Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
atacama schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:02:
Sinds gisteren staat er hier ook een PS4. Met gtaV en Driveclub.
Ben me nu aan het verdiepen in PS+, of dat toegevoegde waarde heeft voor mij of niet, aangezien de korting bij sommige winkels toch wel aantrekkelijk is ;)

...
Welkom! Zelfde collectie games als ik heb :) Zit er zelf ook pas 2 weekjes op te spelen.

Zat ook nog te denken over PS+, maar juist vanwege de huidige aanbiedingen besloten om er niet te lang over te denken en gewoon een jaar aangeschaft. Zelfs al blijk ik het komende jaar de online functie maar weinig te gebruiken, dan nog vind ik het voor €37 wel de moeite waard. Voor dat geld zullen er het komende jaar vast wel een paar aardige PS+ games gratis opgepikt kunnen worden en kan ik tot een onderbouwd standpunt komen of ik het echt nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph075 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:16:
[...]

Welkom! Zelfde collectie games als ik heb :) Zit er zelf ook pas 2 weekjes op te spelen.

Zat ook nog te denken over PS+, maar juist vanwege de huidige aanbiedingen besloten om er niet te lang over te denken en gewoon een jaar aangeschaft. Zelfs al blijk ik het komende jaar de online functie maar weinig te gebruiken, dan nog vind ik het voor €37 wel de moeite waard. Voor dat geld zullen er het komende jaar vast wel een paar aardige PS+ games gratis opgepikt kunnen worden en kan ik tot een onderbouwd standpunt komen of ik het echt nodig heb...
Helemaal mee eens, volgens mij was de 'waarde' van het afgelopen jaar PS+ games € 1200 ofzo?
Nja, het is gewoon relaxed en ach, een avondje wat minder bier en je hebt het er al uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Minder bier.......? :s
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hopelijk brengt morgen die deal wat leuks, tot nu toe niets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15
Ik ben sinds begin december ook trotse eigenaar van een PS4 + GTAV. Binnenkort ook Driveclub erbij. Nickname is Saffaci (met twee f's 😢). Voeg me maar toe als je wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist is mijn Gold headset binnengekomen. Eerste indruk: wat een enorme teleurstelling. Ik heb 'm alweer ingepakt. Deze gaat linea recta terug naar Bol. Je zou denken dat de opvolger van het PS3 model een beter geluid zou hebben, maar niets is minder waar.

Om te beginnen kan het ding een stuk minder hard. De "Shooter" preset zou zogenaamd explosies e.d. moeten benadrukken, maar het enige wat ik hoor is een relatief zacht, blikkerig geluid. Ik heb zelfs de costum preset erbij gepakt en alle schuiven helemaal open gezet. Dan nog is het geluid blikkerig, alleen klinkt het dan zo hard dat het niet meer prettig is.

Mijn oude headset daarentegen, gaat precies hard genoeg en produceert mooie diepe bassen. Ik heb ze direct naast elkaar opgehad en ben echt stomverbaasd over het verschil. Scheelt me wel weer € 90,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
De 'oude' PlayStation Wireless Headphone 7.1 is echt een goede! Ik heb er behoorlijk wat getest, en wat betreft prijs/kwaliteit steekt deze headset met kop en schouders boven het aanbod uit. :)

Het probleem is alleen dat mijn accu steeds minder lang meegaat. :(

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 20-12-2014 14:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:34:
De 'oude' PlayStation Wireless Headphone 7.1 is echt een goede! Ik heb er behoorlijk wat getest, en wat betreft prijs/kwaliteit steekt deze headset met kop en schouders boven het aanbod uit. :)

Ik gebruik een USB verlengkabel van 3 meter. Die zit eigenlijk altijd of in de controller, of in de headset.

Vraag me alleen af of de oorschelpen te vervangen zijn. Bij mij beginnen ze behoorlijk te schilferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Denk aan de chat/game verhouding die je met de knoppen aan kunt passen. Wanneer je hem per ongeluk op de chat hebt gefocust hoor je namelijk veel zachter gamegeluid.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Uffeltje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:52:
Denk aan de chat/game verhouding die je met de knoppen aan kunt passen. Wanneer je hem per ongeluk op de chat hebt gefocust hoor je namelijk veel zachter gamegeluid.
Dit klopt inderdaad. Deze headset kan zo loeihard. Die hou je dan echt niet meer op je hoofd. Geluid is zeer netjes. Ik zou niet zo heel snel je conclusies trekken.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uffeltje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:52:
Ben ik bekend mee. Die optie zit namelijk ook op het model dat ik al heb, evenals surround/stereo instelling. Volume stond gewoon voluit en ook de chat/game setting stond op 0/10. Nog steeds niet erg onder de indruk.
Theo27 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:35:
[...]

Dit klopt inderdaad. Deze headset kan zo loeihard. Die hou je dan echt niet meer op je hoofd. Geluid is zeer netjes. Ik zou niet zo heel snel je conclusies trekken.
Wellicht ligt het aan de game, maar met Far Cry 4 blaast mijn oude headset de nieuwe compleet overhoop. Ik kan me niet voorstellen dat het bij andere games ineens andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Code alleen voor een US Account? Dat is wel spijtig. Volgende keer toch maar eerst goed lezen voordat ik betaal :P

Iemand interesse in een Far Cry 4 code voor 24 euro....

Verder suggesties voor een 1TB HDD?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weszz schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:58:
Code alleen voor een US Account? Dat is wel spijtig. Volgende keer toch maar eerst goed lezen voordat ik betaal :P

:?

Een US account heb je binnen 2 minuten aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:03
Hallo allemaal,

A.s. dinsdag komt mijn nieuwe PS4 binnen. Ik heb de laatste 30 pagina's eens doorgelezen van dit forum en heb er echt zin in!!

