeft iemand eens 2 pizza's gekocht voor 10.000 BTC. (iets meer dan 22 miljoen dollar vandaag de dag)
Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).