Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
GrazendeKoe schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:58:
[...]
Iemand gaf de tip om 2fa op Poloniex aan te zetten zodat trades er sneller doorheen komen. Ik had vanaf mijn begin met Poloniex al 2fa aan en mijn transacties hebben nooit meer tijd ingenomen dan een minuut. Dat terwijl sommige mensen uren moeten wachten.. Ik weet niet of het echt werkt, maar zet gewoon 2fa aan :)
Sowieso 2fa aanzetten op elke exchange als je er meer dan een euro of 100 op hebt staan. Zo niet en het gaat een keer mis (en die kans is zeker aanwezig met alleen maar een username en wachtwoord), dan heb je dat alleen jezelf te danken. En ik heb de mods op Polo inderdaad zien zeggen dat withdrawals sneller gaan als 2fa aan staat. Ik denk dat er door de exchange extra checks gedaan worden als het uitstaat, waardoor het langer duurt.
loewie1984 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:22:
@sNielz123

in other news, ik zit eigenlijk te kijken op polo of ik kan instellen dat ik een sell order plaats voor alts wanneer de prijs een bepaald punt bereikt. Ik kan op de exchange nl. alleen maar een stop-limit instellen. Iemand ervaring daarmee?
Wil je dat er een market order wordt uitgevoerd bij een bepaalde prijs? Volgens mij is dat niet moeilijk, je kan dat ook met stop-limit doen. Stel de prijs is nu 100 en je wilt verkopen als de prijs onder de 90 zakt. Dan stel je als stop 90 in en als limit een veel lagere prijs, bijvoorbeeld 50. Of wil je juist verkopen bij een hogere prijs? Dan bijvoorbeeld stop op 110 en limit op 100.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Playa del C. schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:01:
Must see. Niet erg gemakkelijk om alles te volgen voor niet-USA mensen, maar alsnog leerzaam genoeg en het idee geldt ook voor de euro. Hierna snap je ook waarom de rente momenteel zo laag staat en waarom wij een steeds groter groeiende staatsschuld hebben.
YouTube: The Monetary System Visually Explained
En waarom een decentrale currency nodig is.
Ik vind het dat altijd een intrigerende vergelijking utopie..

Ja, ik ben het met je eens dat het huidige systeem verrot is.
Ja, het is discutabel dat er altijd een bepaalde groei behaald moet worden..
Ja, ik ben het met je eens dat er een oplossing gezocht moet worden.

Het zou een hoop oplossen als de hele wereld dezelfde munt zou gaan gebruiken, maar welke? Er is nu al weer zoveel wildgroei.. Bitcoin, zcash, nem, dash..

En is een decentrale munt daadwerkelijk de oplossing?
Er is momenteel zo veel verwevenheid tussen alle landen dmv bijv: valuta handel en obligaties/staatsleningen..

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 23:59

BLACKfm

o_O

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:27:
[...]

Het kan altijd nog erger :P Er heeft iemand eens één pizza gekocht voor 10.000 BTC. (iets meer dan 22 miljoen dollar vandaag de dag)
En die pizzaboer heeft op zijn/haar/het beurt wss de toenmalige BTC weer verkocht met een klein verlies...

Maar het kan zeker nog erger idd :')

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Giftcard schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:32:
[...]

Ja, het is discutabel dat er altijd met een bepaalde groei behaald moet worden..

Het zou een hoop oplossen als de hele wereld dezelfde munt zou gaan gebruiken, maar welke? Er is nu al weer zoveel wildgroei.. Bitcoin, zcash, nem, dash..

Er is momenteel zo veel verwevenheid tussen alle landen dmv bijv: valuta handel en obligaties/staatsleningen..
Meestal wordt goud/zilver aangedragen als veilige haven in roerige tijden.
Er is echter meer goud bijv. op papier, dat verhandeld wordt, dan dat de hoeveelheid fysiek aanwezig is, een luchtbel dus.
Ben daarom ook tegen de ETF etc. van de Winklevoss twins en anderen.

ps, als longtime btc hodler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
De waarheden van Riccardo Spagna (developer Monero) @ Consensus 2017. Ik kon er wel om lachen. "There are scammers that don't realise they are scammers yet.": YouTube: Consensus 2017 May 23 #LIVE Monero, Cosmos, Augur, Golem, Ripple (Be...

Ik ben benieuwd wat er morgen qua nieuws naar buiten gaat komen @ Eventbrite New York over Monero. Blijkbaar genoeg om XMR weer te laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
RaptorXS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:41:
[...]

Meestal wordt goud/zilver aangedragen als veilige haven in roerige tijden.
Er is echter meer goud bijv. op papier, dat verhandeld wordt, dan dat de hoeveelheid fysiek aanwezig is, een luchtbel dus.
Ben daarom ook tegen de ETF etc. van de Winklevoss twins en anderen.

ps, als longtime btc hodler.
Eens, er was een tijd dat er goud baren garant lagen in Den Nederlandsche kluisen, als equivalent van de Gulden.
Een zeer slechte zaak dat dit ooit los is gelaten..

Feitelijk gezien is de euro al een virtuele munt aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-02 21:38
Mirved schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:13:
[...]

Als je 2 maanden geleden ethereum had gekocht en niks gedaan had was dit nu 4000 euro+ je rendement is eigenlijk heel slecht als je kijkt naar de groei van alle munten de afgelopen 2 maanden.
Dat klopt, echter heeft Litebit geen eigen Ethereum wallet. Daardoor kan ik Etherum niet via Litenit verkopen als het in de waarde stijgt. Het was dus voor mij makkelijker om voor andere coins te kiezen.

Wel heb ik vandaag via dit forum een link naar een marktplaats gekregen waar jij deze coins kan kopen en verkopen. Alleen moet ik even uitzoeken hoe het zit met welke wallets zij werken etc. De layout is minder overzichtelijk en volgens mij beschikken zij niet over eigen online wallets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:45:
Volgens mij wordt ReddCoin gepompt. Of het slaat opeens aan.

