Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.828 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:15:
[...]

ETH en BTC. Alleen BTC heeft zo'n hoge fee op dit moment
ETH zou je bij LiteBit.eu kunnen kopen. Als je onder de 350 per dag blijft is geen verificatie nodig.

BTC kan je tot enorme bedragen bij Bitonic kopen met alleen een rekening verificatie. Vind dat zelf wel prima, heb ook geen zin om een kopie van mijn paspoort op te sturen.
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:16:
Nou Bitonic heeft nu weer 205 BTC beschikbaar
Het gaat ook echt hard daar. 15 minuten terug was het nog 250 en nu nog 180.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 10:27
KingKoning schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Ja, theoretisch is dat waar. Maar als je investering >10x over de kop is, dan kan je wel je originele er uit halen, maar stel dat je er dan 1000 heb ingestopt en 1000 weer uithaalt, baal je toch alsnog wel flink als de koers inklapt.
Ja, dan heb je niks verloren, maar zo voelt het wel!

[...]

Nou mn totale ETH portfolio gekocht over de koers van 2016, gemiddeld voor zon 9,60 per stuk, dus helaas geen 6,50 maar je hoort me niet klagen.

Los van dat ik geloof in ethereum als technologie, voelt wat er in 2017 gebeurt in crypto als geheel wel een beetje als een bubble. Er zijn slechts een paar coins die echt waarde toevoegen en verder zit er heel veel rommel tussen.
Als de klap komt (de bubbel barst) zullen ook degenen met potentie een klap gaan krijgen. Dan gaan mensen massaal uit crypto als geheel stappen.

Het internet had ook enorme potentie, maar ook de dot.com bubbel is gebarsten. Hoeveel % heeft het daar overleefd? Zou het 20 zijn? (80/20 regel). En zelfs die 20 zullen een dip gehad hebben.
Wat er dit jaar gebeurd in Crypto kan niet oneindig doorgaan denk ik, ondanks dat er enorme potentie in de blockchain zit.
Dat heb je ook als je geheel alles verkoopt nu. Dan heb je ook achteraf spijt van "ik had nu x bedrag meer kunnen hebben"

Over je 2de stuk, dat is al meerdere malen ook bij Bitcoin gebeurd als er echt toekomst in een munt zit (zoals ETH) dan komt dat echt wel weer goed. Zie bijv. wat er toen gebeurd is rond de DAO. Vandaar dat ik ook niet in allerlei random coins zit maar alleen in BTC en ETH. Ik hoef mij niet druk te maken na een crash omdat de verwachting is dat het in de toekomst toch weer flink zal stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
Mirved schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Dat heb je ook als je geheel alles verkoopt nu. Dan heb je ook achteraf spijt van "ik had nu x bedrag meer kunnen hebben"

Over je 2de stuk, dat is al meerdere malen ook bij Bitcoin gebeurd als er echt toekomst in een munt zit (zoals ETH) dan komt dat echt wel weer goed. Zie bijv. wat er toen gebeurd is rond de DAO. Vandaar dat ik ook niet in allerlei random coins zit maar alleen in BTC en ETH. Ik hoef mij niet druk te maken na een crash omdat de verwachting is dat het in de toekomst toch weer flink zal stijgen.
Alleen heeft BTC wat fundamentele problemen wat ETH weer niet heeft. Bijvoorbeeld stroomverbruik of onenigheid over SigWit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42
Remco10 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:17:
Ik twijfel tussen Steem of Waves, welke heeft de grootste potentie voor de lange termijn volgens jullie? Zou er graag 500 in willen slaan van 1 van beide.. Zou graag een van deze twee in m'n portefeuille willen hebben ;)
Steem durf ik niet aan te beginnen ivm inflatie. Ik heb voor de gok (korte termijn) wel een paar k GOLOS gehaald. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:18:
[...]

ETH zou je bij LiteBit.eu kunnen kopen. Als je onder de 350 per dag blijft is geen verificatie nodig.

BTC kan je tot enorme bedragen bij Bitonic kopen met alleen een rekening verificatie. Vind dat zelf wel prima, heb ook geen zin om een kopie van mijn paspoort op te sturen.

[...]

Het gaat ook echt hard daar. 15 minuten terug was het nog 250 en nu nog 180.
Bitonic was gisteren uitverkocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 06-10 06:32

Ryan1981

Je ne sais pas

Vandaag 1 euro naar mijn kraken account gestuurd om te kijken of dat werkt :P Daarna eens kijken of ik die er ook weer af kan halen en dan ga ik eens wat coins kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waterkoker schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Bitonic was gisteren uitverkocht :9
I know :) En nog lang ook. Overdag hadden ze de hele tijd niets en de dag daarvoor ook niet. Gisteren in de dip rond 01:00 kwam er wat binnen en dat was ook gelijk weg. Er kwam toen 2x 7.5BTC binnen en binnen 1 minuut was het weg. Vandaag kwam er 250BTC binnen wat ook vrij snel zakte naar onder de 160. Daarna is het weer aangevult en nu blijft het even vrij stabiel. Alles wat de de afgelopen 3 dagen te koop was is verkocht. Dit is de eerste dag dat ze weer voor langere tijd voorraad hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Gisteravond wat geld overgeschreven van Kraken naar ING. Is zojuist bijgeboekt.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58

DirtyBird

Praktiserend denker

Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:08:
Vandaag 1 euro naar mijn kraken account gestuurd om te kijken of dat werkt :P Daarna eens kijken of ik die er ook weer af kan halen en dan ga ik eens wat coins kopen :D
Niet zo angstig, een SEPA boeking is gereguleerd en gaat wel goed hoor :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:00
Mirved schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Ja eens, er zit potentie in sommige coins cq platformen, echter wat er in crypto gebeurt nu als totale markt, vertoont wel flinke parallellen met een bubbel. Als die barst, krijgen ook de spelers met potentie een klap.
Liever heb ik het dan verkocht, om eventueel lager weer in te stappen, of te voorkomen dat je echt alles kwijtraakt.

Ik geloof echt in de potentie van de blockchain, maar wat er dit jaar gebeurd is geen natuurlijke groei meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

DirtyBird schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Niet zo angstig, een SEPA boeking is gereguleerd en gaat wel goed hoor :p
Ik weet niet eens waar sepa voor staat :P Ook staat er veel meer informatie op de website van kraken voor het invullen van bank gegevens dan ik bij het overmaak scherm van de ING kan invullen dus dan maar 1 euro leergeld voor het geval ik het verkeerd aan het doen ben :P
KingKoning schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Ja eens, er zit potentie in sommige coins cq platformen, echter wat er in crypto gebeurt nu als totale markt, vertoont wel flinke parallellen met een bubbel. Als die barst, krijgen ook de spelers met potentie een klap.
Liever heb ik het dan verkocht, om eventueel lager weer in te stappen, of te voorkomen dat je echt alles kwijtraakt.

