• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dan koop de zooi niet! Die aanbieding komt ieder jaar terug...
Ja ik heb tijd geleden ook een gesealde PS+ abbo geruild voor een game omdat ik achteraf teveel had ingeslagen. Handiger dan meteen alles activeren

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik heb er nu 1 geseald op voorraad liggen. Mijn huidige plus loopt tot 13/12/2015. Zit er in die gesealde versie ook een soort van krascode? Diegene die ik recent heb gebruikt was niet geseald en moest ik de code openkrassen.

[ Voor 4% gewijzigd door supercop7373 op 16-12-2014 12:31 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Shadow343 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:07:
[...]

Idd ik zie ook het nut niet om als een idioot voor 5 jaar psn te gaan inslaan en te activeren..
Vijf jaren is idd. wel een beetje overdreven, maar in een jaar of 2 zie ik het nut nog wel...
Zelf wacht ik wel gewoon op een aanbieding ieder jaar. En lukt het niet, kan ik altijd nog US-plus aanschaffen. De aanbiedingen ontlopen elkaar toch niet erg veel...

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bedankt voor de heads up over de PS plus acties. Inclusief de 20e cadeaukaart van bol en de 2,50 extra korting, was het slechts 17,50 voor een jaar :-)

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wilde eigenlijk nog wachten en eerst mijn proefperiode van 2 weken strategisch starten (laatste dagen december en eerste 1,5 week van januari) i.v.m. de gratis games.
Gezien de prijs van 37,50 nu bij Bol toch maar besloten om alvast voor een jaar te bestellen. Heb nog geen idee of ik veel online zal spelen, maar zonder PS+ zal ik dat ook niet ontdekken... ;)

Dank voor het sharen!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:52

muhda

Time & Space traveler

Beetje offtopic, maar toch:
Is hier toevallig een tweaker die de Razer: "Kraken 7.1" en Turtle Beach: "PX22" heeft gehad of ervaring mee heeft? Ik twijfel tussen deze twee (Gaming) headsets. In dit topic vind ik alleen veel informatie over de Sony Gold.

Edit:
Even informatie toevoegen, nu speel ik meestal met Apple oordoppen in. Dus hoe je het ook bekijkt het wordt wel een update, alleen vind ik zelf online alleen specs van de headset. Ik wil ervaringen, (via DM mag ook)

[ Voor 36% gewijzigd door muhda op 16-12-2014 13:08 ]

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 09:31

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Jumpman schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:04:
[...]

De levertijd is 15 januari 2015, ik zou er niet teveel vertrouwen in hebben. Het zijn namelijk de laatste PS4 hoesjes die uitlopend zijn, het lijkt me dus sterk dat ze een nieuwe voorraad krijgen als alles nu weg is.

Bij Bol.com met deze code CRM-250-UNB22TR kom je op € 37,49, wellicht een beter optie als je direct een code nodig hebt, of zekerder van je zaak wilt zijn.
Thanks voor de code.
Hbe net een jaar PSN plus bij Bol besteld.

Hoop dat Sony de PS4 xmb menu snel beter maakt want hij is onnodig onoverzichtelijk gemaakt.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 18:51

spaceboy

Op grote hoogte

Shadow343 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:07:
[...]

Idd ik zie ook het nut niet om als een idioot voor 5 jaar psn te gaan inslaan en te activeren..
Nou ja, zo goedkoop als het nu is... En ik heb over 3 jaar echt nog wel een Playstation. In welke vorm ook... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Mja misschien wordt het tzt wel veel goedkoper om meer mensen te lokken :) (ken er genoeg zonder..)

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
spaceboy schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:06:
[...]

Nou ja, zo goedkoop als het nu is... En ik heb over 3 jaar echt nog wel een Playstation. In welke vorm ook... :)
Elk jaar zijn die acties er rond deze tijd...

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-11 11:31
Ik gebruik tegenwoordig mijn USA account en mijn NL account is eigenlijk alleen nog maar voor Battlefield 4 voor de unlocks.

Mijn volgende plus zal ik via US kopen.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zit met smacht te wachten op GoW en Mortal Kombat voor ps4! Dat zijn echt mijn games op de console.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Shadow343
Zoo f***king lelijk dat je niet andere kortingscodes kan gebruiken bij bol in combi met.. Ik heb nog een 2,50 bon omdat mijn levering vertraagd was (grappig aangezien hij 1 dag later kwam en het pas nodig heb met kerst)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:56

Pinjataaa

Hit me!

Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:41:
Zit met smacht te wachten op GoW en Mortal Kombat voor ps4! Dat zijn echt mijn games op de console.
Mortal Kombat _/-\o_ Als er ook weer couch co-op inzit zoals op de oude XBOX zou echt tof zijn.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
InF.Inc schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:37:
[...]

Hoe bedoel je? Online bestellen? Vanwaar je vraag?

Edit: vanwege shipment en taxes? Mja als we in bulk bestellen kan het misschien uit. AC: Unity PS4 nieuw kost omgerekend 24 Euro. Plus wat verzendkosten dacht ik een koopje te hebben. Maar schijnt dat ik dus ook nog importbelasting moet betalen. Kom ik op 40- 45 euro in totaal uit. Laat maar zitten dan. :(
Nog los van de vraag of amazon usa uberhaupt verstuurd naar NL?

• HaskoF
ergens nog de DS4 goedkoop te krijgen?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

muhda schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:46:
Beetje offtopic, maar toch:
Is hier toevallig een tweaker die de Razer: "Kraken 7.1" en Turtle Beach: "PX22" heeft gehad of ervaring mee heeft? Ik twijfel tussen deze twee (Gaming) headsets. In dit topic vind ik alleen veel informatie over de Sony Gold.

Edit:
Even informatie toevoegen, nu speel ik meestal met Apple oordoppen in. Dus hoe je het ook bekijkt het wordt wel een update, alleen vind ik zelf online alleen specs van de headset. Ik wil ervaringen, (via DM mag ook)
Om je nog meer te verwarren: ik gebruik de Astro Mix-amp voor mijn geluid. Deze zorgt voor Dolby Surround en wordt bijv. ook gebruikt door de CoD-pro's.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41BmrmqxGAL._SY300_.jpg
Het surround geluid wat eruit komt is erg goed: je weet echt wel wanneer iemand achter je loopt of waar vandaan geschoten wordt.

En je kan het geluid ook beïnvloeden omdat je zelf bepaalt welke hoofdtelefoon je eraan hangt, dus hoef je ook niet persé de Astro hoofdtelefoon niet te kopen. Deze zijn nl. duur voor het geld. Ikzelf gebruik een Audiotechnica AD700.

Die Razor en Turtlebeach kunnen echt niet tippen aan het geluid van de mixamp...

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 16-12-2014 15:27 ]

• muhda

muhda

Time & Space traveler

SqueakyClean schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:02:
[...]