In de afgelopen week +500%, terwijl het heel lang niets deed.
Ik las her en der dat het een P&D coin is, maar dat ding blijft maar stijgen (met af een toe een flinke dip). Hij staat nu op 75 sat. Paar weken geleden kon je hem nog voor 7 sat kopen. Een 'shitcoin' waar je binnen een paar weken je inleg 10x kon terugverdienen. 8)7 Bizar. Vraag me af hoe ver hij nog kan stijgen. Hij staat al in de top 45 op coinmarketcap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42
Ik wist niet dat je op Coinmarketcap terug in de tijd kon kijken. Hier kun je bijvoorbeeld zien wat de schade was tijdens de 2013 crash:

https://coinmarketcap.com/historical/20131201/
https://coinmarketcap.com/historical/20131208/
https://coinmarketcap.com/historical/20131215/

Overal vind ik de schade wel redelijk meevallen, al betekent het niet dat het dit keer niet anders kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-02 21:38
exelletor schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:13:
Ik wist niet dat je op Coinmarketcap terug in de tijd kon kijken. Hier kun je bijvoorbeeld zien wat de schade was tijdens de 2013 crash:

Overal vind ik de schade wel redelijk meevallen, al betekent het niet dat het dit keer niet anders kan afspelen.
Bizar hoeveel altcoins daarin staan die ik niet eens ken. Het lijkt er dus op dat merendeel van de huidige altcoins ook zal verdwijnen. Dankjewel voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
exelletor schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:13:

Ik ken de exacte geschiedenis niet van de crash in 2013. Was de reden toen alleen een bubbel of ook omdat er een exchange platform toen plat ging/de boel bedonderde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42
GrazendeKoe schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:40:
[...]

Ik ken de exacte geschiedenis niet van de crash in 2013. Was de reden toen alleen een bubbel of ook omdat er een exchange platform toen plat ging/de boel bedonderde?
Ik ben zelf ook pas recent begonnen, dus ik heb het niet live meegemaakt. Voor zover ik het goed begrijp kampte Mt Gox toentertijd al met betalingsproblemen, maar heeft in november blijkbaar inderdaad bedonderd door grote aantallen bitcoins rond te pompen waardoor de koers exponentieel steeg en er een bubbel onstond. Op het moment dat de Chinese bank met negatief nieuws kwam, barstte de hel los en kelderde de koers. De tweede crash volgde toen Mt Gox maanden later offline ging. Het is een utopie om te denken dat er dit keer geen gek nieuws naar buiten kan komen wat een vergelijkbaar effect kan hebben.

Vandaag is bijvoorbeeld Bitcoin Scaling Agreement definitief, maar het is maar de vraag of dit een positief effect zal hebben op de markt, op Reddit zijn de meningen nogal verdeeld: https://www.reddit.com/r/...oin_scaling_agreement_at/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:39
Zonet keihard door de 2000 euro/BTC gegaan op Kraken. Stond een 400 BTC muur. Mooi moment. Ondertussen ingelezen in dat Segwit en hard fork verhaal. Ik denk dat de nieuwe overeenkomst goed is. We wachten al veel te lang op verbeteringen aan de blockchain. Prijs kan de komende maanden wel eens flink stijgen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Jeetje wat zijn er voor rare spikes met Ethereum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giftcard
GrazendeKoe schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:40:
[...]

Ik kwam toen eigenlijk net kijken..
Wat ik me nog herinner is dat de volumes niet heel hoog waren, maar dat mensen alleen maar naar de prijs van de munt keken.

Bitcoin werd toen erg gehyped in de media, waardoor iedereen erin wilde..
De toenmalige whales zijn er op 1000USD ong uitgesprongen en door dat de volumes laag waren, kon de markt de klap niet opvangen en donderstraalde in elkaar.

Wijze les, de we nu allemaal al weten; let op de volumes. Die zijn net zo belangrijk (of zelfs belangrijker) dan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
JJnJ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:45:
Jeetje wat zijn er voor rare spikes met Ethereum?
Kan ff niet zo snel vinden waarom.. Misschien dat er een regio is waar het lokale nieuws nu pas meldt over de Ethereum Alliance?

Motherboard.vice was ook vrij laat, en meldde het pas 6uurtjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Giftcard schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:58:
[...]

Ik kwam toen eigenlijk net kijken..
Wat ik me nog herinner is dat de volumes niet heel hoog waren, maar dat mensen alleen maar naar de prijs van de munt keken.

Bitcoin werd toen erg gehyped in de media, waardoor iedereen erin wilde..
De toenmalige whales zijn er op 1000USD ong uitgesprongen en door dat de volumes laag waren, kon de markt de klap niet opvangen en donderstraalde in elkaar.

Wijze les, de we nu allemaal al weten; let op de volumes. Die zijn net zo belangrijk (of zelfs belangrijker) dan de prijs.
MT Gox had de beveiliging niet op orde, in de tijd dat het van Jeb mc caleb was werden er magic cards verhandeld die bijna niets waard waren, net als bitcoin.
Ik denk dat Mark Karpelès nog niet eens zo goed wist waar hij in terecht kwam toen hij MT Gox overnam van Mc Caleb en de boel daarna zo'n vlucht nam....
En hackers slapen bijna niet...

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 10:27
Giftcard schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:06:
[...]

Kan ff niet zo snel vinden waarom.. Misschien dat er een regio is waar het lokale nieuws nu pas meldt over de Ethereum Alliance?

Motherboard.vice was ook vrij laat, en meldde het pas 6uurtjes terug.
Account aanmaken bij een exchange en geld overboeken zorgt ook voor vertragingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

De sterke groei in crypto Lijkt te mooi om waar te zijn. Benieuwd wanneer het klapt mocht dat ooit gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:19
Waterkoker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:27:
De sterke groei in crypto Lijkt te mooi om waar te zijn. Benieuwd wanneer het klapt mocht dat ooit gebeuren :+
Idd benieuwd maarja debk deel shitcoins verzilveren naar een andere coin weet alleen nog niet welke.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:41

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Waterkoker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:27:
Nou tot nu toe blijft het maar stijgen. Geld wat ik er vorige week in heb gestoken is is nu wel flink wat meer geld geworden.
Ik ga er nu weer wat geld instoppen, dus van mij mag hij nog wel lekker doorstijgen. Alleen ben niet zo slim geweest, ik dacht ik stort het geld wel naar kraken omdat het daar een betere prijs is dan bij bitonic. Maarja eer het geld bij kraken binnen is, was het toch goedkoper bij bitonic 8)7

De regel tijd=geld is hier wel erg van toepassing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
  • Laatst online: 02-01 12:57
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:59:
Sinds een aantal dagen lees ik mee in dit forum en heb al veel geleerd, maar vraag me af wat jullie doen met al die verschillende coins? Downloaden jullie allemaal verschillende wallets of laat je het op een exchange staan?