Ik geloof echt in de potentie van de blockchain, maar wat er dit jaar gebeurd is geen natuurlijke groei meer.
Helemaal mee eens, die waarde van de bitcoin is echt onwerkelijk in mijn ogen. Ik had zelf altijd al een beetje het gevoel dat dit niet ver van een pyramide spel zit maar dan in plaats van dat je het geld direct uitwisselt zet je het eerst om in iets anders :P Maargoed de tijd zal het leren.

[ Voor 48% gewijzigd door Ryan1981 op 23-05-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 09:03
Mijn eerste Sepa overboeking naar Kraken van 50 euro staat al sinds vrijdag on Hold. Het is voor het eerst dat ik Fiat overmaak, omdat ik er mijn bitcoin euro's wil weghalen (test). Is het normaal dat het zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Chedara schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:31:
Mijn eerste Sepa overboeking naar Kraken van 50 euro staat al sinds vrijdag on Hold. Het is voor het eerst dat ik Fiat overmaak, omdat ik er mijn bitcoin euro's wil weghalen (test). Is het normaal dat het zo lang duurt?
Kijk in je mail, waarschijnlijk moet je confirmation geven. Heb ik ook een tijdje over gedaan :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Pak je toch een andere exchange? Bij polo kun je zoveel btc storten als je wilt en daar ETH van kopen.

Die 2000USD withdrawal limit is wel irritant zeg
Ja maar wil in EUR storten, bezit namelijk geen BTC atm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkinnyD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-06-2017
hansdegit schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:09:
Gisteravond wat geld overgeschreven van Kraken naar ING. Is zojuist bijgeboekt.
Hoelang duurde de verificatie van Tier 2 bij jou? Dit is niet 1-2-3 geregeld heb ik het idee.

Andere vraag: klopt het dat je daarna met EUR gelijk BTC/ETH kan kopen bij Kraken? Of raden jullie aan eerst via een andere plek (btcdirect?) EUR naar BTC te wisselen alvorens ETH te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

De groei van BTC vind ik eigenlijk wel meevallen. ETH is wel vrij hard gegaan zonder een flinke correctie. De BTC heeft 100% gedaan in 4 maanden tijd. ETH heeft 1500% gedaan 4 maanden tijd. Sommige alts hebben nog veel meer gedaan dan ETH.

Ik denk dat je bij een hoop alts zeker van een bubbel kan spreken en van ETH misschien ook wel. Alleen de BTC vind ik wel meevallen. Ik denk dan ook dat als er klappen komen dit voornamelijk bij de alts gaat komen en niet of veel minder bij de BTC. Tuurlijk kan de BTC ook met flinke stappen omlaag, maar toch denk ik dat dit de beste munt blijft om voor langere tijd vast te houden. De BTC is de laatste tijd eigenlijk steeds stabieler geworden. Als er correcties zijn bij de BTC dan zijn ze niet heel groot en zijn ook binnen no-time weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
SkinnyD schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Hoelang duurde de verificatie van Tier 2 bij jou? Dit is niet 1-2-3 geregeld heb ik het idee.

[...]
Iets langer dan een dag of drie, maar dat kwam vooral doordat de naam op mijn paspoort afwijkt van mijn roepnaam

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:36:
[...]

De groei van BTC vind ik eigenlijk wel meevallen. ETH is wel vrij hard gegaan zonder een flinke correctie. De BTC heeft 100% gedaan in 4 maanden tijd. ETH heeft 1500% gedaan 4 maanden tijd. Sommige alts hebben nog veel meer gedaan dan ETH.

Ik denk dat je bij een hoop alts zeker van een bubbel kan spreken en van ETH misschien ook wel. Alleen de BTC vind ik wel meevallen. Ik denk dan ook dat als er klappen komen dit voornamelijk bij de alts gaat komen en niet of veel minder bij de BTC. Tuurlijk kan de BTC ook met flinke stappen omlaag, maar toch denk ik dat dit de beste munt blijft om voor langere tijd vast te houden. De BTC is de laatste tijd eigenlijk steeds stabieler geworden. Als er correcties zijn bij de BTC dan zijn ze niet heel groot en zijn ook binnen no-time weer verdwenen.
tja vertel dit verhaal tegen een reguliere aandelen handelaar en hij zal tranen in zijn ogen hebben van het lachen. Geen bubbel met een groei van 100 en 1500% Ja ok in virtuele coin wereld zijn dit reguliere gebeurtenissen. Maar vergeet dan ook niet wat daar de vorige keer achteraan kwam in 2013.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Bij nieuwe technieken gaat die groei bijna nooit in een mooie stabiele lijn, maar volgt een S-curve:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02
SkinnyD schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Het verschilt heel sterk. Bij sommigen is het in een dagje klaar, maar de laatste tijd hebben alle exchanges het veel drukker, dus zijn er flinke vertragingen.
Andere vraag: klopt het dat je daarna met EUR gelijk BTC/ETH kan kopen bij Kraken? Of raden jullie aan eerst via een andere plek (btcdirect?) EUR naar BTC te wisselen alvorens ETH te kopen?
Ja, je kunt op Kraken een SEPA overboeking doen. Je krijgt dan een code die je in de omschrijving van je overboeking moet meegeven en het duurt ~1 werkdag voordat het geld bijgeschreven wordt op je account.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Defector schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:39:
[...]

tja vertel dit verhaal tegen een reguliere aandelen handelaar en hij zal tranen in zijn ogen hebben van het lachen. Geen bubbel met een groei van 100 en 1500% Ja ok in virtuele coin wereld zijn dit reguliere gebeurtenissen. Maar vergeet dan ook niet wat daar de vorige keer achteraan kwam in 2013.
100% is nogal een verschil met 1500% of 5000% Er zijn genoeg aandelen die 100% doen in 1 jaar tijd. Met 1500% kan je wel spreken van een bubbel en bij 5000% helemaal. Maar de 100% van de BTC is nog niet zo vreemd. Vergeet ook niet dat er bij de BTC nooit meer aandelen uitgegeven kunnen worden. De BTC is extreem schaars en dat zal altijd zo blijven. Los van dat kan je dit ook niet vergelijken met normale aandelen.