Om je nog meer te verwarren: ik gebruik de Astro Mix-amp voor mijn geluid. Deze zorgt voor Dolby Surround en wordt bijv. ook gebruikt door de CoD-pro's. Het surround geluid wat eruit komt is erg goed: je weet echt wel wanneer iemand achter je loopt of waarvandaan geschoten wordt.
En je kan het geluid ook beïnvloeden omdat je zelf bepaald welke hoofdtelefoon je eraan hangt, dus hoef je ook niet persé de Astro hoofdtelefoon niet te kopen. Deze zijn nl. duur voor het geld. Ikzelf gebruik een Audiotechnica AD700.

Die Razor en Turtlebeach kunnen echt niet tippen aan het geluid van de mixamp...
Tjah het is leuk zo'n extra externe geluidskaart/mini mixer, maar ik geloof er niet in, (placebo effect)
Daarnaast gaat het me echt om de headset(s) zelf het complete pakket zeg maar. Daarnaast het is leuk zo'n ding maar dan kan ik nog steeds niet in game chatten/communiceren met mede tweakers.

Nu speel ik voornamelijk met Apple (iPhone) in-ears, dus kwaliteit en sound verbetert er standaard op nadat ik een headset koop. Ik denk dat ik voor de Turtle Beach: "PX22" ga, die heeft namelijk:
  • Diverse en meerder aansluitingen. (Alle kabels worden bijgeleverd).
  • Externe geluidskaart.
  • USB (mini-B) voor extra power.
  • Externe kastje met knoppen (voor mute, mic en geluid volume).
  • Goeie en heldere mic.
  • Goedkoper
De Razor heeft het zelfde kwaliteit en geluid, alleen werkt de 7.1 wat het product onderscheid.
Alleen op PC of Mac met de Razer (Synaps Drivers) Dus op de PS4 niet. Wel mooi dat de mic Bij de Razor helemaal in de headset ingedrukt kan worden.

• HaskoF
Ik heb zelf de Gold headset Virtual 7.1 en het is een goede headset. Ik heb geen referentie materiaal om te vergelijken met andere headsets. IMO is de GOLD Headset ideaal voor de casual gamer.

• muhda

muhda

Time & Space traveler

HaskoF schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:28:
Ik heb zelf de Gold headset Virtual 7.1 en het is een goede headset. Ik heb geen referentie materiaal om te vergelijken met andere headsets. IMO is de GOLD Headset ideaal voor de casual gamer.
De Gold heb ik getest en is naar mijn mening (de prijs niet waard) en de mic vind ik slecht.
Die valt voor mij af. De betreffende razor en Turtle Beach, waren veel beter.
De Gold is voor de rest prima als je wireless* en 7.1 wilt hebben.

*Ook al krijg je een audio kabel (audio jack 3.5mm) erbij

[ Voor 15% gewijzigd door muhda op 16-12-2014 15:34 ]

• HaskoF
muhda schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:31:
[...]

De Gold heb ik getest en is naar mijn mening te duur en de mic vind ik slecht. Die valt voor mij af. De betreffende razor en Turtle Beach, waren veel beter.
Ik vind de mic juist prettig. ( Mooi weggewerkt ) Vrienden hebben ook de GOLD en die zijn goed verstaanbaar en andersom ben ik ook voor hun goed verstaanbaar.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

Kju

Ben van een Turtle Beach PX4 overgestapt naar een 500P omdat ik maar niet aan die kabel kon wennen (van controller naar headset) en de 500P volledig draadloos is. PX4 was op de PS3 wel volledig draadloos. Het geluid van de PX4 was wel luider dan op de 500P maar de 500P voldoet prima, geluid is uitstekend en vind ik nog steeds beter dan de Sony Gold. Vooral de bediening (een stemmetje die je vertelt welke knop je gedrukt hebt) en de plaatsing van de knoppen zijn op de 500P een stuk beter.

PSN: Kjujay

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 14:17
Ik heb zelf de Tritton 7.1 wired headset. Bevalt zeer goed moet ik zeggen!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

SqueakyClean schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:02:
[...]

Om je nog meer te verwarren: ik gebruik de Astro Mix-amp voor mijn geluid. Deze zorgt voor Dolby Surround en wordt bijv. ook gebruikt door de CoD-pro's.
[afbeelding]
Het surround geluid wat eruit komt is erg goed: je weet echt wel wanneer iemand achter je loopt of waar vandaan geschoten wordt.

En je kan het geluid ook beïnvloeden omdat je zelf bepaalt welke hoofdtelefoon je eraan hangt, dus hoef je ook niet persé de Astro hoofdtelefoon niet te kopen. Deze zijn nl. duur voor het geld. Ikzelf gebruik een Audiotechnica AD700.

Ik heb zelf ook de AD700 maar gebruik hem niet op de PS4 wegens ontbreken van een mic. Wat voor een mic gebruik jij met deze setup? Kun je die apart aansluiten op die mixamp?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

muhda schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:20:
[...]

Tjah het is leuk zo'n extra externe geluidskaart/mini mixer, maar ik geloof er niet in, (placebo effect)
Daarnaast gaat het me echt om de headset(s) zelf het complete pakket zeg maar. Daarnaast het is leuk zo'n ding maar dan kan ik nog steeds niet in game chatten/communiceren met mede tweakers.
Als je niet geloofd in virtueel surround, waarom ga je dan upgraden? Je hebt nl. een stereo hoofdtelefoon voor een stuk minder en van goede kwaliteit, met een leuke clip-on mic.
En uiteraard kan je met een mixamp chatten met anderen.Daarvoor zit een aparte uitgang op de mixamp.
Nu speel ik voornamelijk met Apple (iPhone) in-ears, dus kwaliteit en sound verbetert er standaard op nadat ik een headset koop. Ik denk dat ik voor de Turtle Beach: "PX22" ga, die heeft namelijk:
  • Diverse en meerder aansluitingen. (Alle kabels worden bijgeleverd).
  • Externe geluidskaart.
  • USB (mini-B) voor extra power.
  • Externe kastje met knoppen (voor mute, mic en geluid volume).
  • Goeie en heldere mic.
  • Goedkoper
De Razor heeft het zelfde kwaliteit en geluid, alleen werkt de 7.1 wat het product onderscheid.
Alleen op PC of Mac met de Razer (Synaps Drivers) Dus op de PS4 niet. Wel mooi dat de mic Bij de Razor helemaal in de headset ingedrukt kan worden.
Als je ervaringen wilt lezen van mensen met de PX22, zou ik zeker ff de Amazon-reviews erbij pakken. Meer dan genoeg feedback!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

HaskoF schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:33:
[...]
Ik vind de mic juist prettig. ( Mooi weggewerkt ) Vrienden hebben ook de GOLD en die zijn goed verstaanbaar en andersom ben ik ook voor hun goed verstaanbaar.
Bij mij helaas niet. Maar volgens mij ligt dat ook aan mijn smaak/gehoor.
Kju schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:34:
Ben van een Turtle Beach PX4 overgestapt naar een 500P omdat ik maar niet aan die kabel kon wennen (van controller naar headset) en de 500P volledig draadloos is.
Het bedrag heb ik er niet voor over, daarnaast hoeft het niet wireless te zijn.
(ik schrijf hem wel op, kan nog later van pas komen)
SqueakyClean schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:44:
[...]