Ik zie sommige mensen over zoveel verschillende coins praten en vraag me af hoe jullie dit doen. Ik zie soms met al die wallets door de bomen het bos niet meer.
bij mij blijven ze op de exchange staan (kraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ja een vreemde nacht. Als de grafieken correct zijn tenminste. 7 XBT/EUR spikes op kraken (30 min interval) zullen dat wel zijn. Maar waarom. Is er zulke sterke groei en worden tegelijkertijd enorm veel sell punten geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:50
Vannacht op kraken een hele gekke dip in ethereum. Knalde even naar ~90 en toen weer terug naar het "normale" niveau van ~150.

Zie hier (TradingView)

Je ziet wel vaker dit soort gekke spikes, iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:39
Kraken zegt zelf dat er een bug in hun trade-engine zit. Soms, als iemand een heel hoge kooporder plaatst en die wordt uitgevoerd (voor de normale marktprijzen) dan geeft de engine door die bug de originele te hoge prijs aan voor die trade.
Trades worden dus wel goed uitgevoerd, maar na de trade geeft de engine de verkeerde waarde aan (de veel te hoge waarde die iemand per ongeluk heeft ingevoerd).

Het geeft wel een erg vertekend beeld zo. Neem aan dat Kraken dit vrij snel zal patchen.

[ Voor 10% gewijzigd door Playa del C. op 24-05-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Playa del C. schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:14:
Kraken zegt zelf dat er een bug in hun trade-engine zit. Soms, als iemand een heel hoge kooporder plaatst en die wordt uitgevoerd (voor de normale marktprijzen) dan geeft de engine door die bug de originele te hoge prijs aan voor die trade.
Trades worden dus wel goed uitgevoerd, maar na de trade geeft de engine de verkeerde waarde aan (de veel te hoge waarde die iemand per ongeluk heeft ingevoerd).

Het geeft wel een erg vertekend beeld zo. Neem aan dat Kraken dit vrij snel zal patchen.
Heb je een link naar de bron voor deze uitleg? De vraag wordt vaak gesteld (niet alleen hier), dus een statement van Kraken zelf zou handig zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Rannasha schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:19:
[...]
Heb je een link naar de bron voor deze uitleg? De vraag wordt vaak gesteld (niet alleen hier), dus een statement van Kraken zelf zou handig zijn.
Bron is Kraken Slack. Er staat nu ook wat op bitcointalk:
Yes, the spikes we are seeing right now are due to an issue with the trade engine. The spikes are low volume and due to small orders (or small parts of larger orders). It's not due to the logic of the code ignoring or skipping orders that it can see. It's rather due to the trade engine very briefly only seeing a few orders and as a result matching them out of context of the other orders. It's the first time I've heard of this particular issue, so I'm not sure how long it's been an issue, but the frequency of it right now is probably related to the current very high volume. We are working to mitigate the issue, but the permanent fix will probably come as @Serpens66 says with the new trade engine. The new trade engine is hopefully coming in a matter of weeks, but we don't have a specific ETA at this time.

[ Voor 59% gewijzigd door DaCoTa op 24-05-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Psycho_Mantis schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:57:
[...]

Nou tot nu toe blijft het maar stijgen. Geld wat ik er vorige week in heb gestoken is is nu wel flink wat meer geld geworden.
Ik ga er nu weer wat geld instoppen, dus van mij mag hij nog wel lekker doorstijgen. Alleen ben niet zo slim geweest, ik dacht ik stort het geld wel naar kraken omdat het daar een betere prijs is dan bij bitonic. Maarja eer het geld bij kraken binnen is, was het toch goedkoper bij bitonic 8)7

De regel tijd=geld is hier wel erg van toepassing. :(
Idem, ben blij dat ik afgelopen maandag een storting heb kunnen uitvoeren via Kraken.com wat snel opgepakt werd. Bitonic was uitverkocht. had vorige maand ergens ook wat gekocht. Zit nu op +140% stijging 8)7

Was bij de giro al blij dat ik zo'n danige rendement wist te behalen dat m'n spaargeld met de huidige inflatie/markt meeging (en dus niet minder waard wordt zoals op de bank) en misschien nog iets extra's maar dit is gewoon cashen, fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 17:00
Ben zelf nieuw op de markt, heb de afgelopen dagen wat ingelezen. Heb me nu verdeeld over BTC / XRP / VOX en NLG. Zijn er nog absolute 'donts' die ik moet weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 13:46
Giftcard schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:58:
[...]

...

Volgens mij is er nu ook een instroom van beginners die dat helemaal niet door hebben. Door iets van 5 LTC te gebruiken kon ik een hoop kleine ordertjes opkopen die de koers net naar boven lieten springen (had geen zin om onder 25 te verkopen), en daarmee kon ik toen een grote order verkopen. Daarna zette de daling weer door en kocht ik alles weer terug op 22.

Ik ben ingestapt met de gedachte HODL!! Maar kan het niet laten om af en toe wat te daytraden (@ night :+ ). Daardoor is mn winst zo'n 20% hoger (eerste experimentjes draaiden op verlies uit overigens). Mede daardoor voelt het wel als monopoly geld, alsof het maar een online spelletje is.

Daytraders lachen zich kapot volgens mij. In deze markt kun je altijd wat kopen wat niet veel later 10%+ meer waard is.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Baelrog schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:35:
Ben zelf nieuw op de markt, heb de afgelopen dagen wat ingelezen. Heb me nu verdeeld over BTC / XRP / VOX en NLG. Zijn er nog absolute 'donts' die ik moet weten ?
ja, verkoop NLG. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Baelrog schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:35:
Niet verkopen als de prijs laag is of keldert. :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 10:27
Waterkoker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:33:
[...]