1 dingetje snap ik niet helemaal. Ik lees veel over het uitbreiden van de HDD (van 500GB naar bijv. 2TB)
Is dat inderdaad nodig?

ik heb bij mijn PS4 een Sony PlayStation Plus Abonnement gekocht (jaar) nu krijg je elke maand 3 spellen ofzo. staat mijn HDD dan binnen no-time vol (en heb ik niets aan die nieuwe spellen per maand?) Of worden deze spellen dan aan je account toegevoegd en kun je ze (maanden) later dan alsnog 'downloaden' en spelen, of raak je deze spellen kwijt als je ze niet 'download'?

ook lees ik veel over de digitale-spellen. worden deze ook aan je account gekoppeld en bewaard? of MOET je deze downloaden naar je PS4? stel mijn HDD is vol. kan ik dan gewoon een spel verwijderen en een nieuwe erop zetten? houd ik dan dit verwijderde (digitaal gedownloade) spel (omdat deze aan mijn account is gekoppeld)???

samengevat is mijn vraag dus eigenlijk: kun je spellen (hetzij gratis 'gekregen' via PS-plus, hetzij gedownload) kwijtraken als de hdd vol zit en je dus spellen moet verwijderen??

Misschien wat domme vragen, maar ik ben (na 15 jaar PC-gamen) compleet nieuwe in de PS-wereld :-)

[ Voor 7% gewijzigd door kuwerti op 20-12-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:07
kuwerti schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:06:
Hallo allemaal,

A.s. dinsdag komt mijn nieuwe PS4 binnen. Ik heb de laatste 30 pagina's eens doorgelezen van dit forum en heb er echt zin in!!

1 dingetje snap ik niet helemaal. Ik lees veel over het uitbreiden van de HDD (van 500GB naar bijv. 2TB)
Is dat inderdaad nodig?

Nee nodig is het zeker niet

ik heb bij mijn PS4 een Sony PlayStation Plus Abonnement gekocht (jaar) nu krijg je elke maand 3 spellen ofzo. staat mijn HDD dan binnen no-time vol (en heb ik niets aan die nieuwe spellen per maand?) Of worden deze spellen dan aan je account toegevoegd en kun je ze (maanden) later dan alsnog 'downloaden' en spelen, of raak je deze spellen kwijt als je ze niet 'download'?

Mijn ervaring is dat 500GB snel vol raakt

ook lees ik veel over de digitale-spellen. worden deze ook aan je account gekoppeld en bewaard? of MOET je deze downloaden naar je PS4? stel mijn HDD is vol. kan ik dan gewoon een spel verwijderen en een nieuwe erop zetten? houd ik dan dit verwijderde (digitaal gedownloade) spel (omdat deze aan mijn account is gekoppeld)???

Een spel kun je gewoon verwijderen en later weer installeren een aankoop blijft uiteraard gekoppeld aan je account

Misschien wat domme vragen, maar ik ben (na 15 jaar PC-gamen) compleet nieuwe in de PS-wereld :-)

Welkom , domme vragen bestaan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:25:
Hoe kan een digitale download in godsnaam uitverkocht zijn.. :F
Niet zo moeilijk hoor die site verkoopt namelijk onofficieel keys uit bundels door dus er zit nog een fysiek aspect aan ;)

Btw Titanfall 2 wordt multiplatform:

http://www.gameinformer.c...awns-mystery-project.aspx

In het andere topic waren sommige er toch echt overtuigd van dat hele franchise exclusief zou blijven kan ik me herinneren :P

[ Voor 33% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 20-12-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:54
weszz schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:58:

Zojuist waren de vouchers weer beschikbaar (zag dat ze inmiddels weer op 'Sold Out' stonden). Direct één aangeschaft voor omgerekend +- € 30,00. Had nog geen US account dus deze gelijk aangemaakt en de voucher ingewisseld. Far Cry 4 is nu aan het downloaden :). Ik heb me nog niet echt verdiept hoe een en ander werkt met mijn EU PSN+ account, maar ik geloof dat dat geen problemen zal opleveren. Leuk om af en toe voor de koopjes even te kunnen switchen naar de US store.

Kortom: gewoon even een US account aanmaken!

[ Voor 3% gewijzigd door VeeGee op 20-12-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
VeeGee schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:31:
[...]

Zojuist waren de vouchers weer beschikbaar (zag dat ze inmiddels weer op 'Sold Out' stonden). Direct één aangeschaft voor omgerekend +- € 30,00. Had nog geen US account dus deze gelijk aangemaakt en de voucher ingewisseld. Far Cry 4 is nu aan het downloaden :). Ik heb me nog niet echt verdiept hoe een en ander werkt met mijn EU PSN+ account, maar ik geloof dat dat geen problemen zal opleveren. Leuk om af en toe voor de koopjes even te kunnen switchen naar de US store.

Klopt, appeltje eitje.
bram1984 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:04:
[...]

Een US account heb je binnen 2 minuten aangemaakt..
Zag een filmpje waardoor het leek op een hele operatie. Maar uiteindelijk kon het ook via een andere weg :+

Far cry4 ook aan het downloaden!

Merk al wel dat 500GB niet voldoende is. Zoveelste melding met: onvoldoende ruimte

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weszz schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:36:
Merk al wel dat 500GB niet voldoende is. Zoveelste melding met: onvoldoende ruimte
speel jij 10 games actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 12:59
Moet je alles actief spelen dan ? Als ik een game speel dan heb ik er soms weken geen zin meer in en als ik hem dan weer wil spelen dan wil ik hem niet opnieuw downloaden en gelijk spelen. Als het een beetje tegen zit met PSN dan ben je een uurtje verder met een game van 30 GB. Het is meestal sneller maar het kan wel. Of wat als je de game weer wilt spelen als PSN down is ?

Mijn schijf staat ook al irritant vol en ga maar eens snel een 2TB er in proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
AlphaBlack_NL schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:31:
[...]