Als je niet geloofd in virtueel surround, waarom ga je dan upgraden? Je hebt nl. een stereo hoofdtelefoon voor een stuk minder en van goede kwaliteit, met een leuke clip-on mic.
En uiteraard kan je met een mixamp chatten met anderen.Daarvoor zit een aparte uitgang op de mixamp.
Waar heb ik gezegd dat ik niet in virtueel sound geloof? Ik heb geprobeerd te vertellen, dat ik dan naast de mix amp alsnog een headset moet kopen. (Daarnaast de mix amp kan wel virtual sound (7.1) virtualiseren maar als je hardware het niet ondersteunt, schiet je er alsnog niks mee op. Daarnaast wil ik persoonlijk
(wat ik wil dus) een goeie upgrade naar mijn wensen. De oordopjes (Apple) schieten te kort (bijna geen bas) en een clip in mic is vaak niet opgewassen tegen een uitgebreider en voor je mond gepositioneerde mic.
[...]

Als je ervaringen wilt lezen van mensen met de PX22, zou ik zeker ff de Amazon-reviews erbij pakken. Meer dan genoeg feedback!
Die feedbacks heb ik al gelezen, er staat meestal alleen de negatieve en positieve punten of dat het een goede headset is. Meer staat er niet.

Jammer er zijn geen tweakers met de betreffende (headsets), idd-geval bedankt voor het meedenken,
ik kom er wel uit. Ik laat het nog wel weten wat het is geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door muhda op 16-12-2014 16:01 ]

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Schimanski81 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:33:
Bedankt voor de heads up over de PS plus acties. Inclusief de 20e cadeaukaart van bol en de 2,50 extra korting, was het slechts 17,50 voor een jaar :-)
Hier precies hetzelfde :)

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 10:40

immetjes

HIER is BERN-E

Vraag: Kun je nu gewoon een controller in Amerika kopen? Ik zie op e-bay steeds de volgende omschrijving:
"Controller Sony DualShock 4 Urban Camo {NTSC}". NTSC is het type videosignaal, In europa hebben we PAL.
Maar dat mag toch niet uit maken voor de controller? Of wel? er zit een display op toch?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

kazuka schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:43:
[...]

Ik heb zelf ook de AD700 maar gebruik hem niet op de PS4 wegens ontbreken van een mic. Wat voor een mic gebruik jij met deze setup? Kun je die apart aansluiten op die mixamp?
Ik gebruik op dit moment de bij de PS4 geleverde mic. Werkt prima onder de AD700. Deze sluit ik wel aan op de controller en heb ik nog niet geprobeerd om aan te sluiten op de mixamp. Verder werkte een clip-on mic op de X360 erg goed met de mixamp. Er zit ook een knop op waarmee je de balans tussen het gamegeluid en het geluid van de voice chat kan regelen.

Ik had trouwens de wireless versie genomen omdat daar een bass-boost op zit. De AD700 kan dat wel gebruiken...

• Shadow343
immetjes schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:18:
Vraag: Kun je nu gewoon een controller in Amerika kopen? Ik zie op e-bay steeds de volgende omschrijving:
"Controller Sony DualShock 4 Urban Camo {NTSC}". NTSC is het type videosignaal, In europa hebben we PAL.
Maar dat mag toch niet uit maken voor de controller? Of wel? er zit een display op toch?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij maakt het wel uit ivm signalen etc.. En er zit een touchpad op geen display

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 12:54
Shadow343 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:20:
[...]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij maakt het wel uit ivm signalen etc.. En er zit een touchpad op geen display
Zou geen verschil moeten zijn denk ik. De NTSC gaat inderdaad om beeldsignalen.
Scheelt ongeveer 10 euro als je ze van Ebay haalt, laat maar even weten wanneer je hem binnen hebt :)

[ Voor 14% gewijzigd door CappieL op 16-12-2014 16:26 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

SqueakyClean schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:20:
[...]

Ik gebruik op dit moment de bij de PS4 geleverde mic. Werkt prima onder de AD700. Deze sluit ik wel aan op de controller en heb ik nog niet geprobeerd om aan te sluiten op de mixamp. Verder werkte een clip-on mic op de X360 erg goed met de mixamp. Er zit ook een knop op waarmee je de balans tussen het gamegeluid en het geluid van de voice chat kan regelen.

Ik had trouwens de wireless versie genomen omdat daar een bass-boost op zit. De AD700 kan dat wel gebruiken...
Ok, goed om te weten. Ik heb net de MixAmp Pro besteld samen met een ModMic

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

CappieL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:22:
[...]

Zou geen verschil moeten zijn denk ik. De NTSC gaat inderdaad om beeldsignalen
En NTSC slaat op analoge signalen en PS4 is HDMI. Ik snap niet waarom dit in de beschrijving genoemd wordt.

• Cardwizard
  • Laatst online: 06-11 21:02
immetjes schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:18:
Heb er 1 uit Canada laten komen , werkt prima hier NTSC en/of PAL heeft alleen met beeld te maken niks met je controller , zou er eigenlijk niet bij moeten staan denk ik

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

cardwizard schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:26:
[...]

Heb er 1 uit Canada laten komen , werkt prima hier NTSC en/of PAL heeft alleen met beeld te maken niks met je controller , zou er eigenlijk niet bij moeten staan denk ik
Dat gaat ik dus ook doen. heb nog geen PS4 maar die controller is cool, dan heb ik die alvast maar :)

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

muhda schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:55:

Waar heb ik gezegd dat ik niet in virtueel sound geloof?
Ik doelde op deze zin:
Ik heb geprobeerd te vertellen, dat ik dan naast de mix amp alsnog een headset moet kopen. (Daarnaast de mix amp kan wel virtual sound (7.1) virtualiseren maar als je hardware het niet ondersteunt, schiet je er alsnog niks mee op. [...]
Het heeft dus niets met hardware te maken. Het is nl. zo dat al die mixamps (of geluidskaartjes, etc.) virtueel surround maken (output) van stereo geluid (input). Ofwel, de hoofdtelefoons zijn allemaal stereo, ook de PX22.
Er zijn heel weinig hoofdtelefoon met veel afzonderlijke drivers erin verwerkt. Een bekend voorbeeld waarin wel de hardware verwerkt is, is de Razor Tiamat. Ook een stukkie prijziger.