Idem, ben blij dat ik afgelopen maandag een storting heb kunnen uitvoeren via Kraken.com wat snel opgepakt werd. Bitonic was uitverkocht. had vorige maand ergens ook wat gekocht. Zit nu op +140% stijging 8)7

Was bij de giro al blij dat ik zo'n danige rendement wist te behalen dat m'n spaargeld met de huidige inflatie/markt meeging (en dus niet minder waard wordt zoals op de bank) en misschien nog iets extra's maar dit is gewoon cashen, fingers crossed
Hoelang duurde het ongeveer dat je storting verwerkt was? Gistermiddag storting gedaan op Kraken en had eigenlijk verwacht vanmorgen toch wel mijn saldo bijgewerkt zou zijn. Hoop toch snel het geld ter beschikking te hebben voor de volgende run in ETH weer gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kan ik met Kraken.com ook short gaan eigenlijk? Met plus500 was dit wat duidelijker maar bij kraken.com zie ik alleen sell ?

@Mirved Ik meen tussen 12 en 20 uur.

[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 24-05-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mirved schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:43:
[...]

Hoelang duurde het ongeveer dat je storting verwerkt was? Gistermiddag storting gedaan op Kraken en had eigenlijk verwacht vanmorgen toch wel mijn saldo bijgewerkt zou zijn. Hoop toch snel het geld ter beschikking te hebben voor de volgende run in ETH weer gaat beginnen.
Ik heb twee keer gestort. Tijdje terug duurde het 4 uur. Gisteren 5 uur. SEPA/IBAN via ING.
Waterkoker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:43:
Kan ik met Kraken.com ook short gaan eigenlijk? Met plus500 was dit wat duidelijker maar bij kraken.com zie ik alleen sell ?

Daar heb ik ook mee gezeten en kreeg er hier uitleg over. Je moet daarvoor 'Leverage' aan zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Saturnus op 24-05-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 17:35

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Waterkoker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:43:

Kijk hier maar eens:

https://support.kraken.co...ading-Leverage-and-Margin
YouTube: Margin Trading on Kraken Bitcoin Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Iemand ervaring met XEM kopen via Litebit?

Het address in mijn Nano wallet wordt niet herkend door litebit en ook een Message/Key* is vereist? Er is geen public key, omdat ik eerst een 'You need to make a transaction to get a public key' moet doen. Any advice?

Edit: excuus, ik zat per ongeluk op een testwallet en nu overgeswitched naar een Mainwallet, wat perfect werkt..! >:)

[ Voor 18% gewijzigd door rvd50 op 25-05-2017 15:21 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii

Rafikii

DaCoTa schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:26:
[...]

Bron is Kraken Slack. Er staat nu ook wat op bitcointalk:

[...]
Het wordt zo langzamerhand wel erg irritant. Dit is de ETH/BTC grafiek atm

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XnfClry.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Iemand die een offline wallet gebruikt voor Stellar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Het zou fijn zijn als de charting-websites dergelijke spikes weg zouden filteren. Op het daadwerkelijke handelen hebben de spikes weinig invloed, maar de grafieken zien er wel maf uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Wat is er trouwens met Litecoin aan de hand, dat-ie zo hard gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Rannasha schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:08:
Het zou fijn zijn als de charting-websites dergelijke spikes weg zouden filteren. Op het daadwerkelijke handelen hebben de spikes weinig invloed, maar de grafieken zien er wel maf uit zo.
Hmmm, weet niet of ik een voorstander ben van het feit dat chartingsites de charts manipuleren om ons een beter gevoel te geven.. ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii

Rafikii

Giftcard schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:10:
[...]

Hmja, weet niet of ik een voorstander ben van het feit dat chartingsites de charts manipuleren om ons een beter gevoel te geven.. ;)
Het zou fijn zijn een optie te hebben om de pieken zelf weg te filteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Hatsieflatsie schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:09:
Wat is er trouwens met Litecoin aan de hand, dat-ie zo hard gaat?
Wordt in Juni verhandelbaar op Bitstamp.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
Kan iemand uitleggen waarom Ethereum Classic nogsteeds zo populair is en daardoor in de Top10 van CoinMarketCap staan, met een groei van 40% en een 24h volume van 233miljoen?

In mijn gedachte is dit nogsteeds een scamcoin.... Zit er nu zo ver naast?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 19:24
Giftcard schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:15:
Kan iemand uitleggen waarom Ethereum Classic nogsteeds zo populair is en daardoor in de Top10 van CoinMarketCap staan, met een groei van 40% en een 24h volume van 233miljoen?

ik had er een paar van gekocht gister, laat het mooi ff staan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:55

dit vraag ik mij nou ook af. Maar bijna alle coins op coinmarketcap staan in de plus 8)7 dit MOET een keer klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Kan iemand mij vertellen waarom NLG een slechte investering zou zijn? Ik merk aan sommige reacties dat je beter niet geld in NLG kunt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Dat er nu ook heel erg veel in het groen staat, heeft dat te maken met dat er enorm veel geld in gepompt wordt nu en niet zozeer onderling wordt gehandeld? Dan zou je inderdaad verwachten, wanneer iedereen gaat cashen, de boel compleet inklapt (tijdelijk). Of zie ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
bd-casemod schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:17:
[...]

ik had er een paar van gekocht gister, laat het mooi ff staan. _/-\o_
Dat houdt niet gelijk in dat het geen scamcoin is.. ;)
Er is een rede waarom deze geforked is naar de Ethereum, nl; een scam.

Ik vraag me af waarom er nu dus nogsteeds zoveel in geinvesteerd wordt, voor mijn gevoel kan de zelfde scam nogsteeds uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
  • Laatst online: 15-06-2024
Beste mensen,

Na een aantal weken lang verschillende fora en websites gelezen te hebben wil ik ook een gok wagen in de crypto's. Althans, ik wil het leren! Vanwege mijn werk ben ik vaak onderweg en ben daarom opzoek naar een exchange die handig te gebruiken is voor een beginneling.