Niet zo moeilijk hoor die site verkoopt namelijk onofficieel keys uit bundels door dus er zit nog een fysiek aspect aan ;)

In het andere topic waren sommige er toch echt overtuigd van dat hele franchise exclusief zou blijven kan ik me herinneren :P
Van mij mag die game lekker franchise exclusief blijven bij Microsoft. Ik vind het helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijne hangt ook al tegen de max. Aan.
Je speelt dan wel niet elke game evenveel en tegelijk, maar het wordt ook wel een moeilijk verhaal als je voor dat je als je een keer eens wat anders wilt doen, eerst het spel weer moet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:18
bram1984 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:02:
[...]

Ik krijg 500 GB ook bij lange na niet vol.
nóg niet that is :9

als je er straks 10 hebt piep je wss wel anders ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

Kju

Het verschilt per persoon. De meeste games zijn voor mij 1 keer uitspelen en weg er mee. Ik heb niet eens tijd om te gamen, laat staan games opnieuw spelen ;)
Alleen de game die ik op dat moment regelmatig speel (op dit moment AC Unity), de recentste Fifa en GTA V hoeven dus op m'n PS4 te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Kju op 20-12-2014 19:32 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimz93 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:28:
[...]

nóg niet that is :9

als je er straks 10 hebt piep je wss wel anders ;)
Staan wel meer dan 10 games op denk ik. Ik speel gewoon echt niet meer dan 2 stuks tegelijk. SP games wis ik vrijwel direct na uitspelen, of ik verkoop ze door. Tenzij het niveautje The Last of Us is. Die heb ik dan ook digitaal. Maar die games komen niet meer dan 5x per console langs. Mijn PS3 120GB heb ik ook nooit vol gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:18
bram1984 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:50:
[...]

Staan wel meer dan 10 games op denk ik. Ik speel gewoon echt niet meer dan 2 stuks tegelijk. SP games wis ik vrijwel direct na uitspelen, of ik verkoop ze door. Tenzij het niveautje The Last of Us is. Die heb ik dan ook digitaal. Maar die games komen niet meer dan 5x per console langs. Mijn PS3 120GB heb ik ook nooit vol gekregen.
dat valt mee dan idd. zeker met games van om en nabij de 50-6gb tegenwoordig :p

(en met updates van 6GB... xd)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:34:

Is die 'oude' nog leverbaar, of je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55
Ik ben volgens mij op de PS4 nu halverwege schijfruimte, maar op de X1 heb ik mijn externe schijf (2TB) ook al aardig vol staan. Ik ben misschien niet alle games aan het spelen, maar wil er wel gewoon een aantal offline hebben voor als er bezoek komt. Juist dan zit je niet te wachten op downloadtijden of patches. Gewoon de spellen spelen zonder je te moeten beperken op "ja sorry, die game staat niet offline". Voor een vriend heb ik er verder ook wat anders op staan dan voor mijn zus of voor als er een neefje op bezoek komt. Dan gaat het vrij hard met je opslag. Nou heb je dan dus niet alles op je interne schijf nodig, maar net als op mijn pc of smartphone heb ik geen zin in disk-management.

Of ben ik de enige waar de aanschaf van een console nog maar marginaal is met de kosten voor games?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 20-12-2014 23:35 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

VeeGee schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:31:
[...]

Aanbieding is er weer! $37,50 nu, ongeveer €30... Wees er snel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Heb wel interesse in LBP 3 maar die moet wel in het Nederlands jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Jumpman schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:56:
[...]

Van mij mag die game lekker franchise exclusief blijven bij Microsoft. Ik vind het helemaal niets.
Titanfall, een van de meest gehypte games van dit jaar die ongelooflijk hard gefaald is, (bijna) niemand speelt het meer, de game wordt vaker in sales weggegeven voor minder dan $10. De X1 versie is ook vaker $15 geweest.

Voor het vervolg zullen ze toch echt een degelijke SP moeten maken, en een goed performende game moeten afleveren. Pas dan is het een dijk van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
heb antwoord al gevonden :-)
..

[ Voor 187% gewijzigd door kuwerti op 21-12-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

AlphaBlack_NL schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:31:
[...]

Er staat toch echt

Not necessarily exclusive m.a.w. niet per se maar als iemand een dikke zak geld brengt dan kan het wel exclusief worden.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
AtlAntA schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:56:
[...]

In de topicwarning staat een link naar een walkthrough over games kopen in de de us store. Neem aan dat je dat bedoeld?
is die link naar de walkthrough verwijderd? kan hem ff niet vinden. Iemand die weet waar dit nu staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

SqueakyClean schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:46:
[...]

Bij Zavi ja...

De patch die problemen in Unity zou moeten oplossen, is van de week live gegaan, maar het schijnt dat er weinig merkbare verbeteringen zijn. Dus zelfs voor € 30 waag ik me niet aan dit spel.
IMHO onzin, de meest storende problemen zijn met de day one patch al aangepakt en toen was de game voor mij al prima speelbaar. De patches daarna hebben alleen maar meer dingen verbeterd, de game is nooit onspeelbaar geweest sinds de day one patch.

AC Unity is elke euro waard, kheb er al meer dan 50 uur inzitten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
nog een vraagje: kun je games (die je op schijf/blue ray hebt) verplaatsen naar de harde schijf van de PS4?
wil eigenlijk tweedehands games gaan kopen via marktplaats, maar heb dan geen zin om steeds de schijfjes te wisselen. of moet ik dan online-games kopen (tweedehands) als ik alles op HD wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 18:36
kuwerti schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:50:
nog een vraagje: kun je games (die je op schijf/blue ray hebt) verplaatsen naar de harde schijf van de PS4?
wil eigenlijk tweedehands games gaan kopen via marktplaats, maar heb dan geen zin om steeds de schijfjes te wisselen. of moet ik dan online-games kopen (tweedehands) als ik alles op HD wil hebben?
Je moet alles eerstehands online in de PSN store kopen wil je alles op HD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schijfje wisselen is kleine moeite, in ruil voor het gemak van spellen tweedehands kopen en verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:39:
[...]