Ofwel je kan met een mixamp je eigen stereo hoofdtelefoon gebruiken, waarmee je dus meer vrijheid hebt om de beste kwaliteit aan te schaffen die je kan betalen...

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zit ook naar wat headsets te kijken, maar ik vind dat MLG logo echt geweldig. Zijn er dan zoveel gamers die daarop een koop baseren? Of zijn het grotendeels de kindertjes die dan naar de ouders rennen "Maaam, mag ik deze, want Twitch streamer X gebruikt hem ook omgomg"

Nou ja, als het werkt, dan moet het maar. Wel grappig dat ze denken dat MLG zoveel invloed heeft, terwijl ik geen gamers ken die dat logo serieus nemen op hardware.

Ben nu zelf vooral bezig met:

Dragon Age: Inquisition
Shadows of Mordor
BoI: Rebirth

Nu nog wachten op een echt goede PS+ game, maar met First Light gaat dat wel lukken <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• HaskoF
Voor een casual gamer voldoet de GOLD headset of andere in ongeveer dezelfde prijsrange. Wil je echt voor super goed geluid gaan, dan moet je ook bereid zijn om je portemonnee voor open te trekken.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

kazuka schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:23:
[...]

Ok, goed om te weten. Ik heb net de MixAmp Pro besteld samen met een ModMic
Mooie keuze van de MixAmp. Die van mij doet het nu al drie jaar perfect, maar als die er ooit mee ophoudt, ga ik ook voor de Pro.

De service van Astro is trouwens ook erg goed. Bij mij was het batterij-dekseltje kappot en ik kreeg kostenloos een nieuwe toegestuurd. De A50 vind ik ook erg mooi, maar toch wel prijzig... Dan moet er echt eerst iets kappot gaan... :)

En thanks voor de tip van de ModMic. Ik ga vanavond kijken waar ik 'm kan bestellen... Waar heb je 'm gekocht?

• corset
HaskoF schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:43:
Voor een casual gamer voldoet de GOLD headset of andere in ongeveer dezelfde prijsrange. Wil je echt voor super goed geluid gaan, dan moet je ook bereid zijn om je portemonnee voor open te trekken.
Ik ga voor betaalbare kwaliteit. Dus of gewoon blijven bij m'n Denon 5.1 systeempje, of een goede Sennheiser headset.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
Ik game gewoon met een echte 5.1 opstelling, met echte 5.1 Marantz receiver die via HDMI een directe connectie heeft met de PS4.
Voordeel is natuurlijk het echte 5.1 geluid, ruimtelijke plaatsing is zoals het hoort, niet virtueel. Nadeel is dat het behoorlijk asociaal kan zijn als je in een meerdere persoonshuishouden online gaat zitten gamen... Vooral met shooters. Voice kan wel over een mic, maar de rest kan behoorlijk kabaal opleveren.

• Shadow343
Trishul schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:45:
Ik game gewoon met een echte 5.1 opstelling, met echte 5.1 Marantz receiver die via HDMI een directe connectie heeft met de PS4.
Voordeel is natuurlijk het echte 5.1 geluid, ruimtelijke plaatsing is zoals het hoort, niet virtueel. Nadeel is dat het behoorlijk asociaal kan zijn als je in een meerdere persoonshuishouden online gaat zitten gamen... Vooral met shooters. Voice kan wel over een mic, maar de rest kan behoorlijk kabaal opleveren.
Het is maar net hoe hard je het volume zet... bedoel dat zo'n Marantz setje wat aan kan geloof ik wel dat je persee kabaal wilt maken... tja

• Trishul
Shadow343 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:47:
[...]

Het is maar net hoe hard je het volume zet... bedoel dat zo'n Marantz setje wat aan kan geloof ik wel dat je persee kabaal wilt maken... tja
Dat is waar, wat wel helpt is de subwoofer iets zachter zetten tijdens online gaming in de nacht. Maar voluit spelen i.c.m. games zoals Uncharted 2 op PS3 met DTS is echt een ervaring die geen enkele headset kan bieden.

• corset
Precies! zelfde idee als mijn Denon setje. Gelukkig woon ik zonder kinderen en alleen mijn vrouw om rekening mee te houden. En Battlefield, Dragon Age etc redelijk hard aan vind zij geen enkel probleem. Heerlijk toch? :+

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

lanerios schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:43:
Zit ook naar wat headsets te kijken, maar ik vind dat MLG logo echt geweldig. Zijn er dan zoveel gamers die daarop een koop baseren? Of zijn het grotendeels de kindertjes die dan naar de ouders rennen "Maaam, mag ik deze, want Twitch streamer X gebruikt hem ook omgomg"
[...]
Vind je 'm nou wel of niet geweldig, want het lijkt erop dat je 't maar niks vindt... :)

De enige MLG headsets die je kan kopen trouwens zijn Astro's, maar daarbij zijn het enkel dekseltjes voor de schelpen. Die kan je vervangen voor wat je wilt en zelfs door Astro je eigen design laten maken...

Al koop ik niet dingen voor het logotje maar voor de inhoud en de vormgeving, zullen er genoeg mensenkinderen zijn die idd. spullen van MLG willen hebben voor het logotje... :+

• corset
Turtle Beach PX22 heeft ook anders wat MLG crap op de site (Amazon bv.) staan. En geweldig als in dat het humor is als iemand echt serieus denkt dat het beter is.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Nou, beter wordt het er zeker niet door.... :)

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Maar ik zeg toch niet, dat ik niet in virtual surround geloof? Met die zin bedoel ik dat zo'n mix amp naar mijn bescheiden mening niks/niet veel extra('s) brengt. Vaak als je al een goed headset hebt, is zo'n ding niet nodig.
Het heeft dus niets met hardware te maken. Het is nl. zo dat al die mixamps (of geluidskaartjes, etc.) virtueel surround maken (output) van stereo geluid (input). Ofwel, de hoofdtelefoons zijn allemaal stereo, ook de PX22. Er zijn heel weinig hoofdtelefoon met veel afzonderlijke drivers erin verwerkt. Een bekend voorbeeld waarin wel de hardware verwerkt is, is de Razor Tiamat. Ook een stukkie prijziger.