Ik heb inmiddels Kraken en BTC wallet op mijn iPhone staan. But thats it. 0 euros of cryptos. Heb gepobeerd in de Kraken app te komen maar die vragen naar API's ofiets?! Voor mij abracadabra als jurist :P

Mijn vraag aan jullie: welke apps/websites kunnen jullie mij aanraden voor mobiele handel in cryptos? Daarnaast wil ik ook wat crpytos HODLen. Alle tips zijn welkom :)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
UrbanSnEAky schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:19:
Kan iemand mij vertellen waarom NLG een slechte investering zou zijn? Ik merk aan sommige reacties dat je beter niet geld in NLG kunt stoppen.
Omdat NLG een Bitcoin/Litecoin-fork is die niets biedt dat andere cryptocurrencies niet ook al bieden. De enige claim to fame die de coin heeft is de naam. Als de coin een andere naam zou hebben die niet zou refereren aan onze voormalige fiat-valuta, dan zou je jouw vraag hier niet gesteld hebben en de coin net zo hard hebben overgeslagen als de honderden andere crypto's die voort zijn gekomen uit een Bitcoin/Litecoin fork.
Cembo38 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:21:
Ik heb inmiddels Kraken en BTC wallet op mijn iPhone staan. But thats it. 0 euros of cryptos. Heb gepobeerd in de Kraken app te komen maar die vragen naar API's ofiets?! Voor mij abracadabra als jurist :P
Je moet een account maken op Kraken.com. Hier kunt je een "API key" genereren die je in een andere app kunt stoppen zodat de app contact kan maken met je account.

Let op dat de mobiele apps niet van Kraken zelf zijn, dus als je je API key in zo'n app stopt, vertrouw je erop dat de app ontwikkelaar er geen gekke dingen mee doet.

[ Voor 32% gewijzigd door Rannasha op 24-05-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning

Als ETH omhoog gaat, gaat ETC meestal ook. Hij volgt hem gewoon. Ik vond destijds (alweer bijna een jaar geleden!) de discussie goed over wel of niet forken (is the code the law?). Het ETC kamp had valide argumenten.
Maar ETC lijkt zich in inmiddels toch ontwikkeld te hebben tot een coin die veel weg heeft van een scam idd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
UrbanSnEAky schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:19:
Kort samengevat; de zoveelste pump&dump coin met mooie marketingpraatjes gedreven op sentimentele bullshit zonder onderscheidende features.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giftcard
MartijnRGS schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:21:
Dat er nu ook heel erg veel in het groen staat, heeft dat te maken met dat er enorm veel geld in gepompt wordt nu en niet zozeer onderling wordt gehandeld? Dan zou je inderdaad verwachten, wanneer iedereen gaat cashen, de boel compleet inklapt (tijdelijk). Of zie ik dit nu verkeerd?
De truc is om de markt rustig te houden als een whale uitstapt.. Dus gij zult nooit meedoen aan panic-sales.
BTC is daar een voorbeeld van; Na de ETF announcement, half jaar geleden, in de US duik de munt 400eu naar beneden. De munt schiet nu door de 2k heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Luuk schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Kort samengevat; de zoveelste pump&dump coin met mooie marketingpraatjes gedreven op sentimentele bullshit zonder onderscheidende features.
Als in die crasht een x naar helemaal niets of daar heb je gewoon iets aan?

DOGE is ook ineens aan het stijgen.. Leuk zakcentje zo :+

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Chris van der G schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Oh je kan er met een beetje geluk best leuk aan verdienen in deze gekke tijd. Maar ik zie geen fundamentele toekomst voor NLG. Doge hetzelfde verhaal, ooit als grap ontstaan en heeft alleen wat hype achter zich. Meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Gister mijn ETH met flinke winst verkocht. Nu staat die alweer een stuk hoger. Ben bang om op dit moment ergens in te stappen aangezien alles belachelijk hard aan het stijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
[...]

Er is gewoon geen achterliggende waarde. Ethereum/BTC/Ripple en nog zo wat, hebben achterliggende waarde omdat er een techniek achter zit, een technologie, die nieuw is, of die iets toe kan voegen aan de blockchain space. Daarom stappen mensen er in eerste instantie in, daarom stijgt hij (en dat trekt mensen aan die er in stappen voor het rendement). Maar, er is niets dat de NLG waarde geeft, het is een kopie van LTC/BTC met een ander naampje, daar zitten alleen maar mensen in die er in zitten voor rendement.

betekent niet dat je er niet leuk aan kan verdienen natuurlijk. Maar ik zit zelf liever in de coins die wat toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 24-05-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net in één van de slacks waar ik in zit dat Kraken Bittrex toegevoegd gaat worden aan Tradingview.com. Erg blij mee, ze hebben Polo al en spoedig dus ook Bittrex. Vind hun site echt heerlijk clean en overzichtelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Thanks, nog een vraag. Als je aandelen wilt verkopen (bv 2 bitcoin) dien je dus sell 2 btc + leverage te doen (ook al heb je geen leverage)?

Ben een holder en nog nooit verkocht bij Kraken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Beide :)

Nutteloze altcoins zullen vanzelf in waarde instorten. Je zult altijd wel een handje vol speculanten houden die zich met de coin bezig houden, dus je kunt er zeker geld mee verdienen op de korte termijn. Maar als je de boel voor de lange termijn vast wil houden, dan ben je dom bezig als je je geld in onzincoins stopt.

Tijdens hype-rallys, zoals we nu hebben, stijgen altcoins (inclusief onzincoins) vrijwel altijd harder dan Bitcoin, maar zodra er een ommekeer is in de trend, dalen de altcoins een stuk harder.

Ik heb een tijdje terug een overzicht gepost van iemand die enkele virtuele "altcoin index funds" had samengesteld om de resultaten over een periode van 3 jaar te vergelijken met Bitcoin. Hoe hij het fonds ook samenstelde, het resultaat was altijd slechter dan dat van Bitcoin. Sommige samenstellingen maakten zelfs verlies (gemeten in USD).
Waterkoker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Thanks, nog een vraag. Als je aandelen wilt verkopen (bv 2 bitcoin) dien je dus sell 2 btc + leverage te doen (ook al heb je geen leverage)?

Als je de 2 BTC gewoon in je account hebt zitten, dan kun je een simpele sell-order doen zonder leverage. Heb je een andere currency in je account en wil je een BTC short-positie openen, dan moet je de leverage optie selecteren.

[ Voor 19% gewijzigd door Rannasha op 24-05-2017 09:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 22:27
rdlfcuboy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:37:
Gister mijn ETH met flinke winst verkocht. Nu staat die alweer een stuk hoger. Ben bang om op dit moment ergens in te stappen aangezien alles belachelijk hard aan het stijgen is.
Volgende keer dus gewoon hodlen.

De ETH gaat echt wel binnen een week over de 200USD en misschien zelfs nog wel veel meer, maar laten we het bescheiden houden qua voorspelling.