IMHO onzin, de meest storende problemen zijn met de day one patch al aangepakt en toen was de game voor mij al prima speelbaar. De patches daarna hebben alleen maar meer dingen verbeterd, de game is nooit onspeelbaar geweest sinds de day one patch.

AC Unity is elke euro waard, kheb er al meer dan 50 uur inzitten.
IMHO had de game zoals nu zelfs niet eens uit mogen worden gebracht. Ik heb geen next-gen console gekocht voor inkakkende framerates, pop-in op 2 meter afstand en verspringende textures. Want ja, dat alles is nog steeds aanwezig. En dan is de 900p resolutie ze vergeven.

Prima dat sommigen zich daar niet aan storen, maar veel mensen doen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hatsa schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:53:
[...]

Je moet alles eerstehands online in de PSN store kopen wil je alles op HD hebben.
Nouhja de games installeren wel volledig op de HD maar de disc moet in de drive zitten ter controle :P dus inderdaad discs swappen is dan de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
SqueakyClean schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:56:
[...]

Aanbieding is er weer! $37,50 nu, ongeveer €30... Wees er snel bij!
Ik heb er 2 uur geleden besteld maar nog geen code ontvangen.
Meer mensen die hier nu toevallig "last" van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Niet actief maar ik heb zeker wel games tussen zitten die ik nu niet speel maar later wel, of games die ik met anderen speel en niet altijd kan spelen.

En dan vergeet je nog de updates van games en software updates. No offence maar dan loop je best snel vol...

Verder kun je bij deze actie: http://gamedealdaily.com/...4-games-ps4-download-code
Ook meerdere codes gebruiken bij 1 account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik loop nog steeds te kloten met audio..

Weet iemand wat er gebeurt als je een USB inplugged? (met geluidsbordje intern?) schakelt ie dan de hoofd output uit?
Heeft ietmand zo'n USB headset, met bordje?

Nu komt het neer op het idee voor een opstelling:

Headsetje, mono - mic+1-oor.

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/OTY3WDEwMjQ=/z/2~kAAOSw1XdUYTSt/$_84.JPG

En dat dan via een splitter naar de PS4 USB, zoiets (dat kabeltje ertussen ivm de smalheid van USB gleuf PS)

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1107784479_1/logitech-USB-to-3-5mm-mic-headphone-Jack-Stereo-Headset-sound-Audio-Adapter-card.jpg

Wat ik dus wil bereiken is, het gewone geluid via mn 5.1, en de chat audio naar de headset.
Het probleem is dat ik dus niet in de controller kan inpluggen :/

Ik ben alleen bang dat als ik dee setup doe, omdat er een soort 7.1 audio bordje inzit, dat ie dan het main geluid uitzet omdat de PS4 de USB herkent als externe geluidskaart, en dan vervolgens alles naar de headset stuurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Waarom stop je de microfoon niet in de Dualshock 4 en laat je via de instellingen het game geluid via je 5.1 lopen? Desnoods haal je een splitter die past in je oortjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.xxion.co.uk/images/uploads/Jack_Splitter_Gold.jpg

That said, wist je dat je zo'n oortje standaard bij je PS4 zat? :3 Als je die nog hebt, kan je beter dat meteen gebruiken in je Dualshock 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes I knowww ;)

Zoals gezegd ik kan niet inpluggen in de controller omdat ik geen controller gebruik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45
NeHoX schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:30:
Ik heb gisteren deze aangeschaft. http://www.bol.com/nl/p/t...t-zwart/1004004013286643/

Jammer dat er WiiU op staat, maar voor deze prijs het proberen waard.
Ik heb deze Turtle Beach N11 direct aangesloten op de dualshock 4. Uitvoering heeft een officiële Nintendo (N) licentie, maar dat maakt niet uit.

Tot op heden nog niet langer dan 3 uur gespeeld met de headset, maar is voor de accu geen probleem zover. Geluidskwaliteit is echt veel beter dan de standaard headset en natuurlijk stereo. Zeer tevreden met deze oplossing voor maar €21! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16

Phydomir

Dennis

poor Leno schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:54:
Ik ben alleen bang dat als ik dee setup doe, omdat er een soort 7.1 audio bordje inzit, dat ie dan het main geluid uitzet omdat de PS4 de USB herkent als externe geluidskaart, en dan vervolgens alles naar de headset stuurt..
Als je een USB headset inplugt kan je door op de PS knop te drukken de headset aanpassen naar alles over de headset of alleen chat over de headset.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45
poor Leno schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:08:
Yes I knowww ;)

Zoals gezegd ik kan niet inpluggen in de controller omdat ik geen controller gebruik O-)
Foei, ben jij zo'n valsspeler (wil ik ook) in BF4 !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kozz schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:19:
[...]

Foei, ben jij zo'n valsspeler (wil ik ook) in BF4 !! >:)
Nee geen valsspeler ;)

Door een (niet zichtbaar) dingetje met mn duim kan ik niet goed een controller gebruiken.. dus dit was voor mij de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Korte vraag, de linker analoge stick van m'n controller blijft vaak licht naar rechts leunen. Niet fysiek, maar de output is lichtelijk naar rechts. Zo merkte ik het voor het eerst op in de PT-demo, dat ik steeds naar rechts bleef lopen. Ik dacht dat het onderdeel van het spel was, maar vervolgens zag ik het ook in de webbrowser dat m'n cursor steeds heel zachtjes naar rechts glijdt.

Is dit een bekend probleem, en kan ik er wat aan doen? Of is het een kwestie van contact opnemen met Sony voor een vervangende controller?