Ofwel je kan met een mixamp je eigen stereo hoofdtelefoon gebruiken, waarmee je dus meer vrijheid hebt om de beste kwaliteit aan te schaffen die je kan betalen...
Een aantal Logitech, Razors etc hebben 7.1, alleen sommige zijn niet compatibel met de ps4, hebben niet de hardware aanboord (virtualiseren het) of hebben het wel maar dat werkt dan weer niet op de PS4 (daar is de mix amp wel een goed oplossing voor)

Ik wil een nieuwe headset, geen mix amp. ik wil een vervanging voor mijn huidige spul. Het oortje met mic die je standaard erbij krijgt vind ik niet lekker werken en mijn oordoppen schieten te kort. Daarom wil ik een nieuwe headset die naar mijn wensen voldoet.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:22
Ik begin me langzaam wat meer te ergeren aan de PS4...
-Ben je een game aan het spelen: "an error has occurred". En dan klapt het spel er weer eens uit;
-"U heeft een bericht ontvangen". Mooi, even lezen! O nee, wacht maar gerust 7 minuten;
-Berichten sturen net zo. Blijft ie 30 sec op 97% hangen, en als je geluk hebt wordt ie verstuurd. Anders een "time out with the server";
-Berichten verwijderen? Ga maar even pannenkoeken eten want dat duurt wel even;
-Friends verwijderen net zo. Kijk je even later in je friendlist, staat ie er gewoon nog tussen.
-De store laden nadat je een game hebt gespeeld? Doe maar niet...

Verder een prima apparaat hoor, maar ze mogen dit wel eens op orde gaan brengen imo.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
^ this _/-\o_

Heb vandaag ook al gezocht op die PS store fout, en er zit al best een aardig topic over op het officiële PS4 forum, maar nog geen enkele sony official heeft erop gereageerd...

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dacht al dat het aan mij(n netwerk) lag... hoewel ik nergens anders last mee heb...

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

lanerios schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:44:
[...]

Ik ga voor betaalbare kwaliteit. Dus of gewoon blijven bij m'n Denon 5.1 systeempje, of een goede Sennheiser headset.
Ik vind eerlijk gezegd een hoofdtelefoon beter dan een 5.1 set, omdat je nl, veel meer hoort. Of dat dan door m'n Mixamp komt, weet ik niet, maar het werkt wel erg lekker.
Ik denk dat het ook aan de akoestiek van de ruimte ligt, waarmee je met een hoofdtelefoon geen rekening hoeft te houden.

Als je het kan proberen, zou ik het zeker doen!

• Trishul
^Bij sommigen helpt het om de power saving setting na te lopen, zodat de PS4 niet iedere keer alle andere apps afsluit tijdens gamen.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:00

lasharor

7 december 2004

Ik dacht dat vandaag die gratis TF2 third party game voor de ps4 uitkwam. Zie het echter niet in de store staan.

Komt dus niet meer?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Sorry hoor, maar je begrijpt er echt weinig van. Ik zal nog één opmerking toevoegen en dan ben ik er klaar mee:

De PX22 is een "Mixamp" met een stereo headset.

Succes met je zoektocht... :w

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

SqueakyClean schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:44:
[...]

En thanks voor de tip van de ModMic. Ik ga vanavond kijken waar ik 'm kan bestellen... Waar heb je 'm gekocht?
Zover ik weet verkopen ze hem enkel via die site, maar ze shippen ook naar NL voor 12$ extra (USPS, dus duurt wel een kleine week).

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 15:10
Halfkakkende schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:51:
[...]

Ik heb die na de 2.0 update ook gehad, maar het was op mysterieuze wijze de volgende dag weg. Nooit geweten wat het probleem heeft veroorzaakt.
Ik zie tot mijn schaamte dat ik nooit meer heb gereageerd. Dankzij jouw berichtje heb ik het even een dag aangekeken en inderdaad werkte het geluid van mijn PS4 de volgende dag ineens wel weer. Erg vaag :/

• muhda

muhda

Time & Space traveler

SqueakyClean schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:14:
[...]

Sorry hoor, maar je begrijpt er echt weinig van. Ik zal nog één opmerking toevoegen en dan ben ik er klaar mee:

De PX22 is een "Mixamp" met een stereo headset.

Succes met je zoektocht... :w
Lekker onderbouwend ook, maar ja jij hebt het wel goed begrepen, :+ ik wil geen mix amp.
Heb jij aandelen bij hun of zo?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

GTA V Heists! _/-\o_ *O*

Comming soon... :9~
kazuka schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:18:
[...]

Zover ik weet verkopen ze hem enkel via die site, maar ze shippen ook naar NL voor 12$ extra (USPS, dus duurt wel een kleine week).
Mooi spul, zeg, die ModMic! Ik wil nog ff wat reviews lezen en dan besluit ik of ik m bestel. Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jouw ervaringen! :)

In de US bestellen scheelt trouwens al snel €10...! En verzenden zal wel even snel zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door SqueakyClean op 16-12-2014 18:25 ]

Verwijderd

Net Metro : Last Light Redux uitgespeeld en het was een heerlijke achtbaanrit.
Het was audiovisueel nog net iets beter dan Metro 2033 Redux is.

D6 is eindelijk verwoest en ik heb mijn gouden en zilveren trofeeën eindelijk binnen.

Nu ga ik aan mijn welverdiende avond biertjes beginnen.

_/-\o_

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 20:57
dvdkiwi schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:03:
-Ben je een game aan het spelen: "an error has occurred". En dan klapt het spel er weer eens uit;
-"U heeft een bericht ontvangen". Mooi, even lezen! O nee, wacht maar gerust 7 minuten;
-Berichten sturen net zo. Blijft ie 30 sec op 97% hangen, en als je geluk hebt wordt ie verstuurd. Anders een "time out with the server";
-Friends verwijderen net zo. Kijk je even later in je friendlist, staat ie er gewoon nog tussen.

Verder een prima apparaat hoor, maar ze mogen dit wel eens op orde gaan brengen imo.
+1

Waardeloos inderdaad de punten die je noemt, en ik trek de oude }:O maar weer eens uit de sloot, op Xbox-live heb ik in al die jaren geen problemen gehad..... -O-

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 09:31

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

dvdkiwi schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:03:

Ik heb gelukkig geen last van je problemen.
Kan gamen wat ik wil en het spel blijft draaien zoals het hoort.
Store laden en games aanschaffen idem dito.

Berichten zal ik morgen voor je testen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
*O* Net mijn ps4 opgepikt bij de MM met de 444,- deal.. bezig met installeren van de eerste games *O*

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:27
DigitalError schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:09:
*O* Net mijn ps4 opgepikt bij de MM met de 444,- deal.. bezig met installeren van de eerste games *O*
Welkom bij de club. Veel plezier met de ps4

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Zijn er ook neppe 5.1 opstellingen, neppe Marantz receivers met nep 5.1 geluid? :+

edit: "Ruimtelijke plaatsing zoals het hoort". Je bedoelt een echte bioscoop waar 64 speakers om je heen hangen?