Wat er in 2013 gebeurt is heeft de BTC ook nu achter de rug en is er weer flink van teruggekomen. Als er alts zijn die zo omlaag gaan is het maar de vraag of die ook weer terugkomen. Misschien niet volledige terecht, maar ik heb veel vertrouwen in de BTC op lange termijn. Als er weer eens 30% vanaf gaat maakt mij dat ook niet uit, al zie ik dat voorlopig even niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Waves EUR gateway zojuist geactiveerd op DEX. Straks als we thuis zijn eens even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:44:
[...]

100% is nogal een verschil met 1500% of 5000% Er zijn genoeg aandelen die 100% doen in 1 jaar tijd. Met 1500% kan je wel spreken van een bubbel en bij 5000% helemaal. Maar de 100% van de BTC is nog niet zo vreemd. Vergeet ook niet dat er bij de BTC nooit meer aandelen uitgegeven kunnen worden. De BTC is extreem schaars en dat zal altijd zo blijven. Los van dat kan je dit ook niet vergelijken met normale aandelen.

Wat er in 2013 gebeurt is heeft de BTC ook nu achter de rug en is er weer flink van teruggekomen. Als er alts zijn die zo omlaag gaan is het maar de vraag of die ook weer terugkomen. Misschien niet volledige terecht, maar ik heb veel vertrouwen in de BTC op lange termijn. Als er weer eens 30% vanaf gaat maakt mij dat ook niet uit, al zie ik dat voorlopig even niet gebeuren.
Ik spreek je ook niet tegen ten opzichte van bitcoin(en in het verlengde ook de andere coins). Ik probeer alleen aan te stippen dat deze getallen niet altijd zo waren en ook niet altijd zo zullen zijn.

Ik zie een goede toekomst in BTC en een aantal andere coins. Maar het is de vraag hoe het koers verloop zal zijn.

Verder de s curve zie ik ook niet zo snel gebeuren aangezien BTC en aantal andere coins er voor een langere periode zullen blijven. De technologie curve gaat er vanuit dat het product ook snel weer klaar is en opgevolgd wordt door een volgend verbeterd product. In deels is dit ook zo kijk maar naar BTC ETC/ETH maar hier blijft het oude product nog steeds relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Zijn de fiat problemen op Bitfinex voorbij ? De BTC koers van Bitfinex is nu lager dan Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Lol USDT hoger dan $1 geweest op Kraken :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Defector schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Ik spreek je ook niet tegen ten opzichte van bitcoin(en in het verlengde ook de andere coins). Ik probeer alleen aan te stippen dat deze getallen niet altijd zo waren en ook niet altijd zo zullen zijn.

Ik zie een goede toekomst in BTC en een aantal andere coins. Maar het is de vraag hoe het koers verloop zal zijn.

Verder de s curve zie ik ook niet zo snel gebeuren aangezien BTC en aantal andere coins er voor een langere periode zullen blijven. De technologie curve gaat er vanuit dat het product ook snel weer klaar is en opgevolgd wordt door een volgend verbeterd product. In deels is dit ook zo kijk maar naar BTC ETC/ETH maar hier blijft het oude product nog steeds relevant.
Ik zie de BTC ook wel een beetje als het goud van de cryptocurrency. Vooral ook omdat de totale hoeveelheid coins erg laag is. Ik zie de BTC de komende jaren wel langzaam steeds verder omhoog gaat zonder echt flink te zakken. Ik zie de BTC ook liever 50% of 100% per jaar doen dan 300% met een harde crash. Wat ik van ETH moet denken in de toekomst weet ik nog niet. Ik vind ETH wel heel hard omhoog zijn gegaan zonder enige correctie. Ik verwacht niet dat dit nog jaren zo door zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Gister ook maar een aantal ETH gekocht, heb er wel 12 uur lang op moeten wachten voordat ze op mijn wallet waren bijgeschreven maar heb ze uiteindelijk. Nu lekker lang holden en eind dit jaar maar eens kijken hoeveel ze dan waard zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
1000 euro op kraken gezet. Wacht nog even deze week wat ie doet en tegen vrijdag maak ik de beslissing of ik dan bij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Ik ben dan misschien nieuw op de markt, dus ik kijk veel bij LiteBit om het een ander te kopen. Maar als ik zo alle coins langs ga hebben ze bijna nooit iets op voorraad, van geen enkele coin?

Dus ik blijf maar op F5 rammen gedurende een tijdje, maar komt niks bij en "opeens" staan er een 100tal coins bij, op het moment dat je dan wil kopen is het alweer verdwenen. Gaan die gasten daarna aan de koffie ofzo of mis ik hier iets als nieuwkomer?

(Ik snap natuurlijk wel dat het vraag en aanbod is, maar dit is wel heel erg minimaal)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Blord schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:49:
Zijn de fiat problemen op Bitfinex voorbij ? De BTC koers van Bitfinex is nu lager dan Bitstamp.
Nee, niet echt. Maar er is weinig fiat meer over op Bitfinex, omdat mensen in Taiwan wel geld kunnen opnemen en dus al een tijdje arbitrage hebben gedaan. Daarnaast heeft Bitfinex het meeste van z'n Dollars uit Taiwan weggehaald zodat grote handelaren (>$50K) een eenmalige withdrawal konden doen.

Iedereen die z'n fiat uit Bitfinex weg wou halen heeft die kans nu wel gehad. De extra koop-druk op BTC is dus weg. En zonder fiat-stortingen is het niet goed mogelijk om mee te lopen met de huidige rally.
CasGas schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:02:
Ik ben dan misschien nieuw op de markt, dus ik kijk veel bij LiteBit om het een ander te kopen. Maar als ik zo alle coins langs ga hebben ze bijna nooit iets op voorraad, van geen enkele coin?

Dus ik blijf maar op F5 rammen gedurende een tijdje, maar komt niks bij en "opeens" staan er een 100tal coins bij, op het moment dat je dan wil kopen is het alweer verdwenen. Gaan die gasten daarna aan de koffie ofzo of mis ik hier iets als nieuwkomer?

(Ik snap natuurlijk wel dat het vraag en aanbod is, maar dit is wel heel erg minimaal)
LiteBit en dergelijke websites houden een beperkte eigen voorraad aan. Als de hoeveelheid kopers en verkopers redelijk in balans is, dan zal het zelden een probleem zijn om coins te kopen. Maar in de huidige markt zijn er veel meer kopers dan verkopers, waardoor LiteBit & co moeten inkopen op exchanges om hun voorraad bij te vullen. Dit is relatief traag, gezien er geld en coins rondgepompt moeten worden.