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 21-12-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
wat je kunt proberen : PS4 en controller uit zetten , dan beide weer aanzetten maar zorg dat je de pookjes niet aanraakt , dan kalibreert hij de pookjes als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardwizard schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:38:
wat je kunt proberen : PS4 en controller uit zetten , dan beide weer aanzetten maar zorg dat je de pookjes niet aanraakt , dan kalibreert hij de pookjes als het goed is
Als je m echt uit-uit wilt zetten, is het trouwens 10+ seconden de knop ingedrukt houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Chaoss schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:11:
[...]

Nouhja de games installeren wel volledig op de HD maar de disc moet in de drive zitten ter controle :P dus inderdaad discs swappen is dan de enige optie.
ok, das duidelijk. dank. Doen die games dat standaard als je de disc erin doet (het naar HDD installeren) of moet je dat ergens aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee gaat vanzelf, dat is geen keuze. Soms nog wel of ie eerst singleplayer of multiplayer installeerd.
Maar alle games komen op je HDD, ook die op disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Hallo,

Ik heb de PS4 van me broer te leen, alleen heb ik niet de stroom kabel, zat niet in de doos.
Aangezien me broer niet om de hoek woont zioek ik een oplossing.

als ik de volgende kabel ga kopen, weet nog niet waar. Gaat dit een probleem zijn of kan ik gewoon zo kabel gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.consolereparatie.eu/contents/media/ps3%20slim%20ps4%20voeding%20kabel.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Zaratrass op 21-12-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

manii schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:59:
Hallo,

Ik heb de PS4 van me broer te leen, alleen heb ik niet de stroom kabel, zat niet in de doos.

als ik de volgende kabel ga kopen, weet nog niet waar. Gaat dit een probleem zijn of kan ik gewoon zo kabel gebruiken?

[afbeelding]
Kun je zo gebruiken. Heb ik ook gedaan met UK import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Blindfold schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:04:
[...]

Kun je zo gebruiken. Heb ik ook gedaan met UK import.
ok top, ga ik even kijken waar ik zoiets kan kopen in zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
manii schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:59:
Hallo,

[afbeelding]
Meeste apparatuur gebruikt zo'n kabel, misschien heb je thuis een apparatuur die je niet gebruikt check ff de stroomkabel. (Bijv. Tv, receiver, dvd set, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
SC4RF4C3 schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:10:
[...]

Meeste apparatuur gebruikt zo'n kabel, misschien heb je thuis een apparatuur die je niet gebruikt check ff de stroomkabel. (Bijv. Tv, receiver, dvd set, enz)
bedankt, tv in de slaapkamer heeft er eentje.

wist niet zeker of ik zo kabel kon gebruiken omdat er zo stroom blok tussen zit

edit krijg nu iedere keer geen beeld, hij geeft wel signaal af.
Soms pakt hij het beeld wel, maar nadat ik hem opnieuw heb opgestart weer zwart scherm (moest update uitvoeren)

edit 2 HDMI rechtstreek op tv aangesloten beeld werkt direct, via marantz nr1605 receiver niet.. is dit bekend probleem met PS4?

Met me xbox360 geen problemen mee

[ Voor 30% gewijzigd door Zaratrass op 21-12-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The 12 deals of Christmas #11 :

PS4:

Call of Duty Advanced Warfare Digital Pro Edition

Was €99.99/£89.99/AU$149.95, now €69.99/£64.99/AU$99.95

Call of Duty Advanced Warfare

Was €69.99/£54.99/AU$99.95, now €44.99/£36.99/AU$62.95

Bron : http://blog.eu.playstatio...=social_20141221_37650047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gooien ze games < 3 maanden oud in de uitverkoop?
serieus man, leuk enzo, maar wat een onzin voor zij die hem recent gekocht hebben.
knal dan ff die games van een jaar oud voor € 20 per stuk in de uitverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Dan krijg je weer "pfff weer oude meuk, waarom nooit eens iets nieuws!". Het is gewoon nooit goed :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:19:
[...]

waarom gooien ze games < 3 maanden oud in de uitverkoop?
serieus man, leuk enzo, maar wat een onzin voor zij die hem recent gekocht hebben.
knal dan ff die games van een jaar oud voor € 20 per stuk in de uitverkoop.
Komt allemaal door de Steam Sales. Men lijkt nu echt geen fluit meer te willen betalen voor nieuwe games. Als ze een maand oud zijn, mag er ineens wel een procent of 50 vanaf. En ja, als je dus net een nieuwe game hebt aangeschaft, is die voor een ander ineens voor de helft te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam sales zijn op dit moment ook bezig inderdaad.
Het zijn super tijden voor gamers dit jaar 2014.

Voor degenen die AW nog niet hadden is het een mooi moment om het te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:20:
Dan krijg je weer "pfff weer oude meuk, waarom nooit eens iets nieuws!". Het is gewoon nooit goed :)
Ik vind alles prima, maar ik weet nu iig dat ik geen nieuwe titels meer ga kopen, kennelijk zijn ze binnen 3 maanden voor de helft te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:42:
Ik vind alles prima, maar ik weet nu iig dat ik geen nieuwe titels meer ga kopen, kennelijk zijn ze binnen 3 maanden voor de helft te krijgen.
Ja álle uitgebrachte games zijn binnen drie maanden gezakt tot 50% van de introductieprijs, dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is altijd zo. Spelen op launch heeft gewoon z'n prijs ;)
Voor de PS Store zijn die aanbiedingen erg laag geprijsd, maar vergelijk je het met retail prijzen dan valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dutchgio schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:52:
Voor de PS Store zijn die aanbiedingen erg laag geprijsd, maar vergelijk je het met retail prijzen dan valt het wel mee.
Vind de aanbieding van CoDAW nu nóg duur persoonlijk ja :) Zou er dan ook echt nooit €70 voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Wat mij betreft mogen die PSN games echt flink goedkoper zijn dan games op disc. Ik ga echt niet zo'n psn game kopen als ik netto (want ik kan dat spel op een schijfje weer verder verkopen) duurder uitben.