ETH kan trouwens dagenlang op een zelfde niveau hangen valt mij op laatste weken, maar wees geduldig, een keer per week volgt er weer een knal omhoog.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Ronman op 24-05-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii

Rafikii

Waterkoker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Leverage gebruik je als je wil gaan margin traden, dus met geleend geld traden. Als je alleen je BTC wil verkopen gebruik je geen leverage.

Ik zou als ik jou was nog iets meer verdiepen in de verschillende termen

[ Voor 7% gewijzigd door Rafikii op 24-05-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Mr Ronman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:39:
[...]

De ETH gaat echt wel binnen een week over de 200USD en misschien zelfs nog wel veel meer, maar laten we het bescheiden houden qua voorspelling.
Ik wacht vandaag even op de dip. Kan me niet voorstellen dat alles omhoog blijft gaan. Vooral niet nu de BTC $2300 aan heeft getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
Zijn er hier trouwens mensen die meedoen aan de Mobilego ICO?

https://mobilego.io/

Al zo'n $45.000.000 opgehaald en gaat nog wel richting de $50milj. waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 20:30
Rannasha schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Maar als je de boel voor de lange termijn vast wil houden, dan ben je dom bezig als je je geld in onzincoins stopt.
[...]
Hoeveel mensen zeiden dit ooit niet over Bitcoin? Onzin om erin te investeren, hou het maar bij klassiek middelen zoals goud, ...

Had ik toen maar niet naar die mensen geluisterd :(

Nu eindelijk een kleine investering gedaan (lite, bit, eth, dash).

Kleine risico, kans op grote winst op lange termijn. Nu proberen nog wat andere valuta te kopen. Er hoeft maar eentje uit te groeien en het is money in de pocket.

Goud/Zilver wil ik ook nog maar moet eerst een kluis hebben, kunnen meteen ook mijn 12 woords sleutels erin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
Rakward schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:43:
[...]

Hoeveel mensen zeiden dit ooit niet over Bitcoin? Onzin om erin te investeren, hou het maar bij klassiek middelen zoals goud, ...
Er is een wezenlijk verschil tussen Bitcoin toen het net bekend werd en de vele altcoins. Bitcoin had veel potentie, maar was erg nieuw. De meeste altcoins bieden niets extra's. Er zijn cryptocurrencies naast Bitcoin die toegevoegde waarde bieden en interessant zijn om voor de lange termijn vast te houden. Ethereum is het beste voorbeeld hiervan.

Maar Bitcoin is open-source en dat heeft het gevolg dat er (letterlijk!) honderden varianten zijn die van de Bitcoin-source (of een derivaat daarvan) gebruikmaken, een paar kleine wijzigingen hebben en als nieuwe cryptocurrency gelanceerd zijn. In 2013/2014 was er zelfs een website waar je online je eigen cryptocurrency kon genereren. Je vulde een paar details in zoals naam, logo en een aantal eenvoudig te wijzigen technische specs (blocktijd, max blockgrootte, coins per gemined block, enz...) en voila: Je eigen cryptocurrency met volledige werkende wallet-software.

Ik vind het niet onrealistisch om te zeggen dat veel van de klonen toch echt "onzincoins" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Saturnus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:44:
[...]

Ik heb twee keer gestort. Tijdje terug duurde het 4 uur. Gisteren 5 uur. SEPA/IBAN via ING.
Oh dat geeft wel een slecht gevoel, ik heb gisteren om 20:00 uur gestort en het is er nu nog steeds niet via IBAN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
Wat denken jullie over Stellar/Lumen en Ripple? Zit op dit moment voor +/- € 10K in ETH en Zcash. Ben van plan om winst te pakken en uit de Zcash te stappen en wil dan in STR of XRP investeren. Lees alleen dat er van STR in juni max 16 miljard wordt weggeven aan XRP en BTC posities. Gaat dit positief of negatief voor de koers zijn?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Psycho_Mantis schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Oh dat geeft wel een slecht gevoel, ik heb gisteren om 20:00 uur gestort en het is er nu nog steeds niet via IBAN...
Er zit wat variatie in hoe lang het precies duurt. Soms duurt het 1-2 volledige dagen, soms is de transactie dezelfde dag nog verwerkt.
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:51:
Wat denken jullie over Stellar/Lumen en Ripple? Zit op dit moment voor +/- € 10K in ETH en Zcash. Ben van plan om winst te pakken en uit de Zcash te stappen en wil dan in STR of XRP investeren. Lees alleen dat er van STR in juni max 16 miljard wordt weggeven aan XRP en BTC posities. Gaat dit positief of negatief voor de koers zijn?
Het succes van Ripple (het bedrijf/protocol) is vrijwel volledig losgekoppeld van het succes van XRP (de valuta). Ripple (het bedrijf/protocol) doen momenteel heel goede zaken, maar dit betekent niet dat de fundamentele waarde van XRP omhoog gaat. Maar goed, er zijn genoeg handelaren die dat anders zien, dus de prijs stijgt alsnog.

En wat de Stellar/Lumen uitgifte in juni betreft: Er komen opeens een heleboel extra XLM vrij, waarbij lang niet iedereen die de XLM ontvangt geintereseerd is in die munt. Wat denk je dat er gaat gebeuren met de koers?

[ Voor 57% gewijzigd door Rannasha op 24-05-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
[...]

Ik heb ook 2 overschrijvingen die nog niet bevestigd zijn, maar tussen Belgische banken duurt soms al 3 dagen, dus naar een ander land, wie weet ...

@Rannasha
Ik snap wat je wilt zeggen hoor maar ik bedoel maar, zeg nooit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zou me er niet druk om maken. Als ik tegen het einde van de middag geld overboek dan staat het er de volgende dag tussen 10:00 en 13:00 op. Volgens mij worden er 's avonds geen overboekingen verwerkt want het is bij mij nog nooit buiten kantooruren aangekomen.

Ik had gisteren overigens voor het eerst dat de boeking al wel aangekomen was (kreeg ook mail bevestiging), maar nog niet bij mijn balans stond. Zat 2 uur tussen. Mocht dat bij jou dus ook gebeuren; rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
[...]

Ze hebben ook gewoon werktijden daar. Mijn eerste keer paar weken geleden gestort om 20:00 en volgende dag om 12:00 stond het erbij.