Wat je dus ziet is dat er veel mensen zitten te jagen op de kleine beetjes coins die er binnen druppelen, waardoor het nooit lang duurt voordat een voorraad is uitverkocht.

[ Voor 46% gewijzigd door Rannasha op 23-05-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Je kan beter een trader hebben waarin je alles kunt aanschaffen, bittrex is een trader

Bitonic --> Multibit --> Bittrex

Via bittrex kun je nagenoeg alle altcoins verhandelen zonder allemaal wallets te moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Coins worden automatisch ingekocht bij zulke site's. Op dit moment is er gewoon heel veel vraag en lukt het een hoop site's niet om daar snel genoeg aan te voldoen. Er zijn op dit moment gewoon heel veel mensen die voor het eerst instappen wat de vraag heel groot maakt. Dit topic is ook enorm druk geworden de afgelopen weken.

Als je Bitcoins wil kopen kan je ook bij Bitonic terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
.oisyn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:57:
Lol USDT hoger dan $1 geweest op Kraken :D
Meer vertrouwen in een coin dat ongedekt is dan een die gedekt is door een land? :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Nee, niet echt. Maar er is weinig fiat meer over op Bitfinex, omdat mensen in Taiwan wel geld kunnen opnemen en dus al een tijdje arbitrage hebben gedaan. Daarnaast heeft Bitfinex het meeste van z'n Dollars uit Taiwan weggehaald zodat grote handelaren (>$50K) een eenmalige withdrawal konden doen.

Iedereen die z'n fiat uit Bitfinex weg wou halen heeft die kans nu wel gehad. De extra koop-druk op BTC is dus weg. En zonder fiat-stortingen is het niet goed mogelijk om mee te lopen met de huidige rally.
USDT gaat daarentegen nagenoeg weer 1:1, dus stortingen en withdrawals zijn effectief gewoon mogelijk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
.oisyn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:05:
[...]

USDT gaat daarentegen nagenoeg weer 1:1, dus stortingen en withdrawals zijn effectief gewoon mogelijk.
Yup. Maar het koersverschil is nog relatief klein en eventuele verschillen zullen ook snel tot uitdrukking komen in de USDT koers (die zoals je eerder al opmerkte al boven de $1 was uitgekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is er ergens een overzicht van bitcoin aanbieders met bijbehorende realtime prijzen? Ik was op BTCDirect uitgekomen , die leek mij betrouwbaar en relatief goedkoop maar misschien zijn er wel interessantere die ik over het hoofd heb gezien.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
janvanduschoten schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:24:
Is er ergens een overzicht van bitcoin aanbieders met bijbehorende realtime prijzen? Ik was op BTCDirect uitgekomen , die leek mij betrouwbaar en relatief goedkoop maar misschien zijn er wel interessantere die ik over het hoofd heb gezien.
http://www.goedkoopstebitcoin.nl/ :*) :*)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

In het verlengde van bovenstaande, is er ook een programma of website die je kan opstarten waar je direct de graphs ziet specifiek voor jouw coins zodat je 1 overzicht hebt van het hoe het er voor staat?
Gaat mij meer om de pc/mac dan op een telefoon..
PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Coins worden automatisch ingekocht bij zulke site's. Op dit moment is er gewoon heel veel vraag en lukt het een hoop site's niet om daar snel genoeg aan te voldoen. Er zijn op dit moment gewoon heel veel mensen die voor het eerst instappen wat de vraag heel groot maakt. Dit topic is ook enorm druk geworden de afgelopen weken.

Als je Bitcoins wil kopen kan je ook bij Bitonic terecht.
Niet specifiek bitcoins, maar weer wat meer info, bedankt.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
CasGas schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:32:
In het verlengde van bovenstaande, is er ook een programma of website die je kan opstarten waar je direct de graphs ziet specifiek voor jouw coins zodat je 1 overzicht hebt van het hoe het er voor staat?

[...]

heb zelf voor ETH een chrome plugin die rechtsboven de huidige koers aangeeft `Ether price ticker` zal voor veel coins wel iets dergelijks zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 13:03
GrooV schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Alleen heeft BTC wat fundamentele problemen wat ETH weer niet heeft. Bijvoorbeeld stroomverbruik of onenigheid over SigWit
Eth gebruikt net als BTC POW en dus stroomverbruik. POS is nog een concept met veel haken en ogen, als eth dit kan implementeren kunnen alle andere coins dit ook doen.

Een fundamenteel probleem in blockchain technologie is dat het niet schaalt. Als simple transacties (bitcoin) al niet schalen, hoe denk je dan dat smart contracts (ethereum) dat moeten gaan doen?
ETH schaalt 10x minder dan bitcoin en heeft veel grotere problemen als er daadwerkelijke adoptie is. De blockchain van ETH is zelfs al groter dan die van bitcoin terwijl het amper gebruikt wordt.

En het is segwit niet sigwit.

Geloof niet in sprookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:30
wil ook wat eth coins kopen, maar litebit is uitverkocht(al de hele dag)
wacht nog op approval van BTC

nog een ander site waar je met ideal iets kan kopen.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

grippa schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Eth gebruikt net als BTC POW en dus stroomverbruik. POS is nog een concept met veel haken en ogen, als eth dit kan implementeren kunnen alle andere coins dit ook doen.

Een fundamenteel probleem in blockchain technologie is dat het niet schaalt. Als simple transacties (bitcoin) al niet schalen, hoe denk je dan dat smart contracts (ethereum) dat moeten gaan doen?
ETH schaalt 10x minder dan bitcoin en heeft veel grotere problemen als er daadwerkelijke adoptie is. De blockchain van ETH is zelfs al groter dan die van bitcoin terwijl het amper gebruikt wordt.

Interessant, ik was van dit schaal probleem nog niet op de hoogte. Heb je ook een bron? Iig betekend dit wel dat als er iemand is die dit probleem kan oplossen er weer een nieuwe coin op de markt kan komen :D :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Interessant, ik was van dit schaal probleem nog niet op de hoogte. Heb je ook een bron? Iig betekend dit wel dat als er iemand is die dit probleem kan oplossen er weer een nieuwe coin op de markt kan komen :D :Y)
Ark is daar mee bezig en is ons doel een chain die schaal vergroting aan kan zonder dat de chain gigantisch groet door smart contracts als eth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Laatst online: 05-10 14:57
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik iets zeer dom gedaan heb. Ik had hier gelezen over de Poloniex Lending bot. Ik heb mijn 0.77 BTC dat ik op poloniex had staan getransfereerd naar de Bot credits via the ‘add credits’ knop. Nu zie ik dus staan Total BTC Deposited: 0.77, maar daaronder staat in kleine letters:
‘Please note: The bot lends funds from your Poloniex account...not this address. This address is for bot credits (to keep your bot active). Deposits to this address are non-refundable and will appear after one confirmation’.