Sowieso zou ik nooit COD digitaal kopen. Na 1 jaar zit iedereen weer op de nieuwe versie, daarna doe je toch niets meer met dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Nu online

apNia

Ik snap dat ook niet zo, je zou verwachten dat digitale downloads in alle opzichten gunstiger zijn voor Sony dan boxed games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 12:59
apNia schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:14:
Ik snap dat ook niet zo, je zou verwachten dat digitale downloads in alle opzichten gunstiger zijn voor Sony dan boxed games.
En wat denk je dat de winkels er van vinden als Sony alles digitaal goedkoper gaat aanbieden ? Zolang ze de winkels nog nodig hebben zal dat niet gebeuren. En aangezien er nog zat consumenten zijn die niets digitaal willen / kunnen kopen dus dat zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
apNia schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:14:
Is al vaker over gesproken, maar dit komt omdat de consolemarkt nog niet zover is dat ze volledig digitaal kunnen gaan met content zoals de smartphone markt.

Op alle consoles wordt bar weinig winst gemaakt door de retailers, waardoor de winsten moeten komen van de gamesales, waar ze wel iets leuks op pakken. Sony kan dan niet nieuwe games in de psn store zetten voor bv. 49,99 omdat de retailers ze dan ook moeten verkopen voor zoiets, om hiermee te kunnen concurreren. Dit kunnen/willen ze niet, omdat ze zo geen winst kunnen pakken.

Reden 2 is dat de console gaming markt veel waarde hecht aan content op een fysieke medium, eventueel om ze na uitspelen te slingeren op marktplaats of ebay. Zodoende zitten we in een best of both worlds situatie; je kan games fysiek kopen, waarbij de retailers elkaar goed beconcurreren en je zodoende nieuwe games kan kopen voor €55 op release, of je kan de games digitaal kopen in de store, waarbij je in de eu store de adviesprijs betaald op release. Bij digitaal heb je het gemak van digitale games, maar nadeel van de prijs. Prijs nadeel is te omzeilen door de games te kopen in de US store.

De consolemarkt kent dus 1 store voor digitale games, maar gelukkig is er concurrentie in de vorm van de amerikaanse store. Kortom, ik zou dus durven te stellen, momenteel een best of both worlds situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Nu online

apNia

Oh ik onderschat de waarde van winkels ook niet hoor. Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet snap waarom digitale versies vaak nog een tikkie duurder zijn dan winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
nog een vraagje. Ik wil de software versie op een USB gaan zetten. (ivm een hardeschijf upgrade/swap)
Hier staat de software volgens een vid op youtube (https://www.youtube.com/watch?v=5FJHYAfiYRs ) :
http://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/

is dit inderdaad de juiste software of is er ook ergens een Nederlandse versie van deze software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:55:
Oh ik onderschat de waarde van winkels ook niet hoor. Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet snap waarom digitale versies vaak nog een tikkie duurder zijn dan winkels.
Is toch compleet logisch. Als ze digitaal goedkoper gaan aanbieden, kopen veel minder mensen fysiek in de winkel = minder omzet voor de winkels = winkeliers die geen zin meer hebben om nog je hardware te verkopen = minder inkomsten + minder mensen die een console kopen. 1+1=2

edit: Gisteren overigens een geseald exemplaar van DriveClub voor € 25,- opgepikt. Wat ziet deze game er gruwelijk mooi uit. Bij het zien van de vergezichten en enorme bergen, denk ik wel eens hoe vet dit zou zijn in de vorm van een Far Cry. Dat je echt 4 uur aan het lopen bent om 1 berg op te komen. En dan het weer en de dag- en nachtcycle. Dit is waarschijnlijk grafisch een van de meest indrukwekkende PS4 games.

Ik ben zelf niet echt een racegamer, maar heb er al menig uurtje in gestoken. Het rijdt echt prima. Ook van het 30fps heb ik totaal geen last. Het gevoel van snelheid is soms subliem.

[ Voor 35% gewijzigd door bram1984 op 21-12-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

manii schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:16:
[...]
edit 2 HDMI rechtstreek op tv aangesloten beeld werkt direct, via marantz nr1605 receiver niet.. is dit bekend probleem met PS4?

Met me xbox360 geen problemen mee
Ik heb hem ook via versterker lopen en geen problemen. Probeer hem eens op te starten terwijl je de powerknop ingedrukt houdt. Dan start ie hem in standaard beeldmode en kun je de resolutie opnieuw instellen. Check anders de aansluiting bij de instellingen op je versterker. Wellicht staat ie ingesteld dat je bij die ingang kunt wisselen tussen Component en HDMI en staat ie op component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
kuwerti schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:03:
nog een vraagje. Ik wil de software versie op een USB gaan zetten. (ivm een hardeschijf upgrade/swap)
Hier staat de software volgens een vid op youtube (https://www.youtube.com/watch?v=5FJHYAfiYRs ) :
http://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/

is dit inderdaad de juiste software of is er ook ergens een Nederlandse versie van deze software?
http://nl.playstation.com/systemsoftwareps4/
Denk dat ze gelijk zijn maar toch hier de nl link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
Iemand een idee waar de witte playstation 4 icm GTA V te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bram1984 schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:04:
[...]

IMHO had de game zoals nu zelfs niet eens uit mogen worden gebracht. Ik heb geen next-gen console gekocht voor inkakkende framerates, pop-in op 2 meter afstand en verspringende textures. Want ja, dat alles is nog steeds aanwezig. En dan is de 900p resolutie ze vergeven.

Prima dat sommigen zich daar niet aan storen, maar veel mensen doen dat wel.
Tjah ik snap dat wat voor de een storend is voor een ander totaal niet storend hoeft te zijn. Maar de framedrops zijn sinds de laatste update verwaarloosbaar, gebeurd nog maar zelden. Die verspringende textures heb ik sinds update 3 al niet meer gezien. Het enige wat echt storend is is inderdaad de popup wat alleen in de drukke gebieden gebeurd

Maar wat je ervoor terug rijgt is de best uitziende open wereld game op de PS4, Unity ziet er zelfs beter uit dan veel niet open wereld games. De belichting is prachtig, enorm sfeervol ingericht etc. Als je eerdere AC games tof vond is het zonde om Unity om wille van de pop-up te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, met alle respect, maar ik denk dat een hoop devs op 900p met sub 30fps en storende pop-in een mooie game kunnen maken.