Tja ik heb het al vaker gezegd: ik prefereer toch echt mijn stereo wireless 7.1 headset ten opzichte van mijn 5.1 Harman/Kardon set. Als je in een shooter als Far Cry 4 ergens loopt en je hoort een beer, dan is het met een headset (ook al is het virtueel) veel preciezer vast te stellen waar deze exact zit. Leuk zo'n 5.1 set, maar als die beer linksachter je zit, hoor je alleen maar geluid uit 1 speaker, ongeacht waar linksachter deze precies zit. Daarbij sluit je de omgeving volledig af (bij speakers gaat hoe dan ook geluid verloren tijdens de afstand die afgelegd moet worden tussen speakers en oor, tenzij je 'm echt absurd hard zet, wat ook weer niet mooi is), waardoor dus ook de kleinste details hoorbaar zijn. Kun je nagaan wat een high-end headset kan doen. Bij speakers kaatst het geluid door je kamer heen, beïnvloed door alles wat op z'n pad komt. Hoe dichter op de bron, hoe beter, zeg maar.

Uiteraard bestaan er setups die, mits je genoeg volume geeft, ook hun werk uitstekend doen. Alleen dan ben je het veelvoudige kwijt van een hoofdtelefoon die hetzelfde bereikt (in mijn geval was mijn HC tien keer zo duur, maar alsnog komt deze niet in de buurt).

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 16-12-2014 20:27 ]

• HaskoF
Ik heb nu een 47" tv welke ik gezien de kijkafstand klein vind. Ongeveer 4 meter van de tv af.
Zijn er mensen die een PS4 op een beamer hebben? Ik overweeg een beamer te nemen zodat ik op een groot scherm kan gamen ( en films kijken).

Een alternatief zou een 55+" tv kunnen zijn. Ik ben benieuwd of er tweakers zijn die op een beamer gamen? Hoe is de beeldkwaliteit en inputlag etc??
HaskoF schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:24:
Ik heb nu een 47" tv welke ik gezien de kijkafstand klein vind. Ongeveer 4 meter van de tv af.
Zijn er mensen die een PS4 op een beamer hebben? Ik overweeg een beamer te nemen zodat ik op een groot scherm kan gamen ( en films kijken).

Een alternatief zou een 55+" tv kunnen zijn. Ik ben benieuwd of er tweakers zijn die op een beamer gamen? Hoe is de beeldkwaliteit en inputlag etc??
Ik niet, maar het kan prima hoor. Ligt er natuurlijk aan wat voor scherm en doek je neemt, maar er is goed op te gamen.

edit: Iemand de Shadow of Mordor DLC al opgepikt? Is het wat?

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 16-12-2014 20:39 ]

Ivm het vervelende regenboog effect zou ik wel een LCD beamer nemen.. Wel goed op de ANSI en contrast letten, en natuurlijk de refresh snelheid :)

Jep de Benq W1070 , geweldig ding! Heb hem naast mijn oudere 37inch tv :) Is zoon beetje de beste beamer die je kan kopen qua prijs/kwaliteit. 1080P,RGB 6x speed kleurenwiel(tegen regenboog effect),lage inputlag ~30ms.

Beeldkwaliteit is ziet er goed uit maar dingen als kartelrandjes gaan wel een stuk meer opvallen vergeleken met een kleinere tv waar je ver vanaf zit.

Let wel dat kunnen verduisteren extreem belangrijk is voor de beste beeldkwaliteit want met licht van andere bronnen(lampen,ramen) wordt het gewoon een stuk minder gelijk. voor de beste beeldkwaliteit(zoals een bioscoop) zouden al je muren zelfs zwart moeten zijn :+
Op dat na is een beamer gewoon de beste koop om voordelig op groot beeld te gamen/film te kijken en hij kan ook nog 3D en blaast elke andere 3DTV echt weg:*) .

Wordt door reviewers ook zeer goed beoordeeld:
Reviewer van hdtvtest.co.uk(een van de beste tv reviewsites):
https://twitter.com/vincent_teoh/status/515475520990244864
https://twitter.com/vincent_teoh/status/515476405745106944

http://www.hdtvtest.co.uk/news/benq-w1070-201409303917.htm

Heb hem zelf hier gekocht voor een scherpe prijs met 3 jaar garantie:
http://www.bax-shop.nl/be...M2Ygfimy8ICFSXKtAodyCAAIA

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13

Voor laagste inputlag zit je bij sony goed,hun tv hebben een ms van 18-22.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-11 15:19
[b]HaskoF schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:13:[/en
Mijn volgende plus zal ik via US kopen.
en welke website heb je daarvoor in gedachten?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Cardwizard
DeTjuk schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:36:
[...]

en welke website heb je daarvoor in gedachten?
PlayStation Store ? ;)

• DeTjuk
  • Laatst online: 07-11 15:19
Ja, dat kan.

Maar zat meer te denken aan oplossing zonder us creditcard vereisten.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Cardwizard
DeTjuk schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:08:
[...]

Ja, dat kan.

Maar zat meer te denken aan oplossing zonder us creditcard vereisten.
Als je via een US Paypal account betaald heb je dat ook niet nodig

• Trishul
bram1984 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:18:
[...]

Zijn er ook neppe 5.1 opstellingen, neppe Marantz receivers met nep 5.1 geluid? :+

edit: "Ruimtelijke plaatsing zoals het hoort". Je bedoelt een echte bioscoop waar 64 speakers om je heen hangen?

Tja ik heb het al vaker gezegd: ik prefereer toch echt mijn stereo wireless 7.1 headset ten opzichte van mijn 5.1 Harman/Kardon set. Als je in een shooter als Far Cry 4 ergens loopt en je hoort een beer, dan is het met een headset (ook al is het virtueel) veel preciezer vast te stellen waar deze exact zit. Leuk zo'n 5.1 set, maar als die beer linksachter je zit, hoor je alleen maar geluid uit 1 speaker, ongeacht waar linksachter deze precies zit. Daarbij sluit je de omgeving volledig af (bij speakers gaat hoe dan ook geluid verloren tijdens de afstand die afgelegd moet worden tussen speakers en oor, tenzij je 'm echt absurd hard zet, wat ook weer niet mooi is), waardoor dus ook de kleinste details hoorbaar zijn. Kun je nagaan wat een high-end headset kan doen. Bij speakers kaatst het geluid door je kamer heen, beïnvloed door alles wat op z'n pad komt. Hoe dichter op de bron, hoe beter, zeg maar.

Uiteraard bestaan er setups die, mits je genoeg volume geeft, ook hun werk uitstekend doen. Alleen dan ben je het veelvoudige kwijt van een hoofdtelefoon die hetzelfde bereikt (in mijn geval was mijn HC tien keer zo duur, maar alsnog komt deze niet in de buurt).
Dat 'echte' slaat natuurlijk op de 6 gescheiden weergevers die het 5.1 geluidspoor weergeven zoals bedoeld is. Dus niet twee speakertjes van 40mm in een headset.