Ben ik nu echt deze 0.77 BTC kwijt?
Dank voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
CasGas schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:32:

[...]

Moet je even zoeken hier in t topic iemand had een excelfile gemaakt die bijhoud hoeveel je geinvesteerd hebt en t nu waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
@MatteC ik denk idd dat je zojuist 1700 USD aan credits hebt overgemaakt aan de lending bot om zijn werk te kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 23-05-2017 14:51 ]

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Schalingsproblemen bij een decentrale valuta zijn een fundamentele eigenschap. Daar kom je niet simpelweg omheen.

Het idee van een decentrale munt is dat het grootboek volledig wordt opgeslagen bij iedere node. Een node kan daarmee vanaf de allereerste transactie verifieren dat alles correct is verlopen. Zodra je een deel van deze informatie weglaat, dan moet de node vertrouwen op wat andere nodes beweren dat de waarheid is. En dat is in strijd met de decentrale, vertrouwenloze aard van cryptocurrencies.

Hoe meer een cryptocurrency gebruikt wordt, hoe meer data er wordt verstuurd en opgeslagen. Als de cryptocurrency complexer is, dan zullen transacties groter zijn en dus meer ruimte / bandbreedte innemen. Ethereum biedt meer mogelijkheden dan Bitcoin, dus Ethereum transacties nemen vaak meer ruimte in. Bij gelijk gebruik zal de Ethereum blockchain dus sneller groeien dan de Bitcoin blockchain. En dan zal Ethereum ook tegen schalingsproblemen aanlopen.

Er zijn diverse technieken om dit probleem enigszins te vermijden. Lightning networks / payment channels is het belangrijkste voorbeeld (in Ethereum heet dit 'Raiden'). Dergelijke systemen zijn vergelijkbaar met een open rekening bij een bar, maar dan met onderpand. Als je een payment channel opent leggen een of beide partijen een bepaalde hoeveelheid coins vast en met iedere betaling wordt de rekening uitgebreid. Op elk moment kan een van de partijen ervoor kiezen om de rekening op te sturen naar het netwerk, waarna de balans van de rekening wordt overgemaakt op de blockchain.

Een dergelijk systeem zorgt voor flink wat extra capaciteit, maar alleen in situaties waar er frequente betalingen zijn tussen partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:50:
@MatteC ik denk idd dat je zojuist 1700 USD aan credits hebt overgemaakt aan de lending bot om zijn werk te kunnen doen.
Geen enkele manier om dit terug te krijgen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MatteC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Geen enkele manier om dit terug te krijgen? 8)7
Als zij zeggen van niet, dan niet. Ik zou kijken of je contact kan opnemen met support afdeling van hun

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Als zij zeggen van niet, dan niet. Ik zou kijken of je contact kan opnemen met support afdeling van hun
Bestaat op het eerste zicht niet... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZippFire
  • Laatst online: 28-03-2023
Litebit.eu heeft weer voorraad, maar het wordt met de seconde lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 20:30
diehard889 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:43:
wil ook wat eth coins kopen, maar litebit is uitverkocht(al de hele dag)
wacht nog op approval van BTC

nog een ander site waar je met ideal iets kan kopen.
Litebit kreeg ik ook niks op gekocht en dan uiteindelijk op bitpanda.com dash/lite/ether gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

MatteC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:49:
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik iets zeer dom gedaan heb. Ik had hier gelezen over de Poloniex Lending bot. Ik heb mijn 0.77 BTC dat ik op poloniex had staan getransfereerd naar de Bot credits via the ‘add credits’ knop. Nu zie ik dus staan Total BTC Deposited: 0.77, maar daaronder staat in kleine letters:
‘Please note: The bot lends funds from your Poloniex account...not this address. This address is for bot credits (to keep your bot active). Deposits to this address are non-refundable and will appear after one confirmation’.

Ben ik nu echt deze 0.77 BTC kwijt?
Dank voor de uitleg
O jee dat is niet leuk. En ik werd een paar posts terug nog als voorzichtig weggezet voor het testen met 1 euro. Ik vind dat dit soort dingen echt veel duidelijker moeten als het om zulke bedragen kan gaan! Hoop dat je de klap kan opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
grippa schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Daarom zijn ze bezig met Raiden. Iets wat in de zomer verwacht uit te komen. Ipv segwit waar we al jaren op aan het wachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MatteC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Bestaat op het eerste zicht niet... :O
Je kan slack ff proberen: http://slack.poloniexlendingbot.com/ en hier de TS van dit topic is degene die het bedacht heeft: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1504038.0 en dit is de persoon maar dan op reddit: https://www.reddit.com/user/imaginative_investor ff kijken of je hem op enige wijze te pakken kan krijgen.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grippa
[...]

Interessant, ik was van dit schaal probleem nog niet op de hoogte. Heb je ook een bron?
Een bitcoin transactie met 1 input en 1 output is ~225 bytes, terwijl een smart contract op Ethereum zomaar 2kB(2000 bytes) kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38
Riven schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:46:
Waves EUR gateway zojuist geactiveerd op DEX. Straks als we thuis zijn eens even kijken :)
Ah, zou dat de verklaring van de >30% stijging van vandaag kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:59:
[...]

Je kan slack ff proberen: http://slack.poloniexlendingbot.com/ en hier de TS van dit topic is degene die het bedacht heeft: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1504038.0 en dit is de persoon maar dan op reddit: https://www.reddit.com/user/imaginative_investor ff kijken of je hem op enige wijze te pakken kan krijgen.
Thx voor de hulp. Heb een PB gestuurd op reddit, want op bitcointalk is hij niet meer actief geweest sinds augustus 2016...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MatteC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Thx voor de hulp. Heb een PB gestuurd op reddit, want op bitcointalk is hij niet meer actief geweest sinds augustus 2016...
YW, misschien kun je youtube ook nog proberen, zijn kanaal: YouTube: Poloniex Lending Bot

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Een dergelijk systeem zorgt voor flink wat extra capaciteit, maar alleen in situaties waar er frequente betalingen zijn tussen partijen.
Mooie uiteengezet stukje! De crux wat betreft payment channels zit hem echt in deze zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
weertenaar schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Ah, zou dat de verklaring van de >30% stijging van vandaag kunnen verklaren?
Waves blijft maar door raggen, vooral vandaag. Net zelfs een piek op $2,66 :o
Komen ook nog wat visuele DEX veranderingen aan.