Dit is bijvoorbeeld na de laatste patch:

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2014/350/9/9/ignor_by_chabbles-d8a3ukh.gif

Er zijn een hoop games met pop-in. Zelfs een van mijn favorieten, TLoU Remastered, heeft er last van. Echter valt het daarin veel minder op waardoor het minder storend is. Bij open wereld games is het echter extra storend omdat het daar vaak om de wereld zelf draait, en niet zo zeer om het verhaal. Dat soort zaken slopen voor mij de immersie.

[ Voor 39% gewijzigd door bram1984 op 21-12-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Bram, ik zie dit Gifje nu zovaak voorbij komen. Maar ik heb dit nog geen enkele keer meegemaakt.

Alleen het tweede, waar je een NPC op iets ziet lopen komt zo nu en dan eens voorbij.
Maar dan NPC's voor mijn neus spawnen met die animatie en op die manier ook in de weg staan heb ik nog 0 keer gehad.

Je kunt ook te negatief zijn over een game he.. De mechanics zijn prima, het spel speelt verder goed. Zo nu en dan een frame drop hebben zelfs de grote andere games nog wel eens last van.
Ik probeer het niet goed te praten, want ik baalde ook in het begin.
Toch vermaak ik mij nu al helemaal prima met de game, want over het algemeen blijft de framerate rond de 30. Op drukke momenten kakt hij nog steeds in, maar het is niet onspeelbaar..

Het is nog steeds een game die een 8 verdiend.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Dank je wel hiervoor.
Er is wel iets vreemds. In de link die je geeft is de systemsoftware ongeveer 207 MB terwijl
hier het bestand ruim 776MB is.
8)7
Enig idee hoe dat kan?

gevonden! http://nl.playstation.com...S4-systeem-initialiseren/

[ Voor 10% gewijzigd door kuwerti op 21-12-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@unity
Zo erg is het bij mij ook niet. Pop-in die er wel is is niet zo'n probleem. Het is meer de franerate die nog steeds wel eens wil inzakken, dat is storender dan hier en daar wat pop-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
bram1984 schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:32:
Tja, met alle respect, maar ik denk dat een hoop devs op 900p met sub 30fps en storende pop-in een mooie game kunnen maken.

Dit is bijvoorbeeld na de laatste patch:

[afbeelding]

Er zijn een hoop games met pop-in. Zelfs een van mijn favorieten, TLoU Remastered, heeft er last van. Echter valt het daarin veel minder op waardoor het minder storend is. Bij open wereld games is het echter extra storend omdat het daar vaak om de wereld zelf draait, en niet zo zeer om het verhaal. Dat soort zaken slopen voor mij de immersie.
Heb je de game zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Dan heb je bij dezen geen 'recht' meer om over de game te oordelen naar mijn mening.

Ik denk dat er meer mensen zijn die van de game genieten, dan dat er zuurpruimen zijn die zich op internet verzamelen om hun gal te spuwen (zoals dit altijd het geval is, bij bijna alles).

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Laten we wel wezen; het feit dat Ubisoft al snel na de release met excuses komt en een dedicated blog online gooit met wekelijkse update van verbeteringen geeft aan dat ze bij Ubisoft ook wel door hebben iets niet goed te hebben gedaan en de game gewoon nog niet 'af' was.

Al die kritiek komt ergens vandaan (hoewel soms men ook kan overdrijven) en het moet gewoon een waarschuwing zijn voor devs om een spel niet te vroeg op de markt te brengen. Dan maar uitstellen en het volgende fiscale kwartaal uitbrengen. Dat kost misschien wat meer maar als dat zich terugbetaald in betere reviews (hoe serieus je deze dan wel of niet moet nemen) dat weer zorgt voor meer verkopen en een gewoon goed werkende game.

Driveclub en Halo MCC precies hetzelfde verhaal; als consumenten hiermee akkoord gaan en geen kritiek leveren spelen we dadelijk allemaal Early Access games op onze consoles waar we wel de volle mep voor betalen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Overigens wel netjes van Ubisoft (hoewel ook wel aan hun stand verplicht) dat ze werk maken van de patches en nog met een goedmakertje komen in de vorm van een gratis game voor de vroege kopers. Maar in principe is dit natuurlijk wel de poor mans solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuhr89 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:44:
Dan heb je bij dezen geen 'recht' meer om over de game te oordelen naar mijn mening.

Ik denk dat er meer mensen zijn die van de game genieten, dan dat er zuurpruimen zijn die zich op internet verzamelen om hun gal te spuwen (zoals dit altijd het geval is, bij bijna alles).
Zolang er onafhankelijke spelers op fora aangeven dat de game nog steeds kampt met dips en pop-in, en dit ook aantonen met gifs en video's, mag ik oordelen over de game hoe ik wil. Ik zou niet weten waarom ik de game daarvoor moet spelen.

Als iemand niet tegen gore kan en diegene zegt Wolfenstein om die reden niet te kopen, mag hij dan ook niet oordelen omdat hij de game niet gespeeld heeft? Alsof er dan ineens geen gore meer in zit of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:15
bram1984 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:55:
[...]
Zolang er onafhankelijke spelers op fora aangeven dat de game nog steeds kampt met dips en pop-in, en dit ook aantonen met gifs en video's, mag ik oordelen over de game hoe ik wil. Ik zou niet weten waarom ik de game daarvoor moet spelen.
Omdat het overnemen van iemands mening wel erg makkelijk is natuurlijk.
Er zijn ook nog mensen op fora die roepen dat Battlefield onspeelbaar is, terwijl deze al zeker 6 maanden lekker draait.
Als je op meningen op fora afgaat kan je beter je console verkopen; dan zou je elk spel wel kunnen laten liggen ;)
Gamers klagen nu eenmaal graag, je gaat daarom geen enkel spel tegenkomen waar geen "kijk-eens-hoe-slecht-dit-is" gifje van tegenkomt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:55:
[...]