Ik weet niet waarom je ineens de 64 speakers aanhaalt van de bioscoop, want we hebben het hier over games, niet over films. Games hebben met een beetje geluk een echte 5.1 DTS spoor, zoals Uncharted, kun je bij options instellen. Hiervoor zijn geen 64 speakers nodig.

Geluid en effectiviteit van een 5.1 set zijn wel afhankelijk van de plaatsing van de weergevers, terwijl dit bij een headset geen issue is. Hierdoor kan een headset in eerste instantie superieur overkomen, maar ik kan goed de geluiden in de ruimte plaatsen als ik game, ook online, met bv. Killzone 2, 3 en SF. Kwaliteit van het spul is ook enigzins belangrijk, neem geen logitech maar hoeft geen godsvermogen te kosten, bv. een leuk setje van wharfedale. Losse componenten waarbij de receiver een degelijke dac aan boord heeft scheelt ook een hoop. De lagere HK AVR series staan hier niet bekend om, net als de melkpak speakers (hkts11?).

Maar als ik teveel kabaal maak, plug ik gewoon mn xba-h3 in, iedereen blij.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Trishul schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:39:
[...]
waarbij de receiver een degelijke dac aan boord heeft scheelt ook een hoop. De lagere HK AVR series staan hier niet bekend om, net als de melkpak speakers (hkts11?).
Buiten het feit dat het allemaal nogal offtopic is zal een "betere" DAC niets doen qua game-geluidjes.

Nickname does not reflect reality

Trishul schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:39:
[...]

Dat 'echte' slaat natuurlijk op de 6 gescheiden weergevers die het 5.1 geluidspoor weergeven zoals bedoeld is. Dus niet twee speakertjes van 40mm in een headset.

Ik weet niet waarom je ineens de 64 speakers aanhaalt van de bioscoop, want we hebben het hier over games, niet over films. Games hebben met een beetje geluk een echte 5.1 DTS spoor, zoals Uncharted, kun je bij options instellen. Hiervoor zijn geen 64 speakers nodig.

Geluid en effectiviteit van een 5.1 set zijn wel afhankelijk van de plaatsing van de weergevers, terwijl dit bij een headset geen issue is. Hierdoor kan een headset in eerste instantie superieur overkomen, maar ik kan goed de geluiden in de ruimte plaatsen als ik game, ook online, met bv. Killzone 2, 3 en SF. Kwaliteit van het spul is ook enigzins belangrijk, neem geen logitech maar hoeft geen godsvermogen te kosten, bv. een leuk setje van wharfedale. Losse componenten waarbij de receiver een degelijke dac aan boord heeft scheelt ook een hoop. De lagere HK AVR series staan hier niet bekend om, net als de melkpak speakers (hkts11?).

Maar als ik teveel kabaal maak, plug ik gewoon mn xba-h3 in, iedereen blij.
Ik bedoel te zeggen dat er in een 5.1 setup toch nog behoorlijk veel ruimte tussen de fronts en de rears aanwezig is. Daar kan onmogelijk geluid vandaan komen, dus zal dat een beetje tussen de speakers gecompenseerd worden. Een 7.1 headset mag dan wel virtueel zijn, maar geeft in mijn beleving een ruimtelijker en nauwkeuriger effect dan een 5.1 speaker setup. Het ene heft het andere op. En ik blijf erbij dat er geluid verloren gaat onderweg, simpelweg omdat je niet direct op de bron zit, wat bij een headset wel het geval is.

En een XBA-H3 blijft stereo, hoe goed ook. Ik heb zelf ook redelijke high-end stereo hoofdtelefoons van Technics en Sennheiser liggen (beide duurder), maar daar krijg je never nooit de game kwaliteit mee die mijn game hoofdtelefoon wel levert. Dan krijg je gewoon puur stereo zonder ruimtelijke plaatsing.

Probeer eens een keer een echte gaming headset. Het zal je verbazen denk ik. :)

edit: Ik vergeet overigens mijn Beats DNA (€ 200,-). Die redt het ook niet. O-)

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-11 22:21

Ik heb zowel een beamer als een 55" tv. Daarvoor had ik een 47" die ik ook echt te klein vond met gamen. Zelf wissel ik af op mijn beamer en tv met gamen. Ik vind de beleving op een beamer vele malen gaver dan op mijn tv. Wel moet ik zeggen dat ik de 55" niet te klein vind (zit op 4 meter). Input lag is wel iets waar je rekening mee moet houden. Sony heeft lage input lag en eventueel oudere Epson TW 2900/3200 (leuk als je die 2e hands kan vinden, ik heb deze).
ik zou met een beamer op 4 meter niet een te groot scherm pakken. Zo"n 2 meter diagonaal is mooi.

De aangehaalde Benq W1070 had een vriend van me en geloof me als je gevoelig bent voor het regenboog effect dan wordt je gek. Hij heeft hem daarom weggedaan een een lcd beamer gehaald. Ik kan er ook niet tegen overal van die "regenboogjes" die door het beeld flitsen als je je hoofd draait.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe laat Trine vandaag in de store komt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• corset
bram1984 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:33:
[...]

edit: Ik vergeet overigens mijn Beats DNA (€ 200,-). Die redt het ook niet. O-)
Joh, het is al jaren bekend dat Beats een naam is, en geen kwaliteit :p

Ik blijf voorlopig gewoon bij de 5.1 die ik heb staan. headset vind ik voorlopig nog wat onzin. Misschien als ik wat actiefer online ga gamen, maar nu zie ik het nut er niet van in. Maar goed, ik zit dan ook in een redelijk stille omgeving :)

Vraagje, weet iemand of Sony TV's (Bravia) nog een toegevoegde waarde hebben voor de PS4? Zit te kijken naar een 46" van 570 euro :p huidige TV is aan het overlijden.

• spaceboy
  • Laatst online: 06-11 18:51

spaceboy

Op grote hoogte

DennusB schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:11:
Iemand enig idee hoe laat Trine vandaag in de store komt?
Welke Trine is dat? Is er een nieuwe versie? Ik zag gisteren wel een Trine Enchanted, maar ik herkende weinig uit dat filmpje. Heb deel 2 uitgespeeld: gave game!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Wanneer komt Tetris Ultimate voor de PS4 in de PSStore?

Hier info : http://blog.us.playstatio...t-today-on-ps4/#sf6364765

Ik kan het spel alleen niet in de PSStore vinden.

• HaskoF
Ik waardeer tegoed op via amazon met CC. Met dat tegoed kan ik via de PSN Store de PS+ kopen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:01
lanerios schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:24:
[...]