Maar denk het wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Jammer dat Polo niets met waves doet. Anders was ik wel ingestapt En om nou weer btc naar een andere exchange over te hevelen. Jammer dan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Daarom zijn ze bezig met Raiden. Iets wat in de zomer verwacht uit te komen. Ipv segwit waar we al jaren op aan het wachten zijn.
Segwit is sinds juni vorig jaar fully tested en klaar voor gebruik. 'al jaren'.. We wachten daar nog geen jaar op ;)

https://bitcoincore.org/en/2016/06/24/segwit-next-steps/

Dat het nu een keer mag opschieten is wel duidelijk. Met een beetje geluk is het in augustus zover via een UASF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:17:
Jammer dat Polo niets met waves doet. Anders was ik wel ingestapt En om nou weer btc naar een andere exchange over te hevelen. Jammer dan.
Polo op waves proppen dan maar ;) Denk dat mocht het zo ver komen, het helemaal de pan uit schiet.
Geloof dat Polo geld wilde zien om waves er op te krijgen. Wie weet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:32
https://www.nrc.nl/nieuws...gen-bank-9822481-a1559923

Benieuwd of de grachtengordel nog instapt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Luuk schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Segwit is sinds juni vorig jaar fully tested en klaar voor gebruik. 'al jaren'.. We wachten daar nog geen jaar op ;)

https://bitcoincore.org/en/2016/06/24/segwit-next-steps/

Dat het nu een keer mag opschieten is wel duidelijk. Met een beetje geluk is het in augustus zover via een UASF.
Daarnaast heeft Bitcoin ook nog Rootstock, een project dat enigszins onder de radar vliegt. Rootstock is een netwerk dat als een soort "sidechain" gekoppeld is aan Bitcoin, maar min of meer dezelfde functionaliteit biedt als Ethereum. Het heeft geen eigen currency-token (in plaats daarvan is er een 1:1 peg tussen BTC en "SBTC" wat op het Rootstock platform wordt gebruikt) en kan gemerge-mined worden met Bitcoin, dus het is voor Bitcoin-gebruikers makkelijk om met smart contracts te werken op het Rootstock platform. Op dit moment heeft Rootstock al een werkende testnet release.

Zie ook: http://www.rsk.co/

Zelfs als SegWit er niet komt, is er nog genoeg hoop voor mooie uitbreidingen van Bitcoin :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 23-05-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er iets teveel mensen naar Bittrex verhuisd. Begint nu ook al te laggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Daarnaast heeft Bitcoin ook nog Rootstock, een project dat enigszins onder de radar vliegt. Rootstock is een netwerk dat als een soort "sidechain" gekoppeld is aan Bitcoin, maar min of meer dezelfde functionaliteit biedt als Ethereum. Het heeft geen eigen currency-token (in plaats daarvan is er een 1:1 peg tussen BTC en "SBTC" wat op het Rootstock platform wordt gebruikt) en kan gemerge-mined worden met Bitcoin, dus het is voor Bitcoin-gebruikers makkelijk om met smart contracts te werken op het Rootstock platform. Op dit moment heeft Rootstock al een werkende testnet release.

Zie ook: http://www.rsk.co/

Zelfs als SegWit er niet komt, is er nog genoeg hoop voor mooie uitbreidingen van Bitcoin :)
Rootstock is idd veelbelovend. Las net ook een artikel dat 'Liquid' Sidechain nu ook in beta van start is gegaan.

Genoeg innovatie te vinden op het Bitcoin netwerk,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:58:
[...]

O jee dat is niet leuk. En ik werd een paar posts terug nog als voorzichtig weggezet voor het testen met 1 euro. Ik vind dat dit soort dingen echt veel duidelijker moeten als het om zulke bedragen kan gaan! Hoop dat je de klap kan opvangen.
Ja dat was ik :p
Met transacties tussen (bit)coinadressen ben ik ook altijd erg voorzichtig en probeer ik eerst kleine bedragen. Jouw test met 1 euro naar kraken betreft een overboeking via de bank naar een andere bank (in Duitsland geloof ik). Ik ben van mening dat je in zo'n geval minder voorzichtig hoeft te zijn omdat er altijd een identificeerbare partij aan de andere kant zit. Als er dan iets misgaat kan je geld teruggestort worden omdat ze weten waar het vandaan komt (jouw bankrekening). Achter een cryptoadres zit lang niet altijd een fysieke partij. Dan kan je geld in het luchtledige verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

DirtyBird schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:34:
[...]

Ja dat was ik :p
Met transacties tussen (bit)coinadressen ben ik ook altijd erg voorzichtig en probeer ik eerst kleine bedragen. Jouw test met 1 euro naar kraken betreft een overboeking via de bank naar een andere bank (in Duitsland geloof ik). Ik ben van mening dat je in zo'n geval minder voorzichtig hoeft te zijn omdat er altijd een identificeerbare partij aan de andere kant zit. Als er dan iets misgaat kan je geld teruggestort worden omdat ze weten waar het vandaan komt (jouw bankrekening). Achter een cryptoadres zit lang niet altijd een fysieke partij. Dan kan je geld in het luchtledige verdwijnen.
Dat is ook iets wat ik me afvraag, de bitcoin zijn er maximaal 21M van, maar af en toe raken er wel eens van die dingen zoek (lees paswoord kwijt). Natuurlijk leuke deflatie maar ik vraag me wel eens af hoe significant dit over lange termijn zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:38:
[...]

Dat is ook iets wat ik me afvraag, de bitcoin zijn er maximaal 21M van, maar af en toe raken er wel eens van die dingen zoek (lees paswoord kwijt). Natuurlijk leuke deflatie maar ik vraag me wel eens af hoe significant dit over lange termijn zou kunnen worden.
Met de huidige koers zijn mensen denk ik een stuk voorzichtiger en ik denk dan ook dat er steeds minder zullen verdwijnen. Dat de werkelijke cap uiteindelijk een stuk lager zal liggen dan de 21M heeft denk ik wel invloed. Als alle verloren coins nu ineens weer op de markt zouden komen zou dat de prijs namelijk aardig omlaag drijven gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
In hoeverre kunnen exchanges zoals Poloniex, Kraken et cetera trouwens je cryptocoinadressen koppelen aan jouw naam?