Komt echt wel goed als je alles goed ingevoerd heb (dus ook die unieke code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

f4stf0rw4rd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:51:
Hier las ik net al iets meer van, moet ik dan via STR een wallet hebben? Eens googlen :+

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 16:56
Een deposit op Kraken duurt voor mijn gevoel altijd te lang, omdat het niet instant is :+. Mijn deposits hebben ook variërend van een halve dag tot anderhalve dag geduurd (ING)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

En dan klagen mensen dat de bitcoin transacties traag zijn :+
Euro's zijn veel trager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Mr Ronman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:39:
[...]

ETH kan trouwens dagenlang op een zelfde niveau hangen valt mij op laatste weken, maar wees geduldig, een keer per week volgt er weer een knal omhoog.
Inderdaad: De laatste tijd is het: Zodra er goed nieuws is, knalt hij omhoog. Dan blijft hij een tijdje op dat niveau, dan is er weer goed nieuws (of geruchten), en dan gaat ie weer.

Gezien er nog veel op de roadmap staat van ETH dit jaar zou dat dus nog wel even door kunnen zetten :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
Weet iemand trouwens hoeveel kwaad het nu echt kan om meerdere keren een receive adres opnieuw te gebruiken? Bij Electrum had ik een hele lijst om uit te kiezen, bij Jaxx lijkt elke valuta er maar eentje te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Rakward schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:54:
Weet iemand trouwens hoeveel kwaad het nu echt kan om meerdere keren een receive adres opnieuw te gebruiken? Bij Electrum had ik een hele lijst om uit te kiezen, bij Jaxx lijkt elke valuta er maar eentje te hebben.
Het is geen veiligheidsrisico, maar het werkt privacy tegen omdat met het hergebruiken van een adres meerdere transacties aan elkaar gelinked kunnen worden. Is dit geen bezwaar, dan kun je adressen prima hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Rakward schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:54:
Elke keer wanneer er bij Jaxx een transactie binnen komt of uit gaat, veranderd je receive adres automatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
Chris van der G schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Hier las ik net al iets meer van, moet ik dan via STR een wallet hebben? Eens googlen :+
Wallet is niet nodig. Ik handel zelf via kraken en heb daar alleen ene Wallet aangemaakt om eerste storting te doen in BTC.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Wallet is niet nodig. Ik handel zelf via kraken en heb daar alleen ene Wallet aangemaakt om eerste storting te doen in BTC.
Begrijp ik het goed ( ik ben een noob)
Moet ik nadat ik geld heb overgemaakt naar Kraken via SEPA, altijd eerst een BTC kopen om daarna te handelen in cryptos? Of komt er een bedrag in dollars te staan die ik kan uitgeven aan cryptos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:15
Eergister een account aangemaakt op Kraken om ook maar eens te beginnen met crypto currency (LTC). Sta nog steeds te wachten tot mijn Tier2/3 verified zijn. Had gelezen dat het soms enkele dagen kan duren als het handmatig wordt doorgevoerd. Erg frustrerend als je ondertussen ziet dat de prijzen blijven stijgen terwijl ik al had willen instappen :P.

Hopelijk ben ik snel verified zodat ik kan gaan spelen :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
MartijnRGS schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:57:
[...]

Elke keer wanneer er bij Jaxx een transactie binnen komt of uit gaat, veranderd je receive adres automatisch!
Heb net even nagekeken en dit klopt toch niet hoor ...
Mijn ETH adres is nog precies hetzelfde, kan zien welke gebruikt was op Bitpanda bij aankoop en precies dezelfde staat nog in de wallet.

Ik snap ook niet waarom ik geen install trgvind van Jaxx zoals bij Electrum. Is er geen wallet.dat file? Wat als ik het programma sluit voordat ik mijn 12woord zin heb opgeschreven(gelukkig wel gedaan maar moest ff zoeken). Dan zou ik alles kwijt zijn, zelfs nu bang om het te sluiten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Cembo38 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Begrijp ik het goed ( ik ben een noob)
Moet ik nadat ik geld heb overgemaakt naar Kraken via SEPA, altijd eerst een BTC kopen om daarna te handelen in cryptos? Of komt er een bedrag in dollars te staan die ik kan uitgeven aan cryptos?
Als die coin een pair met EUR heeft kun je direct handelen met je euros. Als er alleen BTC pairs met die coin zijn moet je eerst naar BTC met je euros :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
Riven schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Als die coin een pair met EUR heeft kun je direct handelen met je euros. Als er alleen BTC pairs met die coin zijn moet je eerst naar BTC met je euros :)
Thanks!
Wellicht kan ik mijn laatste vraag ook aan jou richten. Moet ik nadat ik een geldige geverifieerde account op Kraken heb, daarnaast nog een wallet aanmaken? Of heeft Kraken zelf een wallet functie ingebakken?

Indien ik een wallet moet aanmaken, heb je een aanrader welke ( ik ga het mobiel gebruiken, niet op pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Rakward schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Heb net even nagekeken en dit klopt toch niet hoor ...
Mijn ETH adres is nog precies hetzelfde, kan zien welke gebruikt was op Bitpanda bij aankoop en precies dezelfde staat nog in de wallet.

Ik snap ook niet waarom ik geen install trgvind van Jaxx zoals bij Electrum. Is er geen wallet.dat file? Wat als ik het programma sluit voordat ik mijn 12woord zin heb opgeschreven(gelukkig wel gedaan maar moest ff zoeken). Dan zou ik alles kwijt zijn, zelfs nu bang om het te sluiten :/
Apart want heb zojuist nog iets naar mijn wallet overgemaakt (ETH) waarbij het oude adres veranderde naar een nieuw adres... Check hier: https://decentral.zendesk...hanging-What-is-going-on-. Beetje kort door de bocht om gelijk te zeggen dat het niet klopt zonder zelf even te zoeken, staat bovenaan op de support pagina.

EDIT: En als je ook goed zou hebben gekeken is er in de settings een kopje "Backup 12-word phrase" te vinden waarbij je altijd je 12-woorden opnieuw kunt opschrijven, wat wederom in de support staat.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnRGS op 24-05-2017 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50
Bloodhoundje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:03:
Eergister een account aangemaakt op Kraken om ook maar eens te beginnen met crypto currency (LTC). Sta nog steeds te wachten tot mijn Tier2/3 verified zijn. Had gelezen dat het soms enkele dagen kan duren als het handmatig wordt doorgevoerd. Erg frustrerend als je ondertussen ziet dat de prijzen blijven stijgen terwijl ik al had willen instappen :P.