Ik blijf voorlopig gewoon bij de 5.1 die ik heb staan. headset vind ik voorlopig nog wat onzin. Misschien als ik wat actiefer online ga gamen, maar nu zie ik het nut er niet van in. Maar goed, ik zit dan ook in een redelijk stille omgeving :)

Vraagje, weet iemand of Sony TV's (Bravia) nog een toegevoegde waarde hebben voor de PS4? Zit te kijken naar een 46" van 570 euro :p huidige TV is aan het overlijden.
Zoals eerder gezegd inputlag.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag
Sony's hebben de laagste inputlag van alle tv's.
Wil je nog lager moet je een goeie monitor aanschaffen :P
Broertje heeft laatst een niewe 42 incher gehaald van sony, erg mooi ding. En heeft inderdaad snellere responce dan mijn inmiddels antieke lg 42 inch uit 2009 :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

[...]

Ze hebben sowieso de laagste input lag. Daarbij gaat mijn TV (50W828) ook aan als ik de PS4 via de app of PS knop aanzet (maar wellicht werkt dat ook zo met andere merken).

Sony is sowieso een van de betere merken voor gaming.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:39:
[...]

Ze hebben sowieso de laagste input lag. Daarbij gaat mijn TV (50W828) ook aan als ik de PS4 via de app of PS knop aanzet (maar wellicht werkt dat ook zo met andere merken).

Sony is sowieso een van de betere merken voor gaming.
Klopt, de meeste moderne TV's hebben HDMI-CEC waarmee de TV ook aangaat op de juiste input bij het aanzetten van de PS4, en vice versa. Sony gaat daar volgens mij nog wat verder in; als het goed is kun jij met je Sony afstandsbediening ook het menu van je PS4 bedienen?

• HaskoF
Ik kan met mijn Samsumg afstandbediening van 3 jaar geleden ook mijn PS4 bedienen. Dat is het hele idee achter HDMI-CEC. Meestal is de HDMI poort 1 de HDMI-CEC.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 12:54
kazuka schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:41:
[...]
Klopt, de meeste moderne TV's hebben HDMI-CEC waarmee de TV ook aangaat op de juiste input bij het aanzetten van de PS4, en vice versa. Sony gaat daar volgens mij nog wat verder in; als het goed is kun jij met je Sony afstandsbediening ook het menu van je PS4 bedienen?
Klopt, mijn Sony-TV gaat ook naar het juiste HDMI-kanaal als ik de PS4 aanzetten.

• Trishul
[...]

Jazeker, lage inputlag. Sony TV's hebben de laagste inputlag. Heb zelf een 42W805 van vorig jaar, ideaal. Wat stiekem nog beter is, zijn de Panasonic Plasma's. In de woonkamer een 50VT20, totaal geen bewegingsonscherpte + uber contrast + ultra snelle responstijden. Nadeel is wel dat niemand (?) nog plasma's maakt, en het energieverbruik. OLED is wel een goede vervanger, met de pluspunten van plasma.

@Bram;

Ja ik wil met de PS4 wel een headset proberen, alleen het nadeel is dat ik dan geen genoegen ga nemen met bv. een PS Gold headset, maar meteen een stuk beter wil, zoals een pulse elite/TB Elite 800. En ik ga zo'n headset niet bijster veel gebruiken vanwege gewenning aan mn 5.1 opstelling, dus dan is het zonde van het geld. Doordeweeks game ik nauwelijks vanwege werk, meestal alleen zondag.

[ Voor 11% gewijzigd door Trishul op 17-12-2014 10:06 ]

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
kazuka schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:41:
[...]
Sony gaat daar volgens mij nog wat verder in; als het goed is kun jij met je Sony afstandsbediening ook het menu van je PS4 bedienen?
Klopt, zowel mijn PS4 als PS3 zijn met mijn afstandsbediening te bedienen. Makkelijk met film kijken.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:38
ilfamo schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:07:
[...]

Klopt, zowel mijn PS4 als PS3 zijn met mijn afstandsbediening te bedienen. Makkelijk met film kijken.
Dat kan met de meeste TV's die HDMI-CEC ondersteunen. Helaas werkt dat niet lekker. Je hebt meestal nog steeds de controller nodig voor sommige handelingen.

• Ktenolix
  • Laatst online: 02-11 19:08

Ktenolix

Pijlsnel

ilfamo schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:07:
[...]

Ik heb ook een Sony tv, het irritante nu is dat ik normaliter via OPTIONS de instellingen van mijn tv kan aanpassen (ik wil vaak via scene select overschakelen naar game modus), maar de PS4 pakt dit vervolgens op zodat de PS4 denkt dat op de controller de OPTIONS knop ingedrukt is. :')

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Ktenolix schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:27:
[...]

Ik heb ook een Sony tv, het irritante nu is dat ik normaliter via OPTIONS de instellingen van mijn tv kan aanpassen (ik wil vaak via scene select overschakelen naar game modus), maar de PS4 pakt dit vervolgens op zodat de PS4 denkt dat op de controller de OPTIONS knop ingedrukt is. :')
Even iets verder kijken dan je spreekwoordelijke neus lang is. Er is namelijk ook gewoon een optie dat je kan kiezen om de TV te bedienen. ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:29:
[...]

Welke Trine is dat? Is er een nieuwe versie? Ik zag gisteren wel een Trine Enchanted, maar ik herkende weinig uit dat filmpje. Heb deel 2 uitgespeeld: gave game!
Trine Enchanted idd. Ik zie hem nog niet in de NL store? Zou vandaag uitkomen ! :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Store update altijd pas aan het eind van de middag, en zoeken in de web-store werkt al eerder ;)

• Chaoss
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb ivm de aanbieding van Sony 50 euro PSN tegoed met ideal toegevoegd. maar nog steeds geen 10,- voucher gehad, ik weet dat dit vrij lang duurt maar bij mij is het al 8-9dgn geleden.

Wat is jullie ervaring hiermee?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Cardwizard
Ik gebruik wel eens een stereo koptelefoon van Sony , die plug ik in de controller

Als ik nu een leuke/goede 5.1/7.1 koptelefoon wil (liefst draadloos) wat is dan een echte aanrader ?

• Ktenolix
  • Laatst online: 02-11 19:08

Ktenolix

Pijlsnel

bram1984 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:28:
[...]

Even iets verder kijken dan je spreekwoordelijke neus lang is. Er is namelijk ook gewoon een optie dat je kan kiezen om de TV te bedienen. ;)
Ja oke, maar het bedienen van de PS4 via afstandsbediening is wel erg handig. Als ik dus wil overschakelen naar game modus, moet ik dus eerst het bedienen via de tv uitzetten. Thanks for the tip though!

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Chaoss schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:59:
Ik heb ivm de aanbieding van Sony 50 euro PSN tegoed met ideal toegevoegd. maar nog steeds geen 10,- voucher gehad, ik weet dat dit vrij lang duurt maar bij mij is het al 8-9dgn geleden.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik zelf wacht al meer dan een maand.

Before me there were many, after me there will be none

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link