1 inbraak/datalek verder en het kan naar voren komen dat Jan met de Pet een leuk target is om te chanteren/ontvoeren voor zijn wallets? Iemand wat leesvoer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Rookert25 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:43:
In hoeverre kunnen exchanges zoals Poloniex, Kraken et cetera trouwens je cryptocoinadressen koppelen aan jouw naam?

1 inbraak/datalek verder en het kan naar voren komen dat Jan met de Pet een leuk target is om te chanteren/ontvoeren voor zijn wallets? Iemand wat leesvoer hierover?
Denk dat dit wel het laatste is om je zorgen over te maken. Waarom zouden ze jan met de pet chanteren en niet een ander willekeurig persoon uit de Quote om maar iets te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Rookert25 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:43:

Lijkt mij zeer discutabel om daar actief naar te zoeken..

Op het moment dat ze je wallet hebben kunnen de coins die je hebt als een gek zijn ingezakt (kan natuurlijk 2 kanten op), echt zekerheid is dat niet.. Dan zou ik ook maar voor iemand uit de Quote gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Orange_Dirk schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:45:
[...]

Denk dat dit wel het laatste is om je zorgen over te maken. Waarom zouden ze jan met de pet chanteren en niet een ander willekeurig persoon uit de Quote om maar iets te noemen?
Zelfde reden waarom er inbraken zijn in simpeler woonwijken ipv alleen maar in Blaricum; minder weerstand en onverwacht. Denk dat een buit van 10k zeer de moeite waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatteC
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Heb kunnen chatten met de 'eigenaar' van de site en die zou mn 0.77 BTC kunnen terugsturen, dus normaal gezien komt alles in orde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik zou wel graag de beschikking hebben over wat er met mijn account en gegevens gebeurt. En wat gebeurt er met een adres zodra deze leeg is. Maakt deze voor altijd onderdeel uit van de blockchain?

Nu heb ik een kopie ID en bankafschrift bij Polo, Kraken, BTC-E, Bitrex en Virwox staan bijv. Dat zou ik graag weer weghalen als ik geen zaken meer doe met hun. Echter kan ik me voorstellen dat zij omwille van de bewijslast die gegevens een x aantal jaar moeten bewaren, maar dan nog. ID fraude ligt zo op de loer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MatteC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Heb kunnen chatten met de 'eigenaar' van de site en die zou mn 0.77 BTC kunnen terugsturen, dus normaal gezien komt alles in orde :P
Dan denk ik dat je heel veel mazzel hebt gehad. Via welk kanaal heb je hem uiteindelijk te pakken gekregen? En wat zei hij, "sure I'll deposit for a fee of 5%" :P

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatteC
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Dan denk ik dat je heel veel mazzel hebt gehad. Via welk kanaal heb je hem uiteindelijk te pakken gekregen? En wat zei hij, "sure I'll deposit for a fee of 5%" :P
'@MatteC yes, happy to send them back in case of errors like this, please DM me'
Heb hem uiteindelijk via Slack te pakken gekregen.
Idd veel mazzel gehad.. (als alles effectief in orde komt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 17:13
Nog even over gebruikte software. Ik zie verschillende mensen hier die 3, 4, 5 of meer verschillende munten gebruiken. Installeren jullie software voor elk? Gebruiken jullie iets als Jaxx die meerdere munten tegelijk ondersteund?

Zit nog steeds te wachten op mijn Tier 1 verification by Kraken maar in eerste instantie zat ik eraan te denken mijn BTC in mijn eigen wallet te houden en experimenten met andere munten binnen Kraken.

Hoe doet iedereen dit? Ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:49:
Ik zou wel graag de beschikking hebben over wat er met mijn account en gegevens gebeurt. En wat gebeurt er met een adres zodra deze leeg is. Maakt deze voor altijd onderdeel uit van de blockchain?
Ja, "what happens on the blockchain, stays on the blockchain" :)

Simpelweg, een decentrale cryptocurrency met blockchain werkt alleen als de volledige transactiegeschiedenis vanaf dag 1 beschikbaar is en altijd beschikbaar blijft. Iedereen kan op die manier deze transactiegeschiedenis downloaden en opnieuw afspelen (en alle digitale handtekeningen verifieren).
Nu heb ik een kopie ID en bankafschrift bij Polo, Kraken, BTC-E, Bitrex en Virwox staan bijv. Dat zou ik graag weer weghalen als ik geen zaken meer doe met hun. Echter kan ik me voorstellen dat zij omwille van de bewijslast die gegevens een x aantal jaar moeten bewaren, maar dan nog. ID fraude ligt zo op de loer.
Een degelijke exchange zal de verificatie-gegevens offline opslaan nadat de verificatie voltooid is. Immers hebben ze die gegevens onder normale omstandigheden nooit meer nodig. Enkel wanneer er verdenking is van fraude moeten ze worden opgegraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

geez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:52:
Nog even over gebruikte software. Ik zie verschillende mensen hier die 3, 4, 5 of meer verschillende munten gebruiken. Installeren jullie software voor elk? Gebruiken jullie iets als Jaxx die meerdere munten tegelijk ondersteund?

Zit nog steeds te wachten op mijn Tier 1 verification by Kraken maar in eerste instantie zat ik eraan te denken mijn BTC in mijn eigen wallet te houden en experimenten met andere munten binnen Kraken.

Hoe doet iedereen dit? Ervaringen?
Ik zet coins liever op een paper wallet zodra ze omgeruild zijn op een exchange. Ik ga niet op een exchange vertrouwen.
Momenteel heb ik niet eens digitale wallet. Dat maak ik wel zodra het van de paper wallet af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:38:
[...]

Op dit moment ligt het aantal verloren coins al tussen de 1 miljoen en 4 miljoen. Heel veel coins zijn ook al vanaf 2012 niet meer verplaatst, dus niet verkocht of van eigenaar veranderd.

Mensen zullen er tegenwoordig vast een stuk beter mee omgaan, maar dan nog zullen er altijd flink wat coins verloren gaan. Van die 21 miljoen kan het best zijn dat er nu nog maar 17 miljoen ooit in circulatie zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:55:
[...]
Ik zet coins liever op een paper wallet zodra ze omgeruild zijn op een exchange. Ik ga niet op een exchange vertrouwen.
Momenteel heb ik niet eens digitale wallet. Dat maak ik wel zodra het van de paper wallet af moet.
MIsschien heb ik het concept van trading platforms als Kraken dan verkeerd begrepen - mijn begrip was dat als ik het daar neerzette (om bv. van een deel van mijn BTC een andere coin te kopen), ik mijn BTC daarheen zou moeten senden. Op dat moment zijn zij dus in bezit van die BTC. Klopt dat?