Hopelijk ben ik snel verified zodat ik kan gaan spelen :Y) .
Hier hetzelfde probleem :(

Heb de ETH hier al van 100 naar 160 zien gaan in 3-4 dagen tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Ha, denk je leuk over te gaan stappen naar litebit (omdat ik Jaxx echt niet fijn vind om snel even te kijken) - is ETH op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Cembo38 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:06:
[...]

Thanks!
Wellicht kan ik mijn laatste vraag ook aan jou richten. Moet ik nadat ik een geldige geverifieerde account op Kraken heb, daarnaast nog een wallet aanmaken? Of heeft Kraken zelf een wallet functie ingebakken?

Indien ik een wallet moet aanmaken, heb je een aanrader welke ( ik ga het mobiel gebruiken, niet op pc)
Kraken heeft eigen wallets voor je aan boord voor de coins die het verhandeld.
Je krijgt een adres en (soms) een payment ID waar je het naartoe kunt sturen. En dit wordt dan op je account als balance bijgehouden. Het is dus niet echt je wallet, maar werkt wel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
MartijnRGS schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Apart want heb zojuist nog iets naar mijn wallet overgemaakt (ETH) waarbij het oude adres veranderde naar een nieuw adres... Check hier: https://decentral.zendesk...hanging-What-is-going-on-. Beetje kort door de bocht om gelijk te zeggen dat het niet klopt zonder zelf even te zoeken, staat bovenaan op de support pagina.

EDIT: En als je ook goed zou hebben gekeken is er in de settings een kopje "Backup 12-word phrase" te vinden waarbij je altijd je 12-woorden opnieuw kunt opschrijven, wat wederom in de support staat.
Dat knopje heb ik ook gevonden(door het hele menu beetje uit te pluizen) want kreeg in het begin helemaal niks ervan te zien, terwijl bij Electrum heel duidelijk werd gemaakt.

Jij en ik hebben precies een andere Jaxx versie ofzo ....

@Chris van der G
Ja spijtig bij Jaxx dat je niet alles in 1 keer kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is BTC direct een goed adres om te kopen of zijn er betere /voordeligere aanbieders? Ben helaas gebonden aan ideal / paypall, een cc heb ik niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 14:13
Goedemorgen ik zal me ook eens melden in dit topic.

Heb sinds vorige week ook ingekocht op BTC en deze gespreid over een aantal altcoins na wat ( veel!) inlezen over coins, blockchains, ontwikkelingen etc.

Mijn bescheiden portfolio tot nu toe:

ETH 2 units / ANT 63 units / DGB 10.600

Voorlopig wil ik er niet aankomen, ik heb ze nu nog op Polo en Bittrex staan maar zal ze morgen met hemelvaart eens verplaatsen naar wallets.

Heb mijn trades in de app blockfolio gezet om soms te kunnen monitoren hoe het er voor staat, handige app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik heb voor .25 BTC van een paar coins 500 stuks gekocht:

BCN Bytecoin 498.75000000 0.00086782
DGB DigiByte 499.25000000 0.00370942
DOGE Dogecoin 498.75000000 0.00077306
EMC2 Einsteinium 498.75000000 0.00802987
GNT Golem 498.75000000 0.09655301
SC Siacoin 498.75000000 0.00210472
STR Stellar 499.25000000 0.01218669
XRP Ripple 498.75000000 0.07025392
XVC Vcash 498.75000000 0.07400951

1ste is het aantal, 2de het BTC value. Nu staat alles idd absurd hoog. Ik twijfel daarom nog om van sommigen een stop limit in te stellen zodra ze een factor 1,5 a 2 meer waard worden. Dan levert dat toch weer .5 BTC op, keuzes, keuzes

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 22:27
loewie1984 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:26:

1ste is het aantal, 2de het BTC value. Nu staat alles idd absurd hoog. Ik twijfel daarom nog om van sommigen een stop limit in te stellen zodra ze een factor 1,5 a 2 meer waard worden. Dan levert dat toch weer .5 BTC op, keuzes, keuzes
Ik zat gisteren ook aan zoiets te denken, geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 14:13
loewie1984 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:26:

Ik heb voor nu voordat ik mn coins transfer naar wallets de stop limits juist op een verlies ingesteld mocht er een kelderen met 50% dan stap ik uit de coin terug naar good old bitcoin. Als je er vertrouwen in hebt dat deze coins waarde houden en geleidelijk doorstijgen dan kun je altijd nog uitstappen toch? Natuurlijk is het een mooi rendement als je casht bij 1,5 a 2 x de waarde t.o.v. inkoop.

Of wil je juist maximaal profiteren van bijv een pump of goed nieuws die de coin tijdelijk laat knallen zoals Zcash afgelopen week had en daarna meteen helemaal uit de coin stappen? Dan zou ik het wel overwegen om te doen ja.. Maar dat zijn jou strategische keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Dit is de 100/100 strategy. Verdeel je inleg over 100 coins en zet 3 verkooporders in, een order op 10x de aankoopprijs, een order op 25x en een op 100x. Ben bezig dit te automatiseren, maar is een boel gedoe :-)

[ Voor 16% gewijzigd door DaCoTa op 24-05-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 06:32

Ryan1981

Je ne sais pas

Giftcard schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:32:
[...]

Ja, het is discutabel dat er altijd een bepaalde groei behaald moet worden..

Ik denk hier ook wel eens over na. Mijn idee: De utopia coin. Volledig non profit opgesteld, waarde wordt bepaald a.d.v. hoogwaardige etische en wetenschappelijke toetsing, alle "winst" wordt herverdeeld onder iedereen op aarde, vul aan waar je nog iets mist :P Ik vraag me serieus af of wanneer er mondiaal besloten wordt iets in deze vorm te laten gaan doen hoe ver het zou komen en of we idd richting een star trek omgeving kunnen gaan waar geld niet meer nodig is en het leven in het teken staat van jezelf ontwikkelen in datgene wat jou gelukkig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:27
De grafieken bij kraken beginnen ondertussen wel waardeloos te worden. Bij cryptowatch krijg ik een melding dat een x prijs(realistische prijs, niet eens een piek) is bereikt, blijkt de order toch niet uitgevoerd te zijn.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1 ... 81 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).