Als iemand niet tegen gore kan en diegene zegt Wolfenstein om die reden niet te kopen, mag hij dan ook niet oordelen omdat hij de game niet gespeeld heeft? Alsof er dan ineens geen gore meer in zit of zo?
Over grafische glitches kun je totaal niet oordelen nee. Of zeg jij na het bekijken van een dashcam-compilatie dat het overal maar levensgevaarlijk op de weg is? Dat er glitches zijn is anno 2014 eigenlijk niet meer te voorkomen. Wel is de kans dat jij ze ervaart kleiner omdat games veel groter zijn.
Op een forum lees je sowieso meer over fouten in een game omdat dit een reden is voor mensen om zich erover uit te drukken. Je leest namelijk maar weinig over mensen die het wel allemaal prima ervaren (enerzijds omdat dit geen reden is om iets te plaatsen en anderzijds omdat ze gewoon zitten te gamen ipv te lullen op een forum).

Dus nee, jij hebt geen reden om je over bugs uit te laten want je hebt de game niet. Gore is een feature en daar kun je een mening over hebben. Bugs e.d. zijn relatief aan je spelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik wou gisteren ikn een gekke bui een PS4 kopen en zag bij MediaMarkt een goede actie (als je gaat naar de gaming pagina) met de volgende banner:
Afbeeldingslocatie: http://picscdn.redblue.de/doi/msh-pixelboxx-1768351264/feecms_x_x_x

Klik ik er echter op dan zie ik dus lekker die aanbieding niet. Zag het voor me, mooie bundel, GTA V erbij en lekker genieten van mijn twee vrije weken. Iemand een idee?
Edit: staat hier in de banner: http://www.mediamarkt.nl/...59,488118.html?langId=-11

[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 21-12-2014 19:12 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
bram1984 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:25:
Nee. Was wel van plan 'm te halen, maar inmiddels van de radar verdwenen.
Dan denk ik niet dat je steekhoudende argumenten hebt.

Ik was ook van plan AC:U meteen te kopen van de zomer na de presentatie op de E3. Maar ik heb er van afgezien na de eerste gameplay beelden. Vorige week informeerde ik bij vrienden en las ik in het topic dat de game goed werkt na de patches. Ik heb de Special Edition vorige week kunnen bestellen voor € 29,69, dus ik ben benieuwd. Ik dacht veel goedkoper wordt hij in Nederland niet in het eerste jaar, dan heb ik hem vast in me backlog. Momenteel nog genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:39:
[...]

Over grafische glitches kun je totaal niet oordelen nee. Of zeg jij na het bekijken van een dashcam-compilatie dat het overal maar levensgevaarlijk op de weg is? Dat er glitches zijn is anno 2014 eigenlijk niet meer te voorkomen. Wel is de kans dat jij ze ervaart kleiner omdat games veel groter zijn.
Op een forum lees je sowieso meer over fouten in een game omdat dit een reden is voor mensen om zich erover uit te drukken. Je leest namelijk maar weinig over mensen die het wel allemaal prima ervaren (enerzijds omdat dit geen reden is om iets te plaatsen en anderzijds omdat ze gewoon zitten te gamen ipv te lullen op een forum).

Dus nee, jij hebt geen reden om je over bugs uit te laten want je hebt de game niet. Gore is een feature en daar kun je een mening over hebben. Bugs e.d. zijn relatief aan je spelervaring.
Blijkbaar beschouwt Ubi pop-in ook als een feature, aangezien ze er zelfs een animus animatie aan hebben toegevoegd. :+

Als een open wereld game pop-in heeft (helemaal op 2 meter afstand), dan hoef ik de game gewoon niet, klaar. Ik heb GTA 5 direct weer verkocht, en Watch Dogs ook (niet geheel toevallig een Ubi game, waarbij het ook extreem was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dankzij Meneer GIF van hierboven koop jij dus Unity niet meer, terwijl dat gewoon een 'exclusief' geval is, zo erg hebben ik en anderen het niet :+
Maarja als je GTA V om die reden verkoopt...kun je beter geen open world games kopen..

[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 21-12-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Kecin schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:09:
Ik wou gisteren ikn een gekke bui een PS4 kopen en zag bij MediaMarkt een goede actie (als je gaat naar de gaming pagina) met de volgende banner:
[afbeelding]

Klik ik er echter op dan zie ik dus lekker die aanbieding niet. Zag het voor me, mooie bundel, GTA V erbij en lekker genieten van mijn twee vrije weken. Iemand een idee?
Edit: staat hier in de banner: http://www.mediamarkt.nl/...59,488118.html?langId=-11
Ik heb deze bundel dinsdag in de winkel opgepikt, volgens mij is hij net verlopen want ik zag al een bundel van XBONE voor dezelfde prijs voorbij komen in de mail gistermiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Het lijkt wel alsof ik de enige was die gewoon zonder problemen AC Unity heb kunnen spelen? In mijn hele playthrough heb ik 1 x gehad dat mijn game vast liep. Restarten vanaf het laatste checkpoint en ik had nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DigitalError schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:52:
[...]

Ik heb deze bundel dinsdag in de winkel opgepikt, volgens mij is hij net verlopen want ik zag al een bundel van XBONE voor dezelfde prijs voorbij komen in de mail gistermiddag
De banner staat er al een aantal dagen op.
Beetje kut dus, want een prima bundel zo te zien.
Ach, misschien is het toch maar een impuls aankoop dus misschien maar beter ook :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 93 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link