Ik heb een wallet voor BTC (ik doe regelmatig betalingen ermee), binnen een secure en encrypted sandbox. Daarvoor zou ik dus graag een wallet houden. Voor de rest is dat niet strict noodzakelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door geez op 23-05-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
CasGas schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Lijkt mij zeer discutabel om daar actief naar te zoeken..

Op het moment dat ze je wallet hebben kunnen de coins die je hebt als een gek zijn ingezakt (kan natuurlijk 2 kanten op), echt zekerheid is dat niet.. Dan zou ik ook maar voor iemand uit de Quote gaan :)
Hm, maar het kan dus wel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
geez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:00:
[...]

MIsschien heb ik het concept van trading platforms als Kraken dan verkeerd begrepen - mijn begrip was dat als ik het daar neerzette (om bv. van een deel van mijn BTC een andere coin te kopen), ik mijn BTC daarheen zou moeten senden. Op dat moment zijn zij dus in bezit van die BTC. Klopt dat?
Ja, of beter gezegd, jij bent eigenaar in hun beheer. Exchange plat, kom je niet bij je BTC of je nu een kopie van het adres hebt of niet. Dat is alleen bewijsvoering die je zou kunnen overleggen in het geval van een claim.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
geez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:00:
[...]

Dat klopt, net zoals je bank in het bezit is van jouw geld. Ze beheren het alleen en jij kan er mee doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
loewie1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:02:
[...]
Ja, of beter gezegd, jij bent eigenaar in hun beheer. Exchange plat, kom je niet bij je BTC of je nu een kopie van het adres hebt of niet. Dat is alleen bewijsvoering die je zou kunnen overleggen in het geval van een claim.
Oké, dus in die zin heb je dus helemaal geen wallet software nodig (aangenomen dat je op de exchange vertrouwt om alles daar te hebben staan). In dat geval zou mijn oplossing met alleen een BTC wallet dus wel feasible zijn. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50
Ernemmer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Dat klopt, net zoals je bank in het bezit is van jouw geld. Ze beheren het alleen en jij kan er mee doen wat je wilt.
Wat is dan het beste? Om op de exchange te vertrouwen of iedere keer van/naar de wallet sturen?

Sorry voor de noobie vragen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
geez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:04:
[...]

Oké, dus in die zin heb je dus helemaal geen wallet software nodig (aangenomen dat je op de exchange vertrouwt om alles daar te hebben staan). In dat geval zou mijn oplossing met alleen een BTC wallet dus wel feasible zijn. Thanks :)
In principe wel ja. Als je actief handelt, dan kun je prima zonder eigen wallet software doen. Maar als je coins voor langere tijd wil bewaren of ze in het dagelijks leven wil gebruiken (om betalingen mee te doen), dan is het een goed idee om een eigen wallet te gebruiken.

De cryptocurrency-geschiedenis zit vol met incidenten waarin mensen geld zijn kwijtgeraakt omdat een exchange is gehackt of omdat de exchange-eigenaar er met het geld vandoor is gegaan. De boel is wel een stuk professioneler geworden in de laatste jaren, dus het is allemaal wat stabieler, maar je loopt nog steeds een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
MatteC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:51:
[...]

'@MatteC yes, happy to send them back in case of errors like this, please DM me'
Heb hem uiteindelijk via Slack te pakken gekregen.
Idd veel mazzel gehad.. (als alles effectief in orde komt!)
Nice! :) Dat zal een opluchting geweest zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 23-05-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Nu ga ik verder met de noob vraagjes!

Stel, je hebt BTC - ETH - LTC - NLG en DOGE. Is het dan mogelijk om dit allemaal op 1 USB te bewaren? (Mirrored met een 2e USB). Binnenkort maar eens uitzoeken.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DrWhite1 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Wat is dan het beste? Om op de exchange te vertrouwen of iedere keer van/naar de wallet sturen?

Sorry voor de noobie vragen :X
Ik kies er voor om de exchange te vertrouwen en heb mijn coins online staan.

60% op Poloniex
30% op Bittrex
10% op BTC-E

Straks gaat er weer wat Bitcoin van Poloniex richting BTC-E, omdat ik op die site een groter bedrag in 1 keer er af kan halen.

PS ik ga maar eens gebruikmaken van de IRC, misschien meer die willen volgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 23-05-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris van der G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:09:
Nu ga ik verder met de noob vraagjes!

Stel, je hebt BTC - ETH - LTC - NLG en DOGE. Is het dan mogelijk om dit allemaal op 1 USB te bewaren? (Mirrored met een 2e USB). Binnenkort maar eens uitzoeken.
In dat geval zou ik (afhankelijk van je investering) een Ledger Nano S aanschaffen. Daar kun je BTC - ETH - LTC en DOGE opzetten. Wel de 24 woorden SEED goed onthouden en offline opslaan (plus backups in een kluis o.i.d.) Een Ledger Nano S is niet gevoelig voor virussen etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:12:
[...]

In dat geval zou ik (afhankelijk van je investering) een Ledger Nano S aanschaffen. Daar kun je BTC - ETH - LTC en DOGE opzetten. Wel de 24 woorden SEED goed onthouden en offline opslaan (plus backups in een kluis o.i.d.) Een Ledger Nano S is niet gevoelig voor virussen etc.
Interessant! Thanks! Zal het eens opzoeken.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:12:
[...]

En als hij stuk gaat? Wat dan?
Leuk voor de kleinere transacties, maar ik vertrouw zulke dingen echt niet om daar een hoop geld op te zetten. Papier is gewoon het beste als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:55
Over die 24 woorden seed. Ik heb sinds kort dus mijn cryptosteel ontvangen. Dat is een stuk staal waar je letters,cijfers en speciale tekens in kan schuiven. Het is heat en shock bestendig en geeft mij een stuk veiliger gevoel dan een kwetsbaar papiertje. Als je een wat groter bedrag in crypto hebt is het zeker de investering waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:16:
[...]

En als hij stuk gaat? Wat dan?
Leuk voor de kleinere transacties, maar ik vertrouw zulke dingen echt niet om daar een hoop geld op te zetten. Papier is gewoon het beste als je het mij vraagt.
De seed van 24 woorden is alles wat je nodig hebt om de wallet te herstellen, op een nieuwe Ledger Nano S (of eventueel een andere wallet die compatibel is met dezelfde standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ben ik nou de enige die een wachtwoordmanager gebruikt voor de seed ?
Pagina: 1 ... 79 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).